Hiya all,
Ik heb hier een Ubiquiti Unifi setup(je) bestaande uit:
- UniFi Switch 8 POE-60W
- UniFi Security Gateway 3P
- UniFi AP-AC-Lite
De set is aangesloten op een T-Mobile mediaconverter met een 1Gbit glasvezelverbinding.
De switch porten zijn alsvolgt ingesteld;
1 - Fiber Trunk ( T-Mobile MediaConverter VLANs 100, 300, 640)
2 - WAN Trunk (Unifi Gateway WAN poort)
3 - LAN Trunk (Unifi Gateway LAN poort)
4 - Een domme switch (LAN/LAN)
6 - ITV/LAN (naar Netgear Switch) voor televisie en internet in de woonkamer.
8 - Unifi AP Lite (POE).
Alles werkt in principe perfect, echter wil ik een extra SSID configureren die specifiek voor Gasten bedoeld is en een IP-Adres krijgen binnen een aparte VLAN. Ik heb getracht om dit functionerend te krijgen door de stappen te volgen zoals Crosstalk Solutions deze toont.
Echter krijg ik na het volgen van die video-tutorial geen IP-Adres van de DHCP. Als ik handmatig een ip-adres instel binnen de gestelde range, is er alsnog geen internet toegang ook zijn de IP-Adressen van de USG, Switch en AP nog altijd onbereikbaar.
Weet (of heeft) iemand een idee wat het mogelijk zou kunnen zijn en hoe ik alsnog een extra SSID kan configureren die als Guest-network fungeert?
------
Voor het Gast netwerk maak ik gebruik van VLAN 99;
Unifi Controller: Netwerk -> Guest Network

Unifi Controller: Draadloze Netwerken -> Guest (OpenXS) SSID
Ik heb hier een Ubiquiti Unifi setup(je) bestaande uit:
- UniFi Switch 8 POE-60W
- UniFi Security Gateway 3P
- UniFi AP-AC-Lite
De set is aangesloten op een T-Mobile mediaconverter met een 1Gbit glasvezelverbinding.
De switch porten zijn alsvolgt ingesteld;
1 - Fiber Trunk ( T-Mobile MediaConverter VLANs 100, 300, 640)
2 - WAN Trunk (Unifi Gateway WAN poort)
3 - LAN Trunk (Unifi Gateway LAN poort)
4 - Een domme switch (LAN/LAN)
6 - ITV/LAN (naar Netgear Switch) voor televisie en internet in de woonkamer.
8 - Unifi AP Lite (POE).
Alles werkt in principe perfect, echter wil ik een extra SSID configureren die specifiek voor Gasten bedoeld is en een IP-Adres krijgen binnen een aparte VLAN. Ik heb getracht om dit functionerend te krijgen door de stappen te volgen zoals Crosstalk Solutions deze toont.
Echter krijg ik na het volgen van die video-tutorial geen IP-Adres van de DHCP. Als ik handmatig een ip-adres instel binnen de gestelde range, is er alsnog geen internet toegang ook zijn de IP-Adressen van de USG, Switch en AP nog altijd onbereikbaar.
Weet (of heeft) iemand een idee wat het mogelijk zou kunnen zijn en hoe ik alsnog een extra SSID kan configureren die als Guest-network fungeert?
------
Voor het Gast netwerk maak ik gebruik van VLAN 99;
Unifi Controller: Netwerk -> Guest Network

Unifi Controller: Draadloze Netwerken -> Guest (OpenXS) SSID

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2020 12:38 . Reden: Afbeeldingen Wireless (Guest SSID) & Gast-netwerk toegevoegd. ]