Zoals vele anderen ben ik inmiddels ook gecharmeerd van de Ubiquiti Unifi netwerkcomponenten. Na het aansluiten van 2 AP's, wat zeer eenvoudig ging, heb ik nu ook een USG gekocht. Deze wil ik aansluiten op de XS4ALL Fritzbox 7581 maar er gaat iets fout. De USG is niet zichtbaar in mijn controller en ik krijg m ook niet zichtbaar waardoor ik de USG dus niet kan adopten. Bijna alle berichten over USG en adopting inmiddels gelezen maar ik kom er niet uit.
Ik lees dat de Fritzbox waarschijnlijk in Bridge modus gezet moet worden. Er is wel een link wat daarover gaat van een jaar geleden maar inmiddels zijn er wat Firmware updates geweest waardoor eea niet meer werkt zoals staat beschreven.
XS4ALL klantenservice gebeld maar zij ondersteunen dit niet en kunnen mij daardoor niet helpen.
De USG zit dmv een netwerkkabel op de WAN poort gekoppeld aan de LAN2 van mijn Fritzbox. Mijn Unifi AP is dmv een netwerkkabel gekoppeld aan LAN3 van mijn Fritzbox.
Ik heb van XS4ALL internet, televisie en telefonie en dat wil ik blijven gebruiken en het liefst allemaal via de USG als dat kan (VLAN4, 6 en 7?).
Heeft iemand hier een tip of advies waardoor ik de USG werkend kan krijgen?
Grtz Richard
Ik lees dat de Fritzbox waarschijnlijk in Bridge modus gezet moet worden. Er is wel een link wat daarover gaat van een jaar geleden maar inmiddels zijn er wat Firmware updates geweest waardoor eea niet meer werkt zoals staat beschreven.
XS4ALL klantenservice gebeld maar zij ondersteunen dit niet en kunnen mij daardoor niet helpen.
De USG zit dmv een netwerkkabel op de WAN poort gekoppeld aan de LAN2 van mijn Fritzbox. Mijn Unifi AP is dmv een netwerkkabel gekoppeld aan LAN3 van mijn Fritzbox.
Ik heb van XS4ALL internet, televisie en telefonie en dat wil ik blijven gebruiken en het liefst allemaal via de USG als dat kan (VLAN4, 6 en 7?).
Heeft iemand hier een tip of advies waardoor ik de USG werkend kan krijgen?
Grtz Richard