Acties:
  • +8 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:12
Mede-auteur:
  • matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14-05 12:16

matthewtje

MG4 Ervaringen & Discussietopic - Deel 1

Waarom dit topic
Vanwege de enorme populariteit van de elektrische MG4 modellen rijden er wat Tweakers rond in een MG4.

Dit topic is bedoeld om vragen te stellen en ervaringen met elkaar te delen op het gebied van uitvoeringen (opties), bereik, tips & meer.

Voor leveringen ga je naar: Het grote MG leveringen topic
Voor de overige modellen ga je naar het grote MG topic

Websites
De website van MG en specifiek de 5 MG4 modellen: https://www.mgmotor.eu/nl-NL/model/mg4
De website van Van Mossel MG (officiële dealer in Nederland)
Elektrische MG's te koop op AutoScout24 in Nederland bij autobedrijven
https://allecijfers.nl/auto/mg/
Wat is WLTP?
10 tips om de actieradius te vergroten

De nieuwe MG4
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OJds2YtrlKvwffyoVKms8PF1GcM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2qzmBo4jvk089zKHRigviwEk.png?f=fotoalbum_large

diskeltische lurker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron6
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 03:37
In deze YouTube wordt over twee nieuwe uitvoeringen van de MG4 gesproken, met een schatting van de prijs (even goed slikken). Vanaf 8:03 https://youtu.be/YmF01X_Jrco

Edit: even aanvullen. €47000 voor een performance versie die bloedsnel is, en €47000 voor een versie met een 77kWh accupakket.

[ Voor 30% gewijzigd door Ron6 op 25-06-2023 17:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:44
Ron6 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 17:06:
In deze YouTube wordt over twee nieuwe uitvoeringen van de MG4 gesproken, met een schatting van de prijs (even goed slikken). Vanaf 8:03 https://youtu.be/YmF01X_Jrco

Edit: even aanvullen. €47000 voor een performance versie die bloedsnel is, en €47000 voor een versie met een 77kWh accupakket.
Ik zie niet wat de doelgroep is voor die performance versie. Veel te veel geld. Daar heb je ook een dikke model Y voor. Misschien voor de lease en mensen die geen tesla willen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technopeuter
Vaevictis_ schreef op maandag 26 juni 2023 @ 10:26:
[...]

Ik zie niet wat de doelgroep is voor die performance versie. Veel te veel geld. Daar heb je ook een dikke model Y voor. Misschien voor de lease en mensen die geen tesla willen?
Het is geen vergelijking, de tesla is een klasse groter. Ik zie ook geen markt als ie meer dan €42000 gaat kosten

diskeltische lurker

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ron6
Ben dat wel met jullie eens. Ook de versie met 77 kWh accu is met 47000 veel te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:47
Vaevictis_ schreef op maandag 26 juni 2023 @ 10:26:
[...]

Ja, in dat geval kun je beter de Model Y nemen. Tenzij je die niet mag leasen van je werkgever dan zou de MG4 performance nog een optie kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-04 08:06
Tesla zou ik voor geen goud willen, maar neemt niet weg dat de MG4 Performance te duur gaat zijn.

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:46
Huh 47000! Die 77 KW met iets meer vermogen en dan een trekhaak...En dan in het rood met een licht interieur loopt het vast al over de 50000. Nee niet voor mij. De kracht was nu juist dat de prijs zo mooi binnen de perken bleef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
jbraamse schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:12:
[...]

Interessante vraag, is dit misschien gewoon een kunststof vorm die alle ¨lege" ruimte opvult?
Stel je voor dat je het partnummer weet, dan kun je dus gewoon meer ruimte creëren door dit ding te vervangen (i.p.v. opbergruimte in de frunk).
ff een jump vanuit het Grote MG topic naar; Het grote MG4 topic

De bekleding lijkt in het voorste gedeelte van het achteronder bij mij wel door te lopen. Ik zie nog niet hoe dat deel eruit te lichten. Het is een goeie gedachte maar ik huiver nog bij de gedachte om een mes in de bekleding te zetten. Nog even aan het idee wennen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbraamse
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12:37
wrak schreef op maandag 26 juni 2023 @ 17:19:
[...]

ff een jump vanuit het Grote MG topic naar; Het grote MG4 topic

De bekleding lijkt in het voorste gedeelte van het achteronder bij mij wel door te lopen. Ik zie nog niet hoe dat deel eruit te lichten. Het is een goeie gedachte maar ik huiver nog bij de gedachte om een mes in de bekleding te zetten. Nog even aan het idee wennen. :)
Heb ik ook gezien, ik ga het niet doen.
Maar ik vermoed (op basis van de foto's) dat er loze ruimte onder moet zitten.
Is die ruimte misschien gereserveerd voor een grotere batterij?

Ik heb het forum steeds gevolgd; volgens mij worden er voortdurend veranderingen aangebracht.
Ik zie steeds weer details die anders zijn dan bij mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:01
@1234567y Was deze nog vergeten te delen: thule wingbar edge met een Thule Motion XT sport. De koffer kan nog naar voren, dus ik verwacht dat een 2m10 koffer nog wel past mocht je dat willen.
Moet nog een verbruikstest doen met koffer, maar had gisteren 270km gereden (voornamelijk snelweg 100km/u) met enkel de wingbars erop: 14.2kw /100km. (zij wind mee)
De motion xt sport is een relatief klein koffertje dus hoop op ongeveer 18kw/100km uit te komen bij 100km/u.
Verbruikgegevens met deze dakkoffer zal ik nog posten zodra ik dit kan testen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3JxN8vkbDjLJ8_yVrZhy3AiYcAA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j33aO3kaARLWjiozlBiLUyP2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qqos-apBsVngD6QEWavNVFDjhkI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2FBxFATfgnbXzBlhLWLb4TOL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Id2FgSSpjmywpzQaZ0BHUwRihek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OXh7aHfzmKQ7GC8hITHsBs6i.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QH9St82iOYaTWHdfQRZA-xid0AI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HFNJupABM4Ns8HU7LGniBuT4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:35
Iemand het verborgen menu in de MG4 reeds geprobeerd?

YouTube: MG4 'secret' menu

Moest het filmpje ooit offline gaan, hij gaat naar settings en duwt 5x op "entertainment system version" en geeft dan als pin in 200519. Daar staan opties als "product info", üsb upgrade", "system reboot", "restore to factory settings" en ävm calibration".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Ives schreef op maandag 26 juni 2023 @ 21:40:

Moest het filmpje ooit offline gaan, hij gaat naar settings en duwt 5x op "entertainment system version" en geeft dan als pin in 200519. Daar staan opties als "product info", üsb upgrade", "system reboot", "restore to factory settings" en ävm calibration".
Ik heb dit "per ongeluk" weleens gedaan: ken het soortgelijke truukje bij android telefoons voor de developer opties. Ik wist alleen de code niet. Wie weet kunnen we straks zelf de auto updaten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
jbraamse schreef op maandag 26 juni 2023 @ 17:38:
[...]

Ik heb het forum steeds gevolgd; volgens mij worden er voortdurend veranderingen aangebracht.
De batterij zit in de bodem. Dat is inherent aan het platform. Loze of opgevulde ruimte zou zo maar kunnen. Voorin is ook een zee van loze ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron6
Ives schreef op maandag 26 juni 2023 @ 21:40:

Enig idee wat ävm calibration doet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:35
Ron6 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 01:14:
[...]

Enig idee wat ävm calibration doet?
Dat is calibratie van de around view monitoring - de 360 graden camera. Dan moet je een patroon rond de wagen aanbrengen en gebruikt hij dit om te weten hoe exact hij de camera beelden aan elkaar moet stitchen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
jbraamse schreef op maandag 26 juni 2023 @ 17:38:
[...]

Bij mij MG4 Luxury ziet de indeling in de kofferbak er hetzelfde uit als bij jou.

Even jouw foto geleend als je het niet erg vindt, anders moest ik mijn kofferbak helemaal leeghalen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nU7rNFf6CZxai7klcySu63ojLjQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xFFEIwlXnQMFXpJB3Q9UFCpr.webp?f=user_large

Wat je zegt dat er voortdurend veranderingen aangebracht worden, klopt wel. Zo heb ik bijvoorbeeld de vermoeidheidssensor nog bij het stuur terwijl nieuwere MG4 modellen dat niet meer hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nDolZhYSMbFQ_TpXo4OZjy8VfxM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bxf90DoQijzWY7pkGvTQkEWs.jpg?f=fotoalbum_large

Softwarematig doet deze snesor niets als het goed is. Deze is met een update uitgeschakeld omdat die sensor te gevoelig was. Bij even wegkijken (bijvoorbeeld als je even opzij kijkt om in je buitenspiegel te kijken) dan ging de auto al bijsturen. Althans dat is wat ik gelezen heb op het Engelstalige MG4 forum.

Ik was een van de eersten in Nederland die de MG4 kreeg (zakelijke lease) en kreeg mijn auto in januari van dit jaar omdat het leasecontract van mijn vorige auto in januari afliep. Anders had ik de auto al in december 2022 gekregen. Ik heb gelukkig wel een 2022 kenteken zodat dit weer gunstig uitviel voor de bijtelling.
Dat is het enige nadeel als je een early adaptor bent dat je een product krijgt wat anders is dan een latere versie. Niet dat ik ontevreden ben hoor, helemaal niet, ik ben juist heel blij met de auto, maar je mist toch die kleine verbeteringen die latere versies wel hebben. Dit geldt dan natuurlijk aleen voor de hardwarematige aanpassingen. Softwarematige aanpassingen zouden wij ook gewoon moeten krijgen met updates.
Hopelijk straks ook de one pedal drive optie. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:59
Sonicfreak schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 08:18:
Wat je zegt dat er voortdurend veranderingen aangebracht worden, klopt wel. Zo heb ik bijvoorbeeld de vermoeidheidssensor nog bij het stuur terwijl nieuwere MG4 modellen dat niet meer hebben.
Die vermoeidheidssensor zit/zat alleen bij de Luxury versie. Zit niet op mijn Comfort versie gelukkig. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
Haay schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 10:28:
[...]

Die vermoeidheidssensor zit/zat alleen bij de Luxury versie. Zit niet op mijn Comfort versie gelukkig. :*)
Op de nieuwe Luxury versies zit die ook niet meer. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
Sonicfreak schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 11:17:
[...]

Op de nieuwe Luxury versies zit die ook niet meer. ;)
Klopt, ik heb die inderdaad niet op mijn Luxury versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:47
wrak schreef op maandag 26 juni 2023 @ 17:10:
Huh 47000! Die 77 KW met iets meer vermogen en dan een trekhaak...En dan in het rood met een licht interieur loopt het vast al over de 50000. Nee niet voor mij. De kracht was nu juist dat de prijs zo mooi binnen de perken bleef.
Nou vraag ik mij af, want er is ook ruimte voor een Golf GTI terwijl je dan ook een Passat kan nemen, of een S3 terwijl je voor dat geldt een hele luxe A4 met s-line kan hebben. Zo heb je bij elk merk wel keuzes die ik niet zou maken, maar wel gemaakt worden. Deze versie zal geen hardloper worden, maar voor 50k heb je nu wel 450pk. Voor sommige is dat heel belangrijk. En in zijn klasse waarschijnlijk nog heel erg betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08-05 22:47
Heinemancp schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 16:02:
[...]

Nou vraag ik mij af, want er is ook ruimte voor een Golf GTI terwijl je dan ook een Passat kan nemen, of een S3 terwijl je voor dat geldt een hele luxe A4 met s-line kan hebben. Zo heb je bij elk merk wel keuzes die ik niet zou maken, maar wel gemaakt worden. Deze versie zal geen hardloper worden, maar voor 50k heb je nu wel 450pk. Voor sommige is dat heel belangrijk. En in zijn klasse waarschijnlijk nog heel erg betaalbaar.
Het verbaast mij werkelijk hoeveel mensen als eerste vragen 'hoeveel vermogen' wanneer je ze vertelt dat je een nieuwe auto in het vooruitzicht hebt. Blijkbaar is het voor veel mensen toch echt wel een ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gifkikkertje
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-05 22:15
Net om 19:19 een voicemail en e-mail ontvangen van Van Mossel om een afspraak in te plannen voor de aflevering van mijn rode MG4 luxury long range.

De auto heb ik op 3 mei besteld via de leasemaatschappij, die gaven een verwachte datum rond 1 september. Al met al erg snel dus!

Update: 12 juli wordt de auto bezorgd.

[ Voor 6% gewijzigd door Gifkikkertje op 28-06-2023 13:12 ]

Gigabyte X58-UD5 (Extreme bios) - i7 920 (~3,1) - 12GB Corsair Dominator GT 1600-CL7 -EN8800GT - H50 Cooling - Obsidian 800D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16:26
Ik heb sinds woensdag de MG4, en gistermiddag liep het hoofdscherm vast. Hij blijft heen en weer springen en reageert nauwelijks op input.

Vanmorgen was dit helaas nog steeds, en merkte tijdens het rijden dat dit extreem stoort. Android auto wordt na 10 seconden weggedrukt dus ik had ook geen navigatie, achteruitrijcamera werkt niet (schiet na 2 seconden weer terug naar hoofscherm) en de temperatuurregeling is niet te bedienen. Ook de TJA en lanekeeping kon ik niet uitzetten.

In het stuk A2 trajectcontrole bij Vinkeveen even rustig kunnen kijken of ik een oplossing kon vinden maar met goed prikken op de "radio-play" knop leek het probleem opeens verdwenen te zijn.

Nu werkt het weer, maar was wel even goed frustrerend.
Videootje van hoe het ongeveer de hele tijd ging:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pjetrof
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14-05 20:41
Robonus schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 07:29:
Ik heb sinds woensdag de MG4, en gistermiddag liep het hoofdscherm vast. Hij blijft heen en weer springen en reageert nauwelijks op input.

Vanmorgen was dit helaas nog steeds, en merkte tijdens het rijden dat dit extreem stoort. Android auto wordt na 10 seconden weggedrukt dus ik had ook geen navigatie, achteruitrijcamera werkt niet (schiet na 2 seconden weer terug naar hoofscherm) en de temperatuurregeling is niet te bedienen. Ook de TJA en lanekeeping kon ik niet uitzetten.

In het stuk A2 trajectcontrole bij Vinkeveen even rustig kunnen kijken of ik een oplossing kon vinden maar met goed prikken op de "radio-play" knop leek het probleem opeens verdwenen te zijn.

Nu werkt het weer, maar was wel even goed frustrerend.
Videootje van hoe het ongeveer de hele tijd ging:

[YouTube: vastgelopen scherm MG4]
Ik meende te herinneren dat hier al lang geleden een update voor geweest zou moeten zijn.

Volgens een Engelse gebruiker op een ander forum zou een update naar R33 het probleem hebben verholpen. Hebben ze bij van Mossel wel de nieuwste software geïnstalleerd? : https://www.mgevs.com/thr...tween-screens.8771/page-4

Een andere gebruiker geeft in dezelfde thread aan dat switchen naar FM een tijdelijke workaround lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Pjetrof schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 08:03:
[...]
Een andere gebruiker geeft in dezelfde thread aan dat switchen naar FM een tijdelijke workaround lijkt te zijn.
R33 hier: Switchen naar FM werkt hier trouwens ook als fix als je geen geluid hebt bij het afspelen van je usb mp3 collectie. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16:26
Pjetrof schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 08:03:
[...]

Ik meende te herinneren dat hier al lang geleden een update voor geweest zou moeten zijn.

Volgens een Engelse gebruiker op een ander forum zou een update naar R33 het probleem hebben verholpen. Hebben ze bij van Mossel wel de nieuwste software geïnstalleerd? : https://www.mgevs.com/thr...tween-screens.8771/page-4

Ik heb versie SWI68-29958-1300R30... Als R33 over die laatste 3 karakters gaat dan heb ik idd een update nodig. Beetje balen dat dat helemaal via de dealer moet gaan :F

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/REdCeAhZ11yuNShV_ag6V0xuoJU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CD2xvIczNLxtHH32pLVG3lPk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjetrof
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14-05 20:41
Robonus schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:34:
[...]

Ik heb versie SWI68-29958-1300R30... Als R33 over die laatste 3 karakters gaat dan heb ik idd een update nodig. Beetje balen dat dat helemaal via de dealer moet gaan :F

[Afbeelding]
Ben er inderdaad bang voor, maar als je verder geen problemen ervaart zou ik mits je niet echt gebruik maakt van de radio zeggen dat je de radio beter op FM kan zetten en wachten tot ook de LKA update in Nederland uit is. Anders ga moet je 2x naar de dealer. Goed om te weten dat updaten niet standaard wordt gedaan, al zou ik zelf denken dat het hoort bij het klaarmaken van de auto :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Wat zijn eigenlijk de kosten voor een update? Wordt dat gratis uitgevoerd door VM als je een kleine of grote beurt laat doen of moet je daar voor betalen? En wat kost een standaard kleine of grote beurt voor een MG4? Weet iemand dat?

energienerds, gasloos, 11,5kWp, 12 kWh accu, EV, Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thien
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:36
mrme12345 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:29:
Wat zijn eigenlijk de kosten voor een update? Wordt dat gratis uitgevoerd door VM als je een kleine of grote beurt laat doen of moet je daar voor betalen? En wat kost een standaard kleine of grote beurt voor een MG4? Weet iemand dat?
Bij mij. Ev zs was het €109 kleine beurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:24
Hopelijk lekken die updates ook eens uit (gebeurt bij andere merken wel meer) en kunnen we dan in de toekomst ook zelf via dat hidden menu updates installeren. Niet meer van deze tijd dat dat via de dealer moet, zeker gezien het blijkbaar grote aantal serieuze bugs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
thys schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 20:21:
Hopelijk lekken die updates ook eens uit (gebeurt bij andere merken wel meer) en kunnen we dan in de toekomst ook zelf via dat hidden menu updates installeren. Niet meer van deze tijd dat dat via de dealer moet, zeker gezien het blijkbaar grote aantal serieuze bugs
Aan de andere kant, als je met een mobiele telefoon een firmware update verkloot en je telefoon brickt is de schade te overzien. Als je je MG4 firmware update verkloot heb je best wel een probleem. :P Dus ik kan me op zich wel voorstellen dat autobedrijven dat updaten liever in eigen hand houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinootje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-05 18:52
Willen is kunnen. Het is gewoon een kwestie van een goed systeemontwerp, dat er voor zorgt dat je bij een fout in het update proces gewoon de oude versie blijft gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
dinootje schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 21:17:
Willen is kunnen. Het is gewoon een kwestie van een goed systeemontwerp, dat er voor zorgt dat je bij een fout in het update proces gewoon de oude versie blijft gebruiken.
Vind ik eerlijk gezegd ook. Mocht er dan in een unieke situatie toch nog wat misgaan dan is het aan de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
Toch lijkt het updaten ook voor de dealer best een moeilijke materie. Bij een update vanwege problemen met het vastlopen van de navigatie na het bedienen van de klimaat regeling is mijn luxury van R25 naar R24 gedown grade. Volgens de monteur omdat er geen nieuwere versie dan R24 :-( is. ???
Klimaat regeling die ook een update heeft gekregen lijkt nu goed te werken dat dan wel. Kan echter niets verifieren wat versie nrs betreft.
Ik heb al meerdere mails gestuurd en gebeld na de aflevering en een garage bezoek. Geen gehoor of niet beantwoord. Lastig om in gesprek te komen met VM. Begin nu langzamerhand echt te balen van dat bedrijf. :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harryw
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 31-01-2024
Gisteren mg4 opgehaald en rijhulp uitgezet. Vanmorgen weer mee gereden en stond nog steeds uit. Dus dat niet bij iedere rit opnieuw in te stellen. Of het was toeval.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wrak
Rijhulp is wel een breed begrip.
ACC en TJA zijn ook rijhulp. De LKA, rijbaan assistent gaat bij elke start weer aan. Je kan hem alleen uitzetten als de auto ready is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meacount
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:10
mrme12345 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:29:
Onderhoudsbeurtjes kosten altijd geld, maar 1x per jaar of om de 24.000 km of wat als 1e komt voor rond de 110 euro is toch wel schappelijk, heb voor deze MG4 een auto uit de VAG stal gehad en daar wordt je echt geknipt en geschoren op een pijnlijke manier. Uit mijn hoofd, 1x per 4 jaar of 96000 km of wat als 1e komt een iets grotere beurt voor rond de 450 euro en dacht dat alle beurten incl. gebruikte vloeistoffen zijn.

Updates, was er afgelopen dinsdag voor een paar in Rotterdam. Heb nogal wat fratsen meegemaakt en omdat er ook een terugroepactie voor de warmtepomp is, is er het eea geupdate. NIET een andere schermlayout, ook nog geen one pedal drive, maar wel iets voor de LKA, de genoemde warmtepomp, iets voor de camera's, iets met een sensor dit en een sensor dat, stond allemaal wel vermeld in wat technische afkortingen en omdat het er dacht ik een stuk of 6 waren bij elkaar ben ik na de uitleg helaas ook weer een deel vergeten, het belangrijkste is of het geholpen heeft en dat kan ik na 2 dagen nog niet zeggen, immers de airco niet willen starten was ook maar 3x gebeurt met vreemde tijdintervallen ertussen. Moest nu op de terugweg de airco wel een flink stuk hoger op temperatuur zetten, zat bij 24 graden nog te rillen van de kou ;) Ja, dan het LKA, ik blijf het een K..systeem/hulp vinden, alleen op de terugweg gebruikt en een 1e indruk is dat het een stukje minder "rukkerig" geworden is, iets subtieler zonder echt subtiel te zijn om het zo maar eens te zeggen.

Ach, al met al een stuk of 6 updates, en als ze geholpen hebben, dan ziet men mij over 10 maanden voor de 1e kleine beurt, want 24.000 km rijd ik niet per jaar.

Geen kosten, updates zijn verbeteringen om fouten in de software te herstellen, soms ook voor aanvullingen en soms ook om weer nieuwe fouten erin te maken en dan blijf je nog even bezig, perfect zal het waarschijnlijk nooit worden, als je dat beseft, dan heb je een leven en als je niet tegen imperfectie kunt, dan is dat vervelend.

Het zal nog wel even duren, maar ondertussen kan ik toch wel genieten van de auto, nu nog een update voor dat scherm dat het beter gaat luisteren, want soms zou ik het wel van het dashboard willen rukken en er 100.000 x overheen willen rijden, het in de brand steken, willen opblazen of op andere wijze pijn willen doen, maar net in de gemoedstoestand die het scherm mij brengt. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
thien schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 19:57:
[...]

Bij mij. Ev zs was het €109 kleine beurt
Mmmm, zit ik nu op het verkeerde topic? ;) :(:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
Harryw schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:10:
Gisteren mg4 opgehaald en rijhulp uitgezet. Vanmorgen weer mee gereden en stond nog steeds uit. Dus dat niet bij iedere rit opnieuw in te stellen. Of het was toeval.
Zou fijn zijn, welke software versie heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harryw
wrak schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:39:
Rijhulp is wel een breed begrip.
ACC en TJA zijn ook rijhulp. De LKA, rijbaan assistent gaat bij elke start weer aan. Je kan hem alleen uitzetten als de auto ready is.
Valt onder rijhulp toch. In ieder geval blijft die uit staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meacount
wrak schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 10:10:
Toch lijkt het updaten ook voor de dealer best een moeilijke materie. Bij een update vanwege problemen met het vastlopen van de navigatie na het bedienen van de klimaat regeling is mijn luxury van R25 naar R24 gedown grade. Volgens de monteur omdat er geen nieuwere versie dan R24 :-( is. ???
Klimaat regeling die ook een update heeft gekregen lijkt nu goed te werken dat dan wel. Kan echter niets verifieren wat versie nrs betreft.
Ik heb al meerdere mails gestuurd en gebeld na de aflevering en een garage bezoek. Geen gehoor of niet beantwoord. Lastig om in gesprek te komen met VM. Begin nu langzamerhand echt te balen van dat bedrijf. :-(
Bij mij loopt/liep de Navigatie ook wel eens vast, zeker als je tijdens het gebruik van de navi wel eens van scherm veranderd om bijvoorbeeld temperatuur aan te passen of in het muziekscherm zit. Lijkt niet van doen te hebben met R25 of R24, heb op mijn Luxery R33 en ondertussen een paar updates en volgens scherm heb ik nog steeds R33, ook na de updates.

Versie was dus niet veranderd, wel was mijn vanaf afleveringen totaal verbruiken en gemiddelden gewist, of dit kwam door de updates of door een overijverige monteur weet ik niet, maar dat deze info gewist was vond ik niet iets om blij van te worden.

Als de navigatie vastloopt, stop ik de navigatie door het kruisje X in te drukken in het balkje en kies de recente bestemmining en een paar tellen later na nog 1x een keuze bevestigt te hebben hobbelt de navi weer verder, nu een paar updates gehad en weet niet of de navi oid daar ook bij zat. We houden elkaar op de hoogte (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wrak
meacount schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:09:
[...]

..

Versie was dus niet veranderd, wel was mijn vanaf afleveringen totaal verbruiken en gemiddelden gewist, of dit kwam door de updates of door een overijverige monteur weet ik niet, maar dat deze info gewist was vond ik niet iets om blij van te worden.

Als de navigatie vastloopt, stop ik de navigatie door het kruisje X in te drukken in het balkje en kies de recente bestemmining en een paar tellen later na nog 1x een keuze bevestigt te hebben hobbelt de navi weer verder, nu een paar updates gehad en weet niet of de navi oid daar ook bij zat. We houden elkaar op de hoogte (y)
De verbruikscijfers gewist dat herken ik ook. Jammer blijkbaar een gevolg van een update. Binnenkort komt er een AAwireless. Wellicht blijft AA dan stabiel werken. Dan zal ik de native navigatie niet veel gebruiken. Over 4 weken moet alles naar mijn zin zijn voor een rit naar Portugal. Zin an! Want ondanks wat gemopper.. Het is een hele fijne auto :Y

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Heinemancp
wrak schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 10:10:
Hidden settings menu (Systeem info -> Entertainment system version 5x klikken, PIN: 200519 -> Product info geeft deze info:
Assembly P/N
HW P/N
SW P/N
PDSN
FICM MCU version
FICM MPU major version
FICM MPU version
FICM App integration version
FICM WLAN firmware
FICM Bluetooth version
FICM GPS firmware
Map navigation version
Map engine version
VR version
T-Box MCU version
T-Box Modem version
T-box MPU version
T-Box BT version
DSP version

ik heb dit voor afgifte voor montage trekhaak vandaag ( !:*) ) allemaal opgeslagen, dus kan straks vergelijken. want er wordt eea geüpdatet. (als het goed is... de werkplaats van VM Amsterdam is echt een ramp. Het is dat je moet, maar pff, ik wilde bij de eerste ervaring deze morgen al gillend wegrennen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron6
Heinemancp schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 14:14:
[...]

[....] als het goed is... de werkplaats van VM Amsterdam is echt een ramp. Het is dat je moet, maar pff, ik wilde bij de eerste ervaring deze morgen al gillend wegrennen)
Vertel, leg uit, specificeer, want ik zit er straks ook aan vast....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
[...]
de werkplaats van VM Amsterdam is echt een ramp. Het is dat je moet, maar pff, ik wilde bij de eerste ervaring deze morgen al gillend wegrennen)
@wrak

Kan dit helaas beamen: onze mg4 staat er nu al sinds maandag voor 2 defecten bij aflevering (tikkende airco en niet werkende verwarming), maar er lijkt nog weinig schot in de zaak. Poging 1 van de reperatie een maand geleden was geen succes. Ben erg benieuwd of het deze keer wel lukt.
ben ook wel benieuwd of het bij andere vestigingen beter is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
Harryw schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 12:59:
[...]

Valt onder rijhulp toch. In ieder geval blijft die uit staan.
Nouja, de meeste mensen (ik heb er geen last van) willen graag de LKA standaard uit hebben. Door jouw woordkeuze "rijhulp" (waar LKA onder valt), insinueer je dat het voor alle systemen is.

Je kunt dus beter specifiek vermelden welk onderdeel van de rijhulp, want de MG4 heeft er tien.

Dus, over welk systeem heb je het nu precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Gelukkig heb ik met mijn MG4 Comfort geen noemenswaardige problemen om de auto voor naar de garage te brengen, want mijn VM garage is ook Amsterdam. Enige dat bij mij niet werkt is de 80% limiet bij opladen. Zowel in de app als in het laadmenu van de auto zelf heb ik die 80% grens aangegeven, maar het laden bij AC laadpalen (heb tot op heden nog geen DC laadpaal geprobeerd) gaat het laden rustig verder wanneer de 80% is bereikt. Tot ik het zelf handmatig afbreek, of tot de 100% wordt bereikt. Maar goed, als dat het enige puntje is kan ik daar prima mee leven tot de eerste beurt komt, volgend jaar.

Vraagje: zijn er nog andere MG4 Comfort bezitters in dit topic, waarbij het laden automatisch stoppen op 80% wel werkt? Ik heb zo'n idee dat dit het gevolg is van het feit dat een MG4 Comfort min of meer een MG4 Standard met de batterij en 3-fase laden van de MG4 Luxury is. De software/firmware van de MG4 Comfort is denk ik dan dezelfde als bij de MG4 Standard. Bij de MG4 Standard, met z'n LFP batterij, is laden tot 100% geen (of veel minder een) probleem. Misschien dat het daar in zit? Ik doe maar een gok...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heinemancp
[...]

Hidden settings menu (Systeem info -> Entertainment system version 5x klikken, PIN: 200519 -> Product info geeft deze info:
Assembly P/N
HW P/N
SW P/N
PDSN
FICM MCU version
FICM MPU major version
FICM MPU version
FICM App integration version
FICM WLAN firmware
FICM Bluetooth version
FICM GPS firmware
Map navigation version
Map engine version
VR version
T-Box MCU version
T-Box Modem version
T-box MPU version
T-Box BT version
DSP version

ik heb dit voor afgifte voor montage trekhaak vandaag ( !:*) ) allemaal opgeslagen, dus kan straks vergelijken. want er wordt eea geüpdatet. (als het goed is... de werkplaats van VM Amsterdam is echt een ramp. Het is dat je moet, maar pff, ik wilde bij de eerste ervaring deze morgen al gillend wegrennen)
Er is van alles opnieuw geladen, ik quote even uit de werkplaatsbon:
Pre conditioning app ficm opnieuw laden in combinatie met herprogrammering van de ficm

Navigatie loopt vast: ficm opnieuw laden

Mg pilot werkt niet goed: fdr herprogrammeren

Sc49 uitvoeren (sc49 eh32 heat pump red.)

Laden stopt niet bij ingevoerde waarde: advies ficm opnieuw laden communicatie herstel van de evcc en fvcm
Dus ik kijken, alles hetzelfde! Exact zelfde versies in het hidden menu - dat valt tegen.
Mg pilot geen verschil, laden stoppen bij ingestelde waarde nog niet gecheckt. Morgen ook preconditioning testen terwijl aan de lader maar klaar met laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Ron6 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 14:23:
[...]

Vertel, leg uit, specificeer, want ik zit er straks ook aan vast....
Ik heb heel wat meegemaakt met Renault, VW, Skoda, Opel afgelopen 11 jaar aan leaseauto's. Eerste prive auto, nieuw uit de fabriek. Dus ik verwacht wel wat maar vooral menselijkheid, vriendelijkheid en vakbekwaamheid.

Zie hier mijn mail naar de vestigingsleider van VM Amsterdam:
Vanochtend mijn auto afgegeven voor onderstaande werkzaamheden, de systemen waren niet op de hoogte van mijn ingevoerde wijzigingen / gegevens bij "online inchecken".
Daarnaast was de beste collega ook niet heel klantvriendelijk, hij wist de werkzaamheden niet, interesseerde zich niet voor de extra opmerkingen die ik had gemaakt, en was er ook geen leenauto gepland. Daarnaast bleek duidelijk dat de collegas van de werkplaats niet dezelfde werkgever hebben als de MG verkopers, zelfs ik kon de wij/ zij discussie merken over de voorbereiding / de systemen / de voorbereiding. Niet een te beste beurt, terwijl er een groot bord hangt in de werkplaats met alles wat Van Mossel moet zijn - zichtbaar van de receptie voor afgeven sleutel, ik herkende het niet helaas.

Uiteindelijk heb ik een benzine(!) Nissan (!) micra (!) meegekregen. Niet echt gelijke brandstof, merk of klasse.
Dan de staat van het voertuig... Ik heb dit niet geaccepteerd, maar er was geen andere auto helaas, ik heb mijn opmerkingen op het formulier gezet wat ik heb moeten tekenen voor deze "bak" mee te krijgen.
Hieronder een sfeerimpressie. Dit kan echt niet meegegeven worden als leenauto
(Heb er nu 3 ingezet voor de sfeerimpressie, zijn er 10 oid)

U begrijp dat mijn eerste service ervaring wat te wensen over liet, ik hoop dat dit een eenmalige pech-situatie is en dat mijn auto netjes overgedragen wordt, mét trekhaak en herstel van alle punten uit deze email.
Geen reactie nog.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pgA--sM12H7X1_MeMNFzkr9t7TU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JfvnIyvcnmQ3skThXUKKVCBK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YOPRR_MJnbHJarkj3ITwhV-I38A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PHLFtT4fsNWnRnVMjo7vo58W.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/drKhSYsi7_08hXlD7TMiHucqlVM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S4MzjIQv2DXOBO2bQWiWeDPe.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harryw
Troetelbeer schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 14:37:
[...]

Nouja, de meeste mensen (ik heb er geen last van) willen graag de LKA standaard uit hebben. Door jouw woordkeuze "rijhulp" (waar LKA onder valt), insinueer je dat het voor alle systemen is.

Je kunt dus beter specifiek vermelden welk onderdeel van de rijhulp, want de MG4 heeft er tien.

Dus, over welk systeem heb je het nu precies?
Correctie 8)7 ik dacht dat lka onder rijhulp met het uitzetten uit bleef staan. Maar dat is dus niet zo. Als lka uit zet staat die volgende keer starten weer aan. Sorry voor de valse hoop.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vitessevette
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13-05 20:07
Heb vanmiddag een belletje gehad van VM Nijmegen dat ik de MG4 Luxery Andes Grey volgende week zaterdag 8 juli kan ophalen.
Besteld 18 januari met levertijd 3 tot 6 maanden.
Had 2 juni een mailtje gestuurd waar ik geen antwoord op kreeg, maar o.k. het zij ze vergeven.
Nu fingers crossed dat de aflevering door gaat en alles soepel verloopt.

3750Wp ZZO, MG4 Luxury, 1x L/LMitsubishi 3,5+2x 2,5. WPB 300L. Gasloos sinds oktober 2017.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
Update van mijn bezoek aan VM gisteren.

Trekhaak is gelukt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qz34O_MPV-GEUxnGOP_cxx2Bq_U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vAD3e4p6nMlq0LescJt1ayK9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/44VOwT2XyEN9mWaM_B77sRGidHA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lw2sVCx7vV6OXMmeGyzrjzHH.jpg?f=fotoalbum_tile

Op de afwerking van de zaagrand na...
50kg kogeldruk, 500kg trekgewicht.

Maar helaas, stoppen met laden bij ingesteld percentage is niet opgelost.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rciax7HGw38eBzmIQK8agvXASEM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ux25UrUjkCZ8kUpxxkY1UAbj.jpg?f=fotoalbum_large
(Als test even tot 70%)

Andere zaken (preconditioning, lane assist) nog niet getest/gemerkt. Wel heb ik geen enkele update gezien in versienummers in het hidden menu.

Ik was wel onder de indruk van alle melding die ik kreeg van de auto tijdens de werkzaamheden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tQpPjTDrV3UbxDFkbjP6_-t_Os8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AEKkhBjvqxM87HgdQGWREp89.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Heinemancp op 30-06-2023 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
@Heinemancp Mooi! een trekhaak, ik kijk het nog even aan of ik hem erg ga missen. Beetje jammer van die zaagsnede in de bumper idd.

Zijn er hier MG rijders die ervaring hebben met de servicepunten in Zwolle of Amersfoort? Dat zouden vanuit Lelystad evt. alternatieven zijn voor Amsterdam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meacount
wrak schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:37:
[...]

De verbruikscijfers gewist dat herken ik ook. Jammer blijkbaar een gevolg van een update. Binnenkort komt er een AAwireless. Wellicht blijft AA dan stabiel werken. Dan zal ik de native navigatie niet veel gebruiken. Over 4 weken moet alles naar mijn zin zijn voor een rit naar Portugal. Zin an! Want ondanks wat gemopper.. Het is een hele fijne auto :Y
Volgende keer bij een werkplaats bezoek voor onderhoud zal ik de info zelf even opslaan en dan voor het afgeven van de sleutel even alles wissen, hoop dan ook dat zij het niet meer kunnen uitlezen. Het gaat nieuwsgierige monteurs in weze ook niets aan of ik nu een zuinigheidskampioen of een coureur ben 8)

Alles naar je zin...... dat wordt lastig denk ik als je hoopt dat hij geen fratsen zal vertonen.

Eigenlijk zelf niet meegemaakt dat er iets echt stuk is, gewoon irri dingen, zoals traag werkend scherm, valse meldingen, navi die wel eens vastloopt, rondom camera's die wel eens niet willen werken, airco die wel eens niet aanspringt, raadselachtige opstart van beide schermen- soms heel snel en soms heel traag eer dat het grote scherm eindelijk eens wakker wordt - Irri LKA - LKA zou iets beter moeten zijn, maar daar moet ik dan nog wel ervaring van krijgen, update te kort geleden en anders maar een note op het scherm plakken dat ik het uit moet zetten voor wegrijden, temperatuur regeling in cabine zou wel iets stabieler mogen. Het scherm zou wel eens beter op aanrakingen mogen reageren, ben echt verbaast als het wel eens in 1x luistert. Net allemaal updates gehad, kijken of het geholpen heeft, het grote scherm is er zeker niet vlotter op geworden, voor de andere zaken moet de tijd het nog leren.

Voor de boodschappen ritjes is het allemaal niet zo van belang, maar op lange ritten kunnen sommige zaken wel eens storend overkomen, laat het je rit naar Portugal niet vergallen want ik vermoed dat we nooit alles 100% naar het zin zullen krijgen.

Gelukkig rijden we niet in een elektrische Ford Mustang, stond er 1tje bij een laadpaal in de buurt en van deze het kenteken opgezocht, nieuwsgierig naar de specs. De auto had 4 dringende en ernstige veiligheids issues waarvoor hij was teruggeroepen en zulke dingen zijn geen reclame voor een merk. Vond het overigens wel een mooi model.

Hele fijne en ontspannen rit naar Portugal gewenst (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meacount
Heinemancp schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 08:12:

Trekhaak is gelukt

Dank voor het delen van je ervaring, ziet er idd niet fraai uit, nu is een trekhaak al geen schoonheidsverhogend geheel, maar deze "afwerking" maakt het er zeker niet aanlokkelijker op om een trekhaak te nemen. Duidelijk een niet af fabriek gevalletje. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbraamse
[quote]Heinemancp schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 08:12:

Trekhaak is gelukt

Maar helaas, stoppen met laden bij ingesteld percentage is niet opgelost.

Ik was sowieso al van plan om een ander merk trekhaak te laten monteren.
Die zal goedkoper zijn en ik hoop natuurlijk dat ze het beter/mooier doen dan VM

Laden stopt bij mij gewoon op de ingestelde waarde.
Ik gebruik een 3 fasen mobiele lader en natuurlijk i-SMART.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rschoppema
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16:06
jbraamse schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 12:05:

Ik was sowieso al van plan om een ander merk trekhaak te laten monteren.
Die zal goedkoper zijn en ik hoop natuurlijk dat ze het beter/mooier doen dan VM
Hou je ons op de hoogte van jouw keuze trekhaak, ben wel benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rollo Tomasi
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:55
Haay schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 14:38:

Vraagje: zijn er nog andere MG4 Comfort bezitters in dit topic, waarbij het laden automatisch stoppen op 80% wel werkt? Ik heb zo'n idee dat dit het gevolg is van het feit dat een MG4 Comfort min of meer een MG4 Standard met de batterij en 3-fase laden van de MG4 Luxury is. De software/firmware van de MG4 Comfort is denk ik dan dezelfde als bij de MG4 Standard. Bij de MG4 Standard, met z'n LFP batterij, is laden tot 100% geen (of veel minder een) probleem. Misschien dat het daar in zit? Ik doe maar een gok...
Bij mij werkt het laden tot 80% zonder problemen. Heb het via de app ingesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron6
rschoppema schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 12:12:
[...]

Hou je ons op de hoogte van jouw keuze trekhaak, ben wel benieuwd.
Ik heb een trekhaak besteld bij Burghoff trekhaken. Ook daar zit een levertijd op. Toen ik zei dat de trekhaak in Duitsland aanzienlijk goedkoper was heb ik nog 90 euro korting gekregen ook. Zo rond 1 augustus komt hij, en dan moet hij gemonteerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Ron6 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 12:45:
[...]

Ik heb een trekhaak besteld bij Burghoff trekhaken. Ook daar zit een levertijd op. Toen ik zei dat de trekhaak in Duitsland aanzienlijk goedkoper was heb ik nog 90 euro korting gekregen ook. Zo rond 1 augustus komt hij, en dan moet hij gemonteerd worden.
Ga je het zelf doen of laat je het doen? Ben benieuwd naar het resultaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron6
savale schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:27:
[...]

Ga je het zelf doen of laat je het doen? Ben benieuwd naar het resultaat
Ik laat het doen. Er zit hier een montage partner in de buurt waar ik mijn auto met verbrandingsmotor ook al in onderhoud had, en waar ik dus ook wel vertrouwen in heb.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jony23
  • Laatst online: 15:21
VM hoofdkantoor had mij eerder deze maand doorgegeven dat ik woensdag 28 juni de MG4 Fizzy Orange kon gaan ophalen.
Dinsdag 27 juni om 15:00 uur kreeg ik vanuit VM Nijmegen te horen dat mijn MG er niet was ???????
Na mijn frustratie stevig geuit te hebben, 7 maanden wachten en nou dit, is Maarten (verkoper daar) er nog eens ingedoken.
Een klein uurtje later kwam het verlossende woord dat er toch een klaar zou staan.......
Uiteindelijk is het dus toch gelukt, maar vooral dankzij de hulp van Maarten.

Probleemloze rit naar huis, ondanks een scheve stuurstand. Dit wordt binnenkort door uitlijnen opgelost.
Verder waren alle mogelijke updates erop gezet werd mij verteld. LKA moet ik nog testen, dus kom er nog op terug. Eerste ervaring: wat rijdt die auto lekker :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thys
Vandaag een proefritje gemaakt bij VM Ams. Vond de auto wel echt zeer fijn rijden, heel stil ook op de snelweg, versnellen is top, licht regeneratief remmen, aandrijflijn valt geheel in de smaak. Daar zitten dan ook wel de meeste positieve punten in. Wat tegenviel is toch infotainment (nav in een freeze, na een paar minuten even opnieuw geopend en toen was ik de afslag opeens ver voorbij gereden) en de veel genoemde LKA slingerde nog meer dan een beschonken bestuurder. Verder vond ik het geluid erg tegenvallen, dat had ik niet verwacht eigenlijk. En helaas kwam ik er na de proefrit achter dat de subsidieverdubbelaar per vandaag ook stopt.

Ze wisten wel te melden dat er na de zomer een filiaal in Purmerend wordt geopend om Ams wat te verlichten kwa service.

Moet nog even op een rijtje zetten wat ik nu wil doen. Misschien toch nog even wachten en vergelijken met de EX30 en Zkr X.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technopeuter
https://www.automobile-pr...ferral&utm_campaign=actus

dus in Frankrijk rij je een MG4 voor 99/maand

diskeltische lurker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meacount
thys schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 16:37:
Vandaag een proefritje gemaakt bij VM Ams. Vond de auto wel echt zeer fijn rijden, heel stil ook op de snelweg, versnellen is top, licht regeneratief remmen, aandrijflijn valt geheel in de smaak. Daar zitten dan ook wel de meeste positieve punten in. Wat tegenviel is toch infotainment (nav in een freeze, na een paar minuten even opnieuw geopend en toen was ik de afslag opeens ver voorbij gereden) en de veel genoemde LKA slingerde nog meer dan een beschonken bestuurder. Verder vond ik het geluid erg tegenvallen, dat had ik niet verwacht eigenlijk. En helaas kwam ik er na de proefrit achter dat de subsidieverdubbelaar per vandaag ook stopt.

Ze wisten wel te melden dat er na de zomer een filiaal in Purmerend wordt geopend om Ams wat te verlichten kwa service.

Moet nog even op een rijtje zetten wat ik nu wil doen. Misschien toch nog even wachten en vergelijken met de EX30 en Zkr X.
Met subsidieverdubbelaar is/was het helemaal een koopje.

Wat mij verbaast is dat ze bij de proefritauto de LKA update niet geïnstalleerd zouden hebben, vind het nog steeds geen fijn systeem en ik denk velen met mij, we houden er immers niet van dat er iets mee zit te sturen, en klachten over LKA zijn er ook bij andere merken. Slingeren van de LKA herken ik niet, dat hij wat rukkerig en stug ingreep is een feit, gelukkig is het uitschakelbaar, je bent er niet altijd voor in de stemming dat Mien op je schoot zit mee te sturen. Momenteel laat ik nu de LKA aanstaan, ben/was ook niet erg te spreken over dit soort systemen, maar eerlijk is eerlijk, sinds de update heeft de LKA mij er nog niet toe aangezet om het zo snel mogelijk uit te zetten als ik dat was vergeten bij het wegrijden. Wil er nog een paar weekjes mee rijden om een echte bevinding te geven.

Herken je ervaringen, je schrijft dat hij stil is en ook dat het geluid je erg is tegengevallen, vraag mij af welk geluid je bedoeld, bij de Luxery is het geluid van het infotainmentsysteem helemaal naar je smaak in te stellen, er zit een instelbare en voorgeprogrammeerde equalizer op, loudness, en een 3D geluid met een virtuele bass, Eenmaal naar je smaak ingesteld is er dacht ik weinig te klagen, er zijn zat systemen die er niet bij in de buurt komen.

Uiteindelijk kies je toch zelf, ook de concurrentie zit niet stil en BYD komt met de Dolfijn, wel een ander model en van het ontwerp moet je houden, maar is wel vergelijkbaar met de MG4 op het gebied van uitrusting en waar voor je geld.

Over 1 ding zijn we het allemaal wel eens, de MG4 rijd en stuurt voortreffelijk en voor mij heeft ie ook nog het voordeel dat ik het qua model ook helemaal mijn ding vind d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
meacount schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 23:29:
[...]
Herken je ervaringen, je schrijft dat hij stil is en ook dat het geluid je erg is tegengevallen, vraag mij af welk geluid je bedoeld, bij de Luxery is het geluid van het infotainmentsysteem helemaal naar je smaak in te stellen, er zit een instelbare en voorgeprogrammeerde equalizer op, loudness, en een 3D geluid met een virtuele bass, Eenmaal naar je smaak ingesteld is er dacht ik weinig te klagen, er zijn zat systemen die er niet bij in de buurt komen.
Bedoel het audiosysteem inderdaad, dat vond ik behoorlijk flets klinken. Moet wel toegeven dat ik niet de tijd had om de instellingen aan te passen, mogelijk stonden die niet optimaal. De verkoper bevestigde het echter dus daarmee ging ik er vanuit dat het normaal is.

Zou zeker winst zijn want de andere punten kan ik wel overheen komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meacount
thys schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 08:19:
[...]

Bedoel het audiosysteem inderdaad, dat vond ik behoorlijk flets klinken. Moet wel toegeven dat ik niet de tijd had om de instellingen aan te passen, mogelijk stonden die niet optimaal. De verkoper bevestigde het echter dus daarmee ging ik er vanuit dat het normaal is.

Hier: YouTube: MG4 EV audio review: Upgrade For Rear Speakers!? | TotallyEV

kun je wel een indruk krijgen van de mogelijkheden van het systeem.

Vind het zelf heel erg verborgen waar je de instelmogelijkheden kunt vinden, misschien dat ze dat bij schermupdates nog een keer aanpassen, maar als je het eenmaal gevonden hebt kun je er een heel fijn geluid uit toveren. Heb een USB stick met 8000 nummers en vind het een plezier om de muziek daarvan te horen. Systeem heeft in mijn geval wel moeite met het scannen van de stick en verslikt zich er bij elke start weer in, maar hij speelt het wel af, kan in alfabetische volgorde maar ook random, ik prefereer de laatste, een lijst krijg ik niet, want kind stopt met scannen als het er moe van wordt om dan uiteindelijk te melden dat er geen nummers zijn, maar gaat ze gelukkig wel afspelen. Laat me verrassen welk nummer ik krijg en als ik een nummer krijg waar ik net geen zin in heb dan sla ik dat met een kleine beweging op het stuur gewoon over. Op het stuur kun je van alles instellen en zodoende zoveel mogelijk vanaf het stuur bedienen, is een groot voordeel, het scherm kan wel eens stront eigenwijs zijn als je iets wilt aanpassen, via het stuur heb je daar geen last van. Alles is naar wens in te stellen, je bent alleen wel een hele tijd zoet om voor jezelf uit te vinden wat je prettig vind....... en dan moet je ook nog weten wat er allemaal mogelijk is.

Heb hem nu 2 maanden en vind af en toe nog wel eens wat nieuws, kom uit een auto waar bijna overal wel knopjes voor waren en dan is het toch wel wennen dat je met een paar knopjes nog veel meer functies hebt dan je "oudje" had, met die paar knopjes kun je alles bedienen. Op het stuur is van alles te regelen, veel dubbele functies en een kwestie van koppelen en onthouden. Het is veel oefenen en weer opstaan, en dan gaat het steeds beter, zie het als vroeger op school de tafels leren, het moet er even ingestampt worden en daarna gaat het vanzelf. Van de 12 tafels die we vroeger op school moesten leren ben ik nu denk ik bij tafel 8 ;)

Het is een heerlijke auto, ben er erg blij mee (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1234567y
thys schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 08:19:
[...]

Ik ben echt een mega audiofiel en schrok ook van de matige audiokwaliteit in de MG4 Comfort. echter, ik heb ik de showroom denk wel een half uur tussen de Comfort en Luxery heen en weer geschakeld, en het verschil in geluidskwaliteit is dag en nacht. Dat is dan ook puur de reden dat ik voor de Luxery ben gegaan, daar is de audio kwaliteit echt prima te noemen.

upgrade van audio systeem zou ik niet snel doen. de akoestiek in een auto blijft behelpen, en als je het helemaal inricht op stereo muziek dan loop je een groot risico dat bv een standaard radio 1 interview waardeloos klinkt.

[ Voor 12% gewijzigd door 1234567y op 01-07-2023 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
Ik wil alvast een setje interieur filters bestellen, want 1x per jaar vervangen is niet voldoende. Wie weet welk type ik nodig heb? Bij Winparts krijg ik niets op kenteken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
1234567y schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 11:39:
[...]
het verschil in geluidskwaliteit is dag en nacht. Dat is dan ook puur de reden dat ik voor de Luxery ben gegaan, daar is de audio kwaliteit echt prima te noemen.
De luxury heeft een bovengemiddeld audio systeem vind ik zelf. Heb nu bijvoorbeeld een vrij nieuwe en volledige aangeklede c3 als vervangende auto meegekregen, maar het geluid is een stuk modderiger / minder fijn. (was met EQ ook niet helemaal op te lossen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adayinthelife
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 13-05 10:37
Ik heb de auto nu bijna een maand en hij bevalt heel goed. Ik zat vandaag even te rommelen met het aansluiten van digitale audiospeler maar die kreeg ik niet aan de praat. Vervolgens heb ik het geprobeerd met de usb-c poort (usb-c naar usb-c) naar diet doet ook niets. Ook als ik mijn telefoon aansluit met usb-c naar usb-c - tbv android auto - gebeurt er helemaal niets. Het lijkt wel of de usb-c ingang 'dood'is. iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Adayinthelife schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 16:10:
Ik heb de auto nu bijna een maand en hij bevalt heel goed. Ik zat vandaag even te rommelen met het aansluiten van digitale audiospeler maar die kreeg ik niet aan de praat. Vervolgens heb ik het geprobeerd met de usb-c poort (usb-c naar usb-c) naar diet doet ook niets. Ook als ik mijn telefoon aansluit met usb-c naar usb-c - tbv android auto - gebeurt er helemaal niets. Het lijkt wel of de usb-c ingang 'dood'is. iemand daar ervaring mee?
Je moet de USB-A (linker poort) gebruiken, ik heb ook verschillende kabels moeten proberen. Daarna was het opgelost. Kijk ook of AA wel mag opstarten (dus geen battery saver oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adayinthelife
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 13-05 10:37
Bandenspanning: ik heb mijn bandenspanning keurig op 2.5 voor en 2.8 achter gezet. Maar het systeem geeft aan dat het op alle banden 2.8 is. Zal niets aan te doen zijn. Vermoedelijk zal het systeem bij een bepaalde ondergrens een waarschuwing geven. Iemand hier ervaring mee? Ik vind het verder niet zo een issue - voor de echte spanning vertouw ik op de luchtpomp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Capital_G
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-05 18:37
Adayinthelife schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 16:17:
Bandenspanning: ik heb mijn bandenspanning keurig op 2.5 voor en 2.8 achter gezet. Maar het systeem geeft aan dat het op alle banden 2.8 is. Zal niets aan te doen zijn. Vermoedelijk zal het systeem bij een bepaalde ondergrens een waarschuwing geven. Iemand hier ervaring mee? Ik vind het verder niet zo een issue - voor de echte spanning vertouw ik op de luchtpomp.
Ik heb 1 keer een vrij slechte pomp gebruikt bij het lokale tankstation. Die had 1 band naar 2 bar gezet en de rest min of meer 2.7, vreselijk. Maar de auto gaf netjes een melding dat linksvoor een lagere druk had.

Later zon gratis pomp gebruikt, ingesteld op 2.8 en die vulde ze allemaal naar 3.2, ook niet geweldig maar in ieder geval consistent.

Maar de sensoren lijken dus wel goed te werken. Hou er wel rekening mee dat de auto een paar km moet rijden voordat de nieuwe waardes worden weergegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
1234567y schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 11:39:
Ik ben echt een mega audiofiel en schrok ook van de matige audiokwaliteit in de MG4 Comfort. echter, ik heb ik de showroom denk wel een half uur tussen de Comfort en Luxery heen en weer geschakeld, en het verschil in geluidskwaliteit is dag en nacht. Dat is dan ook puur de reden dat ik voor de Luxery ben gegaan, daar is de audio kwaliteit echt prima te noemen.
Tja, het is natuurlijk ook helemaal wat je referentiekader is. Als je vorige auto een hoogwaardig hifi systeem had, dan wil je daar niet op achteruit gaan. In mijn geval had mijn vorige (10 jaar oude Peugeot 208) auto ook een eenvoudig audio systeem, waarbij de laatste tijd soms de rechter speaker wel eens uitviel. Dan moest ik het volume eventjes hoger draaien om die speaker weer 'aan' te krijgen. :+

Vanuit die situatie komende is het geluid in de MG4 Comfort niet slechter dan ik gewend was. En ja, ik heb ook wel eens in een auto gezeten met wel goede audio ingebouwd, dus ik weet wel hoe goed het kan klinken. Maar voor mijn vrouw en mij is goed geluid in de auto niet zo heel belangrijk. Mijn vrouw luistert zelfs muziek via de tinnige speakertjes van haar tablet, dus dan weet je wel hoe belangrijk geluidskwaliteit voor haar is. :D Voor mij is geluid bij films dan wel weer belangrijk. Daarom heb ik in mijn huiskamer wel goede speakers, en Dolby Atmos dmv. hoogtespeakers aan het plafond. 8)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• shake
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-05 16:56
6 maanden later dan de beloofde januari door voormalig cd en koopcontract maar hij is er🥳🥳.
Eerste stuk rijden was heerlijk vlotjes, strakke wegligging uiteraard lka waardeloos. Aangemeld voor lka en kachel update gebeurt alleen na klachten i.v.m. Claim mg🤷‍♂️ Minpunt is toch wel de lak op de net afgeleverde auto hij lijkt wel door de wasstraat gereden tezijn wat een swirls🫣Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LrE9ngS0wg1qvGmYg9k7ef8uoY8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uXKypTJieCQ7lNCv7puu4nMa.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door shake op 02-07-2023 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbraamse
Adayinthelife schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 16:17:
Mijn auto werd afgeleverd met een bandenspanning van 3.2
Dat was veel te hoog en dus niet erg comfortabel.
Bandenspanning teruggebracht naar 2.5 met het compressortje uit de reparatieset.
Je moet inderdaad een stukje rijden voordat de verandering zichtbaar wordt.
Bij welke ondergrens het alarm ligt heb ik gelukkig nog niet ervaren :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meacount
Vaevictis_ schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 14:00:
Ik wil alvast een setje interieur filters bestellen, want 1x per jaar vervangen is niet voldoende. Wie weet welk type ik nodig heb? Bij Winparts krijg ik niets op kenteken
Kan helaas ook nog niet een origineel exact passend interieur filter vinden, maar zoals overal is er wel een oplossing voor, kijk hier maar even: YouTube: Innenraumfilter & LEDs für den MG4

In de pagina kun je nog het 1e bericht uitklappen en krijg je meer links, onder andere het te bestellen filter dat dus NIET precies passend is:
https://amzn.to/3NvcDlW

Hier de home page van de beste man:

https://familie-elektrisiert.de/

Ook voor de andere bezoekers van dit topic is hier nog wel een tip of wetenswaardigheid te vinden.

Veel plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
Jony23 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 15:41:

Probleemloze rit naar huis, ondanks een scheve stuurstand. Dit wordt binnenkort door uitlijnen opgelost.
Persoonlijk zouden hier bij mij wat alarmbellen voor gaan rinkelen, hoort overigens ook niet zo afgeleverd te worden.

Ja..... hoe erg is je scheven stuurstand?

Niet te lang mee blijven rijden, er kan ook nog iets anders aan de hand zijn waardoor je een vreemd en ongewenst slijtage patroon in je banden kan oplopen.

Heb ook ooit een nieuwe auto gehad met dit euvel, was ook later uitgelijnd, maar echt goed hebben ze hem nooit gekregen en dat was te merken met de slijtage van de voorbanden die ook voortijdig aan hun einde kwamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
meacount schreef op zondag 2 juli 2023 @ 12:46:
[...]

Kan helaas ook nog niet een origineel exact passend interieur filter vinden, maar zoals overal is er wel een oplossing voor, kijk hier maar even: YouTube: Innenraumfilter & LEDs für den MG4

In de pagina kun je nog het 1e bericht uitklappen en krijg je meer links, onder andere het te bestellen filter dat dus NIET precies passend is:
https://amzn.to/3NvcDlW

Hier de home page van de beste man:

https://familie-elektrisiert.de/

Ook voor de andere bezoekers van dit topic is hier nog wel een tip of wetenswaardigheid te vinden.

Veel plezier.
Dat filter past dus ook in de ID3, dan bestel ik liever deze die ook PM 2.5 fijnstof eruit haalt. Is nog goedkoper ook.

https://www.amazon.de/-/n...smid=A214PD1BHHXE2W&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
jbraamse schreef op zondag 2 juli 2023 @ 08:32:
[...]

Mijn auto werd afgeleverd met een bandenspanning van 3.2
Dat was veel te hoog en dus niet erg comfortabel.
Bandenspanning teruggebracht naar 2.5 met het compressortje uit de reparatieset.
Je moet inderdaad een stukje rijden voordat de verandering zichtbaar wordt.
Bij welke ondergrens het alarm ligt heb ik gelukkig nog niet ervaren :)
Mijn auto werd in Waalwijk afgeleverd met 1.4/1.6 in de banden. Dat trigerde na 100 meter rijden een waaschuwing. Niet een hele fijne kennismaking...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
wrak schreef op zondag 2 juli 2023 @ 14:58:
[...]

Mijn auto werd in Waalwijk afgeleverd met 1.4/1.6 in de banden. Dat trigerde na 100 meter rijden een waaschuwing. Niet een hele fijne kennismaking...
Ik had precies hetzelfde in Breda na 100 meter...echt dat je je afvraagt hoe is het mogelijk bij de verkoop van iets van 30.000 euro...

energienerds, gasloos, 11,5kWp, 12 kWh accu, EV, Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingga
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 26-04-2024
Weet iemand wat voor banden er standaard onder de MG4 Luxury zitten? Toch nog vergeten te vragen bij VM toen we de auto vorige week ophaalden 😟

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Conti premium contact heb ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jony23
Ingga schreef op maandag 3 juli 2023 @ 17:13:
Weet iemand wat voor banden er standaard onder de MG4 Luxury zitten? Toch nog vergeten te vragen bij VM toen we de auto vorige week ophaalden 😟
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G81UHoeBnSWpw516nqMVcwq_2Aw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rtXUI02lja2e8czXFIHHTmAY.jpg?f=fotoalbum_large
Ja Continental

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jony23
Zeker voor vakantiegangers heeft Pim het bevestigen van dakdragers op een MG4 uitgelegd: YouTube: MG4 orginele dakdragers monteren

[ Voor 15% gewijzigd door Jony23 op 03-07-2023 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingga
  • Laatst online: 26-04-2024
Ik bedoelde eigenlijk: zijn dit zomerbanden, all- season of....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08:59
meestal zijn dat ecotec banden.. "zomerbanden".. niet geschikt voor wintersport.
deze zijn namelijk zuiniger.

--
Van Mossel Adam is beetje druk, we hebben sinds zaterdag kenteken op naam staan, maar de factuur nog niet, kan dus niet betalen, al paar x gebeld en zelf gemaild. donderdag middag op planning om te halen!

Hoop wel dat ze de software geupdate hebben..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jbraamse
mrme12345 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 15:41:
[...]

Ik had precies hetzelfde in Breda na 100 meter...echt dat je je afvraagt hoe is het mogelijk bij de verkoop van iets van 30.000 euro...
Als ik alle klachten lees, dan lijkt het er op dat Van Mossel het niet kan bolwerken.
Er worden schijnbaar meer auto's verkocht dan Van Mossel kan verwerken.
Personeelsgebrek, geen kennis, slecht management......?
Joost mag het weten, maar de kwaliteit van de service is duidelijk beneden de maat.
Belangrijk is wel dat iedereen die klachten heeft dat ook duidelijk meldt.
Hier in het forum mopperen helpt niet, Van Mossel er op aanspreken helpt misschien wel.

Bosch car service zegt dat ze service kunnen verlenen op alle EV's.
Volgens de ANWB moet het kunnen.
Dit zegt de ANWB m.b.t. onderhoud en garantie:

Voorwaarde is dat de auto volgens het officiële onderhoudsschema is onderhouden.
Daarbij maakt het wettelijk niet uit of dit onderhoud door de dealer of door een ander autobedrijf is uitgevoerd. Zo lang het maar volgens de fabrieksspecificaties is uitgevoerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
jbraamse schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 11:37:
[...]

Als ik alle klachten lees, dan lijkt het er op dat Van Mossel het niet kan bolwerken.
Er worden schijnbaar meer auto's verkocht dan Van Mossel kan verwerken.
Personeelsgebrek, geen kennis, slecht management......?
Joost mag het weten, maar de kwaliteit van de service is duidelijk beneden de maat.
Belangrijk is wel dat iedereen die klachten heeft dat ook duidelijk meldt.
Hier in het forum mopperen helpt niet, Van Mossel er op aanspreken helpt misschien wel.

Bosch car service zegt dat ze service kunnen verlenen op alle EV's.
Volgens de ANWB moet het kunnen.
Dit zegt de ANWB m.b.t. onderhoud en garantie:

Voorwaarde is dat de auto volgens het officiële onderhoudsschema is onderhouden.
Daarbij maakt het wettelijk niet uit of dit onderhoud door de dealer of door een ander autobedrijf is uitgevoerd. Zo lang het maar volgens de fabrieksspecificaties is uitgevoerd.
Uitdaging zit hierin volgens mij
Om deze dekking van kracht te laten blijven, moet het voertuig gedurende de garantieperiode jaarlijks worden
geïnspecteerd door een geautoriseerde MG-reparateur (met ingevulde en goedgekeurde relevant papieren).
Een Jaarlijks inspectieblad MG Doorroestgarantie moet worden ingevuld en de documentatie van de
antidoorroestservice moet worden gestempeld.
https://www.vanmossel.nl/assets/MG-Warranty-Statement_NL.pdf

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wrak
Mijn probleem met VM is dat ik er op geen enkele wijze contact mee kan krijgen. Telefonische toezegingen worden niet nagekomen. Op mail wordt niet gereageerd. De verkoopmedewerker die de auto heeft uitgeleverd reageert nergens op. De verkoper met wie ik in het begin contact had is vertrokken.
VM is de enige geautoriseerde MG-reperateur en sturen hun klanten met een kluitje het riet in.
Het is een doodlopend spoor daar moet over gemopperd worden. Al is het alleen al om potentiele klanten te waarschuwen voor dit bedrijf. :|
Ondertussen blijf ik bij VM aan de deur rammelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Ik heb vandaag de Bosch a721S ruitenwissers erop gezet echt stukken beter, let wel op dat de houder van Bosch wel iets te groot is. Als je een paar mm aan het eind eraf zaagt dan past het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschoppema
shake schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 19:32:
6 maanden later dan de beloofde januari door voormalig cd en koopcontract maar hij is er🥳🥳.
Eerste stuk rijden was heerlijk vlotjes, strakke wegligging uiteraard lka waardeloos. Aangemeld voor lka en kachel update gebeurt alleen na klachten i.v.m. Claim mg🤷‍♂️ Minpunt is toch wel de lak op de net afgeleverde auto hij lijkt wel door de wasstraat gereden tezijn wat een swirls🫣[Afbeelding]
Die swirls herken ik helaas wel van de aflevering van onze ZS uit 2020. Dat snappen ze dus nog steeds niet bij VM hoe je een nieuwe auto fatsoenlijk van de beschermingswas moet ontdoen. Is destijds ook al enorm veel over geklaagd. Is gewoon een fout bij het poetsen van de auto en komt echt niet van een wasstraat. Gewoon slordig. Ik zou zeggen laat ze het maar netjes opnieuw polishen en anders een derde laten doen en rekening VM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
rschoppema schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 17:06:
[...]

Die swirls herken ik helaas wel van de aflevering van onze ZS uit 2020. Dat snappen ze dus nog steeds niet bij VM hoe je een nieuwe auto fatsoenlijk van de beschermingswas moet ontdoen. Is destijds ook al enorm veel over geklaagd. Is gewoon een fout bij het poetsen van de auto en komt echt niet van een wasstraat. Gewoon slordig. Ik zou zeggen laat ze het maar netjes opnieuw polishen en anders een derde laten doen en rekening VM.
Waren deze autos inclusief of exclusief die MasterCare lakbescherming die VM aanbiedt? niet dat het zou moeten uitmaken. maar ben wel benieuwd wat ze nu precies allemaal met de auto lak doen voor aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschoppema
1234567y schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 17:36:
[...]

Waren deze autos inclusief of exclusief die MasterCare lakbescherming die VM aanbiedt? niet dat het zou moeten uitmaken. maar ben wel benieuwd wat ze nu precies allemaal met de auto lak doen voor aflevering.
De ZS was destijds zonder Mastercare.
In de fabriek krijgen over het algemeen alle auto's een speciale waslaag voor het transport. Die moet er voor de aflevering afgehaald worden en daar zie je het bij VM fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbraamse
Als Bosch dit allemaal kan doen volgens de regels van MG, dan moet het goed zijn.
Ik vermoed dat er Europese regels zijn op dit gebied.

Daarnaast, maar dat is een andere kwestie; ik kan vanwege mijn woonplaats makkelijk uitwijken naar België.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savale
Helaas pech met onze mg4: de verwarming deed het al niet sinds de aflevering. Volgens VM is de warmtepomp is defect. Deze gaan ze vervangen. De auto staat nu al ruim een week daar. Vrees dat we niet met onze eigen auto op vakantie gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door savale op 04-07-2023 19:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twinflame82
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 04-04 19:08
Het spannendste van de MG is inderdaad dat alles via VM gaat.

Ik ga nu meemaken hoe hun schade afhandeling is. Iemand heeft onze MG aangetikt en ik heb gelijk online bij VM een melding gemaakt met foto's erbij, ingevuld schadeformulier, enz. Na een week stilte toch maar erachteraan gebeld. Niks van bekend bij VM, terwijl ik toch echt een bevestiging van mijn melding per email heb gehad. Toen maar rechtstreeks de verzekering van VM gebeld en die pakten het direct op. Vrijdag naar VM autoschade. Ik ben super benieuwd hoe snel ze het gaan repareren of dat ik eindeloos op een nieuwe bumper kan gaan wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittig
  • Laatst online: 13-05 20:21
Weet iemand de oplossing voor het volgende :
Ik als ik vanuit de auto bel dan hoor ik degene met wie ik bel niet maar het andere persoon hoort mij wel ?
Het zal vast wel een instelling zijn maar ik kom er niet uit.
Pagina: 1 2 ... 65 Laatste