[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 153 ... 327 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:27
Harmen schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:07:
Oei, niet best! Je zou maar brand krijgen door zoiets. :/
Wordt Unifi niet een beetje gehyped de laatste tijd? Er zijn zat andere merken welke ook prima routers en firewalls leveren. Ik heb liever de firewall/router gescheiden van het lan/wifi netwerk.

Wat zijn jullie ervaringen met versie 6 van de Unifi Controller? Durf de stap nog niet te wagen, recent overgestapt van hostifi free naar een eigen controller. (proxmox container, glenrr installatie script)
De nieuwe interface is ruk en zit vol bugs :P :+

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Polyphemus schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:42:
Er ontstaan op de Unifi Discord en op het community forum een discussies en meldingen over exploderende UDRs :P

https://community.ui.com/...c3-4c09-bf63-47eb208a88a5
Je link doet het niet (meer), wil er wel meer over weten... :X

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
De term beta product krijgt wel een nieuwe lading zo :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:32

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Sp33dFr34k schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:18:
[...]
Je link doet het niet (meer), wil er wel meer over weten... :X
Werkt deze link wel?
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Raven schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:06:
[...]

Zit er soms een voeding van Gigabyte in? :+

edit: @Polyphemus

[...]
Dan moet je even inloggen bij UI. Daarna kun je perfect lezen waar het over gaat :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
Leuk, zo'n telefoon met een 'back' knopje in de browser :+ 8)7

[ Voor 89% gewijzigd door Will_M op 28-11-2021 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Will_M schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:39:
[...]

Dan moet je even inloggen bij UI. Daarna kun je perfect lezen waar het over gaat :+
Inloggen liet de melding niet verdwijnen...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
Raven schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:48:
[...]

Inloggen liet de melding niet verdwijnen...
Dan heb je waarschijnlijk geen toegang tot de Early-Access Hardware en dus ook niet tot het bijbehorende support-forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:28
[...]

[...]
Ben je ingelogd op het forum?

Eerst lezen, dan reageren @Polyphemus :O

[ Voor 10% gewijzigd door Polyphemus op 28-11-2021 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:59
Er ontstaan op de Unifi Discord en op het community forum een discussies en meldingen over exploderende UDRs :P

Exploderen? Ik lees een luid geluid en daarna geen zichtbare schade, maar udr start daarna niet meer.

Exploderen lijkt mij wat overdreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
Tomas_ schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:12:
[...]

Exploderen? Ik lees een luid geluid en daarna geen zichtbare schade, maar udr start daarna niet meer.

Exploderen lijkt mij wat overdreven.
Ik citeerde slechts en alleen de topic-titel daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-09 09:45
Smell of burned electronics en "Definitely the UDR CPU is too low to handle my network" lees ik; zou Ubiquiti niet een correcte thermische beveiliging toegepast hebben?
Nou vond ik de prijs/performance van de UDR ook wel erg positief, dit klinkt als een gevalletje "als het te mooi klinkt om waar te zijn, is dat het meestal ook".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009

Jammer dat het linkje niet werkt. Ik heb zelf een UDR op een houten kastje staan en ben nu toch wel wat ongerust.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
wouter.N schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:35:
[...]

Jammer dat het linkje niet werkt. Ik heb zelf een UDR op een houten kastje staan en ben nu toch wel wat ongerust.
Volgens mij moet je ingelogd zijn daar en EA toegang hebben om het te lezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
Polyphemus schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:36:
[...]

Volgens mij moet je ingelogd zijn daar en EA toegang hebben om het te lezen.
Je hebt gelijk, werkt nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Frij5fd schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:31:
[...]

Smell of burned electronics en "Definitely the UDR CPU is too low to handle my network" lees ik; zou Ubiquiti niet een correcte thermische beveiliging toegepast hebben?
Nou vond ik de prijs/performance van de UDR ook wel erg positief, dit klinkt als een gevalletje "als het te mooi klinkt om waar te zijn, is dat het meestal ook".
Volgens mij heb je een discussie gemist over beta product waarvoor jij mag betalen en geen nadere garantie kent. Sterker nog, er wordt van je verwacht dat je tegen betaling UI informatie verstrekt over bugs, tekortkomingen en eventuele suggesties voor verbetering en dus ook dit soort problemen.

Dit ding, de UDR, is niet bedoelt voor consumenten op dit moment. De UDR is namelijk alleen in de EA store te koop waarbij je akkoord gaat met de specifieke voorwaarden.

[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 28-11-2021 21:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Oja, inloggen lol.. krijg je als je niet aan het opletten bent. 2 gevalletjes dus van kortsluiting lijkt het. Ben benieuwd of er meer gaan volgen...

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
Miki schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:11:
[...]
Sterker nog, er wordt van je verwacht dat je tegen betaling UI informatie verstrekt over bugs, tekortkomingen en eventuele suggesties voor verbetering en dus ook dit soort problemen.
Je mag toch wel verwachten dat een product niet spontaan in vlammen op gaat? Beta of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
EG Mike schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:40:
[...]

Je mag toch wel verwachten dat een product niet spontaan in vlammen op gaat? Beta of niet.
Zeer zeker wel en daar mag je ook nog eens voor betalen.

Stel dat er oververhitting van enkele onderdelen de oorzaak is dan kans groot dat in het definitieve model andere onderdelen zitten als blijkt dat ze meerdere use cases krijgen die dezelfde problemen melden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
EG Mike schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:40:
[...]

Het product is niet in vlammen opgegaan, maar lijkt in zoverre alleen "doorgebrand".
Hoort het? Nee, natuurlijk niet. Maar er zijn duizend en een voorbeelden van producten die gewoon in de winkel liggen en in brand zijn gevlogen. Heeft Samsung niet eens een zeer ontvlambare telefoon gehad? Die nieuwe Boeing wat meer aan de grond heeft gestaan dan gevlogen kwam volgens mij ook uit accu / elektrische systemen.
Natuurlijk hoort het allemaal niet te gebeuren. Maar beter dat het in de beta fase gebeurt dan dat het product al GA is.
En dat Ubiquiti in dit geval meteen een RMA voor aan maakt (op een zondag? Of in ieder geval in het weekend als ik het goed las) en naar ik aanneem deze defecte ook terug wil hebben voor onderzoek zullen ze er vast wel naar kijken.

spoiler:
Ik verheug me nu al op de vragen alhier wanneer de UDR eindelijk eens uit komt... Terwijl dit potentieel betekent dat ze weken als niet maanden vertraging oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-09 09:45
Miki schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:11:
[...]

Volgens mij heb je een discussie gemist over beta product waarvoor jij mag betalen en geen nadere garantie kent. Sterker nog, er wordt van je verwacht dat je tegen betaling UI informatie verstrekt over bugs, tekortkomingen en eventuele suggesties voor verbetering en dus ook dit soort problemen.

Dit ding, de UDR, is niet bedoelt voor consumenten op dit moment. De UDR is namelijk alleen in de EA store te koop waarbij je akkoord gaat met de specifieke voorwaarden.
Ach nee, niet gemist. Het was duidelijk dat er vooral plichten aan vast zitten en weinig rechten. Dus je weet dan al dat de kwaliteit van de hardware of firmware wat tekort kan schieten. Maar met doorbranden houdt je dan toch geen rekening? Een risico op brand in je huis? Brandveiligheid vind ik tot de basale dingen horen die wel in orde zouden moeten zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Frij5fd schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:12:
[...]

Ach nee, niet gemist. Het was duidelijk dat er vooral plichten aan vast zitten en weinig rechten. Dus je weet dan al dat de kwaliteit van de hardware of firmware wat tekort kan schieten. Maar met doorbranden houdt je dan toch geen rekening? Een risico op brand in je huis? Brandveiligheid vind ik tot de basale dingen horen die wel in orde zouden moeten zijn
Het zou niet mogen gebeuren maar dat weten ze zeker nadat ze feedback van hun beta testers hebben ontvangen. Het kan namelijk een design fout zijn of bijvoorbeeld problemen met thermische beveiliging, etc. etc. Dat is de reden waarom je producten test.

Ik vind zelf de handelswijze van UI laakbaar rondom het testen van hun producten. Ondanks dat deze EA dingen helemaal niet voor consumenten geschikt zijn en disclaimers heeft opgeworpen worden ze wel door de laagdrempelige manier aangeboden aan iets te happige consumenten. Dat is in mijn ogen niet okay.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Super_Grover schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 18:54:
Kun je eigenlijk ook een device forceren om met een bepaald acces point te verbinden ?
Dat kan heel goed, maar helaas zijn er amper apparaten die dat ondersteunen! :|

Zoiets heet een BSSID namelijk : https://www.speedcheck.org/wiki/bssid/ :*)
Airw0lf schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:06:
Ik ken die Ubiquiti spullen niet zo - maar in het algemeen krijg je dit alleen goed als alle op elkaar aangesloten netwerk apparatuur LLDP ondersteunen - iets wat lang niet altijd het geval is. Misschien daar eens mee beginnen?
Die zijn daarin net zo brak als de TP-Link Omada spullen! ;) :+
:o _O- :+

Afbeeldingslocatie: https://3.bp.blogspot.com/-Hij7UkcNI0w/T5AoQdNllAI/AAAAAAAAAtI/3HqGuxL6d4E/s1600/ba-dum-tss-animated.gif
NICE!!! _O_
Harmen schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:07:
Wordt Unifi niet een beetje gehyped de laatste tijd? Er zijn zat andere merken welke ook prima routers en firewalls leveren.
Vooral veel te vaak klakkeloos aangeraden aan Jan en alleman, terwijl dat niet altijd een goed idee is! :/
Ik heb liever de firewall/router gescheiden van het lan/wifi netwerk.
Ik ook, maar dat mag best een model uit dezelfde reeks zijn! :)
Wat zijn jullie ervaringen met versie 6 van de Unifi Controller? Durf de stap nog niet te wagen, recent overgestapt van hostifi free naar een eigen controller. (proxmox container, glenrr installatie script)
Ik blijf er ver vandaan zolang het kan en zit lekker aan de laatste 5.x.x versie vast! :Y)

Onze eigen medeTweaker @SmokingCrop heeft er trouwens ook een mooi topic over lopen : [handleiding] Raspberry Pi met UniFi controller en Pi-hole ;)
offtopic:
https://www.reddit.com/r/...63z9/explosion_of_my_udr/ werkt ook prima ZONDER tracking! O-)

Of nog beter : https://old.reddit.com/r/...63z9/explosion_of_my_udr/
Anders blijf je meuk uitklappen... :F

[ Voor 75% gewijzigd door nero355 op 29-11-2021 00:12 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 14:27
[...]

[...]
Je moet ingelogd zijn om die pagina te bekijken
[edit] Spuit 11 op de vroege ochtend en missen dat er nog een pagina was ;-))

[ Voor 15% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 29-11-2021 08:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• happylife
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 07:00

Zie ook een Reddit thread hierover: https://www.reddit.com/r/...63z9/explosion_of_my_udr/

Edit: zie dat de link al gedeeld is

[ Voor 4% gewijzigd door happylife op 29-11-2021 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• briecht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16-09 22:06
Vandaag komt mijn Switch 24 PoE aan met de post, zie dat die nu al terug uitverkocht is. Snel zijn is de boodschap!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tomas_
UDR is weer beschikbaar, maar ik durf niet meer lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Tomas_ schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:13:
Hij is wel mega goedkoop in Early Access zeg :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Tomas_ schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:13:
Sold Out!

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zijdelings vraagje: Ik zie geen stats van mijn connected devices. Daarvoor moet ik Collect Historical Data in mijn controller settings aanzettten zo te zien. Kan dat kwaad?

Verder zie ik in Statistics in de controller eigenlijk vrijwel geen data. Onderste deel System Stats (Recent Activities en Traphic per AP) is leeg). Performance stats ook leeg, Switch stats ook. En op het main dashboard zie ik data die max een uur terug gaat lijkt het. Kan natuurlijk zijn dat ik al heel lang geen anomalies heb, maar ergens lijkt me dat stug.

Iemand advies? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Nu online
The Eagle schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:18:
Zijdelings vraagje: Ik zie geen stats van mijn connected devices. Daarvoor moet ik Collect Historical Data in mijn controller settings aanzettten zo te zien. Kan dat kwaad?

Verder zie ik in Statistics in de controller eigenlijk vrijwel geen data. Onderste deel System Stats (Recent Activities en Traphic per AP) is leeg). Performance stats ook leeg, Switch stats ook. En op het main dashboard zie ik data die max een uur terug gaat lijkt het. Kan natuurlijk zijn dat ik al heel lang geen anomalies heb, maar ergens lijkt me dat stug.

Iemand advies? :)
Het gebrek aan stats zit ergens in de controller volgens mij. Ik zie namelijk ook niets verder terug dan laatste uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:21
nero355 schreef op maandag 29 november 2021 @ 00:05:
[...]

Die zijn daarin net zo brak als de TP-Link Omada spullen! ;) :+

[...]
Inderdaad - maar de LE-spullen zoals die van Cisco, Juniper, etc - die doen het doorgaans niet veel beter. Schijnt ondanks de 20+ jaar oude technologie toch nog een redelijk problematisch werkgebied te zijn... :+ 8)7

makes it run like clockwork

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
nu ook de instant g4 in de early access https://eu.store.ui.com/c...ucts/camera-g4-instant-ea

flinke specs verhoging ten opzichte van de instant g3 inclusief de prijs ;-)

Deze besteld voor zicht op de achterdeur vanaf de schuur.

[ Voor 13% gewijzigd door Tomas_ op 29-11-2021 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:30

zeroday

There is no alternative!

Tomas_ schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:13:
nu ook de instant g4 in de early access https://eu.store.ui.com/c...ucts/camera-g4-instant-ea

flinke specs verhoging ten opzichte van de instant g3 inclusief de prijs ;-)

Deze besteld voor zicht op de achterdeur vanaf de schuur.
tsja.. van 25 euro naar 89 euro .. vind dat nogal wat ..
ben verder zelf zeer tevreden over de G3 die doet het goed genoeg, die G4 bullen op 4K vind ik dan wat 'overdreven' voor huis-tuin-keuken gebruik. Zou mooi zijn voor mijn timelapse op 4K maar mwoah .. weer 200 euro ..

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
zeroday schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:21:
[...]

tsja.. van 25 euro naar 89 euro .. vind dat nogal wat ..
ben verder zelf zeer tevreden over de G3 die doet het goed genoeg, die G4 bullen op 4K vind ik dan wat 'overdreven' voor huis-tuin-keuken gebruik. Zou mooi zijn voor mijn timelapse op 4K maar mwoah .. weer 200 euro ..
Het verschil is 2 megapixel vs 5 megapixel, 1K vs 2K en waterdicht. Ik wilde de G3 flex voor buiten, maar die is nergens te krijgen. Voor mij dus een prima alternatief. Ik moet ook zeggen dat de wifi verbindingen mij nooit in de steek hebben gelaten. Hij is trouwens alweer uitverkocht.

[ Voor 8% gewijzigd door Tomas_ op 29-11-2021 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
Tomas_ schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:03:
[...]

Het verschil is 2 megapixel vs 5 megapixel, 1K vs 2K en waterdicht. Ik wilde de G3 flex voor buiten, maar die is nergens te krijgen. Voor mij dus een prima alternatief. Ik moet ook zeggen dat de wifi verbindingen mij nooit in de steek hebben gelaten. Hij is trouwens alweer uitverkocht.
En hij schijnt ook geen Smart Detections te doen, ondanks dat ze hem G4 noemen. Eerst werd het wel vermeld in de product video, en dat schijnen ze later weer weggehaald te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Tomas_ schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:03:
[...]

Het ligt er wel even aan hoe je 'buiten' definieert. Ik had een G3-Flex buiten hangen maar niet echt beschermd. Dat heb ik geweten... de microfoon is nu defect (en de lens kreeg last van condens). En ik heb hem nu dan ook op een andere plek neergehangen (in de schuur). Voor de voordeur onder een afkapje kan de G3-Flex wel hangen want dan heeft ie weinig last van weersinvloeden (hooguit temperatuur).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
zeroday schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:54:
[...]

Het ligt er wel even aan hoe je 'buiten' definieert. Ik had een G3-Flex buiten hangen maar niet echt beschermd. Dat heb ik geweten... de microfoon is nu defect (en de lens kreeg last van condens). En ik heb hem nu dan ook op een andere plek neergehangen (in de schuur). Voor de voordeur onder een afkapje kan de G3-Flex wel hangen want dan heeft ie weinig last van weersinvloeden (hooguit temperatuur).
Ik had dit zelf ook al bedacht, daarom is het plan ook om hem onder de oversteek van de loods te plaatsen.
Dan is hij redelijk beschermd, en anders timmer ik er een "kistje" omheen die in die oversteek integreerd.
Hij is ook ipx 5, dus ik zal wel moeten.
Polyphemus schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:08:
[...]
En hij schijnt ook geen Smart Detections te doen, ondanks dat ze hem G4 noemen. Eerst werd het wel vermeld in de product video, en dat schijnen ze later weer weggehaald te hebben.
Smart detections gebruik ik niet, want teveel beweging en dus teveel meldingen. Als dat belangrijk is dan zou ik zeker wachten tot het final product gereleased wordt. Ander nadeel is dat de camera alleen werkt met de laatste beta versie van de controller.

Overigens zie ik in de usa store bij early access nu ook displays voor protect verschijnen. Het wordt wel steeds completer

[ Voor 5% gewijzigd door Tomas_ op 29-11-2021 14:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Tomas_ schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:21:
[...]

Ik had dit zelf ook al bedacht, daarom is het plan ook om hem onder de oversteek van de loods te plaatsen.
Dan is hij redelijk beschermd, en anders timmer ik er een "kistje" omheen die in die oversteek integreerd.
https://store.ui.com/coll...ts/uvc-g3-flex-wall-mount
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hwzviV_047RO4GJhn-5DQOz1yAU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DUrsBXQFoxTzYomaXsP51TiI.jpg?f=fotoalbum_large

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
ik denk dat je deze reply-ed op @zeroday ;-)

de flex kan ik nergens kopen, dus doe ik het met instant g4, waarvan ik vind dat ik hem zelf iets beter moet beschermen (mic). Ook al iheeft hij een ipx5 rating.

[ Voor 13% gewijzigd door Tomas_ op 29-11-2021 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tomas_ schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:34:
[...]

ik denk dat je deze reply-ed op @zeroday ;-)

de flex kan ik nergens kopen, dus doe ik het met instant g4, waarvan ik vind dat ik hem zelf iets beter moet beschermen (mic). Ook al iheeft hij een ipx5 rating.
Ja precies daarom hebben ze deze buiten behuizing voor de flex

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Tomas_ schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:21:
[...]

Hij is ook ipx 5, dus ik zal wel moeten.

[...]
Heb 3 G3-Flex' buiten hangen, wel zitten ze in een vogelhuisje voor 'enige' bescherming. werkt prima!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kN1QOWQy2kcrsDISKDw_v2DTZPs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4NO89JtXRnEo9elSKFK1H83I.jpg?f=fotoalbum_large
enige nadeel: het trekt vogels aan :+ :')

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:21
nero355 schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:10:
[...]

Als ze maar niet met hun snavel tegen de lens aan gaan tikken! :D
Bijvoorbeeld omdat ze naar binnen willen!? _O-

makes it run like clockwork

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
nero355 schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:10:
[...]

Als ze maar niet met hun snavel tegen de lens aan gaan tikken! :D
tot nu toe gaat het goed! :')

tot nu toe zie ik enkel een koolmees voorbij komen, als ik het me goed herinner is dit vogelhuisje ook bedoelt voor de Koolmees :+

[ Voor 23% gewijzigd door geenwindows op 29-11-2021 15:28 ]

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

geenwindows schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:20:
[...]

tot nu toe gaat het goed! :')

tot nu toe zie ik enkel een koolmees voorbij komen, als ik het me goed herinner is dit vogelhuisje ook bedoelt voor de Koolmees :+
Afbeeldingslocatie: https://www.rijksoverheid.nl/binaries/large/content/gallery/rijksoverheid/content-afbeeldingen/regering/bewindspersonen/kabinet-rutte-iii/wouter-koolmees/1920-px/wouter-koolmees-lg.jpg
Met een hamer past alles :+

Overigens zou ik gewoon wat 1x1cm gaas voor het gaatje spannen, blijven de vogels ook buiten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:01
xbeam schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 19:19:
[...]

Don’t touch that rabbit hole. Trust me the only way out is a factory reset and because UID is a 100% cloud and paid service there is no backup to restore from.
Wat bedoel je hier precies mee? Omdat Android 12 tegenwoordig geen L2PT VPN ondersteunt dacht ik er over om UID VPN te gaan testen. Wat zou het probleem zijn om UID voor dit doel op te zetten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Polster schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:05:
[...]

Wat bedoel je hier precies mee? Omdat Android 12 tegenwoordig geen L2PT VPN ondersteunt dacht ik er over om UID VPN te gaan testen. Wat zou het probleem zijn om UID voor dit doel op te zetten?
Omdat het niet voor consumenten thuis gebruik is en het ook geen ook vpn software is maar ID Provider software bedoelt voor identiteits management. Wie mag welke applicaties en deuren op welk tijdstip gebruiken op basis van welke deuren hij binnen gaat en op welk netwerk netwerk segmenten of welke stad de gebruiker zit. Dit in combinatie met/van SAML2, LDAP. AzureAD. Microsoftgraph

Als je al geen niet uit de box mee leverde third party user name en password vpn op de UDM werkende kan krijgen zal ik heel ver weg blijven van UID waar vpn en Wifi login plaats vind via certificaten, Je fysieke locatie en en de radius verbinding tussen azure en de UDM.

ID(P) management is voor middel/groot zakelijk en niet voor thuis, komt nog eens bij dat dienst nog lang niet af vol met bugs zit omdat deze net een paar maanden uit alpha is ( nu beta ) het gaat zeker nog wel een half jaar duren voor het echt beetje eindgebruikers klaar is. Plus Dat het per gebruiker geld gaat kosten zoals bij iedere IDP provider.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Kc9W-ctgIj0i94tJrZPGHGsOHk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AMsAj1JT0Lrzw8l3fkojWGFe.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nF-9IajbVlZwtfWzxxNPMo-4c58=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MVJtHVMQcOHDC5WM6j6E5Rv3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XpO_W2mpLnpPVZBXF2k2EbJ3nIs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9qchlfBtEcMnmeURvvbZoDtJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KTzZM-KTsXWy98Vqf1W0s3RXKTk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ODEnBAaqyTwLgHZXkeTkisF4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ze0iUmypWYiDPaOHZYfvwTCa4PA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u7cROq3Hb6QNsbut7DhwIjyS.jpg?f=fotoalbum_large

Het is gewoon niet wat mensen denken dat het is.
Ook Loopt Na de opt in je hele configuratie van je. netwerk via UID (je eigen ui.com sub domein) en niet meer via unifi.ui.com. Hoe ga je eigen ID management en SSO omgeving instellen en beheren niet alle SAML en api koppeling zijn voor all je websites logins het zelfde en even duidelijk gedocumenteerd.

En je UDM uit de UID omgeving te halen kon / kan toen alleen maar via een fabriek reset.

[ Voor 42% gewijzigd door xbeam op 30-11-2021 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Wie herkent dit? UDR met uptodate software. Ik ervaar soms op bijv mijn mobiel wifi verbinding die zegt verbonden maar geen internet. Ik heb het vermoeden dat het dan alleen om DNS gaat, want ik kan prima 8.8.8.8 pingen bijv. Disconnect en reconnect van wifi op de telefoon helpt soms, maar soms ook niet. Reconnect in de unifi controller hielp net wel meteen... DNS server is mijn Synology, dat IP geef ik via DHCP mee... ik vraag me af wat het probleem is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sp33dFr34k schreef op maandag 29 november 2021 @ 22:47:
Wie herkent dit?

UDR met uptodate software.

Ik ervaar soms op bijv mijn mobiel wifi verbinding die zegt verbonden maar geen internet.
Ik heb het vermoeden dat het dan alleen om DNS gaat, want ik kan prima 8.8.8.8 pingen.

Bijvoorbeeld Disconnect en reconnect van wifi op de telefoon helpt soms, maar soms ook niet.
Reconnect in de unifi controller hielp net wel meteen...

DNS server is mijn Synology, dat IP geef ik via DHCP mee... ik vraag me af wat het probleem is.
Volgens mij wel vaker langsgekomen en het kan van alles zijn helaas...

Ik zou eens beginnen met 100% zeker weten dat het niet aan je Synology ligt :
- Check de UTP kabel.
- Check of de LAN NIC niet iets van Power Saving doet.
- Check je Docker meuk.

En ga daarna pas met het UniFi gedeelte aan de slag :
- SSID checken of zelfs opnieuw aanmaken.
- DTIM Settings.
- Fast Roaming.
- WiFi AI het liefst UIT gewoon!
- enz...
- enz..
- enz.

:)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serefsiz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18:00
Hoi allen,

Voor een vriend wil ik unify lite APs gaan aanschaffen. Nu kan ik niet helemaal vinden of je voor roaming 802.11k,v &r de controller(cloud key of dream machine?) nodig hebt.

Verder snap ik de long range variant ook niet helemaal. Het lijkt me dat dit alleen voor specifieke clients is met betere antennes dan de gemiddelde apparatuur? Zover ik weet heeft het geen zin om hard uit te zenden zolang de client niet terug kan communiceren. Klopt dit? Of heeft de long range nog andere voordelen tegenover een ac lite.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Serefsiz schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 00:40:
Hoi allen,

Voor een vriend wil ik unify lite APs gaan aanschaffen. Nu kan ik niet helemaal vinden of je voor roaming 802.11k,v &r de controller(cloud key of dream machine?) nodig hebt.
https://support.apple.com/en-us/HT202628
“Learn how iOS and iPadOS (lees client OS ) improves client roaming using Wi-Fi network standards.”
https://support.apple.com/en-us/HT202628
Ik zie graag de uitleg hoe een SDN controller invloed heeft de RKV protocollen tegemoet en indien invloed een how toe hoe we als gemeenschap onze controllers het beste kunnen inrichtende. >:) Volgens mij is die namelijk nog niet :) >:) :+
Verder snap ik de long range variant ook niet helemaal. Het lijkt me dat dit alleen voor specifieke clients is met betere antennes dan de gemiddelde apparatuur? Zover ik weet heeft het geen zin om hard uit te zenden zolang de client niet terug kan communiceren. Klopt dit? Of heeft de long range nog andere voordelen tegenover een ac lite.
Nope niet in woonhuizen.

[ Voor 25% gewijzigd door xbeam op 30-11-2021 06:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Hoi allen,

Tenzij jezelf het onderhoud wilt gaan doen zou ik je vriend gewoon een simpel Mesh setje aanraden zoals die van TP-Link Deco, KPN Super WiFi, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08 09:46

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Enkele wifi apparaten toe kunnen wijzen aan 1 vast AP, dat werkt prima!
Na het installeren van mijn nieuwe Unify Switch is de topologie ook in orde.
Vandaag de USG maar eens testen als modem en IPTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-09 11:42
Gekke vraag wellicht :
UDM PRO SE met een UVS-G3 camera.
Nu wil ik met de iPhone de beelden zien maar in de UNIFI PROTECT app ziet ie de UDM PRO SE niet en kan ik kiezen uit UNVR en CloudKeyGen2Plus.
In de webbrowser zie ik de beelden wel (door in te loggen op de UDM en voor Protect te kiezen)
Kan zo 1,2,3 niets vinden op internet hierover.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
kevertje1977 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:42:
Gekke vraag wellicht :
UDM PRO SE met een UVS-G3 camera.
Nu wil ik met de iPhone de beelden zien maar in de UNIFI PROTECT app ziet ie de UDM PRO SE niet en kan ik kiezen uit UNVR en CloudKeyGen2Plus.
In de webbrowser zie ik de beelden wel (door in te loggen op de UDM en voor Protect te kiezen)
Kan zo 1,2,3 niets vinden op internet hierover.
Ik denk als je telefoon verbonden is met je native lan en nee je er weinig over kan vinden en het het geen unifi probleem is maar een telefoon / iOS 15 privacy instelling.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gzveJWsGFEAOQS3CMqt1mgw4mew=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8MmMgUgs7VZ7XKv1PEOlhhEO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door xbeam op 30-11-2021 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
xbeam schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:07:
[...]

Ik denk ook dat klopt dat je er weinig over kan vinden en het het geen unifi probleem is maar dat het een telefoon / iOS 15 privacy instelling.
[Afbeelding]
bedankt maar dat staat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is je iOS versie?
Welke protect app versie (nummer) gebruik je op iPhone?
Wat is je unifi-os versie en protect versie die je draait

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevertje1977
xbeam schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:27:
[...]

Wat is je iOS versie?
Welke protect app versie (nummer) gebruik je op iPhone?
Wat is je unifi-os versie en protect versie die je draait
UDM PRO SE , protect version 1.20.0
Als ik de UDM Protect app op de iphone start dan zegt ie " set up a unifi console" , dan gaat ie searchen en vind ie niets. (hij komt terug met keuze tussen UNVR en Cloudkey Gen2 Plus)
De UDM pro SE zit in hetzelfde VLAN als de WIFI trouwens.
Unifi protect app op de iphone heb ik net opnieuw gedownload vanuit de app store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Bijna een UDR besteld, maar tegen de tijd dat ik op de checkout zat was ie al weer uitverkocht :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevertje1977
kevertje1977 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:25:
[...]

UDM PRO SE , protect version 1.20.0
Als ik de UDM Protect app op de iphone start dan zegt ie " set up a unifi console" , dan gaat ie searchen en vind ie niets. (hij komt terug met keuze tussen UNVR en Cloudkey Gen2 Plus)
De UDM pro SE zit in hetzelfde VLAN als de WIFI trouwens.
Unifi protect app op de iphone heb ik net opnieuw gedownload vanuit de app store
Blijkbaar moet je remote access aanzetten wil je via de iPhone met unif protect de beelden kunnen zien.
Als ik erna remote access uit zet werkt het nog steeds ...

[ Voor 4% gewijzigd door kevertje1977 op 30-11-2021 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
Wat een draak van een App (iOS) is dat ding van Ubiquiti onderwater toch ook... Gisteren, tegen beter weten in, even één AP snel middels de App vertelt dat 'ie op 5Ghz WiFi écht met VHT80 mag werken, gelijk aan alle andere AP's in m'n woning (VHT160 heeft geen zin omdat ik geen devices heb welke dat 'snappen')...

Past die K*T App meteen alle kanalen aan voor alle AP's én zet ze vervolgens vast terwijl ik juist wil dat die setting door de controller bepaalt moet/mag worden.

8)7 :?

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 30-11-2021 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:10

nexhil

BAM!

_-= Erikje =-_ schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:21:
Bijna een UDR besteld, maar tegen de tijd dat ik op de checkout zat was ie al weer uitverkocht :-)
Ik wilde er nog iets bij bestellen voor de transport kosten….. te laat ghehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash303
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-07 15:38
Switch 8 Lite PoE terug in stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toos87
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 11:25
Ja ik wilde hem bestellen. Heeft Rabobank een storing |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kevertje1977 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:44:
[...]

Blijkbaar moet je remote access aanzetten wil je via de iPhone met unif protect de beelden kunnen zien.
Als ik erna remote access uit zet werkt het nog steeds ...
Nog steeds niet -O- ik dacht je sinds the great outage. Dat je zowel unifi-OS als de protect app local kan benaderen. Wat is die “njoy your speed” melding dan wanneer local/direct verbindt met de protect en unifi-network

[ Voor 3% gewijzigd door xbeam op 30-11-2021 14:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Heb je niet nodig gelukkig :)

De vraag is echter of je die optie überhaupt wilt gebruiken, want heel veel apparaten kunnen er nog steeds niet mee omgaan! ;)
Verder snap ik de long range variant ook niet helemaal.
Wij ook niet! :)
Het lijkt me dat dit alleen voor specifieke clients is met betere antennes dan de gemiddelde apparatuur? Zover ik weet heeft het geen zin om hard uit te zenden zolang de client niet terug kan communiceren.
Klopt dit?
In theorie heb je gelijk :)
Of heeft de long range nog andere voordelen tegenover een ac lite.
AC Lite :
5 GHz : 2x2
2.4 GHz : 2x2

AC LR :
5 GHz : 2x2
2.4 GHz : 3x3

Maar of je dat laatste moet willen is een ander verhaal...

En al deze info kan je makkelijk met de Search bovenaan terugvinden! O-)
xbeam schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 00:59:
Ik zie graag de uitleg hoe een SDN controller invloed heeft de RKV protocollen tegemoet en indien invloed een how toe hoe we als gemeenschap onze controllers het beste kunnen inrichtende. >:)

Volgens mij is die namelijk nog niet :) >:) :+
De TP-Link Omada reeks schijnt het niet met je eens te zijn net als allerlei vreselijk dure CISCO/HP/enz. producten >:) :P :+

Tenminste...

Op voorwaarde dat je zegt wat ik denk dat je zegt, want jouw zinsopbouw wordt met de dag raarder ?!

En JA : Ik weet dat je dyslexie hebt en zo, maar dan nog...
Will_M schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:49:
Wat een draak van een App (iOS) is dat ding van Ubiquiti onderwater toch ook... Gisteren, tegen beter weten in, even één AP snel middels de App vertelt dat 'ie op 5Ghz WiFi écht met VHT80 mag werken, gelijk aan alle andere AP's in m'n woning (VHT160 heeft geen zin omdat ik geen devices heb welke dat 'snappen')...

Past die K*T App meteen alle kanalen aan voor alle AP's én zet ze vervolgens vast terwijl ik juist wil dat die setting door de controller bepaalt moet/mag worden.

8)7 :?
"Hey look! Someone who was silly enough to use the Ubiquiti UniFi app and now has issues!" :P

Dat komt toch waarschijnlijk omdat zo'n app net als de echte UniFi Controller niet de huidige instellingen uitleest en ze dus overschrijft met de standaard instellingen op het moment dat jij maar één ding aanpast :?

Wat dat betreft is een eigen webGUI op elk apparaat helemaal zo gek nog niet! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
nexhil schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:49:
[...]

Ik wilde er nog iets bij bestellen voor de transport kosten….. te laat ghehe
Ik heb een watcher op die pagina staan; hij is iedere keer binnen 1 minuut weer op Sold out. Ik heb nog een 10% kortings code en een POE-AT nodig dus wil het tegelijk bestellen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Iemand de gouden tip om ICMPv6 aan de praat te krijgen (ik zal vast iets verkeerd doen)

Ik heb in mijn firewall onder IPv6 WAN Local een ICMPv6 rule aangemaakt welke het verkeer mag accepteren.
Echter als ik mijn ipv6 adres pak welke ik zie op https://www.watismijnip.nl/ en vanuit een online tool daar heen probeer te pingen lukt dit niet.

Wat doe ik verkeerd :P

Cloud ☁️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
No-Offence maar: Die vragen / opmerkingen aangaande het wel of niet kunnen bestellen van (al dan niet Early Access) spullen bij Ubiquiti ....

[Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie

:9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
HKLM_ schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:25:
Iemand de gouden tip om ICMPv6 aan de praat te krijgen (ik zal vast iets verkeerd doen)

Ik heb in mijn firewall onder IPv6 WAN Local een ICMPv6 rule aangemaakt welke het verkeer mag accepteren.
Echter als ik mijn ipv6 adres pak welke ik zie op https://www.watismijnip.nl/ en vanuit een online tool daar heen probeer te pingen lukt dit niet.

Zónder te weten HOE jouw WAN/LAN er uit ziet én wat voor een apparatuur je gebruikt: Het lijkt er op dat je provider de WAN kant van je netwerk nétjes van dat soort verzoekjes ontdoet en jouw WAN router dus 'verbergt' ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Will_M schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:30:
[...]

Zónder te weten HOE jouw WAN/LAN er uit ziet én wat voor een apparatuur je gebruikt: Het lijkt er op dat je provider de WAN kant van je netwerk nétjes van dat soort verzoekjes ontdoet en jouw WAN router dus 'verbergt' ;)
Scherp ik gebruik Ziggo in bridge mode met daarachter een UDM-Pro :P ICMPv6 zou direct op de UDM moeten uitkomen. Is i.i.g wel het geval als ik dezelfde firewall regel aanmaak voor IPV4 (dan werkt het wel)

[ Voor 13% gewijzigd door HKLM_ op 30-11-2021 16:32 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HKLM_
HKLM_ schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:25:

Opgelost :P zat toch het verkeerde IP te pingen. Wel ruk dat de Unifi Software 0,0,0 van IPv6 laat zien.
Via SSH het juiste IP opgezocht en het werkt :>

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:41:

De TP-Link Omada reeks schijnt het niet met je eens te zijn net als allerlei vreselijk dure CISCO/HP/enz. producten >:) :P :+

Tenminste...

Op voorwaarde dat je zegt wat ik denk dat je zegt, want jouw zinsopbouw wordt met de dag raarder ?!

En JA : Ik weet dat je dyslexie hebt en zo, maar dan nog...
zie graag een uitleg hoe een SDN controller invloed heeft op de RKV protocollen tegemoet? indien invloed? Een how toe hoe we als gemeenschap onze controllers het beste kunnen is altijd welkom.
Volgens Apple zijn de rkv protocollen handhand gestuurd en krijgt de handheld gewoon meer informatie van de uap’s waarop betere beslissingen kan maken. maar het wordt niet centraal door een controller beïnvloed. Ik wilde allen uitlokken dit zelf te onderzoek en niet alleen een nee te geven mensen dan nog het hoe en waarom niet leren

ik doe mijn best maar ik zal niet meer na 00:00 en vanaf een Ipad of telefoon reageren het voor werk bilingual mail en sms gedrag zorgt ook voor een fucked-up auto correct. wanneer ik na een woord op de spatie druk staat er regelmatig een compleet ander woord en waneer ik moe ben zie ik het helemaal niet mee en dan heb ik het ook niet door na 10 keer op nieuw type waardoor er dubbele of missende woorden in de zin staan

[ Voor 50% gewijzigd door xbeam op 30-11-2021 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Bedankt voor de opheldering, ik blijf er nog even vanaf :X

Maar ze bieden overigens wel een VPN service, One-click VPN, gebaseerd op OpenVPN en een dienst die ze ook al op de Alien router aanbieden/aanboden.
https://help.ui.com/hc/en...139927-UID-Manage-UID-VPN

Het factory resetten is volgens mij ook niet meer nodig omdat je nu je accounts in Unifi OS console kunt behouden. Alleen Unifi Access komt echt in read-only mode.
https://help.ui.com/hc/en-us/articles/4404387180951#faq

(zie reactie hieronder)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Polster schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 18:39:
[...]

Bedankt voor de opheldering, ik blijf er nog even vanaf :X

Maar ze bieden overigens wel een VPN service, One-click VPN, gebaseerd op OpenVPN en een dienst die ze ook al op de Alien router aanbieden/aanboden.
https://help.ui.com/hc/en...139927-UID-Manage-UID-VPN
Alien is geen unifi en vpn is geen UID

Waar jij naar linkt is geen losse service maar gewoon de handleiding van UID gekoppeld aan de vpn van de UDM. Vandaar de eerste paar plaatjes het zelfde zijn als de vpn handleiding van de UDM Tot ze gebruikers gaan autoriseren Op basis van Active Directory, Google workspace, ldap groepen indeling
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JUOMFpVorWdkysr_cB5IN2nMhoY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/EDUb0eFmcmfg8OG7jrXcJ56i.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ztams6kx8pzzRN1BR4v9xF1FD8w=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/n4vYVVDot5VsHtNTmygMR9CL.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ip_n0mAEjMPa2xfyMSW6wFuzcXA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/XyuqpwufySSFa4vA2WBwXrwL.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P0gcvFbHed3NJbew6c_51NWqvgg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/fIfilHc1vFGBttVhIfJhwRN3.png?f=fotoalbum_tile

Zie: https://help.ui.com/hc/en...80951-UID-Getting-started
UID is an Identity-as-a-Service (IDaaS) platform that provides Cloud-based identity authentication and management services to enterprises.’
Identity-as-a-Service = kost geld per maand
Cloud-based identity authentication and management = een toegang beheer omgeven gekoppeld aan personeels registratie
Management services to enterprises.= te complex voor thuis of moet systeem beheerder van beroep zijn
Polster schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 18:39:
[...]
Het factory resetten is volgens mij ook niet meer nodig omdat je nu je accounts in Unifi OS console kunt behouden. Alleen Unifi Access komt echt in read-only mode.
https://help.ui.com/hc/en-us/articles/4404387180951#faq
Om UID te deïnstalleren heb ik vorige week nog mijn test UDM moeten factory resetten. De UID app verwijderen van UDM zorgt er voor dat uid instellen on bewerkbaar op je UDM achterblijven en het UID platform bied geen mogelijkheid om deze vooraf te verwijderen. Leuk dat je UDM weer via unifi.ui kan bedienen maar die global WiFi en vpn access blijft gewoon aanstaan. Dan blijft er dus maar één optie over

[ Voor 63% gewijzigd door xbeam op 30-11-2021 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Wellicht al bekend maar ik dacht dat ipv6 ingewikkeld was met de UDMPro maar ik heb het gewoon net enabled via de GUI en het werkt out-of-the-box.
UDMPro versie 2.2.12 en Network versie 6.5.53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
xbeam schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 18:49:
[...]

Nee dat is geen losse service aar gewoon de vpn functie van UID
Het lijkt zelfde te beginnen wat betreft opzet maar gebruikers toegang geven
Op basis van Active Directory, Google workspace, ldap groepen

Identity-as-a-Service = kost geld per maand
Management services to enterprises.= te complex voor thuis of moet systeem beheerder van beroep zijn
Ik ben al overtuigd om niet te gebruiken ;) maar nog even voor de helderheid.
Dat UID VPN draait toch gewoon op je UDM-P net als elke andere VPN-server? Ze hebben het er in ieder geval over dat je poorten moet forwarden als er nog ergens in de upstream een router tussen zit. Alleen de authenticatie lijkt dus wel via UID 'cloud' te lopen?

Het Basic plan is tevens gratis (1 site, 50 users)

Edit: Oh en bedankt voor de heads-up, had de invite code al in de mail.

[ Voor 4% gewijzigd door Polster op 30-11-2021 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Polster schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:14:
[...]

Ik ben al overtuigd om niet te gebruiken ;) maar nog even voor de helderheid.
Dat UID VPN draait toch gewoon op je UDM-P net als elke andere VPN-server?
Nee want UID VPN is geen vpn server., wel een autorisatie services onderdeel van een veel groter UID die bepaalt wie en waneer die persoon vpn toegang krijgt.
Ze hebben het er in ieder geval over dat je poorten moet forwarden als er nog ergens in de upstream een router tussen zit.
Dat zegt al genoeg dat er meer in de cloud draait dan als thuis gebruiker goed voor je is en je gebruikers niet meer op UDM bestaan alleen nog maar in de uid cloud.
Alleen de authenticatie lijkt dus wel via UID 'cloud' te lopen?
UID is enkel een authenticatie platform meer niet
Het Basic plan is tevens gratis (1 site, 50 users)
Ja de UID beta voor 50 gebruikers is tijdelijk gratis
Edit: Oh en bedankt voor de heads-up, had de invite code al in de mail.
Have fun met de onboard de van iedereen

[ Voor 38% gewijzigd door xbeam op 30-11-2021 20:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
kevertje1977 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:11:
Wellicht al bekend maar ik dacht dat ipv6 ingewikkeld was met de UDMPro maar ik heb het gewoon net enabled via de GUI en het werkt out-of-the-box.
Als het dan toch zó simpel is: Wat zijn voor jou de voordelen van IPv6 bóven iPv4?

>:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
Het aanzetten is inderdaad simpel het goed gebruiken binnen Unifi is een ander verhaal :P

Cloud ☁️

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Will_M schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:24:
[...]

Als het dan toch zó simpel is: Wat zijn voor jou de voordelen van IPv6 bóven iPv4?

>:)
Dat ik eindelijk 18,446,744,073,709,551,616 devices op m'n netwerk kwijt kan *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
ed1703 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:36:
[...]

Dat ik eindelijk 18,446,744,073,709,551,616 devices op m'n netwerk kwijt kan *O*
Jouw Class-A 10.0/8 netwerk thuis zat ook al vol dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
HKLM_ schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:35:
[...]

Het aanzetten is inderdaad simpel het goed gebruiken binnen Unifi is een ander verhaal :P
Ja, qua firewalling moet je dan nog extra dingen doen.
Dus voor nu alleen op de wifi aangezet en de rest niet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kevertje1977 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:41:
[...]

En je IoT vlan en camera vlan uitzetten als je die hebt

[ Voor 21% gewijzigd door xbeam op 30-11-2021 21:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polster
@xbeam Hoef gelukkig helemaal niemand te onboarden, ben gewoon thuisgebruiker :-)
Heb de L2TP vpn-server draaien maar helaas heeft Android 12 dat in de ban gedaan. Zag dit als een makkelijk alternatief maar bedankt voor de waarschuwingen en uitleg. Zal het nu dus toch in een PI of Wireguard kernel module moeten zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
xbeam schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:42:
[...]

En je IoT vlan en camera vlan uit zetten als die hebt :+
NIET DOEN.... Dan mis ik ze dadelijk op 't INTERNET :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
kevertje1977 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:41:
[...]

Volgens mij staat het met de default IPv6 regels alsnog aardig dicht standaard.

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 09:22
Oops. Verkeerde topic

[ Voor 94% gewijzigd door Cloud_VII op 30-11-2021 20:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
Da's 'Net Werken' .... Maar hoe je dat met Ubiquiti gaat verbinden? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
Will_M schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:49:
[...]

De Mini figs onderhouden zijn IPv6 netwerk, en zorgen dat de UDR niet in brand vliegt door die extra adresjes :+

Edit n.a.v @Will_M :P

[ Voor 7% gewijzigd door HKLM_ op 30-11-2021 19:54 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
HKLM_ schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:51:
[...]

De Mini figs onderhouden zijn netwerk, en zorgen dat de UDR niet in brand vliegt :+
Maar dan toch wel middels IPv6, hé .. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Will_M schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:43:
[...]

NIET DOEN.... Dan mis ik ze dadelijk op 't INTERNET :P
Dat gelukkig nog net niet begrijp ik uit een default ipv6 usg firewall regels test conclusie* van @nero355 en @ed1703 maar de oppas kan anders via het wifi netwerk mee kijken met de teddy bear oog camera die via zijn IoT Netwerk is verbonden.
Nice dit jaar Lego Christmas config tree’s
Je Japanse Ipv6 teddy bear camera op je iot netwerk en de nieuwe iPhone van de oppas op de Wifi waneer je alleen een paar vinkjes aanzet.
Polster schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:43:
@xbeam Hoef gelukkig helemaal niemand te onboarden, ben gewoon thuisgebruiker :-)
Heb de L2TP vpn-server draaien maar helaas heeft Android 12 dat in de ban gedaan. Zag dit als een makkelijk alternatief maar bedankt voor de waarschuwingen en uitleg. Zal het nu dus toch in een PI of Wireguard kernel module moeten zoeken.
Waarom installeer je WireGuard niet gewoon op je UDM
WireGuard kernel module for UnifiOS (UDM, UDR, UXG)
https://github.com/tusc/wireguard-kmod
HKLM_ schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:22:
[...]

Ondanks de standaard firewall regels ben ik wel benieuwd hoeveel extra devices we binnenkort op het internet gaan kunnen vinden hoor. Ik speel nu zelf met ipv6 omdat ziggo dat mogelijk heeft gemaakt. (en vanuit mijn IT rol is dat interessant) maar ik maakte net dus ook een fuck-up waardoor mijn Unifi GUI zichtbaar was voor de hele wereld :+ Nu is dat iets waar ik standaard op check maar ik verwacht dat er een hoop mensen zijn die gaan prutsen met ipv6 en meer open zetten dan hun lief is.

Via censys.io kan ik alleen in nederland al een paar 100 unifi portals vinden momenteel en heel veel synology's |:(
Ik ben ook benieuwd;-) Probeer shodan eens hoeveel unifi teddyberen controllers komen je dan tegen?
Edit: Er zijn dus gewoon mensen en IT bedrijven 8)7 die Unifi.<domein>.tld gebruiken dan hangt dus je gui van je firewall open en bloot zonder 2FA aan het internet :X
That’s mee :'( guilty as hell. Maar ik host voor andere it bedrijven die dat niet willen want hun eind klanten moet ook kunnen inloggen :X

* aangepast na correctie @nero355
nero355 in "[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4"

[ Voor 121% gewijzigd door xbeam op 01-12-2021 00:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HKLM_
xbeam schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:05:
[...]

Dat gelukkig nog net niet begrijp ik uit een default ipv6 usg firewall test van @nero355 en @HKLM_ maar de oppas kan anders via het wifi netwerk mee kijken met de teddy bear oog camera die via zijn IoT Netwerk is verbonden.
[...]
Ondanks de standaard firewall regels ben ik wel benieuwd hoeveel extra devices we binnenkort op het internet gaan kunnen vinden hoor. Ik speel nu zelf met ipv6 omdat ziggo dat mogelijk heeft gemaakt. (en vanuit mijn IT rol is dat interessant) maar ik maakte net dus ook een fuck-up waardoor mijn Unifi GUI zichtbaar was voor de hele wereld :+ Nu is dat iets waar ik standaard op check maar ik verwacht dat er een hoop mensen zijn die gaan prutsen met ipv6 en meer open zetten dan hun lief is.

Via censys.io kan ik alleen in nederland al een paar 100 unifi portals vinden momenteel en heel veel synology's |:(

Edit: Er zijn dus gewoon mensen en IT bedrijven 8)7 die Unifi.<domein>.tld gebruiken dan hangt dus je gui van je firewall open en bloot zonder 2FA aan het internet :X

[ Voor 14% gewijzigd door HKLM_ op 30-11-2021 20:43 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 09:22
Will_M schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:49:
[...]

Per ongeluk verkeerde topic 😂😂
Pagina: 1 ... 153 ... 327 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.