[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 154 ... 327 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HKLM_ schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:22:
[...]

Ondanks de standaard firewall regels ben ik wel benieuwd hoeveel extra devices we binnenkort op het internet gaan kunnen vinden hoor. Ik speel nu zelf met ipv6 omdat ziggo dat mogelijk heeft gemaakt. (en vanuit mijn IT rol is dat interessant) maar ik maakte net dus ook een fuck-up waardoor mijn Unifi GUI zichtbaar was voor de hele wereld :+ Nu is dat iets waar ik standaard op check maar ik verwacht dat er een hoop mensen zijn die gaan prutsen met ipv6 en meer open zetten dan hun lief is.
Tja, vooral met die vingers van die IPv6-firewall op een router afblijven.
Zolang hele hordes gebruikers denken dat NAT in IPv4 ervoor zorgt dat je interne netwerk veilig is, zie ik wel het eea wagenwijd open staan voor het gehele internet de komende jaren.

Overigens heeft Ziggo het vandaag alleen opengezet voor bridge-gebruikers. Ik hoop dat de gemiddelde gebruikers niet eens weet wat zoiets is en die hebben meestal ook geen Ubiquiti thuis staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:25
ed1703 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:44:
[...]

Zolang hele hordes gebruikers denken dat NAT in IPv4 ervoor zorgt dat je interne netwerk veilig is, zie ik wel het eea wagenwijd open staan voor het gehele internet de komende jaren.

Overigens heeft Ziggo het vandaag alleen opengezet voor bridge-gebruikers. Ik hoop dat de gemiddelde gebruikers niet eens weet wat zoiets is en die hebben meestal ook geen Ubiquiti thuis staan.
Dat is ook het erge het zijn de hobby Bob users welke massaal hun router in bridge hebben gezet want beter :+ ik zit nu ff via cencys te zoeken op unif + Nederland + 8443 en krijg 4931 hits :D

Ik ben oprecht bang dat de mensen die nu Unifi.domein.tld en hun router in bridge hebben staan etc en lekker prutsen straks allemaal zo kwetsbaar zijn als wat. Want IPv6 is natuurlijk ook stoer om te vertellen op een Corona verjaardag ;(

[ Voor 4% gewijzigd door HKLM_ op 30-11-2021 20:49 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HKLM_ schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:48:
[...]

Dat is ook het erge het zijn de hobby Bob users welke massaal hun router in bridge hebben gezet want beter :+ ik zit nu ff via cencys te zoeken op unif + Nederland + 8443 en krijg 4931 hits :D

Ik ben oprecht bang dat de mensen die nu Unifi.domein.tld en hun router in bridge hebben staan etc en lekker prutsen straks allemaal zo kwetsbaar zijn als wat. Want IPv6 is natuurlijk ook stoer om te vertellen op een Corona verjaardag ;(
Hiep hiep UNIFI (toch handig zo’n landelijke 🇨🇳 firewall)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MUiMesVKK9ehJ_Fmv-HTcIfF4TQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eTGmDN9q9Sbwy3hVYlm19ZbC.jpg?f=fotoalbum_large

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
HKLM_ schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:48:
[...]

Kijk voor de grap alleen maar eens in de "NT" topiques hier op GoT. Als je ziet hoe vaak dat dát advies gegeven wordt aan mensen welke een simpel NAT issue hebben....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ed1703 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:44:
[...]

Tsja, IPv6 is nu aan gezet voor Ziggo klanten met de modem/router in bridge. Maar die met een connectbox in router mode hadden al lang IPv6. Is dan ook maar hopen dat daarin de firewall dan goed dicht zit.

Overigens zelf aan het twijfelen om wellicht maar er nieuw modem aan te vragen. Keuze is dan of de ConnectBox of een Ubee (zonder wifi). Zou dan uiteraard de laatste worden. En dan puur om eens met IPv6 te kunnen spelen.

En dat familielid, waar ik laatst over schreef, die brief had gekregen. Die heeft dus een Technicolor modem waarop ze IPv6 niet ondersteunen (/nog niet?) dus dat is ook een zorg minder voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serefsiz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08:42
nero355 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:41:
[...]

Heb je niet nodig gelukkig :)

De vraag is echter of je die optie überhaupt wilt gebruiken, want heel veel apparaten kunnen er nog steeds niet mee omgaan! ;)

[...]

Wij ook niet! :)

[...]

In theorie heb je gelijk :)

[...]

AC Lite :
5 GHz : 2x2
2.4 GHz : 2x2

AC LR :
5 GHz : 2x2
2.4 GHz : 3x3

Maar of je dat laatste moet willen is een ander verhaal...

En al deze info kan je makkelijk met de Search bovenaan terugvinden! O-)

[...]

De TP-Link Omada reeks schijnt het niet met je eens te zijn net als allerlei vreselijk dure CISCO/HP/enz. producten >:) :P :+

Tenminste...

Op voorwaarde dat je zegt wat ik denk dat je zegt, want jouw zinsopbouw wordt met de dag raarder ?!

En JA : Ik weet dat je dyslexie hebt en zo, maar dan nog...

[...]

"Hey look! Someone who was silly enough to use the Ubiquiti UniFi app and now has issues!" :P

Dat komt toch waarschijnlijk omdat zo'n app net als de echte UniFi Controller niet de huidige instellingen uitleest en ze dus overschrijft met de standaard instellingen op het moment dat jij maar één ding aanpast :?

Wat dat betreft is een eigen webGUI op elk apparaat helemaal zo gek nog niet! :+
Dank voor je antwoord,

Clients die amendments niet ondersteunen maken er toch gewoon geen gebruik van? Of ben je bekend met problemen zodra deze features aan staan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Serefsiz schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 23:10:
Clients die amendments niet ondersteunen maken er toch gewoon geen gebruik van? Of ben je bekend met problemen zodra deze features aan staan?
Ik zou zeggen pak de Search erbij en kijk wat je allemaal tegenkomt en beslis daarna voor jezelf of je die feature echt aan wilt zetten straks : [Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4

De voorgaande delen van deze reeks bevatten ook heel veel gerelateerde berichten! ;)

/EDIT :
xbeam schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:05:
Dat gelukkig nog net niet begrijp ik uit een default ipv6 usg firewall test van @nero355 en @HKLM_ maar de oppas kan anders via het wifi netwerk mee kijken met de teddy bear oog camera die via zijn IoT Netwerk is verbonden.
HOOO!!! STOP!!!

* nero355 heeft helemaal NIKS getest! :P

Wat ik in het IPv6 Topic zei was puur op de reacties en ervaringen van anderen in dit topic gebaseerd! B)

[ Voor 30% gewijzigd door nero355 op 30-11-2021 23:34 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Even een vraag voor iemand die zijn password beheer niet op orde heeft.
Of er is iets anders aan de hand, maar hij kan niet meer inlioggen omdat zijn
passwords niet meer worden geaccepteerd.

Hoe is dit op te lossen, zonder een reset.

Ik zie een tool, die kan connecten naar een database waar de login, en pass in staan gehashed,
Vervolgens lijkt het dat je die hash kan omzetten in iets wat bekend is.

Iemand een beter plan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
ppeterr schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:55:

Ik zie een tool, die kan connecten naar een database waar de login, en pass in staan gehashed,

Iemand een beter plan ?
Je kan toch wachtwoord vergeten doen in de login page.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
HKLM_ schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:01:
[...]

Je kan toch wachtwoord vergeten doen in de login page.
Die mails komen dus blijkbaar niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
ppeterr schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:01:
[...]

Die mails komen dus blijkbaar niet aan.
Staat cloud access aan? Dan kan je het nog via unifi.ui.com proberen met je ubnt account.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
HKLM_ schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:02:
[...]

Staat cloud access aan? Dan kan je het nog via unifi.ui.com proberen met je ubnt account.
Ja dat staat aan, en ik ben er even in gegaan. En ik kom op de lets get started site :)
Er staat helemaal niks. Normaal dus gewoon de controller. De boel is ook normaal
up en running bij hem thuis.

Hij kan de login page van de cloudkey ook benaderen thuis, maar daar worden dus de
credentials niet geaccepteerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:16
Ik lees al die berichten over IPv6 en alles open hebben staan, maar volgens mij staat het standaard toch best dicht in 6.5.53. Net ook met een IPv6 portscanner gecheckt hier.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:02
loyske schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:33:
Ik lees al die berichten over IPv6 en alles open hebben staan, maar volgens mij staat het standaard toch best dicht in 6.5.53. Net ook met een IPv6 portscanner gecheckt hier.
Standaard zijn de firewall instellingen bij UniFi prima voor IPv6.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henry_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-09 22:00
ppeterr schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:21:
[...]

Ja dat staat aan, en ik ben er even in gegaan. En ik kom op de lets get started site :)
Er staat helemaal niks. Normaal dus gewoon de controller. De boel is ook normaal
up en running bij hem thuis.

Hij kan de login page van de cloudkey ook benaderen thuis, maar daar worden dus de
credentials niet geaccepteerd.
Welke portal heb je bezocht ?

De nieuwe (https://unifi.ui.com/) of de oude (https://network.unifi.ui.com/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
ah, kijk.

Ik bezocht de nieuwe, op de oude zie ik hem wel staan. "offline"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
tcviper schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:56:
[...]

Standaard zijn de firewall instellingen bij UniFi prima voor IPv6.
Ik dacht altijd dat je voor je tussen je internet en de UDM-Pro nog een firewall zou moeten hebben draaien.
Dat zie ik tenminste altijd in de schema's van Ubiquiti.
Afbeeldingslocatie: https://www.unifisupply.nl/1747-large_default/ubiquiti-unifi-dream-machine-pro-udm-pro.jpg
(van internet gehaald plaatje, maar iedereen zal hem herkennen uit de documentatie van Ubiquiti)

Ik heb zelf geen (nog) Dream machine, alleen access points.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Goof2000 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:04:
[...]

Ik dacht altijd dat je voor je tussen je internet en de UDM-Pro nog een firewall zou moeten hebben draaien.
[Afbeelding]
(van internet gehaald plaatje, maar iedereen zal hem herkennen uit de documentatie van Ubiquiti)

Plaatje van UI is wat onduidelijkheid maar de UDM / USG is de firewall.

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
De standaard ipv6 regels binnen unifi houden de deur opslot inderdaad :)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Net ook met een IPv6 portscanner gecheckt hier.
Welke heb je gebruikt?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nog meer mensen wiens USG ineens disconnected (zie alerts) nadat Ziggo naar ipv6 was gegaan?
Mijn USG gaf gisteren eind middag kennelijk ineens de moed op. Nog geen idee waarom, dus even de vraag of dit herkend wordt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loyske
  • Laatst online: 16:16
https://ipv6.chappell-family.com/ipv6tcptest/
The Eagle schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:13:
Nog meer mensen wiens USG ineens disconnected (zie alerts) nadat Ziggo naar ipv6 was gegaan?
Mijn USG gaf gisteren eind middag kennelijk ineens de moed op. Nog geen idee waarom, dus even de vraag of dit herkend wordt :)
Nee werkt gewoon prima hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 21:23
UDM Pro infrastructuur hier met een server die draait op LAN.
Ik zou graag een portforward willen doen voor SSH vanuit WAN naar LAN op intern IP addres 10.0.4.2 (port 22).

Nu heb ik dus via de UI (classic) een port forwarding regel toegevoegd, maar ik kan helaas niet inloggen via SSH extern. Heel vaag, want op mijn vorige EdgeRouter werkte dit zonder problemen.

Ik zie verschillende dingen langskomen in de logs, zoals:

Dec 1 12:33:17 ubnt user.warn kernel: [510201.585825] IN=eth8 OUT=br0 MAC=24:5a:4c:62:b4:47:b4:0c:25:e0:40:12:08:00 SRC=77.63.55.80 DST=10.0.4.2 LEN=60 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=53 ID=0 DF PROTO=TCP SPT=36497 DPT=22 WINDOW=65535 RES=0x00 SYN URGP=0

Dec 1 12:33:18 ubnt user.warn kernel: [510202.757972] IN=eth8 OUT=br0 MAC=24:5a:4c:62:b4:47:b4:0c:25:e0:40:12:08:00 SRC=77.63.55.80 DST=10.0.4.2 LEN=60 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=53 ID=0 DF PROTO=TCP SPT=36495 DPT=22 WINDOW=65535 RES=0x00 SYN URGP=0

Het blijkt dus dat mijn request via een mobiel netwerk wel binnen komen (volgens de SSH UDM Pro log). Echter gebeurt er niets, terwijl SSH gewoon draait op de server erachter (wat ook heeft gewerkt bij de EdgeRouter).

Ik heb dit thread management dingen allemaal uitgezet zonder succes. Ik heb nu geen idee meer wat hier nu misgaat (ook manuele regels later toegevoegd op WAN_IN zonder resultaat).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jOiVPZOjKCzY9wr600pg5v7ztTQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/M04bFqLyh0yku6UOcJvoxrW8.png?f=fotoalbum_large

Ik krijg ook thread meldingen binnen, maar alles uitzetten helpt niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ZdIeZO4ZRBOJYQL0MjTrjc31fM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aT5rk3UkRRxcfNiBGGsGNnkv.png?f=fotoalbum_large

Overigens: FW UniFi OS Version 1.10.4
Network: 6.5.53.

Wat mis ik nu hier. Iemand een idee?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:59
-knip- ik hou mij maar aan de regels ;-)

[ Voor 110% gewijzigd door Tomas_ op 02-12-2021 09:31 . Reden: foto van klepjes toegeovegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Goed, ben nog niet verder met de toegang tot de cloudkey.

Password en username worden lokaal niet geaccepteerd.
Cloud toegang is er, maar daar staan de key offline, met een ander ip.

SSH lokaal kan ik er wel op, met ubnt/ubnt

Kan ik nog wat doen via de terminal met de login ?

[edit] ik ga dit maar eens proberen

https://community.ui.com/...fd-450f-a4bd-01fbbfe19e99

[ Voor 20% gewijzigd door ppeterr op 01-12-2021 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-09 08:05
Tomas_ schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:03:
Zojuist de Instant G4 binnen gekregen.

De eerste indruk:

- iets groter dan de Instant G3
- Er zit een klepje bij de voeding die hem afschermt (ipx5)
- beeld is echt scherper
- het apparaat heeft praatjes gekregen (gejengel is niet meer)
(bij opstarten: Welcome by Unifi Protect, Bij opgestart: Ready for Adoption en wanneer klaar device succesvol adopted (weet de laatste niet precies meer)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Misschien mogelijk om een paar foto's als voorbeeld te laten zien?

[ Voor 6% gewijzigd door m3gA op 01-12-2021 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ppeterr schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:55:

Misschien heel erg BOFH van me maar : Ik zou dat soort mensen juist straffen door alles naar een Factory Reset te gooien! })

Moeten ze hun administratie maar op orde hebben! >:) :P :+
Dat is ook de enige manier die ik ken :)
Iemand een beter plan ?
Gewoon doen! d:)b
Goof2000 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:04:
[Afbeelding]

De tekst in het plaatje vertelt je precies dit :
HKLM_ schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:08:
Plaatje van UI is wat onduidelijkheid maar de UDM / USG is de firewall.
Dus dan zal het allemaal wel zo zijn! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:30
Tomas_ schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:03:
Zojuist de Instant G4 binnen gekregen.

De eerste indruk:

- iets groter dan de Instant G3
- Er zit een klepje bij de voeding die hem afschermt (ipx5)
- beeld is echt scherper
- het apparaat heeft praatjes gekregen (gejengel is niet meer)
(bij opstarten: Welcome by Unifi Protect, Bij opgestart: Ready for Adoption en wanneer klaar device succesvol adopted (weet de laatste niet precies meer)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En drie keer zo duur. Je zou hem eigenlijk moeten vergelijken met de G3 flex en zelfs dat is qua prijs niet eerlijk.

Voor de prijs van de nieuwe instant heb je een G3 Flex en Instant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
@nero355 Eigenlijk heb je helemaal gelijk...maar ja, dan kan ik weer aan de gang
om het iptv gedoe aan de gang te krijgen.

Anyway dit werkte op de ssh term van de cloudkey

mongo --port 27117 ace --eval "db.admin.find().forEach(printjson);"

Dat achterhaald de user

mongo --port 27117 ace --eval 'db.admin.update( { "name" : "<UserName>" }, { $set : { "x_shadow" : "$6$QFm7NhsWnqMTkiO1$7NZiUxHwK6/ALqe5omwcR4RYv2vNkkkClvrxHu0XHzSp2XP6pWk6R.lh9E1V.y2Po5N/IYSRMB7Eicv91LwVq." } } )'

Daar even bij <UserName> de user invullen. De hash staat voor "password"

En ik zit er weer op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-09 19:34
Weet iemand of er een update is gepland staat (roadmap) voor de UDM pro waarmee het mogelijk wordt vlan's te taggen op de WAN poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
rally schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 09:42:
[...]

Nee, PC/Mac met Putty naar het IP van het Access Point een SSH verbinding maken.

En dan een set-inform http://<ip van je controller>:808/inform intypen.
heel vaag, dit gedaan

UAP-AC-Pro-Gen2-BZ.5.43.46# set-inform http://localhost:8443/inform

Adoption request sent to 'http://localhost:8443/inform'. Use the controller to complete the adopt process.

ik heb de controller gewoon draaien op mn laptop, ook het ipadres van mn laptop echt gebruikt, maar ook dat mocht niet baten. hij komt niet tevoorschijn in de controller dus kan hem niet adopten. kan alleen via mijn telefoon een apart wifi netwerk maken...

ook set-inform http://localhost:8080/inform uiteraard geprobeerd

[ Voor 4% gewijzigd door jzoin2 op 01-12-2021 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand een idee waar ik de dkim key van ui.com kan vinden
Uit de Dmarc reports blijkt dat de customer invites vanuit ons eigen domein worden verzonden

code:
1
google._domainkey.ui.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
xbeam schreef op woensdag 1 december 2021 @ 17:26:
Iemand een idee waar ik de dkim key van ui.com kan vinden
Uit de Dmarc reports blijkt dat de customer invites vanuit ons eigen domein worden verzonden

code:
1
google._domainkey.ui.com
Al op mxtoolbox.com gekeken?

FF op Dkim zetten en dan ui.com:google dan krijg je de key van ui.com te zien.

https://mxtoolbox.com/Sup...=mx%3aUi.com&run=toolpage

[ Voor 18% gewijzigd door HKLM_ op 01-12-2021 17:31 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:07
jzoin2 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 17:17:
[...]

heel vaag, dit gedaan

Adoption request sent to 'http://localhost:8443/inform'. Use the controller to complete the adopt process.

ik heb de controller gewoon draaien op mn laptop, ook het ipadres van mn laptop echt gebruikt, maar ook dat mocht niet baten. hij komt niet tevoorschijn in de controller dus kan hem niet adopten. kan alleen via mijn telefoon een apart wifi netwerk maken...

[...]

heel vaag, dit gedaan

Ik denk dat je hem eerst via de telefoon geadopt hebt en daarna de controller op je laptop geinstalleerrd, dan heb je dus 2 controllers en dat gaat niet werken. Je zult hem een reset moeten geven en dan adopten op je pc. Je kan de app daarna wel gebruiken om in te loggen op je controller van de laptop, als die aanstaat, vandaar hebben velen de controller op een nas, pi cloudkey enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
Behoorlijk Leek schreef op woensdag 1 december 2021 @ 17:32:
[...]

[...]

Ik denk dat je hem eerst via de telefoon geadopt hebt en daarna de controller op je laptop geinstalleerrd, dan heb je dus 2 controllers en dat gaat niet werken. Je zult hem een reset moeten geven en dan adopten op je pc. Je kan de app daarna wel gebruiken om in te loggen op je controller van de laptop, als die aanstaat, vandaar hebben velen de controller op een nas, pi cloudkey enz.
ik heb de 10 sec reset gedaan, een betere reset bestaat volgens mij niet toch.

--- na reset, komt ie nog steeds niet tevoorschijn, ik zie die bastard overigens wel tussen de clients + kan er ook succesvol naar pingen en sshen.

[ Voor 11% gewijzigd door jzoin2 op 01-12-2021 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
jzoin2 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 17:34:
[...]

kheb hem vroeger idd geconnect via mijn telefoon, maar je zou toch denken na 3x resetten + reset via ssh set-default, dat hij helemaal schoon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hugo! schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:58:
Weet iemand of er een update is gepland staat (roadmap) voor de UDM pro waarmee het mogelijk wordt vlan's te taggen op de WAN poort?
Gewoon 1 VLAN werkt toch al :?

Meerdere VLAN's zijn wel een probleem, maar ook daar wordt aan gewerkt geloof ik ?!
jzoin2 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 17:34:
Probeer eens een 40 seconden reset of via SSH en dan die wrapper.sh of zoiets :?

[ Voor 4% gewijzigd door nero355 op 01-12-2021 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:07
jzoin2 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 17:48:
[...]

kheb hem vroeger idd geconnect via mijn telefoon, maar je zou toch denken na 3x resetten + reset via ssh set-default, dat hij helemaal schoon is.
Zelf heb ik nooit met die app iets geadopt, zou niet precies weten hoe dat werkt. Mss een forget geven in de app? en daarna de app afsluiten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
m3gA schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:00:
[...]

Misschien mogelijk om een paar foto's als voorbeeld te laten zien?
Laat even op zich wachten door omstandigheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Ik heb vandaag mijn IPv6 weer uitgezet op de UDM-P geen idee waar het inzit maar sind dat aanstaat moet Netflix constant bufferen (vooral aan het begin) nu alles weer terug op v4 en het werkt instant.

Vindt die hele IPv6 implementatie binnen Unifi maar vaag en komt half over ofzo. Als ze dit komend jaar niet snel fixen / verbeteren (IPv6 is immers niet nieuw en de GUI mag ook wel eens) dan overweeg ik toch een vervanging volgens jaar zomer.. naar iets wat wel werkt :+

[ Voor 41% gewijzigd door HKLM_ op 01-12-2021 20:34 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:03

rally

Deyterra Consultancy

[...]

heel vaag, dit gedaan

Zowiezo kan het *nooit* de localhost zijn ;)
Dan verwijs je het AP nl. Naar zichzelf als de locatie van de controller :P

Het moet http://<ip van je laptop>:8080/inform zijn.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vraag waar ik het antwoord al op weet denk ik: kan ik, nu nog zonder controller, een guest network aanmaken op mijn AP-AC pro AP's instellen?

Ik gok van niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HKLM_ schreef op woensdag 1 december 2021 @ 17:27:
[...]

Al op mxtoolbox.com gekeken?

FF op Dkim zetten en dan ui.com:google dan krijg je de key van ui.com te zien.

https://mxtoolbox.com/Sup...=mx%3aUi.com&run=toolpage
Dat is juist het probleem dat had ook al geprobeerd. Maar krijg alleen maar een dkim config error terug :? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ta2g9QCEVA21lwDTL83BA1Z8dgg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h9rOZ3ivr7LEaRmFwBiXmxBw.jpg?f=fotoalbum_large

Internet.nl
Geeft ook een fout op de ubnt dkim
https://internet.nl/mail/ui.com/628126/#control-panel-10
Uitslag:
Je domeinnaam ondersteunt geen DKIM-records.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/07_wqts_fn9rcTvSUQQ_xsP-cE4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i3aepcEQRCkUeOv5ENC5xurz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BJZwSLtYfAeiwDPYNzmMHGUtl-g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mxcba5wnlLKDTnyfpuZgadtz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jzoin2
rally schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:07:
[...]

Zowiezo kan het *nooit* de localhost zijn ;)
Dan verwijs je het AP nl. Naar zichzelf als de locatie van de controller :P

Het moet http://<ip van je laptop>:8080/inform zijn.
Ah stom idd. Morgen maar weer eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
xbeam schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:48:
[...]

Dat is juist het probleem dat had ook al geprobeerd. Maar krijg alleen maar een dkim config error terug :? [Afbeelding]

Internet.nl
Geeft ook een fout op de ubnt dkim
https://internet.nl/mail/ui.com/628126/#control-panel-10

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je doet het niet goed je vergeet de DKIM selector op te geven. Ze hosten in Google dus je moet ui.com:google opgeven bij mxtoolbox en dan zal je error verdwijnen en de DKIM key zichtbaar worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uzN5zgM7qLd2N7OO3aBlAr2CT5k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PapmAJgoEHTnGJQfgxNjxCnh.png?f=fotoalbum_large

Als ik op https://dmarcadvisor.nl/d...sG1352Ewo6SoaAmnqEALw_wcB kijk met alleen ui.com dan hebben ze netjes een SPF DKIM en DMARC record.

[ Voor 6% gewijzigd door HKLM_ op 02-12-2021 05:29 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:20

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HKLM_ schreef op donderdag 2 december 2021 @ 05:25:
[...]

Je doet het niet goed je vergeet de DKIM selector op te geven. Ze hosten in Google dus je moet ui.com:google opgeven bij mxtoolbox en dan zal je error verdwijnen en de DKIM key zichtbaar worden.

[Afbeelding]

Als ik op https://dmarcadvisor.nl/d...sG1352Ewo6SoaAmnqEALw_wcB kijk met alleen ui.com dan hebben ze netjes een SPF DKIM en DMARC record.
Had schijnbaar te weinig koffie op. Ik heb toch echt ook de selector Google geprobeerd maar met zelfde error. Ik heb blijkbaar echt lopen prutsen 8)7 dank voor deze ik ben bevestiging :*)

In onze tooling kan ik niet zo veel fout doen en zelfs dat lukte deze prutser gister niet 8)7
Nogmaals dank 🙏
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1SJ9-F5cTBIYYfVXmberrt_2RRQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PjbFeUD88mYmY2zjcodQIKrm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door xbeam op 02-12-2021 08:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 12:40

lier

MikroTik nerd

MikeyMan schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:37:
Vraag waar ik het antwoord al op weet denk ik: kan ik, nu nog zonder controller, een guest network aanmaken op mijn AP-AC pro AP's instellen?

Ik gok van niet :)
Ik gok ook van niet >:) ;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:59
Even ter herinnering waar je akkoord mee bent gegaan :p :
We’ve updated our EA store terms and conditions

We view participation in the Early Access (EA) program as a privilege and value your part in it. As a program member, you agree that any products purchased from the Early Access store (“EA store”) and any information concerning these products (including their features, functionality, and screen shots, pictures or videos thereof) will be considered “Confidential Information” and shall remain subject to the confidentiality obligations in Section 3(e) of the Terms of Service until the applicable products’ public release. This includes no posting of photos, videos, or description of experience on YouTube or other social media until the products are made available at store.ui.com.

Without limiting its remedies, if Ubiquiti determines, in its sole and absolute discretion, that you have violated your confidentiality obligations or have engaged in any conduct that Ubiquiti believes is in violation of any applicable law or regulation or is otherwise harmful to the interest of Ubiquiti, Ubiquiti may terminate your access to the EA store, place an indefinite hold on your Ubiquiti store account and pursue any other damages available at law.

By purchasing a product from the EA store, you also consent to receive periodic email surveys for the purposes of product research and development. You may opt out at any point.

Thank you.

[ Voor 20% gewijzigd door mrdemc op 02-12-2021 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
mrdemc schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:45:
[...]

Even ter herinnering waar je akkoord mee bent gegaan :p :

[...]
Thanks voor deze info, was ik weer even vergeten, post verwijderd.

Komt omdat ze zelf er wel over posten en ook youtubers, maar die hebben uiteraard een overeenkomst.

[ Voor 19% gewijzigd door Tomas_ op 02-12-2021 09:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goof2000
  • Nu online
Tomas_ schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:32:
[...]

Thanks voor deze info, was ik weer even vergeten, post verwijderd.

Komt omdat ze zelf er wel over posten en ook youtubers, maar die hebben uiteraard een overeenkomst.
Juridisch is het geen probleem om specificaties en foto's te plaatsen omdat er in de voorwaarde staat: "until the products are made available at store.ui.com" en dat zijn ze. De vraag is alleen of je dat gevecht aan wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-09 19:34
nero355 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 18:36:
[...]

Gewoon 1 VLAN werkt toch al :?

Meerdere VLAN's zijn wel een probleem, maar ook daar wordt aan gewerkt geloof ik ?!

[...]
Ik zeg het verkeerd, bedoelde meerdere vlan's tegelijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3gA
Goof2000 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:46:
[...]

Juridisch is het geen probleem om specificaties en foto's te plaatsen omdat er in de voorwaarde staat: "until the products are made available at store.ui.com" en dat zijn ze. De vraag is alleen of je dat gevecht aan wilt.
Zolang je geen drukbezocht youtubekanaal hebt gebeurd er weinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdemc
[...]

Dat is een uitleg van de voorwaarde daarvoor:
shall remain subject to the confidentiality obligations in Section 3(e) of the Terms of Service until the applicable products’ public release.
En Early Access is niet een public release :)
Daarnaast zie ik dit product niet in de https://store.ui.com/ winkel staan nog ;). Wel in https://eu.store.ui.com nadat je de Early Access voorwaarden hebt geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Laatst online: 25-09 11:42
xbeam schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:38:
[...]

Nog steeds niet -O- ik dacht je sinds the great outage. Dat je zowel unifi-OS als de protect app local kan benaderen. Wat is die “njoy your speed” melding dan wanneer local/direct verbindt met de protect en unifi-network
Ik denk dat ik je reactie niet helemaal snap ;-)

Maar :

Als ik remote access aanzet (UDM PRO wide dus, niet enkel voor protect) dan kan ik "lokaal" vanuit de iPhone unifi protect app op de camera meekijken.
Als ik daarna remote access uit zet en ik log niet uit, uit de unifi protect app dan blijft het mogelijk.

Log ik uit dan moet ik eerst in de UDM Pro de remote access aanzetten.

Vreemd verschijnsel lijkt mij ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevertje1977
Hugo! schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:58:
Dat is toch al zo ?
Ik kan bij de settings opgeven welk VLAN ID de UDM Pro pakt richting mijn provider.
Ik heb nu VLAN ID 6 moeten kiezen voor kpn/xs4all.
Maar of je er 2 of meer kan doen; dat kan volgens mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:41
Zojuist een Unifi 6 LR toegevoegd aan mijn netwerk. Omdat ik (nog) geen 802.3at PoE+ injector heb, heb ik een 'oude' 48V 802.3af PoE injector gebruikt om te testen.

Tot mijn verbazing lijkt de AP gewoon goed te werken. Ook de throughput lijkt op het eerste gezicht naar verwachting. Mis ik iets, of kan de Unifi 6 LR ook prima functioneren via 802.3af?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdemc
bartosiej schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:38:
Zojuist een Unifi 6 LR toegevoegd aan mijn netwerk. Omdat ik (nog) geen 802.3at PoE+ injector heb, heb ik een 'oude' 48V 802.3af PoE injector gebruikt om te testen.

Tot mijn verbazing lijkt de AP gewoon goed te werken. Ook de throughput lijkt op het eerste gezicht naar verwachting. Mis ik iets, of kan de Unifi 6 LR ook prima functioneren via 802.3af?
Volgens de datasheet ondersteund de Unifi AP Wifi 6 LR zowel 802.3at PoE+ als passive PoE (48V), dus dat de oude 48V 802.3af PoE injector werkt klopt dan: https://dl.ui.com/ds/u6-lr_ds.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Als ik zoek op UDM en Ziggo zie ik dat TV en Lan kan werken zolang je de ziggokast tussen de coax en de UDM zet. Is dit nog steeds de beste oplossing?

Een vriend vroeg aan mij of aanschaf UDM goed is en of ik kan helpen installeren.

Ik weet hoe ik een USG Pro en Switch kan installeren in een Tmobile thuis. Maar heb niet zoveel verstand van PPOE van Ziggo.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
[...]

Inderdaad, die conclusie had ik ook getrokken en wellicht nog meer zaken zoals informatie in je eigen taal.
Ik denk ook dat dit voornamelijk is om het product te beschermen tegen bijvoorbeeld concurenten die gaan vergelijken oid.

Gevecht wil ik uiteraard niet aan en ik wil ook graag toegang tot de EA producten behouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
kevinl schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:46:
Als ik zoek op UDM en Ziggo zie ik dat TV en Lan kan werken zolang je de ziggokast tussen de coax en de UDM zet. Is dit nog steeds de beste oplossing?

Een vriend vroeg aan mij of aanschaf UDM goed is en of ik kan helpen installeren.

Ik weet hoe ik een USG Pro en Switch kan installeren in een Tmobile thuis. Maar heb niet zoveel verstand van PPOE van Ziggo.
Ziggo modem in bridge laten zetten en de UDM-P in Lan 1 en het werkt direct :P

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

HKLM_ schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:58:
[...]

Ziggo modem in bridge laten zetten en de UDM-P in Lan 1 en het werkt direct :P
Maakt het uit of hij de UDM-P of de UDM-P Se neemt? Kwa stabiliteit? Hij woont aan de ander kant van het land. Heb geen zin om steeds bij hem op bezoek te gaan :P

[ Voor 17% gewijzigd door kevinl op 02-12-2021 11:02 ]

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
kevinl schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:01:
[...]

Maakt het uit of hij de UDM-P of de UDM-P Se neemt? Kwa stabiliteit? Hij woont aan de ander kant van het land. Heb geen zin om steeds bij hem op bezoek te gaan :P
maakt geen reet uit voor Ziggo. Je blijft namelijk Ziggo's modem gebruiken...

[ Voor 8% gewijzigd door geenwindows op 02-12-2021 11:21 ]

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb twee WIFI netwerken gedefinieerd. Een normaal "intern" WIFI netwerk en een soort "guest" network welke alleen toegang heeft tot het internet welke ik gebruik voor devices welke ik minder vertrouw zoals sensoren, een IP cam etc. Het valt mij op dat de UDM Pro ondanks dat het 2e netwerk een password vereist aangeeft dat authentication is ingesteld op 'no authentication'. Verbinden zonder het juiste (sterke) password lukt echter niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oPiGtmovcBfHQyG23hh9eS-aJsk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/06v6ddOTl8WpZRlMh8ktF55O.jpg?f=fotoalbum_large

Herkent iemand dit, is hier een logische verklaring voor?

Deze lijkt gerelateerd maar daar is nooit een antwoord gekomen: https://www.reddit.com/r/..._shows_no_authentication/

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 02-12-2021 11:37 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Laatst online: 12:43
UDR firmware 2.3.7 is uit. Hebben ze de CPU- en temperatuur-metertjes uit de GUI gehaald. :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kevertje1977 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:28:
[...]

Ik denk dat ik je reactie niet helemaal snap ;-)

Maar :

Als ik remote access aanzet (UDM PRO wide dus, niet enkel voor protect) dan kan ik "lokaal" vanuit de iPhone unifi protect app op de camera meekijken.
Als ik daarna remote access uit zet en ik log niet uit, uit de unifi protect app dan blijft het mogelijk.

Log ik uit dan moet ik eerst in de UDM Pro de remote access aanzetten.

Vreemd verschijnsel lijkt mij ?
Ik snap denk ik al wat er gebeurt. Wanneer jij remote inloggen uitzet blijft huidige je SSo, daar vindt nu de autorisatie plaats wel actief via de al opgebouwde verbinding. Je moet op de udm zelf autoriseren

Wanneer je geen SSO wil gebruiken moet je de local login functie van de app gebruik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/45Tdi42hwJIryobL_vAXaF_WSfs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ye4T7GuNxoW1KvBxaR0oBQHW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KLD2PruvvF22IEhIuCAG8mJBiNQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/srYQ82d78jckTAlxGYEM1rKM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FdcCBIZbkoKU8hzocjGAaNX_2Og=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FYZaesf3bmYy0M76bDBxgD67.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3i7Mhc9GT5tkw2-Qfr-o2xapcLk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p8zoW3Ar2LUe5FvtseF5jC0e.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door xbeam op 02-12-2021 12:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
Polyphemus schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:41:
UDR firmware 2.3.7 is uit. Hebben ze de CPU- en temperatuur-metertjes uit de GUI gehaald. :F
Kost te veel CPU power..... :+
Tenminste, als ik hiernaar kijk. Behalve dat Access, Talk en UID er bij zijn gekomen wordt ook het maximum van twee aangegeven. Protect als test net even weggehaald, en dan verdwijnt ook de melding.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eh8QZqUSVbxOVbx4KIt4rDRfmFE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8fAzGCv2s7ShqGpHDcoDQPTR.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Skynett op 02-12-2021 12:27 ]

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Laatst online: 12:43
Skynett schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:25:
[...]

Tenminste, als ik hiernaar kijk. Behalve dat Access, Talk en UID er bij zijn gekomen wordt ook het maximum van twee aangegeven. Protect als test net even weggehaald, en dan verdwijnt ook de melding.
[Afbeelding]
Als die meters toch alleen maar op 100% staan, kun je ze inderdaad beter weghalen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
Skynett schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:25:
[...]

[Afbeelding]
Staan die 'metertjes' niet gewoon op het 'GENERAL' tabblad? In UnifiOS 2.2.12 staan ze daar ook en dus niet op het tabblad 'UPDATES' waar jij nu lijkt te kijken :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
Will_M schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:33:
[...]

Staan die 'metertjes' niet gewoon op het 'GENERAL' tabblad? In UnifiOS 2.2.12 staan ze daar ook en dus niet op het tabblad 'UPDATES' waar jij nu lijkt te kijken :P
Ja daar stonden ze ook, en nu zijn ze daar weg.
Oud:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ykfzOTa7u7pAwQZyvUlSennAnY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cV7gEHbMReseguKhluqvifho.png?f=fotoalbum_large
Nieuw:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IvLV2_RDKH6qAk4wEWStq3HfRhQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pvgLjNEVwRYVYTtE5Xq8bqKl.png?f=fotoalbum_large

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Skynett schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:37:
[...]

Oud:
[Afbeelding]
Nieuw:
[Afbeelding]
Dat is wel echt raar :P

ubtn medewerker 1: Hé er is iet raars met die CPU in de UDR
ubnt mederwerker 2: We halen de meters in het dashboard weg dan merkt niemand het
ubnt krijgt vragen op het forum -> Hoe bedoel je metertjes weg? :+

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m3gA
HKLM_ schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:50:
[...]

Dat is wel echt raar :P

ubtn medewerker 1: Hé er is iet raars met die CPU in de UDR
ubnt mederwerker 2: We halen de meters in het dashboard weg dan merkt niemand het
ubnt krijgt vragen op het forum -> Hoe bedoel je metertjes weg? :+
Expected behaviour. Hahaha. Glenn is ook altijd nors en kortaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:46
Net weer mis gegrepen voor een Dream Router. Als iemand er 1 over heeft hou ik me aangeraden ;) Op marktplaats gaan ze inmiddels voor €225,- / 250,-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m3gA
Verxx schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:06:
Net weer mis gegrepen voor een Dream Router. Als iemand er 1 over heeft hou ik me aangeraden ;) Op marktplaats gaan ze inmiddels voor €225,- / 250,-
Voor dat geld zou ik een UDM nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verxx
Ben ook niet van plan hem voor dat bedrag te kopen... :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Even offtopic: ik vind het diep triest dat er meer en meer dit soort zaken gebeuren.
Snel geld verdienen door iemand te bedriegen. Ervan uitgaan dat de persoon die het koopt niet weet dat er een UDM gewoon bestaat.
Ook geen garantie, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 14:27
Ik heb 'm net besteld voor de 68 ex btw; was wel 2 minuten later weer uitverkocht :-D (ik had Destil web monitor op de pagina staan om te kijken; ze gaan af en toe een paar minuten uit Sold Out)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
_-= Erikje =-_ schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:22:
[...]

Ik heb 'm net besteld voor de 68 ex btw; was wel 2 minuten later weer uitverkocht :-D (ik had Destil web monitor op de pagina staan om te kijken; ze gaan af en toe een paar minuten uit Sold Out)
Ja die heb ik ook draaien, was alleen net even van mijn laptop af toen ik een melding kreeg. Snel terug gelopen en hij was nog beschikbaar maar nadat ik m'n credit card gegevens had ingeklopt was hij alweer uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
xbeam schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:09:
[...]

Ik snap denk ik al wat er gebeurt. Wanneer jij remote inloggen uitzet blijft huidige je SSo, daar vindt nu de autorisatie plaats wel actief via de al opgebouwde verbinding. Je moet op de udm zelf autoriseren

Wanneer je geen SSO wil gebruiken moet je de local login functie van de app gebruik.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bedankt voor je uitgebreide uitleg maar hoe kom ik bij die opties ?
Want bij mij zegt de Unifi Protect App direct "setup a unifi console" en dan gaat ie zoeken en vind ie niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:05

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

kevertje1977 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:36:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide uitleg maar hoe kom ik bij die opties ?
Want bij mij zegt de Unifi Protect App direct "setup a unifi console" en dan gaat ie zoeken en vind ie niets.
Ben je nog ingelogt met je SSO account? Zo ja dan even uitloggen. Daarna kan je inloggen met je lokale account en kan je een lokale connectie selecteren

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:08

TF

bla bla

Ik zit te denken om mijn USG te vervangen voor een UDM Pro. Ik heb het gevoel dat die USG soms beperkend is in de snelheid / latency van websites. Ik heb inspectie uit staan.

Daarnaast heb ik in mijn nieuwe woning alles in een 19" rack zitten, en daar past die UDM pro wel goed bij. Echter de prijs van 380 houd mij momenteel nog tegen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Verxx schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:28:
[...]

Ja die heb ik ook draaien, was alleen net even van mijn laptop af toen ik een melding kreeg. Snel terug gelopen en hij was nog beschikbaar maar nadat ik m'n credit card gegevens had ingeklopt was hij alweer uitverkocht.
Dan heb ik die waarschijnlijk voor je neus weggekaapt, sorry :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevertje1977
mydogisgone schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:41:
[...]

Ben je nog ingelogt met je SSO account? Zo ja dan even uitloggen. Daarna kan je inloggen met je lokale account en kan je een lokale connectie selecteren
Held ! :-) Dit werkt. Wat simpel eigenlijk. Soms denk ik te ingewikkeld.

thnx

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
Er zijn nogal wat mensen die maar al te graag Alpha-Tester bij UI willen spelen zónder zichzelf daar ook maar een (klein?) beetje van bewust te willen zijn, schijnbaar :+

[YouTube: [HD] All Your Base Are Belong To Us]

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 02-12-2021 18:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HKLM_
TF schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:10:
Ik zit te denken om mijn USG te vervangen voor een UDM Pro. Ik heb het gevoel dat die USG soms beperkend is in de snelheid / latency van websites. Ik heb inspectie uit staan.

Daarnaast heb ik in mijn nieuwe woning alles in een 19" rack zitten, en daar past die UDM pro wel goed bij. Echter de prijs van 380 houd mij momenteel nog tegen
Wat voor verbinding heb je door je USG lopen. Zonder ids/ips zou die gewoon +- 1000/1000 moeten trekken.

Voor de usg 3p is er aftermarket een 19” mount te koop. https://www.amazon.nl/Sim...ity-Gateway/dp/B07TZL88ZM deze heb ik ooit zelf gehad toen ik nog een usg had.

[ Voor 10% gewijzigd door HKLM_ op 02-12-2021 18:49 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
Will_M schreef op donderdag 2 december 2021 @ 17:59:
[...]

Er zijn nogal wat mensen die maar al te graag Alpha-Tester bij UI willen spelen zónder zichzelf daar ook maar een (klein?) beetje van bewust te zijn, schijnbaar :+

Ja laten we stoppen met dat ik heb aankoop / beschikbaarheid van EA hardware.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Skynett schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:37:
[...]

Oud:
[Afbeelding]
Nieuw:
[Afbeelding]
Ik lees op het ubnt forum dat deze wijziging bij ubtn als That is expected behavior. gezien wordt en niet zal terugkeren :P https://community.ui.com/...1f-4fa4-b5f5-d6ac6b2c11ca Ze durven het alleen niet in de release notes te zetten haha

[ Voor 6% gewijzigd door HKLM_ op 02-12-2021 18:37 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
HKLM_ schreef op donderdag 2 december 2021 @ 18:34:
[...]

Ik lees op het ubnt forum dat deze wijziging bij ubtn als That is expected behavior. gezien wordt en niet zal terugkeren :P https://community.ui.com/...1f-4fa4-b5f5-d6ac6b2c11ca Ze durven het alleen niet in de release notes te zetten haha
Ja, dat zou ik ook zeggen als er een UI-Design F*CK-UP gemaakt is waarbij er een simpele "include' weggevallen is uit de GUI ;)

Het is niet zo dat die sensoren ineens niet meer in de UDR zitten, hé 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Will_M schreef op donderdag 2 december 2021 @ 18:40:
[...]

Ja, dat zou ik ook zeggen als er een UI-Design F*CK-UP gemaakt is waarbij er een simpele "include' weggevallen is uit de GUI ;)

Het is niet zo dat die sensoren ineens niet meer in de UDR zitten, hé 8)
haha I know maar het is wel een klassieke ubnt streek :P met SSH kan je ook prima de tools uitlezen :+

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
HKLM_ schreef op donderdag 2 december 2021 @ 18:48:
[...]

haha I know maar het is wel een klassieke ubnt streek :P met SSH kan je ook prima de tools uitlezen :+
De UDR werd sowieso al 'te warm', geloof ik.... Iets met een voeding welke 't zomaar spontaan begaf. Daar heb je geen SSH voor nodig maar SNMP.

SNMP kán t tijdig naar een external SYSLOG Server sturen, met SSH moet je maar afwachten of je nog wel in kan loggen op 't ding zélf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BushWhacker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 19:46

BushWhacker

developer

Welke IPv6 portscanner gebruik je?

Edit: De vraag was al eerder gesteld en beantwoord. En.... hier alles groen.

[ Voor 11% gewijzigd door BushWhacker op 02-12-2021 19:27 ]

Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Will_M schreef op donderdag 2 december 2021 @ 18:53:
[...]

De UDR werd sowieso al 'te warm', geloof ik.... Iets met een voeding welke 't zomaar spontaan begaf. Daar heb je geen SSH voor nodig maar SNMP.

SNMP kán t tijdig naar een external SYSLOG Server sturen, met SSH moet je maar afwachten of je nog wel in kan loggen op 't ding zélf.
SNMP kan hooguit een trap genereren, external syslog zit gewoon in iedere zichzelf respecterende syslogger

Acties:
  • +3 Henk 'm!
mrdemc schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:43:
Volgens de datasheet ondersteund de Unifi AP Wifi 6 LR zowel 802.3at PoE+ als passive PoE (48V), dus dat de oude 48V 802.3af PoE injector werkt klopt dan: https://dl.ui.com/ds/u6-lr_ds.pdf
Dat is echt weer typisch Ubiquiti : Volledig schijt aan standaarden hebben en dingen die niet horen te werken toch laten werken ook al heb je kans op onbetrouwbare werking van je apparatuur! :F

802.3af : 48V/0,32A
803.at : 48V/0,5A
Passive PoE weet ik effe niet meer, maar hoezo is dat weer geïntroduceerd, terwijl het zou verdwijnen :?
En waarom kan een 802.3af PoE Injector dat ineens leveren ?! |:(
kevinl schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:46:

kevinl schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:01:
Ik zie alleen maar redenen om daar niet aan te beginnen en die vriend lekker iets anders te laten kopen dat meer op consumenten is gericht! ;)
Walgelijk scalper volk van tegenwoordig! :r
Ik zit te denken om mijn USG te vervangen voor een UDM Pro.

Ik heb het gevoel dat die USG soms beperkend is in de snelheid / latency van websites. Ik heb inspectie uit staan.
Dat kan nooit aan de USG liggen en zal je eerder bij de gebruikte DNS Servers en de routing van je ISP moeten zoeken! ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrdemc
Ik heb een USG-3P met een USW-8-150 met 1Gbps up/down en haal de volle snelheid over zowel IPv4 als IPv6 met een 4ms ping (bekabeld) De USG zou dus geen beperkende factor mogen zijn. Ik denk dat de oorzaak dus ergens anders zal liggen in dit geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:41
mrdemc schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:43:
[...]

Dank, op alle product pagina's wordt alleen 802.3at aangegeven, maar in de datasheet staat inderdaad wel duidelijk dat 802.3af ook ondersteund wordt :)

Is er verder nog een bijkomend voordeel? Als ik overstap van 802.3af PoE naar 802.3at PoE+? Anders laat ik het namelijk gewoon zo ;)

[ Voor 3% gewijzigd door bartosiej op 03-12-2021 08:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
bartosiej schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 08:14:
[...]

Dank, op alle product pagina's wordt alleen 802.3at aangegeven, maar in de datasheet staat inderdaad wel duidelijk dat 802.3af ook ondersteund wordt :)

Is er verder nog een bijkomend voordeel? Als ik overstap van 802.3af PoE naar 802.3at PoE+? Anders laat ik het namelijk gewoon zo ;)
802.3af is 'echt' PoE, passive PoE is gewoon blind 48V op de aders knallen dus daar zit weldegelijk verschil in

Acties:
  • +1 Henk 'm!
_-= Erikje =-_ schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 08:32:
[...]

802.3af is 'echt' PoE, passive PoE is gewoon blind 48V op de aders knallen dus daar zit weldegelijk verschil in
Passive poe is 24 volt is de standaard voor buiten /infra hardware zoals bijv AirMax en Edge series

als ubnt de ubnt unifi ap’s en cameras ook passive poe compatible maak is dat 👍 scheelt een hoop consumenten leedvermaak

[ Voor 27% gewijzigd door xbeam op 03-12-2021 10:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
xbeam schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 08:47:
[...]

Passive poe is 24 volt en de standaard voor buiten /infra hardware zoals AirMax de Edge series

als ubnt de ubnt unifi ap’s en cameras ook passive poe compatible maak is dat 👍 scheelt een hoop consumenten leedvermaak
Uhm, in dit geval gaat het om passive 48V ;)

Volgens mij ondersteund vrijwel elk AP naast 802.3af/at ook passive 48V. Alleen de oude AC Lite en AC LR draaiden op passive 24V, en doen dat nu nog steeds maar nu dan ook 802.3af compatible.

Voor de Edge & AirMax lijn klopt dat wat je zegt volgens mij wel, en wordt daar nog steeds passive 24V toegepast.

Overigens vind ik passive (24V of 48V) helemaal niet geschikt voor nietswetende consumenten. Immers staat er bij passive continu stroom op en "even kabel omsteken van AP naar PC" is dus desastreus. Iets dat bij 802.3af/at dus niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:17:
[...]

Uhm, in dit geval gaat het om passive 48V ;)
“(>ლ)”
Will_M schreef op donderdag 2 december 2021 @ 17:59:
[...]

Er zijn nogal wat mensen die maar al te graag Alpha-Tester bij UI willen spelen zónder zichzelf daar ook maar een (klein?) beetje van bewust te willen zijn, schijnbaar :+

Voor de jonkies onder ons.
Uitleg: YouTube: The Legend of All Your Base Are Belong To Us

[ Voor 59% gewijzigd door xbeam op 03-12-2021 10:15 ]

Pagina: 1 ... 154 ... 327 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.