RobertMe schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 16:40:
Zie mijn eerdere post. De U6 Mesh staat in de US store als uitverkocht en in de EU store als coming soon.
Heb het niet nagekeken verder, maar ik vermoed dat die dan recentelijk naar GA is gegaan en in US dan al is uitverkocht en voor de EU nog in container onderweg is. Zoals er dus altijd een kleine vertraging is bij de EU release.
Ja, ik dacht ik gooi dit er nog effe achteraan en dan moet die maar zelf kijken wat die leuk vindt

Jazsie schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:43:
Heb je iets van tips mbt software? Heb nog een servertje die ik kan inzetten.
Zal het enkel inzetten als verbinding tussen de 10Gbe en 1Gbe netwerk, mijn Ziggo modem mag router blijven

.
Dat moet wel lukken lijkt me toch?
Tja, het is maar net wat je wilt, maar juist bij Ziggo kan je makkelijk dat modem ding van ze in Bridge Mode gooien en een leuke DIY Router erachter zetten waar je volledige controle over hebt!
Daarnaast moeten zowel je Router als je Clients weten hoe ze beide netwerken bereiken en ik gok dat je dat niet met de Ziggo Modem/Router voor elkaar krijgt...
Hoewel je wel een Bridge tussen een 1 Gbps en 10 Gbps NIC zou kunnen maken en het op die manier weer transparant op je netwerk zou maken... denk ik...
Is dus iets dat je echt zelf zal moeten testen!
Voor algemene DIY Router Hardware Tips & Info zie :
Zelfbouw project: Firewall / Router / APRouting vs. Switching

Er komt inkomend verkeer met 10Gbps op de router(-pc) aan en dan met 1Gbps de deur weer uit via een andere NIC.
Wat gebeurt er daar anders dat het probleem daar dan niet optreed?
Switch <-> Switch verkeer is natuurlijk anders dan Routing verkeer die in feite een tussenstop maakt!
Daarnaast bedien je ook je 1 Gbps en 10 Gbps netwerken direct i.p.v. dat al dat verkeer eerst moet worden ehh... gesorteerd en geordend... richting een langzamere Switch
Dat is zo'n beetje de versimpelde uitleg en hoe ver ik het zelf ook kan uitleggen zonder allerlei info op te moeten zoeken...

Ik ben er namelijk überhaupt mee bekend door laten we zeggen "vanaf de zijlijn mee te kijken naar het probleem" in het verleden en hier en daar wat gevallen op een aantal willekeurige fora te hebben gelezen

Kale install van Debian, forwarding aanzetten door
code:
1
2
| net.ipv4.ip_forward = 1
net.ipv6.conf.all.forwarding=1 |
te uncommenten in /etc/sysctl.conf, gevolgd door "sysctl -p" voor toepassen of doe een reboot. Netwerkkaarten goed instellen, firewall instellen op alles doorlaten (voor zover dat standaard nog niet het geval is) en dat zou het moeten doen.
Ëén probleem dus : De Ziggo Modem/Router kan daar niks mee, want hoe moet die de Routes naar die bak weten
[
Voor 31% gewijzigd door
nero355 op 15-02-2022 18:08
]