🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Je zit nu op extra? dat is een oud abonnement toch?Sc0rPi0N schreef op donderdag 03 november 2011 @ 21:52:
Trouwens nog meer mensen die niet mee doen aan de actie zoals ik? (ik zit namelijk op Extra en vind de stap te groot naar super)
Wat heb je dan? 25 MB voor 37 euro?
Als je gebruik zou maken van de actie betaal je over een jaar 37,50 voor 50 MB.
Lijkt me voor jou dan toch wel interessant.
Je kunt na dat jaar alleen niet terug naar Extra, omdat dat niet meer bestaat, dan zou je terug moeten naar Premium als je Super te duur vind.
Voor wie nu Premium heeft is de actie minder voordelig. Dan moet je een jaar lang 7,5 euro meer betalen om een jaar lang 50 MB te gebruiken.
Zelfs de website laad hier niet.
[ Voor 5% gewijzigd door xCell op 20-11-2011 11:34 ]
if it ain't broke, break it and learn
whoei!
I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself
whoei!
whoei!
[ Voor 8% gewijzigd door Kapitein Iglo op 20-11-2011 12:02 ]
Ik denk dat jouw modem dan nog zijn ip heeft, die van mij was al een keer gereboot.Kapitein Iglo schreef op zondag 20 november 2011 @ 12:01:
Bij mij (noord beveland) lijkt het alleen dns te zijn die platligt. Skype en steam kunnen wel gewoon verbinden.
Ik krijg geen ip meer..
(zuid-beveland)
whoei!
Bij mij werkte dat vanochtend niet. Maar had toen ook mijn modem al herstart.Kapitein Iglo schreef op zondag 20 november 2011 @ 12:14:
Instellen van Google dns (8.8.8.8 en 8.8.4.4) werkt bij mij.
Reken maar op meer downtime, heb het zeker 1x per maand wel eens, en dan nog niet hebbende over die verschrikkelijke modem die ik om de 2 dagen wel eens moet resetten omdat ie weer eens crashedMangofruit schreef op zondag 20 november 2011 @ 13:21:
Stap ik verdorie volgende week ook over naar Zeelandnet, van ADSL, waar ik in 6 jaar een downtime heb gehad van maximaal 1 uur. Nou ja, na een jaar kan ik weer terug

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself
Dat klinkt niet goed, hoe komt het eigenlijk dat Zeelandnet altijd zo goed scoort bij de consumentenbond? Ik zou toch echt geen hoog cijfer geven, wanneer ik straks de problemen heb die jij hebt. En ik neem aan dat jij ook geen hoog cijfer geeft.-MB- schreef op zondag 20 november 2011 @ 13:30:
[...]
Reken maar op meer downtime, heb het zeker 1x per maand wel eens, en dan nog niet hebbende over die verschrikkelijke modem die ik om de 2 dagen wel eens moet resetten omdat ie weer eens crashed
Verwijderd
Jammer dat het vandaag kut met peren is, maar het is niet anders!
Nog steeds geen internet
Misschien moet je de modem nog even een keer rebooten?
Verwijderd
Maar, eerlijk is eerlijk, bij Zeelandnet heb ik bijna nooit storing. Achjaaaaaa.
edit: Ondertussen weer een ip gekregen. Niet wetende of het een lokaal of publiek probleempje is geweest.
[ Voor 37% gewijzigd door xCell op 27-11-2011 21:48 ]
if it ain't broke, break it and learn
Hebben jullie ook vaak problemen in combinatie met een aparte router?
Zit hier met een netgear router er achter en heb van die vlagen dat ik constant alles moet rebooten.
Soms werkt het als ik mijn DNS dan instel op 8.8.8.8
Waar ligt het probleem op zo'n moment? Ik neem aan in het Zeelandnet modem? (Zeelandnet ontkent alles)
Heb je zeker zo een soort router?Wannial schreef op maandag 30 januari 2012 @ 14:39:
Heb zelf flink wat problemen met Zeelandnet.
Hebben jullie ook vaak problemen in combinatie met een aparte router?
Zit hier met een netgear router er achter en heb van die vlagen dat ik constant alles moet rebooten.
Soms werkt het als ik mijn DNS dan instel op 8.8.8.8
Waar ligt het probleem op zo'n moment? Ik neem aan in het Zeelandnet modem? (Zeelandnet ontkent alles)

Zo ja, koop direct een nieuwe router, die dingen gaan standaard na 2-3jaar kapot met jou klacht.
[ Voor 6% gewijzigd door Woohooo op 30-01-2012 18:42 ]
In mijn eigen netwerk draai ik bind dns server met daarin als forwarders de 3 dns servers van Zeelandnet. Dit heeft al tijden goed gewerkt tot (ik schat) ongeveer 2 weken terug.
pain is nothing that a downpour won't erase
In de bijgevoegde brief staat dat er binnenkort weer gratis snelheidsverhogingen worden doorgevoerd (daarom kreeg ik de modem alvast)
heb nu Extra 25/2.5 en niet meegedaan aan die actie dus ben benieuwd waar ik op uitkom.
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Ik moet zeggen dat ik al vanaf het begin zeer tevreden ben met zeelandnet.
Ik heb weinig storingen en altijd goede snelheid.
edit: om mezelf maar even te quoten:
M a r c o schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 18:17:
Net even terug gekeken.
Laatste snelheidsverhogingen zijn volgens mij geweest in 2008 en 2010. (maart/april meestal)
En daarvoor in 2006 2x kort achter elkaar. halverwege het jaar en in december geloof ik.
Dus als je de lijn doortrekt, zouden we misschien voorjaar 2012 weer een verhoging kunnen verwachten.
[ Voor 85% gewijzigd door M a r c o op 31-01-2012 08:18 ]
Volgens mij stond er in de originele brief dat ze straks snelheden hebben van max 200Mb/s (die brief ligt thuis)
De installatie brief bij het modem bevatte oa deze tekst:
Alstublieft, uw nieuwe kaleblmodem! Sluit dit nieuwe kabelmodem direct aan om te profiteren van de aankomdende gratis snelheidsverhoging...
<installatiestukje>
<oude modem retour stukje>
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Nee, is er zo eenWoohooo schreef op maandag 30 januari 2012 @ 18:40:
[...]
Heb je zeker zo een soort router?
[afbeelding]
Zo ja, koop direct een nieuwe router, die dingen gaan standaard na 2-3jaar kapot met jou klacht.

Zal vanavond even het precieze type opzoeken en hier neergooien.
Maar ik ben dus niet de enige met DNS problemen.
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Ik heb (net als 2 jaar geleden, Prolution in "Zeelandnet, tijd om actie te ondernemen!") weer even rond gekeken bij andere kabel internet providers om een indicatie te krijgen van de verwachte snelheid.
Dus bij de bekende kabel providers (Ziggo & UPC) maar ook bij het wat kleinere KabelNoord welke pas geleden (november 2011) ook zijn snelheden heeft verhoogt (http://www.kabelnoord.nl/snelheidsverhoging-knid.html)
Die abonnement zijn behoorlijk scherp, namelijk €35 voor 50Mb/3Mb of €45 voor 100Mb/6Mb.
Daarmee zijn de snelheden van KabelNoord vergelijkbaar met die van UPC.
Ik geloof niet dat we dit soort snelheden krijgen voor die prijs, dus heb ik die enigszins verzwakt in de prognose.
Mijn prognose voor de snelheidsverhoging 2012:
Abonnement | Prijs | Huidige Snelheid | Prognose Snelheid |
Basis | €14,95 | 2Mb/512Kbps | 4~5Mb/1Mb |
Midi | €19,95 | 5Mb/1Mb | 15~20Mb/2Mb |
Premium | €29,95 | 20Mb/2Mb | 30~40Mb/3~4Mb |
Super | €49,95 | 50Mb/5Mb | 60~80Mb/6~8Mb |
Extreem | €74,95 | 80Mb/6Mb | 120Mb/10Mb |
Eigenlijk zou de snelheid van het 'Extreem' abonnement nog flink wat hoger moeten zijn, voor de prijs die je er voor betaald (bij UPC/Ziggo krijg je dit voor ongeveer €50), maar geen enkele kabelprovider in Nederland bied een hogere snelheid aan dan 120Mb/10Mb, en ik verwacht niet dat ZeelandNet dat gaat veranderen.
Maar wat wel duidelijk te zien is dat álle kabelproviders zich met name richten op de Alles-in-1 pakketten, dus internet, telefoon & tv (basis kabelabonnement) voor 1 maandbedrag. Maar bij ZeelandNet/Delta is dit nog altijd niet mogelijk, en daarmee lopen ze anno 2012 toch wel achter vergeleken met andere providers.
Ook dat er geen enkele HD zender in het (digitale) tv basispakket zit is belachelijk, bij andere aanbieders (zoals Ziggo & Caiway) zitten er zitten er ruim 10 HD zenders standaard in het basispakket. Bij Delta dien je minimaal 10 euro extra p/maand te betalen om uberhaupt in HD te kunnen kijken.
Maar goed dat is een andere discussie
Nu nog ff tot medio april wachten op de snelheidsverhoging!
Extra bestaat in principe niet meer. Dat is een oud abonnement.Sc0rPi0N schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 22:37:
ik mis het Extra abo in je lijstje(25/2.5) . De vewachting als ik je lijstje aan hou is dat die naar 50mb gaat dan
Zeelandnet forceert je niet om dat om te zetten en laat je er op staan, maar je kunt je afvragen of ze die wel gaan verhogen. In het geval van niet, dan kun je terug naar Premium en heb je waarschijnlijk nog steeds een hogere snelheid als nu, tegen 7 euro minder. (extra is 36,95 toch?)
Extra zou inderdaad naar de 40~50Mb kunnen gaan, maar ik weet niet wat de plannen bij ZeelandNet zijn.
Het zou kunnen dat ze deze minder worden verhoogt in vergelijking met de andere (beschikbare) abonnementen om je aan te sporen over te stappen naar een ander abonnement. Of ze krijgen zelfs helemaal geen verhoging (zoals Marco ook zegt), overigens deden ze dit in 2010 dus nog wel
Met de snelheidsverhoging in 2010 werd Premium werd 2x zo snel (10Mb --> 20Mb), in vergelijking; Extra ging van 15 naar 25Mb dat is ongeveer 1.67x zo snel.
Inderdaad even afwachten hoe de snelheidsverhoging gaat uitpakken voor jou, en dan besluiten of het misschien verstandiger is om te 'downgraden' naar bijvoorbeeld Premium
Waarom ik deze vraag stel: Nou, de afgelopen 2 jaar heb ik af en aan wel eens wat verbindings problemen gehad met ZeelandNet, het rare echter is: mijn shell sessie (putty/ssh) naar m'n server @home draaide prima door, nergens last van lag of traagheid op m'n irc sessies en aanverwante zaken, maar.... m'n vriendin had steeds last van een hangende internet verbinding. Pagina's die niet inladen, of pas na een behoorlijke tijd.
Wat schetst mijn verbazing in deze draad: meer mensen met een soort gelijk issue van een hangende internet verbinding, wat uiteindelijk gepinpoint werd naar UDP packets.
Ben wel benieuwd dus
Op de storingen site van Zeelandnet staat dat er problemen zijn omgeving Terneuzen.
Heb sinds dat ik hier woon eigenlijk wel vrij veel problemen gehad. Soms eens onderbrekingen van enkele minuten en soms de modem die een beetje raar doet. Heb nochtans al een Cisco model.
Vroeger bij een Telenet verbinding eigenlijk weinig problemen mee gehad.
[ Voor 45% gewijzigd door PuijkeN op 02-02-2012 22:18 ]
Klopt maar ik zit al een tijdje op Extra en ze sturen me wel een nieuw modem voor de nieuwe snelheden.M a r c o schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 22:56:
[...]
Extra bestaat in principe niet meer. Dat is een oud abonnement.
Zeelandnet forceert je niet om dat om te zetten en laat je er op staan, maar je kunt je afvragen of ze die wel gaan verhogen. In het geval van niet, dan kun je terug naar Premium en heb je waarschijnlijk nog steeds een hogere snelheid als nu, tegen 7 euro minder. (extra is 36,95 toch?)
Dan hadden ze dat ook niet hoeven te doen. Collega's met Premium hebben trouwens nog een modem gehad.
Ook leuk met die snelheidsverhoging is dat ze misschien veel mensen hebben laten overstappen naar een hoger abonnement die het in eerste instantie niet nodig hebben, die vervolgens zien dat hun oude abonnement straks net zo snel is (of zelfs sneller) dan hun nieuwe abonnement dankzij die snelheidsverhoging.
Toch enigszins een 'actie met een luchtje' als je het mij vraagt. Iedereen voor een paar euro laten verhogen om daarna de snelheden omhoog te gooien.
[ Voor 25% gewijzigd door Frostbite op 03-02-2012 16:59 ]
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
En ik heb juist met midi wel een nieuw modem ontvangen. Kan me niet voorstellen dat mijn oude modem een kleine verhoging niet aan zou kunnen.M a r c o schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 18:53:
Ik heb met mijn Premium ook nog geen nieuwe modem ontvangen, ik heb nu ook nog een oude.
Volgens mij is het UDP probleem van de baan, tenminste dit zou specifiek eens moeten worden getest met bijvoorbeeld Steam. Als ik iig iets via torrent (udp) binnen hengel heb ik nog wel verbinding dit was voorheen ook al een probleem...cavey schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 12:40:
Hmm, heeft iemand al het UDP probleem opgelost gekregen? (Of zou het komen door de webstar modems? Heb vorige week een Cisco unit aangesloten).
Waarom ik deze vraag stel: Nou, de afgelopen 2 jaar heb ik af en aan wel eens wat verbindings problemen gehad met ZeelandNet, het rare echter is: mijn shell sessie (putty/ssh) naar m'n server @home draaide prima door, nergens last van lag of traagheid op m'n irc sessies en aanverwante zaken, maar.... m'n vriendin had steeds last van een hangende internet verbinding. Pagina's die niet inladen, of pas na een behoorlijke tijd.
Wat schetst mijn verbazing in deze draad: meer mensen met een soort gelijk issue van een hangende internet verbinding, wat uiteindelijk gepinpoint werd naar UDP packets.
Ben wel benieuwd dus
Ik heb een cisco epc3212 gekregen afgelopen dinsdag en heb een extra abbo lopen van 25 down / 2.5 up ik denk niet dat zeelandnet het modem gaat vervangen zonder een snelheidsverhoging ?M a r c o schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 22:56:
Extra bestaat in principe niet meer. Dat is een oud abonnement.
Ik mocht al blij zijn als ik überhaupt 20 haalde en een ping van 30ms.
Hoop dat het nu met die nieuwe modem flink verbetert, die 5 jaar oude webSTAR trekt het hier iig niet meer...
Wat betreft die snelheidverhoging: laat maar komen!
Ik hoop dat ze binnenkort net als KPN zo'n onbeperkt bundel voor mobiel bellen invoeren, die lijkt me ideaal.
Moet je zo'n oude modem eigenlijk wel terugsturen? Ik zou hem graag eens openmaken...
[ Voor 9% gewijzigd door timmie1 op 08-02-2012 11:02 ]
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
AOP kon het niet zijn, heb dat ding zelf gemonteerd toen ik de woning kocht, en gezien ik in het verleden monteur ben geweest bij ZeelandNet, weet ik echt wel hoe ik die dingen moet monteren.
Donderdag zijn ze geweest, nieuw modem erop, gaf nog steeds problemen, geen nette verbinding in ieder geval. AOP nagekeken, was prima. Tot we de bliksembeveiliging op de coax zagen zitten... er tussenuit gehaald, werken. Terug er tussen, kut verbinding.
m.a.w., kijk eens of je zo'n ding hebt, schroef hem er eens tussenuit, kijk of dat wat oplost.
Volgens mij heb je die bliksembeveiliging niet eens nodig of wel?
Heeft ook nog eventjes alle kleine dingetjes gedaan waarvoor ik geen tijd had
De downsnelheid is inmiddels 24,65 en de upsnelheid 2,3. Ik ben tevreden
Daarnaast lijkt de mailserver ook onbereikbaar, connecties worden met een 421 foutmelding afgebroken (vanuit meerdere locaties).
Nog iemand meer problemen?
Oh en op de website van zeelandnet staan uiteraard geen storingen vermeld....
[ Voor 39% gewijzigd door killugh op 15-02-2012 10:38 ]
Onderhoud afgelopen maand:
http://www.zeelandnet.nl/...houd_afgelopen_maand.html
Gepland onderhoud:
http://www.zeelandnet.nl/helpdesk/onderhoud.html
Hopelijk zijn deze werkzaamheden de voorbode op de snelheidsverhoging en mogelijk interactieve tv
Dan zal het onderhoud in dit geval de reden zijn geweest. Dat neem niet weg dat de mailserver nog steeds niet werkt.Prolution schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 09:22:
Ze zijn de laatste tijd wel bezig met onderhoud, dus misschien dat dat de reden was. Dit onderhoud word meestal s'nachts uitgevoerd. Het kan soms zijn dat je dan het modem even van het stroom moet halen om weer een verbinding te krijgen.
Onderhoud afgelopen maand:
http://www.zeelandnet.nl/...houd_afgelopen_maand.html
Gepland onderhoud:
http://www.zeelandnet.nl/helpdesk/onderhoud.html
Hopelijk zijn deze werkzaamheden de voorbode op de snelheidsverhoging en mogelijk interactieve tv
Na telefonisch contact met de Zeelandnet helpdesk blijkt dat mijn ip adres geblokkeerd is voor het versturen van mail. Fijn die ip wisselingen na gepland onderhoud......
[ Voor 10% gewijzigd door killugh op 15-02-2012 13:12 ]
6 jaar lang hetzelfde IP adres gehad tot ik in december het nieuwe docsis 3.0 modem kreeg, toen veranderde mijn ip adres (logisch want mac adres modem is veranderd).
In januari mijn router vervangen (wrt610n -> e4200) en toen weer mijn ip verandert (ook nog wel logisch want mac adres router veranderd...)
Maar heb sinds de vervanging van mijn al zeker 3 keer een nieuw ip gehad over een periode van 3 weken.
Na enkele telefoontjes met zeelandnet afgelopen vrijdag om hier uitvoerig over te klagen (heb meerdere servers thuis met domeinen), is mij aangeraden om over te stappen naar het zakelijk abonnement waarbij het wel mogelijk (en gratis) is om een statisch ip te krijgen (belachelijk, kost voor de rest net zo veel, zelfde snelheid e.d. als consumenten abonnementen).
Heb zelfs aangegeven dat ik dan graag het abonnement van €50 wil (dus ga 13 euro p/maand meer betalen, en kan dan ook nog genieten van de 50/5 verbinding).
Ben nu afwachtend over of het allemaal gaat lukken want ik heb dus geen KVK, maar de telefoniste vertelde mij dat het geen probleem moest zijn.
Dit is allemaal vorige week vrijdag gebeurd en ik zou afgelopen maandag terugkoppeling moeten krijgen (niet gehad). Ik heb dus dinsdag zelf gebeld en toen konden ze mij niks vertellen.
Heb nu gisteren gebeld en meneer vertelde mij dat de administratieve afdeling had aangegeven dat het niet mogelijk is een zakelijke aansluiting te krijgen zonder kvk (dit betekent dus dat een consument geen statisch ip KAN krijgen, ook niet tegen betaling).
Meneer vond dit ook raar omdat andere afdelingen hadden aangegeven dat het wel mogelijk moest zijn.
Om lang verhaal kort te maken ik krijg later vandaag een telefoontje hierover van deze meneer die zo vriendelijk was om hier voor mij achteraan te gaan. Ik ben benieuwd wat ik ga horen en zal het hier aangeven!
Ja, excuse me...sus schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 19:04:
23 up? 2,3 denk ik dat je bedoeld?
Wat raar? Ik heb hier gemiddeld één keer per week een ander ip-adres? Waarschijnlijk omdat hier 's nachts de stroom eraf gaat... Maar dan zou het alsnog toch op mac-adres moeten blijven hangen?RobertMaes schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 12:28:
Hier ook een extra (oud) abonnement.
6 jaar lang hetzelfde IP adres gehad tot ik in december het nieuwe docsis 3.0 modem kreeg, toen veranderde mijn ip adres (logisch want mac adres modem is veranderd).
In januari mijn router vervangen (wrt610n -> e4200) en toen weer mijn ip verandert (ook nog wel logisch want mac adres router veranderd...)
Maar heb sinds de vervanging van mijn al zeker 3 keer een nieuw ip gehad over een periode van 3 weken.
Na enkele telefoontjes met zeelandnet afgelopen vrijdag om hier uitvoerig over te klagen (heb meerdere servers thuis met domeinen), is mij aangeraden om over te stappen naar het zakelijk abonnement waarbij het wel mogelijk (en gratis) is om een statisch ip te krijgen (belachelijk, kost voor de rest net zo veel, zelfde snelheid e.d. als consumenten abonnementen).
De lease wordt uitgedeeld op basis van het MAC adres, dus als je 's nachts alles uit zet, maar iedere keer binnen de lease termijn online komt dan krijg je hetzelfde ip terug. Zodra je buiten de lease termijn online komt krijg je een nieuw ip toegewezen.timmie1 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 20:43:
[...]
Wat raar? Ik heb hier gemiddeld één keer per week een ander ip-adres? Waarschijnlijk omdat hier 's nachts de stroom eraf gaat... Maar dan zou het alsnog toch op mac-adres moeten blijven hangen?
Daarom verandert je ip adres ook zodra je met een ander MAC adres online komt.
We zouden dus internet van Zeelandnet krijgen. Het premium pakket. We hebben duidelijk aan de telefoon gezegd PREMIUM PAKKET. Krijgen we het contract binnen: Basis internet...Wij hebben dus weer gebeld. Vrouw aan de telefoon zegt: Geen probleem het word een premium pakket. Voor de zekerheid hebben wij een nieuw contract laten opsturen. Kregen we gister de monteur hier. Alles aangesloten. Ik ga het internet testen...2-3Mbps...Ik denk ??? Het zal toch niet.
Ik kijk dus op de PIP pagina...Ja hoor...Basis internet....Ik bel gister dus naar Zeelandnet en krijg een mevrouw aan de telefoon. Zij zegt, geen probleem, ik laat het morgenochtend oplossen en dan zal het direct omgezet worden. Nou fijn, ik krijg deze ochtend een mail: Het internet is omgezet. Ik kom thuis...Ja hoor PRECIES HETZELFDE! Weer 2-3Mbps...
Ik bel ze dus WEER op (3e keer inmiddels!) krijg ik een man aan de telefoon. Heel verhaal weer. Conclusie: Dinsdag zal de omzetting pas plaatsvinden...
Lekkere service jongens! Goeie communicatie ook! Ik zat hiervoor bij Tele2 en ik stapte over omdat het internet via de kabel sneller is maar ik moet zeggen...Bij Tele2 is de communicatie 10x beter...Ik kan niet wachten op de rekening die Zeelandnet zal sturen...
nieuws: Ziggo verhoogt snelheid Z1- en Z3-internetabonnement
Een kennis van mij woont in een Ziggo gebied, en ik moest voor hem uitzoeken wat er mogelijk was qua internet en digitale tv. Daarbij heb ik hem (na even rondkijken bij de andere aanbieders) aangeraden om het Alles-in-1 plus abonnement van Ziggo te nemen. Van de week dat zaakje mogen installeren en het werkte perfect.
Om te laten zien hoeveel voordeliger een Alles in 1 abonnement kan zijn heb ik nog wel een leuke vergelijking.
In dit geval dus Ziggo tegenover Delta/ZeelandNet
Delta/ZeelandNet | Ziggo (Alles-in-1 Plus) | |
(Digitale) Kabel TV | €16,45 | Inbegrepen |
HD Zenders | Standaard: 0, €9,95 voor 17 zenders | Standaard 12 zenders |
Internet | 50/5 (Super): €49,95 | 50/5 (per 30 maart) |
Telefonie | €8,95 | Inbegrepen |
Totaal Prijs | €85,3 | €52 |
Ik weet dat ZeelandNet wel een Internet en Bellen (dualplay) abonnement aanbied (waarbij je korting op het telefoon abonnement krijgt), dit is meegenomen in dit overzicht.
Ik begin steeds meer te begrijpen waarom Delta/ZeelandNet nog steeds geen Alles-in-1 pakketten aanbieden, dit is natuurlijk veel lucratiever
Ben benieuwd of er in combinatie met de aanstaande snelheidsverhogingen ook nieuwe abonnementsvormen aangeboden gaan worden (zoals alles in 1).
Kleine update.Devrim schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:57:
Zo jammer weer van Zeelandnet. Ik zit er nog maar net en ik heb er nu al geen zin meer in...
We zouden dus internet van Zeelandnet krijgen. Het premium pakket. We hebben duidelijk aan de telefoon gezegd PREMIUM PAKKET. Krijgen we het contract binnen: Basis internet...Wij hebben dus weer gebeld. Vrouw aan de telefoon zegt: Geen probleem het word een premium pakket. Voor de zekerheid hebben wij een nieuw contract laten opsturen. Kregen we gister de monteur hier. Alles aangesloten. Ik ga het internet testen...2-3Mbps...Ik denk ??? Het zal toch niet.
Ik kijk dus op de PIP pagina...Ja hoor...Basis internet....Ik bel gister dus naar Zeelandnet en krijg een mevrouw aan de telefoon. Zij zegt, geen probleem, ik laat het morgenochtend oplossen en dan zal het direct omgezet worden. Nou fijn, ik krijg deze ochtend een mail: Het internet is omgezet. Ik kom thuis...Ja hoor PRECIES HETZELFDE! Weer 2-3Mbps...
Ik bel ze dus WEER op (3e keer inmiddels!) krijg ik een man aan de telefoon. Heel verhaal weer. Conclusie: Dinsdag zal de omzetting pas plaatsvinden...
Lekkere service jongens! Goeie communicatie ook! Ik zat hiervoor bij Tele2 en ik stapte over omdat het internet via de kabel sneller is maar ik moet zeggen...Bij Tele2 is de communicatie 10x beter...Ik kan niet wachten op de rekening die Zeelandnet zal sturen...
Het kan blijkbaar wel sneller. Internet is inmiddels omgezet...Lekker duidelijk daar bij Zeelandnet....
En? Heb hier nl. ook wel interesse naar eigenlijk. Draai ook voor verschillende domeinen vooral de email en wat simpele websites, kom nu met mijn consumenten-IP nog wel eens op een blocklist terecht. Gelukkig kan je dat dan snel oplossen met een nieuw mac-adres, maar voordat overal de DNS weer correct staat....RobertMaes schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 12:28:
Hier ook een extra (oud) abonnement.
Heb zelfs aangegeven dat ik dan graag het abonnement van €50 wil (dus ga 13 euro p/maand meer betalen, en kan dan ook nog genieten van de 50/5 verbinding).
Ben nu afwachtend over of het allemaal gaat lukken want ik heb dus geen KVK, maar de telefoniste vertelde mij dat het geen probleem moest zijn.
Dit is allemaal vorige week vrijdag gebeurd en ik zou afgelopen maandag terugkoppeling moeten krijgen (niet gehad). Ik heb dus dinsdag zelf gebeld en toen konden ze mij niks vertellen.
Heb nu gisteren gebeld en meneer vertelde mij dat de administratieve afdeling had aangegeven dat het niet mogelijk is een zakelijke aansluiting te krijgen zonder kvk (dit betekent dus dat een consument geen statisch ip KAN krijgen, ook niet tegen betaling).
Meneer vond dit ook raar omdat andere afdelingen hadden aangegeven dat het wel mogelijk moest zijn.
Om lang verhaal kort te maken ik krijg later vandaag een telefoontje hierover van deze meneer die zo vriendelijk was om hier voor mij achteraan te gaan. Ik ben benieuwd wat ik ga horen en zal het hier aangeven!
Heeft iemand hier nog problemen gehad met dat nieuwe modem? Heb hier gemerkt dat soms de telefoon wegvalt als je een beetje actief van je internet gebruikmaakt en andersom...
Hoop dat de snelheidswijzigingen snel doorzetten en benieuwd naar welke snelheid dat 5Mbit abbo wordt opgewaardeerd. Als dat ergens richting de 20Mbit zal zijn ben ik tevreden, anders toch maar hoger abonnement uitkiezen.
Misschien dat ze nog druk bezig zijn met hun mobiele telefoniedienst, zie ook het bericht bij Omroep Zeeland
En dan niet alleen voor de zakelijke markt... Ik sta er iig om te springen

Maar even wat vraagjes:
- is Zeelandnet tegenwoordig niet moeilijker dan domweg de ethernet-stekker er in steken? Ooit werd namelijk het mac-adres van je pc geregistreerd.
- kan ik (in principe) gewoon voip bij derden gebruiken? Of blokkeert Zeelandnet nog één of ander?
- kan ik zelf voip accounts invoeren in het modem?
De configuratie is momenteel als volgt:
Modem, waaraan een fritz!box als router en voor analoge telefonie, aan de fritz!box een Lynksys wifi acces point. Eveneens aan de Fritz!box een linksys switch, met daartussen een stukje netwerk via het lichtnet (Translink kastjes) en aan de switch nog weer een PC en een printer.
Gisteren werd ik horendol van wat het wel en niet deed, maar waarschijnlijk dus omdat die caiverbinding half los zat.
-Je kunt gewoon je voip van derden gebruiken. Wij gebruiken hier regelmatig voip van budgetphone, skype, voipbuster en dat werkt perfect. (wel met eigen apparaat/router, niet via Zeelandnet modem!)
-In het kabelmodem is zelf geen Voip te configuren. Hij registreert zelf automatisch je telefoon bij je Zeelandnet account.
Wat betreft al die routers en switches: Die werken bij onze verbinding nadelig. Met het nieuwe modem krijg ik zodra ik mijn oude netwerk aansluit een enorme ping (4119ms naar http://www.zeelandnet.nl), flink verlies van snelheid en haperende telefonie...
Aan je mac-adres wordt je ip-adres gekoppeld. (zie posts hierboven voor uitleg daarover
[ Voor 4% gewijzigd door timmie1 op 29-03-2012 16:14 ]
Maar is het nodig om in te loggen via PPPoE in te loggen? Windows komt daar elke keer mee, maar de BB of mijn Nokia N8 maken zo verbinding
Fritz!box opnieuw geconfigureerd en die deelt nu interne ip-adressen ui. Probleem opgelost. Alleen de voip-upload laat te wensen over. Ik heb een 5 Mbit-abo. Maar een upload van 1 Mbit zou toch ruim voldoende moeten zijn?
Helpdesk zegt dat de upload vrij hoog is (ik gebruik ook af en toe torrentprogramma's) en adviseert om die te beperken.
Modem is een Cisco EPC3212. Dit lijkt me duidelijk een firmwarefout (hoe kan immers data een modem lamleggen?), maar de helpdesk is erg stug tot mijn grote ontevredenheid en wil vooralsnog niet verder kijken.
Ook soortgelijke ervaringen? Ik vraag me af hoe ik de betrouwbaarheid van mijn verbinding goed kan meten. Ben aan het kijken naar freeware om dit te doen, maar heb nog geen eenvoudige gevonden. Suggesties iemand?
Ik heb vandaag maar weer eens de helpdesk gebeld na gisteravond een paar keer uitval gehad te hebben van mijn verbinding (die kwam wel weer vanzelf terug na een paar minuten).
Ik heb zelf een ping commando gedraaid met router ertussen en zonder vanaf mijn PC die direct aan de draad hangt (ping -t -w 1000 -l 92 62.238.255.67). Het IP-adres is dat wat ik terugkrijg voor de webserver van Zeelandnet.
Ik zag een spike van >200 ms met mijn router, maar die zag ik niet zonder router. Ik zie af en toe time-outs ( moeilijk te voorspellen, maar lijkt om de 10/15 minuten te zijn).
Na 2de keer bellen naar helpdesk is mijn router firmware bijgewerkt naar de laatste versie; mijn versie bleek nog van 2011 te zijn. Dit helpt!
Met router zie ik niet meer de rare regelmatige spikes van >200 ms ongeveer iedere 10 pings, alleen nog heel af en toe eentje van >400 ms. Dit is hetzelfde met of zonder router. Ook de time-outs blijven, maar dan heel af en toe.
Ik stond al op het punt een nieuwe router te kopen... Ik heb overigens een Netgear WGR614V9
Ik ga nog eens beter kijken en eventueel bellen over die time-outs, want dat lijkt me toch vreemd.
N.B. Ik zet Skype, MSN en uTorrent uit voor de zekerheid bij deze tests.
Geen lag spikes gemerkt, maar afgelopen 2 dagen wel regelmatig loss of connectivity van diverse diensten. Telkens korte onderbrekingen, 4 a 5x over 2 dagen.Woohooo schreef op maandag 09 april 2012 @ 13:20:
Heeft er iemand de laatste weken ook zoveel last van lag en ping spikes? Als ik die NS van zeelandnet ping krijg ik ongeveer elke 2min een ping van 300+ms terug over ongeveer 10sec. Bij online gamen is dit vrij irritant.
Wat mij betreft mogen ze snel beginnen met aanbieden van betere pakketten. Ik zou graag (goedkopere) alles-in-één voor tv, telefoon, internet zien. Een onbeperkt belbundel als die van KPN (onbeperkt vast én mobiel) zou ook een goed idee zijn!
Zie HIER
Toevallig heb ik vandaag iemand gesproken van Zeelandnet. Naar aanleiding van een aantal vragen die ik had gesteld. Waaronder een vraag over glasvezel.
Glasvezel ligt grotendeels al door Zeeland heen naar de zogenoemde "wijkcentrales", alleen de stukken vanaf daar naar je meterkast zijn nog koper.
Zeelandnet is momenteel bezig met het testen van glasvezel en het aan bieden ervan in bepaalde nieuwbouw projecten in Goes en Middelburg. Dit is namelijk ten dele ook afhankelijk wat de projectontwikkelaars willen in die woningen voor zover ik begreep.
Een petitie voor glasvezel is m.i. ook niet echt zinvol hierin. Omdat ze al met deze ontwikkelingen bezig zijn, dat je het nog niet in je bestaande woning hebt is gewoon een kwestie van het kostenplaatje. Overigens is de maximale snelheid die men op de kabel kan aanbieden nog niet behaald.
De persoon die ik sprak wist namelijk ook te vertellen dat naar alle waarschijnlijkheid nog dit jaar de abonnementen flink verhoogd zouden worden. (Premium, wat ik heb) zou rond de 50/5 uitkomen. Het top abonnement had hij het zelfs over 160Mbit+. Prijstechnisch word Zeelandnet hierdoor gewoon weer een stuk aantrekkelijker.
Tevens heb ik gevraagd waarom Zeelandnet nog geen Triple play abonnementen aanbied. En dat ze daar wellicht meer baat bij hebben.
Men wist mij te vertellen dat dit komt omdat Zeelandnet eigenlijk nog steeds een dochterbedrijf is, al zitten ze ondertussen al wel in het zelfde gebouw met delen van de Delta.
Doordat men 3 klanten administraties aan het hanteren zijn, zijn de diensten van Zeelandnet ook wat duurder. Men wil dus gaandeweg triple play abbo's aanbieden maar dit kan pas zodra het e.e.a samengevoegd is (1 totale administratie). Hierdoor kan men dus ook hun diensten goedkoper aanbieden.
Zoals hij het wist te vertellen zit het momenteel in een stroomversnelling intern bij hen.
Right for all the wrong reasons.
Het is allemaal wel goed om te weten hoor maar....
We wonen nu eenmaal met een aantal grootverbruikers in huis, in de straat (waarschijnlijk ook in de wijk). Alleen ik slurp die uploadsnelheid zo op. Ik zie ze niet de uploadsnelheid symmetrisch maken. Bovendien heb ik vaak last gehad van allerlei kleine 'toestandjes' met ZeelandNet, zoals overboeking(zo'n 50% van de totale snelheid 's avonds), onduidelijke klantenservice en telefonie die bij wat meer uploadgebruik desactiveerd. Adsl is geen alternatief, dat zou 1/5 van onze huidige snelheid worden, Vdsl gaan ze hier niet eens aanleggen. Het lijkt me dus ideaal om glasvezel te hebben.
Wat betreft het 'kostenplaatje': Doe als Reggefiber! Peil hoeveel interesse er in een bepaalde wijk is. 30% van de huishoudens of meer? Graven maar....
Op verschillende nieuwbouw locaties is idd glasvezel aangelegd (door Delta) ipv de coax kabel, puur omdat het waarschijnlijk goedkoper is om aan te leggen (ivm koperprijzen) en omdat glasvezel nou eenmaal de toekomst is.
Op deze glasvezel wordt op dit moment feitelijk het "kabel" signaal gezet, in de meterkast wordt de glasvezel direct naar coax omgezet (dmv een Cisco module). Er worden dus ook gewoon kabel modems gebruikt (DOCSIS3). Er zijn dus ook geen aparte "glasvezel" abonnement beschikbaar, deze zijn gelijk aan de kabel.
Wat betreft triple play mag Delta/ZeelandNet wel een inhaalslag maken

@timmie1: Sinds ik een DOCSIS3 modem heb gekregen (EPC3212) heb ik eigenlijk geen problemen meer met de snelheid. Ik weet niet of je nog een oud Webstar modem hebt?, anders bij problemen gewoon de helpdesk bellen. Ik ben toen goed geholpen (werd direct een monteur gestuurd).
Het is dat ZeelandNet hier de snelste abbo's levert, want met ADSL2+ kom ik niet verder dan 20Mbit...
ZeelandNet en Delta zijn naar mijn mening gewoon twee langzame organisaties die als ze al iets met glasvezel gaan doen het duur gaat zijn en nog héél lang op zich laat wachten.
Zo zien mijn signaal waardes er uit:

Ook het type router dat je gebruikt is van belang, ik ben het al een aantal keer tegengekomen dat de internet verbinding niet vooruit te branden was door een brakke router uit het jaar 0
Ik heb dat allemaal vlak achter de modem. De router heb ik al tijdje weg want ben er niet tevreden over ookal is hij 1 jaar oud(Sitecom).Prolution schreef op maandag 02 juli 2012 @ 19:19:
@timmie1: En die 1500ms en snelheid van 3Mbit is dat via een bedrade of draadloze verbinding?, daarnaast zou je door naar http://192.168.100.1/ te gaan kunnen kijken naar de signaal waardes van je modem.
Zo zien mijn signaal waardes er uit:
[afbeelding]
Ook het type router dat je gebruikt is van belang, ik ben het al een aantal keer tegengekomen dat de internet verbinding niet vooruit te branden was door een brakke router uit het jaar 0.
Mijn modem geeft dit aan :
DOCSIS Downstream Scanning: Completed
DOCSIS Ranging: Completed
DOCSIS DHCP: Completed
DOCSIS TFTP: Completed
DOCSIS Data Reg Complete: Completed
DOCSIS Privacy: Enabled
Downstream Channels
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: -5.5 dBmV 35.9 dB
Channel 2: -4.8 dBmV 36.6 dB
Channel 3: -4.0 dBmV 37.5 dB
Channel 4: -3.2 dBmV 37.9 dB
Channel 5: -4.3 dBmV 38.0 dB
Channel 6: -5.0 dBmV 38.2 dB
Channel 7: -4.2 dBmV 39.0 dB
Channel 8: -3.4 dBmV 39.6 dB
Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 51.0 dBmV
Channel 2: 50.9 dBmV
Channel 3: 50.9 dBmV
Channel 4: 50.9 dBmV
Lijkt allemaal redelijk in orde, volgens mij.
(Heb overigens wel eens Downstream allemaal rond -14 dBmV gehad, dan werkt het helemaal niet.
Dit komt niet meer voor...)
Zie dat jij een andere pagina krijgt, komt waarschijnlijk door je oudere firmware... ;-)
Ik heb een stabiele verbinding met 20Mbit (Zakelijk).
Weet iemand trouwens de login gegevens voor het modem? Altijd benieuwd wat daar verder te vinden is!
De webpagina's erachter heb ik gezien via Google Afbeeldingen.
Ontopic: Heb contact gehad met ZeelandNet via twitter, ze gaan het erover hebben met de support-afdeling.
Mocht het niet lukken, neem ik voorlopig een onbeperkt simkaartje als back-up
Edit: Net op de homepage van Ziggo gekeken. ZeelandNet is dus blijkbaar veel duurder dan Ziggo?
Zeelandnet 80mbit 74,95
Ziggo 80mbit 47,95
[ Voor 17% gewijzigd door timmie1 op 03-07-2012 22:13 ]
Maar voor wat betreft digitale TV wist hij ook nog te vertellen dat vanaf volgend jaar er HD zenders in het digitale basispakket komen.
Oftewel, ga zo door Delta\Zeelandnet

De mail (Onderwerp: Enkele opmerkingen over dienstverlening/productportfolio) die ik had gestuurd heeft toch wat losgemaakt daar, leuk ook dat ze dan zo reageren naar de klant toe
[ Voor 23% gewijzigd door whyz op 12-07-2012 11:44 ]
Ze zijn ook nog bezig met interactieve tv, ben benieuwd wanneer dat gelanceerd gaat worden
Ben benieuwd wat ze gaan bieden
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Dat is omdat ze eerst alle modems vervangen willen hebben. De volgorde van vervangen is volgens hoogte van de abonnementen.Sc0rPi0N schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 13:51:
Hmm die modem die draait hier al een tijdje maar nog niets vernomen over de verhogingen...
Mag je blij mee zijn! Die Cisco modems werken een stuk beter dan die oude Webstar (?) dingen. Daar had ik alleen maar problemen mee.Kaap schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 13:13:
Zojuist brief op de mat dat er komende week een nieuw modem geleverd wordt als voorbereiding op de aanstaande verhogingen.
Ben benieuwd wat ze gaan bieden
Sinds ik achter die Cisco zit geen problemen meer.
Scheelt ook wel dat die cisco 2x zoveel up en downstream kanalen heeft. Daarnaast lopen ze niet vast zoals die web(crap)stars deden na verloop van tijd.Snow_King schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 14:10:
[...]
Mag je blij mee zijn! Die Cisco modems werken een stuk beter dan die oude Webstar (?) dingen. Daar had ik alleen maar problemen mee.
Sinds ik achter die Cisco zit geen problemen meer.

@ Kaap,
Welk abbo had jij nou?
[ Voor 4% gewijzigd door whyz op 09-08-2012 10:57 ]
Verwijderd
Ben benieuwd of het verschil gaat uitmaken.
Misschien verstandig om dan ook een nieuwe router te nemen of niet?
Tevens wordt terloops vermeldt dat de kosten voor bellen van vast naar vast omhoog gaan. Deze gaan namelijk van 2ct per min naar 9ct per min. Schofterig!
Hieronder een kopie van de mail en een link naar de nieuwe tarieven.
http://www.zeelandnet.nl/...llen/nieuwe-tarieven.html
De afgelopen jaren is het belgedrag in Nederland aanzienlijk veranderd. Zo bellen steeds meer mensen met hun vaste lijn naar mobiele nummers. Bij ZeelandNet spelen we hierop in door per 1 oktober hetzelfde tarief aan te bieden voor bellen naar mobiele nummers én vaste nummers in Nederland. Ook verhogen wij de combinatiekorting voor internet. U blijft dus voordelig bellen bij ZeelandNet. Deze nieuwe tarieven zijn inclusief het hogere btw tarief van 21%.
Wat betekent dit voor u?
Het tarief voor bellen naar mobiel in Nederland wordt verlaagd naar 9 cent per minuut. Hierdoor wordt bellen naar mobiel aanzienlijk goedkoper. Bellen naar vast wordt duurder.
Het starttarief voor bellen naar vast en mobiel wordt 9 cent per gesprek.
U ontvangt meer combinatiekorting voor internet. U gaat hierdoor minder betalen voor uw abonnement.
Bellen naar het buitenland wordt duurder door de btw verhoging en door stijgende inkoopkosten.
Bellen naar meer dan 50.000 andere telefonieabonnees van ZeelandNet blijft uiteraard gratis.
Uw abonnementskosten
Nu Per 1 oktober (incl. 21% btw)
Abonnement € 14,95 € 15,20
Combinatiekorting - € 6,00 - € 6,95
Totaal € 8,95 € 8,25
Een volledig overzicht van onze nieuwe tarieven vindt u op onze website.
Onbeperkt bellen naar vaste nummers
Belt u regelmatig naar vaste nummers? Kies dan voor het gemak en de zekerheid van Bellen Altijd. Voor € 10,17 extra per maand kunt u 24 uur per dag, 7 dagen per week onbeperkt bellen naar alle vaste nummers in Nederland.
Voor meer informatie of direct bestellen gaat u naar de website.
Voor vragen kunt u contact opnemen met onze Klantenservice. Wij helpen u graag!
Met vriendelijke groet,
ZeelandNet B.V.