• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 19:27:
Ik kreeg van de week ook een brief dat wij ook een nieuwe modem zouden krijgen.
Ben benieuwd of het verschil gaat uitmaken.
Misschien verstandig om dan ook een nieuwe router te nemen of niet?
Dit hangt er af van het abonnement en router af wat je hebt. Ook het gebruik van de router heeft invloed hierop. Als u deze alleen draadloos gebruikt en u wilt de volle snelheid hebben dan kan het zijn dat uw huidige router niet genoeg capaciteit heeft.

Maar zoals ik al eerder zeg, dit hangt helemaal af van je abonnement en type router af.
Dat is inderdaad een forse verhoging, maar dit doen ze natuurlijk om de verlaging van de kosten naar mobiele nummers op te kunnen vangen.

Helaas pakt dat in dit geval voor jouw nadeliger uit (er vanuit gaande dat je meer naar vaste nummers belt.)

Er zal ook een grote groep mensen zijn die dit alleen maar toejuichen. Gevalletje, Tough luck :/

Kom er trouwens ook net achter dat Delta/Zeelandnet Wifi ap's in de steden aan het plaatsen is.
http://www.zeelandnet.nl/...atis-wifi-in-zeeland.html
Leuk initiatief m.i wel.

[ Voor 8% gewijzigd door whyz op 23-08-2012 15:57 ]

Right for all the wrong reasons.

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:40

Snow_King

Konijn is stoer!

whyz schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 15:50:
[...]
Kom er trouwens ook net achter dat Delta/Zeelandnet Wifi ap's in de steden aan het plaatsen is.
http://www.zeelandnet.nl/...atis-wifi-in-zeeland.html
Leuk initiatief m.i wel.
Als ze nou gewoon aan FON hadden mee gedaan.... Dan was het een stuk groter succes!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:44
Ziggo heeft zojuist (voor de 2e keer in 1 jaar!) zijn snelheden verhoogt:
nieuws: Ziggo gaat snelheden Z2- en Alles-in-1-Plus-pakketten verhogen

Bij ZeelandNet is het helaas nog erg stil, via twitter wordt er ook ook navraag gedaan, maar meer dan "Zo spoedig mogelijk" kunnen ze niet zeggen. Qua communicatie kunnen ze nog wel wat leren van bijv. Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcdvd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 20:04
In de week van 3 september 2012 (Week 36) worden de internetsnelheden van de abonnementen Midi, Premium, Super en Extreem verhoogd.

Soort abonnement Huidige snelheid down / up Nieuwe snelheid down / up
Midi 5 Mbps / 1 Mbps 8 Mbps / 2 Mbps
Premium 20 Mbps / 2 Mbps 50 Mbps / 5 Mbps
Super 50 Mbps / 5 Mbps 80 Mbps / 8 Mbps
Extreem 80 Mbps / 6 Mbps 160 Mbps / 10 Mbps

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 23:00
jcdvd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 19:22:
In de week van 3 september 2012 (Week 36) worden de internetsnelheden van de abonnementen Midi, Premium, Super en Extreem verhoogd.

Soort abonnement Huidige snelheid down / up Nieuwe snelheid down / up
Midi 5 Mbps / 1 Mbps 8 Mbps / 2 Mbps
Premium 20 Mbps / 2 Mbps 50 Mbps / 5 Mbps
Super 50 Mbps / 5 Mbps 80 Mbps / 8 Mbps
Extreem 80 Mbps / 6 Mbps 160 Mbps / 10 Mbps

:)
bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

En Extra ? Nu 25 / 2.5

[ Voor 37% gewijzigd door Frostbite op 28-08-2012 20:08 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcdvd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 20:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:14
Waarom wordt de snelheid van mijn abonnement niet verhoogd?

Enkele abonnementen krijgen geen snelheidsverhoging. Dit zijn het instapabonnement (Basis) en de abonnementen die al langere tijd niet meer verkocht worden (Comfort, Plus en Extra).

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Mooi, nog eerder dan ik dacht. En premium krijgt nog in verhouding het meeste erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Nice zeer mooie verhoging, van 20 naar 50Mb :D.
En het snelste abonnement is nu 160Mb, dat bied nog (zover ik weet) geen enkele andere kabelaar aan.
Dus dat is wel netjes :)

En degene met een oud abonnement loont het ook zeker om over te stappen naar 1 van de huidige abonnementen, door deze flinke verhoging. Bijv. als je Extra hebt betaal je nu 7 euro meer dan Premium, als je dan overstapt naar Premium wordt je snelheid verdubbelt en je maandelijkse kosten lager ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:11
Leuke snelheidsverhoging, heeft even op zich laten wachten maar snelheden zijn erg netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:37
Jammer dat Midi niet naar 20 Mb gaat, dan had ik misschien dat genomen. Ik zat te wachten op een goedkoper 20 Mb abonnement. Nu is er straks dus niks tussen 8 Mb en 50 Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
w0ndersp00n schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 20:18:
[...]

Waarom wordt de snelheid van mijn abonnement niet verhoogd?

Enkele abonnementen krijgen geen snelheidsverhoging. Dit zijn het instapabonnement (Basis) en de abonnementen die al langere tijd niet meer verkocht worden (Comfort, Plus en Extra).
Ze willen dat je overstapt. Zodoende raken ze hun oude opgeheven abbonnementen kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 16:50
Waaaaaat?
Heb ik al die tijd zitten wachten op niks? Geen verhoging voor ons? :S

Ik ga ze morgenochtend even bellen want dit pik ik niet...

EDIT: Ze kunnen toch eigenlijk veel meer bieden dan 160/10?
Die uploadsnelheid moet zowieso veel hoger kunnen.

Nu nog eventjes de triple/quad pakketten doorvoeren...

[ Voor 38% gewijzigd door timmie1 op 28-08-2012 22:49 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Schandalig. Bied een leuk alternatief aan ofzo...
En dan niet eerst een brief sturen dat het allemaal nog sneller wordt.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Sc0rPi0N schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 23:01:
Schandalig. Bied een leuk alternatief aan ofzo...
En dan niet eerst een brief sturen dat het allemaal nog sneller wordt.
Inderdaad. Helemaal lekker maken en dan het aan je neus voorbij laten gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Het verschil tussen Midi en Premium is idd erg groot, ze waren waarschijnlijk bang dat mensen "massaal" ;) gingen downgraden als ze Midi rond de 20Mb hadden gezet. Al zullen er nu ook wel mensen zijn die van Super naar Premium gaan en hun snelheid (50Mb) behouden, maar 20 euro p/m minder gaan betalen :) .

@timmie1 & Sc0rPi0N: Ik begrijp niet echt wat jullie probleem is. Oké jullie Extra abo wordt niet verhoogd, maar als je een stapje omlaag gaat (Premium) ga je minder per maand betalen en wordt je snelheid verdubbeld.
Op zich kon je dit ook wel verwachten, het verschil tussen Premium & Extra was na de snelheidsverhoging in 2010 al niet veel meer (5Mb). Terwijl je voor die geringe hogere snelheid wel 7 euro p/m meer betaalde.

Uiteindelijk willen ze gewoon van die oudere abonnementsvormen af, en dit is een manier waarop ze hun klanten kunnen aansporen om 1 van de huidige abonnementsvormen te laten kiezen. En je zit natuurlijk wel weer 1 jaar aan ze vast, niet dat er veel keuze is in Zeeland wat betreft snel internet.

En als je dat niet wilt blijf je lekker bij je huidige abo, ze dwingen je niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Simpel gezegd. Begin dit jaar of zo werd ik ook nog gebeld voor die 50/50 deal.
Dat je overgezet werd en dan het eerste half jaar de helft betaalde van het nieuwe abo en de andere helft het volledige bedrag. Wat neerkwam op een leuke aanbieding maar je ging dan gelijk 50 euro betalen.

Daar ben ik niet op ingegaan omdat ze al snelheidsverhogingen hadden aangekondigd. Ondanks een paar belletjes vond ik 50 euro + 6 euro bellen gewoon te veel.

Nu zie je dus dat het heeft geholpen omdat die mensen op een slinkse manier zijn overgestapt en nu dus aan het duurdere abo vastzitten.

Liever had ik nu een mail gezien dat het beter is om over te stappen naar Premium om van de nieuwe snelheid gebruik te maken. Beetje zuur dat mijn periode net weer een week is ingegaan.

Misschien maar eens bellen of ze me nog om kunnen zetten...
Indien u uw abonnement tussentijds (voor het einde van de looptijd van 1 jaar) wenst te verlagen naar een lager (goedkoper) abonnement wordt daarvoor een afkoopsom berekend. Deze afkoopsom is minimaal € 25,- en is afhankelijk van de omzetting. In onderstaand overzicht ziet uw welke afkoopsom (indien van toepassing) wordt berekend
Als dit zo is dan zou een Extra => premium daarbij ook nog 25 euro kosten om het af te kopen omdat je een lager abonnement neemt...

[ Voor 22% gewijzigd door Frostbite op 29-08-2012 09:13 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Het zat er overigens ook wel dik in dat die oude abonnementen niet worden verhoogt. Zeelandnet flikt dit trucje al een stuk langer. Zo zijn er nog legio mensen van het eerste uur met oude abonnementen (voornamelijk oudere mensen) die hun abonnementen nooit hebben overgezet omdat ze moeten reageren op een brief.

@Scorpion

Als je hem nu laat omzetten heb jij over 3 weken ook de nieuwe snelheid. Alleen als je abonnement niet ouder is dan 1 jaar. Daarna per maand opzeggen, waarna je abo weer vernieuwd is en er weer een jaar ingaat.

Edit:

Zie ook je PIP. Bij mij staat er. Je kan dus ook via je PIP de omzetting doen.
sdatum:
Op het moment dat mijn volgende periode begint ( 07-09-2012)

Op het moment dat mijn huidige abonnement afgelopen is (07-09-2012)
Bij omzettingen per het einde van de looptijd (07-09-2012) wordt er nooit een afkoopsom berekend.

[ Voor 49% gewijzigd door whyz op 29-08-2012 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Net gebeld, ze berekenen geen afkoopsom (alleen als je binnen een jaar downgrade) en ze kunnen me helaas niet eerder overzetten dan aan het einde van de huidige periode (die van mij is net een week ingegaan :X)
En ja 36 euro voor 25 Mb terwijl je buurman 30 euro betaald voor 50 MB is me toch iets te gortig om daarvoor niet over te stappen.

[ Voor 5% gewijzigd door Frostbite op 29-08-2012 09:32 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Ik denk dat ik ook wel in de loop der tijd over zal stappen.
Maar als ik nu overstap naar Premium, dan zal ik dus eerst teruggezet worden naar 20 mbit ipv 25 en dan later 50 zal krijgen... Ook vraag ik me af of die upgrade het wel waard zal zijn, aangezien deze week de snelheid en ping ook weer onstabiel waren. :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Hierzo een berg zakelijke abbo's, maar daar gaat volgens mij niets gebeuren.

Maar even een Tweet aan gewaagd om te zien wat er uit komt.

EDIT:

Nope, kreeg terug:
Helaas is het op dit moment nog niet bekend of de zakelijke abonnementen ook aangepast worden. Zodra dit bekend is hoort u het!

[ Voor 39% gewijzigd door Snow_King op 29-08-2012 13:22 . Reden: Reply Tweet ZeelandNet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Sc0rPi0N schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 09:32:
Net gebeld, ze berekenen geen afkoopsom (alleen als je binnen een jaar downgrade) en ze kunnen me helaas niet eerder overzetten dan aan het einde van de huidige periode (die van mij is net een week ingegaan :X)
En ja 36 euro voor 25 Mb terwijl je buurman 30 euro betaald voor 50 MB is me toch iets te gortig om daarvoor niet over te stappen.
Verhogingen zijn pas volgende week. Dus je zit wel 2 hele weken vast aan je oude snelheid. Ik zou me als ik jou was maar van kant maken, dit is echt schandalig nog 2 weekjes 25Mbit.
timmie1 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 11:10:
Ik denk dat ik ook wel in de loop der tijd over zal stappen.
Maar als ik nu overstap naar Premium, dan zal ik dus eerst teruggezet worden naar 20 mbit ipv 25 en dan later 50 zal krijgen...
Logischerwijs wacht je even tot de wijzigingen volgende week doorgevoerd zijn 8)7
timmie1 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 11:10:Ook vraag ik me af of die upgrade het wel waard zal zijn, aangezien deze week de snelheid en ping ook weer onstabiel waren. :s
Geen last van gehad. Je kan natuurlijk altijd naar KPN, lekker naar 20Mbit met geen uitkijk op verhoging.

[ Voor 36% gewijzigd door JeroenNietDoen op 29-08-2012 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
[...]

Logischerwijs wacht je even tot de wijzigingen volgende week doorgevoerd zijn 8)7
Weetikveel, misschien kunnen ze weer iets verzinnen in die tijd zodat het meer kost? :P
However, als ik het aanvraag, gaat het toch pas rond de 15e in. Dan loopt namelijk de maandelijkse termijn af.
[...]

Geen last van gehad. Je kan natuurlijk altijd naar KPN, lekker naar 20Mbit met geen uitkijk op verhoging.
Ik bedoelde niet dat ik van ISP wilde veranderen, ik twijfelde of het misschien MIJN netwerkinfrastructuur was die al niet tegen 25 mbit kon...

Bovendien kom ik met dsl zowieso niet boven de 8 mbit uit, dus dat zou helemaal belachelijk zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door timmie1 op 29-08-2012 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangofruit
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik zag net dat mijn snelheid flink verhoogd is, ik heb het Premium abonnement en ben van 20 Mbps naar 50 Mbps gegaan. Heb voor alle zekerheid eens even gebeld en bij de helpdesk zeiden dat ze daar mee bezig waren, blijkbaar is de snelheid nog niet overal verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
Ja bij mij is de snelheid ook al verhoogd.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2151003842.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik heb nog steeds 100Mbit :( (Zakelijk ;) )

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2151007267.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Onze snelheid voor Premium lijkt ook al verhoogd. Vanochtend was de verbinding een aantal uur lang tergend traag (niet meer dan 300KBps...)

Sinds ongeveer een half uur dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2151223908.png

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-09 15:50
Mooi, bij mij is het ook omhoog gegaan :D

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2151273004.png

Mooi mooi :D

[ Voor 52% gewijzigd door Devrim op 31-08-2012 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Hier dus ook, Zeelandnet is inderdaad begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Ligt het aan mij of blijkt iedereen hier Premium te hebben? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
Denk wel dat premium het meest gangbare abbo is ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:36

sus

is druk :+

Nice, ik trek sinds vanmiddag met 10MB/sec spulletjes van usenet :) Lekker hoor! De upload is ook prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monotron
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-09 09:47
Niemand problemen met highwinds? Ik heb nog niet het datalimiet bereikt, maar toch krijg ik een 502 error.
Wellicht heeft dit te maken met de snelheidsverhoging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

monotron schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 21:00:
Niemand problemen met highwinds? Ik heb nog niet het datalimiet bereikt, maar toch krijg ik een 502 error.
Wellicht heeft dit te maken met de snelheidsverhoging?
Zelfde ervaring hier, soms schiet die door en soms die 502 error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monotron
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-09 09:47
Bij mij werkt het weer sinds vanacht. Zal wel met de werkzaamheden te maken hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus

sus

@highwinds, geen idee. Daar zit toch die limiet op van 50.000MB? Dat is hier in anderhalf uur weg... Via giganews geen problemen, 15 threads, volle snelheid.

Overigens zie ik in de PIP nog steeds dat ik 'slechts' 50Mbit heb :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc bcc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 16:02
Ja zakelijke gebruikers hebben dikke pech. ;(

Dan maar opzeggen en een particulier abonnement aanvragen.

-- I talk to planets, baby --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MahRain
  • Laatst online: 20-08 13:47
Typisch, gisteren had ik opeens een downloadsnelheid (usenet) van 5.5 MB/s, vandaag is het 4.0 MB/s. (Goed, met mijn standaardabonnementje had ik altijd 2.3 MB/s dus ik mag niet klagen.)

Is Zeelandnet alles nog aan het kalibreren toevallig? Hebben meer mensen dit gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Ik heb via via gehoord dat de snelheden kunnen verschillen als gevolg van de mensen die overgezet worden/zijn. Wellicht hebben jullie daarvan wat hinder ondervonden?

@sus giganews was toch ook de ZeelandNet newsserver? Of heb ik het mis?

Edit: ik merk nu ook dat ik maar 1.6 Mb/s haal ipv de normale 2,9...

[ Voor 31% gewijzigd door timmie1 op 02-09-2012 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

cc bcc schreef op zondag 02 september 2012 @ 11:53:
Ja zakelijke gebruikers hebben dikke pech. ;(

Dan maar opzeggen en een particulier abonnement aanvragen.
Het zou nog dit jaar verhoogd worden heb ik via-via-via-via gehoord, al ga ik er wel vanuit.

Ik snap niet waarom ze dit niet gewoon tegelijk kunnen doen, het is niet meer dan andere profielen in die modems laden.

Stuur ZeelandNet een mail zou ik zeggen, heb ik ook al gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus

sus

timmie1 schreef op zondag 02 september 2012 @ 18:22:
@sus giganews was toch ook de ZeelandNet newsserver? Of heb ik het mis?
In het verleden wel, was het ook giganews.zeelandnet.nl als adres. Of dat nog steeds het geval is zou ik echt niet weten. Ik heb gewoon een los abo bij ze, en daarmee trek ik de verbinding helemaal vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:41

Dark

who tweaked the light?

Ahhh gister plost speed-upgrade gehad, na 2 maanden terug een nieuw modem gekregen te hebben.

van 20/2mbit naar 50/5mbit, op postcode 4327...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insomniac
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:30
Hier ook een snelheidsverhoging gekregen afgelopen weekend, denk dat ik maar een abbo-tje terug ga.
Krijg nu 80Mbit, eigenlijk wel lekker met downloaden met vind het iet wat overkill.
Wat wel weer mooi is, je haalt de beloofde snelheid. Eweka trekt hij vol, m'n i3 latop kan het niet bijbenen met decoden. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2156587716.png

giganews was vroeger de newsserver bij zeelandnet, daar trok je alle lijnen lekker vol. Nu met highwinds kom ik zelden boven de 20mbit uit.

::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Daarom heb ik vanwege alle beperkingen met highwinds maar een pay account genomen voor een paar euro per maand. Trek dat lijntje vol met bijna 3Mb/s (25 Mb extra abo) Binnenkort dus iets van 6 als mijn omzetting gereed is.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc bcc
  • Laatst online: 12-09 16:02
Snow_King schreef op maandag 03 september 2012 @ 10:01:
[...]
Het zou nog dit jaar verhoogd worden heb ik via-via-via-via gehoord, al ga ik er wel vanuit.

Ik snap niet waarom ze dit niet gewoon tegelijk kunnen doen, het is niet meer dan andere profielen in die modems laden.

Stuur ZeelandNet een mail zou ik zeggen, heb ik ook al gedaan!
Ze zijn het niet van plan/geen plannen. Het zal vast wel een keer gebeuren. Ben geneigd m'n abbo op te zeggen en een gewone te nemen.

-- I talk to planets, baby --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Ik wilde net 5 minuten geleden mijn abo omzetten naar Premium maar zie ineens op de site staan:

Downloadsnelheid

50 Mbps

Uploadsnelheid

2 Mbps

Klopt dit wel?

[ Voor 0% gewijzigd door timmie1 op 04-09-2012 18:41 . Reden: typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
premium is bij mij nu 50/5 (getest met speedtest.net)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MB-
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 17:59
Nice, nu moet ik wel de bekabeling van mijn router naar cat5e upgraden, want zit nu nog op cat5, en snelheid van mijn extreem abboo overschrijdt nu de 100mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quistler
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-09 16:07

Toch maar terug naar premium..

AMD Phenom II X6 1055T @ 3.8ghz | BioStar TA890FXE | GeIL Black Dragon Quad Channel 8GB @ 1333 | HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) | Be quiet! 700W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

quistler schreef op woensdag 05 september 2012 @ 23:07:

Toch maar terug naar premium..
want je zit nu op ?

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

• quistler
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-09 16:07
Extra. 25mbit voor €36.95

AMD Phenom II X6 1055T @ 3.8ghz | BioStar TA890FXE | GeIL Black Dragon Quad Channel 8GB @ 1333 | HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) | Be quiet! 700W

• M a r c o
  • Niet online
Dan zie ik het probleem ook niet echt in.
Doe een stapje 'terug' naar Premium, je krijgt dubbele snelheid en gaat 7 euro minder betalen per maand.
Dubbel winst.
En zeelandnet is administratief weer af van een "oud" abonnement. (wat ook de reden zal zijn dat ze die niet upgraden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverwing
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-05 17:21
Toch vind ik dat Zeelandnet hierover had kunnen communiceren met de gebruikers van zo'n abo.
In het begin van het jaar nog een brief gehad over het wisselen van mijn modem omdat er een snelheidsverhoging er aan kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met deze nieuwe abonnementen word het voor mij misschien interessant om een overstap van adsl naar Zeelandnet te overwegen. Ik heb jaren geleden bij Zeelandnet een internet abbo gehad maar ben toen overgestapt naar adsl vanwege het toen geldende download limiet, slechte beveiliging van het netwerk (het was toen o.a. relatief eenvoudig om te zien wat je buurman op internet uitspookte en vice versa :X ) en onkundige helpdesk...

Als ik hier zo de berichtjes lees zijn ze van het download limiet afgestapt. Of zijn er toch nog mensen die aangesproken worden op het hoge data verbruik? (Ik verstook nu zelf tussen de 500 en 600 GB per maand)
Is de beveilig van het netwerk nu wel op orde (wil via een pm wel het een en ander toelichten als je het zelf wilt testen en een beetje low level tcp/ip kennis hebt) en is het niveau van de helpdesk al wat opgekrikt? Zal hem (hopelijk) nauwelijks nodig hebben maar als er dan toch wat opdoet is het niet zo fijn om onzin aan te moeten horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Ik heb al maanden gehad dat ik aan 750 gb kwam, en nooit iemand horen klagen bij zeelandnet daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Hahaha, ik denk dat een groot deel van de gebruikers bij Zeelandnet meer dan 500 gb er doorheen jaagt.
De regel van de FUP is meer dan 5x van het gemiddelde dus dat zou (in dit geval) komen op 2,5 tb. Daar komen wij tot nu toe nog niet aan =)

En dan nog. Het zal pas ernstig worden als je het netwerk van anderen vertraagd... Dat gebeurt niet gauw, ZeelandNet kan het wel handlen.

[ Voor 22% gewijzigd door timmie1 op 09-09-2012 17:26 ]

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Silverwing schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 09:56:
[...]

Toch vind ik dat Zeelandnet hierover had kunnen communiceren met de gebruikers van zo'n abo.
In het begin van het jaar nog een brief gehad over het wisselen van mijn modem omdat er een snelheidsverhoging er aan kwam.
^^
Eensch...

Sinds vandaag is de overgang gerealiseerd van Extra (25/2.5) -> Premium (50/5)
Gevolg dat ik dus idd 7 euro minder ga betalen voor het dubbele. Een no-brainer lijkt me.
Als je bij je Extra blijft prima maar dan ben je een dief van je portemonnee en internetconnectie ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2192039393.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2192047546.png

[ Voor 10% gewijzigd door Frostbite op 20-09-2012 21:15 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Overgezet naar Premium, helaas wel onstabiel...

Getest achter de modem. Schommelt vaak tussen 44 en 5 mbit.

Ook DNS klapt er hier vaak uit. Bij anderen ook?

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2193447642.png

en

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2193455817.png

[ Voor 22% gewijzigd door timmie1 op 22-09-2012 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
Beste mede tweakers,

mijn partner is een Zeelandnet abonnee en ik ben een Telfort abonnee.
Wanneer er gemaild wordt bij mij thuis (Telfort) met de laptop van partner via @zeelandet.nl account dan kan ik wel de post ontvangen maar niet verzenden via Windows Live Mail 2012.
De foutmelding die ik dan krijg is:

Het bericht kan niet worden verzonden.
De instellingen voor de server voor uitgaande e-mail [SMTP] moeten mogelijk worden geconfigureerd.
Neem contact op met de e-mailprovider voor de serverinstellingen voor .....@zeelandnet.nl.

Onderwerp 'test'
Serverfout: 450
Reactie van server: 450 4.7.1 <.....@zeelandnet.nl>: Recipient address rejected:
temporarily blocked because of previous errors - retrying too fast. penalty: 30 seconds x 1 retries.
Server: 'smtp.zeelandnet.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC79
Protocol: SMTP
Poort: 25
Beveiligd(SSL): Ja

Echter is het wel zo dat wanneer partner thuis is (Zeelandnet) en zodoende mailt met de laptop wordt er geen smtp error via het @zeelandnet.nl account weergegeven.
Hotmail,MSN en Live accounts werken altijd en overal) zonder problemen.

Ik heb deze handleiding al gevolgd maar bood geen oplossing: http://www.albregtse.nl/l...emailaccounttoevoegen.pdf

Het probleem is als ik de bovenstaande url instellingen gebruik is dat de post niet goed gesynchroniseerd wordt. Partner gebruikt ook nog een oude xp pc kast.
Wanneer de laptop wordt gebruikt en daar dan mail ophaald wordt, wordt deze niet meer opgehaald door de andere oude pc kast, dus je moet gaan onthouden waar welke mailtjes staan.
Dit is niet erg gemakkelijk en er zijn thuis al vele ruzies over geweest omdat partner beweerd dat de laptop een rot apparaat is. (Wat natuurlijk niet zo is, want het is gewoon een instelling fout bij Windows Live Mail 2012)

Eveneens heb ik ook meerdere malen contact gelegd met Zeelandnet voor de juiste instellingen.

Zeelandnet heb ik toen duidelijk uitgelegd dat ik wilde dat de mail overal met elke pc benaderbaar moest zijn. Dus ook op ander verblijf adres. Zowel de inbox als verzonden items moeten dan via de servers van Zeelandnet lopen. Van Zeelandnet kreeg ik voor Windows Live Mail 2012 de volgende instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img405/7591/zeelandnetmailinstellin.jpg

Vooralsnog is het zo dat ik via de @zeelandnet.nl account geen mail kan verzenden wanneer we bij mij thuis zijn (Telfort).

Kort samengevat :
Hoe is het mogelijk als Zeelandnet abonnee met een @zeelandnet.nl mailaccount i.c.m. met een laptop bij een ander die Telfort internet abonnee is mail verzenden, maar ook op ander adres waar zeelandnet is?

De laptop heeft Windows 7 als besturings systeem (32bit)

ps:

In het verleden heb ik wel eens bij SMTP iets met telfort ingevuld (dacht dat het smtp.telfort.nl was) en het werkte toen bij mij wel maar bij partner kon er dan weer niet gemaild worden 8)7

Wie heeft er voor mij de gouden oplossing??
Hopelijk heb ik deze probleemgeval in het goede topic geplaatst.

[ Voor 31% gewijzigd door aliberto op 24-09-2012 11:34 ]

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Vanwege de bestrijding van spam kun je tegenwoordig bij bijna alle ISP's alleen nog mail verzenden via het smtp adres van de isp zelf.
Je hebt dus geen andere keuze dan elke keer het smtp adres te veranderen.
Je kunt eventueel in outlook een 2e account aanmaken dwaarmee je geen mail binnen haalt, maar waarme je verzend via het alternatieve adres. Je kunt dan bij het verzenden van een mail selecteren welk verzendadvies je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:19

Woohooo

Smilie, James Smilie

Je kan toch gewoon die uitgaande mailserver verificatie instellen? Volgens mij moet dit gewoon kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killugh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-07 14:30

killugh

lava right ahead

Waarschijnlijk is alleen poort 25 geblokkeerd door telfort en kun je een beveiligde verbinding gebruiken naar de mailserver van zeelandnet via poort 465.

pain is nothing that a downpour won't erase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
killugh schreef op zondag 23 september 2012 @ 21:52:
Waarschijnlijk is alleen poort 25 geblokkeerd door telfort en kun je een beveiligde verbinding gebruiken naar de mailserver van zeelandnet via poort 465.
Allen bedankt voor jullie respons.

Inmiddels heb ik Zeelandnet en Telfort gebeld.
Zeelandnet kon niets voor mij betekenen omdat hun instellingen goed stonden.
Bij Telfort hetzelfde verhaal uitgelegd en ik andere SMTP instellingen door.
Nu werkt de uitgaande mail server wel bij mij (Telfort). Maar het zal volgens mij nooit mogelijk zijn om 1 account overal te kunnen gebruiken.

Wat ik heb gedaan is de email account in Windows Live Mail gedupliceerd.
Maar voor het gemak de 1e Verbinding Zeelandnet genoemd en de andere Verbinding Telfort genoemd.

De enige dingen die gewijzigd zijn qua smtp instellingen zijn (zie hieronderstaande afbeeldingen voor verschillen):

Verander smtp.zeelandnet.nl naar smtp.telfort.nl en vink de beveiligde SSL verbinding voor SMTP uit.

Originele Zeelandnet instellingen in Windows Live Mail 2012:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img405/7591/zeelandnetmailinstellin.jpg

Telfort gewijzigde instellingen
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img546/5151/telfortemailinstellinge.jpg

1 nadeel van het dupliceren van je email account die ik nu ondervind is dat je dubbele emails ontvangt, dus je ontvangt dezelfde mail op je Telfort verbinding en Zeelandnet verbinding. Wil je dit niet dan kan je beter als je op andere locatie bent de SMTP instellingen wijzigen wat maximaal 1 minuut werk is.
Hopelijk heeft er iemand hier op tweakers wat aan deze adviezen.

Indien iemand nog betere adviezen heeft zodat ik geen dubbele mails zal ontvangen of geen instellingen op locatie zal moeten wijzigen dan hoor ik dit heel graag!!

Alsnog allen bedankt.

[ Voor 29% gewijzigd door aliberto op 24-09-2012 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Kun je niet gewoon een verificatie-smtp vinden?
Bijv. de server van je telefoonprovider?
Ik gebruik op mijn laptop de servers van vodafone(authsmtp.vodafone.nl) met mijn vodafone mobiele inloggegevens. (mail+telnr@vodafone.nl en myvodafone wachtwoord)
Werkt altijd en overal! Heel handig ook in het buitenland, waar vaak ook (In mijn geval Duitsland, T-Online) ingelogd moet worden om de uitgaande mailserver van je vakantieadres te kunnen gebruiken.

Ook heb ik een hotmailaccount waaraan ik enkele externe mailadressen (ZeelandNet, KPN, etc...) aan heb gekoppeld. Zo ontvang je al je email van al die adressen in één mailbox. Ik kan dan ook beantwoorden met als afzender dát externe mailadres waarop dat mailtje binnenkwam.

Edit: ZeelandNet mailservers maken toch geen gebruik van SSL?!

[ Voor 50% gewijzigd door timmie1 op 24-09-2012 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
timmie1 schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:46:
Kun je niet gewoon een verificatie-smtp vinden?
Bijv. de server van je telefoonprovider?
Ik gebruik op mijn laptop de servers van vodafone(authsmtp.vodafone.nl) met mijn vodafone mobiele inloggegevens. (mail+telnr@vodafone.nl en myvodafone wachtwoord)
Werkt altijd en overal! Heel handig ook in het buitenland, waar vaak ook (In mijn geval Duitsland, T-Online) ingelogd moet worden om de uitgaande mailserver van je vakantieadres te kunnen gebruiken.

Ook heb ik een hotmailaccount waaraan ik enkele externe mailadressen (ZeelandNet, KPN, etc...) aan heb gekoppeld. Zo ontvang je al je email van al die adressen in één mailbox. Ik kan dan ook beantwoorden met als afzender dát externe mailadres waarop dat mailtje binnenkwam.

Edit: ZeelandNet mailservers maken toch geen gebruik van SSL?!
Wat betreft verificatie-smtp daar ben ik nog niet zo in thuis, dus daar kan ik geen antwoord op geven.
M.b.t. de SSL, ik heb meerdere malen alle instellingen na gelopen met 2 helpdesk medewerkers van Zeelandnet. Je kan dus je mail op 2 manieren instellen (die ik weet) dat deze overal benaderbaar zou moeten zijn of gewoon dat 1 pc alles binnentrekt en niets op de servers van Zeelandnet blijft staan. De methode die ik heb gekozen is om overal benaderbaar te zijn.
Ik denk dat je daarom de SSL verbinding nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 20:40
http://www.zeelandnet.nl/...indows_live_mail_2011.pdf

Bijna een hele pagina over email instellen, gaat niet echt over ervaringen met ZeelandNet als je het mij vraagt.

Volgens mij heb je als abonnee mail gehad over SSL en beveiligde email en op de helpdesk pagina's kan je zo de instellingen vinden van veel voorkomende email clients.

De SSL is om het veiliger te maken, de methode om het overal benaderbaar te maken is gewoon IMAP en dat werkte ook zonder SSL voordat ze dat voor alle email in gebruik hebben genomen.

Ontopic:
Ik heb mijn snelheidsverhoging ook gehad en ik ondervind geen problemen of iets dergelijks, vraag me enkel af of ik nu zal downgraden of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
eRRoR.InSiDe schreef op maandag 24 september 2012 @ 14:49:
http://www.zeelandnet.nl/...indows_live_mail_2011.pdf

Bijna een hele pagina over email instellen, gaat niet echt over ervaringen met ZeelandNet als je het mij vraagt.

Volgens mij heb je als abonnee mail gehad over SSL en beveiligde email en op de helpdesk pagina's kan je zo de instellingen vinden van veel voorkomende email clients.

De SSL is om het veiliger te maken, de methode om het overal benaderbaar te maken is gewoon IMAP en dat werkte ook zonder SSL voordat ze dat voor alle email in gebruik hebben genomen.

Ontopic:
Ik heb mijn snelheidsverhoging ook gehad en ik ondervind geen problemen of iets dergelijks, vraag me enkel af of ik nu zal downgraden of niet.
In zekere zin is dit wel degelijk ervaringen met Zeelandnet. Je bent een klant bij hun en je ondervindt problemen met mobiel zijn (laptop) als je wilt mailen. Ik vind dat dit wel bij de service van Zeelandnet behoord.

Met betrekking tot je url, bedankt voor de informatie, maar waarom geeft Zeelandnet mij andere waardes door m.b.t. poorten?

[ Voor 5% gewijzigd door aliberto op 24-09-2012 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killugh

killugh

lava right ahead

Dit is geen ervaring met zeelandnet maar met telfort. Telfort blokkeert namelijk de mailpoort en niet zeelandnet.
Zoals ik al aangaf dien je wel de mailserver van zeelandnet te gebruiken op de beveiligde poort 465.
Zie http://www.kernnet.nl/com...smartphone-of-tablet.html voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 20:40
aliberto schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:08:
[...]

In zekere zin is dit wel degelijk ervaringen met Zeelandnet. Je bent een klant bij hun en je ondervindt problemen met mobiel zijn (laptop) als je wilt mailen. Ik vind dat dit wel bij de service van Zeelandnet behoord.

Met betrekking tot je url, bedankt voor de informatie, maar waarom geeft Zeelandnet mij andere waardes door m.b.t. poorten?
Als we het hebben over het feit dat die helpdeskmedewerker op het juiste spoor gewezen dient te worden ben ik het met je eens. Het werkelijk oplossen van je probleem vind ik als het zo veel "ruimte" in beslag neemt bijna iets voor een apart topic.

Andere waardes kan ik zo ook niet aangeven, het ligt er misschien aan of je IMAP of POP3 gebruikt. Zo ver ik weet heb ik of de poorten gebruikt die automatisch ingesteld of veranderd worden in de email client of degene die in de documentatie staan.
Clients die lang geleden ingesteld waren moesten op een gegeven moment aangepast worden omdat ze anders niet meer werkten.

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

nieuws: 'Opraken ipv4 geen bedreiging voor internet'

Ik val ZeelandNet nu al elk jaar (3 jaar lang) lastig met de vraag wanneer ze eens IPv6 gaan leveren. Ik wil iedereen hier vragen om ook een mail richting de helpdesk te doen.

Het standaard antwoord zal wel weer zijn dat ze zelf nog genoeg IPv4 hebben, dus geen noodzaak zien. Dat is dus een drog reden, want ik heb IPv6 nodig om een andere host op IPv6 te kunnen bereiken.

Verwijderd

Snow_King schreef op donderdag 27 september 2012 @ 12:21:
nieuws: 'Opraken ipv4 geen bedreiging voor internet'

want ik heb IPv6 nodig om een andere host op IPv6 te kunnen bereiken.
Gebruik maken van een IPv6 tunnel?
http://tunnelbroker.net/

• timmie1
Ik vind dat ze eerst stabiel internet mogen realiseren, daarna pas ipv6.
Ik heb nu een ping variërend tussen 11-2000 ms en packet-loss. Gamen en streamen kan ik weer niet. :@
Zowel externe als ZldNt-voip springen steeds aan en uit. Wat moet ik hiermee? 8)7

En nee, ik heb géén brakke router, wel een coaxdraad van 8cm en een 4 maanden oude Cisco :P

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/nxo9v.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door timmie1 op 29-09-2012 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Tunnels heb ik al, maar zijn halve oplossingen. Native IPv6 is wat ZeelandNet moet leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killugh

killugh

lava right ahead

timmie1 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 21:34:
Ik vind dat ze eerst stabiel internet mogen realiseren, daarna pas ipv6.
Ik heb nu een ping variërend tussen 11-2000 ms en packet-loss. Gamen en streamen kan ik weer niet. :@
Zowel externe als ZldNt-voip springen steeds aan en uit. Wat moet ik hiermee? 8)7

En nee, ik heb géén brakke router, wel een coaxdraad van 8cm en een 4 maanden oude Cisco :P

[afbeelding]
Zijn die resultaten dan rechtstreeks met een pc aan je Cisco kabelmodem? Dan is er inderdaad iets niet in de haak. Misschien je modem laten wisselen? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Zijn die resultaten dan rechtstreeks met een pc aan je Cisco kabelmodem? Dan is er inderdaad iets niet in de haak. Misschien je modem laten wisselen? 8)
Dat is idd rechtstreeks aan de modem. Ik zou om een nieuwe modem kunnen vragen.
De Twitter-helpdesk zegt dat de signaalwaarden allemaal wel okee zijn. Even later kreeg ik de tweet dat ze me op de ZldNt voip niet konden bereiken, de kneuzen :9 . Naja, hopen dat een nieuw modem iets oplost. Als ze er geen geven koop ik er zelf wel een op marktplaats of ik sluit mn Motorola surfboard wel aan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 17:51
Ik zit sinds de "verhoging" met dit tussen de 7 en 12 mbit. De upload lijkt wel in orde.
Heb het modem al gereset enzo...

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2219297933.png

Morgen maar is ff mailen/bellen dat schiet niet op zo.

Of is er nog iets wat ik kan proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killugh

killugh

lava right ahead

Wazzup! schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 23:02:
Ik zit sinds de "verhoging" met dit tussen de 7 en 12 mbit. De upload lijkt wel in orde.
Heb het modem al gereset enzo...

[afbeelding]

Morgen maar is ff mailen/bellen dat schiet niet op zo.

Of is er nog iets wat ik kan proberen
Testen rechtstreeks aan het modem zonder router ertussen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 17:51
killugh schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 00:27:
[...]

Testen rechtstreeks aan het modem zonder router ertussen :P
Heb het getest direct aan het modem en dan haal ik gelijk de 50Mbit.
Ook als ik via een kabel aan de router verbinding maak haal ik 50Mbit.

Het zit dus in het draadloze gedeelte mijn router is een TPlink TL-WR1043ND
misschien dat er nog iets in te stellen valt? Of te testen?

Ik heb quick setup gedaan in de router voorheen had ik gewoon altijd netjes 20Mbit.
Nu het verhoogt is naar 50Mbit mag ik blij zijn als ik 12Mbit haal.
Totdat ik dus een kabel gebruik dan werkt het wel zoals zou moeten.

[ Voor 20% gewijzigd door Wazzup! op 04-10-2012 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Hmmm, héél vreemd...

Nu heb ik wel een constante (stabiele) verbinding, maar de snelheid blijft steken bij 25 mbit. (Natuurlijk weer rechtstreeks aan modem) Misschien nog op vorig modemprofiel laten staan...?

Edit: dacht dat het stabiel was, blijkt toch nog erg onstabiel te zijn :9 . ZeelandNet zegt van geen storing te weten en ondertussen moet ik al mijn studiedocumenten uploaden via een 365/70 kbit verbinding 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door timmie1 op 05-10-2012 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
@timmie1:

Als ik zo'n slechte verbinding zou hebben zou ik direct (telefonisch) contact opnemen met ZeelandNet.
Ik heb ook wel eens een tijdje een wat slechtere/tragere verbinding gehad, toen is er vrij snel een monteur langs gekomen en heeft het modem verwisseld (webstar --> cisco).
En die checkte toen ook gelijk of het kabel signaal in orde is.

Bij mij was het met een modem wissel verholpen :) , maar mogelijk is bij jou gewoon de kabel brak, of is er iets niet goed bij de eindversterker / straatkast.

Ook het regelmatig aan & uitzetten van de modem (& router) kan zorgen voor vage problemen, een modem is gemaakt om 24/7 aan te staan. En bijvoorbeeld s'nachts uitzetten is niet echt de bedoeling. Bepaalde componenten kunnen daar niet goed tegen & het stroomverbruik is minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey!
  • Laatst online: 12-09 13:35
Ik heb vorige maand m'n abonnement om laten zetten van Breedband Extra naar Breedband Premium (van 25 mbit naar 50 mbit) en ik bleef na de omzetting gewoon hangen op 25 mbit.

Na een belletje bleken er wat onvoorziene problemen te zijn met de omzetting van oude abonnementen naar nieuwe abonnementen, mensen die nog een oud modem hebben (ik heb een SA Webstar) kunnen nog niet omgezet worden voordat ze een nieuw modem hebben gekregen.

Als het goed is wordt er zsm een nieuw modem opgestuurd zodat ik m'n nieuwe abo echt kan gaan gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Hier problemen opgelost, modem was kapot!
Normaal haal ik nu dus 50 mbit, wat ook lekker snel is met usenet, torrents, lekker scherp beeld met skype...
Helaas al 2 dagen maar 1 lijntje usenet met 300 kb/s, maar zoiets komt gelukkig bijna nooit voor...
Ik weer blij :9

[ Voor 12% gewijzigd door timmie1 op 26-11-2012 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Laatste week steeds rond 12 uur 's nachts een onderbreking in de verbinding. Duurde zo'n 2 uur.
Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Hier hetzelfde probleem. Ik houd steeds de storingenpagina van Zeelandnet in de gaten, maar er staat niks... Ik dacht eerst dat het een probleem met onze router of modem was, maar het ligt dus blijkbaar echt aan Zeelandnet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
@w0ndersp00n: laatste 2 dagen komt het minder voor.

@iedereen: Er loopt nu een soort IPV6 pilot voor de liefhebbers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

timmie1 schreef op maandag 24 december 2012 @ 19:26:
@w0ndersp00n: laatste 2 dagen komt het minder voor.

@iedereen: Er loopt nu een soort IPV6 pilot voor de liefhebbers...
Van mij hebben ze mail over IPv6!

Hier loopt overigens mijn zakelijke verbinding prima op 50Mbit. Merk niets, alles werkt vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus

sus

Edit: opgelost

[ Voor 94% gewijzigd door sus op 25-12-2012 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
@Snow_King

Werkt IPv6 al een beetje bij jou?
Mijn D-Link zegt wel connected te zijn met 6RD maar voor de rest doet hij niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

timmie1 schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 19:29:
@Snow_King

Werkt IPv6 al een beetje bij jou?
Mijn D-Link zegt wel connected te zijn met 6RD maar voor de rest doet hij niks...
Ik heb nu een eigen tunnel, dat werkt prima.

Met mijn post bedoelde ik dat ik ZeelandNet een mail gestuurd heb dat ik graag aan de IPv6 pilot deel neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus

sus

N.a.v. deze opmerking:
Uthog schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:39:
Klopt niet helemaal, KPN mag jouw nummer vasthouden als het van orgine een KPN nummer is. Om dit te zien kan je naar opta.nl gaan en daar je nummer invullen dan zie je wie de orginele operator is.
ben ik eens gaan kijken op mijn huisnummer, en wat zie ik: geregistreerd door Ziggo. Destijds heb ik dit nummer via KPN ontvangen, en het is door ZeelandNet overgenomen. Is dat niet vreemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
sus schreef op zondag 06 januari 2013 @ 10:45:
N.a.v. deze opmen erking:

[...]

ben ik eens gaan kijken op mijn huisnummer, en wat zie ik: geregistreerd door Ziggo. Destijds heb ik dit nummer via KPN ontvangen, en het is door ZeelandNet overgenomen. Is dat niet vreemd?
Ik neem aan van niet. Ons nummer kwam van KPN en is nu ook bij Zeelandnet ondergebracht.
Als ik nummer check, krijg ik ook Ziggo. Komt waarschijnlijk doordat Zeelandnet ook van Ziggo's Voipplatform gebruikmaakt en dus afhankelijk van Ziggo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-08 09:46
Ik heb de laatste tijd vaak last van dat mijn internet websites af en toe ineens niet laden. Server not found. In games behoud ik wel gewoon mijn internet verbinding.

Dit probleem heb ik eigenlijk al sinds de modem swap van een paar maanden geleden. (Nu zo'n Cisco)

Resetten enz. heeft geen nut en het blijft zich voordoen. Ik kan rustig 10 minuten internetten, waarna ineens websites totaal niet laden. 30x refreshen en dan doet ie het ineens weer wel. Ook als ik langdurig in cmd laat pingen, zitten er af en toe spikes van ineens 2000+ms ertussen, waarna hij weer terugkakt naar de 15.

Gevalletje modem kaput? Of kan het aan de router liggen?
timmie1 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:44:
Laatste week steeds rond 12 uur 's nachts een onderbreking in de verbinding. Duurde zo'n 2 uur.
Meer mensen hier last van?
Daar heb ik dus ook last van.

[ Voor 17% gewijzigd door Scallius op 08-01-2013 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Vraagje: Ik doe mee met IPV6-pilot.
Ik heb echter aantal dagen andere router en switch aangehad waardoor IPV4-adreslease verliep.
Heb nu dus ander IP-adres(82.176XXXXXX). Mijn V6 verbindingen lopen nu erg slecht.
Ligt dat eraan dat ik een ander ip heb gekregen dus m.a.w. Ligt de ipv6-connectiviteit vast met je ipv4-adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoughtless
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-12-2024
Als je mee wilt doen met de IPv6 pilot is dat een kwestie van een mailtje sturen naar zeelandnet of heb ik al reeds de boot gemist ?

Trouwens ben blij dat ze nu al een langere tijd het UDP probleem hebben opgelost, ben hier ooit jaren geleden erg mee bezig geweest... prutsers :/

//offtopic
Waarom providers zo lang wachten met invoeren van IPv6 kan ik sowieso niet bevatten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Is idd een kwestie van een aantal gegevens per mail doorsturen+ juiste intstellingen in je pc/router.

Wat betreft problemen : Als ze er hier iets aan gedaan hebben, komt er weer een nieuw probleem.....
Erg jammer!

[ Voor 3% gewijzigd door timmie1 op 24-01-2013 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoughtless
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-12-2024
timmie1 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 17:03:
Vraagje: Ik doe mee met IPV6-pilot.
Ik heb echter aantal dagen andere router en switch aangehad waardoor IPV4-adreslease verliep.
Heb nu dus ander IP-adres(82.176XXXXXX). Mijn V6 verbindingen lopen nu erg slecht.
Ligt dat eraan dat ik een ander ip heb gekregen dus m.a.w. Ligt de ipv6-connectiviteit vast met je ipv4-adres?
In geval van een tunnel ja, dit komt doordat de tunnel naar 2 kanten wordt opgebouwd.
Ik heb een tijdje een tunnel gedraaid via Hurricane Electric, in de configuratie pagina moest ik hier mijn eigen publieke IPv4 adres opgeven. Als dit veranderd kan de tunnel niet juist worden opgebouwd.

In geval van native / dual-stack staan de protocollen volledig los van elkaar, dus dan hangt het weer niet samen met elkaar.

Maar ik heb begrepen dat Zeelandnet nu dus test met een 6RD oplossing wat ik erg jammer vind, had gehoopt op een native IPv6 test. :X ... Ik sla over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Ja, ze doen het inderdaad met 6RD.
Ik vind het best wel stom dat het zo moet, aangezien ZeelandNet IPv4's dynamisch zijn en je dus bij verandering je nieuwe ip moet doorgeven.... En zo'n verandering komt bij ons best vaak voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

timmie1 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 22:27:
Ja, ze doen het inderdaad met 6RD.
Ik vind het best wel stom dat het zo moet, aangezien ZeelandNet IPv4's dynamisch zijn en je dus bij verandering je nieuwe ip moet doorgeven.... En zo'n verandering komt bij ons best vaak voor!
Ik wacht om die reden dan ook lekker totdat ze native IPv6 leveren. Wat nog dit jaar (hoor geruchten Q1) zou moeten gebeuren.

Tot die tijd houd ik mijn eigen Sixxs tunnel wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Ik denk niet dat ze dit jaar al Native gaan leveren, zijn ze veel te sloom en ouderwets voor.

Pagina: 1 ... 4 ... 20 Laatste