Vaevictis_ schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:42:
@
nero355
Het gaat dus om een managed switch in de woonkamer en een Edgerouter 12P welke met 1 UTP kabel verbonden zijn.
Bij KPN werkt dat (had ik voorheen) bij T-mobile niet dus ik heb nu een bridge gemaakt om het VLAN te routen maar heb dan geen LAN verkeer. Ik kan wel beide VLAN's laten bridgen maar dan kan de WAN interface geen DHCP request meer uitvoeren. Als ik het VLAN (300) weghaal werkt het wel. Als een suggestie hebt dan zou dat zeer welkom zijn!
Zijn ze bij T-Mobile nog niet aan het overstappen op Routed IPTV dan
Anyway...
Kan je niet de boel eerst splitten op een switch en daarna pas verdelen richting je router en andere switches
Switch 1 Poort 1 -> VLAN voor Internet -> EdgeRouter -> Switch 2 -> Internet VLAN
Switch 1 Poort 2 -> VLAN voor IPTV -> Switch 2 -> IPTV VLAN
Kan je gewoon zo doen met welke switches dan ook, zolang ze maar VLAN ondersteuning hebben en dus Managed Switches zijn

Cardinal schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:28:
Note:ik heb de laatste 2 cijfers veranderd in xx
Deze melding krijg ik elke ~6 minuten. Iemand een idee wat dit is?
Wat ik weet is dat
- Alle Ubiquiti apparatuur (Inwall, Switch 16Poe 2nd gen, UDM pro) starten met e0:63:da
- De switch geeft aan dat dit mac address op de poort van de UDM Pro zit.
- Ik ervaar geen enkel netwerk of internet probleem.
- Ik heb 2.4 en 5ghz gecombineerd in een SSID
Ik heb dat soort rommel ook weleens en volgens mij zijn het gewoon van die apparaten die random MAC addressen gebruiken en vaak waarschijnlijk ook nog eens van een Postbode/DHL koerier/enz. zijn die heel effe contact hebben met mijn netwerk voor de deur, want daar is er nog een heel klein beetje signaal over
Als het bij jou elke 6 minuten gebeurt dan kan het misschien een of ander apparaat bij de buren zijn
Zolang ze geen daadwerkelijk verkeer hebben veroorzaakt hoef je daar niet al teveel op te letten!
deepbass909 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:34:
Afgelopen weekend heb ik bij een vriend met een paar In-Wall's geplaats (1 gewone en 1 HD) en dat zijn best leuke dingetjes. Het voelt een beetje raar om een stekker aan de knijpen aan een kabel die in een inbouwdoos uitkomt, maar daarna is het slechts een kwestie van montageplaats op de muur schroeven, de AP aansluiten en het werkt. Enige nadeeltje is wel dat de standaard schroefjes van een Nederlandse inbouwdoos eigenlijk een te kleine kop hebben om plaat echt goed vast te zetten (de schroefjes trekken zichzelf door het kunststof heen), waardoor ze niet heel vast lijken te zitten. Je krijgt er wel beter passende schroeven bij, maar die hebben een andere diameter/schroefdraad dan wat in Nederland gebruikelijk is en zijn dus niet bruikbaar...
Ik heb gewoon de schroeven die al in de telefoonaansluiting zaten hergebruikt, maar op één plek waren die tekort dus dat werd inderdaad effe een rit naar de Gamma/Praxis/enz.

Als ik 3 jaar terug had geweten dat deze bestonden, had ik ze hier in huis ook geplaatst, vooral de HD-versie's met 4 LAN-poorten is ideaal.
Of via PoE een 8 poorts switch erachter hangen

Ze zijn alleen wel wat doorgeschoten in de verpakking van de HD... Onder in het doosje zat een wit schuimen insert waarin ieder schroefje individu in gestoken zat, ipv het standaard ziplock zakje met schroefjes.

Raar...
Mijn In Wall "Lite/Basic" modellen hadden gewoon het ziplock zakje met daarin de schroeven erbij zitten

lapino schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:10:
Hebben op de slaapkamers ook UTP aansluitingen, maar quasi alle toestellen werken op wifi. Zitten met één of andere storing, afstanden zijn relatief klein maar bijv in badkamer is wifi signaal soms belabberd terwijl (rechte) afstand naar access point amper 5m is. Beton/staal/dunno. Zitten nu eigenlijk met 1 access point in living met eigen wifi id, één op slaapkamer ouders (ook met eigen wifi id) én dan nog eens in poolhouse ook aparte router met eigen wifi id. Niet ideaal dus. Constant switchen.
Ik heb weleens het volgende gehoord en kan er nog steeds niet bij dat zoiets mogelijk is :
- Een simpel, wat groter, Nederlands huis.
- Een zolder waarop overal WiFi ontvangst is.
- Totdat je één kamer binnenloopt op die zolder en er dus meteen bij de deur alle ontvangst in één keer wordt geblokkeerd, zelfs als die deur open is!
De waarschijnlijke reden, maar nog steeds best wel raar : De metalen omlijsting van die deur die als een
Kooi van Faraday werkt als het ware!
Maar...
Waarom gaat het signaal dan niet gewoon door één van de overige muren heen

Geen idee!

Emiel L schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:39:
De AP buiten lijkt dat op één of andere manier niet te accepteren; als ik die op VHT80 zet verbinden clients er wel mee, maar er komt geen zinnige data over de verbinding. Ik zie ook ontzettend veel retransmits in de statistieken op zo'n moment.
Dus mijn vraag is, ondersteunt de mesh VHT80? Wat kan ik doen om dit te troubleshooten? Mis ik iets heel simpels?
De AC Mesh wel effe in Outdoor Mode gezet ? Misschien maakt dat nog wat uit qua detectie van kanalen en dergelijke ?!
Die van mijn werkt in ieder geval prima op VHT80 en op DFS kanalen in Outdoor Mode
[
Voor 6% gewijzigd door
nero355 op 02-06-2020 15:47
]