[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 101 ... 328 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • +1 Henk 'm!
oltk schreef op zondag 14 maart 2021 @ 15:31:
Ik heb net even gekeken naar mijn kabels. Ik heb nog een metertje of 20 / 30 liggen zelfs. Het is een stugge kern met koper (zo te zien). Dus :9

En bizar om te zien hoeveel soorten kabels er aangeboden worden. Over bomen en bos gesproken! Als je de aluminium kernen eruit filtert krijg je behoorlijke verschillen (en dit zijn niet eens de grootst verschillende, deze stonden op mijn lijst "mogelijk te kopen"):

https://www.onlinekabelsh...nstallatiekabel-100-meter
of
https://www.netwerkkabel....l-stug-100m-koper-ha.html

Met name die laatste!! 1000 Mhz. Alleen veeeel te dik om door mijn leidingen heen te kunnen proppen -O-
Neem gewoon effe hier een kijkje : Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4
Met wat gericht zoeken weet je al gauw precies wat je wel of juist niet moet kopen/combineren/gebruiken en komt het allemaal wel goed! d:)b ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:51

Maximus

There is no substitute

Na veel lezen in dit topic (interessant, dank daarvoor!) vandaag een Unifi Dream Machine gekocht met een AP-Pro voor op zolder. Ben heel benieuwd, ga in het oude huis alleen de DM gebruiken, de AP komt in het nieuwe huis.

Zal voor nu de routing functie vervangen van mijn Ziggo modem. Daarom vast en zeker een sprong voorwaarts.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waarom is iedereen zo hot met die UDM of UDM pro? Ik zie vrij veel mensen het kopen, maar is het echt een super ding? Kan het docker draaien voor andere nextgen zaken zoals pihole etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veenbrandt
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08-10 14:46
Vorkie schreef op zondag 14 maart 2021 @ 16:00:
Waarom is iedereen zo hot met die UDM of UDM pro? Ik zie vrij veel mensen het kopen, maar is het echt een super ding? Kan het docker draaien voor andere nextgen zaken zoals pihole etc?
Het eco systeem vind ik zeer veelbelovend, maar je moet wel veel geduld hebben. De software heeft de nodige bugs.

Om een voorbeeld te noemen. Ik had eerst de UDM Pro achter de NTU zitten, maar omdat die niet stabiel werkte heb ik de UDM achter de router van de provider gezet. Netwerkinstellingen stonden op DHCP, opnieuw opgestart maar de UDM bleeft het oude IP adres houden 8)7. Vervolgens maar een factory reset gegeven en toen werkte de UDM wel netjes achter de router.

Zo heb ik wel vaker een factory reset gedaan om zaken werkend te krijgen. Het gevoel is dat ik een golden path (in andere woorden in 1 keer goed) moet bewandelen en dan er met de tengels vanaf blijven ;) .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:25
Maximus schreef op zondag 14 maart 2021 @ 15:55:
Na veel lezen in dit topic (interessant, dank daarvoor!) vandaag een Unifi Dream Machine gekocht met een AP-Pro voor op zolder. Ben heel benieuwd, ga in het oude huis alleen de DM gebruiken, de AP komt in het nieuwe huis.

Zal voor nu de routing functie vervangen van mijn Ziggo modem. Daarom vast en zeker een sprong voorwaarts.
Dan heb je wss niet voldoende gelezen mbt udm base en pro, je zult hier dan nog wel regelmatig terug komen. :Y
Ik zoek nog steeds een geschikte vervanger voor mijn usg3p, maar die 2 wordt het hem nog steeds niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 05:51

Maximus

There is no substitute

Veenbrandt schreef op zondag 14 maart 2021 @ 16:22:
[...]

Het eco systeem vind ik zeer veelbelovend, maar je moet wel veel geduld hebben. De software heeft de nodige bugs.

Om een voorbeeld te noemen. Ik had eerst de UDM Pro achter de NTU zitten, maar omdat die niet stabiel werkte heb ik de UDM achter de router van de provider gezet. Netwerkinstellingen stonden op DHCP, opnieuw opgestart maar de UDM bleeft het oude IP adres houden 8)7. Vervolgens maar een factory reset gegeven en toen werkte de UDM wel netjes achter de router.

Zo heb ik wel vaker een factory reset gedaan om zaken werkend te krijgen. Het gevoel is dat ik een golden path (in andere woorden in 1 keer goed) moet bewandelen en dan er met de tengels vanaf blijven ;) .
Ga het proberen. Als het niet bevalt, dan niet. Maar zijn genoeg succes verhalen. Gewoon rustig bekijken en passend maken.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 17:52
SneezyThunder91 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 12:09:

Misschien kan iemand van jullie ervaringen uitwisselen tussen het bereik (WiFi 5) van de AC-LR en de nieuwe U6-Lite.

De AC-LR is wat gevoeliger voor clients op grote afstand. Nu kan je kijken naar de U6-LR maar die is voor gewoon thuisgebruik niet interessant voor mij. Te weinig devices daarvoor en een heel ander prijsplaatje.

Kortom heeft het voor het bereik zin om de 1 of 2 van die AC-LR's te vervangen door een U6-lite? Haal je daar een beter bereik mee?
Heb diverse soorten en smaken Unifi AP's bij klanten draaien waaronder ook AC-LR en recentelijk thuis mijn eigen AC-Lites vervangen door U6-LR. Het bereik van de U6-LR is echt erg goed tot nog toe in testen. Het is niet alleen zendvermogen dat hoger is maar vooral ook de gain op de antennes.

Ik ga er van uit dat je nu -LR types hebt draaien juist vanwege de hogere gevoeligheid, dan is het niet logisch om naar non-LR modellen te switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneezyThunder91
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 18:46
lazybones schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:03:
[...]

Heb diverse soorten en smaken Unifi AP's bij klanten draaien waaronder ook AC-LR en recentelijk thuis mijn eigen AC-Lites vervangen door U6-LR. Het bereik van de U6-LR is echt erg goed tot nog toe in testen. Het is niet alleen zendvermogen dat hoger is maar vooral ook de gain op de antennes.

Ik ga er van uit dat je nu -LR types hebt draaien juist vanwege de hogere gevoeligheid, dan is het niet logisch om naar non-LR modellen te switchen.
Klopt gedeeltelijk. De gewone LR kost ongeveer 92 euro en de U6-LR ruim het dubbele. En de de U6-LR is met name geschikt voor High Density omgevingen. Ja het is een heel mooi AP op dit moment maar of ik het nodig heb.

Even de specs erbij:

AC-LR:

Antenna Gain

2.4 GHz: 3 dBi
5 GHz: 3 dBi

Max.TX Power:
2.4 GHz: 24 dBm
5 GHz: 22 dBm

U6-Lite:

Antenna Gain
2.4GHz 2.8 dBi
5GHz 3 dBi

Max. TX Power:
2.4GHz 23 dBm
5GHz 23 dBm

Ik ben dus op zoek of de U6 al kan voldoen voor mij. Bovendien is de U6-LR achterlijk groot wat ik voor thuis gewoon niet mooi vindt. Het is echt een bakbeest.

[ Voor 7% gewijzigd door SneezyThunder91 op 14-03-2021 17:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Vorkie schreef op zondag 14 maart 2021 @ 16:00:
Had mijn USG Pro 4 verkocht en een UDM Pro gekocht. In het begin dacht ik echt een miskoop te hebben. Veel lawaai, geen json config support meer en veel kinderziektes.

Nu een tijd later ben ik enorm blij. Ik draai dockers (incl PiHole of Adguard), vang alle DNS verkeer op, de UDM Pro stil gekregen en verbruikt minder stroom. Als kers op de taart doet ie ook nog video recording voor al mijn camera's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Laatst online: 10-10 16:03
renedis schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:15:
[...]

Had mijn USG Pro 4 verkocht en een UDM Pro gekocht. In het begin dacht ik echt een miskoop te hebben. Veel lawaai, geen json config support meer en veel kinderziektes.

Nu een tijd later ben ik enorm blij. Ik draai dockers (incl PiHole of Adguard), vang alle DNS verkeer op, de UDM Pro stil gekregen en verbruikt minder stroom. Als kers op de taart doet ie ook nog video recording voor al mijn camera's!
Hoe heb je het met de dockers voor elkaar gekregen? Ik zoek nog steeds hoe ik dat voor elkaar kan krijgen. Vooral de persistent data folder kwam ik niet uit.

Ik zou graag een pihole erop willen draaien.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• renedis
DutchKel schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:23:
[...]

Hoe heb je het met de dockers voor elkaar gekregen? Ik zoek nog steeds hoe ik dat voor elkaar kan krijgen. Vooral de persistent data folder kwam ik niet uit.

Ik zou graag een pihole erop willen draaien.
https://github.com/boostchicken/udm-utilities

on-boot-script *O*

Draait bij mij op 1.9.0 firmware. Maar ook werkend gehad op 1.8.5 en 1.8.6.

Je kan er overigens nog meer dockers mee draaien. Ik draai onder andere ook netdata en glances in een apart VLAN. In theorie zou elke docker- (ARM)image moeten kunnen werken. Enkel portainer kreeg ik niet aan de praat omdat ik niet weet waar de SOCK draait.

[ Voor 5% gewijzigd door renedis op 14-03-2021 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 17:52
SneezyThunder91 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:13:
[...]

Klopt gedeeltelijk. De gewone LR kost ongeveer 92 euro en de U6-LR ruim het dubbele. En de de U6-LR is met name geschikt voor High Density omgevingen. Ja het is een heel mooi AP op dit moment maar of ik het nodig heb.

Even de specs erbij:

AC-LR:

Antenna Gain

2.4 GHz: 3 dBi
5 GHz: 3 dBi

Max.TX Power:
2.4 GHz: 24 dBm
5 GHz: 22 dBm

U6-Lite:

Antenna Gain
2.4GHz 2.8 dBi
5GHz 3 dBi

Max. TX Power:
2.4GHz 23 dBm
5GHz 23 dBm

Ik ben dus op zoek of de U6 al kan voldoen voor mij. Bovendien is de U6-LR achterlijk groot wat ik voor thuis gewoon niet mooi vindt. Het is echt een bakbeest.
De U6-LR is inderdaad nogal fors ja . . . de U6-Lite lijkt wel aardig vergelijkbaar met de AC-LR is alleen wat langzamer op de 2.4GHz band. Alternatief zou nog de nanoHD kunnen zijn: zelfde formfactor als de Lite maar hogere snelheid en bereik op de 5GHz band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-10 13:34

Mr-D.

interpunctie? no hero here

Behoorlijk Leek schreef op zondag 14 maart 2021 @ 12:38:
[...]

Die kom ik ook in classic settings niet meer tegen. Na mijn zoektochten is de conclusie dat het verdwenen is en enkel nog beschikbaar in new settings.
zeroday schreef op zondag 14 maart 2021 @ 14:21:
[...]

Fijn. Ligt het niet meer aan mij ;)
zie hier
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s3srm9ifhrstElgyMB6jsEai4Fg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7Fp2RZtCb592GiEpvkw48W2l.png?f=user_large

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:31
Dockers op de udmp. Ding staat nog in de doos hier, maar jullie maken het iedere dag weer spannender :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
renedis schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:28:
[...]

on-boot-script *O*

Je kan er overigens nog meer dockers mee draaien. Ik draai onder andere ook netdata en glances in een apart VLAN. In theorie zou elke docker- (ARM)image moeten kunnen werken. Enkel portainer kreeg ik niet aan de praat omdat ik niet weet waar de SOCK draait.
Top dank je wel voor deze informatie! Deze kende ik nog niet.

Maar je moet dus een beetje “hacken” om dit te draaien, dat vindt ik wel lastig, gezien hun update reputatie.

Ik ben gewend aan nextgen zaken zoals Sophos, PfSense en OpnSense waar ik dat soort zaken in verwerk.

Ik zit dus te twijfelen aan zo’n UDM Pro of gewoon zo’n Qotom pctje te kopen met een hypervisor (esx enzo)

Ik ga eens rustig verder lezen, dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:13
[...]

on-boot-script *O*

Dat ziet er niet zo heel moeilijk uit! Heb je dit een beetje stabiel draaien of ben je nog issues tegen gekomen?

Cloud ☁️

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Vorkie schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:03:
[...]

Top dank je wel voor deze informatie! Deze kende ik nog niet.

Maar je moet dus een beetje “hacken” om dit te draaien, dat vindt ik wel lastig, gezien hun update reputatie.

Ik ben gewend aan nextgen zaken zoals Sophos, PfSense en OpnSense waar ik dat soort zaken in verwerk.

Ik zit dus te twijfelen aan zo’n UDM Pro of gewoon zo’n Qotom pctje te kopen met een hypervisor (esx enzo)

Ik ga eens rustig verder lezen, dank je
Dat heb ik dus ook. Ik vind het cool dat het kan maar wat betreft security voelt het gewoon niet lekker.
Net zo als dat de camera sever op de UDM draait. Hoe detecteer je in gotspes dat er data weg lekt uit je NVR?

Ik zit er serieus over te denken om thuis voor de UDM een firebox voor ssl DPI te gaan plaatsen (yes we are red) puur allen omdat ik als de dood ben dat mij zoiets als dit overkomt.
https://www.bloomberg.com...-of-150-000-security-cams
Hackers Breach Thousands of Security Cameras, Exposing Tesla, Jails, Hospitals
Het vermoede is dat ze via een gehackte privé camera van een Ontwikkelaar de platform admin credentials hebben achterhaald/mee gelezen.

De manier hoe ubnt het unifi beheer platform heeft opgezet is precies om het bovenstaande risky.

Daarnaast mag ik hopen dat ubnt geen supper admin accounts heeft waarmee ze toegang hebben tot alle unifi portals. De UDM miste te veel monitoring goed inzicht te krijgen en de GUI maakt het alleen nog maar erger.
Daarnaast wat hij wel weer geeft is vaak onbetrouwbaar en verkeerd.

Ze krijgen het momenteel niet eens voor elkaar om het juiste wan adres aan de juiste ip-tabel of wan port te koppelen in de GUI. Ik heb momenteel nul inzicht wat over mijn netwerk gaat en enige dat zie dat data naar buiten gaat 8)7.

En als op dit moment ziet hoe slecht er ontwikkelt wordt staat mijn security vertrouwen momenteel in een ijskast van min twintig

[ Voor 7% gewijzigd door xbeam op 14-03-2021 21:32 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-10 11:14
Ik heb toch ook maar een wandhouder laten printen, is toch wat handiger / strakker dan 2 strookjes velcro. Bleek dat er één vlakbij zit.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
[...]

on-boot-script *O*

Ik loop vast bij het aanmaken van het macvlan:
De stap "Copy 20-dns.conflist to /mnt/data/podman/cni. This will create your podman macvlan network"
geeft:
Error adding network: failed to create macvlan: cannot assign requested address

Ik heb een netwerk met vlan 60 met gateway 192.168.60.1/24

UDM-Base firmware 1.9.1

Edit: Laat maar: mijn mac-address was niet juist. Nu kan ik een macvlan aanmaken

[ Voor 4% gewijzigd door Hulliee op 14-03-2021 19:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Behoorlijk Leek schreef op zondag 14 maart 2021 @ 16:45:
Dan heb je wss niet voldoende gelezen mbt udm base en pro, je zult hier dan nog wel regelmatig terug komen. :Y
Ongetwijfeld! _O- :+
Ik zoek nog steeds een geschikte vervanger voor mijn usg3p, maar die 2 wordt het hem nog steeds niet.
Gewoon dit doen :
Vorkie schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:03:

Blijft IMHO de beste optie als je wat meer wil dan dat Ubiquiti kan bieden! :)

In dit topic genoeg over te vinden : Zelfbouw project: Firewall / Router / AP d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-10 06:14
ed1703 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 11:46:
[...]

Hier ook meerdere flex mini's met een fixed ip. Sinds de 1.8.x-versies heb ik dat probleem wat jij beschrijft helemaal niet meer gezien. Uptime van 75+ dagen en prima te beheren.
Een issue met de oudere versies is dat ze DHCP option 43 negeren, wat soms in een multi-vlan omgeving hoofdpijn kan veroorzaken en dat die bij mij juist wel crashen qua beheer.
Ja begrijp er helemaal niks van... Dit is het beeld wat ik zie als ik hem op DHCP zet. Heel "constant" :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qeGYuFo-YacCsivkTPCSk8Tw2kI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cpuUC2mnLX6Ziww2ulG1q2GF.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Wat leuk is nu pi-hole in docker op mijn UDM draait, ik alle ip-adressen van de verschillende vlan's te zien krijg.

Eerst draaide mijn dns op een andere server, waardoor ik alleen de ip-adressen van mijn main-lan en de rest kwam van de UDM af. Geen onderscheid tussen de ip-adressen.

Mooie bijkomstigheid. En thanks @renedis voor de tip. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:25
lowfi schreef op zondag 14 maart 2021 @ 20:34:
[...]

Ja begrijp er helemaal niks van... Dit is het beeld wat ik zie als ik hem op DHCP zet. Heel "constant" :(

[Afbeelding]
Ik denk dat de controller een bug heeft dat een bestaand device wel een ander ip geeft maar er dan met dubbele macadressen een conflict is oid.
Allerlei vreemde meldingen, kaartproblemen enz is mij ook niet onbekend, terwijl het wel gewoon blijft werken.

Wat ik dan doe is onder inzichten-cliengeschiedenis, 24 uur wijzigen in alle, en alles vergeten wat er niet meer toe doet. Daarna maak ik de data base compacter, en trek een bu met alleen instellingen, en die upload ik weer.. Wel wat historie weg dan maar dat boeit me niet.

Ik heb mijn mini ook op dhcp gezet nu, en ben benieuwd of ik die melding ook krijg binnenkort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-10 16:53

zeroday

There is no alternative!

Lezen blijft een vak: classic settings vroeg ik. Dit is de nieuwe Alpha user interface. Daar kan ik het wel terug vinden. Maar ik heb een probleem(pje) in de classic settings

Nu ben ik toch al niet zo tevreden met de laatste FW releases en versie van de Controller omdat ik nu dagelijks een melding krijgt dat wat devices reconnected gaan, terwijl voorheen dat nimmer het geval was / is ..

Maar goed, maar niet uit we blijven zoeken ;) We kopen niet voor niets Unifi om te mogen beta testen.

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:28
Hoi allemaal,

Inmiddels ben ik begonnen met aankopen van Ubiquiti spulletjes om mijn huidige Asus netwerk naar een hoger plan te tillen. Reden is dat de AC88U het allemaal niet meer trekt. Tijd voor een Upgrade dus.
Wat heb ik (al) aangekocht
1 x UDM Pro
1 x Switch 8 poort POE+ 150W
1 x Switch 8poort
2 x Ubiquiti UniFi 6 Lite ( komen morgen hoop ik)

De Poe Switch is oa voor de 2 Wifi punten en 1 camera bij de voordeur.

Om de overgang soepel te laten verlopen
Ik wil mijn interne main lan weer hebben op 192.168.2.1
Stel ik geef de wifi 2.5/5 dezelfde SSid en paswoord als in de Asus zou dit goed gaan? Dus alle devices automatisch weer inloggen op de nieuwe als ik de Asus uit zet ?

Ik heb een aantal apparaten met vaste IP adressen, ik heb zo het idee dat ik dit niet kan voorbereiden.

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03:37
Ik ben vorige week gewisseld van ubi controller in docker naar een cloud key plus i.v.m. aanschaf unifi protect camera's, echter sindsdien laat de gateway zich niet meer adopteren. Heb het apparaat al een keer gereset maar hij komt er niet bij. In de oude controller heb ik een 'forget device' gedaan. Daarna klapte internet eruit en heb ik de gateway opnieuw moeten instellen.

Toen internet weer werkt heb met ssh een inform gedaan naar de nieuwe cloud key maar tot op heden geen succes.

Iemand nog tips?

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-10 13:34

Mr-D.

interpunctie? no hero here

zeroday schreef op maandag 15 maart 2021 @ 07:36:
[...]

Lezen blijft een vak: classic settings vroeg ik. Dit is de nieuwe Alpha user interface. Daar kan ik het wel terug vinden. Maar ik heb een probleem(pje) in de classic settings

Nu ben ik toch al niet zo tevreden met de laatste FW releases en versie van de Controller omdat ik nu dagelijks een melding krijgt dat wat devices reconnected gaan, terwijl voorheen dat nimmer het geval was / is ..

Maar goed, maar niet uit we blijven zoeken ;) We kopen niet voor niets Unifi om te mogen beta testen.
sorry je hebt helemaal gelijk, was die dag niet zo scherp meer.
ook ik heb deze setting niet meer gevonden.
tevens de setting om de UDM pro van afstand via UI te kunnen benaderen is weg.

[ Voor 31% gewijzigd door Mr-D. op 15-03-2021 08:34 ]

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
@habbekrats Als je het SSID en de WPA2/PSK code gelijk zet aan die van je huidige Asus dan gaat dat helemaal goed komen. Voor een cliënt maakt het niet uit op wát voor een AccessPoint 't apparaat uit komt ALS 'ie er maar een verbinding mee op kan zetten middels de opgegeven gegevens die die cliënt al ként.

MITM (Man In The Middle) Attacks uitvoeren is met die wetenschap vaak een fluitje van een cent als je de juiste apparatuur hebt om een 'sterker' AP te kunnen spelen dan dát wat het originele / legitieme wireless netwerk heeft. Enterprise netwerken richt je onder andere daarom meestal ook in met een vorm van RADIUS op basis van certificaten (of op basis van MAC adressen maar da's al minder 'veilig'). WPA codes op basis van PSK willen wel eens ooit 'automatisch' gedeeld worden met apparaten welke je NIET op een corporate netwerk wilt zien. Heel veel devices (Apple / Google / Microsoft) délen dat soort gegevens tegenwoordig met andere apparaten welke met het zelfde gebruikersaccount gebruikt worden.... :+

Host thuis het SSID van bijvoorbeeld de NS óf de MacDonalds maar eens als 'OPEN' netwerk zonder WEP/WPA ....Ook al woon je 'tig' kilometer van het spoor óf een McDonalds vestiging, je krijgt geheid 'verkeer' van vreemde mensen op je netwerk waar je in kunt gaan grasduinen. Alleen al om die rede moet je op zo'n netwerk eigenlijk AL-TIJD een VPN opzetten naar een endpoint wat je zelf 100% vertrouwd.

[ Voor 48% gewijzigd door Will_M op 15-03-2021 09:18 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
zeroday schreef op maandag 15 maart 2021 @ 07:36:
[...]

Devices of clients?

In geval van devices heb ik dit ook gehad. Het opnieuw instellen van het inform adres via SSH op een device was de oplossing.

Alles behalve ideaal, maar één keertje opnieuw instellen en het was bij mij opgelost.

[ Voor 19% gewijzigd door renedis op 15-03-2021 09:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SjigEd
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-10 17:51
habbekrats schreef op maandag 15 maart 2021 @ 08:23:
Stel ik geef de wifi 2.5/5 dezelfde SSid en paswoord als in de Asus zou dit goed gaan? Dus alle devices automatisch weer inloggen op de nieuwe als ik de Asus uit zet ?

Ik heb een aantal apparaten met vaste IP adressen, ik heb zo het idee dat ik dit niet kan voorbereiden.
Ik ben kort geleden ook overgestapt van Asus naar Unifi, ook naar een Dream Machine Pro.
Van te voren had ik alles al klaar staan op de UDM. Port forwards en de vaste ip adressen kun je al instellen zonder dat de clients bekend zijn. Op basis van de MAC adressen kun je de reservering al invoeren.

Ivm thuiswerken heb ik de wifi op de Asus wifi eerst hernoemd naar wifinaam oud en daarna het nieuwe netwerk aangezet met de oude SSID en wachtwoord.
Op een paar apparaten na ging dat meteen goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
@Will_M Ok mooi, kwestie oude asus uit, clients rebooten en dan maar eens kijken.
@SjigEd Goeie tip, ik ga alle mac adressen even scannen en noteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
HKLM_ schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:42:
[...]

Dat ziet er niet zo heel moeilijk uit! Heb je dit een beetje stabiel draaien of ben je nog issues tegen gekomen?
Zeer zeker stabiel. De UDM geeft er helemaal niets om dat je meer er op gaat draaien. Was vooral verbaasd dat ie ook niet meer stroom ging verbruiken.

Stroomverbruik blijft tussen de 14w en 18w. Vooral IPS en DPI zorgen voor meer stroomverbruik.

Issues zijn er wel vanwege wat oudere versies van docker/podman. Zo ver ik kan uitlezen is er echter niets gemodificeerd in die software. Wel is het belangrijk om gebruik te maken van één enkele persistent data folder. Alles daar buiten gaat verloren. Dat kan een nadeel zijn maar ook een voordeel. Nadeel is dat je data er buiten verloren gaat. Voordeel is dat wanneer je het verkloot, het bij een reboot gewoon weer hersteld is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 10:09
Mijn deurbel is aan vervanging toe. Er zit nu een draadloze Kaku in en dat deze heeft te vaak verstoring door andere dingen (spookdeurbel). Ik ga een UniFi deurbel aanschaffen en ik vroeg me af wat de ervaringen is met chimes. De aanbevolen modellen zijn allemaal Amerikaanse en slecht verkrijgbaar. Heeft iemand goede ervaringen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchKel
m3gA schreef op maandag 15 maart 2021 @ 10:15:
Mijn deurbel is aan vervanging toe. Er zit nu een draadloze Kaku in en dat deze heeft te vaak verstoring door andere dingen (spookdeurbel). Ik ga een UniFi deurbel aanschaffen en ik vroeg me af wat de ervaringen is met chimes. De aanbevolen modellen zijn allemaal Amerikaanse en slecht verkrijgbaar. Heeft iemand goede ervaringen?
In de topic waarschuwing staat dat je voor de deurbel bij het [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie topic moet zijn. Dat hele topic gaat over de deurbel en de chimes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 10:09
DutchKel schreef op maandag 15 maart 2021 @ 10:21:
[...]

In de topic waarschuwing staat dat je voor de deurbel bij het [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie topic moet zijn. Dat hele topic gaat over de deurbel en de chimes. ;)
Thx. als je zo vaak in een topic zit zie je de topicwaarschuwing niet meer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
habbekrats schreef op maandag 15 maart 2021 @ 08:23:
Inmiddels ben ik begonnen met aankopen van Ubiquiti spulletjes om mijn huidige Asus netwerk naar een hoger plan te tillen.
Reden is dat de AC88U het allemaal niet meer trekt. Tijd voor een Upgrade dus.

Wat heb ik (al) aangekocht
1 x UDM Pro
1 x Switch 8 poort POE+ 150W
1 x Switch 8poort
2 x Ubiquiti UniFi 6 Lite ( komen morgen hoop ik)
Wat gaat er niet goed dan :? Heb je al naar alternatieve firmwares gekeken ?!

Ik denk namelijk dat zo'n router met iets van een WRT smaakje erop beter zal werken dan zo'n UDM Pro met al zijn bugs O-) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
@nero355 vlans,wil ik graag 40 devices waarvan 25 met wifi loopt niet lekker.
IOT verhuist naar eigen vlan, gasten ook.

Bugs, uiteraard maar ik zet automatisch updaten nooit aan, ik wacht op de "betatesters" met klachten.

[ Voor 29% gewijzigd door habbekrats op 15-03-2021 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
@nero355 En vlans geklooi met access points, nee ik sta over naar Ubiquity en klooi daar wel mee verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:13
vanmorgen iets raars... mijn UDM-Pro geeft op het scherm aan
UDM-Pro is having an issue booting, Try to boot or enter Recovery Mode.
Uhm wtf waar komt dit opeens vandaan ik heb nog gewoon netwerk / wifi en Internet en mijn kan ook inloggen in de controller en in de UDM. Ding is ook niet gereboot geweest en heeft een uptime van 13 dagen...

Net om 17:00 de UDM maar via de GUI een reboot gegeven en nu is alles weer normaal...

Cloud ☁️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yoshimi
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
loewie1984 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 08:33:
Ik ben vorige week gewisseld van ubi controller in docker naar een cloud key plus i.v.m. aanschaf unifi protect camera's, echter sindsdien laat de gateway zich niet meer adopteren. Heb het apparaat al een keer gereset maar hij komt er niet bij. In de oude controller heb ik een 'forget device' gedaan. Daarna klapte internet eruit en heb ik de gateway opnieuw moeten instellen.

Toen internet weer werkt heb met ssh een inform gedaan naar de nieuwe cloud key maar tot op heden geen succes.

Iemand nog tips?
Heb je toevallig de standaard IP reeks van 192.168.1.1 voor de USG veranderd in je bestaande setup? Als dat het geval is, moet je dat eerst goed zetten alvorens je succesvol kunt adopteren: https://help.ui.com/hc/en...-into-an-Existing-Network

Heb je dat lekker standaard gelaten? Heb je de SSH credentials en het IP adres die je voor het adopteren gebruikt voor de zekerheid gecheckt in je nieuwe CK+ controller? Daar ging het bij mij eerder eens mis. Ook moet je het set-inform commando via SSH 2x achter elkaar uitvoeren alvorens je USG fatsoenlijk adopteert in de controller.

Hopelijk helpt het je! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedis
HKLM_ schreef op maandag 15 maart 2021 @ 18:59:
vanmorgen iets raars... mijn UDM-Pro geeft op het scherm aan

[...]

Uhm wtf waar komt dit opeens vandaan ik heb nog gewoon netwerk / wifi en Internet en mijn kan ook inloggen in de controller en in de UDM. Ding is ook niet gereboot geweest en heeft een uptime van 13 dagen...

Net om 17:00 de UDM maar via de GUI een reboot gegeven en nu is alles weer normaal...
En ik hier vanochtend ook. Kreeg ook een melding op mijn telefoon dat de UDM disconnected was. Backup via BackiFi was ook niet gelukt vanwege connection error.
Internetten werkte nog wel. Portforwards (reverse-proxy) deed het niet meer.

“unifi-os restart” via SSH was voldoende, maar erg opmerkelijk weer.

Edit:
Ik ga weer terug naar 1.8.6 firmware. Ik zit wéér met disconnected devices waarbij ik opnieuw het inform adres moet invullen na een reboot van de UDM. 1.8.6 blijkt veel stabieler dan 1.9.0 voor mij.

[ Voor 11% gewijzigd door renedis op 16-03-2021 08:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
renedis schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 08:04:
[...]

En ik hier vanochtend ook. Kreeg ook een melding op mijn telefoon dat de UDM disconnected was. Backup via BackiFi was ook niet gelukt vanwege connection error.
Internetten werkte nog wel. Portforwards (reverse-proxy) deed het niet meer.

“unifi-os restart” via SSH was voldoende, maar erg opmerkelijk weer.

Edit:
Ik ga weer terug naar 1.8.6 firmware. Ik zit wéér met disconnected devices waarbij ik opnieuw het inform adres moet invullen na een reboot van de UDM. 1.8.6 blijkt veel stabieler dan 1.9.0 voor mij.
Vraag mij af of dat disconnected niet te maken heeft met het AWS-gerommel wat nog steeds gaande is.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
[2021-03-16T01:35:12,031] <sdn-connection> ERROR sdn    - restarting AWS cloud access connection
[2021-03-16T01:50:12,023] <sdn-connection> ERROR sdn    - restarting AWS cloud access connection
[2021-03-16T02:05:12,022] <sdn-connection> ERROR sdn    - restarting AWS cloud access connection
[2021-03-16T02:20:12,027] <sdn-connection> ERROR sdn    - restarting AWS cloud access connection
[2021-03-16T02:35:12,023] <sdn-connection> ERROR sdn    - restarting AWS cloud access connection
[2021-03-16T02:50:12,023] <sdn-connection> ERROR sdn    - restarting AWS cloud access connection
[2021-03-16T03:05:12,029] <sdn-connection> ERROR sdn    - restarting AWS cloud access connection
[2021-03-16T03:20:12,023] <sdn-connection> ERROR sdn    - restarting AWS cloud access connection
[2021-03-16T03:35:12,025] <sdn-connection> ERROR sdn    - restarting AWS cloud access connection
[2021-03-16T03:50:12,023] <sdn-connection> ERROR sdn    - restarting AWS cloud access connection
[2021-03-16T04:05:12,030] <sdn-connection> ERROR sdn    - restarting AWS cloud access connection
[2021-03-16T04:20:12,023] <sdn-connection> ERROR sdn    - restarting AWS cloud access connection
[2021-03-16T04:35:12,023] <sdn-connection> ERROR sdn    - restarting AWS cloud access connection
[2021-03-16T04:50:12,026] <sdn-connection> ERROR sdn    - restarting AWS cloud access connection
[2021-03-16T05:05:12,023] <sdn-connection> ERROR sdn    - restarting AWS cloud access connection
[2021-03-16T05:20:12,023] <sdn-connection> ERROR sdn    - restarting AWS cloud access connection
[2021-03-16T05:35:12,025] <sdn-connection> ERROR sdn    - restarting AWS cloud access connection
[2021-03-16T05:50:12,029] <sdn-connection> ERROR sdn    - restarting AWS cloud access connection
[2021-03-16T06:05:12,023] <sdn-connection> ERROR sdn    - restarting AWS cloud access connection
[2021-03-16T06:20:12,023] <sdn-connection> ERROR sdn    - restarting AWS cloud access connection
[2021-03-16T06:35:12,022] <sdn-connection> ERROR sdn    - restarting AWS cloud access connection
[2021-03-16T06:50:12,022] <sdn-connection> ERROR sdn    - restarting AWS cloud access connection
[2021-03-16T07:05:12,023] <sdn-connection> ERROR sdn    - restarting AWS cloud access connection
[2021-03-16T07:20:12,026] <sdn-connection> ERROR sdn    - restarting AWS cloud access connection
[2021-03-16T07:35:12,024] <sdn-connection> ERROR sdn    - restarting AWS cloud access connection
[2021-03-16T07:50:12,023] <sdn-connection> ERROR sdn    - restarting AWS cloud access connection
[2021-03-16T08:05:12,022] <sdn-connection> ERROR sdn    - restarting AWS cloud access connection
[2021-03-16T08:20:12,023] <sdn-connection> ERROR sdn    - restarting AWS cloud access connection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedis
ed1703 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 08:31:
[...]

Vraag mij af of dat disconnected niet te maken heeft met het AWS-gerommel wat nog steeds gaande is.

code:
1
2
[2021-03-16T08:05:12,022] <sdn-connection> ERROR sdn    - restarting AWS cloud access connection
[2021-03-16T08:20:12,023] <sdn-connection> ERROR sdn    - restarting AWS cloud access connection
Zou een mogelijkheid kunnen zijn. Wel bijzonder dat mijn lokale device dan over de zeik gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Max2000
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-10 11:36
Ik zag vanmorgen dat mijn CK ook verschillende keren gedisconnect was.
Heeft waarschijnlijk met een storing in Remote Access te maken:
https://status.ui.com/

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:43

ChUcKiE

Dus........

Waarschijnlijk is het hier al eerder (versnippert) voorbij gekomen, maar ik kom er niet helemaal uit.

Ik heb nu Ziggo Internet en TV (Coax) met daarachter een USG3, Unifi switch en 2 unifi AP's en een netwerk geconfigureerd.
Werkt op zich allemaal prima. Nu is ondertussen Tweak glasvezel opgeleverd met zo'n Fritzbox 5490 ding.

Waar ik naar toe zou willen is een toekomstvaste Unifi only setup, die niet goed werkt op de Tweak glasvezel.
Nu heb ik veel gelezen over de USG3 die je met json config werkend kunt krijgen, maar dan kun je niet gebruik maken van de volledige snelheid en ik zal eerlijk bekennen, dat gaat mij boven mijn pet.

Nu zijn er ondertussen andere/modernere uitvoeringen van de USG (functionaliteit). Maar werken die ook eenvoudig op de glasvezel van Tweak n kan daarmee eenvoudig Tv en internet werkend gemaakt worden via het achterliggende netwerk?
Het maakt me niet zoveel uit als ik er een nieuw apparaat, of converter, of glasmodule voor moet aanschaffen, als het maar goed gaat werken en te configureren valt voor me :)

Iemand een tip hoe ik dit kan gaan realiseren?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:02
Ik gebruik cloud key gen 2 met de unifi protect en nu moet ik ineens iedere keer als ik de app start de mfa key ingeven. Dat was voorheen nooit zo. Een keer in de x aantal dagen. Zo kan ik er niet mee werken en daar komt bij dat ik ook dus bij de deurbel eerst de mfa in moet geven voordat ik kan praten met de bezorger. Nou, die gaat echt niet zolang wachten.

De app heeft geen recente update gehad en ik heb niets aangepast. De unifi netwerk app heeft wel een update gehad.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
@ChUcKiE https://forum.tweak.nl/t/overschakelen-naar-unifi/1083/4

UDM Pro is mogelijk zo te zien en dan trek je ook de volle snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mits112
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:36
Sinds enige tijd heb ik last van DHCP timeouts/failures. Is er een goede manier om dit te troubleshooten door welke client dit komt? SSH into USG of de AP's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
...en de Unifi Controller app kan ineens ook niet meer connecten.
Terwijl de cloud key gewoon bereikbaar is op zijn ip.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firetrooper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:51
rimave schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:50:
...en de Unifi Controller app kan ineens ook niet meer connecten.
Terwijl de cloud key gewoon bereikbaar is op zijn ip.

apps gaan grotendeels via de cloud, en daarmee is een storing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
Firetrooper schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:54:
[...]

Ik las het ook net. Excuses... |:(
Dit geeft dan wel gelijk weer een nadeel van het online Unifi account aan...

[ Voor 13% gewijzigd door rimave op 16-03-2021 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Ok, heb alleen dan nog de vraag open staan of die ook werkend is te maken icm IP TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
ChUcKiE schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:58:
[...]

Ok, heb alleen dan nog de vraag open staan of die ook werkend is te maken icm IP TV.
Geen idee, ik heb ziggo bridge modus. Maar het zal iets zijn als dit https://community.t-mobil...dm-pro-installatie-329587 tweak kan andere vlans hebben. maar die staan dan nu ook in je Fritzbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-10 16:42
Gaat de Edgerouter lijn er uit bij Ubiquiti? Ze zijn bij geen enkele shop fatsoenlijk leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-10 21:36
ChUcKiE schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:58:
[...]

Ik kan zeggen dat ik hier heerlijk ip tv kijken via T-mobile 1000/1000 samen met mijn unifi,
zonder spullen van t-mobile behalve tv boxjes.
er staat een switch voor de USG voor de vlans

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

bdevogt schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:08:
[...]

Ik kan zeggen dat ik hier heerlijk ip tv kijken via T-mobile 1000/1000 samen met mijn unifi,
Dus als ik het goed begrijp:
- Switch met glasvezel module (of een losse converter ervoor)
- Settopbox via de switch aangesloten voor TV
- USG op een andere poort van de switch aangesloten

En dan heb je verder geen geklooi met aanpassingen in de USG via een json config file?
Enige nadeel is dan denk ik dat je niet de volledige bandbreedte die beschikbaar is vanuit T-Mobile kunt benutten, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdevogt
ChUcKiE schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:25:
[...]

Dus als ik het goed begrijp:
- Switch met glasvezel module (of een losse converter ervoor)
- Settopbox via de switch aangesloten voor TV
- USG op een andere poort van de switch aangesloten

En dan heb je verder geen geklooi met aanpassingen in de USG via een json config file?
Enige nadeel is dan denk ik dat je niet de volledige bandbreedte die beschikbaar is vanuit T-Mobile kunt benutten, of wel?
mijn glas converter gaat in port 1 van switch wan usg in port 2 lan usg port 3,
setupbox hoeft alleen aangesloten te worden voor telefoon.
wel de boxjes voor tv even poort op tv vlan zetten
ik haal nu 800/800, echter als ik treat managment aanzet dan is er een limiet vanuit de usg (pro)
en idd alles vanuit de GUI

[ Voor 4% gewijzigd door bdevogt op 16-03-2021 10:29 ]

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

bdevogt schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:27:
[...]

mijn glas converter gaat in port 1 van switch wan usg in port 2 lan usg port 3,
setupbox hoeft alleen aangesloten te worden voor telefoon.
wel de boxjes voor tv even poort op tv vlan zetten
ik haal nu 800/800, echter als ik treat managment aanzet dan is er een limiet vanuit de usg (pro)
en idd alles vanuit de GUI
Hoe heb je die switch dan geconfigureerd mbt die poorten en met name de USG die er met twee poorten op aangesloten is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdevogt
ChUcKiE schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:32:
[...]

Hoe heb je die switch dan geconfigureerd mbt die poorten en met name de USG die er met twee poorten op aangesloten is?
ik heb deze guide gevolgd
https://medium.com/@bjarn...mobile-thuis-2d286887009b
mocht je screenshots willen hoor ik het wel :)

[ Voor 6% gewijzigd door bdevogt op 16-03-2021 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Nu dus zaak om een extra/andere Unifi switch met glasvezelpoort en juiste GBIC te kopen om de E-Fiber S-CP (blauwe) kabel op aan te sluiten...

Dank voor het aanbod, daar kom ik denk ik nog later bij je op terug ja _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door ChUcKiE op 16-03-2021 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FdG
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:40

FdG

habbekrats schreef op maandag 15 maart 2021 @ 18:44:
@nero355 En vlans geklooi met access points, nee ik sta over naar Ubiquity en klooi daar wel mee verder.
Ik heb eigenlijk precies hetzelfde gedaan, en om precies dezelfde reden. Heb nu een UDM-Pro draaien in plaats van Asus met gepatchte firmware; en wat een verademing.
Dit werkt echt zó veel beter. Roaming tussen AP's gaat echt veel beter, hele handel is echt voelbaar sneller (misschien ook mede door de wifi-6 AP's) en ik draai op UDM firmware 1.8.6 echt helemaal stabiel. Geen issues, niet met stabiliteit, geheugengebruik of verbindingen. Heb er echt geen spijt van, ook al was het een flinke aanschaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FdG
  • Laatst online: 07-10 14:40

FdG

renedis schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 08:04:
Edit:
1.9.0 is inderdaad een bekend probleem, ze hebben dan ook vrij snel (geloof een week later) al 1.9.1 uitgebracht. Is wel een rolling update, maar ik krijg (op mijn 1.8.6) alleen 1.9.0 aangeboden. Sla ik dus maar even over...
Ook 1.9.1 wacht ik even mee tot ik wat meer ervaringen heb gelezen, de handel draait nu stabiel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 09:13
[...]

Heb je toevallig ook Unbound op je UDM Pro? Mijn UDM Pro komt als het goed is binnenkort en wil eigenlijk uiteindelijk ook Adguard Home of Pi-Hole erop zetten maar wel icm Unbound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[...]

Containers op je UDM Pro? Dat niet toch neem ik aan?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LightStar
  • Laatst online: 10-10 14:44
DennusB schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:02:
[...]

Het kan wel maar is niet aan te raden, zelfde voor de UNVR lijn het is mogelijk (hoe weet ik zo niet) om er een fileshare op te maken en deze via het normale netwerk te benaderen (eens in een review gezien).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DennusB schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:02:
[...]

Unifios draait op basis van (OCI) containers. Als in, een Docker alternatief waarvan de naam mij even ontschoten is. Daardoor kun je ook "Docker containers" erop draaien (die ook aan OCI formaat voldoen), dus via die weg kun je alle containers erop draaien die compatible zijn met de hardware architectuur van de UDM (en UCK2(+) en UNVR). Enige ding is dat het uiteraard niet ondersteund wordt, na reboots "weg" zal zijn (blijkbaar te fixen met startup scripts) en het de vraag is hoe het met firmware updates zit (is dan alles weg incl. startup scripts?)

Dit is overigens ook hoe unifios zelf werkt. De network controller ("UniFi Controller") is ook een container, en updaten daarvan is dus puur een update van het image. Zelfde voor UniFi Protect, gewoon een image dat geupdate wordt en wordt gestart als je Protect inschakeld, etc.

Edit:
@Polyphemus Podman, dat was hem inderdaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
Yoshimi schreef op maandag 15 maart 2021 @ 19:18:
[...]

Heb je toevallig de standaard IP reeks van 192.168.1.1 voor de USG veranderd in je bestaande setup? Als dat het geval is, moet je dat eerst goed zetten alvorens je succesvol kunt adopteren: https://help.ui.com/hc/en...-into-an-Existing-Network

Heb je dat lekker standaard gelaten? Heb je de SSH credentials en het IP adres die je voor het adopteren gebruikt voor de zekerheid gecheckt in je nieuwe CK+ controller? Daar ging het bij mij eerder eens mis. Ook moet je het set-inform commando via SSH 2x achter elkaar uitvoeren alvorens je USG fatsoenlijk adopteert in de controller.

Hopelijk helpt het je! :)
Ik ga het proberen.
Standaard IP reeks niet gewijzigd, de SSH credentials werken anders kom ik niet op het apparaat lijkt me en de credentials werken ook op alle andere ubqt apparaten in mijn netwerk.

Enige wat ik nagelaten heb 2 x een inform te doen achter elkaar. Straks maar eens proberen.

Dank voor de info

discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04:05
RobertMe schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:24:
[...]

... Als in, een Docker alternatief waarvan de naam mij even ontschoten is...
podman :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 12:15

red bull

Keeps me awake !

Iemand ervaring met het full duplex zetten van de WAN port op de dream machine? hij heeft een vast ip, maar de settings voor de WAN port zijn niet zichtbaar... ik kan alleen de LAN porten instellen. Mag ook via SSH. Is het dan eth9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjigEd
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-10 17:51
red bull schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:05:
Iemand ervaring met het full duplex zetten van de WAN port op de dream machine? hij heeft een vast ip, maar de settings voor de WAN port zijn niet zichtbaar... ik kan alleen de LAN porten instellen. Mag ook via SSH. Is het dan eth9?
Bij mij is WAN1 = poort 9 = eth8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

SjigEd schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:30:
[...]

Bij mij is WAN1 = poort 9 = eth8.
zou al wat kunnen verklaren... tellen begint soms bij 0 8)7

en dan via:

sudo ethtool -s eth8 speed 100 duplex full autoneg on
?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• LightStar
En 2 nieuwe dingen in de EA Store

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dRoWQlBJdLsNcK2fWOh3tm2aBcc=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/PpudOqjtdSfpVVgWz69oC1Gx.png?f=fotoalbum_medium

En

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jZ1rj7YXpEkTilpbMr0S5Zk5TnA=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/19rFaYRPvn0wXzf7rAEdZBPo.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die switch zal wel gretig aftrek gaan vinden onder de prosumers. 2,5Gbit/s, SFP+, layer 3, en niet meteen het prijskaartje van een Pro POE (€800 voor 24 poorts model IIRC?). Als je dan al issues hebt met 1Gbit/s backplane van de UDM Pro kun je bv ook weer deze ertussen zetten met 10Gbit/s naar de UDM. But then again, als je tegen problemen aanloopt met UDM switch backplane is het waarschijnlijk omdat je verkeer moet routeren, en doordat deze layer 3 doet hoef je dan niet meer perse naar de UDM en laat je deze switch routeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
RobertMe schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:27:
[...]

Die switch zal wel gretig aftrek gaan vinden onder de prosumers. 2,5Gbit/s, SFP+, layer 3, en niet meteen het prijskaartje van een Pro POE (€800 voor 24 poorts model IIRC?). Als je dan al issues hebt met 1Gbit/s backplane van de UDM Pro kun je bv ook weer deze ertussen zetten met 10Gbit/s naar de UDM. But then again, als je tegen problemen aanloopt met UDM switch backplane is het waarschijnlijk omdat je verkeer moet routeren, en doordat deze layer 3 doet hoef je dan niet meer perse naar de UDM en laat je deze switch routeren.
Dat denk ik zelf ook wel alleen zie ik nog geen U6 access points met een 2.5Gbps poort (heb de U6lite,Pro en LR gecheckt) dus ben benieuwd welke een 2.5Gpbs poort gaat krijgen.

Dit gezien dit de eerste regels is bij die switch:
Managed Layer 3* switch with (8) 2.5GbE RJ45 ports with PoE+ for Wi-Fi 6 APs and (2) 10GbE SFP+ ports for fiber uplinks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChUcKiE schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:28:
Waarschijnlijk is het hier al eerder (versnippert) voorbij gekomen, maar ik kom er niet helemaal uit.

Ik heb nu Ziggo Internet en TV (Coax) met daarachter een USG3, Unifi switch en 2 unifi AP's en een netwerk geconfigureerd.
Werkt op zich allemaal prima. Nu is ondertussen Tweak glasvezel opgeleverd met zo'n Fritzbox 5490 ding.

Waar ik naar toe zou willen is een toekomstvaste Unifi only setup, die niet goed werkt op de Tweak glasvezel.
Nu heb ik veel gelezen over de USG3 die je met json config werkend kunt krijgen, maar dan kun je niet gebruik maken van de volledige snelheid en ik zal eerlijk bekennen, dat gaat mij boven mijn pet.

Nu zijn er ondertussen andere/modernere uitvoeringen van de USG (functionaliteit). Maar werken die ook eenvoudig op de glasvezel van Tweak n kan daarmee eenvoudig Tv en internet werkend gemaakt worden via het achterliggende netwerk?
Het maakt me niet zoveel uit als ik er een nieuw apparaat, of converter, of glasmodule voor moet aanschaffen, als het maar goed gaat werken en te configureren valt voor me :)

Iemand een tip hoe ik dit kan gaan realiseren?
Tja, als je de config.json manier te moeilijk vindt dan kan je altijd nog de boel NAT achter NAT gooien en een VLAN Only netwerk aanmaken voor de IPTV kastjes : Simpel, niet optimaal, maar het werkt wel! :)
Ik zie daar niks over IPTV staan :?
habbekrats schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:03:
Geen idee, ik heb ziggo bridge modus. Maar het zal iets zijn als dit https://community.t-mobil...dm-pro-installatie-329587 tweak kan andere vlans hebben. maar die staan dan nu ook in je Fritzbox
T-Mobile werkt tegenwoordig met IPTV over de Internetverbinding heen en hij heeft zelf Tweak dus dat is totaal niet relevant :?
bdevogt schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:08:
Dat is ook niet zo moeilijk tegenwoordig, maar nogmaals : Waarom hebben we het over T-Mobile als hij Tweak als ISP heeft :?
FdG schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:24:
Ik heb eigenlijk precies hetzelfde gedaan, en om precies dezelfde reden. Heb nu een UDM-Pro draaien in plaats van Asus met gepatchte firmware; en wat een verademing.
Dit werkt echt zó veel beter.
Tja, het is maar net wat je doel is en wat je budget is, want naar mijn mening is elk merk fatsoenlijk werkend te krijgen! :)
Roaming tussen AP's gaat echt veel beter
Dat is een kwestie van je accesspoints afstellen :)
hele handel is echt voelbaar sneller (misschien ook mede door de wifi-6 AP's)
Dat zit tussen je oren! ;)
:o Veel te duur! :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdevogt
nero355 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:23:
[...]

Dat is ook niet zo moeilijk tegenwoordig, maar nogmaals : Waarom hebben we het over T-Mobile als hij Tweak als ISP heeft :?
Rustig maar :)
dan heb ik het te snel gelezen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rimave
Firetrooper schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:54:
[...]

Opgelost. Het werkt weer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 03:19
ChUcKiE schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:47:
Nu dus zaak om een extra/andere Unifi switch met glasvezelpoort en juiste GBIC te kopen om de E-Fiber S-CP (blauwe) kabel op aan te sluiten...

Dank voor het aanbod, daar kom ik denk ik nog later bij je op terug ja _/-\o_
Los van deze oplossing zou je ook kunnen uitwijken naar een zelfbouw Pfsense/OPNsense router/firewall icm met je Ubiquiti netwerk. Beide systemen werken goed samen en kan dus een interessant alternatief voor de beperkte ondersteuning van de USG/UDM voor iptv.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 19:27

Matis

Rubber Rocket

Miki schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 18:45:
Los van deze oplossing zou je ook kunnen uitwijken naar een zelfbouw Pfsense/OPNsense router/firewall icm met je Ubiquiti netwerk. Beide systemen werken goed samen en kan dus een interessant alternatief voor de beperkte ondersteuning van de USG/UDM voor iptv.
Deze opstelling heb ik ook. KPN Glasvezel met een zelfbouw (energiezuinige) ESXi server met (onder andere) pfSense er op. IGMP proxy icm IGMP snooping en ik kan in het hele huis TV kijken :-)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firetrooper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:51
rimave schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 18:19:
[...]

Opgelost. Het werkt weer!
Hopen dat ze nu eindelijk is gaan zorgen dat die apps ook werken met lokale toegang en niet afhankelijk zijn van de cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Miki schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 18:45:
[...]

Voor nu en om een even vlot werkend te krijgen heb ik de Fritzbox de Ip-config van de USG gegeven en de USG er tussenuit gehaald, stekker omsteken en alles werkt weer. De Canal Digitaal Settopbox even rechtstreeks op de Fritzbox ipv de Unifi switch en nu werkt alles zoals het zou moeten alleen heb ik dan geen USG functionaliteit meer.

Maar klopt wie weet zoek ik voor de komende tijd een alternatieve firewall, of laat ik het zo gewoon, totdat Ubiquiti met iets komt wat zonder problemen werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-10 17:06
rimave schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:57:
[...]

Ik las het ook net. Excuses... |:(
Dit geeft dan wel gelijk weer een nadeel van het online Unifi account aan...
Ik lees dat na een hoop gezeur op de fora UI het online account zou hebben laten uitschakelen voor de UDM (P). Ik heb nog geen UDM dus kan dat niet controleren, maar voor mijn aanschaf kan dit best een doorslaggevende factor zijn. Kan iemand bevestigen dat die optie er is??

https://news.ycombinator.com/item?id=25737174

en ze geven het zelf ook aan in nieuws van afgelopen zomer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/57N2lWhRFRX5oD4n1gnExTgwTCE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OQWEov5qQWZD9SawYJV4vp9C.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loewie1984
@Yoshimi kijk eens aan: 2 keer inform :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7YkXX3VltIYdMIQeKbhSJ3LFV80=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NO1zPKX6Jb2yPUwyXriOkcju.png?f=user_large

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
Gaaf, eindelijk 2.5 gbit spul. Ik had al gehoopt dat ze daar eens wat mee gingen doen. Alleen jammer dat het niet in een rack is :P
oltk schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:31:
[...]

Ik lees dat na een hoop gezeur op de fora UI het online account zou hebben laten uitschakelen voor de UDM (P). Ik heb nog geen UDM dus kan dat niet controleren, maar voor mijn aanschaf kan dit best een doorslaggevende factor zijn. Kan iemand bevestigen dat die optie er is??

https://news.ycombinator.com/item?id=25737174

en ze geven het zelf ook aan in nieuws van afgelopen zomer:
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IJfipDIindhbvmTkOBNMULtp5-o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7Xk08BfN37yQB3Iq1ShQ70QL.png?f=fotoalbum_large
En dat zit er ook in. Je kan er ook lokaal in, maar ik weet niet of dat ook met de apps werkt. Zelf gebruik ik in ieder geval een reverse proxy die naar mijn lokale unifi install doorverwijst (unifi.domeinnaam.xyz forward naar udm-ip)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyleo schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:44:
[...]

Gaaf, eindelijk 2.5 gbit spul. Ik had al gehoopt dat ze daar eens wat mee gingen doen. Alleen jammer dat het niet in een rack is :P
Dan moet je voor de Enterprise 48 PoE gaan :+. Kost wel iets meer, met $1599 in Early Access. Of anders de UniFi 6 Switch 24 PoE, heeft 12x 2,5Gbit/s (en dan 12x 1Gbit/s), maar kost ook $899 (wel ook layer 3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Firetrooper schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 19:02:
Hopen dat ze nu eindelijk is gaan zorgen dat die apps ook werken met lokale toegang en niet afhankelijk zijn van de cloud.
Dat is de schuld van de hedendaagse consument : Een app voor elke scheet! :F |:( 8)7 :r

"Gebruik toch gewoon je browser!" denk ik dan :)

Maar dit is ook een leuke alternatieve oplossing :
Zelf gebruik ik in ieder geval een reverse proxy die naar mijn lokale unifi install doorverwijst (unifi.domeinnaam.xyz forward naar udm-ip)
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Firetrooper schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 19:02:
[...]

Ik heb gewoon lokaal toegang met de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
xbeam schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 04:49:
[...]

Ik heb gewoon lokaal toegang met de app?
Volgens mij verbind de app met unifi.ui.com. Die is niet echt lokaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[...]
Zelf gebruik ik in ieder geval een reverse proxy die naar mijn lokale unifi install doorverwijst (unifi.domeinnaam.xyz forward naar udm-ip)
Idem hier. Ik heb er een netscaler voor.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DutchKel schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 06:44:
[...]

Volgens mij verbind de app met unifi.ui.com. Die is niet echt lokaal.
Dan zou ik als ik jouw was toch nog maar een goed kijken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0oKpVER6LydKevZwkykfLcV41vs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dI6ttHR23eh0flJdsfUwSsIR.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb het nog een keer extra getest en het werkt nog steeds handmatig je udm toevoegen als controller
Ook zie ik nu dat 192.168.1.1 gewoon in het fail back lijstje van de app staat om bij geen internet de udm te zoeken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l4ioFNCgQgHfXtfRGiZyV0kS_o4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ex5mC2A8IhGXG7VUx7douyhp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 59% gewijzigd door xbeam op 17-03-2021 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Laatst online: 21:43
Ik heb een aantal jaren geleden een AC Pro aangeschaft en ingesteld via mijn Synology. Nu heb ik een nieuwe AC Pro aangeschaft welke ik erbij wil aansluiten, echter ben in de inloggegevens vergeten en weet niet zo 123 meer hoe het in zijn werk ging. Kan iemand mij op weg helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:31
Nicklazzz schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:17:
Ik heb een aantal jaren geleden een AC Pro aangeschaft en ingesteld via mijn Synology. Nu heb ik een nieuwe AC Pro aangeschaft welke ik erbij wil aansluiten, echter ben in de inloggegevens vergeten en weet niet zo 123 meer hoe het in zijn werk ging. Kan iemand mij op weg helpen?
Als je het niet veranderd hebt is het misschien:

ubnt/ubnt
of
root/ubnt

Wel fijn dat het jaren lekker loopt zonder er aan te zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
xbeam schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 06:53:
[...]

Dan zou ik als ik jouw was toch nog maar een goed kijken.
[Afbeelding]

Ik heb het nog een keer extra getest en het werkt nog steeds handmatig je udm toevoegen als controller
Ook zie ik nu dat 192.168.1.1 gewoon in het fail back lijstje van de app staat om bij geen internet de udm te zoeken.
[Afbeelding]
Dan heb ik me blijkbaar vergist, maar ik heb dat scherm ook nog maar 1 keer gezien (bij mij logt die automatisch in op de cloud). Ik vraag me wel af of de push berichten ook werken als je alleen maar lokaal bent ingelogd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

red bull schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:34:
[...]

zou al wat kunnen verklaren... tellen begint soms bij 0 8)7

en dan via:

sudo ethtool -s eth8 speed 100 duplex full autoneg on
?
sudo ethtool -s eth8 speed 100 duplex full autoneg off heeft idd de WAN port op full duplex gezet.. dat geeft de UI niet weer, maar snelheid is hoger

Permanent maken heb ik gedaan door het commando in /etc/network/interfaces
pre-up /sbin/ethtool -s eth8 speed 100 duplex full autoneg off

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• K!K
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:19

K!K

K!K schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:37:
[...]

Klopt ze kunnen via een handmatige invoer van URL wel de portal openen maar als ze dan het juiste wachtwoord of voucher code invoeren krijgen ze een error zonder id te zien.

Ik verwacht dat het wel een verschil maakt met de UF-RJ45 gezien ik dan van de UDM pro (poort 8 (RJ45)) ga naar de USG agg. Het probleem zit naar mijn idee in de sfp poort die in de UDM pro zit.. En die sla ik op deze manier over.
Om nog even terug te komen op mijn vraag van vorige week. Inmiddels ga ik van poort 8 (udm pro) naar de USW Agg (poort 1) met een UF-RJ45-1G en de guest portal werkt weer zoals gewoon. Het probleem zit hem dus 100% in de UDM pro SFP+ Poort dat de guest portal niet weergeven wordt.

Unifi heeft mij een aantal weken geleden toegezegd hier meer aan de slag te gaan maar tot op heden durven zij mij nog geen antwoord te geven wanneer dit opgelost zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mits112
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:36
mits112 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:39:
Sinds enige tijd heb ik last van DHCP timeouts/failures. Is er een goede manier om dit te troubleshooten door welke client dit komt? SSH into USG of de AP's?
Blijkbaar was de DHCP van de USG een beetje kapot. Nu lopen de DHCP failures langzaam naar beneden

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LightStar
En wederom een nieuwe toevoeging, als dit ook werkt voor bv teams dan is het een mooie toevoeging.

Tevens ineens overal nieuwe plaatjes, alle hardware nu schuin genomen in de ea store.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Juuuh2ZCM0BJp19azC_yl4eAP8s=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/36zfNr6Ro172GBmcQ0hEd2rf.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08-10 15:49
Kort vraagje. Mijn oude switch was ten overlijden gekomen, dus ter vervanging een US-8-60W aangeschaft.

Echter bij het inprikken van mijn AP AC Lites in poort 5-8 krijgen ze geen sap. Zowel de switch als de AP zou 802.3af moeten geschikt moeten zijn. Via de originele power injection gaat het natuurlijk wel goed.

Doe ik iets fout, of heb ik iets over het hoofd gezien?

Make Tweakers Great Again

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Hemingr schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:15:
Kort vraagje. Mijn oude switch was ten overlijden gekomen, dus ter vervanging een US-8-60W aangeschaft.

Echter bij het inprikken van mijn AP AC Lites in poort 5-8 krijgen ze geen sap. Zowel de switch als de AP zou 802.3af moeten geschikt moeten zijn. Via de originele power injection gaat het natuurlijk wel goed.

Doe ik iets fout, of heb ik iets over het hoofd gezien?
Hoe zeker weet je dat het AP 802.3af doet? AC Lites (en AC LRs) die zijn gefabriceerd voor september 2016 doen geen 802.3af maar alleen passive 24v.
Pagina: 1 ... 101 ... 328 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.