Toch even hier navragen/checken.
Sinds kort heb ik mijn Zyxel GS1900-24E vervangen voor een USW-16-Lite-PoE en USW-8-Lite-PoE.
Daarmee komt de structuur er zo uit te zien:
In eerste instantie had ik bedacht om de USW-8 op de LAN2 van de USG aan te sluiten, want dat leek mij verstandig.
Dit had ik bedacht zonder me eerst in te lezen, dus dat idee ging al snel weg...
Anyhow: Sinds dat ik deze setup heb, lijken er wat meer "problemen" te zijn met wat verbindingen her en der.
Mijn watchtower geeft bijvoorbeeld nu regelmatig deze meldingen:
code:
1
2
| Could not do a head request for "tiredofit/db-backup:latest", falling back to regular pull.
Reason: Head "https://index.docker.io/v2/tiredofit/db-backup/manifests/latest": dial tcp 34.224.198.167:443: i/o timeout |
De server waar watchtower op draait, zit op de USW-8 aangesloten (direct, dus niet nog aan de OfficeSwitch).
Nu zat ik te overwegen of ik de USW-8 niet toch op de LAN2 wil aansluiten, met een separaat netwerk, maar ik weet niet of dat voordelen gaat opleveren.
Ook zou ik de UAP's op de USW-16 kunnen aansluiten, zodat die ook binnen hetzelfde segment vallen.
Waar ik dus eigenlijk naar op zoek ben:
1. Heeft er iemand hier ervaring met een dergelijke setup?
2. Is dit een slimme setup? Is er wat aan te verbeteren?
3. Hoe zou ik evt LAN2 kunnen gebruiken? Is dat überhaupt een goed plan?
Als er (goede) guides zijn die jullie aanraden, sta ik daar ook volledig voor open, daar leer je ook atlijd weer meer van