Beste mede tweakers,
mijn partner is een Zeelandnet abonnee en ik ben een Telfort abonnee.
Wanneer er gemaild wordt bij mij thuis (Telfort) met de laptop van partner via @zeelandet.nl account dan kan ik wel de post ontvangen maar niet verzenden via Windows Live Mail 2012.
De foutmelding die ik dan krijg is:
Het bericht kan niet worden verzonden.
De instellingen voor de server voor uitgaande e-mail [SMTP] moeten mogelijk worden geconfigureerd.
Neem contact op met de e-mailprovider voor de serverinstellingen voor .....@zeelandnet.nl.
Onderwerp 'test'
Serverfout: 450
Reactie van server: 450 4.7.1 <.....@zeelandnet.nl>: Recipient address rejected:
temporarily blocked because of previous errors - retrying too fast. penalty: 30 seconds x 1 retries.
Server: 'smtp.zeelandnet.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC79
Protocol: SMTP
Poort: 25
Beveiligd(SSL): Ja
Echter is het wel zo dat wanneer partner thuis is (Zeelandnet) en zodoende mailt met de laptop wordt er geen smtp error via het @zeelandnet.nl account weergegeven.
Hotmail,MSN en Live accounts werken altijd en overal) zonder problemen.
Ik heb deze handleiding al gevolgd maar bood geen oplossing:
http://www.albregtse.nl/l...emailaccounttoevoegen.pdf
Het probleem is als ik de bovenstaande url instellingen gebruik is dat de post niet goed gesynchroniseerd wordt. Partner gebruikt ook nog een oude xp pc kast.
Wanneer de laptop wordt gebruikt en daar dan mail ophaald wordt, wordt deze niet meer opgehaald door de andere oude pc kast, dus je moet gaan onthouden waar welke mailtjes staan.
Dit is niet erg gemakkelijk en er zijn thuis al vele ruzies over geweest omdat partner beweerd dat de laptop een rot apparaat is. (Wat natuurlijk niet zo is, want het is gewoon een instelling fout bij Windows Live Mail 2012)
Eveneens heb ik ook meerdere malen contact gelegd met Zeelandnet voor de juiste instellingen.
Zeelandnet heb ik toen duidelijk uitgelegd dat ik wilde dat de mail overal met elke pc benaderbaar moest zijn. Dus ook op ander verblijf adres. Zowel de inbox als verzonden items moeten dan via de servers van Zeelandnet lopen. Van Zeelandnet kreeg ik voor Windows Live Mail 2012 de volgende instellingen:
Vooralsnog is het zo dat ik via de @zeelandnet.nl account geen mail kan verzenden wanneer we bij mij thuis zijn (Telfort).
Kort samengevat :
Hoe is het mogelijk als Zeelandnet abonnee met een @zeelandnet.nl mailaccount i.c.m. met een laptop bij een ander die Telfort internet abonnee is mail verzenden, maar ook op ander adres waar zeelandnet is?
De laptop heeft Windows 7 als besturings systeem (32bit)
ps:
In het verleden heb ik wel eens bij SMTP iets met telfort ingevuld (dacht dat het smtp.telfort.nl was) en het werkte toen bij mij wel maar bij partner kon er dan weer niet gemaild worden
Wie heeft er voor mij de gouden oplossing??
Hopelijk heb ik deze probleemgeval in het goede topic geplaatst.
[
Voor 31% gewijzigd door
aliberto op 24-09-2012 11:34
]
Kennis begint met informatie vergaren.