Verstandig!

Gewoon een USB HDD bedoel je?
Nee, gewoon een M.2 SSD i.c.m. een SATA 2,5 inch HDD of ook SSD in de onderkant van de NUC
Kijk voor Tips & Tricks effe rond in
Het grote Proxmox VE topic
Grote kans namelijk dat er al iemand een soortgelijke setup heeft gebouwd!

De Pi 3B bevalt ook prima hoor, alleen is die NUC i3 een beetje overkill voor alleen Home Assistant, vandaar dat ik had bedacht om er nog meer VM's op te draaien.
Volgens mij ligt dat volledig aan je gebruik ervan, want ik hoor/lees weleens dat Domoticz gebruikers op een bepaald moment hun Raspberry Pi moeten upgraden of zelfs meerdere naast elkaar gebruiken, omdat een enkele het niet meer trok!

Zit zelf te denken om dan maar meteen een 512GB SSD en 16GB geheugen te pakken.
Ik ben meer fan van de OS disk en de VM's en Containers Disk van elkaar scheiden, maar kijk maar wat je het beste lijkt...

Met volledig aan proxmox geven, bedoel je dan ook de VM's? Lijkt mij haast wel, aangezien je aangeeft dat 128GB SSD wat te weinig is. Als ik mij niet vergis neemt ene kale proxmox zonder VM's niet zoveel ruimte in beslag. Maar correct me if i'm wrong

Klopt, maar ik weet effe niet meer hoe het met de opslag zat...
Die add-on zou ik ook nog kunnen overwegen. Maar is los draaien niet wenselijker? Anders kan je Home Assistant en de controller niet los van elkaar rebooten.
Losse VM's of LXC Containers voor alles lijkt me eerlijk gezegd wel het beste!

pitchdown schreef op donderdag 16 december 2021 @ 07:35:
Ik heb nog steeds niet deze foutmelding bij het starten van de unifi-controller kunnen oplossen. Weet iemand waar in de configuratie ik dit moet oplossen?
your previous wlan override configurations are not supported by this version of unifi network
De ERROR zegt precies wat er gaande is : Bepaalde
overrides werken anders sinds een bepaalde UniFi Controller versie!
Zo heb je nu geloof ik een lijst van WiFi netwerken die 6 keer dezelfde SSID laat zien als je 3 accesspoints hebt...
Dus ga effe goed bij jezelf na wat je anders had gedaan en probeer een instelling te vinden die dat fixed!

kevertje1977 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:58:
Ik heb een UDM Pro met Protect erop.
Als ik niet thuis ben zet ik een OPENVPN sessie op naar huis en kom daarmee in een apart VLAN waar een PI zit met openvpn-software.
Vanaf daar kan ik internetten naar buiten vanaf thuis.
Als ik echter Unifi Protect opstart dan zegt de APP "No local network detected".
Blijkbaar vind de unifi protect app dat je op WIFI moet zitten om te kunnen connecten.
Zonder de boel open te zetten naar Internet ; hoe kan ik via OpenVPN toch meekijken op de camera's ?
Als ik op Wifi zit en OpenVpn established dan zegt de Protect App dat ie de console niet kan vinden. Moet ik wellicht specifiek iets open zetten van de PI naar de UDM Pro voor Protect ?
Ik zou dit denken :
geenwindows schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:15:
heeft de VLAN toegang tot de protect software? (dacht dat dit op de UDM dus het hoofdnetwerk is

)
(kun je ook simpel testen door de webbrowser te gebruiken)
overigens loopt die app al te janken als je niet in het zelfde netwerk zit als protect, bij mij loopt ie te janken dat de verbinding trager is, 10Gbe backbone

)
Want dit geloof ik niet :
Je moet toch gewoon een OpenVPN/WireGuard Server kunnen bouwen die bij je Management Interface kan
Desnoods door die VPN Server in je Management VLAN te proppen ?!