Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:22

ZeelandNet Ervaringen Topic

Afbeeldingslocatie: http://www.zeelandnet.nl/assets/img/2014/zeelandnetlogo.png

Algemene info
ZeelandNet is onderdeel van DELTA, ze leveren internet & telefonie over het kabel netwerk van DELTA. Internet via de kabel is alleen mogelijk indien je beschikt over een volledig kabel abonnement (TV Basis) bij de DELTA welke sinds 1 oktober 2014 €17,75 per maand bedraagt (voorheen €17,25).

Per 1 augustus 2015 wordt TV Basis tarief verder verhoogd naar €18,50 per maand.
Support
Klantenservice
Storingen & Onderhoud
Twitter van de ZeelandNet: ZeelandNet

Telefoon klantenservice: 0113 - 377 770

Alles-in-1
Vanaf 12 maart 2013 biedt ZeelandNet/DELTA ook zogenaamde 'Alles-in-1' pakketten aan.
Deze pakketten bevatten:

- TV Basis (kabel TV)
- Internet
- Digitale telefonie Basis

Het kabeltarief voor 'TV Basis' (€17,75) blijft gewoon via de maandelijkse (energie) factuur van DELTA lopen. Het verschil betaal je aan ZeelandNet, dus bijvoorbeeld bij een Alles-in-1 Premium pakket betaal je €54,95-€17,75 = €37,20 aan ZeelandNet.

Beschikbare Alles-in-1 pakketten
Instap - Vanaf 1 augustus 2015: €49,95 (voorheen €47,95)
25Mb/3Mb

Premium - Vanaf 1 augustus 2015: €57,50 (voorheen €54,95)
100Mb/10Mb

Super - Vanaf 1 augustus 2015: €72,25 (voorheen €68,95)
200Mb/10Mb

Internet abonnementen
ZeelandNet levert een aantal internet abonnement aan met oplopende snelheden en prijs, er zijn ook een aantal 'oude' abonnementen welke niet langer te bestellen zijn. Je kan wel zo'n abonnement hebben maar deze word dus niet meer aangeboden.

Beschikbare internet abonnementen
Basis - €14,95
2Mb/512Kb

Midi - €19,95
8Mb/2Mb

Premium - €29,95
50Mb/5Mb

Super - €49,95
80Mb/8Mb

Extreem - €74,95
160Mb/10Mb

Oude internet abonnementen
Plus - €27,95
12Mb/2Mb

Extra - €36,95
25Mb/2,5Mb

Snelheidsverhoging april 2015
Medio april 2015 heeft ZeelandNet de snelheden van een aantal abonnementen verhoogt.

Snelheidsverhoging per abonnement
Midi 15Mb/2Mb --> 25Mb/3Mb
Premium 60Mb/6Mb --> 100Mb/10Mb
Super 160Mb/10Mb --> 200Mb/10Mb

Deze snelheidsverhoging geld vooralsnog alleen voor de 'Alles-in-1' pakketten. De reguliere standaard internetpakketten krijgen dus vooralsnog geen snelheidsverhoging, deze staan voor eind 2015 op de planning.

Snelheidsverhoging mei 2014
Medio mei 2014 heeft ZeelandNet de snelheden van een aantal abonnementen verhoogt.

Basis 3Mb/1Mb (geen verhoging)
Midi 10Mb/2Mb --> 15Mb/2Mb
Premium 60Mb/6Mb (geen verhoging)
Super 120Mb/10Mb --> 160Mb/10Mb
Extreem 200Mb/10Mb (geen verhoging)

Deze snelheidsverhoging geld ook voor de 'Alles-in-1' pakketten (alléén het Super pakket in dit geval).
Basis, Premium & Extreem krijgen dus (vooralsnog) geen snelheidsverhoging.

Snelheidsverhoging november 2013
Medio november 2013 heeft ZeelandNet de snelheden verhoogt.

Basis 2Mb/0.5Mb --> 3Mb/1Mb
Midi 8Mb/2Mb --> 10Mb/2Mb
Premium 50Mb/5Mb --> 60Mb/6Mb
Super 80Mb/8Mb --> 120Mb/10Mb
Extreem 160Mb/10Mb --> 200Mb/10Mb

Deze snelheidsverhoging geld ook voor de 'Alles-in-1' pakketten (Midi, Premium & Super).

Enkele abonnementen hebben geen snelheidsverhoging gekregen. Dit zijn de abonnementen die al langere tijd niet meer verkocht worden (Comfort, Plus en Extra).

Snelheidsverhoging september 2012
In september 2012 heeft ZeelandNet de snelheden verhoogt.

Midi 5Mb/1Mb --> 8Mb/2Mb
Premium 20Mb/2Mb --> 50Mb/5Mb
Super 50Mb/5Mb --> 80Mb/8Mb
Extreem 80Mb/6Mb --> 160Mb/10Mb

Enkele abonnementen hebben geen snelheidsverhoging gekregen. Dit is het instapabonnement (Basis) en de abonnementen die al langere tijd niet meer verkocht worden (Comfort, Plus en Extra).

Snelheidsverhoging april 2010
In april 2010 heeft ZeelandNet de snelheden verhoogt.

Basis 1Mb/192Kb --> 2Mb/512Kb
Midi 3Mb/512Kb --> 5Mb/1Mb
Plus 6Mb/1Mb --> 12Mb/2Mb
Premium 10Mb/1Mb --> 20Mb/2Mb
Extra 15Mb/2Mb --> 25Mb/2,5Mb
Super 20Mb/2Mb --> 50Mb/5Mb

Modems
ZeelandNet levert de modems in bruikleen aan de klanten.
Signaal waardes en andere informatie is te zien op: http://192.168.100.1 of http://192.168.11.1 bij wifi modems

De volgende modems zijn momenteel in gebruik:

EuroDOCSIS 3.0 wifi modems

Cisco EPC3940
Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/products/thumbs/286304.jpg

Cisco EPC3925
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2ekpyz9_th.png

EuroDOCSIS 3.0 modem
Cisco EPC3212
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2ngvo0m.jpg

EuroDOCSIS 2.0 modems
WebSTAR EPC2203
WebSTAR EPX2203 (Voorheen geleverd, opgevolgd door de EPC2203)

Telefonie
ZeelandNet bied ook telefonie aan met verschillende belbundels. Voorheen kreeg je extra upload snelheid erbij, sinds de snelheidsverhoging van april 2010 is dit niet meer het geval.

Opmerkingen
Heb je op- of aanmerkingen op deze startpost meld het dan even via een DM :) .
De startpost is nog niet klaar. Als je mee wilt helpen meld het dan ;) .
Ik ben geen medewerker van ZeelandNet of DELTA.

[ Voor 135% gewijzigd door Prolution op 30-04-2015 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

quote:
Falcon2107 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 12:23:
Daar klopt geen ***t van.
edit: dat abbonement dat jij noemt bestaat volgens mij niet eens meer.
bestaande klanten hebben het nog, maar het is niet meer af te sluiten.
Ik had eerst ook die van 36,95, en ben naar beneden gegaan naar 27,95.
Daarna zijn er nieuwe pakketten gekomen.

http://www.zeelandnet.nl/...rgelijk_abonnementen.html

Basis - 1Mbit - 15 euro
Midi - 3Mbit - 20 euro
Premium - 10Mbit - 30 euro <-- Deze gaat dus naar 20 Mbit in april.
Super - 20Mbit - 50 euro
Extreem - 80Mbit - 75 euro

Al ik het me goed herinner ben ik toen van het oude 28 euro pakket wat toen iets van 6Mbit was, naar die van 10 Mbit gegaan voor 2 euro meer.
quote:
Kan je die brief inscannen?
vanavond moet dit wel lukken.
Ik heb idd dit abonnement nog. Het bestaat idd niet meer, maar we betalen er wel voor. De verhouding met de andere (nieuwe) abo's is nog steeds goed. ik hoop alleen maar dat ze de oude ab's ook meenemen ander zullen we een ander abonnement moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
ik denk niet dat ze de oude meenemen.
Ik heb het even nagekeken, ik had destijds breedband plus 6 Mbit - 27,95,
en kon toen overstappen op het nieuwe pakket : premium 10 Mbit - 29,95.
Heb dit toen dus ook gedaan.

Als je die van 36,95 hebt kun je naar mijn inziens beter overstappen op premium.
Dan heb je straks 5 Mbit meer, voor 7 euro minder.

Ik zal vanavond een scan van de brief plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Ik denk ook dat ze de oude internet abonnementen niet gaan upgraden. De abonnementen welke relatief veel gebruikers hebben zijn tijdje terug geschrapt(niet meer te bestellen), namelijk de Plus en de Extra. Vooral veel mensen hebben het Plus abo. De meeste mensen laten dit gewoon staan en kijken er niet naar om, zeelandnet vind dat wel best want die mensen hoeven ze ook geen snelheidsupgrade te geven ;)

Zo ben ik al bij veel mensen tegengekomen dat ze een heel oud abonnement hebben (Bijv. 256Kbps download) omdat ze dat in de beginperiode hebben afgesloten. En daar betalen ze dan ook nog best aardig wat voor (Bijv. 30 euro voor dat 256Kbps download abo)
Dan is het ook niet vreemd dat de mensen klagen dat het internet niet snel is en dat youtube niet vooruit te branden is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychonetics
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:45
De nieuwe EuroDOCSIS 3.0 modem die geleverd wordt is de Cisco EPC3212. Mogelijk wordt er nog een andere geleverd (als je ook telefonie afneemt?), maar deze hebben wij in elk geval gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Prolution schreef op maandag 22 maart 2010 @ 16:43:
Zo ben ik al bij veel mensen tegengekomen dat ze een heel oud abonnement hebben (Bijv. 256Kbps download) omdat ze dat in de beginperiode hebben afgesloten. En daar betalen ze dan ook nog best aardig wat voor (Bijv. 30 euro voor dat 256Kbps download abo)
Dan is het ook niet vreemd dat de mensen klagen dat het internet niet snel is en dat youtube niet vooruit te branden is :P
Ik ben begonnen bij zeelandnet met een 128 kbit abo. Maar ik ben eigenlijk altijd zonder eigen inzet mee onhoog gegaan. Ik ken zelf ook geen mensen die nog een dergelijk oud abonnement hebben, dus in die gevallen is er dan wel iets misgegaan.

Voor de klanten met breedband plus (zoals ik had) kwam er een zeer duidelijke melding in de pip pagina om je te wijzen op het premium abonnement. Dit is ook hoe ik er achter kwam, en overgestapt ben.

Overigens, belofte maakt schuld:

snelheidsverhoging zeelandnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:43

Woohooo

Smilie, James Smilie

Hmm das wel nice, vraag me af ze dit ook voor de bel-internet-combi doen..
Anyway mijn ervaring met zeelandnet;

Prive;
Vroegah veel gezeik gehad met data limieten etc.. tegenwoordig al ruim een half jaar een tevreden gebruiker van de internet en bel combi. Weinig downtime voor internet, telefonie had in het begin wel redelijk wat problemen maar laatste maanden gaat het allemaal prima.

Zakelijk;
Op 't werk krijg ik redelijk wat te maken met Zeelandnet klanten, maar dit valt soms vies tegen.
- Glasvezel, 1x in de maand wel downtime
- Domweg IP nummers veranderen van zakelijke klanten zonder dit ook maar kenbaar te maken
- In een aantal gevallen BLACKLISTED IP adressen uitgeven waardoor al het uitgaande mailverkeer op zn gat zit bij een bedrijf van 10 á 70 man |:(
- Enigste lichtpuntje van afgelopen maand is dat bij zakelijk klanten de webstar door Cisco modems wordt vervangen :9~

[ Voor 85% gewijzigd door Woohooo op 22-03-2010 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Ik heb ook digitale telefonie erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
psychonetics schreef op maandag 22 maart 2010 @ 16:54:
De nieuwe EuroDOCSIS 3.0 modem die geleverd wordt is de Cisco EPC3212. Mogelijk wordt er nog een andere geleverd (als je ook telefonie afneemt?), maar deze hebben wij in elk geval gehad. :)
Thanx :), was al benieuwd welke modem ze er voor gebruikte. Had wel al verwacht dat ze Cisco gingen gebruiken omdat Webstar is overgenomen door Cisco. De EPC3212 is ook geschikt voor telefonie heb ik net gelezen @ Cisco.com, trouwens nog een best geavanceerd modem welke 8 downstream kanalen kan bundelen. Er worden namelijk ook modems geleverd welke maar 4 kanalen aankunnen door bijv Ziggo en UPC. Maar jij hebt dus een 80Mb abo, bevalt het een beetje? en zijn de snelheden stabiel?
M a r c o schreef op maandag 22 maart 2010 @ 17:44:
[...]

Ik ben begonnen bij zeelandnet met een 128 kbit abo. Maar ik ben eigenlijk altijd zonder eigen inzet mee onhoog gegaan. Ik ken zelf ook geen mensen die nog een dergelijk oud abonnement hebben, dus in die gevallen is er dan wel iets misgegaan.

Voor de klanten met breedband plus (zoals ik had) kwam er een zeer duidelijke melding in de pip pagina om je te wijzen op het premium abonnement. Dit is ook hoe ik er achter kwam, en overgestapt ben.
De mensen waarbij ik dat zag hadden niet bijster veel verstand van computers en internet, die hadden nog nooit naar die pip pagina gekeken. En hadden ook vaak hun hoofd zeelandnet email account niet ingesteld in hun mail client (meestal omdat er toch alleen spam op binnen kwam).

Of er bij die mensen dan iets is misgegaan weet ik niet, toen ik het de eerste keer zag bij één van die mensen waar ik wel eens langs ga om computer problemen te verhelpen heb ik gelijk zeelandnet gebeld. En die vonden het niet raar, en zeiden dat je dat maar via die pip moest regelen :P.

Soms moest er zelfs een soort van boete betaald worden omdat het maandbedrag van het nieuwe abo lager was dan wat ze nu hadden (terwijl de snelheid fors omhoog ging) De laatste keer dat ik het tegen kwam is wel al 1 á 2 jaar geleden geloof ik hoor.
Maargoed mijzelf zal zoiets niet zomaar overkomen :)
Woohooo schreef op maandag 22 maart 2010 @ 18:50:
Hmm das wel nice, vraag me af ze dit ook voor de bel-internet-combi doen..
Anyway mijn ervaring met zeelandnet;
Bij de klanten die internet en bellen hebben zullen ook gewoon verhoogd worden, en krijgen waarschijnlijk extra uploadsnelheid net zoals nu ook al het geval is zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killugh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-07-2024

killugh

lava right ahead

Woohooo schreef op maandag 22 maart 2010 @ 18:50:
Prive;
Vroegah veel gezeik gehad met data limieten etc.. tegenwoordig al ruim een half jaar een tevreden gebruiker van de internet en bel combi. Weinig downtime voor internet, telefonie had in het begin wel redelijk wat problemen maar laatste maanden gaat het allemaal prima.
Hoe gaat Zeelandnet tegenwoordig om met hoog data verbruik op de abonnementen met FUP? Mijn indruk uit het verleden is dat ze nogal strikt waren. Ik overweeg zelf om over te stappen naar zeelandnet, maar de FUP icm de weinige info/gebruikerservaringen die er over te vinden zijn houden me tegen.

pain is nothing that a downpour won't erase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
killugh schreef op maandag 22 maart 2010 @ 22:01:
[...]
Hoe gaat Zeelandnet tegenwoordig om met hoog data verbruik op de abonnementen met FUP? Mijn indruk uit het verleden is dat ze nogal strikt waren. Ik overweeg zelf om over te stappen naar zeelandnet, maar de FUP icm de weinige info/gebruikerservaringen die er over te vinden zijn houden me tegen.
Vorige maand 487 GB verbruikt, en de maand ervoor 475 GB. :+ (met premium abo)
Ik heb nog geen bericht ontvangen van zeelandnet.

1,5 jaar terug wel een keer een waarschuwing gekregen. terwijl ik toen maar op 190 GB zat, toen waren ze blijkbaar nog strenger.
Overigens kijkt zeelandnet niet zozeer naar totale dataverbruik, maar meer naar het verbruik in de piekuren.
Dus als je extreem download, kun je de piekuren wat ontwijken.

Die waarschuwing 1,5 jaar terug hield trouwens in, dat als ik na een maand nog steeds zoveel in de piekuren zou downloaden, dat mijn snelheid tijdens die uren gehalveerd zou worden, en tijdens de nachturen verdubbeld (er zou voor mij automatisch "Nightspeed" geactiveerd worden)

Tip voor anderen, op mijn pip pagina bij persoonsgegevens staat nu ook deze melding:

Let op !
Het nieuwe kabelmodem wordt zo spoedig mogelijk aan u verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
De FUP is inderdaad ruimer dan vroeger, in de tijd dat ze datalimieten hadden ben ik zo snel mogelijk overgestapt naar ADSL toen het beschikbaar was. Rond 2006 werden deze harde limieten staps gewijs afgeschaft, maar er was nog steeds een strenge FUP. Mensen die volgens zeelandnet teveel downloade in de piek uren kregen toen een zogenaamde "nightspeed" aanbod inderdaad.

Na de snelheidsverhoging in april 2009 heb ik mensen in mijn omgeving niet meer horen klagen over de "dreig" mailtjes van zeelandnet :P

Sinds december 2009 heb ik zelf de overstap gewaagd, lang getwijfeld omdat ik zeelandnet toch niet echt helemaal vertrouwde met al hun eigen regeltjes omtrent data verbruik. Maar uiteindelijk gekozen om over te stappen want m'n ADSL verbinding werd met de dag brakker. Uiteindelijk is het toch zeer goed bevallen :) , snelheid is goed en word (bijna) altijd volledig gehaald. Websites laadde ook merkbaar sneller, en de latency is lager rond de 8 á 10ms (tegen 25ms van m'n adsl)

Ben opzich niet zo'n heavy downloader maar haal meestal wel gemiddeld rond 150Gb per maand met soms uitschieters naar 300Gb, en nooit iets daarover gehoort. Ik maak gebruik van een Premium abo.
M a r c o schreef op maandag 22 maart 2010 @ 22:08:
Tip voor anderen, op mijn pip pagina bij persoonsgegevens staat nu ook deze melding:

Let op !
Op mijn PIP staat dat niet vermeld, heb de brief ook nog niet ontvangen. Ze werken waarschijnlijk in batches, dus nog even afwachten wanneer ik aan de beurt ben. Zou je even willen kijken welk type modem je op dit moment hebt, kan je makkelijk zien als je naar http://192.168.100.1 gaat. Op die pagina kan je trouwens ook de signaal waardes bekijken.

[ Voor 10% gewijzigd door Prolution op 22-03-2010 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Name WebSTAR EPX2203
Modem Serial Number ------
Cable Modem MAC Address ------
Hardware Version v2.1
Software Version v2.0.2r1152-080425
Receive Power Level 0.4 dBmV
Transmit Power Level 45.7 dBmV

Deze heb ik ontvangen toen ik destijds naar 1 Mbit ging, dit was nog enkele maanden voordat ze deze ook gingen verspreiden voor digitale telefonie.

Die dataverbruiken van de laatste 2 maanden waren ook incidenteel bij mij. Normaal zit ik ook zo rond de 150-200 GB per maand.

Moeilijk voor te stellen dat je een aantal jaren terug 128 kbit snelheid had met 1000 mb limiet.
dat je aan het eind van de maand blij was dat je nog ruimte over had voor enkele mp3's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
De nieuwe modem is inderdaad een Cisco EPC3212.
Hij is vandaag hier al afgeleverd door selektvracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

killugh schreef op maandag 22 maart 2010 @ 22:01:
[...]

Och, ik hoor dr nooit wat van tegenwoordig.. heb in 't begin maanden gehad van 100-150gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Heeft iemand anders momenteel ook problemen met de nieuwsgroep van zeelandnet, die highwinds? Sinds vandaag krijg ik ineens, autorisatie error 502 in grabit. 8)7

Beter dan de 500ms latency die ze gisteren als standaard hadden door een defecte backbone in A-dam, maar toch :P

[ Voor 25% gewijzigd door whyz op 25-03-2010 18:49 ]

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
whyz schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 18:48:
Heeft iemand anders momenteel ook problemen met de nieuwsgroep van zeelandnet, die highwinds? Sinds vandaag krijg ik ineens, autorisatie error 502 in grabit. 8)7

Beter dan de 500ms latency die ze gisteren als standaard hadden door een defecte backbone in A-dam, maar toch :P
Zit je toch niet over je 50 GB maandlimiet? :+
Normaal gebruik ik een payserver, maar heb net even voor je geprobeerd bij highwinds.
Ik zit op ongeveer 80% van mijn full speed en gewoon normale connectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

M a r c o schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 19:15:
[...]

Zit je toch niet over je 50 GB maandlimiet? :+
Normaal gebruik ik een payserver, maar heb net even voor je geprobeerd bij highwinds.
Ik zit op ongeveer 80% van mijn full speed en gewoon normale connectie
Heh, werkt hier nu ook weer :P vast een kleine storing ofzo. En nee gek genoeg haal ik die 50GB limiet dus niet, ben niet meer zo actief :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
och, als je een aantal TV series in HD volgt zit je er al snel aan.
morgenmiddag ga ik de webstar maar eens omwisselen voor de cisco modem.

[ Voor 35% gewijzigd door M a r c o op 25-03-2010 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

ff gebeld ook de 'oude' extra abo's worden verhoogt.

Maandag staat er meer op de website en in april moet het allemaal gaan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:25
Mijn modem is in december vervangen. Uploadsnelheid ging vrijwel direct van 2,5Mb/s naar 6Mb/s (abo: extreem), maar de downloadsnelheid is tot op heden nog 20Mb/s.
Heb ik januari gebeld wanneer de downloadsnelheid verhoogd zou worden naar 80Mb/s. Kreeg toen te horen dat dat pas zou gebeuren wanneer de nieuwe abonnementen in zouden gaan.

Iemand anders met hetzelfde abonnement en soortgelijke ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Falcon2107 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 17:45:
ff gebeld ook de 'oude' extra abo's worden verhoogt.

Maandag staat er meer op de website en in april moet het allemaal gaan gebeuren.
Aha toch netjes dat ze ook aan de 'oude' abo's denken, maar er zou vandaag dus meer informatie over de aanstaande snelheids verhoging moeten komen. Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

nog niks :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Vooralsnog blijft het angstvallig still omtrend eventuele verhogingen, hoop maar dat het niet een 1 april grap is :P

edit:
Ik heb een extra abbo
Geachte heer / mevrouw,

U heeft op 30-03-2010 om 10:03:21 een vraag aan ons gesteld met referentienummer

Ook de snelheid van uw abonnement zal worden verhoogd. U zult hier binnenkort een brief over ontvangen waar dit staat aangegeven.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice ZeelandNet
DELTA COMFORT

[ Voor 62% gewijzigd door whyz op 30-03-2010 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostquist
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-12-2020
M a r c o schreef op maandag 22 maart 2010 @ 22:08:
[...]

Vorige maand 487 GB verbruikt, en de maand ervoor 475 GB. :+ (met premium abo)
Ik heb nog geen bericht ontvangen van zeelandnet.

1,5 jaar terug wel een keer een waarschuwing gekregen. terwijl ik toen maar op 190 GB zat, toen waren ze blijkbaar nog strenger.
Overigens kijkt zeelandnet niet zozeer naar totale dataverbruik, maar meer naar het verbruik in de piekuren.
Dus als je extreem download, kun je de piekuren wat ontwijken.

Die waarschuwing 1,5 jaar terug hield trouwens in, dat als ik na een maand nog steeds zoveel in de piekuren zou downloaden, dat mijn snelheid tijdens die uren gehalveerd zou worden, en tijdens de nachturen verdubbeld (er zou voor mij automatisch "Nightspeed" geactiveerd worden)

Let op !
Zeelandnet heeft voor mijn gevoel geen "datalimiet" meer.
Je kan rustig 1TB downloaden zonder emails :)

Tipje: Als je je newsreader van highwinds aan laat staan, en de que vol blijft proppen met nzb's blijft de verbinding openstaan.
(zoals je kan zien hark ik zo 250gb uit een met 50gb gelimiteerde newsserver :+)

Anyway hier een screeny.. ben benieuwd wat mijn extra verbinding gaat doen met de snelheidsverhoging als de premium al van 10 naar 20mbit gaat 8)

Afbeeldingslocatie: http://img638.imageshack.us/img638/5136/serverl.jpg

Na jaren van gezeik met dataliemieten en trage abbo's eindelijk een prima internetprovider.. wist niet dat ik dit ooit nog zou zeggen.. maar zeelandnet heeft zijn zaakjes nu goed voor elkaar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribledragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-04 15:26
Het is bekend wie er allemaal een snelheidsverhoging krijgt:

Wie krijgen er in april allemaal een snelheidsverhoging?

Klanten met een Breedband Basis, Midi, Comfort, Plus, Premium, Extra en Super abonnement krijgen in april 2010 een gratis snelheidsverhoging. Klanten met een Breedband Extreem abonnement zijn begin 2010 al verhoogd in snelheid naar 80 Mb/s.

Bron: http://www.zeelandnet.nl/helpdesk/index.php?N=1995

Dus ook de "oude" abonnement genieten dit voordeel ... hmm de keuze wordt moeilijk voor 2 euro toch 8 Mbit sneller of 8 euro goedkoper en eigenlijk gelijk blijven qua snelheid (op dit moment nog plus omdat ik de moeite nog niet had genomen dit aan te passen :$)

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
de snelheden zijn echter nog niet bekend gemaakt.
Er staat alleen dat in sommige gevallen sprake is van verdubbeling.
Uit mijn brief weten we dat dit voor het 10 naar 20 Mbit van toepassing is.
Van de andere abonnementen weten we dus nog niks.

@Joost.. :o
Ik had wel gemerkt dat ik af en toe 52 of 53 haalde, wist niet dat dat op die manier ging.
Maar om mijn pc nu continue nzb's binnen te laten slepen om hem actief te houden is ook nogal wat. :P

[ Voor 29% gewijzigd door M a r c o op 30-03-2010 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Ik wou het net posten (http://www.zeelandnet.nl/helpdesk/index.php?N=1995)

We wachten af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _fm
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

_fm

Weet er eigenlijk iemand hoe ver Zeelandnet is met IPv6?

Breedband plus (zonder telefonie) gaat van 6/1 naar 12/2 (bron: email)

[ Voor 39% gewijzigd door _fm op 31-03-2010 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
nu ook een mail gehad,

premium (inclusief telefonie)
gaat van 10/2 naar 20/2
upload blijft dus ongewijzigd.

Als ik het goed begrijp kunnen mensen met het oude pluspakket nu dus kiezen tussen

12 Mbit -> 28 euro
20 Mbit -> 30 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Heb de mail ook gehad, van 10/1 naar 20/2 is een leuke snelheidsverhoging inderdaad.

@M a r c o
Omdat je ook telefonie heb is je upload nu al 2Mb (ipv de normale 1Mb), misschien dat ze de telefonie klanten wel weer extra upload erbij geven net zoals ze nu doen. Even afwachten dus ;)

Nu nog even achter de andere verhogingen komen, dan hebben we een mooi compleet lijstje :)

[ Voor 14% gewijzigd door Prolution op 31-03-2010 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-04 09:46

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik zit nu op 15 Mb (met telefonie) en bericht gehad dat ik omhoog ga, maar nog niets van een nieuw modem of iets dergelijks ?

code:
1
2
3
4
5
Soort abonnement                        BreedBand Extra (i.c.m. ZDT)
Prijs abonnement                        € 36,95 per maand (incl. BTW)
Kabelmodem                                   Bruikleen Modem (EuroDocsis)
Maximale download snelheid                  15 Mbps
Maximale upload snelheid                        2.5 Mbps

Iemand iets meer info?

[ Voor 50% gewijzigd door Frostbite op 31-03-2010 15:59 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostquist
Sc0rPi0N schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 15:55:
Ik zit nu op 15 Mb (met telefonie) en bericht gehad dat ik omhoog ga, maar nog niets van een nieuw modem of iets dergelijks ?

code:
1
2
3
4
5
Soort abonnement                        BreedBand Extra (i.c.m. ZDT)
Prijs abonnement                        € 36,95 per maand (incl. BTW)
Kabelmodem                                   Bruikleen Modem (EuroDocsis)
Maximale download snelheid                  15 Mbps
Maximale upload snelheid                        2.5 Mbps

Iemand iets meer info?
Zelfde abbo als mij.. het probleem is dat dit abbo niet meer verkocht wordt.
Ons abbo zit tussen de Premium en de Super.. Dus we gaan minimaal over de 20mbit heen die de Premium-gebruikers krijgen.

Aangezien ik geen mail heb voor het ophalen van een nieuw modem, blijven we onder de max downrate van de webstars.. (41.4 Mbps for 64 QAM or 55.2 Mbps for 256 QAM)

De voorlopige snelheids verhogingen zijn 10/1->20/2 en 6/1->12/2
Dus dan zouden we van 15/2.5 naar 30/5 gaan... :9

30mbit op de webstars is dus mogelijk :9

http://www.anedis.de/PDF/EPX2203_eng.pdf

[ Voor 18% gewijzigd door joostquist op 31-03-2010 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Er staat "in sommige gevallen" is er sprake van verdubbeling. Dat wil dus niet zeggen dat 15 ook 30 word.

Overigens als de webstar 30 kan, waarom geven ze mij dan een nieuwe cisco voor 20 Mbit??

@Prolution, volgens mijn mail lijkt het erop dat het toch 2 blijft
Zou wel jammer zijn als je helemaal geen bonus meer krijgt voor telefonie.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QAXB6nsXBTbnoKB090UMnvOT/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Vette shit :D
Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

joostquist schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 17:23:
[...]

Zelfde abbo als mij.. het probleem is dat dit abbo niet meer verkocht wordt.
Ons abbo zit tussen de Premium en de Super.. Dus we gaan minimaal over de 20mbit heen die de Premium-gebruikers krijgen.

Aangezien ik geen mail heb voor het ophalen van een nieuw modem, blijven we onder de max downrate van de webstars.. (41.4 Mbps for 64 QAM or 55.2 Mbps for 256 QAM)

De voorlopige snelheids verhogingen zijn 10/1->20/2 en 6/1->12/2
Dus dan zouden we van 15/2.5 naar 30/5 gaan... :9

30mbit op de webstars is dus mogelijk :9

http://www.anedis.de/PDF/EPX2203_eng.pdf
Als ze slim zijn dan zetten ze je over naar een standaard abo maar dan hoger.
Dan is iedereen weer op 1 lijn zeg maar.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostquist
Sc0rPi0N schreef op donderdag 01 april 2010 @ 08:48:
[...]

Als ze slim zijn dan zetten ze je over naar een standaard abo maar dan hoger.
Dan is iedereen weer op 1 lijn zeg maar.
Lijkt me niks.. zou dan van €36,50 naar €49.95 gaan!

Kan natuurlijk wel een stapje terug doen..naar premium.. dan gaat de snelheid toch nog 5mbit omhoog maar gaat de prijs 6 euro omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

joostquist schreef op donderdag 01 april 2010 @ 10:03:
[...]

Lijkt me niks.. zou dan van €36,50 naar €49.95 gaan!

Kan natuurlijk wel een stapje terug doen..naar premium.. dan gaat de snelheid toch nog 5mbit omhoog maar gaat de prijs 6 euro omlaag.
Ja ik bedoel voor die selecte groep alles gelijk trekken en de prijs lager houden. Als in jullie zijn al lang klant en we komen je zo tegemoet

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostquist
Afbeeldingslocatie: http://img43.imageshack.us/img43/6781/zeelandslet.png

Heb een extra abbo met een download snelheid van 1.8MB/s.

Deze snelheid haal ik nu!
Dit is al een paar dagen aan de hand! (hiervoor nooit last gehad).

Iemand tips?
Modem:
Receive Power Level
-4.4 dBmV
Transmit Power Level
56.9 dBmV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328481

joostquist schreef op zondag 04 april 2010 @ 13:33:

Heb een extra abbo met een download snelheid van 1.8MB/s.

Deze snelheid haal ik nu!
Dit is al een paar dagen aan de hand! (hiervoor nooit last gehad).

Iemand tips?
Ik heb precies hetzelfde probleem, nooit klachten gehad, maar nu al een paar dagen een zeer trage verbinding (snelheden 13-25 KB/s). Abonnement is BB Premium (10 Mbps). Ik dacht eerst aan een probleem met de router, maar direct op de modem aansluiten levert geen verbetering op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostquist
Anoniem: 328481 schreef op zondag 04 april 2010 @ 13:54:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem, nooit klachten gehad, maar nu al een paar dagen een zeer trage verbinding (snelheden 13-25 KB/s). Abonnement is BB Premium (10 Mbps). Ik dacht eerst aan een probleem met de router, maar direct op de modem aansluiten levert geen verbetering op.
Thomas, ik ga ze morgen ff bellen.
Ik zal ze melden dat ik niet de enige ben.
Ik post hier het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Vanmiddag nog met de max snelheid kunnen downloaden (usenet)

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostquist
Nu weer snelheidsproblemen! kom niet over de 2mbit uit!
Gelijk Zeelandnet een belletje gegeven... volgens die muts is er niks aan de hand met mijn modem... ja ja.. direct of met router maakt niets uit.. blijft 2mbit...

Binnen 2 uur een belletje terug met de uitslag.
Zal gelijk die man voor het blok zetten dat de receptioniste me beloofde wat de nieuwe snelheid van extra zou worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Hier overigens ook verder geen problemen met de snelheid. Al het modem eens ff zonder stroom gezet?

Overigens staan de aanpassingen nu op de website van zeelandnet.
Oud Basis - 1Mb/192KbpsNieuw Basis - 2Mb/512Kbps
Oud Midi - 3Mb/512KbNieuw Midi - 5Mb/1Mb
OudPremium - 10Mb/1MbNieuw Premium - 20Mb/2Mb
Oud Super - 20Mb/2MbNieuw Super - 50Mb/5Mb
Extreem 80Mb/6Mb - Was nieuw introduceert paar maanden geleden, hier geen aanpassing

Oud abbo: Plus 6Mb/1Mb --> 12Mb/2Mb
Oud abbo: Extra 15Mb/2<b --> 25Mb/2,5Mb

[ Voor 140% gewijzigd door whyz op 09-04-2010 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostquist
whyz schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 14:31:
Hier overigens ook verder geen problemen met de snelheid. Al het modem eens ff zonder stroom gezet?

Overigens staan de aanpassingen nu op de website van zeelandnet.
Oud Basis - 1Mb/192KbpsNieuw Basis - 2Mb/512Kbps
Oud Midi - 3Mb/512KbNieuw Midi - 5Mb/1Mb
OudPremium - 10Mb/1MbNieuw Premium - 20Mb/2Mb
Oud Super - 20Mb/2MbNieuw Super - 50Mb/5Mb
Extreem 80Mb/6Mb - Was nieuw introduceert paar maanden geleden, hier geen aanpassing

Oud abbo: Plus 6Mb/1Mb --> 12Mb/2Mb
Nog niks over het oude "extra" abbo.
Jup, net nog eens gedaan.. snelheid blijft 2-4mbit.. upload ook 2mbit van de 2.5mbit..
Nog steeds geen telefoontje terug van de helpdesk.. slechte zaak ze blijven niet binnen de afgesproken 2 uur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
volgens mij geen snelheidsproblemen met zeelandnet momenteel.

Nog niks gehoord over de datum van de snelheidsverhoging overigens.
Ik heb trouwens het idee, dat met de verhoging er een einde komt aan het telefonie-voordeel.
Er is in ieder geval nog nergens iets over terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Werkzaamheden ivm snelheidsverhoging
2010-04-06 23:59:00

In verband met de snelheidsverhoging van de Breedband Plus en Breedband Premium abonnementen zal er van 6 april 23:59 tot woensdag 7 april 00:25 een korte onderbreking voor deze eerder genoemde abonnementen plaatsvinden. ZeelandNet Digitale Tefefonie zal dan ook even (maximaal 15 minuten) onderbroken worden.
De snelheidsverhoging voor de Premium en Plus abonnementen gaat dus waarschijnlijk vanavond plaats vinden.
Ik heb overigens geen last van snelheidsproblemen, eigenlijk zover ik weet nooit gehad :)

@Marco
Het extra (snelheids)voordeel dat de telefonie klanten voorheen hadden lijkt inderdaad vervallen te zijn met deze snelheidsverhoging, is ook te zien op bijvoorbeeld deze pagina http://www.zeelandnet.nl/...lplay/index.php?id=2&bb=4 de specificaties komen overeen met het gewone premium abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354009

hallo mensen

voor de mensen die bij zeelandnet het oude "extra" abbo hebben.
hier een brief van zeelandnet wij gaan van 15mb naar 25mb de up staat er niet bij.
en over de extra mb`s van de telefonie word hier niet over gesproken.
wat mij dwars zit is dat bijna iedereen zo ie zo verdubbeld sommige zelfs verdrievoudigd. dan komen wij er met onze oude EXTRA abbonementje maar bekaaid vanaf.
We hebben wel een nieuw modem gehad.
Het gekke is dat we nog meer mensen kennen die deze abbo ook hebben maar die hebben nog steeds niks gehoord.
ik ben wel benieuwd naar de reden achter dit alles van zeelandnet.
ik ga ze dan ook om antwoord vragen op deze kwestie.
Afbeeldingslocatie: http://i122.photobucket.com/albums/o248/Finette83/Finette18/Naamloos.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostquist
Anoniem: 354009 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 22:38:
hallo mensen

voor de mensen die bij zeelandnet het oude "extra" abbo hebben.
hier een brief van zeelandnet wij gaan van 15mb naar 25mb de up staat er niet bij.
en over de extra mb`s van de telefonie word hier niet over gesproken.
wat mij dwars zit is dat bijna iedereen zo ie zo verdubbeld sommige zelfs verdrievoudigd. dan komen wij er met onze oude EXTRA abbonementje maar bekaaid vanaf.
We hebben wel een nieuw modem gehad.
Het gekke is dat we nog meer mensen kennen die deze abbo ook hebben maar die hebben nog steeds niks gehoord.
ik ben wel benieuwd naar de reden achter dit alles van zeelandnet.
[afbeelding]
TomTom, dit zijn idd geen streken!
Wij (extra abbo's) hebben ook recht op 30mbit!

Het rare is dat wij nog geen mail hebben ontvangen.. en nog helemaal geen nieuw modem!
Morgen bellen ze me nog terug van de technische dienst.. zal ze eens vragen waarom we geen 30mbit krijgen.. pff.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Anoniem: 354009 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 22:38:

joostquist schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 22:43:
[...]
TomTom, dit zijn idd geen streken!
Wij (extra abbo's) hebben ook recht op 30mbit!
Het rare is dat wij nog geen mail hebben ontvangen.. en nog helemaal geen nieuw modem!
Morgen bellen ze me nog terug van de technische dienst.. zal ze eens vragen waarom we geen 30mbit krijgen.. pff.. :(
Zeelandnet is zo netjes om ook de oude abbonementen (die ze net zo goed hadden kunnen laten vallen, of op hetzelfde kunnen laten staan) ook in snelheid te verhogen, en dan ga je nog klagen dat je 15 naar 25 niet eerlijk vind omdat sommige andere abo's verdubbeld zijn? 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostquist
M a r c o schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 23:05:
[...]

[...]

Zeelandnet is zo netjes om ook de oude abbonementen (die ze net zo goed hadden kunnen laten vallen, of op hetzelfde kunnen laten staan) ook in snelheid te verhogen, en dan ga je nog klagen dat je 15 naar 25 niet eerlijk vind omdat sommige andere abo's verdubbeld zijn? 8)7 |:(
Euh... JA :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

M a r c o schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 23:05:
[...]

[...]

Zeelandnet is zo netjes om ook de oude abonnementen (die ze net zo goed hadden kunnen laten vallen, of op hetzelfde kunnen laten staan) ook in snelheid te verhogen, en dan ga je nog klagen dat je 15 naar 25 niet eerlijk vind omdat sommige andere abo's verdubbeld zijn? 8)7 |:(
En ook al verhoogden ze het niet dan kun je nog altijd je abonnement zonder extra kosten aanpassen als je het langer dan een jaar hebt.

Kijk jij valt dan toevallig met je neus in de roomboter, de mensen met het super abonnement al helemaal. Dit is gewoon halvarine voor ons :+ ok, het is gratis, maar toch O-)

Maar ik ben het wel eens met joost an sich, die 5Mbit extra tov het 30,- euro abbo valt me tegen. Ik denk dat ik me abbo lekker omlaag schroef.

Daarnaast, vage shit dat tom wel een nieuw modem krijgt en al op 18 Maart is geïnformeerd omtrent een dergelijke aanpassing van het extra abbo. Verder nog niks vernomen hier.

[ Voor 20% gewijzigd door whyz op 07-04-2010 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:33
Hier ook een "Extra"-abonnee :) Ik heb buitenom een e-mail van Zeelandnet over de verhoging nog niks vernomen over de upgrade, maakt me eigenlijk ook niet zoveel uit; ik ben allang blij dat we 'zomaar' weer in snelheid omhoog gaan. :D

Dat er dan mogelijk nog een Cisco-apparaat bij komt in huis is alleen maar een pluspunt! B)

* Mikey! mompelt "Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 21:48

sus

is druk :+

Ik heb hier ook het gedoe gehad met een modem wat geen 20Mbit meer gaf. Ben destijds, tijdens de 10-euro-abonnementen, monteur geweest bij ZeelandNet, en wist met zekerheid te zeggen dat alles correct zat aangesloten en dat het in het modem zat.

Wat bleek... Was er die dag onderhoud geweest en het modem stond nog op oude instellingen. Nadat vanuit ZeelandNet voor de 3e keer het modem een reboot had gekregen puikte hij de nieuwe instellingen op en werkte alles weer als vanouds.

Vannacht hebben ze dan de nieuwe snelheden doorgevoerd, maar daar merkte ik vanmorgen nog niets van... Ben benieuwd hoe lang het duurt :)

Overigens, qua kwaliteit ben ik zeker te spreken over ZeelandNet, heb altijd een strakke lijn, zelden last van een dip in de snelheid en storingen heb ik al helemaal niet gehad. Ook qua telefonie geen problemen. En klagen over dataverkeer? Heb ze nog niet gehoord nadat ik in januari, februari en maart 800GB+ per maand verstookte.

[ Voor 21% gewijzigd door sus op 07-04-2010 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354009

ik heb net een e-mailtje gehad van zeelandnet waarom we niet naar 30 mb gaan
ze de BB extra weg hebben vandaar

De klanten met een extra abonnementen krijgen de komende tijd nieuwe modems. Er zijn al mensen welke deze ontvangen hebben zoals u.

De manier van verhogen is beslist door het product management. Welke strategie hier mee gemoeit is is mij niet bekend. Ik weet wel dat abonnementen als plus en extra op de lange termijn moeten verdwijnen. Ik heb zelf een BB extra en ik loop tegen hetzelfde dilema aan. Ik ga geen €49,95 betalen voor internet dus de beste keuze wordt dan BB Premium. Ik zal zelf ook nog eens naar de beredenering vragen van deze keuze want het zal niet meer geld op gaan leveren zeker niet als het gros terug gaat naar BB Premium.

De extra mb's in combinatie met telefonie zijn niet meer. De exacte reden hiervoor zal ik u ook schuldig moeten blijven.

Indien u deze klacht officieel wil maken raad ik u aan een brief te richten aan Connie Oosterling manager afdeling klantenserivce u krijgt dan een officeel antwoord op alle vraag stukken waar ik geen antwoord op kan geven.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice ZeelandNet
DELTA COMFORT
Jacco Vasseur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Ze willen dus gewoon van de oude abonnementen af.
Het is ook niet handig voor je marketing en administratie als je allerlei oude en nieuwe abo's door elkaar hebt bestaan.
Ze willen de oude abo's dus iets minder interessant maken.
Want wie gaat er nu nog 37 euro betalen voor 25 Mbit, als je voor 30 euro 20 Mbit hebt.
Als je nu overstapt naar premium, ga je in feite 5 Mbit omhoog voor minder geld.

Zo hebben ze mij ook overgehaald voor het premium.
Ik had 6 Mbit voor 28 euro, en kon naar 10 Mbit voor 30 euro.
Bijna een verdubbeling voor 2 euro meer.
De huidige plus gebruikers kunnen nu van 12 naar 20 Mbit gaan voor 2 euro meer.

Overigens had ik volgens mij wel meer snelheid vanochtend.
Ik heb maar even heel snel gekeken.
maar de speedtest op de zeelandnet website, en speedtest.net zijn niet betrouwbaar volgens mij.
Deze meten af en toe snelheden van 150 Mbit :9 8)7 . Ik had ook wat resultaten die tussen 14 Mbit en 22 Mbit lagen.
Via nieuwsgroepen haalde ik slechts 1,5 Mbyte/s, zou sneller moeten kunnen, maar de vraag is of zeelandnet hier wel volledige bandbreedte toelaat,
Ik heb wel als test een 100 MB file van een eigen webserver afgehaald, dit ging met 2,4 Mbyte/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostquist
M a r c o schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:32:
Ze willen dus gewoon van de oude abonnementen af.
Het is ook niet handig voor je marketing en administratie als je allerlei oude en nieuwe abo's door elkaar hebt bestaan.
Ze willen de oude abo's dus iets minder interessant maken.
Want wie gaat er nu nog 37 euro betalen voor 25 Mbit, als je voor 30 euro 20 Mbit hebt.
Als je nu overstapt naar premium, ga je in feite 5 Mbit omhoog voor minder geld.

Zo hebben ze mij ook overgehaald voor het premium.
Ik had 6 Mbit voor 28 euro, en kon naar 10 Mbit voor 30 euro.
Bijna een verdubbeling voor 2 euro meer.
De huidige plus gebruikers kunnen nu van 12 naar 20 Mbit gaan voor 2 euro meer.

Overigens had ik volgens mij wel meer snelheid vanochtend.
Ik heb maar even heel snel gekeken.
maar de speedtest op de zeelandnet website, en speedtest.net zijn niet betrouwbaar volgens mij.
Deze meten af en toe snelheden van 150 Mbit :9 8)7 . Ik had ook wat resultaten die tussen 14 Mbit en 22 Mbit lagen.
Via nieuwsgroepen haalde ik slechts 1,5 Mbyte/s, zou sneller moeten kunnen, maar de vraag is of zeelandnet hier wel volledige bandbreedte toelaat,
Ik heb wel als test een 100 MB file van een eigen webserver afgehaald, dit ging met 2,4 Mbyte/s.
Marco,

http://kabeltest.zeelandnet.nl/
Dat is het adres van een interne file-server van zeelandnet.
Dat is de manier om je snelheid te meten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
thanks, deze had ik vanochtend geprobeerd, maar daar klopt geen reet van.
http://www.zeelandnet.nl/...n/internet/speedtest.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostquist
Heb net met een medewerker van de technische dienst gesproken over de wisselvallige snelheden.. nadat ik hem er van kon overtuigen dat ik een tweaker was en geen doorsnee internetgebruiker hebben we afgesproken dat als het nog een x voorkomt ik een hotline naar hem heb.. omdat het probleem zich eerder in de wijkcentrale zou bevinden.. Prima oplossing..

Gelijk naar het modem gevraagd:
De extra abonnees hebben theoretisch geen nieuw modem nodig volgens hem.
Omdat de webstar makkelijk 25mbit kan halen.
De uitrol van nieuwe modems is om het netwerk op de toekomt voor te bereiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
De snelheden van Premium zijn inderdaad doorgevoerd

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/774013377.png

En via nieuwsgroepen haal ik zo'n 2400KB/s, ben er zeer tevreden over. Heb trouwens nog niks gehoord over een nieuw docsis 3 modem, is ook niet noodzakelijk want de snelheden zijn makkelijk te halen door m'n docsis 2 modempje (WebSTAR EPC2203)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Prolution schreef op woensdag 07 april 2010 @ 14:41:
Heb trouwens nog niks gehoord over een nieuw docsis 3 modem, is ook niet noodzakelijk want de snelheden zijn makkelijk te halen door m'n docsis 2 modempje (WebSTAR EPC2203)
Ik had de EPX2203.
misschien dat de EPC wel geschikt is en niet vervangen moet worden.
werkt die speedtest.net bij jou wel normaal dan?
Bij mij geeft die voor de downlink wisselende, en niet geloofwaardige resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Gemiddeld betaal ik per maand : 55 euro heb ik net gezien (straks dus 25 / 2,5)
Dat is 36,95 internet + 8,95 bellen + XXX belkosten

+ wij hebben ook nog eens Digitale TV van Delta

Als ik nu kijk dan betaal je 38,90 voor Premium + telefonie (excl belkosten en zonder belbundel)
Dus als ik gemiddelde belkosten erbij optel (gemiddeld 10 euro) dan zou ik 49 euro gaan betalen voor 20/2

Voorbeeld voor mij bij Super:
49,95 + 8,95 = 58,90 + belkosten (gem. 10 euro) dus dan zou ik 68,90 betalen voor 50/5

Conclusie: Nu 55 euro voor 25 / 2,5 (nu 15 / 2)
Premium 49 euro voor 20/2
Super 70 euro voor 50/5

Ik ga toch eens hard nadenken hoor 13 euro per maand meer betalen voor een dubbele snelheid. :o

[ Voor 4% gewijzigd door Frostbite op 07-04-2010 15:10 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seal74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-05-2021
Dat word dus overschakelen.
Als oude BreedBand Extra + telefonie abbo krijg ik dus straks 25 mbs voor 46 euro.
Dan kan ik beter naar 50 mbs zonder telefonie gaan voor 50 euro. Twee keer de snelheid maar geen telefoon. Dat laatste maakt me eigenlijk niet zoveel uit aangezien ik tegenwoordig toch met voipbuster bel (met gratis 085 nummer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostquist
seal74 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:38:
Dat word dus overschakelen.
Als oude BreedBand Extra + telefonie abbo krijg ik dus straks 25 mbs voor 46 euro.
Dan kan ik beter naar 50 mbs zonder telefonie gaan voor 50 euro. Twee keer de snelheid maar geen telefoon. Dat laatste maakt me eigenlijk niet zoveel uit aangezien ik tegenwoordig toch met voipbuster bel (met gratis 085 nummer).
Ik blijf bij extra :)
Het is wel een erg grote stap om ineens naar super over te schakelen.

Extra. €36,95 / 25 = €1,478/mbit
Premium €29,95 /20 = €1,497/mbit

Extra is in verhouding dus niet duurder.. en je heb wel net die 5mb extra!

Edit: De premium leden hebben nu al 20mbit terwijl wij meer betalen en nog op 15mbit zitten... beetje jammer weer ;)

[ Voor 8% gewijzigd door joostquist op 07-04-2010 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/774600667.png

waarom haal ik deze in het echt niet :P

Met die kabeltest link zit ik wel tussen 2 en 2,5 Mbyte/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 21:48

sus

is druk :+

Ik heb overigens straks gewoon 50Mbit + telefonie, heb het niet als bundel besteld maar als 2 losse abonnementen. Krijg ik gewoon korting op het telefoonabo, prima. Ben nu totaal 65,- p/m kwijt (ongeveer), dat is internet + telefonie + onbeperkt avond + belkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Mijn huidige abonnement:
Soort abonnement BreedBand Extra (i.c.m. ZDT)
Prijs abonnement € 36,95 per maand (incl. BTW)

Ik ben even gaan kijken naar de voor en nadelen van het Extra abbo, maar als ik gakijken naar wat ZDT + Premium abbo kost dan ben ik nu goedkoper uit: http://www.zeelandnet.nl/...enten/dualplay/?id=2&bb=4

Het zit wel erg vaag in elkaar met de abonnementen bij Zeelandnet. Dus in dat opzicht is het Extra abbo voordeliger dan het premium (24 euro per jaar) en je hebt een hogere snelheid :)

En toch vind ik het jammer dat wij ook geen verdubbeling krijgen en helemaal dat het afnemen van ZDT geen voordelen meer biedt voor je internet abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
cyberde schreef op donderdag 08 april 2010 @ 10:32:
Het zit wel erg vaag in elkaar met de abonnementen bij Zeelandnet. Dus in dat opzicht is het Extra abbo voordeliger dan het premium (24 euro per jaar) en je hebt een hogere snelheid :)
Dat kan ik niet helemaal volgen.
Die 36,95 is volgens mij exclusief telefonie (dat is 9 euro extra.)
Die 38,90 waar je naar verwijst is de prijs inclusief telefonie.
Je betaald dus 84 euro meer per jaar voor 5 Mbit verschil (20 of 25)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Haha, ik zit het net even in een helder moment na te rekenen en blijkbaar zijn ze op de informatiepagina van de PIP die 8.95 vergeten bij de prijs abonnement op te tellen.

Dan worden we inderdaad genaaid... Ik ga het in ieder geval overwegen om terug te stappen naar Premium en dus eigenlijk Zeelandnet haar zin te geven.

Even wat rekenwerk:
Nu betaal ik (zonder ZDT meegerekend) 2,463 euro per mbit, dat wordt straks 1,478 euro per mbit.
Voor het premium abonnement betaal je 1,498 euro per mbit.

Maar op jaarbasis is dat inderdaad 84 euro voor die 5mbit extra.

[ Voor 48% gewijzigd door bluewalk op 08-04-2010 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Op de pip bij "mijn abonnement" staat inderdaad alleen de prijs van het internet abonnement zelf.
In mijn geval 29,95 voor premium.
Bij financieel zie je dan elke maand een regel met 14,95 voor telefonie,
en een regel met - 6,00 voor combinatiekorting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

M a r c o schreef op donderdag 08 april 2010 @ 11:16:
Op de pip bij "mijn abonnement" staat inderdaad alleen de prijs van het internet abonnement zelf.
In mijn geval 29,95 voor premium.
Bij financieel zie je dan elke maand een regel met 14,95 voor telefonie,
en een regel met - 6,00 voor combinatiekorting
Dat had ik idd ook al berekent.

Of 84 per jaar minder betalen voor een 20Mb verbinding (ook snel +/- 2400 kb down!)
of blijven op 25 (+-/- 3100 kb/s down)
of 13 euro meer betalen en gaan zitten op 50 (+/- 6200 down)

Wel lekker voor usenet :P

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Sc0rPi0N schreef op donderdag 08 april 2010 @ 11:27:
[...]

Dat had ik idd ook al berekent.

Of 84 per jaar minder betalen voor een 20Mb verbinding (ook snel +/- 2400 kb down!)
of blijven op 25 (+-/- 3100 kb/s down)
of 13 euro meer betalen en gaan zitten op 50 (+/- 6200 down)

Wel lekker voor usenet :P
Dat is op jaarbasis toch nog 156 euro, dat is dus 240 euro per jaar verschil tussen de abbo's als je vanaf Extra overstapt naar Premium of Super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

cyberde schreef op donderdag 08 april 2010 @ 11:32:
[...]

Dat is op jaarbasis toch nog 156 euro, dat is dus 240 euro per jaar verschil tussen de abbo's als je vanaf Extra overstapt naar Premium of Super.
per maand doet het minder zeer ;)
240p/j is het verschil tussen Premium en Super. Vanaf Extra is het 158 euro.
En van Extra naar Premium 'terug te gaan' levert je een winst op van 84 euro per jaar.

Premium incl. DT: € 38,90 * 12 = € 466,80
Extra incl. DT: € 45,90 * 12 = € 550,80
Super incl. DT :€ 58,90 * 12 = € 706,80

[ Voor 33% gewijzigd door Frostbite op 08-04-2010 13:51 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

En dan toch ook eindelijk bericht dat het ook daadwerkelijk verhoogt gaat worden :')

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QwFBVEobCcRfPgaDlGXrQD1R/thumb.jpg

Maar er wordt nog niks gerept over een eventueel nieuw modem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostquist
whyz schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 08:40:
En dan toch ook eindelijk bericht dat het ook daadwerkelijk verhoogt gaat worden :')

[afbeelding]

Maar er wordt nog niks gerept over een eventueel nieuw modem :P
Klopt!
Volgens de technische dienst hebben we geen nieuw modem nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoughtless
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik ondervind eigenlijk van dat ik terug ben bij zeelandnet dat het refreshen van o.a de serverbrowser in het spel platform steam zeer traag gaat, en dat als ik aan het refreshen ben er eigenlijk totaal geen UDP verkeer meer mogelijk is dus denk aan DNS requests. Heb dit probleem al meerdere malen bij zeelandnet aangekaart maar heb het idee dat ze mij gewoon aan het lijntje houden.

Voordat ik contact opgenomen heb met Zeelandnet heb ik natuurlijk eerst gekeken of het aan mijn eigen netwerk setup kon liggen, maar zelfs als ik een pc direct aan het modem hang is het huilen. Nadat ze op afstand mijn modem de verkeerde firmware hadden ingeladen, en deze vervolgens te hebben vervangen bestond het probleem nog steeds.

Om uit te sluiten dat het aan mijn laptop of computer lag heb ik deze ook op mijn internet verbinding in limburg van Ziggo aangesloten. Hier verloopt alles wel vlekkeloos en heb ik na ongeveer 1 minuut refreshen al 12.000 servers te pakken terwijl Zeelandnet blijft steken op 750 en heel de verbinding op eist :?

Zijn er meerdere mensen die dit probleem ondervinden, of er zelfs misschien wel een oplossing voor hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostquist
Thoughtless schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 15:37:
Ik ondervind eigenlijk van dat ik terug ben bij zeelandnet dat het refreshen van o.a de serverbrowser in het spel platform steam zeer traag gaat, en dat als ik aan het refreshen ben er eigenlijk totaal geen UDP verkeer meer mogelijk is dus denk aan DNS requests. Heb dit probleem al meerdere malen bij zeelandnet aangekaart maar heb het idee dat ze mij gewoon aan het lijntje houden.

Voordat ik contact opgenomen heb met Zeelandnet heb ik natuurlijk eerst gekeken of het aan mijn eigen netwerk setup kon liggen, maar zelfs als ik een pc direct aan het modem hang is het huilen. Nadat ze op afstand mijn modem de verkeerde firmware hadden ingeladen, en deze vervolgens te hebben vervangen bestond het probleem nog steeds.

Om uit te sluiten dat het aan mijn laptop of computer lag heb ik deze ook op mijn internet verbinding in limburg van Ziggo aangesloten. Hier verloopt alles wel vlekkeloos en heb ik na ongeveer 1 minuut refreshen al 12.000 servers te pakken terwijl Zeelandnet blijft steken op 750 en heel de verbinding op eist :?

Zijn er meerdere mensen die dit probleem ondervinden, of er zelfs misschien wel een oplossing voor hebben ?
Je kan proberen de dns servers van xs4all te gebruiken. Deze zijn volgensmij het beste van heel nederland ;)
Of kijk hier..
http://dnsserverlist.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoughtless
joostquist schreef op zondag 11 april 2010 @ 01:11:
[...]

Je kan proberen de dns servers van xs4all te gebruiken. Deze zijn volgensmij het beste van heel nederland ;)
Of kijk hier..
http://dnsserverlist.org/
Was het maar zo simpel, heb ooit eens een eigen DNS server ingericht op basis van bind9 die direct queries door stuurde naar de rootservers. Zelfs als ik al mijn DNS verkeer via deze server liet lopen had ik geen internet puur omdat DNS via UDP gaat en deze juist op 1 of andere manier vol schijnt te zitten.

Ik krijg dus het idee dat er of een beperking of een limitatie op de hardware van Zeelandnet zelf zit.
Mij wisten ze te vertellen dat dit niet het geval was. Echter als ik via mijn simpele umts verbinding of adsl verbinding van de buren kijk of er nog internet verkeer mogelijk is tijdens het ophalen van de serverlijst in steam, dan is dat wel mogelijk. Via mijn veel snellere kabel verbinding niet. :?

Zou Zeelandnet limiteren op UDP verkeer om misschien P2P in te perken ?
Want volgens mij is TCP verkeer nog wel gewoon mogelijk, echter als je DNS request niet aan komt dan laad er ook geen webpagina. :/

Kijk het is voor mij gewoon een dubieus punt, ik wil mijn verbinding natuurlijk vol op kunnen gebruiken maar als 1 van mijn broertjes dus toevallig de serverbrowser refresht dan zit ik zonder internet. Wel weet ik dat een maat van mij die in Middelburg woont ook last heeft van dit probleem dus ben niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostquist
Thoughtless schreef op zondag 11 april 2010 @ 12:02:
[...]

Was het maar zo simpel, heb ooit eens een eigen DNS server ingericht op basis van bind9 die direct queries door stuurde naar de rootservers. Zelfs als ik al mijn DNS verkeer via deze server liet lopen had ik geen internet puur omdat DNS via UDP gaat en deze juist op 1 of andere manier vol schijnt te zitten.

Ik krijg dus het idee dat er of een beperking of een limitatie op de hardware van Zeelandnet zelf zit.
Mij wisten ze te vertellen dat dit niet het geval was. Echter als ik via mijn simpele umts verbinding of adsl verbinding van de buren kijk of er nog internet verkeer mogelijk is tijdens het ophalen van de serverlijst in steam, dan is dat wel mogelijk. Via mijn veel snellere kabel verbinding niet. :?

Zou Zeelandnet limiteren op UDP verkeer om misschien P2P in te perken ?
Want volgens mij is TCP verkeer nog wel gewoon mogelijk, echter als je DNS request niet aan komt dan laad er ook geen webpagina. :/

Kijk het is voor mij gewoon een dubieus punt, ik wil mijn verbinding natuurlijk vol op kunnen gebruiken maar als 1 van mijn broertjes dus toevallig de serverbrowser refresht dan zit ik zonder internet. Wel weet ik dat een maat van mij die in Middelburg woont ook last heeft van dit probleem dus ben niet de enige.
mm.... als je aan het downloaden bent.. en je update de lijst. valt dan ook de verbinding weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoughtless
Een download die via HTTP over TCP gaat loopt gewoon door.

Als ik via uTorrent een file binnen haal, vervolgens de server lijst in steam refresh loopt de download gewoon door. Echter wat mij op valt is dat er veel minder verbindingen worden gelegd met peers.

Als ik tijdens het downloaden en refreshen probeer een simpele nslookup te doen naar bijvoorbeeld microsoft.com dan kan ik dat wel 5x uitvoeren want deze timed telkens out.

Om even duidelijk te zijn mijn verbinding zit qua bandbreedte nog lang niet vol zowel download en upload waren tijdens deze test gecapt op 50% van hun totaal.

Maar is er dan niemand die deze problemen zelf ook ervaart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostquist
Thoughtless schreef op zondag 11 april 2010 @ 12:48:
Een download die via HTTP over TCP gaat loopt gewoon door.

Als ik via uTorrent een file binnen haal, vervolgens de server lijst in steam refresh loopt de download gewoon door. Echter wat mij op valt is dat er veel minder verbindingen worden gelegd met peers.

Als ik tijdens het downloaden en refreshen probeer een simpele nslookup te doen naar bijvoorbeeld microsoft.com dan kan ik dat wel 5x uitvoeren want deze timed telkens out.

Om even duidelijk te zijn mijn verbinding zit qua bandbreedte nog lang niet vol zowel download en upload waren tijdens deze test gecapt op 50% van hun totaal.

Maar is er dan niemand die deze problemen zelf ook ervaart ?
wtf, je hebt gelijk!
Als ik de serverbrowser refresh kan ik niet eens tweakers.net bereiken. (buienradar ook niet)
Dit is wel heel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoughtless
Kijk gelukkig nog iemand die het probleem erkend :) . Ik denk dat ze mij gewoon niet verder willen helpen omdat ik de "enige" ben met het probleem. Misschien dat we met meerdere mensen sterker staan ?

Ben er namelijk zelf al meer dan een half jaar mee bezig heb het probleem al meerdere malen bij hun gemeld, telkens beloven ze mij dat er werk van wordt gemaakt waarna ze vervolgens geen contact meer met mij op nemen. Vind het een vreemde zaak eerlijk gezegd.

[ Voor 39% gewijzigd door Thoughtless op 11-04-2010 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostquist
Thoughtless schreef op zondag 11 april 2010 @ 20:50:
Kijk gelukkig nog iemand die het probleem erkend :) . Ik denk dat ze mij gewoon niet verder willen helpen omdat ik de "enige" ben met het probleem. Misschien dat we met meerdere mensen sterker staan ?

Ben er namelijk zelf al meer dan een half jaar mee bezig heb het probleem al meerdere malen bij hun gemeld, telkens beloven ze mij dat er werk van wordt gemaakt waarna ze vervolgens geen contact meer met mij op nemen. Vind het een vreemde zaak eerlijk gezegd.
Ik zal eens kijken wat ik voor je kan betekenen.

[ Voor 28% gewijzigd door joostquist op 15-04-2010 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoughtless
joostquist schreef op zondag 11 april 2010 @ 23:20:
[...]

Mmm.. Ik zal ******* nog eens bellen... ( je moet tegen de eerste lijns mutsen zeggen dat je afgesproken hebt met ******** dat je bij het probleem doorverbonden moest worden ;) )

Dus als je een poging wil doen ;) (******* is van de technische dienst)

Als ze zeggen dat er geen aantekening staat.. dan maar onder het mom van: hoe weet ik anders dat ik ******* moet hebben :P
Ik ga het morgen ochtend gelijk proberen, zal als ik wat meer weet het gelijk melden in dit topic. :)

update1
Heb dus zo net contact gehad met de helpdesk van Zeelandnet, ben niet doorverbonden maar wel kon mij worden verteld dat ik binnen 2uur door iemand van de technische dienst wordt terug gebeld. Hopelijk kan deze persoon mij iets meer informatie geven over dit rare probleem :P

Ook zat ik nog eens verder te denken, zou het misschien een limitatie kunnen zijn om bijvoorbeeld de routers van particulieren te beschermen tegen een te hoge load / nat state tabel om te voorkomen dat deze vast lopen ?

update2
Net contact gehad met iemand van de technische dienst, die kon mij vertellen dat de tx en rx levels van mijn modem te hoog waren, deze heb ik in overleg aangesloten direct op de groene kabel die het huis binnen komt. Helaas zoals ik al dacht heeft dit het probleem niet verholpen, ook wisten ze mij te vertellen dat er niet gelimiteerd wordt op TCP of UDP.

Ook werd mij verteld dat als er meerdere mensen zijn met het probleem dat deze zich moeten melden bij Zeelandnet zodat er beter gezocht kan worden waar het probleem zich zou kunnen bevinden.

[ Voor 51% gewijzigd door Thoughtless op 15-04-2010 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Vreemd probleem. Ik zal het thuis ook eens proberen en kijken wat voor resultaat dit geeft.

Maar ik begrijp dus dat ze het met je eens zijn dat het niet "normaal" is?

Zelfde "euvel" hier aan de gang. Internet is gewoon niet bruikbaar op het moment dat ik een full refresh doe in steam. Netstat laat overigens hier alleen TCP verkeer zien.

(deze nodig?:)
Name
WebSTAR EPX2203
Modem Serial Number
104134034
Hardware Version
v2.1
Software Version
v2.0.2r1152-080425
Receive Power Level
0.5 dBmV
Transmit Power Level
35.9 dBmV
Cable Modem Status
Operational

[ Voor 61% gewijzigd door whyz op 12-04-2010 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoughtless
Klopt ze zijn het met mij eens dat het niet hoort op deze manier.

Heb met de helpdesk afgesproken dat ik probeer zoveel mogelijk mensen bij elkaar te zoeken die het zelfde probleem als mij ervaren zodat het probleem grootschaliger aangepakt kan worden. Mogelijk dat er ergens in het netwerk van de delta iets niet goed zit.

Het risico bestaat namelijk dat bij mij de tx en rx levels te hoog zijn, mocht dit zo zijn en het ligt aan mijn eigen installatie dan betaal ik de kosten van de monteur en tja daar heb ik natuurlijk geen zin in. :P

Dus als er een aantal mensen zouden willen melden of hun ook het probleem ervaren, en zo ja wat dan de rx en tx power levels zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostquist
Thoughtless schreef op maandag 12 april 2010 @ 12:46:
Klopt ze zijn het met mij eens dat het niet hoort op deze manier.

Heb met de helpdesk afgesproken dat ik probeer zoveel mogelijk mensen bij elkaar te zoeken die het zelfde probleem als mij ervaren zodat het probleem grootschaliger aangepakt kan worden. Mogelijk dat er ergens in het netwerk van de delta iets niet goed zit.

Het risico bestaat namelijk dat bij mij de tx en rx levels te hoog zijn, mocht dit zo zijn en het ligt aan mijn eigen installatie dan betaal ik de kosten van de monteur en tja daar heb ik natuurlijk geen zin in. :P

Dus als er een aantal mensen zouden willen melden of hun ook het probleem ervaren, en zo ja wat dan de rx en tx power levels zijn. :)
WebSTAR EPX2203

Receive Power Level
-4.5 dBmV

Transmit Power Level
55.4 dBmV

Wat is te hoog?

Of zijn dat niet de TX en RX :P... dan moet je maar even melden hoe ik dat kan vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door joostquist op 12-04-2010 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoughtless
Mijn modem geeft deze waardes aan.

Receive Power Level
-8.1 dBmV

Transmit Power Level
58.2 dBmV

Echter als ik mijn modem direct op de groene kabel aansluit kom ik op dit, het probleem bestaat dan nog steeds:

Receive Power Level
-1.1 dBmV

Transmit Power Level
55.2 dBmV

Zelf zit ik dus ook te denken dat het niet echt een signaal probleem gaat zijn, maar als er meerdere mensen zich willen melden met het zelfde probleem kan ik er eventueel dus werk van gaan maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostquist
Thoughtless schreef op maandag 12 april 2010 @ 15:49:
Mijn modem geeft deze waardes aan.

Receive Power Level
-8.1 dBmV

Transmit Power Level
58.2 dBmV

Echter als ik mijn modem direct op de groene kabel aansluit kom ik op dit, het probleem bestaat dan nog steeds:

Receive Power Level
-1.1 dBmV

Transmit Power Level
55.2 dBmV

Zelf zit ik dus ook te denken dat het niet echt een signaal probleem gaat zijn, maar als er meerdere mensen zich willen melden met het zelfde probleem kan ik er eventueel dus werk van gaan maken. :)
Afbeeldingslocatie: http://img710.imageshack.us/img710/6272/zeelandslet.jpg

Dat krijg ik :)

PS: waar woon je? (zal toch niet zo zijn dat we op de zelfde centrale zitten :+ )
Tholen right here ;)

[ Voor 7% gewijzigd door joostquist op 12-04-2010 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoughtless
@ Whyz
Hmmm ik ga even een wireshark hier draaien om te kijken of het idd wel echt om UDP verkeer gaat en niet om TCP.

@ joostquist
Zelf woon ik in Biggekerke dat ligt op Walcheren :P , maar een maat van mij die in Middelburg woont heeft exact hetzelfde probleem.

Dat van die screendump heb ik dus hier ook, als ik geluk heb pakt hij hem eindelijk na een aantal keer nslookup te doen. :/

[ Voor 55% gewijzigd door Thoughtless op 12-04-2010 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostquist
Als ik nog iets moet testen laat je het maar weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoughtless
Is goed :)

Heb zo net nog even wireshark gedraait om te kijken of het wel om UDP verkeer ging, maar het gaat dus wel degelijk om UDP verkeer, wireshark loopt er mee over. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostquist
Gatverdamme klote zeelandnet.. nu weer snelheidsdip.. 180kbps! hoera!
De 1gb-file gaat er 2uur en 40in over doen.. pff.. modem reset werkt niet.. direct aansluiten ook niet.. dit probleem is 100% extern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Ik heb het ook maar even getest en Steam aangeslingerd, en inderdaad gelijksoortige problemen.

Modem waardes:
WebSTAR EPC2203

Receive Power Level
-3.2 dBmV
Transmit Power Level
35.2 dBmV

De modem waardes moet je als volgt lezen:
Het Receive Power Level (Oftewel RX power level) is de downstream, deze zou onder normale omstandigheden kunnen variëren van -10 tot 10, waarbij 0 dBmV de meest perfecte waarde is.

Dan nog het Transmit Power Level (Oftewel TX power level) is de upload, deze geeft aan met hoeveel "kracht" het modem moet zenden zodat het nog aankomt bij de CMTS. Deze kan ook variëren van 30 tot 55 dBmV, een echt perfecte waarde is hierbij niet te geven omdat dat nogal afhankelijk is van de situatie. Lager is meestal beter, hoger dan 55 dBmV kan niet lang goed gaan geloof ik en dan zou ik je installatie van het modem maar even goed nakijken. Denk daarbij aan het aansluitkabeltje, splitter en de AOP (aansluitpunt van de kabel).

Maar zolang alles goed werkt en je haalt de snelheid die je zou moeten halen dan zou ik me over deze waardes niet al te druk maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Weet iemand wanneer huidige abonnees de snelheid doorvoering krijgen?
Zit hier nog steeds op de 10mbps ipv de 20mbps wat op de website staat bij mn abbo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoughtless
Goed het is dus eigenlijk een probleem wat niet direct woonplaats gebonden is begrijp ik. Wat ik dus eigenlijk dan zou gaan willen doen is dat de mensen die mij hier in willen ondersteunen een berichtje naar mij sturen met de signaal waardes en de postcode / plaats.

Als ik op deze manier een stuk of 10 resultaten heb verzameld zal ik deze in een mail zetten en doorsturen naar ZeelandNet, ik hou natuurlijk iedereen op de hoogte in dit topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostquist
Thoughtless, wil je me toevoegen op msn? (of een email sturen)

[ Voor 62% gewijzigd door joostquist op 12-04-2010 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Woohooo schreef op maandag 12 april 2010 @ 18:48:
Weet iemand wanneer huidige abonnees de snelheid doorvoering krijgen?
Zit hier nog steeds op de 10mbps ipv de 20mbps wat op de website staat bij mn abbo...
Je hebt het Premium abo?, dan zou de verhoging al doorgevoerd moeten zijn. Anders even je modem van het stroom halen (en eventueel ook je router)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
hmmm, met de snelheidsverhoging / nieuwe modem is de 2e lijn voor telefonie weer vanzelf terug geactiveerd.
Maar weer proberen uit te zetten dan, vind ik altijd irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Thoughtless schreef op maandag 12 april 2010 @ 18:53:
Als ik op deze manier een stuk of 10 resultaten heb verzameld zal ik deze in een mail zetten en doorsturen naar ZeelandNet, ik hou natuurlijk iedereen op de hoogte in dit topic. :)
Ik zal vanavond ook even testen en kijken wat de resultaten bij mij zijn, ik heb namelijk ook het idee dat m'n internet op z'n gat gaat als ik een server-refresh geef in Steam.

[ Voor 7% gewijzigd door bluewalk op 13-04-2010 09:29 . Reden: quote was ff stuk ]

Pagina: 1 2 ... 19 Laatste