Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:44
Goed nieuws :) , vanaf 1 maart aanstaande zitten er 15(!) HD kanalen in het standaardpakket. Het betaalde HD pakket komt hiermee te vervallen.
De volgende kanalen zijn dan in HD te ontvangen:
NL1, NL2, NL3, RTL4, RTL5, SBS6, RTL7, Veronica, NET5, RTL8, Eurosport, Discovery Channel, Animal Planet, National Geographic en MTV.

Bron is de Delta Digitale TV nieuwsbrief (via de mail)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:40

Snow_King

Konijn is stoer!

Oeh, dat klinkt goed! Ik heb altijd geweigerd een HD pakket te nemen aangezien ik vond dat het er standaard in hoorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:11
Dat is zeker goed nieuws. Je kan nu trouwen ook online tv kijken op www.zeelandnet.nl/tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 16:50
Goed nieuws! Maar dan moet je zeker alsnog een smartcard en CI-module hebben?
En die heb ik dus niet dus voorlopig alleen maar Ned1,2,3 SD in Digitale kwaliteit.

Nu nog de alles-in-een pakketten die goedkoper zijn en fatsoenlijke internetverbindingen + fatsoenlijke modems en we zijn blij! :P

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:36

sus

is druk :+

Vandaag een klant die een stickje wilde voor op zijn nieuwe wlan-modem van ZeelandNet... Ook hier worden nu dus wlan-modems uitgedeeld, maar of ik daar nou zo blij mee ben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Het is toch al een paar maanden zo dat ZeelandNet draadloze modems uitgeeft aan nieuwe klanten?
Een paar weken terug waren er enkele artikelen op Nu en Google News dat o.a. de ZeelandNet-modems lek waren.

En inderdaad denk ik dat het toch beter en veiliger is om een eigen router of switch aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Sinds kort worden er idd wlan-modems uitgegeven voor abo's vanaf premium en hoger.
Ik ben wel benieuwd naar welk type modem hiervoor gebruikt wordt, ik verwacht zelf de Cisco EPC3925. Die wordt namelijk ook gebruikt door Ziggo & UPC.
Als iemand hier meer over weet hoor ik het graag.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Prolution schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 18:04:
Sinds kort worden er idd wlan-modems uitgegeven voor abo's vanaf premium en hoger.
Ik ben wel benieuwd naar welk type modem hiervoor gebruikt wordt, ik verwacht zelf de Cisco EPC3925. Die wordt namelijk ook gebruikt door Ziggo & UPC.
Dan hoop ik dat je nog mag kiezen voor eentje dat echt alleen een modem is, namelijk binnenkort een nieuwe verbinding aanvragen voor mijn nieuwe huis en zit eerlijk gezegd niet te wachten op zo'n modem/router combi. Gebruik liever mijn eigen spul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Ben idd ook wel benieuwd of ze zo flexibel zijn dat je het wlan-modem op een 'bridged' mode kan zetten. Hierdoor schakel je de feitelijke router functionaliteit uit, en werkt de ingebouwde wlan dus ook niet meer.

Als je direct achter zo'n modem/router combi nog een eigen router plaats heb je last van een dubbele NAT ('firewall'). Wat dus niet echt handig is met bijv. poorten openen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Van modems gesproken, ik heb laatst een nieuwe EPC3212 gekregen met een nieuwere firmware. De oudere had een firmware van 26 Augustus. Ik kan nu helaas niet meer inloggen en status bekijken (voice). Voorheen kon ik dat altijd wel. Nergens op internet werkende inloggegevens te vinden. :(

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Prolution schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 18:04:
Op de helpdesk pagina even gezocht op "Wifi"
En dan kom je ook op de instelpagina

een van de afbeeldingen : Afbeeldingslocatie: http://www.zeelandnet.nl/klantenservice/afbeeldingen/kabelmodem/router-modem_EPC3925/Menu_1_SETUP-Quicksetup.jpg

Cisco EPC3925 dus

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Net antwoord van Zeelandnet ontvangen, en je kan bij het aansluiten aan de monteur vragen voor een traditioneel modem ipv de router/modem combi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Gelukkig, die WiFi Cisco's zijn 10x niks...

Modbreak:In meerdere topics hetzelfde posten is niet gewenst, en werving ook niet. Er loopt al een topic voor glas in Zeeland, Glasvezel Zeeland. Houd het daar in, en blijf hier on-topic over ZeelandNet

[ Voor 67% gewijzigd door DJSmiley op 04-03-2013 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Het lijkt er op dat Delta & ZeelandNet binnenkort ook Alles-in-1 pakketten gaat aanbieden (werd tijd ;)).
Een hint wordt hiervoor gegeven door het tonen van een "1" (met daarin 3 vakken = 1) op bepaalde plekken (zoals in de bios in Vlissingen).

[ Voor 35% gewijzigd door Prolution op 11-03-2013 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
De alles-in-één pakketten zijn geintroduceerd! Je krijgt bij een contract van 2 jaar een Galaxy Tab cadeau...
Eerste indruk: dezelfde prijzen die ik nu apart al betaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 11:11
Beetje apart inderdaad die aparte 'nieuwe' (oude) tarieven!

Een aantal zaken zijn me toch al gelijk opgevallen. Als je in de folder kijkt die je per post hebt gekregen staat bij het Instap abonnement dat je een WiFi modem in bruikleen krijgt, maar op de website staat die niet in het tabelletje. Als je vervolgens de FAQ leest krijg je dit antwoord;
Wat is de maximale snelheid van het wifi-signaal via het router-modem?

In de praktijk kunt u een maximale snelheid van 60 Mbps halen. De maximale snelheid van uw internetabonnement kan hoger liggen dan de snelheid van het wifi-signaal. U kunt de maximale snelheid van uw router-modem benutten door gebruik te maken van vaste bekabeling. Op het router-modem zijn vier poorten aanwezig voor vaste bekabeling.
Oftewel, geachte vaste klant, om gebruik te kunnen maken van de extra's die nieuwe klanten bij start van een premium abonnement krijgen moet u uw abonnement verhogen!

Conclusie: Veel van hetzelfde, weinig vernieuwend, maar okay de kwaliteit blijft hetzelfde :-)

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 20:31
Ik vind het jammer dat ze nu met deze actie komen terwijl ze binnen nu en een paar maanden ook met interactieve tv gaan komen.

Nu is de actie vooral dat je een gratis samsung tablet krijgt voor wat je eigenlijk al hebt. Niets nieuws of extra's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killugh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-07 14:30

killugh

lava right ahead

Wat worden we als trouwe klanten weer beloond. Iemand die nieuw een alles in 1 premium aanvraagt krijgt gewoon de galaxy tab 2, maar als je al premium internet hebt met zeelandnet telefonie en digitale televisie dan kon je mooi in de klei zakken. Je betaalt meer en je krijgt geen tablet, enkel als je overstapt naar super.... ;w

pain is nothing that a downpour won't erase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ja voor 13 euro meer 24 maanden is 315 euro wat je over 2 jaar meer betaald.

Goed je krijgt dan 80 ipv 50 Mb en een Tab2.
Laat die Tab2 nu net 315 euro kosten ....

Maar ja dit soort acties gebeuren overal (kijk naar alle telefoonabonnementen)

Ze hadden wat mij betreft de huidige klanten moeten vragen of ze ook hun abo om willen zetten naar ai1 abo en dan een korting of eventueel een tab kado geven.

Ik heb ook digitale tv, telefonie en internet. Als ze graag willen dat ik een combi abo afneem laat ze dan een leuke actie bedenken.

Ik denk namelijk niet dat er heel veel klanten zijn die alles afnemen namelijk.

[ Voor 43% gewijzigd door Frostbite op 12-03-2013 21:02 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:59
Is die SG tab2 de 10.1 of de 7 inch? Op het plaatje staat 7.0..

http://www.zeelandnet.nl/...assets/img/galaxy-big.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Type: P5110 Tab2 10.1 16Gb wit -> In de actievoorwaarden staat dit namelijk.

Verder vanmorgen ook op het werk de discussie gehad over deze 'actie'
Niemand stapt over zo te horen en er was zelfs al een collega die had gebeld en zijn beklag had gedaan...

Nogmaals erg vervelend dat Zeelandnet niet met een leuke actie komt t.o.v. hun huidige klanten. Maar goed wie weet komt dat nog want de aanbieding nu is gewoon geen aanbieding in mijn ogen.

[ Voor 72% gewijzigd door Frostbite op 13-03-2013 10:07 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Juist, de huidige 'aanbieding' is best wel onbeschoft. Je betaalt hetzelfde (of meer om als huidige klant de Tab te krijgen) en je zit er voor 2 jaar aan vast . Bovendien is de snelheid magertjes voor een alles-in-een abonnement. Als ze nou 20 - 100 - 160 hadden gedaan, dan was ik zeker overgestapt (Hoewel het internet nu al erg onstabiel is, vooral 's avonds).

Ik had vooral gehoopt dat een alles-in-een pakket, net als bij Ziggo, een flinke besparing opleverde.

Ik kan blijkbaar mijn persoonlike aanbod niet eens bekijken.
Ik krijg de volgende melding:

Dank u wel voor uw interesse

ZeelandNet komt volgende week met een persoonlijke aanbieding voor u als zakelijke gebruiker.
Kijk vanaf 19 maart as. op zeelandnet.nl/mkb

Maar ik ben helemaal geen zakelijke gebruiker?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Zoals ik het nu zie bied deze alles in 1 optie/aanbieding met sgstab 2 cadeau alleen meer voordeel als je nu geen telefonie hebt.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/P1jAvILZbZG1YrszyIAWuUk9/thumb.png

Voor 7 euro meer (174) over 2 Jaar, heb ik dus telefonie en een tablet cadeau.

Reden voor mij om telefonie te nemen, zijn die pleuris 09 service nummers die een sloot geld kosten buiten mijn mobiele bundel.

Via een vaste aansluiting zijn deze kosten wat minder.

[ Voor 6% gewijzigd door whyz op 14-03-2013 12:51 ]

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:59
Ik zit nog in dubio wat ik moet doen; zit in hetzelfde schuitje als ^^

Pros:
- De verwachting is dat ik nog zeker 2 jaar bij Zeelandnet / Delta zit
- Tablet - meerkosten abo = + (ongeveer) € 140

Cons:
- Telefonie ga ik hoogstwaarschijnlijk niet gebruiken
- Tablet heb ik al

Iemand advies?

[ Voor 17% gewijzigd door emiel74 op 14-03-2013 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Hier hetzelfde, heb op dit moment Premium & TV (€30,45 + €17,25 = €47,70 p/maand).
Telefonie regel ik op dit moment zelf via VoIP (ongeveer €40 p/jaar). Ik kan dus ook kiezen voor het Alles-in-1 Premium pakket met een gratis tablet (2-jaars contract).

Wat ik een beetje teleurstellend vindt is dat de snelheden bij de "Alles-in-1" pakketten exact hetzelfde zijn als die bij de losse internet pakketten. Dus wat dat betreft ga ik er qua snelheid niet op vooruit (behalve als ik fors meer p/maand ga betalen ;) ).

Het kabeltarief voor 'TV Basis' (€17,25) blijft trouwens gewoon nog via de maandelijkse (energie) factuur van Delta lopen.

Ook jammer dat het al een relatief verouderde tablet is (bijna 1 jaar oud), en ook de review van tweakers is niet echt positief: reviews: Samsung Galaxy Tab 2 10.1

Nog ff nadenken of ik het ga doen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
De Alles in 1 pakketten zijn inderdaad erg teleurstellend.
Er is geen enkel voordeel t.o.v. losse onderdelen, in de vorm van snelheid, prijs, of extra functionaliteit.

Ik heb nu premium internet met telefonie erbij. Een alles in 1 pakket zou me € 1 per maand voordeel opleveren, maar daar ga ik me echt niet een jaar voor vastleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marthan
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-01-2023
Ik heb heb een breedbandsuper, een tel. En dig. Televisie a €76,-.
Dus wil ik de tablet, moet ik nog even naar het duurste overstappen......jaja.

Als je nu van premium naar breedband gaat, en al dig. Televisie met telefoon hebt, betaal je dus
€68,-.......en krijg je de tablet...

Toch even met zeelandnet gebeld, ben tenslotte al meer dan 12 jaar trouwe klant, maar voor mij dus
Een " sorry, maar niet voor u".

Dus, conclusie, iemand die nu neemt wat ik al vele jaren heb, krijgt dit jaar €88,- korting en een tablet,
En ik kan als vaste klant in de welbekende zeeuwse klei zakken.......of in een iets andere substantie.

O, ja, de medewerker aan de telefoon gaf mij het advies om een mail te sturen, wat ik gedaan heb.
Reactie: een automatisch bericht dat de mail niet in behandeling wordt genomen. Bedankt.

Nu ga ik mij maar eens bezinnen op wat te doen, weet het eerlijk gezegd nog niet.
We wachten de reactie maar af, bij een positieve reactie zal ik dat ook zeker laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Pffft, prutsers.
Omdat de telefonie niet werkt en het internet 's avonds disconnect, ben ik genoodzaakt een
back-up combinatie van DSL+ VoIP te nemen. Het is bekend dat het een algemeen probleem hier is, want mijn vrienden hebben het ook. Vervolgens krijgen we een tariefsverhoging voor telefonie. Daarna een aanbieding wat voor huidige abonnees helemaal niks is. Wat is het volgende? Abonnementstarieven omhoog?
En dan zijn ze de beste provider van NL? Flauw hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:36

sus

is druk :+

Ik heb sinds een paar dagen last van een geknepen usenetverbinding lijkt het wel, en dan alleen in de avonduren (18:00-23:00). Buiten die uren trek ik de pijp volledig vol met downloads, binnen die uren max 3MB/s (ipv 9MB/s).

De HTTP/FTP/Torrent downloads gaan dan weer wel op volle snelheid, 24/7.

Ik gebruik de servers van giganews, maar ook als ik met highwinds verbinding maak heb ik er last van.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killugh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-07 14:30

killugh

lava right ahead

Nee helaas, mijn usenet abo gaat niet sneller dan 20Mbit, dus ik kan ook niet voor je testen.

pain is nothing that a downpour won't erase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
sus schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 15:58:
Ik heb sinds een paar dagen last van een geknepen usenetverbinding lijkt het wel, en dan alleen in de avonduren (18:00-23:00). Buiten die uren trek ik de pijp volledig vol met downloads, binnen die uren max 3MB/s (ipv 9MB/s).

De HTTP/FTP/Torrent downloads gaan dan weer wel op volle snelheid, 24/7.

Ik gebruik de servers van giganews, maar ook als ik met highwinds verbinding maak heb ik er last van.

Iemand enig idee?
Heb ik geen last van. ik heb premium internet.
Mijn news server is sunny usenet, verbonden op poort 563 (SSL), download client is altbinz.
ik haal op alle tijden wel 5,8 MByte/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

^^

met hem. Haal hier max 5,9Mb/s en laatst met Ubuntu mediaserver 6.0Mb/s \o/
In twee dagen tijd al 60 Gb erdoor heen gejaagd met Sunny.

Zeelandnet Highwinds was bij mij altijd heel erg onstabiel. Plus het feit dat de dal uren erg kort waren (0:00-6:00 geloof ik) Met een payserver als sunny haal ik gewoon stabiel de volle snelheid (premium) op elk moment van de dag.

[ Voor 5% gewijzigd door Frostbite op 24-03-2013 01:16 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Hmm een kennis heeft het voor elkaar gekregen om de drie losse onderdelen om te zetten naar een alles in 1 pakket en zo toch nog een paar euro voordeel te krijgen.

Hiervoor had hij een klacht aangemaakt (waarom huidige klanten er bekaaid van af komen)..
Hieronder het antwoord van Zeelandnet:
... Wel wil ik u er op wijzen dat een overstap naar het alles-in-1 premium pakket u een financieel voordeel oplevert.
Uw huidige kosten zijn als volgt:

Breedband Premium: EUR 30,45
Digitale Telefonie: EUR 8,95 ( na verrekening combinatiekorting)
Kabelsignaal: EUR 17,25 ( via uw maandelijkse Deltafactuur)

Totaal: EUR 56,65 p.m.

Het Alles-in-1 Premium pakket kent een maandbedrag van EUR 54,95, een verschil van EUR 1,70 per maand of EUR 40,80 over de 2-jarige contractsperiode.
Twijfel ik dit dit ook zo laat omzetten.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Sc0rPi0N schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:27:
Hmm een kennis heeft het voor elkaar gekregen om de drie losse onderdelen om te zetten naar een alles in 1 pakket en zo toch nog een paar euro voordeel te krijgen.

Hiervoor had hij een klacht aangemaakt (waarom huidige klanten er bekaaid van af komen)..
Hieronder het antwoord van Zeelandnet:

[...]

Twijfel ik dit dit ook zo laat omzetten.
Dit is de "deal" die mensen ook krijgen zodra ze telefonie niet hadden maar dit in die alles in 1 actie erbij kregen. Met exact hetzelfde bedrag.

Het is ook wat dom van Zeelandnet dat het niet gelijk is aangepast bij mensen die de overstap wilden doen naar Alles in 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
De tablet actie is inmiddels afgelopen, dus kan je nu ook geen 2-jarig contract meer afsluiten.
Lijkt me ook wel logisch want je hebt nu geen voordeel meer tegen over een 1-jarig contract.

Indien je nu 3 losse pakketten hebt, en langer dan 1 jaar abonnee bent, kan je ten alle tijde naar een Alles-in-1 pakket naar keus overstappen.

Losse pakkettenAlles-in-1Voordeel p/maand
Midi / Instap (8/2)€48,79€47,95€0,84
Premium (50/5)€55,95€54,95€1,00
Super (80/8)€76,29€68,95€7,34

Voornamelijk voor de personen die een Super abo hebben met telefonie zijn de Alles-in-1 pakketten interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Ik kan nog steeds niet geloven dat ze huidige, trouwe abonnees zomaar afschepen...
Wat maakt die 12,00 per jaar korting nou uit?
Die ben je toch zo weer kwijt met die hoge telefonietarieven en met de aanschaf van module+smartcard.
Voor de prijs van het middelste pakket had ik in m'n oude huis een 100/100 FttH totaalpakket gehad. :(

Ik lees trouwens net van de recentste ontwikkelingen bj UPC.
Eigenlijk zouden ze hier in ZL ook wel meer (zeker meer upload) snelheid kunnen aanbieden en een ongecodeerd basispakket.

[ Voor 37% gewijzigd door timmie1 op 08-04-2013 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Daarnet een mail ontvangen over tariefsverhoging.
Is het een grap of hebben anderen dat ook gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Nee het is geen grap, ik heb de mail ook gehad.
Meer info op de volgende link: http://www.zeelandnet.nl/abonnementen/tariefwijziging.php
Het zijn niet alleen prijsverhogingen, de kosten van Super & Extreem gaan bijvoorbeeld naar beneden. Helaas gaat mijn abo (Premium) wel met 0,55 omhoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prijs verhoging waarom?

UPC Alles-in-1 Extreme Power € 89,50 p/m
200 Mb/20 Mb Internet
Horizon TV Royaal HD
Bellen Onbeperkt
Digitale Kabel TV Radio
29 HD zenders
110 digitale tv-zenders
Inclusief Film1
(t.w.v. € 15,- p.m.)
Bellen Onbeperkt Altijd
(t.w.v. € 14,- p.m.)

Interactieve
tv Tot wel 10 dagen geleden tot wel 3.000 programma’s en series wanneer het u uitkomt, zonder extra kosten.

Bij ZeelandNet voor € 92,94 p/m

ZeelandNet Extreem:
160 Mb / 10 Mb

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2013 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielemuis
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:43
Prijs Verhoging waarom?
Nou Vooral omdat we niet kunnen over stappen naar UPC Of Ziggo,
en als je naar een ander wilt je vast zit aan een half-bakken ADSL lijn,

Ik kan je vertellen, als ze hier glasvezel in de straat komen leggen,
help ik persoonlijk de tegels van de stoep halen >:)

Maar even wat anders, bij de nieuwe alles in 1 Abo's krijg je een WIFI modem,
weet iemand wat voor modem dit is?

En gaan ze straks van zldnet dan ook een 2de band open zetten om zo iedereen in de straat mijn internet verbinding te laten misbruiken?

Heb nu namelijk wat matig WIFI Bereik in huis, dus of een 2de modem erbij, of een jaartej bijtekenen bij zldnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Verwijderd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 20:36:
Prijs verhoging waarom?

200 Mb/20 Mb Internet
Horizon TV Royaal HD
Bellen Onbeperkt
Digitale Kabel TV Radio
29 HD zenders
110 digitale tv-zenders
Inclusief Film1
(t.w.v. € 15,- p.m.)
Bellen Onbeperkt Altijd
(t.w.v. € 14,- p.m.)

Interactieve
tv Tot wel 10 dagen geleden tot wel 3.000 programma’s en series wanneer het u uitkomt, zonder extra kosten.

ZeelandNet Extreem:
160 Mb / 10 Mb
Ze hebben een monopoly-positie, ze zijn de enige waar je naartoe kan voor wat redelijkere snelheid.
En dus kunnen ze een groot bedrag rekenen. Ziggo en UPC zijn ook grote concurrenten voor de xDSL-boeren en die rekenen ook nog erg aantrekkelijke prijzen itt ZeelandNet. Maar als het niet anders kan...

@Mielemuis Als ze hier glasvezel gaan aanleggen,dan zal dat rond 2020 zijn, helaas. Er is te weinig animo, er worden geen groepen gevormd om het te realiseren. Al meerdere keren mensen geprobeerd te mobiliseren maar nee hoor. Gemeenten hebben ook geen haast, ze zijn immers zelf mede-eigenaar. Wanneer ze hier in de buurt gaan aanleggen, zou ik zelf de hele weg naar onze huizen graven! Zodat ze geen enkele reden hebben om ons niet aan te sluiten...

Het WiFi-modem is een Cisco, het type hetzelfde WiFiModem als Ziggo nu aan haar klanten levert.
Typenummer weet ik even niet uit het hoofd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielemuis
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:43
Ja dat van die monopolie positie is wel degelijk waar,
en als je al klant bent kun je ook echt in de klei zakken wat betreft aanbiedingen,

Heb een jaar terug eens mee gedaan met een actie, kreeg een nieuw modem, dit werd geïnstalleerd. een half jaar hogere snelheid voor hetzelfde geld, en na een half jaar met boete mijn abo terug laten zetten, ik was over dat half jaar €5 voordeliger uit, had een hogere snelheid, en een nieuw modem.
Had ze het voor het omzetten allemaal al eens uitgelegd dat het voordeliger was om mij gewoon €50 korting te geven voor een half jaar dan dit, maar dat kon niet, dus dan maar zo 8)7 .

En dan 3maanden later voor alle abonnees de snelheid verhogen...

Dus waarschijnlijk dit modem http://tinyurl.com/cl7cqkt.
of je daar dan zo blij mee moet zijn.

@timmie1,
als je mij helpt graven, kom ik bij jouw ook helpen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gewoon een gierige provider ze lopen met alles achter.Interactieve tv zou eind 2011 klaar zijn zeiden ze,we zijn 2 jaar verder nog steeds niks van waar.Online Tv ze zijn te gierig om een paar servers op te zetten zodat je alle kanalen kunt ontvangen want als je een extra smartcard wilt moet je elke pakket waar je voor een abonnement voor hebt nog een keer hetzelfde abonnement op de extra smartcard nemen.
Ik heb net bij Ziggo gecheckt daar krijg je 3 smartcards + alle abonnementen op smartcard 1 op smartcard 2+3 gratis echt een gierig bedrijf echt niet normaal meer.Het is jammer dat er niemand er wat aan doet.
Klanten die nu Internet +Bellen zijn nu duurder uit dan nieuwe klanten die nog eens een tablet gratis krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 15:03
Ben sinds kort (2 maanden) overgestapt naar het 50mbit per sec abonnement, Heb er tot nu toe alleen maar problemen mee gehad. Als mijn broertje op mijn xbox zit heb ik op mijn laptop heel traag maar vaker geen internet. Als ik alleen mijn laptop via kabel rechtstreeks via router aansluit(router is weer aangesloten aan de cisco) Heb ik de beloofde 50mbit maar draadloos maar 25. Internet valt er vaak uit.

Het gaat om de cisco EPC3925 en de router: TP-LINK TL-WR1043ND

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:19

Woohooo

Smilie, James Smilie

ad patat schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 19:18:
Als ik alleen mijn laptop via kabel rechtstreeks via router aansluit(router is weer aangesloten aan de cisco) Heb ik de beloofde 50mbit maar draadloos maar 25.
Nou dan!? Je geeft nu zelf al aan dat dit niks met Zeelandnet te maken heeft maar met je eigen netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
Woohooo schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 19:36:
[...]

Nou dan!? Je geeft nu zelf al aan dat dit niks met Zeelandnet te maken heeft maar met je eigen netwerk.
dat wil nog niet verklaren dat het internet alsnog onstabiel is en in combinatie met mijn xbox helemaal niet werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:19

Woohooo

Smilie, James Smilie

Test het anders uit zonder je TP router. Op die Cisco EPC3925 zitten 4 utp poorten en wireless radio. Wat je met die TP router doet kan die Cisco modem ook. Wellicht heeft die TP router iets beter bereik of snelheid, maar hiermee vang je in ieder geval af dat het probleem wel of niet bij je eigen hardware zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 20:31
Ik heb exact dezelfde configuratie als "ad patat" en heb zelf ook last gehad van wegvallende verbindingen.
Echter was dit altijd met wireless, en mijn server met kabel had nooit ergens last van.

Mijn vermoeden was dan ook dat het eerder aan de tp-link lag dan aan de zeelandnet verbinding.

Ad, als je de xbox en je laptop beide met kabel aansluit, heb je dan ook nog problemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
Squall schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 21:14:
Ik heb exact dezelfde configuratie als "ad patat" en heb zelf ook last gehad van wegvallende verbindingen.
Echter was dit altijd met wireless, en mijn server met kabel had nooit ergens last van.

Mijn vermoeden was dan ook dat het eerder aan de tp-link lag dan aan de zeelandnet verbinding.

Ad, als je de xbox en je laptop beide met kabel aansluit, heb je dan ook nog problemen ?
Heb met zeelandnet gebeld in totaal 3 keer met ong 50 min wachttijd 8)7

Heb het verhaal uitgelegd, vervolgens zij de vrouw dan ik mijn laptop rechtstreeks via kabel naar modem moet verbinden en dan kijken of de problemen er dus nog steeds zijn, Zij bood mij trouwens aan om gelijk een nieuw modem te sturen zonder die wifi functie omdat daar vaker problemen mee zijn(met de wifi functie). Ik heb gezegd dat ik eerst wel via die verbinding ga proberen. (achteraf heel stom Zie hieronder)

Had dit dus geprobeerd rechtstreeks aangesloten en vervolgens iets van 8 internet pagina's vlak achter elkaar geopend, maar 3 ofzo werden er geopend en de andere niet(Weer een fout melding) De internet verbinding was overigens wel de beloofde snelheid. Heb mijn conclusies getrokken en ben van mening dat het modem/verbinding niet bestand is tegen zware belasting. Ook als je dus kijkt router in comb. met xbox.
Dus was voor mij overduidelijk.

Vervolgens weer de klanten service gebeld. 20min wachttijd. Kreeg ik iemand anders aan de lijn :F . Dus weer heel het verhaal moeten vertelen. En dus het gene van hierboven verteld. (Werd weer een paar keer in de wacht gezet omdat ze wat ging uitzoeken)Vervolgens kwam zij tot de conclusie dat het modem naar behoren werkt en dat ik geen recht heb op vervanging die mij is aangeboden. |:( . Volgens haar moest ik de dchp(of iets wat er op lijkt) functie op de router uitzetten. Ze zij ook dat ik maar 4 pagina max te gelijkertijd kan openen en dat dit een instelling is van de computer. IK WERD ECHT ONTZETTEND KWAAD, KON HAAR WEL OP HAAR SMoEL STAMPEN. Ik kwam er met haar helaas niet uit, het kwam er op neer dan het aan mij lag en kreeg geen vervangend modem.

Vervolgens heb ik 10 min later weer gebeld in de hoop de vrouw van het eerste belletje weer aan de telefoon te krijgen.Weer 20 min wachttijd verder. Toen kreeg ik weer iemand anders aan de lijn, weer heel het verhaal moeten uitleggen. Ze bood mij gelijk een vervangend modem aan.

Hiermee is dus (hopelijk) alles opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Heb zojuist het nieuwsbericht gelezen dat UPC weer de snelheden flink gaan verhogen.
Heeft Zeelandnet al een reactie gegeven op de verhogingen die Upc (en Ziggo?) gaan doorvoeren?
Ik bedoel, onze prijzen zijn erg hoog in vergelijking met de anderen(zelfs alles-in-één), de upload is erg beperkt, downloadsnelheid is 160 max. Geen ongecodeerd basispakket, geen interactief platform.

Ik heb de stille hoop dat klanten van hen zo'n reactie gaan geven van "Hee, dat willen wij ook!".
En dat ze gelijk capaciteitsuitbreiding, kabelkwaliteitscontrole en betere monitoring gaan doorvoeren als ze ook die weg inslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timmie,

Het probleem is dat je niks met hun kan beginnen ze doen waar ze zin in hebben.
En het 2e probleem is dat ze niks willen of niks kunnen bijv. Webmail werkt al 6 maanden niet nog steeds geen oplossing.Interactieve televisie kunnen ze ook niet jaren lang beloven niks van waar maken.Als UPC straks met 500Mbps komt voor ongevee 70 EUR zonder TV en telefonie dan vraagt ZeelandNet nog steeds 76 EUR voor 160/10Mbit, zonder TV en telefonie en als ZeelandNet jaren later met 500Mbps komt betaal altijd 30 EUR meer voor hetzelfde.Het is gewoon wachten op glasvezel dat is het enigste wat wij kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Dat is duidelijk. Ze hebben een flinke achterstand in de dienstverlening. Ze hebben weliswaar nu HD in basispakket echter is het nog niet vergelijkbaar met Ziggo en zeker niet met UPC.

Maar..

Als mensen zoveel moeite hebben met die hoge tarieven en achterstand van ZeelandNet,
waarom probeert niemand dat mee om de FttH hier naartoe te krijgen?

Ik bedoel, ik kan zo een afspraak maken met wethouder en projectleider van Reggefiber (Dat hebben ze allebei gemeld) om het een en ander te bespreken, maar daarnaartoe kan ik niet alleen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HD in basispakket waren ze als aller aller aller laatste mee waar UPC/ZIGGO eind 2010 dat in hun standaard basispakket had hebben zij dat nu.Interactieve televisie dit is van hun eigen persbericht:
De vernieuwing draagt er tevens aan bij dat in 2011 interactieve televisie in Zeeland mogelijk wordt.

Ze kunnen gewoon niks dat is een feit ze lopen zoveel achter op alles Zigoo loopt ook achter op UPC en nu hoor je steeds meer berichten dat UPC Ziggo gaat overnemen kunnen ze gelijk ook ZeelandNet overnemen.

http://www.allesin1provid...overgenomen_door_upc.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
Squall schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 21:14:

Ja zekers, hoop dat ik het nieuwe modem snel afgeleverd krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Verwijderd schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 22:12:
HD in basispakket waren ze als aller aller aller laatste mee waar UPC/ZIGGO eind 2010 dat in hun standaard basispakket had hebben zij dat nu.Interactieve televisie dit is van hun eigen persbericht:
De vernieuwing draagt er tevens aan bij dat in 2011 interactieve televisie in Zeeland mogelijk wordt.

Ze kunnen gewoon niks dat is een feit ze lopen zoveel achter op alles Zigoo loopt ook achter op UPC en nu hoor je steeds meer berichten dat UPC Ziggo gaat overnemen kunnen ze gelijk ook ZeelandNet overnemen.

http://www.allesin1provid...overgenomen_door_upc.html
[irritatie]
Ik denk niet dat ze ZeelandNet zullen overnemen. Delta/ZeelandNet is nu deels eigendom van verschillende Zeeuwse gemeenten en de provincie. Ze zullen ZeelandNet dus niet willen opgeven. Hetzelfde verhaal met glasvezel.

Ook ben ik er wel op tegen dat LG (moederbedrijf UPC) ook Ziggo overneemt.
Al onze bedrijven komen in buitenlandse handen.

Ik begrijp eerlijk gezegd niet meer hoe Consumentenbond ZeelandNet als beste kunnen kronen.
Ze lopen achter in technische ontwikkeling en zijn vreselijk duur. Of nemen ze dat dan niet mee?

Interactieve tv in Zeeland? Overal leverbaar, behalve bij ZeelandNet -.-
[/irritatie]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betrouwbare interactieve tv
DELTA is niet de enige partij in de markt die deze visie heeft. Waar DELTA zich in onderscheidt is kwaliteit en service gekoppeld aan onze lokale betrokkenheid met de Zeeuwse maatschappij. DELTA is van de Zeeuwen en voor de Zeeuwen.

Als DELTA van ons is mogen wij ook de te hoge prijzen verlagen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2013 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Verwijderd schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 22:50:
Betrouwbare interactieve tv
DELTA is niet de enige partij in de markt die deze visie heeft. Waar DELTA zich in onderscheidt is kwaliteit en service gekoppeld aan onze lokale betrokkenheid met de Zeeuwse maatschappij. DELTA is van de Zeeuwen en voor de Zeeuwen.

Als DELTA van ons is mogen wij ook de te hoge prijzen verlagen?
Was dat maar waar, zucht... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iemand een klacht heeft:

https://www.klacht.nl/zeelandnet/?m=list&t=complaint

ze reageren erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
timmie1 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 22:40:
[...]
Ook ben ik er wel op tegen dat LG (moederbedrijf UPC) ook Ziggo overneemt.
Al onze bedrijven komen in buitenlandse handen.
Ziggo was tot voor de beursgang volledig in handen van warburg pincus en cinven.
Dus het was al lang in buitenlandse handen.
Deze bedrijven hebben destijds Casema, @home en multikabel gekocht en samengevoegd tot Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit doet me wel heel erg aan zeelandnet denken: YouTube: The First Honest Cable Company

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

_O- Haha, dat filmpje over de 'eerste eerlijke kabelboer'
Geldt trouwens niet alleen voor Zeelandnet hoor... :X

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Verwijderd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 20:36:
Prijs verhoging waarom?

200 Mb/20 Mb Internet
Horizon TV Royaal HD
Bellen Onbeperkt
Digitale Kabel TV Radio
29 HD zenders
110 digitale tv-zenders
Inclusief Film1
(t.w.v. € 15,- p.m.)
Bellen Onbeperkt Altijd
(t.w.v. € 14,- p.m.)

Interactieve

ZeelandNet Extreem:160 Mb / 10 Mb
Sorry hoor maar het is niet echt eerlijk om Zeelandnet te gaan vergelijken met een UPC of een Ziggo. Vergeet even niet dat de laatst genoemde bedrijven een groter klantenbestand hebben van zeg een factor 10.
Bronnen (2012):
UPC
Ziggo
Zeelandnet

Dat zij dus in verhouding meer moeten rekenen dat de bovenstaande bedrijven dat kan ik mij goed indenken. Ze hebben inderdaad een monopolie op de internet markt in Zeeland, echter hebben UPC en Ziggo dit ook nog steeds in grote delen van het land. (Fiber is nog lang niet overal)
Verwijderd schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 22:13:
Het is gewoon een gierige provider ze lopen met alles achter.Interactieve tv zou eind 2011 klaar zijn zeiden ze,we zijn 2 jaar verder nog steeds niks van waar.Online Tv ze zijn te gierig om een paar servers op te zetten zodat je alle kanalen kunt ontvangen want als je een extra smartcard wilt moet je elke pakket waar je voor een abonnement voor hebt nog een keer hetzelfde abonnement op de extra smartcard nemen.
Ik heb net bij Ziggo gecheckt daar krijg je 3 smartcards + alle abonnementen op smartcard 1 op smartcard 2+3 gratis echt een gierig bedrijf echt niet normaal meer.Het is jammer dat er niemand er wat aan doet.
Klanten die nu Internet +Bellen zijn nu duurder uit dan nieuwe klanten die nog eens een tablet gratis krijgen.
Zie de bovenstaande tekst. Het is an sich niet vreemd dat men inkomsten moeten halen uit dergelijke kleine dingen.

Daarnaast heeft men al aangegeven dat er dit jaar interactieve televisie komt (Mijn humax heeft kort geleden nog een update gekregen van de delta) Welke de knop voor interactieve televisie activeert (maar nog niet kan gebruiken)
Verwijderd schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 21:24:
timmie,

Het probleem is dat je niks met hun kan beginnen ze doen waar ze zin in hebben.
En het 2e probleem is dat ze niks willen of niks kunnen bijv. Webmail werkt al 6 maanden niet nog steeds geen oplossing.Interactieve televisie kunnen ze ook niet jaren lang beloven niks van waar maken.Als UPC straks met 500Mbps komt voor ongevee 70 EUR zonder TV en telefonie dan vraagt ZeelandNet nog steeds 76 EUR voor 160/10Mbit, zonder TV en telefonie en als ZeelandNet jaren later met 500Mbps komt betaal altijd 30 EUR meer voor hetzelfde.Het is gewoon wachten op glasvezel dat is het enigste wat wij kunnen doen.
Wat werkt er precies niet aan de webmail als ik vragen mag? Ik ervaar namelijk zelf geen problemen mee (naast de aanloop problemen toen de interface was overgezet naar de nieuwe).

Wbt interactieve televisie, ik denk echt wel dat ze dit jaar hetgeen gaan opleveren. Ze hebben er immers ook al mee geadverteerd. Klik

Persoonlijk zou ik echter eerder voor een netflix achtig iets gaan. Maar wellicht weet de delta/zeelandnet ons nog te verassen met de beschikbare media.
ad patat schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 22:23:
[...]
Ja zekers, hoop dat ik het nieuwe modem snel afgeleverd krijg.
De WiFi modems zijn inderdaad niet echt denderend. (Dit heb ik ook bevestigd gekregen van een monteur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Delta medewerker zeker?

Dus het is gewoon normaal dat zij voor iedere extra smartcard op alle abonnementen dat je al hebt voor smartcard 1 nog een keer vragen voor smartcard 2 of 3 terwijl je bij Ziggo 3 smartcards krijgt voor niks.
Het is ook zeker normaal dat ze € 24 ,- p.m meer vragen voor de duurste abonnement 160MB.
Voor die € 89,50 p/m krijg je Bellen Onbeperkt Digitale Kabel TV Radio 32 HD zenders 110 digitale tv-zenders Inclusief Film1 en+Interactieve tv + digitale ontvanger.
Interactieve tv heeft UPC/Ziggo sinds 2009 en dat is nog eens gratis bij hun wat denk je dat Delta voor gaat vragen als ze daar eindelijk eens mee komen?
Als de kabelmarkt open was denk je echt dat Zeelandnet hun prijzen zo hoog had gehouden?
Als de klanten van Zeelandnet konden kiezen had Zeelandnet geen klanten meer.
Geen Interactieve tv geen digitale ontvanger geen 32 HD zenders Alles-in-1 pakketten haal je maar €1 voordeel uit en als vaste klant betaal je nu meer dat is hun bedankje omdat je al klant bent.
Omzet van Zeelandnet maakt niet uit Zeelandnet is Delta en hun omzet is evenveel als Ziggo NL en UPC NL bijelkaar dus ze moeten helemaal niks meer berekenen, maar als Delta medewerker kan ik dit wel begrijpen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2013 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 14:22
Ik heb een vraag aan jullie. sinds gisteren werkt mijn spotnet programma niet meer (highwinds). krijg error 941 host unknown.
als ik op de pip pagina kijk zie ik ook dat sinds 2 dagen er geen biyte wordt verplaatst. Alles staat op 0.
Hoewel we wel gewoon gebruik maken van internet e.d.
Hebben jullie enig idee wat hier gebeurt?
bedankt voor jullie reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

ja highwinds is ruk. neem een abonnement op een goede payserver (hitnews / sunnyusenet / enz) en laat highwinds lekker doen.

Als ik highwinds instel in Stopweb enz dan gaat het een tijd goed en dan ineens krijg ik geen verbinding meer. Met een payserver nooit problemen. Daarnaast is de downloadsnelheid echt om te huilen zelfs als je niet geknepen wordt.

Advies: zoek een payserver voor een paar euro in de maand en trek je lijn vol :)

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Nee, iemand met geen gefrustreerde blik.
Dus het is gewoon normaal dat zij voor iedere extra smartcard op alle abonnementen dat je al hebt voor smartcard 1 nog een keer vragen voor smartcard 2 of 3 terwijl je bij Ziggo 3 smartcards krijgt voor niks.
Ik zeg niet dat het normaal is. Maar ik kan het vanuit een bedrijfs oogpunt wel begrijpen als je factor 10 abbonees minder hebt.
Het is ook zeker normaal dat ze € 24 ,- p.m meer vragen voor de duurste abonnement 160MB.
Voor die € 89,50 p/m krijg je Bellen Onbeperkt Digitale Kabel TV Radio 32 HD zenders 110 digitale tv-zenders Inclusief Film1 en+Interactieve tv + digitale ontvanger.
Zie bovenstaand antwoord. Appels en peren.
Interactieve tv heeft UPC/Ziggo sinds 2009 en dat is nog eens gratis bij hun wat denk je dat Delta voor gaat vragen als ze daar eindelijk eens mee komen?
Geen idee, mocht het gratis worden dan zou het mij aangenaam verassen.
Als de kabelmarkt open was denk je echt dat Zeelandnet hun prijzen zo hoog had gehouden?
Daar kan alleen zeelandnet antwoord op geven. Uit het oogpunt concurentie zou je verwachten dat prijzen dalen.
Als de klanten van Zeelandnet konden kiezen had Zeelandnet geen klanten meer.
Dat weet je niet. Ik ben ook klant en ik heb geen slechte ervaringen met ze ( ik kom van KPN af)
Geen Interactieve tv geen digitale ontvanger geen 32 HD zenders Alles-in-1 pakketten haal je maar €1 voordeel uit en als vaste klant betaal je nu meer dat is hun bedankje omdat je al klant bent.
Netjes is het zeker niet. Maar niet ongewoon in bedrijfsvoering. Zie bijv de telecom aanbieders.
Omzet van Zeelandnet maakt niet uit Zeelandnet is Delta en hun omzet is evenveel als Ziggo NL en UPC NL bijelkaar dus ze moeten helemaal niks meer berekenen, maar als Delta medewerker kan ik dit wel begrijpen.
En ze hebben beide zeelandnet/delta hun eigen kosten. Delta is netbeheerder. Daaruit gevloeid komt zeelandnet. Of tel je nu voor het gemak dan maar de inkomsten van de netbeheerders van de UPC en ziggo regio ook bij elkaar op?

Toch jammer van dat laatste zinnetje in je repliek. Dacht even dat je op niveau wilde discuseren. :-/

Daarnaast kan je wellicht ook nog aangeven wat er niet werkt aan de Zeelandnet webmail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 23:00
Ik begrijp ook niet helemaal wat er te zeuren valt over Zeelandnet. Stap je toch over op KPN :? Je hebt gewoon de keuze hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaap schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 21:54:
Ik begrijp ook niet helemaal wat er te zeuren valt over Zeelandnet. Stap je toch over op KPN :? Je hebt gewoon de keuze hoor.
Ik ben overgestapt naar online.nl
Werkt goed, krijg er een mooie modem bij kado, en is 300 euro goedkoper dan zeelandnet voor 2 jaar.
Had veel problemen met zeelandnet langdurige tijd, heb het 4 maanden aangekeken maar ze weigerden me te helpen.
Opzich ben ik ze daar dankbaar voor, Bedankt Zeelandnet, je hebt me 300 euro bespaart. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Delta is volledig eigenaar van Zeelandnet en Delta beheer de volledige kabelnetwerk in Zeeland dat is gewoon 1 pot ,ze hadden Zeelandnet ook gewoon Delta kunnen noemenhet maakt helemaal niks uit.Je zei :Ze hebben inderdaad een monopolie op de internet markt in Zeeland, echter hebben UPC en Ziggo dit ook nog steeds in grote delen van het land. UPC en Ziggo hebben wel altijd mooie acties zoals Ziggo vandaag hoge kortingen op digitale ontvangers zelfs bij een maandcontract,Gratis tablets bij een 1 jarig contract en nieuwe snelheidsverhogingen.Je moet wel Zeelandnet kiezen als je een hoge snelheid wilt behalen kan niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 22:13:
Delta is volledig eigenaar van Zeelandnet en Delta beheer de volledige kabelnetwerk in Zeeland dat is gewoon 1 pot ,ze hadden Zeelandnet ook gewoon Delta kunnen noemenhet maakt helemaal niks uit.Je zei :Ze hebben inderdaad een monopolie op de internet markt in Zeeland, echter hebben UPC en Ziggo dit ook nog steeds in grote delen van het land. UPC en Ziggo hebben wel altijd mooie acties zoals Ziggo vandaag hoge kortingen op digitale ontvangers zelfs bij een maandcontract,Gratis tablets bij een 1 jarig contract en nieuwe snelheidsverhogingen.Je moet wel Zeelandnet kiezen als je een hoge snelheid wilt behalen kan niet anders.
Delta heeft buiten zeelandnet toch ook zijn eigen kosten? Bedrijfskundig gezien kan je dat niet onder 1 omzet zetten.

Zoals ik al zei, meer abbonees. Meer inkomsten. Meer mogelijkheden om dergelijke aanbiedingen te doen. Begrijp me niet verkeerd, ik wil ook voor een duppie op de eerste rang zitten. Ik ben er alleen wat realistischer over in de huidige marktsituatie in zeeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 22:13:
Tja, wat bedoel je met hoge snelheid?
Ik heb nu ''maar'' 14m/bs maar het werkt zonder problemen.
Kan draadloos op m'n PS3 en op PC een spel doen zonder lag of dergelijke. (Peer 2 Peer spellen)
En een gratis tablet is leuk, maar 300 euro besparen is leuker. ;)
Dus grote aanrader, online.nl :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeelandnet kan voor de prijs die wij betalen hoogste van NL net iets meer doen voor hun klanten zoals:

Gratis digitale ontvanger of hoge korting of in bruikleen.
Meer HD zenders
Interactieve televisie
enz.

wij betalen het meeste krijgen het minste ik wil niet voor een duppie op de eerste rang zitten gewoon net iets meer daar gaan ze heus niet failliet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 22:55:
[...]

Tja, wat bedoel je met hoge snelheid?
Ik heb nu ''maar'' 14m/bs maar het werkt zonder problemen.
Kan draadloos op m'n PS3 en op PC een spel doen zonder lag of dergelijke. (Peer 2 Peer spellen)
En een gratis tablet is leuk, maar 300 euro besparen is leuker. ;)
Dus grote aanrader, online.nl :P
hoge snelheid dus meer als 30 mb die je nu uit adsl kunt halen hier in Zeeland.
online.nl is wel een aanrader en goedkoop tot dat je een probleem hebt zoals ik heb gehad.
Modem kapot 2 maanden wachten en elke keer beloven dat ze het versturen helpdesk is een gewoon een bendezat niks anders op dan opzeggen maar voor de rest een goede provider zolang je geen problemen krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een heleboel tevreden klanten

https://www.facebook.com/...50.100611643353064&type=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 23:13:
[...]

hoge snelheid dus meer als 30 mb die je nu uit adsl kunt halen hier in Zeeland.
online.nl is wel een aanrader en goedkoop tot dat je een probleem hebt zoals ik heb gehad.
Modem kapot 2 maanden wachten en elke keer beloven dat ze het versturen helpdesk is een gewoon een bendezat niks anders op dan opzeggen maar voor de rest een goede provider zolang je geen problemen krijgt
Tja, zelfde ervaring met zeelandnet hier haha.
4 maanden geduld gehad, ze hebben 1 keer een monteur gestuurd, die heeft alles even gefixed...
Was natuurlijk nog steeds het zelfde, en ze hebben ook nooit meer de moeite genomen om het probleem te verhelpen.

Een 30 mb connectie is mooi, maar niet zo zeer nodig, niet voor spelletjes of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is je ping met online.n http://pingtest.net/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Het is een opluchting om te horen dat er ook nog tevreden klanten zijn.
Maar ik moet wel zeggen dat ze voor de ontevreden (vaste) klant niet erg toegevend zijn.
Zo dacht ik laatst toch maar een CI + kaart te kopen, bleek 89,00EUR te zijn. Euh, nee, niet dus.
Een decoder met smartkaart loopt ook flink in de papieren. Bij DSL-boeren krijg je die decoders gratis.
(Nu ben ik geen fan van KPN vanwege alle dichtgetimmerde rotzooi en onwil om VDSL overal aan te leggen,, maar dat doen ze wel goed)

En om even door te gaan op diegenen die al overgestapt zijn, ik heb vanwege alle problemen maar een ADSL-abonnementje bijgenomen. Ik zit nu op 8Mbit in plaats van 50Mbit, maar het is een verademing hoe stabiel het is en hoe goed het werkt. Geen ping meer van 1000+ in de avonduren, geen volledige onderbreking meer rond 12 uur 's nachts. Een eigen gekozen zelf instelbaar modem met een voipaccount met onbeperkt vast bellen en 5 cent naar mobiel. Dit in plaats van Zeelandnet DT met 9cent per minuut altijd.

En die monteurs: Ze kunnen me wat. Er zijn meerdere monteurs geweest die aangaven dat het probleem bij ZldNt ligt, de laatste zegt ineens dat het door ons komt.

@u456897 het is ook een budgetprovider, dus veel ervan verwachten kun je niet. Bij zulke ISPs heb je zulke dingen gewoon. Kwestie van 2ehands modempje achter de hand houden.

@Whyz Afgelopen tijd heb ik een vertegenwoordiger van de ZeelandNet-tak van Delta gesproken en een presentatie bijgewoond. Je wilt niet weten hoeveel winst ze maken met ZeelandNet. Het gaat hier om grote getallen. Kabelnetwerk is up-to-date en vaak in prima staat. Extra huizen aansluiten doen ze niet, zelfs niet 500 meter van de kabel. Website is in orde. Wat doen ze dus met het geld?
Okee, ze hebben een ietsiepietsie gebruikt om scholen op FttH aan te sluiten, maar daat werd ook een flinke som subsidie tegenaan gegooid.

Waarschijnlijk gaat ZeelandNet op termijn volledig op in Delta, dan hebben ze geen aparte bedrijfsvoering meer nodig. Dat schijnt veel geld te besparen. Maar of het voor ons nuttig en besparend zal zijn...?! Ik betwijfel het.

Bovendien heeft die man zelf toegegeven dat ZeelandNet "wat zuinig is" qua bedrijfsvoering. Ze willen eerst ellenlange onderzoeken doen, evalueren, weer onderzoeken, weer evalueren voordat er iets gebeurt.

Wat denk ik dat er zou moeten gebeuren, zsm beginnen met fiber!
1. ZeelandNet krijgt concurrentie, tarieven zullen omlaag gaan, tempo van ontwikkeling + introductie nieuwe diensten gaat omhoog.
2. Veel meer keuze in allerlei pakketten in allerlei prijscategorieen met allerlei providers.
3. Vaste klanten moeten worden behouden, daarom nog meer en aantrekkelijkere acties van de kant van ZeelandNet.

Een paar keer rond de tafel gaan zitten met gemeenten en Reggefiber en je kunt het al hebben...

+ Positief effect op Zeeland en haar imago.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"

http://www.pingtest.net/result/81215197.png :)

@Timmie, als je ''Hier een heleboel tevreden klanten https://www.facebook.com/...00611643353064&type=1

dat bedoel, heb je wel op de link geklikt? :P

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2013 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
@Thaunbeatable Ik heb niet gelet op die link, ik baseer me op posts van o.a. whyz en andere gedeelde ervaringen. Daaruit kun je opmaken dat er toch tevreden klanten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeeuwse gemeenten en de provincie zullen glasvezel niet z.s.m willen met de winst die ze maken op de kabel van ZeelandNet

timmie1 waarom zit je nog bij ZeelandNet als je zoveel problemen hebt en waarom lossen dit niet op met buitenkabels te vervangenenz. ?

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2013 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 22:10:
[...]
Ik ben overgestapt naar online.nl
Werkt goed, krijg er een mooie modem bij kado, en is 300 euro goedkoper dan zeelandnet voor 2 jaar.
Had veel problemen met zeelandnet langdurige tijd, heb het 4 maanden aangekeken maar ze weigerden me te helpen.
Opzich ben ik ze daar dankbaar voor, Bedankt Zeelandnet, je hebt me 300 euro bespaart. :*)
Ik woon in Vlissingen, Paauwenburg om precies te zijn. Online.nl kan me slechts 10Mbit leveren. Why the hell zou ik daar naar willen overstappen :?

Ik had tot 2012 KPN, voor 35,- kreeg ik dan 16Mbit. Ik betaal bij Zeelandnet 30,- voor 50Mbit. Das 5,- goedkoper voor 3 keer die snelheid...

Ik ben stiktevreden met Zeelandnet en vind 30,- niet duur voor wat ik krijg.

[ Voor 5% gewijzigd door JeroenNietDoen op 15-05-2013 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaap schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 20:00:
[...]

Ik woon in Vlissingen, Paauwenburg om precies te zijn. Online.nl kan me slechts 10Mbit leveren. Why the hell zou ik daar naar willen overstappen :?

Ik had tot 2012 KPN, voor 35,- kreeg ik dan 16Mbit. Ik betaal bij Zeelandnet 30,- voor 50Mbit. Das 5,- goedkoper voor 3 keer die snelheid...

Ik ben stiktevreden met Zeelandnet en vind 30,- niet duur voor wat ik krijg.
Ik woon ook in Vlissingen en heb 14Mb, zoals ik al heb gezegd is dat ruim voldoende voor spelletjes of dergelijke.
Ik snap niet waarom je perse 50Mb wil als je normaal gesproken niet eens zoveel nodig heb. (of je moet je eigen servers hosten etc etc.)
Ik betaal 10 euro per maand eerste jaar en daarna 25 euro per maand, voor een internet die uitstekend werkt.

Dat is wel beter dan 5 euro goedkoper. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

De snelheid heeft meer te maken met het downloaden van grote bestanden bijvoorbeeld via usenet / torrents.
Films zijn meestal een paar Gb groot en hoe sneller je internetverbinding hoe sneller je dus de bestanden binnen hebt.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 20:17:
[...]
Ik woon ook in Vlissingen en heb 14Mb, zoals ik al heb gezegd is dat ruim voldoende voor spelletjes of dergelijke.
Ah, nou als jij dat gezegd hebt, zal dat dan wel de waarheid zijn en voor iedereen gelden ;) Jij rijdt ook een Lada begrijp ik :? Tenslotte kom je daar ook mee van A naar B ;)

Ik vond voorheen met die 16Mbit een gewone dvd downloaden al te lang duren. Nu kijk ik enkel nog 1080P content, moet er niet aan denken een filmpje van zon 10GB daarmee binnen te moeten trekken.

En om heel eerlijk te zijn, 30,- per maand, mijn telefoonabonnement is nog duurder...

[ Voor 6% gewijzigd door JeroenNietDoen op 15-05-2013 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaap schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 20:24:
[...]

Ah, nou als jij dat gezegd hebt, zal dat dan wel de waarheid zijn en voor iedereen gelden ;) Jij rijdt ook een Lada begrijp ik :? Tenslotte kom je daar ook mee van A naar B ;)

Ik vond voorheen met die 16Mbit een gewone dvd downloaden al te lang duren. Nu kijk ik enkel nog 1080P content, moet er niet aan denken een filmpje van zon 10GB daarmee binnen te moeten trekken.

En om heel eerlijk te zijn, 30,- per maand, mijn telefoonabonnement is nog duurder...
Ach, je hoeft me niet te geloven maakt mij verder niet uit. :P
Ik laat de mensen hier alleen weten dat er een zeer goedkoop alternatief is, de meesten denken raar genoeg dat ze niet kunnen overstappen vanwege het monopolie gebeuren.

Ik download nooit films dus kan niet oordelen over die snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 20:17:
Ik snap niet waarom je perse 50Mb wil als je normaal gesproken niet eens zoveel nodig heb. (of je moet je eigen servers hosten etc etc.)
Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:00:
Toch leuk dat je je afvraagt waarom mensen zo'n snelle internetverbinding nodig hebben, om vervolgens aan te geven dat je dus geen films download.

Dat is nu precies het verschil tussen ADSL en kabel. Zeelandnet kan een hogere stabiele verbinding leveren op mijn adres dan ADSL. Via de Telfort postcodecheck : "De maximale bandbreedte op uw adres is 7 Mb/s" <- :O

Zeelandnet levert me nu een verbinding van 50Mb/s. Kijk mijn schoonvader die surft wat en mailt eens wat dan is die 7Mb/s een prima verbinding. Ik zelf download dus best heel veel via usenet en dan kan het niet snel genoeg zijn (wel icm met een payserver !)

Even een download statistiekje voor jouw beeldvorming:
Periode
• Jan-Feb: 273Gb verplaatst
• Feb-Mrt: 158Gb verplaatst
• Mrt-Apr: 182 Gb verplaatst
• Apr-Mei: 104 Gb verplaatst

[ Voor 8% gewijzigd door Frostbite op 16-05-2013 11:24 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sc0rPi0N schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:12:
[...]

[...]

Toch leuk dat je je afvraagt waarom mensen zo'n snelle internetverbinding nodig hebben, om vervolgens aan te geven dat je dus geen films download.

Dat is nu precies het verschil tussen ADSL en kabel. Zeelandnet kan een hogere stabiele verbinding leveren op mijn adres dan ADSL. Via de Telfort postcodecheck : "De maximale bandbreedte op uw adres is 7 Mb/s" <- :O

Zeelandnet levert me nu een verbinding van 50Mb/s. Kijk mijn schoonvader die surft wat en mailt eens wat dan is die 7Mb/s een prima verbinding. Ik zelf download dus best heel veel via usenet en dan kan het niet snel genoeg zijn (wel icm met een payserver !)

Even een download statistiekje voor jouw beeldvorming:
Periode
• Jan-Feb: 273Gb verplaatst
• Feb-Mrt: 158Gb verplaatst
• Mrt-Apr: 182 Gb verplaatst
• Apr-Mei: 104 Gb verplaatst
Het is ook echt van levensbelang dat die film binnen een uurtje binnen is i.p.v 2 uur he. :P
Het is een luxe die je wilt om sneller te downloade, het is absoluut niet noodzakelijk. (Als ik wat download en dat blijkt erg lang te duren doe ik dat in de nacht, maar dat deed ik ook al met zeelandnet)

Ik gebruik internet veel, voor veel spelletjes en dergelijke en heb absoluut geen problemen met deze ''slome'' connectie.

Maar ik denk dat het meer iets persoonlijks is, mij lijkt 50mb/s overbodig nu ik zie hoe mijn internet ook goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Waar zeg ik dat het van levensbelang is ???? En een uur valt wel mee eerder 10 minuten :P

Luxe is ook een groot woord. Het is gewoon hetzelfde dat jij in een snelle Golf wil rijden en ik in een Stationwagon. Persoonlijke voorkeur.

Een stabiele 50Mb verbinding voor 30 euro vind ik niet duur, maar dat is natuurlijk anders als je die 30 euro niet kan of wil besteden. Jij hebt misschien weer een snel telefoonabonnement waar je je scheel aan betaalt.

Kijk ik vind 50 ook snel zat. Ik ga dus weer geen 50 euro uitgeven voor een 80 Mb verbinding laatstaan 76 euro voor die 160.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
[...]
Ach, je hoeft me niet te geloven maakt mij verder niet uit. :P

Wat valt er aan persoonlijke voorkeur te geloven :? Jij hebt voldoende aan 14Mbit, ik niet. Nou en... Maar moet je niet proberen de wijsneus uit te hangen en te doen overkomen alsof een ander nergens verstand van hebt.
[...]
Ik laat de mensen hier alleen weten dat er een zeer goedkoop alternatief is, de meesten denken raar genoeg dat ze niet kunnen overstappen vanwege het monopolie gebeuren.
Ik had al eerder gepost dat mensen ook ADSL kunnen nemen als Zeelandnet ze niet bevalt ;)
Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:44:
[...]
Het is ook echt van levensbelang dat die film binnen een uurtje binnen is i.p.v 2 uur he. :P
Ik slobber soms wel 250GB per maand via usenet binnen. Moet er niet aan denken dat ik constant moet wachten tot iets binnen is... Als ik om 19:00 besluit met mijn vriendin film te kijken die avond, dan wil ik dat die 1080P release om 20:00 lekker klaarstaat.
[...]
Het is een luxe die je wilt om sneller te downloade, het is absoluut niet noodzakelijk.
Ik vind 30,- per maand niet luxe, meer een lachertje...
[...]
(Als ik wat download en dat blijkt erg lang te duren doe ik dat in de nacht, maar dat deed ik ook al met zeelandnet)
Maar dat je PC vervolgens de hele nacht stroom verbruikt en dus geld kost horen we je dan niet over ;)

[ Voor 38% gewijzigd door JeroenNietDoen op 16-05-2013 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Toen mijn ZeelandNet het even goed deed, verbruikte ik in een maand ongeveer 550gb down en 75up.
Over ZeelandNet verbruik ik nu echter 10 mb, vooral om te kijken of de slechte verbinding beter is.
Zldnt-Verbinding staat dus eig de hele dag idle.
Ook heb ik al meerdere keer een mail gehad dat ik met zo'n 550gb veel te veel gebruik (FUP).
Was ook 50Mbit, als het goed deed was het lekker snel klaar. Nu gebruik ik bijna alleen DSL
en pomp daar nu zo'n 200gb /mnd over met 8Mbit. En als ik een beetje streng QoS aanzet en bandbreedte verdeel, dan kunnen er toch 3 mensen fatsoenlijk surfen en low-quality streams aan. Zelfs de NAS kan tegelijk nog films downloaden, al duurt het iets langer.

Ieder zijn snelheid, maar je kunt, als je creatief bent, ook met minder goed uitkomen.

@kaap Veel mensen hebben nog steeds variabel energietarief, dus minder kosten als je 's nachts download.

[ Voor 13% gewijzigd door timmie1 op 16-05-2013 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timmie1

wanneer heb jij die mails gehad toch wel paar jaar terug?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2013 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 21:22:
timmie1

wanneer heb jij die mails gehad toch wel paar jaar terug?
Ergens eind vorig jaar...
Misschien was het niet terecht, ik weet het niet...
550GB lijkt me niet zo gek veel, of wel?

[ Voor 21% gewijzigd door timmie1 op 16-05-2013 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

das wel raar ken er die meer als 550 in de maand verbruiken die krijgen niks je zegt dat je slechte n verbinding heb kan je signaalwaardes eens sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
De waarden zijn altijd okee geweest, tussen -3dbmv en -12dbmv (8 kanalen). Op de een of andere manier is modem
nu niet uit te lezen dus actuele waarden moet je even op wachten

[ Voor 3% gewijzigd door timmie1 op 16-05-2013 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Ik haal hier gemiddeld zo'n 300 tot 600GB binnen p/maand, sinds dat ik eind 2009 (weer) bij zeelandnet zit.
Nooit een mail over de FUP gehad, en heb er in mijn omgeving ook niemand over gehoord.

@timmie1: Als mijn verbinding zo brak zou zijn als die van jou zou ik er toch wat meer werk van maken zodat het opgelost wordt. Waarschijnlijk is de kabel naar je huis brak, of is er iets mis met de AOP (Abonnee Overname Punt), of met je modem. Zie ook deze PDF met meer info: http://www.zeelandnet.nl/...p_de_internetsnelheid.pdf

Is er bijvoorbeeld al eens een monteur langsgekomen om wat zaken door te meten? toen ik snelheidsproblemen had kreeg ik direct een nieuw modem en werd er door de monteur gecheckt of de snelheid in orde was. Hij checkt ook met 1 of ander meetapparaat de signaalsterkte.

En indien ze het niet willen (of kunnen) oplossen kan je het contract laten ontbinden omdat ze niet leveren wat ze beloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaap schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 17:07:
[...]

Wat valt er aan persoonlijke voorkeur te geloven :? Jij hebt voldoende aan 14Mbit, ik niet. Nou en... Maar moet je niet proberen de wijsneus uit te hangen en te doen overkomen alsof een ander nergens verstand van hebt.

[...]

Ik had al eerder gepost dat mensen ook ADSL kunnen nemen als Zeelandnet ze niet bevalt ;)

[...]

Ik slobber soms wel 250GB per maand via usenet binnen. Moet er niet aan denken dat ik constant moet wachten tot iets binnen is... Als ik om 19:00 besluit met mijn vriendin film te kijken die avond, dan wil ik dat die 1080P release om 20:00 lekker klaarstaat.

[...]

Ik vind 30,- per maand niet luxe, meer een lachertje...

[...]

Maar dat je PC vervolgens de hele nacht stroom verbruikt en dus geld kost horen we je dan niet over ;)
Ik heb nooit gezecht dat ik zeelandnet te duur vind, ik ben overgestapt vanwege connectie problemen die na 4 maanden nog niet verhoplen waren.

Als jij perse een 50Mb connectie wil is dat toch jouw persoonlijke voorkeur of niet dan?
€30,- per maand stelt inderdaad niks voor, maar als je daar €300,- op bespaart is het toch meegenomen...
Als je zoveel download zou een ''snelle'' connectie inderdaad handig zijn, zolang je geen problemen krijg met zeelandnet, zoals zoveel mensen...

Nogmaals, ik probeer alleen maar te zeggen dat overstappen een optie is, en ''maar'' een 14Mb connectie gewoon goed werkt...
Niet echt nodig om hier zo'n drama over te maken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Prolution schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 22:19:
Ik haal hier gemiddeld zo'n 300 tot 600GB binnen p/maand, sinds dat ik eind 2009 (weer) bij zeelandnet zit.
Nooit een mail over de FUP gehad, en heb er in mijn omgeving ook niemand over gehoord.

@timmie1: Als mijn verbinding zo brak zou zijn als die van jou zou ik er toch wat meer werk van maken zodat het opgelost wordt. Waarschijnlijk is de kabel naar je huis brak, of is er iets mis met de AOP (Abonnee Overname Punt), of met je modem. Zie ook deze PDF met meer info: http://www.zeelandnet.nl/...p_de_internetsnelheid.pdf
Ik ben er al ruim een jaar mee bezig. Ondertussen zelfs al 3 monteurs verder, een modemwissel verder, een hoop correspondentie verder. Voor een van de monteurs ben ik zelfs gefactureerd, zogenaamd omdat het onze schuld was. Ik ben nu al op het punt gekomen van "J'en ai marre", dan maar een back-up via DSL. En dat gaat als een trein!
Is er bijvoorbeeld al eens een monteur langsgekomen om wat zaken door te meten? toen ik snelheidsproblemen had kreeg ik direct een nieuw modem en werd er door de monteur gecheckt of de snelheid in orde was. Hij checkt ook met 1 of ander meetapparaat de signaalsterkte.

En indien ze het niet willen (of kunnen) oplossen kan je het contract laten ontbinden omdat ze niet leveren wat ze beloven.
Er zijn, zoals ik al zei, al 3 monteurs geweest. 2 Ervan concludeerden een probleem tussen modem en centrale. Signaal komt goed genoeg binnen.

Het is voorlopig het nog niet waard om mijn abo te beeindigen, er zijn ook dagen dat het overdag wel okee is en dan wil ik toch nog even gebruik kunnen maken van mijn 50Mbit. :P En mijn ruim 600KB upload!

Maar mocht er snel Fiber of redelijke snelheid VDSL2 komen, dan ben ik gauw weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

via kpn kan je al 33 mb halen met VDSL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 23:11:
via kpn kan je al 33 mb halen met VDSL
Bij mij niet. De aangrenzende straat, tussen 50 en 100m hiervandaan, haalt de volledgie 50Mbit.
Ik zit nog steeds aangesloten op de centrale in de binnenstad (2-3 km verderop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Tja heb in de tijd dat nu abonnee ben maar liefst 1 keer een FUP mailtje gehad.

Jarenlang lekker bezig geweest, verhuisd van A naar B. Bij B geen probleem (adsl had ook een vlotte snelheid) toen verhuisd van B naar C. En een paar dagen nadag we over waren lekker weer verder gegaan totdat ik 1 of 2 weken later een mail kreeg of ik het wat rustiger aan wilde doen....

Kwam er geloof ik op neer dat als mensen in de buurt klagen ze dan gaan kijken of er geen grootverbruiker zit. Dan krijgt die namelijk een mailtje. Vond het namelijk zelf heel opvallend nooit iets hebben gehoord en dan ineens een mail te ontvangen.

Daarna juist meer verbruikt (zie hierboven) en nooit meer wat gehoord.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Pagina: 1 ... 5 ... 20 Laatste