Bjk schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 00:56:
Ik heb een zeer vervelend probleem. Vandaag mijn 16p switch en usg 3 ge-update naar laatste firmware. Sindsdien krijg ik op sommige devices geen DHCP. Andere devices krijgen dit wel echter geen internet verbinding. De controller geeft ook aan dat de usg geen verbinding tot stand brengt op de wan1 poort.
Heb de firmware gedowngrade maar niks werkt. Ik doe dit in combinatie met een SFP module op provider T Mobile. Vreemde is dat ik wel tv kan kijken via tv box.
Iemand de gouden tip?
Ik ga eens kijken of ik binnenkort mijn UniFi zooitje kan updaten en dan laat ik je wel weten of mijn 16 poort 150 Watt PoE+ Switch ook dergelijk raar gedrag vertoont!Bjk schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:53:
Inmiddels heb ik de configuratie via mijn USG-3P opgeheven en hangt mijn Zyxel (uitgegeven door T-Mobile) weer aan de switch. Resultaat is direct DHCP en een internet verbinding. Helaas werken nu de APs niet mee (zie hieronder). Beide verliezen (nadat ze daarvoor perfect werken) tegelijkertijd verbinding met de switch (US-16-150W).
Wat ik al heb geprobeerd:Bekabelde verbindingen (gekoppeld aan Switch) werken rock-steady. Ik ben het einde een beetje zoek en sta op het punt een blackfriday managed netgear in huis te halen... Of een wipe van mijn Unifi Controller en reset van alle apparatuur.
- Reboot Switch / AP
- Downgrade firmware AP
- Downgrade firmware Switch (5.43.35.12698)
Gedrag wat ik zojuist beschrijf:
[Afbeelding]t mee,
Bedankt voor de waarschuwing in ieder geval!
Ik gok dat je daar niks aan kan doen, maar je zou eens met LLDP en zo kunnen spelen...Tranzy schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:54:
Ik zit met een andere vraag.
Welke setting kan je op een switch (HP of Ubiquity ToughSwitch...dus non-unifi manageble) aanpassen zodat de toplogymap klopt en de devices niet direct zijn aangesloten op de UDR zelf maar een switch daartussen.
Hoop dat mijn vraag duidelijk is.
Gefeliciteerd met de upgrade en van het feit dat je van Ziggo af bent!Torgo schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:34:
Ik ben sinds vandaag overgestapt van Ziggo naar KPN FTTH (1000/1000Mbit)
Nou had ik het Ziggo modem in bridge mode staan en mijn UniFi apparatuur erachter. Nu heb ik de Security gateway achter de KPN router gezet, dus eigenlijk heb ik nu dubbel NAT.
KPN Router > Security Gateway > US-8-60W switch > UAP-AC-lite (zolder)
.................................................................................... > USW-Flex-Mini > UAP-AC-lite (beneden)
Is dat slim/handig? Het lijkt allemaal ok te werken...
In principe kan het kwaad, maar als het voor jou werkt : Lekker zo laten!
De USG gewoon de PPPoE laten opbouwen, want dat kan die prima!Dus wat zou beter zijn:
Security gateway achter de KPN router of toch maar er tussenuit?
Ik snap ook niet waarom je aan de ellende vanaf deze reactie bent begonnen :
Torgo schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:53:
Ik heb de USG er tussenuit gehaald maar heb nu toch wel wat uitdagingen. De config van mijn controller laat nog configuratie zien die volgens mij alleen van toepassing is als je een USG hebt en dat maakt het echt mega verwarrend. Met veel pijn en moeite de switches en APs weer opnieuw ge-adopt en gereset, mijn LAN veranderd naar het juiste netwerk en gateway, maar nu krijgen clients via de AP via DHCP geen IPv4 adres. Echt heel erg lastig. Ik weet eigenlijk niet meer hoe ik dit fix
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||