jzoin2 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:51:
Ben wel benieuwd, ik merk dat mijn apple devices veel moeite hebben te switchen met de lr6 accesspoints.
Voordat hij verbinding maakt met de nearest ap, dat duurt soms wel 2-3 minuten. Wifi uitschakelen en inschakelen helpt, maar dat lijkt me niet de bedoeling. Vooral bij meerdere gebruikers.
Windows devices hebben hier minder last van. Even gespeurd op dit forum, maar ook van ubiquiti, maar de gouden tip nog niet gevonden (zendvermogen al aangepast)
Totaal geen last van met mijn macbook air (m1) en iphone 12? heb meerdere U6 LR en U6 Pro hangen en de iphones schakelen meteen over. Misschien je instellingen die niet goed staan? Zo staan ze bij mij (en meeste klanten is dit default voor vanuit ons):
- 2.4ghz: VHT20, vast kanaal (1,6,11), medium power - 5ghz: VHT80, vast kanaal (36, 48), high power
- Zelfde ssid voor beide banden
- Services: MDNS enabled,
- WiFi settings: UAPSD enabled, Multicast enhancement enabled, Group Rekey Interval 3600
- Beacon country enabled, BSS transition enabled, Proxy ARP enabled,
- PMF Disabled, WPA 2 only.
- Rates alles default
Voor guest networks is het verschil dat Multicast enhancement voor guest wifi uit staat en we natuurlijk block lan to wlan aan hebben.
[
Voor 12% gewijzigd door
tcviper op 16-09-2021 14:17
]