[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 111 ... 328 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

RobertMe schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:31:
[...]

De schotels zijn sowieso niet bedoeld om buiten te hangen. De enige waarbij dat officieel kan is de AC Pro, maar ook dan alleen onder een overkapping (wat bij jou dan wel het geval zal zijn). Issues bestaan daarbij dan ook niet alleen uit de invloeden van weer en wind maar ook gewoon vocht in de lucht of nachtvorst.

Vervolgens m.b.t. de LR. Deze zijn echt gericht op "long range", alleen haal je dat met wifi buiten de deur meestal sowieso wel. Tenzij je een tuin hebt waarin je honderd meter moet overbruggen zou ik de LR modellen lekker links laten liggen, en al helemaal geen U6 LR van ruim over de €150 buiten gaan ophangen.

Wat dan wel? De AC Mesh, AC FlexHD, of eventueel de genoemde AC Pro (mits die dus niet in de regen hangt / echt nat wordt). Waarbij de eerste twee dus wel echt gewoon volle bak in de regen kunnen hangen.

Edit:
Zie reactie van @thaMini hieronder. De U6 LR was inderdaad wel geschikt voor gebruik buitenshuis, zolang deze beschut hangt. Zat als ik het mij goed herinner (uit de Crosstalk video) ook een rubberen afdekkapje bij voor over de netwerkpoort, de achilleshiel van de APs (condens / vocht waardoor de aansluiting gaat corroderen).
Thanks! Zie inderdaad dat de nieuwe LR "semi-outdoor environments (IP54 rated)" is, maar inderdaad wel prijzig. Ik vind het nog wel een afweging, vooral omdat de tuin 40 meter diep is.

Iemand ervaring met het bereik van de AC Mesh?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22:11
Eindelijk de G3 op voorraad. Maar..... ik kan niet meer betalen met PayPal en Apple Pay pakt hij niet met mijn Rabopassen. Alleen met creditcard kan er betaald worden... Die heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Cloud_VII schreef op donderdag 22 april 2021 @ 08:52:
[...]

Slaat nergens op, kan je net zo goed de Flex bestellen
Ben ook in de race voor een G3, lijkt wel de nieuwe PS5 onder de hardware
De Flex heb ik nu een paar dagen en bevalt prima.

De instant is net verzonden vanuit Czechia

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:38
posttoast schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:49:
Ik heb dit vorige week al ergens anders gevraagd, maar realiseer me nu dat het hier beter op z'n plek is:

M'n moeder heeft thuis glasvezel van KPN en Unifi apparatuur (USG, wat switches, accesspoints, etc). Sinds kort heeft ze een FritzBox 7590. Ik zou daar graag in willen stellen dat de FritzBox gebruikt wordt voor VOIP en televisie, maar dat de USG de rest van het werk doet. Ik begreep dat ik daarvoor PPPoE passthrough moet aanzetten op de FritzBox:

[Afbeelding]

In de Unifi-controller heb ik daarna de connection type van het WAN netwerk op PPPoE gezet ipv op DHCP. Ik heb echter geen idee wat ik bij username- en password moet invullen. Ik kom van alles tegen: "kpn / kpn", "mac-adres-usg@kpn / ppp" en nog wat varianten hierop. Ik heb echter geen idee welke ik nou moet hebben. En of ik dit überhaupt op de juiste manier aanpak. Iemand ervaring hiermee?
Niemand?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Wat heeft PPPoE te maken met TV en VIOP? Wat probeer je te bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-10 15:16
Cloud_VII schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:39:
Eindelijk de G3 op voorraad. Maar..... ik kan niet meer betalen met PayPal en Apple Pay pakt hij niet met mijn Rabopassen. Alleen met creditcard kan er betaald worden... Die heb ik niet.
Klopt paypal hebben ze al een tijdje niet meer enige manier is nog een credit kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Hulliee schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:23:
[...]

Wat heeft PPPoE te maken met TV en VIOP? Wat probeer je te bereiken?
Dat heeft er helemaal niks mee te maken :)

Ik wil geen dubbele NAT. Dan zou je naar een bridge-achtige constructie kunnen waarbij alles vanaf de FritzBox transparant doorgezet wordt naar de USG, maar dat vind ik met TV (op een losse VLAN) en VOIP een beetje ingewikkeld. Zou ik thuis prima doen, maar ik heb geen zin om elke keer gebeld te worden als er iets "stuk" is. Ik wil dus dat de USG gebruikt wordt voor al het internetverkeer (los van VOIP en TV) en las dat ik daarvoor PPPoE passthrough aan moet zetten op de FritzBox. Dat heb ik gedaan, maar daarna loop ik vast.

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
posttoast schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:27:
[...]

Dat heeft er helemaal niks mee te maken :)

Ik wil geen dubbele NAT. Dan zou je naar een bridge-achtige constructie kunnen waarbij alles vanaf de FritzBox transparant doorgezet wordt naar de USG, maar dat vind ik met TV (op een losse VLAN) en VOIP een beetje ingewikkeld. Zou ik thuis prima doen, maar ik heb geen zin om elke keer gebeld te worden als er iets "stuk" is. Ik wil dus dat de USG gebruikt wordt voor al het internetverkeer (los van VOIP en TV) en las dat ik daarvoor PPPoE passthrough aan moet zetten op de FritzBox. Dat heb ik gedaan, maar daarna loop ik vast.
Heb je al hier gekeken?
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1883441

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:36
Advies gevraagd!

Ik zoek de juiste AP's voor in mijn nieuwe woning. Betreft drielaagse woning met een beneden verdieping van 12m x 6m.

Als ik ergens een hekel aan heb is het de slechte WiFi ontvangst bij mensen, dus zou hier graag goed willen uitpakken.

Ik heb al onderzoek gedaan en lees dat de AC-Lite mogelijkheden biedt, maar wil niet tussen schip en wal komen te zitten als ik beter had kunnen upgraden naar een PRO.

Ik zit er over na te denken om 3x Lite aan te schaffen, waarbij ik er van uit ga dat mijn iPhone slim genoeg is om naar de goede AP te schakelen.

Iemand tips of ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Nee, maar dank voor de tip. Hoewel wat ze daar omschrijven natuurlijk precies is wat ik niet wil doen ;) Maar ik gok dat daar wel iets te vinden is. Tnx :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:18
Ze zijn weer op voorraad G3 Instant
https://eu.store.ui.com/c...protect-g3-instant-camera

Edit: al weer uitverkocht -O-

[ Voor 15% gewijzigd door Mitssz op 22-04-2021 13:47 ]

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10 13:18
Hele klein voorraad dan. Ze zijn alweer weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-10 11:02

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3gA
Landon schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:35:
Advies gevraagd!

Ik zoek de juiste AP's voor in mijn nieuwe woning. Betreft drielaagse woning met een beneden verdieping van 12m x 6m.

Als ik ergens een hekel aan heb is het de slechte WiFi ontvangst bij mensen, dus zou hier graag goed willen uitpakken.

Ik heb al onderzoek gedaan en lees dat de AC-Lite mogelijkheden biedt, maar wil niet tussen schip en wal komen te zitten als ik beter had kunnen upgraden naar een PRO.

Ik zit er over na te denken om 3x Lite aan te schaffen, waarbij ik er van uit ga dat mijn iPhone slim genoeg is om naar de goede AP te schakelen.

Iemand tips of ideeen?
Het signaal is enorm afhankelijk van allerlei factoren. Welke muren heb je, van welk materiaal, je vloeren? hoe dik etc? Dat is de reden dat ze bij bedrijven vooraf metingen doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Landon schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:35:
Advies gevraagd!

Iemand tips of ideeen?
I.p.v. een AC Lite zou ik dan toch voor de U6 Lite gaan. Prijs is om en nabij gelijk maar dan heb je wel een wifi 6/ax model i.p.v. wifi 5/ac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
m3gA schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:51:
[...]

Het signaal is enorm afhankelijk van allerlei factoren. Welke muren heb je, van welk materiaal, je vloeren? hoe dik etc? Dat is de reden dat ze bij bedrijven vooraf metingen doen.
Alvast bedankt voor het meedenken.

De vloer bestaat uit een geisoleerde betonnene systeemvloer. Verdiepingsvloeren zijn betonnen kanaalplaatvloeren. Alle vloeren hebben vloerverwarming ingebouwd en hierop ligt een afdekvloer en daarop een PVC vloer.

De muren zijn ankerloze prefab betonnen wanden, dus geen stenen die opgestapeld zijn.
RobertMe schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:15:
[...]

I.p.v. een AC Lite zou ik dan toch voor de U6 Lite gaan. Prijs is om en nabij gelijk maar dan heb je wel een wifi 6/ax model i.p.v. wifi 5/ac
Thanks voor de tip, en zou jij dan van 1 per verdieping uitgaan?

Ik zat na te denken om 1x inWall te nemen achter de TV, maar ik lees hier slechte recensies over als je deze achter een TV plaatst. Vooral op de begane grond wil ik uitstekende Wi-Fi hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m3gA
Landon schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:22:
[...]

Alvast bedankt voor het meedenken.

De vloer bestaat uit een geisoleerde betonnene systeemvloer. Verdiepingsvloeren zijn betonnen kanaalplaatvloeren. Alle vloeren hebben vloerverwarming ingebouwd en hierop ligt een afdekvloer en daarop een PVC vloer.

De muren zijn ankerloze prefab betonnen wanden, dus geen stenen die opgestapeld zijn.

[...]

Thanks voor de tip, en zou jij dan van 1 per verdieping uitgaan?

Ik zat na te denken om 1x inWall te nemen achter de TV, maar ik lees hier slechte recensies over als je deze achter een TV plaatst. Vooral op de begane grond wil ik uitstekende Wi-Fi hebben.
Sowieso de U6 Lite. Ben daar erg tevreden over. Met betonnen vloeren zou ik er eentje per verdieping pakken. Achter je tv kun je een USW-Mini doen en dan gewoon een U6 lite aan je plafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Deze dinsdag gekocht, is vandaag afgeleverd, uit Tsjechië!

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-10 15:16
rikadoo schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:34:
[...]

Deze dinsdag gekocht, is vandaag afgeleverd, uit Tsjechië!
Die van mij is deze ochtend verzonden, hopelijk gaat het net zo snel als de laatste keer en kan ik hem morgen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-10 11:14
Ik heb vandaag de USW besteld, nu maar hopen dat ik niet de verkeerde heb.

Comp User in "[Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie"

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 22:23
Vandaag netjes de UniFi SFP+ Direct Attach Copper Cable 10 Gbps, blijkt dat de UDM Pro dus wel SFP+ is maar de UniFi Switch 24 PoE v2 SFP.

Ben een nieuwe thuisnetwerk aan het bouwen. UDM Pro, UniFi Switch 24 PoE v2, 2x G4 Bullet, 1x G4 Doorbell en 3x HD Nano.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Xmoo schreef op donderdag 22 april 2021 @ 16:01:
Vandaag netjes de UniFi SFP+ Direct Attach Copper Cable 10 Gbps, blijkt dat de UDM Pro dus wel SFP+ is maar de UniFi Switch 24 PoE SFP.

Ben een nieuwe thuisnetwerk aan het bouwen. UDM Pro, UniFi Switch 24 PoE, 2x G4 Bullet, 1x G4 Doorbell en 3x HD Nano.
Beiden van auto negotiate afhalen en op 1Gbit/s zetten en het zou moeten werken.

SFP+ zit bij de Gen 2 switches alleen op de Pro modellen. Bij de "Gen 1" zitten volgens mij wel 2 SFP+ poorten op de 48 poorts, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Max2000
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-10 11:36
RobertMe schreef op donderdag 22 april 2021 @ 16:46:
[...]

Beiden van auto negotiate afhalen en op 1Gbit/s zetten en het zou moeten werken.

SFP+ zit bij de Gen 2 switches alleen op de Pro modellen. Bij de "Gen 1" zitten volgens mij wel 2 SFP+ poorten op de 48 poorts, maar dat weet ik niet zeker.
De Gen1 heeft inderdaad 2x SFP+ en twee keer gewoon SFP.

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
RobertMe schreef op donderdag 22 april 2021 @ 16:46:
[...]

Kan dat ja? Van wat ik begreep is SFP+ niet backwards compatible, andersom wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Xmoo schreef op donderdag 22 april 2021 @ 16:47:
[...]

De theorie ken ik hetzelfde als wat jij hier schrijft "ik had begrepen dat het niet compatibel is". Maar je vindt overal, inclusief in dit topic, dat het werkt als je ze vast zet op 1Gbit/s. Dus dan ga ik er vanuit dat het klopt.

Zelf vorig jaar glasvezel gelegd tussen een USW 8-150W en 16-150W en op basis van de "is niet compatible" maar voor SFP modules gegaan (ondanks dat ik voor de toekomst natuurlijk liever SFP+ had gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
RobertMe schreef op donderdag 22 april 2021 @ 17:04:
[...]

De theorie ken ik hetzelfde als wat jij hier schrijft "ik had begrepen dat het niet compatibel is". Maar je vindt overal, inclusief in dit topic, dat het werkt als je ze vast zet op 1Gbit/s. Dus dan ga ik er vanuit dat het klopt.

Zelf vorig jaar glasvezel gelegd tussen een USW 8-150W en 16-150W en op basis van de "is niet compatible" maar voor SFP modules gegaan (ondanks dat ik voor de toekomst natuurlijk liever SFP+ had gehad).
Dus als ik het goed begrijp zeg jij dat ik dan de UDM Pro op 1Gbit moet zetten en de Switch gewoon zo moet laten? Ik zag namelijk dus wel dat de Switch doorhad dat er een kabel aan hing, dus jouw theorie klopt op zich wel. Ik gaf het morgen nog eens proberen. Ik zal mijn ervaring hier delen.

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Greatsword schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:51:
Shit, heb hem pas net nieuw gekocht.
Niks shit aan : De USG werkt gewoon prima en mocht die echt zo zwaar EOL raken dat er geen security patches meer worden released dan kan je altijd nog naar OpenWRT of zo kijken of gewoon lekker een pfSense/OPNsense doosje bouwen! :)
Zou er na 6 jaar dan toch een opvolger komen? Hopelijk trekken ze de FW support er niet snel uit.

Nu kriebelt het nog meer om voor de UDM Pro te gaan.
Dat is precies de manier waarop Ubiquiti hun klanten graag ziet denken : NIET DOEN!!! :P :+
CrashOne schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:47:
Iemand ervaring met het bereik van de AC Mesh?
Dat is net besproken... Lees effe een stukje terug of gebruik de Search ;)
Heb je het überhaupt geprobeerd :?

Volgens mij maakt het namelijk geen bal meer uit wat je bij de PPPoE verbinding als username/password instelt sinds een jaar of 10 of zo bij KPN :)
Landon schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:22:
Zou jij dan van 1 per verdieping uitgaan?
Dat moet je altijd doen, tenzij je grote overlap verwacht, omdat je elke keer aan dezelfde kant van het huis een accesspoint plaatst :)
In Wall accesspoints zijn geweldig! O+ Gewoon doen! d:)b

* nero355 kan niet meer zonder! 8) :+
Xmoo schreef op donderdag 22 april 2021 @ 16:47:
Is ook een tijdje geleden zwaar uitgebreid besproken in allerlei scenarios dus pak effe de Search erbij! ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Greatsword schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:51:
[...]

Shit, heb hem pas net nieuw gekocht.

Zou er na 6 jaar dan toch een opvolger komen? Hopelijk trekken ze de FW support er niet snel uit.

Nu kriebelt het nog meer om voor de UDM Pro te gaan. Vorige week de CloudKey Gen2 Plus gehaald en gisteren is de G3 Flex binnen gekomen.
nero355 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 17:16:
[...]

Niks shit aan : De USG werkt gewoon prima en mocht die echt zo zwaar EOL raken dat er geen security patches meer worden released dan kan je altijd nog naar OpenWRT of zo kijken of gewoon lekker een pfSense/OPNsense doosje bouwen! :)

Dat is precies de manier waarop Ubiquiti hun klanten graag ziet denken : NIET DOEN!!! :P :+
Oeps, kon het niet laten V&A aangeboden: Ubiquiti UniFi Dream Machine Pro

Nu nog hopen dat hij straks in de meterkast van het nieuwbouw huis past, wil graag een rackmount setup >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Greatsword schreef op donderdag 22 april 2021 @ 17:47:
[...]

[...]

[...]

Oeps, kon het niet laten V&A aangeboden: Ubiquiti UniFi Dream Machine Pro

Nu nog hopen dat hij straks in de meterkast van het nieuwbouw huis past, wil graag een rackmount setup >:)
Je hebt inclusief stekker minimaal 45cm nodig en de gemiddelde meterkast is 30cm diep

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

nero355 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 17:52:
[...]

Goed voorbereid zie ik! _O- :+

Veel plezier met bughunten met dat ding zou ik zeggen! :P
Als ik hier de ervaringen langs zie komen... brr... :/

#USG_FTW!!! O+
USG > UDM PRO?

Las laatst deze review waardoor ik hoop dat het wel goed zit.

Ga ook voor Glasvezel van Tweak.
Mijn glasvezel aansluiting (van Tweak Glasvezel, internet only) rechtstreeks in de UDM-Pro aangesloten met een SFP module, d.w.z. dat ik geen tussenapparatuur meer nodig heb. Let op, IPTV gaat in deze opstelling (nog) niet werken, daarvoor zul je alsnog een ISP apparaat moeten invoegen.

Direct na aanschaf wat problemen gehad met de stabiliteit van de firmware, erg snel geholpen door het support team via de community, die ongeveer 30 dagen na melden van het probleem een fix hebben live gebracht in de release firmware. (ook hier wil ik nooit meer terug naar Asus, daar heb ik eens 1 jaar moeten wachten op een fix voor een breaking bug in mijn specifieke router model)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Greatsword schreef op donderdag 22 april 2021 @ 17:57:
[...]

USG > UDM PRO?

[...]
De genen van die review heeft waarschijnlijk nog nooit echt zakelijke hardware gezien. Momenteel is de UDM-pro iets 100% niet en dat is stabiel. Hier crashed er gemiddelde 1 UDM per week tijdens het maken van de back-up. ook klopt de clients lijst nooit device zijn online terwijl ze niet zijn aangesloten of komen 2x keer voor met verschillende ip adressen.

Het probleem is dat je gewoon de informatie vanuit de controller niet kan vertrouwen.
Voor Bedrijfsmatig gebruik is de firmware momenteel aanfluiting.
Wat niet zegt dat voor thuis gebruik prima ingezet kan worden maar in de huidige toestand durf ik hem momenteel niet meer wat grotere klant te plaatsen

[ Voor 10% gewijzigd door xbeam op 22-04-2021 20:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat mij betreft wel! :)

Tja, je kan een Review lezen of je kan de Search bovenaan deze topic reeks gebruiken en de ervaringen lezen...

Ik zou het laatste doen! ;)

Als je mij uit een ruimte wil hebben dan moet je een UDM mijn kant op wijzen en dan ben ik meteen weg!
Zo weinig vertrouwen heb ik in die dingen! :P :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

xbeam schreef op donderdag 22 april 2021 @ 18:22:
[...]

De genen van die review heeft waarschijnlijk nog nooit echt zakelijke hardware gezien. Momenteel is de UDM-pro iets 100% niet en dat is stabiel. Hier crashed er gemiddelde 1 UDM per week tijdens het maken van de back-up. ook klopt de clients lijst nooit device zijn online terwijl ze niet zijn aangesloten of komen 2x keer voor met verschillende ip adressen.

Het probleem is dat je gewoon de informatie vanuit de controller niet kan vertrouwen.
Voor Bedrijfsmatig gebruik is de firmware echt aanfluiting.
nero355 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 18:22:
[...]

Wat mij betreft wel! :)

[...]

Tja, je kan een Review lezen of je kan de Search bovenaan deze topic reeks gebruiken en de ervaringen lezen...

Ik zou het laatste doen! ;)

Als je mij uit een ruimte wil hebben dan moet je een UDM mijn kant op wijzen en dan ben ik meteen weg!
Zo weinig vertrouwen heb ik in die dingen! :P :+
Dat klinkt wel heel vervelend en irritant.

Stabiliteit is echt een must dus zal er nog eens over nadenken.
Morgen weet ik sowieso of het wel of niet past, dus misschien wordt de hoofdpijn me automatisch bespaard ;)

Alles wat ik nu heb draait in ieder geval super stabiel.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
En Sinterklaas is langs gekomen ..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QP0rGxhDGYk8gXZTMr2st1X6-pU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JtPMxQ94PV8TMFVc8Ojx7fev.jpg?f=fotoalbum_large

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
[...]

[...]

[...]

Dat is net besproken... Lees effe een stukje terug of gebruik de Search ;)

[...]

Volgens mij maakt het namelijk geen bal meer uit wat je bij de PPPoE verbinding als username/password instelt sinds een jaar of 10 of zo bij KPN :)

[...]

Dat moet je altijd doen, tenzij je grote overlap verwacht, omdat je elke keer aan dezelfde kant van het huis een accesspoint plaatst :)

[...]

In Wall accesspoints zijn geweldig! O+ Gewoon doen! d:)b

* nero355 kan niet meer zonder! 8) :+

[...]

Is ook een tijdje geleden zwaar uitgebreid besproken in allerlei scenarios dus pak effe de Search erbij! ;)
Zou de InWall een goede vervanger zijn voor een U6 Lite op de beneden verdieping?

Deze komt op de lange wand van 12m te hangen, breedte 6m.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Laatst online: 08-10 10:22
De oorzaak van mijn falende G4 Bullet gevonden. Lijkt me niet helemaal de bedoeling voor een outdoor camera.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N80hectWiqfauIjBBqEJhzz3PRU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fxy5hpcewpU0sK8aTjq4s3WF.jpg?f=fotoalbum_large

Er is inmiddels al een vervangende onderweg zag ik vanmorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-09 18:38
mr.DJ95 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 19:45:
De oorzaak van mijn falende G4 Bullet gevonden. Lijkt me niet helemaal de bedoeling voor een outdoor camera.

[Afbeelding]

Er is inmiddels al een vervangende onderweg zag ik vanmorgen.
Umm. Hij heeft officieel een IPx4 certificaat. Die zou behoorlijk wat water mogen hebben.

Maar de grap is dat ik eigenlijk vragen heb over de waterdichtheid van ubiquiti. Mijn ouders laten een nieuw huis bouwen en willen een camera en ap voor buiten. Zelf zou ik voor de G3-flex (camera) en de flexHD (ap). Er staat bij dat ze geschikt zijn voor buiten, maar ik heb mijn twijfels.

Het ap komt onder een afdak te hangen en zal wel oké zijn. Maar de camera wel echt in de elementen. Dus ik vraag me af om iemand hier ervaring mee heeft? Zeker omdat er een speciale mount voor bestaat https://azerty.nl/product...INXsDEL3KoSgaAgWXEALw_wcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• captain007
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:10
mr.DJ95 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 19:45:
Dat hoort niet inderdaad. Heb er gisteren toevallig een nieuw opgehangen. Zat de kabelwartel er wel goed in (die was ik vergeten kwam ik gelukkig vandaag achter)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
[...]

Jazeker, maar ik krijg geen internetverbinding. Dus misschien zie ik iets anders over het hoofd?

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
posttoast schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:29:
[...]

Jazeker, maar ik krijg geen internetverbinding. Dus misschien zie ik iets anders over het hoofd?
Sluit je de UDM/usg rechtstreeks aan of heb er nog modem tussen zitten?
Waneer je een Xperia box in bridge modus gebruikt hoef je geen vlan in te stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
xbeam schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:35:
[...]

Sluit je de UDM/usg rechtstreeks aan of heb er nog modem tussen zitten?
Waneer je een Xperia box in bridge modus gebruikt hoef je geen vlan in te stellen
Er staat geen ExperiaBox maar een FritzBox, en die wil ik er ook tussen houden. Want ik wil dus VOIP en TV gewoon via de FritzBox laten lopen.

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
posttoast schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:37:
[...]

Er staat geen ExperiaBox maar een FritzBox, en die wil ik er ook tussen houden. Want ik wil dus VOIP en TV gewoon via de FritzBox laten lopen.
Geen idee of deze in bridge modus kan. Normaal haal je de experiabox er helemaal tussenuit en laat je de USG alles inclusief tv afhandelen.

Aleen bij DSL zet je bijv een V8 Experiabox in als modem. Door hem in bridge modus te zetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
Landon schreef op donderdag 22 april 2021 @ 19:19:
[...]

Zou de InWall een goede vervanger zijn voor een U6 Lite op de beneden verdieping?

Deze komt op de lange wand van 12m te hangen, breedte 6m.
Ik heb hier 2 InWalls en vind ze erg prettig (goed wifi in zicht mogelijk zonder dat het erg opvalt). Volgens mij is er alleen nog geen wifi6 variant, dus dat geef je wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Zo alles uitgepakt. Dank Sinterklaasje.

Ik bedenk me net dat ik 2 dingen ben vergeten,
Patchkabels.
Glas van udm naar switch..

Morgen maar even uitzoeken hoe en welke ip adressen in de antennes geef.
Denk dat het het volgende wordt
Xxx.xxx.x.1 voor modem
Xxx.xxx.x.2 voor udmpro
Xxx.xxx.x.3 voor de switch.
Xxx.xxx.x.4 voor trading/game pc
5 rest
6 rest
7 rest.
Xxx.xxx.x.8 voor antenne bij modem.
Xxx.xxx.x.9 antenne huis..

Nu heb ik een domme vraag, die ik morgen ook zelf kan ontdekken.

Op de udmpro staat een internet logo bij een poort. Daar komt dus de binnenkomende internet lijn op...
Maar mijn internet lijn komt op de poe switch omdat Poe. Dus daarna moet ik van een andere poort naar de udmpro... Gaat hij dit zelf uitvinden nadat ik het inplug? Of moet ik als het ware een portforward maken?

Misschien een stomme vraag, maar ik ben dan ook een ubiquiti noob

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:33
je UDM en je switch waar de modem op komen staan niet bij elkaar?

Heb hier router op zolder en modem in de meterkast. VLAN aangemaakt enkel voor internet/modem. Poortje op switch in meterkast naar switch op zolder, vanuit daar naar de WAN aansluiting op de USG en vanuit de USG weer terug die switch in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
@KeRsTmAnNeKe
Nee.
1200 meter van elkaar af.
Modem antenne-1200meter afstand-antenne-udmpro-switch.

[ Voor 9% gewijzigd door jack zomer op 22-04-2021 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
xbeam schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:21:
[...]

Geen idee of deze in bridge modus kan. Normaal haal je de experiabox er helemaal tussenuit en laat je de USG alles inclusief tv afhandelen.

Aleen bij DSL zet je bijv een V8 Experiabox in als modem. Door hem in bridge modus te zetten
Dat kan wel, maar dat wil ik niet :) ik wil dat VOIP en TV gewoon via de FritzBox blijven lopen, vandaar de PPPoE passthrough. Maar dat lukt dus niet...

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
posttoast schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:26:
[...]

Dat kan wel, maar dat wil ik niet :) ik wil dat VOIP en TV gewoon via de FritzBox blijven lopen, vandaar de PPPoE passthrough. Maar dat lukt dus niet...
Maar als je een USG hebt waarom zou je dat zo willen?

Of iptv wel op die manier kan niet kan weet ik niet daar ken ik de fritsbox niet goed genoeg voor. Maar kpn doet voip al een tijdje over pppoe. Dus stukje dat gaat sowieso niet lukken om apart via de fritsbox te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door xbeam op 22-04-2021 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
xbeam schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:35:
[...]

Maar als je een USG hebt waarom zou je dat zo willen?

En of wel of niet kan weet ik niet ik ken daar de fritsbox niet goed genoeg voor.

Maar kpn doet voip al een tijdje over pppoe. dat gaat sowieso niet lukken om apart via de fritsbox te doen.
Ik ging er vanuit dat het kon, gebaseerd op dit topic:

[Ubiquiti USG] aan Fritzbox 7581 koppelen

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
posttoast schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:44:
[...]

Dit zijn sinds de uitvoering van de wet vrije modemkeuze de instellingen die KPN hanteert om dit voor de gewoon gebruiker met een media markt router mogelijk te maken
https://www.kpn.com/servi...nstellen-en-gebruiken.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telesto
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16:59
[...]

Standaard is MACadres@internet met wachtwoord "kpn" of "ppp". Heb je hem wel opgezet op VLAN 6 in je USG?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Telesto schreef op donderdag 22 april 2021 @ 23:03:
[...]

Standaard is MACadres@internet met wachtwoord "kpn" of "ppp". Heb je hem wel opgezet op VLAN 6 in je USG?
Als hij de Fritsbox als modem gebruikt moet hij PppoE verbinding volgens mij zonder vlan opzetten. Net zoals bij een gebridgede experiabox. Nu ga ik er wel vanuit dat hij dsl heeft want dat is enige reden/noodzaak om een fritsbox te gebruiken. Anders moet mij hem gewoon weg laten.

Het Mac adres is technische voor de ppp login niet nodig. Login kpn & password kpn is genoeg.
Volgens mij werkt blabla en blabla tegenwoordig ook

Edit:
Ik zit terug te lezen het gaat om glasvezel. Hij moet die fritsbox gewoon terug sturen deze is niet nodig en zijn moeder betaalt er extra voor als deze bij kpn vandaan komt.

Die Fritsbox doet in dit geval niets wat Usg niet kan.

[ Voor 48% gewijzigd door xbeam op 22-04-2021 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benedykt
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-09 11:28
Ik sta op het punt om een zwik nieuwe Ubiquiti apparatuur aan te schaffen voor het huis waar ik volgende week de sleutel van krijg, maar ik twijfel alleen nog even over de UDM pro. Waar ik niet echt een duidelijk antwoord op kan vinden is hoe configureerbaar de SPF+ poortjes op die machine zijn.

Ik heb op dit moment een HP A5820-24XG als coreswitch waar zowel mijn ESX hosts als mijn werkstation met SPF+ glas aan hangen. Daarnaast heb ik nu als firewall/router een Fortigate 310B die in hetzelfde rack hangt als de HP switch, maar die wil ik dus gaan vervangen voor de UDM Pro. Daar komt echter bij dat de UDM Pro straks in het nieuwe huis niet in hetzelfde rack gaat hangen, maar in een klein netwerk kastje op de begane grond (het server rack met de ESX hosts en HP switch komen op zolder te staan).

Zodoende wil ik eigenlijk OM3 glas van de benedenverdieping naar boven trekken, maar daarvoor moet ik dus wel weten of in ieder geval 1 van de twee SPF+ aansluitingen op de UDM Pro aan de LAN kant hangt en niet dat het een of andere gare verplichte dual-WAN constructie is.

Mocht dit wél kunnen, heeft iemand goede ervaringen met specifieke SPF+ glasmodules voor de UDM Pro? Bij fs.com beweren ze dat de generieke modules die ze daar verkopen prima werken met Ubiquiti apparatuur, maar niet-gekleurde ervaring is natuurlijk altijd beter te vertrouwen :)

NZXT H7 Flow | AMD Ryzen 9 5900X | Gigabyte X570 Gaming X | Corsair Vengance LPX 64GB DDR4-3200 | Sapphire Nitro+ RX 6950 XT | FujiFilm X-S10 | Sigma 18-50mm F/2.8 | Sigma 30mm F/1.4 | Sigma 56mm F/1.4 | Viltrox 85mm AF II F/1.8 | Meike 50mm F/0.95

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Benedykt schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 02:38:
Ik sta op het punt om een zwik nieuwe Ubiquiti apparatuur aan te schaffen voor het huis waar ik volgende week de sleutel van krijg, maar ik twijfel alleen nog even over de UDM pro. Waar ik niet echt een duidelijk antwoord op kan vinden is hoe configureerbaar de SPF+ poortjes op die machine zijn.

Ik heb op dit moment een HP A5820-24XG als coreswitch waar zowel mijn ESX hosts als mijn werkstation met SPF+ glas aan hangen. Daarnaast heb ik nu als firewall/router een Fortigate 310B die in hetzelfde rack hangt als de HP switch, maar die wil ik dus gaan vervangen voor de UDM Pro. Daar komt echter bij dat de UDM Pro straks in het nieuwe huis niet in hetzelfde rack gaat hangen, maar in een klein netwerk kastje op de begane grond (het server rack met de ESX hosts en HP switch komen op zolder te staan).

Zodoende wil ik eigenlijk OM3 glas van de benedenverdieping naar boven trekken, maar daarvoor moet ik dus wel weten of in ieder geval 1 van de twee SPF+ aansluitingen op de UDM Pro aan de LAN kant hangt en niet dat het een of andere gare verplichte dual-WAN constructie is.

Mocht dit wél kunnen, heeft iemand goede ervaringen met specifieke SPF+ glasmodules voor de UDM Pro? Bij fs.com beweren ze dat de generieke modules die ze daar verkopen prima werken met Ubiquiti apparatuur, maar niet-gekleurde ervaring is natuurlijk altijd beter te vertrouwen :)
Als je de illusie hebt dat de FG en de UDM hetzelfde kunnen mbt firewalling dan moet je wat meer onderzoek doen.

Ik denk dat je snel terug verlangt naar je FG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3gA
ewoutw schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:04:
[...]

Umm. Hij heeft officieel een IPx4 certificaat. Die zou behoorlijk wat water mogen hebben.

Maar de grap is dat ik eigenlijk vragen heb over de waterdichtheid van ubiquiti. Mijn ouders laten een nieuw huis bouwen en willen een camera en ap voor buiten. Zelf zou ik voor de G3-flex (camera) en de flexHD (ap). Er staat bij dat ze geschikt zijn voor buiten, maar ik heb mijn twijfels.

Het ap komt onder een afdak te hangen en zal wel oké zijn. Maar de camera wel echt in de elementen. Dus ik vraag me af om iemand hier ervaring mee heeft? Zeker omdat er een speciale mount voor bestaat https://azerty.nl/product...INXsDEL3KoSgaAgWXEALw_wcB
Ik zou de G3 flex niet zomaar buiten hangen. Ik heb er eentje hangen maar daar heb ik deze rubberen behuizing overheen gedaan https://eu.store.ui.com/products/uvc-g3-flex-wall-mount

Als je hem zonder deze gebruikt, zorg dan dat hij niet op de kop hangt anders zal er zich condenswater gaan ophopen in de camera. De FlexHD zou ik me zelf geen zorgen over maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
stormfly schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 06:34:
[...]

Als je de illusie hebt dat de FG en de UDM hetzelfde kunnen mbt firewalling dan moet je wat meer onderzoek doen.

Het is helaas wel zo dat de 310B van Fortigate al weer een paar jaar EOL is....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benedykt
  • Laatst online: 23-09 11:28
stormfly schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 06:34:
[...]

Hoe dat zo dan? Ik lees meerdere reviews waarin mensen het apparaat juist aanprijzen om de UTM mechanismes die er in zitten. De Fortigate die ik heb draaien heeft geen actief fortinet abonnement meer, dus geen IPS, IDS, Application Control, Antivirus etc. Het is eigenlijk alleen nog een router met wat firewall rules tussen de verschillende VLANs. Kan die UDM pro zelfs dat niet?
Will_M schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:31:
[...]

Nou ja dat, plus lawaai, plus stroomverbruik, plus lichte overkill in een thuis setup. Het is dat ik er gratis een paar kon krijgen.. :)

NZXT H7 Flow | AMD Ryzen 9 5900X | Gigabyte X570 Gaming X | Corsair Vengance LPX 64GB DDR4-3200 | Sapphire Nitro+ RX 6950 XT | FujiFilm X-S10 | Sigma 18-50mm F/2.8 | Sigma 30mm F/1.4 | Sigma 56mm F/1.4 | Viltrox 85mm AF II F/1.8 | Meike 50mm F/0.95

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
Dat wat jij er mee wil doen is met een USG/UDM allemaal heel goed mogelijk. Het is alleen wel zo dat de GUI van de Ubiquiti spullen ooit wat minder handig opgezet is en dat je je logging / monitoring op een andere manier zult moeten inrichten.

Als je eventueel toch bij Fortigate wilt gaan shoppen dan zou een 60F nog wel een leuk apparaatje voor thuis kunnen zijn maar dan praat je al weer over hele andere bedragen én een bijbehorend licentiemodel waar je jaarlijks voor mag betalen om de extra functies (IPS/IDS / AV ) te kunnen blijven gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 23-04-2021 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Telesto schreef op donderdag 22 april 2021 @ 23:03:
[...]

Nee, ik heb niets ingesteld qua VLAN. Goeie, dat kan ik gaan proberen :)
xbeam schreef op donderdag 22 april 2021 @ 23:06:
[...]

Als hij de Fritsbox als modem gebruikt moet hij PppoE verbinding volgens mij zonder vlan opzetten. Net zoals bij een gebridgede experiabox. Nu ga ik er wel vanuit dat hij dsl heeft want dat is enige reden/noodzaak om een fritsbox te gebruiken. Anders moet mij hem gewoon weg laten.

Het Mac adres is technische voor de ppp login niet nodig. Login kpn & password kpn is genoeg.
Volgens mij werkt blabla en blabla tegenwoordig ook

Edit:
Ik zit terug te lezen het gaat om glasvezel. Hij moet die fritsbox gewoon terug sturen deze is niet nodig en zijn moeder betaalt er extra voor als deze bij kpn vandaan komt.

Die Fritsbox doet in dit geval niets wat Usg niet kan.
Ik weet dat TV en VOIP ook prima met de USG kunnen, maar dat vereist behoorlijk wat "tweaking" (het inladen van een custom JSON config-bestand bijvoorbeeld). En het kan ook nog wel eens "stuk" gaan. Dat vind ik dikke prima voor in mijn eigen huis (helaas geen glasvezel hier, dus ik heb een Ziggo modem dat in bridge staat), maar ik wil niet het risico lopen dit soort dingen bij mijn moeder te moeten gaan fixen (ze woont niet om de hoek zeg maar). Die FritzBox kost een bedrag per maand, maar aangezien haar man bij KPN werkzaam is krijgen ze daar een leuke korting op. Laten we het erop houden dat die paar euro het probleem niet zijn :)

omniscale.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
@posttoast Ik vrees met grote vrezen dat je er tegenaan loopt dat KPN je maar één IPv4 adres in een /30 netwerk uitkeert op een vDSL lijn. Dat éne IPv4 adres wordt al door de Fritzbox in beslag genomen.

Ik heb hier thuis m'n USG-3P ook wel eens middels PPPoE PassTrough proberen te laten babbelen áchter m'n Fritzbox 7590 maar heb 't nooit werkend kunnen krijgen :(

[ Voor 28% gewijzigd door Will_M op 23-04-2021 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Will_M schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:56:
@posttoast Ik vrees met grote vrezen dat je er tegenaan loopt dat KPN je maar één IPv4 adres in een /30 netwerk uitkeert op je vDSL lijn. Dat éne IPv4 adres wordt al door de Fritzbox in beslag genomen.
Hmmm, ja als dat zo is dan gaat het hele feest niet door. Maar dan vraag ik me wel af hoe optie 2 in deze post werkt: Kanarie in "[Ubiquiti USG] aan Fritzbox 7581 koppelen"
2. USG de PPPoE connectie laten uitvoeren op de Fritzbox.
Voordeel: USG krijgt het externe IP adres op de WAN port, geen dubbele NAT dus.
Nadeel: Fritz doet nog steeds VLANs, dus IPTV en VoIP moeten direct op Fritzbox.
Dit is feitelijk wat ik wil.

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Will_M schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:31:
[...]

En nog kan hij waarschijnlijk meer dan de overpriced UDM ;-)

UDM is leuk als je ook cameras hebt, zonder cameras is het voor mij geen device.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Benedykt schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:41:

Hoe dat zo dan? Ik lees meerdere reviews waarin mensen het apparaat juist aanprijzen om de UTM mechanismes die er in zitten. De Fortigate die ik heb draaien heeft geen actief fortinet abonnement meer, dus geen IPS, IDS, Application Control, Antivirus etc. Het is eigenlijk alleen nog een router met wat firewall rules tussen de verschillende VLANs. Kan die UDM pro zelfs dat niet?
Ja dat kan hij wel, maar wel met een vrij brakke GUI, matige logging.

Qua router ben je misschien gelukkiger met een Edge Router...als je de all in one box wilt hebben is de UDM prima. UTM is de gratis feed, ik lees weinig gebruikers welke dit aanprijzen op basis van praktijkgebruik. Voor mij meer een datasheet feature.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
posttoast schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:52:
[...]

Nee, ik heb niets ingesteld qua VLAN. Goeie, dat kan ik gaan proberen :)

[...]

Ik weet dat TV en VOIP ook prima met de USG kunnen, maar dat vereist behoorlijk wat "tweaking" (het inladen van een custom JSON config-bestand bijvoorbeeld). En het kan ook nog wel eens "stuk" gaan. Dat vind ik dikke prima voor in mijn eigen huis (helaas geen glasvezel hier, dus ik heb een Ziggo modem dat in bridge staat), maar ik wil niet het risico lopen dit soort dingen bij mijn moeder te moeten gaan fixen (ze woont niet om de hoek zeg maar). Die FritzBox kost een bedrag per maand, maar aangezien haar man bij KPN werkzaam is krijgen ze daar een leuke korting op. Laten we het erop houden dat die paar euro het probleem niet zijn :)
De json config is niet onstabieler dan de gui config. Hier heeft het jaren zonder problemen gewerkt het probleem zit hem er meestal in dat mensen de usg niet juist configureren en gui functies in de json zetten en deze dan via de gui willen aanpassen.

Zo veel tweaken is het niet het is gewoon hoe iptv werkt ook op de fritsbox. Dat de json config stuk gaat is eigen schuld van de gebruiker zelf omdat het gewoon niet goed instellen.

Het is in ieder geval stabieler dan wat je nu van plan bent en gaat lopen prutsen met verschilde routers en vlans op het netwerk van de ouders.
Daarnaast breekt jou config alle routed IPTV app functie van kpn op je tv box. Waaronder ook bediening van bijv Netflix met je mobiele telefoon

Als je gewoon deze handleiding volgt komt het echt goed zonder fritsbox
[Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie

[ Voor 10% gewijzigd door xbeam op 23-04-2021 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Toch wel op voorraad...
https://eu.store.ui.com/c...protect-g3-instant-camera

[ Voor 244% gewijzigd door rikadoo op 23-04-2021 11:55 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
xbeam schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:50:
[...]

Je link naar de USA Store
Ah shit ja ik zie het, was ervan overtuigd dat ik op de EU site zat. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xmoo
RobertMe schreef op donderdag 22 april 2021 @ 17:04:
[...]

Het is gelukt. Poort op de UDMP op 1Gbit zetten. Dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
xbeam schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:50:
[...]

Je link naar de USA Store
Nou hij is er toch wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:18
Hij is vandaag alweer 3x op voorraad gekomen zag ik. Maar elke keer in enkele minuten uitverkocht.

Ik zag dat iemand er 2 had besteld, hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Ik kan zelfs geen 2 losse bestellingen plaatsen.

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22:11
Lijkt wel of er op meerdere momenten per dag wat voorraad vrij komt.
Had gister ook 2x mis gegrepen, 3e keer wel raak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Mitssz schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:04:
[...]

Hij is vandaag alweer 3x op voorraad gekomen zag ik. Maar elke keer in enkele minuten uitverkocht.

Ik zag dat iemand er 2 had besteld, hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Ik kan zelfs geen 2 losse bestellingen plaatsen.
Ik kan hem ook niet bestellen, ze zien in mijn history dat ik er al 1 besteld heb, dus kan hem niet toevoegen aan de winkelmand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:48
rikadoo schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:06:
[...]

Ik kan hem ook niet bestellen, ze zien in mijn history dat ik er al 1 besteld heb, dus kan hem niet toevoegen aan de winkelmand.
Gelukkig, dan werkt de site zoals die bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rev
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-10 19:35

rev

[...]

Ik wil dit ook voor elkaar krijgen. Iemand op het unifi forum lijkt het recent gelukt te zijn. Wellicht helpen de aanwijzingen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
@xbeam Kun je een USG-3P zónder tussenkomst van een Fritzbox direct op een xDSL/vDSL2 ANNEX-A (48V) lijn van KPN aansluiten? :o

Ik wil het hier thuis best wel even proberen maar ik vrees dat ik daarna niet veel internet meer heb doordat de WAN aansluiting van m'n USG-3P daarna een beetje 'stuque' is.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Will_M schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:32:
@ed1703 Kun je een USG-3P zónder tussenkomst van een Fritzbox direct op een xDSL/vDSL2 ANNEX-A (48V) lijn van KPN aansluiten? :o

Ik wil het hier thuis best wel even proberen maar ik vrees dat ik daarna niet veel internet meer heb doordat de WAN aansluiting van m'n USG-3P daarna een beetje 'stuque' is.....
Nee alleen de 4p pro met een t180 sfp module
rev schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:31:
[...]

Ik wil dit ook voor elkaar krijgen. Iemand op het unifi forum lijkt het recent gelukt te zijn. Wellicht helpen de aanwijzingen daar.
Let wel het gaat daar niet over een kpn consumer aansluiting maar om XS4ALL of te wel een kpn aansluiting met een ……
Ik heb van xs4all een IP adres + een extra IPv4-subnet met 8 extra publieke IP adressen (subnet: 80.127.129.73/29).

[ Voor 38% gewijzigd door xbeam op 23-04-2021 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
xbeam schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:44:
[...]

Nee alleen de 4p pro met een t180 sfp module
Het was ook meer een retorische vraag (waarbij ik ook nog eens de verkeerde persoon getagged had) :P

Het zou lullig zijn geweest als @posttoast die exercitie wel zou gaan proberen uit te voeren bij z'n moeder thuis naar aanleiding van de stelling dat 't allemaal zónder Fritzbox kán en vervolgens helemaal niets meer aan z'n USG-3P zou hebben :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Will_M schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:49:
[...]

Het was ook meer een retorische vraag (waarbij ik ook nog eens de verkeerde persoon getagged had) :P

Het zou lullig zijn geweest als @posttoast die exercitie wel zou gaan proberen uit te voeren bij z'n moeder thuis naar aanleiding van de stelling dat 't allemaal zónder Fritzbox kán en vervolgens helemaal niets meer aan z'n USG-3P zou hebben :+
Alleen heeft @posttoast glasvezel bij zijn moeder waardoor ik zijn wens om de Fritsbox naast de usg te gebruiken en jouw retorische vraag niet helemaal begrijp. >:) :+

[ Voor 21% gewijzigd door xbeam op 23-04-2021 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rev
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-10 19:35

rev

xbeam schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:44:

Let wel het gaat daar niet over kpn consumer aansluiting maar om XS4ALL of te wel een kpn aansluiting met een

[...]
.. extra subnet inderdaad. Dat overigens 10 euro p/m kost bovenop het xs4all abbo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-10 11:37
loyske schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:32:
Klopt het dat de CKG2+, voor zowel Network als Protect, geen alerts stuurt als Remote Access uitstaat!?
Heb voor beiden alerts aanstaan. Mail server settings ingevuld en een test mail verstuurd wat goed gaat.
Maar toch krijg ik geen alerts van Network en Protect!? Daar de laatste versies op de CKG2+.
Om mezelf maar even te quoten. Ja Protect op de CKG2+ stuurt alleen mail alerts als Remote Access aanstaat. Beetje jammer dit. Zou die Remote Access graag uitzetten. Hebben jullie die allemaal aan staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat een stelletje boefjes zijn het ook ;-)
Gewoon 2x btw rekenen over een bestelling of naar consumenten adverteren zonder BWT en dan ook nog een 1op1 foutieve wisselkoers hanteren ook. Het blijven dubieuze verkoop trekjes voor een officiële in Amsterdam gevestigde webshop zie registratie en adres onderaan de factuur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f6naaX5G275525g4zflesHiAXik=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ygrA4RLzngffdjNaUESfA6qn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lXJSqBDdrEUZDyM-K9iHWU4LngE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nqm4KumJZavW41S8XA82umXR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 95% gewijzigd door xbeam op 23-04-2021 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Laatst online: 08-10 10:22
xbeam schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 16:15:
Gewoon 2x btw rekenen over een bestelling of naar consumenten adverteren zonder BWT en dan ook nog een 1op1 foutieve wisselkoers hanteren ook. Het blijven dubieuze verkoop trekjes voor een officiële in Amsterdam gevestigde webshop zie registratie en adres onderaan de factuur.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Apart is het wel ja. Stiekem wel blij dat ik er door jouw post 1 heb kunnen aanschaffen.

Als ik hem binnen heb stuur ik wel een berichtje naar support maar dit mag niet volgens de wet lijkt mij.

Overigens, ik mocht er maar 1 bestellen. Had er graag meerdere gewild. Chill dat je er 2 hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mr.DJ95 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 17:12:
[...]

Apart is het wel ja. Stiekem wel blij dat ik er door jouw post 1 heb kunnen aanschaffen.

Als ik hem binnen heb stuur ik wel een berichtje naar support maar dit mag niet volgens de wet lijkt mij.

Overigens, ik mocht er maar 1 bestellen. Had er graag meerdere gewild. Chill dat je er 2 hebt.
Ik wacht ook even de levering af en ik lees hier ook dat je er maar 1 kan bestellen. Blijkbaar maakt ubnt onderscheiden tussen gebruikers en ik kan natuurlijk als geprivilegieerde user :+ niet te hard schoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:49
Hoezo 2x BTW?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik gok dat @xbeam niet heeft gezien dat in de mail de dollarprijs staat of dat hij daarmee doelt met de opmerking over koers. Want in de store staat toch echt 25 => 30,25 incl. BTW:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H5kS6IzCGdcUe7zaz6UXTrs0vWc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ckaTa5T3boBikUaQsI4yv7zE.png?f=user_large

Maar xbeam heeft al langer een haat-only verhouding met de Ubiquiti store. Zo praat hij al maanden over het incl./excl. BTW verhaal, en dat je beter lokaal kunt kopen. Als ik hem was zou ik dus gewoon bij een Nederlandse winkel bestellen. Dan zijn deze problemen er ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 17:48:
[...]

Ik gok dat @xbeam niet heeft gezien dat in de mail de dollarprijs staat of dat hij daarmee doelt met de opmerking over koers. Want in de store staat toch echt 25 => 30,25 incl. BTW:
[Afbeelding]

Maar xbeam heeft al langer een haat-only verhouding met de Ubiquiti store. Zo praat hij al maanden over het incl./excl. BTW verhaal, en dat je beter lokaal kunt kopen. Als ik hem was zou ik dus gewoon bij een Nederlandse winkel bestellen. Dan zijn deze problemen er ook niet.
Ik lees dat @RobertMe de wet niet kent en het omdat ubnt ze strafbare handels delicten mogen plegen.

Ik heb geen haat tegen de ubnt store. Ik geloof gewoon meer in lokaal kopen bij nl winkels.
Daarnaast is het in Europa gewoon niet toegestaan wat ze doen. De wet is heel duidelijk exclusief btw prijzen naar consumenten mag niet . Zodra je dat doet is ex btw prijs volgens de wet de verkoop prijs inclusief btw. En dat is dit geval dus 25 dollar/. 23 euro.

Het is zelf strafbaar en een misdrijf om bij afrekenen als nog btw over de geadverteerde prijs te rekenen.
Ex btw prijzen mag alleen als het gaat om zakelijk transactie gaat waarbij het bedrijf zich duidelijk niet op consumenten richt door bijv de site af sluiten voor consumenten. Daarom kan je bijv bij de makro en andere groothandels ook alleen winkelen met bedrijfspas en zo maar als consument.

[ Voor 45% gewijzigd door xbeam op 23-04-2021 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron555
  • Laatst online: 06-10 03:09
xbeam schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 16:15:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Begrijp je niet helemaal

Die 25 euro is ex btw
xbeam schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 17:48:
[...]

Omdat in Europa niet exclusief btw mag prijzen naar consumenten. Zo dra je dat is ex btw prijs volgens de wet de verkoop prijs inclusief btw. En dat is dit geval dus 25 dollar/. 23 euro.

Het is zelf strafbaar en een misdrijf om er dan bij het afrekenen als nog btw over te rekenen.
Ex btw prijzen mag alleen als het gaat om zakelijk transactie gaat waarbij het bedrijf zich duidelijk niet op consumenten richt door bijv de site af sluiten voor consumenten. Daarom kan je bijv bij de makro en andere groothandels ook alleen winkelen met bedrijfspas en zo maar als consument
Heb even op de EU ui.com site gekeken>
Ze geven duidelijk de prijs incl btw en excl btw aan. Begrijp jou punt niet.
Het enigste is dat ze over de verzendkosten ook nog btw rekenen.

Weinig strafbaars aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ron555 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 17:52:
[...]

Begrijp je niet helemaal

Die 25 euro is ex btw
[...]

Heb even op de EU ui.com site gekeken>
Ze geven duidelijk de prijs incl btw en excl btw aan. Begrijp jou punt niet.
Het enigste is dat ze over de verzendkosten ook nog btw rekenen.

Weinig strafbaars aan.
Dat is dus 100% strafbaar Prijzen in ex btw naar consumenten is gewoon heel hard verboden in Europa en word gezien als een economische strafbaar delict.

Het gaat mij niet om het geld. Het gaat om het feit dat het gewoon niet mag.
Een duidelijker voorbeeld als deze jurist kan ik niet geven. Zie zijn voorbeeld
https://www.ictrecht.nl/b...lusief-btw-getoond-worden

Een lezer vroeg me:
Laatst bestelde ik iets bij een webwinkel. Tot mijn verbazing zag ik bij het besteloverzicht (nog net vóór het afrekenen) ineens dat er BTW bij alle prijzen werd gerekend. Ik ben toen terug gaan kijken, en in de disclaimer onderaan de pagina stond “e. BTW” in hele kleine lettertjes. Mag dat dan zomaar, prijzen in een webwinkel exclusief BTW?
Antwoord
Nee, dat mag niet - tenzij de webwinkel alleen en uitsluitend op zakelijke klanten is gericht en dat ook duidelijk communiceert. De BTW of omzetbelasting moet verplicht worden geheven bij alle transacties. Voor ondernemers geldt dat ze de BTW vaak kunnen terugvorderen, vandaar dat prijzen bij ondernemers onderling meestal zonder BTW worden gegeven. (In deze zaak bijvoorbeeld: “als feit van algemene bekendheid kan gelden dat ondernemers onderling vanwege de verrekenbaarheid daarvan, steeds prijzen exclusief BTW hanteren”.)

Bij transacties met consumenten is de BTW echt gewoon onderdeel van de prijs, en dat moet dan ook als zodanig worden behandeld. Artikel 38 van de Wet op de Omzetbelasting 1968 is hier heel duidelijk in:

[ Voor 59% gewijzigd door xbeam op 23-04-2021 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xbeam schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 17:48:
[...]

[...]

Ik lees dat @RobertMe de wet niet kent en het omdat ubnt ze strafbare handels delicten mogen plegen.
Waar adverteren ze dan met een excl. BTW prijs? In die mail staat toch echt een $. Ik denk dat je dan dus wel vrij duidelijk kunt spreken van een druk of zetfout. In de store staat vervolgens heel duidelijk dat de incl. en excl. BTW prijs. Bij het afrekenen beginnen ze dan met de excl. BTW prijs te rekenen, daar komt een BTW percentage bij, en rolt een totaalbedrag uit, zoals er 1000-en-1 winkels zijn die in het winkelmandje beginnen te rekenen met de excl. prijs.

En daarnaast, nog steeds, als het je zo tegen staat. Of klaag ze aan, of bestel er niet, maar ik snap niet waarom je elke keer opnieuw daarover hier moet beginnen. Je punt is duidelijk, en niemand verplicht je om bij hun te bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 18:04:
[...]

Waar adverteren ze dan met een excl. BTW prijs? In die mail staat toch echt een $. Ik denk dat je dan dus wel vrij duidelijk kunt spreken van een druk of zetfout. In de store staat vervolgens heel duidelijk dat de incl. en excl. BTW prijs. Bij het afrekenen beginnen ze dan met de excl. BTW prijs te rekenen, daar komt een BTW percentage bij, en rolt een totaalbedrag uit, zoals er 1000-en-1 winkels zijn die in het winkelmandje beginnen te rekenen met de excl. prijs.

En daarnaast, nog steeds, als het je zo tegen staat. Of klaag ze aan, of bestel er niet, maar ik snap niet waarom je elke keer opnieuw daarover hier moet beginnen. Je punt is duidelijk, en niemand verplicht je om bij hun te bestellen.
Overal bij alle producten.
Zie de UDM zonder ex btw vermelding of zie jij hem wel ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EAyREMA5lScgjeh3f-ypLCwFqF4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DyLSlQctCm6Si33LRIFww7R6.jpg?f=fotoalbum_large

Je moet zelf heel goed opletten bij het uitchecken wordt de btw prijs alleen rechts bovenin weergeven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o7R5mWD9pCdQSArKU9uQqi-vgPI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GpC2a0wn1e9IT1F8aBATbr7i.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de rest krijg je echt overal de ex btw prijs zonder vermelding te zien zelf tijdens het betalen ontbreekt enige vermelding.

Zie hier waar staat de btw eind prijs tijdens het afrekenen? Die zie je pas bij afrekenen in je bank app en op je factuur
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8v7noYpvmY02RKmZ7Sw2yExaiQ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mAFet1qNe3MUEOxEIcIXWshn.jpg?f=fotoalbum_large

Je kan het met fanboy gedrag blijven nuanceren. Maar het mag gewoon niet. In dit geval van de UDM is volgens de wet de prijs 319 inclusief btw. Ook jij kan niet ontkennen dat toch lijkt als of 319 de eind prijs inclusief btw is?

Het zelfde geld voor camera ze kunnen wel heel klein de in de btw prijs in de advertentie zetten.
Alleen gaat het daar al mis want je mag zo niet prijzen in Europa. En het gaat al helemaal mis bij het afrekenen omdat tot het moment van betalen er alleen die 25 euro word weergegeven.
Lees het artikel van mijn vorig post

Nogmaals het gaat mij niet om het paar centen. Maar dit is gewoon misleidend en zijn verboden handelspraktijken.

[ Voor 24% gewijzigd door xbeam op 25-04-2021 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:32
Wat heb je eigenlijk precies nodig voor deze camera om hem te laten werken. Werkt hij standalone, of moet er andere hardware bij?

never mind, je hebt dus een protect device nodig..

[ Voor 17% gewijzigd door Tomas_ op 23-04-2021 19:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@posttoast

Ik zat eens te denken :
posttoast schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:49:
M'n moeder heeft thuis glasvezel van KPN en Unifi apparatuur (USG, wat switches, accesspoints, etc).
Waarom heb je een USG als je een :
Sinds kort heeft ze een FritzBox 7590.
Hebt :?

Zolang je niks met VLAN's doet dan kan je net zo goed die USG niet gebruiken! :)
k zou daar graag in willen stellen dat de FritzBox gebruikt wordt voor VOIP en televisie, maar dat de USG de rest van het werk doet. Ik begreep dat ik daarvoor PPPoE passthrough moet aanzetten op de FritzBox:

[Afbeelding]
Ondertussen weet je dus dat die setup geen optie is, want :
- VoIP loopt via WAN VLAN 6 en niet meer apart via VoIP VLAN 7
Daar is dus een PPPoE verbinding voor nodig.
- IPTV loopt via VLAN 4 en het hele IGMP Proxy gebeuren...
Waarom niet :?

Is moederds een fanatieke gamer of BitTorrent gebruiker ?! :P :+
Dan zou je naar een bridge-achtige constructie kunnen waarbij alles vanaf de FritzBox transparant doorgezet wordt naar de USG, maar dat vind ik met TV (op een losse VLAN) en VOIP een beetje ingewikkeld. Zou ik thuis prima doen, maar ik heb geen zin om elke keer gebeld te worden als er iets "stuk" is.
Als je niet gebeld wilt worden omdat er iets stuk is dan doe je het beste gewoon één van de volgende opties :
- Toch maar wel NAT achter NAT.
- Alles UniFi maar dan zonder de USG.
- Of NAT achter NAT met een apart VLAN Only netwerk waarin de Fritzbox de baas speelt en enkele speciale apparaten zijn aangesloten die niet goed werken i.c.m. NAT achter NAT :)

Ik heb vanwege mijn rare ISP het laatste al heel lang in gebruik en dat werkt zonder enig probleem! ;)

Kortom : Knopen doorhakken en gaan met die banaan! B)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
xbeam schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 18:19:
[...]

Je kan het met fanboy gedrag blijven nuanceren. Maar het mag gewoon niet.
Volgens mij is @RobertMe niet zo'n fanboy ;)
Nogmaals het gaat mij niet om het paar centen. Maar dit is gewoon misleidend en zijn verboden handels praktijken.
Nou hup, ga doen dan! https://www.consuwijzer.n...lding-bij-acm-consuwijzer
succes ermee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ed1703 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 18:40:
[...]

Volgens mij is @RobertMe niet zo'n fanboy ;)

[...]

Nou hup, ga doen dan! https://www.consuwijzer.n...lding-bij-acm-consuwijzer
succes ermee.
Als @xbeam mij een fanboy wil noemen mag hij dat wat mij betreft best doen, ik weet van mijzelf wat ik wel of niet ben :+

Ding voor mij in deze is ten eerste dat hier schrijven dat het illegaal is echt niet gaat helpen om het veranderd te krijgen. En daarnaast is het wat mij betreft een shopreview, en die worden ook vaak genoeg afgekapt door een mod omdat het forum daar niet de plek voor is. En w.m.b. gaat dit topic de laatste maanden sowieso al meer over andere dingen dan over de categorie waarin dit topic staat, namelijk netwerken. Want wat draagt bv de het "De G3 Instant is wel/niet beschikbaar" bij aan de ervaringen met Ubiquiti (netwerk) apparatuur. En als er een discussie gevoerd moet worden over de illegaliteit van de Ubiquiti EU store kan dat wat mij betreft ook in een eigen draaadje in het shopping forum / categorie. Want nogmaals, het gaat over de winkel, die toevallig van de fabrikant is, het gaat niet over de producten zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron555
  • Laatst online: 06-10 03:09
xbeam schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 17:57:
[...]

Dat is dus 100% strafbaar Prijzen in ex btw naar consumenten is gewoon heel hard verboden in Europa en word gezien als een economische strafbaar delict.

Het gaat mij niet om het geld. Het gaat om het feit dat het gewoon niet mag.
Een duidelijker voorbeeld als deze jurist kan ik niet geven. Zie zijn voorbeeld

Een lezer vroeg me:

[...]

Antwoord

[...]
Nee hoor wat ze doen mag prima zolang de incl. btw ook maar gemeld worden.
Hier:
Ook is het sinds enige tijd op grond van de Wet Oneerlijke Handelspraktijken verboden om een prijs exclusief BTW (of andere belastingen) te vermelden richting een consument. De prijs inclusief BTW is “essentiële informatie” (art. 6:193e BW) en mag dan ook niet ontbreken in een reclame, aanprijzing of aanbod gericht op consumenten.

Het is dus niet toegestaan om een consument een prijs exclusief BTW te melden, ook niet als je erbij zet dat de prijs exclusief BTW is. Er moet echt een prijs inclusief BTW bij staan. (Je mag natuurlijk wél de prijs zowel inclusief als exclusief melden.)

Goed lezen!

Ze vermelden op de eu ui.com site duidelijk ook de incl. vat prijs. Dus niks mis mee en zeker niet strafbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Ron555 op 23-04-2021 19:28 ]

Pagina: 1 ... 111 ... 328 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.