[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 103 ... 328 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:06
Hemingr schreef op zondag 21 maart 2021 @ 10:41:
[...]

Ik denk dat ik enige woorden ga hebben met mijn wederhelft als ik met 19" apparatuur aan kom zetten. Ik krijg al commentaar "waarom je zoveel geld uit moet geven aan iets wat het tmobile kastje al kan". Mijn reactie "waarom geef je zoveel geld uit aan schoenen als die sneaker van de scapino ook je voeten kan beschermen" viel niet in de smaak.
En de standaard truc: het ding zo saboteren dat de WIFI slecht is en geregeld geen internet is? Werkt hier prima (al was dat onbedoeld). En dan als uitspraak "nu doen het het goed, we zitten nog wel een tijdje thuis".

Gaat dat op een of andere manier landen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-09 16:02
Shanquish schreef op zondag 21 maart 2021 @ 17:53:
naar aanleiding van de vele mooie verhalen hier afgelopen weekend ook maar eens in het ubiquiti avontuur gestort en een mooie dream machine pro gekocht en een aantal AP-LR accespoints.

nu ben ik alle apparaten op een nieuw SSID aan het toevoegen, en dat ging tot op heden goed, tot ik bij mijn nest protect V1 aankwam.
dit moet uiteraard via de nest app, maar het toevoegen gaat niet goed, het proces gaat goed tot het moment dat de protect in de app erbij moet komen en dat lukt niet, de protect heeft volgens de controller software verbindingen maar het lijkt alsof de protect niet de status terug mag geven aan de app, alsof die in isolation zit.

uiteraard al dit soort opties al nagekeken, maar kan niks geks vinden in de controller software.
het lijkt er heel erg op dat er 'iets' in de UDM pro (of in de AP) verhindert dat er bepaald verkeer tussen devices loopt.

weet iemand raad?
Staat "auto-optimize network" uit? Toen dit bij mij aan stond had ik soortgelijke problemen met Nest producten (protect en hello)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:52
Ik heb een raar dingetje met de UDM pro
De poorten ETh1-ETH8 gedragen zich raar, de tekst wipt steeds heen en weer zie screenshot. Waarom is dat ?
Dan heb ik een ander ding, verderop in mijn huis heb ik nog wat spullen staan, die zitten samen op een netgear 16 poort switch unmanaged. Als ik die in 1 van de udm poorten steek werken er helemaal niets achter de netgear switch. Plug in mijn laptop in de UDM poort dan krijgt hij netjes een IP en werk alles.

Ik heb de netgear nu in de US8-150watt gestoken en dan werkt het ??
Ook als ik de US8 in de kamer op de US8-150watt aansluit werkt alles in de kamer, stop ik deze in de UDM dan werkt er ook daar niets.

Op onderstaand plaatje zie je 2 screenshots, de teksten wippen om de 2-3 seconden om.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UE5hDTRp69YXZzyBz3YlcSioD0w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tPoKqM79kSCfxEyQiZFIpcCW.jpg?f=fotoalbum_large

Hieronder een plaatje hoe het nu zit, en met rood hoe het zou moeten werken. Alleen dan werkt achter de aangesloten switches de pc's en andere bedrade zooi niet meer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WyR_Kq6fyG61kDrBL2Vf06ifi0M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jj2kuVj72bAj4c874hMnsCXV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door habbekrats op 21-03-2021 20:47 ]

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Inmiddels al 1,5 maand op de in wall hd aan het wachten.. lijkt wel geforce/nvidia praktijken dit :( Weet iemand toevallig meer over de beschikbaarheid hiervan of de in wall hd 6?

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 14:49
habbekrats schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:35:
De poorten ETh1-ETH8 gedragen zich raar, de tekst wipt steeds heen en weer zie screenshot. Waarom is dat ?
Dan heb ik een ander ding, verderop in mijn huis heb ik nog wat spullen staan, die zitten samen op een netgear 16 poort switch unmanaged. Als ik die in 1 van de udm poorten steek werken er helemaal niets achter de netgear switch. Plug in mijn laptop in de UDM poort dan krijgt hij netjes een IP en werk alles.

Ook als ik de US8 in de kamer op de US8-150watt aansluit werkt alles in de kamer, stop ik deze in de UDM dan werkt er ook daar niets.

Op onderstaand plaatje zie je 2 screenshots, de teksten wippen om de 2-3 seconden om.

[Afbeelding]

Hieronder een plaatje hoe het nu zit, en met rood hoe het zou moeten werken. Alleen dan werkt achter de aangesloten switches de pc's en andere bedrade zooi niet meer.
[Afbeelding]
Dat “knipperen” van de netwerkpoorten in de interface is mij ook al opgevallen. Geen idee wat daar gebeurd/“fout” gaat. Het heeft bij mij iig geen gevolgen voor de apparatuur die erop is aangesloten.
Ik heb een netgear GS116ev2 (managed switch) op eth0 zitten, maar alle devices daarop krijgen gewoon een ip van de UDM Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Laatst online: 18:52
@wizzzzzz Ik heb het ook maar eens op het UI forum gezet.

Morgen maar weer eens kijken, waarom het niet werkte, ik had het idee dat de udm de poorten steeds naar de wan zijde zat te duwen.

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08-10 15:49
oltk schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:37:
[...]

En de standaard truc: het ding zo saboteren dat de WIFI slecht is en geregeld geen internet is? Werkt hier prima (al was dat onbedoeld). En dan als uitspraak "nu doen het het goed, we zitten nog wel een tijdje thuis".

Ze snapt er weinig van, typisch gevalletje macbook-normie. Ik kan altijd haar SSID op max 5 mbps zetten, maar ach, alles draait nu top. Druk bezig met een 10 inch rack aan het printen, want de bouwer van het huis heeft de meterkast zo ongelooflijk ondiep gemaakt (28cm van deurpost tot achterkant) dat er never nooit niet een fatsoenlijke patchkast in past.

Make Tweakers Great Again

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shanquish schreef op zondag 21 maart 2021 @ 17:53:
naar aanleiding van de vele mooie verhalen hier afgelopen weekend ook maar eens in het ubiquiti avontuur gestort en een mooie dream machine pro gekocht en een aantal AP-LR accespoints.

nu ben ik alle apparaten op een nieuw SSID aan het toevoegen, en dat ging tot op heden goed, tot ik bij mijn nest protect V1 aankwam.
dit moet uiteraard via de nest app, maar het toevoegen gaat niet goed, het proces gaat goed tot het moment dat de protect in de app erbij moet komen en dat lukt niet, de protect heeft volgens de controller software verbindingen maar het lijkt alsof de protect niet de status terug mag geven aan de app, alsof die in isolation zit.

uiteraard al dit soort opties al nagekeken, maar kan niks geks vinden in de controller software.
het lijkt er heel erg op dat er 'iets' in de UDM pro (of in de AP) verhindert dat er bepaald verkeer tussen devices loopt.

weet iemand raad?
Ik snap niet helemaal goed wat je nu probeert te doen.

Ben je nu de nest aan het installeren of protect? Protect draait op de udm-pro en is te bereiken en onderdeel van unifi-ui.com en wat heeft protect net het installeren van je NEST te maken?

Ik begrijp daarom ook niet helemaal waarom welk verkeer er verhinderd zou moeten worden?

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeng
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:25
Mijn UDM-pro heeft een update gekregen naar v 1.9.2.
Nu dacht ik even een backup te maken, maar ik kan nergens deze optie vinden. Die hebben ze wel goed verstopt.

Kan iemand mij op weg helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wizzzzzz
  • Laatst online: 17-09 14:49
aeng schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:28:
Mijn UDM-pro heeft een update gekregen naar v 1.9.2.
Nu dacht ik even een backup te maken, maar ik kan nergens deze optie vinden. Die hebben ze wel goed verstopt.

Kan iemand mij op weg helpen?
Ik heb het vanmorgen nog gedaan, gebruik wel de Classic Interface - Settings - Backup.
Heb niet in de nieuwere interface gezocht, die gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xbeam schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:23:
[...]

Ben je nu de nest aan het installeren of protect? Protect draait op de udm-pro en is te bereiken en onderdeel van unifi-ui.com en wat heeft protect net het installeren van je NEST te maken?

Ik begrijp daarom ook niet helemaal waarom welk verkeer er verhinderd zou moeten worden?
Nest Protect is een rook- en koolmonoxidemelder en voeg je toe in de cloud van google via de nest app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
xbeam schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:23:
[...]

de nest protect, tja.. zo heet die rookmelder nou eenmaal van ze ;)

ben er inmiddels wel achter dat de V1 niet om kan gaan met een SSID die zowel op 2 als op 5 uitzend, dus heb het ook geprobeerd op een 2 only SSID, maar ook dan geen succes.

ik heb ook een protect V2 hangen, en die doet het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ed1703 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:58:
[...]

Nest Protect is een rook- en koolmonoxidemelder en voeg je toe in de cloud van google via de nest app.
ik weet dat de nest de rookmelder en sensoren van Google zijn. Ik Ben alleen niet bekend met de software en onderdelen daarvan en omdat het sensor en camera platform ook protect heet ontstond de verwarring door dit stuk
maar het toevoegen gaat niet goed, het proces gaat goed tot het moment dat de protect in de app erbij moet komen en dat lukt niet, de protect heeft volgens de controller software verbindingen maar het lijkt alsof de protect niet de status terug mag geven aan de app, alsof die in isolation zit.

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
Poeh, af en toe wel irritant die controller hoor als je wijzigingen wil doen aan het management subnet (waar switches en controller in zitten dus). Maar wellicht ligt het gewoon aan mijn gebrek aan ervaring daarmee.

Ik had een USG en die is dood, dus is nu vervangen door een niet ubiquiti router/firewall. Toen gelijk maar ook een apart management subnet aangemaakt alleen zag ik dat ik die als corporate netwerk heb aangemaakt ipv VLAN only. Opzich werkt het maar zonder USG heeft dat niet echt zin natuurlijk. Maar als ik die nu weg gooi gaat die provisionen en ben ik mijn management VLAN kwijt en kan ik dus ook niet meer bij mijn controller.

Met het omzetten van het netwerk heb ik de switch handmatig geconfigureerd zodat alles elkaar kon bereiken en dat werkte wel, maar er moet toch ook een oplossing zijn die remote kan (meerdere wijzigingen cachen en alles achter elkaar door laten voeren bijvoorbeeld). Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richo999
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:44
oltk schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:37:
[...]

dat hoeft nog niet eens, als je al een unifi AP hebt kan je gewoon via de controller op je smartphone het IP adres wat je wederhelft gebruikt blokkeren. Heb ik het in verleden ook al moeten doen omdat mijn vriendin anders te lang door blijft werken 's avonds.

AMD Ryzen 5800X,BeQuiet Darkrock Pro4, Asus B550-E ROG Strix, AMD 6800XT, 32Gb G.Skill TridentZ 3600MHz, Seasonic Focus Plus Gold 850W, Kingston KC3000 1 TB, Samsung Evo 960 500Gb, Samsung Evo 850 1Tb / Samsung 860 Evo 1 Tb, be quiet! Light Base 600 LX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:37

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Waarschijnlijk een stomme vraag maar op Google wordt ik niet veel wijzer. En Google op wireless zoeken schiet niet op. Ik heb sinds kort 1 udm 1 ac wifi 6 lite er bij gekocht en aangesloten. Ik heb in totaal 3 ap en 1 udm. Nu zie ik alleen bij de wifi 6 ap wireless en connected bij status. Terwijl deze op een utp kabel is aangesloten. Is dit nu goed of fout?

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
Richo999 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:30:
[...]

dat hoeft nog niet eens, als je al een unifi AP hebt kan je gewoon via de controller op je smartphone het IP adres wat je wederhelft gebruikt blokkeren. Heb ik het in verleden ook al moeten doen omdat mijn vriendin anders te lang door blijft werken 's avonds.
Dat valt voor mij onder het kopje saboteren >:)

Dat geheel dichtzetten van internetverkeer wordt niet helemaal juichend ontvangen. Pi-hole wordt al als irritant gezien met allerlei block meldingen als op de eerste de beste ad wordt geklikt waar naar het gewenste product wordt gelokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:53

zeroday

There is no alternative!

Workaholic schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:14:
Inmiddels al 1,5 maand op de in wall hd aan het wachten.. lijkt wel geforce/nvidia praktijken dit :( Weet iemand toevallig meer over de beschikbaarheid hiervan of de in wall hd 6?
Er schijnt momenteel een gigantisch tekort te zijn aan wifi chips. Er is vanuit alle markten vraag naar Wifi Chips, hierdoor kunnen heel lastig de backorders gevuld worden en komen ze maar mondjes maand beschikbaar. Ik ben bang dat de mensen van Ubiquity daar ook last van hebben.

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Heb je bron? Ik vind dat wel interessant om te weten.
Ik heb dan precieze geluk omdat ik gisteren unifi 6 lite heb gekocht en zou morgen aankomen :)
zeroday schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:15:
[...]

Er schijnt momenteel een gigantisch tekort te zijn aan wifi chips. Er is vanuit alle markten vraag naar Wifi Chips, hierdoor kunnen heel lastig de backorders gevuld worden en komen ze maar mondjes maand beschikbaar. Ik ben bang dat de mensen van Ubiquity daar ook last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zeroday schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:15:
[...]

Het tekort aan chips is nogal in algemene zin oorzaak en gevolg. Raspberry Pi en videokaartfabriekjes hebben er namelijk ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:53

zeroday

There is no alternative!

royalt123 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:40:
Heb je bron? Ik vind dat wel interessant om te weten.
Ik heb dan precieze geluk omdat ik gisteren unifi 6 lite heb gekocht en zou morgen aankomen :)

[...]
Oud collega van me zit nog in handel van netwerk producten .. Maar is inderdaad een algemene tendens. Corona doet ook in de supply chain rare dingen ;)

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-10 09:21

Bruzski

watte ??

vandaag wat G4 doorbell covers besteld. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mK31X5p0EQ3Og2p8KJDSxQCYVoU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/whR8StQmTZQZ5JU8WALdWNUY.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hag9Ff_EbNRi89f5wdQP7l7xR3k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4njU9e8ha05AG87fAzMODxYD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door Bruzski op 18-08-2021 21:26 ]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
De UAP-IW-HD staat nu in stock, niet de 6 versie. Ik heb hem ook nodig maar wacht op de 6.

[edit] tja, toch maar een besteld :P Als de nieuwe versie ooit nog komt kan deze naar zolder :)

Nou was er hier een korte discussie over de Nest protect spullen, en ben ik momenteel aan het rond kijken
voor iets soortgelijk. Een koolmonoxide/rook melder maar dan niet van google.

Ik kwam het volgende tegen, de UP-Sense. Ze plaatsen dit op de markt, als een soort kleine add-on met
een aantal sensoren. In het demo filmpje, plaatsen ze er een naast een "domme" koolmonoxide melder,
zodat er bij het afgaan een melding komt in protect.

Hebben jullie een andere slimme oplossing daarvoor? Buiten nest om dan.

Overigens is een versie 6 accespoint nodig, gezien het via BT loopt.

https://dl.ubnt.com/ds/up-sense_ds

[ Voor 49% gewijzigd door ppeterr op 23-03-2021 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:00

Typhone

Who Dares Wins

Bruzski schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 00:35:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waar besteld? Zie ze niet in de EU store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holyjoe
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:42
Bruzski schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 00:35:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als je die zwarte over houdt dan hou ik me aanbevolen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 18:42
Sinds vorige week gebruik ik ook UniFi, ter vervanging van een FritzBox Mesh. UDM Pro en diverse switches en AP's. Tot nu toe erg tevreden, ook icm Sonos en HomeKit lijkt het goed te gaan. Wat ik nog wil toevoegen is een draadloze extensie van naar de schuur/tuin; een kabel trekken zit er niet in. De AP's van binnen bereiken de schuur net niet.

Kan ik nu het beste een Mesh Access Point kopen om ontvangst te krijgen in de schuur? Of moet deze toch bedraad op het netwerk aangesloten worden? Of zijn er betere opties (hij komt droog te hangen maar schuur is niet geïsoleerd dus temperatuur en vochtigheid variëren sterk).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hemingr
Zo na enig geklooi en een pond PLA filament een keurige oplossing die ook word geprezen door de wederhelft. Nog wel een nieuw frontje nodig voor de USG zodat het gat voor de oude cloudkey er niet in zit, maar filament is even op.

Enkel nog een Cloud Key aanschaffen, maar dat komt wel zodra de deurbel weer beschikbaar is. Nu loopt het op een Pi. Ook de Hue Hub moet nog even een net plekje krijgen.

Voor de fiber kabel moet ik nog een nette en veilige oplossing vinden, ik denk gewoon een net kabelgootje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e5WMlifhu-eOySvsujMaSmJ--7w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KCVgoBvAq1HuX0txEgjc3ZxP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jeroen11 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:21:
Sinds vorige week gebruik ik ook UniFi, ter vervanging van een FritzBox Mesh. UDM Pro en diverse switches en AP's. Tot nu toe erg tevreden, ook icm Sonos en HomeKit lijkt het goed te gaan. Wat ik nog wil toevoegen is een draadloze extensie van naar de schuur/tuin; een kabel trekken zit er niet in. De AP's van binnen bereiken de schuur net niet.

Kan ik nu het beste een Mesh Access Point kopen om ontvangst te krijgen in de schuur? Of moet deze toch bedraad op het netwerk aangesloten worden? Of zijn er betere opties (hij komt droog te hangen maar schuur is niet geïsoleerd dus temperatuur en vochtigheid variëren sterk).
Als je nu gewoon geen bereik hebt in/bij de schuur dan gaat een repeater daarbij ook niet helpen. En UniFis wireless uplink is gewoon een fancy naam voor een repeater. Dus je zult of toch een kabel moeten trekken, of een AP (bv de Mesh dan) aan de buitenkant van het huis hangen (met draad) zodat je niet het verlies hebt van de APs binnen door de buitenmuur heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
RobertMe schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:31:
[...]
Als je nu gewoon geen bereik hebt in/bij de schuur dan gaat een repeater daarbij ook niet helpen. En UniFis wireless uplink is gewoon een fancy naam voor een repeater. Dus je zult of toch een kabel moeten trekken, of een AP (bv de Mesh dan) aan de buitenkant van het huis hangen (met draad) zodat je niet het verlies hebt van de APs binnen door de buitenmuur heen.
Hmm daar was ik al een beetje bang voor. Mijn hoop was dat door de betere antenne van dat AP het wel lukt (vroeger had ik een Fritz Repeater 1750E in de schuur die het signaal adequaat oppikte). Het is nu soms wel, soms niet bereik, de schuur zit op het randje. De achtergevel ontsieren met een AP gaat het ook niet worden denk ik. Misschien dan maar iets met powerline overwegen.

Edit: Deze AV1000 powerline adapter misschien maar eens proberen

[ Voor 10% gewijzigd door jeroen11 op 23-03-2021 10:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:21

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ben ook aan het wachten. Hij leek eerst te verdwijnen na early acces. UI zou er wel wat meer over kunnen communiceren.
ppeterr schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 06:34:
[...]

De UAP-IW-HD staat nu in stock, niet de 6 versie. Ik heb hem ook nodig maar wacht op de 6.

[edit] tja, toch maar een besteld :P Als de nieuwe versie ooit nog komt kan deze naar zolder :)

Nou was er hier een korte discussie over de Nest protect spullen, en ben ik momenteel aan het rond kijken

Ik kwam het volgende tegen, de UP-Sense. Ze plaatsen dit op de markt, als een soort kleine add-on met
een aantal sensoren. In het demo filmpje, plaatsen ze er een naast een "domme" koolmonoxide melder,

Wel grappig, jammer dat de AP's ook niet gelijk een Zigbee hub zijn.
Hier een aantal slimme melders: https://www.robbshop.nl/en/Sensors/Smokesensors/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Ja thanks, besef mij dat ik beter naar Fibaro of iets dergelijks kan gaan kijken dan dit in de protect hoek van de de udm te zoeken.
Mr_gadget schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:51:
[...]

Ben ook aan het wachten. Hij leek eerst te verdwijnen na early acces. UI zou er wel wat meer over kunnen communiceren.
Ik had ook besloten te wachten, maar toch nu de oude versie besteld. Maar let op, altijd als ik iets bestel waar een nieuwere versie van in aantocht is. Dan op het moment als ik de oude versie binnen krijg, is de nieuwe te bestellen :) Dus binnen 2 weken vermoed ik 8)

[ Voor 43% gewijzigd door ppeterr op 23-03-2021 10:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:53
[...]

Kan je lang wachten, de U6-IW-US was early access maar is voorlopig gecanceld.
Daarom heb ik voor nu maar 2x de HD gekocht.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
[...]

Dank voor de tip! Bestelling geplaatst vandaag en net SMS binnen dat het al onderweg is. 6 stuks in totaal + 24p gen2 POE switch.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-10 09:51
Mogelijks is het hier al gepasseerd, maar in o.a. de OP vond ik het niet terug.

Is het mogelijk om seamless roaming te doen als er geen actieve cloud key in het netwerk is?

Bv dat een client over wordt geplaatst op het volgende AP voordat ie de verbinding met het huidige AP helemaal verliest..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• captain007
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-10 18:51
Cloudkey doet helemaal niks met roamen (dat doen clients zelf als ze vinden dat ze te weinig goede verbinding hebben en zien dat er een AP is die beter signaal heeft). Die houdt alleen maar statistieken bij en gebruik je om via de controller de configuratie beheren.

[ Voor 11% gewijzigd door captain007 op 23-03-2021 16:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RobertMe schreef op zondag 21 maart 2021 @ 17:48:
nieuws: 10Gbit/s-switches van TP-Link verschijnen bij Britse webshop vanaf 27...

Zo lijkt de USW Enterprise 8 PoE nog bijna goedkoop met $379. Die doet dan wel maar 2,5Gbit/s, maar je hebt dan ook 2SFP+ poorten, managed, en PoE+.

Of dan de Flex XG, voor $269, met 4 10Gbit/s poorten en PoE input over een 1Gbit/s poort en ook dan als verschil dat de TP-Links unmanaged zijn.
Verschrikkelijk dure switch met nog ergere reacties onder het artikel :
- 1 Gbps poort op 100 Mbps zetten om stroom te besparen... 8)7
- "Waar heb je nou 10 Gbps voor nodig ?!"
Aldus de leden van een website die Tweakers heet... -O-

VERSCHRIKKELIJK!!! :F
habbekrats schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:35:
wizzzzzz schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:47:
Dat “knipperen” van de netwerkpoorten in de interface is mij ook al opgevallen. Geen idee wat daar gebeurd/“fout” gaat.
Volgens mij wordt daar regelmatig over gesproken in de changelogs van de UniFi Controller de laatste tijd :)

Ik gok dat je het een en ander goed moet instellen op die poort afhankelijk van de Client :)
Shinji schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:11:
Poeh, af en toe wel irritant die controller hoor als je wijzigingen wil doen aan het management subnet (waar switches en controller in zitten dus). Maar wellicht ligt het gewoon aan mijn gebrek aan ervaring daarmee.

Ik had een USG en die is dood, dus is nu vervangen door een niet ubiquiti router/firewall. Toen gelijk maar ook een apart management subnet aangemaakt alleen zag ik dat ik die als corporate netwerk heb aangemaakt ipv VLAN only. Opzich werkt het maar zonder USG heeft dat niet echt zin natuurlijk. Maar als ik die nu weg gooi gaat die provisionen en ben ik mijn management VLAN kwijt en kan ik dus ook niet meer bij mijn controller.
Ik vind dat wel gek, want een Corporate VLAN zonder USG lijkt mij een VLAN Only netwerk :?

Best wel bizar dat je de verbinding kwijtraakt na een Provisioning actie... :/
Met het omzetten van het netwerk heb ik de switch handmatig geconfigureerd zodat alles elkaar kon bereiken en dat werkte wel, maar er moet toch ook een oplossing zijn die remote kan (meerdere wijzigingen cachen en alles achter elkaar door laten voeren bijvoorbeeld). Iemand daar ervaring mee?
Net zoals je de USG met een JSON kan configureren kan je dat ook met de Switches doen als het goed is :)

Zo blokkeer ik ook het laatste beetje van de "Phone Home" meuk van alle Ubiquiti devices!
jeroen11 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:51:
De achtergevel ontsieren met een AP gaat het ook niet worden denk ik.

Misschien dan maar iets met powerline overwegen.
Niet doen!

Zoiets valt toch reuze mee :
Omdat je ook goede WiFi in de tuin moet hebben!
:?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:15
nero355 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:10:
[...]

Verschrikkelijk dure switch met nog ergere reacties onder het artikel :
- 1 Gbps poort op 100 Mbps zetten om stroom te besparen... 8)7
- "Waar heb je nou 10 Gbps voor nodig ?!"
Aldus de leden van een website die Tweakers heet... -O-

VERSCHRIKKELIJK!!! :F

[...]
Dat is toch wel heel triest zeg, als ze zoiets schrijven... lol.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen11
Tsja ik kom met een boel weg thuis maar als dit plots op de muur aangetroffen wordt dan slaap ik op bank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
nero355 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:10:

[...]

Ik vind dat wel gek, want een Corporate VLAN zonder USG lijkt mij een VLAN Only netwerk :?
Dat is het in zekere zin ook, alleen heet het in de interface anders en kan je allemaal opties instellen (DHCP scopes etc) die allemaal niks doen. Dus het is meer voor de netheid dat ik het aan wil passen dan dat het daadwerkelijk nodig is.
Best wel bizar dat je de verbinding kwijtraakt na een Provisioning actie... :/
Switch en controller zitten in VLAN x, als je die verwijderd in de controller gaat hij provisionen en wordt het VLAN dus weg gehaald waarna je geen verbinding meer heb.
Net zoals je de USG met een JSON kan configureren kan je dat ook met de Switches doen als het goed is :)

Zo blokkeer ik ook het laatste beetje van de "Phone Home" meuk van alle Ubiquiti devices!
Ga ik eens bekijken, wellicht is het daarmee mogelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Shinji op 23-03-2021 17:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-10 11:14
jeroen11 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:40:
[...]

Tsja ik kom met een boel weg thuis maar als dit plots op de muur aangetroffen wordt dan slaap ik op bank.
Begint ze nu ook al te zagen over iets wat erop een buitenmuur geplaatst is? 7(8)7

Eerst zijjn de AP's op het plafond punt van ambras - wie loopt / zit er de ganse dag naar het plafond te staren?

Nu dit weer, het gaat ook nóóit goed zijn |:(

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Comp User schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:19:
[...]
Eerst zijjn de AP's op het plafond punt van ambras - wie loopt / zit er de ganse dag naar het plafond te staren?
offtopic:
Mooie vlaamste uitspraak!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
[...]

Begint ze nu ook al te zagen over iets wat erop een buitenmuur geplaatst is? 7(8)7

Je wilt niet weten waar ik al bijna 20 jaar grootzakelijk mee te maken heb/krijg. Architecten welke mooie (maar érg dure) kantoorpanden ontwerpen met de beste bedoelingen en zichzelf dan ook met het interieur mogen bemoeien... AP's mag je vervolgens dus weg laten moffelen boven een, vaak stalen, design plafond met als gevolg dat je bijna 400% van het reguliere aantal AP's nodig hebt pér vloer (en je dus ook een duurdere controller met bijbehorende licentie nodig gaat hebben).

Leg dát maar eens uit aan de directie van een beursgenoteerd bedrijf.... Die hebben alleen de meest optimale omstandigheden door gekregen waarbij je amper één AP per vloer nodig hebt volgens sommige leveranciers.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

[...]

Om eerlijk te zijn vind ik die AC Mesh ook een lelijk ding zo met die antennes. Een Mesh Pro is weliswaar groter, maar ziet er in mijn beleving wel 'strakker' uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Timmert schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:29:
[...]

Om eerlijk te zijn vind ik die AC Mesh ook een lelijk ding zo met die antennes. Een Mesh Pro is weliswaar groter, maar ziet er in mijn beleving wel 'strakker' uit.
Volgens mij is de Mesh Pro EOL? Alleen de gewone Mesh is nog beschikbaar. Alternatief voor buiten is de FlexHD (het colablikje), die kan ook in weer en wind worden geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

RobertMe schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:38:
[...]

Volgens mij is de Mesh Pro EOL? Alleen de gewone Mesh is nog beschikbaar. Alternatief voor buiten is de FlexHD (het colablikje), die kan ook in weer en wind worden geplaatst.
Oh, dat was mij nog niet zozeer opgevallen. Ga er volgende week nog eentje plaatsen bij een klant. Maar ook de FlexHD is een stuk netter dan de Mesh...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
[...]

Wordt dat 'Colablikje' ook ondersteund vanop controllers welke een 'oude' release van de firmware draaien? Of mag je daarvoor éérst de controller een firm/software upgrade geven waarbij je de kans loopt dat er daarna 'oudere' typen AP's niet meer ondersteund gaan worden?

Wel iets om op voorhand uit te zoeken vóór dat je zo'n ding even snel aanschaft én aan je netwerk denkt toe te kunnen gaan voegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Timmert schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:29:
Bij mij staat er tegenwoordig in dezelfde hoek een hele grote plant waardoor je de AC Mesh amper ziet! :D

Maar al zag ik hem wel : Je merkt amper dat die er is! ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Laatst online: 19:05
[...]

Nee, de UAP-AC-M is nog gewoon supported, is een Generation 2 device.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
  • Laatst online: 02-10 11:14
Nvm - verkeerde topic.

[ Voor 90% gewijzigd door Comp User op 24-03-2021 09:55 ]

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-10 08:24

koekjah

Luctor et emergo

Graag jullie advies mbt plaatsing Ubiquiti UniFi AP-AC LITE op de begane grond. Betreft een nieuwbouw woning, dus ik kan (tegen aardige meerprijs) een loze leiding in het plafond laten uitkomen centraal in de woonkamer.
Nadeel is dat ik dan die ufo midden in de woonkamer heb hangen én ik 200 euro kwijt ben voor een loze leiding.

Mijn idee is om een klein gaatje in de meterkast te maken voor de kabel en het AP in de entree/hal op te hangen, zo dicht mogelijk richting het midden van de woonkamer.
Dan is het verschil met centraal in de woonkamer ongeveer een meter, maar scheelt het me geld en het ding in zicht.

Vraag is nu, gaan de wandjes van de hal (kalkzandsteen) dusdanig veel signaal tegenhouden dat ik hier last van ga hebben? Of zal het bereik in de hele woning nog goed zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/d6652822a8123d65a45b46d82de5184beebede11/?url=https%3A%2F%2Fi.ibb.co%2FMpy2hd6%2Fplattegrond.png

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
koekjah schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:25:
Graag jullie advies mbt plaatsing Ubiquiti UniFi AP-AC LITE op de begane grond. Betreft een nieuwbouw woning, dus ik kan (tegen aardige meerprijs) een loze leiding in het plafond laten uitkomen centraal in de woonkamer.
Nadeel is dat ik dan die ufo midden in de woonkamer heb hangen én ik 200 euro kwijt ben voor een loze leiding.

Mijn idee is om een klein gaatje in de meterkast te maken voor de kabel en het AP in de entree/hal op te hangen, zo dicht mogelijk richting het midden van de woonkamer.
Dan is het verschil met centraal in de woonkamer ongeveer een meter, maar scheelt het me geld en het ding in zicht.

Vraag is nu, gaan de wandjes van de hal (kalkzandsteen) dusdanig veel signaal tegenhouden dat ik hier last van ga hebben? Of zal het bereik in de hele woning nog goed zijn.

[Afbeelding]
Ik heb (nu nog) een LR in de meterkast hangen. En boven op de 1e verdieping ook 2 AP's aan de voor en achterkant. In de praktijk zit meer dan de helft van alle devices op de meterkast AP. En de controller geeft aan "98% experience" voor de meeste devices.

ik denk dat het goed gaat. Maar dat hangt ook allemaal af van overige zaken als reflectie van wifi signalen tegen andere objecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xehexehex
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-08 20:34
Hier iemand al eens Ubiquiti aangesloten op een Online/VDSL-aansluiting? Ik ben normaliter gewend de modem (ISP) op bridge modus te zetten, USG aan te sluiten en dat eigenlijk alles out of the box werkt. Ik loop met de Zyxel van Online.nl wel tegen issues aan (VMG8825-T50). Is er iets van een simpele 1,2,3 om dit werkend te krijgen? USG kan ik netjes managen, moet deze dezelfde IP-adresblok hebben als de ISP-modem? En wat met de WAN-instellingen? Zolang de WAN-poort wordt aangesloten op de ISP-modem, moet deze toch automatisch de instellingen oppakken c.q. overnemen? Idealiter wil ik dus dat de USG de DHCP is. Als ik de instellingen van de USG check lijkt deze niks door te krijgen in ieder geval.

[ Voor 6% gewijzigd door xehexehex op 24-03-2021 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:14

lier

MikroTik nerd

Ik kwam dit topic tegen, @xehexehex : [Online.nl] Zyxel modem in bridge
Zodra het modem in bridge staat, zou je je USG werkend moeten kunnen krijgen zonder iets extra's te doen. Let wel op dat alle appataruur dan op de USG aangesloten moet worden en niet meer via de Zyxel.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xehexehex
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-08 20:34
lier schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:55:
Ik kwam dit topic tegen, @xehexehex : [Online.nl] Zyxel modem in bridge
Zodra het modem in bridge staat, zou je je USG werkend moeten kunnen krijgen zonder iets extra's te doen. Let wel op dat alle appataruur dan op de USG aangesloten moet worden en niet meer via de Zyxel.
Yes, draadje gezien. Vreemd, wat mij betreft zou het ook gewoon moeten werken. Misschien ga ik zowel de Zyxel als USG eens hardresetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

oltk schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:29:
[...]

Ik heb (nu nog) een LR in de meterkast hangen. En boven op de 1e verdieping ook 2 AP's aan de voor en achterkant. In de praktijk zit meer dan de helft van alle devices op de meterkast AP. En de controller geeft aan "98% experience" voor de meeste devices.
Waarom 'nog' ?
Is de range van de LR tov de Lite dusdanig dat ik hier beter voor kan kiezen?

Wil de Wifi van de standaard kabelmodem uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:02
koekjah schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:19:
[...]

Waarom 'nog' ?

Afhankelijk van de afmetingen van je huis en verstoring op de 2.4Ghz band, ga je met een Lite prima de begane grond bedienen van je nieuwbouwhuis. 1e en eventueel 2e verdieping wordt een ander verhaal. Gewapend betonnen verdiepingsvloeren zijn funest voor je bereik in vergelijking tot een tussenwandje.

En check het aankooptopic even, daar hoort deze vraag eigenlijk thuis.

[ Voor 6% gewijzigd door loeberce op 24-03-2021 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaspijp
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Vraag is nu, gaan de wandjes van de hal (kalkzandsteen) dusdanig veel signaal tegenhouden dat ik hier last van ga hebben?

[Afbeelding]
Weet je zeker dat dit kalkzandsteen is en geen gibo blok.
Kalkzandsteen is een constructieve wand. Je kan dit ook gewoon in het designcenter van unifi bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Je hebt gelijk, dragende wanden zijn kalkzandsteen en dit is gasbeton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-10 11:37
@koekjah Kan je het AP niet in een TV-meubel leggen? Zo heb ik het hier ook met mijn AC Lite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Niet te moeilijk denken, neem aan dat je gewoon één of meerdere walloutlets in de woonkamer hebt? Plaats een AP daar gewoon, in een standaard eengezinswoning zal je nagenoeg geen problemen hebben met het ontvangst of deze nu hoog in het midden van het plafond geplaatst hebt staan of ergens (zoals bij mij) achter een gordijn verticaal aan de wand op een walloutlet. Het is imho een utopische gedachte om te denken dat in een standaard eengezinswoning een AP aan de muur of aan het plafond veel verschil zal uitmaken (en ja ik heb het zelf uitgetest in mijn eigen woning, dan kunnen al die radiation patterns wel een leuk plaatje laten zien maar in werkelijkheid scheelt het in een thuissituatie geen drol).

[ Voor 6% gewijzigd door Enforcer op 24-03-2021 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@loyske & @Enforcer, lees ook vanaf hier even mee: koekjah in "Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4"
@koekjah wil alles / zoveel mogelijk via wifi doen. Oftewel: vrijwel geen vaste aansluitingen / loze leidingen laten aanleggen. Ik had daar ook al geopperd om een In-Wall bij het TV meubel te plaatsen maar dat idee had hij al afgeschoten. De UTP aansluitingen wil hij eventueel alleen gebruiken als hij ooit naar IPTV zou overstappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 18:02:
@koekjah wil alles / zoveel mogelijk via wifi doen. Oftewel: vrijwel geen vaste aansluitingen / loze leidingen laten aanleggen.
offtopic:
Geen vaste aansluitingen? Lekker handig en toekomstbestendig zeg maargoed ieder zijn keus, ik zou zeggen 2 loze leidingen aan de voorzijde links en rechts, en 2 aan de achterzijde links en rechts, dit lijkt me redelijk standaard, niets is zo lelijk als het plaatsen van kabelgoten op je mooie dure nieuwbouw woning om een bepaalde kabel op de juiste plek te krijgen (hoeft niet eens UTP te zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Laatst online: 20:13
Mijn UDM-Pro heeft last dat die om de zoveel dagen de WAN poort van 1Gb naar 100Mbit gooit.... Heeft iemand dat ooit gezien / gehad? Kan ik de WAN poort vast instellen op 1Gb? Ik heb meerdere kabels
geprobeerd en bij allemaal komt het probleem voor, de kabels werken voor de rest prima :)

UDM-Pro heeft versie 1.9.2 draaien heb wel het idee dat het vanaf de 1.9.x is gekomen eigenlijk :(

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

HKLM_ schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:45:
Mijn UDM-Pro heeft last dat die om de zoveel dagen de WAN poort van 1Gb naar 100Mbit gooit.... Heeft iemand dat ooit gezien / gehad? Kan ik de WAN poort vast instellen op 1Gb? Ik heb meerdere kabels
geprobeerd en bij allemaal komt het probleem voor, de kabels werken voor de rest prima :)

UDM-Pro heeft versie 1.9.2 draaien heb wel het idee dat het vanaf de 1.9.x is gekomen eigenlijk :(
Ik verwacht dan eerder een brak kabel / DSL / FTTH modem wat ineens zijn poortje op 100 mbit knalt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
The Eagle schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:55:
[...]

Ik verwacht dan eerder een brak kabel / DSL / FTTH modem wat ineens zijn poortje op 100 mbit knalt.
Ja dat dacht ik eerst ook, maar waarom is het dan na het eruit halen en het erin doen van de kabel in de UDM weer opgelost?

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blaaspijp
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Mijn switch lite mini zet na enige tijd mijn PS4 terug op 100mb, maar als ik de PS4 weer opstart komt deze terug op 1gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:03
HKLM_ schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:01:
[...]

Ja dat dacht ik eerst ook, maar waarom is het dan na het eruit halen en het erin doen van de kabel in de UDM weer opgelost?
Waarschijnlijk heeft die op 1gbit/s teveel errors/package losts en schakelt die na een tijdje terug naar 100mb/s.

Dit is standaard gedrag van een slechte kabel.

Heb je de kabel al eens gewisseld?

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

RobertMe schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 18:02:
@loyske & @Enforcer, lees ook vanaf hier even mee: koekjah in "Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4"
@koekjah wil alles / zoveel mogelijk via wifi doen. Oftewel: vrijwel geen vaste aansluitingen / loze leidingen laten aanleggen. Ik had daar ook al geopperd om een In-Wall bij het TV meubel te plaatsen maar dat idee had hij al afgeschoten. De UTP aansluitingen wil hij eventueel alleen gebruiken als hij ooit naar IPTV zou overstappen.
Ik ga bijna denken dat je persoonlijk benadeeld wordt door mijn keuze, gezien de krachttermen die je gebruikt. Afgeschoten is wat jij er van maakt, op mijn wedervraag heb je namelijk niet geantwoord mbt het bereik van de in-wall. Kijk ik daarna wel of ik hem afschiet ;)

En ja, ik kan alle ruimtes volplempen met loze leidingen maar ik geef dat geld liever uit aan iets anders gezien het gebruik wat ik er van heb.
Op dit moment heb ik in iedere ruimte reeds een extra loze leiding voorzien voor UTP en/of COAX. Daarnaast wil ik een stabiel wifi netwerk via 2 AP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
DutchKel schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:14:
[...]

Waarschijnlijk heeft die op 1gbit/s teveel errors/package losts en schakelt die na een tijdje terug naar 100mb/s.

Dit is standaard gedrag van een slechte kabel.

Heb je de kabel al eens gewisseld?
Zeker ik heb 4 verschillende kabels geprobeerd (goede kabels niet zelf gemaakt ofzo) komt bij alle vier voor.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!
koekjah schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:15:
[...]

Ik ga bijna denken dat je persoonlijk benadeeld wordt door mijn keuze, gezien de krachttermen die je gebruikt. Afgeschoten is wat jij er van maakt, op mijn wedervraag heb je namelijk niet geantwoord mbt het bereik van de in-wall. Kijk ik daarna wel of ik hem afschiet ;)

En ja, ik kan alle ruimtes volplempen met loze leidingen maar ik geef dat geld liever uit aan iets anders gezien het gebruik wat ik er van heb.
Op dit moment heb ik in iedere ruimte reeds een extra loze leiding voorzien voor UTP en/of COAX. Daarnaast wil ik een stabiel wifi netwerk via 2 AP's.
IIRC had je in het andere topic niet het plaatje van hier geplaatst, dus dan is goed inhoudelijk reageren op plaatsing / bereik nogal lastig. Daarnaast heb je nu ook nog geen afmetingen, noch indeling, gepost. Als je dus een AP bij het TV meubel zou plaatsen moeten we natuurlijk ook weten waar dat TV meubel zal komen ;)

Daarnaast maakmr alvast de vraag, waar je de trap hebt ingetekend, is dat ook "een dicht hok"? Of is het een open trap? Want als er een muurtje omheen staat heeft dat uiteraard ook nogal invloed op het mogelijke bereik.

In ieder geval wat algemene opmerkingen:
Wifi kan ook iets met "reflectie" van signalen op muren. Dus potentieel dat dat je helpt om om de de hal heen te komen.
En v.w.b. loze leidingen, als je vasthoudt aan één loze leiding voor UTP & COAX, je kunt natuurlijk ook even vragen of ze vanuit één leiding even 10 of 15cm ernaast ook een doosje willen plaatsen met 10cm pijp ertussen. Vanuit de meterkast trek je dan UTP & COAX naar de woonkamer, en een van beide trek je vanuit het eerste doosje even door naar de tweede. Ik kan me ook niet indenken dat dat extra inbouwdoosje, 10cm pijp en een extra gat en sleuf maken ook €200 kost. Dan heb je en de kostenbesparing op de loze leiding en wel twee losse doosjes zodat je de IW los kunt plaatsen. En met een beetje geluk kun je zelfs 2x UTP + 1x COAX door een pijpje krijgen, maar daar durf ik geen uitspraken over te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
HKLM_ schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:01:
[...]

Na het insteken zal er een nieuwe auto-negotiate van de snelheid zijn waarbij die wel op 1Gbit/s uit komt? Vraag blijft dan uiteraard wel aan welke kant het probleem zit. Wellicht een leuk experimentje is een domme switch ertussen plaatsen? Gaat de UDMP dan weer naar 100Mbit/s zit het probleem aan die kant, gaat die aan de modem kant naar 100Mbit/s bevindt het probleem zich aan die kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
RobertMe schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:46:
[...]

Na het insteken zal er een nieuwe auto-negotiate van de snelheid zijn waarbij die wel op 1Gbit/s uit komt? Vraag blijft dan uiteraard wel aan welke kant het probleem zit. Wellicht een leuk experimentje is een domme switch ertussen plaatsen? Gaat de UDMP dan weer naar 100Mbit/s zit het probleem aan die kant, gaat die aan de modem kant naar 100Mbit/s bevindt het probleem zich aan die kant.
Ik heb net de UDM een reboot gegeven eens kijken hoelang die het nu volhoudt. Je dome switch experiment is wel een goede die kan ik daarna wel eens proberen :)

Ik verdenk wel de UDM omdat ik laatst die wazige crash had en de screensaver heeft ook een eigen wil :P
Eventueel een factory reset in het weekend overweeg ik ook nog...

[ Voor 11% gewijzigd door HKLM_ op 24-03-2021 20:52 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

RobertMe schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:44:
[...]

IIRC had je in het andere topic niet het plaatje van hier geplaatst, dus dan is goed inhoudelijk reageren op plaatsing / bereik nogal lastig. Daarnaast heb je nu ook nog geen afmetingen, noch indeling, gepost. Als je dus een AP bij het TV meubel zou plaatsen moeten we natuurlijk ook weten waar dat TV meubel zal komen ;)

Daarnaast maakmr alvast de vraag, waar je de trap hebt ingetekend, is dat ook "een dicht hok"? Of is het een open trap? Want als er een muurtje omheen staat heeft dat uiteraard ook nogal invloed op het mogelijke bereik.

In ieder geval wat algemene opmerkingen:
Wifi kan ook iets met "reflectie" van signalen op muren. Dus potentieel dat dat je helpt om om de de hal heen te komen.
En v.w.b. loze leidingen, als je vasthoudt aan één loze leiding voor UTP & COAX, je kunt natuurlijk ook even vragen of ze vanuit één leiding even 10 of 15cm ernaast ook een doosje willen plaatsen met 10cm pijp ertussen. Vanuit de meterkast trek je dan UTP & COAX naar de woonkamer, en een van beide trek je vanuit het eerste doosje even door naar de tweede. Ik kan me ook niet indenken dat dat extra inbouwdoosje, 10cm pijp en een extra gat en sleuf maken ook €200 kost. Dan heb je en de kostenbesparing op de loze leiding en wel twee losse doosjes zodat je de IW los kunt plaatsen. En met een beetje geluk kun je zelfs 2x UTP + 1x COAX door een pijpje krijgen, maar daar durf ik geen uitspraken over te doen.
Dat klopt! Woning is 12 meter lang en 6 meter breed. Televisie komt aan de voorzijde van de woning aan de kant van de trapkast, die trapkast is net als de entree helemaal afgesloten met een deur/gibo. Het InWall AP komt dus wel in een hoek, waardoor ik bang ben voor slecht bereik aan de achterkant. Als ik daarvoor 2x een In Wall moet plaatsen, doe ik het liever met één centrale aan het plafond was mijn idee.

Je tip mbt een doosje er naast leggen is een goeie, ga ik dan wel zelf doen want de aannemer rekent hier gewoon 200 euro voor. Een extra schroef kost je nog geld, vandaar dat ik het liever in andere zaken stop. Zijn nog zoveel 'extra's ' die erbij komen.

Overigens staat hetzelfde plaatje in dat andere topic ook hoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:44:
[...]
Ik kan me ook niet indenken dat dat extra inbouwdoosje, 10cm pijp en een extra gat en sleuf maken ook €200 kost.
Je hebt duidelijk een veel te rooskleurig beeld van aannemers/projectontwikkelaars :D

Huis hier is gebouwd als CPO waardoor je zonder projectontwikkelaar werkt en zelfs dan betaalde ik nog 40 euro per loze leiding aan de aannemer (want tekenen, materiaal, arbeid). Vanwege de relatief lage prijzen hier overigens wel in elke ruimte loze leiding(en) en ook in de plafonds en bevalt top dus wat dat betreft kan ik het echt aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
koekjah schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:19:
[...]

Waarom 'nog' ?

Ik overweeg een UDM die ik in de woonkamer ga zetten, 3 meter van de meterkast af. Dat is wat overkill. De AP in de meterkast verhuist dan naar zolder :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

HKLM_ schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:16:
[...]

Zeker ik heb 4 verschillende kabels geprobeerd (goede kabels niet zelf gemaakt ofzo) komt bij alle vier voor.
Mijn ervaring: ik heb/had hier een aantal patchkabels van 50cm, volledig gemaakt in fabriek, die allemaal exact dit veroorzaakten (drop van 1Gb naar 100Mb)... Gelukkig allemaal in dezelfde unieke kleur voor hier, dus dat was makkelijk uitsorteren voor het vuilnis

Nu een zelfgeknepen (goede) kabel ertussen en sindsdien geen problemen meer...

Dus: ga er niet van uit dat de kabel correct is, ook al is het 'uit de fabriek'. Slechte kabel blijft nu eenmaal slechte kabel, ongeacht hoe die afgemonteerd wordt...

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr3000
  • Laatst online: 07-10 09:43
Ik ben al een tijdje behoorlijk aan het lezen. en kom er nog niet uit.
Ter voorbereiden van ons nieuwe huis al wat spulletjes aangekocht. Idee is als volgt.

- UDM Pro ook ivm poe camera's buitenshuis.
- 10GBE switch als basis voor NAS voor media gebruik met 2 10gbe aansluitingen 1 naar kantoor en 1 naar kantoortje beneden in de huiskamer voor snel wegpompen van media backups (4k video en foto materiaal)
- Unifi 6 LR access points. 1 voor beneden, 1 voor 1e etage op zolder unifi HD die ik nog heb.

Nu de vraag, ik heb glasvezel KPN 500/500.
1. Kan ik alles inmiddels al op de UDM Pro configureren (kortom heb ik geen kpn router meer nodig)?
2. Moet ik KPN modem gebruiken voor IPTV (wat is dan slim een eigen subnet gebruiken ofzo?
3. Is het dan verstandig om de upgrade naar fritzbox te maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• captain007
mr3000 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:41:
1. Kan ik alles inmiddels al op de UDM Pro configureren (kortom heb ik geen kpn router meer nodig)?
Volgens mij is routed IPTV en UDM Pro nog steeds een no-go ivm ontbreken van IGMP-Proxy support (en staat ook totaal niet op de prio list bij ze).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
mr3000 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:41:
Ik ben al een tijdje behoorlijk aan het lezen. en kom er nog niet uit.
Ter voorbereiden van ons nieuwe huis al wat spulletjes aangekocht. Idee is als volgt.

- UDM Pro ook ivm poe camera's buitenshuis.
- 10GBE switch als basis voor NAS voor media gebruik met 2 10gbe aansluitingen 1 naar kantoor en 1 naar kantoortje beneden in de huiskamer voor snel wegpompen van media backups (4k video en foto materiaal)
- Unifi 6 LR access points. 1 voor beneden, 1 voor 1e etage op zolder unifi HD die ik nog heb.
POE heb je dan nog steeds poe injectors voor nodig. Tenzij je de XOE 6 port neemt die kan 10GB ondersteunen en POE. Die dan via DAC naar de UDM pro zou kunnen.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr3000
captain007 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:07:
[...]

Volgens mij is routed IPTV en UDM Pro nog steeds een no-go ivm ontbreken van IGMP-Proxy support (en staat ook totaal niet op de prio list bij ze).
Was ik na al het nalezen al bang voor.
Dan is de vraag. UDM pro alleen gebruiken als switch en recorder voor protect. of UDM alles laten regelen en het modem alleen iptv. en dan is weer de vraag, is het dan slimmer om voor de fritzbox te gaan zodat je meer instellingen hebt.
Gizzy schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:10:
[...]

POE heb je dan nog steeds poe injectors voor nodig. Tenzij je de XOE 6 port neemt die kan 10GB ondersteunen en POE. Die dan via DAC naar de UDM pro zou kunnen.
Huh UDM pro kan toch gewoon die cameras direct voeden. dat is toch echt de hele functie van dat ding. Recorden en voeden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• captain007
mr3000 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:13:
Huh UDM pro kan toch gewoon die cameras direct voeden. dat is toch echt de hele functie van dat ding. Recorden en voeden.
Nee PoE doet ie ook niet. Dus alleen met een losse switch heb je er profijt van. Die wil je sowieso al hebben omdat de throughput van het backplane ook niet alles is ten opzichte van een losse switch. Voor mij is het oa de reden geweest om het apparaat voorlopig niet aan te schaffen.

[ Voor 8% gewijzigd door captain007 op 25-03-2021 10:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
@captain007 Ik vermoed dat ze bij Ubiquiti de switchpoorten in de UDM pro zuiver bedoeld hebben als poorten om een Distribution Layer in een netwerk te kunnen vormen. Vanuit dat oogpunt bekeken is het wel logisch om de PoE+ functionaliteit niet in dat apparaat te integreren.

Het UDM Pro apparaat heeft dus de 'Core' en 'Distribution' Layers om af te handelen maar NIET de Access Layer (ook wel Edge layer genoemd).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KSRBra80XC9yI04yqvU7fbmxOLk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lffn9UQ6jwzynJaAVIxeIS7x.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door Will_M op 25-03-2021 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:25

nexhil

BAM!

mr3000 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:13:
[...]

[...]

Nope geen POE op de UDMP. Dat zou hier wat stekkers in de meterkast hebben gescheeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr3000
Ok dan komt er gewoon nog een POE switch bij. UDM product valt mij zodoende wel ernstig tegen.
Ben alleen nog benieuwd wat de beste approach gaat zijn, ik zie al allerlei conflicten voor me in 2 apparaten die hetzelfde willen doen.

Ik denk dat je de UDM zoveel mogelijk dingen wil laten regelen toch zoals DHCP e.d.?
De media boxen direct op het modem lijkt me dan prima.

[ Voor 60% gewijzigd door mr3000 op 25-03-2021 10:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• captain007
Will_M schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:31:
@captain007 Ik vermoed dat ze bij Ubiquiti de switchpoorten in de UDM pro zuiver bedoeld hebben als poorten om een Distribution Layer in een netwerk te kunnen vormen. Vanuit dat oogpunt bekeken is het wel logisch om de PoE+ functionaliteit niet in dat apparaat te integreren.
Ik snap de keuze op zich wel. Nu hebben ze sowieso altijd wel de filosofie gehad om voor ieder doel separate apparaten aan te bieden. Alleen ik snap wel het sentiment onder gebruikers die denken met UDM Pro een all-in-one oplossing in huis te halen wat het niet is. Ik zie het als een veredelde cloud key plus met een USG achtig apparaat geïntegreerd met nog wat extra poorten erop. Alleen laat de software het dan nog na om ook alle use cases van de USG te kunnen afdekken.
mr3000 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:38:
Ok dan komt er gewoon nog een POE switch bij. UDM product valt mij zodoende wel ernstig tegen.
Ben alleen nog benieuwd wat de beste approach gaat zijn, ik zie al allerlei conflicten voor me in 2 apparaten die hetzelfde willen doen.
Ik heb recent bij het inrichten van het netwerk in mijn nieuwe huis hetzelfde dilemma gehad. Alleen had ik nog een USG dus heb daarom gekozen voor een Cloud Key Gen2 Plus met rackmount om een NVR voor de camera's te hebben. Kwam nog bij dat een UDM Pro bij mij in het rack fysiek heel krap ging passen in de al ondiepe meterkast dus dat was reden twee om het nu niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr3000
captain007 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:59:
[...]

Ik snap de keuze op zich wel. Nu hebben ze sowieso altijd wel de filosofie gehad om voor ieder doel separate apparaten aan te bieden. Alleen ik snap wel het sentiment onder gebruikers die denken met UDM Pro een all-in-one oplossing in huis te halen wat het niet is. Ik zie het als een veredelde cloud key plus met een USG achtig apparaat geïntegreerd met nog wat extra poorten erop. Alleen laat de software het dan nog na om ook alle use cases van de USG te kunnen afdekken.

[...]

Ik heb recent bij het inrichten van het netwerk in mijn nieuwe huis hetzelfde dilemma gehad. Alleen had ik nog een USG dus heb daarom gekozen voor een Cloud Key Gen2 Plus met rackmount om een NVR voor de camera's te hebben. Kwam nog bij dat een UDM Pro bij mij in het rack fysiek heel krap ging passen in de al ondiepe meterkast dus dat was reden twee om het nu niet te doen.
Haha ondiepe meterkast. dat is ook nog een issue hier. Maar dat is een probleem voor later ;-) kan hem ook verticaal monteren. Moet even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gizzy schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:10:
[...]

De Pro PoE modellen hebben ook SFP+ voor 10Gbit/s en PoE support. Maar dan praat je wel over een flink prijskaartje. (€800+ uit mijn hoofd voor 24 poorten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Even vraagje hier, wat zouden jullie doen?

UAP AC M Pro voor buiten of de FlexHD?
Gaat vnl om bereik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizzy
RobertMe schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:50:
[...]

De Pro PoE modellen hebben ook SFP+ voor 10Gbit/s en PoE support. Maar dan praat je wel over een flink prijskaartje. (€800+ uit mijn hoofd voor 24 poorten).
Klopt maar dan heb je maar 2maal 10GB, ik ging ervanuit dat de gebruiker wat meer POE poorten zou willen en POE nodig had op die 10GB poorten wellicht. De UDM pro biedt ook 1 keer 10GB lan via sfp goed om door te lussen naar de POE XG6 10GB switch anders win je nog geen poort als je de 24port pro neemt met poe houd je maar 1 10GB port over vanwege het doorlossen van 10gb met je udm pro mocht je dat willen.
Prijskaart van de 24port poe pro is overigens om en nabij de 700euries in de uni eu shop.

Wellicht vloeken in de kerk hier, maar als je alles in een wilt en 10GB kan je ook bij qnap kijken. Ben zelf over gegaan naar de QGD-1602p, die kan routeren, NAS functies, recording (alleen niet unifi video) en POE. Is samen wat goedkoper dan alles apart en neemt minder plaats in en is ondiep. Heb er zelf de 4bay 19inch uitbreiding bij voor opslag, maar met 1x5TB en 1x1.92TB SSD intern in de 2,5inch bays kom je ook al een heel eind.

Je unifi access points kan je nog steeds managen via unifi controller die je dan ook weer op de qgd kan laten draaien in de NAS omgeving.

offtopic
Review komt later nog op tweakers als ik naast de nas functie de switch functie ook volledig heb ingericht. Nu nog wachten op mijn meterkast make-over voor dat ik mijn rack kan plaatsen.

[ Voor 33% gewijzigd door Gizzy op 26-03-2021 16:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:56

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Will_M schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:31:

Het UDM Pro apparaat heeft dus de 'Core' en 'Distribution' Layers om af te handelen maar NIET de Access Layer (ook wel Edge layer genoemd).

[Afbeelding]
Niet consequent de hopjes over de kabeltjes gebruikt ;) Mijn OCD is aan het flippen :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
Tylen schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:59:
[...]

Niet consequent de hopjes over de kabeltjes gebruikt ;) Mijn OCD is aan het flippen :P
Dat krijg je als je even snel een plaatje 'leent' op 't grote boze Interweb :o :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
tcviper schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:55:
Even vraagje hier, wat zouden jullie doen?

UAP AC M Pro voor buiten of de FlexHD?
Gaat vnl om bereik.
https://help.ui.com/hc/en...ntenna-Radiation-Patterns

Als ik die grafieken lees lijkt de flex krachtiger, wat mij op zich vreemd lijkt, gezien de marketing praat rondom de m pro. maar kijk ff naar de grafieken zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

roeleboel schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 22:24:
[...]

Mijn ervaring: ik heb/had hier een aantal patchkabels van 50cm, volledig gemaakt in fabriek, die allemaal exact dit veroorzaakten (drop van 1Gb naar 100Mb)... Gelukkig allemaal in dezelfde unieke kleur voor hier, dus dat was makkelijk uitsorteren voor het vuilnis

Nu een zelfgeknepen (goede) kabel ertussen en sindsdien geen problemen meer...

Dus: ga er niet van uit dat de kabel correct is, ook al is het 'uit de fabriek'. Slechte kabel blijft nu eenmaal slechte kabel, ongeacht hoe die afgemonteerd wordt...
Welke fabriek was dat?
Standaard allekabels.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Gizzy schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:05:
[...]

https://help.ui.com/hc/en...ntenna-Radiation-Patterns

Als ik die grafieken lees lijkt de flex krachtiger, wat mij op zich vreemd lijkt, gezien de marketing praat rondom de m pro. maar kijk ff naar de grafieken zou ik zeggen.
Ja dat zag ik dus ook al, vandaag mijn twijfel. Hoor inderdaad dat M Pro heel goed is, maar antenne patroon ziet veel sterker uit van FlexHD.

Denk dat ik voor de M Pro ga, vind dat toch beter.

[ Voor 4% gewijzigd door tcviper op 25-03-2021 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Typhone schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:05:
[...]

Welke fabriek was dat?
Standaard allekabels.nl?
Daar heb ik helaas geen enkel idee meer van: in de loop der jaren heb ik zoveel kabels op zoveel plaatsen gekocht... Als je een paar keer renoveert heb je iedere keer weer een hele lading nieuwe nodig omdat vanalles op een andere plek komt etc
Ze waren 50cm en geel, verder raak ik niet meer... En vermits ze weggesmeten zijn kan ik ook niet meer op de kabel zelf kijken natuurlijk :)

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

roeleboel schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:09:
[...]

Daar heb ik helaas geen enkel idee meer van: in de loop der jaren heb ik zoveel kabels op zoveel plaatsen gekocht... Als je een paar keer renoveert heb je iedere keer weer een hele lading nieuwe nodig omdat vanalles op een andere plek komt etc
Ze waren 50cm en geel, verder raak ik niet meer... En vermits ze weggesmeten zijn kan ik ook niet meer op de kabel zelf kijken natuurlijk :)
Mocht je ooit nog meerdere maten kleine goede kabels nodig hebben -> www.fs.com
Ben ook al eens een dag of 2 bezig geweest om een 100mbit verbinding gefixed te krijgen en dat bleek ook aan een batch kabels te liggen. Maar de kans dat je een nieuwe kabel ergens indoet en vervolgens weer een nieuwe en daarna nog steeds denkt dat het aan de kabel ligt is uitermate klein ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:33
Ik heb gisteren mijn USG, Linksys LGS116P unmanaged swich en Cloud Key v2 vervangen voor een UDM Pro en US-24-250W. Hierop zitten een paar U6-LR en U6-Lite access points. Alles leek perfect te werken na omzetten maar ik krijg klachten van mijn huisgenoten dat ze op hun smartphone geen YouTube content kunnen bekijken en dat Snapchat foutmeldingen geeft. Als ze wifi uitzetten op 4G overschakelen, dan werkt het wel. Via mijn Windows 10 laptop (via wifi) kan ik prima YouTube bekijken.

Threat Management - Protetction mode staat Disabled.
Deep Packet Inspection - Uit

Ik gebruik Open DNS (208.67.222.222 en 208.67.220.220) als DNS resolver, dit staat ingesteld in de WAN instellingen en ook nog eens in de netwerk instellingen van ieder access point.

Heeft iemand een suggestie waar ik moet zoeken om dit op te lossen?

[ Voor 14% gewijzigd door robertwebbe op 25-03-2021 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hemingr
Na een en ander aanklooien zit ik met een probleem.

Ik heb een Cloud Key Gen2 Plus gekocht. Ik wil de oude controller overzetten met de site migration wizard.

Cool, moet geen probleem zijn. Helaas hebben de luitjes van Unifi de "import site" functie uit de Cloud Key software gesloopt.

Heeft iemand enig idee hoe ik alles makkelijk kan overzetten? ALles resetten en opnieuw beginnen is geen optie, aangezien Unifi in hun wijsheid heeft besloten dat je een internet verbinding nodig hebt om een cloud key te installeren, en dat kan ik niet instellen zonder dat de controller draait.

Edit: opgelost, backup restore werkte ook.

[ Voor 196% gewijzigd door Hemingr op 26-03-2021 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:45
robertwebbe schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:25:
Ik heb gisteren mijn USG, Linksys LGS116P unmanaged swich en Cloud Key v2 vervangen voor een UDM Pro en US-24-250W. Hierop zitten een paar U6-LR en U6-Lite access points. Alles leek perfect te werken na omzetten maar ik krijg klachten van mijn huisgenoten dat ze op hun smartphone geen YouTube content kunnen bekijken en dat Snapchat foutmeldingen geeft. Als ze wifi uitzetten op 4G overschakelen, dan werkt het wel. Via mijn Windows 10 laptop (via wifi) kan ik prima YouTube bekijken.

Threat Management - Protetction mode staat Disabled.
Deep Packet Inspection - Uit

Ik gebruik Open DNS (208.67.222.222 en 208.67.220.220) als DNS resolver, dit staat ingesteld in de WAN instellingen en ook nog eens in de netwerk instellingen van ieder access point.

Heeft iemand een suggestie waar ik moet zoeken om dit op te lossen?
Check het UniFi forum: community.ui.com. Op basis van wat ik daar lees zou ik zeggen: check of PMF bij je Wifi instellingen op "optional" staat of zelfs "uit".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:33
@souris Ik had al zitten zoeken op het Unifi forum, daar vond ik helaas geen oplossing.

PMF staat uit in de wifi instellingen.

Inmiddels ben ik wel een stapje verder. De Windows 10 laptop waarmee ik testte is mijn werklaptop. Deze wordt beheerd door de IT afdeling en al het internetverkeer gaat via Zscaler.
Op mijn privé MacBook kon ik ook niet op -www.youtube.com- komen. Echter toen ik op -youtu.be- ging kijken, kreeg ik een melding over een ongeldig certificaat. Als ik in de detail kijk zie ik dat het om een Cisco Umbrella certificaat gaat en dat is wat OpenDNS gebruikt. Blijkbaar dus toch de DNS. Ik ga zo even van DNS wisselen en kijken of het probleem verholpen is.

Edit: En het probleem is inderdaad opgelost door het IP's van OpenDNS te wijzigen naar die van UUnet. :)
Voorheen werkte OpenDNS prima voor mij maar nu Cisco het heeft overgenomen en een commericiele dienst heeft toegevoegd (Umbrella), voldoet het niet meer voor mij.

[ Voor 19% gewijzigd door robertwebbe op 25-03-2021 15:36 ]

Pagina: 1 ... 103 ... 328 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.