Toon posts:

Het grote MG EV Topic

Pagina: 1
Acties:

• technopeuter
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 17:41
MG Ervaringen & Discussietopic - Deel 1

Waarom dit topic
Vanwege het grote succes van de MG ZS EV rijden er wat Tweakers rond in een MG

Dit topic is bedoeld om ervaringen met elkaar te delen op het gebied van opties, leverdata, bereik, tips & meer.

Links:
Handleiding startinstructie:https://www.youtube.com/watch?v=e_3vew77rv4
Handleiding Laden: https://www.youtube.com/watch?v=WYj95odoOFg

Van Mossel MG NL: https://mgmotor.eu/nl-NL/...8JqXyqXOQdksaAqzXEALw_wcB
Accufabrikage:https://www.youtube.com/w...qqB35yAQ&feature=emb_logo
Bjorn Nylands reviewseries; hij heeft er eentje gekocht en is een enorme kenner van EV's: https://www.youtube.com/watch?v=C964VyYvA4g
James and Kate, verruilden hun model S voor een ZS EV: https://www.youtube.com/watch?v=C964VyYvA4g
5M ledstrip inbouwvideo: https://www.youtube.com/watch?v=YtxrvE4fkYY
FAQ:https://www.mgevownersclu...gGU0jT6X1JO3twhy3j-SYkCLA
Accessories: https://mgmotor.eu/storag...ochure-Accessories-EN.pdf

Dealer: Van Mossel is de dealer en heeft 2 locaties voor de MG, (Amsterdam en Breda) Het onderhoud zal ook bij andere Van Mossellocaties kunnen worden gedaan, in eerste instantie is sprake van 5 locaties.

Prestaties
Acceleratie 0-100km/h8,2 sec officieel (echt 7 sec)Totaal vermogen105 kW (143 pk)
Topsnelheid140 km/u(kan harder)Totaal Koppel 353 Nm

Accu en Opladen
Capaciteit44,5 kWhBruikbare Accu Capaciteit42,5kWh
LaadaansluitingType 2SnellaadaansluitingCCS
Laadvermogen6,6 kW ACSnellaadvermogen (max)80 kW DC (auto laad eigenlijk het mooiste met 50KWh)

Praktische Actieradius (bron ev-database.nl)
Stad - Winter240 kmStad - zomer355km
Snelweg - Winter165 kmSnelweg - Zomer210 km
Gecombineerd - Winter200 kmGecombineerd - Zomer265 km

--------------------

TS wordt nog verder uitgebreid! :)

Ik ben best benieuwd wat jullie gecombineerd verbruik is, ik rij zelf 100Km/h via CC met soms een acceleratie, maar zit op 16kWh/100km

Als er meer MG-versies door van Mossel op de markt komen dan nemen we die mee in dit topic

[Voor 10% gewijzigd door technopeuter op 03-11-2020 15:25]

diskeltische lurker

Acties:
  • +1Henk 'm!

• technopeuter
In juni komt er een software update tegen o.a.de bongs, ook wel bonggate genoemd

diskeltische lurker

Acties:
  • +1Henk 'm!

• technopeuter
Hele systeem is via micro-usb gekoppeld, een modem hoeft dus geen issue te zijn

diskeltische lurker

Acties:
  • +1Henk 'm!

• technopeuter
YouTube: MG ZS EV from Oslo to North Cape day 1

TeslaBjorn is met een MG nu live aan het broadcasten terwijl hij naar de Noordkaap rijd vanuit Oslo, erg grappig om te volgen afgelopen uren...
iemand vroeg of dit zijn MG uit Thailand was. "ja heb even het stuur verplaatst en een andere kleur gegeven.... hij is nogal bot....

diskeltische lurker

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• technopeuter
Volgens mij gaat dit topic over een AUTO en NIET over subsidieaanvragen en volgnummers.. beetje kansloos zo

diskeltische lurker

Acties:
  • +1Henk 'm!

• technopeuter
Omvormers op 12V naar 220 zijn er genoeg, helaas nooit boven de 120W ivm belastaarheid van de sigarettenaansteker
Zelf heb ik een 90W laptopadapter die van 12-19V maakt.
De Toyota Prius is berucht vanwege zijn conversiekit, deze is in Japan veel gebruikt na Fukushima en werd daar toen erg populair. Deze kits heb ik nooit in NL gezien. die dingen deden 5Kwh 24uur lang voordat de benzine op was

Wil je het echt vet doen dan zou je van de hoofdaccu moeten kunnen aftakken. Dit zi echter meer een projectje voor @mux en voor het "overladen" van de ene auto naar de ander zouden we een featurrequest kunnen doen richting dealer

[Voor 4% gewijzigd door technopeuter op 01-07-2020 10:54]

diskeltische lurker

Acties:
  • +1Henk 'm!

• technopeuter
R_Lee schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:18:
Ik ben oprecht verbaast dat hier nog niemand is die zich zorgen maakt om het feit dat we het over een 100% Chinese auto hebben die door allerlei oneerlijke concurrentie vele malen goedkoper is dan de Europese wagens.

Vervolgens worden zelfs links gedeeld naar Chinese webwinkels om daar ook nog lekker goedkope accessoires te kopen.. Ik baar me serieus zorgen over de almaar groeiende Chinese economiedie meer en meer onze kant op komt. Is dit dan voor niemand binnen dit topic een afweging om wel/niet voor deze auto te gaan?

Met bovenstaande vraag/opmerking zal ik me vast niet populair maken. Dat is mijn doel dan ook niet.
Maar vraag ik me wel af of MG-bezitters dit überhaupt in hun afweging hebben meegenomen.
heb ik me ook pas in febr/maart gerealiseerd. Het is echt oneerlijke concurentie d.m.v. staatsteun. Trump belast buitenlandse auto's ook steeds meer.

diskeltische lurker

Acties:
  • +1Henk 'm!

• technopeuter
Remko.me schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:48:
[...]

_/-\o_

ik vind als je beetje stoeit met de settings van geluidsinstallatie de boxen het echt lekker doen.
Tot je een sub toevoegt. Dan merk je pas hoe iel het was. Heb een JVC erin, ding doet het goed, past niet zonder aanpassingen onder de stoel dus hij ligt er nu voor, heeft niemand last van.

diskeltische lurker

Acties:
  • +2Henk 'm!

• technopeuter
jawealm schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:02:
[...]

Zo te zien heeft Shell een tijdelijke actie met een prijs van 35 cent per kwh voor iedereen.

Wat zijn de kosten voor Shell Recharge? Laad uw auto nu tijdelijk extra voordelig op! Shell Recharge kost 35 eurocent per kWh. Shell rekent geen extra servicekosten

Hier de link: https://www.shell.nl/consumenten/recharge.html
Net een Shell laadstation naast de woonwijk waar ik woon gezet, gewoon 4 snellaadpalen op 1100m van mijn huis!!!

diskeltische lurker

Acties:
  • +1Henk 'm!

• technopeuter
user-100 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 09:39:
Is iemand al met de MG in een geautomatiseerde wasstraat geweest?
(lijkt mij motor laten draaien en in de N zetten of zie ik iets over het hoofd - en uiteraard antenne demonteren)
Yup 2x en beide keren ging het goed.
gewoon in de N, een A-knopje uitzetten voordietijd
liever niet de motor laten draaien :p , hou de auto gewoon AAN.
en ik heb een antenne van 3cm dus die draai ik er niet af.
eventueel kun je de spiegels inklappen door het spiegelpookje naar beneden te drukken.
en vergeet het dak niet dicht te doen, geeft anders zo'n zooi

diskeltische lurker

• technopeuter
964C2 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 17:29:
Vandaag is mijn MG bij KIA Van Mossel in Zwolle geweest voor de noodzakelijke updates . Ze hadden de auto minimaal 6 uur nodig .
De volgende updates zijn uitgevoerd volgens de werkplaatsreceptie :
BMS + IPK + GW + NAVI.

Weet niet wat de afkortingen allemaal betekenen
fijn dat je hoorde wat is gedaan, heb ik nl. niet en kwam er pas later achter dat er verschillende onderdelen apart zijn.

diskeltische lurker

• technopeuter
buzzbuzz68 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 08:32:
[...]

Iemand in UK heeft het geprobeerd >:) Zie deze link. Als de turtle komt heb je blijkbaar nog ongeveer genoeg om naar de kant van de weg te rijden.
hilarisch verhaal, tip, neem een verlengsnoer mee en als je het schildpadje ziet meteen een oprit opknallen naar een stopcontact. ik heb de meegeleverde granny altijd in de auto liggen en een geschikt verlengsnoer (een die 10A aankan)

[Voor 10% gewijzigd door technopeuter op 29-07-2020 11:09]

diskeltische lurker

• technopeuter
afgezekerd op 150A? dat is gewoon als je plankgas geeft al de stroomsterkte, had wel verwacht dattie wat hoger zou zijn afgezekerd

en het verhaal van @Rwinio is echt belachelijk!, je koopt een nieuw product...dan wil je geen shit

De slechte kwaliteit accepteren we bij huizen met ca.40 opleverpunten (is 10x zo duur als de gemiddelde auto) maar dacht dat auto's altijd wel eenvoudig goed af te leveren zijn. Ik had de aflevering in dec. toen was het al slecht, met veel wachten en weinig uitleg.

diskeltische lurker

• technopeuter
De MG heeft een werkcapaciteit van 42,5 kWh, volgens TeslaBjorn. de geadverteerde 44,5 is dus kennelijk het buffergedeelte?

diskeltische lurker

• technopeuter
Dat optiepakket is best interessant, zou best van de chromen accenten afwillen

diskeltische lurker

• technopeuter
ik vind het zekeringverhaal erg eng, 150A is de zekering als je in de bordcomputer kijkt tijdens het accelereren zie ik ook 150A voorbij komen (echt de max)
Hoop dat dit gauw word aangepast

diskeltische lurker

• technopeuter
jawealm schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:03:
Pijnlijk bericht van Ford over de Kuga PHEV: https://www.autoweek.nl/a...legd-om-batterijprobleem/. Ford Nederland bevestigt dat de levering van de Kuga PHEV ook in Nederland is gestopt. In een Duitstalige video van Ford Europe laat marketing- en verkoopdirecteur Hans Jörg Klein weten dat het oplossen van het probleem waarschijnlijk eerder een kwestie van maanden dan van weken is.
wat heeft dat met de MG te maken, snap je niet

diskeltische lurker

• technopeuter
johnberg51 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:14:
[...]

Leuk om te horen dat ik niet de enige ben die de Ali granny in de meterkast heeft hangen.
Hoe ben jij naar buiten gegaan met die laadkabel? Type 2 stekker er af gehaald of bij de granny zelf los gemaakt, je moet toch door de muur neem ik aan?
Was 4 m dan nog genoeg?

Bij mij deelt de granny een 16A groep waar alleen maar de wifi-modem en CV ketel op zit (ca. 150W).
Ik kan dus niet met de zekeringautomaat schakelen, vandaar een stopcontact.
Ik weet het, een blauwe CEE stekker was beter geweest, maar ik kijk het nog even af, in ieder geval na 4 maanden nog geen spoortje van enige inbranding of zo.
Overgangsweerstand stekker denk ik 0,001 ohm? Vermogen I2R = 16x16x0,001= 0,25W, peanuts dus.
Bovendien laad ik veel op 10A om de volgende ochtend 80% SOC te hebben.
knettergek, je gaat toch geen Ali-zooi in je meterkast hangen? die hang je buiten op een plek waar hij rustig kan wegfikken, ik heb ook nog een brandblusser er in de buurt.
jullie hebben zeker geen kinderen?

diskeltische lurker

• technopeuter
dinootje schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:49:
[...]

Wat doe jij op dit draadje dan? Dat gaat over een chinese auto...
euh ik ben het draadje begonnen omdat ik de MG al 10 maanden rij en heb mijn auto zeker niet in huis staan.

diskeltische lurker

• technopeuter
dinootje schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:32:
[...]

En je vervoert je kinderen zeker niet in zo'n onbetrouwbaar chinees produkt?
knap hoe je de discussie over de veiligheid van een aliexpresslader in de meterkast monteren weet om te buigen.

Mijn 'ali-lader' word tijdens het laden 44 graden, die wil ik dan niet in mijn huis hebben nee en zeker niet in een afgesloten meterkast.

diskeltische lurker

• technopeuter
Fremske schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:06:
Beste rijders,

Heeft iemand van jullie al de interieur verlichting vervangen naar LED?
Zeker nu het zo vroeg donker is vind ik de verlichting van de cabine minimaal, zou daar graag helder licht willen hebben.

Iemand suggesties?
ik heb zo'n setje erin gefrot. Licht is nu helder en ook in de kofferbak fijn.
Er is echter in de FB-groep (waar ik geen lid meer ben omdat het teveel gaat over "kijk ik heb ook een MG" een discussie geweest of je garantie hiermee niet verloopt

diskeltische lurker

• technopeuter
Morinzil schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 23:23:
[...]

Vandaag 2x 75 km gereden, in eco stand maar wel met verwarming en 2x stoel verwarming aan. De 1e 75 km op de snelweg netjes 100 gereden (want voor 19u), terugweg 130. Met ongeveer 70% snelweg, 20% N-weg en 10% binnen bebouwde kom. Einde van de rit nog tegen de 50 km aan bereik over. Dik 200 km moet met deze temperaturen (rond de 0) volgens mij wel haalbaar zijn op de route die ik gereden heb, mits je niet per se 130 wil rijden. Het viel mij niet tegen, in ieder geval!
Vind 130 echt best hard, je trekt de accu dan enorm snel leeg. Op benzine reed ik niet anders dan 130, nu echt 105 max...

diskeltische lurker

• technopeuter
Hebben jullie al reviews gekeken van de MG5? Fullycharged heeft er eentje. Accu is 49KWH, 80Kwh/max laadsnelheid of 7kwh thuisladen Topsnelheid 185km/h prijs ca. €27500 voor de eerste stationwagon EV.

tenopzichte van de ZS EV mis je de MG pilot en het glazen dak. de duurste MG5 heeft wel climate control.

diskeltische lurker

• technopeuter
net uit mijn kofferbak een 100ml water gehaald, hebben meer daar last van en hoe kun je het voorkomen

reed laatst en had het idee dat de benzinetank aan het klotsen was.....

diskeltische lurker

• technopeuter
Steefph schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:21:
[...]

Waar vond je precies deze "gratis" 100ml water? Had van de week ook het idee dat ik iets hoorde klotsen achterin maar, ben nog niet op onderzoek uit gegaan.
Eh...
Op het laagste punt, onder het reservewiel. Waar zou jij zoeken?

diskeltische lurker

• technopeuter
Steefph schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:45:
[...]

Nou misschien in een verborgen plek onder een lamp of iets. Nog nooit gehoord dat vragen iets verkeerd is... Voor ik de halve achterbank er uit haal bijvoorbeeld :+
Ik heb alleen hier gekeken, misschien zijn er idd wel meer plekken. Hoop het echt van niet! Het zou me niks verbazen als ze vochtafvoer vergeten zijn, mijn vorige auto had een soort ventiel onderin de bak, dat was voor vochtafvoer en luchtdruk compensatie( denk ik)

diskeltische lurker

• technopeuter
zijn er hier meer mensen met een jaaroverzicht. Hbe ff mijn eigen kWh's opgeteld bij de laadpassen en de km-stand genoteerd en dan kom ik op: 1237kWh laden voor 11374km Kan een MIDkwhmeter stuk zijn?

diskeltische lurker

• technopeuter
JeroenE schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:02:
@technopeuter Heb je niet op plekken geladen zonder bonnetje (granny charger? gratis laden bij de Lidl? of misschien sowieso problemen waardoor sessies niet zijn berekend). Nu al een jaaroverzicht maken is ook wel ambitieus, een afrekening kan makkelijk pas na een maand (en soms zelfs 2) pas komen.

Ik laad niet eens zo vaak openbaar en vaak moet ik altijd weer goed nadenken als ik een rekening krijg of ik die paar sessies wel heb gedaan (tot nu toe was dat wel altijd zo). Maar ik heb ook wel meegemaakt dat er niets werd afgerekend.
ik mis serieus 1000kWh, de auto heeft veel thuis gestaan in mijn beleving. dan zou ik dus 50 laadbeurten iets gemist moeten hebben.... wat zou kunnen is dat op mijn werk de laadpaal niets doorberekend, maar daar ben ik hooguit 15x geweest na 110km

diskeltische lurker

• technopeuter
Ik denk de eigen kWh... Die was ook erg goedkoop...
Ik zal eens kijken of ik het goed heb aangesloten..

diskeltische lurker

• technopeuter
jawealm schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:24:
[...]

Voor elck wat wils..... Nog een kleintje erbij zou ook wel leuk zijn....
een 2-zitter cabrio lijkt me wel eens leuk....

diskeltische lurker

• technopeuter
en weer water op de plek van het reservewiel. Ik zou als ik jullie was echt ff die plek checken, dus alles eruithalen en dan de kunstof mat ook tot je tegen het metaal kijkt, daar heb ik dus al roest staan

diskeltische lurker

Acties:
  • +1Henk 'm!

• technopeuter
user-100 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:41:
[...]

Hier ook alles kurkdroog, wat vreselijk balen voor je.

Waar is het precies geroest? Bak van het reservewiel is namelijk best groot - heb je wel die plak zooi er in zitten?
(misschien hier een foto delen van hoe het er bij jou uitziet?)
garage gaat as..maandag uitgebreid kijken

diskeltische lurker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• technopeuter
technopeuter schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:20:
[...]

garage gaat as..maandag uitgebreid kijken
en opgelost, kreeg de auto keurig gewassen terug! #warmedouche voor KIA Zwolle

diskeltische lurker

Acties:
  • +4Henk 'm!

• technopeuter
LET OP: Telefoon op het normale plekje gelegd en bankpas er op, deze gleed zo het dashbord in....weg
Als je goed kijkt zie je boven de telefoonplek een spleet, die is dus groot genoeg om bankpassen te eten.ik dach het klepje eronder wel te verwijderen en dan de pas te pakken maar dat kan dus niet zonder veel te schroeven!

net ff getest met een visitekaartje (wie gebruikt die nog) en foetsie... tip...plakband er over!

[Voor 14% gewijzigd door technopeuter op 10-05-2021 14:27]

diskeltische lurker

• technopeuter
wat is dat metaalkleurige aan de zijportier nep en over de top Chinees. Ook de vormtaal is zo nietzeggend, dit had ook een aiways kunnen zijn.

Verder wel begeerlijk hoor

diskeltische lurker

• technopeuter
CCXT1984 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 22:11:
[...]

[Afbeelding]

Veel merken hebben zoiets neps en lelijks :)
haha, heel goed! ja, valt me ook steeds meer op, ik erger me eraan bij de MG zs ev, ar dan kijk ik goed bij andere merken en zie ik dezelfde plasticfantastic...zo jammer

diskeltische lurker

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee