[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 196 ... 327 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@DennusB
Volgens mij had ik dus ook zoiets...

Te lang geleden om het zeker te weten! :$

/EDIT :

Kwam net wat interessante dingen tegen in mijn mailbox :
[UAP-Gen4/Gen5] Fix Intel Centrino 6235 wireless cards not connecting to APs.
en dit maffe verhaal :
USW-Flex-Mini Firmware 1.8.6 has been released

Beta UniFi UniFi Routing & Switching

Improvements : Improve inform transmission.

Bugfixes : Fix system crash by DHCP option43.
W-T-F?!?! Ubiquiti ?!

Als je daar al niet eens op kan vertrouwen terwijl die Switch daar heel erg van afhankelijk is wat moet je dan wel doen :? :X

[ Voor 75% gewijzigd door nero355 op 16-06-2022 18:52 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DennusB schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 12:08:
Vreemd probleem hier. Na de laatste update van m'n Unifi Dream Machine Pro schoot 1 Unifi switch in "Failed adoption" stand. Heb het even laten gaan ivm drukte en keek er net naar, maar hij staat nu op "Offline". Ik kan via SSH bij de switch, maar de switch kan niets (ook de gateway) niet pingen of bereiken. Route lijkt wel goed te staan (net zoals op de andere switches die het wel doen). Herkent iemand dit?
Je zit dus in hetzelfde VLAN met zowel je client als je switch begrijp ik hieruit?
Ken verder je setup niet, maar met per ongeluk settings veranderen en niet correct apply'en kun je aardig wat vernaggelen.. subnetmask e.d. is ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ed1703 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 18:51:
[...]

Je zit dus in hetzelfde VLAN met zowel je client als je switch begrijp ik hieruit?
Ken verder je setup niet, maar met per ongeluk settings veranderen en niet correct apply'en kun je aardig wat vernaggelen.. subnetmask e.d. is ook goed?
Jep, zelfde VLAN. Switch doet verder ooo nog prima z’n werk, maar kan dus alleen niet zelf bij de gateway. Echt heel vaag. Geen instellingen aangepast voor of na die laatste update

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 15:31

TPA

ESET official partner

Iemand ervaringen mer de UXG-Pro-EU? Is het een interessante vervanger voor de usg?

ESET software nodig? Let me know 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 13:59
TPA schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 10:50:
Iemand ervaringen mer de UXG-Pro-EU? Is het een interessante vervanger voor de usg?
Voor de usg-pro wel. In combinatie met een snelle internetverbinding en het gebruik van ips/ids of smart queues.
Ik verwacht (of misschien hoop ik het) een vervanger van de usg-3p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:50

darkrain

Moderator Discord

Geniet

TPA schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 10:50:
Ja heb hem paar weken geleden in gebruik genomen in plaats van de USG-pro.
Doet het prima.

Mocht je specifieke vragen hebben, laat weten ;)

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!
darkrain schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 14:15:
[...]

Ja heb hem paar weken geleden in gebruik genomen in plaats van de USG-pro.
Doet het prima.

Mocht je specifieke vragen hebben, laat weten ;)
Obvious question being... Wat vindt je van de prijs kwaliteit verhouding? Het is zeer zeker geen goedkoop apparaat. En dan zit je nog steeds met een UDM achtige router met de bekende tekortkomingen. Voor dat geld zou ikzelf waarschijnlijk toch eerder kijken naar een PfSense of OpnSense appliance of iets dergelijks. Geen idee wat die kosten, maar naar mijn idee krijg je dan wel een vele malen flexibelere router ervoor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain

darkrain

Moderator Discord

Geniet

RobertMe schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 14:21:
[...]

Obvious question being... Wat vindt je van de prijs kwaliteit verhouding? Het is zeer zeker geen goedkoop apparaat. En dan zit je nog steeds met een UDM achtige router met de bekende tekortkomingen. Voor dat geld zou ikzelf waarschijnlijk toch eerder kijken naar een PfSense of OpnSense appliance of iets dergelijks. Geen idee wat die kosten, maar naar mijn idee krijg je dan wel een vele malen flexibelere router ervoor terug.
Tsja het is geen goedkoop apparaat, maar ik ga er proberen minimaal 5 jaar mee te doen en dat maakt het dan de moeite waard.
De zaken die jij tekortkomingen noemt heb ik niet nodig en heb er dus ook geen last van...

Voor mij een prima (en hele stille) opvolger van de (niet erg stille) USG-pro.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!
darkrain schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 14:35:
De zaken die jij tekortkomingen noemt heb ik niet nodig en heb er dus ook geen last van...
Dus ik benoem niks en je hebt last van geen van de die dingen? :P

Ik persoonlijk vind het in ieder geval een overpriced apparaat dat voor een "enterprise" router nog best wel wat beperkingen heeft en je helemaal in het UniFi keurslijf stopt. Als ik zo'n dure router heb zou ik ook graag wat meer flexibiliteit er in hebben. Zoals zelf bv een VPN client opzetten en een VLAN dat over die VPN naar buiten gaat (doe ik nu via mijn "thuisserver" die als default gateway voor dat VLAN geldt), of Pi-Hole er op draaien. Daarnaast schijnen er dus nog steeds PPPoE issues te zijn, al dan niet in combinatie met IPv6 (speaking of which: waarom kan de UniFi Controller nog steeds geen IPv6 laten zien? Zoals bv het WAN adres).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain

darkrain

Moderator Discord

Geniet

RobertMe schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 14:47:
[...]

Dus ik benoem niks en je hebt last van geen van de die dingen? :P

Ik persoonlijk vind het in ieder geval een overpriced apparaat dat voor een "enterprise" router nog best wel wat beperkingen heeft en je helemaal in het UniFi keurslijf stopt. Als ik zo'n dure router heb zou ik ook graag wat meer flexibiliteit er in hebben. Zoals zelf bv een VPN client opzetten en een VLAN dat over die VPN naar buiten gaat (doe ik nu via mijn "thuisserver" die als default gateway voor dat VLAN geldt), of Pi-Hole er op draaien. Daarnaast schijnen er dus nog steeds PPPoE issues te zijn, al dan niet in combinatie met IPv6 (speaking of which: waarom kan de UniFi Controller nog steeds geen IPv6 laten zien? Zoals bv het WAN adres).
OK ik deed een aanname (maar wel educated ;) ) en ik had het ook nog eens goed... Je hebt gelijk wat mij betreft, al die punten die je noemt zijn valide punten. Maar zoals gezegd ik heb daar persoonlijk geen last van.

Tsja ik zit ook helemaal in het Unifi keurslijf, maar dat bevalt prima om eerlijk te zijn. Zolang je maar weet wat je koopt en ermee om kunt gaan...

Tweakers Discord

Acties:
  • +4 Henk 'm!
darkrain schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 14:52:
Tsja ik zit ook helemaal in het Unifi keurslijf, maar dat bevalt prima om eerlijk te zijn. Zolang je maar weet wat je koopt en ermee om kunt gaan...
Ik heb hier ook een volledig UniFi netwerk (USG, USW 8-150, USW 16-150, UAP AC Lite en UAP AC LR). Maar persoonlijk zie ik echt totaal geen reden om naar een UDM / UXG te upgraden of als vervanging te kopen als de USG zou overlijden. De USG doet zijn werk, maar heeft zijn beperkingen. Maarja, dat was een 120 euro apparaatje intussen alweer 5 jaar terug. Maar bijna 600 euro voor de UXG Pro is mij toch echt zeker 400 euro te veel. Ook rekening houdende met dat het ding dan nog steeds niet alles kan wat ik ermee zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain

darkrain

Moderator Discord

Geniet

RobertMe schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 14:56:
[...]

Ik heb hier ook een volledig UniFi netwerk (USG, USW 8-150, USW 16-150, UAP AC Lite en UAP AC LR). Maar persoonlijk zie ik echt totaal geen reden om naar een UDM / UXG te upgraden of als vervanging te kopen als de USG zou overlijden. De USG doet zijn werk, maar heeft zijn beperkingen. Maarja, dat was een 120 euro apparaatje intussen alweer 5 jaar terug. Maar bijna 600 euro voor de UXG Pro is mij toch echt zeker 400 euro te veel. Ook rekening houdende met dat het ding dan nog steeds niet alles kan wat ik ermee zou willen.
Snap ik en prima afweging ;) Ik maakte een andere afweging en had er er wel voor over..

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne
RobertMe schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 14:56:
[...]

Het is een beetje wat je wilt. Als je het erg prettig vindt dat alles in 1 gui zit is dat een andere overweging dan dat je bepaalde functionaliteit in datzelfde gui mist.
Maar als ik de early access van de nieuwe firmware voor de uxg zie, dan denk ik dat er wel wat interessante nieuwe functionaliteit op komst is. Wat de prijs meteen wat meer rechtvaardigt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkrain

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Tonne schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 15:03:
[...]

Het is een beetje wat je wilt. Als je het erg prettig vindt dat alles in 1 gui zit is dat een andere overweging dan dat je bepaalde functionaliteit in datzelfde gui mist.
Maar als ik de early access van de nieuwe firmware voor de uxg zie, dan denk ik dat er wel wat interessante nieuwe functionaliteit op komst is. Wat de prijs meteen wat meer rechtvaardigt.
Welke early access bedoel jij? Verwar je het niet met de NeXt-Gen gateway? Hmm dat lijkt dezelfde te zijn....

[ Voor 3% gewijzigd door darkrain op 18-06-2022 15:15 ]

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonne
darkrain schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 15:12:
[...]

Welke early access bedoel jij? Verwar je het niet met de NeXt-Gen gateway? Hmm dat lijkt dezelfde te zijn....
Dat dus 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkrain

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Net ff geïnstalleerd ;)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Misschien een gekke vraag: ik krijg binnenkort een paar ac in-wall's. Nu snap ik dat zonder adopten deze niet mee gaan draaien in mijn bestaande wifi netwerk, maar kan ik het switch gedeelte wel al gebruiken zonder te adopten?
Op dit moment ben ik bezig met een verbouwing, en mijn server met daarop de unifi controller zal pas later weer worden geplaatst.
Als in de tussentijd op de niet adopted in-wall's gewoon een PC met een netwerkkabel aangesloten kan worden zou dat er fijn zijn.
Weet iemand hier iets over te roepen?

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Koffie schreef op maandag 20 juni 2022 @ 10:39:
Misschien een gekke vraag: ik krijg binnenkort een paar ac in-wall's. Nu snap ik dat zonder adopten deze niet mee gaan draaien in mijn bestaande wifi netwerk, maar kan ik het switch gedeelte wel al gebruiken zonder te adopten?
Op dit moment ben ik bezig met een verbouwing, en mijn server met daarop de unifi controller zal pas later weer worden geplaatst.
Als in de tussentijd op de niet adopted in-wall's gewoon een PC met een netwerkkabel aangesloten kan worden zou dat er fijn zijn.
Weet iemand hier iets over te roepen?
De normale switches zijn ingesteld met alle poorten als trunk als deze nog niet geadopt / geconfigureerd zijn. Ik gok dat dit bij de IWs ook het geval zal zijn, dus jou usecase zou dan werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

RobertMe schreef op maandag 20 juni 2022 @ 10:46:
[...]

De normale switches zijn ingesteld met alle poorten als trunk als deze nog niet geadopt / geconfigureerd zijn. Ik gok dat dit bij de IWs ook het geval zal zijn, dus jou usecase zou dan werken.
Thanks, fijn om te horen. Dat scheelt al een hoop voor de periode dat de controller nog niet up is.
In de tussentijd kan er dan bedraad gewerkt worden en op de bestaande schotels verbonden worden voor wifi.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 18:27
iemand een idee wanneer deze switch beschikbaar zou komen?

pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch Pro Aggregation

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• A_De2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:16

A_De2

Liberate tuteme ex inferis

Hier in de VS zijn ze nu redelijk goed te krijgen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mdh5dI6pYzEV-HCVMqH_HH4oO2g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i7ilgYHVxheS6Cp9Gj7Odxqz.jpg?f=fotoalbum_large

2x USW-Enterprise-XG (24x 10GbE, 2x 25 SFP28, L3)
4x USW-Pro-Agregation (28x 10G SFP+, 4x 25 SFP28, L3)
2x USW-Pro-48 (48x GbE, 4x 10G SFP+, L3)
1x USW-48 (48x GbE, 4x 1G SFP, L2)

Deze hele handel gaat een Cisco Nexus 9K en 5K (11 jaar oud!!?!!) met 2 Fex'en vervangen :9

P.s. Let niet op het oogstrelende kabelmanagement. Ik heb de switches even snel bij elkaar in een rack geschroefd om te configureren.

[ Voor 6% gewijzigd door A_De2 op 20-06-2022 22:43 ]

640KB should be enough for everyone

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A_De2

A_De2

Sorry voor nieuwe post, vanwege half nieuwe info:
Ik besef me net dat de Ubiquiti store in de US anders is dan de EU versie. Hier is de Aggregation verkrijgbaar, in de EU out of stock.
Maar dan hebben jullie waarschijnlijk de nieuwe Leaf en Spine switch nog niet gezien? Staan in de early access sectie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i2Gtzex1MK70i97KlEv_DDiuvOE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MaDQWYLWtHuuk0qjE0rEGxjG.png?f=fotoalbum_large

Mooi spul voor (relatief) weinig. Al kun je ze nog steeds niet stacken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22-09 10:19
En wat is de ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Geen bijzonderheden te melden, het werkt zoals het moet werken ;)

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!
darkrain schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 14:35:
Voor mij een prima (en hele stille) opvolger van de (niet erg stille) USG-pro.
Dus de UXG Pro is volledig passief gekoeld of doen de ventilatoren gewoon niet heel erg veel over het algemeen :?

Zeg maar een beetje het pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch (16-poorts, 150W PoE+) verhaal ??
Tonne schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 15:03:
Maar als ik de early access van de nieuwe firmware voor de uxg zie, dan denk ik dat er wel wat interessante nieuwe functionaliteit op komst is.
Gaan ze eindelijk de webGUI een flinke schop geven qua functionaliteit :? >:) :+
A_De2 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 22:42:
[Afbeelding]

2x USW-Enterprise-XG (24x 10GbE, 2x 25 SFP28, L3)
4x USW-Pro-Agregation (28x 10G SFP+, 4x 25 SFP28, L3)
2x USW-Pro-48 (48x GbE, 4x 10G SFP+, L3)
1x USW-48 (48x GbE, 4x 1G SFP, L2)

Deze hele handel gaat een Cisco Nexus 9K en 5K (11 jaar oud!!?!!) met 2 Fex'en vervangen :9
Jij durft! :o

Hoe gaan deze straks beheerd worden :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain

darkrain

Moderator Discord

Geniet

nero355 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:03:
[...]

Dus de UXG Pro is volledig passief gekoeld of doen de ventilatoren gewoon niet heel erg veel over het algemeen :?
Passief idd zover ik weet

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A_De2

A_De2

nero355 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:03:

Jij durft! :o

Hoe gaan deze straks beheerd worden :?
Het was een afweging tussen benodigde functionaliteit, TCO en beheersbaarheid (dat ook weer onderdeel is van de TCO).
De omgeving is een Community College in een afgelegen gebied. De aanwezige IT kennis is niet bepaald optimaal en het huidige netwerk een lappendeken van Cisco, HP, Aruba, Meraki switches. En hoewel het grondgebied van het college best groot is, het netwerk is dat niet. We hebben het over 2 PureStorage arrays, 6 Esxi hosts, een stuk of 50 VM's en niet bestaande SLA's.
De hele stack die ik gepost heb, is in aanschaf minder dan 50% van een enkele Cisco Nexus 9K. En hoewel dat een mooi begin is, is dat maar een deel van de TCO. Met de Ubiquiti zooi, configureer ik 1x alle netwerken en (port)profiles en kan een beheerder super easy profiles toekennen aan een netwerkpoort. Plus ik kan het van afstand in de gaten blijven houden met de webtools.

Er komt uiteraard meer bij kijken maar dit is de afweging in een notendop. Had ik dit gedaan in een "echt" datacenter? Ik denk het niet.

Gisteren heb ik de stack geconfigureerd, weg van de default IP range en in een management VLAN geduwd. Deze week even zien hoe het zich houdt. Volgende week de storage testen; met name de latency met iScsi. Dat verkeer wordt uiteraard niet gerouteerd en blijft binnen de switch. Als dat ook goed gaat, prikken we alles over naar deze stack.

Edit; Gezien de omvang van de gebouwen en terreinen, gaan we uiteindelijk over de 50 Unifi devices heen . Unifi draait derhalve op een VM. Met windows Server 2019 eronder, dat dan wel weer.

[ Voor 5% gewijzigd door A_De2 op 24-06-2022 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaspijp
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:48
*knip*. Dit is nogal offtopic op deze plek.

[ Voor 78% gewijzigd door rens-br op 23-06-2022 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroendg111
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23-11-2023
Recent de Pro Aggregation samen met nog wat andere spullen bij UBCenter besteld, wellicht daar informeren wanneer ze 'm weer krijgen?
https://ubcenter.com/p/ub...i-switch-pro-aggregation/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:51

pinda powerrr

Slow down...

Vorige week een stroomstoring gehad op de zaak, veroorzaakt door werkzaamheden in de straat. Netwerk kwam netjes weer online, alleen het aparte VLAN en subnet die ik voor het pinapparaat aangemaakt had, werd niet meer herkend door het pinapparaat. D.w.z. wel een verbinding, maar geen communicatie.
Switchte ik naar ons personeelnetwerk, was er geen probleem. Heel gek, omdat er uiteraard niets veranderd was in de instellingen.

Ik heb het nu weer aan de praat, enige dat ik heb aangepast is de Client Isolation uitgezet. Pin zit weer in ander VLAN/subnet nu.

Rara, wat verklaard dit fenomeen?

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:51

pinda powerrr

Slow down...

nero355 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 00:09:
[...]

Ik ga voor brakke firmware van je pinapparaat! :)
Dat was precies mijn reactie ook :+ de pin ging automatisch over op 4G bij de stroomonderbreking, daarna dus niet meer online via de wifi.

Het is alleen een splinternieuw ding....ook vrij nieuw op de markt. Maar feitelijk is het gewoon een Android telefoon met een skin voor pinnen.

Ik ben dan gewoon nieuwsgierig naar wat dit kan veroorzaken, maar ja, twee kanten waar het aan kan liggen.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Ik heb enkele dagen geleden een nieuwe Unifi AP Wifi 6 Lite bijgeplaatst.
De LEDs zet ik altijd uit, zo ook bij deze.

Maar nu zie ik dat hij -dagen later- nog steeds brandt, en niet alleen dat: hij flikkert in een patroon dat ik niet ken... Verder werkt hij gewoon zoals het hoort. Iemand een idee wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raverken
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-03 15:03
Hoi,

Ik ben redelijk nieuw hier maar ik heb een vraagje omtrent de laatste nieuwe versie voor de UDM-Pro. Ik draai nu 1.11.4 en die is heel stabiel. Ik overweeg om "UniFi OS - Dream Machines 1.12.22" te installeren. Als ik de forumposts daar lees, is er bij sommige mensen een probleem dat de CPU usage over de tijd toeneemt en zo ver gaat dat ze de hele UDM-Pro moeten rebooten (bij sommige om de 3-4 dagen).

Daarom wou ik eens polsen of er hier al mensen zijn die versie 1.12.22 draaien en wat de ervaringen zijn?

Ik heb een UDM-Pro met enkele VLans op geconfigureerd, 4 AP's, 1 x 24 port unifi POE switch en 2 kleinere POE switchen van unifi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday
  • Laatst online: 16:17

zeroday

There is no alternative!

Slonzo schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:03:
Ik heb enkele dagen geleden een nieuwe Unifi AP Wifi 6 Lite bijgeplaatst.
De LEDs zet ik altijd uit, zo ook bij deze.

Maar nu zie ik dat hij -dagen later- nog steeds brandt, en niet alleen dat: hij flikkert in een patroon dat ik niet ken... Verder werkt hij gewoon zoals het hoort. Iemand een idee wat er aan de hand is?
je zou hier even kunnen kijken
https://help.ui.com/hc/en...ice-LED-Status-Indicators

lijkt op de locate instelling die in de controller aan staat

[ Voor 4% gewijzigd door zeroday op 23-06-2022 10:28 ]

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Raverken schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:17:
Hoi,

Ik ben redelijk nieuw hier maar ik heb een vraagje omtrent de laatste nieuwe versie voor de UDM-Pro. Ik draai nu 1.11.4 en die is heel stabiel. Ik overweeg om "UniFi OS - Dream Machines 1.12.22" te installeren. Als ik de forumposts daar lees, is er bij sommige mensen een probleem dat de CPU usage over de tijd toeneemt en zo ver gaat dat ze de hele UDM-Pro moeten rebooten (bij sommige om de 3-4 dagen).

Daarom wou ik eens polsen of er hier al mensen zijn die versie 1.12.22 draaien en wat de ervaringen zijn?

Ik heb een UDM-Pro met enkele VLans op geconfigureerd, 4 AP's, 1 x 24 port unifi POE switch en 2 kleinere POE switchen van unifi.
1.12.22 draait sinds de update, zo'n 3 weken. Prima, geen issues. UDM-B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 18:27
Jeroendg111 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:39:
[...]

Recent de Pro Aggregation samen met nog wat andere spullen bij UBCenter besteld, wellicht daar informeren wanneer ze 'm weer krijgen?
https://ubcenter.com/p/ub...i-switch-pro-aggregation/
Tnx zal eens informeren bij ze :)

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • +1 Henk 'm!
:o :D
de pin ging automatisch over op 4G bij de stroomonderbreking, daarna dus niet meer online via de wifi.

Het is alleen een splinternieuw ding....ook vrij nieuw op de markt. Maar feitelijk is het gewoon een Android telefoon met een skin voor pinnen.

Ik ben dan gewoon nieuwsgierig naar wat dit kan veroorzaken, maar ja, twee kanten waar het aan kan liggen.
Tja, wat ik ook altijd zeg over telefoons/tablets : Laat die krengen nooit zelf bepalen hoe ze verbonden zijn en doe het gewoon lekker zelf elke keer! :Y) d:)b

Nou is het deze keer misschien helemaal zo gek nog niet, want cruciaal onderdeel van een bedrijf dat gewoon moet blijven werken, maar toch...
Misschien eens het personeel dat er werkt over dit soort dingen informeren en rekening mee laten houden :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kleuvert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-06 19:01
Hoi,

Ik heb zo’n 22 dagen de dream machine pro draaien. Die staat op 1.12.22.
Heb geen ongerechtigheden meegemaakt.
Maar heb alleen firewall aanstaan en meer gebruik ik niet. Zit geen hardeschijf in etc.
Wel een sfp waar mijn glas rechtstreeks inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weolski
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-08 12:07
De Wifi 6 Pro acces points zijn weer op voorraad in de Ubiquiti store.

https://eu.store.ui.com/c...ts/unifi-ap6-professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-09 07:30

jurroen

Security en privacy geek

Weolski schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 08:25:
De Wifi 6 Pro acces points zijn weer op voorraad in de Ubiquiti store.

https://eu.store.ui.com/c...ts/unifi-ap6-professional
En alweer sold out :-(

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

zeroday schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:26:
je zou hier even kunnen kijken
https://help.ui.com/hc/en...ice-LED-Status-Indicators

lijkt op de locate instelling die in de controller aan staat
Die site had ik inderdaad ook al gevonden, maar het leek me niet dat 'ie 3 dagen aan een stuk stond te upgraden, zelfs na power cycles :) Locate staat uit in de controller, het flikkeren bleef ook doorgaan na aan- en weer uitschakelen.

Maar ik klikte je linkje nog eens open en deze keer viel mijn oog op de TFTP mode... De reset knop bleek sticky te zijn, want na een paar keer op het knopje te duwen & een power cycle, blijft de led nu gewoon netjes uit d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Ik overweeg om "UniFi OS - Dream Machines 1.12.22" te installeren. Als ik de forumposts daar lees, is er bij sommige mensen een probleem dat de CPU usage over de tijd toeneemt en zo ver gaat dat ze de hele UDM-Pro moeten rebooten (bij sommige om de 3-4 dagen).

Slonzo in "[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4"

Ik ondervind geen problemen tot nu toe, maar YMMV natuurlijk :)
Als je geen risico wil, gewoon nog een paar weken/maanden wachten tot er wat patches verschenen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:27

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Nee hoor, heb er net eentje besteld!

Zat te twijfelen tussen een 6 Lite of 6 Pro. Toch de Pro genomen want 'Why not? >:) '

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

The GUI schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 16:33:
[...]

Nee hoor, heb er net eentje besteld!
Hoe dan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ig1RuHvuxPkGQDyZ1nFPy0rZOfQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A73FTSWkC0LjW2kHZu3RLxkP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:27

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Wow, nu weer uitverkocht inderdaad 8)7

Wat een toeval, heb vanmiddag voor mezelf de knoop doorgehakt om een extra AP te kopen..

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

The GUI schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 16:56:
[...]

Wow, nu weer uitverkocht inderdaad 8)7

Wat een toeval, heb vanmiddag voor mezelf de knoop doorgehakt om een extra AP te kopen..
Vanmorgen ook. Letterlijk tien minuten na de post van @Weolski. Bad luck day. Misschien dat het morgen lukt :+

Veel plezier met je U6 Pro _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:49

GerkeP

Vragen mag altijd........

Omdat ik helemaal stuitergek wordt van Serverion en Des Capital, die helemaal niets doen aan abuse en vrolijk botnets etc blijven hosten ben ik op zoek naar een compleet overzicht van al hun ip ranges.
Ik heb er al enorm veel, maar nog steeds niet alles.
Wie o wie heeft een idee hoe ik aan dat totaal overzicht kan komen.
Dan kan die in een keer de firewall in en hoop ik eindelijk van die ellende af te komen.

(ik denk dat door mijn klagen ik als target ben aangemerkt, vannacht 1423 adressen van die partijen in de fail to ban geactiveerd, allemaal brute-force aanvallen op mijn webportal)

GerkeP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:23

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Hoi,

15 dagen geleden de update en niets spannends.
ook 15 dagen uptime en processor doet niets geks. CPU load is low

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blaaspijp
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:48
GerkeP schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 10:05:

(ik denk dat door mijn klagen ik als target ben aangemerkt, vannacht 1423 adressen van die partijen in de fail to ban geactiveerd, allemaal brute-force aanvallen op mijn webportal)
Ik denk dat je niet de enigste bent die hier last van heeft het komt in vlagen. Op mijn Synology heb ik een block na 1 mislukte poging. Ik heb er momenteel 10-15 per uur, dat valt wel mee, maar soms is het ook ineens helemaal weg.
Echter zou het fijn zijn als de UDMp makkelijk lijsten kan inladen. Bijvoorbeeld de export uit mijn Synology.
Of inderdaad volledige lijsten van bepaalde providers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-09 11:27
Omdat ik helemaal stuitergek wordt van Serverion en Des Capital, die helemaal niets doen aan abuse en vrolijk botnets etc blijven hosten ben ik op zoek naar een compleet overzicht van al hun ip ranges.
Dan kan die in een keer de firewall in en hoop ik eindelijk van die ellende af te komen.

Is er ooit eens een poging gedaan dat webportal achter Cloudflare te hangen? Resultaat?

makes it run like clockwork

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Airw0lf schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 10:32:
[...]

Is er ooit eens een poging gedaan dat webportal achter Cloudflare te hangen? Resultaat?
Ja, dat houdt een kwart tegen ongeveer.
Ik wil gewoon alles van die 2 (is eigenlijk gewoon zelfde partij) blokkeren

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
GerkeP schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 13:57:
[...]

Ja, dat houdt een kwart tegen ongeveer.
Ik wil gewoon alles van die 2 (is eigenlijk gewoon zelfde partij) blokkeren
Kun je met bijv. Speedguid.Net niet achterhalen welke IPv4 blokken ze daar allemaal in gebruik hebben?

https://www.speedguide.net/ip/

Staan overigens wel meerdere handige 'tooltjes' op die site (linker menu) om gegevens te kunnen achterhalen.

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 25-06-2022 14:14 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Will_M schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 14:12:
[...]

Kun je met bijv. Speedguid.Net niet achterhalen welke IPv4 blokken ze daar allemaal in gebruik hebben?

https://www.speedguide.net/ip/

Staan overigens wel meerdere handige 'tooltjes' op die site (linker menu) om gegevens te kunnen achterhalen.
Ik heb nu 59 netblocken gevonden, wat ik kan vinden is dat ze er ruim 4500 hebben, dat is niet te doen. Ze worden ook in alle spamreports wel bij naam genoemd als bron van ellende. Zodra een block op lijsten terechtkomt, gaan ze verder van een ander block.

Fail2ban is helaas niet slim genoeg om gelijk zo'n block te bannen ipv dat 1e ip adres

[ Voor 6% gewijzigd door GerkeP op 25-06-2022 14:24 ]

GerkeP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
Klinkt stiekem meer als een 'botnet' wat ze daar hosten (lees: controleren middels een C&C) :o

[ Voor 29% gewijzigd door Will_M op 25-06-2022 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Will_M schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 14:25:
Klinkt stiekem meer als een 'botnet' wat ze daar hosten (lees: controleren middels een C&C) :o
Yes, maar aangifte kan ik niet kwijt, ook al geprobeerd 😞

GerkeP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:21
GerkeP schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 14:22:
[...]

Ik heb nu 59 netblocken gevonden, wat ik kan vinden is dat ze er ruim 4500 hebben, dat is niet te doen. Ze worden ook in alle spamreports wel bij naam genoemd als bron van ellende. Zodra een block op lijsten terechtkomt, gaan ze verder van een ander block.

Fail2ban is helaas niet slim genoeg om gelijk zo'n block te bannen ipv dat 1e ip adres
Heb je wat aan deze lijst?

https://myip.ms/view/ip_owners/1179843/Serverion_Bv.html

https://myip.ms/browse/ip...nerID/1179843/ownerID_A/1

[ Voor 5% gewijzigd door mrdemc op 25-06-2022 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:11

Ethirty

Who...me?

Ik had vroeger op mijn Edgerouter zo'n auto blacklist draaien. Werden elke dag 100'en blokken en losse adressen ingelezen vanaf een centraal bijgehouden blocklist.

Het is alleen zo lang geleden dat ik niet meer weet hoe ik dat toen gedaan heb.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
Ethirty schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 16:05:
Ik had vroeger op mijn Edgerouter zo'n auto blacklist draaien. Werden elke dag 100'en blokken en losse adressen ingelezen vanaf een centraal bijgehouden blocklist.

Het is alleen zo lang geleden dat ik niet meer weet hoe ik dat toen gedaan heb.
Het probleem met dat soort lijsten is vaak dat er meer valide 'privé' adressen op staan dan dat er adressen van de échte 'boefjes' afgevangen gaan worden. De 'zombies' uit een botnet heb je op die manier te pakken en dat zijn 99.9999/100 keer mensen/bedrijven welke niet eens wéten dat ze een zombie in een botnet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

GerkeP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Will_M schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 16:19:
[...]

Het probleem met dat soort lijsten is vaak dat er meer valide 'privé' adressen op staan dan dat er adressen van de échte 'boefjes' afgevangen gaan worden. De 'zombies' uit een botnet heb je op die manier te pakken en dat zijn 99.9999/100 keer mensen/bedrijven welke niet eens wéten dat ze een zombie in een botnet zijn.
Ik heb nog geen enkel valide adres gezien van die partijen. En als abuse niet functioneert blokkeer ik alles.
Mocht er iemand zijn die daar dan last van heeft, dan hoor ik dat snel genoeg en adviseer ik ze een fatsoenlijke hoster

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je al hun ASN nummers weet dan kan je ook alle IP ranges te weten komen, maar dan moeten die inderdaad nog in iets van een Blocklist of zo... :X

Dit is opzich wel een mooi begin, want ASN nummers vermeld :
Als je niet weet wat ASN nummers zijn dan moet je dit effe lezen : https://blog.stackpath.com/autonomous-system-number/ :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Je moet eerst die ASN nummers weten, deze lijst is niet compleet, ik heb al veel zaken geprobeerd, heb ook al best veel, maar niet alles.

Gezocht op Brielle kom ik een hoop tegen, maar kennelijk zijn ze ook aan het dansen naar meerdere vestigingsplaatsen.

Vage organisatie in ieder geval.

Maar bewijzen stapelen zich op, maar weer eens informeren of dat genoeg is om wel aangifte te kunnen doen

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:11

Ethirty

Who...me?

Will_M schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 16:19:
[...]

Is zo, maar dan nog hebben ze 9 vd 10x niks te zoeken op je inkomende verbinding ;)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
Ethirty schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 18:42:
[...]

Is zo, maar dan nog hebben ze 9 vd 10x niks te zoeken op je inkomende verbinding ;)
Wat ik bij veel bedrijven (vooral MKB) helaas nog vaak zie is dat 'netwerkbeheerders' de eigen firewall(s) zó instellen dat er een 'DENY' terug gestuurd wordt naar het IP/PORT waar het originating request vandaan kwam.....

Doe's FF nie, DROP dat verkeer gewoon alsof dat het IP waar ze op scannen niet eens bestaat... Die TCP PORT hebben ze sowieso al niets mee te maken....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:25
darkrain schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:27:
[...]

Passief idd zover ik weet
In die van mij zitten 2 ventilatoren. Maar draaien heel langzaam. Zo warm wordt hij niet echt.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain

darkrain

Moderator Discord

Geniet

To_Tall schreef op zondag 26 juni 2022 @ 14:27:
[...]

In die van mij zitten 2 ventilatoren. Maar draaien heel langzaam. Zo warm wordt hij niet echt.
Ja die zitten er hier ook wel denk ik, kon er alleen weinig over vinden dus dacht dat het passief was, maar dat is dus niet zo..

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

code:
1
ftp -Vo- https://api.bgpview.io/asn/213035/prefixes | jq -M '.data.ipv4_prefixes[].prefix' | tr -d \"

Et voila:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
31.210.23.0/24
37.0.9.0/24
37.0.12.0/24
37.0.13.0/24
41.216.181.0/24
45.85.190.0/24
45.130.138.0/24
45.144.226.0/24
45.146.186.0/24
45.152.150.0/24
62.197.137.0/24
62.197.138.0/24
62.197.139.0/24
62.197.140.0/24
62.197.141.0/24
62.197.143.0/24
80.76.50.0/24
80.94.91.0/24
85.202.170.0/24
85.202.171.0/24
107.182.129.0/24
107.182.131.0/24
138.128.145.0/24
161.123.155.0/24
162.12.204.0/24
162.12.205.0/24
163.123.140.0/24
163.123.141.0/24
163.123.143.0/24
185.28.37.0/24
185.28.39.0/24
185.72.9.0/24
185.102.170.0/24
185.102.171.0/24
185.121.121.0/24
185.121.122.0/24
185.121.123.0/24
185.126.34.0/24
185.227.35.0/24
193.239.147.0/24
193.239.164.0/24
193.239.165.0/24
194.5.147.0/24
194.31.98.0/24
194.59.216.0/24
194.59.217.0/24
194.59.218.0/24
194.85.249.0/24
194.99.47.0/24
195.133.16.0/24
195.133.17.0/24
195.133.19.0/24
195.133.41.0/24
195.133.42.0/24
209.182.100.0/24
209.182.101.0/24
209.182.102.0/24
209.182.103.0/24
212.192.240.0/24
212.192.243.0/24
212.193.28.0/24
212.193.31.0/24
220.158.196.0/24
220.158.197.0/24
220.158.198.0/24
220.158.199.0/24

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

jurroen schreef op zondag 26 juni 2022 @ 21:22:
[...]

code:
1
ftp -Vo- https://api.bgpview.io/asn/213035/prefixes | jq -M '.data.ipv4_prefixes[].prefix' | tr -d \"
Super dankjewel, dit is Serverion, kun je die ook ophoesten voor Des Capital?
Ah die staan er ook gewoon tussen.

Ik ga eens vergelijken of ik nog verschillen zie met de ranges die ik al heb.

En deze kunnen er ook bij:
37.0.10.0/24
37.0.11.0/24

Die hangen aan ASN AS211252, ook allemaal serverion

[ Voor 26% gewijzigd door GerkeP op 27-06-2022 11:32 ]

GerkeP

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tagican
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-09 17:31
GerkeP schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:03:
[...]

Super dankjewel, dit is Serverion, kun je die ook ophoesten voor Des Capital?
[...]
@jurroen heeft je gewoon van gereedschap voorzien, zodat je het zelf uit kan voeren. Gewoon het ASN-nummer in de URL aanpassen, en je kunt de code gewoon uitvoeren op een PC of server met Linux.
Mogelijk moet je nog wel even jq installeren.

En als je alles handmatig wilt doen, dan kun je ook gewoon gebruik maken van https://bgpview.io/ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Laatst online: 22:28
Voor de derde keer een nieuwe voedingskabel aan mijn edgerouter lite moeten gehangen. Ik kan niet herleiden waar het vandaan komt ? Ik geef wel de lite de schuld. Hij komt ook gewoon online met andere adapter.
Dit keer is ook batterij er aan van mijn ups.

Wat is wijsheid? Ik heb 200Mbit glas. Deze houden en het voor lief houden. Een andere lite? Een edgerouter x nemen ?

Liefst blijf ik bij de edgerouter. Behalve dit werkt het gewoon 100% stabiel en het voelt sneller dan v8 modem van KPN.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

En vanaf 15.00 uur gisteren 2700 drops van de Serverion netwerken.
Ik ben een blij man, het lijkt er op dat ik me weer kan gaan focussen op belangrijke zaken en niet bezig hoef te zijn met die botnethoster _/-\o_

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quakie schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:32:
Voor de derde keer een nieuwe voedingskabel aan mijn edgerouter lite moeten gehangen. Ik kan niet herleiden waar het vandaan komt ? Ik geef wel de lite de schuld. Hij komt ook gewoon online met andere adapter.
Dit keer is ook batterij er aan van mijn ups.

Wat is wijsheid? Ik heb 200Mbit glas. Deze houden en het voor lief houden. Een andere lite? Een edgerouter x nemen ?

Liefst blijf ik bij de edgerouter. Behalve dit werkt het gewoon 100% stabiel en het voelt sneller dan v8 modem van KPN.
Wat bedoel je nou precies :?

Als ik hier kijk : https://dl.ubnt.com/guides/edgemax/EdgeRouter_Lite_QSG.pdf
Dan heeft een EdgeRouter Lite het volgende in de doos zitten :
- Reguliere stroomkabel.
- Adapter waar die stroomkabel in gaat en ook nog eens een kabel aan vast zit die richting de EdgeRouter Lite zelf gaat.

En sinds je UPS problemen heeft zou ik denken dat die juist misschien de schuldige is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
@nero355 Ik bedoel gewoon wat handig is om te doen. Ik kan verder met derde voedingsadapter maar het kwestie van tijd voordat het waarschijnlijk weer gebeurd. De ups heeft gewoon een klap opgevangen en batterij leeg getrokken. Waarschijnlijk was batterij niet goed meer want laad niet op. Risico genomen en nieuwe batterij besteld. Weet vanavond of mijn aanname klopt.

Ik vind een edgerouter 4 te duur voor een simpele huis 200Mbit huis lijntje. De lite doet het met minimale load. Vandaar dat ik dacht misschien kan ik wel over naar een edgerouter x omdat die beter beschikbaar zijn ofzo. Vandaar hier de vraag omdat jullie er beter in thuis zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:24
Quakie schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:56:
@nero355 Ik bedoel gewoon wat handig is om te doen. Ik kan verder met derde voedingsadapter maar het kwestie van tijd voordat het waarschijnlijk weer gebeurd.
3 keer een kapotte stroom adapter? In hoeveel tijd was dat? Zit je nog binnen de garantie? Zo ja wat zegt Ubiquiti (of de winkel waar je de router gekocht hebt) ervan? vragen vragen vragen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonne
@nero355 Ik bedoel gewoon wat handig is om te doen. Ik kan verder met derde voedingsadapter maar het kwestie van tijd voordat het waarschijnlijk weer gebeurd. De ups heeft gewoon een klap opgevangen en batterij leeg getrokken. Waarschijnlijk was batterij niet goed meer want laad niet op. Risico genomen en nieuwe batterij besteld. Weet vanavond of mijn aanname klopt.
Wat voor adapter gebruik je ter vervanging?
Goedkope chinese meuk of een degelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik bedoel gewoon wat handig is om te doen.

Ik kan verder met derde voedingsadapter maar het kwestie van tijd voordat het waarschijnlijk weer gebeurd.

De ups heeft gewoon een klap opgevangen en batterij leeg getrokken. Waarschijnlijk was batterij niet goed meer want laad niet op. Risico genomen en nieuwe batterij besteld. Weet vanavond of mijn aanname klopt.
Ik denk dus dat je het niet in de EdgeRouter moet zoeken :)

Heb je ook getest zonder de UPS ertussen ?!
Ik vind een edgerouter 4 te duur voor een simpele huis 200Mbit huis lijntje.
De lite doet het met minimale load. Vandaar dat ik dacht misschien kan ik wel over naar een edgerouter x omdat die beter beschikbaar zijn ofzo. Vandaar hier de vraag omdat jullie er beter in thuis zijn.
Ik zou voorlopig niks kopen en eerst eens goed de oorzaak uitzoeken VOORDAT je iets nieuws gaat aanschaffen!

Met een beetje geluk hoef je niet eens iets nieuws te kopen ;)

Mocht het toch zover komen dan zijn zowel de Lite als de X een prima keuze op voorwaarde dat de mogelijke EOL verklaring die weleens eraan kan komen volgens sommigen je verder niet interesseert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
@esky Jeetje, ik denk 3x in 4 jaar tijd ofzo. Lang buiten de garantie .

@Tonne eerste was origineel, tweede was een van een batterij charger maar voldeed aan specs. Nu zit de lite aan de adapter van een netgeer prosafe GS105E switch. Wat is een goede dan precies?

@nero355 lite doet het niet op adapter.. andere adapter eraan en hij boot en werkt.. dit is zonder ups.

Zojuist nieuwe batterij ontvangen en nu piept de ups niet meer. Bij andere batterij bleef die piepen. Volgens het boekje omdat batterij niet meer goed is.

Waarom verdenk je de ups? Hij heeft toch zijn taak gedaan? Ik woon in een nieuwbouwwoning uit 2018.. Ik heb al een andere slimme meter. En zo nu en dan dat stroom eraf is.. Mijn Synology geeft daar melding van...
Dit is echt maar heel erg kort allemaal.

Ik zat zelf nu te kijken naar een edgerouter POE. Het is meer dat ik die lite niet helemaal vertrouw en Ik heb een AC Lite en een AC Pro en AC in wall in huis.. Volgens mij kan ik ze aan de POE hangen. Het is een beetje lastig te herleiden omdat alle apparaten tussentijdse updates hebben gehad. Dan scheelt het drie van de netwerk stroom adapters in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:51

ChUcKiE

Dus........

Sinds gisteravond heb ik problemen met mijn internetverbinding. Dat is een Tweak glasvezel. Tweak geeft aan dat er geen storingen zijn. Ik ga ervan uit dat het ergens in mijn Dreammachine SE zit die rechtstreeks op het glas zit.
Op de display stond ook dat er geen internet verbinding was. Na een restart was er even internet en na een minuut of twee was er wederom geen verbinding meer.
Wederom een herstart en de verbinding is er weer en daarna is het weer weg. Iemand een idee wat dat kan zijn?

Zo ziet het er uit;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kJPkLW1LHh1MRDxQDQewKed5y8A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wJLEJPGQa3ccQjNhJ6w5IMt2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door ChUcKiE op 28-06-2022 22:10 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne
Quakie schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 20:04:
@Tonne eerste was origineel, tweede was een van een batterij charger maar voldeed aan specs. Nu zit de lite aan de adapter van een netgeer prosafe GS105E switch. Wat is een goede dan precies?
De tweede is een beetje dubieus. Maar de adapter van een netgear lijkt me prima. Ik zou een meanwell een goede noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:17
ChUcKiE schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 20:52:
Sinds gisteravond heb ik problemen met mijn internetverbinding. Dat is een Tweak glasvezel. Tweak geeft aan dat er geen storingen zijn. Ik ga ervan uit dat het ergens in mijn Dreammachine SE zit die rechtstreeks op het glas zit.
Op de display stond ook dat er geen internet verbinding was. Na een restart was er even internet en na een minuut of twee was er wederom geen verbinding meer.
Wederom een herstart en de verbinding is er weer en daarna is het weer weg. Iemand een idee wat dat kan zijn?

Zo ziet het er uit;
[Afbeelding]
Wat zeggen je logs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Ik weet eigenlijk niet precies waar ik daarvoor moet kijken, ben er te onbekend mee helaas.
Wel zie ik via de webinterface de melding:
Your internet has disconnected. Contact your ISP to verify your area's outtage status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChUcKiE schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 20:52:

Zo ziet het er uit;
[Afbeelding]
Is dat niet dat verhaal van @xbeam en een aantal anderen dat je soms de SFP effe handmatig eruit en weer erin moet steken bij bepaalde aansluitingen :?
Quakie schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 20:04:
@nero355 lite doet het niet op adapter.. andere adapter eraan en hij boot en werkt.. dit is zonder ups.
En doet die adapter het wel i.c.m. andere apparaten ?
Waarom verdenk je de ups? Hij heeft toch zijn taak gedaan?
Omdat ik het idee heb dat je UPS de apparatuur die eraan hangt beschadigt, maar je verhaal is zo onduidelijk dat ik het natuurlijk ook mis kan hebben! :P
Ik woon in een nieuwbouwwoning uit 2018.. Ik heb al een andere slimme meter. En zo nu en dan dat stroom eraf is.. Mijn Synology geeft daar melding van...
Dit is echt maar heel erg kort allemaal.
Dus je hebt stroomstoringen in je woning op een regelmatige basis :?

Dat is natuurlijk Probleem #1 die je eerst zal moeten oplossen! :X
Ik zat zelf nu te kijken naar een edgerouter POE. Het is meer dat ik die lite niet helemaal vertrouw en Ik heb een AC Lite en een AC Pro en AC in wall in huis.. Volgens mij kan ik ze aan de POE hangen. Het is een beetje lastig te herleiden omdat alle apparaten tussentijdse updates hebben gehad. Dan scheelt het drie van de netwerk stroom adapters in de meterkast.
Je kan beter een losse 802.3af dan wel 802.3at PoE Switch kopen voor die apparaten, afhankelijk van wat je met die In Wall doet : Wel of geen PoE Passthrough in gebruik :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
@Tonne Thanks even naar zoeken...

@nero355 Kijk dat heb ik dan weer niet getest.. Ik heb hem gelijk de vuilbak in gegooid :$

Ja begrijp dat het niet echt duidelijk is. Het is ook onduidelijk omdat ik het ook gewoon niet weet.

Tja, originele meter is niet vervangen daarom hoor maar om andere voor mij niet al te duidelijke redenen. Ik merk niks van de storingen. Het is dat mijn Synology het logt via de ups. Ik hoef bijv geen wekkers opnieuw in te stellen dus het probleem is naar mijn idee niet zo erg. Helaas is mijn Raspberry Pi in de soep gelopen waardoor ik DSM Reader moest verwijderen. Ik kan dus niet geschiedenis raadplegen. Ik zal mij er een keer in verdiepen zodra ik wat tijd over heb. Zit helaas in een wat drukke periode.

Oh jammer, ik vond het wel een goedkope makkelijk oplossing om 3 POE injectors te killen in de meterkast.
Ik heb al een redelijke dure edgeswitch zonder POE hangen en die wil ik eigenlijk niet weg doen. En om nu een tweede switch voor POE te hangen. De in wall doet trouwens geen passthrough, dat staat uit. Ik gebruik voor de zekerheid ook de poort niet. Dit heb ik gedaan omdat officieel een switch wordt aangeraden en geen POE injector.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 22:57:
[...]

Is dat niet dat verhaal van @xbeam en een aantal anderen dat je soms de SFP effe handmatig eruit en weer erin moet steken bij bepaalde aansluitingen :?
nee dan Connect hij helemaal niet. Fysieke Link is dan up maar je krijgt dan geen ip/pppoe over vlan.

@Quakie @ChUcKiE
Is je DNS up en je kan Ping.ubnt.com bereiken? zodra je UDM dat adres niet pingen gaat hij klapperen tussen de Wan1 en Wan2 (back-up)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yq58wOZljKnyxXUxDUiBMKhVI0o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jDpn4NKVqeWEXXrfUsGc43i3.jpg?f=fotoalbum_large

Wat voor meldingen zie in je activity log.
https://192.168.1.1/network/default/activity

[ Voor 32% gewijzigd door xbeam op 29-06-2022 07:58 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonne
Quakie schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 23:24:

@nero355 Kijk dat heb ik dan weer niet getest.. Ik heb hem gelijk de vuilbak in gegooid :$

Ja begrijp dat het niet echt duidelijk is. Het is ook onduidelijk omdat ik het ook gewoon niet weet.

Tja, originele meter is niet vervangen daarom hoor maar om andere voor mij niet al te duidelijke redenen. Ik merk niks van de storingen. Het is dat mijn Synology het logt via de ups. Ik hoef bijv geen wekkers opnieuw in te stellen dus het probleem is naar mijn idee niet zo erg. Helaas is mijn Raspberry Pi in de soep gelopen waardoor ik DSM Reader moest verwijderen. Ik kan dus niet geschiedenis raadplegen. Ik zal mij er een keer in verdiepen zodra ik wat tijd over heb. Zit helaas in een wat drukke periode.

Oh jammer, ik vond het wel een goedkope makkelijk oplossing om 3 POE injectors te killen in de meterkast.
Ik heb al een redelijke dure edgeswitch zonder POE hangen en die wil ik eigenlijk niet weg doen. En om nu een tweede switch voor POE te hangen. De in wall doet trouwens geen passthrough, dat staat uit. Ik gebruik voor de zekerheid ook de poort niet. Dit heb ik gedaan omdat officieel een switch wordt aangeraden en geen POE injector.
Een switch of poe injector maakt niet uit voor de werking. Zo lang je maar de juiste gebruikt. Persoonlijk zou ik een PoE switch erbij kopen om idd de power adapters kwijt te zijn. En dit niet via de router laten doen.

Maar een ups die telkens aan slaat dat lijkt me duiden op een probleem. Wat voor ups (merk, type) is het? En kun je met een multimeter de spanning overdag en in de avond meten? En tussen nul en fase en aarde en fase.
Het zou handig zijn om een lijstje te gaan bijhouden met tijden en data waarop dit gebeurt. Ik heb ook een ups in de meterkast. Nu een jaartje. En die is, buiten dat ik zelf de stroom onderbreek, nog geen enkele keer aan gelagen.
Hebben ze alle schroeven wel goed vast gedraaid met vervangen van de meter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Ik zal die glasmodule er er eens uithalen en terugsteken. Hopelijk werkt dat. Dit is afgelopen nacht het patroon geweest.
De tijdstippen zijn wel heel typisch.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mc2EhfJ2qDNgXLBHQ3P3FCj3DEg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cztQ0VJxPjpf0mtxbc5mui2m.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door ChUcKiE op 29-06-2022 07:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
Tonne schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 06:41:
[...]

Een switch of poe injector maakt niet uit voor de werking. Zo lang je maar de juiste gebruikt. Persoonlijk zou ik een PoE switch erbij kopen om idd de power adapters kwijt te zijn. En dit niet via de router laten doen.

Maar een ups die telkens aan slaat dat lijkt me duiden op een probleem. Wat voor ups (merk, type) is het? En kun je met een multimeter de spanning overdag en in de avond meten? En tussen nul en fase en aarde en fase.
Het zou handig zijn om een lijstje te gaan bijhouden met tijden en data waarop dit gebeurt. Ik heb ook een ups in de meterkast. Nu een jaartje. En die is, buiten dat ik zelf de stroom onderbreek, nog geen enkele keer aan gelagen.
Hebben ze alle schroeven wel goed vast gedraaid met vervangen van de meter?
Thanks Tonne, dit advies geef je omdat dit hetzelfde geval als met de lite? Dat het geen switch board heeft waardoor performance in elkaar zakt als je meerdere interfaces gebruikt? Of gewoon in het algemeen?

het een ES550 van APC. Ik ben eerlijk gezegd niet zo handig met een multimeter maar ik ga er eens naar kijken zodra alles weer werkt zoals het moet. Het is sporadisch laat dat duidelijk zijn, dus niet zo dat ik een klapperende meterkast heb haha.

@xbeam ik neem aan dat je @ChUcKiE bedoelde met je antwoord over DNS en pingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quakie schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 07:46:
[...]

@xbeam ik neem aan dat je @ChUcKiE bedoelde met je antwoord over DNS en pingen.
You got that right. 8)7, ik heb hem nu getaged in mijn bericht.

[ Voor 7% gewijzigd door xbeam op 29-06-2022 08:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:17
Kan je dan niet beter die URL voor de Unifi Echo server aanpassen in het IP van Google DNS of een andere grote jongen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

xbeam schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:01:
[...]

You got that right. 8)7, ik heb hem nu getaged in mijn bericht.
Thanks, ik ga vanmiddag checken. Zit nu op mijn werk en heb voor thuis even een Fritzbox op las er tussen gezet en dan doet internet het gelukkig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 23:37

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Shit. Vanacht heeft mijn USG de geest gegeven. Alleen het lampje bij console is groen aan het knipperen. Hele huisnetwerk plat wat in de huidige thuiswerktijd een heel groot probleem is.

Nu zag ik alleen dat de USG of de USG pro niet meer leverbaar zijn dus een inplace replacement is niet zomaar mogelijk. De USG regelde het hele DHCP gebeuren, portforwarding en VPN. Ik heb een losse controller draaien waarin ik naast de USG ook alle andere devices beheer.

Ik zou snel een andere router kunnen nemen, maar dan loop ik tegen het issue aan dat mijn hele dhcp configuratie in de controller staat (ranges maken niet uit, maar intern heb ik nogal wat ip-adressen vast gezet. Dat zou ik allemaal op 1 of andere manier uit de controller moeten halen en in moeten stellen in de nieuwe router. Ik zou ook een eigen dhcp server kunnen gaan draaien en daarin alle instellingen overnemen.

Ik zou ook een UDM kunnen halen. Ik las alleen dat die niet te gebruiken is met een losse controller? Eigenlijk vind ik dat wel een beetje een vereiste.

tldr:
Kan een UDM ook met bestaande controller gebruikt worden en is deze dan makkelijk te adopten?

Is er een relatief simpele manier om uit de controller info te halen over alle dhcp instellingen (en dan met name de gereserveerde IP's)?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:49

Toppe

Oké ✅

Ik ben voor buiten opzoek naar een AP. De WiFi 5 Mesh hebben ze niet meer en is denk ik EOL. De nieuwe vind ik nogal stevig aan de prijs.

Zit nu dus te kijken naar een UniFi 6 Lite maar deze is natuurlijk niet weer bestendig. Ik zou hem wel in een waterdichte behuizing kunnen hangen.

Voordat ik uren moet gaan zoeken, is er iemand die een vergelijkbare constructie heeft bedacht en die ook al een waterdichte behuizing heeft uitgezocht?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Janoz schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:53:
Shit. Vanacht heeft mijn USG de geest gegeven. Alleen het lampje bij console is groen aan het knipperen. Hele huisnetwerk plat wat in de huidige thuiswerktijd een heel groot probleem is.

Nu zag ik alleen dat de USG of de USG pro niet meer leverbaar zijn dus een inplace replacement is niet zomaar mogelijk. De USG regelde het hele DHCP gebeuren, portforwarding en VPN. Ik heb een losse controller draaien waarin ik naast de USG ook alle andere devices beheer.

Ik zou snel een andere router kunnen nemen, maar dan loop ik tegen het issue aan dat mijn hele dhcp configuratie in de controller staat (ranges maken niet uit, maar intern heb ik nogal wat ip-adressen vast gezet. Dat zou ik allemaal op 1 of andere manier uit de controller moeten halen en in moeten stellen in de nieuwe router. Ik zou ook een eigen dhcp server kunnen gaan draaien en daarin alle instellingen overnemen.

Ik zou ook een UDM kunnen halen. Ik las alleen dat die niet te gebruiken is met een losse controller? Eigenlijk vind ik dat wel een beetje een vereiste.

tldr:
Kan een UDM ook met bestaande controller gebruikt worden en is deze dan makkelijk te adopten?

Is er een relatief simpele manier om uit de controller info te halen over alle dhcp instellingen (en dan met name de gereserveerde IP's)?
Waar werk je? Ik heb hier (utrecht) voor de time being hier nog een nood-back-up- usg-pro liggen
Toppe schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:34:
Ik ben voor buiten opzoek naar een AP. De WiFi 5 Mesh hebben ze niet meer en is denk ik EOL. De nieuwe vind ik nogal stevig aan de prijs.

Zit nu dus te kijken naar een UniFi 6 Lite maar deze is natuurlijk niet weer bestendig. Ik zou hem wel in een waterdichte behuizing kunnen hangen.

Voordat ik uren moet gaan zoeken, is er iemand die een vergelijkbare constructie heeft bedacht en die ook al een waterdichte behuizing heeft uitgezocht?
Kak, Ik zie het
Ubiquiti UniFi AP AC Mesh - UAP-AC-M
SKU: UAP-AC-M
EAN: 0810354025792

UniFi AP AC Mesh - UAP-AC-MUniFi AP AC Mesh - UAP-AC-MUniFi AP AC Mesh - UAP-AC-M
Omschrijving
+
Voor dit product geldt een maximale afname van 20 stuks. Grotere aantallen worden geannuleerd.

€ 86,20 excl. BTW
Log in om te bestellen
Levertijd onbekend
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 48% gewijzigd door xbeam op 29-06-2022 20:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Janoz schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:53:

tldr:

Ik denk dat de voeding de geest gegeven heeft. Kijk even of je een andere passende 12v adapter hebt liggen, grote kans dat je dan snel weer online bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@xbeam : Groningen, niet om de hoek dus, maar zeker bedankt voor het aanbod!

@Timmert : Ik las inderdaad dat een knipperend console lampje icm een tsjirpen geluid ook wel eens de voeding kan zijn. Straks even naar een electronica zaakje hier in de buurt om te zien of ze een vervangende voeding hebben en of dat de oplossing is.

Anders ben ik bang dat ik toch over moet naar de dream machine met ingebouwde controller. Ik begreep echter wel dat het relatief goed te doen is om een backup uit je huidige controller te halen en deze vervolgens te importeren in de dream machine?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Janoz schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:06:
@xbeam : Groningen, niet om de hoek dus, maar zeker bedankt voor het aanbod!

@Timmert : Ik las inderdaad dat een knipperend console lampje icm een tsjirpen geluid ook wel eens de voeding kan zijn. Straks even naar een electronica zaakje hier in de buurt om te zien of ze een vervangende voeding hebben en of dat de oplossing is.

Anders ben ik bang dat ik toch over moet naar de dream machine met ingebouwde controller. Ik begreep echter wel dat het relatief goed te doen is om een backup uit je huidige controller te halen en deze vervolgens te importeren in de dream machine?
Ik heb evt wel een USG voor je, als je daar verder tevreden mee bent.
Mocht je daar interesse in hebben, DM maar :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik ben net terug van Okaphone. Het was gelukkig alleen de voeding. Een nieuwe voeding gekocht en alles draait nu weer.

Wel ga ik even nadenken over mijn netwerk. Ik vind het erg vervelend om zo afhankelijk te zijn van een apparaat wat niet meer leverbaar is.

@Timmert : Super bedankt voor het aanbod, maar zoals je ziet, het is voor nu niet meer nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne
Quakie schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 07:46:
[...]

Thanks Tonne, dit advies geef je omdat dit hetzelfde geval als met de lite? Dat het geen switch board heeft waardoor performance in elkaar zakt als je meerdere interfaces gebruikt? Of gewoon in het algemeen?

het een ES550 van APC. Ik ben eerlijk gezegd niet zo handig met een multimeter maar ik ga er eens naar kijken zodra alles weer werkt zoals het moet. Het is sporadisch laat dat duidelijk zijn, dus niet zo dat ik een klapperende meterkast heb haha.
Ik vind een schone meterkast altijd fijn. En een paar adapters weg is dan beter. En zeker met een switch 8 lite kun je dan ook nog eens een apparaat op afstand resetten door te power cyclen.

Nee klapperend niet, maar er zou wel eens iets meer aan de hand kunnen zijn dan zo op het eerste gezicht naar voren komt.

Wat voor ups heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr7Br
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:58
Toppe schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:34:

Ik heb er eergisteren nog een besteld bij Megeko, maar dat was waarschijnlijk een foutje. De levering is al tweemaal uitgesteld en het ding is nergens meer te vinden op hun website.

Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen met zo'n oplossing van een gewone AP in een waterdichte doos.
Pagina: 1 ... 196 ... 327 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.