Ik ben helemaal niet thuis in netwerken etc, maar ik hoop dat ik het volgende goed ga beschrijven, en ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik snap niet waar dit mis gaat...here goes..
Ik heb een Dream Machine (niet de Pro). Voorop gesteld, alles werkt, alles in huis is online, alles kan internet gebruiken, gewoon zoals het hoort.....behalve dat ik schijnbaar niet meer kan inloggen vanuit de Unifi portal?
Daarmee bedoel ik dus
https://unifi.ui.com/dashboard
Als ik daar naartoe ga, dan zie ik mijn weliswaar mijn Dream Machine, maar die heeft de status Offline. Als ik er op klik krijg ik de melding: Console offline.
Echter...hij is ONline. Ik heb het ding net wel gereboot (door de stekker eruit te trekken), en alle apparaten zijn weer online, net zoals daarvoor, maar nog steeds kan ik niet via de Unifi Portal toegang krijgen. Schijnbaar is hij 'last seen op 18 december'. Ik heb geen idee wat er toen verandert is, bij mijn weten ben ik nergens aan geweest, en voor ik hem rebootte zojuist was hij ook al meer dan 2 maanden online.
Goed, via de app kom ik er ook niet bij. Dat is volgens de Google Appstore de meest recente versie, dus daar valt niets aan te upaden.
Maar ga ik nu op mijn laptop (die aan de wifi hangt die van die Dream Machine afkomstig is) naar 192.168.1.1, dán krijg ik de melding dat ik via een niet beveiligde verbinding zit, ik kan dan doorgaan, en dan kan ik er wél in.
Dan zie ik dat system settings 1.10.0 zijn, en mijn network is 6.2.26. Prima. Klik dan op 'Network' dan zie ik gewoon het dashboard zoals ik dat ook eerder kon zien via de unifi portal. Ik zie al mijn devices, alls werkt, ik zie alles.
Nu ben ik een grote netwerk nitwit, dus ik heb hier 0,0 verstand van.
Ik kan dus niet meer via de unifi portal mijn Dream Machine benaderen, want die vindt dat hij offline is, en via de app kan ik er ook niet bij.
Help? Hoe los ik dit op? Het lijkt me een settings ding ofzo, want hij is overduidelijk niét daadwérkelijk offline.
Och ja, je moet toch wat he.