TPA schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 21:05:
War mij opvalt is dat mijn uap-ac-iw en mijn uap-ac-m nog altijd op de 4.3.28 blijven terwijl mijn andere accespoints al op de 5. Zaten en nu weer een updat hebben klaar staan naar 5.43.36 (was 5.43.35)
Ik ben benieuwd of en wanneer de andere gaan….
Volgens mij waren er meerdere factoren waardoor er nu meerdere versies in de omloop zijn :
- Gebruikte hardware.
- Generatie van de producten.
- Prioriteiten bij de developers.
Zoiets...
Ik weet het ook niet meer precies, maar het komt allemaal wel goed

Wat zijn jouw slechte ervaringen dan precies

En wat gebeurt er als je die telefoon niet voor jou laat denken
Je bent nu met teveel verschillende factoren aan het testen : Het kan net zo goed een bug van je telefoon zijn!
* nero355 bepaalt altijd zelf of de telefoon 3G/4G of WiFi gebruikt!

smesjz schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:45:
Sinds een paar dagen een upgrade gedaan van Ziggo van 300 naar 600mbit. Speedtest via UDM Pro geeft netjes 600/40 maar client haalt net 200/240Mbit wired via speedtests.
NUC i310th gen is aangesloten direct op UDM Pro om invloed van U6 APs & USW-Lite-16-PoE uit te sluiten en wissel van kabel maakt geen verschil. Smart queue aan / uit idem en IDS/IPS staan uit en user groups hebben geen limiet. Event log in de controller geeft ook geen problemen uit.
Beta firmware van de UDM 1.10-09 maakt ook geen verschil.
Dus ergens lijkt UDM iets te knijpen in de download aangezien speedtest upload op client gewoon 40mbit haalt.
Reboot van
Enig idee wat het zou kunnen zijn?
Je reactie is incompleet en niet duidelijk genoeg qua gebruikte verbindingen en instellingen/firmwares/enz... dus fix dat effe!

dbeusink schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:06:
Na een uptime van ruim 3 dagen met nieuwe voeding is mijn USG-3 zojuist toch weer onverwachts platgegaan

. Ik log gelukkig nu alle events naar mijn NAS en heb dus de volgende melding kunnen vinden vlak voordat de USG door het donker heen ging:
code:
1
| CPU 1 Unable to handle kernel paging request at virtual address 000000000000030c, epc == ffffffffc032d548, ra == ffffffffc0335dd4 |
Als ik melding zo lees dan ben ik een beetje bang dat het RAM geheugen de oorzaak wel eens zou kunnen zijn. Ik heb namelijk het idee dat als het RAM geheugen boven 29% komt dat dan de USG plat gaat. Iemand nog ideeën?
Wat je nog zou kunnen doen : Vers USB Stickje erin knallen!
Misschien is de huidige verrot aan het gaan
Heb je wel een Serial Cable voor nodig geloof ik...
Check dat VOORDAT je begint!
Als het echt het RAM is dan kan je denk ik niet veel doen, tenzij je iemand kent die de juiste tools daarvoor heeft...