Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Dat vind ik ook schandalig, daarom ben ik nu druk op zoek om de smartcard te kunnen clonen (alleen nog zonder resultaat). En anders zijn er oplossingen zoals de SmartWi voor cardsharing binnenshuis. Echter ben ik van mening dat de smartwi een dure oplossing is voor iets dat Delta zelf zou meten aanbieden.Verwijderd schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 22:13:
ze zijn te gierig om een paar servers op te zetten zodat je alle kanalen kunt ontvangen want als je een extra smartcard wilt moet je elke pakket waar je voor een abonnement voor hebt nog een keer hetzelfde abonnement op de extra smartcard nemen.
http://i.imgur.com/a94peLv.png
Andere hier ook "last" van
[ Voor 46% gewijzigd door whyz op 04-06-2013 11:33 ]
Right for all the wrong reasons.
Geen idee ik gebruik die onstabiele verbinding zelden. Ik heb voor een paar euro in de maand een rete stabiele pay-server.whyz schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:31:
Het lijkt erop alsof de nieuwserver limiet van 50GB niet meer werkt... althans niet bij mij. Hij loopt nogsteeds op en de downloads gaan ook nog steeds door. (zelfs na disconnect)
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Zal vanavond eens proberen, zou leuk zijn want aan die 50GB zit ik zo...whyz schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:31:
Het lijkt erop alsof de nieuwserver limiet van 50GB niet meer werkt... althans niet bij mij. Hij loopt nogsteeds op en de downloads gaan ook nog steeds door. (zelfs na disconnect)
Ik merkte tijdje geleden wel dat ik hem soms kan benaderen vanaf een ip van een andere ISP. Werkt de ene keer wel en de andere keer niet.
Qua stabiliteit op zich geen problemen. Àls mijn ZeelandNet verbinding weer 50Mbit haalt, haal ik op de newsserver tussen 5-5.5MB/s
Dat klopt, echter komt het bij mij iig regelmatig voor dat de articles niet te vinden zijn. Terwijl deze een paar dagen oud zijn en op een payserver wel aanwezig zijn.timmie1 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 13:19:
[...]
Qua stabiliteit op zich geen problemen. Àls mijn ZeelandNet verbinding weer 50Mbit haalt, haal ik op de newsserver tussen 5-5.5MB/s
Hmm, daar heb ik geen last van. Als er een article niet gevonden wordt, is dat hier vaak omdat bestanden uit 2009/2010 komen. Maar goed, misschien download ik gewoon andere content en heb ik dat dus minder?cyberde schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:05:
[...]
Dat klopt, echter komt het bij mij iig regelmatig voor dat de articles niet te vinden zijn. Terwijl deze een paar dagen oud zijn en op een payserver wel aanwezig zijn.
Verwijderd
Ze bieden niet eens een decoder+smartcard in bruikleen of met hoge korting ze zijn ook nog eens te gierig om het op te sturen zoals ieder ander TV provider teveel verzendkosten.
Je moet er zelf omgaan en CI+ modules bij Ziggo kost rond de €20 bij hun €80-90
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2013 08:02 ]
Klopt! Bij andere providers krijg je decoders met hoge korting of zelfs in bruikleen.Glopes schreef op maandag 10 juni 2013 @ 17:12:
Ik kan overstappen van Online, dit omdat het tv signaal van digitenne waar ik woon echt belachelijk is. Woon in Zeeland dus uiteraard kijk je ook even naar Zeelandnet, valt allemaal te overzien totdat je de prijzen etc vergelijkt met UPC bijvoorbeeld. Wat een smerige bedoeling bij Zeelandnet! Duurder, langzamer, minder features en dan moet ik zelf ook nog een decoder+smartcard aanschaffen!
Prijzen zijn erg hoog, serviceniveau redelijk laag.
Je hebt ook helemaal gelijk wat betreft de vergelijking met UPC/Ziggo, want juist die leveren de kwaliteit die je met de kabel (meestal) krijgt. Alleen heb je bij Delta/ZeelandNet meer te betalen voor minder.
Als er nou eens mensen wat tegen zouden willen doen...

Verwijderd
pricewatch: Ziggo CI+ Cam Module (Neotion)timmie1 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 00:26:
Zo dacht ik laatst toch maar een CI + kaart te kopen, bleek 89,00EUR te zijn. Euh, nee, niet dus.
Een decoder met smartkaart loopt ook flink in de papieren. Bij DSL-boeren krijg je die decoders gratis.
(Nu ben ik geen fan van KPN vanwege alle dichtgetimmerde rotzooi en onwil om VDSL overal aan te leggen,, maar dat doen ze wel goed)
€ 24,99
volgens Prolution werkt dit dank voor de tip.
Edit: Gisteren en vandaag weer gebruikgemaakt van Zeelandnet.
Gisteren signaal okee, vandaag redelijk weinig:
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: -17.1 dBmV 31.2 dB
Channel 2: -20.0 dBmV 28.4 dB
Channel 3: -19.4 dBmV 28.9 dB
Channel 4: -19.2 dBmV 29.2 dB
Channel 5: -18.9 dBmV 29.2 dB
Channel 6: -19.8 dBmV 29.5 dB
Channel 7: -19.1 dBmV 30.0 dB
Channel 8: -18.3 dBmV 30.8 dB
Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 51.0 dBmV
Channel 2: 50.9 dBmV
Channel 3: 50.9 dBmV
Channel 4: 50.9 dBmV
Snelheidstest
down 5.81
up 0.71
ping 193ms
[ Voor 97% gewijzigd door timmie1 op 12-06-2013 22:34 ]
Verwijderd
http://www.mediamarkt.nl/...60,209757.html?langId=-11
5.81 van de 20 of 50?
Toch een besparing van 40,00 , tenminste als het wel werkt.
Ik ben sinds 3 maanden geleden overgestapt van XS4all naar Zeelandnet en ik heb daar nu al spijt van. Problemen die ik ervaar zijn als volgt:
- Geen stabiele internetsnelheid, er zijn momenten dat de snelheid niet verder komt dan 1 Mbps. De overgrote deel van de tijd zit ik op 48 Mbps.
- Internetverbinding valt uit. De afgelopen maand is dat wel 7 keer voorgekomen. Het herstarten van zowel de modem als de router helpt om dit probleem op te lossen. Maar het neemt niet weg dat het vervelend is, vooral als je online bezig bent.
De modem is aangesloten op een Linksys E4200 router.
Ik heb contact met Zeelandnet opgenomen in de eerste twee maanden, er is daarop een monteur gekomen om de verbindingen te controleren. De monteur stelde dat het allemaal in orde was. Het ging daarna ook een tijdje goed tot afgelopen maand.
Graag jullie inzicht over deze situatie.
Nee dat heb ik niet gedaan, mede omdat de modem draadloos internet niet ondersteunt. Die essentieel is in ons dagelijks gebruik.M a r c o schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 13:13:
al eens zonder de router ertussen geprobeerd?
Dan kun je in ieder geval uitsluiten dat je router problemen veroorzaakt.
Overigens krijg je nu bij de alles in 1 abonnementen wel een modem met wifi router ingebouwd.
Het zou inderdaad raadzaam zijn eens te controleren met een pc/laptop rechtstreeks aan het modem (dus bedraad). Ik heb overigens hetzelfde, heb als oplossing een ADSL-lijn ernaast genomen. Enige reactie die ik kreeg van ZeelandNet is dat ik het modem kapot zou hebben gemaakt. Is onzin, zij hebben hem geplaatst en ik heb alleen wel eens andere UTP aangesloten. Rekening + nieuw modem gehad, 1 dagje geen problemen(waarschijnlijk omdat ik die dag minimaal gebruik maakte van internet).yassiro schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 13:06:
Beste Tweakers,
Ik ben sinds 3 maanden geleden overgestapt van XS4all naar Zeelandnet en ik heb daar nu al spijt van. Problemen die ik ervaar zijn als volgt:
- Geen stabiele internetsnelheid, er zijn momenten dat de snelheid niet verder komt dan 1 Mbps. De overgrote deel van de tijd zit ik op 48 Mbps.
- Internetverbinding valt uit. De afgelopen maand is dat wel 7 keer voorgekomen. Het herstarten van zowel de modem als de router helpt om dit probleem op te lossen. Maar het neemt niet weg dat het vervelend is, vooral als je online bezig bent.
De modem is aangesloten op een Linksys E4200 router.
Ik heb contact met Zeelandnet opgenomen in de eerste twee maanden, er is daarop een monteur gekomen om de verbindingen te controleren. De monteur stelde dat het allemaal in orde was. Het ging daarna ook een tijdje goed tot afgelopen maand.
Graag jullie inzicht over deze situatie.
Moraal: 50Mbit is leuk als het werkt. Als het niet werkt, heb je een kwade aan ZeelandNet.
Ik haal wel altijd de maximale snelheid (8mbit), maar soms erg hoge ping spikes of uitvallers.
Ik heb het even 2 weken bijgehouden:
10-juni 19:40 Hoge ping 800+ tot 20:10
12-juni 17:30 DNS server zeelandnet valt uit, google DNS werkt wel tot 17:50
13-juni 19:00 Geen internet meer, modem reset en hij deed het weer.
15-juni 21:00 Hoge ping weer 800+ en timeouts. reset hielp niet, om 21:30 nog een keer gereset met succes.
21-juni 21:20 Weer geen internet, reset hielp niet. daarna even gewacht 15min, reset en hij deed het weer.
Had 3 maanden hiervoor al 4 jaar een stabiele verbinding, misschien 1 reset in een jaar.
Mijn ouders willen helaas niet overstappen, erg jammer want wij wonen 150 meter van een VDSL2 Centrale (centrale sinds eind vorig jaar geupgrade).

Bedankt voor jullie bijdrage en ervaringen!
Verwijderd
lijkt me eerder, dat je contact op moet nemen met zldTeuntje55 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 15:46:
Hier ook (Veere) de laatste 3 maanden soms een erg onstabiele verbinding.
Ik haal wel altijd de maximale snelheid (8mbit), maar soms erg hoge ping spikes of uitvallers.
15-juni 21:00 Hoge ping weer 800+ en timeouts. reset hielp niet, om 21:30 nog een keer gereset met succes.
21-juni 21:20 Weer geen internet, reset hielp niet. daarna even gewacht 15min, reset en hij deed het weer.
Had 3 maanden hiervoor al 4 jaar een stabiele verbinding, misschien 1 reset in een jaar.
Mijn ouders willen helaas niet overstappen, erg jammer want wij wonen 150 meter van een VDSL2 Centrale (centrale sinds eind vorig jaar geupgrade).
Qua snelheid ben ik zelf erg tevreden over zeelandnet. Maar ook ik heb mijn vraagtekens bij de stabiliteit van de verbinding zelf.Teuntje55 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 15:46:
Hier ook (Veere) de laatste 3 maanden soms een erg onstabiele verbinding.
Heb jij bovenstaande punten achterhaald met handmatig op bepaalde tijdstippen meten. Of heb je bepaalde zaken via tooling een tijd lang in de gaten gehouden ? Zo ja, wat en waarmee ?
Ik ben nog steeds niet echt tevreden over ZeelandNet. Na 3 weken besloot ik 5 dagen terug weer met modem van ZeelandNet online te gaan. Tijdens surfen Ping for Life aangezet en meerdere keren per dag een speedtest gedaan. Gisteravond 21:56 een dieptepunt gehad wat betreft uploadsnelheid: 0.21 Mbit van de 5Mbit.Squall schreef op maandag 24 juni 2013 @ 07:34:
[...]
Qua snelheid ben ik zelf erg tevreden over zeelandnet. Maar ook ik heb mijn vraagtekens bij de stabiliteit van de verbinding zelf.
Heb jij bovenstaande punten achterhaald met handmatig op bepaalde tijdstippen meten. Of heb je bepaalde zaken via tooling een tijd lang in de gaten gehouden ? Zo ja, wat en waarmee ?
Dieptepunt Download 3 dagen terug om 19:33: 3.01Mbit van de 50Mbit.
Bovendien zijn er ook probs met totale uitval verbinding, Packet-Loss, Lags met pieken tot 1500ms en de ZeelandNet DNS die vaak kuren heeft.
Toevallig weet ik ook dat ik niet de enige in de omgeving ben met zulke problemen...
Ik zat vaak black ops 2 te spelen, telkens als ik er weer uitviel ben ik speedtest gaan draaien.Squall schreef op maandag 24 juni 2013 @ 07:34:
[...]
Qua snelheid ben ik zelf erg tevreden over zeelandnet. Maar ook ik heb mijn vraagtekens bij de stabiliteit van de verbinding zelf.
Ik denk dat als ik een tool 24/7 zou draaien dat ik nog veel meer verstoringen zou rapporteren
Dus handmatig op tijdstippen meten, die DNS probleem was toevallig toen ik aan het surfen was.
Het lijkt wel of het backbone netwerk van zldnet het niet meer zo goed aankan die hogere snelheden

Ik ga binnenkort maar eens contact opnemen met zldnet

Blijkbaar is hun administratie dan ook niet op orde, het was toch de bedoeling dat alle DOCSIS2's voor maart omgewisseld waren voor DOCSIS3's?Teuntje55 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 20:10:
[...]
Ik zat vaak black ops 2 te spelen, telkens als ik er weer uitviel ben ik speedtest gaan draaien.
Ik denk dat als ik een tool 24/7 zou draaien dat ik nog veel meer verstoringen zou rapporteren.
Dus handmatig op tijdstippen meten, die DNS probleem was toevallig toen ik aan het surfen was.
Het lijkt wel of het backbone netwerk van zldnet het niet meer zo goed aankan die hogere snelheden.
Ik ga binnenkort maar eens contact opnemen met zldnet, hopen dat ik dan ook gelijk een nieuwe docsis 3.0 modem krijg (zonder wifi-router).
Één vraag: Why!? Wie belt er nog in?timmie1 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 23:48:
Een weekje terug een belletje gehad van ZeelandNet dat hun inbelabonnementen gedeactiveerd worden en de infrastryctuur ontmanteld gaat worden. Heb afgelopen maanden zo vaak van hun 0676088954-nummer gebruikgemaakt dat ik blijkbaar in het systeem kwam te staan als inbeller.
Maar wel klagen dat het uren duurt voordat ze 30 foto's kunnen uploaden voor een fotoalbum
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Blijkbaar nog genoeg mensen. Zag er al een klacht over voorbijkomen bij TROS Radar. Koppelverkoop noemt diegene dat, omdat ze gedwongen wordt om op breedband over te gaan.
Zelf merk ik vaak dat mijn static ip vaak bezet is in de avonduren. En ik ken bijv ook mensen in Friesland en Drenthe die dat nog steeds doen.Er zijn dus nog wel degelijk mensen die inbellen.
Ik ook nog steeds, om een site te kunnen updaten en mijn mail uit te kunnen lezen. Maar doe het ook nog vaak genoeg als de ZeelandNet-verbinding weer eens dienst weigert en mijn 8Mbit DSL overbelast is van de 5 andere gebruikers.
En eerlijk is eerlijk, email binnenhalen en wat sites bezoeken kan je er makkelijk mee, daar heb je geen breedband voor nodig...
Ik heb het sneleste abbonement en haal mijn snelheid eigenlijk altijd. De sabiliteit is ook erg goed.
Mijn ping is ook altijd perfect.
We hebben ook netjes gratis zo'n tablet gehad.
Tuurlijk zijn er genoeg klanten die geen problemen hebben maar het ligt voornamelijk aan wat je hebt draaien thuis en hoe je het hebt aangesloten.
Als je met 1 PC direct op je kabelmodem zit aangesloten dan zul je weinig zaken tegenkomen denk ik.
Maar betaal je zelf het abonnement of doet iemand anders dat?
Het zal wel aan mij liggen hoor maar van zoveel positiviteit moet ik moeite doen om het serieus te nemen.:)
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Ik zit dan enkel achter de zakelijke kabel verbindingen van ZeelandNet (Die volgens mij gewoon identiek zijn) en klaag echt niet over de snelheid danwel stabiliteit.Sc0rPi0N schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 16:33:
Het zal wel aan mij liggen hoor maar van zoveel positiviteit moet ik moeite doen om het serieus te nemen.:)
Op kantoor waar ik nu zit met 160Mbit:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| wido@wido-desktop:~$ wget -4 -O /dev/null http://www.apt-get.eu/files/1000mb.bin --2013-07-03 16:46:42-- http://www.apt-get.eu/files/1000mb.bin Resolving www.apt-get.eu (www.apt-get.eu)... 109.72.87.236 Connecting to www.apt-get.eu (www.apt-get.eu)|109.72.87.236|:80... connected. HTTP request sent, awaiting response... 200 OK Length: 1048576000 (1000M) [application/octet-stream] Saving to: `/dev/null' 100%[========================================================================================================================================================================>] 1,048,576,000 18.6M/s in 55s 2013-07-03 16:47:37 (18.3 MB/s) - `/dev/null' saved [1048576000/1048576000] wido@wido-desktop:~$ |
Je hebt altijd last van TCP overhead en dergelijke, dus ik haal hier netjes 146Mbit.
Thuis heb ik 50Mbit (ook zakelijk) en dat werkt gewoon altijd heerlijk snel, haal altijd die snelheid.
Dat ik het administratief een rommel bij ze vind is iets anders, maar de verbindingen zijn zeker niet slecht in mijn beleving.
Precies. Afgelopen maanden meerdere keren een facepalm gehad van die administratie en helpdesk bij Zeelandnet. Meerdere keren abonnementen moeten aanvragen voordat het een goed doorgezet wordt. Vaak moet mijn vraag keer op keer opnieuw worden uitgezocht. Instabiele lijnen met veeeeel timeouts (5% tot 25% van de tijd) en dan moet ik zelf met argumenten komen dat die lijn instabiel is en die muts op de helpdesk maar volhouden dat er niks aan de hand is.... "nee hoor, ik kan gewoon zien dat het modem online is en er niks mis is". Nadien blijkt corrosie de oorzaak te zijn van de ellende en ben je weer 2 weken verder met je zakelijke lijnen (2x al gehad in ongeveer 1 maand tijd).Snow_King schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 16:49:
[...]
Dat ik het administratief een rommel bij ze vind is iets anders, maar de verbindingen zijn zeker niet slecht in mijn beleving.
Bij mij ook. Continu problemen gehad, alles al meerdere keren gecontroleerd(tegenwoordig meerdere keren per dag) en mevrouw van de heldesk durft nog te beweren "dat het maar aan mijn thuisnetwerk zal liggen. Had ik maar niet zulk slecht spul moeten kopen." Notabene nog de door hun geleverde D-Link router geprobeerd...Woohooo schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 17:30:
[...]
Precies. Afgelopen maanden meerdere keren een facepalm gehad van die administratie en helpdesk bij Zeelandnet. Meerdere keren abonnementen moeten aanvragen voordat het een goed doorgezet wordt. Vaak moet mijn vraag keer op keer opnieuw worden uitgezocht. Instabiele lijnen met veeeeel timeouts (5% tot 25% van de tijd) en dan moet ik zelf met argumenten komen dat die lijn instabiel is en die muts op de helpdesk maar volhouden dat er niks aan de hand is.... "nee hoor, ik kan gewoon zien dat het modem online is en er niks mis is". Nadien blijkt corrosie de oorzaak te zijn van de ellende en ben je weer 2 weken verder met je zakelijke lijnen (2x al gehad in ongeveer 1 maand tijd).
Elke keer als ik bel opnieuw verhaal moeten vertellen omdat die trienen blijkbaar nooit iets noteren. Als je geirriteerd bent en het laat merken, verbreken ze de verbinding.
En dan als ik een website over glasvezel op de People-server wil zetten, wel alles deleten en mijn account blokkeren hé...
</angrymode>
Inmiddels contact gehad met Zeelandnet, mijn signaalwaarden waren goed alleen het bleek dat de verkeerde firmware was geinstalleerd op het modem.timmie1 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 10:16:
[...]
Blijkbaar is hun administratie dan ook niet op orde, het was toch de bedoeling dat alle DOCSIS2's voor maart omgewisseld waren voor DOCSIS3's?
Nu hebben ze op afstand de oude firmware ingeladen en tot nu toe geen uitval meer gehad eindelijk weer stabiel

Helaas krijg je alleen een DOCSIS3 modem als je abbo premium of hoger is of een nieuwe klant bent.
Ah ik vroeg het me ook al af waarom wij die nog niet hadden ontvangen.. Maar ik moet toch zeggen dat ik zelf weinig merk van vertraging op de verbinding, ik gebruik 't dan ook voornamelijk voor wat surfen / downloaden.. Over het algemeen haal ik mijn maximale downloadsnelheid makkelijk. Ook op de piektijden (dus na 19:00), aangezien ik dan toch het meest online ben..Teuntje55 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 18:54:
[...]
Inmiddels contact gehad met Zeelandnet, mijn signaalwaarden waren goed alleen het bleek dat de verkeerde firmware was geinstalleerd op het modem.
Nu hebben ze op afstand de oude firmware ingeladen en tot nu toe geen uitval meer gehad eindelijk weer stabiel.
Helaas krijg je alleen een DOCSIS3 modem als je abbo premium of hoger is of een nieuwe klant bent.
Dance with the stars
In bepaalde wijken waar het "druk" op de kabel is worden die webstar modems compleet weggedrukt door die nieuwere Cisco modems in de buurt (die met meerdere kanalen kunnen verbinden).
Zelfs met een 8Mb abo haal je dan je snelheid niet, en idd Zeelandnet wil het modem dan niet omwisselen.
Als advies geeft ik dan meestal dat ze beter kunnen overstappen naar ADSL / VDSL (indien beschikbaar). Of naar een hogere abo bij Zeelandnet.
Toch erg krom dat je dus maar een duurder abonnement moet nemen om normaal te kunnen internetten ?
Maar ik wat ik ook al eerder had aangegen dat een duurder abonnement niet voor iedereen zomaar is weggelegd.
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Ik heb al een aantal keer geprobeerd om een nieuw (Cisco) modem voor deze mensen (met laag abo) te krijgen maar dat lijkt haast onmogelijk. Hopelijk trekken ze bij een volgende snelheidsverhoging de lagere abo's ook een stuk omhoog zodat een Cisco modem noodzakelijk wordt.
Ze zijn ook nog van plan om samen met Ziggo zo'n groot WiFi netwerk op te zetten. Ziggo is daar op dit moment al druk mee bezig. Dan zou ook iedereen een nieuw WiFi modem moeten krijgen. Maar of dat op korte termijn gebeurd....
Of onze kabel is niet goed aan elkaar gelast toen het doorgegraven was, maar dan zouden de signaalwaarden laag zijn en dat is niet zo. Bovendien hadden de problemen dan 24/7 moeten zijn en dat zijn ze niet.
Misschien dat ze met de ZeelandNet hotspots die ze gaan doorvoeren een uitbreiding doen. Nadeel is dat je wel een nieuwe Cisco krijgt, deze keer met WiFi. En desbetreffende Cisco's schijnen bijzonder slecht te werken...
Overigens de laatste 2 dagen 's avonds minder problemen gehad. Een constante snelheid van 3.2MB/s en ping van 90ms. Nog geen 50Mbit maar het komt al beetje in de buurt. Dat mag ook wel eens gezegd worden...
Ik haal max 5.9Mb/s als ik via usenet download (constant met Premium 50/5) Soms wel eens een piekje naar 6.0 maar hoger echt niet.
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Deze week was mijn snelste download 3.6MB/s terwijl ik net na de omzetting van Extra naar Premium max 5.8MB/s haalde. Altijd bedraad getest, overigens...
Nu op het instituut een pracht glasverbinding...

[ Voor 24% gewijzigd door timmie1 op 05-07-2013 12:14 ]
Maar blijkbaar vinden ze het in jou geval "normaal" dat je brak internet hebt?
Het zou goed kunnen dat er met de laatst doorgevoerde snelheidsverhogingen er in bepaalde wijken problemen zijn ontstaan door te weinig capaciteit. Zelfs met een Cisco modem zou je dan problemen kunnen krijgen. Dit komt soms ook wel eens voor bij de andere kabelaars (Ziggo/UPC).
Het oplossen van zo'n capaciteitsprobleem is echter nogal kostbaar, en er moet dan meestal gegraven worden (wijken opdelen etc.) dus dat proberen ze af te houden.
Maar in de meeste gevallen is het probleem ook de kabel zelf die brak is bijv. door corrosie of dat door graafwerkzaamheden de kabel is geraakt en niet goed gerepareerd is (zoals je ook al aangeeft).
Gelukkig heb ik geen problemen met m'n Premium verbinding, haal altijd rond de 5.8~5.9MB/s
Het is allemaal goed en wel, maar het zou toch niet moeten zijn dat de klant hen moet overtuigen van een capaciteitstekort? Of dat de klant de dupe moet worden van het feit dat ze snelheidsverhogingen doorvoeren?Prolution schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 12:13:
@timmie: het lijkt mij dat zodra je bij Zeelandnet kan aantonen dat er meerdere personen in jou wijk problemen hebben met internet, dat ze dan toch wel in actie moeten komen (metingen doen etc.).
Maar blijkbaar vinden ze het in jou geval "normaal" dat je brak internet hebt?
Het zou goed kunnen dat er met de laatst doorgevoerde snelheidsverhogingen er in bepaalde wijken problemen zijn ontstaan door te weinig capaciteit. Zelfs met een Cisco modem zou je dan problemen kunnen krijgen. Dit komt soms ook wel eens voor bij de andere kabelaars (Ziggo/UPC).
Het oplossen van zo'n capaciteitsprobleem is echter nogal kostbaar, en er moet dan meestal gegraven worden (wijken opdelen etc.) dus dat proberen ze af te houden.
Maar in de meeste gevallen is het probleem ook de kabel zelf die brak is bijv. door corrosie of dat door graafwerkzaamheden de kabel is geraakt en niet goed gerepareerd is (zoals je ook al aangeeft).
Gelukkig heb ik geen problemen met m'n Premium verbinding, haal altijd rond de 5.8~5.9MB/s.
Ik weet dat andere kabelaars dezelfde problemen hebben, vrienden in binnenstad Utrecht hadden ook zoiets. Gelukkig loste Ziggo het euvel al na een week of anderhalf op. Straat lag inderdaad een week open. Blijkbaar was het toch niet te kostbaar voor Ziggo, wel voor Delta.
Ook nog een punt: Ziggo zag zelf al dat er capaciteitsproblemen waren. Delta ziet na verschillende meldingen nog niets.
[ Voor 3% gewijzigd door timmie1 op 05-07-2013 12:24 ]
En het antwoord volgens SABnzbdwhyz schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:31:
2013-07-07 08:34:01,038 WAARSCHUWING: Kan geen verbinding maken met server highwinds.zeelandnet.nl:119 [502 Limiet van 250GB voor deze periode (20130607-20130707) is bereikt]
En dit dan?
"Nieuwsserver Uw limiet van 50000 MB is nog niet overschreden.
Indien de limiet overschreden wordt, kunt u gedurende de lopende periode geen gebruik meer maken van de nieuwsserver."
En:
"De nieuwsservice van ZeelandNet is gratis voor iedere klant. Om deze service gratis aan te kunnen blijven bieden, zijn wij genoodzaakt een maandelijkse limiet te hanteren.
Indien de limiet overschreden wordt, kunt u gedurende de lopende periode geen gebruik meer maken van de nieuwsserver.
Wilt u sneller kunnen downloaden of meer dan 50.000 MB willen downloaden, overweeg dan een payserver. De kosten van een payserver liggen tussen de vijf en tien euro per maand."
Ik ben me er van bewust dat deze informatie er nog zo op staat. Ik heb ze via Twitter ook al op de hoogte gesteld van die 250GB limiet melding. Ook zij wisten van niets, maar ondertussen is het wel een feit dat ik al 2 maanden achter elkaar boven de 50GB limiet ben uitgekomen. En de maand Juni dus ook boven de 250GB limiet waarna ik vervolgens de melding kreeg.
Doe met de informatie wat je wilt, mij maakt het niks uit maar de highwindsserver is gewoon de moeite nu om er continu bij te hebben ookal is de snelheid niet optimaal.

Daarnaast, de SABNZBD melding geeft een bepaalde periode aan, dit is ook exact de abbonementsperiode voor mij. Afgelopen nacht sprong te teller weer op 0.
Zo is het nu al de hele avond:

"Pakketten: verzonden = 229, ontvangen = 196, verloren = 33 (14% verlies)"
Premium 50/5
[ Voor 24% gewijzigd door timmie1 op 08-07-2013 23:55 ]
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Ja, zoiets had ik vanochtend en vanmiddag ook. Streaming HD-video ging prima.
Nu om de 2 a 3 seconden bufferen of connection lost.
Welk abbo heb je? Wellicht dat als je een hoger abbo hebt ze je dan ook een hogere usenet limiet geven? Ik kan overigens altijd wel iets boven de 50GB uitkomen, gewoon door te zorgen dat je wachtrij gevuld is en je verbindingen 'live' houd. Ik kan dan meestal tot +- 60GB gaan, maar veel meer lukt dan toch ook nietwhyz schreef op maandag 08 juli 2013 @ 09:28:
[...]
Ik ben me er van bewust dat deze informatie er nog zo op staat. Ik heb ze via Twitter ook al op de hoogte gesteld van die 250GB limiet melding. Ook zij wisten van niets, maar ondertussen is het wel een feit dat ik al 2 maanden achter elkaar boven de 50GB limiet ben uitgekomen. En de maand Juni dus ook boven de 250GB limiet waarna ik vervolgens de melding kreeg.
Doe met de informatie wat je wilt, mij maakt het niks uit maar de highwindsserver is gewoon de moeite nu om er continu bij te hebben ookal is de snelheid niet optimaal.
[afbeelding]
Daarnaast, de SABNZBD melding geeft een bepaalde periode aan, dit is ook exact de abbonementsperiode voor mij. Afgelopen nacht sprong te teller weer op 0.
Dance with the stars
Verwijderd
Ik heb hier 2 streepjes, ik zie alleen even niet welke kwaliteit het is...
(verbinding via wifi, abonn 50 down 5 up)
Samsung R710 Q9000 geforce 130m
Ik zie rechtsonder 1 streepje (of stipje?), lijkt me dat je dat bedoeld?
Op de twitter van zeelandnet zijn er ook klachten over binnengekomen:
https://twitter.com/ZeelandNet/status/365789534979489792
Voorheen haarscherp, nu veel korreliger.
Verwijderd
Dat is precies wat ik bedoel stipje/1 streepje rechtsonder het is al een week zo.Prolution schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 15:38:
Ik heb het ook ff gecheckt, en de kwaliteit lijkt idd wat minder als een tijdje geleden.
Ik zie rechtsonder 1 streepje (of stipje?), lijkt me dat je dat bedoeld?
Op de twitter van zeelandnet zijn er ook klachten over binnengekomen:
https://twitter.com/ZeelandNet/status/365789534979489792
Normaal moet je gewoon het hoogste kwaliteit halen zoals ik ook altijd deed.
Als er nog meer zijn www.zeelandnet.nl/tv/
jcdvd
je moet je muis even over het beeld houden dan kan je de streepjes tellen.
Wel eens wat blokjes.
En dit is via UTP.
[ Voor 10% gewijzigd door timmie1 op 10-08-2013 22:08 ]
Ook ik heb maar 1 stipje rechtsonderin, kan me niet herinneren dat dat altijd zo geweest is.
Vind de kwaliteit ook iets achteruit gegaan maar heb geen problemen met bufferen.
Ik gebruik hiervoor Internet Super 80/8 waarvan ik ook netjes de snelheden haal.

Verwijderd

Wat ook raar is dat ze zelf niet eens weten of ze het is SD of in HD uitzenden .
Lees de reacties hier:
https://twitter.com/ZeelandNet/status/338387229179277312
Maar zowel via de ipad app als via de site is de kwaliteit slechter dan voorheen.
Ik zie het ook goed met ondertitels, die zijn nu niet meer scherp
Ook nu heb ik weer maar 1 bolletje rechtsonderin, is het beeld niet echt scherp, maar hoef niet telkens te bufferen
Geen idee waarom, maar de kwaliteit wordt er zeker niet beter op. Echt HD kan ik het momenteel niet noemen.
Het lijkt er ook op dat ze het 'probleem' niet echt willen onderkennen (zie Twitter).
FTP gaat met een kleine 5.3 MB/s als een trein.

Ping-statistieken voor 62.238.255.67:
Pakketten: verzonden = 731, ontvangen = 724, verloren = 7
(0% verlies).
De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van een bewerking in milliseconden:
Minimum = 6ms, Maximum = 3491ms, Gemiddelde = 22ms
Best netjes, al zeg ik het zelf.
Wat betreft Tv, blijkbaar heb je ook een NED1,2,3 speler via http://www.zeelandnet.nl/livetv/
Als hij afspeelt, kun je er de bit rate en frame rate op aflezen... Werkt momenteel nog niet bij mij.
Nog altijd 1 streepje op de zeelandnet.nl/tv - pagina en zicht alsof je analoge beeldbuis kijkt...
[ Voor 3% gewijzigd door timmie1 op 11-08-2013 19:57 ]
Verwijderd
Bij verdere navraag is gebleken dat de informatie op de website juist is. Mijn excuses voor de verwarring. Wanneer het uitzenden in HD formaat plaats gaat vinden, is helaas nog niet bekend.
Die Caroline op twitter is toch wel een achterlijk iemand?die gast is al een week bezig met haar duidelijk te maken dat het niet aan zijn verbinding ligt wat wij nu weten ook zo is,toch wil ze het niet begrijpen.
Iemand enig idee waarom ze het hebben teruggeschroefd?Eerst iets geven in goed beeld en dan teruggeschroeven is toch wel heel sneu vooral als er HD in de URLs staat http://www.zeelandnet.nl/tv/RTL5_HD terwijl dit geen HD is.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2013 20:25 ]
Misschien te weinig capaciteit? Of een 'stukje traject' waar het niet helemaal lekker loopt?Verwijderd schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 20:16:
Iemand enig idee waarom ze het hebben teruggeschroefd?Eerst iets geven in goed beeld en dan teruggeschroeven is toch wel heel zielig.
In ieder geval mogen ze wel opschieten met oplossen van dit probleem.
Niet dat het steeds vooruit geschoven zal worden, net als de iTV...
Verwijderd
Verwijderd
Ze snapt er nog steeds niks van jammer dat ze iemand die er niet veel van snapt achter twitter zetten.Zo kan het nog lang duren. Ik ga ze bellen ik hoop dat jullie dat ook doen zodat ze dit oplossen
Fijn om te horen. Heb je er nog iets speciaals voor moeten doen?timmie1 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 19:54:
Ik heb ondertussen een tijd geen problemen met internet gehad!
Tja, met jouw toon ga je er waarschijnlijk ook niets mee bereiken.. Blijf netjes en je wordt stukken beter geholpen.Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 12:04:
https://twitter.com/ZeelandNet/status/366811886995521536
Ze snapt er nog steeds niks van jammer dat ze iemand die er niet veel van snapt achter twitter zetten.Zo kan het nog lang duren. Ik ga ze bellen ik hoop dat jullie dat ook doen zodat ze dit oplossen
Ze zenden toch gewoon in SD uit. In één van haar tweets vermelden ze dat HD een foutje op de website was.
Verwijderd
Dat ben ik niet op twitter ik volg het alleen maar een tijdje,maar ik geef hem/haar gelijk elke keer of ze er wat aan willen doen en telkens zegt ze dat ze er niks aan kan doen terwijl je even naar zeelandnet.nl/tv/ kunt gaan en zo merkt je dat het beeld steeds buffert en kwaliteit heel erg slecht is,en dit vertikt zij steeds dan zal ik ook zo reageren.iMick schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:00:
[...]
Tja, met jouw toon ga je er waarschijnlijk ook niets mee bereiken.. Blijf netjes en je wordt stukken beter geholpen.
Ze zenden toch gewoon in SD uit. In één van haar tweets vermelden ze dat HD een foutje op de website was.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2013 13:27 ]
Verwijderd
[ Voor 228% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2013 14:16 ]
Zelf nietswhyz schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 12:28:
[...]
Fijn om te horen. Heb je er nog iets speciaals voor moeten doen?
Ze belden afgelopen maand omdat ik veel van ZeelandNet inbelaccount gebruikmaakte ipv Breedband en modem erg vaak offline was (uit).Vroegen of ik niet tevreden was met breedband, vervolgens duidelijk gemaakt hoe ontevreden ik over hen ben. En dat ik glasvezelaanleg in Zeeland steun. Afgelopen week merkte ik opeens dat surfen en downloaden via de kabel weer vloeiend en vlot ging!
Ik zie wel dat signaal (-13.1 gemiddeld/ 52.2 ) iets slechter is geworden. Zit nu bijna op de rand maar 50Mbit en 10ms ping is er!
Ik heb een Premium 50Mbps abonnement, maar tussen ongeveer 18:00 tot 22:00 haal ik amper 2Mbps. Dacht eerst dat het aan m'n router lag, maar tegen middernacht haal ik op speedtest.net wel gewoon de 50Mbps. Het betreft de regio Zeeuws Vlaanderen.
Ik heb op een zakelijke verbinding in Vlissingen het zelfde. (Andere verbindingen werken prima)blakez schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 09:24:
Hebben hier nog meer mensen last van een extreem lage download snelheid tijdens de avonduren? Sinds een week ongeveer heb ik hier best wel last van! Voordien is me dat nooit zo opgevallen.
Ik heb een Premium 50Mbps abonnement, maar tussen ongeveer 18:00 tot 22:00 haal ik amper 2Mbps. Dacht eerst dat het aan m'n router lag, maar tegen middernacht haal ik op speedtest.net wel gewoon de 50Mbps. Het betreft de regio Zeeuws Vlaanderen.
Op drukke momenten maximaal 4Mbit en 10% packetloss. Nu al een tijdje in gevecht met de helpdesk, alleen lijken ze niet echt te willen luisteren. Wimpelen het iedere keer af met onzin antwoorden.
Ik haal in Hulst altijd de 50 Mbps.blakez schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 09:24:
Hebben hier nog meer mensen last van een extreem lage download snelheid tijdens de avonduren? ... Het betreft de regio Zeeuws Vlaanderen.
pain is nothing that a downpour won't erase
Zelf gelukkig (tot nu toe) geen problemen, altijd rond de 50Mb. Wel een beetje jammer dat de helpdesk niet echt mee wil werken bij dit soort problemen.
Ik gok dat een eventuele snelheidsverhoging nog wel even op zich laat wachten
Had het tot voor kort ook, nu was het wat beter. Ik merk echter weer dat mijn dwnloadsnelheid helaas aan het dalen is. Op tijdstip van schrijven is het hier 17,85Mbit/2,09Mbit ipv 50/5Mbit... (uiteraard 1pc, bedraad, zonder router, etc)blakez schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 09:24:
Hebben hier nog meer mensen last van een extreem lage download snelheid tijdens de avonduren? Sinds een week ongeveer heb ik hier best wel last van! Voordien is me dat nooit zo opgevallen.
En ik was weer zo blij met mijn 5.4MB/s download en 650KB/s upload...

Daar weggegaan ivm achterblijvende snelheid en klapperende lijn, 8/1Mbwas eigenlijk wel de max.
Haal nu sinds dag één 49.7/4.9Mb, erg netjes dus
Alleen heb ik een router achter de Cisco van Zeelandnet zitten.
Dat is vanaf dag één al ellende, heb een enorme lag in de internetverbinding, zowel over wifi als lan en tegelijkertijd. Enorm traag en soms totaal geen internet meer, tegelijkertijd streamen over het netwerk gaat prima, geen hapering, niets.
Nu lijkt dat probleem uit de D-link te komen, zodra ik alles(nas, popcorn, pc enz.) rechtstreeks aansluit op de Cisco draait alles probleemloos. Maar vraag mij af waar dit probleem vandaan komt.
Zijn er meer mensen hier die problemen hebben met een router aangesloten op de Cisco EPC3925 van Zeelandnet?
Ook miste ik de optie in de Cisco om de routers te bridgen, dezelfde modem router van UPC heeft dit wel in de interface zitten. Lijkt mij toch wel makkelijk om een poort open te kunnen zetten.
Bellen met Zeelandnet heeft ook weinig zin, elke vraag moest nagevraagd worden bij een collega, die had er meer verstand van werd mij verteld.
Ze hebben deze optie om te bridgen er bewust uit laten halen, het was niet veilig volgens hun.
Waarschijnlijk komt de optie wel terug op termijn, omdat er toch redelijk veel naar gevraagd werd.
Vreemd genoeg staat er hier in het topic ook niet veel over bridgen, ben ik de enige, of is er een andere oplossing?
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
pain is nothing that a downpour won't erase
Het schijnt dezelfde type te zijn dat o.a. bij Ziggo en UPC erg veel problemen geeft.
@Oxellaar Als je een WiFi-modem hebt en deze staat niet in bridge, dan gaat een router erachter sowieso slecht werken. Modem werkt dan als router en 2 routers achter elkaar werken meestal niet
Verwijderd
Wifi heb ik uitgezet op de Cisco vanaf het begin, het bereik is sowieso zwaar beroerd.
En omdat de kabel in de woonkamer binnenkomt en al mijn netwerk zooi in de meterkast zit, heb ik daar een goeie wifi router geplaatst.
Nu blijkt dat ik ze niet kan bridgen baal ik daar flink van, heb dus voor niets die D-link gekocht
Daarbij komt dat ik met geen mogelijkheid de wifi weer aan krijg in de Cisco. De wifi in het optie menu staat hij enable, bij status staat hij disabled
Als ik wifi weer aan krijg kan ik de D-link wegdoen, hij is nu alleen nog voor wifi in gebruik.
Daarna nog maar eens op zoek naar een betere draadloze verbinding die tot achterin de tuin reikt.
Qua mogelijkheden verlang ik behoorlijk terug naar m'n Fritzbox
[ Voor 13% gewijzigd door Oxellaar op 15-08-2013 23:45 ]
Je zou dit kunnen proberen om de EPC3925 toch in bridge mode te krijgen: http://www.boards.ie/vbulletin/showthread.php?t=2056758726
Dit is wel een guide voor UPC modems, weet dus niet of het werkt, maar je zou het kunnen proberen.
@edwardsnowden ik geloof dat we kunnen wachten met VDSL totdat we een ons wegen. En bovendien, als we VDSL krijgen is het helaas slechtere kwaliteit dan Zeelandnet... En gaat het nog van je totale bandbreedte af, dat iTV.
@Oxellaar Kun je niet vragen om een modemwissel? Van Wifi-modem naar gewoon bridged modem EPC3212 zoals wij thuis bijv hebben? (oude klanten)
@iedereen : is hier iemand die werkelijk het abonnement van 75,00 afneemt? Ik zou graag weer willen upgraden vanaf Premium (Als de capaciteitsproblemen niet steeds terugkeren) maar de volgende pakketten zijn belachelijk duur...
Wij hebben op kantoor een Zakelijk Breedband Top van 160Mbit en halen daar een nette 17MB/sec met downloads.timmie1 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:53:
@iedereen : is hier iemand die werkelijk het abonnement van 75,00 afneemt? Ik zou graag weer willen upgraden vanaf Premium (Als de capaciteitsproblemen niet steeds terugkeren) maar de volgende pakketten zijn belachelijk duur...
Centrum Middelburg is dat.
[ Voor 3% gewijzigd door Snow_King op 16-08-2013 15:46 ]
Het lijkt wel beeld uit de videorecorder ....
Snap het niet. Eerst iedereen blij maken en daarna weer afnemen ?
[ Voor 10% gewijzigd door Frostbite op 16-08-2013 16:01 ]
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Zucht...net de helpdesk gebeld voor een modemwissel. Eerst moet uitleggen wat bridgen is, ze begon nog net niet over het kaartspeltimmie1 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:53:
@Oxellaar Kun je niet vragen om een modemwissel? Van Wifi-modem naar gewoon bridged modem EPC3212 zoals wij thuis bijv hebben? (oude klanten)

Maar ik krijg wel een oud modem, degene zonder Wifi dus. Kon wel een paar weken overheen gaan, waarom dit zo lang moet duren snap ik niet.
Verwijderd
Low Budget High Pricing.Sc0rPi0N schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 16:00:
Maar echt waarom eerst een paar maanden HD beeld via zeelandnet.nl/tv en nu weer crappy beeld. Zelfs het freeview dvb-t beeld is mooier dan dit![]()
Het lijkt wel beeld uit de videorecorder ....
Snap het niet. Eerst iedereen blij maken en daarna weer afnemen ?
Zeelandnet wilt alleen maar geld, mooie tijdelijke lokertjes en nemen het weer van de mensen af, of hun bekende smoes dat tijdelijke aanbiedingen zoals Ipods op zijn. (Uiteraard krijg je dat pas te horen nadat je een contract heb geaccepteerd)
Zoals op twitter en klacht.nl staat, Zeelandnet lijkt wel een bedrijf dat word gerund door een stel aapjes, alhoewel een aapje redelijk te trainen is, ik schat ze misschien te hoog in.
@ Allemaal. Als je bij zeelandnet iets wilt bereiken, dus echt ''hulp'' wilt, en niet steeds afgewimpeld wil worden... Moet je echt perse direct met contract breuk dreigen en artikelen opzoeken / hun daarop wijzen. (Netjes blijven werkt absoluut niet, zonde van je tijd om te proberen... Laat ze merken dat je het hebt gehad, en dreig ermee om auto incassos terug te laten storten n.a.v contractbreuk.)
Spijtig genoeg zal Zeelandnet nooit geen ene (beep) om iemand hier geven, ze willen je geld en niet je gezeik.
Groeten, een Ex-zeelandnet abonee, die nu zeer tevreden en zonder gezeik elke dag kan interneten via Online.nl
Al denk ik dat ze wel weer zullen winnen van de staat en we nog een aantal jaren met een slechte dure monopolis blijven zitten...
*mompelt iets over glasvezel*
[ Voor 4% gewijzigd door timmie1 op 17-08-2013 20:34 ]
Of het modem gaat op de snelheid van het inbellen zo ongeveer, of het modem valt tijdelijk uit en probeert zich opnieuw aan te melden.

Ik moet zeggen dat het wel iets verbeterd is tegenover 3 maanden geleden.
Maar misschien komt het wel omdat het nog eigenlijk vakantie is.
Het zal wel zo gegaan zijn bij Zldnet:
Meneer Zeelandnet word het niet eens tijd om het netwerk te upgraden, klanten klagen steeds over de langzame internet verbindingen. Pfff vooruit dan.. Maar het mag geen cent meer kosten!. We kunnen van DOCSIS 2.0 naar 3 gaan, maar dan moeten we misschien meer kabels aanleggen enzo want anders krijgen we waarschijnlijk capaciteits problemen. Capaciteits problemen?. Ja, de snelheid kan dan achteruit gaan enzo. Ik zei geen cent meer!, ik wil ook mijn nieuwe jacht kunnen kopen! die trouwe klanten zullen er toch niks van merken
Ook komen ze as vrijdag mijn modem al omruilen, dus ze voeren wel degelijk wat.
Zaterdag om een wissel gevraagd, en nu net al een afspraak ingepland.