WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L EV I3. Duurzaamheid coach NL gemeenten.
- nero355
- Registratie: Februari 2002
- Laatst online: 28-02 22:21
ph34r my [WCG] Cows :P
- Netwerk switches
- Ubiquiti Unifi Dream Machine Special Edition
- Ubiquiti UniFi Dream Machine SE
- Ubiquiti UniFi
- Unifi
- Amplifi
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti EdgeRouter Lite 3-Poort Router
- Ubiquiti UniFi AC In-Wall
- Ubiquiti UniFi AC In-Wall Pro
- Ubiquiti EdgeRouter Infinity
- Ubiquiti EdgePoint Router
- Amplifi High Density WiFi Router
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti
- Amplifi High Density WiFi System (2 mesh points)
- Netwerkapparatuur
- Modems en routers
:strip_exif()/u/49248/DPCkoeienUD.gif?f=community)
Alleen doen ze dat niet...ed1703 schreef op maandag 12 april 2021 @ 05:59:
Het is helemaal niet nodig om iets “nieuws” te draaien. Is ook verre van relevant. Het staat UI vrij om de kernel die ze draaien te patchen en daar wireguard support in mee te nemen. Daar is het tenslotte ook open source voor.

Dat wordt dan ook wel een beetje tijd ondertussen!Waarom ze dat met de meeste zaken die men graag in de UDM wil zien niet doen en ook geen grote kernelupgrades lijkt mij ook wel een logische: het heeft geen nut om zaken al maanden ervoor te implementeren als je er in je GUI niets mee kan doen.
Dat wordt dan ook mijn "upgrade path" maar laten we eerlijk zijn : We zijn nu 5 jaar of zo verder en er missen gewoon nog steeds een heleboel opties in de UniFi Controller webGUI die een USG variant of ondertussen UDM variant wel gewoon kan vanuit de firmware/het OS dat erop draait!Dat hier mogelijk een aantal personen zitten die daar toch graag mee spelen op de CLI: koop een ander product. Ga aan de gang met PFSense ed.

Mee eens, maar de networkvendor die niet meegaat met de tijd loopt bij mij ook het risico om eruit geschopt te worden!Prima als je altijd iets “nieuws” wilt, maar dan is er nog iets als stabiliteit en “upgraden voor het upgraden”.
De eerste netwerkvendor die dat doet schop ik gelijk m’n netwerk uit. Inclusief hardware
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Wordt nu even tijdelijk gebruikt met een USG en een Ubiquiti UniFi 6 Lite.
Hopelijk past hij straks in de meterkast met een mooie rackmount opstelling.
In het Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4 staan echt prachtige setups ter inspiratie
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Snap ik. Maar een pagina opvragen doe je op basis van een dns request en als je in de portal geen login pagina’s kan opvragen en geen internet hebt. Dan kan dat aantal oorzaken hebben. Netwerk Technische zit er geen verschil tussen bijv nu.nl en je inlog pagina. Als je wil kan je ook nu.nl instellen als portal pagina.Carboy54 schreef op maandag 12 april 2021 @ 17:21:
[...]
Ja het vlan netwerk doet het prima. Zodra ik hotspot guest portal inschakel krijg ik een nieuw scherm maar nu zonder dat er wordt gevraagd om hotspot inlog. En dus geen internet.
nu.nl kan je op het gaste netwerk vaak vanwege 2 reden niet bereiken. De eerste is de walled garden (firewall) in het accespoint die geen verkeer tussen je telefoon en nu.nl toestaat. En de 2 veel voorkomende error is dat de DNS van je accespoint niet correct werkt waardoor je accespoint nu.nl niet kan vinden en deze daardoor ook niet kan redirecten (weergeven) naar je telefoon. Ander oorzaken kunnen verlopen/ongeldige ssl certificaten van portal of controller zijn of verkeerde domein overrewrites naar je controller door verkeerde vinkjes.
Zullen we anders morgen even bellen of creëren view only login dan kijk ik of iemand anders even mee zonder dat er toegang to het netwerk of instellingen is. Dat kost minder tijden dan we 3 avonden gaan uitleggen je dat kan zien en testen. Wel leerzaam, maar voor jou als B&B is denk het het eerste belang dat het voor de gasten zo snel mogelijk weer werkt.
Na je profiel bekeken te hebben blijft dit aanbod Zoals in de PB/PM aangeven geheel vrijblijvend en Kostenloos staan. Al zal ik leuk vinden om bij B&B koffie te komen drinken in ruil voor mijn wc eend promotie praatje en om jou info en promotie praatje over je security camera dienstverlening aan te horen.
Asjemenou het heeft volgens mij meer dan 2 jaar geduurd voordat hij op voorraad is maar nu komt ubnt toch nog uit de Ikea kast op wielen. Maar zoals gewoonlijk natuurlijk weer alleen op voorraad bij IkeaAmsterdam………………
.Ow sorry ik bedoelde nieuw Amsterdam
[ Voor 30% gewijzigd door xbeam op 13-04-2021 07:36 ]
Lesdictische is mijn hash#
Dat heb ik hier in de tuin ook wel op bewolkte dagen. Maar dat zijn maar enkele notificaties. Een nacht regen is meestal goed voor 100den mailsWill_M schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:47:
[...]
Ik heb hier bij één camera de zone voor alarmen aan moeten passen. Terrasdeuren in de verder donkere garage laat bij de huidige weersomstandigheden vaak een 'lichte' plek op de donkere vloer zien bij het spontaan gaan schijnen van de zon wat door de camera als 'beweging' gezien wordt.

Toch maar eens de CK2+ aanschaffen dan voor Protect.
Overigens: Toen Cloudflare een jaar of drie geleden ineens het 1.1.1.1 IPv4 adres ging gebruiken hadden we ook ineens een 'leuke' uitdaging met het Portal op Cisco WLC's
[ Voor 50% gewijzigd door Will_M op 13-04-2021 10:56 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Dat zit hem vaak in de https redirect. Standaard redirect de portal alleen http requests even de S uit de https helpt vaak. Het probleem van een openstaande HTTP’s pagina redirecten is dat ssl fout creëert daarom moet je dat apart aan zetten in de portal settings. Het zelfde komt ook wel een voor met Android.Will_M schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:41:
@Carboy54 & @xbeam Wat ik hier vaak zie is dat het meestal (lees: stiekem altijd) Apple Devices zijn welke het Hot-Spot Portal niet willen tonen op het moment dat er van de Apple eigen 'Safari' browser gebruik gemaakt wordt.
Wat wel vaak gebeurt is dat als je veel met ssid’s en portal aan het testen bent dat een iPhone een sort van volloopt en dan en helemaal niet reageert op de portal, super irritant omdat je dan denk iets stuk hebt gemaakt.
Lesdictische is mijn hash#
Helaas met alle merken het probleem.Will_M schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:41:
@Carboy54 & @xbeam Wat ik hier vaak zie is dat het meestal (lees: stiekem altijd) Apple Devices zijn welke het Hot-Spot Portal niet willen tonen op het moment dat er van de Apple eigen 'Safari' browser gebruik gemaakt wordt.
Overigens: Toen Cloudflare een jaar of drie geleden ineens het 1.1.1.1 IPv4 adres ging gebruiken hadden we ook ineens een 'leuke' uitdaging met het Portal op Cisco WLC's
WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L EV I3. Duurzaamheid coach NL gemeenten.
:strip_exif()/f/image/Ok0GK1mA0S1jrJAhJNpwGOHj.jpg?f=fotoalbum_large)
-update-
Heb de post vlak na de boot geplaatst maar het lijkt nu alsof hij aanzienlijk sneller is. laadtijden zijn er bijna niet meer.
[ Voor 17% gewijzigd door m3gA op 14-04-2021 09:44 ]
Volgens mij krijgen ze daar redelijk wat van retour momenteel, ik heb er ook 1 onderweg die instant uit ging na het disconnecten van de PoE..nielsn schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:50:
@HKLM_ , @RobertMe en @ed1703 bedankt voor jullie reactie.
Ik heb nu al een reactie op mijn RMA aanvraag voor mijn defecte accu in de CloudKey Gen2+. Ik kan hem opsturen.
- RobertMe
- Registratie: Maart 2009
- Laatst online: 06:36
- Unifi
- Ubiquiti UniFi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti UniFi nanoHD
- Modems en routers
- Netwerk switches
- Ubiquiti Cloud Gateway Max
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AP-AC LITE
- Ubiquiti UniFi AP AC PRO
Eenmalig op release day de USW Flex Mini besteld. IIRC woensdag besteld en maandag door UPS geleverd. Maar nu met corona en lange levertijden zijn de ervaringen "minder". Die G3 instant zijn volgens mij bestellingen van december die nu laatst hier werden vermeld als verzonden. Let dus wel op de levertijd, maar dat houd je natuurlijk sowieso.Weiman schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:03:
Mijn huidige AP is EoL dus tijd voor vervangen en als het goed is een upgrade. Het AP dat ik wil is nergens in NL op voorraad maar https://eu.store.ui.com/ zegt "in-stock" Hoe is jullie ervaring met de unifi store want ik kan me voorstellen dat dat tegen kan vallen.
3x iets besteld en ongeveer 3 a 4 dagen levertijd.Weiman schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:03:
Mijn huidige AP is EoL dus tijd voor vervangen en als het goed is een upgrade. Het AP dat ik wil is nergens in NL op voorraad maar https://eu.store.ui.com/ zegt "in-stock" Hoe is jullie ervaring met de unifi store want ik kan me voorstellen dat dat tegen kan vallen.
Heerlijk zulke mensen,m3gA schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:36:
Mijn UNVR4 is laatst overleden. Aangezien het om een pre-productie device ging ben ik gaan zoeken. Bleek een probleem wat bij heel veel Ubiquiti producten lijkt voor te komen. De USB stick was stuk. Deze is gelijmd maar zo los te krijgen met een fohn. Met DDresrcue heb ik de inhoud na een andere stick weten te kopieren en het bestandsysteem gerepareerd. Na een reset en een update deed de UNVR het weer. Aangezien ik een fan ben van USB sticks heb ik geprobeerd de UNVR een kleine upgrade te geven. Hij boot nu van een 128GB transcend SSD die ik nog had liggen. Betrouwbaarder dan een USB. Snelheid van de webinterface verschilt weinig maar de mobiele app lijkt een stuk beter te werken.
[Afbeelding]
Zou ik ook doen. gewoon open schroeven.
Er zat geen garantie op en anders kon hij de vuilnisbak in. Nu werkt hij weer een is betrouwbaarder en sneller. Als iemand hem zelf open wil maken. Let even op met het frontje eraf halen. De kabeltjes voor de resetknop zijn erg kort en fragiel.ApC_IcE schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:13:
[...]
Heerlijk zulke mensen,
Zou ik ook doen. gewoon open schroeven.
Vorige week iets op woesdag besteld donderdag verzonden door ubiquiti en vrijdag in huis !m3gA schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:11:
[...]
3x iets besteld en ongeveer 3 a 4 dagen levertijd.
Heb morgen trouwens de Edgerouter 6p binnen, ga ik direct lekker mee aan de slag. Dus de VPN snelheid post ik nog wel.
Just here for the fun
Kijk op het schermpje en heeft hij een ander ip adres.
Kan daarmee inloggen maar alles is rood en niet hij kan het niet toevoegen.
Backup terug gezet maar zelfde.
Alles spanningsloos gehad en nog steeds geen teken van het juiste IP adres en juiste instellingen.
Wat kan ik als leek nu doen om weer alles online te krijgen?
Wát heb je zelf zoal gedaan om die CKG2 'onbereikbaar' te maken?Crxtreem schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:30:
Ik wil net even op mijn cloud key gen2 inloggen en deze is niet bereikbaar op zijn vast ip adres.
Kijk op het schermpje en heeft hij een ander ip adres.
Kan daarmee inloggen maar alles is rood en niet hij kan het niet toevoegen.
Backup terug gezet maar zelfde.
Alles spanningsloos gehad en nog steeds geen teken van het juiste IP adres en juiste instellingen.
Wat kan ik als leek nu doen om weer alles online te krijgen?
Als je een 169.254/16 adres 'krijgt' volgens dat apparaatje dan klopt er iets niet (meer) qua VLAN's / DHCP ...
Bijvoorbeeld
Ik heb nog wel een normaal ip adres maar deze zit buiten de vaste range.Will_M schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:44:
[...]
Wát heb je zelf zoal gedaan om die CKG2 'onbereikbaar' te maken?
Als je een 169.254/16 adres 'krijgt' volgens dat apparaatje dan klopt er iets niet (meer) qua VLAN's / DHCP ...
Bijvoorbeeld
Van het weekend heb ik firewall rules aangemaakt om mijn vlan’s te scheiden.
Dit is allemaal gelukt en ik kon via ping alles of wel of niet pingen.
Daarna alles geupdate.
Daarna werkte alles nog zoals het hoort.
Gisteren ook een goed draaiend netwerk gehad.
Vanavond wou ik inloggen en kon ik de cloud key niet bereiken op zijn vast ip adres.
Wel op het ip adres wat op het scherm staat.
Heb 2 keer een backup teruggezet maar dit lost niets op.
Vervelendste is dat hij de usg, nanohd en switch niet wil adopten.
Cloud key draait nu op 6.1.71.0
Mooi!! Je hebt ICMP niet meer bi-directioneel open staan. Heb je met het opzetten van je Firewall Rules ook rekening gehouden met de richting waarin het verkeer moet/mag lopen over diverse TCP/UDP poorten én waar de INTERNE connectie dus geïnitieerd mág worden?Crxtreem schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:56:
[...]
Ik heb nog wel een normaal ip adres maar deze zit buiten de vaste range.
Van het weekend heb ik firewall rules aangemaakt om mijn vlan’s te scheiden.
Dit is allemaal gelukt en ik kon via ping alles of wel of niet pingen.
Daarna alles geupdate.
Daarna werkte alles nog zoals het hoort.
Gisteren ook een goed draaiend netwerk gehad.
Vanavond wou ik inloggen en kon ik de cloud key niet bereiken op zijn vast ip adres.
Wel op het ip adres wat op het scherm staat.
Heb 2 keer een backup teruggezet maar dit lost niets op.
Vervelendste is dat hij de usg, nanohd en switch niet wil adopten.
Cloud key draait nu op 6.1.71.0
A naar B mág ... Dus mag B naar A terug over dezelfde TCP/IP poort.
B naar A mag niet... Dus komt A ook niet meer uit zichzelf naar B áls B de verbinding op probeert te zetten.
[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 13-04-2021 20:16 ]
Ik heb nu alle gemaakte rules uitgezet.Will_M schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:04:
[...]
Mooi!! Je hebt ICMP niet meer bi-directioneel open staan. Heb je met het opzetten van je Firewall Rules ook rekening gehouden met de richting waarin het verkeer moet/mag lopen over diverse TCP/UDP poorten én waar de INTERNE connectie dus geïnitieerd mág worden?
A naar B mág ... Dus mag B naar A terug over dezelfde TCP/IP poort.
B naar A mag niet... Dus komt A ook niet meer uit zichzelf naar B áls B de verbinding op probeert te zetten.
De boel spanningsloos gemaakt en alles is nu aan het opstarten.
Hij springt dan eerst naar een .30 adres en als alles opgestart is naar .57
Mijn vaste range staat tot .20 en de Cloud key heeft normaal .8 als vast ip.
Ik dénk dat je gewoon met een /24 netwerk aan het werken bent en dat je dus tot .254 beschikbaar hebt staan?Crxtreem schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:19:
[...]
Ik heb nu alle gemaakte rules uitgezet.
De boel spanningsloos gemaakt en alles is nu aan het opstarten.
Hij springt dan eerst naar een .30 adres en als alles opgestart is naar .57
Mijn vaste range staat tot .20 en de Cloud key heeft normaal .8 als vast ip.
Ja klopt.Will_M schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:21:
[...]
Ik dénk dat je gewoon met een /24 netwerk aan het werken bent en dat je dus tot .254 beschikbaar hebt staan?
Dit staat ook zo op mijn vlan’s
De usg deelt ook nog gewoon mijn IP’s uit want alles wat ik een vast adres heb gegeven staat ook nog steeds goed.
Of hij doet dit pas na een lease, maar ik ga er eigenlijk vanuit dat dit ook gebeurt bij een reboot, of heb ik dat mis?
De Cloud Key is eigenlijk de vreemde in het netwerk.
Ik zie trouwens bij mijn devices mijn USW Flex mini wel als conected staan.
Als ik via chrome inlog op het IP adres wat de cloud key nu heeft zie ik ook alleen een icoon van Network. De Cloud key zelf staat hier ook niet bij.
[ Voor 16% gewijzigd door Crxtreem op 13-04-2021 20:57 ]
Omdat deze niet adopt krijg ik niet het juiste IP.
Kan dat misschien kloppen?
Of moet alles gewoon adopten zonder de isg?
Ik heb eigenlijk weinig zin om deze te resetten omdat ik die al met veel pijn en moeite werkend heb gekregen.
Edit: Ik heb even een nieuw topic aangemaakt om deze niet te veel te vervuilen.
[ Voor 12% gewijzigd door Crxtreem op 13-04-2021 22:10 ]
Nu kreeg ik in de browser een melding dat er een update was, maar dit is blijkbaar geen click & Install methode.
Kwam dit blog tegen met de oplossing https://vmlabblog.com/202...k-controller-on-synology/
Is dat ook hoe jullie updaten of is er nog een andere/betere manier?
Verdiep je in Docker dan weet je wat je moet doenGreatsword schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:43:
Ik draai Unifi Controller op de Synology via Docker.
Nu kreeg ik in de browser een melding dat er een update was, maar dit is blijkbaar geen click & Install methode.
Kwam dit blog tegen met de oplossing https://vmlabblog.com/202...k-controller-on-synology/
Je draait een container, dus back-up maken van je data. Container omlaag halen, opnieuw aanmaken op basis van de bestaande configuratie en opnieuw opzetten.
Zelf gebruik ik Portainer (icm Watchtower) om mijn Docker containers te beheren op mijn Synology NAS, dan ontdek je ook dat bij elke update van een container de oude image op het systeem blijft staan. Dit zie je niet in de UI van Synology (al met al kon ik zo'n 100 gig aan ongebruikte images verwijderen).Greatsword schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:43:
Ik draai Unifi Controller op de Synology via Docker.
What's the speed of dark?
Ik heb net de verzendbevestiging van m'n AP 6 Lite binnengekregen, hij is daar echt een stuk goedkoper dan hier in NL waar hij niet eens ergens te krijgen is. Meestal zijn dit soort dingen te mooi om waar te zijnBrotuck schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:04:
Bestellen in de europe store is vaak 2 a 3 dagen inderdaad. Meestal wel duurder dan in de winkel, maar in mijn geval waren de webwinkels out of stock..
Heb morgen trouwens de Edgerouter 6p binnen, ga ik direct lekker mee aan de slag. Dus de VPN snelheid post ik nog wel.
Nee hoor, de eu-store is over het algemeen goedkoper, in ieder geval met nieuwere producten.Weiman schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:36:
[...]
Ik heb net de verzendbevestiging van m'n AP 6 Lite binnengekregen, hij is daar echt een stuk goedkoper dan hier in NL waar hij niet eens ergens te krijgen is. Meestal zijn dit soort dingen te mooi om waar te zijn
What's the speed of dark?
Of zouden ze dit inmiddels opgelost hebben met een andere accu?
//edit
Vanaf de switch waar de controller aan zit kan ik er wel bij, dus een en ander is nu hersteld en kan verder met de factory reset. Maar het blijft af en toe allemaal erg omslachtig.
[ Voor 18% gewijzigd door Shinji op 14-04-2021 12:16 ]
- Dream Machine Pro
- 2 x Unifi Switch Pro 24 PoE
- 4 x Unifi NanoHD AP
- 10 x Unifi protect G4 bullet camera
Deurbel hebben ze helaas niet meer op voorraad maar ik kan hiermee wel even vooruit. Nu nog kijken naar een fatsoenlijke patchkast voor aan de muur.
Enige dat mij nog steeds niet lukt is om een guest lan te maken op een aparte vlan (20), apparaten krijgen geen IP van de dhcp server. Situatie;
Edgerouter X ------ SFP (trunk port) -----> H3C s5120 switch ---UTP (trunk port)--> AP lite
Relevante settings;
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Ik heb deze guide letterlijk gevolgd maar het lukt alsnog niet. Terwijl ik dit schrijf ook nog even de AP direct aan de router gehangen maar dat werkt ook niet (het is dus niet de switch). Ik snap niet dat dit maar niet wil lukken. Ziet iemand misschien wat ik verkeerd doe?
Ik heb het nog nergens gelezen, maar het zou mooi zijn dat ubi een melding af zou geven dat het met een bepaalde productielijn opgelost was.loyske schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:49:
Vandaag komt mijn CKG2+ binnen, maar ik zal dus de accu in de gaten moeten houden.
Of zouden ze dit inmiddels opgelost hebben met een andere accu?
Tot dan laat ik iig de melding in mijn outlook agenda staan om elke 1e zondag v/d maand de stekker eruit te trekken.
De DCHP verdeeld in 192.168.1x het apparaat zit in 10.0.1x. Het is een apparaat welke het alarm systeem met de centrale verbind, de porten ken ik. Heb alleen het admin wachtwoord niet van het apparaat, zou dus het liefst de port forward realiseren. Als ik een PC handmatig in dezelfde range zet en gateway, kan ik het apparaat wel benaderen.
Iemand hier ervaring mee of tips welke term ik kan zoeken?
[ Voor 8% gewijzigd door Bartjeee op 14-04-2021 20:49 ]
echter sinds de omschakeling van de USG kan ik bepaalde websites niet meer benaderen,
als ik intern naar bv. mega.nz wil krijg ik een pagina niet gevonden.
Ik kan hem wel resolven via een ping en een nslookup.
Is dit iets wat iemand al eens heeft meegemaakt ?
'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell
Heb ik nog nooit meegemaakt.bdevogt schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:20:
Ook hier zeer tevreden met mijn dream machine pro,
echter sinds de omschakeling van de USG kan ik bepaalde websites niet meer benaderen,
Kom ook van een USG, nu een UDM Pro (ook tevreden trouwens).
Kan in ieder geval de genoemde pagina gewoon bezoeken.
Zucht dan maar eens helemaal opnieuw beginnen,wizzzzzz schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:14:
[...]
Heb ik nog nooit meegemaakt.
Kom ook van een USG, nu een UDM Pro (ook tevreden trouwens).
Kan in ieder geval de genoemde pagina gewoon bezoeken.
van het weekend maar een factory reset geven
'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell
Heb je niet iets te veel dichtstaan in IPS/IDS?bdevogt schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:19:
[...]
Zucht dan maar eens helemaal opnieuw beginnen,
van het weekend maar een factory reset geven
Zie op hun site niet iets van een garantie/serienummer check.
compleet uitgezet maar er nog steeds niet bijkomen,michelc85 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:20:
[...]
Heb je niet iets te veel dichtstaan in IPS/IDS?
of moet ik de udm rebooten bij die wijzegingen ?
Verwijderd
Toevallig T-Mobile Thuis in Dordrecht?bdevogt schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:20:
Ook hier zeer tevreden met mijn dream machine pro,
https://community.t-mobil...ernet-tv-dordrecht-330215
onderandere mega.nz. wordt daar ook genoemd dat die niet bereikbaar is.
Nee dat zou niet nodig moeten zijn. Lukt het openen van die sites op geen enkel device?bdevogt schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:40:
[...]
compleet uitgezet maar er nog steeds niet bijkomen,
Idd t-mobile thuis in dordrect.Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:40:
[...]
Toevallig T-Mobile Thuis in Dordrecht?
https://community.t-mobil...ernet-tv-dordrecht-330215
onderandere mega.nz. wordt daar ook genoemd dat die niet bereikbaar is.
Zal eens kijken
kan geen optie vinden om dit te doen.
zowel in de beta en de laatste versie niet (5.43.35.12698 4.3.28.11361)
mijn laptop vind de POE niet zo lief.
In de controller kan je elk product selecteren en dan de poorten uitschakelen volgens mij.Mr-D. schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:42:
weet iemand hoe je de POE passthrough kan uitschakelen van een UAP-AC-IW?
klopt maar met de UAP-AC-IW dan weer nietGreatsword schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:43:
[...]
In de controller kan je elk product selecteren en dan de poorten uitschakelen volgens mij.
rebooten lijkt me niet nodig , heb je niet toevallig het land zelf geblockt ?bdevogt schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:40:
[...]
compleet uitgezet maar er nog steeds niet bijkomen,
Nope alleen ruslandmichelc85 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:25:
[...]
rebooten lijkt me niet nodig , heb je niet toevallig het land zelf geblockt ?
Maar lijkt een probleem bij T-mobile in dordrecht.
Ik wacht het maar af.
Is er een reden waarom je voor 2x Switch Pro 24 PoE gaat ipv een Switch Pro 48 PoE?CartmanMMA schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:05:
Na lang wikken en wegen gisteravond besloten om bij Ubiquiti mijn netwerkbenodigdheden te bestellen.
- Dream Machine Pro
- 2 x Unifi Switch Pro 24 PoE
- 4 x Unifi NanoHD AP
- 10 x Unifi protect G4 bullet camera
Deurbel hebben ze helaas niet meer op voorraad maar ik kan hiermee wel even vooruit. Nu nog kijken naar een fatsoenlijke patchkast voor aan de muur.
Ik ben benieuwd, want zou een paar honderd euro schelen.
Klopt, echter heb ik liever 2 units, is er een defect, dan werkt de ander in ieder geval nog.astonmbp schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:24:
[...]
Is er een reden waarom je voor 2x Switch Pro 24 PoE gaat ipv een Switch Pro 48 PoE?
Ik ben benieuwd, want zou een paar honderd euro schelen.
Bedank VLAN aangemaakt met DHCP binnen dat subnet en gekoppeld aan de fysieke poort, werkt.Maks schreef op woensdag 14 april 2021 @ 21:07:
@Bartjeee dat kan je dan wel eventueel met een VLAN doen die op het subnet 10.0.0.0/24 zit. Dan zet je voor de port waar het alarm aan hangt de VID op het id van het VLAN. Volgens mij gaat het niet werken als de router niet met 1 interface ook in dat subnet zit namelijk.
Nee. Naar verwacht ook niet gahacked te worden.ANdrode schreef op donderdag 15 april 2021 @ 17:55:
[...]
Weet je echt zeker dat de geolocatie data goed genoeg is?
Was een testje 😜
Bij T-Mobile weet je dat nóóitANdrode schreef op donderdag 15 april 2021 @ 17:55:
[...]
Weet je echt zeker dat de geolocatie data goed genoeg is?
- nero355
- Netwerk switches
- Ubiquiti UniFi
- Unifi
- Amplifi
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti
- Netwerkapparatuur
- Modems en routers
Maak een Switchport Profile aan waarbij de PoE is uitgeschakeld en het juiste VLAN is assigned en gebruik die op de PoE poort van je In Wall voor die laptop!Mr-D. schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:42:
weet iemand hoe je de POE passthrough kan uitschakelen van een UAP-AC-IW?
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Om even terug te komen op de VPN snelheid in een Site to Site VPN op de Edgerouter 6p met de laatste officiele firmware, dan kom ik op max 500Mbit uit (heb een 700 Mbit verbinding van Ziggo) op SMB3Brotuck schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:04:
Bestellen in de europe store is vaak 2 a 3 dagen inderdaad. Meestal wel duurder dan in de winkel, maar in mijn geval waren de webwinkels out of stock..
Just here for the fun
Stelde uiteindelijk niks voorMiki schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:03:
[...]
Verdiep je in Docker dan weet je wat je moet doen
Je draait een container, dus back-up maken van je data. Container omlaag halen, opnieuw aanmaken op basis van de bestaande configuratie en opnieuw opzetten.
Precies de stappen gevolgd van de tutorial en binnen een paar minuten was alles netjes bijgewerkt.
Nu net een CloudKey Gen2 Plus binnen gekregen, dus weer wat nieuws om mee aan de slag te gaan.
Heb al een backup gemaakt van de controller, dus straks is even kijken of ik die makkelijk aan de praat kan krijgen om de controller daar naar toe te verhuizen.
Dank je, ook voor de andere tip.robertwebbe schreef op zondag 11 april 2021 @ 23:33:
[...]
Deze: pricewatch: Huawei B525s-23a 4G+ Router Wit
Tweedehands al te koop voor rond de €50 en prima ding voor dat geld. Als je dan Red Together hebt (icm Ziggo) dan kost een Together Extra Sim €12,50 per maand. Voor mij een prima prijs voor een backup voorziening.
ik denk toch dat er iets anders aan de hand is.nero355 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 18:32:
[...]
Maak een Switchport Profile aan waarbij de PoE is uitgeschakeld en het juiste VLAN is assigned en gebruik die op de PoE poort van je In Wall voor die laptop!
lijkt erop dat die poort defect is.
als ik kabel in de andere poort steek werkt het meteen goed.
en op de poe poort krijg ik geen verbinding, van het weekend eens uit elkaar halen.
maar die switch profile was ik helemaal vergeten dankjewel voor deze.
Mijn internet werkt via DHCP en VLAN6 en op de UDM werkt het direct maar als ik diezelfde instellingen gebruik op de Pro krijg ik geen internet.
Iemand een idee hoe ik het werkend kan krijgen op de Pro ?
In het verleden had ik dezelfde problemen met de UDM maar dat was na een firmware update verholpen.
[ Voor 15% gewijzigd door Slux op 16-04-2021 09:03 ]
Wat heb je gedaan, een backup teruggezet?Slux schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:01:
Ik heb gister de UDM vervangen voor de UDM Pro maar krijg geen er geen internet op.
Mijn internet werkt via DHCP en VLAN6 en op de UDM werkt het direct maar als ik diezelfde instellingen gebruik op de Pro krijg ik geen internet.
Iemand een idee hoe ik het werkend kan krijgen op de Pro ?
In het verleden had ik dezelfde problemen met de UDM maar dat was na een firmware update verholpen.
ik zou sowieso een schone install doen
[ Voor 3% gewijzigd door nexhil op 16-04-2021 10:45 ]
Beide, eerst een backup en daarna een clean install gedaan.nexhil schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:44:
[...]
Wat heb je gedaan, een backup teruggezet?
ik zou sowieso een schone install doen
Snap er echt niks van je kan weinig fout doen aan WAN op DHCP en VLAN 6 settings zijn precies hetzelfde als de UDM maar de Pro doet niks.
Hij werkt wel als ik de UDM op de WAN van de Pro zet via DHCP zonder VLAN.
Nu zou je denken dat ik blij ben, maar helaas. Had er twee gekocht/besteld, maar één binnengekregen. M'n order staat wel op Fulfilled

Verwijderd
Geen modem/NTU die nog een reboot nodig heeft omdat die het mac adres van de UDM vast houdt?Slux schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:51:
[...]
Beide, eerst een backup en daarna een clean install gedaan.
Snap er echt niks van je kan weinig fout doen aan WAN op DHCP en VLAN 6 settings zijn precies hetzelfde als de UDM maar de Pro doet niks.
Nee zelfs een uur de stekker eruit gehad ook het mac adres van de UDM gekloond op de ProVerwijderd schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:07:
[...]
Geen modem/NTU die nog een reboot nodig heeft omdat die het mac adres van de UDM vast houdt?
Edit, deze oplossing werkt wel.
- Create a VLAN only network for the US 8 150W switch and give it a VLAN ID 6.
- Go to settings>>Profiles section into the controller UI(where the switch is adopted)>>switch ports>>add a new port profile>>Give it a name>>Select None as the native network and check on VLAN 6 network as tagged and save the changes.
-Go to the Devices tab in the controller>>select the switch>>select ports tab in the properties window>>select any free port>>edit the port setting by clicking the pencil button>>Under switch port profile section, select the profile that you created above and save the changes.
-Connect the ISP to the switch port which you configured above.
-Go to the Devices tab in the controller>>select the switch>>select ports tab in the properties window>>select another free port>>edit the port setting by clicking the pencil button>>Under switch port profile section, select the VLAN 6 network profile and save the changes.
- Connect the UDM to the switch port that you configured above where VLAN 6 network profile is selected.
Maar direct de internet kabel op de WAN1 op VLAN 6 werkt dus niet op de Pro
[ Voor 5% gewijzigd door Slux op 16-04-2021 11:26 ]
Dat is dan toch heel vreemd want ik heb bij een aantal klanten ook die config met een UDM Pro en dat werkt right out of the box. Welke firmware draait die UDM? Check even of dat 1.9.x is.Slux schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:16:
[...]
Nee zelfs een uur de stekker eruit gehad ook het mac adres van de UDM gekloond op de Pro
Edit, deze oplossing werkt wel.
- Create a VLAN only network for the US 8 150W switch and give it a VLAN ID 6.
- Go to settings>>Profiles section into the controller UI(where the switch is adopted)>>switch ports>>add a new port profile>>Give it a name>>Select None as the native network and check on VLAN 6 network as tagged and save the changes.
-Go to the Devices tab in the controller>>select the switch>>select ports tab in the properties window>>select any free port>>edit the port setting by clicking the pencil button>>Under switch port profile section, select the profile that you created above and save the changes.
-Connect the ISP to the switch port which you configured above.
-Go to the Devices tab in the controller>>select the switch>>select ports tab in the properties window>>select another free port>>edit the port setting by clicking the pencil button>>Under switch port profile section, select the VLAN 6 network profile and save the changes.
- Connect the UDM to the switch port that you configured above where VLAN 6 network profile is selected.
Maar direct de internet kabel op de WAN1 op VLAN 6 werkt dus niet op de Pro
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Ja ik snap er echt niks van, Firmware is 1.9.3.tcviper schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:36:
[...]
Dat is dan toch heel vreemd want ik heb bij een aantal klanten ook die config met een UDM Pro en dat werkt right out of the box. Welke firmware draait die UDM? Check even of dat 1.9.x is.
De Pro wil niet werken met VLAN's op de WAN hier, zonder VLAN heb ik direct internet via de UDM maar vanaf de modem niks.
Iets in me zegt me dat ze expres maar één camera hebben opgestuurd vanwege de beperkte voorraad.renedis schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:06:
Net mijn G3 instant binnengekregen na 4 maanden wachten.
Nu zou je denken dat ik blij ben, maar helaas. Had er twee gekocht/besteld, maar één binnengekregen. M'n order staat wel op Fulfilled. Damn, maar weer eens contact leggen met ze.
In ieder geval wel een snelle reactie gekregen van ze.
:fill(white):strip_exif()/f/image/rGJKE8oOn3ZELaa5sZ4YNrkd.png?f=user_large)
Verwijderd
In de laatste beta (1.10.0-8) zit een fix voor de WAN port die geen IP krijgt bij een reboot. Niet helemaal hetzelfde als wat jij hebt maar kan waard zijn om het te proberen. Al blijft het wel een beta firmware van UI dus zonder risco's is het niet.Slux schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:51:
[...]
Beide, eerst een backup en daarna een clean install gedaan.
https://community.ui.com/...c6-4cff-838d-47638cb71970
- Fix issue when WAN IP is not obtained after reboot.
De non-pro UDM lijkt hierbij goed te passen in mijn situatie, echter kan deze volgens mij geen protect draaien. Zit ik met die combi vast aan de UDM-Pro?
Verwijderd
De UDM-Base heeft een ingebouwde controller en kan niet worden gemanaged vanuit een andere controller, die op je server is dan niet meer nodig.Jurgen schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:19:
Ik wil graag mijn USG gaan vervangen voor een UDM. Tevens wil ik ook de mogelijkheid hebben om protect te gaan draaien. Ik draai de controller op dit moment nog vanuit een docker container op mijn server.
De non-pro UDM lijkt hierbij goed te passen in mijn situatie, echter kan deze volgens mij geen protect draaien. Zit ik met die combi vast aan de UDM-Pro?
Voor Protect heb je of de UDM-Pro of een pricewatch: Ubiquiti UniFi Cloud Key Gen2 Plus nodig.
Dankje voor de bevestiging. Nu moet ik alleen ga kijken hoe ik het prijsverschil tussen de Base, en de pro thuis recht ga lullenVerwijderd schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:23:
[...]
De UDM-Base heeft een ingebouwde controller en kan niet worden gemanaged vanuit een andere controller, die op je server is dan niet meer nodig.
Voor Protect heb je of de UDM-Pro of een pricewatch: Ubiquiti UniFi Cloud Key Gen2 Plus nodig.
Base + cloudkey is nog duurder, plus dan heb ik liever alles in 1.
Verwijderd
Dat de Base + Cloudkey duurder is dan de Pro alleen is al een reden om het prijsverschil goed te pratenJurgen schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:26:
[...]
Dankje voor de bevestiging. Nu moet ik alleen ga kijken hoe ik het prijsverschil tussen de Base, en de pro thuis recht ga lullen![]()
Base + cloudkey is nog duurder, plus dan heb ik liever alles in 1.
Probeer eens een ander device op de poort aan te sluiten, waarschijnlijk werkt die wel. Of een POE device. Ik heb dat probleem ook met een oudere laptop, er ontstaat een soort sluiting, en de IW gaat herstarten. Ander laptops geven geen problemen.Mr-D. schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 07:50:
[...]
ik denk toch dat er iets anders aan de hand is.
en op de poe poort krijg ik geen verbinding, van het weekend eens uit elkaar halen.
Die poort is dan niet defect, maar in combinatie met bepaalde netwerk devices geeft het problemen. Of idd de POE uitschakelen.
Klopt het dat die portal van de CKG2+ en Unifi Protect geen Dark Theme hebben!?
Wil natuurlijk net als de controller alles Dark hebben
dat had ik inderdaad ook getest met de zakelijke laptop maar ook die doet het helaas niet.ardvark99 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:25:
[...]
Probeer eens een ander device op de poort aan te sluiten, waarschijnlijk werkt die wel. Of een POE device. Ik heb dat probleem ook met een oudere laptop, er ontstaat een soort sluiting, en de IW gaat herstarten. Ander laptops geven geen problemen.
Die poort is dan niet defect, maar in combinatie met bepaalde netwerk devices geeft het problemen. Of idd de POE uitschakelen.
- nero355
- Netwerk switches
- Ubiquiti UniFi
- Unifi
- Amplifi
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti
- Netwerkapparatuur
- Modems en routers
Mr-D. schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 07:50:
ik denk toch dat er iets anders aan de hand is.
Wat gebeurt er als je WEL een PoE apparaat erop aansluit ?!Mr-D. schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:28:
dat had ik inderdaad ook getest met de zakelijke laptop maar ook die doet het helaas niet.
En waarmee voed je de In Wall : 802.3af of 802.3at
Officiëel zou er i.c.m. 802.3af niks aan de hand moeten zijn en zou Passthrough alleen goed moeten werken i.c.m. 802.3at dus als je 802.3af gebruikt zou dat aparte "PoE Off" Switchprofile niet eens nodig moeten zijn
De webGUI kan soms best wel als een zooitje overkomen... CLI FTW!!!
heb ik ook zo niet los liggen.
ik voed hem met 802.3af PoE vanaf een US-8-60W
daarom snap ik het ook niet.
morgen zou er meer duidelijk moeten zijn.
nero355 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:15:
[...]
[...]
Wat gebeurt er als je WEL een PoE apparaat erop aansluit ?!
En waarmee voed je de In Wall : 802.3af of 802.3at
Officiëel zou er i.c.m. 802.3af niks aan de hand moeten zijn en zou Passthrough alleen goed moeten werken i.c.m. 802.3at dus als je 802.3af gebruikt zou dat aparte "PoE Off" Switchprofile niet eens nodig moeten zijn
[...]
De webGUI kan soms best wel als een zooitje overkomen... CLI FTW!!!![]()
Na een hoop googlen zou ik bij settings --> controller --> controller settings deze instelling moeten zitten. Hier heb ik echter alleen een optie om real-time updates in de browser te wijzigen.
Ik heb de meeste apparaten via SSH kunnen aanpassen. Echter werkt dat niet voor mijn flex-mini. Tevens heb ik op al mijn devices stun errors. Ik verwacht dat dat vanwege diezelfde setting komt.
Iemand hier ervaring mee?
De oude controller had een ander IP dan de USG. In de nieuwe opstelling is dit dus wel hetzelde IP als de UDM Pro.
Ik heb hierbij wel de oude config via een backup in de nieuwe situatie gerestored. Dat zal ongetwijfeld de bron zijn.
edit: via de nieuwe interface krijg ik wel de optie om Override inform host with controller hostname/IP uit te zetten. Dit lost het probleem op, maar lijkt me symptoombestrijding. Want er staat dus nog ergens een setting verkeerd, waar ik dus niet bij kan.

[ Voor 28% gewijzigd door Jurgen op 18-04-2021 12:01 ]

Ik heb Ziggo Max met 600/40
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
- Backup gemaakt op de NAS
- Cloudkey aangesloten en ingelogd
- Backup bestand ge-upload
- De Unifi Controller op de NAS uitgeschakeld en alles werkt zoals het hoort
Begreep helaas wel dat de Dream Machine Pro niet zo stil is als de Gen2 Switch dus dat is wel jammer.
Is dat met software updates nog beter geworden of is hij nog steeds duidelijk hoorbaar?
Mogelijk als je hem in een volledig stille kamer hebt dat je hem hoort, maar voor mij kwam niet boven andere apparatuur uit. Hij draaide +- 43 graden volgens zichzelf.
Ik moet wel toegeven dat we niet alle features ( zoals het protect ) gebruikte.
Ik heb hem hier in de meterkast hangen en ik hoor hem soms wel eens suizen als ik in de gang loop, maar niet echt extreem. Nu ik erover nadenk is het al weer even geleden...Greatsword schreef op zondag 18 april 2021 @ 22:35:
Begreep helaas wel dat de Dream Machine Pro niet zo stil is als de Gen2 Switch dus dat is wel jammer.
Is dat met software updates nog beter geworden of is hij nog steeds duidelijk hoorbaar?
[YouTube: UniFi Dream Machine Pro (UDM-Pro)]
Ik gebruik hem hier met 2 Full-HD camera's en nog een G4 doorbell. De 150W POE switch die ik bij mijn vader heb neergehangen maakte beduidend meer lawaai
bij mij hangt hij ook in de meterkast en is niet hoorbaar, mijn switch daarin tegen (mikrotik CSS312-4C+8XG met noctua fans)Greatsword schreef op zondag 18 april 2021 @ 22:35:
Zojuist van Unifi Controller op de Synology naar een Cloudkey Gen2 Plus gegaan en dat was echt een fluitje van een cent.Stiekem kriebelt het toch om de USG en CloudKey in te ruilen voor een Dream Machine Pro omdat ik reeds een Gen2 Switch heb en het dan wat mooier staat als ik voor een RackMount zou gaan.
Heb hier ook de UDM Pro in de meterkast hangen en ik moet zeggen dat ik hem eigenlijk (als ik de gang inloop) niet hoor, als ik de deur van de meterkast open trek dan hoor ik hem wel zachtjes spinnen, maar het niet heel overduidelijk aanwezig. Mijn NUC's die er ook hangen maken meer herrie.Greatsword schreef op Sunday 18 April 2021 @ 22:35:
Zojuist van Unifi Controller op de Synology naar een Cloudkey Gen2 Plus gegaan en dat was echt een fluitje van een cent.Stiekem kriebelt het toch om de USG en CloudKey in te ruilen voor een Dream Machine Pro omdat ik reeds een Gen2 Switch heb en het dan wat mooier staat als ik voor een RackMount zou gaan.
hoi ik heb er ook een HDD in zitten maar merk niet zo gek veel verschil maar dat zal dan wel door mijn switch komen.LightStar schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:59:
Mijn UDM-Pro is stil, fans draaien haast niet, dit komt omdat ik er geen HDD/SSD in geplaatst heb zodra je dat doet en je reboot de UDM-Pro dan beginnen de fans op te spinnen (helaas is dat nog niet veranderbaar in de software)
Werd vanmorgen wakker en gigantische veel connectie, resolve issues en packet loss vanaf de UDM.
De UDMP hangt achter de Zyxel router van T-Mobile (voorheen hing er een USG en daar nooit problemen mee gehad) en vanaf het Zyxel Wifi was er geen enkel probleem. UDMP was wel gewoon bereikbaar via gewone netwerk, dus ergens daar ging iets mis.
Leek in de DHCP te zitten, maar qua settings was er weinig te vinden in de UDM interface, die naar mijn idee flink kariger is dan de USG was, klopt dat?
pingen naar websites lukte soms wel, soms niet en soms was er na een tijdje toch een connectie...
Uiteindelijk een factory reset van de UDMP gedaan, maar dat hielp niet. Daarna een reset van de Zyxel en toen werkte alles ineens weer normaal.
Vermoedde is nu dat er iets van een firmware/software update is uitgevoerd door t-mobile op de zyxel waardoor het niet werkte, maar zeker weten doe je het natuurlijk nooit.
Zijn er mensen hier die vergelijkbare problemen hebben gehad die (letterlijk) opeens opduiken?
[ Voor 4% gewijzigd door RobbieB op 19-04-2021 11:19 ]
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Nu vroeg ik mij af, tot hoever het bereik is van: pricewatch: Ubiquiti UniFi AC Mesh (1-pack) ? De BBQ staat op ongeveer 20/25meter vanaf het huis. Ben benieuwd wat de Tweakers merken. Zie dat het bereik van een AP in huis al dramatisch is, komt vast omdat ik in een nieuwbouw woning woon.
[ Voor 13% gewijzigd door Wackmack op 19-04-2021 11:23 ]
Dus zal die wel minder geluid maken dan stock.Mr-D. schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:31:
[...]
bij mij hangt hij ook in de meterkast en is niet hoorbaar, mijn switch daarin tegen (mikrotik CSS312-4C+8XG met noctua fans)
Liever meer dan - veel - minder dan waarvoor je betaalt.Rivanov schreef op zondag 18 april 2021 @ 13:40:
Go home Dream Machine. You’re drunk.
[Afbeelding]
Ik heb Ziggo Max met 600/40
[ Voor 35% gewijzigd door Comp User op 19-04-2021 15:08 ]
Vaste locatie, vast netwerk.
correct maar klinkt nog steeds als een blade serverComp User schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:05:
[...]
Dus zal die wel minder geluid maken dan stock.
Vaste locatie, vast netwerk.
ik hoor hem boven aan de trap al met deur dicht en zal binnenkort erger worden want dan gaat hij in een rackComp User schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:15:
Bij mij is de fan van de pi de grootste herrieschopper, die hoor ik zelfs door de deur van de meterkast heen.
die strak achter de deur komt
nu hangt hij nog bovenin in de meterkast, ver boven de deur
Heb deze buiten hangen, in beboste omgeving heb ik op 30 meter met gemak nog de volle snelheid!Wackmack schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:22:
Voor mijn buitenkeuken / BBQ heb ik een WiFi signaal nodig. In huis is alles goed geregeld, switch van UniFi, controller en 3 AP's zijn per etage ingeregeld. In de veranda is het bereik goed maar daarbuiten helaas niet.
Nu vroeg ik mij af, tot hoever het bereik is van: pricewatch: Ubiquiti UniFi AC Mesh (1-pack) ? De BBQ staat op ongeveer 20/25meter vanaf het huis. Ben benieuwd wat de Tweakers merken. Zie dat het bereik van een AP in huis al dramatisch is, komt vast omdat ik in een nieuwbouw woning woon.
Beton/HR++ glas/ etc is natuurlijk dramatisch voor bereik, binnenshuis gaat het natuurlijk snel achteruit.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.
Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies
Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.