Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:17
Ik heb dit topic geopend omdat ik graag zou willen weten hoeveel interesse Zeeland nu eigenlijk heeft in Glasvezelinternet. In deze provincie heeft Delta (ZeelandNet) de kabelmarkt in handen. Dit is momenteel ook eigenlijk het enige redelijke (particuliere) internet beschikbaar, DSL is hier nauwelijks met een goede snelheid beschikbaar.
Wat is jullie mening hierover? ;-)

Ik heb ook een petitie geopend, deze kun je HIER vinden en evt. ondertekenen.

[ Voor 16% gewijzigd door timmie1 op 29-06-2012 15:23 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remya
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ben ook wel geintereseerd in glasvezel. Hoop toch dat dit binnen een korte tijd ook beschikbaar wordt in Zeeland. Maar ja, vaak zijn wij toch de laatste met dit soort ontwikkelingen (alsof ze denken dat er alleen maar boeren in Zeeland wonen die niet eens een pc hebben 8)7)
Maar wat betreft het aanbod van providers kan je toch gewoon zelf kiezen welke je wilt want zover ik weet kan je ook gewoon xs4all, KPN, telfort en noem ze maar op hebben?

EDIT

Kan me trouwens herinneren dat er niet al te lang geleden nog een artikel over in de krant (PZC) stond. Had toen nog niet de tijd om te lezen maar zou de krant er nog eens bij pakken.

[ Voor 18% gewijzigd door remya op 29-06-2012 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeren niet, maar het is wel zwaar achterhaald dat Deltakabel 9,95 per maand vraagt voor de HD zenders van de publieke omroep en RTL en SBS terwijl het behalve bij UPC, overal die HD zenders in het basispakket zitten zonder meerkosten.

Dus op dat punt is het nog wel een achterhaalde bedoeling daar in Zeeland !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Laatst stond idd een artikel in de krant maar dat ging volgens mij over de aanleg van glasvezel naar een bedrijventerrein in Tholen.

Op de site van Reggefiber is te vinden dat ze van plan zijn om glasvezel aan te leggen in de nieuwe wijk Aria in Goes (stuk landbouwgrond tegenover het ADRZiekenhuis). Er is echter niks meer over te vinden en zover ik heb gehoord ligt de bouw van die wijk ook stil [correct me if im wrong].

Nee, wat betreft glasvezel blijft het akelig stil in Zeeland. En ook echt niemand die een initiatief is gestart.

Delta, ja, ze zijn ouderwets. Ze bieden geen 3-in-1-pakketten aan, ze hebben nog steeds geen 120 mbit. Ik heb gelezen dat andere kabelproviders (Solcon, Cai) zelfs symmetrische snelheden kunnen leveren.

Je hebt gelijk, er is wel keus tussen providers. Maar die providers kunnen allemaal uiteindelijk dezelfde max.snelheid bieden via DSL(afstand wijkcentrale). Daar gaat het me om. Op ADSL2+ zou ik max. 9/1mbit kunnen hebben, ongeacht de aanbieder. Ik ken zelfs mensen net buiten Goes die géén kabel hebben en het moeten redden op een 3mbit adsllijntje. Niet alleen de boeren hebben er last van. DSL is vanwege afhankelijkheid afstand geen optie.

[ Voor 10% gewijzigd door timmie1 op 30-06-2012 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Iemand een idee hoe het nu met de glasvezel in Zeeland gesteld is?
Zijn er al initiatieven of acties geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentbosch
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:57
Ik zou het graag zien op eiland Tholen; Poortvliet, Sint Annaland etc, maar het komt niet van de grond. Om een grootschalige actie op te zetten moet je meerderjarig zijn, wat ik niet ben. Neemt niet weg dat ik er geen reclame voor kan maken, en de jeugdraad heeft ook wel inspraak, maar een bewonersinitiatief opzetten moet het 'em eigenlijk doen.
Enige goede wat er op dit moment te zeggen valt is dat KPN de markt van gestapelde koperverbindingen bij ons beschikbaar heeft gemaakt, en ik nu internet met bijna 40Mbps, upload is helaas nog steeds 2+Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Als ik het zo hoor en lees is het sowieso niet de interesse die tegenvalt maar inderdaad gewoon de bewonersinitiatieven die uitblijven. Maar ik denk toch dat dat niet genoeg zou zijn want de gemeenten moeten toch ook een deel bijdragen? En dat zie ik niet zo snel gebeuren helaas... Heb advertentie in krant gezet, petitie gestart op internet, mensen erover bijgepraat maar niemand wil ervoor actievoeren. :@

Ik heb helaas geen VDSL en weet van Telfort én KPN dat we niet op de planning staan voor de komende 3 jaar. De straten om en tegenoverons kunnen de volledige 50Mbps halen op VDSL2, wij maar 9 op ADSL2+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentbosch
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:57
Hoe zit het met de richtschotels/antenne's? Misschien een mogelijkheid voor Glasvezel snelheid zonder het graafwerk.
Ergen ook te vinden waar ze eerst 4G uitrollen, of kun je bij een provider aanvragen of dat boerengat waar je woont nu eindelijk eens voorrang mag krijgen? Dit zou (eventueel met een richtantenne) een andere prima oplossing voor sneller internet kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:45

B2

wa' seggie?

Veel succes, ik hoop dat het je/jullie gaat lukken.

Voor Apeldoorn zijn wij ongeveer een jaar in overleg geweest met Reggefiber. Een hoop mooie praatjes van een salesmanager, telkens maar bij elkaar komen om zijn verhalen aan te horen, maar tot actie overgaan kwam er nooit van.

Verder is het erg moeilijk om vrijwilligers te vinden die tijd en energie in een groep willen steken. Mensen willen liever niet op de voorgrond, maar rustig afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

[ter info]
Als bewonersinitiatief in Lelystad zijn wij in 2010 gestart. Een paar bewoners besloten dat zeuren, klagen en alleen maar praten over wat er (nog) niet is, geen zoden aan de FttH dijk zet. Aktie!
http://www.lelystadwilglasvezel.nl/nl/initiatief.html

Maar je hebt wel de steun en support nodig van de lokale politiek. En uiteraard (in ons geval) Reggefiber. Door stug door te gaan en maar vol te houden waren we een jaar later zover; in de eerste twee wijken werd gestart met FttH.
En weer een jaar later de volgende fases (waar ik zelf woon). M.a.w. twee jaar lang hebben we ons ingezet om e.e.a. van de grond (of liever gezegd IN de grond) te krijgen. En nu loopt het, mits iedere volgende fase die >30% aanmelding haalt.

Alleen maar klagen dat je overgeleverd bent aan de lokale kabelboer en dat ADSL slecht performed, tja, dat levert weinig op...
M.a.w. je moet wel bereid zijn, niet te snel op te geven!

[ Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 09-01-2013 08:20 ]

Mooie Plaatjes   

• timmie1
@B@ en ehtweak:

Bedankt voor jullie reactie. Ik ben bang dat het hier nog lange tijd niet van de grond komt.
De lokale politiek (Gemeente, Provincie) geeft wel aan glasvezel te willen, maar hebben er geen duidelijk standpunt over en niemand schijnt er iets in te willen investeren. Ook blijkt na navraag bij Reggefiber onze stad nog lang niet op de lijst te staan. Er is één wijk (nieuwbouw) waar zie iets aanleggen of aan hebben gelegd, maar dat schijnt maar een kleine pilot te zijn.

Mochten er via dit forum nog mensen uit de omgeving zich melden om mee te willen doen met actievoeren, dan wil ik vanzelfsprekend klaarmaken voor de strijd.

Ik neem aan dat er genoeg animo voor FttH is, ik heb immers 103 ondertekeningen voor de petitie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Bij deze nog de vraag:

Is er iemand in de omgeving die zin en tijd heeft om het eerste particuliere FttH-project van de grond te krijgen?
Het is me al gelukt Reggefiber geinteresseerd in Goes te krijgen, het is nu het moment om met een aantal mensen om de tafel te zitten en het uit te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:23
103 aanmeldingen is gewoon erg weinig, maar goed, het kan een begin zijn. Bedenk wel dat een partij als RF pas een enigszins interessante business case kan neerzetten als er zo'n 30% van de huishoudens interesse heeft.

Ik gok dat je dan dus eerder aan de 2500-3000 geinteresseerde moet gaan denken.

Als er serieus interesse is, en je kan RF aan een start helpen en laten zien dat er mogelijk potentie is, dan heb je kans dat hun verdere stappen willen ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
DJSmiley schreef op maandag 04 maart 2013 @ 19:48:
103 aanmeldingen is gewoon erg weinig, maar goed, het kan een begin zijn. Bedenk wel dat een partij als RF pas een enigszins interessante business case kan neerzetten als er zo'n 30% van de huishoudens interesse heeft.

Ik gok dat je dan dus eerder aan de 2500-3000 geinteresseerde moet gaan denken.

Als er serieus interesse is, en je kan RF aan een start helpen en laten zien dat er mogelijk potentie is, dan heb je kans dat hun verdere stappen willen ondernemen.
Het zijn er nu 107. Ik heb net in 2 regionale kranten nieuwsberichten ingestuurd, dus ik hoop op meer, zeer binnenkort. Deze petitie is alleen nog maar een begin, om globaal interesse te meten.

Desondanks, deze stad is niet groot dus zal het wel wat minder dan 3000 mensen worden neem ik aan.
In mijn wijk zou dat ongeveer 50% van alle huizen zijn.
Ook is het te verwachten dat die ruim 100 mensen ook weer andere mensen zullen aanbrengen....

[ Voor 7% gewijzigd door timmie1 op 04-03-2013 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Er is ook een website in ontwikkeling, deze is voorlopig te vinden op http://www.goesglasvezel.tk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Inmiddels hebben UPC en Ziggo aangegeven snelheden te willen verhogen en prijzen te verlagen om glasvezel-concurrentie aan te kunnen. In Zeeland nog steeds geen signaal dat ZeelandNet iets aan haar aanbod gaat veranderen. Waarschijnlijk omdat er in Zeeland geen (waardige) concurrentie te vinden is voor ZeelandNet...

[ Voor 94% gewijzigd door timmie1 op 16-05-2013 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
*schopje*

Gezocht: Enthousiaste vrijwilligers die mee willen helpen glasvezel onze provincie in te krijgen!
DIt kan door middel van een (eenvoudige) website te onderhouden, mee te gaan in besprekingen tussen gemeente en Reggefiber of een andere creatieve manier te helpen bij het vinden van geinteresseerden.

Interesse? DM even of reageer hieronder!

Pagina: 1