Zowel die lite switch als de WiFi 6AP zijn beide recent. Snap het wel, de lite is voor de ‘consument’ en de duurdere switches niet.RobertMe schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 17:24:
[...]
Waarom? Een USB-C PD adapter die ik vandaag koop kan ook niet per definitie mijn jaar oude laptop met USB-C van stroom voorzien. Simpelweg omdat het in dit geval om een brede specificatie gaat die heel veel voltages kan ondersteunen. En in het geval van PoE is 802.3af een oudere standaard die maar tot 15W kan leveren, terwijl 802.3at tot 30W kan leveren. Daarmee is 802.3af niet obsolete, slechts ongeschikt voor een apparaat dat een hoger wattage vereist. Maar voor een nieuw apparaat dat maar een paar Watt verbruikt, zoals bv een camera, is een 802.3af injector nog steeds volkomen geschikt en totaal niet oud of ouderwets.
En ik heb het niet zozeer over AF, meer over het ontbreken van AT
Ik heb zelf een USW-24-PoE (gen 2) en twijfel of ik 3 nieuwe WiFi 6 Lite AP’s ga bestellen, of dat ik straks gezeik ga krijgen qua voeding… 95w klinkt veel maar met een camera en 1 AP zit ik al op 13 watt en er komen nog zeker 2 AP’s bij en 5 andere PoE devices.
[ Voor 8% gewijzigd door Toppe op 09-02-2022 18:37 ]
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!