Hier een afstandsbedieninghouder gemaakt, voor aan mijn
VITTSJÖ laptoptafeltje (vertel me zonder naar het linkadres te kijken, waar ik die gekocht heb

):
Magneetjes erin tijdens het printen om hem op te hangen:
Wel gedoe met mijn Ender 3 Pro, omdat hij na de 2e pauze de extruder niet meer startte ( als je dat opzoekt, blijkt dat een ding te zijn bij de Enders. Heb nog niet echt een oplossing gevonden, voorlopig stop (behalve Z) en start ik de steppers maar in mijn pauze-script in de hoop dat het niet meer voorkomt). Mochten mensen hiermee kunnen helpen, reageer gerust in het discussie topic (met een verwijzing naar dit bericht).
In het gedoe om hem weer aan de praat te krijgen en de schade te beperken, tikte hij de print los van het bed. Die heb ik met prittstift weer vastgeplakt, maar dat krijg je dan amper uitgelijnd. Zeker omdat je met elke poging om te herstarten een stuk van je print kwijtraakt, het duurde ook even voordat ik doorhad dat hij de extruder gewoon helemaal niet aanstuurde
En dit was al poging 2, omdat de vorige ronde 2 afstandsbedieningen niet pasten

en het geheel te zwaar bleek om alleen op wrijving te blijven hangen. Daardoor zijn dus de uitsteeksels gekomen om hem omhoog te houden. Als ik hem toch nog opnieuw print, worden dat er 4 in plaats van 2, bij aanstoten schuift hij nog net te makkelijk naar beneden.
Het is mijn eerste serieuze ontwerp, en dan het gedoe met het pauzeren (eerder kwam ik er ook achter dat de steppers na 5 minuten uitgeschakeld worden en mijn Z begint te zakken...). Wel een goede leercurve, zullen we maar zeggen. G-code leren om de boel halverwege een print weer op hoogte te calibreren enzo
Jammer dat het 30 uur en 500 gram filament per poging kost... Ik ben wel zo skeer dat ik de magneten uit de vorige iteratie gesneden heb
EDIT: Ik geloof niet dat het veel zin heeft om dit op Makerworld te delen, aangezien de combinatie van afstandsbedieningen niet veel zal voorkomen... Wellicht dat wanneer ik tevreden ben, ik het blok zonder uitsneden kan delen, dan zouden mensen hun eigen uitsneden erin kunnen maken. Weet iemand of dat gebruikelijk is?
[
Voor 4% gewijzigd door
Wild Chocolate op 30-04-2026 11:27
]