Thanks! Zie inderdaad dat de nieuwe LR "semi-outdoor environments (IP54 rated)" is, maar inderdaad wel prijzig. Ik vind het nog wel een afweging, vooral omdat de tuin 40 meter diep is.RobertMe schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:31:
[...]
De schotels zijn sowieso niet bedoeld om buiten te hangen. De enige waarbij dat officieel kan is de AC Pro, maar ook dan alleen onder een overkapping (wat bij jou dan wel het geval zal zijn). Issues bestaan daarbij dan ook niet alleen uit de invloeden van weer en wind maar ook gewoon vocht in de lucht of nachtvorst.
Vervolgens m.b.t. de LR. Deze zijn echt gericht op "long range", alleen haal je dat met wifi buiten de deur meestal sowieso wel. Tenzij je een tuin hebt waarin je honderd meter moet overbruggen zou ik de LR modellen lekker links laten liggen, en al helemaal geen U6 LR van ruim over de €150 buiten gaan ophangen.
Wat dan wel? De AC Mesh, AC FlexHD, of eventueel de genoemde AC Pro (mits die dus niet in de regen hangt / echt nat wordt). Waarbij de eerste twee dus wel echt gewoon volle bak in de regen kunnen hangen.
Edit:
Zie reactie van @thaMini hieronder. De U6 LR was inderdaad wel geschikt voor gebruik buitenshuis, zolang deze beschut hangt. Zat als ik het mij goed herinner (uit de Crosstalk video) ook een rubberen afdekkapje bij voor over de netwerkpoort, de achilleshiel van de APs (condens / vocht waardoor de aansluiting gaat corroderen).
Iemand ervaring met het bereik van de AC Mesh?