Helaas geen ervaring mee, maar ik heb wel door de tijd heen goede ervaringen van anderen gelezen dus het moet te doen zijn!

Micro SSD

microSDXC kaartje bedoel je neem ik aan ?!
Dan zou ik nog liever voor de NAS optie gaan!

Ik denk dat die gewoon via DNS worden resolved en er helemaal geen database is

Al het verkeer naar youtube is encrypted dus in het pakketje kan hij ook niet kijken. Alleen initiele handshake niet tijdens initiëren van de TLS sessie. Dat zal die 28Kb verklaren.
Maar je kan toch gewoon de hoeveelheid aan data tussen twee IP adressen meten
Toen mijn DPI nog actief was heb ik meerdere keren 30+ GB daarin zien staan door de YouTube verslaafden die hier actief waren die maand!

Dus als het al op basis van ip adressen is vind ik dat raar. Verschillende services op hetzelfde ip adres door content switching bijvoorbeeld, al zou youtube/google dat niet gebruiken. Maar dan nog.
Ik vind juist het verhaal van DoH veel aannemelijker.
Ik niet!

Als ik van mijn ervaring met hun UniFi meuk tot nu toe moet uitgaan dan zou ik echt nooit voor hun camera's kiezen!
- De WiFi Accesspoints zijn best wel leuk!

- De Switches kunnen er wel mee door

- Maar het Router gedeelte...

- En die CloudKey 1/2/2+ modellen...

- Of die hele UDM reeks die alle twee aan boord heeft...
PUINHOOP!!!

Ik hoop dat je @ 5 GHz bedoelt en niet 2.4 GHz tenzij je op een boerderij of zo woont
En zelfs @ 5 GHz kan je beter 80 of 160 MHz kiezen!

CycloneCleaver schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:59:
Daarna moet ik nog upnp aan de gang krijgen, maar daar lees ik ook veel negatieve dingen over op internet, met betrekking tot de umd pro, dat schijnt niet zo vaak gebruikt te worden in dit soort hardware, maar ik gebruik het al jaren een vind het een verademing op een oudere Asus router.
uPnP moet dood!
Ik weet niet wat je doel ervoor is, maar overweeg dan een aparte VLAN voor al die meuk!

Toch nog wel veel bugs en geklaag online over zo'n duur systeem. Ik hoop niet dat ik na maanden overwegen nog iets heb gekocht dat onbetrouwbaar blijkt...
Dat hoop ik ook voor je net als ik dat voor al die andere UDR/UDM/UDM Pro eigenaren hoop!

Hoe draai je Docker precies
Op aanraden van meerdere medeTweakers zou ik altijd voor een MACVLAN Docker Network kiezen, omdat je dan elke Container netjes een eigen IP geeft!

Het adopteren van de accesspoints verliep allerminst goed. Deze bleven allemaal in adopting staan. Uiteindelijk via SSH de config gewiped en handmatig de inform URL gezet en dat werkte voor het adopteren daarna goed.
Volgens mij is het een twee stappen proces en moet je de Inform URL twee keer opgeven!
Daarnaast had je ook alles gewoon kunnen laten zoals het was en gewoon met de oude Login Credentials alle apparatuur opnemen in de nieuwe Controller

Nu wil ik de US-8 switch inzetten in de woonkamer om via PoE passthrough een van de nieuwe U6 lite AP's op aan te sluiten en ook nog een paar devices wired te krijgen (soundbar/tv/misschien Pi)
Hiervoor heb ik dan ook een factory reset uitgevoerd op de switches maar het lijkt niet te werken of er is iets drastisch mis gegaan.
De switches komen mooi in witte leds terecht wachend op adoptie zo lijkt. Maar er worden geen IP adressen toegekend aan de switches.
Een keer zag ik wel dat de US-8-150 een ip had gekregen maar SSH kon ik niet starten op dat ding en pingen ook niet. Op het oude IP adres is ie ook niet bereikbaar.
Geen idee welke versie firmware erop staat gezien het ongeveer een jaar geleden is dat ze uit zijn gegaan.
De juiste Firmware versie is best wel belangrijk i.c.m. een bepaalde versie van de UniFi Controller
Maar wat ik me afvraag : Hebben je Switches wel toegang tot een DHCP Server in VLAN 1

Daar is UniFi apparatuur nogal aan gehecht zeg maar...
DE REDEN dat ik die als Management VLAN gebruik en voor de rest niks ermee doe!

Getracht een laptop aan te sluiten terwijl de adoptie modus er is, maar dan gebeurt er ook niets op netwerk niveau (laptop kreeg ook geen IP adres, terwijl de accesspoints over dezelfde kabel wel gelijk werken)
Dan klopt er dus iets niet aan je setup!

Enige ideeen wat ik nog kan doen voor deze switches?
De US-8 via PoE passthrough zou ideaal zijn voor de woonkamer gezien er dan geen extra adapter gebruikt hoeft te worden.
Ik heb er 3 die achter 3 verschillende In Wall accesspoints hangen en dat werkt echt geweldig goed!
US 16 PoE+ 150 Watt => PoE+ 802.3at => In Wall => PoE 802.3af => US 8
Daarnaast moet ik ernom wennen aan de nieuwe interface. Het heeft me even geduurd voordat ik doorhad hoe je een nieuw netwerk handmatig van een zelf gekezen subnet kan voorzien.
EDIT: teruggeschakeld naar de oude interface om opties terug te vinden waar ik nog wel mee bekend was

De nieuwe webGUI vanaf 6.x.x zuigt gewoon!
Wie dacht dat zoiets een goed idee is moet echt een fatsoenlijke opleiding webGUI Design of zo gaan volgen!

EDIT
Net in mn DNS nog verwijzing gevonden naar oude unifi controller op naam. Mogelijk dat daardoor de adopting niet lekker liep. De nieuwe controller heet anders

Je kan in de DHCP Opties ook het IP van je UniFi Controller meegeven en dan zou het eigenlijk altijd goed moeten gaan!