• Cartman!
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
jakob schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 13:27:
Als je enkel Wifi-devices van Unifi hebt klopt dit. Van zodra er ergens een netwerkapparaat(switch of dream machine) rapporteert aan je controller krijg je deze informatie opnieuw binnen.
Ik heb een USW 24 POE en een USG dus dat zou moeten werken :)
schraal schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 13:30:
Toevalligerwijs heb ik vanochtend precies hetzelfde gedaan, maar dan met een playbar. Ik zie deze ook niet meer in de topology en als ik op de switch kijk is de poort wel in gebruik, maar is er geen client bij de poort aangegeven.
Oo zich werken de apparaten verder wel, maar wilde ze juist graag van m’n wifi af hebben.
Miki schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:29:
Mijn bekabeld aangesloten Beam zie ik ook niet terug in mijn Unifi controller. Via WiFi zag ik mijn Beam wel maar sinds ik deze bekabeld heb aangesloten is deze niet terug te zien. Op mijn AC inwall zie ik wel dat de poort waarop de Beam is aangesloten actief is.
Zie onderstaande tip en mijn ervaring ermee, wellicht dat t voor jullie daar ook mee op te lossen is:
Behoorlijk Leek schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 18:34:
Mijn gevoel zegt dat de controller daarin even de weg kwijt kan zijn, even kijken onder inzichten/clientgeschiedenis, mss laatste 24 uur even op alle instellen, en staat hij daar nog tussen een forget doen.
Bedankt voor de tip voor de forget! Ik heb een forget gedaan, daarna opnieuw toegevoegd maar kreeg de melding dat er al een device was met dat mac adres. Daarna de client history gezocht naar t mac adres en daar stond in bij. Ik heb toen dat device weer een alias gegeven en opgeslagen. Nu staat ie weer netjes als bedrade client in de lijst in de client listing *O*

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
Inderdaad, de oude geconfigureerde client laten vergeten en opnieuw toevoegen helpt. Vreemd maar het werkt, UI lijkt inmiddels wakker te worden dat firmware 5.43.43 nog niet helemaal stable is :+

Samsung QE55Q9F 2018 | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 4K |  AirPods

• Masimo
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 00:29
Cyberpope schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 13:14:
[...]

Ik draai de software op een R-pi. Maar die pakt ook de namen niet. Dus de controllersoftware draait 24/7
Je kan ieder verbonden device voorzien van een naam.
In de client lijst selecteer je in eerste instantie het MAC-adres en dan kun je onder settings zelf een naam invoeren. Je moet dus wel even weten wat ieder MAC adres is.

[Voor 29% gewijzigd door Masimo op 11-09-2021 21:05]

• Gophlin
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 17-09 19:16
Lekker gevalletje positieve karma vanavond 🤣

Rond 16.30 kreeg ik meldingen dat “het WiFi het niet meer deed thuis” terwijl ik natuurlijk net twee uur verderop zat. Wat zaken laten herstarten maar nog steeds problemen.
Kom ik vanavond thuis zie ik dat de console LED van mijn USG staat te knipperen en het geluid maakt van een bijna dood vogeltje. Conclusie: power brick is stuk. Maar ga je die vinden om 21.00 op zaterdagavond. 12V - 1A, maar niks dat daaraan voldoet….

Ok, dan maar eens dat oude Draytek modem opzoeken op zolder van T-Mobile. En op het moment dat ik die stond te installeren valt mijn oog op de adapter in de doos: 12V - 2A! En de goede plug 😝

Inprikken en gaan! WiFi (het hele netwerk) komt direct weer tot leven! Vrouw blij, kinderen morgenochtend blij, en ik kan uitslapen dankzij een oud Draytek modem 😄

majime-it.nl

• Totaalgeflipt
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 15:21

Totaalgeflipt

De enige echte

vanDaal schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 19:57:
[...]

Hier is het iemand gelukt met een goedkopere PSU en ook nog juiste form factor:
https://community.ui.com/...f1-44f4-9507-f741ec732288

(en hier te koop in Nederland)
Kan prima dan lijkt het. Heb die van mij er al in zitten dus deze heb ik niet nodig. Moet alleen die 16P nog een keer ergens inzetten 😁

• LinkinTED
  • Registratie: juli 2010
  • Nu online
Een vraag aan de kenners.
Wij hebben een UDM pro met daarop 3 netwerken
  • 30-PRIVE
  • 40-GASTEN
  • 50-IoT
Onze HEOS speakers zijn verbonden met 50-IoT.
Als ik op mijn telefoon de app gebruik krijg ik regelmatig een time-out. Schakel ik naar hetzelfde netwerk, dan werkt het feilloos. De bediening werkt wel (signaal van 30 --> 50), maar de reactie komt niet terug (50 --> 30)

De relevante firewall rules:
  • Rule: 2003 'Allow HEOS speakers'
    Rule applied: before predefined rules
    Action: Accept
    Protocol: All
    Source: Address group: 'GROUP-HEOS speakers' (interne IP adressen van de speakers)
    Source: Port group: any
    Destination: Address group: any
    Destination: Port Group: 'PORTGROUP-HEOS speakers (poorten die de HEOS gebruikt)
  • Rule: 2005 'Block 50-IoT to 30-PRIVE'
    Action: reject
    Source: Network: 50-IoT
    Destination: Network: 30-PRIVE
Wat doe ik fout?

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 20:35
LinkinTED schreef op zondag 12 september 2021 @ 09:02:
  • 30-PRIVE
  • 40-GASTEN
  • 50-IoT
Als ik op mijn telefoon de app gebruik krijg ik regelmatig een time-out. Schakel ik naar hetzelfde netwerk, dan werkt het feilloos. De bediening werkt wel (signaal van 30 --> 50), maar de reactie komt niet terug (50 --> 30)

Source: Address group: 'GROUP-HEOS speakers' (interne IP adressen van de speakers)
    Destination: Port Group: 'PORTGROUP-HEOS speakers (poorten die de HEOS gebruikt)
Wat doe ik fout?
Heb je Mdns aangezet?

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Miki schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 20:45:
Inderdaad, de oude geconfigureerde client laten vergeten en opnieuw toevoegen helpt. Vreemd maar het werkt, UI lijkt inmiddels wakker te worden dat firmware 5.43.43 nog niet helemaal stable is :+
Klopt, ze zijn inmiddels al bij versie 6.2.26 van de controllerversie aan beland :+

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• LinkinTED
  • Nu online
Ja, is ingeschakeld.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Veel kans dat die 'reactie' over een andere random gekozen (high) poort of zelfs een nieuwe sessie terug komt en dat die nu REJECTED wordt door je firewall vanwege rule '2005' . Logging uitlezen op een UI Firewall is en blijft een DRAMA, vind ik persoonlijk.

Beetje 'Wiresharken' ....dan vind je de 'dader' altijd wel 8)

Ik zou die Rule 2005 overigens geen 'actieve' REJECT laten uitvoeren maar gewoon een (silent) DROP. Nou maakt dat op je interne netwerk meestal niet zo heel veel uit maar een REJECT laat aan de andere partij wéten dat er iets actief is op je netwerk wat eventueel zou kunnen reageren, een DROP vertelt 'niets' aan de tegenpartij en laat het verkeer gewoon vallen. Als je Firewall maar genoeg gelijktijdige REJECTS moet uit sturen naar de buitenwereld dan zakt 't ding vanzelf een keer door z'n hoeven ;)

[Voor 57% gewijzigd door Will_M op 12-09-2021 11:22]

LinkinTED schreef op zondag 12 september 2021 @ 09:02:
  • 30-PRIVE
  • 40-GASTEN
  • 50-IoT

Wat doe ik fout?
Hoe zit het met je established & related traffic?
Of ben jij ook zo’n brute gevangenis directeur die gevangen wel brieven naar huis laat versturen maar de antwoord brieven van vrouw lief en kinderen stiekem verbrand en nooit aan de gedetineerden geeft ;-)

[Voor 8% gewijzigd door xbeam op 12-09-2021 10:51]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

xbeam schreef op zondag 12 september 2021 @ 10:37:
[...]

Of ben jij ook zo’n brute gevangenis directeur die gevangen wel post laat versturen maar de antwoord brieven stiekem verbrand en nooit aan de gedetineerden geeft ;-)
Dát laatste wilde ik 'm dus eigenlijk zelf even laten uitzoeken middels Wireshark (of uit de logging laten uitlezen) :9

Het lijkt er tegenwoordig helaas nog steeds op dat de 'gemiddelde' APP bouwer nog steeds niets van het OSI model snapt én daarbij dus maar even vrolijk de aanname doet dat TCP/IP gewoon bestaat uit één groot wereldwijd Broadcast Domein :( :'(

• Miki
  • Nu online
Will_M schreef op zondag 12 september 2021 @ 09:26:
[...]

Klopt, ze zijn inmiddels al bij versie 6.2.26 van de controllerversie aan beland :+
Miki schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:29:
Mijn bekabeld aangesloten Beam zie ik ook niet terug in mijn Unifi controller. Via WiFi zag ik mijn Beam wel maar sinds ik deze bekabeld heb aangesloten is deze niet terug te zien. Op mijn AC inwall zie ik wel dat de poort waarop de Beam is aangesloten actief is.

Zal er wel bij horen en met de tijd gefixed wordt.

Anyway, ik ben wat minder blij met de UAP Firmware 5.43.43. Dit is weer geheel brol en typische incompetentie die we van UI weer mogen verwachten. Een aantal iOS apparaten ging gisteren helemaal over de zeik, wel connectie maar geen internetverkeer. Gelukkig gaat het downgraden via de controller zonder al teveel gedoe :)
O-)

Samsung QE55Q9F 2018 | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 4K |  AirPods

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

5.60.9.12980 hier ..... ;)

(STABLE)

[Voor 3% gewijzigd door Will_M op 12-09-2021 11:12]

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

xbeam schreef op zondag 12 september 2021 @ 11:10:
[...]

UAP firmware zit toch al 5.71? Beta En geen problemen
4.0.80 is hier nog altijd de laatste die goed werkt en gezien vele reacties op het Ubiquiti forum ben ik (nog steeds) verre van de enige die daar tegenaan loopt.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• lolgast
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 20:23
Will_M schreef op zondag 12 september 2021 @ 11:12:
[...]

5.60.9.12980 hier ..... ;)

(STABLE)
Mijn NanoHD ook, maar alle drie de andere soorten die ik heb willen graag naar 5.43.43.x :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

lolgast schreef op zondag 12 september 2021 @ 11:30:
[...]

Mijn NanoHD ook, maar alle drie de andere soorten die ik heb willen graag naar 5.43.43.x :)
Ik heb alléén maar NanoHD's (4-Stuks) :o

lolgast schreef op zondag 12 september 2021 @ 11:30:
[...]

UAP/USW Firmware 5.71.1
Improvements
[UAP-Gen2] Improve connectivity during WiFi scans.
[UAP] Speed up wireless adoption.
[UAP] Improve wireless uplink stability
[UAP] Improve NTP sync accuracy.
[UAP] Improve fast roaming speed and reliability.
[USP-Pro-PDU] Improve topology detection.
[USW-Aggregation] Improve 10G auto-negotiation after reboot.
[HW] Include cached buffers as free memory.
[HW] Improve device connectivity to the Network Application to avoid intermittent device disconnects.
[HW] Redesign Management VLAN implementation.

Bugfixes
[UAP] Fix intermittent issue with WLANs not coming up when a wireless downlink is wired-connected to a network.
[UAP] Fix memory leak on APs with a configurable LED color.
[UAP] Fix 802.11d country advertisement when country is set to Canada.
[USW-Enterprise-8-PoE] Fix UF-RJ45-1G link issue.

[Voor 6% gewijzigd door xbeam op 12-09-2021 11:37]

• lolgast
@xbeam Dat is bijzonder, want ik heb nog een AC-Lite, een AC-M en een AC-IW en die geven (nog?) geen van alle aan dat ze naar die versie willen

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hmmmm....
[UAP-Gen2] Improve connectivity during WiFi scans.
Dat zou wel eens een fix kunnen zijn voor het nachtelijks reconnecten van m'n UVC-G4-Doorbell. Ding is iedere nacht om 03:00 z'n verbinding even kwijt voor een seconde of 3 á 4.

:9

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Lijkt niet voor m'n NanoHD's bedoeld te zijn, daar gaan ze naar 5.6.13 :'(

https://community.ui.com/...3f-4212-b6ae-ac6c74acef45

[Voor 8% gewijzigd door Will_M op 12-09-2021 11:51]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

xbeam schreef op zondag 12 september 2021 @ 11:54:
[...]

Ik heb SHD”s daar zou het in kunnen zitten
Ja, hé .... Zo'n groot huis heb ik nou ook weer niet dat ik zó véél mensen gelijktijdig van WiFi moet kunnen voorzien, hé :9 O-)

lolgast schreef op zondag 12 september 2021 @ 11:36:
@xbeam Dat is bijzonder, want ik heb nog een AC-Lite, een AC-M en een AC-IW en die geven (nog?) geen van alle aan dat ze naar die versie willen
5.71.1 is met patches weer terug gegaan naar 5.43.43 omdat er teveel third-party-dhcpserver issues waren met de 5.7x.x train.
Will_M schreef op zondag 12 september 2021 @ 11:56:
[...]

Ja, hé .... Zo'n groot huis heb ik nou ook weer niet dat ik zó véél mensen gelijktijdig van WiFi moet kunnen voorzien, hé :9
Ik ook niet, maar ooit gekocht vanwege de beloofde Wips die nooit kwam ( toen was ik nog goed gelovig :+ )
Air view is wel is wel mooie tool voor het fine tune van je WiFi, maar ook dat lijken ze me te gaan ontnemen in de nieuwe gui.

Ach ja, over de snelheid heb ik niets te klagen.

[Voor 28% gewijzigd door xbeam op 12-09-2021 12:28]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@xbeam VHT160 ? (y)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

xbeam schreef op zondag 12 september 2021 @ 12:59:
[...]

Yes, maar ik gebruik maar 80vht
Hier thuis ook alles (qua 5Ghz.) weer gewoon op VHT80 staan, tijdje met VHT160 gedraaid maar er waren toch wat IOT apparaten welke wél 5Ghz. wilde babbelen maar niet als er met een kanaal breedte van 160 gewerkt werd.

Sowieso heeft 't weinig zin voor me hier thuis omdat m'n internetpijp Max.100/30 Mbit aankan én m'n USG-3P daar nog maar 85Mbit van door geeft (IPS/IDS staat aan). Intern 'stream' ik sowieso niets net zoals dat ik géén data welke via WiFi ontsloten moet worden hier thuis intern host :9

Will_M schreef op zondag 12 september 2021 @ 13:09:
[...]

Hier thuis ook alles (qua 5Ghz.) weer gewoon op VHT80 staan, tijdje met VHT160 gedraaid maar er waren toch wat IOT apparaten welke wél 5Ghz. wilde babbelen maar niet als er met een kanaal breedte van 160 gewerkt werd.

Sowieso heeft 't weinig zin voor me hier thuis omdat m'n internetpijp Max.100/30 Mbit aankan én m'n USG-3P daar nog maar 85Mbit van door geeft (IPS/IDS staat aan). Intern 'stream' ik sowieso niets net zoals dat ik géén data welke via WiFi ontsloten moet worden hier thuis intern host :9
Maar als je toch niet meer dan 100mbit gebruikt wees dan lief voor de buren en gebruik 40mhz
xbeam schreef op zondag 12 september 2021 @ 13:27:
Maar als je toch niet meer dan 100mbit gebruikt wees dan lief voor de buren en gebruik 40mhz
Tenzij de buren ook 80 MHz gebruiken natuurlijk! ;) :+
Will_M schreef op zondag 12 september 2021 @ 10:53:
Het lijkt er tegenwoordig helaas nog steeds op dat de 'gemiddelde' APP bouwer nog steeds niets van het OSI model snapt én daarbij dus maar even vrolijk de aanname doet dat TCP/IP gewoon bestaat uit één groot wereldwijd Broadcast Domein :( :'(
APP :? Voor een netwerkapparaat :?

DE HORROR!!! :N :P
Gophlin schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 21:46:
Lekker gevalletje positieve karma vanavond :+

Rond 16.30 kreeg ik meldingen dat “het WiFi het niet meer deed thuis” terwijl ik natuurlijk net twee uur verderop zat. Wat zaken laten herstarten maar nog steeds problemen.
Kom ik vanavond thuis zie ik dat de console LED van mijn USG staat te knipperen en het geluid maakt van een bijna dood vogeltje. Conclusie: power brick is stuk. Maar ga je die vinden om 21.00 op zaterdagavond. 12V - 1A, maar niks dat daaraan voldoet….

Ok, dan maar eens dat oude Draytek modem opzoeken op zolder van T-Mobile. En op het moment dat ik die stond te installeren valt mijn oog op de adapter in de doos: 12V - 2A! En de goede plug :P

Inprikken en gaan! WiFi (het hele netwerk) komt direct weer tot leven! Vrouw blij, kinderen morgenochtend blij, en ik kan uitslapen dankzij een oud Draytek modem :D
Goed om te weten! d:)b

* nero355 heeft nog een DrayTek 2820 en 2860 in huis als reserve exemplaren, want ex-DSL gebruiker met eigen apparatuur :*)
vanDaal schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 17:32:
Heeft er iemand ervaring met het vervangen van de PSU (voeding) van een Unifi 16-poort 150W switch? Die van mij geeft geen signaal meer na plotselinge stroomuitval.
Zie : nielsn in "[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4" :)

Daarnaast kan je een hoop info vinden met de Search bovenaan in zowel dit deel als het vorige deel van deze topic reeks! ;)
Cyberpope schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:52:
Ik heb een Asus router en een unify accespoint.

In de Asus router heb ik alle devices netjes van een naam voorzien. Dat zie ik ook b.v. in pihole, die deze namen overneemt.

In mijn controller software voor mijn accespoint zie ik echter alleen mac-adressen van devices en niet deze namen.

Is dat een instelling of gewoon onmogelijk?
De UniFi Controller doet helaas niks met volledige DNS namen, tenzij je een UniFi Router hebt die de Hostname van de Clients uitleest via de DHCP Request die ze doen, maar dan moet je dus wel een USG of UDM hebben en dan heb je nog steeds niet wat je wilt bereiken... :/

Je kan uiteraard wel je apparaten aparte namen geven voor de overzichtelijkheid op de Clients en Devices overzichten :)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Iekozz
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 18:53
In het nieuwe pand hebben we eindeljk glasvezel. Goed nieuws! Alleen nu wil iedereen dat ook. De isp levert het af via een 8 poort switch. (Dus in totaal acht aansluitingen).

Is er een makkelijkere manier om alles via een device te laten lopen dan voor iedereen een aparte router? Verkeer moet gescheiden blijven. Zat zelf te denken aan een edgeswitch oid ervoor, maar volgens mij moet dit toch handiger kunnen?

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• Cyberpope
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

nero355 schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:15:
De UniFi Controller doet helaas niks met volledige DNS namen, tenzij je een UniFi Router hebt die de Hostname van de Clients uitleest via de DHCP Request die ze doen, maar dan moet je dus wel een USG of UDM hebben en dan heb je nog steeds niet wat je wilt bereiken... :/

Je kan uiteraard wel je apparaten aparte namen geven voor de overzichtelijkheid op de Clients en Devices overzichten :)
Dank!

Dat wordt dan een dubbele boekhouding bijhouden :'(

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• LinkinTED
  • Nu online
[...]

Die heb ik ook in de Firewall staan:
  • Rule: 2000 'Allow established/ related sessions'
    States: Established en Related
    Source: Address group: 'GROUP-All local addresses' (192.168.30.0/24; 192.168.40.0/24; 192.168.50.0/24)
    Destination: Address group: 'GROUP-All local addresses'
    Destination: Port Group: any
[...]
Of ben jij ook zo’n brute gevangenis directeur die gevangen wel brieven naar huis laat versturen maar de antwoord brieven van vrouw lief en kinderen stiekem verbrand en nooit aan de gedetineerden geeft ;-)
Je denkt te slecht over mij, haha :9.
Maar doet de bovenstaande rule dat?
Of moet ik dat apart instellen in de firewall?

Rule 2003 staat toe dat de IP adressen van de speaker een aantal poorten van mijn 30-PRIVE mogen benaderen. Moeten de poorten andersom ook opengezet worden?
Will_M schreef op zondag 12 september 2021 @ 10:21:
[...]
Ik zou die Rule 2005 overigens geen 'actieve' REJECT laten uitvoeren maar gewoon een (silent) DROP.
Bedankt voor de tip, heb ik aangepast.
Will_M schreef op zondag 12 september 2021 @ 10:53:
[...]
Dát laatste wilde ik 'm dus eigenlijk zelf even laten uitzoeken middels Wireshark (of uit de logging laten uitlezen) :9
Ik ben absoluut geen expert, maar wel leergierig.
Zal thuis kijken of ik daar wijs uit kan worden. Waar moet ik specifiek op letten?
Iekozz schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:27:
In het nieuwe pand hebben we eindeljk glasvezel. Goed nieuws! Alleen nu wil iedereen dat ook. De isp levert het af via een 8 poort switch. (Dus in totaal acht aansluitingen).

Is er een makkelijkere manier om alles via een device te laten lopen dan voor iedereen een aparte router? Verkeer moet gescheiden blijven. Zat zelf te denken aan een edgeswitch oid ervoor, maar volgens mij moet dit toch handiger kunnen?
Je hebt toch al een switch :?

- Wat voor verbinding is het ?!
- Wat komt er uit die switch ??

Als er gewoon DHCP wordt gebruikt en elk apparaat een Public WAN adres krijgt dan zet je gewoon 8 NAT Routertjes erachter en ben je klaar! :)

Eigenlijk niet eens Ubiquiti Edge of UniFi gerelateerd, want zoiets kan je met elk merk doen! :Y)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

LinkinTED schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:22:
[...]

Die heb ik ook in de Firewall staan:
  • Rule: 2000 'Allow established/ related sessions'
    States: Established en Related
    Source: Address group: 'GROUP-All local addresses' (192.168.30.0/24; 192.168.40.0/24; 192.168.50.0/24)
    Destination: Address group: 'GROUP-All local addresses'
    Destination: Port Group: any
Heb je deze ook actief staan? Zie je ook dat hij verkeer raakt? Dat is wat @Will_M je wilde laten onderzoeken.
Je denkt te slecht over mij, haha :9.
Maar doet de bovenstaande rule dat?
Of moet ik dat apart instellen in de firewall?
Ligt er aan hoe streng je bent :+ en of L3 switches gebruikt.
Rule 2003 staat toe dat de IP adressen van de speaker een aantal poorten van mijn 30-PRIVE mogen benaderen. Moeten de poorten andersom ook opengezet worden?
Dat is established en related verkeer
[...]

Bedankt voor de tip, heb ik aangepast.

[...]

Ik ben absoluut geen expert, maar wel leergierig.
Zal thuis kijken of ik daar wijs uit kan worden. Waar moet ik specifiek op letten?
Begin eens met je topologie udm/usg/edgerouter >> unfi L2 of L3 switch? >> enz unifi L3 switch hebben een eigen subnet /vlan die een extra dementie aan je topologie toevoegt.

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 20:44

Quad

Selectief doof

Aan ieder bedankt voor het meedenken naar aanleiding van: Quad in "[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4"
Uiteindelijk heb ik de oorzaak van de framedrops op mijn Philips Android TV's weten te troubleshooten naar de Google Cast integratie in Home Assistant.

Hier een kleine toelichting hoe ik het verder uitgezocht heb:
Quad in "Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 4"

Ik heb vanavond uiteindelijk met de UniFi USG een stukje UniFi netwerk uitgesloten. Op de UDM heb ik vervolgens alles dicht gegooid, alle netwerken uitgezet, firewallregels uitgezet, al mijn devices en poorten uitgezet.

Daarna heb ik de TV aangezet (zonder framedrops!) en elke client terug het netwerk op gezet, waardoor ik uiteindelijk bij mijn HA instantie uit kwam. Deze uitgeplozen en uiteindelijk één integratie gevonden wat dit dus veroorzaakt.

Bij een andere Tweaker is dit inmiddels ook geverifieerd en daarmee een flinke irritatie opgelost.
Het enige jammere is dat het mij uiteindelijk een nieuwe TV en een UniFi Dream Machine heeft gekost. :F

Geluk heeft geen groot huis nodig, maar wel een deur om binnen te gaan.
PVOutput
Stem hier voor koffie op GoT!

Quad schreef op maandag 13 september 2021 @ 23:28:
Aan ieder bedankt voor het meedenken naar aanleiding van: Quad in "[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4"
Uiteindelijk heb ik de oorzaak van de framedrops op mijn Philips Android TV's weten te troubleshooten naar de Google Cast integratie in Home Assistant.

Ik heb vanavond uiteindelijk met de UniFi USG een stukje UniFi netwerk uitgesloten. Op de UDM heb ik vervolgens alles dicht gegooid, alle netwerken uitgezet, firewallregels uitgezet, al mijn devices en poorten uitgezet.

Daarna heb ik de TV aangezet (zonder framedrops!) en elke client terug het netwerk op gezet, waardoor ik uiteindelijk bij mijn HA instantie uit kwam. Deze uitgeplozen en uiteindelijk één integratie gevonden wat dit dus veroorzaakt.

Bij een andere Tweaker is dit inmiddels ook geverifieerd en daarmee een flinke irritatie opgelost.
Het enige jammere is dat het mij uiteindelijk een nieuwe TV en een UniFi Dream Machine heeft gekost. :F
Welke applicatie was nu oorzaak? En waarom? En wat is de fix/ workaround om de functie van de applicatie wel te kunnen blijven gebruiken?

[Voor 3% gewijzigd door xbeam op 14-09-2021 08:09]

xbeam schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:07:
[...]

Welke applicatie was nu oorzaak? En waarom? En wat is de fix/ workaround om de functie van de applicatie wel te kunnen blijven gebruiken?
Home Assistant dus, die dan een integratie heeft voor Google Cast en die gooit roet in het eten (of framedrops in het beeld :+). Ik neem dan aan die elke X seconden iets naar alle cast apparaten stuurt die deze framedrops veroorzaakt. In het Home Assistant topic wordt intussen ook verwezen naar een issue op GitHub waarin iemand beschrijft dat het andersom uitschakelen (Google Cast uitzetten op de TV) het issue ook op lost.

• Quad

Quad

Selectief doof

xbeam schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:07:
[...]

RobertMe schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:13:
[...]

Home Assistant dus, die dan een integratie heeft voor Google Cast en die gooit roet in het eten (of framedrops in het beeld :+). Ik neem dan aan die elke X seconden iets naar alle cast apparaten stuurt die deze framedrops veroorzaakt. In het Home Assistant topic wordt intussen ook verwezen naar een issue op GitHub waarin iemand beschrijft dat het andersom uitschakelen (Google Cast uitzetten op de TV) het issue ook op lost.
Bovenstaand dus, en gelukkig geen Ubiquiti gerelateerd.

PVOutput

• mrdemc
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 16:58
Quad schreef op maandag 13 september 2021 @ 23:28:

Oei, dat is inderdaad jammer! Ik dacht ook begrepen te hebben uit je initiele post dat je al had geprobeerd of het werkte met alle apparaten losgekoppeld, maar dat is dus niet zo geweest?

• Possible
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20:37
Ik heb afgelopen weekend bij een vriend een Ubiquiti UniFi Protect G3 Instant Camera gekoppeld aan zn cloudkey gen2.

Nu draait alles prima op 1 ding na: Hij neemt helemaal niks op. Ik heb een motion zone ingevoerd, maar er gebeurd helemaal niks.

Na zoeken kwam ik hier op uit:

https://community.ui.com/...-a4e6-970044928d31?page=1

Maar daar is ook geen oplossing zo te zien.

1500wp-Z Live 5100wp-W Live 6600wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• ASS-Ware
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 13:41
Possible schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:51:
Ik heb afgelopen weekend bij een vriend een Ubiquiti UniFi Protect G3 Instant Camera gekoppeld aan zn cloudkey gen2.

Nu draait alles prima op 1 ding na: Hij neemt helemaal niks op. Ik heb een motion zone ingevoerd, maar er gebeurd helemaal niks.

Na zoeken kwam ik hier op uit:

https://community.ui.com/...-a4e6-970044928d31?page=1

Maar daar is ook geen oplossing zo te zien.
Er zit wel een harddisk in die Cloudkey gen 2?
Heb je hem al eens op continue opnemen gezet?

• Possible
ASS-Ware schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:59:
[...]

Er zit wel een harddisk in die Cloudkey gen 2?
Heb je hem al eens op continue opnemen gezet?
Er zit inderdaad een harddisk in van 1TB. Ook op continue opnemen gezet maar er gebeurd helaas niks.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijder eens alle motion en privacy zone's en geef die G3-Instant even een factory default + forget in de Protect instance.

Daarna opnieuw koppelen over Bleutooth vanop een smartphone middels de Protect App welke rechten heeft op de Protect installatie waar alles heen moet (gaat helaas ook niet anders). Dus NIET jouw eigen Protect App gebruiken welke naar jouw eigen Protect installatie wil koppelen maar de smartphone / App van de eigenaar gebruiken!!!

[Voor 31% gewijzigd door Will_M op 14-09-2021 13:25]

• JorzoR
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 12:25
Mocht het helpen:

Ik had recent ook wat issues met opnemen icm motion zones. Dat begon nadat ik de motion/smart detection zones had aangepast via de Unifi Protect iOS app, voor zowel de G4 Doorbell als de G3 Instant.

Ik heb het kunnen oplossen door al die zones te verwijderen en opnieuw toe te voegen. Allemaal via de web interface, dus niet meer via de iOS app.

Zit/zat dus iets niet helemaal lekker in de iOS Protect App, blijkbaar.

[Voor 5% gewijzigd door JorzoR op 14-09-2021 15:50]

• Quad

Quad

Selectief doof

mrdemc schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:26:
[...]

Oei, dat is inderdaad jammer! Ik dacht ook begrepen te hebben uit je initiele post dat je al had geprobeerd of het werkte met alle apparaten losgekoppeld, maar dat is dus niet zo geweest?
Ja met uitzondering van de server, omdat die ook DNS verkeer afhandelt. |:(
En omdat met een geresette USG met fixt IP op de TV geen enkel issue naar voren trad, heb ik dit maal álles eraf gemikt.

Overigens kwam ik erachter dat UniFi mesh wel goed werkt! Switches waren van elkaar afgekoppeld maar elke switch heeft nog wel een AP, en dus bleven de switches en clients via dat mesh netwerk nog wel actief. :z
De AP op de UDM gebruik ik niet, maar werd wel geactiveerd voor mesh, en dus zaten in het begin nog steeds alle clients op het netwerk terwijl ik dacht dat het verbroken moest zijn.

PVOutput

• ChUcKiE
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 14:35

ChUcKiE

Dus........

Weet iemand of er ergens een overzicht is van te komen nieuwe apparatuur van Unifi? Dus een soort van roadmap?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Greatsword
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

ChUcKiE schreef op woensdag 15 september 2021 @ 08:48:
Weet iemand of er ergens een overzicht is van te komen nieuwe apparatuur van Unifi? Dus een soort van roadmap?
De Early Acces section in de online store.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Greatsword schreef op woensdag 15 september 2021 @ 08:54:
[...]

De Early Acces section in de online store.
Ja die houd ik in de gaten, hopelijk komt de Dreammachine Pro SE en de Wifi 6 Pro en Mesh weer beschikbaar :P maar komt er bijvoorbeeld binnenkort ook een nieuwe In-Wall variant uit? Of nieuwe dome camera's?
Gewoon wachten totdat ze verschijnen binnen EA, of wordt er ergens anders ook al over gesproken?

• tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19:38
ChUcKiE schreef op woensdag 15 september 2021 @ 09:00:
[...]

Ja die houd ik in de gaten, hopelijk komt de Dreammachine Pro SE en de Wifi 6 Pro en Mesh weer beschikbaar :P maar komt er bijvoorbeeld binnenkort ook een nieuwe In-Wall variant uit? Of nieuwe dome camera's?
Gewoon wachten totdat ze verschijnen binnen EA, of wordt er ergens anders ook al over gesproken?
Buiten de EA is er ook een alpha programma, maar het probleem is als je daarin zit, mag je letterlijk niks delen totdat het algemeen bekend word gemaakt.

Het enige dat ik je kan vertellen is dat er nog meer aan zit te komen dit jaar.

PSNid: tcviper | Steam: Viper | TechConnect.nl - Mikeredfields.com

• Possible
Ik heb de camera helemaal verwijderd en opnieuw toegevoegd via de protect app. Maar hij wil maar niet opnemen.. Erg vreemd.

Bij Capacity zie ik 449 days staan.. Als ik op mn eigen cloudkey kijk, dan zie ik daar mijn capaciteit van de HDD die erin zit.

[Voor 3% gewijzigd door Possible op 15-09-2021 09:45]

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

tcviper schreef op woensdag 15 september 2021 @ 09:42:
[...]

Buiten de EA is er ook een alpha programma, maar het probleem is als je daarin zit, mag je letterlijk niks delen totdat het algemeen bekend word gemaakt.

Thanks ;)

• servies
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 15:49

servies

Veni Vidi Servici

tcviper schreef op woensdag 15 september 2021 @ 09:42:
[...]

Laten ze eerst maar eens zorgen dat ze weer überhaupt weer switches kunnen leveren...
Ik wil nu al zo'n 5 maanden een 8 poorts switch (zonder POE) erbij.... maar de verkrijgbaarheid is al tijden hopeloos...
servies schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:03:
[...]

Laten ze eerst maar eens zorgen dat ze weer überhaupt weer switches kunnen leveren...
Ik wil nu al zo'n 5 maanden een 8 poorts switch (zonder POE) erbij.... maar de verkrijgbaarheid is al tijden hopeloos...
Die twee dingen staan natuurlijk los van elkaar ;) Dat ze op kantoor nieuwe hardware kunnen ontwikkelen zegt natuurlijk niks over of ze wel of niet onderdelen geleverd kunnen krijgen voor grootschalige productie van GA apparatuur. Want als je het nog niet had meegekregen, de wereld kampt nogal met chip tekorten ;) En UI zal daar net zo goed last van hebben als elke andere fabrikant die iets met chips doet. En autofabrikanten kunnen ook gewoon nieuwe auto's ontwikkelen en introduceren, ondanks dat zo nu en dan een fabriek wordt stilgelegd omdat ze geen chips hebben. En dan doen autofabrikanten nog veel zelf, waar UI geen eigen fabrieken heeft voor productie. Dus als UI wel weer onderdelen geleverd krijgt moeten ze ook maar weer afwachten totdat een fabriek daadwerkelijk beschikbaar is om hun hardware te maken.

• Vipeax
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 02:13
Comp User schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:58:
@schraal @lolgast ik heb deze in gebruik, laten maken bij een lokale printshop.

Iets anders; ligt het aan mij of is het erg dramatisch gesteld met de voorraden van de pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch Lite 16 PoE ?
Ik heb de mijne in de EU store besteld en werd de volgende dag geleverd. Verder is het nog goedkoper ook.

https://eu.store.ui.com/c.../products/usw-lite-16-poe

• Comp User
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 15-09 13:21
Vipeax schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:59:
[...]

Ik heb de mijne in de EU store besteld en werd de volgende dag geleverd. Verder is het nog goedkoper ook.

De Ubiquiti shop is toch enkel met creditcard mogelijk?

Vaste locatie, vast netwerk.

• Vipeax
Comp User schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:44:
[...]

Dat zou vandaag de dag geen probleem mogen vormen lijkt mij. Eventueel even een aanmaken via Revolut.

• m3gA
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 17-09 15:06
Comp User schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:44:
[...]

Klopt. Ik gebruik hier N26 voor (gratis prepaid creditcard via een app)

• Ittie
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 17-09 15:38
Vipeax schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:59:
[...]

Nadeel van de EU store vind ik dat je bij een garantie claim het product naar Tsjechië moet opsturen wat een stuk duurder is dan een pakketje binnen Nederland versturen.

• Vipeax
Ittie schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:20:
[...]

Nadeel van de EU store vind ik dat je bij een garantie claim het product naar Tsjechië moet opsturen wat een stuk duurder is dan een pakketje binnen Nederland versturen.
Nog altijd de helft goedkoper dan de prijzen van de Nederlandse stores en gelukkig RMA ik zeer zelden iets. Functioneel gezien zijn er op z'n tijd issues, maar de Ubiquiti producten werken verder wel.

[Voor 11% gewijzigd door Vipeax op 15-09-2021 14:32]

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 20:29
Ittie schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:20:
[...]

Ik kreeg netjes van hun een Return Package Slip toegemaild na een rma van een g3 bulltet.

• m3gA
Behoorlijk Leek schreef op woensdag 15 september 2021 @ 18:05:
[...]

Ik kreeg netjes van hun een Return Package Slip toegemaild na een rma van een g3 bulltet.
G3 bullet. Toevallig geen ir filter?

• gitaarwerk
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
Ugh, toch even frustraties van me af schrijven. Na 3 maanden met slechte verbinding gezeten. Alle gesuggereerde settings uitgeprobeerd, was het terugzetten van firmware 4.3.20 de enige optie. Hierna werkte echt alles weer als een zonnetje.

• Fireball86
  • Laatst online: 13:26
Hopelijk kunnen jullie helpen, want ik heb een gek probleem. Een aantal weken geleden twee nanoHD AP's opgehangen. De kanalen goed ingesteld, 2.4 en 5 GHz aparte netwerk namen gegeven en sindsdien werkt de boel fantastisch.
Behalve voor de Google Hub. Elke keer verliest die de verbinding. Even zoeken resulteerde in een harde reset van de hub. Nu wil die geen verbinding meer maken. Niet op 2.4 en niet op 5 GHz. Alle andere apparaten in huis verbinden probleemloos.

Dus de telefoon van mijn vrouw ingesteld als hotspot en poef verbonden...

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?
Fireball86 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 20:25:
Hopelijk kunnen jullie helpen, want ik heb een gek probleem. Een aantal weken geleden twee nanoHD AP's opgehangen. De kanalen goed ingesteld, 2.4 en 5 GHz aparte netwerk namen gegeven en sindsdien werkt de boel fantastisch.
Behalve voor de Google Hub. Elke keer verliest die de verbinding. Even zoeken resulteerde in een harde reset van de hub. Nu wil die geen verbinding meer maken. Niet op 2.4 en niet op 5 GHz. Alle andere apparaten in huis verbinden probleemloos.

Waarom heb je 2,4 en 5GHZ verschillende namen gegeven?

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Kijk ik nu zo raar tegen de configuratie aan van een GeoIP filter op de UDM-Pro of werkt dit niet zoals verwacht?

Het doel; block al het inkomend verkeer behalve uit Nederland

Configuratie:

Dus allow incomming

Dit resulteert in:

Action block :?

Frontpagemoderatie Forum

• consono_md110
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 15:20
Ondanks de verkeerde info in de GUI lijkt 'ie het wel te doen als je 'm op 'Allowed' zet.
Getest vanaf m'n mobiel en vanaf een servertje in Frankrijk. NL en F in de lijst gezet, action op 'Allowed' en een webpagina/nmap opgevraagd. Beide succesvol. Mik ik F uit de lijst werkt NL nog wel maar F niet meer.
Zet je de action op 'Blocked' worden de gefilterde landen geblocked, de rest niet.

Allow van een aantal landen geeft onderstaande in iptables:

code:
1
RETURN   all  --  anywhere    anywhere    -m geoip --source-country FR,DE,NL,US

Block van dezelfde landen:

code:
1
DROP       all  --  anywhere     anywhere    -m geoip --source-country FR,DE,NL,US

[Voor 26% gewijzigd door consono_md110 op 15-09-2021 22:06]

• Behoorlijk Leek

Ik denk dat de controller een dubbel ip of macadres voor de kiezen heeft.
Behoorlijk Leek in "[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4"

• Behoorlijk Leek
m3gA schreef op woensdag 15 september 2021 @ 18:28:
[...]

Nee, dat was het niet, anders had ik hem wel uit elkaar gehaald, die video had ik toen ook al gevonden. Hij was met geen mogelijkheid uit tftp mode te krijgen, alles geprobeerd, ook geen mogelijkheid om via ssh in te loggen.
Het begon na een update die wss niet goed geland is, vele firmwares terug alweer.

• Timmert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

gitaarwerk schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:56:
Ugh, toch even frustraties van me af schrijven. Na 3 maanden met slechte verbinding gezeten. Alle gesuggereerde settings uitgeprobeerd, was het terugzetten van firmware 4.3.20 de enige optie. Hierna werkte echt alles weer als een zonnetje.
Wat voor issues ervaarde je zoal?

• gitaarwerk
  • Niet online
Timmert schreef op woensdag 15 september 2021 @ 22:24:
[...]

Wat voor issues ervaarde je zoal?
wifi: allerlei soorten drops, slechte verbindingen, lage throughput, hoge latency, slechte roaming, bereik sterk verminderd.

Heb op iedere verdieping een access points staan. En zo-groot is mijn huis ook weer niet. Zelfs het ziggo kastje werkte beter. Ik heb ook veel met power en channels lopen spelen, auto AI uit gezet, alle settings handmatig gedaan. RF scans natuurlijk. Sommige punten uit te zetten (want ja, het kan ook juist teveel zijn). Maar niets hielp.

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

gitaarwerk schreef op donderdag 16 september 2021 @ 08:07:
[...]

wifi: allerlei soorten drops, slechte verbindingen, lage throughput, hoge latency, slechte roaming, bereik sterk verminderd.

Heb op iedere verdieping een access points staan. En zo-groot is mijn huis ook weer niet. Zelfs het ziggo kastje werkte beter. Ik heb ook veel met power en channels lopen spelen, auto AI uit gezet, alle settings handmatig gedaan. RF scans natuurlijk. Sommige punten uit te zetten (want ja, het kan ook juist teveel zijn). Maar niets hielp.
Ah, een lotgenoot, ik zit zelfs op een nóg oudere UAP-AC-LR firmware om van dit af te komen:
High TCP Latency and High Retries Warnings
DNS Timeout on Unifi AP-AC-Pro for some clients
Issues after updating to controller 6.0 (High TCP, DNS, Wifi latency and High wifi retries warnings)
(En dat zijn alleen de wat grotere topics)

De controller is wel uptodate, alleen firmware niet. Meldingen daarover worden inmiddels ruim een jaar door Ubiquiti genegeerd :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• gitaarwerk
  • Niet online
Raven schreef op donderdag 16 september 2021 @ 08:22:
[...]

Ah, een lotgenoot, ik zit zelfs op een nóg oudere UAP-AC-LR firmware om van dit af te komen:
High TCP Latency and High Retries Warnings
DNS Timeout on Unifi AP-AC-Pro for some clients
Issues after updating to controller 6.0 (High TCP, DNS, Wifi latency and High wifi retries warnings)
(En dat zijn alleen de wat grotere topics)

De controller is wel uptodate, alleen firmware niet. Meldingen daarover worden inmiddels ruim een jaar door Ubiquiti genegeerd :/
Exact die dingen ook. Ik moet zeggen, dat ik tevreden ben zolang de firmware niet geupdate word. Uiteindelijk blijft het wifi. Nadelig wel voor security patches. De controller is inderdaad ook vernieuwd. Dat werkte eerst ook niet, moest java runtime herinstalleren. Opstarten is nu wat trager overigens ook. Ik had ook ticket aangevraagd, maar het hielp allemaal niet heel erg.

Ik weet niet of ze het echt negeren, maar denk dat ze niet weten wat ze moeten fixen. Geen enkel bedrijf met een klagende customer base die ik ken doet helemaal niets. Maar het kan duren...

• loyske
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 12:54
m3gA schreef op woensdag 15 september 2021 @ 18:28:
[...]

Hier gaat de IR niet meer aan op de auto setting, vanalles al geprobeerd.
Hij gaat alleen aan als ik hem op always zet.
Binnenkort maar eens een harde reset doen.

Verder heb ik nog een AC Lite die maar niet wil updaten naar 5.43.43 omdat de download failed :?

• m3gA
loyske schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:40:
[...]

Verder heb ik nog een AC Lite die maar niet wil updaten naar 5.43.43 omdat de download failed :?
De IR bullet heeft een probleem dat het IR filter vast komt te zitten. Bij jou lijkt het softwarematig? Het vastzitten van het filter is heel simpel op te lossen met 20 minuten werk en een nieuw filter voor 1 euro op Aliexpress mocht dat de oorzaak zijn.

• loyske
m3gA schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:43:
[...]

De IR bullet heeft een probleem dat het IR filter vast komt te zitten. Bij jou lijkt het softwarematig? Het vastzitten van het filter is heel simpel op te lossen met 20 minuten werk en een nieuw filter voor 1 euro op Aliexpress mocht dat de oorzaak zijn.
Denk inderdaad niet dat hij vastzit bij mij aangezien de IR wel aangaat op Always on.

• EagleTitan
  • Laatst online: 17-09 15:52
[...]

Dit had ik ook bij mijn G3 Instant, maar een reboot van de camera heeft het verholpen.

• lolgast
Zelfde hier, reboot verhielp het toen. Kon wel schakelen met always on/off, maar op basis van licht bleef hij aanstaan

• loyske
EagleTitan schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:53:
[...]

Dit had ik ook bij mijn G3 Instant, maar een reboot van de camera heeft het verholpen.
Reboot en unmanage heeft niet geholpen helaas! Vandaar de harde reset als laatste optie.

• jzoin2
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 23:47
Ben wel benieuwd, ik merk dat mijn apple devices veel moeite hebben te switchen met de lr6 accesspoints.

Voordat hij verbinding maakt met de nearest ap, dat duurt soms wel 2-3 minuten. Wifi uitschakelen en inschakelen helpt, maar dat lijkt me niet de bedoeling. Vooral bij meerdere gebruikers.

Windows devices hebben hier minder last van. Even gespeurd op dit forum, maar ook van ubiquiti, maar de gouden tip nog niet gevonden (zendvermogen al aangepast)

• tcviper
jzoin2 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:51:
Ben wel benieuwd, ik merk dat mijn apple devices veel moeite hebben te switchen met de lr6 accesspoints.

Voordat hij verbinding maakt met de nearest ap, dat duurt soms wel 2-3 minuten. Wifi uitschakelen en inschakelen helpt, maar dat lijkt me niet de bedoeling. Vooral bij meerdere gebruikers.

Windows devices hebben hier minder last van. Even gespeurd op dit forum, maar ook van ubiquiti, maar de gouden tip nog niet gevonden (zendvermogen al aangepast)
Totaal geen last van met mijn macbook air (m1) en iphone 12? heb meerdere U6 LR en U6 Pro hangen en de iphones schakelen meteen over. Misschien je instellingen die niet goed staan? Zo staan ze bij mij (en meeste klanten is dit default voor vanuit ons):

- 2.4ghz: VHT20, vast kanaal (1,6,11), medium power - 5ghz: VHT80, vast kanaal (36, 48), high power
- Zelfde ssid voor beide banden
- Services: MDNS enabled,
- WiFi settings: UAPSD enabled, Multicast enhancement enabled, Group Rekey Interval 3600
- Beacon country enabled, BSS transition enabled, Proxy ARP enabled,
- PMF Disabled, WPA 2 only.
- Rates alles default

Voor guest networks is het verschil dat Multicast enhancement voor guest wifi uit staat en we natuurlijk block lan to wlan aan hebben.

[Voor 12% gewijzigd door tcviper op 16-09-2021 14:17]

• Miki
  • Nu online
tcviper schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:08:
[...]

Totaal geen last van met mijn macbook air (m1) en iphone 12? heb meerdere U6 LR en U6 Pro hangen en de iphones schakelen meteen over. Misschien je instellingen die niet goed staan? Zo staan ze bij mij (en meeste klanten is dit default voor vanuit ons):

- 2.4ghz: VHT20, vast kanaal (1,6,11), medium power - 5ghz: VHT80, vast kanaal (36, 48), high power
- Zelfde ssid voor beide banden
- Services: MDNS enabled,
- WiFi settings: UAPSD enabled, Multicast enhancement enabled, Group Rekey Interval 3600
- Beacon country enabled, BSS transition enabled, Proxy ARP enabled,
- PMF Disabled, WPA 2 only.
- Rates alles default

Voor guest networks is het verschil dat Multicast enhancement voor guest wifi uit staat en we natuurlijk block lan to wlan aan hebben.
Ik heb toevallig dezelfde instellingen maar na 1,5 jaar stabiel netwerk icm diverse 4.x updates kreeg ik van mijn gezin toch de eerste klachten toen mijn in-wall’s (AC-IW) op 5.43.43 waren gezet. Na een kleine week leek de handover naar de verdiepingen niet lekker te lopen. Teruggegaan naar 4.3.28 en alles doet het weer zoals we geruime tijd gewend waren.

In de reacties op de betreffende release zie je veel vergelijkbare problemen terugkeren over iOS clients.

• tcviper
Miki schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:25:
[...]

Ik heb toevallig dezelfde instellingen maar na 1,5 jaar stabiel netwerk icm diverse 4.x updates kreeg ik van mijn gezin toch de eerste klachten toen mijn in-wall’s (AC-IW) op 5.43.43 waren gezet. Na een kleine week leek de handover naar de verdiepingen niet lekker te lopen. Teruggegaan naar 4.3.28 en alles doet het weer zoals we geruime tijd gewend waren.

In de reacties op de betreffende release zie je veel vergelijkbare problemen terugkeren over iOS clients.
Yes, inderdaad,... ik draai zelf firmware 5.75 en die werkt prima (maar dat is volgens mij nog alpha, hopelijk komt die snel naar beta/rc).

• Yzord
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 02:20
Ik heb een Experiabox v10 met daaraan een paar Netgear switches voor mijn KPN IPTV kastjes (5 stuks).

Nu wil ik 1 kabel (die dus naar een IPTV kastje gaat) gebruiken om deze op mijn WAN poort aan te sluiten op mijn Amplifi HD router en van daar uit een utp kabel naar het IPTV kastje trekken.

Maar support de mesh router ook IGMP Snooping? Of krijgt het IPTV kastje problemen met streaming? De mesh router zet ik in bridge mode dus de Experiabox handelt alles af.

Op het internet vind ik niet echt of de mesh router IGMP Snooping ondersteunt.

• Bruzski
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 18:51
Even alles in 1 kleur gespoten :)

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator ☁ (ICQ 8297373)

Effe een reboot doen voordat je de firmware gaat updaten kan soms wonderen doen! :)

Maar eigenlijk zou het anno 2021 niet meer nodig moeten zijn, want men zou dat gedoe al lang geleden zogenaamd hebben gefixt...

• austin_77
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 19:56
Heb je de RAL kleur van de spuitbus voor ons? :*)

• Fireball86
Bij Insight in de app zag ik dat de Google Hub een block heeft? Deze kan ik niet deblokkeren via de app. Dus ingelogd op de controller. Daar stond dan weer geen block. Wel heb ik de hub verwijderd uit die lijst. Hij maakt nog steeds geen verbinding. Om gek van te worden.
De ap's zijn aangesloten op de zyxel modem van T-Mobile. Wat ik ook gek vind is dat ik niet alle aangesloten apparaten daar in de ip adressen lijst kan vinden. Heb ik een instelling ergens verkeerd gedaan?
Alle andere apparaten doen het namelijk wel prima met hoge snelheid.
xbeam schreef op woensdag 15 september 2021 @ 20:31:
[...]

Waarom heb je 2,4 en 5GHZ verschillende namen gegeven?
Die tip kreeg ik hier op het forum. Op deze manier kan ik bepaalde toestellen dwingen om altijd 5Ghz te pakken.

[Voor 14% gewijzigd door Fireball86 op 16-09-2021 19:29]

• Masimo
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 00:29
[...]
...
Firmware anders even in de cache zetten. Ik had een weerbarstige U6 Lite en heb op die manier de update er toch in gekregen.

Gokje : WiFi AI of Fast Roaming of zo die lelijk doen :?

Zal niet de eerste keer zijn dat een "Smart Device" of "IoT Device" daar moeilijk over doet... :/
Fireball86 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 19:27:
Bij Insight in de app zag ik dat de Google Hub een block heeft? Deze kan ik niet deblokkeren via de app. Dus ingelogd op de controller. Daar stond dan weer geen block. Wel heb ik de hub verwijderd uit die lijst. Hij maakt nog steeds geen verbinding. Om gek van te worden.
Gooi die app weg en werk alleen met de UniFi Controller op een CloudKey of Raspberry Pi alsjeblieft! :P
De ap's zijn aangesloten op de zyxel modem van T-Mobile. Wat ik ook gek vind is dat ik niet alle aangesloten apparaten daar in de ip adressen lijst kan vinden. Heb ik een instelling ergens verkeerd gedaan?
Alle andere apparaten doen het namelijk wel prima met hoge snelheid.
Als je alle IP's wil zien van je apparaten dan heb je een USG of UDM nodig, tenzij de UniFi Switches ook het een en ander bijhouden, maar dat moet iemand anders ons effe vertellen :)

Over het algemeen is een dergelijk overzicht niks anders dan de DHCP Leases of ARP Tabel van je Router ;)

• lolgast
@nero355 Zonder USG maar met switches en AP’s zie je alle apparaten in je netwerk in de controller

• tcviper
Very nice! :)

• Polyphemus
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 20:11
Nieuwe pro g4 deurbel in aantocht?

https://www.youtube.com/watch?v=HtzUkZMmW50

• Fireball86
nero355 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 00:06:
[...]

Gokje : WiFi AI of Fast Roaming of zo die lelijk doen :?

Zal niet de eerste keer zijn dat een "Smart Device" of "IoT Device" daar moeilijk over doet... :/

[...]

Gooi die app weg en werk alleen met de UniFi Controller op een CloudKey of Raspberry Pi alsjeblieft! :P

[...]

Als je alle IP's wil zien van je apparaten dan heb je een USG of UDM nodig, tenzij de UniFi Switches ook het een en ander bijhouden, maar dat moet iemand anders ons effe vertellen :)

Over het algemeen is een dergelijk overzicht niks anders dan de DHCP Leases of ARP Tabel van je Router ;)
Bedankt voor het meedenken. Beide zaken bleken het niet te zijn. Op de Zyxel router heb ik uiteraard de Wifi uitgeschakeld omdat dit geregeld wordt door de Unifi AP's. Maar om te testen op de Zyxel een 2.4 GHz wifi aangezet met naam "Google". Geprobeerd verbinding te maken met de Hub, zelfde probleem. Wat me dus deed denken dat er in de router iets niet goed zit. Werkelijk alle menu's doorgeklikt om te kijken of er ergens blokkades zijn of iets. Niks kunnen vinden. Wat een ... router trouwens wat instelling betreft.
Dus een reboot geprobeerd van de router. Wat denk je? Direct weer verbinding. Dus wat er nu gebeurt is, geen idee.

De controller draai ik op een NUC inderdaad, de app leek me handig inderdaad. Maar dat blijkt niet zo te zijn. Ik log voortaan wel even in op de controller.

Zodra ik verhuist ben stap ik over op een UDM Pro met 16 of 24 poort PoE switch. Wat een draak is die Zyxel wat menu's betreft. Overigens zie ik in de controller inderdaad keurig welke apparaten er via WiFi verbonden zijn.

• Toppe
  • Nu online
Ik zit tijdelijk (8 maanden) in een huur/vakantie huis maar de WiFi is echt beroerd.

Nu heb ik één bedrade aansluiting die ik wil gaan gebruiken.

Al mijn apparatuur (USG, AP’s, switches) ligt in de opslag waar ik bij kan. Alleen mijn server met de controller staat actief bij mijn ouders ivm cloudhosting nieuwbouw project.

Nu twijfel ik even wat ik moet doen. Als ik een controller wil installeren dan heb ik daarvoor een server/Pi voor nodig en die heb ik nu niet voorhanden. Daarbij heb ik die straks niet meer nodig.

Andere optie is een UDM Pro aanschaffen en die gebruiken als vervanging voor mijn USG.

De UDM Pro heeft voorzover ik weet een controller aan boord, maar hoe zit het met met installeren? Kan ik de UDM Pro gewoon installeren zonder fatsoenlijke WiFi? Ik heb eventueel de optie om een laptop bedraad aan de UDM te hangen.

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• Polyphemus
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 20:11
Toppe schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 08:51:
Ik zit tijdelijk (8 maanden) in een huur/vakantie huis maar de WiFi is echt beroerd.

Nu heb ik één bedrade aansluiting die ik wil gaan gebruiken.

Al mijn apparatuur (USG, AP’s, switches) ligt in de opslag waar ik bij kan. Alleen mijn server met de controller staat actief bij mijn ouders ivm cloudhosting nieuwbouw project.

Nu twijfel ik even wat ik moet doen. Als ik een controller wil installeren dan heb ik daarvoor een server/Pi voor nodig en die heb ik nu niet voorhanden. Daarbij heb ik die straks niet meer nodig.

Andere optie is een UDM Pro aanschaffen en die gebruiken als vervanging voor mijn USG.

De UDM Pro heeft voorzover ik weet een controller aan boord, maar hoe zit het met met installeren? Kan ik de UDM Pro gewoon installeren zonder fatsoenlijke WiFi? Ik heb eventueel de optie om een laptop bedraad aan de UDM te hangen.
De controller hoeft niet per sé altijd online te zijn, die kun je gewoon op je laptop installeren bijvoorbeeld en aanslingeren als de de boel wil configureren. De UDMP heeft inderdaad een ingebouwde controller, die is wel altijd online, en kun je gewoon configureren via de user interface in een browser.

• wolfstein89
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 17-09 11:09
Vraag: heb sinds afgelopen week een hoger internet abbo van kpn (van 200MB naar 1GB).
Nu heb ik inderdaad bij de kpn kast 1 gb, maar mijn usg geeft enkel nog 200GB door.
Zijn er instellingen die ik moet veranderen om de usg wel de volle lading door te laten geven?

• Sand0rf
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 13:37
Waarschijnlijk een prototype dat nooit tot defintief product is gekomen. Geen enkel ander Youtube kanaal of review site heeft iets genoemd en er staat niks op de FCC site dat doet vermoeden dat er een nieuwe deurbel aan zit te kijken. En daarnaast lijkt deze als twee druppels op de deurbel die twee jaar geleden op een marketing plaatje verscheen maar nooit is uitgebracht: https://www.reddit.com/r/...0b/anyone_see_what_i_see/

/post

Pagina: 1 ... 137 138 139 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee