Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:37
https://ev-database.nl/auto/1201/MG-ZS-EV voor info over laden. Ze gaan daarbij wel uit van 6.6 kW waarbij je het thuis waarschijnlijk met de helft moet doen. In ieder geval mag je er wat uren bij op tellen.
Bij mijn weten heeft de MG ook niet de mogelijkheid om in te stellen dat je maar tot 80% gaan, de auto gaat gewoon tot vol.
Die 16A granny's zou ik zomaar niet gebruiken. Dat vraagt nogal van je elektrische installatie en ik wacht liever een uurtje langer dan dat ik brand heb. Bij mijn Ioniq zit een 12A en dat gaat tot nog toe goed dus met een 10A zal dat zeker gaan.
Normaal sluit men een laadpaal ook met nogal dikkere bedrading aan dan dat je standaard in huis hebt liggen. Waarschijnlijk is het prijsverschil tussen die 16A granny en een tesla wall charger van marktplaats ook erg weinig en dan kan je beter dat laatste doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:54
Is er nog basic app functionaliteit te verwachten? Ook al is dit via WIFI? Niet in kunnen stellen van de gewenst SoC en remote climate niet aan kunnen zetten is toch echt wel een gemis. Dat kun je bij zo goed als alle EVs.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:17
Op dit forum spreken ze over aankomende updates die veel van het irritante gepiep zouden moeten oplossen.

Hier trouwens een heel forum gewijd aan de MG ZS EV.

Is er al duidelijkheid of er in Europa op dit moment geen app-support is, of dat er nooit een app zal komen? Ik lees geruchten dat er in de Europese versie van de auto geen 4G-module aanwezig is, maar ben nog geen officiële bevestiging tegengekomen. De Aziatische app lijkt in de video's van bv. Bjorn Nyland best wel wat functionaliteit te hebben.

NRGkick mobiele lader te koop, 350€, zeer goede staat, Schuko en 32A CEE, 7.5m, met sim-kaart. Nieuwprijs 1400€

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fremske
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:33

Fremske

and change the world

Inspired schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:45:
Is er nog basic app functionaliteit te verwachten? Ook al is dit via WIFI? Niet in kunnen stellen van de gewenst SoC en remote climate niet aan kunnen zetten is toch echt wel een gemis. Dat kun je bij zo goed als alle EVs.
Daar wordt nu aangewerkt in de open source community, zie hier de link:
https://github.com/openve...oring-System-3/issues/252
https://www.ruralelectric...is-reverse-engineering-mg

Je moet dan wel de Openvehicles hardware module kopen maar daar zit alles in inclusief een simkaart zodat je een connected car krijgt.

Let wel, de ontwikkeling is nog niet af.

Back to the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fremske

Fremske

and change the world

Weer goed nieuws, er zijn geruchten dat er in de zomer een update voor de MG ZS EV komt om te kunnen pre-heaten (weliswaar manueel, maar toch) en een charging update. Dat is mooi om de range in de winter te verhogen.

Link: https://www.speakev.com/t...oming.150896/post-2830071

Back to the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
Dat voorverwarmen zou wel erg mooi zijn. Dat vind ik nu namelijk wel een serieus nadeel. Als je het eenmaal hebt ben je erg snel verwend.
In mijn huidige auto kan je het enkel in de auto instellen en dat vond ik prima. Voor de dagen dat ik hem nodig had stelde ik gewoon twee momenten in en dat klopte altijd wel aardig met hoe ik praktisch wegging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
DonChaot schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:58:
Gekocht :) volgende week vrijdag ben ik geen Ioniq rijder meer maar een MG rijder.
Interessant. Ik ben op zoek naar een EV en overweeg beide autos (nieuwe MG of 2e hands Ioniq MY2018). Waarom heb je besloten over te stappen en kun je ze kort vergelijken qua rijervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Btw; ik zie op het MG forum dat men in de UK 90 pond moet betalen voor een software update. Is dat hier in Nederland ook het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-06 14:52
wian schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 20:03:
Btw; ik zie op het MG forum dat men in de UK 90 pond moet betalen voor een software update. Is dat hier in Nederland ook het geval?
In de UK wisselt het per dealer/garage. MG UK vergoed het installeren niet aan hen, dus sommigen brengen uren in rekening. Hier koop je normaal gesproken bij van Mossel, en dat is ook de importeur en tevens MG Europe. Zij hebben er voor gekozen om dit gratis te doen volgens mij. In het UK forum zijn er ook anderen uit Europa die het allemaal gratis krijgen. UK lijkt de uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebasti
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-06 13:24
Van Mossel stuurt mij een private lease contract met een lager leasebedrag dan afgesproken en een stuk tekst erin over MIA-subsidie. Iemand die hetzelfde heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skit3000
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-06 21:29
Voor degene die een proefrit hebben aangevraagd; hoe lang na de aanvraag kon je langskomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
wian schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 19:53:
[...]

Interessant. Ik ben op zoek naar een EV en overweeg beide autos (nieuwe MG of 2e hands Ioniq MY2018). Waarom heb je besloten over te stappen en kun je ze kort vergelijken qua rijervaring?
Eigenlijk vooral gedreven door de subsidie. Het is toch zeg maar bijna een jaar afschrijving waardoor ik weer nieuw kan rijden. Er is absoluut niets mis met de Ioniq en ik hoop maar dat de MG niet tegen gaat vallen. Hyundai kan ondertussen goed laten zien wat ze doen op EV gebied, dat moet MG nog maar bewijzen.
Vergelijken kan ik nog niet echt, heb enkel nog maar een proefrit met de MG gedaan.
Skit3000 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 20:52:
Voor degene die een proefrit hebben aangevraagd; hoe lang na de aanvraag kon je langskomen?
Ik ben gewoon binnen gelopen en kreeg er eentje mee toen ik erom vroeg. Deden totaal niet moeilijk (Breda).

[ Voor 4% gewijzigd door DonChaot op 12-06-2020 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoticeNL
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-06 19:51
Skit3000 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 20:52:
Ik werd letterlijk binnen 5 minuten nadat ik de online aanvraag had gedaan gebeld om een afspraak in te plannen. Dat kon dezelfde week nog, misschien wel dezelfde dag als ik zelf had gekund.

Toen ik een tweede keer langskwam om de offerte door te spreken en vroeg of ik nog een stukje kon rijden, was dat ook geen probleem. De demo-wagen was al uitgeleend, maar toen kreeg ik de auto van een van de verkopers mee. Echt prima geregeld. Ook in Breda overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Polo Diablo
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 13-06 17:06
Sebasti schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 20:22:
Van Mossel stuurt mij een private lease contract met een lager leasebedrag dan afgesproken en een stuk tekst erin over MIA-subsidie. Iemand die hetzelfde heeft gehad?
Ik heb het voorstel nog niet ontvangen maar dat lijkt me niet te kloppen. Aangezien MIA voor ondernemers is bedoeld.

Hoe lang heeft het overigens geduurd voordat het voorstel kwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebasti
Dat duurde een week plus een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
Iemand eigenlijk al een trek (draag)haak laten monteren? Van Mossel kon er nog geen leveren maar ik zag wel dat je bij trekhaakcentrum er eentje hebt van €700 inc montage en bij Hoppenbrouwers €500 inc montage

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Net terug van Van Mossel, wat een slechte verkopers werken daar! Sowieso een zeer matige ervaring. De proefrit mocht maximaal een kwartier zijn ivm de drukte. Werd gehaast de auto ingewerkt en met het idee van maximaal 15 minuten en de zeer regelmatige dings en doings van de auto was het geen beste proefrit. De auto had duidelijk de software update niet gehad. Kreeg vage meldingen en regelmatig een waarschuwing dat ik het stuur niet mocht loslaten (uiteraard met een ding en doing) terwijl ik het stuur met twee handen vast had.

Bij terugkomst was het nog drukker, de sleutel werd in ontvangst genomen en de verkoper was meteen verdwenen. Ik had geen haast, dus rustig de autos bekeken tot er een verkoper naar me toe kwam. Verkoper is een groot woord want hij wist werkelijk niets.
Waar kan ik onderhoud laten doen?
Hij wees op een poster met stippen zonder plaatsnamen. "Maar kan nog niet op iedere stip".
Wat kost onderhoud?
"Eh, 300 tot 350 euro."
Oh? Da's best prijzig, moet dat ieder jaar?
"Eh, volgens mij pas na 30000km of twee jaar. De auto geeft het vanzelf aan als het goed is."
Ok, mag ik een offerte?
"Offertes hebben we geen tijd voor meneer, roept u maar als u een koopcontract wilt opmaken. Ik ga nu even iemand anders helpen".

Even later een andere verkoper... Wat kost onderhoud?
"Dat kost 150 euro meneer, maar de prijs is onder voorbehoud en zal wijzigen".
150 euro? Dat valt mee iedere twee jaar.
"Twee jaar? Nee, onderhoud moet ieder jaar om de garantie te behouden."
Ieder jaar met een elektrische auto is best vaak, zijn software updates inbegrepen?
"Eh... alleen software updates voor de veiligheidssystemen".
Wat kosten gewone updates?
"Dat hangt van de modules af". Heeft u een prijslijst of uitleg? "Nee, dat hebben we nog niet".
Mag ik een koopcontract meenemen en thuis beslissen?
"Dat kan meneer. U wilt toch wel een zwarte he? De andere kleuren kan ik niet garanderen dat die nog binnen de actieperiode geleverd worden..."
Dank u, laat maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmaster1986
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:55
wian schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 17:27:
Net terug van Van Mossel, wat een slechte verkopers werken daar! Sowieso een zeer matige ervaring. De proefrit mocht maximaal een kwartier zijn ivm de drukte. Werd gehaast de auto ingewerkt en met het idee van maximaal 15 minuten en de zeer regelmatige dings en doings van de auto was het geen beste proefrit. De auto had duidelijk de software update niet gehad. Kreeg vage meldingen en regelmatig een waarschuwing dat ik het stuur niet mocht loslaten (uiteraard met een ding en doing) terwijl ik het stuur met twee handen vast had.

Bij terugkomst was het nog drukker, de sleutel werd in ontvangst genomen en de verkoper was meteen verdwenen. Ik had geen haast, dus rustig de autos bekeken tot er een verkoper naar me toe kwam. Verkoper is een groot woord want hij wist werkelijk niets.
Waar kan ik onderhoud laten doen?
Hij wees op een poster met stippen zonder plaatsnamen. "Maar kan nog niet op iedere stip".
Wat kost onderhoud?
"Eh, 300 tot 350 euro."
Oh? Da's best prijzig, moet dat ieder jaar?
"Eh, volgens mij pas na 30000km of twee jaar. De auto geeft het vanzelf aan als het goed is."
Ok, mag ik een offerte?
"Offertes hebben we geen tijd voor meneer, roept u maar als u een koopcontract wilt opmaken. Ik ga nu even iemand anders helpen".

Even later een andere verkoper... Wat kost onderhoud?
"Dat kost 150 euro meneer, maar de prijs is onder voorbehoud en zal wijzigen".
150 euro? Dat valt mee iedere twee jaar.
"Twee jaar? Nee, onderhoud moet ieder jaar om de garantie te behouden."
Ieder jaar met een elektrische auto is best vaak, zijn software updates inbegrepen?
"Eh... alleen software updates voor de veiligheidssystemen".
Wat kosten gewone updates?
"Dat hangt van de modules af". Heeft u een prijslijst of uitleg? "Nee, dat hebben we nog niet".
Mag ik een koopcontract meenemen en thuis beslissen?
"Dat kan meneer. U wilt toch wel een zwarte he? De andere kleuren kan ik niet garanderen dat die nog binnen de actieperiode geleverd worden..."
Dank u, laat maar...
Zo ging het bij mij ook. Geen kennis van verkopers en alleen snel willen verkopen. Inruil waarde van huisige auto was onrealistisch laag dus bedankt en een nare smaak aan van mossel Breda en MG overgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Overigens vond ik de auto best goed rijden. Mooie stoelen, fantastisch panorama dak, one pedal driving met regen standje 3. Lekker ruim. Velgen zijn ook mooi.

Als ik vriendelijker en beter geholpen zou zijn door de verkopers had ik waarschijnlijk een contract meegenomen en er nog een keer serieus over negedacht.

Edit: nog wat impressies van de auto. Sturen is nogal indirect en je voelt de auto overhellen als je een plotselinge stuurbeweging maakt. Geluid van de radio (DAB+) wel ok, maar niet meer dan dat. Ontvangst was goed. Had helaas geen tijd om verder met het entertainmentsysteem te testen.

Vond hem in sportstand best pittig, sneller dan een Ioniq iig. Vond het jammer dat de snelheidsmeter analoog is. Ouderwets, terwijl het entertainmentsysteem een groot scherm heeft.

De klep voor de laadaansluiting voelt niet erg stevig aan. Volgens de verkoper waren ze stevig genoeg.

[ Voor 56% gewijzigd door wian op 13-06-2020 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-06 06:59
MMmm,, ik ben het eens dat de verkoper iets meer training zou moeten hebben in tacties praten en kennis van de auto , maar ik heb een jaar met een E-niro gereden en daar wist de verkoper ook niets van de auto. Ik heb het meeste uit eigen ervaring geleerd en ja de e-niro is een betere auto maar kost ook 45000 euro. Ik heb de MG nu en ik vind het prima rijden, als je dagelijks naar Maastricht moet is deze batterij te krap maar wat wil je voor een auto die op het moment met de subsidie 23.000 euro kost. en daarvoor rij je wel elektrisch en als je zoals ik heen en weer naar het werk 70 km rijd is het een prima bak.bij het ophalen werd mij ook wat weinig verteld over de auto maar dat leer je vanzelf. Wat verwacht je dan dat ie een uur met je in de auto gaat zitten en alles uit gaat leggen ? Dat vergeet je toch voor de helft. Toen ik vorig jaar april de E-Niro ging halen werd me ook nauwelijks iets verteld, simpel omdat die jongen het zelf niet weten. Ik heb de Niro echt zelf ontdekt met al zijn mogelijkheden.
De verkopers van MG hebben het zo druk door de subsidie dat ze inderdaad weinig tijd hadden bij de uitlevering. Maar ik vind mijn weg wel. Zie het dus niet te negatief. Kijk naar het bedrag waarvoor je elektrisch kunt rijden. Laten we eerlijk wezen, ja bij een Audi of een Tesla zul je wel een flesje wijn en een ruikertje meekrijgen maar kost ook praktisch een tonnetje en aangezien de meeste net zoals ik dat niet hebben liggen moet je gewoon voor lief nemen dat je een nieuwe elektrische _/-\o_ auto rijd voor relatief weinig geld. Geniet van de auto en hou rekening dat je maar 250 a 280 km rijd met de accu. Ik let gewoon op mijn portemonnee, dus ik neem dat beetje minder uitleg voor lief...... Niet te negatief jongens....

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
marc4547 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 08:19:
... Laten we eerlijk wezen, ja bij een Audi of een Tesla zul je wel een flesje wijn en een ruikertje....
Bij Tesla krijg je helemaal niks. :) Een Model 3 mag je ophalen op een kade en hopen dat hij een beetje schoon is. Ik denk dat de aflevering van de MG wel eens beter kan zijn. Ook Tesla geeft weinig uitleg. Ik mocht hem nog in Tilburg ophalen en daar kreeg je uitleg van een studente. Heel aardig meisje maar uitleg over een auto, nee dat was niet haar sterktste kant. :) Maar het gaat inderdaad om de auto uiteindelijk, al is een beetje een leuke beleving tijdens het bestellen/afleveren natuurlijk ook wel prettig.

De MG is nu natuurlijk een super scherpe deal. Hij zal ook bijna uitverkocht zijn kan ik me zo voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Je hebt wel een punt. Maar als je enkele modellen autos verkoopt zou je voor ieder model toch ten minste de basisvragen mbt range, 1 of 3 fase laden en onderhoudskosten goed moeten kunnen beantwoorden.

Ik was gewoon teleurgesteld over de ervaring en daardoor wellicht te negatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Helaas is hij bij ons als tweede auto net niet geschikt. Vrouw moet elke week wel een keer enkele rit 150km rijden. Dat is zo te zien in de winter al krap om de 150km enkel te halen. Komt nog eens bij dat op locatie laden vaak geen optie is. (Weinig palen, en de palen die er zijn vaak bezet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
Je bent op een zaterdag naar een dealer gegaan waarbij door diverse acties €8000,- korting op zit. Ik kan me voorstellen dat die verkopers dan enigszins oververhit zijn :)
Ze zullen ook wel de overtollige verkopers ingezet hebben van de buurgarages daar, kan me voorstellen dat die geen affectie hebben met ev. Probeer het gewoon door de week nog eens.
@Inspired Ik weet niet of het in haar schema past maar je hebt altijd nog snelladers om op terug te vallen, het zij op de terugweg of als er eentje in de buurt is tijdens de lunch misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
DonChaot schreef op zondag 14 juni 2020 @ 10:20:
Je bent op een zaterdag naar een dealer gegaan waarbij door diverse acties €8000,- korting op zit. Ik kan me voorstellen dat die verkopers dan enigszins oververhit zijn :)
Ze zullen ook wel de overtollige verkopers ingezet hebben van de buurgarages daar, kan me voorstellen dat die geen affectie hebben met ev. Probeer het gewoon door de week nog eens.
@Inspired Ik weet niet of het in haar schema past maar je hebt altijd nog snelladers om op terug te vallen, het zij op de terugweg of als er eentje in de buurt is tijdens de lunch misschien?
Als je elke week moet snelladen voor ~45 minuten is dat wat jammer van de tijd. Af en toe ok. Maar elke week vinden wij iets teveel. Nu naar de Zoe aan het kijken. Maar kan ook best zijn dat we gewoon de ICE houden nog.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Ik zat nog eens wat rond te neuzen naar private lease alternatieven en vond een hele leuke aanbieding bij de ANWB, de KIA e-Soul voor €449,-. Dat is 4 tientjes meer dan de luxe MG, maar dan heb je wel een veel uitgebreidere auto inclusief wegenwacht hulp. Je levert in op kofferbak en panorama dak, maar je krijgt dan een bereik van 450km, een app, stoel met verstelbare lendesteun, climate control, zeer efficiënte aandrijflijn, warmtepomp, draadloos opladen telefoon, Harman Kardon Premium Sound System, head-up display, in hoogte en diepte verstelbare stuurkolom, LED-koplampen, stoelventilatie vóór,
stoelverwarming vóór en achter en stuurwielverwarming. En een veel mooier, vlotter en uitgebreider infotainmentsysteem. Ik denk dat het die €40,- zeker waard is. Is wel een aanbieding, dus zal niet zo goedkoop blijven.

[ Voor 9% gewijzigd door buzzbuzz68 op 14-06-2020 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:22
Je moet je auto mooier/beter vinden. Maar voor wegenwacht op een nieuwe auto moet je het natuurlijk niet doen. Merken hebben ook vaak gewoon (gratis) pechhulpdienst contracten. Soms nog de ANWB ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
Jezus, stormloop bij Van Mossel Breda. Wilde een proefrit vastleggen: heel de week is al volgeboekt.

NRGkick mobiele lader te koop, 350€, zeer goede staat, Schuko en 32A CEE, 7.5m, met sim-kaart. Nieuwprijs 1400€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fremske

Fremske

and change the world

Ik denk eerlijk gezegd dat van Mossel vandaag of morgen alle auto’s die nog binnen de actietermijn vallen kwijt zijn. Toen ik er zaterdagochtend was bleek er nog maar een beperkt aanbod beschikbaar te zijn.

Back to the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Polo Diablo
De prijs is ineens sterk gedaald. Als je de auto configureert kom ik nu voor de luxery op 369,- exclusief de 83,- subsidie.

Edit: Ik heb ze gebeld en er is inderdaad een zomeractie van start gegaan. Aanvragen die al zijn ingediend maar nog niet getekend, worden automatisch aangepast. Een voorwaarde is dat ze voor het einde van de maand geleverd moeten zijn. Geen idee hoe hard het gaat maar er waren er 4000 op voorraad wist hij me te vertellen.

[ Voor 56% gewijzigd door El Polo Diablo op 15-06-2020 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
El Polo Diablo schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:42:
De prijs is ineens sterk gedaald. Als je de auto configureert kom ik nu voor de luxery op 369,- exclusief de 83,- subsidie.
Ik vind dit nog niet terug. Waar vindt jij die lagere prijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebasti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
Hallo Vrienden, ik merk op dat als de auto stilstaat en ik wil de deur dicht doen dan blijft vaak het lampje va de handrem branden. Ook merk ik op dat ik soms de handrem er zelf af moet doen en soms doet hij het zelf als ik hem in achteruit zet? Zijn er meer mensen die hebben dat het lampje van de handrem blijft branden?

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
Het gaat trouwens na een tijdje uit , maar ik vind het toch vreemd dat het blijft branden. Ik ga de maandag 22 voor de update om 09:00 . Misschien is het dan weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
Het klopt , hij is 40 euro goedkoper in mijn config als dat ik betaald heb, dus echt goede deal, ik heb 36 maanden en 30.000 km gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
Wel even op 1 juli vroeg in de ochtend klaar zitten voor de supsidie….. zorg dat ik om een uur of 6 achter de laptop zit,.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• El Polo Diablo
marc4547 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:42:
Wel even op 1 juli vroeg in de ochtend klaar zitten voor de supsidie….. zorg dat ik om een uur of 6 achter de laptop zit,.....
Ik krijg het gevoel dat dat de reden is waarom deze actie geldig is als de auto voor 1-7 op naam staat. Ik heb het vermoeden dat die subsidie (10 miljoen) binnen een uur vergeven is

EDIT: Eigenlijk is het te belachelijk voor woorden. Zakelijk rijders hebben jaren kunnen genieten van geen of lage bijtelling, geen BPM, geen wegenbelasting en subsidie voor elektrisch rijden. En als particulier moet je maar hopen dat het niet zo'n storm loopt en dat je 1 juli op tijd je aanvraag doet omdat anders de subsidie voor de 2500 elektrische auto's op is dit jaar.

[ Voor 31% gewijzigd door El Polo Diablo op 16-06-2020 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-06 13:23

greatgonzo

schit-te-rend!

jullie mening..

De auto van de vrouw is aan vervanging toe. Met de subsidie regeling word een EV interessant, zeker de MG.
We speelden al langer met het idee, en zaten eerst op de Kia Niro. Omdat we hem ook zouden gebruiken voor ritjes naar de schoonfamilie in Limburg.

Daar ben ik een beetje van terug gekomen. De Niro is gewoon een slag duurder. Ik liever voor een goedkopere EV gaan, met weliswaar een beperkte range. Maar aangezien ik op het werk (gratis) kan laden voldoet een 40 kwh prima, met de 100km woon werk verkeer dat ik rij.

En zo valt mijn oog op de MG.. Met de actie van van Mossel is deze prijstechnisch heel interessant.
Het enige dat mij afschrikt is de slechte wegligging die ik tests lees.
Hoe is jullie ervaring hiermee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
marc4547 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:41:
[...]

Het klopt , hij is 40 euro goedkoper in mijn config als dat ik betaald heb, dus echt goede deal, ik heb 36 maanden en 30.000 km gedaan.
Bij lease moet je toch voor 48 maanden gaan? rvo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta737
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-06 14:57
Voor de subsidie wel inderdaad, minimaal 48 maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
greatgonzo schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:11:

Het enige dat mij afschrikt is de slechte wegligging die ik tests lees.
Hoe is jullie ervaring hiermee??
Gisteren een proefrit gemaakt. Weliswaar maar 15 minuten, langer krijg je de auto niet mee. We hebben voornamelijk op de snelweg en een bedrijventerrein rondgereden, maar ik heb helemaal niets gemerkt van een slechte wegligging hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

ach.. we gaan toch eerst op vakantie. Voordat we een proefrit e.d. gemaak hebben is de actie al voorbij denk ik. Die loopt toch tot eind juni?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:21

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

zelfs nog korter, eind juni moet de auto al op naam staan.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
Klopt, de auto moet geregistreerd zijn op jouw naam en in ontvangst genomen zijn vóór 30/06 om nog van de actie gebruik te kunnen maken.

De auto ondersteunt AC laden met maximaal 6,6kW. Hoe zijn jullie van plan dit te regelen thuis? Nemen jullie genoegen met een granny charger aan 2,3kW of 3,7kW of installeren jullie echt een laadpaal? Ik wil de auto in een nacht echt vol kunnen laden. We hebben thuis een 3x25A aansluiting, maar ik vermoed dat 5,8kW dan het hoogst haalbare is, dmv een laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ut3r-
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21-06-2024
Speciaal even een account aangemaakt voor dit topic.

Ik wil er zelf ook een aanschaffen, maar het lijkt erop dat de MG ZS EV eruit vliegt als warme broodjes.

Wat ik mij afvroeg, waar halen jullie uit dat de auto geregistreerd moet zijn op jouw naam en in ontvangst genomen zijn vóór 30/06 om nog van de actie gebruik te kunnen maken?

Gaat dit overigens over de €4000 korting of over de €4000 subsidie?

Ik ga zodadelijk nog een proefritje proberen te regelen, maar als ik zo wat reacties lees heb ik het idee dat ik al bijna telaat ben:/

Zou die subsidie van 10 miljoen per 1 juli echt zo'n storm lopen dat de kans groot is dat je misgrijpt? Dan gaat voor mij een groot deel van het voordeel qua private lease al eraf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

ik denk dat die overheidssubsidie echt niet zomaar op is dit jaar.. dan zouden ze klimaatdoelen niet halen
Ik denk eerder dat het actiebudget van van Mossel eerder op is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
Dat ging over de korting van Van Mossel maar ik kan de voorwaarden nu niet meer terugvinden. De subsidie zal inderdaad niet zomaar op zijn, er zijn nog niet zoveel mensen vermoed ik die zomaar 30 - 45.000 euro uit kunnen en willen geven aan een auto. Het is tenslotte voor particulieren.
Als ik @w0ut3r- was zou ik gewoon langsgaan als ik er echt eentje wilde. Vooral als je geen proefrit wilt moet er nog wel eentje te krijgen zijn lijkt mij.

@marvel27 je hebt een topic over laadpalen hier. Die 6,6 ga je dus nooit halen. Ik zelf ga voor de granny. Vooral in deze tijd heb ik daar tijd genoeg voor en maak er nu ook een sport van om enkel van mijn zonnepanelen te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
DonChaot schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:37:
Dat ging over de korting van Van Mossel maar ik kan de voorwaarden nu niet meer terugvinden. De subsidie zal inderdaad niet zomaar op zijn, er zijn nog niet zoveel mensen vermoed ik die zomaar 30 - 45.000 euro uit kunnen en willen geven aan een auto. Het is tenslotte voor particulieren.
Ik denk dat je daarin gelijk hebt, maar vergeet neit dat ook private lease-auto's aanspraak kunnen maken op de subsidie. De MG luxury aan 60m en 10k km lease je dan aan 286€ per maand, of 302,6€ als je de hogere maandlasten van het 5de jaar meeneemt (immers geen subsidie meer). Voor die prijs lease je een Nissan Micra of een Opel Corsa, geen elektrische SUV. Ik denk dat heel wat mensen er voor zullen gaan.
Daarnaast kost de MG bij aankoop met actie en subsidie onder de 25k. Hetzelfde geldt nu voor de Nissan Leaf en Zoe: zij matchen sinds gisteren ook de overheidsubsidie. Dat zijn wel heel erg aantrekkelijke prijzen.
Als je dan bedenkt dat er maar ruimte is voor 2500 nieuwe auto's, en er in juni nog 2 weken zijn... het zou mij niet verbazen dat de subsidiepot binnen een aantal dagen na opening op
@marvel27 je hebt een topic over laadpalen hier. Die 6,6 ga je dus nooit halen. Ik zelf ga voor de granny. Vooral in deze tijd heb ik daar tijd genoeg voor en maak er nu ook een sport van om enkel van mijn zonnepanelen te laden.
Klopt, heb dezelfde vraag daar ook wat uitgebreider gepost. Ik wil 's nachts laden, waardoor mijn zonnepanelen niet relevant zijn, en betaal dan 25c per kWh. Op 2min lopen is er een Vattenfall-laadpaal waar ik 23c per kWh betaal. Ik denk dus dat het voor mij geen zin heeft om thuis een paal te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 17:48
Zojuist in Breda geweest wat een drukte. Kon geen testrit maken. Maar daar maak ik me niet zo druk om. Had van de week een testrit in een Seat Mii electric gemaakt en daar vroeg de dealer doodleuk even 460 voor.

Net het luxe model in Aqua kleur voor 381 gedaan. Dat is met de subsidie er nog af een stuk meer auto voor minder geld.

Levertijd was mij verteld was max 3 weken. Heeft iemand een idee wat gemiddelde levertijd is daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
Bij mij 8 dagen, ik krijg hem vrijdag. Ik was nog net voor de drukte uit denk ik.
Dat is heel wat anders dan sommige luitjes uit de eNiro en Kona topics....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15-06 16:51
1993jjohan schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:39:
Zojuist in Breda geweest wat een drukte. Kon geen testrit maken. Maar daar maak ik me niet zo druk om. Had van de week een testrit in een Seat Mii electric gemaakt en daar vroeg de dealer doodleuk even 460 voor.

Net het luxe model in Aqua kleur voor 381 gedaan. Dat is met de subsidie er nog af een stuk meer auto voor minder geld.

Levertijd was mij verteld was max 3 weken. Heeft iemand een idee wat gemiddelde levertijd is daar?
wtf?? 460,= ?? voor proefrit? of een week gehuurd??

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15-06 16:51
1993jjohan schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:39:

of bedoel je leasebedrag?????

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
Hansieo schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:29:
[...]

of bedoel je leasebedrag?????
Sorry bedoelde private lease bedragen.

Trouwens nog iets. Wilde eerst de luxury wit bestellen. Mij is toen verteld dat die combinatie uitverkocht is.

[ Voor 24% gewijzigd door 1993jjohan op 17-06-2020 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Zo ik mag mij hier nu ook eindelijk melden.
Financiele check voor private lease was binnen een dag geregeld.
Contract ligt klaar.
Binnenkort de auto ophalen :).

We zaten al naar deze auto te kijken toen die nog 8000 euro duurder was... wordt op deze manier wel een no-brainer... :). zelfs voor mijn vrouw die al 2 jaar bezig is met het uitzoeken van "de nieuwe" auto.
Nu eens gaan kijken naar de extra laadoplossingen thuis. We hebben al een laadpaal voor de andere auto. en een granny aansluiting die te gebruiken is, dus we zitten sowieso wel goed :). maar een extra paal is wel handig betreft de snelheid die we daarmee kunnen behalen. voorlopig niet nodig door corona maar daarna kan dat toch wel fijn zijn :).

We hebben 5 jaar en 25K km genomen (is het goedkoopste als je tussen de 22,5 en 27,5K rijdt). mooie rode kleur. ben nu benieuwd binnen hoeveel dagen hij hier letterlijk voor de deur staat :).
Straks even de lease auto van werk schoon maken en een belletje plegen dat we die deze week komen inleveren...

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
Hier ook een Luxury Zwart gekozen!

Ik kwam erachter dat er 14 dagen bedenktijd op zit.... kan dit makkelijk eraf? Want anders haal ik die 30-6 niet... ik las ook zoiets dat hij op naam moest komen voor 30-6.

(Gevonden:
Onder voorbehoud van beschikbaarheid bij de dealer en uiterlijke registratie 30-06-2020!)

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

je kan bij het aanvragen een vinkje zetten om af te zien van je bedenktijd :).
dus het zal achteraf ook niet zo moeilijk zijn. waarschijnlijk is een mailtje genoeg. om te zeggen dat je ervanaf ziet, en zij daar bewijs van hebben. zou even bellen en vragen hoe je dat moet doen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Smuggler op 17-06-2020 19:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryHarry
  • Laatst online: 11-06 08:45
In het contract wat ik heb ondertekend staat het volgende :
"door ondertekening van dit document wordt afgezien van het herroepingsrecht van 14 dagen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Smuggler schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:56:
je kan bij het aanvragen een vinkje zetten om af te zien van je bedenktijd :).
dus het zal achteraf ook niet zo moeilijk zijn. waarschijnlijk is een mailtje genoeg. om te zeggen dat je ervanaf ziet, en zij daar bewijs van hebben. zou even bellen en vragen hoe je dat moet doen ;)
Denk ik ook, zojuist een mail verstuurd.

Contract is gewoon op basis van en voorraad Luxury zwart dus zal wel goed zijn hoor.
Ze hadden de auto al gereserveerd.

Krijgen jullie hem bij je lokale dealer afgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
Vraagje. Ik kan deze voor 100 van een kennis overnemen. Maar werkt die wel met de mg?

https://fznparts.nl/produ...kabel-lader-8v4971675b-3/

Stekker is juiste type en hij laad tot 16a. Het idee was om hem thuis aan de muur te hangen. 7 kw laden kan mijn aansluiting niet aan en vind ik ook niet nodig. Maar een extra lader van 3.7kw aan een aparte groep is wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15-06 12:51
1993jjohan schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:51:
Vraagje. Ik kan deze voor 100 van een kennis overnemen. Maar werkt die wel met de mg?

https://fznparts.nl/produ...kabel-lader-8v4971675b-3/

Stekker is juiste type en hij laad tot 16a. Het idee was om hem thuis aan de muur te hangen. 7 kw laden kan mijn aansluiting niet aan en vind ik ook niet nodig. Maar een extra lader van 3.7kw aan een aparte groep is wel fijn.
is gewoon een universele type 2 lader met een audi logo erop. werkt wss prima

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fremske

Fremske

and change the world

Beste Tweakers,

Voor de mensen zoals ik die wachten op app support voor de MG ZS EV, zie hier de community waar dit nu gebeurd: https://discourse.mymgzsev.com/latest

Mocht jezelf kunnen debuggen, coderen en verstand hebben can-bus en OBD?
Register je dan en support de ontwikkeling van een app :)

Back to the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
Zo, dat ging snel. Gisteravond private lease-aanvraag ingediend bij Van Mossel, ik belde net om te checken of de aanvraag goed was doorgekomen en toen kreeg ik te horen dat het al was goedgekeurd! Ze hebben blijkbaar het team dat de checks doet sterk uitgebreid om het hoofd te kunnen bieden aan de stormloop. Vandaag of morgen krijgen we het contract toegestuurd.

De witte versie is overigens weer leverbaar, had te maken met onduidelijkheid ivm een levering witte wagens. Wij wilden oorspronkelijk voor wit gaan ivm het lagere maandbedrag, maar doordat ze (even) niet meer leverbaar waren voor de lichtblauwe gegaan, waar mijn vrouw helemaal verliefd op is geworden :) We konden later nog de definitieve kleur doorgeven. Vanavond even bespreken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:06

uibeltje

Idiotheque

Weet iemand hoe het met de voorraad staat bij van Mossel op dit moment? Ik ben ook geinteresseerd maar wil wel eerst proefrijden en heb daar binnenkort pas tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
Toen wij onze proefrit maakten begin deze week vertelde de dealer dat hij ervan uitging dat aanvragen die voor dit weekend gebeurden nog wel in aanmerking zouden komen voor de korting, ivm doorlooptijd van financiële check en tenaamstelling.
De witte kleur was gisteren even uitverkocht, maar is vandaag weer gewoon leverbaar.
Verder zou ik even bellen, al verwacht ik niet dat je een eenduidig antwoord zal krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebasti
marvel27 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:23:
Zo, dat ging snel. Gisteravond private lease-aanvraag ingediend bij Van Mossel, ik belde net om te checken of de aanvraag goed was doorgekomen en toen kreeg ik te horen dat het al was goedgekeurd! Ze hebben blijkbaar het team dat de checks doet sterk uitgebreid om het hoofd te kunnen bieden aan de stormloop. Vandaag of morgen krijgen we het contract toegestuurd.
Dat is snel. Ik heb precies twee weken geleden de aanvraag ingediend en pas afgeopen maandag is het contract ondertekend. Nu wachten tot een bevestiging wanneer ik in afhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ut3r-
Ik heb er ook eentje in bestelling gezet met private lease. De luxury versie in Regal Blue metallic met getinte ramen :)

Eind van de ochtend heb ik mijn gegevens ingezonden voor de financial check. Denken jullie dat ze het gaan redden de auto voor de 30e op mijn naam te hebben?

Zonder subsidie en de van Mossel korting gaat het toch wel een beetje tegenvaller worden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06 21:15
w0ut3r- schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:56:
Ik heb er ook eentje in bestelling gezet met private lease. De luxury versie in Regal Blue metallic met getinte ramen :)

Eind van de ochtend heb ik mijn gegevens ingezonden voor de financial check. Denken jullie dat ze het gaan redden de auto voor de 30e op mijn naam te hebben?

Zonder subsidie en de van Mossel korting gaat het toch wel een beetje tegenvaller worden :X
Ik meen dat je subsidie gewoon kan aanvragen met een getekend contract, daarvoor hoeft de auto nog niet geleverd te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:06

uibeltje

Idiotheque

marvel27 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:36:
Toen wij onze proefrit maakten begin deze week vertelde de dealer dat hij ervan uitging dat aanvragen die voor dit weekend gebeurden nog wel in aanmerking zouden komen voor de korting, ivm doorlooptijd van financiële check en tenaamstelling.
De witte kleur was gisteren even uitverkocht, maar is vandaag weer gewoon leverbaar.
Verder zou ik even bellen, al verwacht ik niet dat je een eenduidig antwoord zal krijgen :)
Ik had ze al eens gebeld maar kreeg niet de indruk dat de persoon die ik sprak echt kwam niet echt over alsof hij volledig op de hoogte was van alles. Het zou bij mij gaan om koop en niet private lease dus de financiële check is niet nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebasti
PatrickH89 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:08:
[...]

Ik meen dat je subsidie gewoon kan aanvragen met een getekend contract, daarvoor hoeft de auto nog niet geleverd te zijn.
Maar wel geregistreerd:

De personenauto (kentekenregistratie) en de koopovereenkomst staan op naam van de subsidieaanvrager.

https://www.rvo.nl/subsid...e-koop-nieuwe-elektrische

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
uibeltje schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:34:
Weet iemand hoe het met de voorraad staat bij van Mossel op dit moment? Ik ben ook geinteresseerd maar wil wel eerst proefrijden en heb daar binnenkort pas tijd voor.
check even hun site, daar kun je zelf een proefrit inplannen. Je kan natuurlijk ook even bellen om te checken of je niet tussen twee proefritten even aan de beurt kan komen. Proefritten duren door de drukte maar 15min.

[ Voor 4% gewijzigd door marvel27 op 18-06-2020 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
ik stond net bij de snellader en daar stond ook iemand met een mg dus praatje gemaakt. Hij moest al binnen een week terug omdat de airco niet werkte. Dat zijn nu net verhalen die ik nu niet wil horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanStriean
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-06 11:40
DonChaot schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:54:
ik stond net bij de snellader en daar stond ook iemand met een mg dus praatje gemaakt. Hij moest al binnen een week terug omdat de airco niet werkte. Dat zijn nu net verhalen die ik nu niet wil horen.
Dat zijn inderdaad niet de verhalen die je wilt horen, maar is wel iets wat kan gebeuren. Ik heb sinds 22 januari mijn MG en tot nu toe nog niets aan de auto gehad.

Heb 2 weken geleden gebeld voor de software update, maar ik zou terug gebeld worden om een afspraak in te plannen tot op heden nog niets van gehoord. Zal misschien ook iets met de drukte te maken hebben. Ik heb er voor de rest geen haast bij ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
vanStriean schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:03:
[...]

..
Heb 2 weken geleden gebeld voor de software update, maar ik zou terug gebeld worden om een afspraak in te plannen tot op heden nog niets van gehoord. Zal misschien ook iets met de drukte te maken hebben. Ik heb er voor de rest geen haast bij ofzo.
Hoe zie je dat je de update hebt gehad als je hem in ontvangst neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
Dat klinkt weer beter :)
Die update is een goede. Hoe kan je snel zien of je de laatste update hebt? Ik hoop in ieder geval dat hij daarmee afgeleverd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoticeNL
DonChaot schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:10:
Die update is een goede. Hoe kan je snel zien of je de laatste update hebt? Ik hoop in ieder geval dat hij daarmee afgeleverd wordt.
Resterende range zichtbaar linksonder in het schermpje op je dashboard en buitentemperatuur rechtsboven op het entertainmentscherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ut3r-
Die lui bij van Mossel autolease zijn overigens echt onmogelijk te bereiken lijkt het.
Ik wil even navragen of mijn gegevens goed aangekomen zijn en ff wat druk erachter zetten omdat ik m'n auto voor de 30e op naam wil hebben...

Ik krijg alleen maar de receptioniste aan de lijn met de melding 'alle lijnen zijn bezet', probeer al vanaf vanochtend 10:00 uur te bellen :O Terugbellen lijken ze ook niet te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
NoticeNL schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:11:
[...]

Resterende range zichtbaar linksonder in het schermpje op je dashboard en buitentemperatuur rechtsboven op het entertainmentscherm :)
dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanStriean
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-06 11:40
1993jjohan schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:09:
[...]

Goede vraag, ik zal eens kijken waar ik dat kan vinden.
Maar je zou verwachten zodra ze de auto's uitleveren ook hebben voorzien van de laatste update.

Update: zie opmerking @NoticeNL

[ Voor 5% gewijzigd door vanStriean op 18-06-2020 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06 21:15
Sebasti schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:43:
[...]

Maar wel geregistreerd:

De personenauto (kentekenregistratie) en de koopovereenkomst staan op naam van de subsidieaanvrager.

https://www.rvo.nl/subsid...e-koop-nieuwe-elektrische
Ze doen twee checks. Voorwaarde is dat de auto op naam staat van de aanvrager, maar daarvoor kun je al een voorlopig “ja” krijgen. Je eigen link:
Heeft uw nieuwe auto nog geen kenteken op uw naam? Of is de auto nog niet geleverd? Dan vraagt u subsidie aan in 2 stappen:

Na ondertekening van de koopovereenkomst dient u binnen 60 dagen uw subsidieaanvraag in.
U vraagt uitbetaling van de subsidie aan, nadat de auto in het RDW kentekenregister op uw naam staat. Dit kan tot uiterlijk 18 maanden na de subsidieverlening.

[ Voor 25% gewijzigd door PatrickH89 op 18-06-2020 19:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marc4547
1993jjohan schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:09:
[...]

Dan staat in de kleine display tussen de tellers links onderaan het aantal kilometers wat je nog met de akku kunt doen, nu staat daar de tijd, dus permanent zicht over je accesradius. En op het info diplay van het media ssysteem staat naast de klok de buitentemperatuur die is er nu niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
DonChaot schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:10:
Zie mijn antwoord aan 1993Johan Daar staat beschreven waar je het aan kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebasti
Hoe snel is van Mossel eigenlijk met leveren/contact opnemen na tekenen contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Dinsdag rond 13:00 Lease contract aangevraagt via de website + financieën doorgegeven
Woendag rond 16:00 werden we opgebeld dat de checks goed waren, en dat ze het contract zouden opsturen.
Er stond iets nog niet goed in het contract dus dat hebben we meteen gefixed. (kleur van de auto stond opeens op wit, maar moest rood zijn)
Woensdag avond rond 20:30 hadden we mail met het contract.
Gisteren Donderdag rond 12:00 hebben we het contract digitaal ondertekend en de automatische incasso goedgekeurd...

sindsdien is het nog stil gebleven... maar alles ging redelijk vlot tot nu toe :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fremske

Fremske

and change the world

Voor de mensen die wat voorpret kunnen gebruiken.
Ik vond dit een erg informatieve persbijeenkomst toen de MG ZS EV in India werd gelanceerd.
YouTube: MG DRIEV – Towards a sustainable future

Back to the future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w0ut3r-
Sebasti schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:54:
Hoe snel is van Mossel eigenlijk met leveren/contact opnemen na tekenen contract?
Gisterochtend gegevens ingestuurd, 'smiddags alles goedgekeurd, 's avonds contract ondertekend.
Vanochtend automatische incasso goedgekeurd. Ging behoorlijk vlotjes dus...

Nu het spannendste, het wachten of je de auto voor de 30e krijgt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperminator
  • Laatst online: 22-12-2024
Ook wij hebben besloten de 'gok' te wagen:
MG Luxury red
20.000/km jaar
verlaagd eigen risico naar 150,-
Totaalbedrag €426,-/maand

De goedkeuring is al binnen, nu wachten tot de dealer ons contacteert.

Zijn jullie niet bang dat de subsidie pot 1 juli a.s. direct leeg wordt getrokken? Ik denk dat ik om 0:00 direct klaar zit voor het indienen, en/of heel vaak te gaan refreshen. Zou toch erg zuur zijn om 4000 euro mis te lopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Sperminator op 19-06-2020 18:08 ]

Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Sperminator schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 18:05:
Ook wij hebben besloten de 'gok' te wagen:
MG Luxury red
20.000/km jaar
verlaagd eigen risico naar 150,-

De goedkeuring is al binnen, nu wachten tot de dealer ons contacteert.

Zijn jullie niet bang dat de subsidie pot 1 juli a.s. direct leeg wordt getrokken? Ik denk dat ik om 0:00 direct klaar zit voor het indienen, en/of heel vaak te gaan refreinen. Zou toch erg zuur zijn om 4000 euro mis te lopen.
Daar gaan wij wel vanuit, dus inderdaad 1 juli 00:00 klaar zitten om te kijken of de site goed online komt..
We hebben zelfs al een plan / schema liggen als de website eruit klapt. die subsidie is denk ik binnen 5 minuten op.
En de overheid straks zeggen: dit hadden we niet verwacht....

we weten nu al 2 a 3 jaar dat deze subsidie eraan komt. telkens een half jaar vooruit geschoven.
Dus er zijn gewoon heel veel mensen die hun aankoop hebben uitgesteld, want 4000 euro is toch wel mooi mee genomen. Daarbij komen nog alle aanbiedingen die de dealers hebben deze maand, waarvan MG naar mijn mening toch wel de meest extreme / mooiste aanbieding heeft weten te maken.

Waardoor mensen nu opeens toch over de streep worden getrokken om elektrische te gaan rijden.

Mijn voorzichtige schatting is dat er zo'n 8 a 15.000 subsidie aanvragen zullen komen. en er is maar plek voor 2500 aanvragen.

https://www.autoblog.nl/n...s-zijn-leasebakken-119448
waar komt het getal 8000 vandaan?: 50% van de verkopen is normaal prive.
gemiddeld worden er 17.500 auto's per maand verkocht.
14% is elektrisch https://nederlandelektrisch.nl/actueel/verkoopcijfers = dat zouden 2450 elektrische auto's prive zijn. gemiddeld. (dus met normale verkopen zou de subsidie pot dus ook al leeg zijn in 1 maand. aangezien alles aangeschaft in juni ook subsidie mag aanvragen, is de pot in juli eigenlijk al direct leeg.....

+ uitgestelde aankopen (3 totale maanden verkopen opgespaard? = 7500 extra auto's).+ aanbiedingen (mensen halen hun aankoop nu naar voren door een aanbieding, en switchen nu toch van ICE naar elektrisch (nog eens 7500 extra) + reclame (nog eens 5000 extra aankopen)..... ja ik zit dus om 00:00 klaar achter de computer. En vrouwlief mag ik wakker maken als ik het te laat vind worden en het nogsteeds niet gelukt is..

Weet dat ik een hoop cijfers uit mijn duim zuig, en geen keiharde onderbouwing daarvoor heb. baseer mij op de ervaringen met tesla en andere elektrische auto's eind vorig jaar. hoewel dat zakelijk is en dit particulier kan je volgens mij best een aantal lijnen doortrekken.

[ Voor 10% gewijzigd door Smuggler op 19-06-2020 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
Als in dit zo lees dan gaat de wekker die ik om 6 uur wilde zetten uit en gaan we toch maar om 12 uur klaarzitten en elke 10 minuten de pagina vernieuwen tot het gelukt is. Misschien overdreven, maar je zou die 4000 maar mis lopen....

Vanmiddag private leasecontract enzo getekend en weer terug gestuurd. Iemand een idee hoe lang we daar op moeten wachten? Als ze me bellen voor een afspraak dan kies ik gewoon de eerste mogelijkheid. Wanneer en waar maakt me niet zoveel uit. Kan echt niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
Ik hoorde van RVO dat het aanvraag-platform pas om 9u open gaat. Maar ok ga voor de zekerheid ook al om 00.00 even klaarziten 😉

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Zou de wekker om 2 of 3:00 uur zetten. De site klapt er om 0:00 uit door de drukte. De mensen blijven het gefrustreerd nog een uur proberen, geven het daarna op en proberen het 's-morgens nog eens.

Voor 4000 euro wil ik wel een dagje brak zijn.

Zal je zien dat er 's-nachts geen support is, de site het om 0:00 begeeft en we mogen wachten tot de eerste vroege vogel 's-morgens de boel herstart. En dan begint het feest opnieuw.

Als je denkt "wat een zwartkijker"... wat gebeurd er ieder jaar op 1e dag waarop we belastingaangifte mogen doen? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
marvel27 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 18:47:
Ik hoorde van RVO dat het aanvraag-platform pas om 9u open gaat. Maar ok ga voor de zekerheid ook al om 00.00 even klaarziten 😉
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
Toch denk ik dat niet heel veel gekken tussen 12 en 6 hun aanvraag zullen doen en we om 6 uur ook nog gewoon op tijd zijn. Maar je weet maar nooit... Dagje doorhalen voor 4000 euro is snel verdiend.

Staat in de agenda. Het Tweakers MG nacht feestje. Ga de nootjes vast klaarzetten. *O*

[ Voor 19% gewijzigd door 1993jjohan op 19-06-2020 18:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

https://www.rvo.nl/subsid...-elektrische-personenauto zorg dat je alle bestanden van te voren bij elkaar hebt verzameld:
+ digid werkend hebt :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonChaot
Net mijn rooie MG opgehaald :) De software update stond er nog niet op dus heb daar wel een afspraak voor gemaakt. Ik ben daar toch wel blij mee want alle waarschuwingen worden irritant. Nog even uit gaan zoeken hoeveel ik er zelf uit kan zetten. Dat update proces schijnt 2,5 uur te duren...
Voor de rest tevreden, voor de achteruitrijcamera ben ik iets betere hulplijnen gewend maar dat is maar een kleinigheidje. Nu nog eens even verder uitzoeken hoe alles werkt :)
Bij van Mossel was het nog steeds gezellig druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoticeNL
DonChaot schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 19:11:
Net mijn rooie MG opgehaald :) De software update stond er nog niet op dus heb daar wel een afspraak voor gemaakt. Ik ben daar toch wel blij mee want alle waarschuwingen worden irritant. Nog even uit gaan zoeken hoeveel ik er zelf uit kan zetten. Dat update proces schijnt 2,5 uur te duren...
Voor de rest tevreden, voor de achteruitrijcamera ben ik iets betere hulplijnen gewend maar dat is maar een kleinigheidje. Nu nog eens even verder uitzoeken hoe alles werkt :)
Bij van Mossel was het nog steeds gezellig druk.
Netjes! Wel jammer dat de update er nog niet op staat. Kon dat een beetje op redelijke termijn? En krijg je dan een leenauto mee of kan/moet je wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
De 7de dus dat is wel redelijk, wel bij het fiat gedeelte. Ik kon een leenauto krijgen of ze brengen me thuis. Maar ik woon er vlakbij en misschien gooi ik gewoon mijn fiets erin en doe een rondje mountainbiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fremske

Fremske

and change the world

Hallo @DonChaot wanneer heeft u de koopovereenkomst getekend?

Ik heb zaterdag bij MG Breda de overeenkomst getekend maar tot op heden nog geen enkele bericht gehoord hoe het nu verder gaat.

Back to the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
de 11de. Net voor de grote stormloop zeg maar ;) In 8 dagen dus geleverd. Bij het tekenen heb ik gelijk de leverdatum afgesproken omdat ik mijn oude auto daar niet heb ingeruild en daar hebben ze zich aan gehouden.

[ Voor 49% gewijzigd door DonChaot op 19-06-2020 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Ben benieuwd wat er daadwerkelijk gebeurd als men bij mensen de 30-6 niet gaat halen.

Door stormloop lijkt het toch wel drukker dan normaal. Het zou echter vreemd zijn als mensen de dupe worden.
Enige lastige is dat men dan de subsidie dreigt mis te lopen.

Pagina: 1 2 ... 91 Laatste

Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)

Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2