Tja, eigenlijk inderdaad dit :Tortelli schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 18:54:
Stukje terug gelezen maar ik kan geen echte oplossing vinden?
Yup!Ik denk dat je deze post van @xbeam even moet lezen xbeam in "[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4"
Zou goed kunnen, want voor de PPPoE heb je flink wat CPU kracht nodig!Tortelli schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 18:57:
[Afbeelding]
Even een grote download aangezet, lijkt wel of CPU load gewoon zeer hoog is?
Ik heb er een camera aan hangen, zou die voor zeer veel load zorgen?
Voor KPN IPTV achtige setups is voorlopig de USG 3P of één van de andere USG modellen gewoon de betere keuze!Rare is dat de onboard speedtest wel gewoon snel is.
Zover ik kan zien draait @xbeam ook op een Gbit glas verbinding?
Ook met de https://github.com/fabianishere/udm-iptv oplossing? Zou me niet verbazen dat dit probleem ontstaan is nadat ik het IPTV gedeelte draaiende had(ipmi proxy etc). Want initieel haalde ik wel max snelheden dacht ik.
Eens even aangezien, anders ga ik gewoon lekker weer terug naar mijn oude USG setup. Bedoel opzich kan ik prima leven met 500Mbit upload maar het is vooral een principe kwestie....
Je zou toch denken dat het verschil tussen :pinda powerrr schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 22:46:
Ouwe USG haalt bij mij (T-Mobile Gbit) ~970 up en down.
Je zou toch denken dat een nieuwer type dat dan nog makkelijker haalt.
- Alleen de WAN op DHCP zetten en VLAN 300 Taggen.
- Een PPPoE verbinding op moeten zetten via VLAN 6 Tagged.
Ondertussen wel duidelijk was bij de Tweakers in dit topic!
Maar de USG 3P is gewoon een geweldig ding!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||