Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostquist
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-12-2020
Kunnen jullie kijken op welke gateway jullie zitten?

KLIK

Ik zit aan de cable-113-91.zeelandnet.nl verbonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoughtless
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-12-2024
joostquist schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 10:23:
Kunnen jullie kijken op welke gateway jullie zitten?

KLIK

Ik zit aan de cable-113-91.zeelandnet.nl verbonden :)
Dat is niet de gateway waarmee je verbonden bent maar je reverse lookup van jouw ip adres. Dus van ip adres naar dns middels een ptr record. Volgens mij als je in de command promt een tracert doet naar een willekeurig ip adres in Nederland is de eerste hop na je eigen ip adres de gateway waar je mee verbonden bent.

Bij mij is dat altijd deze geweest cmts-gry1.zeelandnet.nl [82.176.63.9] of dat nu nog steeds zo is na de infrastructuur wijziging weet ik niet zeker, laatst ging ik namelijk via 1 of andere verbinding in middelburg het internet op... :? Maar dat kan ik pas checken als ik terug ben in Zeeland. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostquist
Net een mail gehad:

De aangekondigde snelheidsverhogingen verlopen volgens plan. De snelheidsverhogingen worden stapsgewijs doorgevoerd in april. Vorige week zijn de internetsnelheden van het Plus en Premium abonnement verdubbeld. Deze week en volgende week worden de andere abonnementen in snelheid verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:57

Woohooo

Smilie, James Smilie

Prolution schreef op maandag 12 april 2010 @ 19:19:
[...]

Je hebt het Premium abo?, dan zou de verhoging al doorgevoerd moeten zijn. Anders even je modem van het stroom halen (en eventueel ook je router)
Premium abbo met bellen erbij..

Edit: oh laat maar, zie et al 2.2mb/s :9~

[ Voor 7% gewijzigd door Woohooo op 13-04-2010 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hierbij mijn resultaten, een dagje later dan gepland, maar goed :)

Modem info
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Name
     WebSTAR EPX2203

Modem Serial Number
     104xxxxxx

Cable Modem MAC Address
     00:0F:21:xx:xx:xx

Hardware Version
     v2.1

Software Version
     v2.0.2r1152-080425

Receive Power Level
     -3.1 dBmV

Transmit Power Level
     46.0 dBmV

Cable Modem Status
     Operational

De nslookup tijdens een server refresh:
Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/2452/nslookup.png
Ik zie ook direct de sessies op mijn router van mijn pc stijgen:
Afbeeldingslocatie: http://img46.imageshack.us/img46/4457/sessionsc.png

De nslookups geven in ieder geval antwoord, zij het soms met een timeout van 2 seconden. Voorheen ging mijn router op z'n bek, maar sinds ik dit bij dd-wrt heb aangemeld zijn we er na wat debuggen uit gekomen dat het echt in de firmware van de router lag. Sinds een aanpassing daar geen problemen meer gehad.

Hier is overigens nog een tracert naar tweakers.net ter info:
Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/1272/tracertr.png

Misschien kan je wat met de info, misschien ook niet :P

P.S. nog geen snelheidsverhoging hier ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoughtless
Wel veel minder last van timeouts als bij de rest zie ik... maar eigenlijk zou je gewoon direct response moeten hebben van je dns servers.

En hoeveel servers/verbindingen heb je ongeveer na 1min de refresh all te laten draaien ? als het er minder dan 1000 zijn weet ik namelijk genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Ik zal vanavond nog eens testen en kijken hoeveel servers het zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoughtless
cyberde schreef op donderdag 15 april 2010 @ 10:14:
Ik zal vanavond nog eens testen en kijken hoeveel servers het zijn :)
Ja is goed als je dat wilt doen graag, zal is kijken of ik hier een filmpje van mijn desktop in limburg (ziggo) kan maken denk dat je mond open valt bij het zien hoe soepel internet hier nog loopt... voor mij een teken dat er bij Zeelandnet toch echt iets loos is. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostquist
Kijk hoe snel hij de servers binnentrekt!

:z

[ Voor 3% gewijzigd door joostquist op 15-04-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Okay dan, nu nog ff langer servers laten refreshen met dit als resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/7259/nslookup2.png

Het is overduidelijk niet de router want die blijft netjes antwoorden, het is de DNS van Zeelandnet die vertikt te antwoorden, ook het browsen naar websites tijdens de refresh is "a real hassle"...

Na 1 minuut draaien heb ik wel 618 servers! :z Beetje hetzelfde als joost, ook even filmpje gemaakt: http://dump.cyberde.nl/public/traaaaaaaaaaaaaaaaaag.wmv

[ Voor 84% gewijzigd door bluewalk op 15-04-2010 18:30 . Reden: verkeerd knoppie, nu volledige tekst :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoughtless
Ja het probleem zit hem niet zo zeer in de DNS van ZeelandNet deze functioneert naar behoren, het probleem zit het hem erin dat er iets schijnt vol te lopen een bepaalde limiet of beperking in hun hardware. Dus als eenmaal de UDP vol zit dan is het opzich ook niet gek dat je de DNS van ZeelandNet niet meer kunt bereiken waardoor het dus lijkt dat internet op zun gat ligt.

Heb even een filmpje gemaakt van mijn verbinding hier in limburg zoals je ziet vist steam binnen no time een zooi servers binnen en kan ik ondertussen nog vrolijk door internetten. Het zou namelijk echt de limit zijn dat mijn andere 11 huisgenoten geen internet meer zouden hebben wanneer ik de server lijst binnen vis. :/

http://www.youtube.com/watch?v=dJCCk9Qmofw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Damn, dat is echt een wereld van verschil. Hier is internetten echt bijna niet meer mogelijk bij het binnenhalen van een serverlist.

Ik heb ook ff filmpje geschoten en lijkt verdacht veel op jouw filmpje qua aantallen en tijden... Er is iets niet in orde dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoughtless
Oke we zijn het er dus allemaal over eens dat er iets niet helemaal juist zit in het netwerk van ZeelandNet, of dat ze limiteren op UDP verkeer. Wat ik dus ga proberen te doen is ZeelandNet te benaderen met de filmpjes en ervaringen die op zijn gedaan door de gebruikers, het bewijs is er nu dat er "iets" in het netwerk van ZeelandNet zit en dat ik niet de enige ben die deze problemen ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Mooi, ik ben erg benieuwd wat ze je te vertellen hebben :)
Heb je het trouwens ook geprobeerd direct op het modem om de router uit te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Hier dus exact hetzelfde, ik ga niet eens meer een filmpje posten. Die van jullie zeggen meer dan genoeg. Zeker als je dat filmpje met ziggo provider ziet, wereld van verschil.

offtopic:
:w @ cyberde

Leuk om een oud klasgenoot op t.net te zien :P (1e kl. roc), twijfelde nog ff maar toen ik je pc gebruikersnaam zag wist ik het zeker.

[ Voor 11% gewijzigd door whyz op 15-04-2010 18:35 ]

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoughtless
cyberde schreef op donderdag 15 april 2010 @ 18:29:
Heb je het trouwens ook geprobeerd direct op het modem om de router uit te sluiten?
Ja heb ik geprobeerd, om zelfs uit te sluiten dat het een signaal probleem kon zijn (mijn signaal is heel slecht) heb ik het modem op de binnenkomende groene kabel gezet dus zonder tussenkomst van wandcontactdoos / splitters of verleng stukken.

Ben op dit moment een brief aan het tikken waar ik in zal proberen alles te verwerken, voordat ik deze mail naar ZeelandNet stuur post ik hem hier op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostquist
cyberde schreef op donderdag 15 april 2010 @ 18:29:
Mijn filmpje is gemaakt toen mijn verbinding DIRECT! op het modem aangesloten was!

@ Cyberde jij hebt ook zon 600 servers per minuut zie ik.

Ik heb vanmiddag nog contact gehad, ze gingen er weer naar kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door joostquist op 15-04-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
joostquist schreef op donderdag 15 april 2010 @ 22:22:
[...]
Mijn filmpje is gemaakt toen mijn verbinding DIRECT! op het modem aangesloten was!
Ok, dan zijn de routers ook uit te sluiten. Vraag nr1 van Zeelandnet, samen met je virusscanner en firewall :P
Ik ben benieuwd wat er uit komt.

offtopic:
:w @ whyz

Hamburgerkoning Mark toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostquist
cyberde schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 13:59:
[...]

Ok, dan zijn de routers ook uit te sluiten. Vraag nr1 van Zeelandnet, samen met je virusscanner en firewall :P
Ik ben benieuwd wat er uit komt.

offtopic:
:w @ whyz

Hamburgerkoning Mark toch?
Firewall staat uit.. (heb ik niet ;) )
Virusscanner heb ik ook niet ;) (kost alleen maar cpu en ram)

Volgende vraag van zeelandnet is om het te testen in de VEILIGE modus! (ja daar is het probleem ook!)
En last but not least.. alles nog een x op een andere pc :P.. (op mn laptop is het 't zelfde probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WebAddict
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-03-2024
Ik heb dus al heel de week problemen met zeelandnet, windows zelf zegt niet dat er netwerk problemen zijn. Maar ik krijg veelste vaak dat irritante server timed out of kan de pagina niet bereiken. Lijkt er dus op dat internet weg valt, alleen doet het dus niet.

Host zelf ook een klein gameservertje voor rFactor, en die loopt dus gewoon door. Terwijl ik niet op internet geraak.

Vanmiddag was het helemaal verschrikkelijk, bleef hij maar uitvallen.

mehhh snap er niks meer van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Heeft iemand met het Extra abbo de verhoging al gehad?
Ik heb na het mailtje dat mijn snelheid verhoogd zou worden niets meer van Zeelandnet mogen vernemen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

cyberde schreef op maandag 19 april 2010 @ 18:32:
Heeft iemand met het Extra abbo de verhoging al gehad?
Ik heb na het mailtje dat mijn snelheid verhoogd zou worden niets meer van Zeelandnet mogen vernemen... :/
Nope, waarschijnlijk wachten ze tot het laatste deel van de maand. Hopende dat er nog zoveel mogelijk mensen overstappen naar de huidige abonnementsvormen.

Iets wat ik alleen zou doen als ik vervolgens nog steeds per maand mag opzeggen. Maar zodra je je abonnement hebt omgezet gaat er opnieuw een periode in van 1 jaar.

offtopic:
Mja, burger indeed. Tegenwoordig niet meer hoor :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostquist
whyz schreef op maandag 19 april 2010 @ 19:49:
[...]

Nope, waarschijnlijk wachten ze tot het laatste deel van de maand. Hopende dat er nog zoveel mogelijk mensen overstappen naar de huidige abonnementsvormen.

Iets wat ik alleen zou doen als ik vervolgens nog steeds per maand mag opzeggen. Maar zodra je je abonnement hebt omgezet gaat er opnieuw een periode in van 1 jaar.

offtopic:
Mja, burger indeed. Tegenwoordig niet meer hoor :')
Idd die periode van 1 jaar is niet aantrekkelijk... ik blijf wel bij extra 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Humor @ de poll op http://www.zeelandnet.nl/
De stelling
We hebben net onze internetsnelheden verhoogd. Merkt u het?

Ja
27.6%
Nee
72.4%
2094 stemmen
:F
edit:

Of toch niet lol
Beste heer,

Gefeliciteerd! Vanaf vandaag kunt u nog sneller surfen, foto's versturen en muziek downloaden. Met de verhoging bent u nu en in de toekomst verzekerd van de beste prijs/kwaliteitverhouding voor uw internetverbinding.

Uw abonnement is BreedBand Extra
Uw oude snelheid Uw nieuwe snelheid
Download: 15 Mbps 25 Mbps
Upload: 2 Mbps 2,5 Mbps

Zoals u weet, ontvangt u deze verhoging gratis van ZeelandNet. Als cadeautje, omdat we 15 jaar bestaan. Nieuwsgierig naar uw nieuwe snelheid? Doe de snelheidscheck!
Ben benieuwd, ben pas over een uur of 5 thuis en kan het dan testen :D

[ Voor 64% gewijzigd door whyz op 20-04-2010 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostquist
hahaha :+

MMm.. staat het al op je pip? (de nieuwe snelheid) ?

[ Voor 13% gewijzigd door joostquist op 20-04-2010 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

mailtje ook gehad.

zal het vanavond wel (of niet :+ ) merken

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostquist
Het werkt mensen!

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/788197703.png

Via newsgroepen net geen 3mb/s maar 2995kb/s..

[ Voor 92% gewijzigd door joostquist op 20-04-2010 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
whyz schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 09:02:
:F
edit:

Of toch niet lol

Ben benieuwd, ben pas over een uur of 5 thuis en kan het dan testen :D
Sweet, heb ook mailtje gehad zie ik, het is alleen op m'n PIP nog niet aangepast. Nog ff een paar uur op kantoor doorbrengen en dan maar es gaan testen :)

enne, lol @ poll >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Ben nu aan het testen, maar het is verre van stabiel.

Een test op speedtest toont dit
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/788497354.png

In de praktijk however, mag ik blij zijn met 1.4/1.5Mb/s oftewel hetzelfde dat als ik nu zo'n beetje heb, wellicht een tikkeltje hoger. een .bin bestand

kabeltest.zeelandnet.nl gaat ook niet verder dan 1.6Mb/s, ik zal zo met laptop eens direct op het modem hangen.
-----------------------------------------------

En natuurlijk is het het draadloze prut (Linksys WRT54G2 v1) ding dat ervoor dat het internet niet stabiel is :( Pokke apparaten zijn het ook.

Net ff een eweka account genomen en even een test gedaan bedraad :P net geen 3Mb/s

[ Voor 48% gewijzigd door whyz op 20-04-2010 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:54

sus

is druk :+

Ook hier werkt alles vlot :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/788578607.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Ook hier werkt alles naar behoren, wel even de QoS op de router moeten herconfiggen maar alles erg nice :D

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/788592684.png

Ook usenet heeft het naar zijn zin:
Afbeeldingslocatie: http://img682.imageshack.us/img682/3905/usenet.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
heb het al eens eerder gevraagd,
maar kan er iemand een reden bedenken waarom bij jullie speedtest.net zo netjes werkt,
en ik met dergelijke resultaten kom?
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/788651866.png

heb ook al waarden van 44 / 66 / 75 / 120 Mbit gehad. elke keer weer wat anders.
mijn werkelijke snelheid is 20 / 2.
upload klopt dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:52
Probeer anders een keer een 100 MB of 1000 MB bin test ergens anders. Speedtest is bij mij niet altijd even betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:42

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik heb zelf een zakelijke "Top" verbinding van ZeelandNet, zit op 100Mbit en werkt ook echt prima, haal een strakke 11MB/sec.

Super wat mij betreft.

Nu nog native IPv6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
whyz schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 17:22:
Ben nu aan het testen, maar het is verre van stabiel.

[...]

In de praktijk however, mag ik blij zijn met 1.4/1.5Mb/s oftewel hetzelfde dat als ik nu zo'n beetje heb, wellicht een tikkeltje hoger. een .bin bestand

kabeltest.zeelandnet.nl gaat ook niet verder dan 1.6Mb/s, ik zal zo met laptop eens direct op het modem hangen.
-----------------------------------------------

En natuurlijk is het het draadloze prut (Linksys WRT54G2 v1) ding dat ervoor dat het internet niet stabiel is :( Pokke apparaten zijn het ook.

Net ff een eweka account genomen en even een test gedaan bedraad :P net geen 3Mb/s
Yup, ik trek de verbinding makkelijk op volle snelheid leeg. Maar ik zie dat mijn router het er best moeilijk mee heeft (een WRT54GSv4 met DD-WRT). CPU Usage schiet naar zo'n 70, à 90%... Tijd voor een nieuwe, snellere router :)

Houd er wel rekening mee dat 30mbit over wireless 54g theoretisch mogelijk moet zijn, maar encryptie (WPA en zeker WPA2) vertraagt de boel flink, dus je zal waarschijnlijk de 2MB/sec niet eens halen. Dus: kabeltje of naar de N standaard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

cyberde schreef op woensdag 21 april 2010 @ 08:52:
[...]

Yup, ik trek de verbinding makkelijk op volle snelheid leeg. Maar ik zie dat mijn router het er best moeilijk mee heeft (een WRT54GSv4 met DD-WRT). CPU Usage schiet naar zo'n 70, à 90%... Tijd voor een nieuwe, snellere router :)

Houd er wel rekening mee dat 30mbit over wireless 54g theoretisch mogelijk moet zijn, maar encryptie (WPA en zeker WPA2) vertraagt de boel flink, dus je zal waarschijnlijk de 2MB/sec niet eens halen. Dus: kabeltje of naar de N standaard :P
Hier houdt het ding gewoon op, tot ongeveer 17Mbit. Ik draait overigens ook met de dd-wrt firmware (welke overigens al een ziekelijke verbetering was tov. de standaard firmware, dat daargelaten)

Ik gebruik alleen mac adres filtering, en had gisteren DHCP ook nog even ter test uitgezet, maar dat gaf practisch hetzelfde resultaat. Ik ben ook bang inderdaad dat het een nieuwe moet gaan worden. Of toch de moeite nemen om een x aantal gaten te boren en een kabel te maken.

Verder ben ik wel tevreden met de snelheidsverhoging, ik zit gewoon continu stabiel op 2950-2995kbps.

offtopic:
Wave @ Snow_King, nog steeds in Zeeland joh :P

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:50
iemand op dit moment problemen met de DNS van zeelandnet ? kan naar bepaalde sites nog wel gaan ( tweakers.net bijv ) en andere sites niet ( google.nl, google.com, budgetgaming.nl )

• M a r c o
  • Niet online
J-roenn schreef op woensdag 22 september 2010 @ 17:49:
iemand op dit moment problemen met de DNS van zeelandnet ? kan naar bepaalde sites nog wel gaan ( tweakers.net bijv ) en andere sites niet ( google.nl, google.com, budgetgaming.nl )
nope, al die genoemde sites werken bij mij perfect.
Andere regio overigens (Hulst), dus het zou nog een lokaal probleem kunnen zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door M a r c o op 22-09-2010 18:09 ]

• emiel74
M a r c o schreef op woensdag 22 september 2010 @ 18:08:
[...]

nope, al die genoemde sites werken bij mij perfect.
Andere regio overigens (Hulst), dus het zou nog een lokaal probleem kunnen zijn.
Hier (regio Walcheren) ook nergens last van.

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

hadden vanmiddag wel een hikje met internetverkeer op het werk, maar thuis geen problemen ermee gehad
Dat onze internetpagina niet gevonden kon worden (die gehost wordt bij zldnet)

[ Voor 30% gewijzigd door Frostbite op 22-09-2010 22:29 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:41
Ik ben tevreden met zeelandnet 20 mb/s abbo ik haal altijd 19 mb/s. Zeker met de laatste aanbieding een half jaar voor de helft van de prijs.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1076829777.png

Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/30495197.png

[ Voor 42% gewijzigd door Kimo op 19-12-2010 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Wij gebruiken zeelandnet zakelijk al jaren voor onze hosting en domeinnaam registraties.

Maar begin me nu toch aan die lui te ergeren, ik bel ze maandag om 12:30 op om te vragen hoe ik een cname record kan toevoegen voor een van de domeinnamen: "moet u een mailtje over sturen naar de zakelijke helpdesk", dus ik stuur een mailtje met de gegevens. 2 uur later bel ik er achteraan hoelang het duurt en of ze er misschien werk van kunnen maken omdat ik er op zit te wachten, "ja normaal gesproken 1 werkdag, maar het mailtje is nu doorgestuurd naar de persoon die het moet verwerken, misschien dat het nog voor 5 uur duurt".

Niet gebeurd dus vandaag om 12 uur maar weer eens gebeld, krijg ik te horen dat het geen garantie was dat het zo snel zou lukken, en dat ze maar 1x per dag cname en mx-records wijzigen.... en dat ze vandaag hun best gaan doen om het door te voeren...

aaaargh het is like letterlijk 30 secondes werk om zo'n cname record aan te maken! het loopt alweer tegen 5 uur en er is nog steeds geen cname actief. moet ik morgen weer tot 5 uur wachten en dan heeft het 3 dagen geduurd om een cname record aan te maken

[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 26-01-2011 16:40 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Zakelijk: Hier hebben we wel eens problemen met de mail. Als onze mailserver een hikje heeft en alles in een keer naar buiten wil gooien dan wordt er bij Zldnet een trigger omgezet (antispam) waardoor alles weer stopt (bij meer dan 100 mails in 10 minuten)

Dus ja dan moeten we zelf elke keer maar een select groepje mail vrijgeven.

Ach zo hebben ze het ook wel eens een paar keer gepresteerd om ons bedrijf volledig van internet af te sluiten omdat een collega van een andere afdeling een rekening een paar keer niet betaald had. Tja logisch dan gooi je gewoon de hoofdverbinding die wel altijd netjes betaald wordt gewoon dicht voor een opstaande rekening van 30 euro oid. 8)7

Dit is dus een paar keer gebeurd. Boos op collega maar meer boos op Zldnet vanwege deze actie.

Privé: Ik heb thuis misschien 1 keer gehad dat ik even geen internet had. Een andere keer had ik niet de goede snelheid en na gebeld te hebben bleek dat mijn toenmalige router (Draytek 2200E) die hoge snelheid niet kon doorvoeren. Op afstand zagen ze geen problemen met mijn kabelmodem en adviseerden ze om de utp kabel direct op de pc aan te sluiten waardoor ik dus de goede snelheid had.

Enige punt wat dat ik op mijn oude adres nooit gebruikers mails kreeg en op mijn nieuwe adres ineens wel. Dat ik te veel zou verplaatsen (?) Nooit wat mee gedaan en nu krijg ik ze ook niet meer. Zeker sinds ik download via usenet is mijn datagebruik wel gestegen. Al gebruik ik niet de Highwinds (te wisselvallig) maar gewoon een payserver.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus

sus

Wat mij mbt dataverkeer al meerdere keren is opgevallen:

Wanneer ik in mijn router inlog (met DD-WRT firmware), dan kan ik daar keurig zien wat mijn dataverkeer op de WAN-poort is geweest. Dit in zowel down- als upload, en dat per dag en maand-totaal.

Nu weet ik dat mijn periode bij ZeelandNet niet helemaal aansluit op de kalender, mijn periode begint steeds op de 26e. Maar... ik zie toch verschillen van enkele honderden GB's, elke maand weer.

Van de week ook weer, House MD S1~S6 gedownload, in HD, totaal 198GB. Volgens mijn pip heb ik echter nog maar 90GB binnen gehaald.

Goed, niet mijn probleem, maar toch. Vreemd is het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

nog zo iets, omdat ik dus bezig ben met een google apps migratie had ze gemaild om nog een aantal cname records aan te maken:

agenda.onzedomein.nl
docs.onzedomein.nl
mail.onzedomein.nl

met een verwijzingen zoals google die aangeeft, de eerste 2 geen probleem, maar door de mail.onzedomein.nl te laten verwijzen naar onze persoonlijke gmail login pagina werkt de mail bezorging naar dat domein niet meer omdat het gelijk de mx-record wijzigt ofzo. ik ben geen expert in domeinregistraties maar in mijn onkunde ging ik er niet vanuit dat het aanmaken van een cname record ook van invloed is op de mx-record.

het viel in eerste instantie niet zo op omdat we meerdere domeinen gebruiken en er dus nog wel wat mail binnenkwam. kwma er net pas achter.

Als er bij hun zo'n verzoek binnenkomt en ze weten dat het het mail verkeer van de klant vernageld dan zou een mailtje terug of telefoontje wel door mij gewardeerd worden :P

nouhja kheb ze net maar een mail gestuurd om de mx-records van onze domeinnamen zo aan te passen dat de mail ook bij gmail bezorgt gaat worden (kheb de mail-migratie toch net klaar)... hopelijk verwerken ze dat maandag een beetje snel... krijgen we tenminste weer mail binnen op ons hoofdomein.

maar is het bij alle hosters zo dat door het aanmaken van een mail.domein.nl cname ook de mx-record daardoor wijzigt?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:21
Ik heb eens gevraagd aan Zeelandnet hoe het met IPv6 zit en kreeg dit als reactie: We zijn er druk mee bezig maar voorlopig nog niet.
Vind het eigenlijk best raar dat het allemaal zo lang op zich laat wachten, en waarom het allemaal zo lang moet duren.

[ Voor 34% gewijzigd door Joshua op 09-02-2011 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Sinds kort merk ik dat vooral in de avonduren mijn download snelheid (van de 20Mbit die ze aangeven) er maar 2, soms uitschieters naar 10 haal. Hoger gewoon niet.

's Ochtends daarintegen gaat het gewoon volle bak en heb ik nergens last van.

Ik heb al met ze aan de telefoon gehangen, moest eerst het hele riedeltje doorlopen met hen. Resultaat bleek exact het zelfde. Ik gaf ook te kennen dat het waarschijnlijk een capaciteit probleem bij hen was, maar dat kwam niet aan. Vervolgens zou een medewerker mij terugbellen.

De volgende dag werd ik terug gebeld door een medewerker van Zeelandnet. Die gaf aan dat ik maar wat moest gaan proberen (soort standaard lijstje doornemen) (Troubleshooting vanaf mijn kant). Mocht ik het probleem dus toch nog hebben dan moest ik maar terugbellen.
http://www.zeelandnet.nl/...steldevragen.html#tab_two

Maar komop, als alles 's ochtends goed werkt. Vroeg in de middag ook nog, maar 's avonds niet meer, dan kan het toch bijna niet anders dan een capaciteit probleem zijn?

Andere mensen hier die er ook last van hebben?

Edit: Nog leuk, in die handleiding van hen.
Hetzelfde geldt voor internetgebruik tijdens piekuren. In de avonduren, wanneer veel mensen gebruik maken van het internet, is de belasting op het netwerk het hoogst. Vergelijk het maar met files op een snelweg. ZeelandNet investeert continu in het verbeteren en uitbreiden van het netwerk om overbelasting te voorkomen. Het kan echter voorkomen dat de internetsnelheid tijdens de avonduren wat lager is.
Ja, wat is iets? Ik bedoel meer dan 50% snelheids verlies is nogal wat :/

edit2: 1 van de vele voorbeelden. Youtube en meerdere steaming sites stotteren als de nete (het fluctueerd dus nogal.)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1163279168.pngAfbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1163281648.png

[ Voor 26% gewijzigd door whyz op 18-02-2011 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Met name op de nieuwsserver, maar das was al langer van bekend dat ie geknepen wordt.

Normaalgebruik altijd wel op snelheid.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1163256148.png

Ik zal er eens op letten.

[ Voor 28% gewijzigd door Falcon2107 op 18-02-2011 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Mijn snelheid is op alle dagen en alle tijdstippen exact 20 Mbps.
In mijn regio is er dus niks merkbaar van capaciteitsproblemen of snelheid verlies.
Falcon2107 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 17:54:
Met name op de nieuwsserver, maar das was al langer van bekend dat ie geknepen wordt.
Knijpen van usenet verkeer is het niet echt.
Hun eigen nieuwsserver heeft gewoon een gelimiteerde bandbreedte die beschikbaar is.
Als je een willekeurige andere newsserver gebruikt, heb je de volledige bandbreedte tot je beschikking.

om een of andere vage reden kan ik speedtest trouwens niet gebruiken voor bewijs.
Bij mij geeft ie altijd resultaten van 100tot 200 Mbps, en zo snel gaat het echt niet hier 8)7
Ik baseer mijn snelheid op mijn stabiele downloadsnelheid van 2,4 MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Heb hier prive 25Mb
Toch netjes hier :)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1163821932.png

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
pff
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1164227544.png
;) (I wish)
upload klopt dan weer wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killugh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-07 14:30

killugh

lava right ahead

Heb zojuist de overstap gemaakt van xs4all naar zeelandnet en hoop binnenkort de installatie datum door te krijgen (al zou ik het liever zelf doen). :)
Kan iemand mij aangeven hoe dynamisch het dynamische ip adres bij zeelandnet is als je je modem aan laat staan?

pain is nothing that a downpour won't erase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
M a r c o schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 10:36:
[...]

pff
[afbeelding]
;) (I wish)
upload klopt dan weer wel goed.
Zet je antivirus maar eens uit met testen dan klopt de snelheid wel.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus

sus

killugh schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:48:
Heb zojuist de overstap gemaakt van xs4all naar zeelandnet en hoop binnenkort de installatie datum door te krijgen (al zou ik het liever zelf doen). :)
Kan iemand mij aangeven hoe dynamisch het dynamische ip adres bij zeelandnet is als je je modem aan laat staan?
In principe zijn de adressen die ze uitgeven vast, maar officieel is het een DHCP. Ik heb echter al jaaaaaren hetzelfde IP-adres. Zelfs nadat ik zowel modem als router uit heb gezet en na een week weer terug aan heb gezet, kreeg ik hetzelfde IP-adres. Draai dan ook zonder problemen web- en mailserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killugh

killugh

lava right ahead

sus schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 15:06:

In principe zijn de adressen die ze uitgeven vast, maar officieel is het een DHCP. Ik heb echter al jaaaaaren hetzelfde IP-adres. Zelfs nadat ik zowel modem als router uit heb gezet en na een week weer terug aan heb gezet, kreeg ik hetzelfde IP-adres. Draai dan ook zonder problemen web- en mailserver.
Dat komt heel mooi uit, bedankt voor de info :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artilux
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 11:37
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1208237616.png

Internet werkt hier meestal wel goed, Vaak wel van die drop momenten, helemaal terug naar 8mb/s of lager.
Verschilt wel vaak. En dat is dan direct na het modem...
Deze test is door 2 routers heen. dus weinig verlies.

Antfarmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killugh

killugh

lava right ahead

Zojuist test gedaan via dezelfde server. Zelf heb ik (na een week zeelandnet) ook momenten van verkeer onderbreking en 2 volledige disconnects ( >5min ) gehad. Hopelijk is dit tijdelijk. Er waren volgens de monteur problemen in de wijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1208826296.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:21
Ik heb de laatste tijd ook dat in de avonduren mijn internet geen landurige connecties open kan houden. Vooral naar IRC en IM. Deze verbindingen droppen dan gewoon, zowel op Windows als Ubuntu. Overdag heb ik nergens last van. Het begint vaak rond half 5.
Contact gehad met Zeelandnet, ze hebben mijn modem voorzien van nieuwe software maar het probleem blijft. Mijn router is ook up-to-date en al eens terug gezet naar de fabrieksinstellingen, zonder resultaat.
Van de week nog maar eens mailen, ben wel benieuwd wat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 13:44
Joshua schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 21:55:
Ik heb de laatste tijd ook dat in de avonduren mijn internet geen landurige connecties open kan houden. Vooral naar IRC en IM. Deze verbindingen droppen dan gewoon, zowel op Windows als Ubuntu. Overdag heb ik nergens last van. Het begint vaak rond half 5.
Contact gehad met Zeelandnet, ze hebben mijn modem voorzien van nieuwe software maar het probleem blijft. Mijn router is ook up-to-date en al eens terug gezet naar de fabrieksinstellingen, zonder resultaat.
Van de week nog maar eens mailen, ben wel benieuwd wat het probleem is.
In de dierenartsenpraktijk in goes valt het internet iedere vrijdag om 5 uur uit :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Apart, ik ben de afgelopen 2 weken al 24/7 met 90Mbit aan het downloaden over een zakelijke kabel verbinding (100Mbit), zie daar geen enkele drop in verkeer, mijn grafieken geven aan dat ik al dagen achter elkaar een strakke 90Mbit aan verkeer haal.

(FYI: Ben een 21TB backup aan het downloaden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:12
Zijn er meer die last hebben van een flinke vertraging van de snelheid?
Ik wou even een filmpje kijken @ youtube maar dat lukte haast niet (constant aan het bufferen), toen even een aantal speedtesten uitgevoerd (zoals ook de eigen lokale speedtest van zeelandnet zelf) en ik kom rond de 2 á 4Mbit download (upload is nog wel goed), wat toch flink minder is dan de gebruikelijke 20Mbit (Premium abo)
Ik heb reeds de router en het modem een aantal minuten van het stroom gehaald maar dit mocht niet baten.

Helaas heb ik ook nog steeds een DOCSIS 2.0 modem ipv DOCSIS 3.0, welke toch wat stabieler zou moeten zijn ivm het gebruik van meerdere (download)kanalen, Ziggo en UPC zijn hier toch flink mee bezig en Zeelandnet(Delta) blijft toch wel een beetje achter op dat gebied. Een snelheidsverhoging dit jaar zou ook wel mooi zijn ;).

Ook vind ik het jammer dat ze geen "Alles-in-1" abonnement aanbieden zoals Ziggo doet, voor €52 euro heb je daar toch 40/4 internet en telefonie met kabeltelevisie (inclusief HD zenders wat bij Delta 10 p/maand extra kost :( ).
Ter vergelijking ik ben nu €46,4 kwijt aan internet (20/2) + kabeltelevisie (telefonie reken in dan nog niet mee, is VoIP ongeveer 35 per jaar), voor die paar euro meer krijg je toch een mooier pakket vind ik :), Maar goed misschien dat het in de toekomst word verbeterd/veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik heb geen problemen en heb gewoon een stabiele verbinding. In spellen heb ik meestal de laagste ping :)

Vandaag nog contact gezocht vanwege een niet leesbaar wachtwoord van iemand anders (PC installeren)
Ik dacht al dat wordt ID kopieren en via een brief opsturen, maar tot mijn verbazing deden ze niet moeilijk toen ik het wachtwoord oplas. Bleek dat er een o aanzag voor een 0. Er werd ook gezegd , we mogen het niet geven, maar de medewerker gaf aan dat als het grotendeels klopte (hij zag het wachtwoord) hij het verkeerde zou aangeven.

5 Minuten later had ik dus gelukkig het goede wachtwoord zonder dat dat speciaal schriftelijk moeten aanvragen.

[ Voor 4% gewijzigd door Frostbite op 26-05-2011 15:28 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik heb nu al ruim een half jaar een DOCSIS 3.0 modem (Zakelijk), heb ook geen enkel probleem met snelheden. Welke regio zit je? Dat maakt bij ZeelandNet nogal uit. Ik zit bijv in Middelburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
in Hulst ook geen problemen met internet. Stabiel en snel.
Wel met Digitale TV, daar hebben ze nogal problemen mee de laatste weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Inmiddels is de snelheid weer al wat verbeterd, nu rond de 15Mb. Ik heb overigens in het verleden ook haast geen problemen gehad met de snelheid en stabiliteit. Waarschijnlijk was het download kanaal (op de kabel) overbelast oid, daarom zou ik graag een DOCSIS 3.0 modem hebben welke dat kan verdelen tot 8 kanalen.
Digitale TV heeft inderdaad veel last van problemen de laatste tijd op bepaalde zenders (zoals RTL), ze zijn er wel mee bezig en de laatste paar dagen zijn de haperingen verminderd (of zijn zelfs verdwenen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Prolution schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 16:43:
Digitale TV heeft inderdaad veel last van problemen de laatste tijd op bepaalde zenders (zoals RTL), ze zijn er wel mee bezig en de laatste paar dagen zijn de haperingen verminderd (of zijn zelfs verdwenen).
komt vast door die "experts uit Amerika" die ze hebben laten overvliegen voor het probleem. ;)
Dat is in ieder geval wat de servicedesk je verteld. (om de duidelijk te maken dat ze het wel serieus nemen)
Ondanks dat ze lange tijd geen idee hadden waar ze moesten zoeken, lijkt het inderdaad al wat verminderd.
Vraag me alleen af waarom ze daar Amerikanen voor nodig hebben, volgens mij hebben ze erg weinig Amerikaanse apparatuur in hun netwerk staan voor Digitale TV. Hun multiplexers en QAM modulatoren komen volgens mij uit Scandinavië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Ik had de afgelopen weken nog steeds last van traag internet, sommige momenten was het wel een normale snelheid (20Mb) maar meestal de helft daarvan.

Vandaag rond 17:00 was het weer erg traag, soms zelfs rond de 250-500Kbps :P dus toen was het wel ff tijd om een belletje te plegen. Werd net teruggebeld en moest ff het modem direct aan m'n laptop hangen en zo'n test bestand downloaden welke natuurlijk ook zo traag werd binnengehaald. De verklaring zou wezen dat het download kanaal waar ik op zat misschien te vol is (dit word lokaal geregeld).

Het viel hun wel op dat ik nog een oud modem had (Webstar docsis 2) en dat een Docsis 3 modem misschien de oplossing zou zijn omdat deze met meerdere (download)kanalen kan werken. Ik word binnenkort nog teruggebeld met wat er precies gaat gebeuren, maar ik vond wel dat ik goed geholpen ben door de klantenservice. Word vervolgd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Na mijn post in Feb. was het ook weer in orde gemaakt Modem had een update gekregen en wat resets. (Webstar EPX 2203). Haalde toen ook weer een goede tijd lang de 18- 20Mbit, maar sinds kort is het weer huilen met de pet op. Nu ook maar weer 5Mbit van de 20.

Zojuist ook maar even gemaild in de goede hoop :), ik hoop dat het eventueel nieuwe modem bij jou verschil gaat maken Prolution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuijkeN
  • Laatst online: 21:27

PuijkeN

euhm ?

Geraken jullie nog op de nieuwsserver?
Ik kan er namelijk niet meer op.. zelfs als ik een ping doe van op verschillende locaties lijkt het alsof er zelf geen IP adres komt.

Nog iemand met dit zelfde probleem ?

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Werkt prima hier, het IP adres van de nieuwsserver (highwinds.zeelandnet.nl) is 69.16.176.253.

Vrijdag komt er een monteur van Zeelandnet langs voor m'n snelheids problemen, geen idee wat hij wil gaan doen maar hopelijk neemt ie een DOCSIS 3 modempje voor me mee ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

hier wordt ook even met highwinds geleeched. (mijn payaccount is afgelopen)

moet zeggen dat de snelheid meevalt. Dat is stukken slechter geweest.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1343015629.png

[ Voor 26% gewijzigd door Frostbite op 15-06-2011 23:38 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

whyz schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 23:27:
Na mijn post in Feb. was het ook weer in orde gemaakt Modem had een update gekregen en wat resets. (Webstar EPX 2203). Haalde toen ook weer een goede tijd lang de 18- 20Mbit, maar sinds kort is het weer huilen met de pet op. Nu ook maar weer 5Mbit van de 20.

Zojuist ook maar even gemaild in de goede hoop :), ik hoop dat het eventueel nieuwe modem bij jou verschil gaat maken Prolution
Nou de mail was niet aangekomen (had een typfout gemaakt), vervolgens belde ik gisteren naar Zeelandnet, ze belde me nog een aantal keer voor controle en testen. Vandaag telefoon dat ze willen langskomen en direct een nieuw Docsis 3 modem (Cisco EPC 3212) gekregen. (Echt net 10 minuten geleden).

Daarnet zat ik nog op 15Mbit maximaal, nu gewoon weer op 20. Dankjewel Zeelandnet!!!! hulde _/-\o_ mag ook gezegd worden.

[ Voor 6% gewijzigd door whyz op 16-06-2011 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Ik merk de laatste tijd regelmatig dat exact om 0:00 uur mijn internet en telefoon (geen kiestoon) er een minuutje uit ligt.
Is dat de modem die iets uitspookt? of iets in het netwerk dat op dat tijdstip een reboot doet?

Iemand anders dit al eens gemerkt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Prolution schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 22:31:
Vrijdag komt er een monteur van Zeelandnet langs voor m'n snelheids problemen, geen idee wat hij wil gaan doen maar hopelijk neemt ie een DOCSIS 3 modempje voor me mee ;).
Monteur is net geweest en heeft direct een Cisco EPC3212 DOCSIS 3.0 modem geïnstalleerd, en heeft daarbij ook een soort bliksem beveiliging er tussen gezet. Snelheid is nu weer top, mijn probleem is dus goed en snel opgelost door Zeelandnet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cumulus007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-07-2022
Momenteel is er onderhoud in bepaalde gebieden tot 7 uur. Leuk dat ze dit vermelden onder "onderhoud van afgelopen maand" :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Goed nieuws voor Zeeland denk ik: Zeelandnet komt met alles-in-1 pakket. Eindelijk!

[ Voor 3% gewijzigd door Bozozo op 27-08-2011 17:24 ]

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Dat werd inderdaad eens tijd :)

Ik vind de digitale TV bij Delta namelijk bizar duur. Uiteraard, ZeelandNet is gewoon onderdeel van Delta, maar ik hoop dat een alles in één toch een stuk betaalbaarder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Snow_King schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 21:42:
[...]
Dat werd inderdaad eens tijd :)

Ik vind de digitale TV bij Delta namelijk bizar duur. Uiteraard, ZeelandNet is gewoon onderdeel van Delta, maar ik hoop dat een alles in één toch een stuk betaalbaarder is.
Is het zoveel duurder dan bij anderen dan?
bij Delta is het € 0 voor standaard pakket en € 10 voor HD
bij UPC is het € 5 voor standaard en € 10 incl HD
Om maar even een snel voorbeeld te pakken.
Uiteraard mag het van mij ook altijd goedkoper natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

De goedkoopste combinatie die nu mogelijk is kost €43,50/mnd. Dan heb je 2 mbit internet plus digitale telefonie van Zeelandnet en televisie van Delta. Ik hoop dat ze naar €40,- gaan voor zo'n pakket, met een snelheidsverhoging voor internet. Anders kunnen ze niet echt concurreren met andere all-in-one aanbieders.

We zien het morgen wel :)

edit: inmiddels staat bij Delta een actie aangekondigd... de eerste zes maanden 50% korting op een pakket. Nog geen info over de pakketten.

[ Voor 23% gewijzigd door Bozozo op 27-08-2011 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
maak daar maar maandag van.
edit: inmiddels staat bij Delta een actie aangekondigd... de eerste zes maanden 50% korting op een pakket. Nog geen info over de pakketten.
Deze actie loopt wel al een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Er zit inderdaad weer wat aan te komen maar ik betwijfel of het daadwerkelijk een "Alles-in-1" pakket gaat worden, op de site van Delta staat al wel wat meer informatie en het lijkt mij dat ze gewoon op de losse pakketten het eerste half jaar 50% korting gaan geven. Delta is natuurlijk wel een geval apart (ten opzichte van ander kabel aanbieders), want de kabel word gefactureerd op de stroom/gas rekening, geen idee hoe dat gaat met extra digitale tv pakketten (heb ik namelijk niet).
M a r c o schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 23:06:
[...]

Is het zoveel duurder dan bij anderen dan?
bij Delta is het € 0 voor standaard pakket en € 10 voor HD
bij UPC is het € 5 voor standaard en € 10 incl HD
Om maar even een snel voorbeeld te pakken.
Uiteraard mag het van mij ook altijd goedkoper natuurlijk :+
Delta met UPC vergelijken gaat niet helemaal, omdat bij UPC je de digitale ontvanger huurt.
Als je wilt vergelijken kan je dat beter doen met Ziggo of Caiway, ze gebruiken dezelfde ontvangers (welke je zelf moet aanschaffen) net als bij Delta.
Caiway is ongeveer vergelijkbaar in grote als Delta (zo'n 150.000 klanten), in het basis kabel pakket van hun zitten maar liefst 18! HD kanalen :9.
Bij Ziggo zijn ze ook aardig bezig, vanaf 1 september zijn daar 12 HD kanalen in het basis pakket aanwezig.

Dus wij komen er bij Delta nogal bekaaid van af met 0 HD zenders in het basis pakket. En ik denk dat dat nog wel even zo blijft (geen concurrentie), maar goed we zullen zien wat er in de toekomst gaat gebeuren en hopelijk word het aanbod nog wat verbeterd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Prolution schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 16:10:
en het lijkt mij dat ze gewoon op de losse pakketten het eerste half jaar 50% korting gaan geven.
jij wint het koekje.
http://www.zeelandnet.nl/actie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Nog steeds geen alles-in-1 pakketten dus; het grote nieuws is dat je extra TV pakketten voortaan afneemt bij Zeelandnet ipv Delta, tegen exact dezelfde prijs.

Op nieuwe abonnementen / upgrades krijg je zes maanden 50% korting. Het 'rekenvoorbeeld' is hilarisch:

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/zeelandnetniet.gif

Anders geformuleerd: voor 60 euro smeren wij u een duurder abonnement aan, dat in vergelijking met landelijke concurrenten nog steeds een dieptreurige downloadsnelheid biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Ik heb ook ff gekeken en volgens dat zogenaamde "Persoonlijke Aanbod" had ik al het geschikte internet abonnement (Premium) de stap naar super is natuurlijk te groot ook al krijg je 6 maanden 50% korting.
Daarnaast wouden ze mij wel Telefonie Basis aansmeren, maar goed ik heb al VoIP waar ik al goedkoper mee bel zonder die maandelijkse kosten. Dus niet interessant.
Wel jammer dat het inderdaad geen alles-in-1 pakketten zijn geworden, ben wel benieuwd of ze daar uiteindelijk ooit mee gaan komen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus

sus

Ik ga het bewust niet doen, die 6 maanden upgrade. Daarna blijf je namelijk hangen op dat abo, maar dan voor de normale prijs. Of je moet terug willen naar je originele abo, maar dan moet je afkopen. Daarnaast, na een half jaar ben je zo gewend aan die hoge snelheid, dan wil je niet meer terug... Ik trap er mooi niet in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel74
Hier mijn aanbieding:

"Gefeliciteerd, volgens ons heeft u al het juiste internetabonnement!" (Niet zo gek, heb breedband extreem a €75e pm).

Dus
  • Sport1 voor 12,95 p.m. (kijk amper TV)
  • Digitale telefonie voor €5,22 p/m (bellen doe ik met m'n mobiel over VOIP)
Had liever gezien dat er een korting kwam op de prijs van de huidige internetabo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Net even terug gekeken.
Laatste snelheidsverhogingen zijn volgens mij geweest in 2008 en 2010. (maart/april meestal)
En daarvoor in 2006 2x kort achter elkaar. halverwege het jaar en in december geloof ik.

Dus als je de lijn doortrekt, zouden we misschien voorjaar 2012 weer een verhoging kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik zit nu op Extra en mag ook naar Super.

Nu 36,95 p/m dan eerste 6 maanden 24,98 daarna 6 maanden 49,95.
Bellen doen we naar vaste nummers toch voor minder dan die 3 euro dus dat gaat voor ons ook niet op. Nee naar Mobiel bellen daar wil ik een korting op !

Eerst geven we je 72 euro (verschil x 6 ) euro en daarna willen we er 78 euro (13 * 6) voor terug. En daarna zit je lekker vast aan het duurdere abonnement a 49,95 per maand. ( verschil op jaarbasis 599,40 - 443,40) = 156 euro)

En aangezien je pas na een jaar kan opzeggen zit je vast aan je duurdere abonnement en betaal je totaal 162 meer aan ZLDnet.

Die lachen zich daar kapot zodra iemand in de actie 'trapt'....
of zie ik dat nu verkeerd met mijn berekening?

[ Voor 3% gewijzigd door Frostbite op 29-08-2011 21:55 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Sc0rPi0N schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 21:50:
En aangezien je pas na een jaar kan opzeggen zit je vast aan je duurdere abonnement en betaal je totaal 162 meer aan ZLDnet.

Die lachen zich daar kapot zodra iemand in de actie 'trapt'....
of zie ik dat nu verkeerd met mijn berekening?
Extra? dat is nog een oud abonnement?
je betaald nu 36,95?

als je gebruik maakt van de actie, dan betaal je dat jaar gemiddeld (25+50)/2 = 37,50.
Dus halve euro meer per maand.
Als je na dat jaar gewoon weer terug gaat naar het abonnement dat je had, heb je maar 12*0,5 = 6 euro meer betaald, voor een jaar extra snelheid.
Alleen als je hiervoor een oud abonnement had (dat extra) kun je daar niet meer naar terug. Dan moet je kiezen tussen premium en super.

In het geval van bijv mijn collega, die gebruikt de actie om een jaar van midi naar premium te gaan.
Omdat hij ook telefonie gebruikt is hij juist een halve euro per maand goedkoper uit. (telefonie korting gaat van midi naar premium ook van 3 naar 6 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Ik heb inmiddels ook mijn internet geupgrade. Over een jaar ga ik gewoon weer terug.

Zul je zien dat ze over twee maanden met een alles in 1 abo komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

M a r c o schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 22:29:
[...]

Extra? dat is nog een oud abonnement?
je betaald nu 36,95?
Ja klopt en ik ben er nog steeds tevreden over. Heb nu 25 MB / 2,5
als je gebruik maakt van de actie, dan betaal je dat jaar gemiddeld (25+50)/2 = 37,50.
Dus halve euro meer per maand.
Als je na dat jaar gewoon weer terug gaat naar het abonnement dat je had, heb je maar 12*0,5 = 6 euro meer betaald, voor een jaar extra snelheid.
Alleen als je hiervoor een oud abonnement had (dat extra) kun je daar niet meer naar terug. Dan moet je kiezen tussen premium en super.
Dat had ik dus goed berekend. Voordat je terug kunt naar een goedkoper / lager abo zul je dus tot september 2012 op het duurdere abonnement zitten (!). En daarna kun je dus alleen maar terug naar Premium (waardoor je er vergeleken met nu op achteruit gaat)
In het geval van bijv mijn collega, die gebruikt de actie om een jaar van midi naar premium te gaan.
Omdat hij ook telefonie gebruikt is hij juist een halve euro per maand goedkoper uit. (telefonie korting gaat van midi naar premium ook van 3 naar 6 euro)
Voor de kleinere abonnementen is het goed te doen en is het aantrekkelijk, maar voor mij niet. Wat is nu heb vind ik goed en snel zat. Als ze binnenkort met weer een upgrade actie komen dan kijk ik nog wel eens.

[ Voor 3% gewijzigd door Frostbite op 30-08-2011 11:12 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Vind het verschil tussen premium en extra dat je nu hebt erg weinig om die 7 euro extra te betalen elke maand persoonlijk.
25-20 up en 2,5-2 down.

Ik heb net even terug gekeken. Ik heb zelf ook extra gehad, maar ben na een snelheidsverhoging (extra ging toen naar 10 MBit) terug gestapt naar plus (toen 6MBit) omdat ik dat toen snel genoeg vond en wat goedkoper.
Later dan weer overgestapt naar premium bij de invoer van de nieuwe abonnementen. Toen zat ik weer op 10 Mbit, en dit is vorig jaar dan weer verhoogd naar 20 Mbit. lekker ingewikkeld allemaal.

De goedkopere abonnementen zouden ze naar mijn mening van 2 / 5 / 20 naar 5 / 10 / 30 mogen maken.
50 en 80 zouden ze dan bijv. 75 / 120 kunnen maken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Als je naar prijs / verhouding kijkt zie je ook dat je gewoon bij het Super abo 1 euro per MB betaald. (50 Euro voor de 50 MB abo)

De 25 Mb voor 36,95 is dus behoorlijk duur en de 20 Mb voor 30 euro ook.

Het zou dus eerlijker zijn door een 20 euro/20 Mb , 35euro/35 Mb en een 50euro/50Mb constructie te maken.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus

sus

M a r c o schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 18:17:
Net even terug gekeken.
Laatste snelheidsverhogingen zijn volgens mij geweest in 2008 en 2010. (maart/april meestal)
En daarvoor in 2006 2x kort achter elkaar. halverwege het jaar en in december geloof ik.

Dus als je de lijn doortrekt, zouden we misschien voorjaar 2012 weer een verhoging kunnen verwachten.
Ik zit dicht bij de bron, en kan bevestigen dat ze in het voorjaar met een nieuw abo gaan komen, waarschijnlijk 120Mbit. Daarbij zouden de andere abo's weer een snelheidsverhoging krijgen. Insteek zit nu op maart 2012.

Ken er 2 personen, die elkaar dan weer niet kennen (2 verschillende afdelingen die ook op verschillende locatie's zitten), maar dat beiden aan mij hebben bevestigd. Nee, namen noem ik niet, om hen niet in problemen te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Op Delta.nl stond een tijdje terug ook al dat ze in het voorjaar van 2012 met een 120MB abo willen komen, dus dat klopt wel: http://www.delta.nl/over_..._vernieuwen_kabelnetwerk/

Daarnaast zijn ze dus op dit moment bezig met het vernieuwen van de CMTS'en naar EuroDOCIS 3.0, de CMTS waar ik op ben aangesloten (Oost-Souburg) word 6 september vernieuwd. http://www.zeelandnet.nl/helpdesk/onderhoud.html

Als ze daarmee klaar zijn kunnen ze dus o.a. sneller internet aanbieden maar ook dus ook interactieve tv :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
sus schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:03:
[...]
Insteek zit nu op maart 2012.
zit ik er toch niet ver naast met mijn voorspelling ;)
als ik er dan nog een moet doen, ik gok dan dat de huidige premium van 20 naar 30 Mbit gaat.
Prolution schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:30:
de CMTS waar ik op ben aangesloten (Oost-Souburg) word 6 september vernieuwd. http://www.zeelandnet.nl/helpdesk/onderhoud.html
ah, bij mij 12 september zo te zien.

[ Voor 32% gewijzigd door M a r c o op 30-08-2011 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus

sus

Prolution schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:30:
Op Delta.nl stond een tijdje terug ook al dat ze in het voorjaar van 2012 met een 120MB abo willen komen, dus dat klopt wel: http://www.delta.nl/over_..._vernieuwen_kabelnetwerk/

Daarnaast zijn ze dus op dit moment bezig met het vernieuwen van de CMTS'en naar EuroDOCIS 3.0, de CMTS waar ik op ben aangesloten (Oost-Souburg) word 6 september vernieuwd. http://www.zeelandnet.nl/helpdesk/onderhoud.html

Als ze daarmee klaar zijn kunnen ze dus o.a. sneller internet aanbieden maar ook dus ook interactieve tv :).
Goed dat je het zegt, even in de gaten houden of ik een nieuw IP krijg, voor de mailserver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc bcc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 16:02
Helaas geldt de 50% actie niet voor zakelijke gebruikers.. :'( Staat nergens vermeldt, daar kom je pas achter als je belt. En ze zijn onverbiddelijk, ook een arme freelancer mag niet mee doen met het feestje.

-- I talk to planets, baby --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:57

Woohooo

Smilie, James Smilie

Gebruikt er iemand de highwinds newsserver wel eens hier? Is deze server maxed out op 1mb/sec? Ik zou zweren dat ik vroeger altijd op maximale snelheid kon downloaden of ligt het aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Laatst online: 03:14

reaL_G

G

Woohooo schreef op donderdag 03 november 2011 @ 20:12:
Gebruikt er iemand de highwinds newsserver wel eens hier? Is deze server maxed out op 1mb/sec? Ik zou zweren dat ik vroeger altijd op maximale snelheid kon downloaden of ligt het aan mij?
heb hier gewoon max snelheid op een 20mb lijn

GiTS

Pagina: 1 2 ... 20 Laatste