[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 197 ... 327 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:28
@Tonne een APC ES550. Gisteren voor tweede keer nieuwe batterij gekregen. Deze heeft nu bijna 24 uur geladen en gaat als het mee zit vannacht terug in de meterkast. Heel het gezin kan niet zonder internet, zeker niet met het thuiswerken dus moet het hebben van de nachtelijke uurtjes.
Ik ga het zeker weten in de gaten houden. Volgens mij wordt het bijgehouden in de slimme meter en valt dat uit te lezen.

Ik dacht dat een 8 lite niet alles kon? Of ik vergis me. Ik heb een AC Pro, AC Lite, AC In Wall.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

Toppe schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:34:
Ik ben voor buiten opzoek naar een AP. De WiFi 5 Mesh hebben ze niet meer en is denk ik EOL. De nieuwe vind ik nogal stevig aan de prijs.

Zit nu dus te kijken naar een UniFi 6 Lite maar deze is natuurlijk niet weer bestendig. Ik zou hem wel in een waterdichte behuizing kunnen hangen.

Voordat ik uren moet gaan zoeken, is er iemand die een vergelijkbare constructie heeft bedacht en die ook al een waterdichte behuizing heeft uitgezocht?
Dit is de (waterdichte) opvolger:

U6 Mesh

Bij Ubiquiti (zoals met bijna alles) uitverkocht, maar andere leveranciers in NL nog wel te krijgen.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-09 15:00
We hebben sinds kort twee Siemens ovens die via Wifi verbonden zijn. Alleen verliezen deze om de haverklap de verbinding om dan weer opnieuw te verbinden. Kan ik in een log-file zien waar dit aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:07

ChUcKiE

Dus........

xbeam schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 00:31:
[...]

nee dan Connect hij helemaal niet. Fysieke Link is dan up maar je krijgt dan geen ip/pppoe over vlan.

@Quakie @ChUcKiE
Is je DNS up en je kan Ping.ubnt.com bereiken? zodra je UDM dat adres niet pingen gaat hij klapperen tussen de Wan1 en Wan2 (back-up)
[Afbeelding]

Wat voor meldingen zie in je activity log.
https://192.168.1.1/network/default/activity
Als ik het logbestand bekijk, zie ik dezelfde meldingen als uit mijn screenshot:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/plgPYfqdzvaj1unlXYLIbY5nHCA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lPFvdd2vBlUsw1imlmE57neY.png?f=fotoalbum_large

Op mijn Fritzbox heeft de internetverbinding het de hele dag gedaan (mijn vrouw werkte wel thuis).
Die ping optie staat bij mij ook aan ja.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:22
@loeberce Kijk bij de clients een na welke WiFi standaard er wordt gebruikt. Ik zou er niet van staan te kijken als er nog een WiFi 1 chipset in zit. Als je dan 1 standaard netwerk heb (2.4 en 5 GHz zonder verdere aanpassingen) dan kan dat wel eens voor vreemde disconnects zorgen. Ik configureer steeds vaker een apart WiFi netwerk (met de naam slow) op alleen 2,4 GHz en wat optimalisaties voor IoT (legacy snelheden, UAPSD uit, geen roaming, etc) en daar meld ik dan al dit soort spul op aan. Dan heb ik er geen probleem meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06:51
loeberce schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:46:
We hebben sinds kort twee Siemens ovens die via Wifi verbonden zijn. Alleen verliezen deze om de haverklap de verbinding om dan weer opnieuw te verbinden. Kan ik in een log-file zien waar dit aan ligt?
Ik heb ook zo'n Siemens oven met WiFi, en dat gaat al een paar jaar werkelijk probleemloos, in die zin dat hij nog nooit disconnected is geweest. Hij zit op WiFi4 (2.4GHz) en hopt soms wel een beetje tussen de verschillende AP's (doen hier wel meer WiFi4 clients, zoals Chromecast etc).
Ik gebruik twee maal een AC Lite (Wifi5) en een Dream Router (Wifi6).
Werkelijk nog nooit de behoefte gehad om een separaat 2.4GHz op te tuigen.
Je kan wel op de pagina met (push) updates zien wie er allemaal wanneer connect, disconnect of roamt. Hier zijn er weinig meldingen op die pagina.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Skynett schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 17:26:
[...]

Ik heb ook zo'n Siemens oven met WiFi, en dat gaat al een paar jaar werkelijk probleemloos, in die zin dat hij nog nooit disconnected is geweest. Hij zit op WiFi4 (2.4GHz) en hopt soms wel een beetje tussen de verschillende AP's (doen hier wel meer WiFi4 clients, zoals Chromecast etc).
Ik gebruik twee maal een AC Lite (Wifi5) en een Dream Router (Wifi6).
Werkelijk nog nooit de behoefte gehad om een separaat 2.4GHz op te tuigen.
Je kan wel op de pagina met (push) updates zien wie er allemaal wanneer connect, disconnect of roamt. Hier zijn er weinig meldingen op die pagina.
Tot voor kort ging het met 1 oven (de tweede moest nog geleverd) ook prima, maar sindsdien stromen de meldingen van disconnects binnen. Apart 2.4 GHz SSID had ik al, maar daar had ik de ovens niet mee gekoppeld. Dat heb ik nu met pijn en moeite voor elkaar. Daarnaast AP en Cloudkey ook maar eens geupdatet. Ik ga het aankijken, maar vooralsnog lijkt het geen verschil te maken.

Er staat ook een uitroepteken dat de oven niet met de Home Connect server kan verbinden. Dit moet via poort 443, 8080 en 123. Ik heb geen specifieke regels die deze poorten dichtzetten of ergens anders voor gebruiken in mijn CK icm USG Pro.

[ Voor 10% gewijzigd door loeberce op 29-06-2022 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rally
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

loeberce schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 18:34:
[...]

Tot voor kort ging het met 1 oven (de tweede moest nog geleverd) ook prima, maar sindsdien stromen de meldingen van disconnects binnen. Apart 2.4 GHz SSID had ik al, maar daar had ik de ovens niet mee gekoppeld. Dat heb ik nu met pijn en moeite voor elkaar. Daarnaast AP en Cloudkey ook maar eens geupdatet. Ik ga het aankijken, maar vooralsnog lijkt het geen verschil te maken.

Er staat ook een uitroepteken dat de oven niet met de Home Connect server kan verbinden. Dit moet via poort 443, 8080 en 123. Ik heb geen specifieke regels die deze poorten dichtzetten of ergens anders voor gebruiken in mijn CK icm USG Pro.
Welke firmware draait er op de AP’s? Er zijn nl. een aantal versies geweest waarbij dergelijke problemen waren. Ik had het ook met enkele Shelly. De laatste 2 Beta’s (versie 6.2.xx) leveren bij mij geen problemen meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
rally schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 18:51:
[...]

Welke firmware draait er op de AP’s? Er zijn nl. een aantal versies geweest waarbij dergelijke problemen waren. Ik had het ook met enkele Shelly. De laatste 2 Beta’s (versie 6.2.xx) leveren bij mij geen problemen meer op.
6.0.21.13673 op een UAP-IW-HD. Hiervoor draaide daar de firmware op versie 5.60.9.12980.

[ Voor 3% gewijzigd door loeberce op 29-06-2022 19:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rally
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

loeberce schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 18:58:
[...]

6.021.13673 op een UAP-IW-HD. Hiervoor draaide daar de firmware op versie 5.43 of 5.60 uit mijn hoofd.
Ik weet niet of je Beta Firmware kunt installeren, maar ik zou adviseren om even te testen met versie 6.2.26 en kijken of het probleem daarmee opgelost is.

Anders moet je even kijken of het wellicht een geval van 2.4GHz optimalisatie is.

In ieder geval heb ik nog nooit de 2.4 van de 5GHz SSID hoeven scheiden. Apparaten die alleen 2.4GHz kunnen proberen niet eens te verbinden op de 5GHZ. Wel heb ik de signaalsterkte van de 2.4 regelmatig moeten aanpassen omdat het *net* te sterk of te zwak was zodat er niet met het juiste AP werd verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
rally schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 19:04:
[...]

Ik weet niet of je Beta Firmware kunt installeren, maar ik zou adviseren om even te testen met versie 6.2.26 en kijken of het probleem daarmee opgelost is.

Anders moet je even kijken of het wellicht een geval van 2.4GHz optimalisatie is.

In ieder geval heb ik nog nooit de 2.4 van de 5GHz SSID hoeven scheiden. Apparaten die alleen 2.4GHz kunnen proberen niet eens te verbinden op de 5GHZ. Wel heb ik de signaalsterkte van de 2.4 regelmatig moeten aanpassen omdat het *net* te sterk of te zwak was zodat er niet met het juiste AP werd verbonden.
Ik heb ze gescheiden omdat ik niet wil dat een client op de 2.4 Ghz blijft hangen terwijl er een snellere 5 Ghz is. Dus de snelle clients verbinden alleen met het 5 Ghz netwerk. Werkt al jaren prima voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ChUcKiE schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:58:
[...]

Als ik het logbestand bekijk, zie ik dezelfde meldingen als uit mijn screenshot:
[Afbeelding]

Op mijn Fritzbox heeft de internetverbinding het de hele dag gedaan (mijn vrouw werkte wel thuis).
Die ping optie staat bij mij ook aan ja.
Dat hij aanstaat is (er van uitgaan dat geen Wan config fouten/foutieve pppoe login gebruikt ) waarschijnlijk het probleem, kan je met free version https://www.pingplotter.com/ eens ping mee laten lopen waneer je de UDM aansluit. Dan kan je zien of hij voor dat hij er uit klapt een resolve fout op het domein geeft. Wat ook zou kunnen doen kijken wat er gebeurt als custom ping ip bijv 1.1.1.1 ingeeft als wan poling van de UDM

[ Voor 4% gewijzigd door xbeam op 29-06-2022 20:31 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:06

Toppe

Oké ✅

De U6-Mesh is voordeliger 8)7

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Quakie schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:00:
@Tonne een APC ES550. Gisteren voor tweede keer nieuwe batterij gekregen. Deze heeft nu bijna 24 uur geladen en gaat als het mee zit vannacht terug in de meterkast. Heel het gezin kan niet zonder internet, zeker niet met het thuiswerken dus moet het hebben van de nachtelijke uurtjes.
Ik ga het zeker weten in de gaten houden. Volgens mij wordt het bijgehouden in de slimme meter en valt dat uit te lezen.

Ik dacht dat een 8 lite niet alles kon? Of ik vergis me. Ik heb een AC Pro, AC Lite, AC In Wall.
Dat is verder een prima UPS, dus ik zou echt even aanraden om naar die spanningen te kijken. Maar op een moment dat je uitkomt hoor.

De 8 lite ondersteunt geen passive, dus de oudere versies worden niet ondersteund idd. Maar dan praat je over ouder dan 2016. Als het goed is staat het ook op je AP, 802.3af of 802.3at.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Toppe schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 20:34:
[...]

De U6-Mesh is voordeliger 8)7
Ja, jij wil WiFi 5 :+ Softwarematig en aan controller mogelijkheden krijg je voordat geld wel iets meer dan bij ubnt. Of je het in jouw situatie nodig hebt is 2 :P

[ Voor 6% gewijzigd door xbeam op 30-06-2022 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

xbeam schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 21:23:
[...]

Ja, jij wil WiFi 5 :+ Softwarematig en aan controller mogelijkheden krijg je voordat geld wel iets meer dan bij ubnt. Of je het in jouw situatie of nodig hebt is 2 :P
Nou heb niet specifiek WiFi 5 nodig, ik vind WiFi 6 alleen zo overdreven in de tuin. Maar ik wordt nu bijna wel verplicht om naar WiFi 6 te gaan, al is het met een U6-Lite in een waterdicht doosje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-09 11:27
Toppe schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 21:38:
[...]
verplicht om naar WiFi 6 te gaan, al is het met een U6-Lite in een waterdicht doosje.
Mja - ik weet niet of dat een handige gaat zijn vanwege condensvorming en temperatuur verschillen. Dan kan er vocht onder de coatinglaag komen waardoor je van die af-en-toe problemen gaat krijgen. Een waterdicht doosje doet daar niets aan af.

makes it run like clockwork

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

xbeam schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 20:11:
[...]

Dat hij aanstaat is (er van uitgaan dat geen Wan config fouten/foutieve pppoe login gebruikt ) waarschijnlijk het probleem, kan je met free version https://www.pingplotter.com/ eens ping mee laten lopen waneer je de UDM aansluit. Dan kan je zien of hij voor dat hij er uit klapt een resolve fout op het domein geeft. Wat ook zou kunnen doen kijken wat er gebeurt als custom ping ip bijv 1.1.1.1 ingeeft als wan poling van de UDM
Ik ga morgen eens kijken waar ik
Dit kan instellen/veranderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Quakie schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 23:24:
Kijk dat heb ik dan weer niet getest.. Ik heb hem gelijk de vuilbak in gegooid :$
LOL! :D _O-
Oh jammer, ik vond het wel een goedkope makkelijk oplossing om 3 POE injectors te killen in de meterkast.
Ik heb al een redelijke dure edgeswitch zonder POE hangen en die wil ik eigenlijk niet weg doen. En om nu een tweede switch voor POE te hangen.
Een pricewatch: TP-Link TL-SG108PE lost je probleem ook op voor relatief weinig geld! :)
De in wall doet trouwens geen passthrough, dat staat uit. Ik gebruik voor de zekerheid ook de poort niet.
Dit heb ik gedaan omdat officieel een switch wordt aangeraden en geen POE injector.
Volgens mij kan je ook een losse 802.3at PoE Injector kopen :?

Verder kan je die poort prima zonder PoE gebruiken als je daar effe een aparte Switchport Profile voor aanmaakt om zeker weten van eventuele PoE bugs af te zijn die er in het verleden waren! ;)
xbeam schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 00:31:
nee dan Connect hij helemaal niet. Fysieke Link is dan up maar je krijgt dan geen ip/pppoe over vlan.
Maar speelt dat probleem nou wel of niet nog steeds in de gevallen waarbij jij er last van had ?!

Wat een raar apparaat is het toch ook... :F
Is je DNS up en je kan Ping.ubnt.com bereiken?
Zodra je UDM dat adres niet pingen gaat hij klapperen tussen de Wan1 en Wan2 (back-up)
Die functie kan je toch ook uitschakelen of hebben ze dat ondertussen gesloopt :?
mr.DJ95 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:54:
Kan je dan niet beter die URL voor de Unifi Echo server aanpassen in het IP van Google DNS of een andere grote jongen?
Volgens mij kan je het dus volledig uitzetten! :Y)
Janoz schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:53:
Shit. Vanacht heeft mijn USG de geest gegeven.
Ik zie dat je het ondertussen gelukkig hebt opgelost, maar effe ter info :

Één USG 3P gaat in principe nooit helemaal stuk! :*)

Je kan alleen last krijgen van :
- Een brakke USB Stick die erin zit.
Als dat gebeurt dan Flash je gewoon een verse en gaan met die banaan! :Y)
- Dus ook een kapotte adapter die ook makkelijk te vervangen is zoals je al hebt gemerkt 8)
Soms heb je zelfs een oude Router of Switch in huis met een geschikte adapter erbij!

Voor de EdgeRouter Lite geldt hetzelfde trouwens! ;)

Daarnaast zou je alle Static DHCP Mappings op basis van het MAC adres gewoon moeten kunnen overzetten naar een andere USG door die gewoon te adopteren en dan zou alles meteen weer moeten werken :)

Als je naar een UDR/UDM gaat dan moet je de hele UniFi Controller eerst Backuppen en daarna Restoren op de UDR/UDM en dan ben je er ook als het goed is...
Ik ben voor buiten opzoek naar een AP. De WiFi 5 Mesh hebben ze niet meer en is denk ik EOL. De nieuwe vind ik nogal stevig aan de prijs.
Gek idee :

Kijk eens rond bij TP-Link en gebruik die totdat de UniFi variant weer voor € 89,95 tekoop is ergens in de toekomst :?
Zit nu dus te kijken naar een UniFi 6 Lite maar deze is natuurlijk niet weer bestendig. Ik zou hem wel in een waterdichte behuizing kunnen hangen.

Voordat ik uren moet gaan zoeken, is er iemand die een vergelijkbare constructie heeft bedacht en die ook al een waterdichte behuizing heeft uitgezocht?
Kr7Br schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:56:
Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen met zo'n oplossing van een gewone AP in een waterdichte doos.
Airw0lf schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 22:13:
Mja - ik weet niet of dat een handige gaat zijn vanwege condensvorming en temperatuur verschillen. Dan kan er vocht onder de coatinglaag komen waardoor je van die af-en-toe problemen gaat krijgen. Een waterdicht doosje doet daar niets aan af.
Pak effe dit topic erbij met de "Afbeeldingen Filter" bovenaan naast de topictitel en zoek op een dergelijke oplossing en als dat niks oplevert dan moet je effe Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4 erbij pakken en hetzelfde doen, want ik weet 100% zeker dat iemand ooit een AC Lite/LR/Pro op een dergelijke manier heeft opgehangen in zijn tuin! ;)
xbeam schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 20:11:
Ik las laatst in een ander topic dat er kant en klare Docker Containers bestaan van SmokePing en dergelijken dus dat is ook nog een optie! :)
Skynett schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 17:26:
Ik heb ook zo'n Siemens oven met WiFi, en dat gaat al een paar jaar werkelijk probleemloos, in die zin dat hij nog nooit disconnected is geweest.
Seriously : Waarom moet mijn oven in vredesnaam aan de WiFi hangen :?

Dat gaat mij echt te ver gewoon! :D _O- 8)7

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

ChUcKiE schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 22:21:
[...]

Ik ga morgen eens kijken waar ik
Dit kan instellen/veranderen.
Vanmorgen zag ik dat vanaf zeg 01:00 er geen uitval meer is geweest en nu nog steeds niet.
Zo spontaan als dat het opgetreden is, lijkt het nu weer over te zijn.
Wel jammer datje dan niet kunt herleiden wat het geweest is, maar goed, ik ben blij dat ik weer normaal kan thuiswerken zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:13

GerkeP

Vragen mag altijd........

Wij ook, 2 ovens en 1 vaatwasser.
Geen enkel probleem mee.
Als je in de controller kijkt kun je toch zien hoe de kwaliteit is van de verbinding?
Te ver weg van de wifi?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tmofuqrsoGOjshrnLgWj3TNCjI8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/B21GRwLEt6NEyPvRB9xbYILD.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XSVnx_AYTPZDeMEmPXRA3WfGEPM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jEHLNyOnkq0TYHo31E34zRRR.jpg?f=user_large

[ Voor 31% gewijzigd door GerkeP op 30-06-2022 10:07 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr7Br
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:40
nero355 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 23:25:
[...]
Pak effe dit topic erbij met de "Afbeeldingen Filter" bovenaan naast de topictitel en zoek op een dergelijke oplossing en als dat niks oplevert dan moet je effe Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4 erbij pakken en hetzelfde doen, want ik weet 100% zeker dat iemand ooit een AC Lite/LR/Pro op een dergelijke manier heeft opgehangen in zijn tuin! ;)
Ja, prentjes genoeg van mensen die trots posten dat ze dit net opgehangen hebben. Maar ik ben meer geïnteresseerd hoe het twee jaar later ermee gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

[...]

Seriously : Waarom moet mijn oven in vredesnaam aan de WiFi hangen :?

Dat gaat mij echt te ver gewoon! :D _O- 8)7
Ideaal, mijn vaatwasser geeft netjes aan wanneer ik nog 5 vaatwastabletten heb en dus de voorraad moet aanvullen.
Netjes meldingen wanneer er machinereiniging nodig is, instellingen aanpassen in de app, in plaats van via de knoppen waar je elke keer de handleiding weer bij moet pakken.

Oven kan ik op afstand aanzetten wanneer ik eindelijk weer voorbij al die blokkeerboeren ben en weet hoe laat ik thuis ben etc etc.

Ik was sceptisch, maar nu we het hebben wil ik niet meer zonder

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
GerkeP schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:58:
[...]

Wij ook, 2 ovens en 1 vaatwasser.
Geen enkel probleem mee.
Als je in de controller kijkt kun je toch zien hoe de kwaliteit is van de verbinding?
Te ver weg van de wifi?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik vind het makkelijker om instellingen in de app te wijzigen dan op het apparaat, diep ergens in een menu. En een melding als de oven klaar is op mijn horloge of telefoon is ook wel makkelijk. Maar op afstand inschakelen vind ik wat overdreven.

Terug on-topic, met de nieuwe beta-firmware lijkt het probleem verdwenen. Alleen verklaart dit niet waarom op de oude firmware het eerst wel werkte en daarna veel reconnects. Wifi experience was altijd goed genoeg, AP zit in dezelfde kamer als de ovens, zonder veel fysieke barrières die slechte verbinding zouden kunnen veroorzaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@loeberce @Skynett Hopelijk hebben ze (nog?) geen identiteitscrisis gehad :+

.... oh wacht,dat was AEG nieuws: AEG-combimagnetron denkt stoomoven te zijn en werkt niet meer na fout...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Huub-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-09 10:49
GerkeP schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:11:
[...]

Ideaal, mijn vaatwasser geeft netjes aan wanneer ik nog 5 vaatwastabletten heb en dus de voorraad moet aanvullen.
Netjes meldingen wanneer er machinereiniging nodig is, instellingen aanpassen in de app, in plaats van via de knoppen waar je elke keer de handleiding weer bij moet pakken.

Oven kan ik op afstand aanzetten wanneer ik eindelijk weer voorbij al die blokkeerboeren ben en weet hoe laat ik thuis ben etc etc.

Ik was sceptisch, maar nu we het hebben wil ik niet meer zonder
Wij hebben een bak met poeder, gaat elke keer een theelepel poeder in. Als de bak bijna leeg is moet ik het aanvullen. We hebben een paar standen die we kunnen gebruiken en er brandt een lampje om ons te herinneren aan de machinereiniging.
Dat alles compleet offline, zonder dat een bedrijf hiervan data kan gebruiken.

Oven aanzetten kan ook met een slimme stekker van Hue of andere Domotica.

Ik zie mezelf niet snel een ‘connected’ vaatwasser kopen. :) _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik heb dit ook gehad met een vaatwasser van Siemens, deze klapte ook op de 1 of 2 dagen eruit en was offline.
Heb verder nog een kookplaat en 2 ovens/combi maar daar had ik het probleem niet.

Ik heb toen even via de knoppen een hard reset gedaan van de vaatwasser en opnieuw aangemeld in de Homeconnect app en sinds dien heb ik geen connectie problemen meer gehad.
Ook een Unifi netwerk.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Huub- schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 14:09:
[...]

Wij hebben een bak met poeder, gaat elke keer een theelepel poeder in. Als de bak bijna leeg is moet ik het aanvullen. We hebben een paar standen die we kunnen gebruiken en er brandt een lampje om ons te herinneren aan de machinereiniging.

Offtopic: Het is ook een verschrikkelijk slecht idee om elk apparaat op wifi te hangen.. krijgt vast geen 10 jaar lang updates (gemiddelde periode dat mensen een keuken vervangen) en voor je het weet zit al die cloud-connected zooi in een botnet. Nog afgezien dat er el-cheapo wifi-chips in zitten waardoor het voor UI en ook andere fabrikanten een steeds grotere uitdaging is om alles aan de praat te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 23:37

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Daarnaast zou je alle Static DHCP Mappings op basis van het MAC adres gewoon moeten kunnen overzetten naar een andere USG door die gewoon te adopteren en dan zou alles meteen weer moeten werken :)
Klopt, maar dan moet er wel 1 beschikbaar zijn ;)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Airw0lf schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 22:13:
[...]

Als je een waterdichte behuizing neemt zou het prima moeten kunnen, tenslotte fikken je lasklemmen ook niet door ;)

Snap wel wat je bedoeld, misschien dat zo'n zakje met vochtvreters wonderen doet. Anders moet ik weet onder de nok van het dak een gat boren, m'n knieschotten stuk zagen enzo.

Daarbij voelt het pijnlijk om een apparaat van €200 in vol weer te hangen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Huub- schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 14:09:
[...]

Dan ben je geen echte Tweaker ;)

Een oven aanzetten met een slimme stekker? Dat werkt niet meer tegenwoordig hoor, allemaal tiptoets en touchbediening 8)7

GerkeP

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Kr7Br schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:04:
Ja, prentjes genoeg van mensen die trots posten dat ze dit net opgehangen hebben. Maar ik ben meer geïnteresseerd hoe het twee jaar later ermee gaat.
Dan vraag je dat toch effe aan die mensen na een tijdje :? ;)
GerkeP schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:11:
loeberce schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:38:
Ik vind het makkelijker om instellingen in de app te wijzigen dan op het apparaat, diep ergens in een menu.
Dan heb ik een geweldige vaatwasser die geen LAN/WLAN heeft en ook zelf geen voorraad bijhoudt, want die zitten hier gewoon in een apart zakje, maar wel heel makkelijk in te stellen is d.m.v. een knop of 6 of zo :*) :+
Die mensen vechten voor onze toekomst dus van mij mogen ze dat lekker blijven doen! _O_

Verder heb ik liever een oven die UIT staat op het moment dat ik niet thuis ben, want minder kans op ellende en zo... :)
loeberce schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:38:
Met de nieuwe beta-firmware lijkt het probleem verdwenen.
Alleen verklaart dit niet waarom op de oude firmware het eerst wel werkte en daarna veel reconnects. Wifi experience was altijd goed genoeg, AP zit in dezelfde kamer als de ovens, zonder veel fysieke barrières die slechte verbinding zouden kunnen veroorzaken.
Het is prima te verklaren als je op de e-mails vanuit Ubiquiti bent geabonneerd en ziet wat daarin allemaal wordt vermeld qua 2.4 GHz en IoT toestanden in de Changes van UAP Firmwares ;)

Laatst was er zelfs iets veranderd omdat een gloednieuwe veel te dure Samsung S22 het niet goed deed i.c.m. bepaalde UAP modellen! :o
Dus dat soort problemen kunnen ook bij normale Clients voorkomen als je pech hebt... :X
LOL! :D _O_

Als nickname @Skynett hebben en dan straks problemen hebben met dergelijke apparaten... tja... dan vraag je er ook om hé! >:) :P :+

/Flauw O-)
ed1703 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 14:46:
Offtopic: Het is ook een verschrikkelijk slecht idee om elk apparaat op wifi te hangen.. krijgt vast geen 10 jaar lang updates (gemiddelde periode dat mensen een keuken vervangen) en voor je het weet zit al die cloud-connected zooi in een botnet. Nog afgezien dat er el-cheapo wifi-chips in zitten waardoor het voor UI en ook andere fabrikanten een steeds grotere uitdaging is om alles aan de praat te houden.
Helemaal mee eens! d:)b _O_
Janoz schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 14:52:
Klopt, maar dan moet er wel 1 beschikbaar zijn ;)
Uiteraard, maar was meer een antwoord op de vraag "Wat als ik een andere USG aansluit of naar een ander UniFi Router model overstap" ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
nero355 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:02:
Verder heb ik liever een oven die UIT staat op het moment dat ik niet thuis ben, want minder kans op ellende en zo... :)
Eerste keer aanzetten (per dag) kan niet op afstand. Eerst op het apparaat zelf aanzetten, een tweede keer kan dan wel op afstand.
nero355 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:02:

Als nickname @Skynett hebben en dan straks problemen hebben met dergelijke apparaten... tja... dan vraag je er ook om hé! >:) :P :+
:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:53

Mr-D.

interpunctie? no hero here

ed1703 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 14:46:
[...]

bij mij hangen alle iot apparaten aan de WiFi, maar alleen heeft die WiFi geen toegang tot internet :)

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Huub-
GerkeP schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 15:47:
[...]

Dan ben je geen echte Tweaker ;)

Een oven aanzetten met een slimme stekker? Dat werkt niet meer tegenwoordig hoor, allemaal tiptoets en touchbediening 8)7
In mijn beleving ben je eerder een Tweaker als je een “dom-aparaat” slim maakt dan dat je alleen maar apparaten koopt die alles al kunnen. :)

Ik gun je wel het genot van een slimme vaatwasser ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedPas
  • Laatst online: 24-09 19:11
Toppe schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 15:31:
[...]

Als je een waterdichte behuizing neemt zou het prima moeten kunnen, tenslotte fikken je lasklemmen ook niet door ;)

Snap wel wat je bedoeld, misschien dat zo'n zakje met vochtvreters wonderen doet. Anders moet ik weet onder de nok van het dak een gat boren, m'n knieschotten stuk zagen enzo.

Je ethernet connectie is de zwakke schakel, een RJ45 connector, PoE en wat condens kunnen voor leuke effecten zorgen... Er bestaat een gel dat doe je in de connector en dan aansluiten.

Ik zou een APC Pro nemen, heeft sowieso al een outdoor rating, demonteren en inspuiten met 5 lagen plastic spray.
Buiten monteren liefst verticaal ivm water 8)7 weg van directe regeninslag mbv klein afdakje ofzo en met die gel, dan geef ik het wel +2j

Hikvision HCSA, Paxton, Siemens, Raspberry Pi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

RedPas schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 19:43:
[...]

Je ethernet connectie is de zwakke schakel, een RJ45 connector, PoE en wat condens kunnen voor leuke effecten zorgen... Er bestaat een gel dat doe je in de connector en dan aansluiten.

Ik zou een APC Pro nemen, heeft sowieso al een outdoor rating, demonteren en inspuiten met 5 lagen plastic spray.
Buiten monteren liefst verticaal ivm water 8)7 weg van directe regeninslag mbv klein afdakje ofzo en met die gel, dan geef ik het wel +2j
Daarom ook in een waterdichte behuizing. Kleine wartel nemen waar de UTP doorheen gaat en die dicht draaien, komt er geen vocht meer binnen hoor…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonne
  • Nu online
RedPas schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 19:43:
[...]

AC Pro buiten, niet in de directe regen zonder spray en gel doet het hier al een jaar of 6 zonder problemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Airw0lf
Toppe schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 15:31:
[...]

Dat je het fraaier/beter vindt om een kasje te gebruiken is natuurlijk prima.

Lasklemmen gaan niet door nee - maar ik heb buitenverlichting met LED-lampen.
Die zitten in een waterdicht buitenarmatuur. De eerste set lampen moesten na 2-3 jaar vervangen worden; idem voor een tweede set. :?

Toen heb ik er toch maar "echte" buitenlampen in gezet => in 2023 zullen we het weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf

[...]

Ik meen me dat ook te herinneren maar kan die afbeelding niet meer terugvinden.

Maar zelfs met een waterdicht kastje zou ik toch een buitenmodel gebruiken.
Just-to-be-on-the-safe-site... niks zo irritant als een af-en-toe probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Airw0lf schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:27:
[...]

Ik meen me dat ook te herinneren maar kan die afbeelding niet meer terugvinden.
En @nero355 wel ‘s voorbij zien komen, was dat niet alleen de printplaat + antennes?

En het idee om nu die TP-Link te gebruiken zie ik niet zitten aangezien ik verwacht dat de ‘oude’ mesh niet gaat komen en ze meer inzetten op de U6-Mesh.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 21:10

Ik heb een U6 Lite buiten in de tuin in een Switch Flex Utility geknutseld. Wordt via PoE gevoed vanuit huis. Inmiddels een jaar buiten op een antraciete gevel die overdag in de volle zon staat en van de regenslag geniet bij slecht weer. Zonder problemen. De box is altijd geheel droog van binnen, ook in de winter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yRUmAuT5Nu1SyjaJid-wbMQ2RzE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/frvgWgTmsTYd4GePxzBfkD4d.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Jxf3kYwl197X0Hsu1Cx3hxgarc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uqpyOsqRwBrBojoOK80vajsL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nj35fo47stHDSpk3Ymbo_46Q3mw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eXNRP07HXwT3lRuXVZSxUjzJ.jpg?f=fotoalbum_tile

Er komt een Cat 7 buitenkabel de box in die is afgewerkt met een keystone. Kort UTP patchkabeltje van keystone naar U6 Lite.

@Airw0lf

[ Voor 5% gewijzigd door Masimo op 30-06-2022 23:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Airw0lf schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:27:
Als het een Outdoor model is dan ga ik daar echt niet een kastje omheen zetten! :D
Toppe schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:48:
En @nero355 wel ‘s voorbij zien komen, was dat niet alleen de printplaat + antennes?
Ik kan vrij zeker zeggen dat het deze was :
Masimo schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 23:17:
Ik heb een U6 Lite buiten in de tuin in een Switch Flex Utility geknutseld. Wordt via PoE gevoed vanuit huis. Inmiddels een jaar buiten op een antraciete gevel die overdag in de volle zon staat en van de regenslag geniet bij slecht weer. Zonder problemen. De box is altijd geheel droog van binnen, ook in de winter.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Er komt een Cat 7 buitenkabel de box in die is afgewerkt met een keystone. Kort UTP patchkabeltje van keystone naar U6 Lite.
Thnx @Masimo d:)b

[ Voor 9% gewijzigd door nero355 op 30-06-2022 23:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Airw0lf
[...]

@Airw0lf
Bedankt voor de fotos - ziet er fraai uit - alsof het er voor gemaakt is! :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

[...]

@Airw0lf
Dit is inderdaad wel de beste oplossing tot nu toe. Helaas is die kast wit maar ik neem hem een keer mee naar een wrapper die heb een ander kleurtje geeft.

Zou er nog plek zijn voor een flex mini qua ruimte?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Airw0lf
nero355 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 23:51:
[...]

Als het een Outdoor model is dan ga ik daar echt niet een kastje omheen zetten! :D

[...]
Ik juist wel - blijft ie in nieuwstaat; mocht ik hem eens willen verkopen... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Airw0lf schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 07:55:
[...]

Ik juist wel - blijft ie in nieuwstaat; mocht ik hem eens willen verkopen... :+
Precies. Sowieso snap ik niet dat ze hier design boven functionaliteit verkiezen maar goed, ze maken wel vaker vreemde keuzes daar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
Toppe schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 07:48:
[...]

Misschien - als je hem in het deurtje kunt monteren.
Bovenop het ap zal je dan ongeveer 2,5 cm aan binnenruimte nodig hebben.
Plus twee keer een PoE-toevoer.

Alternatief:
https://www.vekto.nl/kuns...-ip65-transparante-deksel

Dit soort kastjes zijn in vele maten en varianten verkrijgbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Airw0lf op 01-07-2022 08:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Airw0lf schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 08:13:
[...]

Misschien - als je hem in het deurtje kunt monteren.
Bovenop het ap zal je dan ongeveer 2,5 cm aan binnenruimte nodig hebben.
Plus twee keer een PoE-toevoer.

Alternatief:
https://www.vekto.nl/kuns...-ip65-transparante-deksel

Ook nog een optie. Aangezien ik toch nog de tuin iets moet aanpassen zou ik hem ook gewoon kunnen ingraven, dan ziet niemand het meer.

Maar allemaal wel het overwegen waard :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
Toppe schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 08:21:
[...]

Ook nog een optie. Aangezien ik toch nog de tuin iets moet aanpassen zou ik hem ook gewoon kunnen ingraven, dan ziet niemand het meer.

Maar allemaal wel het overwegen waard :D
Ingraven? Maar wat als er dan iets stuk gaat? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Airw0lf schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 08:30:
[...]

Ingraven? Maar wat als er dan iets stuk gaat? :?
Dan neem ik een schep? :+ ik graaf het geen 4 meter diep in hè :D

20cm onder de grond is zat, kan het gras er gewoon overheen zonder dat iemand er last van heeft!

[ Voor 16% gewijzigd door Toppe op 01-07-2022 08:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rally
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

Toppe schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 08:34:
[...]

20cm onder de grond is zat, kan het gras er gewoon overheen zonder dat iemand er last van heeft!
Erhm... aarde dempt verschrikkelijke goed. Dan moet je hem zo'n beetje begraven naast waar je het wifi signaal wil hebben.
Is een AC-Mesh anders niets voor je (met die konijnenoren)? Die heb ik 4 jaar buiten gehad in weer en wind en heeft altijd uitstekend gewerkt. Als de U6-Mesh niet had uitgekomen had hij er denk ik nog gehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

rally schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 08:37:
[...]

Erhm... aarde dempt verschrikkelijke goed. Dan moet je hem zo'n beetje begraven naast waar je het wifi signaal wil hebben.
Is een AC-Mesh anders niets voor je (met die konijnenoren)? Die heb ik 4 jaar buiten gehad in weer en wind en heeft altijd uitstekend gewerkt. Als de U6-Mesh niet had uitgekomen had hij er denk ik nog gehangen.
Dat is dus het hele probleem, de AC-Mesh is niet meer verkrijgbaar :9

De enkele shop die hem nog heeft vraagt er €200 voor ofzo, dan ga ik liever voor de U6-mesh of voor een U6-Lite in een behuizing.

[ Voor 11% gewijzigd door Toppe op 01-07-2022 08:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rally
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

Toppe schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 08:38:
[...]

Dat is dus het hele probleem, de AC-Mesh is niet meer verkrijgbaar :9
Sorry... dat had ik gemist |:(

Dan is de U6-Mesh inderdaad het enige overgebleven alternatief, tenzij je een Mesh Pro een optie is. Is net zo duur als de AC-Mesh. Maar die is wel grrrrooot. Persoonlijk zou ik dan € 50 meer betalen voor de U6-Mesh vanwege het uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

rally schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 08:41:
[...]

Sorry... dat had ik gemist |:(

Dan is de U6-Mesh inderdaad het enige overgebleven alternatief, tenzij je een Mesh Pro een optie is. Is net zo duur als de AC-Mesh. Maar die is wel grrrrooot. Persoonlijk zou ik dan € 50 meer betalen voor de U6-Mesh vanwege het uiterlijk.
Het uiterlijk boeit me vrij weinig, ik pak dan liever gewoon een U6-Lite in een behuizing onder die wat vlakker is qua montage.

Daarbij vind ik het ook gewoon zonde om een apparaat van €250 in de regen te hangen, voelt gewoon niet goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kr7Br
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:40
[...]

@Airw0lf
De andere foto die ik gevonden heb was deze: https://community.ui.com/...ca-443b-be47-c54eeaba405c

Maar dat lijkt me behoorlijk invasief :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Toppe schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 21:38:
[...]

Nou heb niet specifiek WiFi 5 nodig, ik vind WiFi 6 alleen zo overdreven in de tuin. Maar ik wordt nu bijna wel verplicht om naar WiFi 6 te gaan, al is het met een U6-Lite in een waterdicht doosje.
Ow gewoon doen, Wifi is nooit overdreven >:), ik heb voor de zomers bij al mijn buren en vrienden in een straal van 300+ meter rond mijn huis mijn eigen 50-100mbit WiFi in hun tuin en bij sommige zelf binnen 8)7 Unifi UMA-D are your best friends, voor aan de hoeken van buiten muren
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DHjapKvH7SLhtKMaMP4iuZjxHaQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iKWVo4VZimoSL3ogzi0JhqqC.jpg?f=fotoalbum_large
Kr7Br schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:06:
[...]

De andere foto die ik gevonden heb was deze: https://community.ui.com/...ca-443b-be47-c54eeaba405c

Maar dat lijkt me behoorlijk invasief :D
OB-UAP
Dat werkt als je het goed dicht maakt prima,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MHGuFgbzrWwrLSo4I9ue_Pobtmo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xLisd9lpIFS0KbimzlBNSxgL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 130% gewijzigd door xbeam op 01-07-2022 10:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Airw0lf
Toppe schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 08:34:
[...]

Ja - zou je zo zeggen.

Nu zal het niet vaak voorkomen - misschien wel nooit.
Maar als het toch nodig is is het wel meteen een hoop gedoe:
  • waar zat ie ook alweer?
  • gras in plakjes wegnemen zodat het later weer teruggelegd kan worden
  • uitgraven zodat je er goed bij kunt (alternatief is 1-2 meter extra kabel mee-leggen)
  • repareren/vervangen wat nodig is.
  • terugleggen (al dan niet met de extra meters kabel)
  • zand terug en gelijkmaken met de omgeving (kans is groot dat je ondanks alles toch een "putje" gaat krijgen)
  • plakjes gras terugleggen en hopen dat die weer aangroeien (afhankelijk van de tijd van het jaar)
Voor mij dan toch maar liever een kastje in het zicht ergens in het midden op de scheidsgrens van het perceel... maar das een afweging die ieder voor zich mag maken... oOo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Onder de grond krijgt je nooit waterdicht. Kwestie van tijd voor 'ie water binnen krijgt.
Of je moet 'm met kabel en al in de hars ingieten 8)7

Om van het signaalverlies nog maar te zwijgen...

Jij je ding, maar ik zou er niet aan beginnen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Slonzo op 01-07-2022 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slonzo schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:20:
[...]

Onder de grond krijgt je nooit waterdicht. Kwestie van tijd voor 'ie water binnen krijgt.

Onder de grond altijd door een pijpje leggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

xbeam schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:30:
Onder de grond altijd door een pijpje leggen
Het ging toch over het AP zelf onder de grond steken, of vergis ik me?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Slonzo schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:35:
[...]

Het ging toch over het AP zelf onder de grond steken, of vergis ik me?
Klopt maar het is de kabel die gaat rotten en lekken. Pvc buizen kan je waterdicht aan je doos aangesloten krijgen en kan je desnoods extra dicht lijmen. Maar persoonlijk ik hem ook niet onder de grond doen en zou ik er iets multifunctioneels zoals een lampje of stopcontact van maken als je hem wil weg werken. Dus dat het zo iets als dit wordt maar dan met een unifi UAP-OB box is ander topic Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v5kKVclLVQEtHDzWKb8RvaeFPBI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5lFiloY6KNRBtHU0N8RDE5Ge.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door xbeam op 01-07-2022 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiVanc
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09-2023
Ik ben momenteel aan het uitkijken om een UDM Pro of UDM SE aan te schaffen. Wat ik eigenaardig vind, is dat volgens de UI calculator van UniFi de cpu van de SE minder belast wordt dan de Pro. Dit terwijl beide toch dezelfde cpu aan boord hebben.

Met 9 AP’s en 12 camera’s (2x 4K) kom ik tot het volgende:
UDM Pro: 73% cpu load
UDM SE: 57%

Iemand die me kan vertellen wat de reden hiervoor is?

Mij lijkt dan dat een UDM SE voldoende is voor mijn setup terwijl ik bij de UDM Pro toch best een NVR apart bij aanschaf.

twitter: @NiVanc

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Slonzo schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:20:
[...]

IP68 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

xbeam schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:42:
[...]

Klopt maar het is de kabel die gaat rotten en lekken. Pvc buizen kan je waterdicht aan je doos aangesloten krijgen en kan je desnoods extra dicht lijmen. Maar persoonlijk ik hem ook niet onder de grond doen en zou ik er iets multifunctioneels zoals een lampje of stopcontact van maken als je hem wil weg werken. Dus dat het zo iets als dit wordt maar dan met een unifi UAP-OB box is ander topic [Afbeelding]
Hmmm, tof paaltje, moet sowieso zoiets nog maken dus eens kijken of ik zoiets ergens kan krijgen!

Edit; hier: https://topledlampen.nl/s...p44-schakelmateriaal.html

Valt me -opzich- nog mee qua prijs.

Denk dat ik nu de oplossing van @Masimo ga gebruiken. Staat een keerwand in de tuin dus daar kan ik hem ook nog wel volledig onzichtbaar ophangen.

Stom dat ik tijdens de bouw geen UTP in het dak heb laten aanleggen -O- had hem mooi in de dakoverstek kunnen ophangen.

[ Voor 17% gewijzigd door Toppe op 01-07-2022 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
ubiquiti probleem.

ik zet hem hier ipv een speciaal topic.,
ik heb namelijk niet het vertrouwen dat veel tweakers die werken met ubiquiti deze situatie hebben.

Apparatuur

udm pro
usw pro 24 port poe
3 ap
6 camera's
2 antennes.

Probleem.

poe werkt prima voor de ap's en de camera's

Maar niet voor de nanostation ac en de airfiber 60 lr.

Gelukkig hebben ze poe adaptors die van de poe uit de switch iets maken waar de antennes mee om kunnen gaan, de nanostation naar mijn buren werkt nu ook via de switch.

Maar hoe krijg ik dat voor de airfiber 60LR?
daar is het probleem niet stroom maar verbinding. Dit is namelijk waar het internet over binnen komt.
En deze kabel moet dus in de udm op de wan poort. Als ik hem op de switch zet, krijgt hij stroom maar de verbinding komt niet op de udm aan.

probeer ik iets te doen wat totaal uit de specs en mogelijkheiden van ubiquiti ligt?

[ Voor 4% gewijzigd door jack zomer op 01-07-2022 13:42 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01:53

djbarney

XBL: DeejayBarney

jack zomer schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 13:39:
ubiquiti probleem.

ik zet hem hier ipv een speciaal topic.,
ik heb namelijk niet het vertrouwen dat veel tweakers die werken met ubiquiti deze situatie hebben.

Apparatuur

udm pro
usw pro 24 port poe
3 ap
6 camera's
2 antennes.

Probleem.

poe werkt prima voor de ap's en de camera's

Maar niet voor de nanostation ac en de airfiber 60 lr.

Gelukkig hebben ze poe adaptors die van de poe uit de switch iets maken waar de antennes mee om kunnen gaan, de nanostation naar mijn buren werkt nu ook via de switch.

Maar hoe krijg ik dat voor de airfiber 60LR?
daar is het probleem niet stroom maar verbinding. Dit is namelijk waar het internet over binnen komt.
En deze kabel moet dus in de udm op de wan poort. Als ik hem op de switch zet, krijgt hij stroom maar de verbinding komt niet op de udm aan.

probeer ik iets te doen wat totaal uit de specs en mogelijkheiden van ubiquiti ligt?
als ik het goed begrijp, verwacht je dat de Wan poorten van de UDM ook POE leveren? Dat doet mijn UDM SE in ieder geval niet.. Dus stroom/poe zal je dan via een injector moeten doen, waarna de ethernet als het goed is gewoon in de Wan poort geprakt kan worden en daar inderdaad wel signaal moet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
djbarney schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 13:46:
[...]

als ik het goed begrijp, verwacht je dat de Wan poorten van de UDM ook POE leveren? Dat doet mijn UDM SE in ieder geval niet.. Dus stroom/poe zal je dan via een injector moeten doen, waarna de ethernet als het goed is gewoon in de Wan poort geprakt kan worden en daar inderdaad wel signaal moet geven.
Nee.

Ik verwacht dat er een manier is om bv poort 23 van de switch te koppelen aan poort 24 waardoor de data van 23 direct naar 24 gaat en vandaaruit met kabel naar de wan van de Udm.

23 geeft dan Poe aan de antenne, via de Poe omvormer dingetje. (De switch en antenne hebben verschillende poe standaarden)

Poort 24 kopieert alles wat op 23 binnen komt, die ik op de wan aansluit

Maar dit lukt in elk geval niet met de optie mirror poort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:21
jack zomer schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 13:53:
[...]

Nee.

Ik verwacht dat er een manier is om bv poort 23 van de switch te koppelen aan poort 24 waardoor de data van 23 direct naar 24 gaat en vandaaruit met kabel naar de wan van de Udm.

23 geeft dan Poe aan de antenne, via de Poe omvormer dingetje. (De switch en antenne hebben verschillende poe standaarden)

Dat is in principe ook niet waar je de port mirror functionaliteit voor gebruikt. Ik denk dat je het beste met een VLAN kunt gaan werken in dit geval, als je dus echt geen POE-injector wilt gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-B
  • Niet online
@jack zomer Het magische woord is: Vlan! Door een apart vlan aan te maken kan je je switch gewoon "misbruiken" om de air fiber te laten fungeren als inkomende wan verbinding. In theorie wel een extra belasting op die switch maar die kan dat wel hebben.

Air fiber--->switch poort 1--->switcht poort 2--->Wan UDM

[ Voor 10% gewijzigd door Jay-B op 01-07-2022 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 07:48:
Ik heb ook een aantal keer Switches buiten gemonteerd zien worden in behuizingen dus zoek die foto's gewoon effe op ;)

Ik zat trouwens eens te kijken naar alle mogelijke Outdoor opties :
- pricewatch: Ubiquiti UniFi AC Mesh (1-pack)
- pricewatch: Ubiquiti UniFi AC Mesh Pro (1-pack)
- pricewatch: Ubiquiti UniFi FlexHD
- pricewatch: Ubiquiti U6-Mesh

Wat een ellende qua leverbaarheid en/of prijzen zeg... brr... :X :| -O-

Heb je eigenlijk al gekeken hoe het ervoor staat in het buitenland :?
NiVanc schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:02:
Ik ben momenteel aan het uitkijken om een UDM Pro of UDM SE aan te schaffen. Wat ik eigenaardig vind, is dat volgens de UI calculator van UniFi de cpu van de SE minder belast wordt dan de Pro. Dit terwijl beide toch dezelfde cpu aan boord hebben.

Met 9 AP’s en 12 camera’s (2x 4K) kom ik tot het volgende:
UDM Pro: 73% cpu load
UDM SE: 57%

Iemand die me kan vertellen wat de reden hiervoor is?

Mij lijkt dan dat een UDM SE voldoende is voor mijn setup terwijl ik bij de UDM Pro toch best een NVR apart bij aanschaf.
Marketing en nog eens Marketing gok ik...

Daarnaast zit er een klein verschil in de opbouw van het OS geloof ik, maar dat zou het verschil niet mogen verklaren!

Als je zoveel camera's hebt dan is een aparte NVR geen gek idee denk ik, vooral als je ook nog eens een 1 Gbps PPPoE lijntje ernaast moet verwerken :)
jack zomer schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 13:53:

Een Mirrored Poort gebruik je om verkeer af te luisteren voor troubelshooting doeleinden en niet om ook verkeer terug te sturen voor zover ik weet :?

Jij moet gewoon slim aan de gang gaan met een aparte VLAN voor dat doeleinde i.c.m. eventuele korte patchkabels denk ik :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

nero355 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:22:
[...]

Ik heb ook een aantal keer Switches buiten gemonteerd zien worden in behuizingen dus zoek die foto's gewoon effe op ;)

Ik zat trouwens eens te kijken naar alle mogelijke Outdoor opties :
- pricewatch: Ubiquiti UniFi AC Mesh (1-pack)
- pricewatch: Ubiquiti UniFi AC Mesh Pro (1-pack)
- pricewatch: Ubiquiti UniFi FlexHD
- pricewatch: Ubiquiti U6-Mesh

Wat een ellende qua leverbaarheid en/of prijzen zeg... brr... :X :| -O-

Heb je eigenlijk al gekeken hoe het ervoor staat in het buitenland :?
Heb nu de U6-Lite besteld inclusief de switch behuizing. Lijkt me een prima oplossing. Zodra ik de tuin ga aanpassen moet ik de boel toch wat verplaatsen en zorg ik gewoon dat ik hem netjes aan de keerwand schroef, gebeurt. er niets mee en hangt hij lekker veilig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Airw0lf
xbeam schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:54:
[...]

OB-UAP
Dat werkt als je het goed dicht maakt prima,
[Afbeelding]
Voor de volledigheid:
IP66 wil zeggen dat de behuizing stofvrij blijft en niet rot wordt in een vochtige/natte omgeving.
Maar dat is niet hetzelfde als waterdicht. Dan heb je toch echt een IP68 behuizing nodig.
Bron: https://tubi-valves.nl/ip...erdicht-of-stofdicht.html

[ Voor 5% gewijzigd door Airw0lf op 01-07-2022 15:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiVanc
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09-2023
nero355 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:22:
[...]

[...]

Marketing en nog eens Marketing gok ik...

Daarnaast zit er een klein verschil in de opbouw van het OS geloof ik, maar dat zou het verschil niet mogen verklaren!

Als je zoveel camera's hebt dan is een aparte NVR geen gek idee denk ik, vooral als je ook nog eens een 1 Gbps PPPoE lijntje ernaast moet verwerken :)
Ik vind het een lastige afweging. Heb net eens wat verder zitten opzoeken en heb inderdaad gevonden dat bij de UDM Pro het OS in een container draait en bij de SE al native op de hardware. Ze hebben wel aangekondigd dat de Pro ook zal migreren en dus identiek zal zijn wat betreft software aan de SE.

Maar het lijkt me gek dat dit de 20% verschil in cpu load zou verklaren …

twitter: @NiVanc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huub-
Airw0lf schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 08:13:
[...]

En goedkoper! :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Airw0lf schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:36:
[...]

Voor de volledigheid:
IP66 wil zeggen dat de behuizing stofvrij blijft en niet rot wordt in een vochtige/natte omgeving.
Maar dat is niet hetzelfde als waterdicht. Dan heb je toch echt een IP68 behuizing nodig.
Bron: https://tubi-valves.nl/ip...erdicht-of-stofdicht.html
Onder “powerful jets”, Dus prima voor buiten of onder grond (bij twijfel lijm je hem zoals aangeven dicht) nat zand na een regenbui is niet onderwater

https://www.iec.ch/ip-ratings
IP65 – Water resistant
IP66 – Water resistant against powerful jets
IP67 – Protected against complete temporary water submersion
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Cj0Op0JSF8_3ojgMFkL1ZXreOM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6j80Aitiw5nWTSonBFZrr1tF.jpg?f=fotoalbum_large

Het gaat voornamelijk om de montage punten in de Box die moeten kloppen met de montage punten van het Accespoint of printplaat die je gaat inbouwen, dat is wat zorgt dat het past en waterdicht blijft.
Dat flex verbouwen is veel knip, breek en boor gaten door de behuizing werkt voor interne montage punten, dat zou ik niet aanraden. En zeker niet omdat ubnt en andere merken er speciaal passende boxen voor hebben

Zie binnenkant flex Utility box, Das meer breek werk dan het op @Masimo foto’s (netjes gedaan trouwens) lijkt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eT2KDPE8S3Dh6DYjZD3WjlB8Xio=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gkYsnh9IgmAlLARcZnU9kbBA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 105% gewijzigd door xbeam op 01-07-2022 20:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
@nero355 @Jay-B @mrdemc @djbarney

ok, nog niet aan gedacht, ga er komende week eens naar kijken.
Dank voor deze richting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:58
Ik krijg een melding in de "traffic inspector" op mijn udmp.

Dit is het endpoint ip van mijn vpn provider. Ik heb dit niet eerder gezien, en vraag mij af waar
dit opeens vandaan komt. Ik heb het idee dat omdat het niet bekend is wat het is, dat de
udmp er maar wat van maakt ?

Wellicht kan iemand dit voor mij duiden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z45-RDFb2ZAA3yZhhxMSH5Ah2wA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0TrHn5HyzN033e331Qwv6m0Q.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Laatst online: 23-09 17:58
Een vraag voor de experts even voor de zekerheid gezien mijn eerste ervaring met Unifi. Ik heb een UDM Pro SE en een U6-Pro AP.
Wanneer ik de AP aan de UDM hang via PoE (meerdere poorten geprobeerd) blijft het angstvallig stil bij de AP.
Er gebeurt niets, geen netwerk activiteit en geen leds op het AP. Volgens de handleiding moet er een witte led gaan branden op de AP, maar dat gebeurt niet.

Als ik mijn laptop aan de UDM werkt het naar verwachting.
Zijn er nog dingen die ik kan proberen? Of is dit een gevalletje DOA?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
@Onno_Devine daar lijkt het wel op.
Ik neem aan dat je verschillende kabels hebt gebruikt en hem rechtstreeks op de UDM hebt aangesloten.

[ Voor 26% gewijzigd door Skynett op 03-07-2022 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
Skynett schreef op zondag 3 juli 2022 @ 13:09:
@Onno_Devine daar lijkt het wel op.
Ik neem aan dat je verschillende kabels hebt gebruikt en hem rechtstreeks op de UDM hebt aangesloten.
Ja verschillende kabels inderdaad en direct op de UDM.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 23:16
Onno_Devine schreef op zondag 3 juli 2022 @ 12:44:
Een vraag voor de experts even voor de zekerheid gezien mijn eerste ervaring met Unifi. Ik heb een UDM Pro SE en een U6-Pro AP.
Wanneer ik de AP aan de UDM hang via PoE (meerdere poorten geprobeerd) blijft het angstvallig stil bij de AP.
Er gebeurt niets, geen netwerk activiteit en geen leds op het AP. Volgens de handleiding moet er een witte led gaan branden op de AP, maar dat gebeurt niet.

Als ik mijn laptop aan de UDM werkt het naar verwachting.
Zijn er nog dingen die ik kan proberen? Of is dit een gevalletje DOA?
Deze AP heeft denk ik PoE+ nodig. Dus je moet hem dan denk wel op poort 1 of 2 aansluiten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:21
Onno_Devine schreef op zondag 3 juli 2022 @ 13:10:
[...]

Ja verschillende kabels inderdaad en direct op de UDM.
Ik heb zelf geen UDM, maar een PoE switch van Unifi, dus ik weet niet zeker wat de mogelijke verschillen zijn. Maar welke PoE-instelling heb je gebruikt op de poorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
mrdemc schreef op zondag 3 juli 2022 @ 13:21:
[...]

Ik heb zelf geen UDM, maar een PoE switch van Unifi, dus ik weet niet zeker wat de mogelijke verschillen zijn. Maar welke PoE-instelling heb je gebruikt op de poorten?
Hij staat op PoE/PoE+als profiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-09 07:30

jurroen

Security en privacy geek

Onno_Devine schreef op zondag 3 juli 2022 @ 12:44:
Ik heb een UDM Pro SE en een U6-Pro AP.
Heb je daadwerkelijk een UDM Pro SE? Dat is namelijk het EA model. Vanaf de GA is het hernoemd naar een UDM SE.

Alleen de eerste en tweede LAN poorten doen 802.3at (PoE+), als je 'm in een van de andere zes LAN poorten prikt werkt het per definitie niet, die doen alleen 802.3af (PoE). Heb je toevallig meerdere poorten behalve 1/2 geprobeerd? :+

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
jurroen schreef op zondag 3 juli 2022 @ 15:26:
[...]

Heb je daadwerkelijk een UDM Pro SE? Dat is namelijk het EA model. Vanaf de GA is het hernoemd naar een UDM SE.

Alleen de eerste en tweede LAN poorten doen 802.3at (PoE+), als je 'm in een van de andere zes LAN poorten prikt werkt het per definitie niet, die doen alleen 802.3af (PoE). Heb je toevallig meerdere poorten behalve 1/2 geprobeerd? :+
Scherp 😉 nee het is niet het EA model.
Nee echt poort 1 en 2. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-09 07:30

jurroen

Security en privacy geek

Onno_Devine schreef op zondag 3 juli 2022 @ 15:29:
[...]

Scherp 😉 nee het is niet het EA model.
Nee echt poort 1 en 2. :)
Heb je toevallig een PoE+ injector liggen? Want als het enorm tegenzit is er iets stuk in de UDM-SE. In een wat beter (maar alsnog slecht geval) is de U6-Pro stoek.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Onno_Devine
jurroen schreef op zondag 3 juli 2022 @ 15:31:
[...]

Heb je toevallig een PoE+ injector liggen? Want als het enorm tegenzit is er iets stuk in de UDM-SE. In een wat beter (maar alsnog slecht geval) is de U6-Pro stoek.
Helaas geen injector. Collega heeft wel een Unifi switch (USW-Lite-16-PoE-EU) hier ga ik hem van de week even op aansluiten.
Dank allen voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 12:21
Een vraagje die mn petje te boven gaat eigenlijk.
Ik wil mijn alarm lokaal in home assistant krijgen.
Hiervoor moet ik de socket mode in proxy zetten (local niet anders kan ik mn app niet gebruiken)

https://github.com/TJForc...ki/Socket-Mode#proxy-mode

Echter voor die proxy mode zou ik ofwel in mijn alarm zelf een aanpassing moeten doen zodat het connecteert met mijn HA addon
OF
een nieuwe route aanmaken voor het forwarden van het traffic naar een ander ip, een iptabel route op mn gateway

Maar das chinees, andere user heeft het volgende gedaan op zijn asus router

iptables -t nat -I PREROUTING -s 192.168.0.26 -d www.riscocloud.com -p tcp --dport 33000 -j DNAT --to-destination 192.168.0.17:33000

.26 is het paneel van zijn alarm, .17 is zijn Home assistant addon
Hoe vertaal ik dat naar mijn usg? Wie kan helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
skank schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 14:49:
iptables -t nat -I PREROUTING -s 192.168.0.26 -d www.riscocloud.com -p tcp --dport 33000 -j DNAT --to-destination 192.168.0.17:33000 

.26 is het paneel van zijn alarm, .17 is zijn Home assistant addon

Hoe vertaal ik dat naar mijn usg? Wie kan helpen?
Dat is het eeuwige gezeik met DNAT/SNAT Rules die helaas via de config.JSON moeten i.c.m. een Forced Provision ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
nero355 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 15:27:
[...]

Dat is het eeuwige gezeik met DNAT/SNAT Rules die helaas via de config.JSON moeten i.c.m. een Forced Provision ;)
euh wablief? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Mmm lijkt me ook vrij moeilijk, en gevaarlijk als je niet weet wat je doet dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:39
Wat is tegenwoordig het goedkoopste product wat een Unifi Controller aan boord heeft?
Het moet persé een Unifi product zijn, Pi met Controller erop voldoet niet.

Cloud Key v1 = niet meer nieuw te krijgen
Cloud Key v2 = moeilijk te krijgen en best prijzig
Cloud Key v2 Plus = 200euro

is er echt niks meer voor onder de 200 te krijgen van Unif zelf?

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
makooy schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 18:09:
Wat is tegenwoordig het goedkoopste product wat een Unifi Controller aan boord heeft?

De drie genoemde zijn de enige stand alone apparaten ja. Daarna kom je al op de UDR en UDM uit. Maar dat zijn dus routers en geen stand alone controllers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:55

Heb hier nog een v1 / UC-CK liggen die stof ligt te happen.
Met origineel doosje, stukje CAT-cable en micro SD-cardje dat erbij zat (nooit gebruikt)
DM maar bij interesse, mag weg voor prijsje (locatie : Belgie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:57

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Toch een beetje eigenwijs 😇, ik draai het in een Docker op een Synology NAS. Geen Rapsberry Pi, ook geen standalone Unifi.

Standalone UniFi heb je alleen de genoemde producten zover ik weet.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogiertw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-09 22:36
Voor onze vakantiewoning wil ik ook graag Ubiquiti materiaal gaan inzetten voor het internet. Nu heb ik al 2 UDM Pro's in beheer via de portal van Ubiquiti (https://unifi.ui.com/), maar een UDM Pro voelt nogal als overkill voor een vakantiewoning... :)
Nu ben ik alleen benieuwd of er andere apparaten zijn van Ubiquiti die het ook mogelijk maken om het beheer via de portal te doen? Weet iemand dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonne
  • Nu online
rogiertw schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 21:02:
Voor onze vakantiewoning wil ik ook graag Ubiquiti materiaal gaan inzetten voor het internet. Nu heb ik al 2 UDM Pro's in beheer via de portal van Ubiquiti (https://unifi.ui.com/), maar een UDM Pro voelt nogal als overkill voor een vakantiewoning... :)
Nu ben ik alleen benieuwd of er andere apparaten zijn van Ubiquiti die het ook mogelijk maken om het beheer via de portal te doen? Weet iemand dit?
Je hebt ook de UDR. Is dat wat je zoekt?
https://eu.store.ui.com/p...os=1&_sid=50a623094&_ss=r

[ Voor 6% gewijzigd door Tonne op 05-07-2022 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:48
rogiertw schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 21:02:
Dan zou ik gaan voor een UDR, = router, switch met 2 poe poorten, controller en een wifi 6 ap.
Alleen de voorraad is belabberd bij unifi.
https://eu.store.ui.com/products/dream-router
Pagina: 1 ... 197 ... 327 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.