Vraag

• Imre Himmelbauer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:36
Hey iedereen,

Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die last hebben ondervonden van de recente factureringsproblemen bij Delta Mobiel. Specifiek wilde ik vragen of er mensen door de problemen een BKR-registratie van een betalingsachterstand hebben gekregen door de problemen. Is dit jou overkomen? Dan kom ik graag met je in contact!

Je mag hier reageren, me via Tweakers dm'en, e-mailen of op Signal een berichtje sturen via imretweakers.18!

Alle reacties

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-08 16:30
Geen last gehad van BKR, maar wel van de veel te late facturering.

Heb mijn verhaal op Linked-in staan: https://lnkd.in/p/ev77GeYd

mocht die link lastig zijn, dan wil ik het verhaal hier ook wel uitschrijven.

Ik heb overigens inmiddels een compensatie gehad. Maar de app is nog steeds heel onduidelijk over “buiten de bundel” limieten. Zou het waarderen als dit via Tweakers aangekaart kan worden.

Hier had uw advertentie kunnen staan!

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:58
Vanaf het begin dat ik er een abonnement nam (iets na oplevering van de Delta glasvezel) vond ik het er al dubieus uit zien. De webomgeving oogde erg houtje-touwtje.

Na verloop van tijd verdween de webomgeving dan ook helemaal en dat had me sowieso al doen besluiten om na de eerste twee jaar weer terug te gaan naar de concurrent (de app kan ik niet installeren op mijn Google-loze Android). Dat was per februari van dit jaar.

Vervolgens werd er op 2 juni nog een keer twee keer de maandkosten afgeschreven. Afgaande op de historische bankgegevens zou dat een juiste correctie kunnen zijn, maar daarna heb ik voor de zekerheid toch maar hun incassomachtiging ingetrokken. Sindsdien niets meer van gehoord.

Of het factuurtechnisch nu allemaal klopt of niet, kan ik dus niet meer nakijken of misschien als ik er een apart verzoek voor in moet dienen, maar dat is me teveel moeite.

Delta glasvezel werkt nog wel steeds prima en geeft ook nog altijd 5 euro korting voor de combinatie glasvezel + mobiel :X.

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-08 18:48

avotar

P0werd by Black Coffee

De Delta Mobiel app is heel shaky, hoewel hij de laatste weken weer wat beter lijkt te werken.
Ik heb 2 abonnementen lopen bij Delta Mobiel, facturering lijkt te kloppen, maar eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ze beiden eigenlijk geen kosten hebben buiten de bundel voor zover ik nu kan zien. Op het oog lijkt het goed, dus ik ben niet aan narekenen geweest.

Het maakt me wel nieuwsgierig @Imre Himmelbauer , heb je signalen dat er grote problemen zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door avotar op 06-08-2026 08:57 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• Imre Himmelbauer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:36
Ik heb wel signalen ontvangen dat er problemen zijn. Hoe ernstig het is (en vooral ook hoeveel mensen het treft), dat probeer ik op deze manier te achterhalen.

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:58
FiscBiker schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 18:48:
(...)Sindsdien niets meer van gehoord.
(...)
Zul je net zien, krijg ik vanochtend de aankondiging dat de maanden juni en juli rond 10 augustus worden afgeschreven. Ik ga er maar van uit dat de klantadministratie niet bijgewerkt is.

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-08 16:41

Patrick89

PSN : Gamesource

Afgelopen jaar heb ik ook gebruikgemaakt van Delta Mobiel. Dit abonnement werd mij aangeboden als bedankje voor het overstappen van Caiway naar Delta: twee jaar lang zou ik gratis gebruik kunnen maken van Delta Mobiel.

De constructie was als volgt: het abonnement zou normaal €16 per maand kosten, waarbij €11 korting werd verrekend op de factuur van Delta Mobiel en €5 korting op mijn Delta Internet-factuur. Per saldo zou het abonnement daarmee volledig gratis zijn zoals geadverteerd.

Helaas is de korting gedurende de periode vóór de overgang naar het nieuwe factureringssysteem meerdere malen niet correct verwerkt. Dit was bijzonder frustrerend, omdat je daardoor uiteindelijk gewoon gaat betalen voor een product dat bij de overstap nadrukkelijk als ‘gratis’ is aangeboden.

Vlak vóór de factureringstransitie was alles uiteindelijk netjes opgelost. Na de overgang naar het nieuwe systeem begonnen dezelfde problemen echter opnieuw. Ik heb hierover meerdere malen een ingebrekestelling gestuurd (Waar niet op werd gereageerd) en vervolgens aangegeven dat ik het abonnement wilde opzeggen. Na telefonisch contact heb ik het abonnement uiteindelijk daadwerkelijk kunnen beëindigen.

Tot mijn verbazing ontving ik daarna een aanmaning van ongeveer €150 vanwege contractbreuk. Ik was oprecht verbaasd: hoe kan er sprake zijn van kosten wegens contractbreuk wanneer het betreffende product als gratis is aangeboden en mijn opzegging bovendien het gevolg was van herhaaldelijk niet nakomen van de gemaakte afspraken?

Naar aanleiding hiervan heb ik een officiële klacht ingediend en nogmaals duidelijk aangegeven dat mijn opzegging rechtstreeks voortvloeide uit de eerdere ingebrekestellingen en het structureel niet correct verwerken van de korting. Daarop ontving ik uiteindelijk slechts een kort bericht dat dit ‘in orde gemaakt’ zou worden.

Tot zover mijn ervaring met Delta Mobiel. Ik kijk hier eerlijk gezegd erg onprettig op terug. Wat mij daarbij misschien nog wel het meest teleurstelt, is dat er gedurende dit hele proces geen oprecht excuus is gekomen voor de gang van zaken en de frustratie die dit heeft veroorzaakt.

Ik had van Delta op zijn minst verwacht dat er verantwoordelijkheid zou worden genomen voor de herhaaldelijke fouten en dat er begrip zou worden getoond voor mijn situatie. Helaas is dat tot op heden uitgebleven.

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Pagina: 1