[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 152 ... 327 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bjk schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 00:56:
Ik heb een zeer vervelend probleem. Vandaag mijn 16p switch en usg 3 ge-update naar laatste firmware. Sindsdien krijg ik op sommige devices geen DHCP. Andere devices krijgen dit wel echter geen internet verbinding. De controller geeft ook aan dat de usg geen verbinding tot stand brengt op de wan1 poort.

Heb de firmware gedowngrade maar niks werkt. Ik doe dit in combinatie met een SFP module op provider T Mobile. Vreemde is dat ik wel tv kan kijken via tv box.

Iemand de gouden tip?
Bjk schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:53:
Inmiddels heb ik de configuratie via mijn USG-3P opgeheven en hangt mijn Zyxel (uitgegeven door T-Mobile) weer aan de switch. Resultaat is direct DHCP en een internet verbinding. Helaas werken nu de APs niet mee (zie hieronder). Beide verliezen (nadat ze daarvoor perfect werken) tegelijkertijd verbinding met de switch (US-16-150W).

Wat ik al heb geprobeerd:
  • Reboot Switch / AP
  • Downgrade firmware AP
  • Downgrade firmware Switch (5.43.35.12698)
Bekabelde verbindingen (gekoppeld aan Switch) werken rock-steady. Ik ben het einde een beetje zoek en sta op het punt een blackfriday managed netgear in huis te halen... Of een wipe van mijn Unifi Controller en reset van alle apparatuur.

Gedrag wat ik zojuist beschrijf:
[Afbeelding]t mee,
Ik ga eens kijken of ik binnenkort mijn UniFi zooitje kan updaten en dan laat ik je wel weten of mijn 16 poort 150 Watt PoE+ Switch ook dergelijk raar gedrag vertoont! ;)

Bedankt voor de waarschuwing in ieder geval! d:)b
Tranzy schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:54:
Ik zit met een andere vraag.

Welke setting kan je op een switch (HP of Ubiquity ToughSwitch...dus non-unifi manageble) aanpassen zodat de toplogymap klopt en de devices niet direct zijn aangesloten op de UDR zelf maar een switch daartussen.

Hoop dat mijn vraag duidelijk is.
Ik gok dat je daar niks aan kan doen, maar je zou eens met LLDP en zo kunnen spelen... :)
Torgo schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:34:
Ik ben sinds vandaag overgestapt van Ziggo naar KPN FTTH (1000/1000Mbit)

Nou had ik het Ziggo modem in bridge mode staan en mijn UniFi apparatuur erachter. Nu heb ik de Security gateway achter de KPN router gezet, dus eigenlijk heb ik nu dubbel NAT.

KPN Router > Security Gateway > US-8-60W switch > UAP-AC-lite (zolder)
.................................................................................... > USW-Flex-Mini > UAP-AC-lite (beneden)

Is dat slim/handig? Het lijkt allemaal ok te werken...
Gefeliciteerd met de upgrade en van het feit dat je van Ziggo af bent! ;) :+

In principe kan het kwaad, maar als het voor jou werkt : Lekker zo laten! :)
Dus wat zou beter zijn:

Security gateway achter de KPN router of toch maar er tussenuit?
De USG gewoon de PPPoE laten opbouwen, want dat kan die prima! :)

Ik snap ook niet waarom je aan de ellende vanaf deze reactie bent begonnen :
Torgo schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:53:
Ik heb de USG er tussenuit gehaald maar heb nu toch wel wat uitdagingen. De config van mijn controller laat nog configuratie zien die volgens mij alleen van toepassing is als je een USG hebt en dat maakt het echt mega verwarrend. Met veel pijn en moeite de switches en APs weer opnieuw ge-adopt en gereset, mijn LAN veranderd naar het juiste netwerk en gateway, maar nu krijgen clients via de AP via DHCP geen IPv4 adres. Echt heel erg lastig. Ik weet eigenlijk niet meer hoe ik dit fix :(
:? :? :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-09 16:37
nero355 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 23:43:
[...]

[...]

Ik snap ook niet waarom je aan de ellende vanaf deze reactie bent begonnen :

[...]
Haha… nou, het zou niet zo lastig moeten zijn, maar mijn UniFi switch bleek kuren te hebben die pas na een upgrade en een hoop gepruts weg zijn gegaan. (zonder config aanpassingen). Overigens, het werkte niet met de security gateway achter het KPN modem. IP TV deed raar. Daarom maar gesimplificeerd. Wat ik wel nog heb uitgevonden is dat ik de access points niet op de maximale snelheid had ingesteld omdat mijn internet snelheid daar toch niets mee kon, maar nu dus wel op maximaal gezet en haal nu 500/500mb via de UniFi APs :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Torgo schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:50:
Ik kan DHCP niet aanzetten, dat is een security gateway feature, die er nu uit is. Ik zal proberen om wat meer info te geven, want inderdaad is het lastig te raden wat er speelt. Die flex die niet wil adopteren die komt steeds zelf terug met een 192.168.1.x adres, maar tussendoor probeert ie wel op 192.168.2.x te adopteren en dat lukt dan niet en dan zie ik dat 192.168.1 weer af en toe voorbij komen.

KPN router levert DHCP en die heeft 192.168.2.254

[Afbeelding]

[Afbeelding]

update: net nog een controller update gedaan en mijn switch US-8 geupgrade en de flex is adopted, zie ik nu. vers van de pers. ff kijken hoe het er nu voorstaat.

[Afbeelding]

update 2: opgelost denk ik: 2 clients nu wél gewoon een DCHP adres dus dat ziet er heel goed uit. Lijkt erop dat die US-8 toch ergens een beetje de weg kwijt was maar de controller update en/of de US-8 upgrade (vorige week beiden nog geugrade dus echt oud was het niet) lijkt toch de juiste schop te zijn geweest om dit te verhelpen. config niks aan gewijzigd. Nu alleen nog mijn woonkamer access point maar mijn werk computer is weer online gelukkig.

Dat klopt want je KPN router is de dhcp pas waneer je deze vervangent (dus de xperiabox het liefst in prullenbak en niet ervoor aangesloten laten zitten ) voor een usg heeft het nut om de de dhcp settings in de controller te gebruiken en er iets te stellen . Wat jij het beste kan gebruiken is vlan / lan only zonder dhcp settings waarmee je dhcp gewoon aan de experiabox over laat. DHCP relay heeft ook geen nut als geen usg gebruikt. Het zet misschien alleen wat opties in de controller aan die toch niets doen zonder usg of udm

[ Voor 8% gewijzigd door xbeam op 24-11-2021 18:00 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-09 13:59
Hallo Allen,

Ik heb momenteel 2 AC pro's en een LR. Ik heb een relatief groot huis (18 x 18 meter). De LR hangt in de schuur.
Momenteel loopt het niet helemaal lekker, ik heb onder een AC pro en boven de tweede.

momenteel haal ik boven 30 Mbs op kantoor. De AC hangt in het midden van de gang.

Ik wil nu boven naar 2 access points. Het plan is om 2 nieuwe wifi 6 lites boven te plaatsen en de ac pro naar beneden erbij te plaatsen.

Het totaal plaatje is dan 2 ac pro's beneden en 2 ac wifi6 boven.

Mijn vraag is, is dit wel slim, of kan ik beter wifi5 ac's kopen vanwege compatibiliteit?

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Tomas_ schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:15:
Hallo Allen,

Ik heb momenteel 2 AC pro's en een LR. Ik heb een relatief groot huis (18 x 18 meter). De LR hangt in de schuur.
Momenteel loopt het niet helemaal lekker, ik heb onder een AC pro en boven de tweede.

momenteel haal ik boven 30 Mbs op kantoor. De AC hangt in het midden van de gang.

Ik wil nu boven naar 2 access points. Het plan is om 2 nieuwe wifi 6 lites boven te plaatsen en de ac pro naar beneden erbij te plaatsen.

Het totaal plaatje is dan 2 ac pro's beneden en 2 ac wifi6 boven.

Mijn vraag is, is dit wel slim, of kan ik beter wifi5 ac's kopen vanwege compatibiliteit?
V.w.v. compatibiliteit zou het niet uit moeten maken. Maar persoonlijk zou ik het wel omdraaien en de U6 Lites beneden hangen. Liever daar "wifi 6" in ik neem aan woonkamer etc dan wifi 6 op de slaapkamers en zolder :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
RobertMe schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:51:
[...]

V.w.v. compatibiliteit zou het niet uit moeten maken. Maar persoonlijk zou ik het wel omdraaien en de U6 Lites beneden hangen. Liever daar "wifi 6" in ik neem aan woonkamer etc dan wifi 6 op de slaapkamers en zolder :p
Geld dat ook wanneer boven de meeste wifi gebruikt wordt? (3 kids, 1 kantoor)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tomas_ schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:56:
[...]

Geld dat ook wanneer boven de meeste wifi gebruikt wordt? (3 kids, 1 kantoor)
Dan heb je inderdaad gelijk ;)

Laat ik het anders verwoorden "ik zou de U6 Lites hangen waar je het meeste wifi gebruikt". En als boven de kids zitten met telefoons, tablets (, TVs op wifi?) en je daar kantoor hebt is dat natuurlijk de logischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
RobertMe schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:58:
[...]

Dan heb je inderdaad gelijk ;)

Laat ik het anders verwoorden "ik zou de U6 Lites hangen waar je het meeste wifi gebruikt". En als boven de kids zitten met telefoons, tablets (, TVs op wifi?) en je daar kantoor hebt is dat natuurlijk de logischer.
Inderdaad, boven worden de meeste devices gebruikt waaronder ook een aantal Chromecast.
Ik heb daarvoor nog een apart netwerk gepland met een eigen broadcast domein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanoChip
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:28
Ik word op het forum van UI professioneel genegeerd door UI-Glenn m.b.t. een vraag over de nieuwe interface van de Unifi Network Application. Wellicht dat mede Tweakers deze vraag wel kunnen beantwoorden _/-\o_

Ik zie in de changelog van 6.5.53 het volgende:

- Add Internet Latency on Dashboard for setups with USG.

Echter zie ik deze optie niet in mijn Unifi Network Application (debian).

Voor de beeldvorming, mijn dashboard ziet er nu als volgt uit (t.o.v. een CloudKey lijken er nog wel meer dingen te missen):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ApAn1bPKzG_VoiZK51pcklnpX3A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QPj2El86EL18N4fNhD7X9TUE.png?f=fotoalbum_large

Setup:
Unifi Network Application op Ubuntu (6.5.53)
USG-Pro-4 (4.4.56)
US-24-G1 (5.76.6)
UAP-AC-Lite (5.43.52)

Klopt het dat er een verschil zit tussen 'self hosted' en een Cloud Key m.b.t. het tonen van USG informatie op het dashboard?

[ Voor 9% gewijzigd door nanoChip op 24-11-2021 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:08
Iemand enig idee wanneer de Dream Router weer op voorraad komt in de EA-store? Was de lading van vorige week een eenmalige actie, of is het de verwachting dat de voorraad binnenkort weer op peil is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
SyS_ErroR schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:34:
Iemand enig idee wanneer de Dream Router weer op voorraad komt in de EA-store? Was de lading van vorige week een eenmalige actie, of is het de verwachting dat de voorraad binnenkort weer op peil is?
}) Kopen 150 euro >:) >:) :+ :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdr
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 14:03
Een hele hoop camera's en access points hebben eindelijk weer wat stock.

eu.store.ui.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:43

Bjk

Bjk schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:53:
[...]

Inmiddels heb ik de configuratie via mijn USG-3P opgeheven en hangt mijn Zyxel (uitgegeven door T-Mobile) weer aan de switch. Resultaat is direct DHCP en een internet verbinding. Helaas werken nu de APs niet mee (zie hieronder). Beide verliezen (nadat ze daarvoor perfect werken) tegelijkertijd verbinding met de switch (US-16-150W).

Wat ik al heb geprobeerd:
  • Reboot Switch / AP
  • Downgrade firmware AP
  • Downgrade firmware Switch (5.43.35.12698)
Bekabelde verbindingen (gekoppeld aan Switch) werken rock-steady. Ik ben het einde een beetje zoek en sta op het punt een blackfriday managed netgear in huis te halen... Of een wipe van mijn Unifi Controller en reset van alle apparatuur.

Gedrag wat ik zojuist beschrijf:
[Afbeelding]t mee,
Inmiddels weer een stap verder in de zoektocht. Zodra ik de 'AP - Woonkamer' voorzie van een POE-Injector ipv deze rechtstreeks POE te geven vanaf de switch blijft alles stabiel. De 'AP - Zolder' en overige POE apparaten krijgen nog steeds POE van de switch.
Maar zodra de 'AP - Woonkamer' POE van de switch krijgt (zowel POE+ als passive 24v) keert het probleem terug. Heb ook andere poorten van de switch geprobeerd, zelfde resultaat.

Ik zal verder gaan testen, lijkt wel op iets als kortsluiting oid. Zal patch-panel nakijken (ook al loopt de POE-injector ook via zelfde patch-panel port).

The search continues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-09 15:52
Ik zit er aan te denken om onze huidige HPE aruba wireless oplossing te vervangen door Unifi. Wat mij thuis wel eens is opgevallen is dat wanneer je een config change doet alle accespoints tegelijk provisioning starten en herstarten. Opzich is het niet erg dat ze herstarten maar allemaal te gelijk is een beetje vervelend omdat gelijk het hele kantoor en fabriek dan geen wifi meer heeft voor een paar minuten. Onze huidige oplossing heeft de mogelijkheid om bij een update 1 voor 1 de app’s herstarten maar kan nergens die functie vinden in de unifi omgeving. Iemand hier ervaring mee?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
kwdr schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:50:
Een hele hoop camera's en access points hebben eindelijk weer wat stock.

eu.store.ui.com
Camera's? ik zie ze niet, behalve 2 types, of zijn ze alweer uitverkocht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrisT
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:24
nanoChip schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:25:
Ik word op het forum van UI professioneel genegeerd door UI-Glenn m.b.t. een vraag over de nieuwe interface van de Unifi Network Application. Wellicht dat mede Tweakers deze vraag wel kunnen beantwoorden _/-\o_

Ik zie in de changelog van 6.5.53 het volgende:

- Add Internet Latency on Dashboard for setups with USG.

Echter zie ik deze optie niet in mijn Unifi Network Application (debian).

...

Klopt het dat er een verschil zit tussen 'self hosted' en een Cloud Key m.b.t. het tonen van USG informatie op het dashboard?
Ja dat is blijkbaar zo, zie hier de mijne met een Cloud Key (even alleen het linker deel met verschillen):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-CI2AbMH_J6XZGIkH7CeTx3urxw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Kw4L6Y56neR8nPlE0qPAxgjI.png?f=user_large

Nederlandse Civilization community DutchCiv.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-09 16:16
SkullboyNL schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:22:
Ik zit er aan te denken om onze huidige HPE aruba wireless oplossing te vervangen door Unifi. Wat mij thuis wel eens is opgevallen is dat wanneer je een config change doet alle accespoints tegelijk provisioning starten en herstarten. Opzich is het niet erg dat ze herstarten maar allemaal te gelijk is een beetje vervelend omdat gelijk het hele kantoor en fabriek dan geen wifi meer heeft voor een paar minuten. Onze huidige oplossing heeft de mogelijkheid om bij een update 1 voor 1 de app’s herstarten maar kan nergens die functie vinden in de unifi omgeving. Iemand hier ervaring mee?
In de Unifi controller kan je een Rolling Upgrade doen. Dan worden ze 1 voor 1 geupgrade.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bjk schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:13:
Inmiddels weer een stap verder in de zoektocht. Zodra ik de 'AP - Woonkamer' voorzie van een POE-Injector ipv deze rechtstreeks POE te geven vanaf de switch blijft alles stabiel. De 'AP - Zolder' en overige POE apparaten krijgen nog steeds POE van de switch.
Maar zodra de 'AP - Woonkamer' POE van de switch krijgt (zowel POE+ als passive 24v) keert het probleem terug. Heb ook andere poorten van de switch geprobeerd, zelfde resultaat.

Ik zal verder gaan testen, lijkt wel op iets als kortsluiting oid. Zal patch-panel nakijken (ook al loopt de POE-injector ook via zelfde patch-panel port).

The search continues.
Toch niet die bug met Shielded UTP kabels hé :?

Dat is een bekend probleem bij de 16 poort 150 PoE+ Switch ;)
Torgo schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 23:52:
Haha… nou, het zou niet zo lastig moeten zijn, maar mijn UniFi switch bleek kuren te hebben die pas na een upgrade en een hoop gepruts weg zijn gegaan. (zonder config aanpassingen).
OK, dat kan, maar dan nog... :)
Overigens, het werkte niet met de security gateway achter het KPN modem. IP TV deed raar.
Dat kan goed kloppen, maar ook daar hebben we een heel topic voor met alle mogelijke oplossingen die je maar kan verzinnen : [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie B)
Daarom maar gesimplificeerd.
Je had ook een VLAN Only netwerk aan kunnen maken waarin de ExperiaBox de baas speelt en die aan de IPTV kastjes toewijzen : KLAAR!!! :)

Of via een Android TV kastje kijken via de KPN IPTV app ;)
Wat ik wel nog heb uitgevonden is dat ik de access points niet op de maximale snelheid had ingesteld omdat mijn internet snelheid daar toch niets mee kon, maar nu dus wel op maximaal gezet en haal nu 500/500mb via de UniFi APs :)
Die tel ik effe niet mee in dit verhaal :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:43

Bjk

nero355 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:56:
[...]

Toch niet die bug met Shielded UTP kabels hé :?

Dat is een bekend probleem bij de 16 poort 150 PoE+ Switch ;)
Heb je toevallig meer info, zijn wel shielded CAT6 kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
loyske schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:47:
[...]

In de Unifi controller kan je een Rolling Upgrade doen. Dan worden ze 1 voor 1 geupgrade.
Kan je ook rolling provisioning doen na een config wijziging ?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bjk schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:03:
Heb je toevallig meer info, zijn wel shielded CAT6 kabels.
Pak de Search er effe bij bovenaan en je vindt vast wel wat resultaten ;)

Maar de oplossing is simpel : Vervangen door normale UTP en je hebt geen problemen meer! d:)b
SkullboyNL schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:04:
Kan je ook rolling provisioning doen na een config wijziging ?
Helaas niet, maar dat hoeft ook niet, want ze restarten niet zoals de HPE Aruba's die je nu hebt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
nero355 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:10:

[...]

Helaas niet, maar dat hoeft ook niet, want ze restarten niet zoals de HPE Aruba's die je nu hebt! ;)
Misschien geen herstart maar ze droppen wel de wifi is mij opgevallen.

Ik lees hier dat er helaas geen oplossing voor is. https://community.ui.com/...-893c-da126770bcac?page=2

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-09 15:44

djbarney

XBL: DeejayBarney

Voor de Protect camera's is net een Security update uitgebracht: https://community.ui.com/...03-4fee-9dba-73037148f173

Heb zelf die 1.20 versie al n tijdje beta draaien, en de notificatie logica is nog steeds wat brak, maar als dat alles is.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22-09 10:19
SkullboyNL schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:15:
[...]

Ik lees hier dat er helaas geen oplossing voor is. https://community.ui.com/...-893c-da126770bcac?page=2
Inderdaad, zelfs gewoon de alias aanpassen doet bij mij al de clients droppen. Ik doe enkel config changes buiten business hours, net voor die reden dat alle AP's op hetzelfde moment hun clients droppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SkullboyNL schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:15:

Tha Render_2 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:19:
Inderdaad, zelfs gewoon de alias aanpassen doet bij mij al de clients droppen. Ik doe enkel config changes buiten business hours, net voor die reden dat alle AP's op hetzelfde moment hun clients droppen.
Dat is gek, want ik zou zweren dat er bij heel veel changes zoiets niet gebeurt :?

My bad... :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkullboyNL
Tha Render_2 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:19:
[...]

Helaas gaat dat bij ons een beetje lastig het is een 24/7 bedrijf. Kantoor zal nog kunnen na een uur of 6/7 maar dan moet ik er altijd om denken om tijdens kantooruren geen aanpassingen te doen.
nero355 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:22:
[...]

[...]

Dat is gek, want ik zou zweren dat er bij heel veel changes zoiets niet gebeurt :?

My bad... :$
Ik zal volgende week nog even goed testen maar wat ik nu online lees hebben meer mensen hier last van. Ik vind dat wel erg jammer had graag Unifi hier geïmplementeerd maar dan moeten ze niet bij elke wijzing clients droppen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Torgo schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 23:12:
@Tranzy, Ik heb het inmiddels gefixed. :) Wat betreft DCHP relay, dat is alleen van toepassing als je van het ene netwerk naar het andere netwerk moet, DHCP is broadcast dus dat gaat (vanzelf) goed tenzij je langs een L3 gateway moet, want die stuurt het niet door (tenzij je dat expliciet vraagt dmv DHCP Relay). Afijn, lijkt er dus op dat het een typisch UniFi symtoom was waar na wat masseren hij het opeens wél doet zonder config aanpassingen.

PS: Dankzij jullie tips heb ik wél ook de radio instellingen bekeken van mijn AP en die stond inderdaad op 20G voor 2.4Ghz en 40G voor 5Ghz, dat heb ik nu op maximaal gezet en vanaf mijn 802.11ac werk laptop nu ook bijna 500Gbit/s throughput 🙂

>>knip<<
Ik zou die bandbreedte voor het 2,4Ghz. spectrum gewoon even netjes terug naar 20Mhz. zetten. De buren zullen je dankbaar zijn!!!!

Als je buren een paar honderd meter verderop wonen dan mag je 't op maximaal laten staan 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-09 16:10

nexhil

BAM!

Net mijn UDMP geüpgraded naar UniFi OS Version 1.10.4 en Unifi network naar 6.5.53.

Nu heb ik mijn Caiway glas rechtstreeks in de WAN aansluiting zitten en toen de UDMP gereboot was had ik geen internet. Nu wist ik nog dat het eerst nodig was om altijd de WAN interface vast op Full duplex / 1 Gbit te zetten.

Toen ik hem hier af haalde en op auto negotiation zette werkte alles weer. Dus misschien een tip voor de mensen hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
djbarney schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:01:
Voor de Protect camera's is net een Security update uitgebracht: https://community.ui.com/...03-4fee-9dba-73037148f173

Heb zelf die 1.20 versie al n tijdje beta draaien, en de notificatie logica is nog steeds wat brak, maar als dat alles is.. :)
Als je een Unifi Protect installatie op een CKG2+ draait dan moet je momenteel de CKG2+ zélf nog even vertellen dat 't ding ook naar het "Release Candidate' channel moet gaan kijken voor Updates.

Unifi Protect 1.20.0 wordt daarna wél gewoon als 'Official Update' aangemerkt en kan vanuit de GUI geïnstalleerd worden middels een simpele muisklik, daarna kun je de CKG2+ weer terug naar het Official Release Channel zetten.

Network Controller 6.5.53 is overigens ook als Official Update beschikbaar voor de CKG2+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piacco78
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 24-08 10:38
Vraagje, hoop dat ie hier thuis hoort.

Heb deze week achter mijn Experiabox een USG en een US-8-60W switch geïnstalleerd. Alleen heb ik nu een probleem met Domoticz, deze haalt middels een API key mijn gegevens op van mijn SolarEdge omvormer, sinds ik de USG geïnstalleerd heb werkt dit niet meer. De App voor de omvormer zelf functioneert nog wel goed. Heb al even naar de instellingen van de USG gekeken maar weet eigenlijk niet goed waar ik moet beginnen, heeft iemand een idee?

Alvast bedankt voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
Piacco78 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:02:
Vraagje, hoop dat ie hier thuis hoort.

Heb deze week achter mijn Experiabox een USG en een US-8-60W switch geïnstalleerd. Alleen heb ik nu een probleem met Domoticz, deze haalt middels een API key mijn gegevens op van mijn SolarEdge omvormer, sinds ik de USG geïnstalleerd heb werkt dit niet meer. De App voor de omvormer zelf functioneert nog wel goed. Heb al even naar de instellingen van de USG gekeken maar weet eigenlijk niet goed waar ik moet beginnen, heeft iemand een idee?

Alvast bedankt voor jullie hulp
Kort door de bocht: Je interne Domoticz installatie weet het interne pad via het LAN naar je eigen (interne) SE omvormer niet meer te vinden? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piacco78
De gegevens van de omvormer worden geüpload naar de solaredge server, Domoticz haalt middels een api key de gegevens van de server. Domoticz maakt geen rechtstreekse verbinding met de omvormer. Heb hetzelfde probleem met mijn Netatmo weerstation, die gegevens worden ook niet meer opgehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Piacco78 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:24:
De gegevens van de omvormer worden geüpload naar de solaredge server, Domoticz haalt middels een api key de gegevens van de server. Domoticz maakt geen rechtstreekse verbinding met de omvormer. Heb hetzelfde probleem met mijn Netatmo weerstation, die gegevens worden ook niet meer opgehaald.
Heeft domoticz een vast ipadres? Klinkt alsof de gatewayadressen of iets met DNS niet klopt op de bewuste systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
ed1703 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:59:
[...]

Heeft domoticz een vast ipadres? Klinkt alsof de gatewayadressen of iets met DNS niet klopt op de bewuste systemen.
Dát... Of een beetje last van ARP-Cache (ergens).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piacco78
Bedankt😀 de DNS van de Raspberry Pi stond idd niet goed ingesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
Ik opteer voor Local Host Tabellen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qBhygvAhOGfeL8f_cvMSpIxWk6o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0Y3Jkpno4QpbaT37u1D5JgIH.jpg?f=user_large

Toch kan Ubiquiti met de wan instelling iets leren van TP-link, screenshot gejat uit de TP-link Facebook group
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5i8gaBsero8hV5n65E98ID_k8Wo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DPFclWFgiToDAe28OcAvV0sh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door xbeam op 25-11-2021 08:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scoro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:19
De Dream Router is weer in stock voor diegene die deze nog willen hebben.
Zie https://eu.store.ui.com/products/dream-router-ea

Update: En lijkt alweer op te zijn.
Mijn hoop was dat er met Black Friday nog meer beschikbaar zouden komen. Dus wie weet.

[ Voor 33% gewijzigd door Scoro op 25-11-2021 09:23 ]

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 01:44
Scoro schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:15:
Hebbes, geen stock maar distill saved me

Edit: Aaaaaand its gone

[ Voor 4% gewijzigd door Cloud_VII op 25-11-2021 09:21 ]

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:08
En weer uitverkocht. :(

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:26

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

De Access Point WiFi 6 Pro is ook weer op voorraad. :)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Update: En lijkt alweer op te zijn.
Mijn hoop was dat er met Black Friday nog meer beschikbaar zouden komen. Dus wie weet.
Serieus? Het is een beta product... Waarom zouden ze daar in godsnaam een black friday actie op toepassen? Het ding is te koop via hun store om betatesters te krijgen. Niet om het aan jan en alleman te verkopen met stuntprijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14
mydogisgone schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:23:
De Access Point WiFi 6 Pro is ook weer op voorraad. :)
Thanks, de AT PoE injector niet (https://eu.store.ui.com/c...ssories/products/u-poe-at) dus je moet wel een PoE switch met PoE AT hebben. (of nog een injector hebben liggen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:10
RobertMe schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:34:
[...]

Serieus? Het is een beta product... Waarom zouden ze daar in godsnaam een black friday actie op toepassen? Het ding is te koop via hun store om betatesters te krijgen. Niet om het aan jan en alleman te verkopen met stuntprijzen.
Eerlijkheidshalve heb ik ook sterk de indruk dat men zich niet eens bewust is dat ze betalen om beta tester te zijn laat staan dat ze beseffen dat UI een garantie-tot-aan-de-deur beleid voeren op hun EA spullen.

• Goof2000
Miki schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:52:
[...]

Eerlijkheidshalve heb ik ook sterk de indruk dat men zich niet eens bewust is dat ze betalen om beta tester te zijn laat staan dat ze beseffen dat UI een garantie-tot-aan-de-deur beleid voeren op hun EA spullen.
Klopt maar Early Access klinkt alsof je eerder toegang krijgt, net als bij concerten dat je met Early Access als eerste kaarten mag kopen. Het vreemde is natuurlijk dat nog wel een aardig deel van het assortiment EA is (en soms ook wel heel lang EA blijft voor het wel/niet op de markt komt)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomas_
Goof2000 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:00:
[...]

Klopt maar Early Access klinkt alsof je eerder toegang krijgt, net als bij concerten dat je met Early Access als eerste kaarten mag kopen. Het vreemde is natuurlijk dat nog wel een aardig deel van het assortiment EA is (en soms ook wel heel lang EA blijft voor het wel/niet op de markt komt)
Dat heeft natuurlijk een reden, net zoals de autopilot bij Tesla al jaren Beta is. Dan kun je er niet over klagen, want in beta.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Goof2000 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:00:
[...]

Klopt maar Early Access klinkt alsof je eerder toegang krijgt, net als bij concerten dat je met Early Access als eerste kaarten mag kopen.
Als je EA artikelen bezoekt krijg je best wel een dikke modal die de voorwaarden uitlegt.
Het vreemde is natuurlijk dat nog wel een aardig deel van het assortiment EA is (en soms ook wel heel lang EA blijft voor het wel/niet op de markt komt)
Dan heb je het dus nog steeds niet begrepen?
Ubiquiti verkoopt deze artikelen om feedback te verzamelen. Dan is het toch niet gek dat ze daarvoor een aantal maanden de tijd nemen? Je kunt niet een artikel vandaag in de EA store zetten, volgende week besluiten dat het in orde is en meteen een productierun van duizenden stuks doen zodat het over een maand in de winkel ligt...
Alleen zorgen dat ze voldoende voorraad hebben voor een GA release zal waarschijnlijk een week of langer in beslag nemen. Daarnaast heeft Ubiquiti natuurlijk geen eigen fabrieken, dus de productie zal ingepland moeten worden. Ze zullen bij toeleveranciers de onderdelen moeten inkopen of laten fabriceren etc etc. Zeker in deze tijd van chip tekorten etc denk ik al dat je blij kunt zijn als Ubiquiti pallets vol klaar heeft twee maanden nadat ze besluiten dat het product klaar voor GA is.
En voordat ze naar GA gaan zullen ze ook wel een maand of twee gebruiken om feedback te verzamelen. En vergeet daarbij ook niet dat de hardware maar een onderdeel van het totaal is. Nadat een product in de EA store verschijnt komen er ook al tientallen firmware updates uit voordat het artikel naar GA gaat. Want ook de firmware zal bij de initiële release goed (genoeg :p) moeten zijn.

Om nog maar te zwijgen over dat ze regelmatig tijdens het EA proces nog hardware wijzigingen doen. De GA UniFi 6 LR bevat iets andere hardware dan de EA versie waardoor laatstgenoemde geen VHT160 ondersteund (of in intussen wellicht wel, maar de GA versie had het per direct). Of de UniFi Switch Flex Mini waarbij de eerste EA versie alleen via USB-C gevoed kon worden en ze na feedback ook ondersteuning voor PoE hebben toegevoegd, en deze nieuwe versie ook weer eerst in EA hebben uitgebracht, feedback hebben verzameld / afgewacht, en pas toen naar GA konden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goof2000
RobertMe schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:26:
[...]

Als je EA artikelen bezoekt krijg je best wel een dikke modal die de voorwaarden uitlegt.

[...]

Dan heb je het dus nog steeds niet begrepen?
Hoeveel mensen lezen voorwaarden? Heel veel mensen klikken ze door alsof ze een keer ademen. :/

Ik heb het denk ik wel begrepen, maar als ik zie hoeveel mensen bijv. een UDR kopen dan vraag ik me af of ze beseffen dat het een beta product is.

Ik heb zelf ook wel eens wat gekocht via EA. Ze zouden eigenlijk iedereen die iets van EA heeft gekocht na een paar weken een email kunnen sturen met een paar vragen en bij negatieve ervaring een directe link waarmee je dit kunt rapporteren.
Zelf heb ik geen negatieve feedback en heb daarom niet iets te rapporteren, maar juist dat lijkt me ook erg interressant bij een EA/beta product.

• PhilipsFan
  • Laatst online: 29-09 09:24
Die UDR klinkt wel als de router die ik had willen hebben (heb sinds april een UDM, die trouwens prima bevalt). Maar is dat nu echt maar 68 euro? Dat kan toch bijna niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
PhilipsFan schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:49:
Die UDR klinkt wel als de router die ik had willen hebben (heb sinds april een UDM, die trouwens prima bevalt). Maar is dat nu echt maar 68 euro? Dat kan toch bijna niet?
Aantal speculaties:
1. De SoC is slechter / trager dan die van de UDM (ok, dit is een feit)
2. De EA prijs hoeft niet definitief te zijn en kan ook veel hoger uitvallen
3. Die €68 is excl. BTW (ok, ook een feit en geen speculatie)
4. Het kan een lokkertje zijn voor het UniFi systeem. Dat ze dit als opstap gebruiken naar een vendor lock-in om vervolgens de losse switches & APs, camera's etc te verkopen. En dat ze daar dan dus wel een goede marge op pakken. Zie bv ook de G3 instant die ontzettend goedkoop is, maar je wel UniFi Protect voor moet hebben (voorheen alleen beschikbaar op de "dure" UDM Pro & CloudKey Gen2+). En de EA G4 instant tikt ook al de €100 aan en is dus veel duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:18
PhilipsFan schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:49:
Wat hierboven is gezegd en wat hieronder is gequoted geeft aan waarom die prijs laag is ;)
You acknowledge and agree that the Services provided to You under these Terms may be in “beta”, “alpha” or test form, labelled as “early access” or “UI Labs” or otherwise not intended or completed for commercial use and may therefore contain errors, bugs or similar unstable characteristics not typical of commercially released items. Such characteristics may negatively affect the operation of previously installed software or equipment. You are advised to safeguard important data, to use caution and not to rely in any way on the correct functioning or performance of the software and accompanying materials. You acknowledge that the Services may be provided to You from time to time as a program participant solely for the purpose of providing Ubiquiti with Feedback on the Services and the identification of defects.

• Tomas_
RobertMe schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:53:
[...]

Aantal speculaties:
En de EA G4 instant tikt ook al de €100 aan en is dus veel duurder.
Waar zie jij die instant 4 inclusief prijs? Ik kan hem niet vinden.

-edit- na een beetje googlewerk zie ik dat hij in 17 minuten uitverkocht was oid

[ Voor 12% gewijzigd door Tomas_ op 25-11-2021 11:58 ]

• PhilipsFan
  • Laatst online: 29-09 09:24
RobertMe schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:53:
[...]

Aantal speculaties:
1. De SoC is slechter / trager dan die van de UDM (ok, dit is een feit)
2. De EA prijs hoeft niet definitief te zijn en kan ook veel hoger uitvallen
3. Die €68 is excl. BTW (ok, ook een feit en geen speculatie)
4. Het kan een lokkertje zijn voor het UniFi systeem. Dat ze dit als opstap gebruiken naar een vendor lock-in om vervolgens de losse switches & APs, camera's etc te verkopen. En dat ze daar dan dus wel een goede marge op pakken. Zie bv ook de G3 instant die ontzettend goedkoop is, maar je wel UniFi Protect voor moet hebben (voorheen alleen beschikbaar op de "dure" UDM Pro & CloudKey Gen2+). En de EA G4 instant tikt ook al de €100 aan en is dus veel duurder.
Hmm, goede punten. Slechtere SoC is wel een probleem. De UDM is snel zat, ik heb er geen enkel probleem mee, maar ik ben toch altijd bang dat ergens een opvolger van uitkomt terwijl ik net iets nieuws heb. Toen ik de UDM kocht was het model ook al anderhalf jaar oud, maar ik vond het een betere deal dan een USG (die is nog ouder) en Cloudkey EN een extra AP. En de UDM Pro vond ik te duur voor wat hij te bieden heeft.

Al met al ben ik toch erg blij met mijn Unifi setup, ik heb maar 2 AP's en de Wifi-ontvangst is STUKKEN beter dan de vorige opzet met een Asus router en een extra (oudere) router als steunpunt. Ook het beheer is stukken beter geregeld.

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Mochten er nog liefhebbers zijn voor de Dream Machine Pro SE. Deze is weer op voorraad onder early access.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
mydogisgone schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:10:
Mochten er nog liefhebbers zijn voor de Dream Machine Pro SE. Deze is weer op voorraad onder early access.
Gaan we 😭 weer
mrdemc schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:32:
[...]

quote: https://www.ui.com/legal/termsofservice/
You acknowledge and agree that the Services provided to You under these Terms may be in “beta”, “alpha” or test form, labelled as “early access” or “UI Labs” or otherwise not intended or completed for commercial use and may therefore contain errors, bugs or similar unstable characteristics not typical of commercially released items. Such characteristics may negatively affect the operation of previously installed software or equipment. You are advised to safeguard important data, to use caution and not to rely in any way on the correct functioning or performance of the software and accompanying materials. You acknowledge that the Services may be provided to You from time to time as a program participant solely for the purpose of providing Ubiquiti with Feedback on the Services and the identification of defects.

[...]

[ Voor 68% gewijzigd door xbeam op 25-11-2021 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud_VII
Wat mij opviel vanmorgen tijdens bestellen is dat ik nu via Apple Pay ook gebruik kon maken van mij Rabobank passen. Tijd terug heb ik hiervoor juist een N26 card aan moeten maken om te kunnen bestellen.

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Ja daarom staat hij ook onder Early Access toch? :P

• Tomas_
Overal geklikt, ik zie hem nergens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
@Tomas_
Stond $ teken bij dus ik vermoed dat het de US store is en niet de EU.

[ Voor 7% gewijzigd door abusimbal op 25-11-2021 14:07 ]

• Henry_
  • Laatst online: 29-09 22:00
Never mind, verkeerde link

[ Voor 94% gewijzigd door Henry_ op 25-11-2021 14:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
mydogisgone schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:37:
[...]

Ja daarom staat hij ook onder Early Access toch? :P
na mijn inziens kunnen we best wat over EA praten (officieel mag dat ook niet eens buiten het officiële beta forum ) maar beter promoten we hier geen beta aankopen meer. aangezien de vorige reacties er op duiden dat velen niet beseffen dat ze geen volwaardige producten kopen en welke garantie beperkingen en verplichtingen ze aangaan het accepteren van de voorwaarden.

[ Voor 16% gewijzigd door xbeam op 25-11-2021 17:16 ]

• Tomas_
Dit ging over de instant g4 camera die alleen early access is in de usa

-edit- ik had je oude link nog openstaan ;-)

[ Voor 10% gewijzigd door Tomas_ op 25-11-2021 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
xbeam schreef op donderdag 25 november 2021 @ 01:54:
Toch kan Ubiquiti met de wan instelling iets leren van TP-link, screenshot gejat uit de TP-link Facebook group
[Afbeelding]
Welk apparaat is dat, want de Omada reeks werkt nog niet met KPN IPTV maar heeft echter wel een makkelijk inschakelbare IGMP Proxy als je achter NAT achter NAT het Multicast verkeer wil doorsturen naar je IPTV kastjes! :)

Zie : Airw0lf in "[TP-Link Omada Managed Access Points] Ervaringen & Discussie"
Goof2000 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:36:
Thanks, de AT PoE injector niet (https://eu.store.ui.com/c...ssories/products/u-poe-at) dus je moet wel een PoE switch met PoE AT hebben. (of nog een injector hebben liggen)
Dan koop je toch een 802.3at Injector van een ander merk :?
RobertMe schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:26:
Ubiquiti verkoopt deze artikelen om feedback te verzamelen.
Dan is het toch niet gek dat ze daarvoor een aantal maanden de tijd nemen?

Je kunt niet een artikel vandaag in de EA store zetten, volgende week besluiten dat het in orde is en meteen een productierun van duizenden stuks doen zodat het over een maand in de winkel ligt...

En voordat ze naar GA gaan zullen ze ook wel een maand of twee gebruiken om feedback te verzamelen.

En vergeet daarbij ook niet dat de hardware maar een onderdeel van het totaal is. Nadat een product in de EA store verschijnt komen er ook al tientallen firmware updates uit voordat het artikel naar GA gaat. Want ook de firmware zal bij de initiële release goed (genoeg :p) moeten zijn.
Het zou leuk zijn als de werkelijkheid daadwerkelijk zo was! :+
Om nog maar te zwijgen over dat ze regelmatig tijdens het EA proces nog hardware wijzigingen doen.
De GA UniFi 6 LR bevat iets andere hardware dan de EA versie waardoor laatstgenoemde geen VHT160 ondersteund (of in intussen wellicht wel, maar de GA versie had het per direct).
Een firmware update heeft dat inderdaad gefixt voor zover ik weet! :)

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-09 21:21
Kan er me iemand vertellen hoeveel ruimte je voor de switch/udm nodig hebt om een SFP+ aan te sluiten (dus de ruimte tussen de binnenkant van de deur van de patchkast en de voorzijde van het toestel.
Dit omdat ik binnenkort m'n diy rack wil aanpassen, maar het future proof wil doen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Promy schreef op donderdag 25 november 2021 @ 23:09:
Kan er me iemand vertellen hoeveel ruimte je voor de switch/udm nodig hebt om een SFP+ aan te sluiten (dus de ruimte tussen de binnenkant van de deur van de patchkast en de voorzijde van het toestel.
Dit omdat ik binnenkort m'n diy rack wil aanpassen, maar het future proof wil doen :)
Een SFP/SFP+ module zelf is 3 a 4 cm. en dan moet de kabel er nog achter...

Ik zou zeggen hou 10 cm. aan en het komt wel goed! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-09 09:21
nero355 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 23:25:
[...]

Een SFP/SFP+ module zelf is 3 a 4 cm. en dan moet de kabel er nog achter...

Ik zou zeggen hou 10 cm. aan en het komt wel goed! :)
En meer specifiek: de Intel SFP's die ik hier heb liggen zijn 6 cm. Daarvan verdwijnt ongeveer 4,5 cm in de switch => 1,5 cm blijf buiten om de stekker van de kabel in te klemmen.

Tussen de SFP en de deur moet je minstens 5 cm ruimte hebben. Maar die kabels moeten ook nog ergens naar toe geleid worden => dus ja - die 10 cm tussen SFP en deur heb je echt wel nodig.

Afhankelijk van de hoeveelheid kabels en een eventuele kabelgoot/kabelbeugels kan er meer nodig zijn.

makes it run like clockwork

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 14:27
AT injector is weer in stock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 10:46

Geckoo

Good news, everyone!

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
heb iets vaags, heb een bestaande ac pro die ik wil aansluiten op mijn netwerk.
heb hem naar factory reset gedaan, op mijn mobiele telefoon zie ik hem en kan ik een nieuw wifi netwerk aanmaken.

echter op mac os zie ik hem niet en dan bedoel ik mijn controller. heb de controller al een zetje gegeven plus mn firewall uitgezet. Ik wil deze gewoon laten adopten op mn netwerk (heb al twee lite's hangen namelijk).

heb ook de controller software verwijderd en een andere versie geprobeerd, maar hij wilt maar niet tevoorschijnkomen in de controller os. iemand de gouden tip?

[ Voor 30% gewijzigd door jzoin2 op 27-11-2021 01:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:17
jzoin2 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 01:13:
heb iets vaags, heb een bestaande ac pro die ik wil aansluiten op mijn netwerk.
heb hem naar factory reset gedaan, op mijn mobiele telefoon zie ik hem en kan ik een nieuw wifi netwerk aanmaken.

echter op mac os zie ik hem niet en dan bedoel ik mijn controller. heb de controller al een zetje gegeven plus mn firewall uitgezet. Ik wil deze gewoon laten adopten op mn netwerk (heb al twee lite's hangen namelijk).

heb ook de controller software verwijderd en een andere versie geprobeerd, maar hij wilt maar niet tevoorschijnkomen in de controller os. iemand de gouden tip?
Via SSH de set-inform een zetje geven.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:05
@jzoin2 Via de telefoon bedoel je, via de Unifi app?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:07

rally

Deyterra Consultancy

lolgast schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 09:15:
@jzoin2 Via de telefoon bedoel je, via de Unifi app?
Nee, PC/Mac met Putty naar het IP van het Access Point een SSH verbinding maken.

En dan een set-inform http://<ip van je controller>:808/inform intypen.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:05
rally schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 09:42:
[...]

Nee, PC/Mac met Putty naar het IP van het Access Point een SSH verbinding maken.

En dan een set-inform http://<ip van je controller>:808/inform intypen.
Je weet dat ik niet degene ben met het probleem? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:07

rally

Deyterra Consultancy

lolgast schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 09:43:
[...]

Je weet dat ik niet degene ben met het probleem? :>
:9 Yup... verkeerde gequote... :X
Sorry..

http://www.deyterra.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
Hier de UDR binnen.

Wan<->Lan (of Wifi) met 'Global Threat Management' (performance mode) aan haal ik minimaal 840mbps, hoger is lastig te testen omdat ik vaak niet hoger haal met Tmobile gbit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wvUmvCq4NPPTCtDt-DxAvEILNEo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RvRDEBi6qSZAt5Og4G6RjkXt.png?f=fotoalbum_large

Lan<->Wifi 6 (80mhz) haal ik dmv openspeedtest 920/850mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:55
stpain schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:38:
[...]

maar ken je ook nog verbinden via de SONOS app als je iphone op je hoofd wifi zit? geloof dat het grootste probleem met Sonos en gescheide VLAN's is dat je apparaten niet meer kunnen communiceren als je niet in de zelfde VLAN zit.

heb zelf ook Sonos staan en heb het samen met alle andere IoT meuk op hun eigen SSID zitten, maar wel het hele netwerk op de zelfde VLAN. Zijn er nog meer redenen dan security/privacy om alle IoT op hun eigen VLAN te zetten?

en als de printer ook verbonden is op het IoT netwerk( aangezien de meeste printers nog op 2.4ghz zitten in iedergeval de mijne :P ) kennen de devices op het andere VLAN dan wel de printer gebruiken?
“ maar ken je ook nog verbinden via de SONOS app als je iphone op je hoofd wifi zit?”
Nee, maar dat hoeft bij mij ook niet.’

“kennen de devices op het andere VLAN dan wel de printer gebruiken?”
Hier wel.
Ik heb middels firewall rules verkeer van vlan 1 naar vlan 2 geblokkeerd tenzij er verkeer van vlan 2 naar vlan 1 is geïnitieerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:04

darkrain

Moderator Discord / TFV & AWM

Geniet

wouter.N schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 09:54:
Hier de UDR binnen.

Wan<->Lan (of Wifi) met 'Global Threat Management' (performance mode) aan haal ik minimaal 840mbps, hoger is lastig te testen omdat ik vaak niet hoger haal met Tmobile gbit.

[Afbeelding]

Lan<->Wifi 6 (80mhz) haal ik dmv openspeedtest 920/850mbps
Ik vind dat zelf eigenlijk boven verwachting om eerlijk te zijn, maar mooi om te zien!

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Dank heren, ga het via ssh doen.
Voor diegene die het ook ooit moeten doen:
https://controllific.com/how-to-ssh-into-unifi-ap/

[ Voor 61% gewijzigd door jzoin2 op 27-11-2021 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08 09:46

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Sinds kort een nieuw thuisnetwerk aangelegd. Dit met als grootste doel, Poe AP's ipv de slechte Experiabox Wifi. Dit doel is duidelijk gehaald. Uitgebreid met een cloudkey en een USG met de volgende situatie schets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GjueVo3bsSfueG9mYXYFf95AANg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tpv3DPOJqUF7dg9bQ1ix9Js0.png?f=fotoalbum_large

De app / webpagina laat echter deze layout zien:
Het lijkt hier als of 1 accespoint doorlust naar het tweede accespoint.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0b9gRhs8GJLG4C5Vsbo14OZHtq4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mnVMcOpwxTmEXFQtgwqVNqA5.png?f=user_large

Wellicht dat dit niet heel veel uitmaakt, maar ik begrijp deze niet zo goed aangezien het aansluiten van de AP's op de switch toch echt identiek is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Super_Grover schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:22:
Sinds kort een nieuw thuisnetwerk aangelegd. Dit met als grootste doel, Poe AP's ipv de slechte Experiabox Wifi. Dit doel is duidelijk gehaald. Uitgebreid met een cloudkey en een USG met de volgende situatie schets:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wellicht dat dit niet heel veel uitmaakt, maar ik begrijp deze niet zo goed aangezien het aansluiten van de AP's op de switch toch echt identiek is.
Mogelijk een slechte kabel waardoor er geen data overheen gaat maar PoE wel werkt? De APs kunnen ook via "wireless uplink" werken waarbij het meer een mesh met wireless backhaul wordt.
Maar volgens mij moet je wireless uplink tegenwoordig zelf aanzetten en staat het standaard uit. Maar dat zou het mogelijk kunnen verklaren / is eigenlijk het enige dat je kunt nalopen. Ik vermoed dat je dat ook in de controller kunt zien, dat die via wireless uplink verbonden is.

Verder is die hele topologie weergave wel vaker niet accuraat. Zeker als je niet-UniFi apparatuur ertussen zet (zoals in jouw geval dus die TP-Link switch). Dus als alles goed werkt dan gewoon lekker de topologie negeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 14:27
RobertMe schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 18:22:
[...]

Mogelijk een slechte kabel waardoor er geen data overheen gaat maar PoE wel werkt? De APs kunnen ook via "wireless uplink" werken waarbij het meer een mesh met wireless backhaul wordt.
Maar volgens mij moet je wireless uplink tegenwoordig zelf aanzetten en staat het standaard uit. Maar dat zou het mogelijk kunnen verklaren / is eigenlijk het enige dat je kunt nalopen. Ik vermoed dat je dat ook in de controller kunt zien, dat die via wireless uplink verbonden is.

Verder is die hele topologie weergave wel vaker niet accuraat. Zeker als je niet-UniFi apparatuur ertussen zet (zoals in jouw geval dus die TP-Link switch). Dus als alles goed werkt dan gewoon lekker de topologie negeren.
ik zie m'n APs helemaal niet meer in topology :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_Grover

Super_Grover

RobertMe schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 18:22:
[...]

Morgen komt een ubiquiti poe switch ( 8 poorts )binnen om dat ook gelijk te hebben in ieder geval. De TP is maar 5 poorts.

Kun je eigenlijk ook een device forceren om met een bepaald acces point te verbinden ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-09 09:21

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik ken die Ubiquiti spullen niet zo - maar in het algemeen krijg je dit alleen goed als alle op elkaar aangesloten netwerk apparatuur LLDP ondersteunen - iets wat lang niet altijd het geval is. Misschien daar eens mee beginnen?

makes it run like clockwork

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:36
Die topologie tekening wil ook wel eens van slag zijn. Komt eigenlijk altijd wel goed, maar toch.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:06
Super_Grover schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 18:54:
[...]

Morgen komt een ubiquiti poe switch ( 8 poorts )binnen om dat ook gelijk te hebben in ieder geval. De TP is maar 5 poorts.

Kun je eigenlijk ook een device forceren om met een bepaald acces point te verbinden ?
Door per ap een groep aan te maken is dit mogelijk, daarna een extra wifi netwerk aanmaken en betreffende ap selecteren en het device daarmee laten verbinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cloud_VII
Behoorlijk Leek schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:21:
[...]

Door per ap een groep aan te maken is dit mogelijk, daarna een extra wifi netwerk aanmaken en betreffende ap selecteren en het device daarmee laten verbinden.
In de nieuwste controller kan je een device aan een AP koppelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_Grover

Super_Grover

Cloud_VII schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 21:06:
[...]

Ik heb de G2 plus, ivm camera's. Dan ga ik eens kijken of ik dat kan vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cloud_VII
Super_Grover schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 21:11:
[...]

Ik heb de G2 plus, ivm camera's. Dan ga ik eens kijken of ik dat kan vinden.
In de app is de optie er niet maar op de website wel. Onder instellingen van het betreffende device kan je het instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:06
[...]

Idd, zie hem ook nu in new settings, en daar ben je idd geen groepen meer voor nodig. Thanks d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:36
[...]

Ja, maar er staat ook bij dat wanneer dat AP dan uit staat het device niet aan een ander AP aankoppelt.
Eentje uit de categorie elk voordeel heeft zijn nadeel.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik zou het voor het gemak zo doen.
[Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l38IK481x73bJ78-KxJd0kmQ_KA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YGsnkuKNP1fkkMkr8ZoxZqxa.jpg?f=user_large

Zo lang je geen web service’s host maakt je het alleen je zelf lastig waneer je een demilitarized zone wil creëren. Ps : Er zijn zoals een KPN experiabox / fritsbox / Draytek vigor/ bijna alle media-markt routers die thuis door particulieren gebruikt worden en naar één specifiek IP-adres verwijzen als een "DMZ-host". Dit is echter geen echte DMZ volgens de definitie.

DMZ
2x 2-poorts firewalls
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G-dilzuE701dENcvXk4efq30zE8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lHbdPJRDBq2O0aLfPKOIUatk.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door xbeam op 30-11-2021 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_Grover

Super_Grover

Dat is ook mijn uiteindelijke doel, echter ben ik huiverig met TV via de USG. Ik kan natuurlijk wel de stappen uitvoeren maar ik begrijp ze niet helemaal. Als het eens een keer om de een of andere reden niet werkt weet ik niet waar ik moet zoeken. Of zijn ondertussen de gebruikerservaringen dusdanig dat deze zorgen niet nodig zijn ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Super_Grover schreef op zondag 28 november 2021 @ 10:11:
[...]

Dat is ook mijn uiteindelijke doel, echter ben ik huiverig met TV via de USG. Ik kan natuurlijk wel de stappen uitvoeren maar ik begrijp ze niet helemaal. Als het eens een keer om de een of andere reden niet werkt weet ik niet waar ik moet zoeken. Of zijn ondertussen de gebruikerservaringen dusdanig dat deze zorgen niet nodig zijn ?
Ik ben eerlijk gezegd al een tijdje iptv provider af (enreach heeft geen tv ) en gebruik nu NL-Ziet via mijn Apple-tv STB’s Ik kan dus niet meer uit recente eigen ervaring praten maar volgens mij heeft @Coolhva alle ruwe randje weg gepolijst en loopt het goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happylife
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 07:00
Hallo Tweakers, ik heb onlangs mijn unifi AP's geüpdate naar versie 5.60.19. Sindsdien is mijn Sonos niet meer beschikbaar, ik zie hem niet in de topology terug en de S2 app geeft aan dat het hele Sonos systeem niet meer gevonden kan worden.

Ik heb een backup van voor de update teruggezet en handmatig de AP's gedowngrade naar een eerdere firmware, maar dat heeft niet geholpen.

Hebben meer mensen hier last van? Ik ben erg benieuwd of iemand een oplossing weet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• happylife
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 07:00
happylife schreef op zondag 28 november 2021 @ 11:48:
Hallo Tweakers, ik heb onlangs mijn unifi AP's geüpdate naar versie 5.60.19. Sindsdien is mijn Sonos niet meer beschikbaar, ik zie hem niet in de topology terug en de S2 app geeft aan dat het hele Sonos systeem niet meer gevonden kan worden.

Ik heb een backup van voor de update teruggezet en handmatig de AP's gedowngrade naar een eerdere firmware, maar dat heeft niet geholpen.

Hebben meer mensen hier last van? Ik ben erg benieuwd of iemand een oplossing weet
Oke probleem is gefixed, probleem zat niet in het netwerk.. mijn dochter heeft ergens afgelopen week de stekker van de Sonos net ver genoeg uit het stopcontact getrokken om dat ding uit te laten gaan, zonder dat het opviel dat de stekker eruit was (led bovenop staat standaard uit). Halve dag mee bezig geweest haha 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Laatst online: 21:21
Er ontstaan op de Unifi Discord en op het community forum een discussies en meldingen over exploderende UDRs :P

https://community.ui.com/...c3-4c09-bf63-47eb208a88a5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Polyphemus schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:42:
Er ontstaan op de Unifi Discord en op het community forum een discussies en meldingen over exploderende UDRs :P

https://community.ui.com/...c3-4c09-bf63-47eb208a88a5
Zit er soms een voeding van Gigabyte in? :+

edit: @Polyphemus
Oops.
This page either does not exist or requires being logged in with appropriate permissions to access it.
Error code: 404

[ Voor 18% gewijzigd door Raven op 28-11-2021 19:17 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-09 16:32

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Oei, niet best! Je zou maar brand krijgen door zoiets. :/
Wordt Unifi niet een beetje gehyped de laatste tijd? Er zijn zat andere merken welke ook prima routers en firewalls leveren. Ik heb liever de firewall/router gescheiden van het lan/wifi netwerk.

Wat zijn jullie ervaringen met versie 6 van de Unifi Controller? Durf de stap nog niet te wagen, recent overgestapt van hostifi free naar een eigen controller. (proxmox container, glenrr installatie script)

Whatever.

Pagina: 1 ... 152 ... 327 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.