Is het mogelijk om IPv6 werkend te krijgen bij KPN met een UDM als router? Alle guides die ik kan vinden doen dit voor een USG door middel van het aanpassen van de config.gateway.json, maar die kan je niet aanpassen bij een UDM. Andere guides gaan er vanuit dat je een Experia Box tussen het modem en de UDM hebt staan, maar dat heb ik ook niet.
Mijn situatie:
KPN-GPON apparaat <--> UDM <--> rest van het netwerk
Ik heb een aantal guides gevolgd die me steeds iets verder hielpen, bijvoorbeeld
deze en
deze. Ik ben nu zover dat alle apparaten in een LAN inderdaad een IPv6-adres krijgen via prefix delegation. Dat gedeelte werkt dus goed. Ook kunnen apparaten een IPv6-adres krijgen van hosts via de DNS-servers die ik meegeef. Het gaat echter fout bij daadwerkelijk verkeer. Ik kan geen websites via IPv6 bezoeken, en ook pingen naar een IPv6-adres resulteert in een timeout.
In verschillende guides en forum-berichtjes las ik iets dat IPv6 moet 'meeliften' op de PPPoE verbinding. Volgens mij doet de tweede guide precies dat via het aanpassen van de config.gateway.json. Ik heb echter die mogelijkheid niet, en ik kan niet vinden hoe ik dit via de GUI moet doen. Ik heb ook al wat geprobeerd met firewall-instellingen (
hier beschreven), maar daarmee kom ik er ook niet uit.
Mijn instellingen:
Is er iemand die me hiermee kan helpen? Of iemand die IPv6 werkend heeft in dezelfde situatie, die hun instellingen met me zou kunnen delen?