[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 116 ... 327 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-10 22:30
Ik zie net in de US Early Access de Unifi Protect Smart Sensor:
https://store.ui.com/coll...protect-smart-sensor-beta

Zie ook: https://community.ui.com/...-ac16-461cd000ddf6?page=2

[ Voor 175% gewijzigd door robertwebbe op 08-05-2021 12:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Nu online
GandalfTheGrey schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:41:
Ik heb nog een vraag mbt PoE. Ben redelijk nieuw op dit gebied. Hoe weet ik of mijn (bestaande) Ethernet kabel dit ondersteund?

Ik heb net een nieuw huis gekocht in Utrecht waar al een aantal ethernet kabels getrokken zijn onder de vloer door naar verschillende ruimtes in de woning. Ik wil nog een U6 Lite ophangen in een andere ruimte. Hier loopt dus een reeds bestaande Ethernet kabel heen. Als ik de U6 Lite aansluit op mijn switch met een kort kabeltje van 25cm werkt ie gewoon en licht hij op. Als ik hem dus aansluit in de andere kamer met de bestaande kabel werkt hij niet. Wat kan er mis zijn met deze kabel? Want ik zie wel 8 stekkertjes in de pin zitten en niet 6. Wordt dit nieuwe kabels trekken of valt er nog wat aan op te lossen? De kabel zelf lijkt het namelijk wel te doen als ik hem in een ander netwerk apparaat stop (dan brand het "Link" lampje namelijk wel...)
Is het een CCA kabel? Mogelijk dat hij niet lekker gaat met PoE. Ik raad voor PoE echt 100% koper aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ed1703 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 07:18:
Nee, dat is het niet. SFP poorten zijn ontworpen met de gedachte dat je daar ook de maximale snelheid op aansluit. Een SFP poort is niet bedoelt voor edgestations en onder druk van de markt is daar een GLC-T voor gemaakt, omdat met name zakelijke routeraanbieders graag op koper willen koppelen, echter blijft het snelheidissue vaak staan.

Aangezien GLC-T-10G al vrij common is, is dat geen probleem.
Volgens https://blog.router-switch.com/2017/10/glc-t-vs-glc-te/ lijkt die module gewoon Auto Negotiation te ondersteunen :?

Verder kan ik me herinneren dat als ik met ethtool een 2x 10 Gbps NIC uitlees dat die meerdere snelheden weergeeft inclusief Auto Negotiation :)

Maar goed...

Gewoon met die meuk lekker knallen op de hoogste snelheid natuurlijk! >:) :Y) 8)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinoudkil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-10 22:32
Cloud_VII schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 12:40:
[...]

Is het een CCA kabel? Mogelijk dat hij niet lekker gaat met PoE. Ik raad voor PoE echt 100% koper aan
Het kan ook een kabelbreukje kunnen zijn…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 16:06
GandalfTheGrey schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:41:
Ik heb nog een vraag mbt PoE. Ben redelijk nieuw op dit gebied. Hoe weet ik of mijn (bestaande) Ethernet kabel dit ondersteund?

Ik heb net een nieuw huis gekocht in Utrecht waar al een aantal ethernet kabels getrokken zijn onder de vloer door naar verschillende ruimtes in de woning. Ik wil nog een U6 Lite ophangen in een andere ruimte. Hier loopt dus een reeds bestaande Ethernet kabel heen. Als ik de U6 Lite aansluit op mijn switch met een kort kabeltje van 25cm werkt ie gewoon en licht hij op. Als ik hem dus aansluit in de andere kamer met de bestaande kabel werkt hij niet. Wat kan er mis zijn met deze kabel? Want ik zie wel 8 stekkertjes in de pin zitten en niet 6. Wordt dit nieuwe kabels trekken of valt er nog wat aan op te lossen? De kabel zelf lijkt het namelijk wel te doen als ik hem in een ander netwerk apparaat stop (dan brand het "Link" lampje namelijk wel...)
Misschien even een simpele kabeltester (zo een met lampjes van 1 to 8, die kosten de wereld niet) er op aansluiten en kijken wat het resultaat is. Wellicht is er een draad niet goed aangesloten aan 1 van de twee zijden. Voor een ethernet verbinding (link dus) heb je in principe alleen 1, 2, 3 en 6 nodig, dus als 1 van je andere aders kuren heeft, dan kun je wel link hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door wvanommen op 08-05-2021 20:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-09 18:40
Tha Render_2 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 08:03:
Wat is tegenwoordig een goed 5ghz plan? Ik heb 5 AP's hangen en voor de 2.4 ghz band (nog steeds nodig voor legacy devices) is het simpel, ze kunnen alleen 20mhz aan en 3 non-overlapping channels (1,6,11) dus dat zit wel goed.

5ghz kan 20, 40, 80 & 160mhz aan, hoe hoger, hoe meer bandbreedte maar hoe minder non-overlapping channels en hoe meer noise (en iets minder transmit power). Het doel is niet alleen snelheid in mijn situatie maar een mix tussen stabiliteit en snelheid. Als je de settings op auto laat staan, kiest die dan zelf de kanaal breedte? Dan heb je nog de UNII-1 kanalen (36-48), de UNII-2 kanalen (52-64), de UNII-2 extended (100-140) en UNII-3 (149-161).

Verschil is de max transmit power maar op verschillende websites verschilt die, soms lees ik dat de UNII-1 kanalen high transmit power kanalen zijn en soms lees ik dat de UNII-2 Extended high transit power kanalen heeft?

Welke kanaal breedte neem ik best? 40mhz zou ik denken? 80mhz geeft meer noise en ik heb geen max speeds nodig, 20mhz zou dan niet veel meer bieden dan 2.4ghz. Qua kanalen dan 38, 46, 54 & 62? Of meer naar de extended gaan 102, 110 ,134, 142?
Zou voor de 5ghz op 80 MHz proberen , werkt hier thuis prima.

De unii-2/dfs heb ik mindere ervaringen mee maar unii-1 en unii-3 werken hier prima.
Let wel op dat niet alle apparaten unii-3 kanalen verbinden (bijvoorbeeld de Ziggo next)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:02
Vanwege teveel issues met mijn RP waarop de Unifi Controller staat besloot ik de controller naar een Proxmox VM te zetten op mijn NUC-je.

Ik heb de Migratiestappen gezet:
een nieuwe controller gemaakt in de proxmox, exact dezelfde firmware (build: atag_6.1.71_15061)
Op de oude controller: instellingen / site / exporteer site. Download siteconfig en importeer config in nieuwe controller.
En dan migreer devices.

Na 2 minuten kreeg ik het volgende scherm op de oude controller:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c4SEFTRoxs8rH7jnA-XfeqcEbMo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6LNG6Cp2B6qfhdlGQC2huoy2.png?f=user_large

En de nieuwe controller geeft nog steeds aan disconnected.
De manual zegt dat ik moet wachten met "forget" totdat de devices connected zijn. Ik gaf een schreenrefresh om te bekijken of het gewoon niet zichtbaar was. Maar nu ben ik de optie forget ook kwijt

Wat nu? De AP's kan ik nu niet meer connecten in beide controllers. Resetten en provisionen? Iemand een suggestie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuurdeur
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-09 14:21
oltk schreef op zondag 9 mei 2021 @ 12:12:
En de nieuwe controller geeft nog steeds aan disconnected.
De manual zegt dat ik moet wachten met "forget" totdat de devices connected zijn. Ik gaf een schreenrefresh om te bekijken of het gewoon niet zichtbaar was. Maar nu ben ik de optie forget ook kwijt

Wat nu? De AP's kan ik nu niet meer connecten in beide controllers. Resetten en provisionen? Iemand een suggestie??
Wat je zou kunnen proberen is om via SSH (wachtwoord staat in je oude/nieuwe controller) in te loggen.
Dan kan je met onderstaand commando handmatig je apparatuur naar je nieuwe controller verwijzen.
set-inform http://controllerip:8080/inform
Als het goed is zullen ze dan verschijnen in je nieuwe controller en kan je ze adopteren.

[ Voor 9% gewijzigd door Schuurdeur op 09-05-2021 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
Schuurdeur schreef op zondag 9 mei 2021 @ 12:17:
[...]

Wat je zou kunnen proberen is om via SSH (wachtwoord staat in je oude/nieuwe controller) in te loggen.
Dan kan je met onderstaand commando handmatig je apparatuur naar je nieuwe controller verwijzen.

[...]

Als het goed is zullen ze dan verschijnen in je nieuwe controller en kan je ze adopteren.
Dank voor de suggestie.. Helaas lukt inloggen me niet. ubnt / ubnt zou moeten werken, maar helaas... Ook de credentials van mijn controller doen het er niet op (admin / ...)

Wat bedoel je precies met "wachtwoord staat in je oude/nieuwe controller"?

[ Voor 6% gewijzigd door oltk op 09-05-2021 12:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuurdeur
oltk schreef op zondag 9 mei 2021 @ 12:37:
[...]

Dank voor de suggestie.. Helaas lukt inloggen me niet. ubnt / ubnt zou moeten werken, maar helaas... Ook de credentials van mijn controller doen het er niet op (admin / ...)

Wat bedoel je precies met "wachtwoord staat in je oude/nieuwe controller"?
In je controller staan de inloggegevens voor je SSH, deze worden overschreven met de default (ubnt/ubnt) zodra je adoptie is gelukt.

En zijn niet gelijk aan je inloggegevens van het account waarmee je inlogt op je controller.

Je kan ze vinden door in de

Nieuwe interface: System settings -> Controller configuration -> Device SSH Authentication

Oude interface: Site -> Device Authentication.

[ Voor 4% gewijzigd door Schuurdeur op 09-05-2021 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-10 11:14
wvanommen schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 20:16:
[...]

Misschien even een simpele kabeltester (zo een met lampjes van 1 to 8, die kosten de wereld niet) er op aansluiten en kijken wat het resultaat is. Wellicht is er een draad niet goed aangesloten aan 1 van de twee zijden. Voor een ethernet verbinding (link dus) heb je in principe alleen 1, 2, 3 en 6 nodig, dus als 1 van je andere aders kuren heeft, dan kun je wel link hebben.
Is dit een goede?

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
Schuurdeur schreef op zondag 9 mei 2021 @ 12:17:
[...]

[...]

Yes. Ik kan inloggen met jouw tip!
Ik heb dew setinform gedaan, maar de AP blijft op disconnected staan. Moet ik 'm eerst forgetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuurdeur
oltk schreef op zondag 9 mei 2021 @ 13:37:
[...]

Ik heb dew setinform gedaan, maar de AP blijft op disconnected staan. Moet ik 'm eerst forgetten?
Dat zou niet hoeven, als je de config van je oude controller hebt overgezet doormiddel van een backup en restore dan zou de link veranderen moeten werken. Zo heb ik het vaker gedaan bij corrupte controllers.

Wat je zou kunnen doen is in de terminal "info" (geen quotes) te typen, meestal krijg je dan de huildige inform url en meestal ook een reden waarom het fout gaat.

Bijvoobeeld als je het op dns niveau doet hij geen juiste resolve heeft kunnen doen, of wellicht ergens een firewall rule die poort 8080 blokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
Schuurdeur schreef op zondag 9 mei 2021 @ 13:41:
[...]

Dat zou niet hoeven, als je de config van je oude controller hebt overgezet doormiddel van een backup en restore dan zou de link veranderen moeten werken. Zo heb ik het vaker gedaan bij corrupte controllers.

Wat je zou kunnen doen is in de terminal "info" (geen quotes) te typen, meestal krijg je dan de huildige inform url en meestal ook een reden waarom het fout gaat.

Bijvoobeeld als je het op dns niveau doet hij geen juiste resolve heeft kunnen doen, of wellicht ergens een firewall rule die poort 8080 blokkeerd.
Met het commando "info" krijg ik:
Status: Connected (http://192.168.0.201:8080/inform)

Maar mijn controller (192.168.0.201) zegt (na opnieuw inloggen):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q1LQrtrbewiOPayQg24WJ5iy-lM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MiGCgVKcRfWd4vH7ef9hHt9a.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:09

Totaalgeflipt

De enige echte

oltk schreef op zondag 9 mei 2021 @ 13:37:
[...]

Is je nieuwe controller wel bereikbaar voor je AP's?

Je kan als je ingelogd ben middels SSH even kijken of je vanuit je ap de nieuwe controller kan pingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuurdeur
Wat je eventueel nog zou kunnen proberen (als je dat nog niet gedaan hebt) is de AP van de poe aftrekken en de herstarten.
Kan zijn dat ie ergens in een loop terecht is gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oltk
Je kan als je ingelogd ben middels SSH even kijken of je vanuit je ap de nieuwe controller kan pingen?
Hij pingt prima :P
Wat je eventueel nog zou kunnen proberen (als je dat nog niet gedaan hebt) is de AP van de poe aftrekken en de herstarten.
Kan zijn dat ie ergens in een loop terecht is gekomen.
Gerestart. Hij geeft nog steeds aan "connected" met het info command

Edit 1:
Ok. Ik zie dat mijn pogingen om de site te importeren resulteren in een heleboel sites die bij mij draaien.
<deleted>

Op de default site krijg ik 2 van mijn 3 AP's terug die connected zijn 8)7
<deleted>

Behalve dus die AP die ik handmatig laat informen. 8)7 8)7

Edit 2:
Jaahhh. Ik heb alle sites verwijderd (behalve default) en daarna nog een keer ingelogd op de bewuste AP
En die stond weer op de oude controller!! :(

Dus een set=inform gedaan en nu is het gebeurd en kan mijn RP worden ingezet voor het nieuwe project: Webthings :P

Dank!

[ Voor 32% gewijzigd door oltk op 09-05-2021 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 21:04
Een vraagje waarvan ik niet weet of het in aankoopadvies of hier moet:
Kan je een UDM of UDM pro instellen zonder een cloud account, dus volledig local access only. Ik zie immers voor mijn gebruik (gewoon thuis) geen meerwaarde om hem van buitenaf in te kunnen stellen.

Online kom ik beiden tegen: mensen die zeggen dat je de setup niet kunt doen zonder account, maar ook enkele posts die zeggen dat je die verbinding kunt uitzetten? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:28
Promy schreef op zondag 9 mei 2021 @ 19:42:
Kan je een UDM of UDM pro instellen zonder een cloud account, dus volledig local access only. Ik zie immers voor mijn gebruik (gewoon thuis) geen meerwaarde om hem van buitenaf in te kunnen stellen.

Online kom ik beiden tegen: mensen die zeggen dat je de setup niet kunt doen zonder account, maar ook enkele posts die zeggen dat je die verbinding kunt uitzetten? :?
Setup moet je doen met een Ubiquiti-account, maar remote access kun je uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 16:06
Die zou voor dit doeleinde prima zijn inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:47

altijd 2factor aanzetten iig

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tomas_ schreef op maandag 10 mei 2021 @ 08:31:
[...]

altijd 2factor aanzetten iig
Dat kan je alleen aan zette door online inloggen aan te zetten. 2fa zit op ui.com sso account en niet op je udm.

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MantaMaartuh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-07-2023
MantaMaartuh schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 19:34:
Wat zouden jullie kiezen als accesspoint voor onder een overkapping bij een redelijk grote tuin? Ik twijfel tussen een LR, een mesh, misschien de mesh pro al is die erg duur

Het plafond van de overkapping is van douglas balken en daar zal hij tussen gemonteerd worden
Dus er komt eigenlijk geen water bij behalve vochtige buitenlucht
Temperaturen zullen wel gewoon fluctueren natuurlijk dus ik twijfel of ik echt een outdoor model zal moeten nemen.

de ac-mesh vind ik niet zo mooi
de mesh pro is aan de dure kant
de LR is de standaard schotel maar niet "outdoor"

Er komt ook nog een 6-mesh aan (vormfactor als de flexhd) blijkbaar maar ik zie daar nog geen release date/prijs van`

Of als extra optie: een lite schoteltje, daarvan heb ik er al 2 in huis hangen
Nog bedankt voor alle tips:
Uiteindelijk is het de AC Flex HD geworden door de combinatie indoor/outdoor, uiterlijk en de combinatie montageplek/zendvorm

Hij hangt ondertussen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7nrP482eubxA-H22q7i9iya9E0I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8VLGMJJEUvzk75LcwBDUDx4a.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vMrLtliIPCy7KZM0iMzJvw1fKjc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Yl5apCUbxLNJxjOg9hGzzcp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14:39

Mr-D.

interpunctie? no hero here

Mr-D. schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 08:11:
vraagje, het valt mij nu eigenlijk pas op maar de preformance laat bij mij niet alles zien

is dit een instelling of gewoon een UI kwaal?
het betreft een UDM-Pro en ik zit op 1.9.3 en 6.1.71

[Afbeelding]
weet niemand dit of beter op ui,com vragen?

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Nou paar weken terug een UDM Pro gekocht. Ik zit bij KPN, maar neem alleen internet af (kijk TV - als ik dat dan al doe - via NLZIET).

Alles werkte prima, totdat ik IPV6 ging configureren. Op basis van forumposts uit het verleden kreeg ik niet veel hoop. Hoewel ik netjes een IPV6 adres kreeg op al m'n clients, zag ik al dat ik niet buiten m'n eigen netwerk kon pingen. En ik had al het vermoeden dat dit een routing issue was.

Liep ik zojuist tegen het volgende forumtopic aan op dit community site: https://community.ui.com/...84-4d27-a1ae-805fdf9a14cf

als je vervolgens dit command via SSH uitvoert werkt IPV6:

code:
1
ip -6 route add default dev ppp0 metric 1

Dus ik deel het - just in case - indien dit nog niet hier bekend was. Het enige nadeel is dat dit de eerst volgende reboot niet overleeft.

Wellicht een tevergeefse poging, maar ik ga eens contact leggen met support; wie weet wie weet willen ze dit fixen voor de volgende firmware update. (ik zal m'n adem niet inhouden)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laurens-R

Ik heb recent een UDM pro geinstalleerd. Ik moest initieel inloggen met een account. Maar daarna heb ik een lokaal account aangemaakt op de UDM pro zelf en heb ik remote access uitgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Laurens-R schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:49:
Nou paar weken terug een UDM Pro gekocht. Ik zit bij KPN, maar neem alleen internet af (kijk TV - als ik dat dan al doe - via NLZIET).

Alles werkte prima, totdat ik IPV6 ging configureren. Op basis van forumposts uit het verleden kreeg ik niet veel hoop. Hoewel ik netjes een IPV6 adres kreeg op al m'n clients, zag ik al dat ik niet buiten m'n eigen netwerk kon pingen. En ik had al het vermoeden dat dit een routing issue was.

Liep ik zojuist tegen het volgende forumtopic aan op dit community site: https://community.ui.com/...84-4d27-a1ae-805fdf9a14cf

als je vervolgens dit command via SSH uitvoert werkt IPV6:

code:
1
ip -6 route add default dev ppp0 metric 1

Dus ik deel het - just in case - indien dit nog niet hier bekend was. Het enige nadeel is dat dit de eerst volgende reboot niet overleeft.

Wellicht een tevergeefse poging, maar ik ga eens contact leggen met support; wie weet wie weet willen ze dit fixen voor de volgende firmware update. (ik zal m'n adem niet inhouden)
Reken daar maar niet op.Dat probeert het hele ubnt forum al 2 jaar zelfs voor dat de udm in beta. kwam stond dit al hoog in het wensen en verzoek lijstjes van ubnt, waar ze uit eindelijk niets mee hebben gedaan.
Mensen vragen er al jaren om op het ubnt forum. Vele zijn gestopt om dat het kansloos andere zijn gestopt omdat hebben ze hun udm al weer verkocht. En de gene met de mogelijkheid te kiezen voor een non PppoE provider. Hebben dat inmiddels gedaan.

De afkorting PppoE is ligt gevoelig en lijkt soms wel verboden bij ubnt :-)

De UDM-P heeft snelheidsissues met PppoE op een of andere manier slikt de Cpu PppoE niet lekker en duikt de snelheid onder de 1gb/s zodra een minimale ips functie wordt aangezet. Het Gemiddelde ligt nu rond 800mb/s was 650 mbit/s ze hebben het wel iets kunnen verbeteren maar dat heeft een jaar geduurd inclusief een officieel meet rapport van kpn dat het 100% procent niet de verbinding ligt. Tot daarvoor willende ze er niet eens over praten.
Met als resultaat niets. Het enige wat heeft opgeleverd dat momenteel bij firmware release bij know issue pppoe speed degradatie staat vermeld

Maar nog steeds worden alle udm-p topics over PppoE snelheid binnen paar dagen bij geen activiteit gesloten met een slotje.

Ze lopen zo lang het kan met een hele grote boog om PppoE heen en negeren je probleem als of je als je niet bestaat.

Wat betreft snelheid zijn er in procenten maar heel weinig mensen op de aardbol die een 1gbs internet snelheid hebben en hoeveel gebruik er daar van PppoE?

Plus dat maar 30% van alle internet aansluiting wereldwijd beschikt over ipv6 en de 80 procent daarvan zijn datacenter locaties.

Dus ik snap wel dat ipv6 en op PppoE geen prioriteit het gaat om hele kleine groep met risico op andere issue. Maar fraai is het zeker niet.

Je mag het altijd proberen maar reken er al te veel op dat ze iets mee doen.

[ Voor 7% gewijzigd door xbeam op 10-05-2021 17:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laurens-R
xbeam schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:35:
[...]
... heel verhaal over eigen ervaringen van xbeam ... ;)
zoals ik al zei, ik zal m'n adem niet inhouden :D Vooralsnog heb ik het opgelost dmv een bootscript (zie ook https://github.com/boostc...ree/master/on-boot-script)

Deze start het commando wat ik eerder gedeeld heb, 5 minuten na system start. (5 minuten; want ik merkte dat de ppp0 interface nog niet bestaat als je 'm gelijk laat aftrappen).

Maw: m'n netwerk is *eindelijk* ipv6 enabled. We zullen zien hoe lang deze oplossing het uithoud. Schijnbaar zou dit startup script mechanisme cross update moeten werken (again: garantie tot bij de voordeur :P)

Qua snelheid is het issue niet wmb; ik heb een 500/500 lijn. Ging mij vooral om ipv6... ik heb de stille hoop (wellicht naief) dat ze dit issue wel oppakken omdat de oplossing al duidelijk is en het een redelijk recht-toe recht-aan oplossing is. Maar misschien is mijn naiviteit rondom de support nog iets te groot (ben pas sinds 3 weken een Ubiquiti klant :))

edit: Bij deze het script voor diegenen die het handig vinden of ook hun IPv6 verbinding bij KPN aan de praat proberen te krijgen (gebruik op eigen risico uiteraard; als het niet lukt opstart script weer verwijderen en je UDM (pro) opnieuw opstarten; dan zou deze weer terug in z'n voorgaande staat moeten zijn). Het onderstaande script voegt de default ipv6 route toe op het moment dat de ppp0 interface in de lucht komt. (dat is namelijk ook handig als je WAN even uitvalt, dan werkt deze trigger namelijk ook). Voor de rest; geen idee hoe lang dit blijft werken bij de eerstvolgende update, maar voor nu houd het mijn ipv6 verbinding bij KPN in de lucht :) Ik heb verder geen hele spannende setup, dus ik weet niet in hoeverre dit script invloed heeft op andere PPP verbindingen.

onderstaande script kan je (na het installeren van het on-boot-script) plaatsen in /mnt/data/on_boot.d/. En vergeet geen execute rechten toe te kennen.

code:
1
2
3
4
5
#!/bin/sh
echo '# IPV6 Default route over PPP0 fix' >> /etc/ppp/ip-up
echo 'if [[ "${IFNAME}" = "ppp0" ]]; then' >> /etc/ppp/ip-up
echo '    ip -6 route add default dev ppp0 metric 1' >> /etc/ppp/ip-up
echo 'fi' >> /etc/ppp/ip-up

[ Voor 54% gewijzigd door Laurens-R op 11-05-2021 01:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benedykt
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-09 11:28
Eerste lading nieuwe spulletjes binnen :D Uiteindelijke bestelling bij de Unifi store is als volgt:

SFP+ MM Module × 1
UniFi 6 Lite Access Point × 3
UniFi G3 Flex Camera Professional Wall Mount × 1
UniFi Protect G3 Flex Camera × 1
Dream Machine Professional × 1
UniFi Switch Flex Mini × 2
UniFi Switch 8 60W × 1

Bij een andere shop de 8 poorts SPF+ switch gekocht; op moment van bestellen had de Unifi store zelf niet op voorraad. Als het goed is komt die morgen binnen en kan ik mooi het nieuwe netwerk in gaan richten. :) De bedoeling is dat er nog wat camera's bij komen (ik wacht even de beeldkwaliteit van die G3 die ik nu besteld heb af). Het enige wat dan nog echt op m'n wensenlijstje staat is de deurbel, maar ik grijp elke keer net mis.

Daarbij direct nog even een vraag; heeft iemand ervaring met de SPF+ MM glasmodules van fs.com in combinatie met Ubiquiti apparatuur? In de Intel NICs en de HP switches waar ze nu in zitten werken die modules keurig, maar ik kan niet echt ervaringen vinden.

Zoals nu de bedoeling is komt er glas tussen de UDM Pro en de 8 poorts 10GBit switch en komt de rest met DAC's aan de switch te hangen, maar wellicht dat ik op termijn de boel toch om gooi en de DAC's die ik nu heb niet lang genoeg zijn. Als ik dan toch moet investeren, dan direct maar in glas :)

NZXT H7 Flow | AMD Ryzen 9 5900X | Gigabyte X570 Gaming X | Corsair Vengance LPX 64GB DDR4-3200 | Sapphire Nitro+ RX 6950 XT | FujiFilm X-S10 | Sigma 18-50mm F/2.8 | Sigma 30mm F/1.4 | Sigma 56mm F/1.4 | Viltrox 85mm AF II F/1.8 | Meike 50mm F/0.95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
*knip* Offtopic

[ Voor 90% gewijzigd door rens-br op 11-05-2021 23:20 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Even een PoE vraagje, ik heb straks in de woonkamer een vergelijkbare aansluiting zoals op de foto.

Nu is mijn bedoeling om hier een pricewatch: Ubiquiti UniFi 6 Lite op aan te sluiten, ik vraag me alleen af of dat werkt zonder PoE adapter.

In de meterkast zal de kabel dan in de pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch Gen 2 (16-poorts 42W PoE+) komen, maar gaat dat problemen opleveren omdat de kabel dan niet rechtstreeks in het AP zit maar via deze contactdoos?

Afbeeldingslocatie: https://vdxl.im/6013921111193_a_en_hd.jpg

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:47
Greatsword schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:20:
Even een PoE vraagje, ik heb straks in de woonkamer een vergelijkbare aansluiting zoals op de foto.

Nu is mijn bedoeling om hier een pricewatch: Ubiquiti UniFi 6 Lite op aan te sluiten, ik vraag me alleen af of dat werkt zonder PoE adapter.

In de meterkast zal de kabel dan in de pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch Gen 2 (16-poorts 42W PoE+) komen, maar gaat dat problemen opleveren omdat de kabel dan niet rechtstreeks in het AP zit maar via deze contactdoos?

[Afbeelding]
Nee, hoezo zou dat problemen opleveren? 😀 Dat werkt prima, zolang je switch maar POE geeft.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

tcviper schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:23:
[...]

Nee, hoezo zou dat problemen opleveren? 😀 Dat werkt prima, zolang je switch maar POE geeft.
Dacht misschien omdat de kabel dan "onderbroken" en doorgelust wordt of iets, maar gelukkig geen probleem zo te horen ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Greatsword schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:27:
[...]

Dacht misschien omdat de kabel dan "onderbroken" en doorgelust wordt of iets, maar gelukkig geen probleem zo te horen ;)
Hehe, nee dat maakt niet uit, als je ze maar goed verbind 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
tcviper schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:53:
[...]

Hehe, nee dat maakt niet uit, als je ze maar goed verbind 😀
En het liefste puur koperen UTP-kabels ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Benedykt schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:16:
Daarbij direct nog even een vraag; heeft iemand ervaring met de SPF+ MM glasmodules van fs.com in combinatie met Ubiquiti apparatuur? In de Intel NICs en de HP switches waar ze nu in zitten werken die modules keurig, maar ik kan niet echt ervaringen vinden.
Als je op SFP of SFP+ en fs.com zoekt bovenaan in de Search van dit topic (of één van de voorgaande delen!) dan zal je genoeg werkende voorbeelden daarvan vinden! ;)
Greatsword schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:20:

[Afbeelding]
Beetje hetzelfde verhaal, maar dan PoE en de Search in dit topic (of één van de voorgaande delen!) of de Search van Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4 (of één van de voorgaande delen!) B)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TPA
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-10 17:02

TPA

ESET official partner

Nice mijn cloudkey gen2+ niet meer bereikbaar. Reboot geeft harddisk error.

Top not

Iemand een idee?

ESET software nodig? Let me know 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

TPA schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 20:59:

Top not

Iemand een idee?
Hdd aan/in een pc hangen en smart data uitlezen?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:44
TPA schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 20:59:

Top not

Iemand een idee?
Ik heb er een keertje een SSD ingezet, want die had ik toch liggen. Na herstart backup teruggezet en hij werkt sindsdien al weer twee jaar probleemloos.

Was allemaal behoorlijk plug&play.

[ Voor 4% gewijzigd door Skynett op 12-05-2021 22:18 ]

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA

TPA

ESET official partner

Skynett schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 22:17:
[...]

Ik heb er een keertje een SSD ingezet, want die had ik toch liggen. Na herstart backup teruggezet en hij werkt sindsdien al weer twee jaar probleemloos.

Was allemaal behoorlijk plug&play.
Mm zal eens een SSD aanschaffen. Hij doet het nu weet wel. Erg stabiel is ie niet. Maar nog wel even een backup kunnen wegschrijven 😄

Wat voor SSD heb je er ingezet en welke grootte??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-10 06:30
Al een tijdje een tevreden gebruiker van unifi apparatuur, CKG2+ +USG ( wordt vervangen voor UDMP, die ligt al klaar.) enkele switches en 3 accespoints.

Nu had ik vandaag enkele nieuwe camera's opgehangen en deze netjes toegevoegd in protect, so far so good !
Kreeg een melding dat er een update was voor de CK ( zat op 1.xx en ben gaan updaten naar 2.xx) update verliep prima op zich en protect in zijn nieuwe jasje was online.

Alleen nu kwam de unifi controller maar niet online, in de instellingen zie de status van netwerk telkens verspringen tussen starting/stopped/started. Na enkele reboots en wat zoekwerk geprobeerd om backups te downloaden via filezilla/ssh maar kan nergens een backup file vinden ( auto backup stond volgens mij wel aan..)

Enig idee hoe ik eventueel de controller kan herstellen, of desnoods een backup kan downloaden ?
UDMpro ligt al tijdje klaar om gebruikt te worden, volgens mij is dit het moment :)

Hoor graag van de experts !

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 00:09:
Iemand al iets van een aakondiging gespot van Ubiquiti omtrent dit gezeik : nieuws: Onderzoeker vindt kwetsbaarheden die invloed hebben op 'alle wifi-app... :?

Je kan wel het een ander mitigaten, maar dan nog... fijn is anders! -O-
Paar dagen terug al

https://community.ui.com/...30-43cb-9c81-105a8a45c228

UAP/USW Firmware 5.63.0
[/UAP] Improve compatibility with WPA3 Wireless Clients.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
TPA schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 23:11:
[...]

Mm zal eens een SSD aanschaffen. Hij doet het nu weet wel. Erg stabiel is ie niet. Maar nog wel even een backup kunnen wegschrijven 😄

Wat voor SSD heb je er ingezet en welke grootte??
Ik heb er een 512GB in gezet. Merk weet ik niet meer, zoals ik al aangaf, ik had nog wat liggen. Als je het echt wil weten moet ik hem even open maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Skynett op 13-05-2021 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Herkent iemand het probleem dat via videobellen met Teams steeds 1 sec de verbinding hapert? Ik heb een usg en 3 acces points, maar heb hier sinds 2 dagen last van. Was even benieuwd of iemand dit herkent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
Deze change gaat specifiek over WPA3 clients, niet over de fragattack-kwetsbaarheden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Polyphemus schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 07:46:
[...]

Deze change gaat specifiek over WPA3 clients, niet over de fragattack-kwetsbaarheden :)
Fraga gaat mede over de wpa3 compatibiliteit van de clients vanwege verkeerde of slechte implementatie van wpa3 op de AP en zowel
Client. Dit stond tot gister de aflopen 6maanden onder embargo om te benoemen in je updates. Zo alle fabrikanten de tijd hadden om de firmware aan te passen.
En als het goed is hebben de afgelopen week alle wifi fabrikanten deze update in beta uitgerold.

[ Voor 19% gewijzigd door xbeam op 13-05-2021 12:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zoals @Polyphemus al aangeeft, bepaalde vendors (waaronder sommige iPhones) wilden op geen enkele manier meer connecten met het access-point als daar WPA3 aan stond (PMF is vooral de boosdoener).
Dat hele PMF begint een hoofdpijndossier te worden voor Ubiquiti. Elke nieuwe train weten ze het weer te slopen :F

Acties:
  • +3 Henk 'm!
ed1703 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:27:
[...]

Zoals @Polyphemus al aangeeft, bepaalde vendors (waaronder sommige iPhones) wilden op geen enkele manier meer connecten met het access-point als daar WPA3 aan stond (PMF is vooral de boosdoener).
Dat hele PMF begint een hoofdpijndossier te worden voor Ubiquiti. Elke nieuwe train weten ze het weer te slopen :F
Maar PMF is verplicht onder WPA3 en het klopt dat niet alle cliënts waaronder ook oudere iPhones dit niet ondersteuning.

Al je cliënts moet wel WPA3 compatibel zijn voor dat je WPA3 only kan aan zetten. Anders moet je WPA3 mix (WPA2 WPA3)gebruiken.
Ik snap je even niet waarom dit ubnt issue is?

[ Voor 9% gewijzigd door xbeam op 13-05-2021 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
Dat is de reden waarom ik dus voor nu bij alle klanten en bij mijzelf WPA3 uit heb staan en dat PMF ook op disabled. Heb liever stabielere verbindingen dan constant problemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
xbeam schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:33:
[...]

Maar PMF is verplicht onder WPA3 en het klopt dat niet alle cliënts ook oudere iPhones dat niet ondersteuning.
Ik snap je even niet waarom dit ubnt issue is?
Omdat je ook optional moet kunnen gebruiken en daar gaat het vaak mis met de implementatie.
En ik kan inmiddels ook constateren dat UI het in deze versie heeft opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TPA

TPA

ESET official partner

ed1703 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:35:
[...]

Omdat je ook optional moet kunnen gebruiken en daar gaat het vaak mis met de implementatie.
En ik kan inmiddels ook constateren dat UI het in deze versie heeft opgelost.
Dus naar de 5.63.0 lost eea op begrijp ik….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-10 06:30
tolunaygul12 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 23:53:
Enig idee hoe ik eventueel de controller kan herstellen, of desnoods een backup kan downloaden ?
UDMpro ligt al tijdje klaar om gebruikt te worden, volgens mij is dit het moment :)

Hoor graag van de experts !
Na wat googlen een topic op unifi forum gevonden, daar stond de oplossing erbij dat je via SSH een upgrade commando moet uitvoeren. Dit heeft de Java versie geupdate waarna alles werkte. ( wel was ik mijn huidige config alsnog kwijt ! )

https://community.ui.com/...53-42b0-889f-5af9bfc1a407

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

nero355 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:03:
[...]

Ik zou zeggen zie het als een bug en negeer het gewoon...

Een beetje hetzelfde verhaal als dat Topology gebeuren i.c.m. de In Wall modellen :)
kreeg vandaag de update van de controller binnen op de UDMpro zit nu op 6.2.23
en nu werkt het wel en de inwall's staan ook weer ok
en mijn zelf gemaakte snelheidsmeter werkt ook weer :)
en PRTG kan alles weer uitlezen van de UDMpro.

voorlopig dan niet meer aanzitten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Mr-D. schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 12:50:
[...]

kreeg vandaag de update van de controller binnen op de UDMpro zit nu op 6.2.23
en nu werkt het wel en de inwall's staan ook weer ok
en mijn zelf gemaakte snelheidsmeter werkt ook weer :)
en PRTG kan alles weer uitlezen van de UDMpro.

voorlopig dan niet meer aanzitten
Ze hebben 6.2.23 teruggetrokken
Hello Everyone,

We've pulled the release since we've identified a migration issue for those upgrading from 6.1.71 to 6.2.23 ( some cases ). We are working on resolving this issue.
https://community.ui.com/...17-4120-800b-711ee81c306c

Ben nu wel benieuwd wat je met PRTG uitleest op de UDM :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 13:27:
[...]

[...]

hmm alles ging goed bij mij en heb nog geen issues

SNMP zie hieronder nu nog even kijken wat ik echt wil zien en wat niet ivm de licentie
heb net een nieuw discovery gedaan om te laten zien wat je kan bekijken

https://tweakers.net/foto...dC1k4Gb7UsoGdqLz7HQk8.png
https://tweakers.net/foto...bbiVRHzp2kvtJCxRi5H88.png
https://tweakers.net/foto...itbawejre6dD7ZaOBkYxJ.png

en een plaatje van de snelheidsmeter die hij ook via SNMP binnenhaalt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hNHD3mTTOwN3cw3aEOmICI6zqfE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ehDne0QW2OryCgXwJfxa7Ssj.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 13:27:
[...]

[...]

Apart, het bericht is van 16 uur geleden en ik heb 3 uur v6.2.23 geïnstalleerd :? Ik kreeg hem via de gui aangeboden.

Alles is goed gegaan tot zover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hulliee schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 14:10:
[...]

Apart, het bericht is van 16 uur geleden en ik heb 3 uur v6.2.23 geïnstalleerd :? Ik kreeg hem via de gui aangeboden.

Alles is goed gegaan tot zover.
Ja las vanmorgen het ook via Reilly. maar ik kreeg vanmiddag wel bij een wat udm’s als GE aangeboden. En ik draai al een tijd EA en helemaal geen last van high CPU.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wEvNlR7jsGUvTz2xawDYNNfGwg4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nWnunSt33FBGtDaJmqHHFJbm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door xbeam op 13-05-2021 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

na 7 uur online te zijn na de update zie ik nog niets geks.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GKCFnsSul1cw0cuOXg_x2WeLUUw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DvVMyZsss6lCGSrp2vaDJUJe.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
xbeam schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 16:57:
[...]

Ja las vanmorgen het ook via Reilly. maar ik kreeg vanmiddag wel bij een wat udm’s als GE aangeboden. En ik draai al een tijd EA en helemaal geen last van high CPU.
[Afbeelding]
Nee hier ook geen hoge cpu load op m'n UDM. Beter, anders moest er weer tijd gestopt worden in het fixen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
Ik vind deze bug zorgelijker, de UDM-PRO crasht omdat ie uit zijn geheugen loopt:

https://community.ui.com/...5a-406d-acd2-eb896b255876

Ook op mijn UDM-PRO loopt het geheugen langzaam vol (op 1.10.0-9 en 6.2.23); enige oplossing momenteel nog is het herstarten van unifi-os. Zo te zien zit het in node en java...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Vanmiddag de VPN via de USG voorzien van radius naar mijn Windows NPS. Mooie hiervan is dat MFA met AzureAD te realiseren is. Was allemaal vrij eenvoudig te doen en veiliger. :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
ed1703 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:27:
[...]

Alle redelijk recente OS versies van Apple verbinden gewoon op WPA3 (óf op WPA2 als je in Mixed Mode werkt én 't apparaatje geen WPA3 'snapt'). Ik heb hier nog een 32bit iPad2 (9.x.x) welke zelfs in Mixed mode niet kan connecten doodat dat kreng denkt dat er dan met radius gewerkt wordt en dus een username wil gaan zien. iPhone 5S/6 op iOS 12.x.x hebben (als éérste 64bits OS 'en / toestellen) nergens last van en verbinden dus ook gewoon op WPA2 in mixed mode.

iPhone7 / Pad5 én hoger babbelen 100% WPA3: https://support.apple.com...security/sec8a67fa93d/web

M'n MacBook Pro (Early 2015) babbelt ook WPA3 ... Maar we hadden het nog niet over MacOS :+

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 14-05-2021 00:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Will_M schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 23:33:
[...]

Alle redelijk recente OS versies van Apple verbinden gewoon op WPA3 (óf op WPA2 als je in Mixed Mode werkt én 't apparaatje geen WPA3 'snapt'). Ik heb hier nog een 32bit iPad2 (9.x.x) welke zelfs in Mixed mode niet kan connecten doodat dat kreng denkt dat er dan met radius gewerkt wordt en dus een username wil gaan zien. iPhone 5S/6 op iOS 12.x.x hebben (als éérste 64bits OS 'en / toestellen) nergens last van en verbinden dus ook gewoon op WPA2 in mixed mode.

iPhone7 / Pad5 én hoger babbelen 100% WPA3: https://support.apple.com...security/sec8a67fa93d/web

M'n MacBook Pro (Early 2015) babbelt ook WPA3 ... Maar we hadden het nog niet over MacOS :+
ATV3 en MacBook Air 2011 praten hier geen WPA3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
xbeam schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 01:21:
[...]

ATV3 en MacBook Air 2011 praten hier geen WPA3
Staat voor de ATV eigenlijk ook al in dat artikel van Apple wat ik al linkte: ATV4 minimaal. De ATV3 babbelt in Mixed Mode keurig verder op WPA2. De MacBook Air 2011 babbelt volgens mij ook alleen 32bit op de WiFi Chip? (heb hier niet meer zo'n ding liggen).

OSX versie High Sierra kán er op draaien (én snapt WPA3 / Mixed Mode) maar ik vrees dat de (Intel) WiFi chip in dat ding niet veel van WPA3 gaat snappen en dus alsnog WPA2 gaat babbelen als je je SSID op Mixed Mode zet.

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 14-05-2021 01:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Will_M schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 01:28:
[...]

Staat voor de ATV eigenlijk ook al in dat artikel van Apple wat ik al linkte: ATV4 minimaal. De ATV3 babbelt in Mixed Mode keurig verder op WPA2. De MacBook Air 2011 babbelt volgens mij ook alleen 32bit op de WiFi Chip? (heb hier niet meer zo'n ding liggen).

OSX versie High Sierra kán er op draaien (én snapt WPA3 / Mixed Mode) maar ik vrees dat de (Intel) WiFi chip in dat ding niet veel van WPA3 gaat snappen en dus alsnog WPA2 gaat babbelen als je je SSID op Mixed Mode zet.
Het probleem is de WiFi chip. Ik ben al naar een patch op zoek geweest maar helaas. Wordt toch de air en ATV3 open schroeven. Om te kijken of de wifi en Bluetooth kan vervagen voor een iets nieuwere versie.

Ik snap het nut van mix modes niet echt (ik snap het wel ). De rede dat je naar Wpa3 wil is omdat ik in 10 minuten een wpa2 wachtwoord achterhaal. Dat blijft dan toch ook het geval met WPA3 mix het geval zolang wpa2 support?

[ Voor 18% gewijzigd door xbeam op 14-05-2021 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Will_M schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 23:33:
[...]

Het probleem zit ook niet in de client-wpa3-firmware, maar vrijwel altijd bij de netwerkvendor.
Helaas zijn er soms ook devices die WPA3 praten, maar toch problemen hebben. (meestal ook network-vendor, is mijn ervaring)
PMF optional is al gedoe sinds WPA2/3-mixed bij diverse vendors is uitgekomen. WPA2-devices die met geen mogelijkheid meer willen verbinden, kun je beter vervangen, of keer terug naar WPA2.

[ Voor 5% gewijzigd door ed1703 op 14-05-2021 07:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:39
Hulliee schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 18:07:
[...]

Nee hier ook geen hoge cpu load op m'n UDM. Beter, anders moest er weer tijd gestopt worden in het fixen :)
ahhh was dat het issue.....

ik ben geupgrade naar 6.2.23 op mijn UDMB, en na de upgrade stond deze te blazen als een gek.
Net een opstijgend vliegtuig.
Ik kon ook nergens bij komen. Van ellende de stekker uit de UDMB getrokken, na een minuut er weer in... en sinds dien nergens last van!

Na 22 uur werkt deze nog normaal... en heb ik nergens last van!

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:46

Geckoo

Good news, everyone!

Vroeger werden de accesspoint met Passive PoE geleverd.
Zijn er ook nog versie die dit nu ook nog doen?

Ik heb namelijk een Passive PoE switch gekocht (NanoSwitch) omdat ik daar achter twee G3 Bullit's ga plaatsen. Maar een AP erbij is altijd fijn.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 17:29

Matis

Rubber Rocket

Geckoo schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:06:

Ik heb namelijk een Passive PoE switch gekocht (NanoSwitch) omdat ik daar achter twee G3 Bullit's ga plaatsen. Maar een AP erbij is altijd fijn.
Volgens mij niet meer. Passive PoE is volgens mij EOL gemaakt.

Ik heb afgelopen week de Flex besteld als PoE "splitter" voor mijn Protect G3 Pro's.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Matis schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:29:
[...]

Volgens mij niet meer. Passive PoE is volgens mij EOL gemaakt.

Ik heb afgelopen week de Flex besteld als PoE "splitter" voor mijn Protect G3 Pro's.
Maar die geeft toch geen Passive door? of zijn de Pro's niet passive gevoed?

My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 17:29

Matis

Rubber Rocket

Geckoo schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:31:
Maar die geeft toch geen Passive door? of zijn de Pro's niet passive gevoed?
Klopt, geeft geen passive door.

De G3's hebben ondersteuning voor 802.3af/802.3at/24V Passive PoE.

Welke mijn UniFi Switch 24 PoE+ (250W) allemaal ondersteunt.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MAdD schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:02:
[...]

ahhh was dat het issue.....

ik ben geupgrade naar 6.2.23 op mijn UDMB, en na de upgrade stond deze te blazen als een gek.
Net een opstijgend vliegtuig.
Ik kon ook nergens bij komen. Van ellende de stekker uit de UDMB getrokken, na een minuut er weer in... en sinds dien nergens last van!

Na 22 uur werkt deze nog normaal... en heb ik nergens last van!
Volgens ubnt niet.
Volgens hun gaat om een migratie bug
Fix manual alerts migration issue for standalone setups.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 08:26
Ik weet of de datasheet van de UniFi Switch Enterprise 8 PoE hier al gepost is ?
https://lanmarket.ua/uplo...16c04cb53920b999c5507.pdf

Enkel in early access US store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Matis schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:35:
[...]

Klopt, geeft geen passive door.

De G3's hebben ondersteuning voor 802.3af/802.3at/24V Passive PoE.

Welke mijn UniFi Switch 24 PoE+ (250W) allemaal ondersteunt.
Dat zijn de UVC-G3-Bullit
ik heb nog UVC-G3 liggen.. .(zonder toevoeging. volgens mij zijn die alleen Passive)

vandaar mijn vraag of er nog AP's zijn die dit ondersteunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
xbeam schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:40:
[...]

Volgens ubnt niet.
Volgens hun gaat om een migratie bug

[...]
20 minuten geleden is 6.2.25 vrijgegeven:

https://community.ui.com/...f4-4dda-a5d6-c07530ff8a86
Overview
* This release is a release-candidate.

Bugfixes
Fix manual alerts migration issue for standalone setups.
Known issues
L3 adoption of UBB does not work properly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:18

nexhil

BAM!

Meer mensen problemen met het instellen van een U6-lite via de (iOS, iPhone 11, met nieuwste iOS) app zonder controller?

Wat gebeurd er:

U6 gaat aan met lichte blauwe circel die knippert.
App detecteerd met bluetooth dat de AP aan het opstarten is en er loopt een balkje onder in beeld, deze loopt helemaal verder en dan kan ik niks doen.

Met de methode door het scannen van de QR code op het AP gaat de circel van het AP lopen en 5% voor het eind blijft hij hangen en gebeurd er niks meer.

Wat wel werkt is het AP in mijn eigen omgeving hangen met controller, dan is hij binnen 2 seconden geinstalleerd ( en inmiddels op de laatste firmware geslingerd). Maar een stand alone installatie doet het nog steeds niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
abusimbal schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:46:
Ik weet of de datasheet van de UniFi Switch Enterprise 8 PoE hier al gepost is ?
https://lanmarket.ua/uplo...16c04cb53920b999c5507.pdf

Enkel in early access US store.
Bedankt man!
Dat is een mooie opvolger voor de al langer bestaande UniFi Switch 8 PoE (150W). Met 3 van die switches heb ik de 'backbone' in het hotel van mijn broer gemaakt met Glas. In een driehoek onderling aangesloten ivm redundantie. Mijn broer is er nog steeds erg blij mee.

Maar het is ook de eerste switch die 2 maal 10Gbit (SFP+) en PoE combineert en hopelijk een beetje betaalbaar is, aangezien de voorloper rond de €200 zat. Dat maakt hem op dit moment uniek in het UniFi aanbod. Met zo'n 19" Gen2 pro met dergelijke specs zit je al gelijk op €700.

Dit is een goede kanshebber voor mijn eigen 'datacenter' :+ waar ik twee 10Gbit nodig heb en ook PoE voor een AP en wat Rpi's. Ben benieuwd wat die hier gaat kosten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• abusimbal
  • Laatst online: 03-10 08:26
379$ in de VS
https://www.reddit.com/r/...a_unifi_enterprise_8_poe/
Is niet goedkoop. Maar heeft wel 2,5gbit en 10gbit via SFP+

Ook grappig wat Ubiquiti zegt:
providing 2.5GbE PoE links to your Wi-Fi 6 APs
Alleen hebben ze op dit moment nog geen AP's met 2,5gbit.

[ Voor 54% gewijzigd door abusimbal op 14-05-2021 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:07
Na lange tijd eens mijn controller opgestart en bleek dat er flink wat nieuwe updates waren voor zowel de controller als de AP's.

Ben begonnen met 1 AP (4 dagen geleden) en die blijft continue op adopting staan wisselend met disconnected.

Nu heb ik deze ooit eens geïnstalleerd met een controller op een RPi, maar voor de rest ben ik er dus niet echt (meer) in thuis.

Controller updaten moet ik mij eens goed voor gaan zitten (pc al maanden niet meer aangeraakt), maar zou dat te maken hebben met de adopting AP?

Oftewel, hoe kan ik dit het makkelijkst fixen zonder alles kwijt te zijn.
Ik gok dat zodra ik mijn andere AP ga updaten, die hetzelfde gedrag gaat vertonen (en heel mijn woning dus offline gaat).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

NeutraleTeun schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:47:
Na lange tijd eens mijn controller opgestart en bleek dat er flink wat nieuwe updates waren voor zowel de controller als de AP's.

Ben begonnen met 1 AP (4 dagen geleden) en die blijft continue op adopting staan wisselend met disconnected.

Nu heb ik deze ooit eens geïnstalleerd met een controller op een RPi, maar voor de rest ben ik er dus niet echt (meer) in thuis.

Controller updaten moet ik mij eens goed voor gaan zitten (pc al maanden niet meer aangeraakt), maar zou dat te maken hebben met de adopting AP?

Oftewel, hoe kan ik dit het makkelijkst fixen zonder alles kwijt te zijn.
Ik gok dat zodra ik mijn andere AP ga updaten, die hetzelfde gedrag gaat vertonen (en heel mijn woning dus offline gaat).
Ik zou eerst de controller updaten, daarna de APs.
Kan je via ssh nog bij deze AP? Dan even terug naar eerdere firmware.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skynett
abusimbal schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:23:
379$ in de VS
https://www.reddit.com/r/...a_unifi_enterprise_8_poe/
Is niet goedkoop. Maar heeft wel 2,5gbit en 10gbit via SFP+

Ook grappig wat Ubiquiti zegt:

[...]

Alleen hebben ze op dit moment nog geen AP's met 2,5gbit.
Die AP's met 2,5Gbit gaan echt wel komen schat ik zo in, de concurrent heeft ze al.

Dat is voor mij altijd een punt met een zogenaamde 'technologiestap'. Die stap moet voldoende groot zijn om er langere tijd van te kunnen profiteren. Ik ga niet elke anderhalf jaar het spul te vervangen omdat er weer een 'nieuwe smaak van de week' is.

Dus WiFi6 met 2,5Gbit lijkt me een duurzame technologiestap. Dan kan het spul weer 5 jaar (of langer) blijven hangen.

Straat gaat deze zomer open voor glas hier, dus dan wordt 10Gbit internet op termijn ook mogelijk. Mooie tijden 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Skynett op 14-05-2021 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
xbeam schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 06:21:
Ik snap het nut van mix modes niet echt (ik snap het wel ).
De reden dat je naar Wpa3 wil is omdat ik in 10 minuten een wpa2 wachtwoord achterhaal.
Dat blijft dan toch ook het geval met WPA3 mix het geval zolang wpa2 support?
Kan dat zo snel tegenwoordig :?

Ik heb altijd allerlei manieren gezien die de benodigde "onderdelen" bij elkaar rapen, maar het daadwerkelijk kraken van het wachtwoord was altijd een kwestie van bruteforcen wat dan vreselijk lang duurde...
Geckoo schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:06:
Deze twee zouden het sowieso wel moeten kunnen :
- pricewatch: Ubiquiti UniFi AC Mesh (1-pack) - Heb ik hier op de meegeleverde PoE Injector die op 24V werkt aangesloten staan :*)
- pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) - Deze waren in het begin alleen 24V Passive compatible, maar zijn al heel lang ook 802.3af compatible :)

Dus waar ben je naar op zoek :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

nero355 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:37:

[...]

Deze twee zouden het sowieso wel moeten kunnen :
- pricewatch: Ubiquiti UniFi AC Mesh (1-pack) - Heb ik hier op de meegeleverde PoE Injector die op 24V werkt aangesloten staan :*)
- pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) - Deze waren in het begin alleen 24V Passive compatible, maar zijn al heel lang ook 802.3af compatible :)

Dus waar ben je naar op zoek :?
tnx! ik ga eens op zoek naar de Mesh, die kan ook prima buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan445
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:04
Momenteel heb ik de volgende rare situatie
Na een update van de cloudkey Gen 2 blijft unifi network maar steeds rebooten (komt niet online)
In de log kan ik het volgende terug vinden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
[2021-05-15T13:37:52,502] <webrtc-23> ERROR B      - null
org.springframework.beans.factory.BeanCreationNotAllowedException: Error creating bean with name 'cacheService': Singleton bean creation not allowed while singletons of this factory are in destruction (Do not request a bean from a BeanFactory in a destroy method implementation!)
        at org.springframework.beans.factory.support.DefaultSingletonBeanRegistry.getSingleton(DefaultSingletonBeanRegistry.java:208) ~[spring-beans-5.1.2.RELEASE.jar:5.1.2.RELEASE]
        at org.springframework.beans.factory.support.AbstractBeanFactory.doGetBean(AbstractBeanFactory.java:318) ~[spring-beans-5.1.2.RELEASE.jar:5.1.2.RELEASE]
        at org.springframework.beans.factory.support.AbstractBeanFactory.getBean(AbstractBeanFactory.java:224) ~[spring-beans-5.1.2.RELEASE.jar:5.1.2.RELEASE]
        at org.springframework.beans.factory.support.DefaultListableBeanFactory.resolveNamedBean(DefaultListableBeanFactory.java:1114) ~[spring-beans-5.1.2.RELEASE.jar:5.1.2.RELEASE]
        at org.springframework.beans.factory.support.DefaultListableBeanFactory.resolveBean(DefaultListableBeanFactory.java:407) ~[spring-beans-5.1.2.RELEASE.jar:5.1.2.RELEASE]
        at org.springframework.beans.factory.support.DefaultListableBeanFactory.getBean(DefaultListableBeanFactory.java:341) ~[spring-beans-5.1.2.RELEASE.jar:5.1.2.RELEASE]
        at org.springframework.beans.factory.support.DefaultListableBeanFactory.getBean(DefaultListableBeanFactory.java:335) ~[spring-beans-5.1.2.RELEASE.jar:5.1.2.RELEASE]
        at org.springframework.context.support.AbstractApplicationContext.getBean(AbstractApplicationContext.java:1101) ~[spring-context-5.1.2.RELEASE.jar:5.1.2.RELEASE]
        at com.ubnt.service.new.Oo0000(Unknown Source) ~[ace.jar:?]
        at com.ubnt.ace.view.AuthFilter$_o.o00000(Unknown Source) ~[ace.jar:?]
        at com.ubnt.net.A.A.o00000(Unknown Source) ~[ace.jar:?]
        at com.ubnt.webrtc.B.super(Unknown Source) [ace.jar:?]
        at com.ubnt.webrtc.B.run(Unknown Source) [ace.jar:?]
[2021-05-15T13:37:52,505] <webrtc-23> ERROR B      - null
org.springframework.beans.factory.BeanCreationNotAllowedException: Error creating bean with name 'cacheService': Singleton bean creation not allowed while singletons of this factory are in destruction (Do not request a bean from a BeanFactory in a destroy method implementation!)
        at org.springframework.beans.factory.support.DefaultSingletonBeanRegistry.getSingleton(DefaultSingletonBeanRegistry.java:208) ~[spring-beans-5.1.2.RELEASE.jar:5.1.2.RELEASE]
        at org.springframework.beans.factory.support.AbstractBeanFactory.doGetBean(AbstractBeanFactory.java:318) ~[spring-beans-5.1.2.RELEASE.jar:5.1.2.RELEASE]
        at org.springframework.beans.factory.support.AbstractBeanFactory.getBean(AbstractBeanFactory.java:224) ~[spring-beans-5.1.2.RELEASE.jar:5.1.2.RELEASE]
        at org.springframework.beans.factory.support.DefaultListableBeanFactory.resolveNamedBean(DefaultListableBeanFactory.java:1114) ~[spring-beans-5.1.2.RELEASE.jar:5.1.2.RELEASE]
        at org.springframework.beans.factory.support.DefaultListableBeanFactory.resolveBean(DefaultListableBeanFactory.java:407) ~[spring-beans-5.1.2.RELEASE.jar:5.1.2.RELEASE]
        at org.springframework.beans.factory.support.DefaultListableBeanFactory.getBean(DefaultListableBeanFactory.java:341) ~[spring-beans-5.1.2.RELEASE.jar:5.1.2.RELEASE]
        at org.springframework.beans.factory.support.DefaultListableBeanFactory.getBean(DefaultListableBeanFactory.java:335) ~[spring-beans-5.1.2.RELEASE.jar:5.1.2.RELEASE]
        at org.springframework.context.support.AbstractApplicationContext.getBean(AbstractApplicationContext.java:1101) ~[spring-context-5.1.2.RELEASE.jar:5.1.2.RELEASE]
[2021-05-15T13:37:52,825] <db-server> INFO  db     - DbServer stopped

Iemand die weet wat hier de oplossing voor kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
arjan445 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 16:42:
De echte foutmelding staat iets hoger in de stacktrace. Dit komt doordat er nog geprobeerd wordt iets te initialiseren terwijl de boel zichzelf al aan het afbreken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:20
Na een update van de cloudkey Gen 2 blijft unifi network maar steeds rebooten (komt niet online)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33

Als je een recente backup hebt zou ik SSHen naar je CK en apt-get purge unifi doen en die eens opnieuw installeren (via de install knop in de CK of gewoon een recente van de site)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

heeft even geduurd maar heb eindelijk een rack in de meterkast waardoor alles nu wat netter ook dan alles los op een plank en tegen de muur gemonteerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NS_ZPwJvkv2u8Tr2Dqz_eMmiMaM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vPcVAmbjA330mWryubjpnJoq.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FCzBCSCFw9QUTawM6QMunsj96Yg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ARGEu3Xn6jkamsFshVWARsfd.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 11:33

mutsje

Certified Prutser

Erachter komen dat je AP-LR al 10 dagen in adopting failed error staat. Ook na reset wou die niet adopten. Dan maar stroom eraf, forget device in console en stroom er weer op. En ja hoor , blijkbaar interne ellende in database want weer netjes provisioned. Was even bang dat ik de adopt en disconnect loop error had (wat ook zo was voordat ik forget device deed). * mutsje weer happy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 19:46

BushWhacker

developer

Mr-D. schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 13:54:
[...]

hmm alles ging goed bij mij en heb nog geen issues

SNMP zie hieronder nu nog even kijken wat ik echt wil zien en wat niet ivm de licentie
heb net een nieuw discovery gedaan om te laten zien wat je kan bekijken

https://tweakers.net/foto...dC1k4Gb7UsoGdqLz7HQk8.png
https://tweakers.net/foto...bbiVRHzp2kvtJCxRi5H88.png
https://tweakers.net/foto...itbawejre6dD7ZaOBkYxJ.png

en een plaatje van de snelheidsmeter die hij ook via SNMP binnenhaalt.

[Afbeelding]
Wat een cool ding. Zelf gemaakt of kun je die ergens bestellen?

Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polyphemus
BushWhacker schreef op zondag 16 mei 2021 @ 18:02:
[...]

Ik vind hem ook erg gaaf; ik was ook al aan het googlen geslagen, en kwam deze tegen:

https://www.martinrowan.c...band-utilisation-display/

[ Voor 0% gewijzigd door Polyphemus op 16-05-2021 18:32 . Reden: typo's ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:47
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33

Ja had ik gisteren ook, kijk naar de post van Bartmoons in dit draadje:

https://community.ui.com/...-bbee-ba38637432e3?page=3

Hij geeft het commando apt update; apt install -y openjdk-8-jre-headless om de java te installeren.

Na ca 5 minuten kwam hij online.

https://community.ui.com/...-bbee-ba38637432e3?page=3

[ Voor 5% gewijzigd door Tomas_ op 16-05-2021 20:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

BushWhacker schreef op zondag 16 mei 2021 @ 18:02:
[...]

Polyphemus schreef op zondag 16 mei 2021 @ 18:31:
[...]

Ik vind hem ook erg gaaf; ik was ook al aan het googlen geslagen, en kwam deze tegen:

https://www.martinrowan.c...band-utilisation-display/
Yup dat is hem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA

TPA

ESET official partner

Vanavond zegt mij CK gen2+ op mijn. Netwerk thuis bij alle accespoints en switches toevoegen…. Op mijn andere 3 remote sites is alles normaal….
En forceer provisioning werkt niet….

Backup terugzetten lukt ook niet

Andere oplossing???? Wie oh wie….

mmm leuk zo een update.... custom host was weg... teruggezet en opgelost...

wel een ander probleem:

UniFi Cloud Key Plus Booting
Please wait approximately 1-2 minutes for the device to be ready for setup.

denk toch de HDD vervangen.... want dit klinkt niet goed....

[ Voor 35% gewijzigd door TPA op 16-05-2021 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Laatst online: 03-10 13:40
Mr-D. schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:59:
heeft even geduurd maar heb eindelijk een rack in de meterkast waardoor alles nu wat netter ook dan alles los op een plank en tegen de muur gemonteerd.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice waar heb je de fritzbox nog voor ?

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowman79
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 07-06 22:05
ik heb een vraag: in mijn nieuwbouwhuis heb ik twee Ubiquiti accespoints-lite hangen. Dat werkt goed... binnenshuis. Buiten is er (vrijwel) geen bereik. Ik wil daarom uitbreiden met de AC-mesh. Er ligt een loze leiding naar de tuin zodat deze bedraad aangesloten. Toch voelt het niet lekker om een kabel naar buiten te trekken die dan zo mijn netwerk op kan (ik sluit aan op een unmaneged switch). Hoe kan ik dit heb beste beveiligen? Ik heb veel gezocht hiernaar, maar kon niets vinden. Wat kunnen jullie hiervoor aanraden? Is dit via de Experiabox (KPN) te regelen? Of alleen via een managed switch?

NB: Heb indruk dat ik met een VLAN aan de slag moet en koppelen aan een specifiek MAC-adres van de AC-mesh. Klopt dat? (en welke apparatuur is dan geschikt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Cowman79 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 22:59:

dan zo mijn netwerk op kan (ik sluit aan op een unmaneged switch). Hoe kan ik dit heb beste beveiligen? I
Op een managed switch aansluiten? Met een eigen VLAN welke gescheiden is van jouw hoofd-LAN en alleen met een internet-verbinding bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowman79
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 07-06 22:05
Dan kan ik dus niet meer op mijn eigen netwerk buiten. Op zich geen probleem, maar ergens ook wel jammer. Zijn er ook andere manieren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-10 22:13

Falcon10

Hit it i would !

Cowman79 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 23:20:
Dan kan ik dus niet meer op mijn eigen netwerk buiten. Op zich geen probleem, maar ergens ook wel jammer. Zijn er ook andere manieren?
Minder doomdenken en gewoon op je LAN zetten ?
Het aantal keer dat een wildvreemde een netwerkkabel uittrekt van een camera/accesspoint/whatever netwerkding in je tuin ofzo en vervolgens je eigen netwerk hackt/msibruikt, is bijna 0.

-| Hit it i would ! |-

Pagina: 1 ... 116 ... 327 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.