Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote MG EV Topic

Pagina: 1 2
Acties:

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 23:23

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Ik denk bij MG eerder aan de TF en de Rover rebadges, buiten de klassiekers natuurlijk. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• puntinator1
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 08-07 13:54
Hier een Tweaker met een MG ZS EV.

Buiten dat het een prima auto is en ik er vrolijk mee rondrijd, zijn er toch wat eigenaardigheden.

1 Niet te vlot na startknop drukken wegrijden. Ivm allerlei foutmeldingen die dan ontstaan.
2 De, niet dragen van de gordel melding achterbank, ontstaat altijd. Ik denk dat er een draadje los is.
3 rammel in dashboard achter de meters bij rijden over klinkers
4 luchtlek raamrubber bestuurders kant. Suist behoorlijk bij kmh 80+
5 verbruik beduidend hoger dan mijn andere EV (Kia Niro) 15%
6 geen instelmogelijkheid maximale lading, waardoor regeneratie bij de eerste 20km nauwelijks werkt.
7 vreselijk traag entertainment systeem. Gelukkig werkt android auto en achteruitrijcamera wel heel goed.
8 ik krijg de irritante verkeersborden meldingen alleen weg door lang op OK te drukken in snelheid menu. Ondanks uitschakelen alle opties in auto/instellingen menu.
9 eerste auto sinds lange tijd zonder climate controle. En ja dat merk je :), iets meer dan zelf verwacht.
10 vak telefoon te klein
11 drive modes wordt niet onthouden normale/sport/economy

Verder van Van Mossel geen telefoontje na aflevering oid. (Was bij Kia 'anders')
Overigens zowiezo uiterst matige gevoelens over Van Mossel ook ivm eerder auto daar gekocht en garantie afwikkelingen enz.

Nu is het een hele lijst en klinkt het erg negatief maar er zijn ook een berg plussen.

Keyless entry, panorama dak, elektrische rijden/automaat, mooie leren bekleding, giga panorama dak, voldoende range, lekker stil (Kia is stiller), veel ruimte, enorme kofferbak en uiteraard de prijs!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 00:52
In juni komt er een software update tegen o.a.de bongs, ook wel bonggate genoemd

The question of whether computers can think is like the question of whether submarines can swim

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 07-07 13:59

Kecin

Je keek.

Is van Mossel de enige die levert. Ze stunten nu met een 4.000 korting aanbieding op de private-lease variant. Geldig tm eind juni.
Laat het nu zo wezen dat 1 juli de overheid 4.000 uitkeert over een leasetermijn (prive) en dus 83.30 per maand goedkoper uitbent. Zal wel koffiedik lezen zijn toch?

Verder leek me de MG ZS EV Luxury als tweede auto een prima auto. Hebben jullie laadpalen of grannychargers?

Nadelen die ik nu aan de auto zie: geen premium koplampen, en geen enkele led. Alles is halogeen indraaibaar. Ik zag wel veel Aliexpress producten toen ik op MG ZS EV Led zocht, je lacht je kapot hoe gek je je knipperlichten kan maken.

Op dit moment weet ik nog niet zo goed wat te doen. Ik woon in Twente en dan is een ritje naar van Mossel nogal een eind om te proefrijden. Blind bestellen durf ik deze keer niet. Is de media-unit wél snel met Apple Carplay?

En hoe komen die updates? USB? Ben al sinds 2016 OTA gewend op mijn en vriendin’s auto’s (VAG, Kia en BMW).

Al met al een auto met veel potentie, maar de negatieve punten hierboven doen me wel wat twijfelen. Houd ook van een flink stuk geluid in de auto, ik zou dus waarschijnlijk wel speakers (professioneel) laten vervangen. Hoe is dat met de Luxury?

Sorry voor de vele vragen!

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 18:26
Kecin schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 07:15:
Is van Mossel de enige die levert?
Je kunt ook bij van Mossel Kia in Zwolle terecht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• buzzbuzz68
Net een mail gekregen van MG Nederland (Van Mossel) als antwoord op mijn vraag of de MG ZS EV in Europa actief gesupport wordt en of deze de app krijgt. Het antwoord is:

Afgelopen week is een Software update uitgerold waarin de waarschuwingsgeluiden aangepast zijn. Ook de snelheid van het entertainment systeem is er een stuk op vooruit gegaan. Helaas komt de app in Europa niet beschikbaar, dit heeft er mee te maken dat de modem module niet op de Europese versie van de MG ZS EV geleverd gaat worden en de auto dus niet online is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• technopeuter
Hele systeem is via micro-usb gekoppeld, een modem hoeft dus geen issue te zijn

The question of whether computers can think is like the question of whether submarines can swim

Acties:
  • +1Henk 'm!

• buzzbuzz68
Net de YouTube van Pat gekeken over de update die hij nu heeft. Lijkt erg goed.

En ook hij geeft aan dat een modem weinig kost en makkelijk aan te sluiten is. Nu nog een app die goed samenwerkt met de auto.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• buzzbuzz68
Het kwartje was voor vandaag nog niet gevallen dat je deze maand zowel €4000,- subsidie kunt krijgen en €4000,- van MG. Dus €8000,- van de prijs af. Dat maakt het wel heel aantrekkelijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 08-07 07:25
Kecin schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:15:
[...]

Als het Android auto is dan zou je aannemen dat je via een hidden menu APK’s kan installeren of activeren (werkt ook bij veel Kia’s en Hyundai’s).
Zou ik wel wat voor over hebben... ;)

MG ZS EV Luxury Black. Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• buzzbuzz68
Kecin schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 01:06:
[...]

En ben niet heel blij met de "brand-stores in Amsterdam en Breda", beide is 2 uur vanaf hier :+. Dan moet ik onderweg laden :'(
Ik zou met van Mossel bellen en vragen wat de dichts bij zijnde dealer is. Misschien zit er nog wel een dichter bij dan Zwolle. En dan eerst een proefrit maken natuurlijk 8). Voor het zelfde geld vindt je de auto in het echt niets, of zit hij niet goed of bevalt het rijden toch niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 07-07 13:59

Kecin

Je keek.

buzzbuzz68 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 08:59:
[...]

Ik zou met van Mossel bellen en vragen wat de dichts bij zijnde dealer is. Misschien zit er nog wel een dichter bij dan Zwolle. En dan eerst een proefrit maken natuurlijk 8). Voor het zelfde geld vindt je de auto in het echt niets, of zit hij niet goed of bevalt het rijden toch niet.
Uiteindelijk helemaal geen proefrit gemaakt, ik ga voor een E-Golf die goedkoper uitkomt :P
Kecin in "Elektrische auto's - deel 5"

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sideways
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 02-07 11:34
marc4547 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 08:49:
[...]

Ik ben daar ook voor aan het voorbereiden maar ik weet dat de unit geen RCA aansluitingen heeft. Dit is gemakkelijk op te lossen door een high/low converter paralel aan de voorspeakerdraden te zetten en dan met de RCA die daar uit komt naar de Sub. Ik weet wel de kleuren van de voorspeakerdraden als je dat helpt:

Een andere ZS EV rijder had dit al gedaan en had de deur bekleding aan beide zijde gelicht om de speakdraad kleur te zien , Links is het geel met een dun zwart streepje/groen met een dun roodbruin streepje en rechts is wit met een dun zwart streepje/groen met een dun roodbruin streepje. Ik heb er foto's van maar die zijn lastig te plaatsen op dit forum.
Zo kom je er wel uit denk ik,
Marc.
Dank, hij zit erin!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• marc4547
Glenfiddich schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:24:
[...]

Inderdaad, maar volgens mij zit er een addertje onder het gras: dat leasebedrag is op basis van 10.000 km per jaar. En er is nergens op hun site te vinden wat de mogelijkheden zijn met meer kilometers.

Iemand die weet hoe dat zit?
Ja ik weet hoe het zit, ik heb de aanbieding van van Mossel gedaan die is 409 eutjes, maar ik wil geen 60 maanden want er komen steeds meer nieuwe elektrische auto's uit. Ik heb dus 36 maanden gedaan en 30,000 km omdat ik niet wil moeten zeggen dat we vandaag maar niet rijden want de kilometers gaan zo hard?
Ik ben dan voor de luxery 559 kwijt , en dat vind ik geen gek bedrag. de calculatie staat op de site van van mossel.

MG ZS EV Luxury Black. Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22:47

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

@naii11 dankje, maar dan is autoblog ruim een week te laat met dit "nieuws" ;)
Nog steeds een mooie deal natuurlijk ;).
maar 31K = 8K = 23K ;) Was daarom ook een beeetje in de war ;). dacht opeens dat de luxery die 34K kost, naar 22K ging ;). dan klopte het rekensommetje weer.

Gewoon sebastiaan

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 19:03
@naii11 zie ev-database voor je antwoorden

Acties:
  • +1Henk 'm!

• El Polo Diablo
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 08-07 11:18
Zit er eigenlijk een 'gewone' stekker lader bij (voor in het stopcontact)? DIt kan ik nergens vinden op de site van Van Mossel en MG.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• vanStriean
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 22:23
El Polo Diablo schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:37:
Zit er eigenlijk een 'gewone' stekker lader bij (voor in het stopcontact)? DIt kan ik nergens vinden op de site van Van Mossel en MG.
Ja die zit er bij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

RemcoDelft schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 21:45:
[...]

Is er hier iemand die een schatting durft te doen van de restwaarde? Omdat de auto zo nieuw is kom ik met de ANWB Koerslijst niet verder.
Stel ik verkoop deze auto na een jaar met 40.000 km op de klok, of na 2 jaar met 80.000 km. De 2000 euro tweedehandssubsidie geldt niet bij particuliere verkoop, dus na 1 of 2 jaar zal-ie verkocht (niet ingeruild) worden aan een dealer.
Qua verzekering zal de MG EV iets duurder zijn dan mijn huidige WA-verzekering en MRB samen, qua brandstofkosten zal het 2000 per jaar besparen. Ik ben met name benieuwd wat het effect van de huidige kortingsactie is op de restwaarde. Het zou betekenen dat ik 2 keer per dag met stekkers aan de gang moet.
Dat is natuurlijk heel lastig in te schatten.
hangt ook af van de kwaliteit van de nieuwe auto's over 4 jaar.
Als een Opel Astra E op de markt komt voor 21.000 euro en ook 500km bereik. dan is de rest waarde niet zoveel.
Als de wegenbelasting terugkomt voor elektische auto's gaat je rest waarde ook weer verder omlaag.
Als alles weer duurder wordt omdat de bedrijven toch niet aan de vraag kunnen voldoen in europa. dan gaat de nieuwprijs en dus de restwaarde weer omhoog..

denk dat een restwaarde van de mg na een jaar en 40k km, ongeveeer 20k euro is.
na 2 jaar en 80k km, ongeveer 16K euro.
na 3 jaar en 120k km ongeveeer 12K euro.
na 4 jaar en 160k km ongeveer 8K euro.
na 5 jaar en 200k km ongeveer 4K euro.

maar dat is alles wat mijn glazenbol te zeggen heeft. kan er natuurlijk enorm naast zitten.
En wellicht zijn de MG's na 2 jaar allemaal kapot geroest, of hebben alle MG's na 5 jaar nog steeds geen onderhoud nodig gehad... :). denk dat het bovenstaande wel enigzins realistisch is ;). net iets beter dan een ICE wagen. :)

Gewoon sebastiaan

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 22:40

Leader98

Tweaking rulez!

Nette inschatting!

Eea hangt natuurlijk erg af van wat er op de markt beschikbaar komt (vooral aan actieradius, zoals je al aangaf)

[Voor 8% gewijzigd door Leader98 op 10-06-2020 22:10]

• DonChaot
Gekocht :) volgende week vrijdag ben ik geen Ioniq rijder meer maar een MG rijder.

• DonChaot
De luxury. Het ging me dan vooral om de achteruitrijcamera, dat vind ik te handig om niet te hebben. Wat ik wel ga missen is de optie tot voorverwarmen, daar wen je supersnel aan :)

Misschien in een volgende update alhoewel ik daar weinig hoop op heb.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Delta737
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 07-07 18:38
Een granny is een stekker die je in het gewone stopcontact kunnen stoppen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NoticeNL
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 22:36
Fremske schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:18:
@NoticeNL ik las dat jij onlangs de MG ZS EV hebt besteld. Heb je nog overwegen om 18 inch wielen te nemen of voegt dat weinig toe?
Qua looks heb ik het zeker overwogen, alleen de verkoper vertelde dat je range dan 10-15% achteruit gaat (ivm niet geoptimaliseerde luchtstroom rond de wielen). Dat vond ik in combinatie met de meerprijs van bijna 1600 euro genoeg reden om toch voor de standaard velgen (Luxury) te gaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fremske
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 08-07 14:25
Inspired schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:45:
Is er nog basic app functionaliteit te verwachten? Ook al is dit via WIFI? Niet in kunnen stellen van de gewenst SoC en remote climate niet aan kunnen zetten is toch echt wel een gemis. Dat kun je bij zo goed als alle EVs.
Daar wordt nu aangewerkt in de open source community, zie hier de link:
https://github.com/openve...oring-System-3/issues/252
https://www.ruralelectric...is-reverse-engineering-mg

Je moet dan wel de Openvehicles hardware module kopen maar daar zit alles in inclusief een simkaart zodat je een connected car krijgt.

Let wel, de ontwikkeling is nog niet af.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• wian
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
Net terug van Van Mossel, wat een slechte verkopers werken daar! Sowieso een zeer matige ervaring. De proefrit mocht maximaal een kwartier zijn ivm de drukte. Werd gehaast de auto ingewerkt en met het idee van maximaal 15 minuten en de zeer regelmatige dings en doings van de auto was het geen beste proefrit. De auto had duidelijk de software update niet gehad. Kreeg vage meldingen en regelmatig een waarschuwing dat ik het stuur niet mocht loslaten (uiteraard met een ding en doing) terwijl ik het stuur met twee handen vast had.

Bij terugkomst was het nog drukker, de sleutel werd in ontvangst genomen en de verkoper was meteen verdwenen. Ik had geen haast, dus rustig de autos bekeken tot er een verkoper naar me toe kwam. Verkoper is een groot woord want hij wist werkelijk niets.
Waar kan ik onderhoud laten doen?
Hij wees op een poster met stippen zonder plaatsnamen. "Maar kan nog niet op iedere stip".
Wat kost onderhoud?
"Eh, 300 tot 350 euro."
Oh? Da's best prijzig, moet dat ieder jaar?
"Eh, volgens mij pas na 30000km of twee jaar. De auto geeft het vanzelf aan als het goed is."
Ok, mag ik een offerte?
"Offertes hebben we geen tijd voor meneer, roept u maar als u een koopcontract wilt opmaken. Ik ga nu even iemand anders helpen".

Even later een andere verkoper... Wat kost onderhoud?
"Dat kost 150 euro meneer, maar de prijs is onder voorbehoud en zal wijzigen".
150 euro? Dat valt mee iedere twee jaar.
"Twee jaar? Nee, onderhoud moet ieder jaar om de garantie te behouden."
Ieder jaar met een elektrische auto is best vaak, zijn software updates inbegrepen?
"Eh... alleen software updates voor de veiligheidssystemen".
Wat kosten gewone updates?
"Dat hangt van de modules af". Heeft u een prijslijst of uitleg? "Nee, dat hebben we nog niet".
Mag ik een koopcontract meenemen en thuis beslissen?
"Dat kan meneer. U wilt toch wel een zwarte he? De andere kleuren kan ik niet garanderen dat die nog binnen de actieperiode geleverd worden..."
Dank u, laat maar...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• buzzbuzz68
Ik zat nog eens wat rond te neuzen naar private lease alternatieven en vond een hele leuke aanbieding bij de ANWB, de KIA e-Soul voor €449,-. Dat is 4 tientjes meer dan de luxe MG, maar dan heb je wel een veel uitgebreidere auto inclusief wegenwacht hulp. Je levert in op kofferbak en panorama dak, maar je krijgt dan een bereik van 450km, een app, stoel met verstelbare lendesteun, climate control, zeer efficiënte aandrijflijn, warmtepomp, draadloos opladen telefoon, Harman Kardon Premium Sound System, head-up display, in hoogte en diepte verstelbare stuurkolom, LED-koplampen, stoelventilatie vóór,
stoelverwarming vóór en achter en stuurwielverwarming. En een veel mooier, vlotter en uitgebreider infotainmentsysteem. Ik denk dat het die €40,- zeker waard is. Is wel een aanbieding, dus zal niet zo goedkoop blijven.

[Voor 9% gewijzigd door buzzbuzz68 op 14-06-2020 13:10]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• El Polo Diablo
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 08-07 11:18
marc4547 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:42:
Wel even op 1 juli vroeg in de ochtend klaar zitten voor de supsidie….. zorg dat ik om een uur of 6 achter de laptop zit,.....
Ik krijg het gevoel dat dat de reden is waarom deze actie geldig is als de auto voor 1-7 op naam staat. Ik heb het vermoeden dat die subsidie (10 miljoen) binnen een uur vergeven is

EDIT: Eigenlijk is het te belachelijk voor woorden. Zakelijk rijders hebben jaren kunnen genieten van geen of lage bijtelling, geen BPM, geen wegenbelasting en subsidie voor elektrisch rijden. En als particulier moet je maar hopen dat het niet zo'n storm loopt en dat je 1 juli op tijd je aanvraag doet omdat anders de subsidie voor de 2500 elektrische auto's op is dit jaar.

[Voor 31% gewijzigd door El Polo Diablo op 16-06-2020 13:10]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

je kan bij het aanvragen een vinkje zetten om af te zien van je bedenktijd :).
dus het zal achteraf ook niet zo moeilijk zijn. waarschijnlijk is een mailtje genoeg. om te zeggen dat je ervanaf ziet, en zij daar bewijs van hebben. zou even bellen en vragen hoe je dat moet doen ;)

[Voor 10% gewijzigd door Smuggler op 17-06-2020 19:59]

Gewoon sebastiaan

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BarryHarry
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 22:55
In het contract wat ik heb ondertekend staat het volgende :
"door ondertekening van dit document wordt afgezien van het herroepingsrecht van 14 dagen"

• Fremske
Beste Tweakers,

Voor de mensen zoals ik die wachten op app support voor de MG ZS EV, zie hier de community waar dit nu gebeurd: https://discourse.mymgzsev.com/latest

Mocht jezelf kunnen debuggen, coderen en verstand hebben can-bus en OBD?
Register je dan en support de ontwikkeling van een app :)

• PatrickH89
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22:46
Sebasti schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:43:
[...]

Maar wel geregistreerd:

De personenauto (kentekenregistratie) en de koopovereenkomst staan op naam van de subsidieaanvrager.

https://www.rvo.nl/subsid...e-koop-nieuwe-elektrische
Ze doen twee checks. Voorwaarde is dat de auto op naam staat van de aanvrager, maar daarvoor kun je al een voorlopig “ja” krijgen. Je eigen link:
Heeft uw nieuwe auto nog geen kenteken op uw naam? Of is de auto nog niet geleverd? Dan vraagt u subsidie aan in 2 stappen:

Na ondertekening van de koopovereenkomst dient u binnen 60 dagen uw subsidieaanvraag in.
U vraagt uitbetaling van de subsidie aan, nadat de auto in het RDW kentekenregister op uw naam staat. Dit kan tot uiterlijk 18 maanden na de subsidieverlening.

[Voor 25% gewijzigd door PatrickH89 op 18-06-2020 19:23]

• marc4547
1993jjohan schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:09:
[...]

Hoe zie je dat je de update hebt gehad als je hem in ontvangst neemt?
Dan staat in de kleine display tussen de tellers links onderaan het aantal kilometers wat je nog met de akku kunt doen, nu staat daar de tijd, dus permanent zicht over je accesradius. En op het info diplay van het media ssysteem staat naast de klok de buitentemperatuur die is er nu niet..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fremske
Voor de mensen die wat voorpret kunnen gebruiken.
Ik vond dit een erg informatieve persbijeenkomst toen de MG ZS EV in India werd gelanceerd.
YouTube: MG DRIEV – Towards a sustainable future

Acties:
  • +1Henk 'm!

• w0ut3r-
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 23:01
Sebasti schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:54:
Hoe snel is van Mossel eigenlijk met leveren/contact opnemen na tekenen contract?
Gisterochtend gegevens ingestuurd, 'smiddags alles goedgekeurd, 's avonds contract ondertekend.
Vanochtend automatische incasso goedgekeurd. Ging behoorlijk vlotjes dus...

Nu het spannendste, het wachten of je de auto voor de 30e krijgt :X

Acties:
  • +4Henk 'm!

• wian
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
Zou de wekker om 2 of 3:00 uur zetten. De site klapt er om 0:00 uit door de drukte. De mensen blijven het gefrustreerd nog een uur proberen, geven het daarna op en proberen het 's-morgens nog eens.

Voor 4000 euro wil ik wel een dagje brak zijn.

Zal je zien dat er 's-nachts geen support is, de site het om 0:00 begeeft en we mogen wachten tot de eerste vroege vogel 's-morgens de boel herstart. En dan begint het feest opnieuw.

Als je denkt "wat een zwartkijker"... wat gebeurd er ieder jaar op 1e dag waarop we belastingaangifte mogen doen? |:(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 23:55
Telefonisch gesprek met de RVO.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

https://www.rvo.nl/subsid...-elektrische-personenauto zorg dat je alle bestanden van te voren bij elkaar hebt verzameld:
+ digid werkend hebt :).

Gewoon sebastiaan

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DonChaot
Net mijn rooie MG opgehaald :) De software update stond er nog niet op dus heb daar wel een afspraak voor gemaakt. Ik ben daar toch wel blij mee want alle waarschuwingen worden irritant. Nog even uit gaan zoeken hoeveel ik er zelf uit kan zetten. Dat update proces schijnt 2,5 uur te duren...
Voor de rest tevreden, voor de achteruitrijcamera ben ik iets betere hulplijnen gewend maar dat is maar een kleinigheidje. Nu nog eens even verder uitzoeken hoe alles werkt :)
Bij van Mossel was het nog steeds gezellig druk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• technopeuter
YouTube: MG ZS EV from Oslo to North Cape day 1

TeslaBjorn is met een MG nu live aan het broadcasten terwijl hij naar de Noordkaap rijd vanuit Oslo, erg grappig om te volgen afgelopen uren...
iemand vroeg of dit zijn MG uit Thailand was. "ja heb even het stuur verplaatst en een andere kleur gegeven.... hij is nogal bot....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Laatst online: 03:16
DonChaot schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 11:04:
Maar dat zou toch raar zijn? Halen ze je binnen met een grote wortel voor je neus. Daarna doen ze alles rustig op het gemakje en zouden ze die korting niet hoeven geven? Dat zou richting oplichting gaan toch?
Subsidie is je eigen verantwoordelijkheid. Over de prijs staat dit in het contract.

Prijswijzigingen tussen het moment van bestellen en afleveren worden verwerkt in het definitieve
leasetarief. Er is dan een mogelijkheid om het leasecontract kosteloos op te zeggen. Dit kan schriftelijk
binnen 14 dagen na vermelding van de verhoging.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21:19
Ik vind het toch wel bizar, die subsidie...2500 aanvragen is toch gewoon veel te weinig....Daarmee wordt het een loterij en heb je meteen een hoop ellende bij een hoop mensen en bedrijven (aankopen onder voorwaarden, mensen die het niet verwacht hadden).
Waarom niet een fatsoenlijke pot of de minder per auto? Deze pot is na 1 dag leeg....toegevoegde waarde....0

Acties:
  • +1Henk 'm!

• weertenaar
marvel27 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 22:54:
Nou, dat zijn dan nog steeds 2500 nieuwe EV's voor particulieren. Vind ik een groot succes ;) zonder subsidie zou ik geen MG besteld hebben hoor.

MG-verkopers in Breda hebben mij vandaag verteld dat contracten die vandaag getekend werden nog voor 30/06 geregistreerd en misschien geleverd worden. Ik hoorde de verkoper mompelen dat hij 22/06 als cut-off date had meegekregen.
Misschien moeten we topic afsplitsen met bestel status :) Ik heb alle papieren ingevuld, wacht nog op goedkeuring, dus ik hoop dat je het gemompel goed verstaan hebt ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• weertenaar
Nog steeds off topic, ook al wordt het hier als een van de belangrijke redenen tot aanschaf aangehaald ;)
Als ik de subsidieregeling goed interpreteer en met de verwachting hier dat het subsidieplafond op 1 juli bereikt gaat worden, geldt volgens mij het volgende:
  1. Je kunt je aanmelden tot in de staatscourant is gemeld dat het subsidieplafond is bereikt.
  2. Dan vindt er een loting plaats tussen alle aanvragen die op 1 juli volledig waren (als 1 juli het plafond idd bereikt wordt)
  3. De dag dat alles compleet is, is de dag van aanmelding, niet de dag dat je aanvraag (incompleet) inlevert, dus belangrijker om alles compleet te hebben dan om 03:00 uur het net niet volledig ingevuld te hebben...
Daarnaast:
- Als je je aanvraag indient nadat het plafond is bereikt, wordt hij op 1 januari 2021 gezet, dus doe je (automatisch) mee volgend jaar. Geen idee hoe dat dan met private lease gaat, maar is dus misschien wel een mooie escape, ook als is het bedrag dan lager.
Kans dat je helemaal niks krijgt, ook al vraag je na 1 juli aan, is dus wellicht een stuk kleiner en met €3700,-
nog altijd netjes. :*) Maar wat als die dan ook al voor 1 januari vol zit :X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rschoppema
  • Laatst online: 22:53
Zaterdag ook bij Van Mossel in Breda geweest voor een proefrit van 15 minuten en een kort verkoopgesprek.
Het was superdruk idd.
De voorraad auto's waren zo goed als op, maar dat was geen probleem voor de €4000 korting van MG.
Nieuwe lading wordt binnen enkele weken verwacht.
Wij hebben nu een offerte voor een Regal Blue Luxury, wachten alleen nog op een inruilprijs voor de C4 cactus. Ben benieuwd.
Er zit volgens van Mossel ook een fietsendrager trekhaak in de pijplijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• weertenaar
El Polo Diablo schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:10:
[...]
Dat zijn heel veel aannames en andere informatie dan die ik van het RVO gekregen heb.

De subsidie wordt toegekend op volgorderlijkheid van aanvragen zoals op de website is genoemd. De medewerker van het RVO vertelde me dat bij aanvraag een deel van het budget wordt toegekend tot de beoordeling is gedaan. Als uit de beoordeling blijkt dat de aanvraag niet juist of volledig is wordt het budget weer vrijgegeven aan bijvoorbeeld de eerste die net te laat was.

Daarnaast wordt de aanrvraag niet doorgezet naar het volgende jaar.
Je moet eerst een aanvraag subsidieverlening doen (binnen 60 dagen), deze kan toegekend worden, daarna moet er een aanvraag tot vaststelling van de subsidie gedaan worden (binnen 18 maanden), daar kan dus idd bepaald worden dat je een deel terug moet betalen. Is de aanvraag niet volledig krijg je niks... :)

Ik had mijn informatie hier vandaan: https://zoek.officielebek....nl/stcrt-2020-28162.html

Artikel 1.6
  1. De Minister verdeelt de in de betreffende subsidieperiode beschikbare gelden op volgorde van ontvangst van de aanvragen.
  2. Indien een aanvrager niet heeft voldaan aan enig wettelijk voorschrift voor het in behandeling nemen van de aanvraag en met toepassing van artikel 4:5 van de Algemene wet bestuursrecht de gelegenheid heeft gehad de aanvraag aan te vullen, geldt, de dag waarop de aanvraag voldoet aan de wettelijke voorschriften, als datum van ontvangst.
  3. Indien de Minister op de dag dat het subsidieplafond is bereikt, meer dan één volledige aanvraag heeft ontvangen, stelt hij de onderlinge rangschikking vast door middel van loting.
Volgorde van aanmelding klopt dus, maar zoals hier staat vervalt het, als het plafond op dag 1 gehaald wordt.

Artikel 1.8
  1. Een natuurlijk persoon kan een aanvraag voor subsidie indienen op grond van deze regeling.
  2. Een aanvraag kan bij de Minister worden ingediend door middel van een daartoe vastgesteld formulier dat beschikbaar is via de website van RVO.
  3. Als tijdstip van indiening van een aanvraag geldt de datum van ontvangst van de volledige aanvraag.
  4. In afwijking van het derde lid geldt voor een volledige aanvraag die is ingediend nadat het subsidieplafond voor het betreffende jaar is bereikt, 1 januari van het daaropvolgende jaar als tijdstip van indiening.
  5. De Minister kan de aanvrager naar aanleiding van de aanvraag verzoeken documenten te overleggen met betrekking tot de aanschaf of lease van de elektrische personenauto.
Bij punt 4 staat dus dat de datum doorschuift.

Maar ik zal ook maar eens gaan bellen, of emailen (zodat ik het zwart op wit heb).... 8)7

update: Gebeld met RVO en idd; 1 juli is nog beetje onduidelijk, maar val je buiten die loting, schuif je door naar 1 januari. Dus in het slechtste geval dus iets minder subsidie. _/-\o_

[Voor 11% gewijzigd door weertenaar op 22-06-2020 15:13]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• marvel27
Vraagje over de granny charger die meegeleverd wordt: kan die op de meeste buitenstopcontact gebruikt worden? Bevat de kabel een mobiele lader? Of kan je best even door een elektricien je aansluiting laten checken?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• 1993jjohan
marvel27 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:16:
Vraagje over de granny charger die meegeleverd wordt: kan die op de meeste buitenstopcontact gebruikt worden? Bevat de kabel een mobiele lader? Of kan je best even door een elektricien je aansluiting laten checken?
In princiepe kan die op elk stopcontact. Mits de electrische installatie in huis gewoon goed is. (Lees: geen hobby bob prutswerk, wat buiten stopcontacten nog wel eens kunnen zijn.) De lader gebruikt 10a en de groepen in huis zijn bijna altijd 16a. Vaak te herkennen aan B16 op de automaten in de meterkast of een grijs puntje van een zekering als je in het glaasje kijkt.

Hou er wel rekening mee dat er niet op dezelfde groep te veel andere zware apparaten aan staan.
Een groep van 16a kan 3600w aan. De lader is 2300w.

Gebruik verlengsnoeren bij voorkeur niet. Als je dat wel doet dan even kijken wat de maximale belasting is van de snoer. Dat moet er op te staan. Haspels altijd helemaal uitrollen.

[Voor 12% gewijzigd door 1993jjohan op 22-06-2020 14:43]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SjoerdV nl
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 02:29

SjoerdV nl

Ecologie = economie

weertenaar schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:21:
[...]

Je moet eerst een aanvraag subsidieverlening doen (binnen 60 dagen), deze kan toegekend worden, daarna moet er een aanvraag tot vaststelling van de subsidie gedaan worden (binnen 18 maanden), daar kan dus idd bepaald worden dat je een deel terug moet betalen. Is de aanvraag niet volledig krijg je niks... :)

Ik had mijn informatie hier vandaan: https://zoek.officielebek....nl/stcrt-2020-28162.html

Artikel 1.6
  1. De Minister verdeelt de in de betreffende subsidieperiode beschikbare gelden op volgorde van ontvangst van de aanvragen.
  2. Indien een aanvrager niet heeft voldaan aan enig wettelijk voorschrift voor het in behandeling nemen van de aanvraag en met toepassing van artikel 4:5 van de Algemene wet bestuursrecht de gelegenheid heeft gehad de aanvraag aan te vullen, geldt, de dag waarop de aanvraag voldoet aan de wettelijke voorschriften, als datum van ontvangst.
  3. Indien de Minister op de dag dat het subsidieplafond is bereikt, meer dan één volledige aanvraag heeft ontvangen, stelt hij de onderlinge rangschikking vast door middel van loting.
Volgorde van aanmelding klopt dus, maar zoals hier staat vervalt het, als het plafond op dag 1 gehaald wordt.

Artikel 1.8
  1. Een natuurlijk persoon kan een aanvraag voor subsidie indienen op grond van deze regeling.
  2. Een aanvraag kan bij de Minister worden ingediend door middel van een daartoe vastgesteld formulier dat beschikbaar is via de website van RVO.
  3. Als tijdstip van indiening van een aanvraag geldt de datum van ontvangst van de volledige aanvraag.
  4. In afwijking van het derde lid geldt voor een volledige aanvraag die is ingediend nadat het subsidieplafond voor het betreffende jaar is bereikt, 1 januari van het daaropvolgende jaar als tijdstip van indiening.
  5. De Minister kan de aanvrager naar aanleiding van de aanvraag verzoeken documenten te overleggen met betrekking tot de aanschaf of lease van de elektrische personenauto.
Bij punt 4 staat dus dat de datum doorschuift.

Maar ik zal ook maar eens gaan bellen, of emailen (zodat ik het zwart op wit heb).... 8)7

update: Gebeld met RVO en idd; 1 juli is nog beetje onduidelijk, maar val je buiten die loting, schuif je door naar 1 januari. Dus in het slechtste geval dus iets minder subsidie. _/-\o_
Crosspost uit het Elektrisch rijden topic;
SjoerdV nl schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:53:
Ik heb hier net even contact over gehad met het RVO. De beste man was hier onbekend mee, was ook een uitzonderlijk onderdeel die niet vaak voorkomt. Hij gaat dit intern navragen en mij hierover laten terugbellen. Hij was er niet 100% zeker van of dit voor 1 juli ging gebeuren in verband met drukte. Als ik hier iets over hoor, zal ik dit gelijk melden

Tip die ik wel meekreeg is om al een keer in te loggen op het e-loket van het RVO (waar je de aanvraag SEPP gaat doen straks). Je moet hier een profiel aanmaken, en dat kost natuurlijk even tijd.

Overigens gaat op 1 juli om 9.00 pas mogelijk zijn om aanvraag te doen.
Bij mij was er nog wat onduidelijkheid. Lees het dikgedrukte even goed door dames en heren.

Sorry voor het verspillen van je tijd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 16:56
weertenaar schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:24:
[...]

Op de website van van Mossel private lease (ik neem aan dat je die bedoelt):
klik rechtsonder op het vinkje " liever een lager maandbedrag door een vooruitbetaling"

Ik heb daar aangedacht, maar volgens mij handiger om het geld op eigen rekening te houden en evt. elke maand vanuit die rekening te betalen....Wat als je leasecontract voortijdig stopt? Door welke reden dan ook? Ik kon zo snel niet in de voorwaarden vinden hoe dat verrekend wordt.
Het lagere maandbedrag is wel gunstiger voor je BKR registratie.
Dus mocht iemand nog een hypotheek willen in de toekomst, 65% van je private lease maandbedrag wordt in mindering gebracht van je maximale hypotheeklast, let daar op (dus bijv. leasetarief van 300,-, dan kan je dus 195 p/m minder hypotheek) .

[Voor 4% gewijzigd door Giant87 op 22-06-2020 17:02]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• uibeltje
  • Laatst online: 21:38

uibeltje

Idiotheque

In mijn koopovereenkomst staat 31990 als catalogusprijs voor een witte luxury. Dit komt overeen met de prijs vanuit de configurator als je de 995 rijklaarmaakkosten weglaat. Dit lijkt mij de juiste. De korting en subsidie dus niet meerekenen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• w0ut3r-
  • Laatst online: 23:01
Ben benieuwd... Mijn contract is vrijdag goedgekeurd, sindsdien helaas nog geen reactie.
Er werd mij telefonisch wel beloof dat die voor de 30e op mijn naam zou staan.

Maar ik hoorde ook dat je de subsidie al wel kan aanvragen zonder dat de auto op je naam staat (alleen met het lease contract). Klopt dit? Of kom je dan wel achter degene te staan die die subsidie aanvraag hebben gedaan met de auto op hun naam?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Mooie hiervan is dat je niet achteraan in de rij komt. De aanvraag doen met getekende koop/lease overeenkomst telt als datum.

Uitbetaling kan echter pas als je de auto op naam hebt staan, dan betaal je tenslotte ook pas.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• sunib
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 20:12
Dit is ook een erg leuke site om wat meer inzicht te krijgen in het aantal aanvragen voor de subsidie. Dit is de opendata van RDW. Ik heb nu de volgende query:
Voertuigsoort: Personenauto
Cilinderinhoud heeft geen waarde
Datum tenaamstelling is groter dan 20200603
Catalogusprijs is kleiner dan 45000

Dan kom je op een kleine 600 auto's.

Ook kun je zo een query draaien over het aantal MG's dat dagelijks op kenteken komt bij van Mossel (ze zijn immers de enige importeur). Gisteren (22 juni) waren dat er bv. 10 (wat me eigenlijk nog meevalt gezien de enorme drukte). Sinds 4 juni zijn er 83 op kenteken gezet. In totaal zijn er nu 1313 MG ZS kentekens in Nederland. 8)

Wel belangrijk: dit zijn dus alleen op kenteken gezetten auto's! Hoeveel contracten er gesloten zijn moet natuurlijk nog gaan blijken. :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Sebasti
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22:15
BarryHarry schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:19:
Mijn contract is vorige week dinsdag goedgekeurd. Helaas nog geen bericht gehad wanneer ik de auto kan ophalen.
Misschien wachten ze met registreren tot RDW bij H-###-ZS is ;)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• 1993jjohan
Zojuist naar aanleiding van een ander bericht in een MG Facebook groep heeft iemand van MG (dus niet van mossel) contract met mij gezocht.

We hebben even gebeld en een goed gesprek gehad. Het is me daardoor wel duidelijker geworden. We hebben het wel specifiek over de uitvoering die ik besteld heb gehad: Luxury aqua blauw. Maar bij meerdere varianten/kleurcombinaties is dit schijnbaar het geval.

Deze is volgens hem niet meer op voorraad bij van mossel. Wat de procedure dan is is dat die door MG vanuit de haven Rotterdam wordt klaargemaakt, geüpdate en schoongemaakt. Hierna gaan ze op transport richting de dealer. En zodra die daar aangekomen zijn gaat de dealer ze pas inplannen voor de levering.

Mijn gekozen combo zit waarschijnlijk bij de batch die donderdag richting de dealer gaat en hij verwacht dat van mossel uiterlijk maandag contract met mij zal opnemen over de levering.

Ik (en waarschijnlijk dus ook een hoop van jullie) verwacht dus niet de auto te krijgen voor 30 juni. Waarschijnlijk zelfs niet eens al op naam.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 22:16
Krijg de volgende reactie vanuit MG:

Dat begrijp ik heel goed! Het is inderdaad op dit moment erg druk. We zijn aan het kijken naar de beste manier om zoveel mogelijk auto's tegelijk af te leveren. Bijvoorbeeld een speciale afleverdag. Mijn collega's nemen zo snel mogelijk contact met je op voor meer duidelijkheid. Wil je het me laten weten als je vandaag nog niets van ze hebt gehoord?

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • +1Henk 'm!

• marvel27
Net gebeld met Van Mossel, ze denken inderdaad aan een grote leverdag, en wel op zondag 03 05 juli. Maar in bepaalde gevallen is het zeker ook nog mogelijk dat de auto eerder geleverd wordt.
Blijkbaar krijg je ook 2 dagen voor levering via Van Mossel het kenteken etc doorgebeld/maild. Is er iemand die dit kan bevestigen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Remko.me
sunib schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:17:
Kijk dat is best een toezegging, kreeg je die reactie direct vanuit MG of vanuit van Mossel?
Via MG en van Mossel, beide bevestigd.
Dit bericht kwam van iemand van van Mossel.

Ze hebben tijd nodig om de auto's gereed te maken.
- update doorvoeren
- laden
- klaarmaken

dat willen ze dus met alle auto's doen en op een rij zetten..
sleutels in ontvangst nemen en gaan.

Beetje tesla achtig zo ;-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DonChaot
Ik heb inderdaad keurig 2 dagen voor levering de rekening met daarop het kenteken ontvangen.

• marvel27
Er zou een 'timed charging'-update beschikbaar zijn voor de auto. Van een poster op een FB-groep over de auto:
Ja die update, de zogenaamde BMS update, Battery Management System update, is ook in Nederland beschikbaar.
Van Mossel was niet heel erg happig om die ook gratis te installeren. Maar als je echt flinke bezwaren hebt, dan doen ze het wel gratis.

Voor alle duidelijkheid: deze update voegt GEEN functionaliteit toe aan de auto. Je laadpaal moet de mogelijkheid hebben om op een ingesteld tijdstip stroom af te gaan geven en niet direct zodra je de laadkabel inplugt.

Je kunt dus NIET in je auto iets instellen.

Deze update zorgt er voor dat de auto niet in een zgn diepe slaap valt. De MG wacht slechts een poosje tot hij stroom krijgt van de laadpaal direct na het inpluggen. Duurt het te lang, dan accepteert de auto geen stroom van de laadpaal als die opeen wel stroom begint te leveren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Remko.me
barry79nl schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:19:
Ik zie het 1-2-3 niet op de RVO website staan, maar het klinkt wel logisch..
Via de mail navraag gedaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 1993jjohan
Waarschijnlijk bedoelen ze deze: https://www.facebook.com/groups/2651282061627770/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BarremansNL
  • Registratie: augustus 2015
  • Niet online
Net weer eens met Van Mossel gebeld met de vraag hoe het er voor staat. Blijkbaar hebben ze meer dan 500 auto’s verkocht. Als ik dan naar RDW kijk, hoeveel auto’s er per dag op kenteken worden gezet, dan kan het dus nog wel eens heel lang gaan duren.

Op mijn vraag waar ik op de lijst sta, kan men geen antwoord geven. Dat overzicht hebben ze niet. Ook op mijn vraag waar en hoe de auto’s worden afgeleverd kom men geen antwoord geven.

Klinkt niet heel positief, als je het mij vraagt.

Het enige wat men kon toezeggen, is dat 30 juni slechts in incidentele gevallen gehaald wordt. Het merendeel wordt na die datum afgeleverd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 1993jjohan
Ik moet er bij zeggen dat Jurgen contact met mij heeft gezorgd en niet andersom. Bovenstaande was ook als grap bedoeld.

Ik sprak hem deze week nadat hij contact met mij had gezorgd naar aanleiding van een bericht op de Facebook groep over leveringen en geen contact met van mossel kunnen krijgen.

Wel heeft de me aangegeven dat ik hem maandag even moet contacten als ik dan nog niks van mijn auto heb gehoord. Dus daar zal ik hem wel aan houden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DonChaot
Totaal inclusief lader ongeveer 3.5m

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 1993jjohan
Skit3000 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:33:
[...]

[...]

Let op dat als je een verlengkabel gaat gebruiken, je het het liefst een wilt met 3 aders van 2.5mm2.

Voorbeeld:
https://www.laadkabelwink...l-schuko-3x2-5mm2-10meter
En als het goed is moet op elke verlengkabel het aantal watt staan die het mag hebben. Bij voorkeur een van 3680w. Gebruik je een zelf gemaakte verlengsnoer. Zorg er dan inderdaad voor dat de kabel minimaal 3*1.5 en bij voorkeur 2.5 is inderdaad. En degelijke stekkers heeft. Hoe langer de snoer hoe dikker de kabel moet zijn.

De Granny is 2300w

Kabelhaspels altijd helemaal uitrollen.

[Voor 5% gewijzigd door 1993jjohan op 28-06-2020 09:46]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 1993jjohan
3500w staat er op. Dus in principe moet die prima zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mixpower
  • Laatst online: 22:54
1993jjohan schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:26:
[...]

3500w staat er op. Dus in principe moet die prima zijn.
Leuk maar die 3500w is niet continu en als je je auto aan het laden bent dan trekt hij dus continu 2300w en dat kan een kabel met 1,5mm kern helemaal niet aan die brand door.

Altijd maar dan ook altijd bij het laden van je auto met een verlengkabel minimaal 2,5mm kern gebruiken en deze helemaal uitrollen, en daarbij altijd je stopcontact in de gaten houden dat deze niet te heet word.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 22:25
Ter info: ik heb een verlengsnoer in de schuur en laad mijn auto met 10A.
Klein stukje verlengsnoer opgebost met 2 stukjes tape. Zit niet strak opgerold zoals bij een haspel maar wordt zeker 40 graden. Niks om je zorgen over te maken. Het deel wat niet opgebost is wordt handwarm, ook na 10 uur of langer laden. 2,5mm2 is prima.
Voor de verliezen, zoals hierboven gezegd, dat ben ik best benieuwd naar. Stel dat je altijd laad via een verlengsnoer, wat dan efficienter is: 2,5 of 4mm2.

Wcd wordt trouwens helemaal niet heet bij mij. Snoer van de lader is trouwens wel 4mm2 (tesla), maar kan ook 16A laden (wanneer de blauwe campingstekker gemonteerd is).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• weertenaar
ybos schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:08:
Ter info: ik heb een verlengsnoer in de schuur en laad mijn auto met 10A.
Klein stukje verlengsnoer opgebost met 2 stukjes tape. Zit niet strak opgerold zoals bij een haspel maar wordt zeker 40 graden. Niks om je zorgen over te maken. Het deel wat niet opgebost is wordt handwarm, ook na 10 uur of langer laden. 2,5mm2 is prima.
Voor de verliezen, zoals hierboven gezegd, dat ben ik best benieuwd naar. Stel dat je altijd laad via een verlengsnoer, wat dan efficienter is: 2,5 of 4mm2.

Wcd wordt trouwens helemaal niet heet bij mij. Snoer van de lader is trouwens wel 4mm2 (tesla), maar kan ook 16A laden (wanneer de blauwe campingstekker gemonteerd is).
Geen zin om formules erbij te pakken...dus google :)
https://www.eclecticsite.be/calc/voltagedrop.htm

Bij 16A over 10 m zit je bij 2.5m2 op 1% verlies (36.8W) ..bij 4mm2 is dat 0.66% (24W). Ervan uitgaande dat je een mooie uitgerolde draad hebt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 1993jjohan
Ik ben eindelijk na 1.5 week terug gebeld.
Volgens die meneer staat er een chassisnummer voor mij gereserveerd. Echter nog wel in de haven en naar verwachting is de levering pas half tot eind Juli.

De belofte die toen gemaakt was dat als ik hem direct bestelde ik nog voor de 30e aan de beurt was gaan ze nu wel heel erg over heen.

Jammer hoe het allemaal gaat zo, wat een drama daar bij van mossel. Maar als ik alle reviews bekijk zal het het straks wel waard zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BarremansNL
  • Niet online
Klopt inderdaad, bij mij staat er:
De MG moet uiterlijk 30-06-2020 afgeleverd zijn.

Duidelijk verhaal... Ben echt verbaasd over de gang van zaken bij Van Mossel. Alle begrip dat het drukker is dan verwacht, maar een e-mail naar alle kopers met een update opende stand van zaken moet toch niet zo lastig zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Remko.me
w0ut3r- schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:34:
[...]

Dit dus inderdaad. Al ben ik zelf niet teruggebeld maar heb ik zelf voor de zoveelste keer contact opgenomen.
Eerste reactie was 'helaas kunnen wij nog niks zeggen, de auto is bestelt maar er is nog geen chassisnummer aan mijn naam gekoppeld'.

Nadat ik uitgelegd heb dat ik 1,5 week geleden nog makkelijk voor de 30e de auto zou kunnen krijgen, vorige week vrijdag binnen 1 a 2 weken en vandaag was het opeens 2 tot 3 weken, en dat ik nu dus geen vervoer meer heb en nog minimaal 3 weken bij een collega moeten bedelen of ik met hem mee kan rijden hebben ze van iemand anders naam het chassisnummer getrokken en op mijn naam gezet (excuses voor diegene...)

Maar alsnog... Er is mij nu beloofd gegarandeerd 3 weken :X
Als je dus nog geen chassisnummer aan je naam gekoppeld hebt gekregen krijg je je MG denk zomaar in augustus...
Jullie zijn aan het panieken.... er zijn voldoende auto's beschikbaar.....
ze moeten alleen uitgeleverd worden. Ze staan gewoon in voorraad.

Het kan straks met de afleverdagen ineens heel snel gaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Remko.me
barry79nl schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:01:
Zojuist gebeld door de clusterverantwoordelijke MG van de Van Mossel groep. Mijn bestelling was niet bekend bij MG, ergens is iets fout gegaan. De auto was vooralsnog dus ook niet besteld. Blijkbaar was ik niet de enige waar het fout is gegaan, en hij gaat iedereen vanavond bellen om tekst en uitleg te geven.

Voor mij betekent het dat ik halverwege juli mijn auto kan verwachten. Goed dat er eindelijk iemand contact heeft opgenomen en ook eerlijk toegeeft dat er zaken mis zijn gegaan.
wow, dat is wel echt een grote fout.
Wat een teleurstelling voor veel mensen... |:(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Skit3000
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:56
Remko.me schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:24:
Er gaan verhalen rond over privé lease en kopers. Kopers schijnen nogal voorrang te krijgen. Kunnen we dat ergens verifiëren?
Deze koper dus schijnbaar niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sperminator
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 05-07 23:55
hmm wat een chaos bij van Mossel/MG.

De reden waarom wij nog niets hebben vernomen na ondertekening contract kan dus komen door:
1. ze hebben het zo druk waardoor we in een wachtrij staan met onbepaalde wachttijd.
2. ze zijn onze contract kwijt en weten niet eens dat wij in serieuze afwachting zijn van een MG.

Conclusie, het kan nog alle kanten op.

Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Kunnen wat mensen de volgende spreadsheet invullen zover ze willen ;).
https://docs.google.com/s...CvSEHLuo/edit?usp=sharing
Geeft van elkaar een beetje een overzicht wat er gaande is, en of we dingen kunnen voorspellen. Of als het juist opvalt als er iemand wordt overgeslagen.
Ik heb de mijne eral ingezet. Als je kolommen mist, voeg ze dan toe.

@BarryHarry @Fremske En alle anderen die een datum hebben,
Kunnen jullie de spreadsheet ook invullen, dat is voor diegene die wachten een fijn (of minder fijn) vooruitzicht, in elk geval beter dan de non-informatie die we bij van mossel vandaan krijgen.

[Voor 24% gewijzigd door Smuggler op 29-06-2020 22:02]

Gewoon sebastiaan

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

BarryHarry schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:01:
[...]

12-13 juli besteld, private lease.
In de toekomst besteld en nu al een leverdatum op een datum voordat je hem bestelde ;) }:O

Gewoon sebastiaan

Acties:
  • +3Henk 'm!

• 1993jjohan

Acties:
  • +1Henk 'm!

• weertenaar
Pepppie schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:07:
Vraagje; heeft iemand (een link naar) de optielijst (met prijzen) voor de MG? Ik kom op zowel de website als de brochure niet verder dan de standaard of luxury uitvoeringen. Ik lees echter ook dat er getint glas, fietsdragers, etc. worden besteld. Dank!
Bij private lease heb je nog enkele opties die je kunt aanvinken. 18" (niet interessant door verlies van range) en getint glas (eigenlijk ook niet interessant, zelf laten doen is 1/3 van de prijs)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WilliamEV
  • Laatst online: 00:06
Pepppie schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:07:
Vraagje; heeft iemand (een link naar) de optielijst (met prijzen) voor de MG? Ik kom op zowel de website als de brochure niet verder dan de standaard of luxury uitvoeringen. Ik lees echter ook dat er getint glas, fietsdragers, etc. worden besteld. Dank!
Hier: https://www.vanmossel.nl/...NjIeTB8GE0kBoCAsEQAvD_BwE

Acties:
  • +2Henk 'm!

• 1993jjohan
marvel27 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:19:
Kun je, in het geval van een private lease de ramen zelf laten tinten als je het niet als optie hebt aangevinkt?

Ik neem aan dat dit aangerekend zal worden bij het inleveren.

Kan het tinten eigenlijk gemakkelijk ongedaan worden?
Tinten is gewoon folie en kan er dus weer van af.

In principe moet je bij private lease de auto weer zo inleveren als dat je hem hebt gekregen. Eventueel mogen dingen zoals tinten en trekhaak in overleg met de leasemaatschappij blijven zitten en anders moet je hem naar oorspronkelijke staat kunnen terugbrengen.

Qua schade enzo staat in het leasecontract omschreven wat hun acceptabele gebruiker schade vinden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BarremansNL
  • Niet online
weertenaar schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:31:
Idd er was/is nog wat onduidelijkheid of je nu echt de aanvraag in kunt dienen als de auto nog niet op naam staat. Volgens van Mossel kan dit in ieder geval wel, daarmee is het niet nodig dat de auto ook al op geleverd is....
Die onduidelijkheid is er niet, de voorwaarden zijn helder.
Na ondertekening van de leaseovereenkomst dient u binnen 60 dagen uw subsidieaanvraag in.

Dan krijg je de subsidie toegewezen, mits het maximale aantal toegewezen subsidies nog niet is bereikt. En als het kenteken op naam staat:
U vraagt uitbetaling van de subsidie aan, nadat de auto in het RDW kentekenregister op uw naam staat. Dit kan tot uiterlijk 18 maanden na de subsidieverlening.

Binnen 18 maanden moet Van Mossel toch wel kunnen leveren. ;)

[Voor 3% gewijzigd door BarremansNL op 30-06-2020 13:42]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 1993jjohan
Dit lijkt steeds later te worden met die gasten.
Nu heb ik vrijdag getekend dus zit hopelijk net aan de goede kant.

Als je al bevestigd hebt gekregen een chassisnummer te hebben dan leveren ze gewoon nog in juli hoop ik?

Met in de Excel lijst 2 auto's van de 30 met leverdatum is het erg beroerd en zijn er te veel gebroken beloftes door van mossel gedaan.

Volgens kenteken radar zijn er echter al vanaf de 24ste geen auto's meer op kenteken gezet.

[Voor 11% gewijzigd door 1993jjohan op 30-06-2020 13:57]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Remko.me
Ja haha, maar ik vond het al heel wat om een algemene mail langs te zien komen.. das werkelijk de 1e keer sinds de aankoop :-P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WilliamEV
  • Laatst online: 00:06
RVO website: https://www.rvo.nl/subsid.../sepp/veelgestelde-vragen

Ergens in de reacties wordt jouw bedrag ook genoemd als opgave voor catalogusprijs.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thehog
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21:39
marvel27 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:12:
[...]

Met het oog op de subsidieaanvraag morgen: kan iemand de catalogusprijs van 31.990+650=32.640 bevestigen voor een Luxury+optie lak? Heeft iemand een bron?
Dat is wel de catalogusprijs van de proefrit luxury die in Amsterdam stond

https://www.kentekencheck.nl/kenteken?i=G523pp

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mgzsev
  • Laatst online: 22:14
Via de RDW site kan je ook meerdere kentekens checken die luxury zijn en met een kleur.

Dan kom je overal op 32.640 uit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 1993jjohan
Eigenlijk gewoon een reminder. Ze willen natuurlijk niet dat hun klanten boos zijn als ze geen subsidie krijgen. Hun zien ook wel dat die waarschijnlijk op dag 1 misschien al er doorheen zal zijn.

Tip. Log hier even in en maak alvast je account compleet. Daar ga je straks de aanvraag doen.
https://mijn.rvo.nl/login

En hier (zover ik begrijp morgen om 9 uur) de aanvraag straks.
https://www.rvo.nl/subsid...-elektrische-personenauto

[Voor 46% gewijzigd door 1993jjohan op 30-06-2020 19:52]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• marvel27
Nee hoor, tot 29/06 zo'n 980 EV's kende Rdw-database, en in dat cijfer zitten ook auto's voor bedrijfsleven en bestellingen die voor 4 juni gedaan zijn en dus niet voor subsidie i in aanmerking komen. Komt morgen dus wel goed!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• marvel27
Ik had zonder subsidie (en van mossel-korting :p ) geen elektrische auto geleased!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

weertenaar schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:55:
[...]

Daarom hebben ze ook de regeling dat de rest €3700,- krijgt....maar wel pas in januari :)
In 2021 is de subsidie ook nog €4000, pas vanaf 2022 is dit €3700 :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

1993jjohan schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:58:
Even iets heel anders wat ik me afvroeg. Wat is sneller (dus niet perse zuiniger) als je een lange reis zou maken van 1000+ km.

Langzaam rijden en iets minder aan de lader.
Wat meer gas er op en vaker snelladen.
Dit is per auto anders,
Als je de laadpunten op exact de juiste plaatsen heb staan dan rij ik in mijn Tesla model 3 het snelste als ik de 190km/u aan houdt (niet veel sneller dan 140 trouwens). maar geef altijd wat extra gas richting dichter bij het charging station, de auto laad toch sneller op dan dat ik hem leeg kan rijden.

De MG laat met 50Kw tot 80%.
Laat staan dat je hem tot 10% wilt leeg rijden. dan wil je weten hoe snel je die 70% leeg rijdt en hoe snel je die weer kan volladen.
70% laden van 43kwh op 50kw, is 30Kwh laden. = 36 minuten laad tijd. (0,6 uur) + omrijden en aankoppelen = 42 minuten? (0,7 uur)

Nu ken ik het verbruik van de MG niet goed, dus ik ga nu aannamens doen.
snelheid = verbruik = afstand afgelegd = in zoveel tijd + laadtijd = totale tijd
90km/u = 140wh/km = 214 km = 2,37 uur + 0,7 = 3,07 afgelegde afstand per uur afstand/tijd: 69.7 km/u
100 km/u = 160wh/km = 187km = 1,87 uur + 0,7 = 2,57 afgelegde afstand per uur afstand/tijd: 72,7 km/u
110 km/u = 180wh/km = 166km = 1,51 uur + 0,7 = 2,21 afgelegde afstand per uur afstand/tijd: 75.1 km/u
120 km/u = 200wh/km = 150km = 1,25 uur + 0,7 = 1,95 afgelegde afstand per uur afstand/tijd: 76.9 km/u
130 km/u = 220wh/km = 136km = 1,05 uur + 0,7 = 1,75 afgelegde afstand per uur afstand/tijd: 77,7 km/u
140 km/u = 240wh/km = 125km = 0,9 uur + 0,7 = 1,6 afgelegde afstand per uur afstand/tijd: 78,1 km/u

Dus harder rijden helpt wel als je van oplaadpunt naar oplaad punt rijdt en de oplaadpunten op exact de juiste plaatsen staan.dat lukt dat.
Mocht je 1 laadpunt onderweg hebben wordt dit natuurlijk alweer anders. maar bij 2 of meer laadsessies is het bovenstaande aardig lijdend (hangt ook af van de wind / temperatuur / airco / bandenspanning / heuvels / rijstijl).

Harder rijden loont dus op zeer lange afstanden wel ook al moet je meer laden. Hoe harder hoe kleiner het verschil.
Als ik jou was zou ik gewoon als jezelf rijden, dat rijdt toch het prettigst, kan je door zuinig rijden net een laadpaal later pakken met een legere accu, dan is dat vaak voordelig... Als je de laadpaal daarna toch niet haalt, kan je net zo goed zo snel mogelijk de accu leeg rijden op hogere snelheid, aangezien je dat weer inhaalt met het laden zelf.
Laden duurt dan ook meteen een minuut langer, kan je meteen even die koffie pakken daar en wat andere dingen doen terwijl je stil staat.

En als je met wat langzamer rijden je bestemming wel in 1x kan halen en je kan daar laden, zal dat waarschijnlijk net iets sneller zijn.
Je hoeft hem ook niet altijd tot 80% te laden. als van 10 naar 30% laden je op je bestemming brengt en je kan daar laden, dan hoef je dus ook niet te wachten op die andere 50%.

Advies van mij is dus, rij zoals je zelf rijdt dat is het meest ontspanned, en mocht je op een grens komen van wel of niet laden, dan ga je eens logisch nadenken wat voor jou het makkelijkst is :).

Gewoon sebastiaan

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kc0803
  • Laatst online: 23:12
sunib schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 23:52:
Ik ben natuurlijk wel zo eigenwijs om zometeen toch even in te loggen. Is natuurlijk wel leuk om #1 te zijn bij het indienen. :-)
Laten we dan de mensen hier het wel vertellen hahaha

succes!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Nog niet mogelijk om de subsidie aan te vragen volgens mij :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kc0803
  • Laatst online: 23:12
uibeltje schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 00:02:
Nog niet mogelijk om de subsidie aan te vragen volgens mij :+
Correct, morgenochtend dan maar.... Sleep tight y'all.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SjoerdV nl
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 02:29

SjoerdV nl

Ecologie = economie

1993jjohan schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:31:
[...]

Interessant. Maakt volgens dat ding niet heel veel uit. Bij 100 rij je wat langer. Bij 140 laad je wat langer. Dan ga je natuurlijk voor de goedkoopste optie als tijd niet uit maakt.
Ik heb hier vsar genomen omdat in daar een paar jaar terug ben geweest.
Met alle pauzes en in een stuk doorrijden deed ik er met mijn benzine grofweg 14 uur rijden en 3 uur pauzes over. Totaal dus 18 uur.

Met 20.5 uur vind ik het tijdsverschil tussen benzine en elektrisch toch reuze meevallen. Al zou ik als ik deze trip nogmaals zou doen hem met een overnachting plannen. Voor zowel elektrisch als benzine. Alleen met de mg zorgen dat het hotel een laadpaal heeft.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Interessant, is natuurlijk altijd een afweging tussen mogelijkheden om te kunnen snelladen, verbruik van de auto, vermogen om te snelladen van de auto, gemak etc.

Heb voor de gein 'm eens voor een Ioniq 28 kWh gedraaid, met 100 km/h als maximale snelheid kom ik uit op 2 uur en 12 minuten laden (8 x opladen) en een reistijd van 14 uur en 11 minuten. 16 uur en 23 minuten totaal.

Met 110 km/h is dat 2 uur en 33 minuten opladen (9 x) en een reistijd van 13 uur en 10 minuten. 15 uur en 43 minuten totaal.

Met 120 km/h is dat 2 uur en 41 minuten opladen (10 x) en een reistijd van 12 uur en 45 minuten. 15 uur en 27 min totaal.

Met 130 km/h is dat 3 uur en 3 minuten opladen (10 x) en een reistijd van 12 uur en 8 minuten. 15 uur en 11 minuten totaal.

Met 140 km/h is dat 3 uur en 11 minuten opladen (10 x) en een reistijd van 11 uur en 57 minuten. 15 uur 9 minuten totaal.

Met 150 km/h is dat 3 uur en 16 minuten opladen (10 x) en een reistijd van 11 uur en 52 minuten. 15 uur en 9 minuten totaal.

Met 160 km/h is dat 3 uur en 31 minuten opladen (12 x) en een reistijd van 11 uur en 42 minuten. 15 uur en 14 min totaal.

Gemiddelde blijft rond de 82 a 84 km per uur liggen, oftewel bijna 1000 km per 12 uur is mogelijk (voor een Ioniq). Nu lijkt dat weer wat anders te zijn voor een MG gezien daar toch net even wat meer bagage in kan etc. En met een overnachting ertussen ziet het hele plaatje er weer compleet anders uit.

Veel plezier met de auto gewenst!

Sorry voor het verspillen van je tijd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Remko.me
t14wo schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:55:
Wie heeft de nieuwe update en kan mij vertellen of de volgende irritaties zijn opgelost:

- waarschuwing iedere keer dat je van baan wisselt van de MG autopilot quit. (Ook met knipperlicht aan)
- bij ieder max. Snelheidsbord een irritante melding. (Ook wanneer de optie in de instellingen uitstaat)

Dat zijn voor mij de meest vervelende geluidjes, aangezien je daar de hele reis mee wordt lastiggevallen.
beide zijn opgelost qua geluidjes

Pagina: 1 2

Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True