Binnenkort zijn er dus weer snelheidsverhogingen, waarschijnlijk rond april.
Ik heb (net als 2 jaar geleden,
Prolution in "Zeelandnet, tijd om actie te ondernemen!") weer even rond gekeken bij andere kabel internet providers om een indicatie te krijgen van de verwachte snelheid.
Dus bij de bekende kabel providers (Ziggo & UPC) maar ook bij het wat kleinere KabelNoord welke pas geleden (november 2011) ook zijn snelheden heeft verhoogt (
http://www.kabelnoord.nl/snelheidsverhoging-knid.html)
Die abonnement zijn behoorlijk scherp, namelijk €35 voor 50Mb/3Mb of €45 voor 100Mb/6Mb.
Daarmee zijn de snelheden van KabelNoord vergelijkbaar met die van UPC.
Ik geloof niet dat we dit soort snelheden krijgen voor die prijs, dus heb ik die enigszins verzwakt in de prognose.
Mijn prognose voor de snelheidsverhoging 2012:
| Abonnement | Prijs | Huidige Snelheid | Prognose Snelheid |
| Basis | €14,95 | 2Mb/512Kbps | 4~5Mb/1Mb |
| Midi | €19,95 | 5Mb/1Mb | 15~20Mb/2Mb |
| Premium | €29,95 | 20Mb/2Mb | 30~40Mb/3~4Mb |
| Super | €49,95 | 50Mb/5Mb | 60~80Mb/6~8Mb |
| Extreem | €74,95 | 80Mb/6Mb | 120Mb/10Mb |
Eigenlijk zou de snelheid van het 'Extreem' abonnement nog flink wat hoger moeten zijn, voor de prijs die je er voor betaald (bij UPC/Ziggo krijg je dit voor ongeveer €50), maar geen enkele kabelprovider in Nederland bied een hogere snelheid aan dan 120Mb/10Mb, en ik verwacht niet dat ZeelandNet dat gaat veranderen.
Maar wat wel duidelijk te zien is dat álle kabelproviders zich met name richten op de Alles-in-1 pakketten, dus internet, telefoon & tv (basis kabelabonnement) voor 1 maandbedrag. Maar bij ZeelandNet/Delta is dit nog altijd niet mogelijk, en daarmee lopen ze anno 2012 toch wel achter vergeleken met andere providers.
Ook dat er geen enkele HD zender in het (digitale) tv basispakket zit is belachelijk, bij andere aanbieders (zoals Ziggo & Caiway) zitten er zitten er ruim 10 HD zenders standaard in het basispakket. Bij Delta dien je minimaal 10 euro extra p/maand te betalen om uberhaupt in HD te kunnen kijken.
Maar goed dat is een andere discussie
Nu nog ff tot medio april wachten op de snelheidsverhoging!