[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 142 ... 327 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 21:04
Luitjes. Alle ap's hebben een bedrade verbinding van 1 gbit (in praktijk haal ik 900mbit/sec). Als ik vervolgens vlakbij een AP een speedtest doe met zowel een mobiel als laptop, komt de snelheid uit op circa 200mbit/sec. Is dit acceptabel of zit er wel erg veel verschil tussen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Thanks voor alle reacties. Die UDR ziet er interessant uit, maar dat zal nog wel een jaar gaan duren. De UDM Pro ophangen op die manier kan wel, maar zie de meerwaarde van zo'n enorm ding in de meterkast niet zo tegenover de non-UDM? Ik ga er nog eens over nadenken... :)
PHPResource schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:08:
Luitjes. Alle ap's hebben een bedrade verbinding van 1 gbit (in praktijk haal ik 900mbit/sec). Als ik vervolgens vlakbij een AP een speedtest doe met zowel een mobiel als laptop, komt de snelheid uit op circa 200mbit/sec. Is dit acceptabel of zit er wel erg veel verschil tussen?
Ik haal met mijn AP AC LITE's zowel op mobiel als laptop tussen de 500-600 down & up... lijkt me dus weinig? Welke AP's heb je?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
Sp33dFr34k schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:13:
Thanks voor alle reacties. Die UDR ziet er interessant uit, maar dat zal nog wel een jaar gaan duren. De UDM Pro ophangen op die manier kan wel, maar zie de meerwaarde van zo'n enorm ding in de meterkast niet zo tegenover de non-UDM? Ik ga er nog eens over nadenken... :)

[...]

Ik haal met mijn AP AC LITE's zowel op mobiel als laptop tussen de 500-600 down & up... lijkt me dus weinig? Welke AP's heb je?
Uap ac pro 3x. Eigenlijk op elke AP die snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-10 12:34
PHPResource schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:08:
Wat is de kanaal breedte?
Lijkt erop dat je 20mhz gebruikt. Gebruik eens 40 en als het kan 80.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PHPResource
Cloud_VII schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:18:
[...]

Wat is de kanaal breedte?
Lijkt erop dat je 20mhz gebruikt. Gebruik eens 40 en als het kan 80.
Thanks! Nu zo rond de 350-400mbps, stukken beter dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GirlPower68
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:52
ChUcKiE schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:11:
[...]

- 128GB SSD
- PoE poorten (geen PoE+)
- 2,5 GBps WAN UTP
Uit de laatste firmware update voor de SE: https://community.ui.com/...56-4f5f-a734-b0c263447456

Add support PoE+ out on port 1 and port 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-10 14:00

ChUcKiE

Dus........

Het wordt dus steeds beter die SE!
Toch maar aanschaffen bij de eerstvolgende beschikbaarheid 😜

[ Voor 48% gewijzigd door ChUcKiE op 06-10-2021 16:22 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:38
ChUcKiE schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:01:
Het wordt dus steeds beter die SE!
Nu de niet-SE nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:03
Mijn Nest protect, die naast mij Unify 6 hangt wil niet meer connecten, na 3 seconden word hij zonder IP weer uit het device overzicht gegooid.

Enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-10 12:18
*knip*. Crossposten zien we liever niet, dus graag hier verder: Nieuw netwerk in verbouwd huis - Ubiquiti AP + switches.

[ Voor 91% gewijzigd door rens-br op 07-10-2021 08:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:06
Tha Render_2 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:20:
[...]

Ik vrees dat die tekst fout is, klik maar eens op de datasheet, de switch 8 60w heeft 4x poe, geen poe+.
Slordig; in de app staat ook overal "PoE+".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AKSY0OB3ysNGQQ62nYDJGSmem1w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hBqDlRe65qjAqux0RvS7qaXv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WY_EEJpZLzQqoEhAwae90KQHnKM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ng5GcjiSy0R1QcJU3fPd0Iyx.jpg?f=fotoalbum_tile

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb de reacties op de vraag van @Krilo_89 verhuisd naar Nieuw netwerk in verbouwd huis - Ubiquiti AP + switches.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Laatst online: 11:38
Xander schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 23:31:
[...]

Slordig; in de app staat ook overal "PoE+".

[Afbeelding][Afbeelding]
Je kan een bugreport aanmaken bij UI, dan help je er iedereen mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:35
@ApC_IcE @renegrunn

Jullie hebben het eerder over de instant G3 camera gehad als babyfoon maar kun je deze ook gebruiken zonder dat je iets van unifi hebt (router o.i.d.)?

Ik ben namelijk op zoek naar een babyfoon voor vrienden van ons, en zat eigenlijk eerst te kijken naar de eufy indoor camera. Echter wordt de app heel slecht beoordeelt dus heb mijn twijfels daarover. Ze willen hoofdzakelijk de babyfoon ook kunnen bekijken als ze bij buren zitten (een aantal huizen verderop)

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:40
Wachten... schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:03:
@ApC_IcE @renegrunn

Jullie hebben het eerder over de instant G3 camera gehad als babyfoon maar kun je deze ook gebruiken zonder dat je iets van unifi hebt (router o.i.d.)?
Helaas, je hebt de protect software nodig en dat draait alleen op een aantal Unifi devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
ASS-Ware schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:04:
[...]

Helaas, je hebt de protect software nodig en dat draait alleen op een aantal Unifi devices.
Daar was ik al bang voor, dan wordt het toch maar iets van een Eufy camera voor hun.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 12:54
ChUcKiE schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:06:
[...]

Deze volgens mij:
https://eu.store.ui.com/c...oducts/unifi-switch-8-60w

Layer 2, PoE switch with 8 GbE RJ45 ports including 4 GbE, 820.3af PoE ports.

The Switch 8 60W (US 8 60W) is a fully managed switch with 8 GbE RJ45 ports including (4) GbE, 802.3at PoE+ ports
Het is al een veel langer bestaande onduidelijkheid. Maar zoals al gezegd idd geen POE+
https://community.ui.com/...88-4a49-b3a3-3b91659aed96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-10 23:10

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

@ApC_IcE @renegrunn

Ik ben namelijk op zoek naar een babyfoon voor vrienden van ons, en zat eigenlijk eerst te kijken naar de eufy indoor camera. Echter wordt de app heel slecht beoordeelt dus heb mijn twijfels daarover. Ze willen hoofdzakelijk de babyfoon ook kunnen bekijken als ze bij buren zitten (een aantal huizen verderop)
Raspberry pi misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-10 12:34
@ApC_IcE @renegrunn

De G3 Flex kan je wel gebruiken zonder protect. Heb die wel eens op mijn Synology gedraait in Surveillance Station. Je hebt dan geen mogelijkheid om te praten via de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Cloud_VII schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:11:
[...]

De G3 Flex kan je wel gebruiken zonder protect. Heb die wel eens op mijn Synology gedraait in Surveillance Station. Je hebt dan geen mogelijkheid om te praten via de camera.
Ja klopt, maar het is dus niet standalone zoals een eufy indoor cam is.

@ApC_IcE wat bedoel je precies met rpi?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-09 12:50
Plus de Eufy security cam 2K werkt prima, op android geen problemen met de app dus snap het negatieve ook niet zo, zeker als je maar 1 camera gebruikt (er is geen multi view aanwezig bijvoorbeeld waar veel mensen over klagen).

En om eerlijk te zijn is beeld kwaliteit / night vision en 2 way audio beter als een G3 instant.

[ Voor 18% gewijzigd door rgarretsen op 07-10-2021 15:21 ]

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-10 23:10

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Wachten... schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:53:
[...]

Ja klopt, maar het is dus niet standalone zoals een eufy indoor cam is.

@ApC_IcE wat bedoel je precies met rpi?
Ow daar kan alleen de unifi software op maar dus niet protect.
Ik heb een heel beveiligings systeem van protect met allerlei camera's dus dan is de instant een goedkope oplossing als baby cam. WE gebruiken hem alleen maar om af en toe te kijken. audio gebruiken we niet.
nero355 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:10:
[...]

NOPE.AVI ;)

Alleen de UniFi Controller kan je zelf draaien voor je router/switches/accesspoints en alle andere producten vereisen een CloudKey 2/2+ of zo'n UDM (Pro) ding waar alles op zit!

Jammer, maar het is niet anders! :)
Ah ok dat wist ik niet

[ Voor 27% gewijzigd door ApC_IcE op 07-10-2021 16:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:10:
[...]

NOPE.AVI ;)

Alleen de UniFi Controller kan je zelf draaien voor je router/switches/accesspoints en alle andere producten vereisen een CloudKey 2/2+ of zo'n UDM (Pro) ding waar alles op zit!

Jammer, maar het is niet anders! :)
In het kort: alles behalve de UniFi Network Controller werkt alleen op UniFi OS (of was het UbiOS?). En dat draait inderdaad alleen op de CK Gen 2 (mits firmware 2, 1 draait nog geen UniFi OS), UDM (Pro). En zelfs dan zijn er denk ik beperkingen? De UDM kan alleen netwerk stuff? De UDR krijgt wel alles. De UXG kun je niks op draaien en bevat alleen het router OS.

Maar doordat het allemaal ARM hardware is en de controllers middels Podman draaien is het er AFAIK ook al gelukt om de (OCI compatible) images er vanaf te halen en op andere ARM hardware te draaien binnen een OCI compatible runtime (Docker, of ook gewoon Podman). Maar dat is uiteraard 100% niet ondersteund en je moet dan bouwen / vertrouwen op iemand die wel die hardware heeft en na een update het image er af haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 11:00

Geckoo

Good news, everyone!

Ik heb hier een AC-LR en een AC-M die ik wil combineren tot een mesh.
De LR krijgt netjes een UTP kabeltje erin maar de Mesh wil ik via de PoE-injector in het stopcontact hangen en draadloos laten verbinden.
In de instellingen (classic weergave) heb ik bij Uplink Connectivity Monitor het vinkje aan staan Enable wireless uplink.
Bij het devices gedeelte staat bij de instellignen de radio dingen etc standaard ingesteld.
Als ik nu over stap naar de nieuwe layout (settigns -> user interface -> new user interface)
Dan naar Device -> RF staat er een vinkje bij Enable Meshing (zowel bij de LR als de AC-M)

Maar als ik nu de Mesh los trek van het netwerk en daarna aan een PoE injecotor hang kunnen ze geen verbinding maken.

Suggesties wat ik nou fout doe? ik krijg er een beetje kriebel van!

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04-10 22:35
Geckoo schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 20:54:
De LR krijgt netjes een UTP kabeltje erin maar de Mesh wil ik via de PoE-injector in het stopcontact hangen en draadloos laten verbinden.
In de instellingen (classic weergave) heb ik bij Uplink Connectivity Monitor het vinkje aan staan Enable wireless uplink.
Bij het devices gedeelte staat bij de instellignen de radio dingen etc standaard ingesteld.
Als ik nu over stap naar de nieuwe layout (settigns -> user interface -> new user interface)
Dan naar Device -> RF staat er een vinkje bij Enable Meshing (zowel bij de LR als de AC-M)

Maar als ik nu de Mesh los trek van het netwerk en daarna aan een PoE injecotor hang kunnen ze geen verbinding maken.

Je hebt wel wifi signaal op de plek waar je de M plaatst? Had je deze al doorgenomen? Meen me te herinneren dat sommige ap's 5g only doen, daarvan is het bereik dan wel een stuk minder.
https://help.ui.com/hc/en...eless-Uplink#requirements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Behoorlijk Leek schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:42:
[...]

Je hebt wel wifi signaal op de plek waar je de M plaatst? Had je deze al doorgenomen? Meen me te herinneren dat sommige ap's 5g only doen, daarvan is het bereik dan wel een stuk minder.
https://help.ui.com/hc/en...eless-Uplink#requirements
ze hangen naast elkaar nu om het te configuren :)

nb de ap's hebben de laatste firmware.
al zijn ze wel beide adopted. moet ik anders de Mesh factory resetten en dan proberen via mesh te adopten?

[ Voor 13% gewijzigd door Geckoo op 07-10-2021 22:30 ]

My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
Geckoo schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 22:28:
[...]

ze hangen naast elkaar nu om het te configuren :)

nb de ap's hebben de laatste firmware.
al zijn ze wel beide adopted. moet ik anders de Mesh factory resetten en dan proberen via mesh te adopten?
Gewoon doen, mss ook nog een forget geven in de controller, en als je instellingen goed zijn zou het gewoon moeten werken.

Edit: Net even getest want had nog een ac mesh liggen, en heel simpel.
ac-m aan poe inj, controller draadloze uplink aangezet,enable meshing was al automatisch ingeschakeld, ac-m gereset en na enkele minuten zichtbaar voor adoptie.
Na adoptie werkte het al meteen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V-RGEfiF8KZ89IIXmDQSuGKIUSY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eFdHoF2IIfIuAaWpxSIudhkx.png?f=user_large

[ Voor 53% gewijzigd door Behoorlijk Leek op 08-10-2021 00:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Geckoo schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 20:54:

Daar is een aparte procedure voor : Heb je die gevolgd :?

Ik kan me iets herinneren over het wachten na het ontkoppelen van de UTP kabel dat echt iets van 6 minuten of zo duurt!

/EDIT :
Behoorlijk Leek schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 23:34:
Edit: Net even getest want had nog een ac mesh liggen, en heel simpel.
ac-m aan poe inj, controller draadloze uplink aangezet,enable meshing was al automatisch ingeschakeld, ac-m gereset en na enkele minuten zichtbaar voor adoptie.
Na adoptie werkte het al meteen.

[Afbeelding]
:o Wow! Dat is snel!

Blijkbaar hebben ze dat dan ondertussen gewijzigd :)

[ Voor 38% gewijzigd door nero355 op 07-10-2021 23:50 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
nero355 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 23:48:
[...]

Daar is een aparte procedure voor : Heb je die gevolgd :?

:o Wow! Dat is snel!

Blijkbaar hebben ze dat dan ondertussen gewijzigd :)
Dat had ik ook niet verwacht, ik weet ook nog dat het voor een jaar terug een groter geklooi kon zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-10 14:24
Dat stukje hebben ze best goed voor elkaar inmiddels, de 2e UAP-AC-Lite van mijn moeder heeft een half jaar via de wireless uplink gedraaid omdat ze kabel in de verkeerde (niet aangesloten) poort had gestoken. Omdat de voeding via een POE adapter liep en er gewoon wifi op de slaapkamer was, heeft ze het nooit gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 20:24

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik heb onlangs een uac-ac-lr gekocht, echter zonder poe adapter.
Nu heb ik er 3 liggen van een ander merk,
Maar ik weet niet goed of ik die erop mag aansluiten zonder dat de ap stuk gaat.

1- 55v , 0.6a
2- 48v, 0.4a
3- 48v, 0.3a

Weet iemand dit hier?

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:06

breinonline

Are you afraid to be known?

https://dl.ui.com/datasheets/unifi/UniFi_AC_APs_DS.pdf heeft het over
Power method: 802.3af/A PoE 24V Passive PoE (Pairs 4, 5+; 7, 8 Return) en
Power Supply: 24V, 0.5A Gigabit PoE Adapter

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

@Behoorlijk Leek & @nero355 Dank voor jullie hulp! het probleem was dat hij al geadopt was op de server waardoor de wireless uplink niet werkte.
factory reset en zo toegevoegd aan de site!
Dank voor de uitgebreide reactie! wat is GoT toch fijn hè!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

breinonline schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:26:
Mmm, dan kan ik deze niet gebruiken denk ik dan. Jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kromme schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:13:
[...]

Mmm, dan kan ik deze niet gebruiken denk ik dan. Jammer.
Volgens mij is 802.3af in ieder geval 48V. Voor hetzelfde geldt zit je nu dus naar de voltages en amperages te kijken terwijl ergens gewoon staat dat ze 802.3af doen. 48V en dan de 15W van 802.3af kom ik in ieder geval op 0,3A. Dus kan zomaar dat die injector 802.3af doet. Maar uiteraard altijd even goed controleren wat je doet :p

Overigens kan het ook best dat de AC-LR ook passief 48V over de aders van 802.3af slikt. Volgens mij hebben ze wat hardware die officieel via 802.3af werkt maar dat passive 48V ook kan. Maar ook daarbij: let op wat je doet.

Edit:
Overigens zijn het ook pas de AC-LRs die sinds september 2016 zijn geproduceerd die 802.3af en passive 24V doen. De oudere doen alleen passive 24V. En gezien de manier hoe je het schrijft doet mij vermoeden dat die van V&A / marktplaats / ... komt en dus mogelijk een ouder model is.

[ Voor 16% gewijzigd door RobertMe op 08-10-2021 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
Ik ben even benieuwd of mensen het volgende kennen.

ik draai al tijden 2 AP lites hier in huis.
deze worden nu aangestuurd via de dream machine pro.
1 wordt via een standaard switch gevoed door de POE injector.
Andere is aangesloten op de 8 poorts poe switch van Unifi.

Alles draait op de laatste firmware (niet beta)

Na een tijdje merk ik dat devices er wel mee kunnen connecten maar zo goed als geen verkeer meer kunnen opzetten.

Een scan doen met de telefoon met de app fing laat me alle devices zien.
Maar ik heb geen internet toegang meer.
en ook bij het starten van de unifi app ziet hij de controller, probeert te connecten en dan is het een time out.

Ik zie dit op beide AP's gebeuren af en toe.
Na de AP stroomloos te maken en na 10 minuten weer in te schakelen gaat het weer een tijd goed.

Soms week goed.
Soms 3 weken goed.
Maar het issue komt daarna hoe dan ook weer terug.

Beide AP's heb ik al eens compleet gereset en opnieuw opgenomen zodat ze weer de config krijgen.
maar na verloop van tijd is het issue weer terug.

In het begin had ik een guest network draaien.
die heb ik toen de issues begonnen een keer verwijderd.
AP's krijgen de nieuwe config.
Issue weer even weg maar na verloop van tijd is het weer terug.

Vorige week weer 1 AP die het gedrag vertoonde.
Wifiman (unifi app) gestart.

eerst geen detectie.
wifi uit. wifi aan. en ja detectie.
klik op start en hij begint met 1mb download en gaat dan naar beneden tot 0, af en toe weer even wat verkeer.

extreem vaag gedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kromme

kromme

RobertMe schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:12:
[...]

Volgens mij is 802.3af in ieder geval 48V. Voor hetzelfde geldt zit je nu dus naar de voltages en amperages te kijken terwijl ergens gewoon staat dat ze 802.3af doen. 48V en dan de 15W van 802.3af kom ik in ieder geval op 0,3A. Dus kan zomaar dat die injector 802.3af doet. Maar uiteraard altijd even goed controleren wat je doet :p

Overigens kan het ook best dat de AC-LR ook passief 48V over de aders van 802.3af slikt. Volgens mij hebben ze wat hardware die officieel via 802.3af werkt maar dat passive 48V ook kan. Maar ook daarbij: let op wat je doet.

Edit:
Overigens zijn het ook pas de AC-LRs die sinds september 2016 zijn geproduceerd die 802.3af en passive 24V doen. De oudere doen alleen passive 24V. En gezien de manier hoe je het schrijft doet mij vermoeden dat die van V&A / marktplaats / ... komt en dus mogelijk een ouder model is.
De AP was 4 jaar oud, en komt idd van mp.
Even checken ergens nisschien.

Dat hele 802.3af passief moet ik eens opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calypsooo
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-09 20:54
Voor binnenshuis gebruik; raden jullie de 6 Lite of 6 Longe Range aan? Vloeroppervlakte is c. 60 vierkante meter. Binnenmuren zijn cellenbeton.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Calypsooo schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 21:35:
Voor binnenshuis gebruik; raden jullie de 6 Lite of 6 Longe Range aan? Vloeroppervlakte is c. 60 vierkante meter. Binnenmuren zijn cellenbeton.
Persoonlijk zou ik gewoon lekker voor de Lite gaan. En als die niet goed genoeg bereik geeft koop je er gewoon nog een en ben je uiteindelijk net zo duur uit dan één LR.

De LR heeft alleen voordeel als het bv om echt grote open ruimtes gaat of als je clients hebt die die hoge snelheid door de extra antennes aankunnen. Maar de meeste clients zullen 1x1 of 2x2 zijn. Dus die 4x4 van de LR ga je dan in de praktijk niet veel van merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gasemans schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:20:

Na een tijdje merk ik dat devices er wel mee kunnen connecten maar zo goed als geen verkeer meer kunnen opzetten.

en ook bij het starten van de unifi app ziet hij de controller, probeert te connecten en dan is het een time out.

Na de AP stroomloos te maken en na 10 minuten weer in te schakelen gaat het weer een tijd goed.

Soms week goed.
Soms 3 weken goed.

Beide AP's heb ik al eens compleet gereset en opnieuw opgenomen zodat ze weer de config krijgen.

klik op start en hij begint met 1mb download en gaat dan naar beneden tot 0, af en toe weer even wat verkeer.

extreem vaag gedrag.
Wat heb je allemaal aan je netwerk hangen :?

- Bedraad ?
- Draadloos ?
En op welke frequenties : 2.4 GHz of 5 GHz ?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:18
Zou de access point WiFi 6 Professional weer is snel beschikbaar worden? Ik wacht hier al een hele tijd op, maar tot op heden geen geluk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dacuuu schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 06:50:
Zou de access point WiFi 6 Professional weer is snel beschikbaar worden? Ik wacht hier al een hele tijd op, maar tot op heden geen geluk..
Want je wilt graag beta-tester worden van dit apparaat en feedback leveren aan Ubiquiti? ;)

Want dat is toch echt het doel van Early Access. Verkoop aan mensen die willen beta-testen en bijbehorende feedback leveren. En geen verkoop aan consumenten die dit als een af product zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:18
RobertMe schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 08:41:
[...]

Want je wilt graag beta-tester worden van dit apparaat en feedback leveren aan Ubiquiti? ;)

Want dat is toch echt het doel van Early Access. Verkoop aan mensen die willen beta-testen en bijbehorende feedback leveren. En geen verkoop aan consumenten die dit als een af product zien.
Ja hoor, geen probleem. Maar als hij niet beschikbaar is valt er niks te testen he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-10 08:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o9W9jTEFyWdWRFTcVUnvoSo-vbw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8PJBD0UxlptjlSookgfQcmng.jpg?f=fotoalbum_large

Deze bbq controller kan alleen op een 2.4ghz netwerk. In huis hangen er drie AP en buiten een outdoor AC. Nu pakt de controller alleen de AP die binnen hangen. Hierdoor is de range naar de buitenkeuken niet goed. Enig idee waarom de controller niet de outdoor AP pakt?

Zie dat mijn telefoon, tablet en outdoor speaker wel de outdoor AP pakken.

Alles staat nu ingesteld op 2.4/5 ghz.

Zit als oplossing te denken aan een 2.4ghz netwerk, slim idee? Liefste het liefste de bbq controller laten connecten met de outdoor AP maar in de UniFi controller kan je helaas niks forceren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:50
Maak een apart ssid aan voor de bbq en zet die alleen op het buiten ap

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
Wackmack schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 11:02:
[Afbeelding]

Deze bbq controller kan alleen op een 2.4ghz netwerk. In huis hangen er drie AP en buiten een outdoor AC. Nu pakt de controller alleen de AP die binnen hangen. Hierdoor is de range naar de buitenkeuken niet goed. Enig idee waarom de controller niet de outdoor AP pakt?

Zie dat mijn telefoon, tablet en outdoor speaker wel de outdoor AP pakken.

Alles staat nu ingesteld op 2.4/5 ghz.

Zit als oplossing te denken aan een 2.4ghz netwerk, slim idee? Liefste het liefste de bbq controller laten connecten met de outdoor AP maar in de UniFi controller kan je helaas niks forceren.
Overlappende frequenties?
Wellicht heeft de Inkbird een voorkeur voor een bepaald kanaal, zet die eens op je outdoor AP.
Hoe heb je de kanalen verdeeld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 08:26
2 nieuwe en 1 tweedehands switch gekocht voor bij mijn Ubiquiti verzameling.
Unifi US XG 6 PoE
https://eu.store.ui.com/c...cts/unifi-switch-6-xg-poe
Unifi USW Flex XG
https://eu.store.ui.com/c...ng/products/unifi-flex-xg
Unifi Switch Aggregation
https://eu.store.ui.com/c.../unifi-switch-aggregation

Voor de XG 6 PoE, heb ik een rack mount gekocht, de ER-RMKIT, past perfect, alleen zwart omdat hij voor de Edge producten is.
https://eu.store.ui.com/c...-universal-rack-mount-kit
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o01_s00?ie=UTF8&psc=1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ZdQIY0QLoGETjU54dAwF1kEV4g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jA0LPoqjetZDVN3648s2gWlk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4LkRALMCDidPOI34loJYoXpCG1I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Jkr1Zi3eL4cmIWV5FE6PS5p.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FZ9rzyt1mv2ZBy5K3ajxLmtPmCY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aFXYSq9U6TaP7UuyNuLJZmPw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 08:26
Als je nog AP's moet kopen dan zou ik een WiFi 6 kopen.

De UP sense sensor werkt enkel met de U6 LR, U6 Pro en U6 Lite omdat bluetooth nodig is. Staat in de datasheet. Dan ben je meer future proof.

Datasheet https://dl.ubnt.com/ds/up-sense_ds
QS Guide: https://dl.ui.com/qig/up-sense
https://dl.ubnt.com/ds/up-sense_ds
EDIT: moest quote op post hierboven zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door abusimbal op 09-10-2021 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
nero355 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 00:17:
[...]

Bluetooth op je netwerkapparatuur... :|

DE HORROR!!! :N -O-
We worden (te?) oud.... :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:49
Ubiquiti had inderdaad beter voor Zigbee kunnen kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:58
Dat protocol dat standaard 2.4GHz in de weg zit bedoel je? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
nero355 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 23:59:
[...]

Wat heb je allemaal aan je netwerk hangen :?

- Bedraad ?
- Draadloos ?
En op welke frequenties : 2.4 GHz of 5 GHz ?
Draadloos 3 telefoons samsung s20, Huawei p20 en Huawei mate .
1 tablet van lenovo.
Omnik omvormer
Lyrics thermostaat.
Raspberry pi.
Ps4
Lg tv

Bedraad.
Laptop.
Pc
Ziggo next
Nvidia shield
Onkyo

Gedrag gebeurt op zowel de 2.4 als de 5Ghz.
Op bedraad is er niks aan de hand.

Issue lijkt alleen door de ap te onstaan.
En op beide maar niet tegelijkertijd.

Wat vreemd blijft is dat er nog wel wat verkeer door kan komen.
Van de lyrics krijg ik altijd een melding als hij een 5 minuten lang geen contact heeft gehad met de servers.
Dat heb ik nog maar 2 keer gehad terwijl het issue toch vaker voor gekomen is.

Ook de data van de omvormer heeft tot nu toe nog geen onderbreking gehad.

Dacht eerst aan mogelijk dns issue.
Maar ook websites die ik direct op ip kan benaderen komen er niet door.
Terwijl die op pc (bedraad) wel keurig laden.

Ook m'n controller benaderen via de app van unify gebeurt op ip adres.
Maar ook dat werkt dan helaas niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Will_M schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 00:24:
[...]

We worden (te?) oud.... :9
Sommige verstokte en conservatieve netwerkbeheerders begrijpen niet altijd de gemakken en ontwikkelingen van eind 00's/10's nee, dat klopt ;) :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

breinonline schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:26:
Is deze dN juist?

https://maxict.nl/ubiquit...er-injector-p4395820.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-10 14:14
Korte check met de UI-helden in dit topic. Ben bezig met het samenstellen van het home-network voor het nieuwe huis. Setup:
  • 4x AP Wifi 6 Lite (indoor)
  • 1x AP FlexHD (outdoor)
  • 2x camera G4 Bullet
  • 1x Doorbell G4
  • 2x Flex Mini Switch achter de TV's (tbv smart TV, Sonos, Hue Bridge, etc)
Initiële plan was om de Dream Machine Pro SE te gebruiken om alles netjes PoE aan te hangen, maar ga helaas over de 8 LAN-poorten heen, geeft 0 ruimte voor uitbreiding en nog niet verkrijgbaar. Dus toch maar gegaan voor een losse Dream Machine Pro en een 16-port PoE switch.

Zie echter net dat het PoE budget van de USW-16-PoE-EU slechts 42W bedraagt, terwijl de max power consumption van de aangesloten apparatuur optelt tot in totaal 72W. Hoe problematisch is dit? Toch maar switchen naar de 24-poorts USW-24-PoE-EU met 95W PoE budget?

Sidenote: de kracht van dergelijke (dure) switches in dit ecosysteem is de PoE functionaliteit - waarom dan de switches zo underpoweren? Snap ik niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rgarretsen
Klopt daarom hebben ze ook verschillende versies uitgebracht om goedkopere switches te kunnen aanbieden.

Geen voldoende POE budget houd in dat enkele apparaten gewoon niet zullen werken.

Zo heb je de non POE switch, een basic POE switch en de PRO POE switch.
op de pro zit bijvoorbeeld ook 2x 10gb sfp en pro 24 poe heeft ook nog 8 poe++ en een veel hoger POE budget

De waardes die ze geven voor verbruik zijn altijd iets hoger dan werkelijke usage, maar met 42 watt budget wordt het inderdaad wel krap op de 16-poe. Je kun natuurlijk ook altijd 1 of 2 devices via een injector aansluiten als je niet de upgrade naar een 24-poe wil maken.

[ Voor 17% gewijzigd door rgarretsen op 10-10-2021 20:24 ]

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:09
Toch ook wel bijzonder dat ze voorheen wel nog een 8 Port 150W PoE+ switch hebben aangeboden (hoewel 1Gbps poorten) maar deze combinatie nu niet meer voor die prijs aangeboden wordt. Lijkt me juist ideaal voor een aantal VoIP toestellen en WiFi AP’s zonder gelijk honderden euro’s extra kwijt te zijn om voldoende apparaten te kunnen voeden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-10 12:24

DaRoot

Some say...

Ik had thuis al geruime tijd (sinds juni dit jaar) het issue dat op 1 AP steeds alle verbonden devices hun netwerktoegang kwijt raakten..
Ik heb 2x AP AC lite, 1x AP AC LR en 1x USG in gebruik. Controller draait in docker op een ubuntu VM.
Het leek eerst alleen de devices te betreffen die met de LR verbonden waren.
In de controller lijken de devices gewoon verbonden met de AP, maar de devices zijn niet meer te pingen, en kunnen zelf ook geen verkeer versturen / ontvangen.
Alle devices gaan dan ook tegelijk "offline" op die AP.
Ik monitor thuis veel devices via Zabbix, en die stuurt me een telegram bij issues. Ik krijg dan dus binnen een minuut meerdere meldingen dat de devices niet meer te benaderen zijn.
Ik heb de bekabeling naar de AP al eens vervangen, de PoE injector, AP gereset, op dezelfde plek een andere AP AC Lite gehangen, dat maakte allemaal geen verschil.
Het leek eerst een probleem te zijn met de wifi chip van de raspberry's en van de Shelly wifi schakelaars, maar ook random andere devices waren de verbinding kwijt.
Soms waren de devices binnen 5 minuten weer online op dezelfde AP, soms pas weer tot ik de AP herstartte.
Het begon me op een gegeven moment op te vallen dat het optrad, zodra mijn vriendin thuis was, en dus haar telefoon ook, dat het dan mis ging.
Die telefoon (Samsung Galaxy A12) heeft ze in juni nieuw gekocht, en ik kon uiteindelijk de meldingen voor eerst zien gebeuren sinds die tijd.
Toen heb ik diverse tips geprobeerd (Group Key Renewal, DHCP lease time, 2,4GHz/5GHz bandwidth), niets hielp.
Afgelopen vrijdag zag ik dat er nieuwe firmware was voor de AP's, die zit er nu in, en het probleem is niet meer voorgekomen..
Iemand die iets vegelijkbaars heeft, misschien is dat de oplossing?
Zag net de posts van @gasemans dat lijkt er een beetje op?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
DaRoot schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:28:
Ik had thuis al geruime tijd (sinds juni dit jaar) het issue dat op 1 AP steeds alle verbonden devices hun netwerktoegang kwijt raakten..
Ik heb 2x AP AC lite, 1x AP AC LR en 1x USG in gebruik. Controller draait in docker op een ubuntu VM.
In de controller lijken de devices gewoon verbonden met de AP, maar de devices zijn niet meer te pingen, en kunnen zelf ook geen verkeer versturen / ontvangen.
Ik monitor thuis veel devices via Zabbix, en die stuurt me een telegram bij issues. Ik krijg dan dus binnen een minuut meerdere meldingen dat de devices niet meer te benaderen zijn.
Ik heb de bekabeling naar de AP al eens vervangen, de PoE injector, AP gereset, op dezelfde plek een andere AP AC Lite gehangen, dat maakte allemaal geen verschil.
Het leek eerst een probleem te zijn met de wifi chip van de raspberry's en van de Shelly wifi schakelaars, maar ook random andere devices waren de verbinding kwijt.
Soms waren de devices binnen 5 minuten weer online op dezelfde AP, soms pas weer tot ik de AP herstartte.
Het begon me op een gegeven moment op te vallen dat het optrad, zodra mijn vriendin thuis was, en dus haar telefoon ook, dat het dan mis ging.
Die telefoon (Samsung Galaxy A12) heeft ze in juni nieuw gekocht, en ik kon uiteindelijk de meldingen voor eerst zien gebeuren sinds die tijd.
Toen heb ik diverse tips geprobeerd (Group Key Renewal, DHCP lease time, 2,4GHz/5GHz bandwidth), niets hielp.
Afgelopen vrijdag zag ik dat er nieuwe firmware was voor de AP's, die zit er nu in, en het probleem is niet meer voorgekomen..
Dit lijkt inderdaad erg veel op mijn issues.
Alleen bij mij lijkt de ping vaak nog wel te werken.
Tenminste, Dat is vanaf een device die geen internet toegang meer heeft :)
niet andersom getest geloof ik.

Momenteel heb ik 2 NANO HD AP's die een dezer dagen komen.

Hopelijk zijn het de AP's die het veroorzaken.
zie dat jij ook de lite versies hebt.
Heb zelf alleen geen LR versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

gasemans schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:57:
[...]

Dit lijkt inderdaad erg veel op mijn issues.
Alleen bij mij lijkt de ping vaak nog wel te werken.
Tenminste, Dat is vanaf een device die geen internet toegang meer heeft :)
niet andersom getest geloof ik.

Momenteel heb ik 2 NANO HD AP's die een dezer dagen komen.

Hopelijk zijn het de AP's die het veroorzaken.
zie dat jij ook de lite versies hebt.
Heb zelf alleen geen LR versie.
De lite en LR zijn qua hardware grotendeels hetzelfde volgens mij, alleen verschil in de antennes..
Het issue leek eerst vooral met de LR op te treden, maar later ook wel bij 1 vd 2 lites. De andere lite heeft het niet gehad, maar die zit ook bij mijn thuiswerkplek, waar die Samsung telefoon niet vaak in de buurt was..
Het pingen doe ik vanaf een bekabeld aangesloten systeem (zabbix server) naar de diverse devices toe.
Ik heb dus 5.43.46 als firmware erin nu, en dat lijkt aardig goed te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gasemans
Zie inderdaad dat er vrijdag op zaterdag een nieuwe firmware is gepushed.
en lijkt nu ook nog steeds goed te gaan.
Maar het issue wat ik had kwam meestal na 1 week weer terug.
Ben alleen niet overtuigd nog :)

we zullen het zien.
en straks de NANO HD versies in huis.
Dus dan komt dat wel goed :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gastje01
Het lijkt er op dat m'n trouwe USG me in de steek begint te laten, iemand een idee waar ik kan beginnen met zoeken? M'n modem blijft gewoon vrolijk online, alleen stekker trekken van de USG brengt 'm daarna weer tot leven.

Rotte voeding wellicht?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p-ePzORKOt3KGsTqmUz1D3KH8yE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f0iak9rONaVB98TqLOKh3puq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
gastje01 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 14:21:
Het lijkt er op dat m'n trouwe USG me in de steek begint te laten, iemand een idee waar ik kan beginnen met zoeken? M'n modem blijft gewoon vrolijk online, alleen stekker trekken van de USG brengt 'm daarna weer tot leven.

Rotte voeding wellicht?

[Afbeelding]
Dan ben je al de zoveelste de afgelopen weken/maanden die hier een kapotte voeding rapporteert ;)
In ieder geval zal een nieuwe voeding geen vermogen kosten, en een kapotte kan tot allemaal vage issues leiden, dus dat zou bij mij ook de eerste suggestie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
RobertMe schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 14:34:
[...]

Dan ben je al de zoveelste de afgelopen weken/maanden die hier een kapotte voeding rapporteert ;)
In ieder geval zal een nieuwe voeding geen vermogen kosten, en een kapotte kan tot allemaal vage issues leiden, dus dat zou bij mij ook de eerste suggestie zijn.
Heb 'm voor de zekerheid al gewisseld, voeding kost inderdaad niet de wereld en had ik nog liggen. Als deze ook weer 4 jaar mee gaat klaag ik niet.

Heb nog een andere verdachte, mijn 16P150W switch, die hang nog tussen 'm modem en de USG. Deel van mijn AP's geeft nu aan via wireless uplink verbonden te zijn, kan zijn dat de controller nog even wakker moet worden (die heb ik ook herstart), of dat daar iets niet goed gaat, als die klappert neemt de USG dat uiteraard over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rgarretsen
DaRoot schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:02:
[...]

De lite en LR zijn qua hardware grotendeels hetzelfde volgens mij, alleen verschil in de antennes..
Het issue leek eerst vooral met de LR op te treden, maar later ook wel bij 1 vd 2 lites. De andere lite heeft het niet gehad, maar die zit ook bij mijn thuiswerkplek, waar die Samsung telefoon niet vaak in de buurt was..
Het pingen doe ik vanaf een bekabeld aangesloten systeem (zabbix server) naar de diverse devices toe.
Ik heb dus 5.43.46 als firmware erin nu, en dat lijkt aardig goed te werken.
Gelukkig dat het waarschijnlijk met een firmware update is opgelost, anders had je je vriendin de deur moeten wijzen ;)

Laatste tijd releasen ze wel vaker buggy firmware helaas, hopelijk gaan ze snel terug naar weer wat stabielere firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gasemans schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 09:20:
Draadloos 3 telefoons samsung s20, Huawei p20 en Huawei mate .
1 tablet van lenovo.
Ps4
Lg tv

Bedraad.
Laptop.
Pc
Ziggo next
Nvidia shield
Onkyo
Dat zijn een hoop apparaten die allemaal iets met Multicast doen! :)

Issue lijkt alleen door de ap te onstaan.
En op beide maar niet tegelijkertijd.

Wat vreemd blijft is dat er nog wel wat verkeer door kan komen.
Van de lyrics krijg ik altijd een melding als hij een 5 minuten lang geen contact heeft gehad met de servers.
Dat heb ik nog maar 2 keer gehad terwijl het issue toch vaker voor gekomen is.

Ook de data van de omvormer heeft tot nu toe nog geen onderbreking gehad.

Dacht eerst aan mogelijk dns issue.
Maar ook websites die ik direct op ip kan benaderen komen er niet door.
Terwijl die op pc (bedraad) wel keurig laden.

Ook m'n controller benaderen via de app van unify gebeurt op ip adres.
Maar ook dat werkt dan helaas niet.

Ik zou dus denken dat jullie beiden last hebben van Multicast Storms op jullie netwerk :?

Is iets waar ik zelf ook nog een keer naar moet kijken, want hoewel ik dergelijke problemen niet heb is er toch ergens een behoefte om daar toch een keer voor de zekerheid wat maatregelen voor te nemen, echter vind ik de uitleg van Ubiquiti nog een beetje te vaag dus ben ik er nog niet aan begonnen :)
ed1703 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 09:59:
Sommige verstokte en conservatieve netwerkbeheerders begrijpen niet altijd de gemakken en ontwikkelingen van eind 00's/10's nee, dat klopt ;) :p
Ik vind het ook irritant dat we apps en applicaties niet gescheiden houden! >:) :P :+
Zomaar wat dingen die mij opvallen :
- Dat is een verschrikkelijke winkel dus eerst bellen of ze iets daadwerkelijk op voorraad hebben VOORDAT je wat bestelt!
- De specificaties die daar staan zijn voor mij niet overtuigend genoeg om dit het juiste model te noemen...
- Als ik de EAN Code van dat product elders opzoek dan kom ik op de oude 100 Mbps PoE Injector uit... :/

Dus zoek effe die eene PDF erbij met alle PoE Injectors daarin en zoek dan gewoon de juiste bij je UAP AC Lite maar pas NADAT je het S/N van jouw model hebt gecheckt om zodoende te weten of die wel of geen 802.3af doet! ;)
Clock schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 20:02:
Korte check met de UI-helden in dit topic. Ben bezig met het samenstellen van het home-network voor het nieuwe huis. Setup:
  • 4x AP Wifi 6 Lite (indoor)
  • 1x AP FlexHD (outdoor)
  • 2x camera G4 Bullet
  • 1x Doorbell G4
  • 2x Flex Mini Switch achter de TV's (tbv smart TV, Sonos, Hue Bridge, etc)
Initiële plan was om de Dream Machine Pro SE te gebruiken om alles netjes PoE aan te hangen, maar ga helaas over de 8 LAN-poorten heen, geeft 0 ruimte voor uitbreiding en nog niet verkrijgbaar. Dus toch maar gegaan voor een losse Dream Machine Pro en een 16-port PoE switch.

Zie echter net dat het PoE budget van de USW-16-PoE-EU slechts 42W bedraagt, terwijl de max power consumption van de aangesloten apparatuur optelt tot in totaal 72W. Hoe problematisch is dit? Toch maar switchen naar de 24-poorts USW-24-PoE-EU met 95W PoE budget?

Sidenote: de kracht van dergelijke (dure) switches in dit ecosysteem is de PoE functionaliteit - waarom dan de switches zo underpoweren? Snap ik niet..
Je kan ook nog de oude 150 Watt switch overwegen die je probleem meteen oplost : pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch (16-poorts, 150W PoE+)

Is zo te zien geen cent goedkoper geworden door de tijd heen en heeft twee minpunten :
- Sommigen hebben issues met Shielded UTP kabels i.c.m. deze switch gehad!
- Er zitten fans in, maar deze zou je pas bij hoge belasting mogen horen en normaal gesproken alleen tijdens het opstarten/herstarten!

Dus denk daar eens over na :)
mrdemc schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 08:40:
Toch ook wel bijzonder dat ze voorheen wel nog een 8 Port 150W PoE+ switch hebben aangeboden (hoewel 1Gbps poorten) maar deze combinatie nu niet meer voor die prijs aangeboden wordt. Lijkt me juist ideaal voor een aantal VoIP toestellen en WiFi AP’s zonder gelijk honderden euro’s extra kwijt te zijn om voldoende apparaten te kunnen voeden.
Eerlijk gezegd was dat ook maar een raar overpriced ding dat ook nog eens vaak kapot schijnt te gaan door de hitte i.c.m. de passieve koeling dus zo geweldig was die nou ook weer niet... :/

Ik gok dat er een concurrent is met een beter alternatief, maar die kan je dan niet vanuit je UniFi Controller beheren...

Keuzes... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 14:20
Ik ga dit direct doorvoeren. Zit hier ook met een exact dezelfde telefoon (A12) die vaak de verbinding verliest. Ook blijken andere 2,4GHz kanalen eens per uur / twee uur niet meer te connecten. Dacht dat het ook aan mij nieuw geplaatste shelly's lag. Maar dat lijkt dus nu niet het geval.

Welke update heb je nu precies gedraaid; ik kan nu upgraden naar 5.43.46.12754
Dan ga ik dit per direct ook doorvoeren en testen namelijk. 8)

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
gastje01 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 14:38:
[...]

Heb 'm voor de zekerheid al gewisseld, voeding kost inderdaad niet de wereld en had ik nog liggen. Als deze ook weer 4 jaar mee gaat klaag ik niet.

Heb nog een andere verdachte, mijn 16P150W switch, die hang nog tussen 'm modem en de USG. Deel van mijn AP's geeft nu aan via wireless uplink verbonden te zijn, kan zijn dat de controller nog even wakker moet worden (die heb ik ook herstart), of dat daar iets niet goed gaat, als die klappert neemt de USG dat uiteraard over.
Je hebt een switch tussen je modem en je USG?
Waarom?
Ik heb daar alleen maar een kabel tussen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gastje01
ASS-Ware schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 17:42:
[...]

Je hebt een switch tussen je modem en je USG?
Waarom?
Ik heb daar alleen maar een kabel tussen.
Bridged IPTV van t-mobile. Vlan 300 (internet) geef ik door aan de wan van de USG, Vlan voor iptv direct aan het tv kastje. Vlans uit elkaar trekken doet m’n switch dus.

In dit huis heb ik (nog even) DSL, vorige huis had ik glas van TM en zat de SFP direct in m’n switch. Te lui geweest om alles om te bouwen, DSL gebruikt dezelfde configuratie maar dan met een Draytek Vigor 130 er voor in bridge modus.

[ Voor 3% gewijzigd door gastje01 op 11-10-2021 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

nero355 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:09:
[...]

Zomaar wat dingen die mij opvallen :
- Dat is een verschrikkelijke winkel dus eerst bellen of ze iets daadwerkelijk op voorraad hebben VOORDAT je wat bestelt!
- De specificaties die daar staan zijn voor mij niet overtuigend genoeg om dit het juiste model te noemen...
- Als ik de EAN Code van dat product elders opzoek dan kom ik op de oude 100 Mbps PoE Injector uit... :/

Dus zoek effe die eene PDF erbij met alle PoE Injectors daarin en zoek dan gewoon de juiste bij je UAP AC Lite maar pas NADAT je het S/N van jouw model hebt gecheckt om zodoende te weten of die wel of geen 802.3af
In die pdf staat alleen dit

Stroomvoorziening

Passieve PoE (paren 4, 5+, 7, 8 retour)

Voeding

24 V, 0,5 A PoE Gigabit-adapter1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
gasemans schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 09:20:
[...]

Zelfde hier, op de 5 en 2.4. Wel verbindingen maar geen toegang.
En een uur later wel toegang.
Of mijn laptop oke, en 2 identieke geen verbinding.

Heb laatst een hoop uitgezet, waaronder wifi ai, wifi mesh, en iets met high speed apparaten. En momenteel doet hij het al 24 uur zonder problemen.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calypsooo
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-09 20:54
RobertMe schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 22:26:
[...]

Persoonlijk zou ik gewoon lekker voor de Lite gaan. En als die niet goed genoeg bereik geeft koop je er gewoon nog een en ben je uiteindelijk net zo duur uit dan één LR.

De LR heeft alleen voordeel als het bv om echt grote open ruimtes gaat of als je clients hebt die die hoge snelheid door de extra antennes aankunnen. Maar de meeste clients zullen 1x1 of 2x2 zijn. Dus die 4x4 van de LR ga je dan in de praktijk niet veel van merken.
Slim! Bedankt voor het meedenken :)

Dan nog twee vragen:

1) Ik heb een (8 poort) switch nodig voor 2 AP PoE, 1 camera PoE, TV, Xbox, werkplek. Zal ik ivm de rest van Ubiquiti apparatuur voor de Switch 8 of de Switch lite 8.

Ik zou zelf de Lite zeggen ivm 802.3at t.o.v. 802.3af bij de Switch 8. Maar weet niet of er nog andere verschillen zijn?

2) De beoogde setup wordt: router internetprovider -> Switch -> APs, camera's, etc.
Heeft het nog nut om de router van de internetprovider te vervangen door een dream machine of USG o.i.d.?

[ Voor 8% gewijzigd door Calypsooo op 11-10-2021 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

NeoFoX schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:14:
[...]

Ik ga dit direct doorvoeren. Zit hier ook met een exact dezelfde telefoon (A12) die vaak de verbinding verliest. Ook blijken andere 2,4GHz kanalen eens per uur / twee uur niet meer te connecten. Dacht dat het ook aan mij nieuw geplaatste shelly's lag. Maar dat lijkt dus nu niet het geval.

Welke update heb je nu precies gedraaid; ik kan nu upgraden naar 5.43.46.12754
Dan ga ik dit per direct ook doorvoeren en testen namelijk. 8)
Yes... die inderdaad..
Klinkt als praktisch dezelfde situatie als ik thuis heb..
Gaat nog steeds prima hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

rgarretsen schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:01:
[...]

Gelukkig dat het waarschijnlijk met een firmware update is opgelost, anders had je je vriendin de deur moeten wijzen ;)

Laatste tijd releasen ze wel vaker buggy firmware helaas, hopelijk gaan ze snel terug naar weer wat stabielere firmware.
Ik dacht eerst ook dat het begin juni aan de firmware update van toen lag.. heb overwogen om te downgraden.. maar kon op enig moment het verband leggen tussen aanwezigheid van de A12 en het wegvallen. En de problemen begonnen exact die dag dat die A12 hier in huis is aangekomen..
Blijft nog wel onduidelijk of het nu door slechte firmware van Ubiquiti of van Samsung komt.. Heb ook nog een Tab S3 hier, die doet het prima..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

nero355 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:09:
[...]

Dat zijn een hoop apparaten die allemaal iets met Multicast doen! :)

[...]

[...]

Ik zou dus denken dat jullie beiden last hebben van Multicast Storms op jullie netwerk :?
Geen idee of ik daar last van heb.. heb geen Chromecasts.. wel 2 google home speakers, maar die had ik voor de A12 ook al, net zoals de Mediabox Next (die bekabeld is aangesloten).
Het is echt precies toen die Galaxy A12 in huis kwam, begonnen.. er zijn verder geen devices bijgekomen rond die tijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gastje01
nero355 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:06:
@gastje01
Laat je abonnement naar een nieuw abonnement omzetten dan gaat alles over de WAN verbinding heen zonder Multicast :*)
Dat was een optie geweest als ik nog bij TM gebleven was. Lange tijd was 50/10 het maximaal haalbare hier. Inmiddels moet ik over een glasspriet (lees: rol) heen stappen voor ik m’n huis binnen ga, Delta/Caiway heeft hier “gratis” glas aangelegd in ruil voor een jaarabonnement. Ik weet niet exact wanneer er opgeleverd wordt, maar een nieuw jaarcontract ga ik niet meer aan.

Bij Caiway zou IPTV inmiddels ook normaal over de wan heen gaan begreep ik.

Kunnen we tzt ook fijn testen hoe dat met eigen spulletjes werkt.

[ Voor 8% gewijzigd door gastje01 op 11-10-2021 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
gastje01 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 17:56:
[...]

Bridged IPTV van t-mobile. Vlan 300 (internet) geef ik door aan de wan van de USG, Vlan voor iptv direct aan het tv kastje. Vlans uit elkaar trekken doet m’n switch dus.
Aha.
En kun je dat niet na de USG doen?
Ik vraag dit puur uit interesse hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gastje01
ASS-Ware schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 21:45:
[...]

Aha.
En kun je dat niet na de USG doen?
Ik vraag dit puur uit interesse hoor.
Inmiddels is het helemaal niet meer nodig als je een nieuw abonnement neemt lees ik net. Het modem dat ik geleverd heb gekregen heeft ook any device any port, gok dat t wel moet kunnen, nooit in verdiept. Heeft altijd keurig gewerkt zo.

Deze configuratie komt nog uit de tijd dat TM standaard een Draytek leverde met poort 1-2 LAN en 3-4 IPTV en mindblowing 2.4 only WiFi op een 200/200 glas lijn 8)7

Dat is het moment geweest dat ik in aanraking kwam met UniFi APs, voor je t weet hangt je hele huis vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
DaRoot schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 20:27:
[...]

Geen idee of ik daar last van heb.. heb geen Chromecasts.. wel 2 google home speakers, maar die had ik voor de A12 ook al, net zoals de Mediabox Next (die bekabeld is aangesloten).
Het is echt precies toen die Galaxy A12 in huis kwam, begonnen.. er zijn verder geen devices bijgekomen rond die tijd
Same here.

Spullen zijn al minimaal 2 jaar het zelfde.
Sinds een maand of 4 heb ik dit issue in eens.
Heb er tot nu toe nog geen logica in gevonden.

Dacht eerst dat m'n controller die op een pi draaide de oorzaak was.
Maar nu met de dream machine pro same story.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

gasemans schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 22:41:
[...]

Same here.

Spullen zijn al minimaal 2 jaar het zelfde.
Sinds een maand of 4 heb ik dit issue in eens.
Heb er tot nu toe nog geen logica in gevonden.

Dacht eerst dat m'n controller die op een pi draaide de oorzaak was.
Maar nu met de dream machine pro same story.
Heb de controller op een Pi gehad, en nu als Docker container in een Ubuntu VM.
Ik denk echt dat het aan de firmware van de AP's icm de Galaxy A12 ligt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rgarretsen
Was toevallig even op de A12 aan het rondneuzen met betrekking tot unifi, wel online een paar klachten gevonden van andere mensen met meerdere accespoints (maar hoop nog steeds dat het met je nieuwe firmware is opgelost).

Wat ik er uit op kon maken werkte alles gewoon normaal als de A12 op 1 AP verbond, maar zodra deze naar een andere AP roamen werd het hele netwerk extreem traag met allerlei issues die daaruit voortkomen. Zodra de A12 weer naar de 1e AP terug ging werkte alles weer normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

rgarretsen schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 23:19:
Was toevallig even op de A12 aan het rondneuzen met betrekking tot unifi, wel online een paar klachten gevonden van andere mensen met meerdere accespoints (maar hoop nog steeds dat het met je nieuwe firmware is opgelost).

Wat ik er uit op kon maken werkte alles gewoon normaal als de A12 op 1 AP verbond, maar zodra deze naar een andere AP roamen werd het hele netwerk extreem traag met allerlei issues die daaruit voortkomen. Zodra de A12 weer naar de 1e AP terug ging werkte alles weer normaal.
Zou idd zomaar kunnen dat dit het geval is..
Feit is dat het hier nu goed lijkt te gaan, sinds de laatste update van de AP's..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Gewoon even vloeken. Gisteravond geen internet, ik helemaal klaar mee en een UDM Pro besteld bij CB. Net opgehaald, ik met 180 over de A28, 160 over de N34 en vierkante banden door het snelle remmen voor de deur.

Ik vlieg naar binnen, trek die UDM uit de doos, installeer alles als de brandweer, binnen 5 minuten weer bedraad internet. Ik vlieg door het huis voor UTP kabeltje om m’n AC-Pro aan te sluiten.

Heeft die Pro geen PoE, welke idioot heeft verzonnen om op een modem van €400(!!!!) geen PoE te plaatsen!!!

Maar goed, ik dus weer met die snelheden naar m’n opslag gereden om m’n switch op te halen, je moet toch wat. Maar omdat er iets fout gaat met de administratie moet ik even dat bedrijf bellen met de vraag de deur te openen (hier zijn ze nog niet zo snel!) dus ik bellen, ja ik ga open doen.

Belt hij 2 minuten later terug, heeft Vodafone storing, kan ik m’n opslag niet in.

Jullie lachen zeker hierom maar wat een kut dag -O-

Misschien hier iemand die mijn dag kan goedmaken door te vertellen welke glas kabel ik nodig heb tussen een UDM Pro en een Gen2 24 poorts switch?

[ Voor 7% gewijzigd door Toppe op 12-10-2021 10:48 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rgarretsen
Toppe schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:24:
Gewoon even vloeken. Gisteravond geen internet, ik helemaal klaar mee en een UDM Pro besteld bij CB. Net opgehaald, ik met 180 over de A28, 160 over de N34 en vierkante banden door het snelle remmen voor de deur.

Ik vlieg naar binnen, trek die UDM uit de doos, installeer alles als de brandweer, binnen 5 minuten weer bedraad internet. Ik vlieg door het huis voor UTP kabeltje om m’n AC-Pro aan te sluiten.

Heeft die Pro geen PoE, welke idioot heeft verzonnen om op een modem van €400(!!!!) geen PoE te plaatsen!!!

Maar goed, ik dus weer met die snelheden naar m’n opslag gereden om m’n switch op te halen, je moet toch wat. Maar omdat er iets fout gaat met de administratie moet ik even dat bedrijf bellen met de vraag de deur te openen (hier zijn ze nog niet zo snel!) dus ik bellen, ja ik ga open doen.

Belt hij 2 minuten later terug, heeft Vodafone storing, kan ik m’n opslag niet in.

Misschien hier iemand die mijn dag kan goedmaken door te vertellen welke glas kabel ik nodig heb tussen een UDM Pro en een Gen2 24 poorts switch?
Yep niet de slimste zet van Ubiquity geweest, maar daar hebben ze nu de UDM Pro SE voor (misschien ook wel tactiek, waarom 1x iets direct goed verkopen als je later een improved model kan uitbrengen en nog een keer geld kan vangen).

Heb zelf gewoon een Direct Attach Copper Cable, SFP+, 10Gbps, 0.5 meter van ubiquity zelf er tussen.

Weet niet of je een pro of en gewone 24 heb, indien de gewone moet je wel ff beide op 1gbit link zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

rgarretsen schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:00:
[...]

Yep niet de slimste zet van Ubiquity geweest, maar daar hebben ze nu de UDM Pro SE voor (misschien ook wel tactiek, waarom 1x iets direct goed verkopen als je later een improved model kan uitbrengen en nog een keer geld kan vangen).

Heb zelf gewoon een Direct Attach Copper Cable, SFP+, 10Gbps, 0.5 meter van ubiquity zelf er tussen.

Weet niet of je een pro of en gewone 24 heb, indien de gewone moet je wel ff beide op 1gbit link zetten.
Top, ik ga die wel bestellen... Alleen jammer dat verzenden duurder is dan het kabeltje :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gasemans schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:20:
Ik ben even benieuwd of mensen het volgende kennen.

Soms week goed.
Soms 3 weken goed.

In het begin had ik een guest network draaien.
die heb ik toen de issues begonnen een keer verwijderd.
AP's krijgen de nieuwe config.
Issue weer even weg maar na verloop van tijd is het weer terug.

Vorige week weer 1 AP die het gedrag vertoonde.
Wifiman (unifi app) gestart.

eerst geen detectie.

extreem vaag gedrag.
Ja komt vaker voor. Hier helpt het om dan WiFi op de telefoon uit en aan te zetten. Iets kijkt er op dat af en toe de dns forwarding blijft hangen (ik moet er wel bij zeggen dat ik thuis momenteel beta draai maar dit probleem al een aantal maanden en firmware versie heb.

Bij blijven tijdens het hangen directe ip verbinding wel werken en blijven alleen de dns verbinding eens in de zoveel tijd hangen.

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gasemans
xbeam schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:40:
[...]

Ja komt vaker voor. Hier helpt het om dan WiFi op de telefoon uit en aan te zetten. Iets kijkt er op dat af en toe de dns forwarding blijft hangen (ik moet er wel bij zeggen dat ik thuis momenteel beta draai maar dit probleem al een aantal maanden en firmware versie heb.

Bij blijven tijdens het hangen directe ip verbinding wel werken en blijven alleen de dns verbinding eens in de zoveel tijd hangen.
voor op de telefoons is dat nog wel werkbaar.
Maar andere devices zoals een pi zonder toetsenbord, muis, en scherm is weer een lastig verhaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:02

djbarney

XBL: DeejayBarney

Dat is inderdaad ook waarom ik even heb gewacht tot de udmp se beschikbaar was, deze nu een weekje draaiend met een tweetal u6-mesh ap's er aan via poe, en ik wil denk ik voorlopig niets anders meer dan unifi spul. Wat een wereld van verschil in snelheid tussen dit spul en de toch niet echt traag te noemen asus Ac routers die ik hiervoor had. Alles wat met browsing of grote massa's data heen en weer moven tussen 2 synology machines te maken heeft is nu veel snappier. Ergens deze week komt er ook een G3 instant binnen en dan daar ook eens mee spelen. Had voorheen een oude android telefoon als ip-cam ingericht maar dat werkt toch ook niet helemaal lekker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Niet lachen, maar lees je nooit specs en features voordat je iets gaat bestellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

ed1703 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:29:
[...]

Niet lachen, maar lees je nooit specs en features voordat je iets gaat bestellen?
Zeker wel, maar was er van overtuigd dat er PoE op zat, geen idee waarom ik dat dacht :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

RobertMe schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:34:
[...]

Omdat je dat had gelezen over de UDM Pro SE? Want die heeft / krijgt wel PoE (maar ook maar 802.3af en geen 802.3at)
Ja, wellicht heb ik daar de fout gemaakt. Ergens is het ook wel bizar dat de non-SE geen PoE heeft, je betaald er genoeg voor…

Maar goed. Nu weer beetje up en running, al is de huidige opstelling misschien iets overdreven?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TrCSs814HgEvCwq0VMHn9thbPQg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i9IcdDjT7Sg6JfK22D7KMBfU.jpg?f=fotoalbum_large
Die AirPort express is alweer weg

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Toppe schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:41:
[...]

Ja, wellicht heb ik daar de fout gemaakt. Ergens is het ook wel bizar dat de non-SE geen PoE heeft, je betaald er genoeg voor…
Alleen hebben zowel de Pro als Pro SE een waardeloze switch, met / door het 1Gbit/s backplane. Daarop zou je dus al überhaupt geen APs moeten willen aansluiten. Dat de Pro SE wel PoE krijgt zal eerder te maken hebben met een push voor Protect (SSD bijgeleverd ook). Voor wat camera's die weinig data verbruiken is dat backplane immers voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

RobertMe schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:48:
[...]

Alleen hebben zowel de Pro als Pro SE een waardeloze switch, met / door het 1Gbit/s backplane. Daarop zou je dus al überhaupt geen APs moeten willen aansluiten. Dat de Pro SE wel PoE krijgt zal eerder te maken hebben met een push voor Protect (SSD bijgeleverd ook). Voor wat camera's die weinig data verbruiken is dat backplane immers voldoende.
Het was voor nu vooral een mooie oplossing geweest. Ben nu nog een uur bezig geweest die switch uit te graven.

Zodra de UDM zijn daadwerkelijk plek heeft worden die poorten ingezet voor de apparaten in de kast zoals de Hue en Trådfri hubs :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gasemans schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:34:
[...]

voor op de telefoons is dat nog wel werkbaar.
Maar andere devices zoals een pi zonder toetsenbord, muis, en scherm is weer een lastig verhaal.
Je kan devices ook van de app een schop reconnect geven

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rgarretsen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q2csGy4UlkT-t9DIixv_j39cGD4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8KoTPSBlWMZSRzAnhBlmyoUA.jpg?f=fotoalbum_large

Hier mooi alles op de vliering gegooid waar toch nooit iemand komt.

En idd, de 1gig backplane op de udm pro en SE is gewoon gewoon mager waardoor je nog steeds een degelijke switch nodig hebt.

Pagina: 1 ... 142 ... 327 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.