Provider onafhankelijk wifi netwerk huis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:03
Update:
Ik ga 3x Ubiquiti UniFi 6 Lite kopen voor in mijn huis. Ik zoek nu alleen nog een goede POE switch voor in de meterkast om deze met elkaar in een netwerk te verbinden. Mogelijk wil ik ook Ubiquiti camera's later, die hebben 802.3af nodig

Ik zoek een?
ik wil een stabiel netwerk in een huis uit 2014, dat we vanaf zolder naar de achtertuin op de begane grond kunnen lopen zonder daarbij een onderbreking of storing in bijvoorbeeld een videogesprek te ervaren

Wat is je budget?
ik wil toch wel onder de 1.000 euro blijven, met het idee dat ik de komende 10 jaar klaar ben voor alles (meer draadloze devices, netwerk opslag etc)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk is niet belangrijk. Vooral een voorkeur voor veiligheid, betrouwbaarheid en gemak. Dus geen hardware waarvan ik elk half jaar de stroom vanaf moet halen voor een reset.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
In de meterkast komt Coax binnen en daar komt de Ziggo router te staan voor de tv. Dit wifi netwerk hiervan gebruik ik liever niet. Er loopt een netwerk kabel naar de woonkamer (bij de tv, dus ook paar meter van de achterdeur) en eentje naar een slaapkamer op de eerste verdieping. Die is momenteel in gebruik voor een kabel die (buiten de muur om) naar zolder loopt. Het liefst plaats ik in deze slaapkamer dus een apparaat waar ik wifi mee krijg + waar ik de label naar zolder in kan doen.

Probleempje voor de eerste verdieping is wel dat het signaal van de wifi ook in de andere slaapkamer goed moet zijn, terwijl er een badkamer tussen zit...

[ Voor 8% gewijzigd door President op 18-09-2021 19:56 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:13
Ik snap je punt, want als je Ziggo modem het begeeft, sta je mooi te koekeloeren met je Philips Hue, Sonos of andere domotica, even los van of deze internet nodig hebben.

Persoonlijk ben ik erg fan van Ubiquiti. Voor dit budget heb je 3 a 4 access points a 80 eu. Een mooie 16 of 24 poorts switch met power over ethernet en een dream machine/gateway ineen.

edit: dat ziet er dan zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9VlgrWE9l7J_xYW2cRuQmR538uo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2kWkRLlRFcF46NWgf88h21C4.png?f=user_large

Je krijgt inzichten in de kwaliteit en met name wifi 'experience' van je netwerk. De schoteltjes hebben ingebouwde intelligentie om op wifi kanalen te gaan zitten die het minst gebruikt worden in de omgeving.

Ik heb echt super kwaliteit netwerk en heb zelden tot nooit de boel moeten herstarten.

[ Voor 47% gewijzigd door loewie1984 op 16-09-2021 21:42 ]

discogs

• President
loewie1984 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 21:37:
Ik snap je punt, want als je Ziggo modem het begeeft, sta je mooi te koekeloeren met je Philips Hue, Sonos of andere domotica, even los van of deze internet nodig hebben.

Persoonlijk ben ik erg fan van Ubiquiti. Voor dit budget heb je 3 a 4 access points a 80 eu. Een mooie 16 of 24 poorts switch met power over ethernet en een dream machine/gateway ineen.

[Afbeelding]

Je krijgt inzichten in de kwaliteit en met name wifi 'experience' van je netwerk. De schoteltjes hebben ingebouwde intelligentie om op wifi kanalen te gaan zitten die het minst gebruikt worden in de omgeving.

Ik heb echt super kwaliteit netwerk en heb zelden tot nooit de boel moeten herstarten.
Ik gebruik Hue al en heb straks ook allemaal rolluiken welke middels een Somfy TaHoma® switch bijvoorbeeld bedienbaar zouden kunnen worden gemaakt met de telefoon ipv losse afstandsbedieningen. Ik zie daar nu nog weinig heil in, maar ik wil het wel kunnen... Zou balen zijn als ik nu wat tientjes zou besparen, om het over 3 jaar te moeten vervangen voor iets anders.

• Tweakez
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online

[Afbeelding]

Ik kan dit wel staven. Misschien nog een 5e access point erbij voor in de tuin (afhankelijk van formaat tuin). Heb zelf ook Ubiquiti draaien thuis en echt, grandioos :)

Automatische meldingen voor Marktplaats en 2dehands? MarktAlert.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:24
President schreef op donderdag 16 september 2021 @ 22:13:
en heb straks ook allemaal rolluiken
offtopic:
Is @President Brabander?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaemonReem
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-09 21:50
Ubiquiti heb ook altijd veen positieve geluiden over gehoord. Ik draai zelf een Aimesh systeem van Asus, en ben er tot nu toe ook erg tevreden over! In 2 jaar heb ik hem nu 1 keer moeten resetten, wat hoogstwaarschijnlijk met iets van een stroomstoring te maken had. Ik heb de Asus 68u routers, drie stuks zodat elke verdieping een heeft. Overal fatsoenlijk 5GHz bereik.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Neen, zijn rolluiken dan typisch Brabants? Ik vind de 'houdoe' wel schattig trouwens :)
Persoonlijk ben ik erg fan van Ubiquiti. Voor dit budget heb je 3 a 4 access points a 80 eu..
Als ik merk: Ubiquiti kijk dan zou dat qua prijs neer moeten komen op pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)
Wat mij dan opvalt is dat die hardware al uit 2015 komt, is dat niet weg oud? Ik zou ook nooit een laptop van 6 jaar oud kopen... Ook heb ik eerder over wifi 6 gehoord, die lijkt niet ondersteund te worden? Heb ik dan geen 'nieuwere' AP nodig?
Tweakez schreef op donderdag 16 september 2021 @ 22:16:
[...]

Ik kan dit wel staven. Misschien nog een 5e access point erbij voor in de tuin (afhankelijk van formaat tuin). Heb zelf ook Ubiquiti draaien thuis en echt, grandioos :)
Tuin is maar 10 meter diep ofzo, dus ik neem aan dat een AP bij de tv (op 3-4 meteen afstand van de achterdeur) dat wel zou moeten redden?
DaemonReem schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 04:32:
Ik heb de Asus 68u routers, drie stuks zodat elke verdieping een heeft. Overal fatsoenlijk 5GHz bereik.
Ja, ik heb al wel door dat ik mijn 2.4 en 5GHz netwerk een andere naam van geven. In mijn huidige huis hebben ze dezelfde naam, maar ik merkte dat o.a. de tablet van mijn zoon daar niet goed mee om ging en vaak de verbinding verloor :). Tv, laptops en telefoons kunnen volgens mij allemaal prima op 5GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

[Afbeelding]

Aanrader dat Ubiquiti. Kost je even een klein fortuin maar het werkt tot nu toe zeer stabiel en snel hier thuis. Interface is ook prettig. Geen spijt gehad en heb nu overal in huis fatsoenlijke dekking en de volledige snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Komende 10 jaar in ieder geval WiFI-6 lijn van Ubiquiti pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:47
Hier ook Ubiquiti in huis na jaren problemen gehad met de WIFI dekking op bepaalde plekken zoals zolder. In het nieuwe huis gelijk op elke verdieping een Ubiquiti UniFi AP-AC-PRO opgehangen en minimale rssi signaal ingesteld en werkt al 2 jaar vlekkeloos.

Nog nooit een vastlopende accespoint gehad dat ik het moest rebooten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:13
[b]President schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 06:11:
Wat mij dan opvalt is dat die hardware al uit 2015 komt, is dat niet weg oud? Ik zou ook nooit een laptop van 6 jaar oud kopen... Ook heb ik eerder over wifi 6 gehoord, die lijkt niet ondersteund te worden? Heb ik dan geen 'nieuwere' AP nodig?
Mjah, mijn AP's zijn idd al zo oud en van deze productlijn. Allemaal leuk en aardig Wifi 6, als het ontvangende apparaat het niet kan verwerken dan heeft het ook geen zin om zoveel data te verzenden. En Wifi6 heeft een theoretische snelheid van 9.6 Gbps er is geen 1 apparaat in huis / consumentenwise dat die throughput nodig heeft, los nog eens van dat als je internet verbinding maar 300mbit doet je er dus ook geen klap aan hebt.

En voor mij is wifi casual voor mobiele apparaten zoals iPad's, telefoons, chromecast en sonos. En af en toe eens thuiswerken aan de keukentafel. De rest is allemaal bedraad in huis.

Maar als je toekomstbestendig wilt zijn, dan pak je wifi6, je kan nu ook gewoon voor de goedkopere wifi AP's kiezen en als je ooit tegen de beperkingen van deze apparaten aanloopt upgraden wanneer het zin heeft. De technologie staat niet stil, dan koop je over 5 jaar wifi7 of wifi8.

discogs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• robertnld
  • Laatst online: 01-06 21:57
Unifi is top. Je krijgt een stabiel en goed beheerbaar netwerk met veel functionaliteiten. De apparaten kunnen jaren mee. Maar Unifi heeft een groot nadeel! Uiteindelijk wil je alles van Unifi want,
  • dan is alles via een applicatie te beheren
  • de meterkast heeft allemaal prachtige witte apparaten
  • je hebt 's nachts prachtige sfeerverlichting van de access points
  • je steeds opnieuw en opnieuw jouw Unifi ervaring in het forum kan delen
Ik krijg thuis alleen wel steeds meer moeite om de business case voor nog een Unifi apparaat te maken. Hoewel "ik word er erg blij van" nog steeds impact heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Vorkie schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 07:17:
Komende 10 jaar in ieder geval WiFI-6 lijn van Ubiquiti pakken.
Bedoel je nu kijken of die er is? Of over 10 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Arn0uDz schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 07:19: Ubiquiti UniFi AP-AC-PRO opgehangen.
Die zijn wat duurder dan de 'basis'. Helemaal prima natuurlijk. Ik denk dat ik daar dan 3 van neem, of moet ik er ook één in de meterkast als ik de Ziggo modem in bridge laat zetten?

En kan ik bij die op de eerste dus netwerk kabel voor ontvangst inpluggen en heeft die een tweede poort om de kabel naar zolder toe van internet te voorzien? Of gaat er dan teveel data doorheen (wifi internet van eerste verdieping verwerken + internet 'doorsturen' naar de ubiwuiti op zolder?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
robertnld schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 09:20:]
• je hebt 's nachts prachtige sfeerverlichting van de access points
Hmm, dat is wel erg vervelend voor in de slaapkamer. Geven ze zoveel licht? We hebben juist rolluiken omdat we het helemaal donker willen hebben...

[ Voor 11% gewijzigd door President op 17-09-2021 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Er is nu een WiFi 6 lijn, dus als je kiest voor UniFi, neem dan deze nieuwste versie:-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
Vorkie schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:25:
Er is nu een WiFi 6 lijn, dus als je kiest voor UniFi, neem dan deze nieuwste versie:-)
Dus
pricewatch: Ubiquiti UniFi 6 Lite
Voor 1e verdieping en zolder

En
pricewatch: Ubiquiti UniFi 6 Long-Range
Voor beneden, zodat de zolder het goed doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
President schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:49:
[...]

Dus
pricewatch: Ubiquiti UniFi 6 Lite
Voor 1e verdieping en zolder

En
pricewatch: Ubiquiti UniFi 6 Long-Range
Voor beneden, zodat de zolder het goed doet
LR zou ik niet kopen, daar is de use-case erg minimaal voor.

Met de LITE ga je ver genoeg komen :)

Liever een LITE extra dan een LR.

Woonkamer, halzijde
Overloop - midden
Zolder - contra hangen van de beneden (dus als beneden meer achter hangt, hang je hem op zolder meer naar de voorkant.

Mocht je de tuin ook willen dekken, daar is nog niet echt een WiFI-6 voor, anders dan de PRO (die je beschut kan hangen)

Daarnaast kijken voor de UDM of een Cloudkey Gen2, zo kan je ze mooi beheren, bedenk hier gelijk mee of je eventueel de camera/ beveiligingslijn wilt, want dan kan je naar de UDM Pro, waar ook gelijk Unifi Protect op draait.

[ Voor 11% gewijzigd door Vorkie op 17-09-2021 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:47
President schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:21:
[...]

Die zijn wat duurder dan de 'basis'. Helemaal prima natuurlijk. Ik denk dat ik daar dan 3 van neem, of moet ik er ook één in de meterkast als ik de Ziggo modem in bridge laat zetten?

En kan ik bij die op de eerste dus netwerk kabel voor ontvangst inpluggen en heeft die een tweede poort om de kabel naar zolder toe van internet te voorzien? Of gaat er dan teveel data doorheen (wifi internet van eerste verdieping verwerken + internet 'doorsturen' naar de ubiwuiti op zolder?)
Ik heb persoonlijk niks in de meterkast qua accespoints, lekker in de woonkamer op het plafond gedaan. Er zitten op de AC PRO wel 2 RJ45 mogelijkheden maar of het voor doorlussen geschikt is weet ik niet i.v.m. PoE.
President schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:23:
[...]

Hmm, dat is wel erg vervelend voor in de slaapkamer. Geven ze zoveel licht? We hebben juist rolluiken omdat we het helemaal donker willen hebben...
Dit is overigens gewoon een optie die je via de controller kan uitzetten, ik heb verlichting standaard uitstaan bij alle 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:41
Unifi, maar mogelijk nog even wachten (als je er 10 jaar er wil doen) tot je alles 2,5gbit en Wifi-6 kan kopen?
Je provider blijft altijd je SPOF trouwens, maar dit is iig 'provider onafhankelijk' in de zin van dat je alles zelf beheert, en je niet afhankelijk bent van apparatuur van de provider, op mogelijk een modem na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:25

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Wachten op techniek die 10 jaar blijft bestaan, heeft gewoon geen zin.

Voordeel van Unifi is dat je eenvoudig AP's kunt vervangen die je met 1 klik in je netwerk opneemt en niets hoeft te wijzigen.

De lampjes van de APs kunnen eenvoudig uit en staan ook uit bij mij.

Het verschil tussen de LITE en PRO merk ik eigenlijk niet. Ik heb, want ik ben tweaker :) , gegaan voor een LITE, PRO and LR.

@Arn0uDz Doorlussen werkt inderdaad. Op de doorlus zit dan geen PoE, maar wel gewoon Gbit netwerk.

In praktisch opzicht doen ze gewoon hetzelfde.

[ Voor 10% gewijzigd door Hann1BaL op 17-09-2021 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Vorkie schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:18:
[...]

LR zou ik niet kopen, daar is de use-case erg minimaal voor.

Met de LITE ga je ver genoeg komen :)

Liever een LITE extra dan een LR.

Woonkamer, halzijde
Overloop - midden
Zolder - contra hangen van de beneden (dus als beneden meer achter hangt, hang je hem op zolder meer naar de voorkant.

Mocht je de tuin ook willen dekken, daar is nog niet echt een WiFI-6 voor, anders dan de PRO (die je beschut kan hangen)

Daarnaast kijken voor de UDM of een Cloudkey Gen2, zo kan je ze mooi beheren, bedenk hier gelijk mee of je eventueel de camera/ beveiligingslijn wilt, want dan kan je naar de UDM Pro, waar ook gelijk Unifi Protect op draait.
Kijk, dat is dan weer interessant want ik zou uiteindelijk wel een camera systeem willen hebben.

Één voor, dicht bij de meterkast. Dan kan ik via poe dus gewoon in de switch kunnen prikken.

De ander wilde ik achter hebben, enige nadeel is dat ik daar maar één internet punt heb zitten die ik al nodig heb voor de LITE. Daar de camera inpluggen gaat hem dus niet worden :-).

Dingen zoals in het plafond gaat hem allemaal niet worden. In ga niet in de beton muren frezen voor nieuwe kabels, huis is uit 2015 en de schilders zijn al bezig met alle muren verven en behangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:10

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

President schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 12:08:
[...]

Kijk, dat is dan weer interessant want ik zou uiteindelijk wel een camera systeem willen hebben.

Één voor, dicht bij de meterkast. Dan kan ik via poe dus gewoon in de switch kunnen prikken.

De ander wilde ik achter hebben, enige nadeel is dat ik daar maar één internet punt heb zitten die ik al nodig heb voor de LITE. Daar de camera inpluggen gaat hem dus niet worden :-).

Dingen zoals in het plafond gaat hem allemaal niet worden. In ga niet in de beton muren frezen voor nieuwe kabels, huis is uit 2015 en de schilders zijn al bezig met alle muren verven en behangen.
Sommige ubiquiti access points hebben meerdere ethernet poorten als 'bridge', waarbij je daar je camera ook in kan pluggen. Eventueel is een https://www.wifishop.nl/ubiquiti-unifi-ap-wall/pid=51952 ook een optie (maar weliswaar nog geen wifi-6 beschikbaar).

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HopNotch
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:48
Ik gebruik ook unifi en werkt top. 1 centrale switch waar alle wand aansluitingen direct op uitkomen + 3 accesspoints.

Even off-topic. Mocht je nog rolluiken gaan aanschaffen en je wil wat gaan doen met home automation.
Ga dan voor "domme" somfy motoren (oximo geloof ik) en zet er of een wifi of een zwave module tussen die het rolluik aanstuurt. wanneer je kiest voor het IO protocol van somfy ben je gebonden aan de tahomabox. wat duur is en een extra controller in je huis brengt.

Met rolluiken op wifi of zwave en je verlichting op Hue kun je deze centraal aansturen met bijvoorbeeld home-assistant of domoticz.

En ja tahoma is te koppelen met home-assistant maar dat verloopt altijd via de cloud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-10 11:17

RVW

DaemonReem schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 04:32:
Ubiquiti heb ook altijd veen positieve geluiden over gehoord. Ik draai zelf een Aimesh systeem van Asus, en ben er tot nu toe ook erg tevreden over! In 2 jaar heb ik hem nu 1 keer moeten resetten, wat hoogstwaarschijnlijk met iets van een stroomstoring te maken had. Ik heb de Asus 68u routers, drie stuks zodat elke verdieping een heeft. Overal fatsoenlijk 5GHz bereik.

Succes!
Heb sinds een half jaar precies hetzelfde staan. 3x RT-AC68U, 1 per verdieping, met Aimesh (wel bekabeld verbonden). Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinuz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:09
Hier ook een unifi fan. Als het geen haast heeft zou ik wel nog even wachten op de udm pro se. Die router heeft een ingebouwde Power over Ethernet switch en dat scheelt je dus een apparaat in de meterkast. Hij is momenteel in early access (maar niet op voorraad) in de Europese Ubiquity webwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
sinuz schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 19:17:
Hier ook een unifi fan. Als het geen haast heeft zou ik wel nog even wachten op de udm pro se. Die router heeft een ingebouwde Power over Ethernet switch en dat scheelt je dus een apparaat in de meterkast. Hij is momenteel in early access (maar niet op voorraad) in de Europese Ubiquity webwinkel.
Hoe lang moet ik dan wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinuz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:09
Als early access product is hij binnen een paar weken wel weer op voorraad verwacht ik. Mocht je die route kiezen kan je je e-mail op de website achterlaten voor een voorraadnotificatie.

Het moment dat ze besluiten dat hij volwassen genoeg is om de early access uit te mogen is redelijk onvoorspelbaar: dat kan over een week zijn of over een half jaar. Heb met de aanschaf van mijn udm pro een paar maanden gewacht tot hij uit de early access fase was.

• President
sinuz schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 19:17:
Ik ga geen maanden wachten om internet thuis te hebben.
Ziggo komt volgende week een netwerkkabel in de woonkamer vervangen voor een coax kabel (en het installeren van de modem in de meterkast, vorige bewoners hebben altijd glasvezel gebruikt), zodat daar de televisie op wordt aangesloten. Hij kan dan eventueel ook een wifi scan doen, dus dan wil ik eigenlijk alles 'werkend' hebben.
Een mooie 16 of 24 poorts switch met power over ethernet en een dream machine/gateway ineen.
Ik ga dus kopen:
- 3x pricewatch: Ubiquiti UniFi 6 Lite (zolder, eerste verdieping, begane grond), hier goedkoopst, geen idee of ik deze dan ook nodig heb

Ik heb dan alleen nog een 'switch met power over ethernet' nodig. Welke dat is maakt mij niet uit, als die maar werkt. Die Dream Machine heeft wisselende recenties en is wel erg duur? Maar als het het waard is dan vind ik het prima om eenmalig te betalen hoor. Ik heb dan straks die 3x ubiquiti + philips hue + nog paar open poorten. Bij die laatste vraag ik het mij alleen af, want ik zag even snel maar 4 netwerkkabels in de meterkast en zag beneden 2x 2 RJ45 aansluitingen en ook boven 1x 2 RJ45 aansluitingen? Geen idee dus of er bij een 2 RJ45 wanddoos twee losse netwerkkabels aangesloten zijn? Of kan dat er ook maar 1 zijn?

En dan zou ik in de toekomst dus makkelijk buiten camera's kunnen installeren en aansluiten op die switch + netwerk opslag, etc. (al is dat laatste wel wat veel voor in de meterkast, dus dat is weer een zaak voor later)

Maargoed, enig idee hoe ik in de Pricewatch een filter zet op switch met power over ethernet? En eentje die 'gewoon' in de meterkast kan worden bevestigd aan de muur, ik heb geen rack staan (of hoe dat ook heet?)

[ Voor 22% gewijzigd door President op 18-09-2021 16:22 ]

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
President schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 15:47:
[...]

Ik ga geen maanden wachten om internet thuis te hebben.
Ziggo komt volgende week een netwerkkabel in de woonkamer vervangen voor een coax kabel (en het installeren van de modem in de meterkast, vorige bewoners hebben altijd glasvezel gebruikt), zodat daar de televisie op wordt aangesloten. Hij kan dan eventueel ook een wifi scan doen, dus dan wil ik eigenlijk alles 'werkend' hebben.
Waarom dan niet gewoon gelijk alles via ziggo doen en daar een set acces points aanvragen en ook gelijk laten installeren door de monteur?
Die AP's van ziggo hebben prima recensies.

Scheelt niet alleen een hele klap geld maar is waarschijnlijk ook makkelijker. Daarnaast zijn ze ook prima bij de volgende provider te gebruiken.

don't mind me

• President
Pindakaas schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 17:58:
[...]

Waarom dan niet gewoon gelijk alles via ziggo doen en daar een set acces points aanvragen en ook gelijk laten installeren door de monteur?
Die AP's van ziggo hebben prima recensies.

Scheelt niet alleen een hele klap geld maar is waarschijnlijk ook makkelijker. Daarnaast zijn ze ook prima bij de volgende provider te gebruiken.
Ik heb een AP van Ziggo gekocht vorig jaar en in bridge gezet (geloof dat het zo heet) om dezelfde naam te krijgen als beneden.

Teveel ellende mee gehad, dus mezelf voorgenomen om niet weer afhankelijk te zijn van Ziggo hardware (op de router/modem in de meterkast na)... En dan heb ik volgend jaar een andere provider en mag ik ook weer de naam van mijn netwerk gaan veranderen, etc. Vandaar dat ik liever gewoon na de hardware van de provider een eigen installatie heb waar de rest op aangesloten is :)

• President
rgarretsen schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 19:48:
Zelf ook een UDM gehad voordat ik upgrade naar een UDM Pro

UDM staat nu lekker bij een kennis in het appartement, perfecte dekking, sneller dan de meuk die je van je provider krijgt. Er is zeker wel een markt voor deze instap in Unifi omgeving.

En met de UDR kan je gelijk makkelijk 2 cams aansluiten.
Kan je op de UDM geen camera's aansluiten dan? Al heb je op de UDR natuurlijk wel meer poorten vrij!

Ik ben nu zelf toevallig bezig met het kiezen voor een netwerk in mijn nieuwe huis (Provider onafhankelijk wifi netwerk huis) en kwam uiteindelijk ook op Ubiquiti uit. Ik denk dat ik maar meteen voor de wifi6 variant ga, wel zo verstandig en toekomst bestendig denk ik. Al is de vorige generatie zonder wifi6 ook nog goed...

Ik heb dan ook een switch nodig. Met een stuk of 3 AP's + 1 Philips hue zit ik al op 4 poorten. Neem ik daar nog later netwerk opslag bij dan zit ik al op 5. Wil ik twee camera's in huis (Poe) dan zit ik al op 7 poorten...

Dus die UDM lijkt dan al snel te weinig poorten te hebben.

Ik zit nu alleen na te denken welke switch. De camera's hebben 802.3af nodig, geen idee of ik de Lite's daar ook van stroom mee kan voorzien en of een UDR dan voor mij de beste oplossing is. Hij lijkt vooral door en ik heb ook geen idee hoe ik hem in mijn meterkast moet gaan inbouwen... Hij lijkt meer voor een rack te zijn?.
Ik heb al een paar bedrijven in de buurt (leiden) gevraagd voor beveiligingscamera's, maar geen idee welk merk ze gebruiken en hoe ze die camera's willen gaan aansluiten zonder dat ik kabelgoten door mijn hele huis heb liggen.
xbeam schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 19:30:
Precies ze leven van hardware en niet van software. En hoe verkoop je hardware door iedereen gratis een domotica/led controller en camera recorder en door management systeem te geven. Iemand die 1 of 2 camera’s wil en deurbel wordt dood gegooid met Ring reclame en een camera boer adviseert hem hikvision maar daar moet een recorder bij kopen en bij ring moet online opslag bij kopen. )
In dat opzicht zou ik dus weer blij zijn met een bedrijf wat dit allemaal voor mij realiseert. Maar, dan kom je al snel bij prijzen uit. 3x lite 6 is iets van 390 euro. Een DM pro is al snel 400 euro. Dan komen er twee camera's bij van in totaal iets van 400 euro. Dan nog een opslag (geen idee wat, dus kan ook geen prijs noemen) en zit je dus zonder installatie en opslag voor de camera's al op 1200 euro. Al met al een prijzige verzameling, maar tegelijkertijd is het fijn als alles van hetzelfde merk is en op elkaar afgestemd is. Dan ben ik ook weer sneller over te halen voor een nieuwe deurbwl. Die hardware kan steeds worden uitgebreid natuurlijk. Tegelijkertijd heb ik geen zin in een cloud abonnement, dus vallen die Ring dingen al snel af :P

[ Voor 34% gewijzigd door President op 18-09-2021 20:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
Dat snap ik zeker. Maar de access points die ziggo verkoopt is gewoon een tp-link m4 deco set die je ook gewoon de winkel kan kopen en totaal provider afhankelijk is.

Heb er nu een paar opgezet voor familie en werkt echt super. Is in mijn ogen een valide optie om te overwegen. Ben je voor 100 euro klaar en geen gedoe.

don't mind me

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-09 12:50
De originele UDM heeft en geen POE, geen opslag en geen protect software. Tuurlijk zou je er een switch met POE en een NVR op kunnen aansluiten, en dan Camera's.

Maar als je dat allemaal al hebt, kun je beter 100 euro meer uitgeven aan een UDM pro (geen NVR van 300 euro meer nodig), en ergens in huis een rackje plaatsen met alles erin.

Kabels leggen is natuurlijk altijd een dingetje (hier in een oud huis helaas geen lege buizen of iets dergelijks) dus alles netjes langs de muren moeten doen.

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
President schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 20:10:

[...]

In dat opzicht zou ik dus weer blij zijn met een bedrijf wat dit allemaal voor mij realiseert. Maar, dan kom je al snel bij prijzen uit. 3x lite 6 is iets van 390 euro. Een DM pro is al snel 400 euro. Dan komen er twee camera's bij van in totaal iets van 400 euro. Dan nog een opslag (geen idee wat, dus kan ook geen prijs noemen) en zit je dus zonder installatie en opslag voor de camera's al op 1200 euro. Al met al een prijzige verzameling, maar tegelijkertijd is het fijn als alles van hetzelfde merk is en op elkaar afgestemd is. Dan ben ik ook weer sneller over te halen voor een nieuwe deurbwl. Die hardware kan steeds worden uitgebreid natuurlijk. Tegelijkertijd heb ik geen zin in een cloud abonnement, dus vallen die Ring dingen al snel af :P
Jij rekenent wel extreem duur
Uap 6 lite = € 86,- excl. BTW x3= €258,-
3G instant = € 29,- excl. BTW x2 =€58,-
CK2+ 1TB = 184,70 excl. BTW
US-8-150W = € 158,90 excl. BTW
——————————————————-som
€659.60 excl. BTW
——————————————————21%
798,116 Inclusief BTW

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
xbeam schreef op zondag 19 september 2021 @ 10:29:
[...]

Jij rekenent wel extreem duur
Uap 6 lite = € 86,- excl. BTW x3= €258,-
3G instant = € 29,- excl. BTW x2 =€58,-
CK2+ 1TB = 184,70 excl. BTW
US-8-150W = € 158,90 excl. BTW
——————————————————-som
€659.60 excl. BTW
——————————————————21%
798,116 Inclusief BTW
De pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 150W PoE+) blijkt volgens de reviews wel regelmatig snel kapot te gaan en heeeeel heet te worden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb hier al jaren drie van die US8-150W dingen in gebruik en belast ze ook alle drie met PoE+ apparatuur. Ze worden wárm maar niet héét.

Je moet die dingen alleen niet gaan stapelen/stacken of in een krappe ruimte in bouwen, dan kunnen ze d'r warmte niet afdoende kwijt en gaan ze 'stuque'. Ik vind 't altijd wel grappig als ik plaatjes zie waarop mensen die dingen SU-PER netjes in een rack ingebouwd hebben zitten tussen een paar andere devices.... Vragen om ellende wat je dan doet.

Maarja, 't schijnt bij veel mensen belangrijker te zijn dat 't er netjes 'OCD A'like' uit ziet >:)

Ook switches met geforceerde koeling plaatst je altijd met er boven en er onder een 'blank plate' óf een Cable-Routing-Panel....

[ Voor 46% gewijzigd door Will_M op 19-09-2021 16:11 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:44
Will_M schreef op zondag 19 september 2021 @ 16:06:
Ik heb hier al jaren drie van die US8-150W dingen in gebruik en belast ze ook alle drie met PoE+ apparatuur. Ze worden wárm maar niet héét.

Je moet die dingen alleen niet gaan stapelen/stacken of in een krappe ruimte in bouwen, dan kunnen ze d'r warmte niet afdoende kwijt en gaan ze 'stuque'. Ik vind 't altijd wel grappig als ik plaatjes zie waarop mensen die dingen SU-PER netjes in een rack ingebouwd hebben zitten tussen een paar andere devices.... Vragen om ellende wat je dan doet.

Maarja, 't schijnt bij veel mensen belangrijker te zijn dat 't er netjes 'OCD A'like' uit ziet >:)

Ook switches met geforceerde koeling plaatst je altijd met er boven en er onder een 'blank plate' óf een Cable-Routing-Panel....
Volgens mij staat dat ook in de documentatie van heel wat UniFi apparatuur: niet stapelen / minimaal 1U vrij houden.

Overigens zelf een USW 8-150W in gebruik sinds januari 2017 en draait ook nog steeds als een zonnetje. Hangt wel met de oortjes aan de muur geschoeft in de kelder. Dus én ruimte voor te koelen en hangt in een koele ruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-10 11:14

Om en om plaatsen en voor aanvoer van frisse lucht zoiets gebruiken om genoeg koeling te hebben, heb mijn 8-150 gewoon aan de muur bevestigd btw.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

* Will_M bouwt voor z'n werk regelmatig 42U 19" rack's vól / op :)

Hier thuis hangen die USW-8-150 dingen overigens ook gewoon aan de muur met de UTP aansluitingen naar beneden zodat de warme lucht middels de koelopeningen aan de bovenkant er uit kan ontsnappen.

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 19-09-2021 18:50 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Comp User schreef op zondag 19 september 2021 @ 18:41:
Om en om plaatsen en voor aanvoer van frisse lucht zoiets gebruiken om genoeg koeling te hebben, heb mijn 8-150 gewoon aan de muur bevestigd btw.
LOL! :D _O_

Pak dan gelijk een volledig aluminium radiateur erbij van hetzelfde merk en waterkoel al je UniFi spulletjes! :9~ 8) _O- :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President

Ah, moet hier gewoon in de meterkast erbij. Is het dan wel aan te raden om een opening te maken in de meterkast voor frisse lucht?

Ik overweeg nu de volgende opstelling:

3x pricewatch: Ubiquiti UniFi 6 Lite

1x pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 150W PoE+)

Ik neem aan dat ik van Ziggo https://www.ziggo.nl/klan...n/wifi-modems/connect-box heb ontvangen (ga ik morgen even controleren).

Maar, ik mis dan nog volgens mij een router voor tussen de Ziggo en de switch? Ik heb nog wel een Ziggo tp-link C7 thuis staan, kan ik die tijdelijk in gebruik nemen als router?

Uiteindelijk wil ik namelijk 2 Poe camera's opnemen in het netwerk en opslag. Die ubi welke eerder werd genoemd zou dan als router kunnen dienen en mogelijk ook als opslag voor de camera's? Of heb ik dan nog steeds die key nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14:49
President schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:12:
[...]

Ah, moet hier gewoon in de meterkast erbij. Is het dan wel aan te raden om een opening te maken in de meterkast voor frisse lucht?

Ik overweeg nu de volgende opstelling:

3x pricewatch: Ubiquiti UniFi 6 Lite

1x pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 150W PoE+)

Ik neem aan dat ik van Ziggo https://www.ziggo.nl/klan...n/wifi-modems/connect-box heb ontvangen (ga ik morgen even controleren).

Maar, ik mis dan nog volgens mij een router voor tussen de Ziggo en de switch? Ik heb nog wel een Ziggo tp-link C7 thuis staan, kan ik die tijdelijk in gebruik nemen als router?

Uiteindelijk wil ik namelijk 2 Poe camera's opnemen in het netwerk en opslag. Die ubi welke eerder werd genoemd zou dan als router kunnen dienen en mogelijk ook als opslag voor de camera's? Of heb ik dan nog steeds die key nodig?
Als alternatief voor die switch kan je naar de 8 of 16 poorts met PoE kijken. Die zijn een stuk nieuwer en worden volgens mij lang niet zo heet.

pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch Lite 8 PoE

pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch Lite 16 PoE

Ventilatiegaten in een meterkast maken, mijn persoonlijke mening is dat je er dan gewoon te veel in hebt hangen als je dat nodig hebt.

Een paar posts terug noemde iemand al OCD. Prima als het er netjes uit ziet, maar het is en blijft een meterkast en geen datacenter.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Skynett schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:34:
[...]

Als alternatief voor die switch kan je naar de 8 of 16 poorts met PoE kijken. Die zijn een stuk nieuwer en worden volgens mij lang niet zo heet.

pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch Lite 8 PoE

pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch Lite 16 PoE

Ventilatiegaten in een meterkast maken, mijn persoonlijke mening is dat je er dan gewoon te veel in hebt hangen als je dat nodig hebt.

Een paar posts terug noemde iemand al OCD. Prima als het er netjes uit ziet, maar het is en blijft een meterkast en geen datacenter.
Die van jouw link heeft maar 4x Poe? Dan zou ik dus niet 2 camera's + 3 AP's eraan kunnen hangen?

Of ik moet dan dus 1 AP met een injector ding aansluiten aan het stroomnet?

Edit: die 16 heeft wel 8 Poe+. Dan blijft de helft van alle poorten daar wel leeg. Nadeel is maar 45W, terwijl 3x dat AP al 3x12W is... Dan gaan twee camera's erbij hem niet worden?

- 2x camera met Poe
- 3 AP's met Poe (of 4, geen idee of ik er nog een nodig ga hebben in de meterkast ivm locatie van andere AP beneden)

- Philips hue zonder Poe

Uiteindelijk iets aan netwerk opslag voor data
Uiteindelijk iets aan opslag voor de camera's
Uiteindelijk misschien een Tahoma voor de elektrische rolluiken

Hmm, het gaat vanzelf sneller als je er zo aan denkt... Terwijl ik momenteel in mijn Ziggo alleen een Philips hue + de tp-link C7 heb :-P.

[ Voor 24% gewijzigd door President op 19-09-2021 20:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
President schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:39:
[...]

Die van jouw link heeft maar 4x Poe? Dan zou ik dus niet 2 camera's + 3 AP's eraan kunnen hangen?

Of ik moet dan dus 1 AP met een injector ding aansluiten aan het stroomnet?

Edit: die 16 heeft wel 8 Poe+. Dan blijft de helft van alle poorten daar wel leeg. Nadeel is maar 45W, terwijl 3x dat AP al 3x12W is... Dan gaan twee camera's erbij hem niet worden?

- 2x camera met Poe
- 3 AP's met Poe (of 4, geen idee of ik er nog een nodig ga hebben in de meterkast ivm locatie van andere AP beneden)

- Philips hue zonder Poe

Uiteindelijk iets aan netwerk opslag voor data
Uiteindelijk iets aan opslag voor de camera's
Uiteindelijk misschien een Tahoma voor de elektrische rolluiken

Hmm, het gaat vanzelf sneller als je er zo aan denkt... Terwijl ik momenteel in mijn Ziggo alleen een Philips hue + de tp-link C7 heb :-P.
Welken camera’s wil je voeden? Ik heb hier de 16 Lite met 4 APs (6 Lite, AC Pro, InWall HD, U6 Mesh) en een flex g3 en verbruik maar 21,6W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Cloud_VII schreef op zondag 19 september 2021 @ 21:08:
[...]

Welken camera’s wil je voeden? Ik heb hier de 16 Lite met 4 APs (6 Lite, AC Pro, InWall HD, U6 Mesh) en een flex g3 en verbruik maar 21,6W
Camera's zijn nog niet gekozen. Maar pricewatch: Ubiquiti UniFi 6 Lite geeft bij de kenmerken een verbruik van 12W aan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloud_VII
President schreef op zondag 19 september 2021 @ 21:10:
[...]

Camera's zijn nog niet gekozen. Maar pricewatch: Ubiquiti UniFi 6 Lite geeft bij de kenmerken een verbruik van 12W aan...
Die waardes zijn erg overdreven

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oK2fTbCImkqFUB_0v72R3fzJAro=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WXoCO1xkr1mJCkk8hbLbrs5a.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Ah kijk, dat is mooi. Dan is die 16 dus prima!
Vraagje: waarom die bonte verzameling van verschillende AP's? Waarom niet gewoon allemaal dezelfde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:18
President schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:12:
[...]

Hier UDM-Pro, switch, Syno 1520+ en Ziggo unit in een krappe meterkast...en kom niet boven de 30 graden uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CHz3sTbIXcaNyt_MAPt708A1bic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v0DfQqMTGcXU5HE5Hv2A97id.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloud_VII
President schreef op zondag 19 september 2021 @ 21:19:
[...]

Ah kijk, dat is mooi. Dan is die 16 dus prima!
Vraagje: waarom die bonte verzameling van verschillende AP's? Waarom niet gewoon allemaal dezelfde?
Ik heb op elke laag een AP. Beneden waar ik het meest gebruik maak een U6 Mesh. Op 1e verdieping een 6 Lite. Daar maak ik enkel gebruik van Wifi met iPhones en soms iPad en zou een zwaarder AP overkill zijn. Op zolder een In Wall omdat ik daar ook met mijn iMac (thuis)werk en dus ook die bedraad kon aansluiten. De AC Pro hangt in de meterkast speciaal voor mijn G4 Deurbel. Dat AP heb ik nu ook al mijn IoT devices op draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Cloud_VII schreef op zondag 19 september 2021 @ 21:24:
[...]

Ik heb op elke laag een AP. Beneden waar ik het meest gebruik maak een U6 Mesh. Op 1e verdieping een 6 Lite. Daar maak ik enkel gebruik van Wifi met iPhones en soms iPad en zou een zwaarder AP overkill zijn. Op zolder een In Wall omdat ik daar ook met mijn iMac (thuis)werk en dus ook die bedraad kon aansluiten. De AC Pro hangt in de meterkast speciaal voor mijn G4 Deurbel. Dat AP heb ik nu ook al mijn IoT devices op draaien.
Dat is https://eu.store.ui.com/products/access-point-wifi-6-mesh-ea toch beneden? De Early Access? Wat voor een zwaars doet die beneden als ik mag vragen, aangezien je die overkill vindt voor boven gebruik en de lite dus niet genoeg zou zijn beneden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
President schreef op zondag 19 september 2021 @ 21:31:
[...]

Dat is https://eu.store.ui.com/products/access-point-wifi-6-mesh-ea toch beneden? De Early Access? Wat voor een zwaars doet die beneden als ik mag vragen, aangezien je die overkill vindt voor boven gebruik en de lite dus niet genoeg zou zijn beneden?
Beneden ben ik vaak met meerdere devices verbonden. Dus wilde daar een 4x4 AP. Heb daar de FlexHD vervangen voor de EA Wifi 6 variant inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Cloud_VII schreef op zondag 19 september 2021 @ 21:33:
[...]

Beneden ben ik vaak met meerdere devices verbonden. Dus wilde daar een 4x4 AP. Heb daar de FlexHD vervangen voor de EA Wifi 6 variant inderdaad.
Hmm, dan zou ik dus beter nog even een paar weken kunnen wachten op die om goed toekomst bestendig te zijn. Zonde om nu iets te kopen en daar over een paar weken 'spijt' van te hebben omdat die 'net niet goed genoeg is'.

Al kunnen die weken natuurlijk ook maanden zijn.. erg vervelend dit als je het graag in één keer goed wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
President schreef op zondag 19 september 2021 @ 21:37:
[...]

Hmm, dan zou ik dus beter nog even een paar weken kunnen wachten op die om goed toekomst bestendig te zijn. Zonde om nu iets te kopen en daar over een paar weken 'spijt' van te hebben omdat die 'net niet goed genoeg is'.

Al kunnen die weken natuurlijk ook maanden zijn.. erg vervelend dit als je het graag in één keer goed wilt doen.
De 6 Mesh is inderdaad een fijn AP. Ook Wifi 6 op 2.4 ghz. Ik merk een beter bereik en meer snelheid als ik buiten zit. Toen ik hem bestelde op 6 september was hij na paar uur uitverkocht en heb hem niet meer op voorraad gezien. Heel erg future proof is het ook weer niet. Want Wifi 6E komt er natuurlijk nog aan. Maar een upgrade hoeft niet veel te kosten. Heb mijn FlexHD nog voor 150 euro kunnen verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14:49
President schreef op zondag 19 september 2021 @ 21:37:
[...]
Welkom in de IT. Dit is kenmerkend, en je moet er gewoon van uit gaan dat er geen ideaal moment in de tijd is te vinden waarop je van alles het nieuwste kan bestellen.

Er is altijd weer wat nieuws om de hoek. 1 algemene tip die ik kan geven is om het zo goedkoop mogelijk te houden voor zaken waar de ontwikkelingen snel gaan, zoals AP's. (En ook de routers/controllers inmiddels, zoals UDM en de Pro en hun beider opvolgers) Liever drie of vier Lite's voor je hele huis dan een paar hele dure AP's. Want je kan het al snel bont maken met Unifi spul.

En wil je dan wat nieuws, dan is de schade niet zo groot.

Maar succes met het keuzetraject. Ergens is het ook gewoon erg leuk om allemaal uit te zoeken.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toxict
  • Laatst online: 09-10 13:18

Ik heb tegen de linkerkant aan (als je de switch van voren bekijkt) een 40mm Noctua fannetje geplaatst, die door de gaatjes lucht uit het apparaat zuigt....
Scheelde zomaar 20 graden

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Even terug komen op je kabel issue.
Waarom wacht je niet op de inwall 6 deze plaats op/in je wandcontactdozen en krijgt ook nog eens 4 extra netwerk poortje bij, dat scheelt misschien ook weer switch achter de tv,keuken ,slaap of werk kamer.

zoals ik het begrijp staan ze op de beta beta roll, het duurt nog wel maanden voor hier in winkels liggen maar het lost wel je kabel probleem op.

Het probleem is dat momenteel net in de transitie fase zit naar van WiFi 5 naar 6 wat op dit moment ook een aankoop strategie kan zijn is op Markplaats zo goedkoop mogelijk oude wifi 5 inwall’s of UAP’s kopen en dan waneer over een maand of 6 alle nieuwe wifi 6 modellen te koop en hopelijk binnen 12 maanden kinderziekte vrij zijn voor op plekken waar je WiFi 6 gewenst is beginning met upgrade.

Het is zo dat WiFi5 voor nu of 2 jaar te langzaam en al je oude apparaten waar WiFi 5 in zit sneller worden met WiFi 6 access points

[ Voor 64% gewijzigd door xbeam op 21-09-2021 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
xbeam schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 13:10:
Waarom wacht je niet op de inwall 6 deze plaats op/in je wandcontactdozen en krijgt ook nog eens 4 extra netwerk poortje bij, dat scheelt misschien ook weer switch achter de tv,keuken ,slaap of werk kamer.
https://www.google.com/ur...Vaw3oFkR26G_9nazBaHFoj8N_

Die is er uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Wat ik begreep uit de weinige online info is hij onder revisie. omdat het een wijzigen is invloed heeft of kan hebben op radio frequenties moet hij weer het het traject door en dat vaak gewoon lang.

Het is ook niet logisch om ander dan technische rede direct na de eerste batch devices een product lijn te cancelen. Volgens mij is ook best veel zakelijke vraag naar inwalls als alternatief waneer er geen systeemplafonds aanwezig is

[ Voor 10% gewijzigd door xbeam op 21-09-2021 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

offtopic:
Waarom al die Google Tracking erbij :?

Dit werkt ook prima : https://community.ui.com/...8a-4759-a657-69fce3f05a6d ;)
xbeam schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 13:10:

Het probleem is dat momenteel net in de transitie fase zit naar van WiFi 5 naar 6 wat op dit moment ook een aankoop strategie kan zijn is op Markplaats zo goedkoop mogelijk oude wifi 5 inwall’s of UAP’s kopen en dan waneer over een maand of 6 alle nieuwe wifi 6 modellen te koop en hopelijk binnen 12 maanden kinderziekte vrij zijn voor op plekken waar je WiFi 6 gewenst is beginning met upgrade.

Het is zo dat WiFi5 voor nu of 2 jaar te langzaam en al je oude apparaten waar WiFi 5 in zit sneller worden met WiFi 6 access points
In Wall modellen zijn inderdaad heel erg flink aan te raden! :Y

Of je nou Ubiquiti UniFi of TP-Link Omada koopt : Gewoon doen! d:)b

Ik wil niks anders meer! 8)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1