LOL!

Oh jammer, ik vond het wel een goedkope makkelijk oplossing om 3 POE injectors te killen in de meterkast.
Ik heb al een redelijke dure edgeswitch zonder POE hangen en die wil ik eigenlijk niet weg doen. En om nu een tweede switch voor POE te hangen.
Een
pricewatch: TP-Link TL-SG108PE lost je probleem ook op voor relatief weinig geld!

De in wall doet trouwens geen passthrough, dat staat uit. Ik gebruik voor de zekerheid ook de poort niet.
Dit heb ik gedaan omdat officieel een switch wordt aangeraden en geen POE injector.
Volgens mij kan je ook een losse 802.3at PoE Injector kopen
Verder kan je die poort prima zonder PoE gebruiken als je daar effe een aparte Switchport Profile voor aanmaakt om zeker weten van eventuele PoE bugs af te zijn die er in het verleden waren!

Maar speelt dat probleem nou wel of niet nog steeds in de gevallen waarbij jij er last van had ?!
Wat een raar apparaat is het toch ook...

Is je DNS up en je kan Ping.ubnt.com bereiken?
Zodra je UDM dat adres niet pingen gaat hij klapperen tussen de Wan1 en Wan2 (back-up)
Die functie kan je toch ook uitschakelen of hebben ze dat ondertussen gesloopt

Volgens mij kan je het dus volledig uitzetten!

Ik zie dat je het ondertussen gelukkig hebt opgelost, maar effe ter info :
Één USG 3P gaat in principe nooit helemaal stuk!
Je kan alleen last krijgen van :
- Een brakke USB Stick die erin zit.
Als dat gebeurt dan Flash je gewoon een verse en gaan met die banaan!

- Dus ook een kapotte adapter die ook makkelijk te vervangen is zoals je al hebt gemerkt

Soms heb je zelfs een oude Router of Switch in huis met een geschikte adapter erbij!
Voor de EdgeRouter Lite geldt hetzelfde trouwens!
Daarnaast zou je alle Static DHCP Mappings op basis van het MAC adres gewoon moeten kunnen overzetten naar een andere USG door die gewoon te adopteren en dan zou alles meteen weer moeten werken
Als je naar een UDR/UDM gaat dan moet je de hele UniFi Controller eerst Backuppen en daarna Restoren op de UDR/UDM en dan ben je er ook als het goed is...
Gek idee :
Kijk eens rond bij TP-Link en gebruik die totdat de UniFi variant weer voor € 89,95 tekoop is ergens in de toekomst

Zit nu dus te kijken naar een UniFi 6 Lite maar deze is natuurlijk niet weer bestendig. Ik zou hem wel in een waterdichte behuizing kunnen hangen.
Voordat ik uren moet gaan zoeken, is er iemand die een vergelijkbare constructie heeft bedacht en die ook al een waterdichte behuizing heeft uitgezocht?
Airw0lf schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 22:13:
Mja - ik weet niet of dat een handige gaat zijn vanwege condensvorming en temperatuur verschillen. Dan kan er vocht onder de coatinglaag komen waardoor je van die af-en-toe problemen gaat krijgen. Een waterdicht doosje doet daar niets aan af.
Pak effe dit topic erbij met de "Afbeeldingen Filter" bovenaan naast de topictitel en zoek op een dergelijke oplossing en als dat niks oplevert dan moet je effe
Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4 erbij pakken en hetzelfde doen, want ik weet 100% zeker dat iemand ooit een AC Lite/LR/Pro op een dergelijke manier heeft opgehangen in zijn tuin!

xbeam schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 20:11:
Dat hij aanstaat is (er van uitgaan dat geen Wan config fouten/foutieve pppoe login gebruikt ) waarschijnlijk het probleem, kan je met free version
https://www.pingplotter.com/ eens ping mee laten lopen waneer je de UDM aansluit. Dan kan je zien of hij voor dat hij er uit klapt een resolve fout op het domein geeft. Wat ook zou kunnen doen kijken wat er gebeurt als custom ping ip bijv 1.1.1.1 ingeeft als wan poling van de UDM
Ik las laatst in een ander topic dat er kant en klare Docker Containers bestaan van SmokePing en dergelijken dus dat is ook nog een optie!

loeberce schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:46:
We hebben sinds kort twee Siemens ovens die via Wifi verbonden zijn. Alleen verliezen deze om de haverklap de verbinding om dan weer opnieuw te verbinden. Kan ik in een log-file zien waar dit aan ligt?
Seriously : Waarom moet mijn oven in vredesnaam aan de WiFi hangen
Dat gaat mij echt te ver gewoon!