Toon posts:

Het grote MG EV Topic

Pagina: 1 2 3 ... 63 Laatste
Acties:

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:07
Mede-auteur:
  • matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-03 16:47

matthewtje

MG Ervaringen & Discussietopic - Deel 1

Waarom dit topic
Vanwege de groeiende populariteit van de elektrische MG modellen rijden er wat Tweakers rond in een MG.

Dit topic is bedoeld om vragen te stellen en ervaringen met elkaar te delen op het gebied van modellen, uitvoeringen (opties), leverdata, bereik, tips & meer.

Websites
De website van MG Motor
De website van Van Mossel MG (officiële dealer in Nederland)
Elektrische MG's te koop op AutoScout24 in Nederland bij autobedrijven
https://allecijfers.nl/auto/mg/
Wat is WLTP?
10 tips om de actieradius te vergroten

De huidige modellen van MG met uitvoeringen en prijzen (per 16/02/2023). Deze staat ook als tabblad in de bestellingen en levertijden-Excel hieronder:

*De aangegeven laadtijden in KW DC en KW AC zijn maximaal haalbare waardes, en worden in de praktijk niet altijd behaald. Dit is bij AC laden voornamelijk bij auto's met 1-fase AC laders, omdat er wordt uitgegaan van een hoog Ampere dat niet op elke laadpaal en zeker niet op elke huisaansluiting zit. Bij DC laden (snelladers) is er sprake van verschillende factoren zoals beschikbare capaciteit, accutemperatuur, "charge curve", etc waardoor ook de KW DC waardes bijna tot niet worden gehaald.

Bestellingen en levertijden:
Klik hier voor een Excel-lijst waarin je jouw bestel- en leverinformatie kan zetten en kan vergelijken met mede-Tweakers

De huidige line-up van de MG elektrische modellen:

De nieuwe MG4
De nieuwe MG5
De nieuwe MG ZS EV (model MY22)
De nieuwe MG Marvel R
De (oude) MG ZS EV (model MY19, productie 2019-2021)

[Voor 255% gewijzigd door matthewtje op 16-02-2023 23:11]

diskeltische lurker

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-03 15:33
technopeuter schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:19:

Als er meer MG-versies door van Mossel op de markt komen dan nemen we die mee in dit topic
Ik zou de topic titel aanpassen naar "Hét grote MG ZS EV Topic - Deel 1" aangezien er in de toekomst waarschijnlijk nog wel meer elektrische modellen van MG op de markt komen en om het overzichtelijk te houden. Dan kun je beter per MG model een apart topic aanmaken.
Nu heb je kans dat sommige mensen misschien denken dat dit topic over de oude MG auto's gaat.

[Voor 58% gewijzigd door Sonicfreak op 07-02-2020 13:41]

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-03 18:32

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Ik denk bij MG eerder aan de TF en de Rover rebadges, buiten de klassiekers natuurlijk. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• puntinator1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-03 11:37
Hier een Tweaker met een MG ZS EV.

Buiten dat het een prima auto is en ik er vrolijk mee rondrijd, zijn er toch wat eigenaardigheden.

1 Niet te vlot na startknop drukken wegrijden. Ivm allerlei foutmeldingen die dan ontstaan.
2 De, niet dragen van de gordel melding achterbank, ontstaat altijd. Ik denk dat er een draadje los is.
3 rammel in dashboard achter de meters bij rijden over klinkers
4 luchtlek raamrubber bestuurders kant. Suist behoorlijk bij kmh 80+
5 verbruik beduidend hoger dan mijn andere EV (Kia Niro) 15%
6 geen instelmogelijkheid maximale lading, waardoor regeneratie bij de eerste 20km nauwelijks werkt.
7 vreselijk traag entertainment systeem. Gelukkig werkt android auto en achteruitrijcamera wel heel goed.
8 ik krijg de irritante verkeersborden meldingen alleen weg door lang op OK te drukken in snelheid menu. Ondanks uitschakelen alle opties in auto/instellingen menu.
9 eerste auto sinds lange tijd zonder climate controle. En ja dat merk je :), iets meer dan zelf verwacht.
10 vak telefoon te klein
11 drive modes wordt niet onthouden normale/sport/economy

Verder van Van Mossel geen telefoontje na aflevering oid. (Was bij Kia 'anders')
Overigens zowiezo uiterst matige gevoelens over Van Mossel ook ivm eerder auto daar gekocht en garantie afwikkelingen enz.

Nu is het een hele lijst en klinkt het erg negatief maar er zijn ook een berg plussen.

Keyless entry, panorama dak, elektrische rijden/automaat, mooie leren bekleding, giga panorama dak, voldoende range, lekker stil (Kia is stiller), veel ruimte, enorme kofferbak en uiteraard de prijs!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
Maar begrijp ik goed dat je altijd tot 100% moet laden? Of zelf eerder laden stoppen om dit te voorkomen?

• puntinator1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-03 11:37
Uiteraard kunt is eerder stoppen met laden mogelijk door de stekker eruit te trekken. Er is echter geen optie om in de auto het in de auto in te stellen. Wat bij andere merken auto's wel mogelijk is.

Eerder de stekker eruit halen lost dit 'probleem' wel op. Maar omdat er geen app is is dit erg onpraktisch. Je moet dan naar de auto lopen om het percentage te zien.
Of met tijdklokken gaan werken, wat mij ook geen optie lijkt.

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
puntinator1 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 23:34:

1 Niet te vlot na startknop drukken wegrijden. Ivm allerlei foutmeldingen die dan ontstaan.
Ik las in een review dat ze daar ook last van hadden en dat het probleem bekend is bij de importeur.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:50
Mijn MG is onlangs geleverd. Tijdens de proefrit had ik netjes de range in KM's voor m'n neus op het schermpje. Ik krijg dit nu niet voor elkaar. Wie weet in welke stand dit zichtbaar is en hoe ik dit bedien? De manual benoemt dat het kan, maar niet op welke knoppen daarvoor moet drukken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NoticeNL
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-03 15:19
Goedenavond MG ZS EV-bezitters (en andere lezers),

Gezien mijn wens om elektrisch te gaan rijden voor een budget van rond de 30.000 euro (particuliere aanschaf) kwam ik al vrij snel uit bij de Renault Zoë, waarbij eigenlijk het enige pijnpunt het beperkte formaat van de auto was. Ik ben net vader geworden en er is een wens om in de toekomst voor verdere gezinsuitbreiding te gaan. Met het oog daarop zou een Zoë de eerste twee tot drie jaar misschien nog wel afdoende zijn qua formaat, maar daarna zou het toch wel echt passen en meten gaan worden.

Toen was daar ineens de MG ZS EV. Deze had ik al wel vaker als advertentie voorbij zien komen, maar nooit serieus aandacht aan besteed omdat ik aannam dat deze (ver) buiten budget zou zijn. Niet dus. Ik ben momenteel flink aan het inlezen en -kijken, maar daarin mis ik eigenlijk nog ervaringen van mensen die deze auto al enkele maanden rijden.

Vandaar mijn vraag: zijn hier Tweakers aanwezig die de MG ZS EV al even in bezit hebben en hun ervaringen willen delen? Tevreden met de aankoop? Wat zijn de plus- en minpunten nu je aan de auto gewend bent? Valt er een beetje te leven met de (voor hedendaagse begrippen) beperkte range? Beetje dat soort dingen :)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vanStriean
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-03 09:54
Goedemiddag NoticeNL,

Ik heb sinds begin dit jaar de MG ZS EV als leaseauto en ben er dik tevreden mee. Ik heb de auto gelukkig nog 31-12 op naam kunnen zetten zodat ik nog voor de 4% bijtelling in aanmerking kwam. De range had wel iets hoger mogen zijn, ik heb zitten rekenen en die enkele keer per jaar dat ik 150+ kilometers maak zijn op één hand te tellen. Mocht het dus zijn dat ik heel ver ga reizen en geen zin/tijd heb om ondertussen te snel laden kan ik in mijn omgeving zo een andere auto lenen.

Als je een auto zoekt die vol zit met EV snufjes dan heb je met de MG een verkeerde auto. Maar ik vind het mooi dat het gewoon de look and feel heeft van een normale auto. De software is niet de aller snelste maar het voldoet. Ik gebruik Android Auto i.c.m. een Realme X2 Pro en dat werkt hartstikke goed.
t14wo schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:05:
Mijn MG is onlangs geleverd. Tijdens de proefrit had ik netjes de range in KM's voor m'n neus op het schermpje. Ik krijg dit nu niet voor elkaar. Wie weet in welke stand dit zichtbaar is en hoe ik dit bedien? De manual benoemt dat het kan, maar niet op welke knoppen daarvoor moet drukken.
Weet je het inmiddels al?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• t14wo
  • Laatst online: 08:50
vanStriean schreef op zondag 24 mei 2020 @ 14:12:
Goedemiddag NoticeNL,

Ik heb sinds begin dit jaar de MG ZS EV als leaseauto en ben er dik tevreden mee. Ik heb de auto gelukkig nog 31-12 op naam kunnen zetten zodat ik nog voor de 4% bijtelling in aanmerking kwam. De range had wel iets hoger mogen zijn, ik heb zitten rekenen en die enkele keer per jaar dat ik 150+ kilometers maak zijn op één hand te tellen. Mocht het dus zijn dat ik heel ver ga reizen en geen zin/tijd heb om ondertussen te snel laden kan ik in mijn omgeving zo een andere auto lenen.

Als je een auto zoekt die vol zit met EV snufjes dan heb je met de MG een verkeerde auto. Maar ik vind het mooi dat het gewoon de look and feel heeft van een normale auto. De software is niet de aller snelste maar het voldoet. Ik gebruik Android Auto i.c.m. een Realme X2 Pro en dat werkt hartstikke goed.

[...]

Weet je het inmiddels
Yep, heb de boordcomputer inmiddels helemaal door.

Overigens is 280km prima haalbaar. Ik rij gemiddeld zo'n 160 watt per KM.

Verder zijn die irritante geluidjes mijn grootste ergernis. Wat een ongelofelijjk waardeloze software v.w.b. de waarschuwings- en hulpsystemen.

De bordenherkenning kun je uitschakelen, maar dat heeft geen effect. Hij blijft midden in een wijk een bord voor 100 km/u aanzien en bij ieder snelheidsbord komt er een irritant geluidje.

Tweede irritatie is de lanekeeping. Die geeft een melding iedere keer dat je van baan wisselt.

Iemand wellicht de goude tip? De hoeveelheid (exact dezelfde) waarschuwingsgeluidjes is enorm irritant.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NoticeNL
vanStriean schreef op zondag 24 mei 2020 @ 14:12:
Goedemiddag NoticeNL,

Dankjewel voor je reactie! Met EV snufjes bedoel je neem ik aan dingen als een bijbehorende app en dergelijke? Ik kan me voorstellen dat ik bijvoorbeeld een mogelijkheid om een laadschema in te stellen kan gaan missen, aangezien ik vooral in de daluren op wil gaan laden. Daarnaast ook de bijbekomende onzekerheden van een nieuw merk: hoe goed 'aged' het allemaal. Gaat de conditie van het accupakket niet te snel achteruit, komen er geen rare piepjes en kraakjes in de auto, wat zal de restwaarde over een x-aantal jaar zijn (voor jou als leaserijder natuurlijk minder interessant). Wat zijn jouw ervaringen/gedachten hierover?

Misschien toch maar eens een proefritje gaan boeken..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• technopeuter
In juni komt er een software update tegen o.a.de bongs, ook wel bonggate genoemd

diskeltische lurker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-03 13:18
Over de update in Juni:

this was our 3rd update since January:
1st was for charging problems while charging AC
2nd was the 8 tire memory function
3rd was the big one, stop bling and blong, replace annoying noises with pleasant tone, range display and outside temperature.

Dus ook nieuw (minder irritant) geluid, bereik en buitentemperatuur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03:12
In 1 week heb ik er nu al 3 zien rijden. Leuk wagentje wel..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NoticeNL
Ik heb verhalen voorbij zien komen dat je voor iedere update naar de dealer moet, weet iemand of dat klopt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• buzzbuzz68
Dat klopt. De auto's zijn in Europa (nog?) niet aan het internet gekoppeld. In India en Thailand is er wel een app, maar of de updates daar dan ook door de lucht komen betwijfel ik. Naast Tesla zijn er niet veel die dit doen. Er is in Europa veel over te doen dat wij hier geen app hebben. De suggestie is om zo veel mogelijk bij de dealers en MG Europe te gaan aandringen, mogelijk dat het er dan toch gaat komen. Al is er onduidelijkheid of de 4G module hier wel in de auto zit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vanStriean
t14wo schreef op zondag 24 mei 2020 @ 15:21:
[...]
Yep, heb de boordcomputer inmiddels helemaal door.
Top!
Overigens is 280km prima haalbaar. Ik rij gemiddeld zo'n 160 watt per KM.
280km durf ik niet te zeggen, eerlijk gezegd nog niet goed bijgehouden.
Die 150+ komt van een keer dat ik een heel stuk over de snelweg 130 heb gereden en dan is de actieradius wel beperkt.
Verder zijn die irritante geluidjes mijn grootste ergernis. Wat een ongelofelijjk waardeloze software v.w.b. de waarschuwings- en hulpsystemen.

De bordenherkenning kun je uitschakelen, maar dat heeft geen effect. Hij blijft midden in een wijk een bord voor 100 km/u aanzien en bij ieder snelheidsbord komt er een irritant geluidje.

Tweede irritatie is de lanekeeping. Die geeft een melding iedere keer dat je van baan wisselt.

Iemand wellicht de goude tip? De hoeveelheid (exact dezelfde) waarschuwingsgeluidjes is enorm irritant.
Mijn vriendin heeft een hele hoop meldingen uit gezet en alleen die van de verkeersborden staat nog aan. Maar kan niet zeggen dat die blijft hangen als het een ander bord heeft getraceerd.
NoticeNL schreef op zondag 24 mei 2020 @ 21:39:
[...]
Dankjewel voor je reactie! Met EV snufjes bedoel je neem ik aan dingen als een bijbehorende app en dergelijke?
Nee de App is wel iets wat ik mis. Als de auto aan de lader is het fijn om te kunnen zien hoever dat de auto vol zit. Bij de dealer vertelde ze dat die in Thailand en Indonesië wel beschikbaar zijn. Hij had echter geen idee of het überhaupt naar Europa komt. EV snufjes
NoticeNL schreef op zondag 24 mei 2020 @ 21:39:
Ik kan me voorstellen dat ik bijvoorbeeld een mogelijkheid om een laadschema in te stellen kan gaan missen, aangezien ik vooral in de daluren op wil gaan laden. Daarnaast ook de bijbekomende onzekerheden van een nieuw merk: hoe goed 'aged' het allemaal. Gaat de conditie van het accupakket niet te snel achteruit, komen er geen rare piepjes en kraakjes in de auto, wat zal de restwaarde over een x-aantal jaar zijn (voor jou als leaserijder natuurlijk minder interessant). Wat zijn jouw ervaringen/gedachten hierover?

Misschien toch maar eens een proefritje gaan boeken..
Hier durf ik niet veel over te zeggen. Op dit moment merk ik nog geen achteruitgang op het accupakket. Denk dat ik dat pas na 1 jaar kan zeggen, omdat je accu afhankelijk is qua temperatuur.
buzzbuzz68 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:02:
Over de update in Juni:

this was our 3rd update since January:
1st was for charging problems while charging AC
2nd was the 8 tire memory function
3rd was the big one, stop bling and blong, replace annoying noises with pleasant tone, range display and outside temperature.

Dus ook nieuw (minder irritant) geluid, bereik en buitentemperatuur.
Jammer dat je voor deze update weer naar je dealer moet, maar wel fijn dat de updates eraan komen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Is van Mossel de enige die levert. Ze stunten nu met een 4.000 korting aanbieding op de private-lease variant. Geldig tm eind juni.
Laat het nu zo wezen dat 1 juli de overheid 4.000 uitkeert over een leasetermijn (prive) en dus 83.30 per maand goedkoper uitbent. Zal wel koffiedik lezen zijn toch?

Verder leek me de MG ZS EV Luxury als tweede auto een prima auto. Hebben jullie laadpalen of grannychargers?

Nadelen die ik nu aan de auto zie: geen premium koplampen, en geen enkele led. Alles is halogeen indraaibaar. Ik zag wel veel Aliexpress producten toen ik op MG ZS EV Led zocht, je lacht je kapot hoe gek je je knipperlichten kan maken.

Op dit moment weet ik nog niet zo goed wat te doen. Ik woon in Twente en dan is een ritje naar van Mossel nogal een eind om te proefrijden. Blind bestellen durf ik deze keer niet. Is de media-unit wél snel met Apple Carplay?

En hoe komen die updates? USB? Ben al sinds 2016 OTA gewend op mijn en vriendin’s auto’s (VAG, Kia en BMW).

Al met al een auto met veel potentie, maar de negatieve punten hierboven doen me wel wat twijfelen. Houd ook van een flink stuk geluid in de auto, ik zou dus waarschijnlijk wel speakers (professioneel) laten vervangen. Hoe is dat met de Luxury?

Sorry voor de vele vragen!

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:18

deepbass909

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb de topic-titel iets aangepast, aangezien dit topic specifiek over de nieuwe EV's gaat, niet het Britse merk van weleer.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1Henk 'm!

• buzzbuzz68
Kecin schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 07:15:
Is van Mossel de enige die levert?
Je kunt ook bij van Mossel Kia in Zwolle terecht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

buzzbuzz68 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:18:
[...]

Je kunt ook bij van Mossel Kia in Zwolle terecht.
Ah top, daar heb ik helemaal overheen gekeken, gek. Maar wel te doen, Zwolle, thx.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• buzzbuzz68
Net een mail gekregen van MG Nederland (Van Mossel) als antwoord op mijn vraag of de MG ZS EV in Europa actief gesupport wordt en of deze de app krijgt. Het antwoord is:

Afgelopen week is een Software update uitgerold waarin de waarschuwingsgeluiden aangepast zijn. Ook de snelheid van het entertainment systeem is er een stuk op vooruit gegaan. Helaas komt de app in Europa niet beschikbaar, dit heeft er mee te maken dat de modem module niet op de Europese versie van de MG ZS EV geleverd gaat worden en de auto dus niet online is.

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

buzzbuzz68 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 23:33:
Net een mail gekregen van MG Nederland (Van Mossel) als antwoord op mijn vraag of de MG ZS EV in Europa actief gesupport wordt en of deze de app krijgt. Het antwoord is:

Afgelopen week is een Software update uitgerold waarin de waarschuwingsgeluiden aangepast zijn. Ook de snelheid van het entertainment systeem is er een stuk op vooruit gegaan. Helaas komt de app in Europa niet beschikbaar, dit heeft er mee te maken dat de modem module niet op de Europese versie van de MG ZS EV geleverd gaat worden en de auto dus niet online is.
Dat is erg waardeloos zeg! Met een EV wil je juist op afstand accuradius/oplaadstatus aflezen e.d.

Enig idee of het achteraf in te bouwen is? Na veel gezeik deed Kia dat uiteindelijk bij de Niro (mijn vriendin heeft de Niro hybrid en heeft standaard een app. Iemand anders die ik ken kreeg de Niro EV en moest nog een modem ingebouwd worden, wtf.)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NoticeNL
Afgelopen week heb ik een proefrit gemaakt in de MG ZS EV (die prima beviel overigens), waarbij de dealer inderdaad hetzelfde aangaf over de appsupport. Op mijn suggestie over het eventueel later inbouwen van de benodigde hardware hiervoor gaf hij aan dat dit wellicht zou kunnen, maar dat hij daar nu nog niks over weet. Zou er dus maar geen rekening mee houden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• technopeuter
Hele systeem is via micro-usb gekoppeld, een modem hoeft dus geen issue te zijn

diskeltische lurker

Acties:
  • +1Henk 'm!

• buzzbuzz68
Net de YouTube van Pat gekeken over de update die hij nu heeft. Lijkt erg goed.

En ook hij geeft aan dat een modem weinig kost en makkelijk aan te sluiten is. Nu nog een app die goed samenwerkt met de auto.

• buzzbuzz68
Hier nog even een overzicht van wat er volgens Pat allemaal veranderd/verbeterd is met de laatste update:
  • De bongs zijn bijna allemaal verdwenen en het geluid is veranderd.
  • De buitentemperatuur is nu op het grote scherm in de rechter bovenhoek te zien, samen met de klok. Op de plek van de klok in het kleine scherm staat nu het geschatte actuele bereik.
  • Als een deur open en dicht wordt gedaan als de auto uit is gezet, en de sleutel is nog in de auto, dan zal niet meer direct de claxon 3 keer afgaan. Er verschijnt alleen een waarschuwing op het kleine scherm. Als je vervolgens toch probeert de auto op slot te doen zal de claxon 2 keer afgaan en de auto zal niet op slot gaan.
  • Het volume van de radio wordt bewaard bij het uitzetten van de auto.
  • Het infotainment systeem (of in ieder geval de navigatie) is sneller. De kaarten zijn ook bijgewerkt.
  • Tijdens het laden kun je nu de auto van slot doen. Het laden stopt nog steeds, maar als je de auto weer op slot doet gaat dit vanzelf weer verder.
  • MG Pilot zou sterk verbeterd zijn.
  • Het bereik zou vergroot zijn, maar misschien is dat alleen maar het gevolg van het resetten van alle waarden?

• Sideways
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-03 13:58
Volgende week donderdag heb ik de update gepland staan, ben erg benieuwd!

• vanStriean
Hebben jullie ook weleens als je de auto uit hebt gezet en verlaat dat de auto melding geeft dat de sleutel nog in de auto ligt terwijl ik die toch echt in mijn broekzak heb zitten?

• buzzbuzz68
vanStriean schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 16:37:
Hebben jullie ook weleens als je de auto uit hebt gezet en verlaat dat de auto melding geeft dat de sleutel nog in de auto ligt terwijl ik die toch echt in mijn broekzak heb zitten?
Is er dan niet al een passagier uitgestapt en de deur dicht gedaan? De auto ziet het verschil namelijk niet. Dus als er 1 van de (voor?)deuren dicht gaat met de sleutel nog in de auto, dan krijg je de 3x claxon. Met de update is de claxon uitgezet.

• vanStriean
buzzbuzz68 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 21:22:
[...]

Is er dan niet al een passagier uitgestapt en de deur dicht gedaan? De auto ziet het verschil namelijk niet. Dus als er 1 van de (voor?)deuren dicht gaat met de sleutel nog in de auto, dan krijg je de 3x claxon. Met de update is de claxon uitgezet.
Nee dat is niet het geval, de auto claxont ook niet maar geeft op het op het display weer + boing.

• buzzbuzz68
vanStriean schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 21:38:
[...]
Nee dat is niet het geval, de auto claxont ook niet maar geeft op het op het display weer + boing.
Betekent dit dat je de update al hebt? (klok en temp op het grote scherm rechts boven)
Geen idee waarom die melding komt. Is dit altijd zo? Reservesleutel is niet toevallig in de auto?

• vanStriean
buzzbuzz68 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 21:43:
[...]

Betekent dit dat je de update al hebt? (klok en temp op het grote scherm rechts boven)
Geen idee waarom die melding komt. Is dit altijd zo? Reservesleutel is niet toevallig in de auto?
Nee de update moet nog worden geïnstalleerd toevallig vandaag voor gebeld maar ze bellen nog terug om een afspraak te maken. Naar mijn weten is de reservesleutel niet in de auto aanwezig. Maar ga ik hier nog wel een keer op terug komen als het weer voor komt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 24-03 19:49
Ik vraag me toch werkelijk af en zoek het halve internet af wat nu het verschil is tussen de radio die in Thailand en India wordt geleverd als hier in Europa. het lijkt gewoon te gaan om een android radio, maar ben uiterst gecharmeerd van de connect optie's zoals het weer, batterij capaciteit etc, dat moet toch hier ook te monteren zijn....Als voorloper op een app natuurlijk..

Zeer happy met mijn EV6, Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

marc4547 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:42:
Ik vraag me toch werkelijk af en zoek het halve internet af wat nu het verschil is tussen de radio die in Thailand en India wordt geleverd als hier in Europa. het lijkt gewoon te gaan om een android radio, maar ben uiterst gecharmeerd van de connect optie's zoals het weer, batterij capaciteit etc, dat moet toch hier ook te monteren zijn....Als voorloper op een app natuurlijk..
Als het Android auto is dan zou je aannemen dat je via een hidden menu APK’s kan installeren of activeren (werkt ook bij veel Kia’s en Hyundai’s).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• buzzbuzz68
Het kwartje was voor vandaag nog niet gevallen dat je deze maand zowel €4000,- subsidie kunt krijgen en €4000,- van MG. Dus €8000,- van de prijs af. Dat maakt het wel heel aantrekkelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sideways
Heeft iemand de originele radio/ head unit al los gehad? Ik ben een subwoofer aan het installeren en wil graag weten welke kabels ik moet oppikken vanaf de stekker, of wellicht zijn er RCA uitgangen? Foto's zijn ook welkom ;)

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

buzzbuzz68 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 21:57:
Het kwartje was voor vandaag nog niet gevallen dat je deze maand zowel €4000,- subsidie kunt krijgen en €4000,- van MG. Dus €8000,- van de prijs af. Dat maakt het wel heel aantrekkelijk.
Dan kom ik voor private-lease (60 maanden, 10.000 km/pj voor de Luxery) op 340 euro per maand incl. btw.
Dat is wel een strak bedrag moet ik zeggen, hoewel ik 48 maanden zou prefereren, maar dat kan je op de site niet aanklikken?
Ze beloven zelfs nog "deze maand rijden".

En ben niet heel blij met de "brand-stores in Amsterdam en Breda", beide is 2 uur vanaf hier :+. Dan moet ik onderweg laden :'(

[Voor 10% gewijzigd door Kecin op 06-06-2020 01:08]

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:56
Ja dat had ik ook, deze auto stond niet bovenaan in mijn lijstje, maar dit is wel een heel goed aanbod zo.

11.630Wp Solar edge. 6kW Lucht-Lucht WTW, VW Passat GTE, OpenHab

• marc4547
Sideways schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 22:58:
Heeft iemand de originele radio/ head unit al los gehad? Ik ben een subwoofer aan het installeren en wil graag weten welke kabels ik moet oppikken vanaf de stekker, of wellicht zijn er RCA uitgangen? Foto's zijn ook welkom ;)
Ik ben daar ook voor aan het voorbereiden maar ik weet dat de unit geen RCA aansluitingen heeft. Dit is gemakkelijk op te lossen door een high/low converter paralel aan de voorspeakerdraden te zetten en dan met de RCA die daar uit komt naar de Sub. Ik weet wel de kleuren van de voorspeakerdraden als je dat helpt:

Een andere ZS EV rijder had dit al gedaan en had de deur bekleding aan beide zijde gelicht om de speakdraad kleur te zien , Links is het geel met een dun zwart streepje/groen met een dun roodbruin streepje en rechts is wit met een dun zwart streepje/groen met een dun roodbruin streepje. Ik heb er foto's van maar die zijn lastig te plaatsen op dit forum.
Zo kom je er wel uit denk ik,
Marc.

Zeer happy met mijn EV6, Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• marc4547
Kecin schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:15:
[...]

Als het Android auto is dan zou je aannemen dat je via een hidden menu APK’s kan installeren of activeren (werkt ook bij veel Kia’s en Hyundai’s).
Zou ik wel wat voor over hebben... ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• buzzbuzz68
Kecin schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 01:06:
[...]

En ben niet heel blij met de "brand-stores in Amsterdam en Breda", beide is 2 uur vanaf hier :+. Dan moet ik onderweg laden :'(
Ik zou met van Mossel bellen en vragen wat de dichts bij zijnde dealer is. Misschien zit er nog wel een dichter bij dan Zwolle. En dan eerst een proefrit maken natuurlijk 8). Voor het zelfde geld vindt je de auto in het echt niets, of zit hij niet goed of bevalt het rijden toch niet.

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

marc4547 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 08:50:
[...]

Zou ik wel wat voor over hebben... ;)
Ik weet niet of het op elkaar lijkt, maar wellicht een beetje rondtappen op dezelfde schermen/pagina's?
YouTube: Kia HIDDEN Android Menu

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

buzzbuzz68 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 08:59:
[...]

Ik zou met van Mossel bellen en vragen wat de dichts bij zijnde dealer is. Misschien zit er nog wel een dichter bij dan Zwolle. En dan eerst een proefrit maken natuurlijk 8). Voor het zelfde geld vindt je de auto in het echt niets, of zit hij niet goed of bevalt het rijden toch niet.
Uiteindelijk helemaal geen proefrit gemaakt, ik ga voor een E-Golf die goedkoper uitkomt :P
Kecin in "Elektrische auto's - deel 5"

• NoticeNL
Na twee proefritten en veel vergelijken de knoop doorgehakt: offerte voor een Luxury Dover White met getinte achter-/zijruiten getekend :)

Ja, er zitten wat nadelen aan tov. de concurrentie waarvan het ontbreken van een app voor mij persoonlijk het grootste is. De algehele rijervaring is na de nieuwste update duidelijk beter, vooral door de afwezigheid van de ‘bongs’ (heb zowel met als zonder update proefgereden). Ook lijkt de auto wat snappier te reageren.

Door anderen genoemde nadelen als halogeen koplampen kan ik persoonlijk prima mee leven, LED is eventueel ook makkelijk zelf in te bouwen. Alles bij elkaar genomen vind ik de nadelen niet opwegen tegen het prijsvoordeel. Een grote, comfortabele EV vind je gewoon (nog) nergens anders voor een dergelijke prijs.

De komende drie weken kunnen niet snel genoeg voorbij zijn :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sideways
marc4547 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 08:49:
[...]

Ik ben daar ook voor aan het voorbereiden maar ik weet dat de unit geen RCA aansluitingen heeft. Dit is gemakkelijk op te lossen door een high/low converter paralel aan de voorspeakerdraden te zetten en dan met de RCA die daar uit komt naar de Sub. Ik weet wel de kleuren van de voorspeakerdraden als je dat helpt:

Een andere ZS EV rijder had dit al gedaan en had de deur bekleding aan beide zijde gelicht om de speakdraad kleur te zien , Links is het geel met een dun zwart streepje/groen met een dun roodbruin streepje en rechts is wit met een dun zwart streepje/groen met een dun roodbruin streepje. Ik heb er foto's van maar die zijn lastig te plaatsen op dit forum.
Zo kom je er wel uit denk ik,
Marc.
Dank, hij zit erin!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-03 12:37
Hier nog een proefrijder met wat vragen:
- heeft iemand al een aantal keer achter elkaar snelgeladen en gaat dat goed?
- het klepje voor de laadaansluiting lijkt enorm fragiel, is dat ook zo?
- hoe is het batterij management, houden jullie zelf rekening met optimaal laden of laat je dat aan de auto over
- wat is de max laadsnelheid van de bijgeleverde granny
- kan lane keep assist volledig uit?
- zitten er lullige onhandigheidjes in de auto?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sideways
- heeft iemand al een aantal keer achter elkaar snelgeladen en gaat dat goed?

Nog nooit gedaan, zal voor mij ook een uitzondering zijn.

- het klepje voor de laadaansluiting lijkt enorm fragiel, is dat ook zo?

Voelt inderdaad fragiel aan blijft wel heel tot op heden

- hoe is het batterij management, houden jullie zelf rekening met optimaal laden of laat je dat aan de auto over

Valt niet zelf in te stellen in de auto, auto bepaald wat hij doet

Nooit gebruikt

- kan lane keep assist volledig uit?

Ja

- zitten er lullige onhandigheidjes in de auto?

Wat logische zaken zoals een automatisch dimmende binnenspiegel en 1 touch bediening van de ruitbediening is er alleen voor de berijdersruit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DonChaot
Dank je, hij is weer wat aantrekkelijker geworden. Je hebt hem nog niet voor een vakantie gebruikt begrijp ik?
Binnenspiegel en ruitbediening boeit me niet zo. Ik zat meer te denken aan wat ik in mijn vorige auto had. Daar kwam na een regenbui met het openen van de achterklep altijd aan twee kanten een klets water naar binnen. Niet leuk als je een keer enkele dozen broodjes erin hebt....
Conclusie...je bent blij met de MG?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NoticeNL
DonChaot schreef op zondag 7 juni 2020 @ 14:21:
Tijdens mijn proefrit heb ik ‘m even bekeken en hij heeft een vermogen van 10A, dus 2300W. Ik zou uitgaan van rond de 10km/u dat ie bijlaadt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• buzzbuzz68
Klopt het dat je met Private lease voor de witte Luxury €409,-/maand betaald, en dan nog €83,-/maand van de staat krijgt? Dat betekent €326,-/maand. Dat is voor dit formaat auto volgens mij niet verkeerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:42

Glenfiddich

Whisky Liefhebber

buzzbuzz68 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:19:
Klopt het dat je met Private lease voor de witte Luxury €409,-/maand betaald, en dan nog €83,-/maand van de staat krijgt? Dat betekent €326,-/maand. Dat is voor dit formaat auto volgens mij niet verkeerd.
Inderdaad, maar volgens mij zit er een addertje onder het gras: dat leasebedrag is op basis van 10.000 km per jaar. En er is nergens op hun site te vinden wat de mogelijkheden zijn met meer kilometers.

Iemand die weet hoe dat zit?

Mooi fout is niet lelijk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• buzzbuzz68
Glenfiddich schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:24:
[...]

Inderdaad, maar volgens mij zit er een addertje onder het gras: dat leasebedrag is op basis van 10.000 km per jaar. En er is nergens op hun site te vinden wat de mogelijkheden zijn met meer kilometers.

Klopt, en ook voor 60 maanden. :o En ik heb bij anderen wel opties voor andere kilometrages gezien, maar bij MG Europe en bij van Mossel niet. Van Mossel bied nog wel wat opties aan. Maar daar zal bij een dealer vast wel over te praten zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zebby
  • Laatst online: 25-03 15:52
Zat ook al te kijken, 26k voor een nieuwe elektrische auto van dit formaat is wel heel scherp in Nederland...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• marc4547
[...]

Ja ik weet hoe het zit, ik heb de aanbieding van van Mossel gedaan die is 409 eutjes, maar ik wil geen 60 maanden want er komen steeds meer nieuwe elektrische auto's uit. Ik heb dus 36 maanden gedaan en 30,000 km omdat ik niet wil moeten zeggen dat we vandaag maar niet rijden want de kilometers gaan zo hard?
Ik ben dan voor de luxery 559 kwijt , en dat vind ik geen gek bedrag. de calculatie staat op de site van van mossel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:42

Glenfiddich

Whisky Liefhebber

marc4547 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:57:
[...]

Ja ik weet hoe het zit, ik heb de aanbieding van van Mossel gedaan die is 409 eutjes, maar ik wil geen 60 maanden want er komen steeds meer nieuwe elektrische auto's uit. Ik heb dus 36 maanden gedaan en 30,000 km omdat ik niet wil moeten zeggen dat we vandaag maar niet rijden want de kilometers gaan zo hard?
Ik ben dan voor de luxery 559 kwijt , en dat vind ik geen gek bedrag. de calculatie staat op de site van van mossel.
Dank je!

Dan ga ik daar nog even kijken. Ik had op de site van mgmotors gekeken, en die was vrij summier.

Nu weet ik nog niet óf ik zo’n nieuwe elektrische auto wil leasen hoor, zat eigenlijk te kijken om een vrij recente diesel* te kopen, maar ik zie nu op Facebook die advertenties van de MG EV voorbij komen met toch wel verleidelijke leasebedragen waardoor ik er toch eens over nadenk. Vooral als er toch andere constructies mogelijk en aantrekkelijk zijn (meer km, of wellicht 50% eigen geld en 50% financieren ofzo?).

Blijk ik verdorie toch gevoelig voor die Facebook-advertenties, wie had had gedacht :p

* sorry, zal wel vloeken in de kerk zijn hier ;)

[Voor 5% gewijzigd door Glenfiddich op 09-06-2020 21:15]

Mooi fout is niet lelijk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marc4547
Hier wil ik nog aan toevoegen dat het bedrag wat erbij komt als je wat meer adempauze met kilometers doet niet zo heel veel is, kortere looptijd is natuurlijk duurder, maar schuiven met je kilometerstand scheelt niet zoveel op maandbasis. Ik vind 10.000 km per jaar weinig. Dat is 192 km per week, dat is niet veel hoor!!
Ik reken 10.000 km /12= 833 833 *3 /13 weken in die 3 maanden is maar 192 per week is echt weinig hoor.
Dit is natuurlijk individueel maar als je over je aantal km heen gaat is een 10 ct de kilometer. Dan kun je beter iets meer doen over de looptijd, dat gaat wat bedrag betreft niet zo gek omhoog. Rij je ook met rust.. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marc4547
Sideways, heb jij de hoofdprik naar voren gebracht en bij de accu afgetapt of bij de zekeringkast.En was het moeizaam om van het motorcompartiment naar binnen te komen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sideways
DonChaot schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:12:
Dank je, hij is weer wat aantrekkelijker geworden. Je hebt hem nog niet voor een vakantie gebruikt begrijp ik?
Binnenspiegel en ruitbediening boeit me niet zo. Ik zat meer te denken aan wat ik in mijn vorige auto had. Daar kwam na een regenbui met het openen van de achterklep altijd aan twee kanten een klets water naar binnen. Niet leuk als je een keer enkele dozen broodjes erin hebt....
Conclusie...je bent blij met de MG?
Eigenlijk best wel, ik rij 200km per dag en hou 60km range over. Hiervoor had ik een model 3, praktisch is de MG handiger. De Tesla was verder natuurlijk stukken beter.
marc4547 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:18:
[...]

Sideways, heb jij de hoofdprik naar voren gebracht en bij de accu afgetapt of bij de zekeringkast.En was het moeizaam om van het motorcompartiment naar binnen te komen?
Ik heb een kleine actieve subwoofer, de constante plus heb ik op een vrije plaats in de zekeringkast geprikt, de schakeldraad bij de zekering van de “aansteker”

[Voor 24% gewijzigd door Sideways op 09-06-2020 22:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marc4547
Sideways schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:36:
[...]

Eigenlijk best wel, ik rij 200km per dag en hou 60km range over. Hiervoor had ik een model 3, praktisch is de MG handiger. De Tesla was verder natuurlijk stukken beter.

[...]

Ik heb een kleine actieve subwoofer, de constante plus heb ik op een vrije plaats in de zekeringkast geprikt, de schakeldraad bij de zekering van de “aansteker”
Bedankt! Ja ik heb ook een kenwood die ik onder de stoel wil monteren. Ok dan pak ik de stroom ook uit de zekering kast, de schakeldraad zal ik ook van de aansteker pakken.

• naii11
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-01-2021
Dag heren,
Vandaag is bekendgemaakt dat MG de overheidssubsidie van € 4000,- zal verdubbelen. De vanafprijs zou dan op zo'n € 22.000,- uitkomen.
De actie geldt in principe tot eind juni 2020. Dat wordt dan eigenlijk een no-brainer.

Kunt u mij wat vertellen over de werkelijke actieradius op de snelweg? Met name in de winter als je netjes 100 rijdt. Ook wil ik graag weten of snelladen (Fastned etc) beschikbaar is op de MG ZS.

Bij voorbaat dank.

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

naii11 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:01:
Dag heren,
Vandaag is bekendgemaakt dat MG de overheidssubsidie van € 4000,- zal verdubbelen. De vanafprijs zou dan op zo'n € 22.000,- uitkomen.
De actie geldt in principe tot eind juni 2020. Dat wordt dan eigenlijk een no-brainer.

Kunt u mij wat vertellen over de werkelijke actieradius op de snelweg? Met name in de winter als je netjes 100 rijdt. Ook wil ik graag weten of snelladen (Fastned etc) beschikbaar is op de MG ZS.

Bij voorbaat dank.
Heb je hier een bron van? het wordt nu wel heel erg leuk om die auto aan te schaffen

Gewoon sebastiaan

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:06
Smuggler schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:05:
[...]

Heb je hier een bron van? het wordt nu wel heel erg leuk om die auto aan te schaffen
https://www.vanmossel.nl/mg/subsidie

iRacing Profiel

• Smuggler
  • Nu online

Smuggler

dan snap ik het wordt "vandaag" niet aangezien dit al bekend was.....

dacht dat er nog eens 4000 euro af ging..... ;)
deze actie is al anderhalve week bekend....

Gewoon sebastiaan

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:06
Smuggler schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:18:
dan snap ik het wordt "vandaag" niet aangezien dit al bekend was.....

dacht dat er nog eens 4000 euro af ging..... ;)
deze actie is al anderhalve week bekend....
Oeps dan lig ik ook te slapen :)

iRacing Profiel

• naii11
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-01-2021
Smuggler schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:05:
[...]

Google nieuws even naar MG. https://www.autoblog.nl/n...-8-mille-goedkoper-157477

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Smuggler
  • Nu online

Smuggler

@naii11 dankje, maar dan is autoblog ruim een week te laat met dit "nieuws" ;)
Nog steeds een mooie deal natuurlijk ;).
maar 31K = 8K = 23K ;) Was daarom ook een beeetje in de war ;). dacht opeens dat de luxery die 34K kost, naar 22K ging ;). dan klopte het rekensommetje weer.

Gewoon sebastiaan

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DonChaot
@naii11 zie ev-database voor je antwoorden

Acties:
  • +1Henk 'm!

• El Polo Diablo
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 22-03 14:07
Zit er eigenlijk een 'gewone' stekker lader bij (voor in het stopcontact)? DIt kan ik nergens vinden op de site van Van Mossel en MG.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• vanStriean
El Polo Diablo schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:37:
Zit er eigenlijk een 'gewone' stekker lader bij (voor in het stopcontact)? DIt kan ik nergens vinden op de site van Van Mossel en MG.
Ja die zit er bij.

• Delta737
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 25-03 20:10
marc4547 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:57:
[...]

Let wel, dan heb je dus geen recht op de subsidie nu, omdat die alleen geldt vanaf 48 maand.

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:31
[...]

Heb even gebeld met Van Mossel Breda: voor de Comfort-versie betaal je bij een 60m-contract en 10k km per maand 377€, exclusief overheidssubsidie. Als je de subsidie meerekent, betaal je dus maar 294€ per maand. Het laatste jaar betaal je weer de volle pot van 377€. Aan het eind van de rit hebt je dus 310,6€ per maand betaald.
Voor een 48 maanden contract betaal je 409€ per maand. Inclusief subsidie is dat dus 326€ per maand.

Jeetje, geen slechte aanbieding!

Niet nagevraagd m.b.t. de Luxury versie, maar ik zou gewoon even bellen, werd snel geholpen.

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-03 11:43
marvel27 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:05:
[...]

Heb even gebeld met Van Mossel Breda: voor de Comfort-versie betaal je bij een 60m-contract en 10k km per maand 377€, exclusief overheidssubsidie. Als je de subsidie meerekent, betaal je dus maar 294€ per maand. Het laatste jaar betaal je weer de volle pot van 377€. Aan het eind van de rit hebt je dus 310,6€ per maand betaald.
Voor een 48 maanden contract betaal je 409€ per maand. Inclusief subsidie is dat dus 326€ per maand.

Jeetje, geen slechte aanbieding!

Niet nagevraagd m.b.t. de Luxury versie, maar ik zou gewoon even bellen, werd snel geholpen.
Wel echt balen dat ik nog tot Maart met de Aygo moet.. anders was dit naast de LEAF een 2e EV geweest op mijn oprit..

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:31
Ervan uitgaande dat je leaset: misschien checken bij je leasemaatschappij of je je contract mag overdragen naar een derde?

• Leader98
  • Laatst online: 24-03 09:18
Ik las ergens dat de MG ZS EV trommelremmen achter heeft. Is dat echt zo?

We hebben nu een Outlander PHEV (prive) mede vanwege de ruimte op de achterbank en de grote laadruimte (we nemen een opgevouwen rolstoel mee).
Is het voor langere mensen ruim genoeg achterin de MG, vooral als degenen die voorin zitten de stoelen behoorlijk ver naar achteren hebben staan?
Hoe is de laadruimte van de MG?

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:57
Leader98 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:33:
Ik weet het niet, maar het zou me niks verbazen. Schijnt dat VW ze ook op de ID.3 wil zetten :P

Uiteindelijk wil je met een EV zo min mogelijk remmen, dat doe je grotendeels op de 'motor' zodat je de remenergie kan opvangen in de accu.

En tja, goedkope EV's, je moet ergens op besparen...

• marc4547

We hebben nu een Outlander PHEV (prive) mede vanwege de ruimte op de achterbank en de grote laadruimte (we nemen een opgevouwen rolstoel mee).
Is het voor langere mensen ruim genoeg achterin de MG, vooral als degenen die voorin zitten de stoelen behoorlijk ver naar achteren hebben staan?
Nee zeker geen trommelremmen achter!
Ik heb een jaar een Kia E-niro gereden en de laadruimte van de MG is groter en vooral dieper.naar de vloer toe bedoel ik , ik bedoel niet dieper richting de achterbank.

[Voor 13% gewijzigd door marc4547 op 10-06-2020 20:15]

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Nu online

Volgens de specs op autoweek wel. Andere sites hebben het over discs. Sowieso gek dat het tegenwoordig zo moeilijk moet zijn om fatsoenlijke info online te zetten.

• marc4547
Inspired schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 20:14:
[...]

Volgens de specs op autoweek wel. Andere sites hebben het over discs. Sowieso gek dat het tegenwoordig zo moeilijk moet zijn om fatsoenlijke info online te zetten.
Er zitten zeker geen trommels achter maar gewoon discs!

• marc4547

• marc4547
Op deze link zie je duidelijk schijven en geen trommeltjes

• Leader98
Mooi!
Ik vond ook waar ik dat had gelezen: Het Autoweek.nl informatieoverzicht over de MG.
Zie https://www.autoweek.nl/c...98840&id2=98843&id3=71701

Autoweek mist wel eens iets... Zo heeft mijn Outlander PHEV een toerenteller 8)7

[Voor 20% gewijzigd door Leader98 op 10-06-2020 21:10]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Is er hier iemand die een schatting durft te doen van de restwaarde? Omdat de auto zo nieuw is kom ik met de ANWB Koerslijst niet verder.
Stel ik verkoop deze auto na een jaar met 40.000 km op de klok, of na 2 jaar met 80.000 km. De 2000 euro tweedehandssubsidie geldt niet bij particuliere verkoop, dus na 1 of 2 jaar zal-ie verkocht (niet ingeruild) worden aan een dealer.
Qua verzekering zal de MG EV iets duurder zijn dan mijn huidige WA-verzekering en MRB samen, qua brandstofkosten zal het 2000 per jaar besparen. Ik ben met name benieuwd wat het effect van de huidige kortingsactie is op de restwaarde. Het zou betekenen dat ik 2 keer per dag met stekkers aan de gang moet.

• Leader98
Misschien iets offtopic in het MG draadje maar wordt er uberhaupt wel 2x subsidie op dezelfde auto gegeven?

Wat zijn de belangrijkste verplichtingen voor u tijdens de subsidieperiode?
De gekochte elektrische personenauto staat 3 jaar ononderbroken op naam van de van de subsidieontvanger.
Bewaar al uw documenten zorgvuldig, zoals uw koopovereenkomst. U bent verplicht deze te bewaren tot 3 jaar na de datum van tenaamstelling van de elektrische personenauto. Op verzoek van RVO moet u de koopovereenkomst kunnen aanleveren.

Handhaving
De gekochte personenauto dient ononderbroken 3 jaar op naam van de subsidieontvanger te blijven staan. Periodiek controleert RVO bij de RDW of aan deze eis is voldaan. Verkoopt u de auto eerder dan de afgesproken subsidieperiode? Dan moet u dit aan RVO melden en (mogelijk) een deel van de subsidie terugbetalen.

Zie https://www.rvo.nl/subsid...e-koop-nieuwe-elektrische

[Voor 81% gewijzigd door Leader98 op 10-06-2020 22:04]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Smuggler
  • Nu online

Smuggler

RemcoDelft schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 21:45:
[...]

Is er hier iemand die een schatting durft te doen van de restwaarde? Omdat de auto zo nieuw is kom ik met de ANWB Koerslijst niet verder.
Stel ik verkoop deze auto na een jaar met 40.000 km op de klok, of na 2 jaar met 80.000 km. De 2000 euro tweedehandssubsidie geldt niet bij particuliere verkoop, dus na 1 of 2 jaar zal-ie verkocht (niet ingeruild) worden aan een dealer.
Qua verzekering zal de MG EV iets duurder zijn dan mijn huidige WA-verzekering en MRB samen, qua brandstofkosten zal het 2000 per jaar besparen. Ik ben met name benieuwd wat het effect van de huidige kortingsactie is op de restwaarde. Het zou betekenen dat ik 2 keer per dag met stekkers aan de gang moet.
Dat is natuurlijk heel lastig in te schatten.
hangt ook af van de kwaliteit van de nieuwe auto's over 4 jaar.
Als een Opel Astra E op de markt komt voor 21.000 euro en ook 500km bereik. dan is de rest waarde niet zoveel.
Als de wegenbelasting terugkomt voor elektische auto's gaat je rest waarde ook weer verder omlaag.
Als alles weer duurder wordt omdat de bedrijven toch niet aan de vraag kunnen voldoen in europa. dan gaat de nieuwprijs en dus de restwaarde weer omhoog..

denk dat een restwaarde van de mg na een jaar en 40k km, ongeveeer 20k euro is.
na 2 jaar en 80k km, ongeveer 16K euro.
na 3 jaar en 120k km ongeveeer 12K euro.
na 4 jaar en 160k km ongeveer 8K euro.
na 5 jaar en 200k km ongeveer 4K euro.

maar dat is alles wat mijn glazenbol te zeggen heeft. kan er natuurlijk enorm naast zitten.
En wellicht zijn de MG's na 2 jaar allemaal kapot geroest, of hebben alle MG's na 5 jaar nog steeds geen onderhoud nodig gehad... :). denk dat het bovenstaande wel enigzins realistisch is ;). net iets beter dan een ICE wagen. :)

Gewoon sebastiaan

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Leader98
Nette inschatting!

Eea hangt natuurlijk erg af van wat er op de markt beschikbaar komt (vooral aan actieradius, zoals je al aangaf)

[Voor 8% gewijzigd door Leader98 op 10-06-2020 22:10]

• DonChaot
Gekocht :) volgende week vrijdag ben ik geen Ioniq rijder meer maar een MG rijder.

• Leader98
Cool, welk type is het geworden?

• DonChaot
De luxury. Het ging me dan vooral om de achteruitrijcamera, dat vind ik te handig om niet te hebben. Wat ik wel ga missen is de optie tot voorverwarmen, daar wen je supersnel aan :)

Misschien in een volgende update alhoewel ik daar weinig hoop op heb.

• NoticeNL
DonChaot schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:58:
Gekocht :) volgende week vrijdag ben ik geen Ioniq rijder meer maar een MG rijder.
Dat is een snelle aflevering! Afgelopen zaterdag heb ik de mijne besteld (ook Luxury, in Breda) en ik kan op z’n vroegst maandag 22 juni langskomen. Dan heb ik wel getinte ruiten als extra optie, wellicht dat het daardoor wat langer duurt.

Veel plezier ervan alvast!

• DonChaot
Hij maakte er geen probleem van, er kwamen er genoeg binnen (ook Breda). Blijkbaar staat de gehele voorraad voor Europa in Amsterdam en aangezien ze ze slecht kwijt kunnen naar het buitenland ivm Covid komt dat hun nu goed uit.
Jij natuurlijk ook veel plezier met je nieuwe wagen de 22ste!

• Fremske
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-03 18:37

Fremske

and change the world

Hallo Tweakers,

De interesse in de MG ZS EV is ook bij mij aan het ontstaan. Toch een aantal vragen.

1)
Ik ben erg benieuwd of jullie een goede inruilprijs hebben gekregen bij van Mossel op de oude wagen?

2)
Graag zou ik jullie ervaringen horen over welke wall box (oplader) je het beste kunt aanschaffen voor de MG ZS EV? Ik weet dat er ook wall boxen zijn met app support zodat je gewoon je laadtijden vooraf kunt in programmeren. Dat zou al een goede alternatief zijn voor het ontbreken van een app op de MG.

3)
Er wordt al gewerkt aan 3rd party app support voor MG ZS EV middels OVMS. Zoeken nog developers die kunnen helpen met reverse enginering. Link: https://github.com/openve...oring-System-3/issues/252

Back to the future

• DonChaot
Van Mossel bood voor mijn oude auto direct mee in de top zonder daarover moeilijk te doen. Ik ben ook bij Hyundai en Kia geweest en daar boden ze hetzelfde of minder waarbij de auto die ik zou aankopen aanmerkelijk duurder is dan de MG. Uiteindelijk heb ik echter mijn auto via een ander kanaal verkocht omdat ik daar meer kreeg.
Voor opladen ga ik gewoon de granny gebruiken. Dat doe ik nu met mijn Ioniq ook en dat ging prima.
Ik weet niet of je echt veel waarde aan een app moet hechten. Bij andere merken, behalve Tesla, worden die apps behoorlijk afgezeken over slecht communiceren etc. Mijn granny kan ik met Domoticz in ieder geval op tijd schakelen en aangezien de MG toch niet kan voorverwarmen mis ik verder niet echt wat denk ik.

• Fremske

Fremske

and change the world

@DonChaot heb je link of een productpagina voor de Granny?

Alvast bedankt.

Back to the future

• NoticeNL
Fremske schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:58:
@DonChaot heb je link of een productpagina voor de Granny?

Alvast bedankt.
Je krijgt een 10A granny bij de auto geleverd :)

Edit: Excuus, te snel gelezen. Maar mocht je bovenstaande nog niet weten, dan heb je de info nu iig.

[Voor 17% gewijzigd door NoticeNL op 12-06-2020 10:16]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Delta737
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 25-03 20:10
Een granny is een stekker die je in het gewone stopcontact kunnen stoppen

• Fremske

Fremske

and change the world

@NoticeNL ik las dat jij onlangs de MG ZS EV hebt besteld. Heb je nog overwegen om 18 inch wielen te nemen of voegt dat weinig toe?

Back to the future

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NoticeNL
Fremske schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:18:
@NoticeNL ik las dat jij onlangs de MG ZS EV hebt besteld. Heb je nog overwegen om 18 inch wielen te nemen of voegt dat weinig toe?
Qua looks heb ik het zeker overwogen, alleen de verkoper vertelde dat je range dan 10-15% achteruit gaat (ivm niet geoptimaliseerde luchtstroom rond de wielen). Dat vond ik in combinatie met de meerprijs van bijna 1600 euro genoeg reden om toch voor de standaard velgen (Luxury) te gaan.

• Fremske

Fremske

and change the world

@NoticeNL dank je wel. Dan is dat niet de moeite waard inderdaad.
Wat is de eindelijke configuratie geworden?

Oh totslot, hoe lang duurt het opladen tot 80% met de meegeleverde granny?
Ik lees namelijk dat er ook 16A granny's zijn die dus sneller kunnen laden?

Back to the future

Pagina: 1 2 3 ... 63 Laatste

Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)

Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee