[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 158 ... 327 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:52
ComTech schreef op zondag 19 december 2021 @ 18:55:
[...]

Daar weet ik niks van ga me er eens in verdiepen.

Inmiddels aangesloten op een andere POE switch en er zit weer leven in.
Hij is helaas wel alle apparaten kwijt erg raar zal vast komen door het niet goed afsluiten toen de stroom eraf ging.
Gelukkig nog een recente back-up deze teruggezet en het draait weer.
Maar de accu is denk ik wel defect, hij is nog geen jaar dus neem aan dat dat onder garantie valt.
Ik heb een note in mijn agenda voor maandelijks de stekker eruit, eerst wel ff een bu maken uiteraard.
Op het display hoort hij netjes af te sluiten na stroomverlies, doet hij dat niet dan zou ik ook gebruik maken van de garantie.Er zijn heeeeeeel veel topics over defecte accu ckg2+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:04
Accu is denk gewoon overleden net nog even getest valt meteen uit.
Binnenkort maar eens terugsturen voor garantie.
Maar hoe ga je een paar weken zonder overbruggen?
Iemand tips? Ik kan wel lokaal een controller opzetten in docker heb een server 24/7 draaien.
Kwestie van backup maken en terugzetten ? Ik herinner me ineens aardig wat drama wat ik ooit had om devices aan de controller toe te voegen wat totaal niet ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:25
ComTech schreef op zondag 19 december 2021 @ 20:09:
Iemand tips? Ik kan wel lokaal een controller opzetten in docker heb een server 24/7 draaien.
Kwestie van backup maken en terugzetten ? Ik herinner me ineens aardig wat drama wat ik ooit had om devices aan de controller toe te voegen wat totaal niet ging.
Ik heb mijn CK+ ook een paar maanden geleden omgeruild. Als je netwerk up-and-running is kan je prima een tijdje zonder je Cloud Key. Je netwerk draait prima zonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Vraagje; bij een maat in het voorjaar een USG + Switch 8 lite + CK gen2 Plus en wat camera's geïnstalleerd. Draaide perfect, maar sinds vorige week gaf de CK gen2 Plus geen sjoege meer (PoE aangesloten op Switch 8 lite).

Na wat Google'n eens geprobeerd om hem via USB-C (met Nintendo Switch adapter) op te starten en dan draait hij gewoon weer goed, dus hardwarematig lijkt er niets mis.

Iemand een idee wat er mis kan zijn? Lijkt haast wel een firmware-update die ervoor heeft gezorgd dat het niet meer functioneert via PoE..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Pepppie schreef op maandag 20 december 2021 @ 09:02:
Vraagje; bij een maat in het voorjaar een USG + Switch 8 lite + CK gen2 Plus en wat camera's geïnstalleerd. Draaide perfect, maar sinds vorige week gaf de CK gen2 Plus geen sjoege meer (PoE aangesloten op Switch 8 lite).

Na wat Google'n eens geprobeerd om hem via USB-C (met Nintendo Switch adapter) op te starten en dan draait hij gewoon weer goed, dus hardwarematig lijkt er niets mis.

Iemand een idee wat er mis kan zijn? Lijkt haast wel een firmware-update die ervoor heeft gezorgd dat het niet meer functioneert via PoE..
Kabeltje ook vervangen? Heb wel eens gehad dat de kabel nét niet goed was en dus geen stroom ging lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Vorkie schreef op maandag 20 december 2021 @ 09:05:
[...]

Kabeltje ook vervangen? Heb wel eens gehad dat de kabel nét niet goed was en dus geen stroom ging lopen.
Zeker, daar zit het hem echt niet in. Ook op een andere switch wil hij via de PoE simpelweg niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand tips?

Ik kan wel lokaal een controller opzetten in docker heb een server 24/7 draaien.
- pricewatch: Raspberry Pi 3 Model B 1GB
- https://tweakers.net/voed...pply_p476675/vergelijken/
- https://www.dataio.nl/san...icro-sd-32gb-met-adapter/
- En dan nog een leuke behuizing met voldoende ventilatie/koeling die het handigst is voor jouw situatie...

Of gewoon zoiets : V&A aangeboden: Gigabyte BRIX GB-BACE-3150 - incl RAM en 500gb HDD en W10 PRO...
Zonder de Windows rommel en gewoon Linux erop uiteraard! >:) :+

Zijn IMHO de twee beste opties voor DIY UniFi Controller installaties! d:)b 8) _O_ :*)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Mijn CloudKeys (v3) blijven ook doodgaan. Heb er twee zodat ik kan rouleren in de garantie, maar volgend jaar houd dat op en moet ik wat anders gaan verzinnen. Dan zijn ze ook allebei zo'n acht keer omgeruild.

De eerste twee of drie maanden werken ze perfect, dan gaan ze elke paar dagen belly up maar werkt een power cycle en een reset nog. Daarna gaan ze volledig dood. Soms doen ze dan helemaal niks meer, andere keren geven het dashboard en de admin interface 404s wat niet te verhelpen is met een reset.

Ik heb alle combinaties van switches (Unifi & Netgear, POE) netwerkkabels, SD-kaartjes, USB adapters, stroomgroepen, etc. geprobeerd. Niks helpt en dus heb ik me maar neergelegd bij de beroerde kwaliteit van die dingen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-09 15:35
Dat heeft waarschijnlijk te maken omdat je afwijkende poorten gebruikt icm Docker. Heel simpel op te lossen SSH naar je devices en set-inform draaien met het juiste ip + poort.
code:
1
set-inform http://[ip controller]:[port]/inform

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:21
nero355 schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:38:
[...]

- En dan nog een leuke behuizing met voldoende ventilatie/koeling die het handigst is voor jouw situatie...

Of gewoon zoiets : V&A aangeboden: Gigabyte BRIX GB-BACE-3150 - incl RAM en 500gb HDD en W10 PRO...

Zijn IMHO de twee beste opties voor DIY UniFi Controller installaties! d:)b 8) _O_ :*)
En dan voor die laatste gebruik maken van de volgende tutorial:
https://www.webstijlen.nl...tainer-en-ap-installeren/

edit: wel de windows licentie in de doos laten uiteraard :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:04
nero355 schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:38:
[...]

Ik heb een server draaien met proxmox waarin ook 2 Ubuntu Docker VM's draaien dus dat kan daar nog makkelijk bij.
Heb intussen een nieuwe controller opgezet in Docker .
Hari-Bo schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:42:
[...]

Dat heeft waarschijnlijk te maken omdat je afwijkende poorten gebruikt icm Docker. Heel simpel op te lossen SSH naar je devices en set-inform draaien met het juiste ip + poort.
code:
1
set-inform http://[ip controller]:[port]/inform
Dat set inform commando wist ik nog van de vorige keer, probleem was even dat ik niet met ssh kon inloggen, opgeslagen wachtwoord was fout.
Uiteindelijk de goede gevonden (in de oude controller) en alles in 1x kunnen overzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kunnen we we het deurbel topic niet beter het protect forum van maken.
Ps iemand een idee wat er AI aan deze nieuwe camera is ?
This camera heeft de zelfde soc/cpu als de UDR router
Quad core Arm® Cortex®-A53 based chip
2 GB LPDDR4
8GB eMMC
7.68W 802.3af PoE 37 to 57VDC
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nmk9RZ8E9wjI-0TaG9YVA1jXKCk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lWJCsp0n70UcKubOGmNVi52K.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 76% gewijzigd door xbeam op 20-12-2021 20:16 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-09 17:47
xbeam schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:09:
Kunnen we we het deurbel topic niet beter het protect forum van maken.
Ps iemand een idee wat er AI aan deze nieuwe night camera is ?
[Afbeelding]
Wat ik uit deze video opmaak kan de camera auto’s, mensen, etc herkennen en taggen

[ Voor 23% gewijzigd door HKLM_ op 20-12-2021 20:17 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maar hij is 4K en goedkoper dan de 4K pro deze doet hier ook car en people detection op 25 meter. Alleen hij telt geen aantal mensen/ auto maar dat lijkt mij meer een applicatie ding.

Ziet het Al >:) geen optical zoom
https://dl.ui.com/ds/uvc-ai-bullet_ds.pdf

[ Voor 6% gewijzigd door xbeam op 20-12-2021 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:05
Ik was op de hoogte van de Ubiquiti Cloud/AWS storing en ik zag op de status pagina dat het allemaal verholpen zou moeten zijn.

Alleen ik kan nog niet via de cloud inloggen op mijn UDMP, volgens het dashboard is deze offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
nielsn schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:08:
Ik was op de hoogte van de Ubiquiti Cloud/AWS storing en ik zag op de status pagina dat het allemaal verholpen zou moeten zijn.

Alleen ik kan nog niet via de cloud inloggen op mijn UDMP, volgens het dashboard is deze offline.
Mijn UDM Pro is daar online op Unifi.ui.com

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:05
HKLM_ schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:14:
[...]

Mijn UDM Pro is daar online op Unifi.ui.com
Dat is bij mij dus niet het geval. Ik zal hem straks eens herstarten wanneer iedereen in bed ligt.

Een herstart en mijn UDMP is weer via de cloud te benaderen, ik had het kunnen weten. :+

[ Voor 15% gewijzigd door nielsn op 20-12-2021 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb even de nieuwste applicatie en firmware getest maar de 4G-Pro kan daarmee ook mensen en auto’s tellen, taggen en de hotspots weergeven in het donker op 60foot (25 meter)
Auto’s tellen in het donker (zonder IR )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RqdVUA-SkRlap6-koR1qwkvKioQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5eC1JAOIMOVPF5OeKm39fzeN.jpg?f=fotoalbum_large

mensen/fietser taggen op 25 meter, dus wat is er AI aan de AI versie ?
Ik kan het mij voorstellen dat dit vanwege meer geheugen en CPU alle bij de AI soepeler loopt. Maar hij lijkt dus geen directe functie upgrade
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UKvJFT3mq37YN40reHFODys1LY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ki14HS5G3WahETaLg7yhICgH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door xbeam op 21-12-2021 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb een Unifi setup van 5 AP's in en om het huis. Homey bestuurt mijn hele huis, wat veel gebaseerd is op tracking van onze telefoons. Roaming tussen de AP's gaat uitstekend, maar sinds een week (of 2?) wordt het juiste AP vertraagd weergegeven in de controller.

Voorbeeld: ik kom thuis, mijn iPhone verbindt met AP Tuin. Ik loop door naar binnen, en mijn iPhone houdt zijn internetverbinding. Roaming werkt dus, want binnen is er geen ontvangst op 5 GHz van het AP Tuin. Maar de controller zegt/denkt nog dat mijn iPhone verbonden is met AP Tuin.

Ik installeer altijd de laatste firmware updates en controller (6.5.55 in docker op mijn Synology). Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Ik zou kunnen proberen om te downgraden, maar zit dit in de controller of in de AP's? Beide hebben recent updates gehad.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
TKroon schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 07:44:
Ik heb een Unifi setup van 5 AP's in en om het huis. Homey bestuurt mijn hele huis, wat veel gebaseerd is op tracking van onze telefoons. Roaming tussen de AP's gaat uitstekend, maar sinds een week (of 2?) wordt het juiste AP vertraagd weergegeven in de controller.

Voorbeeld: ik kom thuis, mijn iPhone verbindt met AP Tuin. Ik loop door naar binnen, en mijn iPhone houdt zijn internetverbinding. Roaming werkt dus, want binnen is er geen ontvangst op 5 GHz van het AP Tuin. Maar de controller zegt/denkt nog dat mijn iPhone verbonden is met AP Tuin.

Ik installeer altijd de laatste firmware updates en controller (6.5.55 in docker op mijn Synology). Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Ik zou kunnen proberen om te downgraden, maar zit dit in de controller of in de AP's? Beide hebben recent updates gehad.
Nee, dat zou niks met 6.5.55 te maken moeten hebben die hebben wij op meerdere plekken en thuis zelf ook draaien zonder problemen. Ik zou je wifi punten en/of router eens even opnieuw starten.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +3 Henk 'm!

KwetsbaarheidLog4j versie 2.16

Nieuwsbericht | 18-12-2021 | 15:52
Apache heeft vandaag bekend gemaakt dat er een Denial-of-Service-kwetsbaarheid (zie Cybersecurity Woordenboek p. 42) zit in de gisteren uitgebrachte versie 2.16.0 van Log4j.
Voor deze nieuwe kwetsbaarheid (CVE-2021-45105) hebben wij een update uitgebracht van ons eerdere beveiligingsadvies: https://www.ncsc.nl/actueel/advisory?id=NCSC-2021-1052.

De ernst van deze kwetsbaarheid zou in een normale situatie niet op HIGH/HIGH worden ingeschaald. Dat betekent dat hij minder ernstig is dan de kwetsbaarheden 2.0-beta9 t/m 2.12.1 en 2.13.0 t/m 2.15.0 in eerdere versies van Log4j 2.0. Deze worden nog steeds door versie 2.12.2 en 2.16.0 verholpen.

Het NCSC raadt u aan door te gaan met patchen en hierbij gebruik te maken van de laatste versies die beschikbaar zijn gesteld door Apache. Mocht u inmiddels overgeschakeld zijn naar versie 2.16.0, dan raden wij u aan eerst de versies te updaten waar aanvallers ongewild en op afstand een programmacode op kunnen laten uitvoeren (versies 2.0-beta9 t/m 2.12.1 en 2.13.0 t/m 2.15.0). En pas als u dit heeft afgerond, applicaties te updaten van versie 2.16.0 naar versie 2.17.0.

Voor een overzicht van overige maatregelen die u kunt nemen, verwijzen wij u graag naar het meest actuele handelingsperspectief op onze website: https://www.ncsc.nl/log4j.

Naar verwachting zullen er nog meer kwetsbaarheden in (nieuwe) Log4j versies gevonden worden, gezien de ongekende aandacht die het programma wereldwijd krijgt vanwege de ernst van de eerder genoemde kwetsbaarheden en omdat Log4j in een zeer grote hoeveelheid applicaties is verwerkt. Het NCSC houdt nieuwe ontwikkelingen nauwgezet bij, en zal u hier via deze website over blijven informeren.
Important: Security Vulnerability CVE-2021-45105
The Log4j team has been made aware of a security vulnerability, CVE-2021-45105, that has been addressed in Log4j 2.17.0 for Java 8 and up.
Summary: Apache Log4j2 does not always protect from infinite recursion in lookup evaluation.

Details

Apache Log4j2 versions 2.0-alpha1 through 2.16.0 did not protect from uncontrolled recursion from self-referential lookups. When the logging configuration uses a non-default Pattern Layout with a Context Lookup (for example, $${ctx:loginId}), attackers with control over Thread Context Map (MDC) input data can craft malicious input data that contains a recursive lookup, resulting in a StackOverflowError that will terminate the process. This is also known as a DOS (Denial of Service) attack.

Mitigation

From version 2.17.0 (for Java 8), only lookup strings in configuration are expanded recursively; in any other usage, only the top-level lookup is resolved, and any nested lookups are not resolved.

In prior releases this issue can be mitigated by ensuring your logging configuration does the following:

In PatternLayout in the logging configuration, replace Context Lookups like ${ctx:loginId}or $${ctx:loginId} with Thread Context Map patterns (%X, %mdc, or %MDC).
Otherwise, in the configuration, remove references to Context Lookups like ${ctx:loginId} or $${ctx:loginId} where they originate from sources external to the application such as HTTP headers or user input.
Reference

Please refer to the Security page for details and mitigation measures for older versions of Log4j.
Unifi 6.5.55 zelf patchen
Om dat een officiële update langer dan veracht zich laat wachten. heb ik vannachts zelf gepacht en dat werkt tot nu toe prima

Wat te doen?
download log4j (Log for jay/ java) hier
https://www.apache.org/dy...ache-log4j-2.17.0-bin.zip
Waneer gedownload kopier deze 3 blauw geselecteerde bestande vanuit het zip bestand naar een tijdelijke map.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4sl-p1_OB3NcXr4OI9vuExPFBJ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tWx88BwPdFh5Na2QGGA7uB8L.jpg?f=fotoalbum_large
Hernoem ze daar naar 2.16.0
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PcW2dmqTRHpCZh_KtU9OBNDiMeA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9yB7pbFCqWz60NZUcSdcrWG6.jpg?f=fotoalbum_large
Kopieer en overschrijf de hernoemde bestanden naar de unifi controller lib(library) map/folder/directory
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-yLKNTElEseJn7eWIgfIao6CMD4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fuPwQG98fcky6xmQAz7NkQR2.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijder de gedownloade log4j zip bestanden en de werk map (tijdelijke aangemaakte hernoemer map) en herstart de controller of computer.

En klaar is Kees.

[ Voor 50% gewijzigd door xbeam op 24-12-2021 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 08:40
Wanneer komt de Dream Machine Pro eens beschikbaar? Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
wvkreg schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:35:
Wat bedoel je? De UDM Pro is er toch al jaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Hulliee schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:40:
[...]

Wat bedoel je? De UDM Pro is er toch al jaren?
Ik bedoel de andere versie met PoE poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
wvkreg schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:42:
[...]

Pas nog eentje binnen gekregen uit EA programma.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
wvkreg schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:42:
[...]

De SE. Die is nog in early access, wanneer ie daar uit komt weet niemand volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Gizzy schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:45:
[...]

Pas nog eentje binnen gekregen uit EA programma.
Ik heb me ook aangemeld, maar al maanden niks gehoord.

De SE inderdaad.

[ Voor 4% gewijzigd door wvkreg op 21-12-2021 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
nielsn schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:21:
[...]
Dat is bij mij dus niet het geval. Ik zal hem straks eens herstarten wanneer iedereen in bed ligt.

Een herstart en mijn UDMP is weer via de cloud te benaderen, ik had het kunnen weten. :+
Hier hetzelfde probleem, een reboot heeft het inderdaad verholpen. Kreeg ook geen push-notificaties vanuit Protect meer binnen, dat werkt nu ook weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 14:47

mvds

Totally awesome!

wvkreg schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:35:
Die was een tijdje geleden op voorraad hoor, ik heb de mijne binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

wvkreg schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:46:
[...]

Ik heb me ook aangemeld, maar al maanden niks gehoord.

De SE inderdaad.
Hmm ja, het is slimmer om de site gewoon in de gaten te houden. En mensen melden het hier ook als ze weer op voorraad zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizzy
mvds schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:21:
[...]

Hmm ja, het is slimmer om de site gewoon in de gaten te houden. En mensen melden het hier ook als ze weer op voorraad zijn.
Ik heb gewoon mail reminder aangezet en meteen besteld toen deze leverbaar was. Trouwens ook een dream router die kon ik niet laten staan voor die prijs.

De SE was niet voor mezelf.

[ Voor 3% gewijzigd door Gizzy op 21-12-2021 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Gizzy schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:23:
[...]

Ik heb gewoon mail reminder aangezet en meteen besteld toen deze leverbaar was. Trouwens ook een dream router die kon ik niet laten staan voor die prijs.

De SE was niet voor mezelf.
Ik heb die ook aan staan maar ik heb nog nooit een mail gehad daarvan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Bij de oude interface kon je events zien als een apparaat ging roamen. Iemand een idee waar je dit nu kan terug vinden? Notifications laat enkel firmware updates zien.
domme vragen bestaan niet :+

Whatever.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pikes01
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 02-02 17:18
Pepppie schreef op maandag 20 december 2021 @ 09:02:

Ik heb hetzelfde voorgehad. interne voeding/power regulator kapot. RMA gedaan en nieuwe gekregen. Sindsdien zorg ik voor een beter koeling van de CK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
pikes01 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:43:
[...]

Ik heb hetzelfde voorgehad. interne voeding/power regulator kapot. RMA gedaan en nieuwe gekregen. Sindsdien zorg ik voor een beter koeling van de CK.
Accu schijnt ook wel eens te overlijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Harmen schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:28:
Bij de oude interface kon je events zien als een apparaat ging roamen. Iemand een idee waar je dit nu kan terug vinden? Notifications laat enkel firmware updates zien.
domme vragen bestaan niet :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cpMvAifSwQ-WNHUXJ7EpqPg-XuU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wBjdNzfHo0pbtN7o0RKxFD2s.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Thanks voor de hint @xbeam, die hebben ze mooi verstopt zeg. ;)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:33
Ik heb een vraagje over de ping tijden. Over het algemeen is deze rond de 10 - 15 ms. Maar nu iedereen weer thuis werkt en les volgt zie ik dat de ping tijden oplopen naar iets boven de 50 ms continu. We zitten dan met 4 personen tegelijk online, 2 personen veelal aan de Teams meeting en 2 in Zoom meetings. Daarnaast gebruiken we onze smartphones tussentijds en zijn er een aantal smarthome apparaten aangesloten.

Qua apparatuur heb ik een UDM-Pro, een US-24-250W switch, een aantal U6-LR accesspoints en paar USW-Flex-mini switches. Waar mogelijk is apparatuur bekabeld aangesloten, anders via Wifi. Ik gebruik een wifi netwerk op 2,4 GHz voor 'traag' verkeer en een 5 GHz voor snel verkeer (Wifi5 en Wifi6 apparaten).

Voor internet heb ik een Ziggo Internet Giga abonnement welke via een modem in bridge (Broadcomm chipset) verbonden is.

Ik ervaar een uitstekende internetverbinding en uitstekende wifi verbindingen maar die stijgende ping kan ik niet verklaren. Is het gewoon de belasting van de router die hier voor zorgt? Of het modem? Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 11:36
Denk dat het gewoon de belasting van de modem / router is die voor een hogere ping zorgt.

Zeker als het nu wat drukker is als iedereen thuis constant zit te uploaden of downloaden.

Mijn ervaring bij ziggo is dat zodra ik redelijk wat van de upload capaciteit vraag, alles in elkaar zakt inclusief ping.

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
robertwebbe schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:26:
Ik heb een vraagje over de ping tijden. Over het algemeen is deze rond de 10 - 15 ms. Maar nu iedereen weer thuis werkt en les volgt zie ik dat de ping tijden oplopen naar iets boven de 50 ms continu. We zitten dan met 4 personen tegelijk online, 2 personen veelal aan de Teams meeting en 2 in Zoom meetings. Daarnaast gebruiken we onze smartphones tussentijds en zijn er een aantal smarthome apparaten aangesloten.

Qua apparatuur heb ik een UDM-Pro, een US-24-250W switch, een aantal U6-LR accesspoints en paar USW-Flex-mini switches. Waar mogelijk is apparatuur bekabeld aangesloten, anders via Wifi. Ik gebruik een wifi netwerk op 2,4 GHz voor 'traag' verkeer en een 5 GHz voor snel verkeer (Wifi5 en Wifi6 apparaten).

Voor internet heb ik een Ziggo Internet Giga abonnement welke via een modem in bridge (Broadcomm chipset) verbonden is.

Ik ervaar een uitstekende internetverbinding en uitstekende wifi verbindingen maar die stijgende ping kan ik niet verklaren. Is het gewoon de belasting van de router die hier voor zorgt? Of het modem? Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
Dat is normaal voor ziggo. Met ziggo deel je internet met de hele wijk dus meer buren er thuis werken hoe trager (hogere latency ) verbinding wordt

DSL heeft over het algemeen een betere latency dan coax/ziggo omdat overboeking veel lager is.

[ Voor 8% gewijzigd door xbeam op 21-12-2021 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

robertwebbe schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:26:
Ik heb een vraagje over de ping tijden. Over het algemeen is deze rond de 10 - 15 ms.
...
Of het modem? Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
Denk dit wel normaal is, zie onderstaande pingplot van de laatste 30uur.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/71cfcLY/Screenshot-2021-12-21-130340.png

Rond 7u wordt iedereen wakker, 2 dames op de tablet en ik op de telefoon. Rond 8u ben ik begonnen met werken. Heb je Qos aanstaan op de router? Dit kan in sommige gevallen ook helpen, ik ging van B/B/B naar A+/A/A+ (http://www.dslreports.com/speedtest). Gebruik zelf Opnsense als router op een Sophos SG115.

[ Voor 5% gewijzigd door Harmen op 21-12-2021 13:04 ]

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Hebben meer mensen last gehad dat IPv6 stopte met werken op de UDM/USG etc. Ik merkte afgelopen dagen dat mijn IPv6 only website niet meer te bereiken was… een reboot van de UDM Pro lost het op maar waar dat nou in zit?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:33
Harmen schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:52:
[...]
Denk dit wel normaal is, zie onderstaande pingplot van vanmorgen tot nu.

Rond 7u wordt iedereen wakker, 2 dames op de tablet en ik op de telefoon. Rond 8u ben ik begonnen met werken. Heb je Qos aanstaan op de router? Dit kan in sommige gevallen ook helpen, ik ging van B/B/B naar A+/A/A+ (http://www.dslreports.com/speedtest). Gebruik zelf Opnsense als router op een Sophos SG115.
Ik heb die Speedtest gedaan en kwam op A+/A+/A+. Maar het is nu ook nog lunchtijd.

QoS op de UDM-Pro is toch de "Enable Smart Queues" instelling? Die staat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-09 11:42
Ik heb de UDM Pro SE en zoek naar de ipv6 oplossing :-)
Als ik WAN instel op DHCPv6 met prefix delegation size 48
en
op de LAN instel "ipv6 interface type, prefix delegation" met ipv6 RA.
Dan werkt het prima.

Ik wil echter op een apart VLAN ook ipv6 en daar kan ik alleen kieze voor NONE of STATIC.
Nu dacht ik het ipv6 subnet te splitten in stukken en ook de LAN kant static te maken.
Maar hoe ik de gateway dan ook invul, hij blijft op invalid address staan.
Is er hier iemand met een voorbeeld ?
(bijv xs4all /48)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06:48
HKLM_ schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:54:
Hebben meer mensen last gehad dat IPv6 stopte met werken op de UDM/USG etc. Ik merkte afgelopen dagen dat mijn IPv6 only website niet meer te bereiken was… een reboot van de UDM Pro lost het op maar waar dat nou in zit?
Heb je de IPv6 firewall aangepast en misschien iets te strakke ICMPv6 regels gemaakt? Ik heb dit probleem ook op mijn Mikrotik gehad en daar kwam het door een te strenge default firewall ruleset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

robertwebbe schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:03:
[...]

Ik heb die Speedtest gedaan en kwam op A+/A+/A+. Maar het is nu ook nog lunchtijd.
QoS op de UDM-Pro is toch de "Enable Smart Queues" instelling? Die staat uit.
Heb wel unifi thuis, maar enkel aps. Gebruik de de volgende settings in Opnsense:
https://forum.opnsense.org/index.php?topic=7423.0

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
lolgast schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:16:
[...]

Heb je de IPv6 firewall aangepast en misschien iets te strakke ICMPv6 regels gemaakt? Ik heb dit probleem ook op mijn Mikrotik gehad en daar kwam het door een te strenge default firewall ruleset
Ik gebruik de standaard unifi ipv6 regels

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

UniFi OS - Dream Machines 1.11.0 is uit!
https://community.ui.com/...76-499b-9169-bf6dfbbcc209

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/solEBapo69.png/raw

Betekend dit dat de througput van PPPoE met IDP/IDS ingeschakeld nu *eindelijk* boven de 700-800Mbps uitkomt? 3,5Gbps wordt beloofd volgens de datasheet, maar dat heb ik (en vele anderen met mij) nooit gehaald.

Even wachten totdat Cody van Mactelecom het getest heeft, ik weet dat hij hetzelfde probleem ondervind en dit dan ook scherp in de gaten houdt.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Mijn UDM zonet geüpdatet naar OS 1.11.0 en network van 6.5.55 7.0.15.
Hiermee functioneert het detecteren van een actieve internetlijn weer en is dit ook zichtbaar in app.

Blijkbaar is OS 1.11 ook net uit. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Quad op 21-12-2021 14:45 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:16
Freekers schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:43:

[Afbeelding]

Betekend dit dat de througput van PPPoE met IDP/IDS ingeschakeld nu *eindelijk* boven de 700-800Mbps uitkomt? 3,5Gbps wordt beloofd volgens de datasheet, maar dat heb ik (en vele anderen met mij) nooit gehaald.

Even wachten totdat Cody van Mactelecom het getest heeft, ik weet dat hij hetzelfde probleem ondervind en dit dan ook scherp in de gaten houdt.
Ik heb de Beta's geïnstalleerd en kan je melden dat dit issue is gefixed. Ik haal met Gbit nu +- 90Mb's netto. Hebben het hier een tijd geleden over gehad in dit forum mocht je het interessant vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

mr.DJ95 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:45:
[...]

Ik heb de Beta's geïnstalleerd en kan je melden dat dit issue is gefixed. Ik haal met Gbit nu +- 90Mb's netto. Hebben het hier een tijd geleden over gehad in dit forum mocht je het interessant vinden.
Top! Heb ik helemaal gemist, dank voor de terugkoppeling iig :)

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-09 16:25

[Afbeelding]

Ik dacht dat in deze versie ook de L2TP change zat dat je deze op een VLAN kon laten uitkomen.
Helaas kan ik de release notes van de beta hierover niet meer vinden :(

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
Ik zie in de beta ook UniFi Network Application 7.0.15 staan :P

https://community.ui.com/...96-4444-9362-b4d1acf3056f

Improvements
Add Allow Weak Ciphers option to L2TP VPN (requires UDM FW 1.12.0 or newer).
Add a white theme to the settings page.
Add Multicast DNS setting for each Network.
Add limits for data retention settings.
Add UniFi Device disconnect notifications.
Add WebRTC support for Apple M1 chip.
Add support for reconnecting UniFi Clients, e.g. UniFi Protect WiFi cameras.
Update log4j version to 2.17.0 (CVE-2021-45105).
Implement L3 switch DHCP relay support.
Improve settings in the new user interface.
Improve dashboard in the new user interface.
Reduce Dashboard speed test duration (requires UDM FW 1.11.0 or newer).
Display gateway information for sites that have gateways on self-installs.
Improve live preview of background change in Hotspot Portal Design.
Improve Settings navigation latency.
Improve Manual Power Cycle description.
Rename WAN1 to "Default" and WAN2 to "Backup".
Change default LAN name.
Make multiple sites disabled by default.
Consider outlet configuration when copying device configuration.
Device update intervals should consider real-time update settings.
Allow forgetting device in Adoption Failed state.
Limit IPS categories for UDR.

Bugfixes
Fix ISP Utilization does not use peak transfer rates.
Fix updating locale setting for non-default sites on UniFi OS Console.
Fix USP-Plug name change.
Fix module information not showing for SFP28 ports.
Fix unable to configure 2.4GHz channel/width for BeaconHD/U6-Extender-EA.
Fix client traffic stats no updating after changing LAN subnet.
Fix Emails still refer to "Controller" on standalone setups with custom SMTP.
Fix a firewall rule validation issue.
Fix voucher showing incorrect expiration days.
Fix Hotspot Preview.
Fix missing LAN stats in the legacy statistics page.
Fix PMF selection issues in WiFi settings.
Fix page crash when changing echo server with Radio settings opened.
Fix missing statistics for WAN with a VLAN interface.
Fix Hotspot Preview uploads and add missing translations.
Redirect to correct WAN form after a speedtest.
Correctly show UDMs as unsupported in switch profiles.

[ Voor 86% gewijzigd door HKLM_ op 21-12-2021 16:32 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HKLM_ schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:25:
Ik zie in de Beta ook UniFi Network Application 7.0.15 staan :P

https://community.ui.com/...96-4444-9362-b4d1acf3056f

Improvements

Bugfixes
Tuurlijk een CVE die je oplost is geen bugfix.. Wat is en blijft dit toch een raar bedrijf.

8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
ed1703 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:33:
[...]

Tuurlijk een CVE die je oplost is geen bugfix.. Wat is en blijft dit toch een raar bedrijf.

8)7
Er zitten wel meer rare opties in waarom zou je bijvoorbeeld Allow Weak Ciphers option to L2TP VPN toestaan :?

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

HKLM_ schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:34:
[...]

Er zitten wel meer rare opties in waarom zou je bijvoorbeeld Allow Weak Ciphers option to L2TP VPN toestaan :?
Voor legacy meuk I guess :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
@xbeam met die "bugfix Update log4j version to 2.17.0 (CVE-2021-45105). in UniFi OS - Dream Machines 1.11.0 hoeft jou manuele patch niet meer ?
Of ben ik mis ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
Ik kan daar heel slecht tegen als je het al in je applicatie hebt zitten dan oke... maar je gaat het toch niet toevoegen in een nieuwe versie van je applicatie 8)7

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 28-09 18:47

Mr-D.

interpunctie? no hero here

[Afbeelding]

draait hier al een paar dagen probleemloos,
word er wel een beetje moe van dat de if tables steeds een paar ID's opschuiven, dat ze SNMP steeds slopen vind ik niet zo erg maar moet wel steeds mijn wemos D1 steeds van een nieuwe config voorzien om de snelheid uit te lezen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MI0ynP1lXxNgrsxQJqD-C19kJXI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KVibVKNAHSKt6UuPsE1SRH4m.jpg?f=fotoalbum_medium

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HKLM_
Ff snel versie 7 op Windows 11 geinstalleerd :P Je kan gelukkig nog terug naar de classic interface maar de witte interface doet de nieuwe GUI wel zeer goed en een aantal items zien er echt beter uit dan in de huidige gui :o

Alleen die banner is jammer haha de bovenste is weg te klikken de onderste niet. }:O

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jLf6_wOZ06-QMMQp5pAC7rekWvA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TRfZeW1SXTQntdOogMU2ldI4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lGVBwBFaGU0OhSd9XaW-5zQdJrU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oYUj05PbvAC1NsvJatCyHDNh.png?f=fotoalbum_large

De Country Restriction bug heeft nu netjes een eigen menu wat naar beneden schuift zodat de hele GUI niet omzeep is. Heeft wat tijd gekost maar ze komen er misschien wel :P

[ Voor 14% gewijzigd door HKLM_ op 21-12-2021 16:48 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-09 16:52

Tijntje

Hello?!

Behoorlijk Leek schreef op zondag 19 december 2021 @ 19:00:
[...]

Ik heb een note in mijn agenda voor maandelijks de stekker eruit, eerst wel ff een bu maken uiteraard.
Op het display hoort hij netjes af te sluiten na stroomverlies, doet hij dat niet dan zou ik ook gebruik maken van de garantie.Er zijn heeeeeeel veel topics over defecte accu ckg2+.
Naar aanleiding van deze post ook maar eens de kabel er uit en mijn 7 maanden oude Cloud Key Gen2 Plus valt ook direct uit.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
HKLM_ schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:36:
[...]

Ik kan daar heel slecht tegen als je het al in je applicatie hebt zitten dan oke... maar je gaat het toch niet toevoegen in een nieuwe versie van je applicatie 8)7
Puur op basis van dat zinnetje zou je kunnen zeggen dat ze de optie (lees: checkbox / aan/uit toggle) in de controller hebben toegevoegd. Het kan dus best dat die legacy zooi gewoon altijd al supported was, en je nu in 7 de keuze krijgt om die oude meuk uit te zetten. Immers staat er dat ze de optie voor "Allow oude meuk" hebben toegevoegd, niet dat het ondersteunen van de legacy meuk nieuw is, noch wat de default optie is (aan, om backwards compatible te zijn met versie waarin je het niet kon beheren bv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
RobertMe schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:05:
[...]

Puur op basis van dat zinnetje zou je kunnen zeggen dat ze de optie (lees: checkbox / aan/uit toggle) in de controller hebben toegevoegd. Het kan dus best dat die legacy zooi gewoon altijd al supported was, en je nu in 7 de keuze krijgt om die oude meuk uit te zetten. Immers staat er dat ze de optie voor "Allow oude meuk" hebben toegevoegd, niet dat het ondersteunen van de legacy meuk nieuw is, noch wat de default optie is (aan, om backwards compatible te zijn met versie waarin je het niet kon beheren bv).
True zo kan je hem ook leze :)

Cloud ☁️

Acties:
  • +3 Henk 'm!
abusimbal schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:36:
@xbeam met die "bugfix Update log4j version to 2.17.0 (CVE-2021-45105). in UniFi OS - Dream Machines 1.11.0 hoeft jou manuele patch niet meer ?
Of ben ik mis ?
Ja dat heb je mis. 1.11.0 is de versie van het OS daar zit helemaal geen bug fix voor Log4J in.

De applicatie software is kwetsbaar en niet (alpine Linux) unifi OS.Deze update levert als default/pre installatie de in middels al verouderde applicatie 6.5.54 mee waar alleen de bug fix voor (CVE-2021-44228) in zit (log4jay 2.15.0) deze update komt 10 dagen te laat. Momenteel zitten we op log4jay 2.17.0 wat betekent dat huidige in beta controller applicatie 6.5.55 met patch 2.16.0 nog steeds kwetsbaar is . Gelukkig wel veel minderen. Helaas is de verwachting is dat we er nog niet zijn en dat in log4jay 2.17.0 nog steeds kwetsbaar hebben bevat en dat er nog naar Patch log4jay 2.18.X nodig zal zijn om alles helemaal te dichten.
UniFi OS - Dream Machines 1.11.0
Overview
* This is a rolling release, everyone will receive it in the coming days!

Bundled applications
UniFi Network 6.5.54
UniFi Protect 1.20.1
UniFi Talk 1.13.4
UniFi Access 1.3.35
Ik zie nu net de dat patch van log4j version to 2.17.0 (CVE-2021-45105) samen met de unifi beta controller Application 7.0.15 sinds van middag online staat
UniFi Network Application 7.0.15
Improvements
Add Allow Weak Ciphers option to L2TP VPN (requires UDM FW 1.12.0 or newer).
Add a white theme to the settings page.
Add Multicast DNS setting for each Network.
Add limits for data retention settings.
Add UniFi Device disconnect notifications.
Add WebRTC support for Apple M1 chip.
Add support for reconnecting UniFi Clients, e.g. UniFi Protect WiFi cameras.
Implement L3 switch DHCP relay support.
Improve settings in the new user interface.
Improve dashboard in the new user interface.
Reduce Dashboard speed test duration (requires UDM FW 1.11.0 or newer).
Display gateway information for sites that have gateways on self-installs.
Improve live preview of background change in Hotspot Portal Design.
Improve Settings navigation latency.
Improve Manual Power Cycle description.
Rename WAN1 to "Default" and WAN2 to "Backup".
Change default LAN name.
Make multiple sites disabled by default.
Consider outlet configuration when copying device configuration.
Device update intervals should consider real-time update settings.
Allow forgetting device in Adoption Failed state.
Limit IPS categories for UDR.
Bugfixes
Fix ISP Utilization does not use peak transfer rates.
Fix updating locale setting for non-default sites on UniFi OS Console.
Fix USP-Plug name change.
Fix module information not showing for SFP28 ports.
Fix unable to configure 2.4GHz channel/width for BeaconHD/U6-Extender-EA.
Fix client traffic stats no updating after changing LAN subnet.
Fix Emails still refer to "Controller" on standalone setups with custom SMTP.
Fix a firewall rule validation issue.
Fix voucher showing incorrect expiration days.
Fix Hotspot Preview.
Fix missing LAN stats in the legacy statistics page.
Fix PMF selection issues in WiFi settings.
Fix page crash when changing echo server with Radio settings opened.
Fix missing statistics for WAN with a VLAN interface.
Fix Hotspot Preview uploads and add missing translations.
Redirect to correct WAN form after a speedtest.
Correctly show UDMs as unsupported in switch profiles.

[ Voor 80% gewijzigd door xbeam op 21-12-2021 20:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
xbeam schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:13:

KwetsbaarheidLog4j versie 2.16

Nieuwsbericht | 18-12-2021 | 15:52
Apache heeft vandaag bekend gemaakt dat er een Denial-of-Service-kwetsbaarheid (zie Cybersecurity Woordenboek p. 42) zit in de gisteren uitgebrachte versie 2.16.0 van Log4j.

[...]

Important: Security Vulnerability CVE-2021-45105
The Log4j team has been made aware of a security vulnerability, CVE-2021-45105, that has been addressed in Log4j 2.17.0 for Java 8 and up.

[...]

Unifi 6.5.55 zelf patchen
Om dat een officiële update langer dan veracht zich laat wachten wachten heb ik vannachts zelf gepacht en dat werkt tot nu toe prima

Wat te doen?
download log4j (Log for jay/ java) hier
https://www.apache.org/dy...ache-log4j-2.17.0-bin.zip
Waneer gedownload kopier deze 3 blauw geselecteerde bestande vanuit het zip bestand naar een tijdelijke map.
[Afbeelding]
Hernoem ze daar naar 2.16.0
[Afbeelding]
Kopieer en overschrijf de hernoemde bestanden naar de unifi controller lib(library) map/folder/directory
[Afbeelding]

Verwijder de gedownloade log4j zip bestanden en de werk map (tijdelijke aangemaakte hernoemer map) en herstart de controller of computer.

En klaar is Kees.
Dat kan beter! :P

Gewoon met SSH inloggen op je UniFi Controller en dan :

mkdir TEMP
cd TEMP
wget https://dlcdn.apache.org/logging/log4j/2.17.0/apache-log4j-2.17.0-bin.zip
unzip apache-log4j-2.17.0-bin.zip
cd apache-log4j-2.17.0-bin/
mkdir FILES
mv log4j-api-2.17.0.jar ./FILES
mv log4j-core-2.17.0.jar ./FILES
mv log4j-slf4j18-impl-2.17.0.jar ./FILES
cd FILES
mv log4j-api-2.17.0.jar log4j-api-2.16.0.jar 
mv log4j-core-2.17.0.jar log4j-core-2.16.0.jar 
mv log4j-slf4j18-impl-2.17.0.jar log4j-slf4j18-impl-2.16.0.jar
cp * /usr/lib/unifi/lib/
systemctl status unifi
systemctl restart unifi

En alles zou nu gepatched moeten zijn! :Y) 8) :*)

Bovenstaande kan je ook in een bestandje gooien :
nano log4j_Patch

En dan alle content erin gooien en opslaan via CTRL+X

Daarna :
chmod +x log4j_Patch
./log4j_Patch

En dan zou alles gepatched moeten zijn! d:)b

Maar ik lees net dat er alweer een UniFi Controller onderweg is waarin het gefixed is hierboven dus mijn oplossing heeft een zeer korte houdbaarheid :+
Waar kijk ik hier naar :?
Gizzy schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:44:
Accu schijnt ook wel eens te overlijden.
Beetje te laat : nero355 in "[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4" O-) :+

/EDIT :
De 2.17.0 versie staat ondertussen op hun ARCHIVED Servers dus let effe goed op!

https://archive.apache.or...ache-log4j-2.17.0-bin.zip

Is de nieuwe correcte URL !!! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• abusimbal
@nero355
Ik kan dat als noob zo uitvoeren gelijk je zegt ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
nero355 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:23:
[...]

mkdir TEMP
cd TEMP
mkdir FILES
cd FILES
cp * /usr/lib/unifi/lib/
systemctl status unifi
systemctl restart unifi

nano log4j_Patch

Daarna :
chmod +x log4j_Patch
./log4j_Patch

Klopt maar ik mag hopen dat waneer je dit via cmd/ power Shell of ssh kan je deze log4j upgrade al veel eerder hebt gedaan.

Als je goed naar de plaatjes kijkt zie je dat de tijdlijn van de bestanden niet kloppen. Dit is omdat ik deze screenshots achteraf heb fabriceert voor de vaak vergeten usg gebruikers met een DIY’S wat Windows set-up. De beginners kiezen meestal toch eerst van een MSI install
Maar ik lees net dat er alweer een UniFi Controller onderweg is waarin het gefixed is hierboven dus mijn oplossing heeft een zeer korte houdbaarheid :+

[...]

Push notificaties op Lock scherm van de iPad.
Wees niet zo streng. Ik ben zelf ook vaak spuit 11 omdat ik pas na reactie zie dat er al eerder gereageerd is omdat ik gewoon op volgorde de bericht lees. O-)

[ Voor 8% gewijzigd door xbeam op 22-12-2021 01:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
nero355 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 00:48:
[...]

Wat mij betreft wel! :)

Sterker nog : Ik denk dat ik het op mijn UniFi Controller 5.x.x installatie ga toepassen, nadat ik backups heb gemaakt, want ik wil helemaal niet naar de 6.x.x reeks toe! :+
Jij gaat straks naar 7.x.x })

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!
HKLM_ schreef op woensdag 22 december 2021 @ 01:09:
[...]

Jij gaat straks naar 7.x.x })
@nero355 een beetje kennende zal die wel over stappen op TP-Link (Omada?). Want de controller daarvan ziet er exact hetzelfde uit als de oude UniFi Controller.

Overigens moet ik bekennen dat ik dan wel afgelopen jaar(/jaren) lang niet meer zoveel met het netwerk spul doe dan de eerste jaren dat ik UniFi had. Maar toen ik laatst wat in de firewall moest doen vond ik het echt verschrikkelijk (op de 6.x controller met nieuwe UI).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
RobertMe schreef op woensdag 22 december 2021 @ 07:17:
[...]

@nero355 een beetje kennende zal die wel over stappen op TP-Link (Omada?). Want de controller daarvan ziet er exact hetzelfde uit als de oude UniFi Controller.

Overigens moet ik bekennen dat ik dan wel afgelopen jaar(/jaren) lang niet meer zoveel met het netwerk spul doe dan de eerste jaren dat ik UniFi had. Maar toen ik laatst wat in de firewall moest doen vond ik het echt verschrikkelijk (op de 6.x controller met nieuwe UI).
Zit ook maar te dollen hé :P En ik snap wat je bedoelt, ik merk hetzelfde voorheen fanatiek bezig en momenteel draait het en dat is en zo nu en dan wat firewall regels en dat is het wel. M.b.t de firewall regels in de nieuwe UI slaat ze de plank 100% mis er is totaal geen overzicht.

Als mijn UDM afgeschreven is (eind volgend jaar denk ik) dan stap ik over op Stormshield Firewalls en hang ik 2 ruckus unleashed punten op thuis

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!
HKLM_ schreef op woensdag 22 december 2021 @ 07:23:
[...]

Zit ook maar te dollen hé :P
Dat was ik ook aan het doen ;)
M.b.t de firewall regels in de nieuwe UI slaat ze de plank 100% mis er is totaal geen overzicht.
Niet alleen het overzicht, maar ook dat na add/edit je weer op die ellenlange Threads management pagina uit komt en je een halve dag moet scrollen om weer bij de firewall regels uit te komen bv.
Als mijn UDM afgeschreven is (eind volgend jaar denk ik) dan stap ik over op Stormshield Firewalls en hang ik 2 ruckus unleashed punten op thuis
He wat? UDM volgend jaar afgeschreven? Ik heb hier al een jaar of 5 dezelfde hardware, inclusief USG, en zie totaal geen reden om die te vervangen zolang die niet kapot is. Maar inderdaad, de kans dat die tzt een UniFi opvolger krijgt lijkt mij vrij klein. Grote kans dat het dan iets met PfSense/OPNSense/<linux variant wordt EdgeRouter zou heel misschien kunnen, maar custom apparaat / volledig OS geeft ook volledige controle. Want nu heb ik bv een VPN client op mijn thuisserver draaien die dienst doet als gateway voor één specifiek VLAN etc, en verwacht ook niet dat EdgeOS zoiets zal ondersteunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
PPPoE throughput is inderdaad merkbaar verbeterd met 1.11.0: Linux ISOs komen nu met 850Mbps binnen in plaats van 550Mbps O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:05

[Afbeelding]

Net geupdate naar 1.11 en kan bevestigen dat bug met througput van PPPoE opgelost is. Haal met KPN 1gbps met ITS en DPI aan nu dezelfde snelheid als voor de tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Mooi. Tijd om een downtime window aan te vragen bij mijn keyusers om dit in te regelen ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:05
Freekers schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:55:
Mooi. Tijd om een downtime window aan te vragen bij mijn keyusers om dit in te regelen ;)
Noodprocedure tijdens downtime was hier overigens Peppa Pig via 4G.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06:48
Lunchen jullie niet gezamelijk? :) Ik herstart dat soort dingen altijd gewoon bij de eerste hap van de eerste boterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

lolgast schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:11:
Lunchen jullie niet gezamelijk? :) Ik herstart dat soort dingen altijd gewoon bij de eerste hap van de eerste boterham
Ik heb momenteel nog iets voor de UDMP staan wat het PPPoE verkeer afhandelt en ik nu dus weg wil halen. De downtime zal dus iets langer zijn deze keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJDW
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:15
Ik mis deze meldingen ook al enige tijd.. net als de historiek welke devices wanneer connected/disconnected zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wie weet wordt dat misschien zelfs wel de 8.x.x reeks! >:) :P :+
RobertMe schreef op woensdag 22 december 2021 @ 07:17:
Hehehe! NOPE.AVI :P

Maar ik hou dat topic wel in de gaten, want opzich zijn sommige van hun producten best wel interessant als je kijkt naar de price/performance/features verhoudingen! :)
Mijn probleem is vooral dat ik hekel heb aan GUI's die zo nodig dumbed down moeten worden en zodoende ook vaak op een of andere domme telefoonapp gaan lijken... echt... :r gewoon... |:(

Doe mijn maar de webGUI zoals die was in de 5.x.x serie of de webGUI van pfSense/OPNsense of bijvoorbeeld een DrayTek Router waar ik jarenlang echt heel tevreden over was i.c.m. mijn oud xDSL lijntje! d:)b
HKLM_ schreef op woensdag 22 december 2021 @ 07:23:
M.b.t de firewall regels in de nieuwe UI slaat ze de plank 100% mis er is totaal geen overzicht.
Die hele GUI had gewoon nooit mogen bestaan! }) :+
Ik zie wel vaker dat soort Router/Firewall/VPN oplossingen langskomen, maar ik zie ook zelden echte voordelen t.o.v. een DIY Router eerlijk gezegd :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
RobertMe schreef op woensdag 22 december 2021 @ 07:41:
[...]

Dat was ik ook aan het doen ;)

[...]

Niet alleen het overzicht, maar ook dat na add/edit je weer op die ellenlange Threads management pagina uit komt en je een halve dag moet scrollen om weer bij de firewall regels uit te komen bv.

[...]

He wat? UDM volgend jaar afgeschreven? Ik heb hier al een jaar of 5 dezelfde hardware, inclusief USG, en zie totaal geen reden om die te vervangen zolang die niet kapot is. Maar inderdaad, de kans dat die tzt een UniFi opvolger krijgt lijkt mij vrij klein. Grote kans dat het dan iets met PfSense/OPNSense/<linux variant wordt EdgeRouter zou heel misschien kunnen, maar custom apparaat / volledig OS geeft ook volledige controle. Want nu heb ik bv een VPN client op mijn thuisserver draaien die dienst doet als gateway voor één specifiek VLAN etc, en verwacht ook niet dat EdgeOS zoiets zal ondersteunen.
Ja mijn mijn udm-pro is eind volgend jaar drie jaar oud :+ ongeveer 2,5 jaar oud dan is het wel tijd voor een verkoop en zelf een nieuwe opvolger / nieuw device :D

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:13
nero355 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:28:
[...]

Wie weet wordt dat misschien zelfs wel de 8.x.x reeks! >:) :P :+

[...]

Hehehe! NOPE.AVI :P

Maar ik hou dat topic wel in de gaten, want opzich zijn sommige van hun producten best wel interessant als je kijkt naar de price/performance/features verhoudingen! :)

[...]

Mijn probleem is vooral dat ik hekel heb aan GUI's die zo nodig dumbed down moeten worden en zodoende ook vaak op een of andere domme telefoonapp gaan lijken... echt... :r gewoon... |:(

Doe mijn maar de webGUI zoals die was in de 5.x.x serie of de webGUI van pfSense/OPNsense of bijvoorbeeld een DrayTek Router waar ik jarenlang echt heel tevreden over was i.c.m. mijn oud xDSL lijntje! d:)b

[...]

Die hele GUI had gewoon nooit mogen bestaan! }) :+

[...]

Ik zie wel vaker dat soort Router/Firewall/VPN oplossingen langskomen, maar ik zie ook zelden echte voordelen t.o.v. een DIY Router eerlijk gezegd :? :)
Grappig, ik zou gezien je voorliefde voor old skool no fuzz je eerder MikroTik toedichten.

Zelf boeit me de GUI niet zo, als het éénmaal is ingesteld ben ik er niet meer dagelijks bezig. Meestal log ik via SSH in op mijn Pi om mijn controller en Pihole even bij te werken en niet meer dan dat. Het wordt wat anders als je je brood ermee moet verdienen en dagelijks ermee moet werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 22-12-2021 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-09 08:59
Klopt het dat ik vanuit een wifi apparaat (iPhone) een ander wifi apparaat (RPI) niet kan/hoor te bereiken?

Sinds een weekje iets draaien dat gebruikt maakt van wifi op een raspberry pi en vanaf pc met kabeltje kan ik de webinterface gewoon bereiken, vanaf iphone niet. Andere devices welke bekabeld zijn aangesloten kan ik dan weer wel bereiken.

Maak ik dan weer verbinding via vpn, dan kan ik er weer wel in.

Zit al door de settings te klikken overal, maar kan zo snel niet vinden hoe en wat. Was me ook niet eerder opgevallen omdat in principe op telefoon/tablets na alles bekabeld is aangesloten hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:00:
Klopt het dat ik vanuit een wifi apparaat (iPhone) een ander wifi apparaat (RPI) niet kan/hoor te bereiken?

Sinds een weekje iets draaien dat gebruikt maakt van wifi op een raspberry pi en vanaf pc met kabeltje kan ik de webinterface gewoon bereiken, vanaf iphone niet. Andere devices welke bekabeld zijn aangesloten kan ik dan weer wel bereiken.

Maak ik dan weer verbinding via vpn, dan kan ik er weer wel in.

Zit al door de settings te klikken overal, maar kan zo snel niet vinden hoe en wat. Was me ook niet eerder opgevallen omdat in principe op telefoon/tablets na alles bekabeld is aangesloten hier.
Staat je device isolatie aan op je WiFi netwerk

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
lolgast schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:11:
Ik reboot die 'zooi' hier thuis gewoon als ik er zin in heb :+

M'n USG-3P heeft als tweede WAN koppeling een koppelvlak / exit náár m'n werkgever welke ook dóór m'n werkgever betaald wordt.....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!
EagleTitan schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:33:
PPPoE throughput is inderdaad merkbaar verbeterd met 1.11.0: Linux ISOs komen nu met 850Mbps binnen in plaats van 550Mbps O-)
grote_oever schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:52:
[...]

Net geupdate naar 1.11 en kan bevestigen dat bug met througput van PPPoE opgelost is. Haal met KPN 1gbps met ITS en DPI aan nu dezelfde snelheid als voor de tijd.
Het blijft bijzonder dat er zulke verschillen zijn met de zelfde hardware.
Eigenlijk moet een met ze allen een overzicht maken om te zien of het issue in de hardware zit of dat het regio gebonden is. en het in de hardware van KPN zit.

ik maak gebruik van een WBA provider / Enreache met dhcp en haal ook geen 1GB/s wel upload (940) maar download blijft tussen de 700 een 850 hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:29
Als ik een Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack) koop en deze via mesh koppel aan mijn Dream Router. Vervolgens aan mijn AP AC Pro een netwerkkabel koppel naar mijn PS5. Heb ik dan betere performance dan normale wifi? Of is dit een kansloze uitwerking en moet ik een kabel gaan trekken :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HKLM_
Boinkie schreef op woensdag 22 december 2021 @ 19:08:
Als ik een Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack) koop en deze via mesh koppel aan mijn Dream Router. Vervolgens aan mijn AP AC Pro een netwerkkabel koppel naar mijn PS5. Heb ik dan betere performance dan normale wifi? Of is dit een kansloze uitwerking en moet ik een kabel gaan trekken :+
Kabel trekken via mesh heb je niet de volledige snelheid (half duplex)

Cloud ☁️

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:42

rally

Deyterra Consultancy

Nee, dat is vrijwel de zelfde performance als draadloos.

Als je het goed wil doen, dan ben ik bang dat je toch *echt* een kabel moeten gaan trekken.
Mijn (professionele) advies.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Heb je het woordje 'BottleNeck' al eens ooit ergens gehoord? Zo nee: Zoek dat woordje eens op én bepaal vervolgens zelf waar je die 'rol' in je eigen netwerk wilt gaan beleggen 8)

P.S. Dit is écht niet bedoeld om de 'wijsneus' te willen uithangen maar meer om je even ná te laten denken over je eigen idee aangaande 'net werken' :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-09 20:02
Sinds de laatste update werkt het inloggen op chrome niet meer.Firefox werkt prima.

Nog meer mensen met dit probleem? Hij blijft hangen na het klikken op inloggen

[ Voor 204% gewijzigd door Tomas_ op 22-12-2021 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 11:36
Hier werkt het nog gewoon via chrome, alleen mijn maintenance onder de nieuwe ui wil niet laden, misschien maar eens een andere browser proberen

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telesto
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23:45
Voor wat het waard is: hier geen enkel probleem met geluid. Wellicht toch ergens een instelling?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:13

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

De meeste reacties op jouw vraag zijn wat ongenuanceerd. Het ligt aan de situatie. Als je nu het idee hebt dat je WiFi verbinding heel slecht is (slechte positie van de PS5 bijvoorbeeld ?) kan het aansluiten op een AC Pro met een uplink naar de dreamrouter voor meer stabiliteit zorgen. Tevens ben je dan flexibeler in waar je de ‘antenne’ kan plaatsen. Wellicht is ook het zendvermogen groter van de AP dan van de PS5.
Als je al een goed signaal hebt dan heeft het weinig meerwaarde.
Grote voorkeur: kabel trekken 😄

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Miki schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:59:
Grappig, ik zou gezien je voorliefde voor old skool no fuzz je eerder MikroTik toedichten.
Je zit er niet ver naast ;)

Ik volg namelijk sinds een tijdje het [MikroTik-apparatuur] Ervaringen & Discussie topic vanwege dit nieuwe model : pricewatch: MikroTik RB5009UG+S+IN :*)
Zelf boeit me de GUI niet zo, als het éénmaal is ingesteld ben ik er niet meer dagelijks bezig. Meestal log ik via SSH in op mijn Pi om mijn controller en Pihole even bij te werken en niet meer dan dat. Het wordt wat anders als je je brood ermee moet verdienen en dagelijks ermee moet werken.
Ik heb tegenwoordig een nieuwe filosofie wat betreft zowel hardware als software die ik gebruik :

Het moet werken zoals ik dat wil zonder eerst allerlei aanpassingen te moeten doen en die vervolgens ook nog eens heel vaak ook bij te moeten houden!

Dit bijvoorbeeld :
Tomas_ schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:40:
Sinds de laatste update werkt het inloggen op chrome niet meer. Firefox werkt prima.

Nog meer mensen met dit probleem? Hij blijft hangen na het klikken op inloggen
Vind ik dan ook helemaal niet erg, want Google Chrome is echt een heel goed voorbeeld van software die ik vermijd vanwege het feit dat er constant allerlei dingen in veranderen qua features en chrome://flags en zo... :| :F

En zo zijn er nog meer dingen die ik gewoon vermijd en vervang door fijnere alternatieven! :)
Will_M schreef op woensdag 22 december 2021 @ 19:59:
P.S. Dit is écht niet bedoeld om de 'wijsneus' te willen uithangen maar meer om je even ná te laten denken over je eigen idee aangaande 'net werken' :P
:o NICE!!! :D _O-

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 28-09 18:47

Mr-D.

interpunctie? no hero here

[quote]nero355 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 23:45:
[...]

Ik volg namelijk sinds een tijdje het [MikroTik-apparatuur] Ervaringen & Discussie topic vanwege dit nieuwe model : pricewatch: MikroTik RB5009UG+S+IN :*)

[...]

bij mij komt er juist geen Mikrotik meer in.
dit is nu de tweede unit die ik heb met alleen maar problemen, had steeds mikro(tik) onderbrekingen in het netwerk, net genoeg om mij van mijn zakelijke VPN af te donderen, en later werd het wat minder vaak maar wel langer waardoor Teams even geen verbinding meer had.
bij de eerste Google opdracht zat het vol met die meldingen.
NB ik had een CRS305-1G-4S+IN en nu nog een CRS312-4C+8XG-RM in het rack maar niet connected een

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 23:45:
[...]

[...]

Ik heb tegenwoordig een nieuwe filosofie wat betreft zowel hardware als software die ik gebruik :

Het moet werken zoals ik dat wil zonder eerst allerlei aanpassingen te moeten doen en die vervolgens ook nog eens heel vaak ook bij te moeten houden!

Dit bijvoorbeeld :

[...]

Vind ik dan ook helemaal niet erg, want Google Chrome is echt een heel goed voorbeeld van software die ik vermijd vanwege het feit dat er constant allerlei dingen in veranderen qua features en chrome://flags en zo... :| :F

En zo zijn er nog meer dingen die ik gewoon vermijd en vervang door fijnere alternatieven! :)

[...]

:o NICE!!! :D _O-
Maar waarom ga je dan niet over naar UBNT edgeMax? Edge-OS (VyOS) zijn volledig CLi en veel uitgebreider dan UBNT’s Unifi line?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• abusimbal
Ik had deze vraag gesteld in het Ubiquiti topic software release: UniFi OS - Dream Machines 1.11.0
https://community.ui.com/...-9169-bf6dfbbcc209?page=8

Any news on Update log4j version to 2.17.0 (CVE-2021-45105) ?

I see it as part of UniFi Network Application 7.0.15 but we need a patch ASAP for 6.5.55.

Every hour/days is a risk.
I just updated to 1.11.0.

Antwoord:
UI-Marcus
Team Ubiquiti
14 hours ago

@me, I already shared this on the disclosure, but sharing here for visibility also.

our UniFi Network Application does not use Context lookups what makes us not vulnerable to the last 2 CVE’s . In short everyone should be safe with 6.5.54, but still we made 6.5.55 and now 7.0.15 on EA as security best practice to update libraries even when we are not vulnerable.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• abusimbal
Ze gaan ook wijzigingen doen aan de VPN blijkbaar:
FrankIS
I see that there is a new Network App available too - 7.0.15 - DRAMATIC changes to the new UI

Client VPN still relegated to L2TP only - @UI-Glenn is there a fix for this in the pipeline?

UI-Marcus
Team Ubiquiti
13 hours ago

@FrankIS , UID is a great option for VPN read learn more at https://ui.com/uid

We will also support other types of vpn soon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
abusimbal schreef op donderdag 23 december 2021 @ 08:39:
Ik had deze vraag gesteld in het Ubiquiti topic software release: UniFi OS - Dream Machines 1.11.0
https://community.ui.com/...-9169-bf6dfbbcc209?page=8

Any news on Update log4j version to 2.17.0 (CVE-2021-45105) ?

I see it as part of UniFi Network Application 7.0.15 but we need a patch ASAP for 6.5.55.

Every hour/days is a risk.
I just updated to 1.11.0.

Antwoord:
UI-Marcus
Team Ubiquiti
14 hours ago

@me, I already shared this on the disclosure, but sharing here for visibility also.

our UniFi Network Application does not use Context lookups what makes us not vulnerable to the last 2 CVE’s . In short everyone should be safe with 6.5.54, but still we made 6.5.55 and now 7.0.15 on EA as security best practice to update libraries even when we are not vulnerable.
The don’t use it butt a hacker wil used it for them. :F
De in 6.5.54 gebruikte log4j is steeds kwetsbaar deze kan nog steeds door andere services misbruikt worden dus beter Patch je de huidige controller zelf. Bij het zien van je controller versie weet een inbreker ook waar hij log4jay kan vinden om te misbruiken.
nero355 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:23:
[...]

mkdir TEMP
cd TEMP
mkdir FILES
cd FILES
cp * /usr/lib/unifi/lib/
systemctl status unifi
systemctl restart unifi

nano log4j_Patch

Daarna :
chmod +x log4j_Patch
./log4j_Patch

[...]

[...]

Beetje te laat : nero355 in "[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4" O-) :+

[ Voor 38% gewijzigd door xbeam op 23-12-2021 12:52 ]

Pagina: 1 ... 158 ... 327 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.