VivaAtloni schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 21:08:
[...]

Hmm. Is dit inderdaad mogelijk om een nieuw abbo op naam van mijn vrouw op hetzelfde adres aan te vragen? Is dit in praktijk getest.
Delta weet niet dat het jouw vrouw is? Of jullie scheiden en zij blijft er wonen.

Uiteraard wel rekening er mee houden dat je jouw abo opzegt en eventueel "historische " zaken verliest. Lees: het mailadres ben je uiteraard kwijt. Of wellicht heb je nu een AON verbinding met een eigen router met SFP module en dat je na dit trucje op XGS-PON wordt over gezet en de eigen SFP module niet meer werkt. En bij bv Ziggo zou je nog van oudsher een eigen smartcard kunnen hebben i.p.v. huur die bij opzeggen gedeactiveerd wordt en niet meer geactiveerd kan worden.

En uiteraard rekening houden met downtime. Waarbij in dit topic "vroeger" vaak voorbij kwam dat de aangevraagde startdatum een richtdatum was, maar "heel toevallig" Delta pas 2 weken later het abo liet in gaan (alsof ze van de 2 weken bedenktijd af wilden komen). Beetje lullig als je bv per 1-9 opzegt en nieuw abo per 1-9 aanvraagt maar het nieuwe abo pas op 15-9 ingaat terwijl het oude uiteraard op 1-9 wordt stop gezet.
RobertMe schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 21:00:
[...]

Is dat effectief gebleken? Genoeg ISPs die dat niet deert en je ook na opzeggen nog een aanbod krijgt van zeg €10 korting voor 3 of 6 maanden, en dus een veel hogere prijs dan nieuwe klanten betalen / concurrent kost / ....
En naar mijn idee, gebaseerd op ervaringen in dit topic, is Delta daar gewoon heel star is. Nee, onmogelijk om 500Mbit/s voor die €42,50 te krijgen. Hoogstens een beetje / tijdelijke korting als zoethoudertje.
Ik kreeg vorig jaar een aanbod voor 2 jaar gelijk zo niet beter dan de concurrentie. Doorvragen helpt, ook dat je iets meer afneemt dan alleen internet.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• Imre Himmelbauer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:30

Imre Himmelbauer

Redacteur
Hey iedereen,

Ik doe voor een artikel onderzoek naar mogelijke misstanden bij Delta Mobiel door de factureringsproblemen. Ik heb daar dit topic voor aangemaakt. Problemen bij Delta mobiel

Ik deel het ook even in de andere Delta-topics, omdat ik graag met mensen in contact kom die last hebben gehad van de problemen bij Delta Mobiel, specifiek een onterechte BKR-registratie. Mocht je dit herkennen, neem vooral contact met me op!

• phoney870
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 22:16
Sjakie0101 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 21:57:
[...]

Ik kreeg vorig jaar een aanbod voor 2 jaar gelijk zo niet beter dan de concurrentie. Doorvragen helpt, ook dat je iets meer afneemt dan alleen internet.
Zoals ik onlangs al hier vermeld heb is de situatie van 1 jaar geleden niet meer de situatie van vandaag de dag. Je krijgt maximaal als oude klant 10 euro korting op een pakket (internet+tv) voor 18 maand. Die 18 maand is bij 95% van de klanten maximaal 12 maand.

Er is met geen mogelijkheid, werkelijk geen enkele mogelijkheid meer korting te krijgen, zelfs niet als je al overgestapt bent naar een provider als Ziggo. Niet via de klantenservice, niet via de afdeling retentie, zowel mailen als bellen geeft geen enkele oplossing. Ze mogen niemand meer korting geven of je moet veel aanvullende abonnementen op tv diensten hebben.

Ook is het onmogelijk om het lagere maandbedrag dat bestaande klanten betalen als ze voor november/december 2025 klant waren omlaag te krijgen. Je betaald dus snel 7,50 meer dan klanten die een jaar lid zijn of nu lid worden. Net of je bij de benzinepomp staat en een hogere prijs krijgt omdat je jouw auto al langer dan een jaar in bezit hebt...

De afgelopen jaren ging dat inderdaad eenvoudig, maar het kan niet meer. Vandaar dat ik nu ook opzeg en mijn zoon een abonnement laat afsluiten een dag of wat na afloop van mijn contract. Alleen dat opzeggen werkt ook niet, de hele helpdesk is momenteel niet eens meer bereikbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door phoney870 op 05-08-2026 14:03 ]

Jaren terug hadden ze er zelf ook werk mee wanneer je van Caiway naar Delta ging en vice versa. Zelfde magazijn, inpakken, versturen, oude pakje ontvangen, weer innemen, reviseren. Iets meer koritng geven was toen het credo. Delta gaat met bestaande klanten op dit moment erg slecht om.

Het besef lijkt er ook niet te zijn dat Ziggo een hele grote concurrent gaat worden. TV heeft meer HD zenders, instapprijzen zijn scherp.

[ Voor 19% gewijzigd door Sjakie0101 op 05-08-2026 14:30 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:30
phoney870 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 14:00:
[...]

Zoals ik onlangs al hier vermeld heb is de situatie van 1 jaar geleden niet meer de situatie van vandaag de dag. Je krijgt maximaal als oude klant 10 euro korting op een pakket (internet+tv) voor 18 maand. Die 18 maand is bij 95% van de klanten maximaal 12 maand.

Er is met geen mogelijkheid, werkelijk geen enkele mogelijkheid meer korting te krijgen, zelfs niet als je al overgestapt bent naar een provider als Ziggo. Niet via de klantenservice, niet via de afdeling retentie, zowel mailen als bellen geeft geen enkele oplossing. Ze mogen niemand meer korting geven of je moet veel aanvullende abonnementen op tv diensten hebben.

Ook is het onmogelijk om het lagere maandbedrag dat bestaande klanten betalen als ze voor november/december 2025 klant waren omlaag te krijgen. Je betaald dus snel 7,50 meer dan klanten die een jaar lid zijn of nu lid worden. Net of je bij de benzinepomp staat en een hogere prijs krijgt omdat je jouw auto al langer dan een jaar in bezit hebt...

De afgelopen jaren ging dat inderdaad eenvoudig, maar het kan niet meer. Vandaar dat ik nu ook opzeg en mijn zoon een abonnement laat afsluiten een dag of wat na afloop van mijn contract. Alleen dat opzeggen werkt ook niet, de hele helpdesk is momenteel niet eens meer bereikbaar.
Klopt helemaal. Vandaag ook gebeld om op te zeggen nav mijn telefoongesprek voor verlening gisteren. De medewerker zei alleen 'oh ja ik zie het staan'. In ga de opzegging doorzetten. Niet van 'kan ik je wellicht nog overhalen'.

Waarom wacht je met opnieuw aanvragen als je abbo is afgelopen? Je kan na opzeggen toch prima voor een ander persoon een paar dagen na opzegging een nieuw abbo aanvragen.

30x sf175s + gw5000-dt op oost

VivaAtloni schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 19:43:
Waarom wacht je met opnieuw aanvragen als je abbo is afgelopen? Je kan na opzeggen toch prima voor een ander persoon een paar dagen na opzegging een nieuw abbo aanvragen.
Het zou zelfs geen probleem moeten zijn om het nieuwe abo af te sluiten voordat het oude is opgezegd?

Als je het huis verkoopt kan de nieuwe bewoner immers ook een abo afsluiten voordat de verkoper het abo heeft opgezegd, lijkt mij zo.

• phoney870
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 22:16
VivaAtloni schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 19:43:
Mijn contract loopt tot 2 januari en die week heb ik vrij en ik wil eigenlijk GTA 6 online spelen in mijn vakantieweek :+

[ Voor 42% gewijzigd door phoney870 op 05-08-2026 22:07 ]

Pagina: 1 ... 139 140 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.