[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 155 ... 327 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Gisteren onderstaande video gekeken.
YouTube: UniFi Dream Machine Pro - Teardown & Architecture Investigation
Er zit een Realtek chip in voor 8 keer 1Gbit, volgens de Youtuber is de 1Gbit een beperking door de chip tussen de Realtek chip voor de 8 poort 1Gbit en en de CPU en niet de backplain.
Er lijkt ook een USB controller in te zitten om te communiceren met de de 16GB aan Kioxia (Toshiba) eMMC opslag.

[ Voor 8% gewijzigd door abusimbal op 03-12-2021 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:10
abusimbal schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:14:
Gisteren onderstaande video gekeken.
YouTube: UniFi Dream Machine Pro - Teardown & Architecture Investigation
Er zit een Realtek chip in voor 8 keer 1Gbit, volgens de Youtuber is de 1Gbit een beperking door de chip tussen de Realtek chip voor de 8 poort 1Gbit en en de CPU en niet de backplain.
Er lijkt ook een USB controller in te zitten om te communiceren met de de 16GB aan Kioxia (Toshiba) eMMC opslag.
Jammer dat die zo'n verschrikkelijke onverstaanbare stem heeft :X

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Stomme vraag wellicht : In ons nieuwe huis (nieuwbouw) zitten in elke kamer 2 afdekplaatjes waar we ethernet kunnen afmonteren (kabel ligt er al). Kan daar direct een In-Wall Unifi ding op? Of moet het eerst worden afgemonteerd in een inbouwdoos ?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:47
DennusB schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:23:
Stomme vraag wellicht : In ons nieuwe huis (nieuwbouw) zitten in elke kamer 2 afdekplaatjes waar we ethernet kunnen afmonteren (kabel ligt er al). Kan daar direct een In-Wall Unifi ding op? Of moet het eerst worden afgemonteerd in een inbouwdoos ?
Zie de snelstartgids daarvan. https://dl.ui.com/qsg/UAP-IW-HD/UAP-IW-HD_NL.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roy Batty
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 11:58
abusimbal schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:09:
Even offtopic: ik vind het diep triest dat er meer en meer dit soort zaken gebeuren.
Snel geld verdienen door iemand te bedriegen. Ervan uitgaan dat de persoon die het koopt niet weet dat er een UDM gewoon bestaat.
Ook geen garantie, etc.
Is inderdaad zum kotzen..... :r

Voor dit soort droeftoeters kunnen we niet genoeg benadrukken dat ze er wel een brandblusser en rookmelder bij moeten leveren })

"We're not computers, Sebastian. We're physical."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 14:35

zeroday

There is no alternative!

loyske schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:11:
Iemand die al geprobeerd heeft om IPv6 in te te stellen op DHCPv6 met een PD van /56 naar aanleiding van de mail van Ziggo?
Dat lukt dus niet....

Edit: oh wacht, je moet het zonder de / doen.... |:(
Probeerde het in te stellen, maar ik krijg elke keer dit

There was an error saving the LAN network. IPv6 Prefix Delegation Interface must be configured to use DHCPv6.

terwijl ik in het vakje toch echt 56 heb ingevuld ..
En dat met de USG

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
zeroday schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 17:12:
[...]

There was an error saving the LAN network. IPv6 Prefix Delegation Interface must be configured to use DHCPv6.

En dat met de USG
Nieuwe of oude interface?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xbeam schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 08:47:
Passive poe is 24 volt is de standaard voor buiten /infra hardware zoals bijv AirMax en Edge series

als ubnt de ubnt unifi ap’s en cameras ook passive poe compatible maak is dat 👍 scheelt een hoop consumenten leedvermaak
Daar is helemaal NIKS goed aan, want daar wilden we juist eindelijk van af zien te komen! :P

Anders krijg je weer dat "AC Lite/AC LR gezeik" en inderdaad ook wat @RobertMe zegt : Gefrituurde LAN NIC's van allerlei apparaten! :F
HKLM_ schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:16:
Jammer dat die zo'n verschrikkelijke onverstaanbare stem heeft :X
Dat probleem hebben wel meerdere mensen die dachten dat het een goed idee was om video's naar YouTube achtige websites te uploaden! :X :F

Terwijl ze ook gewoon artikelen zouden kunnen schrijven...

Die je veel sneller leest dan dat je zo'n video bekijkt...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 17:35:
[...]

Daar is helemaal NIKS goed aan, want daar wilden we juist eindelijk van af zien te komen! :P

Anders krijg je weer dat "AC Lite/AC LR gezeik" en inderdaad ook wat @RobertMe zegt : Gefrituurde LAN NIC's van allerlei apparaten! :F
I know maar het is een industriële standaard voor buiten/ last mile hardware, nu heb je soms leed/kan niet adopteren vermaak en heel soms unifrituur leedvermaak dat consumenten ubnt kantoor (unifi) hardware mixen met last mile (edge max ) hardware.

Als je unifi passive vrij zou maakt blijft ubnt het probleem houden dat mensen thuis unifrituren omdat ze edgeMax in combinatie met unifi gebruiken. Vandaar mijn idee dat ubnt beter unifi devices beter wel met 24 volt kan uit rusten, dan is het consumenten proof

[ Voor 4% gewijzigd door xbeam op 03-12-2021 20:56 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • +2 Henk 'm!
xbeam schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 17:51:
[...]

I know maar het een industriële standaard voor buiten/ last mile hardware, nu heb je leed vermaak om dat consumenten ubnt kantoor (unifi) hardware mixen met last mile (edge max ) hardware.

Als je unifi passive vrij maakt blijft ubnt het probleem houden dat mensen thuis frituren omdat edge Max in combinatie met unifi gebruiken. Vandaar mijn idee dat ubnt beter unifi devices beter wel met 24 volt kan uit rusten, dan is consumenten proof
Kunnen we niet gewoon zeggen dat consumenten het lekker bij UniFi moeten houden en niet naar EdgeMAX moeten kijken? Of zoals @nero355 al vaker heeft geschreven: onwetende consumenten überhaupt niet aan Ubiquiti spul moeten beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
RobertMe schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 18:53:
[...]

Kunnen we niet gewoon zeggen dat consumenten het lekker bij UniFi moeten houden en niet naar EdgeMAX moeten kijken? Of zoals @nero355 al vaker heeft geschreven: onwetende consumenten überhaupt niet aan Ubiquiti spul moeten beginnen.
Ubiquiti accespoints liggen ook bij de mediamarkt in het schap dus Henk en Annie kopen ze toch wel :P

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
jzoin2 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:11:
[...]

Ah stom idd. Morgen maar weer eens proberen.
lukt niet eens om meer te ssh'en naar dat ding, probeer in te loggen met ubnt/ubnt of root en ssh wachtwoord zoals in de controller is aangegeven of admin met password zoals aangegeven in controller

zie hem overigens in de discovery tool en dan moet ik set inform, maar dat doet niks

--- al tig x gereset, maar mocht niet maten - ik moet er volgens mi jdan gewoon inkomen met
ssh admin@192.168.2.20

password ubnt

update: 19.56
in de discovery tool geeft ie aan:
UniFi AP-AC-Pro 192.168.2.20 5.43.46.12754 Managed/Adopted

Maar als ik in mijn controller kijk op mijn laptop dan zie ik hem niet (althans niet als accesspoint net zoals mijn andere accesspoints)

[ Voor 30% gewijzigd door jzoin2 op 03-12-2021 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

HKLM_ schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 17:13:
[...]

Nieuwe of oude interface?
Beide ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strontvlieg
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-09 20:28
Ik heb een USG 3P (firmware 4.4.56.5449062) en een Cloud Key v1 (1.1.19) als controller.
Unifi versie 6.5.53-16673-1 (recent geupdate van 6.2.26).
Ik maak gebruik van VPN (L2TP) om remote in te loggen op mijn netwerk.

Ik wil graag via een log monitoren wie, wanneer inlogt en uitlogt. De notifications instellingen suggeren dat dit moet kunnen.

Onder zowel 6.2.26 als 6.5.53-16673-1 blijft in de nieuwe interface de notifications log helemaal leeg. Ondanks dat ik in de settings wel notifications heb geconfigureerd waaronder 'VPN Client Connection Change'.

Toen ik tot een paar dagen geleden op 6.2.26 draaide kreeg ik in de oude interface wel log notificaties te zien, al kwamen er geen VPN events in voor. Onder de oude interface kon ik de instellingen van de notificaties uberhaupt niet meer vinden. In de nieuwe interface kon ik wel de notificaties configureren al blijft de log helemaal leeg.

De upgrade naar 6.5.53 heeft het probleem niet verholpen. De oude interface is nu helemaal weg. De Notifications instellingen zijn wel te configurern, maar de log blijft leeg.

Als work around heb ik nu de syslog functie aangezet. Op mijn syslog server kan ik nu wel de L2TP berichten eruit filteren en daarop notificaties genereren. Helaas kan ik daar niet zien onder welke username er wordt ingelogd.
Daarom krijg ik het liefste de Notifications van Unifi zelf aan de praat.

Iemand een idee hoe dit te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyckie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:59
Goedemorgen,

Wij hebben 2 PTP verbindingen staan met de Ubiquiti NanoStation 5AC - NS-5AC maar de snelheid van downloaden blijft maar hangen op 2 a 3 Mbps wat voor frustratie zorgt bij de werknemers.
Op het gebouw waar de rack staat staan er 2 Ubiquiti NanoStation 5AC - NS-5AC op die naar 2 verschillende richtingen gepositioneerd staan. Heb op de 2 PTP verbindingen een speedtest gedaan die maar een max. snelheid gaf van 3 Mbps download geeft terwijl het platform van unifi een snelheid tussen de 2 verbindingen een snelheid van 80 Mbps aangeeft. De afstand tussen de 2 Ubiquiti NanoStation 5AC - NS-5AC is bij de eerste iets van een 60m en de 2de iets van een 80m.

Weet iemand waarom de snelheid zo laag blijft en kan iemand mss vertellen wat we moeten doen zodat PTP verbinding op volle snelheid werk want 80 Mbps tussen de 2 Ubiquiti NanoStation 5AC - NS-5AC is ook maar aan de lage kant terwijl deze tot 15 km kan gaan en een snelheid van 450+ Mbps heeft.

Voor hulp en meer info zie: https://drive.google.com/drive/folders/1sALkX5QBVEc8xm4wqLEiJzcDmiaJJ_X8?usp=sharing en https://sites.google.com/view/eendraadschema Met vriendelijke groeten, Björn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
@Dyckie Met dat soort apparatuur: Méten = Wéten!!! Sowieso heb je een 'Clear Line of Sight' nodig om dat soort apparatuur volledig tot z'n recht te kunnen laten komen waarbij het altijd een Half-Duplex verbinding tussen die twee apparaatjes blijft (inherent aan het draadloze spectrum).

Ik doe even de aanname dat je die apparaatjes ook goed uitgelijnd hebt, daar gaat het echter in de basis vaak al mis.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyckie
Will_M schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 11:51:
@Dyckie Met dat soort apparatuur: Méten = Wéten!!! Sowieso heb je een 'Clear Line of Sight' nodig om dat soort apparatuur volledig tot z'n recht te kunnen laten komen waarbij het altijd een Half-Duplex verbinding tussen die twee apparaatjes blijft (inherent aan het draadloze spectrum).

Ik doe even de aanname dat je die apparaatjes ook goed uitgelijnd hebt, daar gaat het echter in de basis vaak al mis.
Deze mogen wat afwijken van elkaar om dat het niet in een rechte lijn zenden en ontvangen zoals de eerste PTP antennes. En tussen de PTP antennes staat er niks is gewoon een open veld.

Voor hulp en meer info zie: https://drive.google.com/drive/folders/1sALkX5QBVEc8xm4wqLEiJzcDmiaJJ_X8?usp=sharing en https://sites.google.com/view/eendraadschema Met vriendelijke groeten, Björn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-09 12:59
Dyckie schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 11:56:
[...]

Deze mogen wat afwijken van elkaar om dat het niet in een rechte lijn zenden en ontvangen zoals de eerste PTP antennes. En tussen de PTP antennes staat er niks is gewoon een open veld.
Deze opmerking in combinatie met de resultaten die je haalt doet vermoeden dat er nog wel wat te winnen is qua uitlijning. Je kan er in theorie een stukje naast zitten, dan werkt het ook wel, maar hoe beter je uitlijning hoe beter je (potentiele) resultaat. Daarna kun je eens met kanalen en frequentiebreedte gaan spelen.

Wat voor RSSI en SNR waarden krijg je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:53
loyske schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:11:
Iemand die al geprobeerd heeft om IPv6 in te te stellen op DHCPv6 met een PD van /56 naar aanleiding van de mail van Ziggo?
Dat lukt dus niet....

Edit: oh wacht, je moet het zonder de / doen.... |:(
zeroday schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 17:12:
[...]

En dat met de USG
Ik heb een UDM-Pro en daar heb ik dit staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G1zkK3nbbwAd9q44Q1Je_CKfmUM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2knJz7ZsaXqvgqMsNnU4zrYK.png?f=user_large

En bij Networks > LAN heb ik dit staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AAUOm43C5zBh-6sSZ7_3eS2Yrfg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GWdNX9vQiZBCxA9p0D6LWPw3.png?f=user_large

En dat werkte, na een reset van het modem en de UDM-Pro uitstekend.

[ Voor 15% gewijzigd door robertwebbe op 04-12-2021 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:48
Dream Router (early) helaas uitverkocht. Worden de early versies nog bijgevuld, of is het nu klaar?

CardMapr.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyckie
gastje01 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 14:56:
[...]

Deze opmerking in combinatie met de resultaten die je haalt doet vermoeden dat er nog wel wat te winnen is qua uitlijning. Je kan er in theorie een stukje naast zitten, dan werkt het ook wel, maar hoe beter je uitlijning hoe beter je (potentiele) resultaat. Daarna kun je eens met kanalen en frequentiebreedte gaan spelen.

Uitlijning heeft er niks mee te maken want hoe kun je dan uitlijnen over 15km want zover gaan deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
UnitedJunk schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:28:
Dream Router (early) helaas uitverkocht. Worden de early versies nog bijgevuld, of is het nu klaar?
Of die nog wordt bijgevuld zal afhangen van of ze voldoende feedback ontvangen van de huidige verkochte early access modellen. Daarnaast zal de inhoud van die feedback er ook wel toe doen.
Want vergeet niet, het is early access, oftewel een beta product zonder enige vorm van garantie puur om feedback te verzamelen. Het is geen af product voor consumenten. En gezien jouw naam mij niet voor komt uit dit topic, en gezien je deze vraag stelt, heb ik zo'n vermoeden dat je dit vraagt om het "af" product te kopen, en niet om daadwerkelijk als beta tester dienst te doen en feedback te leveren op het Ubiquiti forum.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
Vraag 't hier eens:

[Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie

@RobertMe Volgens mij ben je met het gaan gebruiken / inzetten van die spullen, ná accepteren van de EULA welke bij het EarlyAccess traject behoort, niet eens een 'Beta-Tester' maar gewoon een goedkope , en zelfs vrijwillig betalende, 'Alpha-Tester' voor de Hardware Development afdeling bij UI waarbij de kans zelfs bestaat dat het apparaat niet eens naar een Beta status over gaat.

[ Voor 37% gewijzigd door Will_M op 04-12-2021 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

robertwebbe schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:11:
[...]

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

probleem gevonden, eerst de WAN met IPv6 configggen, maar geen idee hoe het dan ge-effectueerd kan worden .. nog maar effe wachten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 16:46
Dyckie schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:29:
[...]

Uitlijning heeft er niks mee te maken want hoe kun je dan uitlijnen over 15km want zover gaan deze.
Het klinkt of je je niet heel erg in de materie ingelezen hebt. Heb je wellicht last van veel reflecties. Heb je rekening gehouden met de fresnels zone, het zal niet veel zijn op deze afstanden, maar je heb altijd een “zaklamp” straalpatroon. Als daar geen rekening mee gehouden wordt komt er veel signaal niet aan met alle gevolgen van dien. Uitlijning is ook op korte afstand belangrijk, en de tools daarvoor zitten in de webinterface van de nano stations. Voor 15 km is dat de enige manier om het te doen, voor kortere afstanden kun je wel wat “gokken”, maar zeker niet te veel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-09 09:45
Dyckie schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:29:
[...]

In militaire dienst werkte ik als landmeter bij de Artillerie MeetAfdeling (AMA). Kanonnen hebben een range van meer dan 30 km, die werden door landmeters uitgelijnd. Zo kun je dus ook uitlijnen over 15 km. Of dat echt nodig is, geen idee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ik heb volgens mij een bug ontdekt waardoor ik de UDR over zijn nek kan laten gaan en tijdelijk onbereikbaar maakt.

Als ik met Edge (android mobile) via de unifi portal naar het threat menu ga ziet het menu er niet zo fijn uit. Dus kan de traffic log niet aanklikken omdat display options in de weg zit.
Dus ik schakel over naar desktop weergave en dan raak ik de hele controller kwijt. Zowel in de portal als lokaal via mijn app.

Lijkt alsof de interne web service over zijn nek gaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Tranzy op 06-12-2021 11:03 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • +2 Henk 'm!
gastje01 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 14:56:
[...]

Laat hem dan ook gelijk een ipref tussen de 2 nano’s doen, dit kan heel eenvoudig vanuit het tools menu.

Dat zegt op dit moment denk ik meer over beschikbare airtime op het kanaal. De beschikbare SNR zou goed moeten zijn anders krijg hij daarvan een waarschuwing te zien en kleurt de verbinding volgens mij geel en als hij heel slecht is rood. Volgens mij is er ook een auto functie die automatisch blijft zoeken het kanaal met de laagste noise floor.

Helaas betekent een goede SNR waarde niet meteen dat er binnen het kanaal ook voldoende airtime beschikbaar is. En doel is nu uitsluiten of bevestigen dat bottleneck in fysieke link verbinding zit en in verkeert of per ongeluk aangezette traffic shaping.

De data rate snelheid is niet de link snelheid maar wel een echt haalbare data transfer snelheid. Mijn ervaring is dat deze alleen geen rekening houd de beschikbare airtime op kanaal. Hierdoor is zit een vaak meestal een klein en soms een groot verschil in gemeten snelheid.
Zie Mb/s doorvoer snelheid op basis van de verbinding.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vK-9CH9o26eR_fpWBmbx1ra03uY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/21qwvkcvSaShE92YXOLSRtkD.jpg?f=fotoalbum_large

ipref tussen de nano’s is de enige betrouwbaar test om te meten wat de maximale data doorvoeren tussen het acces point en station is. wanneer Speedtest veel lager waarde aangeeft zit oorzaak niet in de radio verbinding /airspace tussen de nano’s maar waarschijnlijk in wat vonkjes op nano of tussen liggende hardware vanaf de router.

Zie ipref met wat er werkelijk gehaald wordt over de link.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/60IokGSo5yv1NEkQZSyoDZsrycg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tZgmqCR599diNfdjuQ034GLB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 61% gewijzigd door xbeam op 05-12-2021 07:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tranzy schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 23:57:
Ik heb volgens mij een bug ontdekt waardoor ik de UDR over zijn nek kan laten gaan en tijdelijk onbereikbaar maak.

Als ik met Edge (android mobile) via de unifi portal naar het threat menu ga ziet het menu er niet zo fijn uit. Dus kan de traffic log niet aanklikken omdat display options in de weg zit.
Dus ik schakel over naar desktop weergave en dan raak ik de hele controller kwijt. Zowel in de portal als lokaal via mijn app.

Lijkt alsof de interne web service over zijn nek gaat.
Ik neem aan dat je dit als officiële beta tester ook netjes op het community forum schrijft zodat Ubiquiti deze informatie ook ontvangt? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 14:27
Af en toe is er nog 1,maar die is ook steevast binnen minuten weg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:15
RobertMe schreef op zondag 5 december 2021 @ 07:34:
[...]

Ik neem aan dat je dit als officiële beta tester ook netjes op het community forum schrijft zodat Ubiquiti deze informatie ook ontvangt? ;)
Sterker nog: volgens de EA voorwaarden waar hij akkoord mee is gegaan mag hij dit alleen maar op het EA forum gedeelte melden..... ;)

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HKLM_
MasterMaceMichu schreef op zondag 5 december 2021 @ 08:54:
[...]

Sterker nog: volgens de EA voorwaarden waar hij akkoord mee is gegaan mag hij dit alleen maar op het EA forum gedeelte melden..... ;)
Iedereen zit massaal EA hardware te kopen maar de voorwaarden lezen of weten wat EA hardware is nope… het gaat om het als eerste hebben van product x……..

Cloud ☁️

Acties:
  • +6 Henk 'm!
HKLM_ schreef op zondag 5 december 2021 @ 08:57:
[...]

Iedereen zit massaal EA hardware te kopen maar de voorwaarden lezen of weten wat EA hardware is nope… het gaat om het als eerste hebben van product x……..
Heel eerlijk vind ik ook dat posts die uitgebreid over EA-hardware en het functioneren daarvan gaan, hier verwijderd moeten worden en wat ook als regel opgenomen moet worden in de Quickreply.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HKLM_
ed1703 schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:15:
[...]

Heel eerlijk vind ik ook dat posts die uitgebreid over EA-hardware en het functioneren daarvan gaan, hier verwijderd moeten worden en wat ook als regel opgenomen moet worden in de Quickreply.
Ik heb vandeweek een TR aangemaakt maar die is wel bekenen (staat weer op groen) niks mee gedaan door een mod helaas.

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!
HKLM_ schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:16:
[...]

Ik heb vandeweek een TR aangemaakt maar die is wel bekenen (staat weer op groen) niks mee gedaan door een mod helaas.
offtopic:
Je/jullie kunnen het natuurlijk ter discussie brengen in het feedback topic.

Persoonlijk vind ik het in ieder geval wel interessant als die wat dagelijks met Ubiquiti hardware werken en potentieel ook alpha access hebben soms eens een tipje van de sluier lichten. Maar die weten dan ook waar ze het over hebben. Dat Jan en alleman dit koopt als hardware die al GA is en hier hun beklag komt doen zit ik persoonlijk ook minder op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobie2
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-10-2024
Wie wil Ubiquiti nog gebruiken sinds een medewerker heeft gehackt en afgeperst?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HKLM_
mobie2 schreef op zondag 5 december 2021 @ 10:04:
Als je een discussie wilt over Ubiquiti en hun hack maak dan een fatsoenlijke onderbouwing in je post.

*knip*. Dit mag een beetje vriendelijker.

[ Voor 29% gewijzigd door rens-br op 05-12-2021 21:13 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobie2
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-10-2024
HKLM_ schreef op zondag 5 december 2021 @ 10:08:
[...]

Als je een discussie wilt over Ubiquiti en hun hack maak dan een fatsoenlijke onderbouwing in je post.

*knip*
*knip*

[ Voor 31% gewijzigd door rens-br op 05-12-2021 21:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:11
mobie2 schreef op zondag 5 december 2021 @ 10:04:
Je beseft dat dit soort zaken bij heel veel bedrijven gebeurt, dat praat het niet goed, maar het is niet dat Ubiquiti hier zo'n uitzondering op is. Dit soort dingen gebeuren en nu vooruit! :)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyckie
wvanommen schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 23:28:
[...]

Het klinkt of je je niet heel erg in de materie ingelezen hebt. Heb je wellicht last van veel reflecties. Heb je rekening gehouden met de fresnels zone, het zal niet veel zijn op deze afstanden, maar je heb altijd een “zaklamp” straalpatroon. Als daar geen rekening mee gehouden wordt komt er veel signaal niet aan met alle gevolgen van dien. Uitlijning is ook op korte afstand belangrijk, en de tools daarvoor zitten in de webinterface van de nano stations. Voor 15 km is dat de enige manier om het te doen, voor kortere afstanden kun je wel wat “gokken”, maar zeker niet te veel.
Als je in de technische fiche gaat kijken heeft deze een beamwidth van 45° (H-pol) / 45° (V-pol) / 45° (Elevation). Waardoor deze mogen afwijken van een rechte lijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qApkbSSp2y3xJM2Z2OmqqyTA54k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2uAZmLTOvUsbkBrJ2kTIpWNV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:16

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

robertwebbe schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:11:
[...]

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wordt het verkregen IPv6 WAN IP niet weergegeven via de web-interface?

Is er tegenwoordig in de web-interface geen mogelijkheid meer om het systeem te herstarten of kijk ik hier overheen (iets met nieuwe vs oude interface misschien)?

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 05-12-2021 13:56 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:47
Bor schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:54:
[...]

Is er tegenwoordig in de web-interface geen mogelijkheid meer om het systeem te herstarten of kijk ik hier overheen (iets met nieuwe vs oude interface misschien)?
Udm p kan volgens mij herstart worden via het schermpje, en in de controller terug naar settings, restart console. Rechtsboven in de controller terug naar settings naast jouw account

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HKLM_
Bor schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:54:
[...]

Herstarten zit in de UDM interface en niet meer in de controller interface.
Het IPV6 adres / adressen worden niet web interface of op het schermpje weergegeven deze functies zitten nog niet in de software… als je het IP adres wilt weten moet je met SSH aan de gang.

Hier staan de commando’s welke je kan gebruiken binnen SSH https://www.reddit.com/r/...ful_udmudmp_ssh_commands/

[ Voor 10% gewijzigd door HKLM_ op 05-12-2021 16:57 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 18:53:
Of zoals @nero355 al vaker heeft geschreven: onwetende consumenten überhaupt niet aan Ubiquiti spul moeten beginnen.
:o Ik word nog eens legendarisch hier! :D _O- :')
HKLM_ schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 18:55:
Ubiquiti accespoints liggen ook bij de mediamarkt in het schap dus Henk en Annie kopen ze toch wel :P
Meen je dat serieus :?

Als dat zo is dan is dan wordt het nog eens wat als al die mensen hier op GoT of het Ubiquiti Forum al hun problemen gaan dumpen! :X :F

Bij de MediaMarkt zou ik alleen de AmpliFi reeks verwachten en verder NIKS!
Sowieso! :Y
Sowieso heb je een 'Clear Line of Sight' nodig om dat soort apparatuur volledig tot z'n recht te kunnen laten komen waarbij het altijd een Half-Duplex verbinding tussen die twee apparaatjes blijft (inherent aan het draadloze spectrum).
Nou je dat zo zegt...

Worden dit soort producten straks ook veel meer Full Duplex dankzij 802.11ax :?

Met een beetje geluk kan je daarmee verschrikkelijk veel winnen! :*)
xbeam schreef op zondag 5 december 2021 @ 06:24:
Laat hem dan ook gelijk een ipref tussen de 2 nano’s doen, dit kan heel eenvoudig vanuit het tools menu.

ipref tussen de nano’s is de enige betrouwbaar test om te meten wat de maximale data doorvoeren tussen het acces point en station is.

Zie ipref met wat er werkelijk gehaald wordt over de link.
[Afbeelding]
"Drie keer is scheepsrecht!" zou je denken, maar nee... :P :+

Dat tooltje heet iPerf en de meeste recente versie is iPerf3 : https://iperf.fr/
iPerf2 wordt ook nog weleens gebruikt, maar wordt als Legacy gezien :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
nero355 schreef op zondag 5 december 2021 @ 17:31:
[...]

[...]

Als dat zo is dan is dan wordt het nog eens wat als al die mensen hier op GoT of het Ubiquiti Forum al hun problemen gaan dumpen! :X :F

[...]

Sowieso! :Y

[...]

Nou je dat zo zegt...

Worden dit soort producten straks ook veel meer Full Duplex dankzij 802.11ax :?

Met een beetje geluk kan je daarmee verschrikkelijk veel winnen! :*)

[...]

Dat tooltje heet iPerf en de meeste recente versie is iPerf3 : https://iperf.fr/
Jup de AC en en AC LR liggen daar in het schap :P
Vanmiddag nog gespot hehe

Ook online trouwens https://www.mediamarkt.nl...ry=Unifi&search-submit=Ga

[ Voor 9% gewijzigd door HKLM_ op 05-12-2021 18:20 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-09 11:45

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb het topic een beetje opgeruimd. Het mag allemaal wat vriendelijker jongens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:36
quote: Startpost
UniFi Switch PoE 24-250W / 24-500W / 24-750W / 48-500W / 48-750W // UniFi Switch US-16-XG

Wel Fans
Fans draaien continue (Geen Fancontrol aanwezig)
Geluidsniveau: Step 1. 38-47 dBa Step 2. 40-53 dBa
Fans zijn indien gewenst te vervangen door;
Vervalt de garantie als het apparaat open wordt gemaakt? Zit volgens mij wel een Ubiquiti stickertje/seal achterop mijn exemplaar.
Dat topic is helaas zo dood als een pier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
Frij5fd schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 23:46:
[...]

In militaire dienst werkte ik als landmeter bij de Artillerie MeetAfdeling (AMA). Kanonnen hebben een range van meer dan 30 km, die werden door landmeters uitgelijnd. Zo kun je dus ook uitlijnen over 15 km. Of dat echt nodig is, geen idee
Aha... Dus het was eigenlijk gewoon JOUW schuld als de granaten van 'onze' M109 stukken per-ongeluk ergens in een verkeerde Duitse volkstuin terecht kwamen >:)

41AFDVA SSVBT / '89-6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:38

Falcon10

Hit it i would !

Lap, en nu zijn ze weer hun web ding aan het updaten :

The UniFi Remote Management Service is currently undergoing maintenance and will be restored soon. To access your local Console please try unifi/.

Makkelijk managen zo als je remote zit en niet local op IP kan inloggen op de cloudkey.
Ze zijn er toch echt een zooitje van aan het maken daar.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-09 08:05

Zou me niet eens verwonderen als ze die Amplifi de nek om gaan draaien aangezien ze in hetzelfde vaarwater zitten als de UDR straks. Ook komt teleport naar UniFi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:53
Misschien staat 6 GHz er al een tijdje maar dit is de eerste keer dat het mij opvalt in het lijstje van filters:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZvUFAPdAWroHKZ3Ug8SJbLN8wbw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aPZjsfDjEHWEkXqq8OegWz0C.png?f=user_medium

Hopelijk komt Ubiquiti snel met de U6-EP (Enterprise) in de Early Access. De FCC heeft deze op 24 september goedgekeurd. En sinds 1 december 2021 is de 6 GHz wifi band in de EU vrijgegeven dus kom maar op.

Edit: 1 ethernetpoort, ik hoop dat het dan minimaal een 2,5 gigabit (802.3bz) poort is.
Zie https://fccid.io/SWX-U6EP/Label/Label-Sample-5306554.pdf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Falcon10 schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:49:

The UniFi Remote Management Service is currently undergoing maintenance and will be restored soon. To access your local Console please try unifi/.

Makkelijk managen zo als je remote zit en niet local op IP kan inloggen op de cloudkey.
Is het daar niet snachts en zitten ze in hun window?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Falcon10 schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:49:

Tja, wie maakt er dan ook zichzelf afhankelijk van "The cloud" >:) :P :+
m3gA schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:04:
Zou me niet eens verwonderen als ze die Amplifi de nek om gaan draaien aangezien ze in hetzelfde vaarwater zitten als de UDR straks.
In die reeks zitten er toch ook allerlei "Gaming" modellen en zo :?

Ik denk niet dat je dat publiek graag richting UniFi wilt hebben... :X
Ook komt teleport naar UniFi.
Dat is blijkbaar een soort PiVPN voor nog grotere n00bs : https://amplifi.com/teleport/

O-) :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-09 09:45
Will_M schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:32:
[...]

Aha... Dus het was eigenlijk gewoon JOUW schuld als de granaten van 'onze' M109 stukken per-ongeluk ergens in een verkeerde Duitse volkstuin terecht kwamen >:)

41AFDVA SSVBT / '89-6
_/-\o_ _/-\o_
Het is ontzettend off-topic, maar ik reageer toch even. Na mijn afzwaaien in voorjaar 1987 kwam er een innovatie en werd ons bataljon opgeheven. De Amerikanen hadden een satellietsysteem ontwikkeld voor plaatsbepaling. Met een aanhanger achter de vrachtwagen werd dit vervoerd en het heette GPS (jawel, wat we nu om onze pols vaak in een horloge hebben zitten :)). De landmeters van de artillerie bataljons bleven nog wel, maar het uitlijnen van een kanon werd
veel simpeler.
Als nu een wifi verbinding zou moeten uitlijnen zou ik dat ook op basis van GPS doen. Met een zichtlijn van een paar km per schoteltje zo gepiept

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

[...]

Ik kwam de AC-lite daar 1.5 jaar net voor COVID al heel zielig en bijna onzichtbaar in de plank wegdoken tussen al die Tera en ROG spider Monsters tegen.

Ik wilde de verkoper er nog bij halen om te vragen of wel goed met hem gaat? En dat het mij verbaast dat zijn soms wat vreemde en strikte eet gewoontes er voor zouden zorgen dat hier nu naast zijn geschikt van af 3jaar broertje AMPLIFI ligt. Maar dat het vast goed komt als ze tussen al DB schreeuwen de mosterd extra goed verzorgen. En heel voorzichtig zijn aan wie ze hem mee geven zijn afkomst maakt hem op papier heel aantrekkelijk. Alleen zijn niet onder de 18 Leef en eet gewoonte maken je netwerk meer kapot dan je lief is. Dit hardware hoort gewoon niet thuis in een electronica speelgoed winkel tussen alle “geschikt vanaf 3jaar” electronica

Helaas niet gedaan er geen Verkoopmedewerker te vinden die wist wat ik met bedoelde met ubiquiti accespoint en hun ict specialist was lunchen.
Nee gelukkig niet anders zou ik helemaal niet weten wat ik schrijf en gewoon iets random type en hopen dat het de 3 keer goed is. Dat ik dyslectisch ben betekent niet dat ik maar gewoon wat in willekeurige volgorde de leters van een word in type.

Btw is echt een geval auto correctie van ios waardoor het telefoon toetsenbord ongemerkt fout doet corrigeren op het moment van een spatie .
Ja ik doe lekker mee aan de begripsmonopolie van deze tool
:+

[ Voor 7% gewijzigd door xbeam op 08-12-2021 12:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:16

pinda powerrr

Slow down...

Hmmmm, raar probleem ineens deze week bij een kennis waarvoor ik het netwerk heb opgezet.

"connecting to console is taking longer than expected"

Kan dus niet meer remote inloggen op de CK gen2+
Ook niet via de app. Browser ziet dat de CK online is, app ziet dat ook, maar mooi niet verbinden. Er zijn geen camera's aangesloten (Protect is mogelijke uitbreiding in de toekomst).

Straks even langs, maar ik lees er wel gedoe mee :X
Iemand al een tip waarmee ik gelijk aan de slag kan? UI forum geeft nog geen oplossingen :F

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
pinda powerrr schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:08:
Hmmmm, raar probleem ineens deze week bij een kennis waarvoor ik het netwerk heb opgezet.

"connecting to console is taking longer than expected"

Kan dus niet meer remote inloggen op de CK gen2+
Ook niet via de app. Browser ziet dat de CK online is, app ziet dat ook, maar mooi niet verbinden. Er zijn geen camera's aangesloten (Protect is mogelijke uitbreiding in de toekomst).

Straks even langs, maar ik lees er wel gedoe mee :X
Iemand al een tip waarmee ik gelijk aan de slag kan? UI forum geeft nog geen oplossingen :F
Lijkt op een issue bij Unifi cloud, ik kan ook niet bij m'n UDM-Pro op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Een raar probleem. Redelijk recent, waarschijnlijk sinds een firmware update van mn UAP-AC-PRO, kon mijn ipad mini (gen1) iOS 9.3.5 niet meer verbinden met het draadloze netwerk.

Ik dacht een glitch in de ipad, maar een 2e ipad mini van dezelfde generatie heeft exact hetzelfde probleem.

Ik kan online nergens vinden waar het aan ligt, omdat bij het zoeken naar iOS 9 problemen, of iPad mini, je eigenlijk vooral zeer oude reacties tegen komt.

Waar ik al wel ben: een nieuw SSID met de meeste opties uitgeschakeld werkt wel. Uiteraard kan ik nu de opties 1 voor 1 af gaan en opslaan en kijken of het dan weer gaat lukken om te verbinden. Echter heb ik op advies van unifi op een support ticket voor mijn smart TV de huidige instellingen aangezet.
Zijn er mensen met vergelijkbare ervaringen die nog weten welke optie de oplossing is of was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Hann1BaL schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:04:
Een raar probleem. Redelijk recent, waarschijnlijk sinds een firmware update van mn UAP-AC-PRO, kon mijn ipad mini (gen1) iOS 9.3.5 niet meer verbinden met het draadloze netwerk.

Ik dacht een glitch in de ipad, maar een 2e ipad mini van dezelfde generatie heeft exact hetzelfde probleem.

Ik kan online nergens vinden waar het aan ligt, omdat bij het zoeken naar iOS 9 problemen, of iPad mini, je eigenlijk vooral zeer oude reacties tegen komt.

Waar ik al wel ben: een nieuw SSID met de meeste opties uitgeschakeld werkt wel. Uiteraard kan ik nu de opties 1 voor 1 af gaan en opslaan en kijken of het dan weer gaat lukken om te verbinden. Echter heb ik op advies van unifi op een support ticket voor mijn smart TV de huidige instellingen aangezet.
Zijn er mensen met vergelijkbare ervaringen die nog weten welke optie de oplossing is of was?
Is WPA3 ingeschakeld? Die snapt je iPad niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

DennusB schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:17:
[...]

Lijkt op een issue bij Unifi cloud, ik kan ook niet bij m'n UDM-Pro op dit moment.
Heb het opgelost. Kon lokaal wel bij de controller en heb feitelijk alleen de Switch 8 Lite geüpdate en in de CK stond er bij Network ook een update klaar. Geen idee verder, maar gelukkig weer werkend.

DNS in de Connectbox kan je niet veranderen, kansloos zeg!

Nu krijg ik alleen dat de Ziggo mediaboxen slecht werken, maar daarvan weet ik al dat het niet aan het netwerk ligt :P die dingen hebben altijd wat.... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
pinda powerrr schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:58:
[...]

Heb het opgelost. Kon lokaal wel bij de controller en heb feitelijk alleen de Switch 8 Lite geüpdate en in de CK stond er bij Network ook een update klaar. Geen idee verder, maar gelukkig weer werkend.

DNS in de Connectbox kan je niet veranderen, kansloos zeg!

Nu krijg ik alleen dat de Ziggo mediaboxen slecht werken, maar daarvan weet ik al dat het niet aan het netwerk ligt :P die dingen hebben altijd wat.... 8)7
Wat voor media box heb / heeft die dan? Mijn ziggo horizon box met de nieuwe firmware draait als een zonnetje. Je moet alleen geen netwerk van dat ding gebruiken enzo.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

HKLM_ schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:06:
[...]

Wat voor media box heb / heeft die dan? Mijn ziggo horizon box met de nieuwe firmware draait als een zonnetje. Je moet alleen geen netwerk van dat ding gebruiken enzo.
Vooropgesteld, ik heb zelf geen Ziggo, dus ben niet heel erg bekend met die dingen.

Om het simpel te houden is de Connectbox nog steeds de router en regelt de DHCP, WiFi staat uit.

Mediabox XL heet dat ding, als ik Google mag geloven. In de slaapkamer verliest dat ding elke avond de connectie, waar er op letterlijk drie meter vanaf een In Wall HD hangt. Gewone tv kijken werkt wel, maar dat is coax signaal.

Geeft dat kreng zelf ook nog een netwerksignaal af, mag hopen van niet toch? :X

Ik twijfel dus nog aan zaken als vast IP geven, om eventueel gedoe verder uit te sluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
pinda powerrr schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:23:
[...]

Vooropgesteld, ik heb zelf geen Ziggo, dus ben niet heel erg bekend met die dingen.

Om het simpel te houden is de Connectbox nog steeds de router en regelt de DHCP, WiFi staat uit.

Mediabox XL heet dat ding, als ik Google mag geloven. In de slaapkamer verliest dat ding elke avond de connectie, waar er op letterlijk drie meter vanaf een In Wall HD hangt. Gewone tv kijken werkt wel, maar dat is coax signaal.

Geeft dat kreng zelf ook nog een netwerksignaal af, mag hopen van niet toch? :X

Ik twijfel dus nog aan zaken als vast IP geven, om eventueel gedoe verder uit te sluiten.
Mediabox xl inderdaad! Wat voor dingen doen ze met dat ding buiten netwerk dan? Ik kijk er tv mee via coax en zo ook de netflix app bijvoorbeeld :P Kan niks bedenken waarom je dat ding netwerk moet geven

En ja ze hebben vier netwerk porten en kunnen ook dhcp etc maar dat wil je niet :+

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

HKLM_ schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:41:
[...]

Mediabox xl inderdaad! Wat voor dingen doen ze met dat ding buiten netwerk dan? Ik kijk er tv mee via coax en zo ook de netflix app bijvoorbeeld :P Kan niks bedenken waarom je dat ding netwerk moet geven

En ja ze hebben vier netwerk porten en kunnen ook dhcp etc maar dat wil je niet :+
Oh....mij werd verteld dat terugkijken en opnames via het internet gingen....als dat niet zo is, dan kill ik gelijk alles van dat kreng O-)

Dus volgens jou werkt Netflix op dat ding zonder internet? Dus via de coax?

Om het nog een soort on topic te houden: Zou dus wel grappig zijn, want o.a. vanwege die mediaboxen die continu verbinding verliezen, heb ik de vrije hand gekregen om een Unifi netwerk aan te leggen _O-
Ik hoor bv nooit klachten dat de iPads verbinding verliezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
pinda powerrr schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:53:
[...]

Oh....mij werd verteld dat terugkijken en opnames via het internet gingen....als dat niet zo is, dan kill ik gelijk alles van dat kreng O-)

Dus volgens jou werkt Netflix op dat ding zonder internet? Dus via de coax?

Om het nog een soort on topic te houden: Zou dus wel grappig zijn, want o.a. vanwege die mediaboxen die continu verbinding verliezen, heb ik de vrije hand gekregen om een Unifi netwerk aan te leggen _O-
Ik hoor bv nooit klachten dat de iPads verbinding verliezen.
Ja want Netflix zit gewoon op kanaal 150 inloggen en on-demand gaat ook via coax.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Hulliee schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:55:
[...]

Is WPA3 ingeschakeld? Die snapt je iPad niet.
WPA2/WPA3 is ingeschakeld. Niet alleen WPA3. Is dat al een probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Hann1BaL schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 22:59:
[...]

WPA2/WPA3 is ingeschakeld. Niet alleen WPA3. Is dat al een probleem?
Je zou inderdaad zeggen dat de functie WPA2/WPA3 goed is aangezien WPA2 beschikbaar is voor een device. Echter is de praktijk anders is mijn ervaring.

Ik heb zelf een WPA3 5Ghz netwerk en een WPA2 2,4Ghz voor devices welke of 5Ghz niet ondersteunen of WPA 3

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik kan hier nog steeds m'n UDM-Pro niet remote benaderen :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2i7pZPdArIBOrCj5y7VEru_UMns=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cRCvCHwR9TW4AauQ3s2fVOqE.png?f=user_large

Meer mensen die nog problemen hebben via Unifi remote?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwdr
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-09 09:27
DennusB schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:40:
[Afbeelding]

Nee, nog net in actief geweest, alles werkt remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
kwdr schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:56:
[...]

Nee, nog net in actief geweest, alles werkt remote.
Heel vaag. Lokaal werkte het gisterenavond wel. Zal hem vanavond eens proberen te rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-09 11:42
Weet iemand dat hier wellicht ?

Ik heb de Raspberry PI in een apart DMZ Subnet zitten. Die mag niet standaard naar het LAN netwerk.
Als ik nu openvpn gebruik naar de PI kan ik browsen en browse ik full tunnel vanaf thuis.
(ooit opgezet voor sport te kijken vanaf Nederlands IP)

Echter kan ik niet bij Unifi Protect op de UDM PRO.
Wat moet ik open zetten hiervoor ?

Ik start dus OpenVpn, dan zit ik met mijn IP in het DMZ Subnet.
Dan start ik de Unifi Protect APP maar die denkt dat ik niet lokaal zit en vind geen UDM Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

DennusB schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:40:
[Afbeelding]

Geen idee of jouw UDM hier hetzelfde mee omgaat met wat ik gisteren heb gedaan om het bij een CK gen2+ weer aan de praat te krijgen:

Lokaal inloggen->controller settings->updates->network en dan updaten.

Let wel, deze update stond nergens aangegeven om te doen. Kwam het dus bij toeval tegen.

Hoop voor je dat het werkt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
pinda powerrr schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:10:
[...]

Geen idee of jouw UDM hier hetzelfde mee omgaat met wat ik gisteren heb gedaan om het bij een CK gen2+ weer aan de praat te krijgen:

Lokaal inloggen->controller settings->updates->network en dan updaten.

Let wel, deze update stond nergens aangegeven om te doen. Kwam het dus bij toeval tegen.

Hoop voor je dat het werkt!
Ga het proberen. Heb ook even een support ticket bij ze geopend om het te laten checken! Thanks voor je reply :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Het zal vast al geplaatst zijn.
Maar UBNT heeft in de VS toch nog een kerst verrassing uit de hoge hoed weten te toveren.

Nadat begin dit begin jaar de inwal 6 zonder enige mededeling uit van de lijst verdween en iedereen er inmiddels vanuit ging dat hele inwall serie de volgende EO zou worden vanwege de gecancelde beta . Lijkt hij er als te komen. Hopelijk is het vanwege gebrek aan voorraden geen rest voorraad kerst dump van het gecancelde model

https://www.reddit.com/r/Ubiquiti/comments/rbe6zv/u6_inwall/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YqZvJ8SmTO-qpcf7y7wk4a5_wXw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ONVBDRlAHQEdhgAFSMhpEDH6.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door xbeam op 08-12-2021 13:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 00:29
xbeam schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:45:
Het zal vast al geplaatst zijn.
Maar UBNT heeft in de VS toch nog een kerst verrassing uit de hoge hoed weten te toveren.

Nadat begin dit begin jaar de inwal 6 zonder enige mededeling uit van de lijst verdween en iedereen er inmiddels vanuit ging dat hele inwall serie de volgende EO zou worden vanwege de gecancelde beta . Lijkt hij er als te komen. Hopelijk is het geen rest voorraad kerst dump van gecancelde model

https://www.reddit.com/r/Ubiquiti/comments/rbe6zv/u6_inwall/

[Afbeelding]
Zelfde verhaal als met de Pro en Mesh. Andere chip en iets betere specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cloud_VII schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:11:
[...]

Zelfde verhaal als met de Pro en Mesh. Andere chip en iets betere specs.
Die specs daar is nu juist discussie over of er verschil is? en waarom is het een jaat stil geweest rondom de begin dit jaar terug terug trokken en stopte beta van eind vorrig jaar.

We gaan het zien, ik hoop echt dat inwall serie een vervolg krijgt met deze her release van de inwall 6

[ Voor 16% gewijzigd door xbeam op 08-12-2021 14:27 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!
xbeam schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:16:
Die specs daar is nu juist discussie over of er verschil is?
Blijkbaar zit er nu ook Bluetooth op... :F
en waarom is het een jaat stil geweest rondom de begin dit jaar terug terug trokken en stopte beta van eind vorrig jaar.
Men is van MediaTek naar Qualcomm Atheros geswitcht blijkbaar en dat kan allerlei redenen hebben op dit moment...

/EDIT :

Hebben jullie trouwens dit gezien : https://community.ui.com/...e4-454a-b3b9-1c3ccebea7cb :?

Weliswaar een lokaal verkeer dingetje, maar toch : DDoS is DDoS dus patchen die hap! :)

[ Voor 21% gewijzigd door nero355 op 08-12-2021 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:59:
[...]

Blijkbaar zit er nu ook Bluetooth op... :F
Dat zit toch in meer/alle ubnt AP’s. In mijn SHD zit ook alleen niet volgens mij nooit door ubnt ergens voor gebruikt net zoals de USB porten op de AP’s

https://community.ui.com/...21-4487-a9f4-73ed1b8e6c8e
Men is van MediaTek naar Qualcomm Atheros geswitcht blijkbaar en dat kan allerlei redenen hebben op dit moment...
Fijn als zo is krijgen weer mederde CPU’s binnen de zelfde line, weet je nog waarom die vierkante pro model binnen 2 jaar EOL gingen met excuus dat voor de pro modellen overging naar een cpu (MediaTek) voor de pro modellen?

Maar zijn er inmiddels specs beschikbaar die de vermoedelijke verschillen bevestigen?
/EDIT :

Hebben jullie trouwens dit gezien : https://community.ui.com/...e4-454a-b3b9-1c3ccebea7cb :?

Weliswaar een lokaal verkeer dingetje, maar toch : DDoS is DDoS dus patchen die hap! :)
Ook fijn dat deze info niet gepusht wordt naar de klant. Krijg van poep en een scheet notificatie of e-mail behalve dit soort dingen.

[ Voor 5% gewijzigd door xbeam op 08-12-2021 23:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:27
nero355 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:59:
/EDIT :

DoS, geen DDoS :p door de aanval op de switch vanuit het netwerk waarop de switch is aangesloten zal de switch buiten werking gesteld worden, maar 5.76.7 is al van zo'n 22 dagen geleden dus wordt wel tijd om te upgraden naar minimaal 5.76.6 van meer dan een maand geleden :p

[ Voor 43% gewijzigd door mrdemc op 08-12-2021 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 15:23
Voor de G4 bullet heb ik een IR extender gekocht, want de oprit is een meter of 20/25. Maar als die aanstaat zie ik 1 grote witte halo. Zonder IR extender is er dus meer zicht, niet de bedoeling natuurlijk. Iemand hier dezelfde ervaring, of nog mooier een fix hiervoor?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-09 14:38
_Brake_ schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:27:
Voor de G4 bullet heb ik een IR extender gekocht, want de oprit is een meter of 20/25. Maar als die aanstaat zie ik 1 grote witte halo. Zonder IR extender is er dus meer zicht, niet de bedoeling natuurlijk. Iemand hier dezelfde ervaring, of nog mooier een fix hiervoor?
Zou dat geen instelling zijn binnen de bullet? Gebruik van een extender, dat hij in een andere modus gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
mrdemc schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:45:
[...]

DoS, geen DDoS :p door de aanval op de switch vanuit het netwerk waarop de switch is aangesloten zal de switch buiten werking gesteld worden, maar 5.76.7 is al van zo'n 22 dagen geleden dus wordt wel tijd om te upgraden naar minimaal 5.76.6 van meer dan een maand geleden :p
Whooow al 22 dagen geleden! Met het twijfelachtige update beleid van ui denk je wel twee keer na tegenwoordig om direct hun laatste patch te installeren. Meestal zijn er dan dingen stuk of ben je er weer op achteruit gegaan in features :+

[ Voor 6% gewijzigd door HKLM_ op 09-12-2021 14:16 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:00
HKLM_ schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:16:
[...]

Whooow al 22 dagen geleden! Met het twijfelachtige update beleid van ui denk je wel twee keer na tegenwoordig om direct hun laatste patch te installeren. Meestal zijn er dan dingen stuk of ben je er weer op achteruit gegaan in features :+
Ik heb nog steeds last van DHCP problemen op Apple-spullen op 5.76.6 en 5.76.7 (gemeld ook). Dus als ik upgrade wordt het een echtelijke ruzie :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
xbeam schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:31:
Dat zit toch in meer/alle ubnt AP’s. In mijn SHD zit ook alleen niet volgens mij nooit door ubnt ergens voor gebruikt net zoals de USB porten op de AP’s

https://community.ui.com/...21-4487-a9f4-73ed1b8e6c8e
En ik zie het ook bij al die andere modellen liever verdwijnen! :Y :P :+
Fijn als zo is krijgen weer mederde CPU’s binnen de zelfde line, weet je nog waarom die vierkante pro model binnen 2 jaar EOL gingen met excuus dat voor de pro modellen overging naar een cpu (MediaTek) voor de pro modellen?
Beide Pro modellen kwamen niet aan hun 3x3 snelheden dus lang leve de nanoHD :+
Maar zijn er inmiddels specs beschikbaar die de vermoedelijke verschillen bevestigen?
Volgens dat Reddit Topic daar zou het zo moeten zijn...
Ook fijn dat deze info niet gepusht wordt naar de klant. Krijg van poep en een scheet notificatie of e-mail behalve dit soort dingen.
Ik kreeg het dus via de e-mail binnen! :)
mrdemc schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:45:
"But I made you look!" :P

Geheel in Amerikaanse stijl lekker extra aangedikt voor een extra dramatisch effect! _O- :+

Verder dit :
100% mee eens! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:47
Polyphemus schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:34:
[...]

Ik heb nog steeds last van DHCP problemen op Apple-spullen op 5.76.6 en 5.76.7 (gemeld ook). Dus als ik upgrade wordt het een echtelijke ruzie :P
Huh ik draai switch, usg en ac-pro op de laatste firmware op 14 verschillende sites en echt 0,0 problemen met dhcp op apple. Ik ken het probleem wel uit het verleden overigens.
_Brake_ schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:27:
25 meter is met de G4-pro prima te doen. Maar met de G4 bullet met ir extender een stuk minder goed. Eigenlijk kun je beter een losse ir lamp toevoegen. Al is dat minder fraai. Maar de halo heb ik ook gezien bij de g4-pro als er teveel reflectie van dichtbij was. Heb je een foto van het beeld inclusief halo?

[ Voor 43% gewijzigd door Tonne op 09-12-2021 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:12

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb gigantische apple homekit issues met de U6-Lite. Vandaag de laatste beta erop en er lijkt eindelijk verbetering in te zitten. Hopelijk ben ik eindelijk eens van dat gezeur af.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
[...]

Mwah, ik installeer meestal vrij rap de updates en heb nooit last ergens van dus dat valt m.i. best mee.
Polyphemus schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:34:
[...]

Dit herken ik ook niet, twee iPhones en een AppleTV + Apple Watch met HomeKit en Hue, nooit problemen met het netwerk gehad (USG, USW en AP van Unifi) . Geluk gehad dan denk ik :p ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:00
Tonne schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:17:
[...]

Huh ik draai switch, usg en ac-pro op de laatste firmware op 14 verschillende sites en echt 0,0 problemen met dhcp op apple. Ik ken het probleem wel uit het verleden overigens.

[...]

25 meter is met de G4-pro prima te doen. Maar met de G4 bullet met ir extender een stuk minder goed. Eigenlijk kun je beter een losse ir lamp toevoegen. Al is dat minder fraai. Maar de halo heb ik ook gezien bij de g4-pro als er teveel reflectie van dichtbij was. Heb je een foto van het beeld inclusief halo?
Probleem hier is dat op een gegeven moment de iPad en de iPhones een APIPA-adres krijgen, en dat lost zich pas op als ik de US-60-8 een reboot geef op die firmwares.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
mrdemc schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:30:
[...]

Mwah, ik installeer meestal vrij rap de updates en heb nooit last ergens van dus dat valt m.i. best mee.

[...]

Dit herken ik ook niet, twee iPhones en een AppleTV + Apple Watch met HomeKit en Hue, nooit problemen met het netwerk gehad (USG, USW en AP van Unifi) . Geluk gehad dan denk ik :p ?
Dat het bij jou meevalt hoeft niet te betekenen dat het bij andere niet zo is hé :+ de wereld is groter als jouw netwerkje. Ik zou zeggen hou de forum draadjes op het Unifi forum eens een half jaartje in de gaten bij een release dan spreken we elkaar in de zomer goed?

[ Voor 11% gewijzigd door HKLM_ op 09-12-2021 17:41 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
HKLM_ schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:40:
[...]

Dat het bij jou meevalt hoeft niet te betekenen dat het bij andere niet zo is hé :+ de wereld is groter als jouw netwerkje. Ik zou zeggen hou de forum draadjes op het Unifi forum eens een half jaartje in de gaten bij een release dan spreken we elkaar in de zomer goed?
Joh echt? :o
ondanks dat er wel eens een bug is dat daadwerkelijk problemen geeft, valt het over het algemeen best mee, in ieder geval geen reden wat mij betreft om een update (vooral als het beveiligingsproblemen oplost op je netwerk) meer dan een maand uit te stellen. Overdrijven is ook een kunst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonne
mrdemc schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:22:
[...]

ondanks dat er wel eens een bug is dat daadwerkelijk problemen geeft, valt het over het algemeen best mee, in ieder geval geen reden wat mij betreft om een update (vooral als het beveiligingsproblemen oplost op je netwerk) meer dan een maand uit te stellen. Overdrijven is ook een kunst.
Nou dat ben ik niet helemaal met je eens. Ik denk dat het afhangt van wat je in je netwerk hebt hangen. En wat je allemaal aan settings hebt. Je hebt in mijn ogen geluk gehad dat je nooit problemen hebt gehad.
Polyphemus schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:33:
[...]

Probleem hier is dat op een gegeven moment de iPad en de iPhones een APIPA-adres krijgen, en dat lost zich pas op als ik de US-60-8 een reboot geef op die firmwares.
Je hebt niet toevallig een aantal Sonossen bedraad in je netwerk?

[ Voor 22% gewijzigd door Tonne op 09-12-2021 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
mrdemc schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:22:
[...]

Ik overdrijf helemaal niet er zijn zat voorbeelden van users te vinden die issues ondervinden of in het verleden veel issues hebben ondervonden (in dit topic zijn er ook een aantal) ui heeft gewoon firmware issues en dat is geen geheim. Dat je moet patchen ben ik met je eens maar altijd semi direct patchen is bij ui gewoon niet zo’n goed idee tegenwoordig.

Kijk voor de gein eens in dit topic van 5.76.7 https://community.ui.com/...81-4067-ada8-f867533976aa. Staan meerdere issues in n.a.v hun update :+

[ Voor 10% gewijzigd door HKLM_ op 09-12-2021 20:56 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne
HKLM_ schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:52:
[...]
Kijk voor de gein eens in dit topic van 5.76.7 https://community.ui.com/...81-4067-ada8-f867533976aa. Staan meerdere issues in n.a.v hun update :+
Daar heb ik toch weer een andere blik op. Mensen zeuren soms ook en soms hebben problemen niet te maken met de update.

Je zegt dat er in het nabije verleden grote problemen zijn geweest met updates. En daarin heb je zeker gelijk. Maar die problemen spelen niet rondom 5.76.7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Tonne schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:06:
[...]

Daar heb ik toch weer een andere blik op. Mensen zeuren soms ook en soms hebben problemen niet te maken met de update.

Je zegt dat er in het nabije verleden grote problemen zijn geweest met updates. En daarin heb je zeker gelijk. Maar die problemen spelen niet rondom 5.76.7
Neen dat klopt maar het gaat over de discussie dat die problemen er wel zijn geweest en het daarom beter is ui updates niet direct te installeren.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne
HKLM_ schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:07:
[...]

Neen dat klopt maar het gaat over de discussie dat die problemen er wel zijn geweest en het daarom beter is ui updates niet direct te installeren.
En dan gebruik je als voorbeeld een versie die je volgens bijvoorbeeld hostifi beter wel direct kunt installeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-09 20:21
Tonne schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:12:
[...]

En dan gebruik je als voorbeeld een versie die je volgens bijvoorbeeld hostifi beter wel direct kunt installeren?
Laten we het erop houden dat het iedereen vrij is wel / niet een update te installeren. :9
Het is vooral handig vooraf te controleren wat de fixes zijn in een update. Zo loop ik minder warm van een fix van iets dat ik toch niet gebruik. Maar een security issue gaat er bij mij wel meteen op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Tonne schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:12:
[...]

Even benieuwd; waar post Hostifi die wijsheid over updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-09 20:21
Timmert schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:04:
[...]

Even benieuwd; waar post Hostifi die wijsheid over updates?
https://community.ui.com/releases
Pagina: 1 ... 155 ... 327 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.