mrme12345 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:29:
Wat zijn eigenlijk de kosten voor een update? Wordt dat gratis uitgevoerd door VM als je een kleine of grote beurt laat doen of moet je daar voor betalen? En wat kost een standaard kleine of grote beurt voor een MG4? Weet iemand dat?
Onderhoudsbeurtjes kosten altijd geld, maar 1x per jaar of om de 24.000 km of wat als 1e komt voor rond de 110 euro is toch wel schappelijk, heb voor deze MG4 een auto uit de VAG stal gehad en daar wordt je echt geknipt en geschoren op een pijnlijke manier. Uit mijn hoofd, 1x per 4 jaar of 96000 km of wat als 1e komt een iets grotere beurt voor rond de 450 euro en dacht dat alle beurten incl. gebruikte vloeistoffen zijn.
Updates, was er afgelopen dinsdag voor een paar in Rotterdam. Heb nogal wat fratsen meegemaakt en omdat er ook een terugroepactie voor de warmtepomp is, is er het eea geupdate. NIET een andere schermlayout, ook nog geen one pedal drive, maar wel iets voor de LKA, de genoemde warmtepomp, iets voor de camera's, iets met een sensor dit en een sensor dat, stond allemaal wel vermeld in wat technische afkortingen en omdat het er dacht ik een stuk of 6 waren bij elkaar ben ik na de uitleg helaas ook weer een deel vergeten, het belangrijkste is of het geholpen heeft en dat kan ik na 2 dagen nog niet zeggen, immers de airco niet willen starten was ook maar 3x gebeurt met vreemde tijdintervallen ertussen. Moest nu op de terugweg de airco wel een flink stuk hoger op temperatuur zetten, zat bij 24 graden nog te rillen van de kou

Ja, dan het LKA, ik blijf het een K..systeem/hulp vinden, alleen op de terugweg gebruikt en een 1e indruk is dat het een stukje minder "rukkerig" geworden is, iets subtieler zonder echt subtiel te zijn om het zo maar eens te zeggen.
Ach, al met al een stuk of 6 updates, en als ze geholpen hebben, dan ziet men mij over 10 maanden voor de 1e kleine beurt, want 24.000 km rijd ik niet per jaar.
Geen kosten, updates zijn verbeteringen om fouten in de software te herstellen, soms ook voor aanvullingen en soms ook om weer nieuwe fouten erin te maken en dan blijf je nog even bezig, perfect zal het waarschijnlijk nooit worden, als je dat beseft, dan heb je een leven en als je niet tegen imperfectie kunt, dan is dat vervelend.
Het zal nog wel even duren, maar ondertussen kan ik toch wel genieten van de auto, nu nog een update voor dat scherm dat het beter gaat luisteren, want soms zou ik het wel van het dashboard willen rukken en er 100.000 x overheen willen rijden, het in de brand steken, willen opblazen of op andere wijze pijn willen doen, maar net in de gemoedstoestand die het scherm mij brengt.