• Donnu
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 18:59
Ik zit bij Solcon.

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:38
Buffalo schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 10:57:
[...]

Er was altijd al 1 UHD kanaal beschikbaar, ESPN 1, en die werkte ook nooit op mijn Apple TV.
Op Ios (I-Pad app) zie ik nu de UHD kanalen, ik kan niet verzinnen waarom ze dan niet zichtbaar worden op de AppleTv-app. Buiten dat ze er wel zijn maar voor jou geblokkeerd omdat je geen ESPN Compleet of Unlimited Entertainment afneemt,

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-08 05:38
Sjakie0101 schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 13:29:
[...]

Op Ios (I-Pad app) zie ik nu de UHD kanalen, ik kan niet verzinnen waarom ze dan niet zichtbaar worden op de AppleTv-app. Buiten dat ze er wel zijn maar voor jou geblokkeerd omdat je geen ESPN Compleet of Unlimited Entertainment afneemt,
Ok, ik zal het iets beter toelichten. Ik neem ESPN al meerdere jaren als extra pakket af. Sinds de wijziging zijn er feitelijk 8 kanalen. 4 ‘normaal’ die iedereen ziet die Basis TV heeft en 4 UHD kanalen die je krijgt als je ESPN apart afneemt als pakket. Die UHD kanalen werken dus blijkbaar niet op de app op een Apple TV. Op mijn iPhone werken deze kanalen wel. Als ik een UHD kanaal selecteer dan blijft het zwart.

Ik heb de app al een keer verwijderd van mijn Apple TV, zonder succes.

Zoals eerder aangegeven is de mobiele app gewoon troep. Ik kan het helaas niet anders omschrijven. Crashed met enige regelmaat zomaar. Bediening is niet gebruiksvriendelijk. Terugspoelen of vooruit spoelen geeft soms problemen. Ik heb ook een hele tijd last gehad dat het beeld vastliep, maar dat lijkt nu gelukkig wel opgelost.

• CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-09 00:49
Zag onlangs dat er een verlengingsaanbod is voor de loyale klanten, ben al enkele jaren klant, kreeg dit per post binnen, echter de mijn-delta omgeving wilde niet functioneren om dit te tonen, en dus nu nog steeds soms niet, maar kreeg dan ook een dag later een mail dat het verholpen zou zijn en dat het aanbod klaar zou staan.

Maar goed, heb hier nog de Genexis Platinum 7840 met AON-verbinding op 1GB zonder andere fratsen, heb ze via de klantenservice expliciet gevraagd aan te geven dat dit niet veranderd onder het nieuwe verlengingsaanbod met korting, ze zeiden van niet.

Inmiddels heb ik het laten activeren en dat ging binnen minuten, het zal dus puur een administratieve aanpassingen zijn op de kosten. Toch wel mooi dat het ook zo kan, 5 euro korting voor de komende 18 maanden, ben toch niet van plan Delta te annuleren het heeft hier de afgelopen bijna 4 jaar zeer goed gewerkt met vrijwel geen onderbrekingen.

Het 'Dynamische IP' adres is de afgelopen 10 maanden niet eens gewijzigd ondanks modem reboots en stroomuitval, heb ook geen CG-NAT overigens.

En oh, wat is het heerlijk die upload en lage ping/jitter van glasvezel, met Steam Remote streaming vanuit m'n game PC thuis naar remote locaties werkt dan zéér prettig met 230-270Mbit/s aan constante data-stream. Onlangs had ik een dag zelfs 500GB aan upload voor game-streaming van en naar een Delta-provider glasvezel verbinding en de input latency is maar zéér gering, dat was eventjes 1TB voor die dag voor Delta. :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nitUxRa.png

Ja je ziet het goed, 15.5TB upload via Steam! uit het totaal van 43.3TB download & 23.8TB upload! :+
Let op: dit is alleen maar één van de machines op het netwerk!

Zeer tevreden klant tot dusver!

Overigens had ik bij Ziggo i.v.m. een kapotte UPC MediaBox (PACE) uit 2013 het Ziggo abonnement administratief moeten laten wijzigen om de Ziggo Next te ondersteunen onder de huidige abonnementsvormen voor het verwisselen.

Hoewel ik ooit bij Delta die Deco M5 dingen had gekregen voor €3,- huur per maand en ze niet bij aanvraag kon annuleren enkel terug sturen (en dat heb ik ook gedaan) heb ik door de abonnementsaanpassing bij Ziggo gratis 6! van die Deco M4 dingen opgestuurd gekregen zonder huur.

Nu drie keer raden waarop twee van die Deco M4 apparaten zijn aangesloten :+ Delta dus, ieder voor een aparte verdieping, omdat het Genexis Platinum 7840 model van dichtbij wel snelle wifi heeft, enkel het signaal is gewoonweg zwakker op langere afstanden door beton heen.

Werkt ook prima! :Y)

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/7ex679 & https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core i7 3930K @ 4.8Ghz: https://valid.x86.fr/68cp00 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

• Elidibus
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Buffalo schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 15:38:
[...]

Ok, ik zal het iets beter toelichten. Ik neem ESPN al meerdere jaren als extra pakket af. Sinds de wijziging zijn er feitelijk 8 kanalen. 4 ‘normaal’ die iedereen ziet die Basis TV heeft en 4 UHD kanalen die je krijgt als je ESPN apart afneemt als pakket. Die UHD kanalen werken dus blijkbaar niet op de app op een Apple TV. Op mijn iPhone werken deze kanalen wel. Als ik een UHD kanaal selecteer dan blijft het zwart.

Ik heb de app al een keer verwijderd van mijn Apple TV, zonder succes.

Zoals eerder aangegeven is de mobiele app gewoon troep. Ik kan het helaas niet anders omschrijven. Crashed met enige regelmaat zomaar. Bediening is niet gebruiksvriendelijk. Terugspoelen of vooruit spoelen geeft soms problemen. Ik heb ook een hele tijd last gehad dat het beeld vastliep, maar dat lijkt nu gelukkig wel opgelost.
Enige tijd geleden was er ook een UHD testkanaal van Delta, die werkte ook niet op de Apple TV app, alleen op specifiek door Delta uitgegeven kastjes. Iets wat ik heel raar vind, want dit bouw je toch op app niveau, ongeacht de hardware. Als de hardware het kan draaien, is het toch prima, anders werkt het niet? Maar enfin.

De app kan inderdaad nog wel wat verbetert worden, ook naar gebruiksvriendelijkheid en bedieningsgemak. Het zou overigens nog mooier zijn als Delta vooruitstrevend wordt en een headless mogelijkheid zou aanbieden, dan de community lekker een interface laten bouwen/kiezen. Maar dat is natuurlijk een droom, zal geen werkelijkheid worden.

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 12:02

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik heb in mijn vakantie Feyenoord zitten kijken op een laptop via de delta-app, maar dat kostte me ongeveer 4,5gb voor een kleine 2 uur.

Andere vraag:
Ik huur via Delta TpLink Deco X20's om door heel mijn huis heen goede wifi te hebben.
In beginsel werkte het goed. Ik begon namelijk met M5. Ik had er 4, maar had een deadzone, dus heb ik er bij gehuurd. Dat werden X20's.

Vervangen om alles hetzelfde te houden, deden ze niet. Inmiddels wel geleerd dat je een X20 wel draadloos kunt koppelen aan een M5, maar niet andersom.
Er ging een M5 op de slaapkamer van mijn zoontje stuk, dus die heb ik vervangen door een X20. Omdat ik ze per 3 kreeg, heb ik er meer vervangen.

Sinds die tijd kan de PS5 van mijn zoontje niet meer online. Of beter gezegd, hij kan niet meer de Playstation services benaderen. Online gaat ie wel, hij kan ook de spellen en updates downloaden, alleen niet verbinden.
Via een hotspot gaat het wel. Sterker nog, telefoon verbinden de wifi thuis en dan een hotspot maken is al voldoende.

Delta ziet dit als een PS5 probleem, niet als een deco probleem.
Als ik verder google, kom ik op het openzetten van poorten, maar daar voel ik me niet comfortabel bij.

Iemand advies?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-09 08:28
avotar schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 14:36:
Ik heb in mijn vakantie Feyenoord zitten kijken op een laptop via de delta-app, maar dat kostte me ongeveer 4,5gb voor een kleine 2 uur.

Andere vraag:
Ik huur via Delta TpLink Deco X20's om door heel mijn huis heen goede wifi te hebben.
In beginsel werkte het goed. Ik begon namelijk met M5. Ik had er 4, maar had een deadzone, dus heb ik er bij gehuurd. Dat werden X20's.

Vervangen om alles hetzelfde te houden, deden ze niet. Inmiddels wel geleerd dat je een X20 wel draadloos kunt koppelen aan een M5, maar niet andersom.
Er ging een M5 op de slaapkamer van mijn zoontje stuk, dus die heb ik vervangen door een X20. Omdat ik ze per 3 kreeg, heb ik er meer vervangen.

Sinds die tijd kan de PS5 van mijn zoontje niet meer online. Of beter gezegd, hij kan niet meer de Playstation services benaderen. Online gaat ie wel, hij kan ook de spellen en updates downloaden, alleen niet verbinden.
Via een hotspot gaat het wel. Sterker nog, telefoon verbinden de wifi thuis en dan een hotspot maken is al voldoende.

Delta ziet dit als een PS5 probleem, niet als een deco probleem.
Als ik verder google, kom ik op het openzetten van poorten, maar daar voel ik me niet comfortabel bij.

Iemand advies?
Ik heb vergelijkbare problemen met Delta sinds onze overstap icm Deco. Sommige apparaten verliezen opeens hun verbinding maar niet allemaal. Althans, wel verbonden maar geen internet. Heel vaag. Ook via ethernet soms last van. Soms kan een bepaalde dienst of site nog wel bereikt worden en de rest niet.

• freiss
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:05
Iemand ervaring met het omwisselen van de tv ontvanger voor een smart box?

Mijn aansluiting is actief sinds een week, maar ik kwam er achter dat ze mij de Aria 7x hebben gegeven. Daarna bestelde ik een nieuwe "4k interactieve ontvanger", maar toen kreeg ik nog een oudere Aria 7x die überhaupt niet werkte 8)7 . Ik heb nog een oude tv en ik zou toch graag Videoland / Netflix via de tv willen kijken.

Ik vind het allemaal vrij waardeloos: op de website adverteren ze met hun smart-box maar vervolgens is deze smart box volgens de klantenservice niet leverbaar. Ik zag wel oude berichten over leveringsproblemen maar ik had wel verwacht dat dit opgelost zou zijn.

• Sjakie0101
Slecht, ook in het kader dat concurrent Ziggo standaard de Next Mini met deze apps WEL bij ALLE abonnementen levert. Ik had gedacht dat men dit beleid met de komst van Ziggo al had aangepast.

Kennelijj geldt het oude beleid dat je Unlimited Entertainment moet afnemen (waar Videoland onderdeel van is) om een smartbox te ontvangen.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• nielsiejjj92
freiss schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 10:04:
Iemand ervaring met het omwisselen van de tv ontvanger voor een smart box?

Mijn aansluiting is actief sinds een week, maar ik kwam er achter dat ze mij de Aria 7x hebben gegeven. Daarna bestelde ik een nieuwe "4k interactieve ontvanger", maar toen kreeg ik nog een oudere Aria 7x die überhaupt niet werkte 8)7 . Ik heb nog een oude tv en ik zou toch graag Videoland / Netflix via de tv willen kijken.

Ik vind het allemaal vrij waardeloos: op de website adverteren ze met hun smart-box maar vervolgens is deze smart box volgens de klantenservice niet leverbaar. Ik zag wel oude berichten over leveringsproblemen maar ik had wel verwacht dat dit opgelost zou zijn.
Wij hebben exact hetzelfde gehad! Delta levert oude meuk. Helemaal geen apps niks. Bij navraag zegt Delta nee wij leveren de smartbox alleen bij het Unlimited Entertainment tv pakket….

• Sjakie0101
Er zit natuurlijk een beleid in dat werkende decoders niet zo maar uit het veld worden gehaald.

Ik vraag me echter wel af hoe lang de Aria 7x nog ingezet wordt, deze zijn bij kans al 5 jaar oud.

De Kamai 7X is iets nieuwer, maar feitelijk ook niet meer de decoder die je als klant verwacht te ontvangen van een zichzelf respecterende provider. Een Smartbox/box met apps is nu echt wel de standaard geworden. Ik vind het zelf ook vreemd dat dit beleid nog niet is aangepast nu men kan kiezen voor Ziggo. Maar wie weet is er een strategie dat men niet al te veel investeert omdat er andere plannen zijn met de provider Delta.

In de regel zijn de Aria7x en Kamai 7X wel 4K ontvangers, al zal er geen zender met 4K komen op korte termijn. Dus men adverteert wel op de juiste manier, maar ik kan me voorstellen dat de verwachtingen van nieuwe klanten anders zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Sjakie0101 op 02-09-2026 09:35 ]

• freiss
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:05
Ik heb inmiddels meerdere keren met de klantenservice contact gezocht via de telefoon en chat. Eerst kon men niets voor me regelen maar wel een Chromecast met korting aanbieden. Toen ik later via de chat contact had wist men daar niets meer van (en was dat ook niet mogelijk...), maar uiteindelijk hebben ze me wel de smart box opgestuurd :)

• Sjakie0101
Vandaag zijn StoryZoo & Friends en Mediaset Italia omgezet naar HD.

• nielsiejjj92
freiss schreef op zondag 6 september 2026 @ 09:12:
Ik heb inmiddels meerdere keren met de klantenservice contact gezocht via de telefoon en chat. Eerst kon men niets voor me regelen maar wel een Chromecast met korting aanbieden. Toen ik later via de chat contact had wist men daar niets meer van (en was dat ook niet mogelijk...), maar uiteindelijk hebben ze me wel de smart box opgestuurd :)
Hoe ging je erin, kortom hoe heb je het voor elkaar gekregen?

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Delta kabelklanten in Middelburg hebben momenteel een internetstoring. Delta geeft aan dat dit is ontstaan door een stroomstoring in (delen van) Middelburg.
Stroomstoring Middelburg en omgeving

Door een stroomstoring in Middelburg en omgeving kunt u storing ervaren op onze diensten. De netbeheerder werkt aan een oplossing. Excuses voor het ongemak.
Nu is mijn vraag: Heeft Delta / ZeelandNet geen UPS systemen in hun wijkkasten?

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:00
Sinds 10 uur ligt de boel al plat hier inderdaad.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:59
Is mogelijk een flinke piekstroom geweest*, vrees dat apparatuur in de wijkkasten gefrituurd is.

*Collega zag in monitoring zn thuislocatie offline en de zekeringen van zn electrische stekkerdozen waren getriggerd, verder geen bewijs

• EvaluationCopy
En we zijn weer online. Lang geduurd! Moest al allemaal rare dingen doen als kletsen en boeken lezen.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:56
EvaluationCopy schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 21:09:
En we zijn weer online. Lang geduurd! Moest al allemaal rare dingen doen als kletsen en boeken lezen.
En hoe is je partner? Best aardig?

• EvaluationCopy
Ilankroon schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 21:11:
[...]

En hoe is je partner? Best aardig?
Lijkt me wel een gezellig type! Had haar ooit al eerder ontmoet, bij een wandeling buiten. Daar was het nu geen weer voor helaas (kletsnat)

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste