Even korte update
Na monteur 1 (signaal ok en gaf aan kabelmodem moet vervangen worden) mail gekregen dat de storing is opgelost. Dat was dus niet het geval. Toen werd mijn vrouw gebeld door Delta (contract staat op haar naam) en die gaf dus ook aan dat het niet opgelost was. Ze gingen weer een monteur inplannen. Omdat ik vermoedde dat dit dus weer een signaalmonteur zou zijn en ik wacht op een kabelmodem maar contact opgenomen met de klantenservice. Nee er is geen modem besteld

en die monteur is een andere monteur dus wacht het even af.
Monteur2 (wederom signaalmonteur

... signaal was in orde maar iets te hoog. Probleem zit in het kabelmodem dus we gaan een andere bestellen wat 2 werkdagen zou duren. Dag later weer een mail dat de storing opgelost is,. Einde van de week nog steeds niets ontvangen dus maar weer contact gezocht met klantenservice.
Uitgebreid heeft de man van de klantenserivce alles doorgenomen en zag ook de hele geschiedenis van de call. Hij heeft het modem gereset en ook geupdatet. Hij gaf aan dat het modem in orde is en dat ik alles achter het modem moet loskoppelen en die dus als router moet gaan instellen om te zien of het signaal weer wegvalt. Want het zou mogelijk te maken hebben met mijn eigen apparatuur...
Volgens de medewerker zou het namelijk niet aan het modem liggen want in zijn scherm stond alles goed..Wel opvallend dat er 2 man langs is geweest en wijzen naar het modem maar dat ze die niet op willen sturen en nu wijzen op mijn apparatuur die voor alle aangekondigde netwerkaanpassingen voor mei/juni gewoon 0,0 problemen gaf.
Speedtest op de router is ook erg apart van 1Gb (oude snelheid) naar 2Gb weer naar 1.3Gb?
Ik heb nogmaals gevraagd waarom ik niet gewoon een nieuw modem krijg maar dat lag het volgens hem niet aan. Ik ga kijken of ik met de losse (niet stabiele) kabelmodem nog wat kan testen.
[
Voor 45% gewijzigd door
Frostbite op 10-07-2026 17:02
]