Dank je. Helaas doet mijn gemeente hier niet aan mee. Heb maar een ANWB laadpas besteld.JimmyB schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 10:51:
[...]
Hangt ook van je gemeente af maar er is een Zuid-Holland laadpas met vaste tarieven en geen starttarief.
https://www.50five.com/nl-nl/e-mobility/laadpas-zuid-holland
Dat is inderdaad wel iets om rekening mee te houden, als je van een ICE auto komt. Bij een ICE auto, wanneer het brandstofpeil richting 0 ging en het waarschuwingslampje aan ging, dan had je nog wel een veilige marge van zo'n 50-100 kilometer voordat je echt stil kwam te staan. Dat lampje gaat overigens aan wanneer je brandstof op zo'n 10% staat.HandyLumberjack schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 22:47:
Vandaag een lage rit gemaakt met de ZS LR gemaakt ca. 70% snelweg met 100kmu de rest binnendoor met ca. 80kmu. Na 451!! km gaf de boordcomputer aan dat er nog 1% / 5 km range over was. Ik was nog 3 km verwijderd van mijn reisdoel.
En toen schakelde de ZS zichzelf uit, vanwege een lege HV batterij en heb ik hem naar de dichtstbijzijnde laadpaal geduwd.
3 lessen:
1: De ZS komt onder deze omstandigheden verder dan zijn WLTP range.
2: Je moet niet vertrouwen op de opgegeven resterende range. Beter een paar procent overhouden. (Mijn vorige EV kon nog ca. 5km rijden zodra de range op 0km stond).
3: Het is best een zware auto om te duwen.
Bij een EV is 0% elektriciteit echt 0% en moet je eigenlijk gewoon zo snel mogelijk een laadpaal opzoeken zodra je op 10% batterij niveau komt.
Bij een 62 kWh batterij en een gemiddelde van 16 kWh per 100 km heb je met 10% batterij nog een krappe 40 km bereik tot je echt stil komt te staan.
Ze zijn snel bij VM :-D
Op 8 juni bestelling gedaan van een voorraadmodel. Werd zojuist door ze gebeld: kan de auto vanaf de eerste week van juli ophalen.
Op 8 juni bestelling gedaan van een voorraadmodel. Werd zojuist door ze gebeld: kan de auto vanaf de eerste week van juli ophalen.
Welke VM vestiging?dmrazor schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 09:56:
Rotterdam. Maar ik werd gebeld vanuit Waalwijk.
Dat je minder reserve hebt was mij ook wel bekend. Alleen mijn vorige EV die kon bij 0%/0km resterende range in schildpadmodus nog wel een paar km's rijden. Die had een een stuk minder range, dus dan ben je gewend om soms met weinig reserve rond te rijden. De MG gaf ook wel de nodige meldingen. Maar toen die eenmaal het vermogen begon te beperken was het snel voorbij.Haay schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 09:55:
[...]
Dat is inderdaad wel iets om rekening mee te houden, als je van een ICE auto komt. Bij een ICE auto, wanneer het brandstofpeil richting 0 ging en het waarschuwingslampje aan ging, dan had je nog wel een veilige marge van zo'n 50-100 kilometer voordat je echt stil kwam te staan. Dat lampje gaat overigens aan wanneer je brandstof op zo'n 10% staat.
Bij een EV is 0% elektriciteit echt 0% en moet je eigenlijk gewoon zo snel mogelijk een laadpaal opzoeken zodra je op 10% batterij niveau komt.
Bij een 62 kWh batterij en een gemiddelde van 16 kWh per 100 km heb je met 10% batterij nog een krappe 40 km bereik tot je echt stil komt te staan.
Ik vindt het wel merkwaardig dat de MG dus 5km resterende range aangeeft, maar dat hij niet meer wou rijden.
Ik was eigenlijk ook wel benieuwd wat er zou gebeuren. En er waren toch dichtbij laadpalen, dus ik heb enigszins expres geprobeerd hoever ik kon gaan. Liever er nu achter komen dan een keer in het buitenland o.i.d.
[ Voor 3% gewijzigd door HandyLumberjack op 22-06-2023 10:41 ]
Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp
Heb wel eens YouTube gezien waar het ook nog onder de 0% bleef rijden bij andere merken, maar het is natuurlijk niet slim om zoiets zonder dringende noodzaak te gaan proberen, immers we weten allemaal(zouden dat als elektrische autobezitters moeten weten) dat het niet bijster goed voor het accupakket is om het accupakket zo goed als leeg te rijden. Voor het mooie tussen de 25/30% en 80% houden. Voor een lange rit kun je met langzaam(11kWu) tot 100% opladen en snelladen is tot 80% een aanbeveling, daarboven snel doorladen is ook niet bevorderlijk voor de levensduur.Haay schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 09:55:
[...]
Dat is inderdaad wel iets om rekening mee te houden, als je van een ICE auto komt. Bij een ICE auto, wanneer het brandstofpeil richting 0 ging en het waarschuwingslampje aan ging, dan had je nog wel een veilige marge van zo'n 50-100 kilometer voordat je echt stil kwam te staan. Dat lampje gaat overigens aan wanneer je brandstof op zo'n 10% staat.
Mijn MG4 waarschuwt met vriendelijke stem rond de 22% dat het tijd wordt om de laadpaal op te zoeken, dat is zeker netjes.
Ja.......... en dan heb je natuurlijk de lease rijders...... need I say more?
Nu heb ik een ontlaadkabel en een granny aan boord, maar denk niet dat ik zulke ........ zonder kleine bijdrage in de kosten, die ik heb moeten maken om zulks aan te schaffen, zou helpen.
Je kent ze wel........ staan ze in de winter met een zwakke accu en wil het geval niet starten, wil je wel helpen, vraag je, heb je een sleepkabel? heb je een startkabel? Lid van de Wegenwacht? 3x raden
Better safe than sorry.
Met gokkers geen meelij
Mijne komt ook uit de Rotterdam vestiging van VM, alle contact ging bij mij via de verkoper, van aankoop tot aflevering en alle vragen die ik tussendoor had per email. Goede ervaring daardmrazor schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 10:14:
[...]
Rotterdam. Maar ik werd gebeld vanuit Waalwijk.
3 verschillende snelladers, Fastned, Tesla en een hele dure bij Ten Boer met een voor mij totaal onbekende provider Abel Installaties, alle 3 verliepen zonder enig probleem. Ook met verschillende "stadspalen" geen probleem.nietnormaal schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 23:04:
Net de 1000km challenge gekeken met de MG4. YouTube: MG4 64 kWh 1000 km challenge
De MG4 was snel, maar ook veel problemen met de handshake bij snelladers. Hebben andere MG4 eigenaren hier veel problemen mee? Ben een beetje huiverig voor de vakantierit.
In het buitenland...... zou een paar verschillende pasjes mee op reis nemen en bijvoorbeeld de app van Tesla al weet ik niet of Tesla al overal zijn stations heeft opengesteld voor niet Tesla auto's.
Hier vind je daar meer info over:
https://www.tesla.com/nl_NL/support/non-tesla-supercharging
Denk niet dat je huiverig hoeft te zijn, fijne vakantie gewenst
Grappig dat daar dus weer een verschil is met de "oude" zs. Ik krijg met zo'n 10-15km te gaan gewoon geen range indicator meer. Dat is echt het moment dat de auto roept "zoek het maar uit, ik ga hier niet aan meewerken" en dan is het dus zaak om direct een laadpaal te vinden. Vond het wel een mooie oplossing, krijg je nooit het gezeur "ja de auto gaf aan nog x km te kunnen maar nu rijd hij niet meer!1"HandyLumberjack schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 10:23:
[...]
Dat je minder reserve hebt was mij ook wel bekend. Alleen mijn vorige EV die kon bij 0%/0km resterende range in schildpadmodus nog wel een paar km's rijden. Die had een een stuk minder range, dus dan ben je gewend om soms met weinig reserve rond te rijden. De MG gaf ook wel de nodige meldingen. Maar toen die eenmaal het vermogen begon te beperken was het snel voorbij.
Ik vindt het wel merkwaardig dat de MG dus 5km resterende range aangeeft, maar dat hij niet meer wou rijden.
Ik was eigenlijk ook wel benieuwd wat er zou gebeuren. En er waren toch dichtbij laadpalen, dus ik heb enigszins expres geprobeerd hoever ik kon gaan. Liever er nu achter komen dan een keer in het buitenland o.i.d.
blup
@dmrazor Ze zijn snel bij verkoop. Helaas niet wanneer je langs moet komen voor een check, groot of klein. Verschrikkelijk bedrijf qua service.
met de elektric kona gaat hij onder de 40km oid schildpad in beeld, stront traag rijden , moeite 50km/hHandyLumberjack schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 10:23:
[...]
Handshake issues zijn problemen tussen lader en auto, niet de laadpas want dat werkt wel of niet. Als de lader geen Handshake kan uitvoeren weet ie niet of de kabel gelocked is, de SoC, het laadprofiel van de auto (V, kW en kWh) dus dan kan het laadproces niet verder gaan vanuit veiligheids overwegingen.meacount schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 11:12:
[...]
3 verschillende snelladers, Fastned, Tesla en een hele dure bij Ten Boer met een voor mij totaal onbekende provider Abel Installaties, alle 3 verliepen zonder enig probleem. Ook met verschillende "stadspalen" geen probleem.
In het buitenland...... zou een paar verschillende pasjes mee op reis nemen en bijvoorbeeld de app van Tesla al weet ik niet of Tesla al overal zijn stations heeft opengesteld voor niet Tesla auto's.
Hier vind je daar meer info over:
https://www.tesla.com/nl_NL/support/non-tesla-supercharging
Denk niet dat je huiverig hoeft te zijn, fijne vakantie gewenst
Bij b.v. Een stichting eLaad testen ze veel combinatie van laders en auto's om te zien of het laden kan starten maar ook of de auto en lader conform de standaarden berichten uitwisselen en natuurlijk het laadgedrag.
Pro tip: Mocht laden niet starten (met de juiste laadpas) dan stekker een beetje omhoog of omlaag duwen. Soms maakt de pilot pin niet goed contact en kan de Handshake niet plaatsvinden. Wel eens in Duitsland gehad of en paar keer opnieuw erin stoppen.
[ Voor 9% gewijzigd door Vaevictis_ op 22-06-2023 13:20 ]
Bjørn Nyland maakte daar in zijn 1000 km rijtest met de MG4 ook een opmerking over. Dat het laadpistool bij sommige snelladers soms zo zwaar is dat het net iets schuin hangt en daardoor de handshake niet maakt. Gaf ook dezelfde tip.Vaevictis_ schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 13:18:
Pro tip: Mocht laden niet starten (met de juiste laadpas) dan stekker een beetje omhoog of omlaag duwen. Soms maakt de pilot pin niet goed contact en kan de Handshake niet plaatsvinden. Wel eens in Duitsland gehad of en paar keer opnieuw erin stoppen.
Tip om met een paar verschillende pasjes op pad te gaan was ook niet als oorzaak bedoeld van het niet krijgen van de handshake, meer om te voorkomen dat je ergens komt te staan waar je "enige" pas nu net niet geaccepteerd word. Zo kom je bijvoorbeeld met een ANWB pas niet ver bij een Tesla station om maar een raar voorbeeld te geven.Vaevictis_ schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 13:18:
[...]
Handshake issues zijn problemen tussen lader en auto, niet de laadpas want dat werkt wel of niet.
In het buitenland kom je heel ver met je Shell pas, ook met ANWB zou je ruim terecht kunnen, maar als ik zelf over de grens zou gaan zou ik even bekijken met welke pasjes ik waar het beste uit de voeten kan.
Heb hier gelezen dat er enkele MG modellen nog niet terecht kunnen bij Tesla, dat is een handshake probleem waarvan men hier hoopt dat het opgelost gaat worden.
Wat mij betreft zou, net als nu bij het OV gewoon je pinpas wel fijn zijn als algemeen gangbaar betaalmiddel, maar dat zal nog wel even toekomst muziek blijven.
Ik heb vier keer DC geladen, twee keer bij Fastned en twee keer Bij Tesla. Een keer wilde het laden bij Tesla niet starten, maar toen heb ik een andere stall geprobeerd, dat werkte binnen een paar seconden.nietnormaal schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 23:04:
Net de 1000km challenge gekeken met de MG4. YouTube: MG4 64 kWh 1000 km challenge
De MG4 was snel, maar ook veel problemen met de handshake bij snelladers. Hebben andere MG4 eigenaren hier veel problemen mee? Ben een beetje huiverig voor de vakantierit.
Overigens afgelopen weekend voor het eerst een MG4 in het wild gezien, op de parkeerplaats van Toverland. Ook een Tweaker misschien?
Soms is het zo, een voorraadmodel MG ZS EV op 2 juni besteld, op 17 juni mochten we hem bij VM Amsterdam ophalen. Tijdens de bestelling zei de man dat ze ongeveer 20 zulke auto's op voorraad hebben.dmrazor schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 09:56:
En nog een misschien stomme vraag, waar kan de winterbanden voor deze auto gekocht worden? Moet het per se bij VM?
Zijn er al mensen met positieve ervaringen met een dual Apple car play /Android auto? Wij zijn elk gehecht aan onze resp Apple en Samsung mobieltjes, dus we zullen aan een dual moeten gelovenmatthewtje schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 21:56:
Voor de geinteresseerden van het draadloos maken van Apple CarPlay in de MG:
Mijn ervaringen met de Ekiy A1 van ome Ali (37,-) zijn vooralsnog zeer positief.
Ze hebben ook een Android Auto variant (iets goedkoper) en een combi-variant (iets duurder), maar over deze kan ik niet spreken omdat ik enkel de CarPlay variant heb.
Waarom MG wel een draadloze lader maar geen draadloze Apple CarPlay/Android Auto erin heeft geduwd blijft mij een raadsel.
Vandaag 4 snellaadpalen geprobeerd met de mg zs ev ‘19 bij geen wilde hij laden…
Wilde nu het warm is kijken of ik boven de 30 kW uit zou komen maar dit kan ook. Weer naar de garage.. zucht
Wilde nu het warm is kijken of ik boven de 30 kW uit zou komen maar dit kan ook. Weer naar de garage.. zucht
diskeltische lurker
Wil je de oorzaak / oplossing hier even delen? Lees graag even mee.technopeuter schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 20:11:
Vandaag 4 snellaadpalen geprobeerd met de mg zs ev ‘19 bij geen wilde hij laden…
"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
Mijn MG5 zal dus op dezelfde boot zitten (besteld in december). Ik mag er ook rond die periode hem ophalen.n00n11 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 13:03:
[...]
Zojuist telefoon gekregen vanuit Waalwijk.
Mijn MG5 LX SR besteld op 29-10-2022.
Aflever afspraak op 31-07-2023.
Had het graag eerder gezien, maar ben allang blij dat er een aflever afspraak staat!
Benieuwd wel naar de rijervaring, gezien toch de vele 'mankementen' die je leest op het internet.
Weer even aan het zoeken geweest en kwam hier:Heinemancp schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 13:51:
[...]
Nee volgens mij sturen ze dat alleen met nieuwsbrieven, kan het ook niet (meer) vinden.
https://goedkoperrijden.b...laadpas-met-variabel.html
Daar stond oa dat overzichtelijke overzicht.
Waarom gekozen voor een nieuwe ipv een waarvan bijvoorbeeld de kop af is bijvoorbeeld met 1000km op de teller? Scheelt 8-10.000 op de nieuwprijs.LaBuenaVida schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 11:20:
[...]
Mijn MG5 zal dus op dezelfde boot zitten (besteld in december). Ik mag er ook rond die periode hem ophalen.
Benieuwd wel naar de rijervaring, gezien toch de vele 'mankementen' die je leest op het internet.
MG5 rijd goed hoor. Vraag mij alleen af hoe je dat scherm kan veranderen qua kleuren en de manier waarop het dashboard is ingericht
Even een sprongetje vanaf een ander topic Robonus in "Het grote Dashcam-topic"
Deze vraag stelde ik in het Dashcam topic, en eigenlijk wel terecht wordt aangegeven dat ik die vraag beter hier kan stellen:
Deze vraag stelde ik in het Dashcam topic, en eigenlijk wel terecht wordt aangegeven dat ik die vraag beter hier kan stellen:
Ik krijg binnenkort een elektrische auto (MG4). Nu leek het me interessant om de dascam (Viovo A129 plus DUO) daar op 24/7 stand aan te laten staan aangezien die in parkingmode bij 5fps maar zo'n 2 watt gebruikt. Dan kan ie dus bijna 3 weken non-stop aan staan voordat ie 1kWh heeft verbruikt. Met een 64 kWh accupakket zou dat dus geen probleem moeten zijn en zuigt ie niet tijdens een vakantie je accu leeg, was mijn eerste gedachte...
Maar nu begreep ik alleen dat de voeding voor overige elektrische systemen alsnog via een standaard 12v accu gaan zoals ook in ICE's is te vinden.
Heeft iemand ervaring of die 12V-accu automatisch wordt bijgeladen uit het 64kWh accupakket als die onder een bepaalde grenswaarde komt (dus ook als de auto helemaal is uitgeschakeld)?
De 12V batterij wordt enkel bijgeladen wanneer het voertuig in READY modus is (ie er een bestuurder in de stoel zit).Robonus schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 14:22:
[...]
Er staat zelfs in de handleiding dat wanneer je het voertuig een 3tal weken niet gebruikt, je de 12V accu op die manier moet bijladen. En bij langer niet-gebruiken de batterij moet ontkoppelen.
/f/image/JjoOc8QI6a8jmto4lsLDUy6Z.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb hier zelfs met een andere BEV problemen mee gehad. Gewoon op de sigarette aansteker of USB poort aansluiten dan heb je nooit problemen. De auto kan de accu bijladen maar na een paar keer is dat over en uit en loopt ie leeg. De 12V accu is wel de achilleshiel van een BEV dus neem het risico niet.Ives schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 14:39:
[...]
De 12V batterij wordt enkel bijgeladen wanneer het voertuig in READY modus is (ie er een bestuurder in de stoel zit).
Er staat zelfs in de handleiding dat wanneer je het voertuig een 3tal weken niet gebruikt, je de 12V accu op die manier moet bijladen. En bij langer niet-gebruiken de batterij moet ontkoppelen.
[Afbeelding]
Misschien begrijp ik je verkeerd of heb ik het mis, maar de USB poort en sigaretten aansteker worden aangedreven door het 12V systeem en dus de ouderwetse 12V batterij, en niet de high voltage battery. Dat mag namelijk niet, i.v.m. veiligheid zijn het 12V en high voltage systeem compleet gescheiden van elkaar.Vaevictis_ schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 14:50:
[...]
Ik heb hier zelfs met een andere BEV problemen mee gehad. Gewoon op de sigarette aansteker of USB poort aansluiten dan heb je nooit problemen. De auto kan de accu bijladen maar na een paar keer is dat over en uit en loopt ie leeg. De 12V accu is wel de achilleshiel van een BEV dus neem het risico niet.
Je wilt ook niet een constante charge/discharge op de 12V batterij, die zijn daar helemaal niet voor bedoelt.
Ik zou kijken naar een extern batterij pakketje ofzo als je iets 24/7 wilt draaien.
Die 12V poorten staan uit als het contact ook uit staat. De HV batterij kan alleen de 12V accu opladen in beperkte mate. Als je een dashcam op de zekeringbox zou aansluiten heb je wel constante voeding maar loopt de 12V accu leeg.Capital_G schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 15:11:
[...]
Misschien begrijp ik je verkeerd of heb ik het mis, maar de USB poort en sigaretten aansteker worden aangedreven door het 12V systeem en dus de ouderwetse 12V batterij, en niet de high voltage battery. Dat mag namelijk niet, i.v.m. veiligheid zijn het 12V en high voltage systeem compleet gescheiden van elkaar.
Je wilt ook niet een constante charge/discharge op de 12V batterij, die zijn daar helemaal niet voor bedoelt.
Ik zou kijken naar een extern batterij pakketje ofzo als je iets 24/7 wilt draaien.
Vraag mij trouwens af of de MG5 ook hoort te piepen als je vooruit inparkeert. Ik dacht van wel maar dat doet hij niet
Prijs jezelf gelukkig ik heb een buurvrouw met een kia die in de avond inparkeerd.... Ben ik blij met de MG4 die gewoon geen piepjes produceerd, niet vooruit niet achteruit. Geen overlast maar serene rust.CryptoNL schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 17:18:
Vraag mij trouwens af of de MG5 ook hoort te piepen als je vooruit inparkeert. Ik dacht van wel maar dat doet hij niet

MTVenusV151+esp32RS485+ShellyEmulatie·18ZP 6*APS 5.9WP·EaseeHome·MG4lux2023·ThemaV 7kW+esp32RS485
Ja heel irritant dong dong dongwrak schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 18:19:
[...]
Prijs jezelf gelukkig ik heb een buurvrouw met een kia die in de avond inparkeerd.... Ben ik blij met de MG4 die gewoon geen piepjes produceerd, niet vooruit niet achteruit. Geen overlast maar serene rust.
Bedoel piepjes in de auto niet buitenwrak schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 18:19:
[...]
Prijs jezelf gelukkig ik heb een buurvrouw met een kia die in de avond inparkeerd.... Ben ik blij met de MG4 die gewoon geen piepjes produceerd, niet vooruit niet achteruit. Geen overlast maar serene rust.
Nee, doet die niet. Zit wel een camera in de neus, maar geen parkeersensoren. Gemiste kans al zeg ik het zelf. De MG4 heeft dit trouwens ook niet.CryptoNL schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 17:18:
Mr. T.
Als eigenaar bepaal je altijd zelf waar je je spullen voor je auto koopt, er bestaat geen verplichting om extra's aan te schaffen via VM. Ben er niet zeker van, maar het mag dacht ik zelfs wettelijk niet om iemand zoiets te verplichten, dacht dat dat koppelverkoop heet en dat is bij wet verboden. Wil je het fijne over - koppelverkoop - weten, dan even je zoekmachine gebruiken.VicTheTrader schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 15:48:
[...]
En nog een misschien stomme vraag, waar kan de winterbanden voor deze auto gekocht worden? Moet het per se bij VM?
Lease je, dan kan het soms zijn, dat je LM je winterbanden aanbied en dat het in de prijs van je contract zit. Zitten winterbanden niet in je leasecontract, dan komt denk ik ook de wet op koppelverkoop om de hoek kijken, en kun je zelf een set winterbanden aanschaffen, of via de LM als dat voordeliger mocht blijken, je bepaald het dan ook in weze bij deze zelf, immers het zit al in je contract en heb je er voor gekozen of niet in het contract en je bepaald het zelf. Nu heb ik zelf totaal geen ervaring met lease, ook niet met de contracten en voorwaarden, dus in geval van lease je contract even doorlezen.
Is er iets stuk?wrak schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 18:19:
[...]
Mijn Luxery maakt wel geluidjes bij het naderen van een object als je achteruit rijdt.
Veel dingen zijn uit te zetten of qua volume aan te passen.
Met vooruitrijden bij inparkeren ben ik wel blij met de 360° camera.
Tis maar net waar je je druk overmaakt, gisteren vroeg de auto aan mij of het het voorverwarming systeem van het accupakket moest aanzetten vanwege de lage buitentemperatuur?????? Ten tijde van deze blijde boodschap was het 22°C buiten en stond ie met zijn achterkant in het zonnetje.
Heb een wenkbrauw opgetrokken, schouder opgehaald, rempedaal ingetrapt, weg boodschap en gaan met die banaan, muziek speelde, airco draaide en de rest werkte ook feilloos, wat wil een mens nog meer
Winterbanden koop je gewoon waar je wilt, geen enkele dealer zal het aandurven om je te verplichten bij hun te kopen.VicTheTrader schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 15:48:
[...]
En inderdaad, ik vermoed dat het ook illegaal is i.v.m. mededingingsregels.
Heb ook wel eens nagedacht over het laten installeren van een dashcam/V-ARobonus schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 14:22:
[...]
Zie niet zozeer een probleem, het zou immers in dit geval toch niet moeten uitmaken of je nu een brandstofauto of een elektrische auto rijd.
Beiden hebben een 12Volt systeem en van beiden zal de accu van het 12Volt systeem regelmatig op spanning gehouden moeten worden. Beide systemen vinden het niet fijn als de 12Volt accu regelmatig ontladen wordt beneden een bepaald punt.
Denk dat het veel belangrijker is dat je het systeem laat inbouwen door een erkend bedrijf, zij kunnen het beste advies geven en de MG4 is nu niet bepaald de 1e elektrische auto.
Geen spijkers op laag water gaan zoeken waar zij niet zijn, je kent je eigen gebruik van de auto en als daar perioden bij zijn die langer dan gewenst zijn tegen het ontladen raken van de 12Volt accu, dan zal zo'n erkend bedrijf daar ook zeker een oplossing voor hebben in de vorm van een schakelaar die je zelf bedient om de camera's geheel uit te schakelen of iets met een timer of iets dat spanning van je 12Volt accu bewaakt en kan ingrijpen als het te laag zou worden.
We leven niet meer in het stenen tijdperk, alles lijkt tegenwoordig wel mogelijk. Denk eerder dat voor velen het probleem is dat zij met alles voor een dubbeltje op de 1e rang willen zitten, soms moet je wel eens iets meer betalen om het gewoon goed te (laten) doen
Even een tussenrapport voor de MG4 :
- besteld 6 mei afgeleverd 19 mei bij Van Mossel Rotterdam
- inmiddels bijna 800 km gereden, met name in de stad vandaar een gemiddelde snelheid van 28 km
- een verbruik gemiddeld tot nu 14 kwh/100 km
Positief :
- pittig ( als eerste weg bij een stoplicht )
- goedkoop rijden ( thuis opladen )
- voldoende ruimte
Negatief :
- de rijstrook-assistent, zelfs na het uitzetten springt die soms aan ( heeft iemand anders dat ook ?? )
- zoekerig gedrag op hogere snelheid
Eindcijfer tot op heden : 7,5:strip_exif()/f/image/AcUEJgvVAiIAgIc1sDp0Msch.jpg?f=fotoalbum_large)
- besteld 6 mei afgeleverd 19 mei bij Van Mossel Rotterdam
- inmiddels bijna 800 km gereden, met name in de stad vandaar een gemiddelde snelheid van 28 km
- een verbruik gemiddeld tot nu 14 kwh/100 km
Positief :
- pittig ( als eerste weg bij een stoplicht )
- goedkoop rijden ( thuis opladen )
- voldoende ruimte
Negatief :
- de rijstrook-assistent, zelfs na het uitzetten springt die soms aan ( heeft iemand anders dat ook ?? )
- zoekerig gedrag op hogere snelheid
Eindcijfer tot op heden : 7,5
:strip_exif()/f/image/AcUEJgvVAiIAgIc1sDp0Msch.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DaV8XDlWBeEjHpKgctCC3Ooj.jpg?f=fotoalbum_large)
1 De rijstrookassistent (ook wel LKA Lane Keep Assist) blijft uit als je hem instelt terwijl het systeem Ready is, dus eerst even rem intrappen, systeem Ready, dan instellen. (heb je probleem ook gehad en kreeg deze tip van de verkoper, heb het al een keer hier gemeld, maar is hier wel een zoekplaatje om iets terug te vinden)Gerard Dorsman schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:33:
Negatief :
1 - de rijstrook-assistent, zelfs na het uitzetten springt die soms aan ( heeft iemand anders dat ook ?? )
2 - zoekerig gedrag op hogere snelheid
2 Dat probleem herken ik niet, auto rijd heerlijk strak, ook bij snelheden van 100 en 130km/u . Misschien je bandenspanning niet goed of verschillend? Sporing niet goed? Stoeprandje geraakt? Voor de lange duur dan even je slijtageprofiel van je banden in de gaten houden. Wat bedoel je met hogere snelheden gezien je gemiddelde
Veel plezier met je auto
Tldr bij 0% soc heb je nog 24km range.Heinemancp schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:13:
[YouTube: MG4 Long Range zero mile test]
Bjorn heeft de MG4 tot (voorbij) nul getest
Afgelopen dagen 11 stuks MG4 Fizzy Orange op kenteken gezet.
MG maakt een inhaalslag kwa kleur.
Nog een paar dagen wachten en die van mij kan ik dan eindelijk ophalen.
Al kenteken bekend? Vandaag gebeld maar kenteken nog onbekend bij na vraag voor de verzekering🤷♂️ rij graag verzekerd weg Dinsdag 😉Jony23 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 15:17:
[ Voor 4% gewijzigd door shake op 24-06-2023 16:01 ]
Jep!! Ein-de-lijk komen ze eraan. Ik kan hem over 2 weken ophalen.Jony23 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 15:17:
Nee, al meermaals gebeld, maar nog steeds geen kenteken. U wordt terug gebeld zegt VM, maar nog steeds geen belletje gehad .shake schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 16:00:
[...]
Al kenteken bekend? Vandaag gebeld maar kenteken nog onbekend bij na vraag voor de verzekering🤷♂️ rij graag verzekerd weg Dinsdag 😉
Hoe dan ook, woensdag haal ik hem op
[ Voor 4% gewijzigd door Jony23 op 24-06-2023 19:33 ]
Vraagje aan de TS of Mod: idee om dit topic af te sluiten en daarna de boel opsplitsen per type? Bijv. binnen MG:
Algemeen
Marvel
ZS EV
MG5
MG4
Dat is al zo bij andere merken. Dan heb je geen last van andere types
.
Algemeen
Marvel
ZS EV
MG5
MG4
Dat is al zo bij andere merken. Dan heb je geen last van andere types
wij hebben datum ! 6-7-2023 (Adam) nu eerst op kenteken wachten
Lijkt me een heel goed plan.PaLPiTaTioN schreef op zondag 25 juni 2023 @ 00:52:
Vraagje aan de TS of Mod: idee om dit topic af te sluiten en daarna de boel opsplitsen per type?
En kunnen discussies over bestellingen en levertijden dan ook in een apart topic svp, om te voorkomen dat de inhoudelijke berichten overspoeld blijven worden?
Ik heb het slecht verwoord, ik bedoelde vanaf de technische kant, niet de wettelijke. In de zin, gaan elke banden die juiste afmetingen hebben goed passen? En van je reactie begrijp ik van wel.jbraamse schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:39:
[...]
Winterbanden koop je gewoon waar je wilt, geen enkele dealer zal het aandurven om je te verplichten bij hun te kopen.
En inderdaad, ik vermoed dat het ook illegaal is i.v.m. mededingingsregels.
Nog één vraag, onder de bodem van de kofferbak is er ruimte voor allerlei spullen, waaronder de laadkabel, de gevarendriehoek, etc. Maar er is een ruimte leeg, denk ik voor een brandblusser. Ik vraag me af of dat hoort leeg te zijn bij de aflevering van de auto? Of is VM misschien iets vergeten dat daarin hoort te liggen?
Bij mij ziet het er zó uit (Comfort versie)VicTheTrader schreef op zondag 25 juni 2023 @ 11:58:
[...]
Nog één vraag, onder de bodem van de kofferbak is er ruimte voor allerlei spullen, waaronder de laadkabel, de gevarendriehoek, etc. Maar er is een ruimte leeg, denk ik voor een brandblusser. Ik vraag me af of dat hoort leeg te zijn bij de aflevering van de auto? Of is VM misschien iets vergeten dat daarin hoort te liggen?
Geen ruimte voor een brandblusser.
:strip_exif()/f/image/GRtTqNUN6Y8LWFwQRuG8bufX.jpg?f=fotoalbum_large)
Vraag me altijd af wat autofabrikanten bezielt om de gevarendriehoek zo ver weg te steken. Sta je daar in het midden van de nacht stil op de autosnelweg en kan je eerst je hele koffer gaan uitladen op het asfalt om daarna snel een cursus origami te gaan volgen en de handleiding te gaan lezen om de driehoek in mekaar gevouwd te krijgen.
Bij een EV zou je dat netjes onder de motorkap kwijt kunnen. De piepschuim bak van de Kona paste er zo in bij wijze van frunk. Wellicht bij MG ook?
Alleen niet handig bij een frontale botsing.
Alleen niet handig bij een frontale botsing.
[ Voor 13% gewijzigd door Proton_ op 25-06-2023 14:10 ]
Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.
Leveringen Het grote MG leveringen topicPaLPiTaTioN schreef op zondag 25 juni 2023 @ 00:52:
Vraagje aan de TS of Mod: idee om dit topic af te sluiten en daarna de boel opsplitsen per type? Bijv. binnen MG:
Algemeen
Marvel
ZS EV
MG5
MG4
Dat is al zo bij andere merken. Dan heb je geen last van andere types.
MG4: het grote mg4 topic deel 1
de rest kan hier gewoon door!
we houden zo 3 levendige topics, waarbij ik hoop dat het leveringen topic doodbloed door de snelle pijnloze leveringen, dat zou mooi zijn.
diskeltische lurker
Bij mijn Luxury is het zo: (mijn vraag gaat over die ruimte met geel eromheen)jbraamse schreef op zondag 25 juni 2023 @ 12:19:
[...]
Bij mij ziet het er zó uit (Comfort versie)
Geen ruimte voor een brandblusser.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/69w4RWzsAp8vwj5Y7XY4HVnl.jpg?f=fotoalbum_large)
Daar past de (tegenwoordig extra bij te bestellen) granny charger in.
Bij mijn luxury ziet het achteronder hetzelfde eruit als bij de comfort van @jbraamse
Zou daar dan loze ruimte onder zitten?
MTVenusV151+esp32RS485+ShellyEmulatie·18ZP 6*APS 5.9WP·EaseeHome·MG4lux2023·ThemaV 7kW+esp32RS485
Bij mij ook inderdaad! Veel minder ruimte dan bij @VicTheTrader ...wrak schreef op zondag 25 juni 2023 @ 22:00:
[...]
Bij mijn luxury ziet het achteronder hetzelfde eruit als bij de comfort van @jbraamse
[ Voor 8% gewijzigd door savale op 25-06-2023 22:11 ]
Ik was benieuwd of je mogelijk al een dakkoffer (van 190cm) op de MG gepast hebt?cold schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 17:04:
[...]
Dank voor de update! De koffer die ik op het oog heb is 190cm lang dus dat zou dan waarschijnlijk wel passen
Heb je al een idee hoeveel invloed de koffer op je verbruik heeft? (Ben vooral benieuwd naar het verbruik bij 100km/h)
En mogelijk ook al iets van ervaring opgedaan met het effect op verbruik?
Sorry helemaal vergeten te updaten!1234567y schreef op zondag 25 juni 2023 @ 23:32:
[...]
Ik was benieuwd of je mogelijk al een dakkoffer (van 190cm) op de MG gepast hebt?
En mogelijk ook al iets van ervaring opgedaan met het effect op verbruik?
Koffer past perfect, en gezien die van ons maximaal naar achter zit en dan de spoiler net mist zou iets langer ook nog passen.
:strip_exif()/f/image/eETSlzZJxY1R4z6Dnd8J7WEl.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat het verbruik betreft heb ik geen goede vergelijking, we zijn inmiddels met een vol beladen auto inc dakkoffer naar zuid Frankrijk gereden en volgens a better route planner hebben we een referentie verbruik van 226wh/km. Dat is wel inc hier in Frankrijk rijden waar het wat minder vlak is dan NL. (Het is voor lange routes zeker aan te raden om een obd2 dongle te koppelen)
Wat rijden betreft bleek voor 120km/h de sweet spot, boven de 100 loopt het verbruik snel op en bij 130 kwam het niet meer lekker uit kwa hoeveelheid laden.
Laden gaat bizar snel tussen de 10 en 60% daarboven snel langzamer. Realiteit is dat plassen van alle inzittenden meer tijd kosten dan de meeste laad sessies 🤣
Dat ziet er goed uit!! dat is de 'Thule Force XT L'?cold schreef op maandag 26 juni 2023 @ 07:40:
[...]
Sorry helemaal vergeten te updaten!
Koffer past perfect, en gezien die van ons maximaal naar achter zit en dan de spoiler net mist zou iets langer ook nog passen. [Afbeelding]
Wat het verbruik betreft heb ik geen goede vergelijking, we zijn inmiddels met een vol beladen auto inc dakkoffer naar zuid Frankrijk gereden en volgens a better route planner hebben we een referentie verbruik van 226wh/km. Dat is wel inc hier in Frankrijk rijden waar het wat minder vlak is dan NL. (Het is voor lange routes zeker aan te raden om een obd2 dongle te koppelen)
Wat rijden betreft bleek voor 120km/h de sweet spot, boven de 100 loopt het verbruik snel op en bij 130 kwam het niet meer lekker uit kwa hoeveelheid laden.
Laden gaat bizar snel tussen de 10 en 60% daarboven snel langzamer. Realiteit is dat plassen van alle inzittenden meer tijd kosten dan de meeste laad sessies 🤣
Kan die van mij a.s. Woensdag ophalen. Amsterdam met 15 tot 20 andere gelukkige kopers op leverings event. Zie Het grote MG leveringen topic
Ja idd, past perfect en super fijne koffer in gebruik.1234567y schreef op maandag 26 juni 2023 @ 08:29:
[...]
Dat ziet er goed uit!! dat is de 'Thule Force XT L'?
Rails zijn Thule wingbar edge.
Interessante vraag, is dit misschien gewoon een kunststof vorm die alle ¨lege" ruimte opvult?wrak schreef op zondag 25 juni 2023 @ 22:00:
[...]
Stel je voor dat je het partnummer weet, dan kun je dus gewoon meer ruimte creëren door dit ding te vervangen (i.p.v. opbergruimte in de frunk).
kom je toevallig uit Almere? /faunabuurt? of ben je daar regelmatig? stond bij de binder exact deze auto.cold schreef op maandag 26 juni 2023 @ 07:40:
[...]
Koffer past perfect, en gezien die van ons maximaal naar achter zit en dan de spoiler net mist zou iets langer ook nog passen. [Afbeelding]
Nog even een herinnering voor MG4 bezitters of waar die nog in bestelling staat:
We hebben nu een eigen topic exclusief voor de MG4, zodat de bezitters van de ZS, Marvel-R en MG5 zich hier niet ondergesneeuwd voelen.
We hebben nu een eigen topic exclusief voor de MG4, zodat de bezitters van de ZS, Marvel-R en MG5 zich hier niet ondergesneeuwd voelen.
@ Mg5 eigenaren,
het is dan zover eindelijk iemand aan de telefoon gehad betreffende de puntjes aan de MG5. Op 25 Juli kan ik dan terecht met de auto om het op te lossen.
Er is telefonisch aan gegeven dat de tik tijdens lastwisseling iig niet iets is wat een safety issue is. Dus dat zal dan de 25e beoordeeld worden.
het is dan zover eindelijk iemand aan de telefoon gehad betreffende de puntjes aan de MG5. Op 25 Juli kan ik dan terecht met de auto om het op te lossen.
Er is telefonisch aan gegeven dat de tik tijdens lastwisseling iig niet iets is wat een safety issue is. Dus dat zal dan de 25e beoordeeld worden.
verplaatst naar mg4 topic
[ Voor 98% gewijzigd door savale op 26-06-2023 20:39 ]
Dat was onze auto iddmrBrainY schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:27:
[...]
kom je toevallig uit Almere? /faunabuurt? of ben je daar regelmatig? stond bij de binder exact deze auto.
Problemen die ik ervaren heb met de MG5 ( eigenaar sinds een week ongeveer )
- Bij het starten blijft het scherm zwart
- Hij onthoud de bluetooth koppeling niet
- Scherm start telkens op met het configuratiescherm ( instelling taal en tijdzone ). Dat terwijl de taal van zichzelf al op Nederlands staat vreemd genoeg.
- Regeneratief remmen werkt niet soepel. Wanneer ik bij wegrijden KERS op bijvoorbeeld 1 zet en laten we zeggen 50 meter verder KERS weer op 2 wil zetten, dan zegt hij KERS nu niet beschikbaar. Je ziet in je dashboard dan ook de kleurtjes niet meer bij de snelheid en het afremmen. Op een gegeven moment doet hij het wel weer.
4 augustus mogen we even langskomen bij VM.
- Scherm start telkens op met het configuratiescherm ( instelling taal en tijdzone ). Dat terwijl de taal van zichzelf al op Nederlands staat vreemd genoeg.
- Regeneratief remmen werkt niet soepel. Wanneer ik bij wegrijden KERS op bijvoorbeeld 1 zet en laten we zeggen 50 meter verder KERS weer op 2 wil zetten, dan zegt hij KERS nu niet beschikbaar. Je ziet in je dashboard dan ook de kleurtjes niet meer bij de snelheid en het afremmen. Op een gegeven moment doet hij het wel weer.
Ik ga dan maar duimen dat de mijne (levering rond week 48) dit soort probleempjes niet meer heeft. Maar als ik dit topic zo doorlees....CryptoNL schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 09:25:
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
@Barre73 Ik denk dat het probleem zit in het ontkoppelen van de 12V batterij en weer aankoppelen. Zoiets las ik althans op het Engelse MG forum. Dit komt schijnbaar bij vrij veel EV auto's voor ( niet enkel MG ). Je bent namelijk behoorlijk afhankelijk van de software etc.
Weet jij zo op welke SW je MCU draait? Ik had namelijk bij aflevering R7 en gelijk daar laten updaten naar R12 bij het plaatsen van de trekhaak. Ik ben nog even aan het kijken of er nog een andere nieuwe versie is, ik heb namelijk al auto's gezien met R15.CryptoNL schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 10:12:
@Barre73 Ik denk dat het probleem zit in het ontkoppelen van de 12V batterij en weer aankoppelen. Zoiets las ik althans op het Engelse MG forum. Dit komt schijnbaar bij vrij veel EV auto's voor ( niet enkel MG ). Je bent namelijk behoorlijk afhankelijk van de software etc.
[ Voor 3% gewijzigd door jpvdheijn op 27-06-2023 10:37 ]
En waarom zou de 12V accu worden ontkoppeld als je auto net nieuw is? Dat gebeurt eigenlijk normaliter alleen bij bepaald onderhoud kan ik me zo voorstellen. Of wellicht bij het monteren van de trekhaak... ?CryptoNL schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 10:12:
Neem aan dat die dingen niet aangesloten zijn tijdens transport.Barre73 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 11:04:
[...]
En waarom zou de 12V accu worden ontkoppeld als je auto net nieuw is? Dat gebeurt eigenlijk normaliter alleen bij bepaald onderhoud kan ik me zo voorstellen. Of wellicht bij het monteren van de trekhaak... ?
blup
Klinkt als software, zelf geen last van. Nog wel dat Apple Carplay vastloopt, maar eens een originele kabel bestellen, schijnt te helpen.CryptoNL schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 09:25:
Vraag 1, is je batterij vol? KERS kan alleen wat doen als de batterij een stukje leeg is.- Regeneratief remmen werkt niet soepel. Wanneer ik bij wegrijden KERS op bijvoorbeeld 1 zet en laten we zeggen 50 meter verder KERS weer op 2 wil zetten, dan zegt hij KERS nu niet beschikbaar. Je ziet in je dashboard dan ook de kleurtjes niet meer bij de snelheid en het afremmen. Op een gegeven moment doet hij het wel weer.
Veel pleziermrBrainY schreef op zondag 25 juni 2023 @ 10:16:
wij hebben datum ! 6-7-2023 (Adam) nu eerst op kenteken wachten
Mijn auto wordt vandaag bezorgd. Maar ik werd gebeld: "we dachten dat we hem in Breda moesten ophalen, maar dat moest in Waalwijk, dus het wordt later". Lekker dan, de tijdelijke huurauto is nu wel al opgehaald, dus hij moet wel vanmiddag hier komen anders kan ik morgen niet naar mijn werk
Ik heb de aa wireless adapter in gebruik genomen wat een verademing in de MG4 dat aa gewoon blijft werken alleen stemcommandos doen het nog niet zal wel aan de telefoon liggen.
Heb je een linkje? Gooi ik die in de tsVaevictis_ schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 14:23:
Ik heb de aa wireless adapter in gebruik genomen wat een verademing in de MG4 dat aa gewoon blijft werken alleen stemcommandos doen het nog niet zal wel aan de telefoon liggen.
diskeltische lurker
Hier ervaar ik deze problemen niet hoor met onze MG5. Het is een enkele keer voorgekomen dat het media-scherm zwart bleef bij het opstarten, maar een korte restart verhielp het in die gevallen.Barre73 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 10:11:
[...]
Ik ga dan maar duimen dat de mijne (levering rond week 48) dit soort probleempjes niet meer heeft. Maar als ik dit topic zo doorlees....
In onze MG5 gebruiken we de Motorola MA-1 wireless AA-adapter.
Die ene, met die snor
Ik heb eea getest de afgelopen dagen/weken.zalkc schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 14:01:
[...]
Klinkt als software, zelf geen last van. Nog wel dat Apple Carplay vastloopt, maar eens een originele kabel bestellen, schijnt te helpen.
[...]
EUR 3 kabel van 120cm van de Lidl (data en laden, volgens de verpakking): geen CarPlay verbinding
60cm originele kabel die bij de iPhone kwam met kleine beschadiging op 1 van de connectors: slechte verbinding, valt weg, vertraging in het beeld.
30cm originele kabel recent gekocht, geen beschadigingen: als een zonnetje. Nergens last van. Werkt perfect.
Ik wil het er _niet_ over hebben.
Wat duurder, maar deze werkt ook goed: https://www.aawireless.io/ (in een mg4)
Ik ben al met mijn 3e apple kabel bezig, verbaas me wat een brakke kwaliteit die hebben.magiel schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:18:
[...]
Ik heb eea getest de afgelopen dagen/weken.
EUR 3 kabel van 120cm van de Lidl (data en laden, volgens de verpakking): geen CarPlay verbinding
60cm originele kabel die bij de iPhone kwam met kleine beschadiging op 1 van de connectors: slechte verbinding, valt weg, vertraging in het beeld.
30cm originele kabel recent gekocht, geen beschadigingen: als een zonnetje. Nergens last van. Werkt perfect.
diskeltische lurker
Lukt het niet na accepteren of annuleren en daarna naar de instellingen te gaan en het daar zelf aan te passen? Ik heb destijds de instellingen handmatig gewijzigd naar Engels, deze opgeslagen en daarna weer gewijzigd naar Nederlands en opgeslagen. Toen was bij mij het probleem opgelost.CryptoNL schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 09:25:
...
...
Voor de MG5 eigenaren wellicht interessant. Mijn chat met EV accessoiries ireland betreffende de frunk voor de MG5:
are you working on a MG5 facelift frunk aswel?
Hi
Yes
We are. It is goingto be a great model
any estimated timing?
I handed the 3d plans to tool makers
OK, should I then expect end Q3 beginning Q4?
It is about3 or 4 weeks to get it do e
/f/image/iFkOmHIPw48bxQJxa3FXM218.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/2r65HXlOHPqXBxqVlS99RX2t.webp?f=fotoalbum_large)
Will be very spacious and easy i stall. Using existing fixing points
I will keep watching your design
Thank you.
then not ordering the frunk.at one ;-)
Hahaha
We are in the middle of negotiating with eu SIAC
The Paris headquarters got in touch with us
It looks like ours will be offical, and will be available throughout EU dealershios
Also will be cheaper than the Austrian ones. They somehow make it a lot more pricey
that makes your design even more interesting
I presume ours will be between 145-160€

👍
that is a way more compelling offer
Just have to wait...
I will keep an eye out to your website
thank you!
Thanks a mill
Have a lovely day!
are you working on a MG5 facelift frunk aswel?
Hi
Yes
We are. It is goingto be a great model
any estimated timing?
I handed the 3d plans to tool makers
OK, should I then expect end Q3 beginning Q4?
It is about3 or 4 weeks to get it do e
/f/image/iFkOmHIPw48bxQJxa3FXM218.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/2r65HXlOHPqXBxqVlS99RX2t.webp?f=fotoalbum_large)
Will be very spacious and easy i stall. Using existing fixing points
I will keep watching your design
Thank you.
then not ordering the frunk.at one ;-)
Hahaha
We are in the middle of negotiating with eu SIAC
The Paris headquarters got in touch with us
It looks like ours will be offical, and will be available throughout EU dealershios
Also will be cheaper than the Austrian ones. They somehow make it a lot more pricey
that makes your design even more interesting
I presume ours will be between 145-160€
👍
that is a way more compelling offer
Just have to wait...
I will keep an eye out to your website
thank you!
Thanks a mill
Have a lovely day!
[ Voor 24% gewijzigd door jpvdheijn op 28-06-2023 14:46 ]
Dat is mooi nieuws! Bedankt voor het delen.jpvdheijn schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:44:
Voor de MG5 eigenaren wellicht interessant. Mijn chat met EV accessoiries ireland betreffende de frunk voor de MG5:
...
Helaas niet.Wrc schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:12:
[...]
Lukt het niet na accepteren of annuleren en daarna naar de instellingen te gaan en het daar zelf aan te passen? Ik heb destijds de instellingen handmatig gewijzigd naar Engels, deze opgeslagen en daarna weer gewijzigd naar Nederlands en opgeslagen. Toen was bij mij het probleem opgelost.
Wie durft? https://youtu.be/ZUvUgg0nvjI
Het service menu van de MG4 zelf nog niet geprobeerd.
Het service menu van de MG4 zelf nog niet geprobeerd.
[ Voor 36% gewijzigd door Vaevictis_ op 28-06-2023 19:57 ]
Vandaag ben in gebeld en via email de bevestiging gekregen dat Van Mossel de door mijn Lease maatschappij bestelde MG ZS EV Long reach Comfort Como Bleu binnen heeft. is 11-2-2023 besteld en opgegeven leverdatum was 15-12-2023. Afspraak voor aflevering staat geplant voor 1-8-2023. Van Mossel mag hem van de lease maatschappij pas op 1-8-2023 afleveren omdat huidige auto met contract tot 1-8-2023 loopt. Auto is na bestelling binnen 5 maanden in Nederland. Bij proefrit was opgegeven levertijd 10 maanden tot 1 jaar en na bestelling door lease maatschappij 10 maanden. Ik begreep dat er op dit moment een aan MG`s eerder worden geleverd dan oorspronkelijk geplant.
Ik heb precies dezelfde, goede keuze👍
Het lijkt erop dat de como blue vaak toch wat sneller geleverd wordt. Waarschijnlijk omdat men tegenwoordig niet vaak voor een felle kleur auto kiest, en dat is bij MG nog niet helemaal doorgedrongen.
Het lijkt erop dat de como blue vaak toch wat sneller geleverd wordt. Waarschijnlijk omdat men tegenwoordig niet vaak voor een felle kleur auto kiest, en dat is bij MG nog niet helemaal doorgedrongen.
Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp
Heel jammer dat die blauwe kleur niet beschikbaar is op de MG5!!HandyLumberjack schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 21:38:
Ik heb precies dezelfde, goede keuze👍
Eens! Heb beide gereden, uiteindelijk voor de MG5 gegaan, maar vond erg jammer dat ze hem niet in die blauw hadden!Barre73 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 21:46:
[...]
Heel jammer dat die blauwe kleur niet beschikbaar is op de MG5!!

Ik heb de next best thing gekozen. Alles behalve grijs/zilver, wit en zwart.. Dus Diamond Red metallic :-)n00n11 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 09:58:
[...]
Eens! Heb beide gereden, uiteindelijk voor de MG5 gegaan, maar vond erg jammer dat ze hem niet in die blauw hadden!
I like the way you think! Ik mag hem in dezelfde kleur eind volgende maand ophalen!Barre73 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 10:41:
[...]
Ik heb de next best thing gekozen. Alles behalve grijs/zilver, wit en zwart.. Dus Diamond Red metallic :-)
Zijn er meer mensen die de MG M4 standard rijden? Ik vraag me af wat de maximale snellaadsnelheid is. Ik heb momenteel 78Kwh gehaald. Vraag me af of dit het maximale is of dat anderen al hogere aantallen hebben hehaald
https://ev-database.org/nl/auto/1707/MG-MG4-Electric-51-kWhBeautjuh11 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 08:54:
Zijn er meer mensen die de MG M4 standard rijden? Ik vraag me af wat de maximale snellaadsnelheid is. Ik heb momenteel 78Kwh gehaald. Vraag me af of dit het maximale is of dat anderen al hogere aantallen hebben hehaald
Kijk daar eens, dan zie je 117kW staan. Dat moet je toch ook wel kunnen vinden in de info van MG zelf
Zelfs gewoon op de hoofdpagina van de MG4 bij de specificaties (die 117 kW kan dus niet kloppen voor de Standaard)Heinemancp schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:29:
[...]
https://ev-database.org/nl/auto/1707/MG-MG4-Electric-51-kWh
Kijk daar eens, dan zie je 117kW staan. Dat moet je toch ook wel kunnen vinden in de info van MG zelf
Maximaal vermogen snellader (DC-Lader) (kw):
Standaard 88 kw
Comfort 140 kw
Luxury 140 kw
Laadtijd snellader 10-80%
Standaard ~ 37 min
Comfort ~ 26 min
Luxury~ 26 min
Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)
Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)
Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2