[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 157 ... 327 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:45

Mr-D.

interpunctie? no hero here

Harmen schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:41:
[...]

Je kan er natuurlijk altijd een grotere ssd in drukken. ;) Heb zelf een Dell 3040micro met proxmox, draai hier ook unifi op. Voor de rest smokeping en plex.

Is er btw een storing bij Ubnt? Externe toegang lijkt niet meer te werken.
update werkt ook nu niet meer
net als het forum
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EVHtPavL_ZgYfohHwhIL2RX-sns=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MntnfRrvCkhDN8VlZKiV5ovW.png?f=user_large

Edit: nu lijkt het weer moeizaam te werken (beetje overbelast?)

[ Voor 5% gewijzigd door Mr-D. op 15-12-2021 16:54 ]

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Phoolie schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:45:
Ik heb een NUC 7i3BNK overgenomen van iemand met 128 GB SSD en 4 GB geheugen.

Ik heb deze aangeschaft om Home Assistant te gaan draaien. Ik wil dit doen in Proxmox en zat er over te denken om dan wellicht de UniFi controller ook op deze machine te gaan draaien. Dat scheelt weer een kastje in de meterkast en scheelt wellicht ook nog wat energie.

Ik heb de controller nu draaien op een Pi 3B.

Is het slim dit samen te voegen op de NUC? En zou ik er dan wellicht slim aan doen om een wat grotere SSD aan te schaffen?
Ik zou eerst beginnen met meer geheugen in dat NUCje te proppen, want 4 GB is gewoon veel te weinig voor Proxmox en allerlei extra VM's erbij of zelfs LXC Containers ;)

Qua opslag kan je waarschijnlijk ook een cheapo HDD eronder schroeven gok ik dus kijk maar wat je handiger vindt...

Persoonlijk heb ik een voorkeur voor de Raspberry Pi 3B vanwege de prestaties/verbruik verhouding die vreselijk goed is t.o.v. alle andere Pi modellen dus als het toch al een Pi moet zijn dan de 3B het liefst! 8) d:)b

Maar een hele zuinige Intel (Atom) NUC is ook niet verkeerd! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:25
Phoolie schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:45:
Ik heb een NUC 7i3BNK overgenomen van iemand met 128 GB SSD en 4 GB geheugen.

Ik heb deze aangeschaft om Home Assistant te gaan draaien. Ik wil dit doen in Proxmox en zat er over te denken om dan wellicht de UniFi controller ook op deze machine te gaan draaien. Dat scheelt weer een kastje in de meterkast en scheelt wellicht ook nog wat energie.

Ik heb de controller nu draaien op een Pi 3B.

Is het slim dit samen te voegen op de NUC? En zou ik er dan wellicht slim aan doen om een wat grotere SSD aan te schaffen?
HA en Unifi controller draaien goed binnen Proxmox, maar 4GB/128GB SSD is een tikkie weinig voor Proxmox. Ik zou voor minimaal 16GB gaan en 256GB SSD. Alleen vergeet je backup lokatie niet (lokale USB disk of andere server). Qua proxmox installatie moet je je eerste disk volledig aan proxmox geven, dus zet er geen andere dingen op dan proxmox ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:18
@Phoolie

Ik heb ook een NUC i3 met Proxmox, Unifi Controller draait als add-on binnen een Home Assistant OS VM.
Ik heb er 8GiB inzitten, 4GiB toegewezen aan Home Assistant en nu 2.5 GiB in gebruik.
(Draai ook nog Wireguard, Nginx Proxy Manager, Vaultwarden en Adguard Home)

Werkt lekker, en draait stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 19:46

BushWhacker

developer

nero355 schreef op maandag 13 december 2021 @ 23:07:
[...]

Zoals altijd... de welbekende vraag... :

Heb je wel de accesspoints zo afgestemd dat ze elkaar niet overlappen ?!

Of in ieder geval zo weinig mogelijk...

[...]

Apps = Ellende = NIET DOEN!!! :P

[...]

Heb je wel al die spyware van Ubiquiti uitgeschakeld in de UniFi Controller en via de losse files op het apparaat dat de Controller draait :?

[...]

Windows laat altijd de maximale theoretische snelheid zien als je WLAN NIC niks doet, maar op het moment dat je daadwerkelijk flink gaat zitten uploaden/downloaden dan kakt die snelheid al gauw in! ;)

Doe gewoon wat iPerf3 testjes of simpelweg SMB file transfers en je merkt gauw genoeg wat je een beetje kan halen over je WiFi netwerk heen...

[...]

Meer Switch i.p.v. Hub werking inderdaad! :)

[...]

Ik hoop dan ook dat alle fabrikanten daar zich netjes aan houden deze keer, want bij 802.11ac was dat absoluut niet het geval! :X

[...]

Heel die 2.4 GHz band moeten we gewoon vergeten!

Lekker overal accesspoints plaatsen die op 5 GHz en straks geheel GRATISCH ook 6 GHz kunnen kletsen! :Y)
Ik heb 5GHz only.
APs staan op niet overlappende kanalen.
1 hangt in de woonkamer aan het plafond en de ander tussen de 1e en 2e verdieping.
Als ik naar zolder loop, gaat het signaal naar 1 streepje en de verbinding is traag. Pas als ik verder loop op zolder, zo dat het bg-ap echt uitvalt, dan gaat hij naar 4g en daarna naar het andere AP met 5 streepjes en volledige snelheid.

Tot een tijdje terug werkte het altijd erg goed en schakelde hij direct over zonder onderbreking.

Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant

Acties:
  • +2 Henk 'm!
cloud verbindings problemen UBNT / AWS storing?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TJ6eN7nGo37OUXzDsd7AN0U9y0A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/610CnizwgxH9mDEVqRh1An31.jpg?f=fotoalbum_large

Toevoeging bevestiging van ubnt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rmnsE6urgZZkYI3CGuRPKRcgXGA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SVsbBh3rI0hy51p5SNttUmU6.jpg?f=fotoalbum_large

Daar sta je dan met de UID cloud only omgeving thuis voor de deur die niet open wil via de UID remote app ;w

[ Voor 37% gewijzigd door xbeam op 15-12-2021 17:30 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
  • Laatst online: 12-05-2024
Polyphemus schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:51:
[...]

Sja, dan is het kiezen of delen; of je laat de deur open staan, of je meldt je aan voor early access en zet hem erop met twee klikken. :)
Ik heb de early access in mijn account aan staan en log ook in met dit account op de CK2plus, maar op welke release versie zou 6.5.55 beschikbaar behoren te zijn? Ik heb release/RC/Beta geprobeerd maar geen van allen geeft de update.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MdBruin schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:36:
[...]

Ik heb de early access in mijn account aan staan en log ook in met dit account op de CK2plus, maar op welke release versie zou 6.5.55 beschikbaar behoren te zijn? Ik heb release/RC/Beta geprobeerd maar geen van allen geeft de update.
Hij is gepusht op RA, RC en BE\TA
Wat soms helpt is even tussen de update kanalen switchen ov via shh
code:
1
2
3
Apt update enter 
Apt upgrade enter 
Y

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:07
xbeam schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:21:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Daar sta je dan met de UID cloud only omgeving thuis voor de deur die niet open wil via de UID remote app ;w
Eigen schuld >:)

Cloud ☁️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 21:33

Falcon10

Hit it i would !

En allemaal maar heilig de cloud blijven verkondigen als de oplossing van alle problemen.
Ik probeer toch nog altijd zoveel mogelijk onpremise te houden.
Hoe dikwijls is die AWS cloud afgelopen jaar al eens plat gegaan ? Minstens 2 keer, denk 3 zelfs.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:23

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, heb m'n UDM binnen, maar de eerste setup is nog niet echt een dream.

Eerst via android geprobeerd... Ging mis...
Opnieuw geprobeerd via iPad... Ging mis... Knipperende lamp...

Toen factory reset via kabel, met nieuwste firmware en nu probeer ik het bedraad. No such luck. UDM Setup Error.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GHsFebDY3VOGomOUmaKz4QoNvqs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qllWXDAVHhhjdDLTX1wh6Sqk.jpg?f=fotoalbum_large

Any thoughts?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdBruin
  • Laatst online: 12-05-2024
@xbeam dat was inderdaad de oplossing om 6.5.55 zichtbaar te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roy Batty
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 11:58
Kan niet veel aan misgaan tenzij je WAN & LAN in hetzelfde subnet zitten. Dus de vraag is: waar hangt ie achter ? En inderdaad, liefst bekabeld de setup doorlopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Roy Batty op 15-12-2021 19:14 ]

"We're not computers, Sebastian. We're physical."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Roy Batty schreef op woensdag 15 december 2021 @ 19:13:
[...]

Kan niet veel aan misgaan tenzij je WAN & LAN in hetzelfde subnet zitten. Dus de vraag is: waar hangt ie achter ? En inderdaad, liefst bekabeld de setup doorlopen.
Hij hangt direct achter m'n Ziggo router die al jaren in bridge staat. Verder niks aangesloten behalve laptop. Snap er niks van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Christus... Hij liep vast op m'n wifi wachtwoord :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
MikeyMan schreef op woensdag 15 december 2021 @ 19:23:
Christus... Hij liep vast op m'n wifi wachtwoord :X
Welke vreemde tekens had je daar in verstopt dat dat ding moet crashen. :o

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

HKLM_ schreef op woensdag 15 december 2021 @ 19:23:
[...]

Welke vreemde tekens had je daar in verstopt dat dat ding moet crashen. :o
Helemaal niks. 10 cijfers. Oud mobiel telefoonnummer van 20 jaar geleden.

Kan hem nu na booten ook gewoon wel instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MikeyMan schreef op woensdag 15 december 2021 @ 19:07:
Nou, heb m'n UDM binnen, maar de eerste setup is nog niet echt een dream.

Eerst via android geprobeerd... Ging mis...
Opnieuw geprobeerd via iPad... Ging mis... Knipperende lamp...

Toen factory reset via kabel, met nieuwste firmware en nu probeer ik het bedraad. No such luck. UDM Setup Error.

[Afbeelding]

Any thoughts?
Yes of je moet specifiek voor een locale setup kiezen.
xbeam schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:21:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
nero355 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:33:

Ik heb onlangs begrepen dat de Intel AX200 serie WLAN NIC's de 6 GHz frequentie gewoon erbij hebben gekregen via een firmware/driver update dus misschien is er ook zoiets mogelijk voor sommige UniFi accesspoints :?
Heb je daar een bron voor? Want dat lijkt me toch sterk. Intel heeft in principe de AX210 voor wifi 6E.
Ik zie in de Unifi controller inmiddels ook 6 GHz staan, maar er is nog geen Unifi hardware die het ondersteund.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VWfwgE6IIDc0qYDF7-NbH7nOzeU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZGebDGwvGaP2pQ80EeZlTWFV.jpg?f=user_large

[ Voor 27% gewijzigd door Masimo op 15-12-2021 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CagivaRaptor
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-05 10:41
[quote]HKLM_ schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:02:
[...]

Hebben jullie dit kunnen oplossen? ik deed de laatste update en heb nu ook dit probleem.
Ik kan er nog lokaal aan maar niet meer via de cloud :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
CagivaRaptor schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:32:
[quote]HKLM_ schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:02:
[...]

Hebben jullie dit kunnen oplossen? ik deed de laatste update en heb nu ook dit probleem.
Ik kan er nog lokaal aan maar niet meer via de cloud :-(
Heeft dat niet met die storing te maken van AWS vandaag (zie posts hierboven) geen idee of dat ondertussen gefixt is.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
HKLM_ schreef op woensdag 15 december 2021 @ 07:28:
[...]

Unifi Cloud access gebruiken of een DDNS dienst welke automatisch het IP adres aanpast bij de DNS naam :) waarop je connect.
Ja maar dan kan iedereen bij je server toch? Als je ddns gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:41

pinda powerrr

Slow down...

HKLM_ schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:45:
[...]

Heeft dat niet met die storing te maken van AWS vandaag (zie posts hierboven) geen idee of dat ondertussen gefixt is.
In de app staat een melding dat op het moment cloud toegang niet mogelijk is. Linkje erbij verwijst naar AWS issues.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tagican
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-09 17:31
Tonne schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:58:
[...]

Ja maar dan kan iedereen bij je server toch? Als je ddns gebruikt.
DDNS zorgt enkel voor een vertaling van een domeinnaam (tonne.voorbeelddienst.com) aan een (dynamisch) IP-adres. Als jouw thuis IP verandert, dan detecteert de DDNS-dienst dat en past het de domeinnaam aan naar jouw IP-adres. Dat is niet per se onveilig.

Of iedereen bij je server kan is afhankelijk van welke poorten jij hebt opengezet op je router. Als je een poort open hebt staan, dan kan iedereen daarbij op basis van dat IP-adres. De DDNS-dienst is puur bedoelt om een makkelijker te onthouden domeinnaam dat IP-adres te koppelen. Het is nu eenmaal makkelijker om tonne.voorbeelddienst.nl te onthouden dan 198.51.100.67 ;)
Ook 5 GHz kan door wat dunnere muren heen! ;)
APs staan op niet overlappende kanalen.
Prima d:)b
1 hangt in de woonkamer aan het plafond en de ander tussen de 1e en 2e verdieping.
Als ik naar zolder loop, gaat het signaal naar 1 streepje en de verbinding is traag. Pas als ik verder loop op zolder, zo dat het bg-ap echt uitvalt, dan gaat hij naar 4g en daarna naar het andere AP met 5 streepjes en volledige snelheid.
Twee dingen :
- Ga eens meten welke accesspoint je het beste omlaag kan schroeven.
- Nooit je telefoon laten beslissen welk netwerk die pakt : Altijd zelf doen! :)
Zo smart zijn die dingen helemaal niet! ;)
Tot een tijdje terug werkte het altijd erg goed en schakelde hij direct over zonder onderbreking.
Het is niet de eerste keer dat iemand roept "Maar het heeft altijd goed gewerkt!" nadat er een verandering is doorgevoerd die slechte setups sloopt... :+
Afgelopen 2 a 3 maanden gelezen dus geen idee meer waar dat was...
Want dat lijkt me toch sterk. Intel heeft in principe de AX210 voor wifi 6E.
Heel die serie is inderdaad meerdere keren gereviseerd, zoals ze wel vaker doen, maar dit schijnt echt zo te zijn...
Ik zie in de Unifi controller inmiddels ook 6 GHz staan, maar er is nog geen Unifi hardware die het ondersteund.
[Afbeelding]
Sinds het hele Internet tegenwoordig met geruchten aan elkaar hangt : Misschien is het een voorbode :? >:) :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• CagivaRaptor
[...]

Ik hoop het en dat het snel mag opgelost zijn 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
tagican schreef op woensdag 15 december 2021 @ 23:16:
[...]

DDNS zorgt enkel voor een vertaling van een domeinnaam (tonne.voorbeelddienst.com) aan een (dynamisch) IP-adres. Als jouw thuis IP verandert, dan detecteert de DDNS-dienst dat en past het de domeinnaam aan naar jouw IP-adres. Dat is niet per se onveilig.

Of iedereen bij je server kan is afhankelijk van welke poorten jij hebt opengezet op je router. Als je een poort open hebt staan, dan kan iedereen daarbij op basis van dat IP-adres. De DDNS-dienst is puur bedoelt om een makkelijker te onthouden domeinnaam dat IP-adres te koppelen. Het is nu eenmaal makkelijker om tonne.voorbeelddienst.nl te onthouden dan 198.51.100.67 ;)
Ik snap wat ddns is. En ik maak er ook gebruik van. Overigens wel een zeer heldere uiteenzetting van ddns. Maar ik denk ook dat ik ondertussen snap wat er bedoeld wordt. Laat je firewall de ddns van de sites gebruiken om het ip te whitelisten zodat je op die manier enkel de sites toegang hebben tot de controller.
Dat is een goede tip. Ik gaf twee ip ranges toegang. Maar daar zitten natuurlijk een hoop ip adressen bij die verder niks te zoeken hebben op je server.

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-09 20:46
Ik heb nog steeds niet deze foutmelding bij het starten van de unifi-controller kunnen oplossen. Weet iemand waar in de configuratie ik dit moet oplossen?

your previous wlan override configurations are not supported by this version of unifi network

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:33
en imiddels is deze uit release candidate en voor iedereen beschikbaar!

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tagican
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-09 17:31
Tonne schreef op donderdag 16 december 2021 @ 06:47:
[...]

Ik snap wat ddns is. En ik maak er ook gebruik van. Overigens wel een zeer heldere uiteenzetting van ddns. Maar ik denk ook dat ik ondertussen snap wat er bedoeld wordt. Laat je firewall de ddns van de sites gebruiken om het ip te whitelisten zodat je op die manier enkel de sites toegang hebben tot de controller.
Dat is een goede tip. Ik gaf twee ip ranges toegang. Maar daar zitten natuurlijk een hoop ip adressen bij die verder niks te zoeken hebben op je server.
Niet helemaal wat ik bedoelde, maar het principe is prima ;) Je kunt prima verkeer toestaan op basis van DNS, mits een firewall dat ondersteunt.

Kleine verheldering:
DNS = vertaling van domeinnaam naar IP-adres
DDNS (Dynamic DNS) = een tool om automatisch een (sub)domeinnaam te updaten naar een IP-adres, vaak voor thuisgebruikers waarvan het thuis-IP vaak verandert.

• kevertje1977
  • Laatst online: 25-09 11:42
Ik heb een UDM Pro met Protect erop.
Als ik niet thuis ben zet ik een OPENVPN sessie op naar huis en kom daarmee in een apart VLAN waar een PI zit met openvpn-software.
Vanaf daar kan ik internetten naar buiten vanaf thuis.

Als ik echter Unifi Protect opstart dan zegt de APP "No local network detected".
Blijkbaar vind de unifi protect app dat je op WIFI moet zitten om te kunnen connecten.
Zonder de boel open te zetten naar Internet ; hoe kan ik via OpenVPN toch meekijken op de camera's ?

Als ik op Wifi zit en OpenVpn established dan zegt de Protect App dat ie de console niet kan vinden. Moet ik wellicht specifiek iets open zetten van de PI naar de UDM Pro voor Protect ?

[ Voor 15% gewijzigd door kevertje1977 op 16-12-2021 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
kevertje1977 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:58:
Als ik niet thuis ben zet ik een OPENVPN sessie op naar huis en kom daarmee in een apart VLAN waar een PI zit met openvpn-software.

Als ik echter Unifi Protect opstart dan zegt de APP "No local network detected".
Blijkbaar vind de unifi protect app dat je op WIFI moet zitten om te kunnen connecten.
Zonder de boel open te zetten naar Internet ; hoe kan ik via OpenVPN toch meekijken op de camera's ?

Als ik op Wifi zit en OpenVpn established dan zegt de Protect App dat ie de console niet kan vinden. Moet ik wellicht specifiek iets open zetten van de PI naar de UDM Pro voor Protect ?
Dat gaat inderdaad niet voor protect buiten je LAN moet je de Unifi Cloud gebruiken en daar mee inloggen.

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online

heeft de VLAN toegang tot de protect software? (dacht dat dit op de UDM dus het hoofdnetwerk is :? )
(kun je ook simpel testen door de webbrowser te gebruiken)
overigens loopt die app al te janken als je niet in het zelfde netwerk zit als protect, bij mij loopt ie te janken dat de verbinding trager is, 10Gbe backbone }:| )

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19:01
HKLM_ schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:13:
[...]

Dat gaat inderdaad niet voor protect buiten je LAN moet je de Unifi Cloud gebruiken en daar mee inloggen.
Nu met deze storing is het zelfs zo dat ik op mijn netwerk niet eens de app kan gebruiken. Netwerk app werkt wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:47

ChUcKiE

Dus........

Ik weet niet oif het al eerder voorbij gekomen is maar ik keek vandaag in de EA USA store en daar zag ik wel twee interessante dingen:
- Unifi Connect Display
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1439/1668/products/UC-Display13_002_grande.png?v=1637142969

- Access Point Wifi 6 In-Wall

Hopelijk zien we beide, maar zeker de In-Wall Wifi 6 AP binnenkort ook in de EU EA store terug! samen met een beschikbare Wifi 6 Ap Pro maakt dat de setup compleet voor ons nieuwe huis.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ChUcKiE schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:28:
Ik weet niet oif het al eerder voorbij gekomen is maar ik keek vandaag in de EA USA store en daar zag ik wel twee interessante dingen:
- Unifi Connect Display
[Afbeelding]

Hopelijk zien we beide, maar zeker de In-Wall Wifi 6 AP binnenkort ook in de EU EA store terug! samen met een beschikbare Wifi 6 Ap Pro maakt dat de setup compleet voor ons nieuwe huis.
Ik wacht wel op GA In-Wall Wifi 6, de vorige EA is ook teruggetrokken.

• HKLM_
Cloud_VII schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:57:
[...]

Nu met deze storing is het zelfs zo dat ik op mijn netwerk niet eens de app kan gebruiken. Netwerk app werkt wel.
Dat komt volgens mij omdat unifi protect afhankelijk en verweven is met unifi cloud. Maar daar kan iemand met camera’s vast meer over zeggen.

Is die storing nog niet opgelost :X

Cloud ☁️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
HKLM_ schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:03:
[...]

Dat komt volgens mij omdat unifi protect afhankelijk en verweven is met unifi cloud. Maar daar kan iemand met camera’s vast meer over zeggen.

https://status.ui.com/
Nope :>

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HKLM_
Grappig :+ De status page van AWS is namelijk zo groen als gras en ze zullen wel weer ergens brakke code hebben ofzo welke nu niet meer werk. Als een storing twee dagen duurt zullen ze er of niet hard aan werken of ze hebben geen idee wat ze aan het doen zijn.

Het is trouwens wel een verschrikkelijke slechte design keuze van Ubiquiti om voor de protect app een Unifi Cloud connectie te eisen en dan je core Infrastructure bij 1 Cloud boer onder te brengen en geen failover te hebben naar bijvoorbeeld Microsoft Azure of Google Cloud. Zodat je protect app welke je verplicht met de Cloud laat praten en voor mensen belangrijk is ivm security het altijd doet.

[ Voor 36% gewijzigd door HKLM_ op 16-12-2021 14:27 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:57

darkrain

Moderator Discord / TFV & AWM

Geniet

HKLM_ schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:03:
[...]

Ik kan ze nog prima bekijken via Home Assistant en via die route zelfs wijzigingen doen, enkel de Protect app doet het niet...

Ze nemen ook nog gewoon lokaal op en ik krijg notificaties via Home Assistant...

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 15:13
nero355 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:00:
[...]

Ik zou eerst beginnen met meer geheugen in dat NUCje te proppen, want 4 GB is gewoon veel te weinig voor Proxmox en allerlei extra VM's erbij of zelfs LXC Containers ;)
Ik wou het eerst aankijken, maar als 4 te weinig is, dan schaf ik maar meteen 16 aan, dan kan ik er iig even mee vooruit :)
Qua opslag kan je waarschijnlijk ook een cheapo HDD eronder schroeven gok ik dus kijk maar wat je handiger vindt...
Gewoon een USB HDD bedoel je?
Persoonlijk heb ik een voorkeur voor de Raspberry Pi 3B vanwege de prestaties/verbruik verhouding die vreselijk goed is t.o.v. alle andere Pi modellen dus als het toch al een Pi moet zijn dan de 3B het liefst! 8) d:)b

Maar een hele zuinige Intel (Atom) NUC is ook niet verkeerd! :)
De Pi 3B bevalt ook prima hoor, alleen is die NUC i3 een beetje overkill voor alleen Home Assistant, vandaar dat ik had bedacht om er nog meer VM's op te draaien.
UTMachine schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:02:
[...]

HA en Unifi controller draaien goed binnen Proxmox, maar 4GB/128GB SSD is een tikkie weinig voor Proxmox. Ik zou voor minimaal 16GB gaan en 256GB SSD. Alleen vergeet je backup lokatie niet (lokale USB disk of andere server). Qua proxmox installatie moet je je eerste disk volledig aan proxmox geven, dus zet er geen andere dingen op dan proxmox ;-)
Zit zelf te denken om dan maar meteen een 512GB SSD en 16GB geheugen te pakken.

Backup komt goed, ik heb ook een Synology NAS staan, dus dat kan ik mooi daar wegschrijven dan.

Met volledig aan proxmox geven, bedoel je dan ook de VM's? Lijkt mij haast wel, aangezien je aangeeft dat 128GB SSD wat te weinig is. Als ik mij niet vergis neemt ene kale proxmox zonder VM's niet zoveel ruimte in beslag. Maar correct me if i'm wrong :)
RudolfR schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:09:
@Phoolie

Ik heb ook een NUC i3 met Proxmox, Unifi Controller draait als add-on binnen een Home Assistant OS VM.
Ik heb er 8GiB inzitten, 4GiB toegewezen aan Home Assistant en nu 2.5 GiB in gebruik.
(Draai ook nog Wireguard, Nginx Proxy Manager, Vaultwarden en Adguard Home)

Werkt lekker, en draait stabiel.
Die add-on zou ik ook nog kunnen overwegen. Maar is los draaien niet wenselijker? Anders kan je Home Assistant en de controller niet los van elkaar rebooten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:56

rally

Deyterra Consultancy

ChUcKiE schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:28:
- Unifi Connect Display
[Afbeelding]

Die WiFi6 AP's staat er al tijden in.

En die UA Connect weet ik nog niet zo goed te plaatsen. Weer een "niche" waarin ze aan het spelen zijn (Unifi LED anyone?). Zijn denk ik andere oplossingen voor die beter zijn.
Zou er wel mee willen spelen uiteraard :P

http://www.deyterra.com

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:47

ChUcKiE

Dus........

rally schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:43:
[...]

Die WiFi6 AP's staat er al tijden in.

En die UA Connect weet ik nog niet zo goed te plaatsen. Weer een "niche" waarin ze aan het spelen zijn (Unifi LED anyone?). Zijn denk ik andere oplossingen voor die beter zijn.
Zou er wel mee willen spelen uiteraard :P
Ow ok, ik kijk normaal in de EU EA store en eigenlijk nooit in de USA EA. Ik had de Wifi 6 in wall nog nooit gezien namelijk. De LR, Lite en Pro wel.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:56

rally

Deyterra Consultancy

ChUcKiE schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:46:
[...]

Ow ok, ik kijk normaal in de EU EA store en eigenlijk nooit in de USA EA. Ik had de Wifi 6 in wall nog nooit gezien namelijk.
Ik kijk in beide :)
De Wifi6 Mesh staat ook in beide.

Beide producten waar ik op aan het wachten ben.
Die IW's zijn echt *briljant* en gebruik ik relatief vaak voor ombouwen bij consumenten (kan het vaak niet aan plafond om diverse redenen).

http://www.deyterra.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RudolfR
  • Laatst online: 18:18
Phoolie schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:36:

[...]
Die add-on zou ik ook nog kunnen overwegen. Maar is los draaien niet wenselijker? Anders kan je Home Assistant en de controller niet los van elkaar rebooten.
Home Assistant (Core) kan gewoon herstart worden zonder dat de Controller add-on daar last van heeft.
(want dat is een aparte container) en v.v. ook natuurlijk.
Een Home Assistant OS update heeft wel impact, want dat resulteert in een reboot van de guest.

Of je het verder wil scheiden is een afweging die je zelf het beste kunt maken. Ik vind het prettig om vanuit HA de Controller te kunnen updaten en de Controller kan best wat downtime hebben tijdens een HA OS update.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:25
[...]

Backup komt goed, ik heb ook een Synology NAS staan, dus dat kan ik mooi daar wegschrijven dan.

Met volledig aan proxmox geven, bedoel je dan ook de VM's? Lijkt mij haast wel, aangezien je aangeeft dat 128GB SSD wat te weinig is. Als ik mij niet vergis neemt ene kale proxmox zonder VM's niet zoveel ruimte in beslag. Maar correct me if i'm wrong :)
Proxmox OS neemt <10GB in beslag, de rest is in principe VMs, backups en ISOs. Als je meerdere VMs gaat draaien, dan is dat tikkie krap. Anders probeer het gewoon en ga dan nadenken hoeveel je echt nodig heb. Ik heb 300GB voor mijn VMs (en 1TB+ voor ISOs/backups op een 2e disk). Mijn 3 VMs (HA, overige en Windows nemen al iets van 70GB in beslag).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik wou het eerst aankijken, maar als 4 te weinig is, dan schaf ik maar meteen 16 aan, dan kan ik er iig even mee vooruit :)
Verstandig! d:)b
Gewoon een USB HDD bedoel je?
Nee, gewoon een M.2 SSD i.c.m. een SATA 2,5 inch HDD of ook SSD in de onderkant van de NUC :)

Kijk voor Tips & Tricks effe rond in Het grote Proxmox VE topic
Grote kans namelijk dat er al iemand een soortgelijke setup heeft gebouwd! ;)
De Pi 3B bevalt ook prima hoor, alleen is die NUC i3 een beetje overkill voor alleen Home Assistant, vandaar dat ik had bedacht om er nog meer VM's op te draaien.
Volgens mij ligt dat volledig aan je gebruik ervan, want ik hoor/lees weleens dat Domoticz gebruikers op een bepaald moment hun Raspberry Pi moeten upgraden of zelfs meerdere naast elkaar gebruiken, omdat een enkele het niet meer trok! :)
Ik ben meer fan van de OS disk en de VM's en Containers Disk van elkaar scheiden, maar kijk maar wat je het beste lijkt... :)
Klopt, maar ik weet effe niet meer hoe het met de opslag zat...
Losse VM's of LXC Containers voor alles lijkt me eerlijk gezegd wel het beste! :)
pitchdown schreef op donderdag 16 december 2021 @ 07:35:
Ik heb nog steeds niet deze foutmelding bij het starten van de unifi-controller kunnen oplossen. Weet iemand waar in de configuratie ik dit moet oplossen?

your previous wlan override configurations are not supported by this version of unifi network
De ERROR zegt precies wat er gaande is : Bepaalde overrides werken anders sinds een bepaalde UniFi Controller versie! B)

Zo heb je nu geloof ik een lijst van WiFi netwerken die 6 keer dezelfde SSID laat zien als je 3 accesspoints hebt... :F

Dus ga effe goed bij jezelf na wat je anders had gedaan en probeer een instelling te vinden die dat fixed! ;)

Ik zou dit denken :
geenwindows schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:15:
heeft de VLAN toegang tot de protect software? (dacht dat dit op de UDM dus het hoofdnetwerk is :? )
(kun je ook simpel testen door de webbrowser te gebruiken)
overigens loopt die app al te janken als je niet in het zelfde netwerk zit als protect, bij mij loopt ie te janken dat de verbinding trager is, 10Gbe backbone }:| )
Want dit geloof ik niet :
HKLM_ schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:13:
Je moet toch gewoon een OpenVPN/WireGuard Server kunnen bouwen die bij je Management Interface kan :?

Desnoods door die VPN Server in je Management VLAN te proppen ?!

• pitchdown
nero355 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:17:
[...]

Verstandig! d:)b

[...]

Nee, gewoon een M.2 SSD i.c.m. een SATA 2,5 inch HDD of ook SSD in de onderkant van de NUC :)

[...]

Volgens mij ligt dat volledig aan je gebruik ervan, want ik hoor/lees weleens dat Domoticz gebruikers op een bepaald moment hun Raspberry Pi moeten upgraden of zelfs meerdere naast elkaar gebruiken, omdat een enkele het niet meer trok! :)

[...]

Ik ben meer fan van de OS disk en de VM's en Containers Disk van elkaar scheiden, maar kijk maar wat je het beste lijkt... :)

[...]

Klopt, maar ik weet effe niet meer hoe het met de opslag zat...

[...]

Losse VM's of LXC Containers voor alles lijkt me eerlijk gezegd wel het beste! :)

[...]

De ERROR zegt precies wat er gaande is : Bepaalde overrides werken anders sinds een bepaalde UniFi Controller versie! B)

Zo heb je nu geloof ik een lijst van WiFi netwerken die 6 keer dezelfde SSID laat zien als je 3 accesspoints hebt... :F

Dus ga effe goed bij jezelf na wat je anders had gedaan en probeer een instelling te vinden die dat fixed! ;)

[...]

Ik zou dit denken :

[...]

Want dit geloof ik niet :

[...]

Je moet toch gewoon een OpenVPN/WireGuard Server kunnen bouwen die bij je Management Interface kan :?

Desnoods door die VPN Server in je Management VLAN te proppen ?!
Ik heb dus alle AP`s nagelopen en tevens alle settings in de controller. Maar nergens is een override te vinden.

• pitchdown
nero355 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:22:
[...]

Dan kan het dus zijn dat die Setting niet meer in de webGUI aanwezig is op die manier en je misschien zelfs de accesspoints moet resetten naar Factory Defaults en daarna opnieuw moet configureren! ;)
Dat begrijp ik.
Hoe kom ik erachter om welke AP het gaat?
pitchdown schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:23:
Hoe kom ik erachter om welke AP het gaat?
Wat ik al zei : Ga bij jezelf goed na wat je ooit allemaal hebt ingesteld en op welk accesspoint :)

Heb je daar geen documentatie van en kan je het ook niet meer herinneren dan is het misschien veel sneller en makkelijker om alles overnieuw op te bouwen...

Dit is ook gelijk de reden om goed de Change Logs van elke update goed te volgen of in ieder geval ze door te lezen voordat je upgrade/update! ;)

Veel succes alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CagivaRaptor
[...]

Ze hebben het net opgelost zie ik. oef!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
nero355 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:30:
[...]

Wat ik al zei : Ga bij jezelf goed na wat je ooit allemaal hebt ingesteld en op welk accesspoint :)

Heb je daar geen documentatie van en kan je het ook niet meer herinneren dan is het misschien veel sneller en makkelijker om alles overnieuw op te bouwen...

Dit is ook gelijk de reden om goed de Change Logs van elke update goed te volgen of in ieder geval ze door te lezen voordat je upgrade/update! ;)

Veel succes alvast!
En precies daarom roep ik hier al sinds.... Ja sinds wanneer eigenlijk, dat je AP's door een Controller wilt laten managen en niet door pér AP met welke setting dan ook te gaan 'ROMMELEN' >:)
CagivaRaptor schreef op donderdag 16 december 2021 @ 18:14:
[...]

Nee hoor, er staat nog steeds een 'Informational' boven..... Al is het spel wel weer 'connected'.
The UniFi Remote Management Service is currently undergoing maintenance and will be restored soon. To access your local Console please try unifi/.

[ Voor 22% gewijzigd door Will_M op 16-12-2021 18:26 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• NBK
  • Laatst online: 12-11-2024

NBK

Weercam-Avatar

CagivaRaptor schreef op donderdag 16 december 2021 @ 18:14:
[...]

Ik word er anders nog steeds regelmatig uitgegooid :(
Blijkbaar is iedereen z'n controller aan het updaten voor die log4j bug :|

edit:
Zit er weer in. Leuk dat je via cloud ook bij kennissen en dergelijke de updates kan doen maar het lukt momenteel gewoon niet eens om een backup te downloaden.

Het updaten van mijn Unifi raspberry thuis resulteerde weer fijn in een niet benaderbare webinterface. Zal wel weer rot SD kaartje zijn oid :(
Ik weet ieder geval al wat ik vanavond te doen heb...

edit2:
Viel mee, raspberry draait weer maar blijkbaar nog op de .54 firmware :|

[ Voor 43% gewijzigd door NBK op 16-12-2021 18:51 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• Possible
  • Laatst online: 08:13
Ik heb een cloudkey gen2. Deze draait nog op protect versie 1.17.4.

Nu wil ik deze updaten maar na 1% kapt ie er meteen mee en komt de update knop weer in beeld.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NBK schreef op donderdag 16 december 2021 @ 18:40:
Ik word er anders nog steeds regelmatig uitgegooid :(
Blijkbaar is iedereen z'n controller aan het updaten voor die log4j bug :|

edit:
Zit er weer in. Leuk dat je via cloud ook bij kennissen en dergelijke de updates kan doen maar het lukt momenteel gewoon niet eens om een backup te downloaden.
Niet rommelen met je netwerk op het moment dat er dit soort zooi gaande is!

Voor je het weet raakt er wat corrupt of zo... :X :| :/
Het updaten van mijn Unifi raspberry thuis resulteerde weer fijn in een niet benaderbare webinterface. Zal wel weer rot SD kaartje zijn oid :(
Ik weet ieder geval al wat ik vanavond te doen heb...
Ik gebruik deze : https://www.dataio.nl/san...icro-sd-32gb-met-adapter/
En die doet het al sinds December 2018/Januari 2019 gewoon prima! :)

Ik draai op de Raspberry Pi 3B het volgende :
- UniFi Controller en zijn MongoDB en Java afhankelijkheden.
- Pi-Hole + Unbound voor mijn DNS plezier en volledige onafhankelijkheid van de DNS Servers van mijn ISP :*)

Gewoon onder RaspBian met default settings en geen extra RAM Logging of iets dergelijks! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NBK
  • Laatst online: 12-11-2024

NBK

Weercam-Avatar

nero355 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 18:51:
[...]

Ik gebruik deze : https://www.dataio.nl/san...icro-sd-32gb-met-adapter/
En die doet het al sinds December 2018/Januari 2019 gewoon prima! :)

Ik draai op de Raspberry Pi 3B het volgende :
- UniFi Controller en zijn MongoDB en Java afhankelijkheden.
- Pi-Hole + Unbound voor mijn DNS plezier en volledige onafhankelijkheid van de DNS Servers van mijn ISP :*)

Gewoon onder RaspBian met default settings en geen extra RAM Logging of iets dergelijks! ;)
Ik heb er ook ultra durable kaartjes in zitten. Het was gelukkig ook blijkbaar niet de SD kaart want een rebootje deed wonderen.
Alleen geen idee waarom ik nog niet op de .55 zit.
De portal zit te kutten dus... Lokaal geeft de unifi op mijn raspberry wel aan dat hij versie 55 heeft 8)7
Op de portal staat de controller wel online maar daar zegt hij .54

Jammer dat ik die cloud portal nodig heb om in te kunnen loggen op de cloudkey om te kunnen kijken wat monenteel het externe IP van de netwerken is op internet zodat ik via vpn kan inloggen. Kut ISP's met hun dynamische IP gekloot.
Maar gewoon 1 veldje met wat extra info op de portal zou het probleem gewoon op kunnen lossen...

[ Voor 22% gewijzigd door NBK op 16-12-2021 19:02 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• Will_M
  • Niet online
Possible schreef op donderdag 16 december 2021 @ 18:50:
Ik heb een cloudkey gen2. Deze draait nog op protect versie 1.17.4.

Nu wil ik deze updaten maar na 1% kapt ie er meteen mee en komt de update knop weer in beeld.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
Géén Idee :P

P.S. Als je er nú pas achter komt dat je een 'paar' versies achter loopt dan mis je toch niets en kan het ook niet belangrijk zijn om regelmatig op updates te controleren en die dingen te installeren?

[ Voor 22% gewijzigd door Will_M op 16-12-2021 19:29 ]

• Possible
Will_M schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:23:
[...]

P.S. Als je er nú pas achter komt dat je een 'paar' versies achter loopt dan mis je toch niets en kan het ook niet belangrijk zijn om regelmatig op updates te controleren en die dingen te installeren?
Nee ik dacht dat het altijd automatisch ging met de cloudkey zelf.. Heb nu ook netjes auto updates ingeschakeld.. vandaar.

Ik wil de deurbel namelijk gebruiken icm Home-assistant en daar is een hogere versie vereist.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
Possible schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:35:
[...]

Nee ik dacht dat het altijd automatisch ging met de cloudkey zelf.. Heb nu ook netjes auto updates ingeschakeld.. vandaar.

Ik wil de deurbel namelijk gebruiken icm Home-assistant en daar is een hogere versie vereist.
Je Cloudkey zélf draait een ander Operating System dan 'Protect' genaamd "Unifi OS". Protect is niets meer dan een 'app' welke vervolgens weer óp dat OS draait.
  • Unifi OS heeft als laatste versie 2.2.12 voor de CKG2 (+)
  • Protect heeft als laatste versie 1.20.1
Met alle 'ellende' aangaande 'Log4j' van de afgelopen dagen zijn ze ook bij (o.a.) Ubiquiti hard aan het werk om zaken te patchen met als gevolg dat jij nu wat online 'update' issues ondervindt.

• rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-09 09:35
Cloud_VII schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:57:
[...]

Hier idem, protect op iphone crasht bij opstarten :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
rasper schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:46:
[...]

Hier idem, protect op iphone crasht bij opstarten :(
Ik krijg hier in de IOS Protect APP keurig de melding dat "remote access' tijdelijk unavailable is.... En vervolgens schakelt de APP door naar lokaal netwerk over WiFi.

Maar: Ik bén nu ook gewoon thuis :P

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 16-12-2021 19:53 ]

• Possible
Will_M schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:42:
[...]

Je Cloudkey zélf draait een ander Operating System dan 'Protect' genaamd "Unifi OS". Protect is niets meer dan een 'app' welke vervolgens weer óp dat OS draait.
  • Unifi OS heeft als laatste versie 2.2.12 voor de CKG2 (+)
  • Protect heeft als laatste versie 1.20.1
Met alle 'ellende' aangaande 'Log4j' van de afgelopen dagen zijn ze ook bij (o.a.) Ubiquiti hard aan het werk om zaken te patchen met als gevolg dat jij nu wat online 'update' issues ondervind.
Oke thanks dan wacht ik maar even nog.. Het rare is dat ik network wel gewoon kon upgraden. Deze is keurig up to date nu.

Overigens ook nog ingelogd met SSH:

apt-get update:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
root@UniFi-CloudKey-Gen2-Plus:~# apt-update
-bash: apt-update: command not found
root@UniFi-CloudKey-Gen2-Plus:~# apt-get update
Hit:1 http://security.debian.org stretch/updates InRelease
Ign:2 http://deb.debian.org/debian stretch InRelease
Hit:3 http://deb.debian.org/debian stretch-updates InRelease
Hit:4 http://deb.debian.org/debian stretch-backports InRelease
Hit:5 http://deb.debian.org/debian stretch Release
Get:7 https://apt.artifacts.ui.com stretch InRelease [9574 B]
Ign:7 https://apt.artifacts.ui.com stretch InRelease
Hit:6 https://dl.ubnt.com/unifi/debian cloudkey-stable InRelease
Fetched 9574 B in 1s (4829 B/s)
Reading package lists... Done
W: GPG error: https://apt.artifacts.ui.com stretch InRelease: The following signatures couldn't be verified because the public key is not available: NO_PUBKEY 7822A90AE088ADDC
W: The repository 'https://apt.artifacts.ui.com stretch InRelease' is not signed.
N: Data from such a repository can't be authenticated and is therefore potentially dangerous to use.
N: See apt-secure(8) manpage for repository creation and user configuration details.

• rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-09 09:35
Will_M schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:49:
[...]

Ik krijg hier in de APP keurig de melding dat "remote access' tijdelijk unavailable is.... En vervolgens schakelt de APP door naar lokaal netwerk over WiFi.

Hier nog steeds iphone crash en op ipad beweert de app dat er geen consoles zijn. Nog maar even ongeduldig geduld hebben.. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Possible schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:51:
[...]

Oke thanks dan wacht ik maar even nog.. Het rare is dat ik network wel gewoon kon upgraden. Deze is keurig up to date nu.

Overigens ook nog ingelogd met SSH:

apt-get update:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
root@UniFi-CloudKey-Gen2-Plus:~# apt-update
-bash: apt-update: command not found
root@UniFi-CloudKey-Gen2-Plus:~# apt-get update
Hit:1 http://security.debian.org stretch/updates InRelease
Ign:2 http://deb.debian.org/debian stretch InRelease
Hit:3 http://deb.debian.org/debian stretch-updates InRelease
Hit:4 http://deb.debian.org/debian stretch-backports InRelease
Hit:5 http://deb.debian.org/debian stretch Release
Get:7 https://apt.artifacts.ui.com stretch InRelease [9574 B]
Ign:7 https://apt.artifacts.ui.com stretch InRelease
Hit:6 https://dl.ubnt.com/unifi/debian cloudkey-stable InRelease
Fetched 9574 B in 1s (4829 B/s)
Reading package lists... Done
W: GPG error: https://apt.artifacts.ui.com stretch InRelease: The following signatures couldn't be verified because the public key is not available: NO_PUBKEY 7822A90AE088ADDC
W: The repository 'https://apt.artifacts.ui.com stretch InRelease' is not signed.
N: Data from such a repository can't be authenticated and is therefore potentially dangerous to use.
N: See apt-secure(8) manpage for repository creation and user configuration details.
Voor het gemak het is tegenwoordig, zonder koppel streepje;-)
code:
1
apt update

update is alleen om je packets list te update en niet de software met alleen het update commando kan niet zien software up to date is.
Daarvoor gebruik je
code:
1
 apt list —upgradable

Om je controller software ook daar werkelijk te update gebruik je het commando
code:
1
apt upgrade

Btw, Ik krijg jou signatures foutmelding trouwens niet. Als ik jou was zou ik de repo weg gooien en je op zelf opnieuw op dat kanalen abonneren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TmVeNnYWryDT7FKEyv19BL1B0YQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PH5J2orZu3Wy8agRDmTLO7QQ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door xbeam op 21-12-2021 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-09 23:27

thaMini

Tool !!

Is dit iets wat je zelf moet bijhouden? Ik kon op m'n UDM behoorlijk wat updaten als ik het zo zag.

Be small, act BIG.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
thaMini schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 06:58:
Is dit iets wat je zelf moet bijhouden? Ik kon op m'n UDM behoorlijk wat updaten als ik het zo zag.
Ik zou gewoon bij de UDM updates blijven. Voor hetzelfde geld update je een package die je hele UDM in de soep laat draaien

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:15

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Will_M schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:49:
[...]

Ik krijg hier in de IOS Protect APP keurig de melding dat "remote access' tijdelijk unavailable is.... En vervolgens schakelt de APP door naar lokaal netwerk over WiFi.

Als ik switch van wifi (met de app open) naar 4g op de iphone krijg ik de melding wel maar alles werkt. Dus remote doet het hier wel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloud_VII
ApC_IcE schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 08:35:
[...]

Als ik switch van wifi (met de app open) naar 4g op de iphone krijg ik de melding wel maar alles werkt. Dus remote doet het hier wel
Ook al zit ik op Wifi thuis. Hij blijft zeggen remote connected

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
nero355 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:17:

[...]

De NUC die ik heb past maar 1 M.2 SSD in en heeft ook geen plek voor een 2,5 inch HDD.

Ik ben helemaal nieuw op dit gebied, dus dat topic gaat mij vast van pas komen :)
[...]

Ik zal het dus met 1 disk moeten doen. Mooi leermomentje voor in de toekomst :)
[...]

Ben je bij een add-on ook afhankelijk van de maker voor upgrades of zitten fixes/patches hier ook altijd direct in?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Phoolie schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:38:
[...]
De NUC die ik heb past maar 1 M.2 SSD in en heeft ook geen plek voor een 2,5 inch HDD.

Ik ben helemaal nieuw op dit gebied, dus dat topic gaat mij vast van pas komen :)
Voor de volgende keer. Volgens mij heb altijd 2 uitvoering de slim/dunne/plate nuc en fat/dikke/hoge NUC waarbij volgens mij de laatste wel ruimte voor een 2.5”ssid heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door xbeam op 17-12-2021 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
xbeam schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:58:
[...]

Voor de volgende keer. Volgens mij heb altijd 2 uitvoering de slim/dunne/plate nuc en fat/dikke/hoge NUC en volgens mij kan er in de laatste wel een 2.5”ssid
Dat die uitvoering er ook was wist ik wel. Alleen ik had bedacht dat zo'n mooi klein/compact modelletje wel prima was voor in de meterkast. Nou heb ik ik ruimte genoeg in de meterkast, dus eigenlijk was die gedachte niet zo heel slim. Daarnaast was ik op het moment van aanschaf ook niet op de hoogte van het feit dat je beter 2 disks kan gebruiken. Ben overduidelijk nog een groentje in de wereld van Proxmox :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Phoolie schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:06:
[...]

Dat die uitvoering er ook was wist ik wel. Alleen ik had bedacht dat zo'n mooi klein/compact modelletje wel prima was voor in de meterkast. Nou heb ik ik ruimte genoeg in de meterkast, dus eigenlijk was die gedachte niet zo heel slim. Daarnaast was ik op het moment van aanschaf ook niet op de hoogte van het feit dat je beter 2 disks kan gebruiken. Ben overduidelijk nog een groentje in de wereld van Proxmox :)
Wat je ook kan doen is je NAS gebruiken als iso disk en deze dan via NFS of iSCSI( als je Nas dat kan ) koppel aan je NUC.

Wikipedia: Network File System
Wikipedia: ISCSI
https://www.enterprisesto...csi-and-how-does-it-work/

[ Voor 15% gewijzigd door xbeam op 17-12-2021 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
xbeam schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:37:
[...]

Wat je ook kan doen is je NAS gebruiken als iso disk en deze dan via NFS of iSCSI( als je Nas dat kan ) koppel aan je NUC.

Wikipedia: Network File System
Wikipedia: ISCSI
https://www.enterprisesto...csi-and-how-does-it-work/
Misschien daar dan eens in verdiepen. Volgens mij kan iSCSI wel op mijn Synology.

Maar met iso disk bedoel je dus eigenlijk gewoon alles behalve proxmox zelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-09 08:34
Ik maak gebruik van een pihole. Waar vul ik allemaal de DNS in in unifi?

Bij WAN maar ook bij networks (local LAN bv)? Als je een AP een fixed ip wil geven moet je ook een DNS opgeven. Welke vul je daar dan in? De pihole (+ backup)?

M.a.w. je kan op meerdere punten de DNS invullen. Kan het elkaar "tegenwerken"?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zullen ze dan toch trouw blijven aan de industrie/Installer/camera/it business klanten
In de nieuwe promo staat wordt de AMPLIFI duidelijk als zijnde het consumenten entree point neer gezet

[ Voor 153% gewijzigd door xbeam op 17-12-2021 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:15

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

lowfi schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:17:

Bij WAN maar ook bij networks (local LAN bv)? Als je een AP een fixed ip wil geven moet je ook een DNS opgeven. Welke vul je daar dan in? De pihole (+ backup)?

https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Possible schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:35:
Nee ik dacht dat het altijd automatisch ging met de cloudkey zelf..

Heb nu ook netjes auto updates ingeschakeld.. vandaar.
Jij durft! :P :+

Wat @Will_M eigenlijk hiermee :
Will_M schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:23:

Wilde zeggen is :

UniFi is geen "set & forget" systeem en heel eerlijk gezegd is dat geen eene Router/Switch/Accesspoint wat mij betreft! :)

Abonneer je gewoon op de e-mails waarin updates/upgrades/patches/security issues worden vermeld en lees die zo nu en dan door en beslis dan of je gaat updaten! ;)

Anders kan je beter de zooi die je ISP levert gebruiken : Zij doen dan alles voor je!

En dan maar hopen dat het goed gaat! :X
Will_M schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:42:
Protect is een Container die binnen het Podman systeem draait wat weer als OS Alpine Linux heeft als het goed is! :)
xbeam schreef op donderdag 16 december 2021 @ 23:56:
Voor het gemak het is tegenwoordig, zonder koppel streepje;-)
code:
1
apt update

update is alleen om je packets list te update en niet de software met alleen het update commando kan niet zien software up to date is.
Daarvoor gebruik je
code:
1
 apt list –upgradeable

Om je controller software ook daar werkelijk te update gebruik je het commando
code:
1
apt upgrade
Ik ben meer een
apt dist-upgrade

of
apt full-upgrade

gebruiker :)

De eerste is stiekem erin gezet om de
apt-get dist-upgrade

veteranen blij te maken :*)

Verder is apt-get niet door APT opgevolgd of vervangen, maar bestaan ze gewoon naast elkaar en hebben ze beiden hun eigen doel ;)
lowfi schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:17:

De WAN DNS Settings zou ik gewoon laten voor wat ze zijn en lekker tegen je ISP DNS Servers aan laten kletsen!

Bij de LAN Settings vul ik gewoon alle DNS velden in met hetzelfde Pi-Hole IP om zodoende eventuele DNS Servers van voornamelijk telefoons en tablets te overschrijven!

Verder heeft elke Switch en Accesspoint ook gewoon Pi-Hole als DNS Server omdat het kan en een handige manier is om te checken of die Ubiquiti spyware crap van 2 a 3 jaar geleden of zo niet stiekem is aangezet door een of andere update/upgrade! :Y) >:) 8) :*)
Dit werkt ook prima hoor : https://www.google.com/search?q=custom+dns+unifi

Ik hoef niet te weten dat je het met een bepaalde Edge of Chrome sessie hebt opgezocht! :P

Maar nog beter is : https://duckduckgo.com/?q=custom+dns+unifi >:) :+

Echter kan je beter gewoon zijn vraag beantwoorden, want ik betwijfel of je zo 1,2,3 een bijpassend antwoord zal vinden op een dergelijke vraag...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Possible
Het is allemaal gelukt verder. Een reboot van de cloudkey was de oplossing. Alles is nu up to date :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:14

jurroen

Security en privacy geek

Ik ben zelf niet enorm bekend met Early Access hardware (alleen de EA firmware releases). Kan het zijn dat de huidige prijsstelling van de Dream Router (68 euro ex btw) alleen voor de EA periode opgaat?

De reden dat ik wel benieuwd ben is dat de UDMb het veelvuldige kost; de Dream Router is in feite superieur aan de UDMb. Als UI normaliter dezelde prijs aanhoud voor EA als MSRP, dan vermoed ik dat dit is wat anderen al geopperd hebben in dit topic, een lokkertje naar het UniFi ecosysteem.

Samen met een UniFi Protect G3 Mini geeft dat een mooi en zeer betaalbaar instap-pakketje natuurlijk :)

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • +3 Henk 'm!
jurroen schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 13:01:
Ik ben zelf niet enorm bekend met Early Access hardware (alleen de EA firmware releases). Kan het zijn dat de huidige prijsstelling van de Dream Router (68 euro ex btw) alleen voor de EA periode opgaat?

De reden dat ik wel benieuwd ben is dat de UDMb het veelvuldige kost; de Dream Router is in feite superieur aan de UDMb. Als UI normaliter dezelde prijs aanhoud voor EA als MSRP, dan vermoed ik dat dit is wat anderen al geopperd hebben in dit topic, een lokkertje naar het UniFi ecosysteem.

Samen met een UniFi Protect G3 Mini geeft dat een mooi en zeer betaalbaar instap-pakketje natuurlijk :)
De UDR is niet superieur aan de UDM-Base. De UDR heeft dan wel Protect (& Talk & Acces wellicht ook?), maar de SoC is vele malen trager en schijnt al moeite te hebben om 1Gbit/s te halen. Dus ik blijf erbij dat het voornamelijk een lokkertje zal zijn, en als je bv echt Protect wilt inzetten dat je beter een CloudKey Gen2+ erbij kunt zetten, of een UDM Pro als complete vervanging.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
jurroen schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 13:01:

De reden dat ik wel benieuwd ben is dat de UDMb het veelvuldige kost; de Dream Router is in feite superieur aan de UDMb. A
Het is juist een uitgeklede versie van de UDM-Base. De prijs zit hem voornamelijk in de CPU
De UDR gebruikte een meer dan 10 jaar oude telefoon CPU. Wat betreft snelheid is je iPhone4 sneller.
De UDR is echt het instap model om mensen kennis te laten maken met het unifi platform maar verwacht geen gigabit Ips internet snelheid en helemaal niet in combinatie van app de camera app zoals protect

[ Voor 16% gewijzigd door xbeam op 18-12-2021 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini

thaMini

Tool !!

En PoE wat de UDM niet heeft.

Be small, act BIG.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thaMini

thaMini

Tool !!

UDM en UDM Pro allebei niet. UDM Pro SE en UDR wel. Als ik het goed lees.

Be small, act BIG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:14

jurroen

Security en privacy geek

Dank voor de correctie @RobertMe en @xbeam, daar was ik niet van op de hoogte. Ik heb bij een paar bekenden (familie/vrienden) het netwerk aangelegd en daarbij een UDMB gebruikt. Dat was toen al een aantrekkelijke optie voor die scenario's, onder andere door de bijna-gigabit snelheid met IDS/IPS ingeschakeld.

Ik hoop dat ze op een dag komen met nieuwe revisies van de UDMB, UDMP en UDR die wat van de nadelen wegnemen; want alle drie hebben hun eigen en voor mij vrij grote nadelen.

@nero355 Klopt. De UDMP-SE en de UDR ondersteunen 802.3af (PoE). Let wel, dit is dus PoE en géén PoE+ of PoE++. De UDMP-SE heeft het op alle acht koper poorten, de UDR op twee van de vier LAN (koper) poorten.

[ Voor 25% gewijzigd door jurroen op 18-12-2021 14:49 . Reden: PoE informatie toegevoegd ]

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • +2 Henk 'm!
thaMini schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:42:
UDM en UDM Pro allebei niet. UDM Pro SE en UDR wel. Als ik het goed lees.
Maar op 2 portjes. Zodra jij je netwerk uitbreiden door iets aan je UDR aan te sluiten doe er beter aan om gewoon een extra poe switch te gebruiken voor de voeding van je tv-switch, Slaapkamer switch, studeerkamer switch, tuin WiFi, zolder Wifi, cameras enz.

Die 2 poe portjes zijn leuk om te ontdekken wat de voordelen van poe+ zijn maar zodra je poe ontdekt kom je direct tot de conclusie; 2 is te weinig :-) en de volgende conclusie is dan mijn UDR is te langzaam voor het aantal devices en clients. Een cloud key is al beperkt inzetbaar vanwege performance problemen met zoon ongeveer 15 devices en en het gemiddeld bij horende aantal clients

[ Voor 22% gewijzigd door xbeam op 18-12-2021 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strontvlieg
  • Laatst online: 26-09 20:28
Ik heb mijn Unifi op een Cloudkey v1 (v1.1.19) geüpgrade van 6.5.53-16673-1 naar
6.5.55-16678-1 via de SSH procedure op de ui website. In het verleden ook gedaan en toen ging het prima..

Dit keer kom ik niet meer in de Unifi webinterface.
De webbrowser geeft: HTTP Status 404 – Not Found
Verder kan ik de Unifi App op de telefoon ook geen verbinding meer maken.

De webserver op poort 80 reageert wel en ik kan wel in de Cloudkey Settings komen. Hier kan ik o.a. Unifi stoppen en starten.

Verder werkt SSH ook gewoon.
Via het commando 'service unifi status', zie ik dat de Unifi ervice wel draait.

Ik de software meerdere malen opnieuw geïnstalleerd, de Cloudkey gereboot. Tenslotte heb ik een backup gerestored. Geen resultaten.

Kan ik nog iets proberen voordat ik een 'Reset to defaults' ga doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogiertw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-09 22:36
Ik kan nog steeds niet bij mijn UDM Pro via de Unifi Remote Acces (cloud). Van de week stond er nog een melding van Partial outage, maar nu niet meer. Echter geeft hij de UDM Pro mooi als offline weer. Hebben meer mensen hier nog last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
rogiertw schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:17:
Ik kan nog steeds niet bij mijn UDM Pro via de Unifi Remote Acces (cloud). Van de week stond er nog een melding van Partial outage, maar nu niet meer. Echter geeft hij de UDM Pro mooi als offline weer. Hebben meer mensen hier nog last van?
Reboot je UDM eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogiertw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-09 22:36
Thnx voor de tip. Doe ik vanavond ff, krijg kids op mijn dag als ik dat nu in spitsuur doe.. ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
xbeam schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:58:
[...]

Voor de volgende keer. Volgens mij heb altijd 2 uitvoering de slim/dunne/plate nuc en fat/dikke/hoge NUC waarbij volgens mij de laatste wel ruimte voor een 2.5”ssid heeft.
Klopt, heb ik er 2 van, superhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini

thaMini

Tool !!

xbeam schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:02:
[...]

Maar op 2 portjes. Zodra jij je netwerk uitbreiden door iets aan je UDR aan te sluiten doe er beter aan om een gewoon extra poe switch te gebruiken voor de voeding van je tv-switch, Slaapkamer switch, studeerkamer switch, tuin WiFi, zolder Wifi, cameras enz.

Die 2 poe portjes zijn leuk om te ontdekken wat de voordelen van poe+ zijn maar zodra je poe ontdekt kom je direct tot de conclusie; 2 is te weinig :-) en de volgende conclusie is dan mijn UDR is te langzaam voor het aantal devices en clients. Een cloud key is al beperkt inzetbaar vanwege performance problemen met zoon ongeveer 15 devices en en het gemiddeld bij horende aantal clients
Daar heb je helemaal gelijk in, misschien dat het een goede zet is om mensen in het ecosysteem te krijgen, te zien aan de prijs.

Ik vraag me trouwens af in hoeverre de chip-shortage de configuratie heeft beinvloed.

Be small, act BIG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strontvlieg
  • Laatst online: 26-09 20:28
nero355 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:11:
@Strontvlieg
Inloggen met SSH en dan de Container handmatig een schop geven :?

Of eventueel in de Container zelf rondneuzen en kijken of alle Services draaien, zoals MongoDB en Java en zo ??

Check ook je logging...

Succes alvast! :)
Dank voor je reactie. Uit de logs werd ik helaas niet veel wijzer.

Daarna de CloudKey een factory reset gegeven met het plan om een backup terug te zetten.

Het restoren van backups leidde helaas niet tot het terugzetten van de instellingen. Wel leidde het tot het opnieuw verdwijnen van de webinterface van de Unifi Controller.

De hoop in het restoren van een backup ook maar opgegeven en het hele Unifi spul een factory reset gegeven en alles opnieuw geconfigureerd in de Controller. Gelukkig ging dat vrij probleemloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Strontvlieg schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:56:
De hoop in het restoren van een backup ook maar opgegeven en het hele Unifi spul een factory reset gegeven en alles opnieuw geconfigureerd in de Controller. Gelukkig ging dat vrij probleemloos.
Typical CK2+ gezeik dus... -O-

Ik had je dat ook gelijk kunnen vertellen, maar ik hoopte stiekem dat het niet nodig zou zijn... jammer... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-09 20:04
Heb hier een Cloudkey gen2+ van net een jaar oud.
Na een herstart gaat deze compleet niet meer aan.
Van de week een update gedraaid dat heeft dagen goed gewerkt.
Ik moest hem even uitzetten omdat ik wat kabels wilde verleggen in de meterkast en nu zit er totaal geen teken van leven meer in.
Iemand een idee om hem weer tot leven te wekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-09 20:04
nero355 schreef op zondag 19 december 2021 @ 18:34:
@ComTech
Misschien het bekende brakke accu verhaal dat nog meer problemen veroorzaakt :?
Daar weet ik niks van ga me er eens in verdiepen.

Inmiddels aangesloten op een andere POE switch en er zit weer leven in.
Hij is helaas wel alle apparaten kwijt erg raar zal vast komen door het niet goed afsluiten toen de stroom eraf ging.
Gelukkig nog een recente back-up deze teruggezet en het draait weer.
Maar de accu is denk ik wel defect, hij is nog geen jaar dus neem aan dat dat onder garantie valt.
Pagina: 1 ... 157 ... 327 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.