[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 115 ... 328 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Tomas_ schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:25:
[...]

nee helpt niet, lijkt wel of er een firewall aanstaat. Echter toen ik de app verwijderd had, vroeg hij wel om het certificaat te vertrouwen. Hij ziet hem dus wel.
Hoe lullig 't ook klinkt: Heb je 'remote access' aan staan?

Kijk voor de gein eens naar het URL waar je naar doorverwezen wordt nadat je op je op het lokale IP probeert in te loggen.... Waarschijnlijk staat daar iets met 'redirect' in het URL

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 12:47
Will_M schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:35:
[...]

Hoe lullig 't ook klinkt: Heb je 'remote access' aan staan?

Kijk voor de gein eens naar het URL waar je naar doorverwezen wordt nadat je op je op het lokale IP probeert in te loggen.... Waarschijnlijk staat daar iets met 'redirect' in het URL
Remote access staat aan, redirect zie ik staan, maar de app vraag om om het ipnummer. Wat heb jij er staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
Tomas_ schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:40:
[...]

Remote access staat aan, redirect zie ik staan, maar de app vraag om om het ipnummer. Wat heb jij er staan?
In mijn geval staat er als local adres 192.168.1.2 met als Gateway 192.168.1.1 (in een /30 netwerk) .... Maar dat adres boeit niet echt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Will_M schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:44:
[...]

In mijn geval staat er als local adres 192.168.1.2 met als Gateway 192.168.1.1 (in een /30 netwerk) .... Maar dat adres boeit niet echt :P
Ik bedoel: wat geef jij op in de app aan gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
Tomas_ schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:46:
[...]

Ik bedoel: wat geef jij op in de app aan gegevens.
Ik geef daar in mijn geval het interne IPv4 adres op omdat het device waar vandaan ik verbind ook in het zelfde interne subnet mág spelen als het subnet waar m'n controller zich bevind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Will_M schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:53:
[...]

Ik geef daar in mijn geval het interne IPv4 adres op omdat het device waar vandaan ik mee verbind ook in het zelfde interne subnet mág spelen als het subnet waar m'n controller zich bevind.
logisch, doe ik ook, nu ook met local user Admin, maar geeft telkens verbindingsfout.
Denk dat ik in de logging moet duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
Tomas_ schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:55:
[...]

logisch, doe ik ook, nu ook met local user Admin, maar geeft telkens verbindingsfout.
Denk dat ik in de logging moet duiken.
Mag die 'User' zowel intern als extern verbinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 16:10
Greatsword schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 18:59:
@LightStar Bedankt voor de inspiratie, heb zelf straks ook niet zo'n diepe meterkast dus dit lijkt ook nog een optie.

Welke patchpaneel heb je en heb je ook nog iets van een stekkerdoos achter je switch verstopt of heb je aan die stopcontacten links in de hoek voldoende?
Mijn meterkast is redelijk diep (kan er een UDM-Pro in kwijt met de kabels van Ubiquiti, echter deze switch is 32.5CM diep hij kan er hangen maar dan wil er geen kabel meer in vandaar deze manier.

De mount is van Startech pricewatch: Startech.com 4U 19in stalen verticale wandmontagesteun voor appar...

Qua stopcontacten heb ik er drie linksboven en er zit nog een pro stekkerdoos iets naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Will_M schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:56:
[...]

Kan zo niet vinden waar je dat opgeeft.

Het event geeft aan dat de Admin is ingelogd vanaf mijn telefoon. Lijkt op een bug,

uit events:

via telefoon: Admin Admin Admin log in from 192.168.2.7
via chrome op laptop: Admin Admin Admin log in from 192.168.2.16

-edit- iik heb een fresh install gedaan van raspian en de laatste versie van unifi controller, en toen de backup van 5.9 nogwat terug gezet.

[ Voor 40% gewijzigd door Tomas_ op 04-05-2021 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• briecht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16-09 22:06
Waar zijn alle statistieken die je in het dashboard van de vorige controller interface kon zien? Is er enkel de mogelijkheid om new interface uit te schakelen om deze info terug te vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
briecht schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 21:21:
Waar zijn alle statistieken die je in het dashboard van de vorige controller interface kon zien? Is er enkel de mogelijkheid om new interface uit te schakelen om deze info terug te vinden?
Vooralsnog is die nieuwe interface beta, dus uitschakelen om die info terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-10 14:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ie4BCE_jOCwyKbmyXmAJsliEAhw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eYZB4ZICHM43FeSfem4zQjMJ.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag nieuw speelgoed in ontvangst genomen :P

Wat een schattige camera is die g3 insta. Toch wel makkelijk ook gewoon over wifi te connecten en prima om binnenshuis of bv in de schuur te gebruiken. Zeker gezien de prijs die eraan zit!

De U6-Pro is een stuk zwaarder dan ik verwacht had het is dat er unifi 6 op geprint is want hij is voor de rest bijna niet te onderscheiden van de AC-Pro die onder de tafel ligt :P

Ik dacht hem overigens beneden te installeren maar de verbinding naar de deurbel is een stuk slechter me de U6 dan met de AC Pro... maargoed er draait nog een beta firmware op etc dus wie weet overtime....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:23
Wat is eigenlijk het verschil tussen de U6 LR en de U6 Pro?

Cpu van de LR is sneller dan de Pro, de LR heeft meer TX power, heb t idee dat de LR beter is dan de Pro of heb ik verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10 11:01
Samplex schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 23:41:

Cpu van de LR is sneller dan de Pro, de LR heeft meer TX power, heb t idee dat de LR beter is dan de Pro of heb ik verkeerd?
De Pro is kleiner, lichter, goedkoper en energiezuiniger. Past zo op het oog keurig tussen de 6 Lite en de 6 LR in. Geeft ook mooi nog wat ruimte in de line up voor een Wifi 6 variant van de NanoHD in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Will_M schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:56:
[...]

Versie "gedowngrade" naar 6.0.45 en ik kan weer connecten via de app.

Ik zie dat ik geen schedules meer kan aanpassen in de app, klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 16:10
Samplex schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 23:41:

De LR is momenteel hoger gepositioneerd als de Pro terwijl dat bij de vorige generatie andersom was.

Als het goed is zal de nieuwe Pro wel zo op de oude Pro mount geklikt kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:38
Jaguar645 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 23:30:
[Afbeelding]

Vandaag nieuw speelgoed in ontvangst genomen :P

Wat een schattige camera is die g3 insta. Toch wel makkelijk ook gewoon over wifi te connecten en prima om binnenshuis of bv in de schuur te gebruiken. Zeker gezien de prijs die eraan zit!
Ben benieuwd of je die Insta gaat gebruiken met Unifi Protect of dat je hem standalone inzet. Ik was afgelopen weekend aan het stoeien om mijn standalone G3 Micro weer te verbinden met mijn Wifi en NAS. Nu dat Unifi Video niet meer ondersteund wordt en er ook geen windows versie is van Unifi Protect kreeg ik het niet voor elkaar om de camera te koppelen aan mijn netwerk......totdat ik een comment las op een unifi forum dat je een QR code zelf kun genereren die de camera zelf leest om zo de SSID gegevens door te geven (blijkbaar is dat ook de principe hoe je makkelijk connecteert in Unifi Protect).

Opzet van de QR code waarbij je 3 regels maakt met het onderstaande:
  • 1, SSID naam, Wachtwoord SSID

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Joarie schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:44:
[...]

Ben benieuwd of je die Insta gaat gebruiken met Unifi Protect of dat je hem standalone inzet. Ik was afgelopen weekend aan het stoeien om mijn standalone G3 Micro weer te verbinden met mijn Wifi en NAS. Nu dat Unifi Video niet meer ondersteund wordt en er ook geen windows versie is van Unifi Protect kreeg ik het niet voor elkaar om de camera te koppelen aan mijn netwerk......totdat ik een comment las op een unifi forum dat je een QR code zelf kun genereren die de camera zelf leest om zo de SSID gegevens door te geven (blijkbaar is dat ook de principe hoe je makkelijk connecteert in Unifi Protect).

heb je een link naar die post?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joarie
Tomas_ schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:56:
[...]

heb je een link naar die post?
https://community.ui.com/...-8e1c-03444d1ef06d?page=7

Onderaan de post van UI-team
If you're using UniFi Protect, you can also use the UI to generate a QR code to be scanned by the G3-Micro. To do this go to Add Devices > Find More Devices > Select G3 Micro from the list > Select Continue on Web > Enter your SSID and WiFi Network Password (both are case sensitive) > Click Generate QR Code. Then you can point the G3-Micro at that code and it'll beep to acknowledge it read the code, then it should jump on the WiFi network specified.

If you're using UniFi Video, there is no in UI QR Code generation, but it's simple enough to do with a free online QR Code generator. All you need to provide is the number 1 on the first line, your case sensitive SSID on the 2nd line, and your case sensitive WiFi password on the 3rd line. Then you can point the G3-Micro at that code and it'll beep to acknowledge it read the code, then it should jump on the WiFi network specified.
Werkt perfect. Op die manier werd de G3 zo opgenomen in mijn netwerk en kon ik hem benaderen via de webpagina op het netwerk.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Joarie schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:10:
[...]

https://community.ui.com/...-8e1c-03444d1ef06d?page=7

Onderaan de post van UI-team

[...]

Werkt perfect. Op die manier werd de G3 zo opgenomen in mijn netwerk en kon ik hem benaderen via de webpagina op het netwerk.
-edit- Ah ik zie het je gebruikt de micro ipv de instant. Werkt voor geen meter hier ;-)

qr code gemaakt:

1
ssid_name
wifiwachtwoord

maar scannen ho maar, ben nu het huis uitgezet vanwege de iritant tringel die de camera continue herhaalt

hoe deed jij het?

[ Voor 7% gewijzigd door Tomas_ op 05-05-2021 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Laatst online: 07-10 14:20
Joarie schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:44:
[...]

Hij is al gekoppeld aan de Protect omgeving :) net als de deurbel even de app geopend en via bluetooth was hij zo geconnect aan de omgeving.

maar dat van die QR code is wel gaaf! handig om iig te hebben liggen mocht bluetooth niet meewerken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joarie
Tomas_ schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:41:
[...]

-edit- Ah ik zie het je gebruikt de micro ipv de instant. Werkt voor geen meter hier ;-)

qr code gemaakt:

1
ssid_name
wifiwachtwoord

maar scannen ho maar, ben nu het huis uitgezet vanwege de iritant tringel die de camera continue herhaalt

hoe deed jij het?
Ik gaf de camera een factory reset (pin lang indrukken bij opstarten totdat lampje andere kleur krijgt). Dan begint hij inderdaad als een U-boot sonar-geluiden uit te zenden en op dat moment hou ik op mijn mobiel de zelfgemaakte QR-code voor (bijv in een browser). Hij geeft dan een ander geluidje dat hij hem herkent.

Ik had wel de fout gemaakt dat ik een hoofdletter vergeten was in mijn SSID. Daardoor gaf hij wel signaal dat hij de QR code las maar kwam hij niet op het netwerk.
Heb je niet per ongeluk een spatie in je 3 regels gedaan waardoor de QR-code niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemonO
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 22:43
Afgelopen week heb ik na aanhoudende stabiliteitsproblemen de overstap gemaakt naar een Unifi netwerk oplossing voor thuis. Binnen een jaar zullen we verhuizen naar een nieuwbouw huis, dus voor nu is het misschien nog wat overkill, maar straks komt alles hopelijk mooi tot zijn recht.

Apparatuur:
  • USG
  • AP6-Lite
  • Switch (unmanaged, TP-Link)
  • Ubiquiti PoE injector (stroomvoorziening AP6-Lite)
Topology:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x4bpvTbvB2eVgJ3Uyt_RcejPjwo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3bQ8Z9i341DsnbnvZuRZ92Mz.png?f=fotoalbum_large

Probleem:
Ik merk dat ik op wifi maximaal 60mbit trek als ik naar https://fast.com ga. Als ik op dezelfde laptop Ethernet aansluit en weer een speedtest doe kom ik echter op 300mbit uit. Nu heb ik natuurlijk een beetje rond-gegoogled en een beetje met de settings lopen kloten, maar ik kom er maar niet achter waar het probleem ligt. Heeft iemand hier misschien nog tips?

Ik heb de instructies van de volgende pagina's gevolgd:
https://community.ui.com/...97-489d-a533-b4da78b8f62d
https://help.ui.com/hc/en...ooting-Slow-Wi-Fi-Speeds-

Hier nog wat screenshots van mijn instellingen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3jshLLTvYTObWGqFdhH4jlbj5Cw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gAYd7AajtMkd6yTU32IzWYAT.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3lmyDTct2dpk-S7H7MjVC4yoPdk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4tglKYDwcmmGfexnTZHVFYpi.png?f=user_large

Ik zit op dit moment in de woonkamer op ongeveer 3 meter van de AP met vrij zicht, dus het lijkt echt dat er iets is dat de boel limiteert. Kan de PoE injector misschien een limitatie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-10 15:10
@RemonO Heb je de speedtest ook met je telefoon gedaan? Ik zie dat deze wel op Wifi6 zit en de laptop niet. Misschien zit daar ergens de oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:51

iMars

Full time prutser

xbeam schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 15:41:
[...]

Klopt is bekend issue. Als dit een thuis installatie is en je bent niet bang om beta (cutting edge) te draaien
rm /tmp/unifi_sysvinit_all.deb &> /dev/null; curl -o "/tmp/unifi_sysvinit_all.deb" https://dl.ui.com/unifi/6.2.13-0c59325d51/unifi_sysvinit_all.deb && dpkg -i /tmp/unifi_sysvinit_all.deb && rm /tmp/unifi_sysvinit_all.deb

[...]

USG Firmware 4.4.55
upgrade https://dl.ui.com/unifi/firmware/UGW3/4.4.55.5377096/UGW3.v4.4.55.5377096.tar

[...]

En voor je u6-lite
UAP Firmware 5.57.1
upgrade https://dl.ui.com/unifi/firmware/UAL6/5.57.1.12853/BZ.mt7621_5.57.1+12853.210319.1918.bin

[...]
Inmiddels een maandje verder en nog steeds dezelfde situatie bij mij ;)
Te lui om alles opnieuw te configureren (ja het kan met een config backup I know, sue me :+ ).

Wat me opvalt, is dat het na een backup gebeurd. Ik heb ingesteld elk uur op 05 na het uur. en elke melding is rond 7 a 8 over. Nu heb ik de tijdschema van de backup aangepast na 35 na het uur en ja hoor, de meldingen komen nu rond x:37 a x:38

Was dit al bekend?

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Polyphemus schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 18:45:
Ik lees bij Vodafone, dat je dan niet beide sims tegelijk op het netwerk kan hebben; heb jij daar dan geen last van?
Doe ik ook gewoon bij T-Mobile en het enige wat ik tot nu toe heb gemerkt is dat :
- Vaak een SMS aankomt bij de telefoon/SIM die het laatst is aangezet!
- Langere gesprekken vaak effe wegvallen na een bepaalde tijd en je elkaar effe opnieuw moet bellen!

Daarbij zijn beide toestellen trouwens op 3G actief, want de eene telefoon kan niet beter en bij de andere heb ik de boel teruggezet om langere accutijden te halen : Ik heb toch geen databundel tenslotte dus harder dan 8 KB/s zal het nooit gaan :) :+

Dus ik vind dit best wel raar :
xbeam schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 18:43:
Met een duo kaart hoeft dat niet. Je hebt dan 2de zelfde simkaarten met zelfde het telefoon nummer. je kan hier dus gewoon een automatisch appje op je telefoon voor gebruiken.

https://www.kpn.com/zakel...a-opties/duo-simkaart.htm
Dat er maar 1 actief kan zijn geld alleen voor spraak voor data kunnen tegelijk gebruikt worden.
@xbeam

Heb jij daar geen last van :?
Wat als je de telefoon of 4G module moet rebooten ?!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemonO
loeberce schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:35:
@RemonO Heb je de speedtest ook met je telefoon gedaan? Ik zie dat deze wel op Wifi6 zit en de laptop niet. Misschien zit daar ergens de oorzaak.
Yes, op de telefoon zie ik ook 60mbit, in dezelfde ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berke84
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:36
RemonO schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:15:
Afgelopen week heb ik na aanhoudende stabiliteitsproblemen de overstap gemaakt naar een Unifi netwerk oplossing voor thuis. Binnen een jaar zullen we verhuizen naar een nieuwbouw huis, dus voor nu is het misschien nog wat overkill, maar straks komt alles hopelijk mooi tot zijn recht.

Apparatuur:
  • USG
  • AP6-Lite
  • Switch (unmanaged, TP-Link)
  • Ubiquiti PoE injector (stroomvoorziening AP6-Lite)
Topology:
[Afbeelding]

Probleem:
Ik merk dat ik op wifi maximaal 60mbit trek als ik naar https://fast.com ga. Als ik op dezelfde laptop Ethernet aansluit en weer een speedtest doe kom ik echter op 300mbit uit. Nu heb ik natuurlijk een beetje rond-gegoogled en een beetje met de settings lopen kloten, maar ik kom er maar niet achter waar het probleem ligt. Heeft iemand hier misschien nog tips?

Ik heb de instructies van de volgende pagina's gevolgd:
https://community.ui.com/...97-489d-a533-b4da78b8f62d
https://help.ui.com/hc/en...ooting-Slow-Wi-Fi-Speeds-

Hier nog wat screenshots van mijn instellingen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik zit op dit moment in de woonkamer op ongeveer 3 meter van de AP met vrij zicht, dus het lijkt echt dat er iets is dat de boel limiteert. Kan de PoE injector misschien een limitatie zijn?
Intrusion Protecion opstaan? Dat limiteert de snelheid tot 85MBit bij een USG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
Berke84 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:51:
[...]

IPS limiteert ook de snelheid via LAN, niet alleen via WLAN, dus dan zou hij bedraad ook niet hoger moeten uitkomen. Je kan nog een niet-DFS kanaal proberen om te zien of dat uitmaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:17
RemonO schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:38:
[...]

Yes, op de telefoon zie ik ook 60mbit, in dezelfde ruimte.
Staat er mss nog meer wifi aan, bv router van isp, repeater enz.
Op 2,4 ook wel het minst gebruikte kanaal ingesteld? Interferentie kan vreemde dingen doen in het netwerk.
Meshing mag ook uit naar mijn weten.
Hier een link voor basic settings.
https://community.ui.com/...30-4e25-9121-7387fc3dc912

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemonO
Berke84 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:51:
[...]

Is dit "Internet Threat Management"? Dat staat in ieder geval uit, maar ik krijg bedraad (op de switch die aangesloten zit op de USG) dus wel 300mbit.
loeberce schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:58:
[...]

IPS limiteert ook de snelheid via LAN, niet alleen via WLAN, dus dan zou hij bedraad ook niet hoger moeten uitkomen. Je kan nog een niet-DFS kanaal proberen om te zien of dat uitmaakt.
Ik heb ook niet-DFS kanalen uitgeprobeerd, zelfde resultaat. Ik ben op dit kanaal uitgekomen op basis van de scan!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NYyjqIjVALSLcRyX5rU-M6-0jB0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dD43v8rD6qJJxiRjd0frLci0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G5KbvEIzHuvCa9UqJOX4V6t912M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9PtoSRBPf7v5MOsUDc8rRWiy.png?f=fotoalbum_large
Behoorlijk Leek schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 17:28:
[...]

Staat er mss nog meer wifi aan, bv router van isp, repeater enz.
Op 2,4 ook wel het minst gebruikte kanaal ingesteld? Interferentie kan vreemde dingen doen in het netwerk.
Meshing mag ook uit naar mijn weten.
Hier een link voor basic settings.
https://community.ui.com/...30-4e25-9121-7387fc3dc912
Ik zit in een appartementencomplex, dus er zijn wel andere netwerken, maar op m'n vorige router (Google Wifi) haalde ik wel gewoon 150mbit. Dank voor de link! Heb een aantal settings aangepast op basis van de tips, maar helaas lijkt het nog niet beter te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:31
RemonO schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:08:
[...]

Is dit "Internet Threat Management"? Dat staat in ieder geval uit, maar ik krijg bedraad (op de switch die aangesloten zit op de USG) dus wel 300mbit.

[...]

Ik heb ook niet-DFS kanalen uitgeprobeerd, zelfde resultaat. Ik ben op dit kanaal uitgekomen op basis van de scan!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[...]

Ik zit in een appartementencomplex, dus er zijn wel andere netwerken, maar op m'n vorige router (Google Wifi) haalde ik wel gewoon 150mbit. Dank voor de link! Heb een aantal settings aangepast op basis van de tips, maar helaas lijkt het nog niet beter te zijn.
Zou toch van die dfs kanalen afblijven.
En meshing kan je beter uitzetten als je alles bedraad hebt aangesloten.

Kan je een testen met een lagere channel width?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
michelc85 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:42:
[quote]RemonO schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:08:
[...]

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemonO
michelc85 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:43:
[...]

Ah ja, vergeten erbij te zetten, maar ik was ook naar kanaal 36 gegaan en had meshing uitgezet. Heb net even de channel width aangepast en het lijkt hetzelfde.

Ik heb zojuist een potje Rocket League proberen te doen maar dat ging dus echt voor geen meter, constant schommelingen in de ping, dus het lijkt meer dan alleen de bandwidth te zijn die mis zit :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
RemonO schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:43:
[...]

Ah ja, vergeten erbij te zetten, maar ik was ook naar kanaal 36 gegaan en had meshing uitgezet. Heb net even de channel width aangepast en het lijkt hetzelfde.

Ik heb zojuist een potje Rocket League proberen te doen maar dat ging dus echt voor geen meter, constant schommelingen in de ping, dus het lijkt meer dan alleen de bandwidth te zijn die mis zit :-(
Heb je al eens met andere kabels geprobeerd? Volgens mij heb je er 2 in gebruik aangezien je de Poe injector gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemonO
michelc85 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:55:
[...]

Heb je al eens met andere kabels geprobeerd? Volgens mij heb je er 2 in gebruik aangezien je de Poe injector gebruikt?
Klopt, ik heb er twee in gebruik inderdaad. Zal morgen de kabels eens proberen te verwisselen, goede tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-10 14:39

Mr-D.

interpunctie? no hero here

vraagje, het valt mij nu eigenlijk pas op maar de preformance laat bij mij niet alles zien

is dit een instelling of gewoon een UI kwaal?
het betreft een UDM-Pro en ik zit op 1.9.3 en 6.1.71

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/drSNPnB3o3LoaN7UFkYN5PPvrLY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IjYrYBYKEFZWACfXZkVOkquu.png?f=user_large

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 00:09

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Hoi,

Ze zijn hier in de straat glasvezel aan het aanleggen. Een jaar eerder dan gepland dus ik zit een tijdje langer dan gepland met een dubbele verbinding. Nu heb ik dit ook een tijdje gehad met mijn adsl en kabel omdat het adsl abonnement nog niet afgelopen was en dit werkte mbt backup op zich prima op de USG3.

Echter wil ik nu iets anders bereiken en ik was benieuwd of dit kan met de USG3. Namelijk bepaalde zaken via de WAN 2 laten gaan (met name bepaalde devices) zo wil ik de backup van mijn NAS zo snel mogelijk via de glasverbinding hebben ivm de hoge upload. Is dit mogelijk of kan alleen maar failover?

Be fast .... Be furious....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02:37
Bl4ckviper schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:18:
Hoi,

Ze zijn hier in de straat glasvezel aan het aanleggen. Een jaar eerder dan gepland dus ik zit een tijdje langer dan gepland met een dubbele verbinding. Nu heb ik dit ook een tijdje gehad met mijn adsl en kabel omdat het adsl abonnement nog niet afgelopen was en dit werkte mbt backup op zich prima op de USG3.

Echter wil ik nu iets anders bereiken en ik was benieuwd of dit kan met de USG3. Namelijk bepaalde zaken via de WAN 2 laten gaan (met name bepaalde devices) zo wil ik de backup van mijn NAS zo snel mogelijk via de glasverbinding hebben ivm de hoge upload. Is dit mogelijk of kan alleen maar failover?
Ik heb me ook aangemeld voor glasvezel in mijn wijk. Wanneer ze dit komen doen gaat het abonnement pas in wanneer ik mijn huidig abonnement kan opzeggen.

Daarbij zou dit nu maandelijks kunnen omdat dit abonnement al wat langer heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 00:09

Bl4ckviper

BlaBlaBla

nielsn schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:45:
[...]
Ik heb me ook aangemeld voor glasvezel in mijn wijk. Wanneer ze dit komen doen gaat het abonnement pas in wanneer ik mijn huidig abonnement kan opzeggen.

Daarbij zou dit nu maandelijks kunnen omdat dit abonnement al wat langer heb.
Bij mij niet er was naast adsl geen alternatief en heb toen 3 jaar Ziggo afgesloten. En toen kwam vorig jaar dit project langs. En toen zeiden ze dat ze pas in 2022 gingen starten.. Maar goed nu is het bijna af dus. Zou nog uitstel kunnen vragen dat mag voor een paar maanden maar dan heb ik alsnog twee verbindingen voor een periode waar ik dan het beste uit wil halen.

Be fast .... Be furious....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
@Bl4ckviper Met een static route op je USG zou je dat moeten kunnen gaan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Ik heb een probleempje in mijn netwerk.

UDM Pro
Unifi 24p poe switch
2x unifi6 lite accesspoints
Alles op de laatste (public) firmware

Het wifi bereik is prima in huis, echter verliezen de iphones en ipads regelmatig de wifi verbinding. Handmatig is dan gewoon weer verbinding te maken. Ook na een powercycle van de accesspoints is de verbinding weer stabiel. Na enkele dagen begint dit probleem weer.

Waar moet ik dit probleem in zoeken en misschien nog belangrijker, hoe los ik dit in godsnaam op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:33
@MarkyB

Misschien handig om te delen welke instellingen je gebruikt voor je WiFi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Eigenlijk heel eenvoudig:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SMC7s1Ch4jZOigcw5q2OxpladrU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sAsei3W7QH59C64370dykd4B.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZZATmrEubONC3c6cMaUocOi8J4I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xVeATNL73gcnTSyma8v8KuBZ.jpg?f=user_large

Verder geen macfiltering of wifi scheduling.
Wifi AI staat aan, ook als ik dit uitschakel is er geen verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 22:23
Ik kon geen topic hierover snel vinden maar zijn er mensen die al bezig zijn/gespeeld hebben met de UniFi Access Starter Kit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
MarkyB schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:44:
Ik heb een probleempje in mijn netwerk.

UDM Pro
Unifi 24p poe switch
2x unifi6 lite accesspoints
Alles op de laatste (public) firmware

Het wifi bereik is prima in huis, echter verliezen de iphones en ipads regelmatig de wifi verbinding. Handmatig is dan gewoon weer verbinding te maken. Ook na een powercycle van de accesspoints is de verbinding weer stabiel. Na enkele dagen begint dit probleem weer.

Waar moet ik dit probleem in zoeken en misschien nog belangrijker, hoe los ik dit in godsnaam op?
- Heb je het wisselen van mac adress uitstaan op de apple devices? (optie privé adres onder je wifi settings op de apple devices).

- Ik zou je channels vastzetten ipv het automatisch te laten regelen. Kijk even naar de kanalen die het minst druk zijn of neem over wat je nu hebt als het goed werkt.

Mijn V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Xmoo schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:44:
Ik kon geen topic hierover snel vinden maar zijn er mensen die al bezig zijn/gespeeld hebben met de UniFi Access Starter Kit?
Dit is een netwerk topic, waar access niet onder valt. Open een topic in Duurzame Energie & Domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Workaholic schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:57:
[...]

- Heb je het wisselen van mac adress uitstaan op de apple devices? (optie privé adres onder je wifi settings op de apple devices).

- Ik zou je channels vastzetten ipv het automatisch te laten regelen. Kijk even naar de kanalen die het minst druk zijn of neem over wat je nu hebt als het goed werkt.
Het prive adres had ik aan staan, heb ik nu uit staan. Eens kijken of het helpt.
Wifi AI ook maar uitgeschakeld, liever een interfererende verbinding dan geen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-10 17:08

Tortelli

mixing gas and haulin ass

RemonO schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:08:
[...]

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[...]

Maak anders eens een 5Ghz only netwerk. Wat ik zelf merkte (gebruikte toen als controller Docker op mijn nas) dat hij vrij behouden is met het overschakelen op 5Ghz netwerk.

Heb sindsdien een 2,4Ghz en los 5Ghz netwerk wat prima werkt. Alleen in de tuin is het 5Ghz netwerk een beperking (bereik is wat beperkt).
Haal ~550-600Mbit mits ik redelijk in de buurt van de AP's ben :D (AC pro en AC LR). Heb ook 2 Wifi 6 lite's maar die heb ik nog niet gebruik in mijn oude huis.... die zijn binnenkort aan de beurt ;).

[ Voor 3% gewijzigd door Tortelli op 06-05-2021 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinoudkil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-10 22:32
MarkyB schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:10:
[...]

Het prive adres had ik aan staan, heb ik nu uit staan. Eens kijken of het helpt.
Wifi AI ook maar uitgeschakeld, liever een interfererende verbinding dan geen verbinding.
Ik gok dat de oorzaak ligt in de WiFi AI…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarkyB schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:50:
Eigenlijk heel eenvoudig:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Verder geen macfiltering of wifi scheduling.
Wifi AI staat aan, ook als ik dit uitschakel is er geen verbetering.
Switch eens naar de normale webGUI i.p.v. die nieuwerwetse Alpha Testing zooi en kijk eens of er niet een of andere lelijke optie aanstaat die eigenlijk uit moet of juist andersom! ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 01:00
stormfly schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:44:
[...]

Je controller op USA zetten geeft een aantal kanalen extra, mag niet, werkt wel.

[Afbeelding]
Via een search kwam ik op dit bericht. Ik heb dit ook gedaan om een extra 5Ghz kanaal te krijgen. Echter merk ik dat mijn maximale wifi speed echter onderuit gaat. Ondanks dat de transmission power 29dbm ipv 23dbm is is de snelheid een stuk minder dan als ik hem op NL instel. Ervaar je dit ook? Een testje met mijn iPhone 11 pro haalde ik op USA 50 Mbit van de 300. Op NL op dezelfde plek op hetzelfde AP 291 Mbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cloud_VII schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:04:
Via een search kwam ik op dit bericht. Ik heb dit ook gedaan om een extra 5Ghz kanaal te krijgen. Echter merk ik dat mijn maximale wifi speed echter onderuit gaat. Ondanks dat de transmission power 29dbm ipv 23dbm is is de snelheid een stuk minder dan als ik hem op NL instel. Ervaar je dit ook? Een testje met mijn iPhone 11 pro haalde ik op USA 50 Mbit van de 300. Op NL op dezelfde plek op hetzelfde AP 291 Mbit...
Best wel logisch eigenlijk! :)

Zie :
xbeam schreef op maandag 3 mei 2021 @ 02:30:
Het antenne probleem:
Je telefoon heeft een geen 21dbi maar een 18 of 16 dbi output

Lees dat als klein mondje waarmee hij niet zo hard kan praten. Waneer er een 21dbi acces point tegen jouw telefoon begint te praat dan hoort je telefoon die op wat grotere afstand of met blokkades vaak prima(genoeg streepjes), maar wanneer je telefoon dan telefoon wil terug praat kan hij niet hard genoeg praten dat het accespoint hem hoort. Waneer je dan de gain van je acces point verhoogt geef hem als waren beter/ groter oren. De 1.6db versterking de antenne van de flex is nog steeds heel klein oor waar mee je het lagere db van en telefoon niet voldoen mee compenseren zodat ze elkaar toch weer goed verstaan. Door deze scheve verbinding daalt je verbindings snelheid veel sneller en is de maximale te overbruggen afstand veel kleiner dan de specs van acces point aangeven. Dus 50 meter staat dan gelijk aan bijv 75 of 100 meter in verlies. Zet daar nog parasol tussen en je hebt wel streepjes maar geen internet meer op je telefoon.

Een mesh-m daardoor met zijn antennes een better link-budget dan een flex-hd en volgens mij ook beter dan een mesh-pro. Die dan weer meer devices en hogere snelheid aan kan dan een mesh-m.

Met een met een grotere mesh-m omni antenne kan je dus betere luisteren en met de Uma-d kan ook nog eens heel gericht richting je terras of zwembad luisteren

Daarnaast zorgt de hogere gain van de Uma-D dat bijv ook voor dat een nat geregende parasol tussen de telefoon en het acces minder impact heeft Met als resultaat dat er een groter link budget overblijft. Hier heb je een groter opervlakte met een grotere kans dat blijft werken tijdens slechtere condities.

Dat maakt de mesh-m met of zonder Uma-d tot mijn voorkeur buiten device boven een mesh-pro en flex-hd.
Voor de uitleg! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-10 07:26
Mijn Unifi Switch Lite 16 Poe lijkt klaar helaas.
Heb een flashing White-Blue-Off licht wat volgens Unifi een device in TFTP modus is.
Na wat zoeken op het Unifi forum blijk ik helaas niet alleen te zijn.
De geboden oplossingen qua reset hebben mij helaas nog niet geholpen.

Voor iemand herkenbaar?
Ondertussen ga ik uiteraard support contacten want ik ben bang dat ik moet omruilen als ik die threads zo doorlees.

[ Voor 13% gewijzigd door UninPro op 06-05-2021 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Nee dat ervaar ik niet, ik denk dat je per ongeluk op 2.4Ghz bent uitgekomen. Advies is om vermogen van 2G op low te zetten of maximaal medium, en 5G op high.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 06-10 19:17
stormfly schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:33:
[...]

Nee dat ervaar ik niet, ik denk dat je per ongeluk op 2.4Ghz bent uitgekomen. Advies is om vermogen van 2G op low te zetten of maximaal medium, en 5G op high.
2,4 op low ? Zodat al die IOT apparaten (bij mij thuis iig) geen goede verbinding meer kunnen krijgen omdat die nu eenmaal alleen op 2,4 werken ? Nee lijkt me niet handig.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Brotuck schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:45:
[...]

2,4 op low ? Zodat al die IOT apparaten (bij mij thuis iig) geen goede verbinding meer kunnen krijgen omdat die nu eenmaal alleen op 2,4 werken ? Nee lijkt me niet handig.
Heb je het getest? 2.4Ghz komt flink ver op low _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
stormfly schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:48:
[...]

Heb je het getest? 2.4Ghz komt flink ver op low _/-\o_
Ga ik zeker doen, op high is wellicht wat veel, zeker als je 4 AP's hebt hangen :)

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dbeusink
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 13:58
[...]

Ik heb mijn controller ook op USA staan en gebruik het UNII-3 spectrum (155 VHT80). Dit spectrum is blijkbaar toegestaan mits je zendsterkte onder de 25mW (= ongeveer 14 dBm) blijft, zie topic.

Waar je dus vooral op moet letten is de zendsterkte, misschien eens proberen om deze iets naar beneden te schroeven zoals @nero355 al aangeeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Brotuck schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:50:
[...]

Ga ik zeker doen, op high is wellicht wat veel, zeker als je 4 AP's hebt hangen :)
Advies begin echt op low, en bouw dan op, begin niet met medium. Je kan er ook voor kiezen om in één slechte hoek 1 ap naar medium te zetten. Je hebt een veel beter overzicht als je op low begint, omdat de cirkels van de AP minder snel overlappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
stormfly schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:09:
[...]

Advies begin echt op low, en bouw dan op, begin niet met medium. Je kan er ook voor kiezen om in één slechte hoek 1 ap naar medium te zetten. Je hebt een veel beter overzicht als je op low begint, omdat de cirkels van de AP minder snel overlappen.
Transmit power op auto betekend niet dat de unifi manager dit gaat afstemmen ?
Dus dan uiteindelijk alles alsnog op low zetten door de auto functie ?

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 01:00
dbeusink schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:09:
[...]

Ik heb mijn controller ook op USA staan en gebruik het UNII-3 spectrum (155 VHT80). Dit spectrum is blijkbaar toegestaan mits je zendsterkte onder de 25mW (= ongeveer 14 dBm) blijft, zie topic.

Waar je dus vooral op moet letten is de zendsterkte, misschien eens proberen om deze iets naar beneden te schroeven zoals @nero355 al aangeeft.
Had hem inderdaad al verlaagt naar 23dbm zoals het normaal was, maar ook dat werkte niet goed, ook niet op APs die alsnog op kanaal 42 zaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dbeusink
Cloud_VII schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:19:
[...]

Had hem inderdaad al verlaagt naar 23dbm zoals het normaal was, maar ook dat werkte niet goed, ook niet op APs die alsnog op kanaal 42 zaten
Je zou eens kunnen proberen 161 VHT80 (=155) te pakken op custom 14dBm, zolang je maar niet mijn buurman bent. Ik had last van een hoop verstoringen en dit heeft bij mij alles opgelost. Ik haal de volledige 500 Mbit U/D tegenwoordig en met iets meer afstand 300 Mbit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Brotuck schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:12:
[...]

Transmit power op auto betekend niet dat de unifi manager dit gaat afstemmen ?
Dus dan uiteindelijk alles alsnog op low zetten door de auto functie ?
Gehe commercieel geloofde je erin ;-) maar de waarheid is weerbarstig auto=high.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:47
xbeam schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 18:50:
[...]

Ik mag aannemen dat dit een verlate 1april grap is?

[...]
Ik vind het ook onvoorstelbaar dat er maar 1x 1 Gbps ethernet in de U6 Professional zit. Vooral als je "Up to 4.8 Gbps over the air speed via the 4x4 5GHz channel" roept en dan alleen "Networking Interface: (1x) 1 Gbps Ethernet RJ45" inbouwt. Zou dit misschien toch een fout zijn?

@royvdhoek, @Jaguar645 en @Seven_of_Nine Jullie hebben er al eentje. Kun je bevestigen of er 1 of 2 Gigabit ethernetpoorten in zitten?

[ Voor 4% gewijzigd door robertwebbe op 06-05-2021 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:19

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

robertwebbe schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 17:17:
[...]

Ik vind het ook onvoorstelbaar dat er maar 1x 1 Gbps ethernet in de U6 Professional zit. Vooral als je "Up to 4.8 Gbps over the air speed via the 4x4 5GHz channel" roept en dan alleen "Networking Interface: (1x) 1 Gbps Ethernet RJ45" inbouwt. Zou dit misschien toch een fout zijn?

@royvdhoek, @Jaguar645 en @Seven_of_Nine Jullie hebben er al eentje. Kun je bevestigen of er 1 of 2 Gigabit ethernetpoorten in zitten?
Klopt toch wat ze zeggen. Over the air speed is namelijk niet over the wire.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:47
Nee dat snap ik ook maar gezien al het over-the-air verkeer via die ethernet interface naar de router moet voordat er iets mee gebeurd, is het onzinnig om de over air-the-air snelheid zoveel sneller te maken. In de praktijk zul je natuurlijk nooit in de buurt komen van die snelheid maar waarom zou je dan nog een Pro kopen met een PHY rate van 4,8 Mbps? Een U6 Lite doet het met een PHY rate van 1,2 Mbps dan al heel erg goed.

[ Voor 4% gewijzigd door robertwebbe op 06-05-2021 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-10 17:02

TPA

ESET official partner

War mij opvalt is dat mijn uap-ac-iw en mijn uap-ac-m nog altijd op de 4.3.28 blijven terwijl mijn andere accespoints al op de 5. Zaten en nu weer een updat hebben klaar staan naar 5.43.36 (was 5.43.35)

Ik ben benieuwd of en wanneer de andere gaan….

ESET software nodig? Let me know 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinoudkil
Ik zit nog voor allemaal op 4.3.20…. Slechte ervaringen met 22,23,24 en 28…
Ac lite, iw en mesh hier….

Hoe zijn de ervaringen hier met 5.x?

[ Voor 15% gewijzigd door reinoudkil op 06-05-2021 21:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seven_of_Nine
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10 14:50
[...]

1 poort confirmed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

MarkyB schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:10:
[...]

Helaas hebben deze opties er niet toe geleid dat mijn probleem is opgelost, vanmorgen stond mijn telefoon weer op 4g :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-10 15:15

zeroday

There is no alternative!

reinoudkil schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 21:41:

ik zit al maaaaaaaaanden op 5.x .. nadat ik allerlei problemen kreeg met een AP die geen verbindingen meer toeliet, kreeg het advies om eens de 5.x te proberen. Never went back ..

Maar mijn ervaringen zijn niet die van iemand anders .. dus geen garantie. ;)

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:25

Ik ben een paar weken geleden van 4.3.20 naar 5.43.36 gegaan op een nanohd, ac m, inwall HD en us-8-150 en geen problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
TheMystery schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 07:34:
[...]

Ik ben een paar weken geleden van 4.3.20 naar 5.43.36 gegaan op een nanohd, ac m, inwall HD en us-8-150 en geen problemen ondervonden.
Ik zit voor de IW-HD nog op 5.43.23. Dit is ook de officiële versie op de website. Waar heb jij de .36 versie vandaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:19
loeberce schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:00:
[...]

Ik zit voor de IW-HD nog op 5.43.23. Dit is ook de officiële versie op de website. Waar heb jij de .36 versie vandaan?
https://community.ui.com/...08-4dcf-b49c-2f2cb1ecf882

Verspreid wordt de update doorgevoerd maar je kunt de update link ook in je controller hangen als je er haast bij hebt. Ik laat zelf het beta testen aan anderen over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr3000
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-10 09:43
Ik heb mijn UDM Pro nu top draaien met 3 cameras en een deurbel. Helemaal super.
Maar nu wil ik mijn vrouw ook toegang geven. Heb haar een admin account gemaakt en een unifi account aan laten maken. Maar hij vind de UDM Pro niet terwijl ik hem wel kan zien. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
mr3000 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:18:
Ik heb mijn UDM Pro nu top draaien met 3 cameras en een deurbel. Helemaal super.
Maar nu wil ik mijn vrouw ook toegang geven. Heb haar een admin account gemaakt en een unifi account aan laten maken. Maar hij vind de UDM Pro niet terwijl ik hem wel kan zien. Iemand een idee?
zit ze op een verkeerd netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinoudkil
TheMystery schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 07:34:
[...]

Ok thanks, ben nu de eerste ap’s aan het updaten, ac m krijg ik vanuit de interface allleen 4.3.28 als versie aangeboden, heb jij hem handmatig gedaan?

Switches draaien overigens wel al maanden op 5.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
Sinds een paar dagen een upgrade gedaan van Ziggo van 300 naar 600mbit. Speedtest via UDM Pro geeft netjes 600/40 maar client haalt net 200/240Mbit wired via speedtests.

NUC i310th gen is aangesloten direct op UDM Pro om invloed van U6 APs & USW-Lite-16-PoE uit te sluiten en wissel van kabel maakt geen verschil. Smart queue aan / uit idem en IDS/IPS staan uit en user groups hebben geen limiet. Event log in de controller geeft ook geen problemen uit.
Beta firmware van de UDM 1.10-09 maakt ook geen verschil.

Dus ergens lijkt UDM iets te knijpen in de download aangezien speedtest upload op client gewoon 40mbit haalt. Reboot van NUC (Promox 6.4 maar test uitgevoerd op host ipv guest) en UDM maakt geen verschil.
Copy van bestanden (500MB image) van macbook pro 2012 naar NUC via wifi (AC Pro met laatste firmware) gaat met 280Mbit maar is niet heel betrouwbaar omdat ik niet weet of MBP bottleneck of wifi bottleneck is. Performance van NUC via UTP is belangrijker.

Flow is dus: Ziggo Connectbox in bridge -> 600Mbit CAT5E -> UDM Pro <- 280Mbit CAT6 -> Intel NUC met Proxmox.

Enig idee wat het zou kunnen zijn?

[ Voor 25% gewijzigd door smesjz op 07-05-2021 15:56 . Reden: flow ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

smesjz schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:45:
Sinds een paar dagen een upgrade gedaan van Ziggo van 300 naar 600mbit. Speedtest via UDM Pro geeft netjes 600/40 maar client haalt net 200/240Mbit wired via speedtests.

NUC i310th gen is aangesloten direct op UDM Pro om invloed van U6 APs & USW-Lite-16-PoE uit te sluiten en wissel van kabel maakt geen verschil. Smart queue aan / uit idem en IDS/IPS staan uit en user groups hebben geen limiet. Event log in de controller geeft ook geen problemen uit.

Dus ergens lijkt UDM iets te knijpen in de download aangezien speedtest upload op client gewoon 40mbit haalt. Reboot van

sluit die Nuc eens direct op je Ziggo modem aan.
ik zit op 1.93 en heb niet echt problemen hier.

word volop thuis gewerkt en lopen diverse streams dus haal nu niet helemaal mijn volle bandbreedte.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XJcpPueLpy_SykO887Ogej7fO7g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2xe7itz8E1nJ8pVqp27nOu7w.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dbeusink
dbeusink schreef op maandag 3 mei 2021 @ 20:47:
[...]

Ik heb inmiddels de adapter vervangen voor een adapter die ik nog op de plank had liggen. Met 6A is deze flink overkill maar dan ligt het in ieder geval niet aan het vermogen van de voeding. De USG is gekocht via V&A en > 2 jaar oud als ik het zo inschat. De voeding is dus ook niet nieuw meer helaas. We zullen zien of het rebooten uitblijft. Morgen duik ik ook nog even in de opmerkingen van @xbeam.

EDIT: Ik ben blijkbaar niet de enige met martian meldingen vanuit 192.168.1.20 (link). Blijkbaar is 192.168.1.20 het default ip van bepaalde unifi devices zoals mijn APs. Wellicht dat er iets niet helemaal lekker gaat op het netwerk bij het rebooten waardoor enkele devices van slag raken. Ik heb deze meldingen dan ook alleen gekregen voor het starten van de netplugd tijdens het booten. Nu even in de gaten houden hoeveel dagen de USG het volhoudt op de nieuwe voeding.
Na een uptime van ruim 3 dagen met nieuwe voeding is mijn USG-3 zojuist toch weer onverwachts platgegaan :? . Ik log gelukkig nu alle events naar mijn NAS en heb dus de volgende melding kunnen vinden vlak voordat de USG door het donker heen ging:
code:
1
CPU 1 Unable to handle kernel paging request at virtual address 000000000000030c, epc == ffffffffc032d548, ra == ffffffffc0335dd4

Als ik melding zo lees dan ben ik een beetje bang dat het RAM geheugen de oorzaak wel eens zou kunnen zijn. Ik heb namelijk het idee dat als het RAM geheugen boven 29% komt dat dan de USG plat gaat. Iemand nog ideeën?

EDIT
Deze gebruiker op het UBNT forum heeft exact dezelfde problemen op exact dezelfde addressen. Misschien toch een firmware dingentje?

[ Voor 8% gewijzigd door dbeusink op 07-05-2021 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
Mr-D. schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:05:
[...]

sluit die Nuc eens direct op je Ziggo modem aan.
ik zit op 1.93 en heb niet echt problemen hier.

word volop thuis gewerkt en lopen diverse streams dus haal nu niet helemaal mijn volle bandbreedte.
[Afbeelding]
Mn Ziggo modem is geconfigureerd in bridge mode dus direct aansluiten kan niet omdat NUC static IP address heeft en ik denk niet meer NUC kan benaderen. Maar speedtest vanuit Controller op de UDM Pro haalt wel 600/40 dus dat zit wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

smesjz schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:28:
[...]

Mn Ziggo modem is geconfigureerd in bridge mode dus direct aansluiten kan niet omdat NUC static IP address heeft en ik denk niet meer NUC kan benaderen. Maar speedtest vanuit Controller op de UDM Pro haalt wel 600/40 dus dat zit wel goed.
prik er dan ff een andere kabel in en tijdens de meting wat doet je CPU en geheugen van die nuc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grindal81
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-05 21:01
Unifi Switch US-150 vraagje

iemand die weet hoe de SFP poorten op deze switch werken ?
ik heb hier 2x een RJ45 Sfp in geplaatst, maar ik kan enkel de netwerk speed op auto of 1000Mbit zetten ?

ik heb feitelijk deze poort nodig om op 100Mbit te werken => voor sonos of andere trage techniek modules...
kan dit ?
of is dit een beperking van de SFP poort van de switch
of is dit een beperking van de RJ45-SFP module ?

Alle andere poorten 1-8 heb ik namelijk nodig voor PoE+ of 48V voeding naar andere AP's en switches...
update => na controle blijkt de SFP enkel 1Gbit te ondersteunen en niet 10/100Mbps.... dus moet al niet veel verder zoeken....

dus nieuwe SFP ofwel nog een switch-ke extra aansluiten....
Had net nog een US Flex mini aangesloten, maar via PoE, vandaar dat ik de SFP poort niet kon gebruiken...

[ Voor 22% gewijzigd door grindal81 op 07-05-2021 21:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
TPA schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 21:05:
War mij opvalt is dat mijn uap-ac-iw en mijn uap-ac-m nog altijd op de 4.3.28 blijven terwijl mijn andere accespoints al op de 5. Zaten en nu weer een updat hebben klaar staan naar 5.43.36 (was 5.43.35)

Ik ben benieuwd of en wanneer de andere gaan….
Volgens mij waren er meerdere factoren waardoor er nu meerdere versies in de omloop zijn :
- Gebruikte hardware.
- Generatie van de producten.
- Prioriteiten bij de developers.

Zoiets...

Ik weet het ook niet meer precies, maar het komt allemaal wel goed :)

Wat zijn jouw slechte ervaringen dan precies :?
MarkyB schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 07:00:
Helaas hebben deze opties er niet toe geleid dat mijn probleem is opgelost, vanmorgen stond mijn telefoon weer op 4g :(
En wat gebeurt er als je die telefoon niet voor jou laat denken :?

Je bent nu met teveel verschillende factoren aan het testen : Het kan net zo goed een bug van je telefoon zijn!

* nero355 bepaalt altijd zelf of de telefoon 3G/4G of WiFi gebruikt! :Y) 8) :*)
smesjz schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:45:

Dus ergens lijkt UDM iets te knijpen in de download aangezien speedtest upload op client gewoon 40mbit haalt. Reboot van

Je reactie is incompleet en niet duidelijk genoeg qua gebruikte verbindingen en instellingen/firmwares/enz... dus fix dat effe! ;)
dbeusink schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:06:
Na een uptime van ruim 3 dagen met nieuwe voeding is mijn USG-3 zojuist toch weer onverwachts platgegaan :? . Ik log gelukkig nu alle events naar mijn NAS en heb dus de volgende melding kunnen vinden vlak voordat de USG door het donker heen ging:
code:
1
CPU 1 Unable to handle kernel paging request at virtual address 000000000000030c, epc == ffffffffc032d548, ra == ffffffffc0335dd4

Als ik melding zo lees dan ben ik een beetje bang dat het RAM geheugen de oorzaak wel eens zou kunnen zijn. Ik heb namelijk het idee dat als het RAM geheugen boven 29% komt dat dan de USG plat gaat. Iemand nog ideeën?
Wat je nog zou kunnen doen : Vers USB Stickje erin knallen! :)

Misschien is de huidige verrot aan het gaan :?

Heb je wel een Serial Cable voor nodig geloof ik...
Check dat VOORDAT je begint!

Als het echt het RAM is dan kan je denk ik niet veel doen, tenzij je iemand kent die de juiste tools daarvoor heeft... ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reinoudkil
nero355 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:21:
[...]

Wat zijn jouw slechte ervaringen dan precies :?
Onverklaarbaar traag ineens en spontaan weer verholpen.
Spontane disconnects.
Op 2 ap’s spontaan geen 5ghz netwerk meer.

Dat soort dingen… heel vaag allemaal, en acuut over na een downgrade…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMystery
loeberce schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:00:
[...]

Gewoon upgrade aangeklikt in de iOS app, bij mij was deze dus gewoon beschikbaar.

Edit: ik heb even in de controller gekeken maar update channel staat op release candidate ipv release, dus dit is de reden dat ik deze zag, wist niet dat ie hierop stond.

[ Voor 21% gewijzigd door TheMystery op 07-05-2021 19:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMystery
grindal81 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:08:
Unifi Switch US-150 vraagje

iemand die weet hoe de SFP poorten op deze switch werken ?
ik heb hier 2x een RJ45 Sfp in geplaatst, maar ik kan enkel de netwerk speed op auto of 1000Mbit zetten ?

ik heb feitelijk deze poort nodig om op 100Mbit te werken => voor sonos of andere trage techniek modules...
kan dit ?
of is dit een beperking van de SFP poort van de switch
of is dit een beperking van de RJ45-SFP module ?

Alle andere poorten 1-8 heb ik namelijk nodig voor PoE+ of 48V voeding naar andere AP's en switches...
Ik heb er ook rj45 sfps inzitten en deze werken idd alleen op 1000mbit, je kunt er dus geen 100mbit apparatuur op aansluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
TheMystery schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 19:39:
[...]

Ik heb er ook rj45 sfps inzitten en deze werken idd alleen op 1000mbit, je kunt er dus geen 100mbit apparatuur op aansluiten.
Apparatuur aan welke andere kant van een koperen kabel dan ook welke niet wil of kán onderhandelen over de voorwaarden moet je eigenlijk gewoon meteen af willen voeren. Een SFP slot is niet bedoeld om te onderhandelen.... Dat spel draait gewoon FDX1000 óf hoger als 't SFP+ is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-10 15:15

zeroday

There is no alternative!

Zucht .. wordt een beetje zat van een paar nederlandse webwinkels..

Dacht ik de UVC-G3-Bullet te kopen .. blijkt dat ding dus netjes verpakt al in elkaar te zitten en op geen enkele manier is deze los te draaien zodat je bij de netwerk aansluiting kan komen .. Dat is nooit af fabriek en dat ding bleek een testdatum midden 2020 te hebben .. Uhmmm dus .. hop weer retour ..

zucht.. niet meer in een opwelling denken .. ach zal wel goed gaan ..

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Will_M schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 20:39:
Apparatuur aan welke andere kant van een koperen kabel dan ook welke niet wil of kán onderhandelen over de voorwaarden moet je eigenlijk gewoon meteen af willen voeren.
Eens! d:)b
Een SFP slot is niet bedoeld om te onderhandelen.... Dat spel draait gewoon FDX1000 óf hoger als 't SFP+ is ;)
Oneens : Auto Negotiation moet gewoon altijd werken!

Ook bij SFP/SFP+/QSFP+ apparatuur voor zover ik weet! :P

Dus dit :
TheMystery schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 19:39:
Is best wel raar! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
Je wilt niet weten hoevaak we met érg dure 'Fluke' spullen op lokatie mogen gaan kijken om te constateren dat IOT spullen nog van een 10HDX NIC voorzien zijn en dus niet lekker kunnen 'babbelen' over een simpel en dom L2 vlan :*)

[ Voor 20% gewijzigd door Will_M op 08-05-2021 00:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nee, dat is het niet. SFP poorten zijn ontworpen met de gedachte dat je daar ook de maximale snelheid op aansluit. Een SFP poort is niet bedoelt voor edgestations en onder druk van de markt is daar een GLC-T voor gemaakt, omdat met name zakelijke routeraanbieders graag op koper willen koppelen, echter blijft het snelheidissue vaak staan.

Aangezien GLC-T-10G al vrij common is, is dat geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royvdhoek
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-10 13:19
[...]

Klopt 1x Gbps ethernet voor de U6 Professional. U6 Pro verschilt in het dagelijkse thuis gebruik niks t.o.v de U6 LR. Er zal op termijn vast een Nano U6 o.i.d komen wat een 2.5 Gbps ethernet poort heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 03-10 14:03
Wat is tegenwoordig een goed 5ghz plan? Ik heb 5 AP's hangen en voor de 2.4 ghz band (nog steeds nodig voor legacy devices) is het simpel, ze kunnen alleen 20mhz aan en 3 non-overlapping channels (1,6,11) dus dat zit wel goed.

5ghz kan 20, 40, 80 & 160mhz aan, hoe hoger, hoe meer bandbreedte maar hoe minder non-overlapping channels en hoe meer noise (en iets minder transmit power). Het doel is niet alleen snelheid in mijn situatie maar een mix tussen stabiliteit en snelheid. Als je de settings op auto laat staan, kiest die dan zelf de kanaal breedte? Dan heb je nog de UNII-1 kanalen (36-48), de UNII-2 kanalen (52-64), de UNII-2 extended (100-140) en UNII-3 (149-161).

Verschil is de max transmit power maar op verschillende websites verschilt die, soms lees ik dat de UNII-1 kanalen high transmit power kanalen zijn en soms lees ik dat de UNII-2 Extended high transit power kanalen heeft?

Welke kanaal breedte neem ik best? 40mhz zou ik denken? 80mhz geeft meer noise en ik heb geen max speeds nodig, 20mhz zou dan niet veel meer bieden dan 2.4ghz. Qua kanalen dan 38, 46, 54 & 62? Of meer naar de extended gaan 102, 110 ,134, 142?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grindal81
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-05 21:01
Will_M schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 00:38:
[...]

Je wilt niet weten hoevaak we met érg dure 'Fluke' spullen op lokatie mogen gaan kijken om te constateren dat IOT spullen nog van een 10HDX NIC voorzien zijn en dus niet lekker kunnen 'babbelen' over een simpel en dom L2 vlan :*)
Nu dat ik even mijn aandacht heb gegeven aan de snelheid van al mijn netwerk spullen, zie ik toch dat ongeveer 70% van die apparatuur nog werkt op een 100Mbit verbinding...

Enkel de recentere PC's, AP's , Switches hebben aan 1G NIC...
Maar bv technische spullen, sonos, Youless, domotica spullen, camera's bevatten bijna allen 100Mbit....

Denk dat de uitbreiding mogelijk richting US-8 gaat... want kan je in de nieuwe 8poorts Flex wel de poortsnelheid manueel aanpassen ?

op de 5-poort flex mini alvast niet, ondanks dat detecteerd hij wel vlot de sonos 100Mbit poort... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMystery
[...]

Oneens : Auto Negotiation moet gewoon altijd werken!

Ook bij SFP/SFP+/QSFP+ apparatuur voor zover ik weet! :P

Dus dit :

[...]

Is best wel raar! :/
[/quote]

Ligt volgens mij ook aan de module, ik heb er oude Cisco inzitten die op het werk over waren, ik heb hiervoor contact gehad met ubiquiti en die zeiden dat het aan de module lag. Hun eigen module zou dit probleem niet hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TheMystery schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 08:34:
Ligt volgens mij ook aan de module, ik heb er oude Cisco inzitten die op het werk over waren, ik heb hiervoor contact gehad met ubiquiti en die zeiden dat het aan de module lag. Hun eigen module zou dit probleem niet hebben.
SFP-aansluitingen zijn downwards compatible, je behoort eigenlijk een 1gig module te koppelen op 1g, 2.5g op 2.5g en 10g op 10g. Dat ramt men er bij elke netwerkcursus door al die vendorshizzle in en heel eerlijk heb ik zelf 1 gig op een 10 gig module ook nog nooit aan de praat gekregen.

De gedachte bij Cisco met name is.. "Waarom koop of sluit je dan een 10gig-module aan?"

[ Voor 8% gewijzigd door ed1703 op 08-05-2021 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dbeusink
nero355 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:21:
[...]

Wat je nog zou kunnen doen : Vers USB Stickje erin knallen! :)

Misschien is de huidige verrot aan het gaan :?

Heb je wel een Serial Cable voor nodig geloof ik...
Check dat VOORDAT je begint!

Als het echt het RAM is dan kan je denk ik niet veel doen, tenzij je iemand kent die de juiste tools daarvoor heeft... ;(
Ja, het RAM zit gesoldeerd bij de USG-3 had ik begrepen dus die optie valt helaas af. Dan schaf ik nog liever ee nieuwe aan. De interne USB kan ik nog wel een keer vervangen op een regenachtige dag, voorlopig kijk ik het wel even aan denk ik. Bedankt voor je hulp in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Ik heb nog een vraag mbt PoE. Ben redelijk nieuw op dit gebied. Hoe weet ik of mijn (bestaande) Ethernet kabel dit ondersteund?

Ik heb net een nieuw huis gekocht in Utrecht waar al een aantal ethernet kabels getrokken zijn onder de vloer door naar verschillende ruimtes in de woning. Ik wil nog een U6 Lite ophangen in een andere ruimte. Hier loopt dus een reeds bestaande Ethernet kabel heen. Als ik de U6 Lite aansluit op mijn switch met een kort kabeltje van 25cm werkt ie gewoon en licht hij op. Als ik hem dus aansluit in de andere kamer met de bestaande kabel werkt hij niet. Wat kan er mis zijn met deze kabel? Want ik zie wel 8 stekkertjes in de pin zitten en niet 6. Wordt dit nieuwe kabels trekken of valt er nog wat aan op te lossen? De kabel zelf lijkt het namelijk wel te doen als ik hem in een ander netwerk apparaat stop (dan brand het "Link" lampje namelijk wel...)

Computer Specs

Pagina: 1 ... 115 ... 328 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.