Dit is geen goede uitleg ervan :
uPNP (Secure mode enabled, NAT Port mapping enabled) kan overal aan behalve op het gasten netwerk en/of andere netwerken als je een Playstation, Xbox of andere consoles in huis hebt die dit nodig hebben.
Verder :
Voor de 5Ghz band hou je channel width: HE80 aan en kanaal: 36, 44 of 48 (alles boven 48 kan tijdelijk worden gestopt bij radar systemen van vliegverkeer!), transmit power op HIGH
Je moet dan gewoon de DFS kanalen vermijden en dat staat er netjes naast vermeld!
Daarnaast is het niet zo extreem over het algemeen en is het eerder wat anders dan vliegverkeer dat ervoor zorgt dat je WiFi plat gaat : Weerradar, Tijd sync signaal, enz.
Dit zou ik ook nooit zomaar aanraden :
Bij de WAN instellingen (je internet aansluiting dus) raden wij aan om NextDNS of Cloudflare DNS te gebruiken als DNS servers!
Gewoon lekker de DNS Servers van je ISP gebruiken als je geen zin hebt om zelf je DNS te hosten
Bij de afbeeldingen :
- Wireless Uplink kan in principe uit als je er niks mee doet!
Scheelt ook weer eventuele STP meldingen
Verder kon die hele "Uplink Connectivity Monitoring" toestand gewoon uit geloof ik...
- Er mist nog een hele sloot aan Advanced Settings en waar je het vinkje moet zetten om die überhaupt te kunnen zien!
Daarnaast zou ik echt iedereen van harte aanraden om :
- Dat standaard LAN naar Management VLAN om te gooien.
- Eigen netwerk in een nieuw VLAN aan te maken vanaf VLAN 10.
- Alle UniFi apparaten een Static IP te geven in het Management VLAN subnet met Static DHCP Mappings op basis van MAC adres als Backup.
- Van apps af te blijven en dat hele Bluetooth gebeuren te skippen tijdens het opzetten!
En natuurlijk al je Clients een leuk icoontje te geven :
[
Voor 4% gewijzigd door
nero355 op 18-09-2021 17:49
]