Getekend contract is voldoende, de auto hoeft niet geleverd te zijn om de subsidie op tijd aan te vragen. De vraag is wel hoe snel de 2500 op zijn, dat is volgens mij echt koffiedik kijken.Remko.me schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 20:33:
Ben benieuwd wat er daadwerkelijk gebeurd als men bij mensen de 30-6 niet gaat halen.
Door stormloop lijkt het toch wel drukker dan normaal. Het zou echter vreemd zijn als mensen de dupe worden.
Enige lastige is dat men dan de subsidie dreigt mis te lopen.
Nou ik dus de 13e dus er zitten maar twee dagen tussen. @DonChaot hebben ze u vlot daarna gebeld voor een afhaal afspraak?
Back to the future
Ik bedoelde eerder wat van mossel gaat doen met de contracten waarvan blijkt dat het niet voor 30-6 geleverd kan worden de auto's :-PPatrickH89 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 20:34:
[...]
Getekend contract is voldoende, de auto hoeft niet geleverd te zijn om de subsidie op tijd aan te vragen. De vraag is wel hoe snel de 2500 op zijn, dat is volgens mij echt koffiedik kijken.
Overigens was bij mij binnen 3 dagen contract geregeld, nog geen informatie over wanneer ik de auto ontvang
Ja, ze zetten wel makkelijk in het contract dat hij voor 30-6 geleverd moet worden, maar bij mij stond dat er nog niet bij de originele aanvraag. Zou wel een beetje kansloos zijn als ze de eerste die aangeslagen is op de aanbieding niet eens een MG krijgt voor die prijs. Dus ik mag aannemen dat het voor de mensen die nog eerder waren het wel zou moeten lukken. Bij mij duurde de financiële toetsing overigens 5 dagen, dus ik heb eergisteren het contract getekend en een deel vooruitbetaald.Remko.me schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 20:48:
[...]
Ik bedoelde eerder wat van mossel gaat doen met de contracten waarvan blijkt dat het niet voor 30-6 geleverd kan worden de auto's :-P
Overigens was bij mij binnen 3 dagen contract geregeld, nog geen informatie over wanneer ik de auto ontvang
Zover ik begrijp moeten we de lease maatschappij en de dealer als apart bedrijf zien.
Het contract enzo is getekend en nu als het goed is doorgestuurd naar de dealer. Die moeten nu gaan regelen dat de auto er komt.
Morgen maar eens mg Breda bellen om de druk er op te houden en te pijlen wat de doorlooptijd momenteel is. Dat is volgens mijn contract de leverende dealer.
Het contract enzo is getekend en nu als het goed is doorgestuurd naar de dealer. Die moeten nu gaan regelen dat de auto er komt.
Morgen maar eens mg Breda bellen om de druk er op te houden en te pijlen wat de doorlooptijd momenteel is. Dat is volgens mijn contract de leverende dealer.
Ik meen na vier dagen.Fremske schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 20:34:
Nou ik dus de 13e dus er zitten maar twee dagen tussen. @DonChaot hebben ze u vlot daarna gebeld voor een afhaal afspraak?
YouTube: MG ZS EV from Oslo to North Cape day 1
TeslaBjorn is met een MG nu live aan het broadcasten terwijl hij naar de Noordkaap rijd vanuit Oslo, erg grappig om te volgen afgelopen uren...
iemand vroeg of dit zijn MG uit Thailand was. "ja heb even het stuur verplaatst en een andere kleur gegeven.... hij is nogal bot....
TeslaBjorn is met een MG nu live aan het broadcasten terwijl hij naar de Noordkaap rijd vanuit Oslo, erg grappig om te volgen afgelopen uren...
iemand vroeg of dit zijn MG uit Thailand was. "ja heb even het stuur verplaatst en een andere kleur gegeven.... hij is nogal bot....
diskeltische lurker
Amsterdam durfde niks te zeggen over doorlooptijd helaas. Maar ik had geen verkoper aan de lijn.1993jjohan schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 23:02:Morgen maar eens mg Breda bellen om de druk er op te houden en te pijlen wat de doorlooptijd momenteel is. Dat is volgens mijn contract de leverende dealer.
Edit: Ik had wel íemand aan de lijn
[ Voor 4% gewijzigd door Sebasti op 20-06-2020 07:58 . Reden: Positief nieuws ]
Hier werd mij zojuist verteld aan de telefoon van de dealer dat de auto's die nu op contract zijn gezet gewoon voor 30-6 uitgeleverd kunnen worden
ze verwezen ook naar het leasecontract waarin staat:
"Uiterlijk 30-6 geleverd"
Gelijk gekeken en bij mij staat inderdaad ook:
"De MG wordt uiterlijk 30-06-2020 afgeleverd!"
Wanneer heb je het contract afgesloten dan. Bij mij staat er alleen maar:Remko.me schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 10:09:
Hier werd mij zojuist verteld aan de telefoon van de dealer dat de auto's die nu op contract zijn gezet gewoon voor 30-6 uitgeleverd kunnen worden
Onder voorbehoud van beschikbaarheid bij de
dealer en uiterlijke registratie 30-06-2020!
Gisteren1993jjohan schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 10:19:
[...]
Wanneer heb je het contract afgesloten dan. Bij mij staat er alleen maar:

Raar ik heb hem ook gisteren getekend. Woensdag heb ik de aanvraag gedaan.
Dit staat er bij mij:
Accessoires
Oplaadkabel type 2
Regeling aangepaste motorrijtuigenbelasting
van toepassing
GRATIS VAN MOSSEL PREMIUM SERVICE. Vraag uw leaseadviseur naar de voorwaarden
Ontslag protectie - zie voorwaarden
Van Mossel Privé Lease actie
De MIA Subsidie is verwerkt in de calculatie
De MIA subsidie is onder voorbehoud van het
verkrijgen hiervan
De vervangende auto klasse kan afwijken in
verband met beschikbaarheid van elektrische
auto’s
Let op: Laadpas is niet opgenomen in
leasecontract, deze dient apart aangevraagd
te worden
Dit staat er bij mij:
Accessoires
Oplaadkabel type 2
van toepassing
verkrijgen hiervan
auto’s
te worden
Welke dealer? Heb je ook Breda of Amsterdam? Misschien zit hier verschil. Maar lijkt me niet.1993jjohan schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 10:23:toon volledige bericht
Raar ik heb hem ook gisteren getekend. Woensdag heb ik de aanvraag gedaan.
Dit staat er bij mij:
Accessoires
Oplaadkabel type 2
van toepassing
verkrijgen hiervan
auto’s
te worden
Op de 1e pagina van je contract
Staat er eigenlijk ergens beschreven dat de subsidieaanvragen op volgorde van binnenkomst worden afgehandeld?
Ja staat er. Op de website van de subsidieLeader98 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 10:27:
Staat er eigenlijk ergens beschreven dat de subsidieaanvragen op volgorde van binnenkomst worden afgehandeld?
BredaRemko.me schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 10:24:
[...]
Welke dealer? Heb je ook Breda of Amsterdam? Misschien zit hier verschil. Maar lijkt me niet.
Op de 1e pagina van je contract
Vanochtend contract ontvangen, bij mij dezelfde situatie. Dealer is bij mij ook Breda.1993jjohan schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 10:19:
[...]
Wanneer heb je het contract afgesloten dan. Bij mij staat er alleen maar:
Wel een dingetje, als de dealer de deadlines van 30/06 niet haalt loop je de korting mis, en misschien ook de subsidie als het een stormloop wordt.
Maar dat zou toch raar zijn? Halen ze je binnen met een grote wortel voor je neus. Daarna doen ze alles rustig op het gemakje en zouden ze die korting niet hoeven geven? Dat zou richting oplichting gaan toch?
Subsidie is je eigen verantwoordelijkheid. Over de prijs staat dit in het contract.DonChaot schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 11:04:
Maar dat zou toch raar zijn? Halen ze je binnen met een grote wortel voor je neus. Daarna doen ze alles rustig op het gemakje en zouden ze die korting niet hoeven geven? Dat zou richting oplichting gaan toch?
Prijswijzigingen tussen het moment van bestellen en afleveren worden verwerkt in het definitieve
leasetarief. Er is dan een mogelijkheid om het leasecontract kosteloos op te zeggen. Dit kan schriftelijk
binnen 14 dagen na vermelding van de verhoging.
Goed punt, had ik nog niet gezien.
Edit: net bij de dealer geweest. Vandaag tekenen betekent dat tenaamstelling nog in orde komt voor de 30/06. Levering vindt dan plaats nog voor 30/06 of begin juli.
Edit: net bij de dealer geweest. Vandaag tekenen betekent dat tenaamstelling nog in orde komt voor de 30/06. Levering vindt dan plaats nog voor 30/06 of begin juli.
[ Voor 71% gewijzigd door marvel27 op 20-06-2020 12:48 ]
Dit is bijzonder. Ik heb juist bericht van ze ontvangen dat ze mijn maandelijkse leasebedrag vanaf augustus 2020 willen verhogen omdat ze GEEN MIA subsidie hebben gekregen. Terwijl mijn lease een zakelijke lease is lopend vanaf dec 2019!!Sebasti schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 20:22:
Van Mossel stuurt mij een private lease contract met een lager leasebedrag dan afgesproken en een stuk tekst erin over MIA-subsidie. Iemand die hetzelfde heeft gehad?
Ik zie zojuist op de vanMossel website, dat wanneer je nu een MG configureert, de voorwaarde qua datum van tenaam stelling is verschoven. Er staat nu:
Onder voorbehoud van beschikbaarheid bij de dealer en uiterlijke registratie 15-08-2020
De datum van 30-6 is dus niet zo hard. Op zich ook wel logisch, want waarom zou van 30-6 naar 1-7 ineens het niet mogelijk zijn voor MG/Van Mossel om de auto onder dezelfde prijsconditie te vergeven.
Onder voorbehoud van beschikbaarheid bij de dealer en uiterlijke registratie 15-08-2020
De datum van 30-6 is dus niet zo hard. Op zich ook wel logisch, want waarom zou van 30-6 naar 1-7 ineens het niet mogelijk zijn voor MG/Van Mossel om de auto onder dezelfde prijsconditie te vergeven.
Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)
Misschien een teken dat ze hun actie gaan verlengen. Of op zijn minst dat de auto's die vanaf vandaag besteld worden niet meer voor de 30ste op naam zullen komen. Geen idee wat de huidige voorraad enzo is en of ze deze stormloop zo hebben zien aankomen.Sperminator schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 14:26:
Ik zie zojuist op de vanMossel website, dat wanneer je nu een MG configureert, de voorwaarde qua datum van tenaam stelling is verschoven. Er staat nu:
.....
Ik vind het toch wel bizar, die subsidie...2500 aanvragen is toch gewoon veel te weinig....Daarmee wordt het een loterij en heb je meteen een hoop ellende bij een hoop mensen en bedrijven (aankopen onder voorwaarden, mensen die het niet verwacht hadden).
Waarom niet een fatsoenlijke pot of de minder per auto? Deze pot is na 1 dag leeg....toegevoegde waarde....0
Waarom niet een fatsoenlijke pot of de minder per auto? Deze pot is na 1 dag leeg....toegevoegde waarde....0
Nou, dat zijn dan nog steeds 2500 nieuwe EV's voor particulieren. Vind ik een groot succes
zonder subsidie zou ik geen MG besteld hebben hoor.
MG-verkopers in Breda hebben mij vandaag verteld dat contracten die vandaag getekend werden nog voor 30/06 geregistreerd en misschien geleverd worden. Ik hoorde de verkoper mompelen dat hij 22/06 als cut-off date had meegekregen.
MG-verkopers in Breda hebben mij vandaag verteld dat contracten die vandaag getekend werden nog voor 30/06 geregistreerd en misschien geleverd worden. Ik hoorde de verkoper mompelen dat hij 22/06 als cut-off date had meegekregen.
Misschien moeten we topic afsplitsen met bestel statusmarvel27 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 22:54:
Nou, dat zijn dan nog steeds 2500 nieuwe EV's voor particulieren. Vind ik een groot succeszonder subsidie zou ik geen MG besteld hebben hoor.
Wat leuk allemaal. Zoveel Tweakers met een MG straks. Als iedereen zijn auto straks heeft maar een keer iets van een meetup doen ofzo.
Nog steeds off topic, ook al wordt het hier als een van de belangrijke redenen tot aanschaf aangehaald
Als ik de subsidieregeling goed interpreteer en met de verwachting hier dat het subsidieplafond op 1 juli bereikt gaat worden, geldt volgens mij het volgende:
- Als je je aanvraag indient nadat het plafond is bereikt, wordt hij op 1 januari 2021 gezet, dus doe je (automatisch) mee volgend jaar. Geen idee hoe dat dan met private lease gaat, maar is dus misschien wel een mooie escape, ook als is het bedrag dan lager.
Kans dat je helemaal niks krijgt, ook al vraag je na 1 juli aan, is dus wellicht een stuk kleiner en met €3700,-
nog altijd netjes.
Maar wat als die dan ook al voor 1 januari vol zit
Als ik de subsidieregeling goed interpreteer en met de verwachting hier dat het subsidieplafond op 1 juli bereikt gaat worden, geldt volgens mij het volgende:
- Je kunt je aanmelden tot in de staatscourant is gemeld dat het subsidieplafond is bereikt.
- Dan vindt er een loting plaats tussen alle aanvragen die op 1 juli volledig waren (als 1 juli het plafond idd bereikt wordt)
- De dag dat alles compleet is, is de dag van aanmelding, niet de dag dat je aanvraag (incompleet) inlevert, dus belangrijker om alles compleet te hebben dan om 03:00 uur het net niet volledig ingevuld te hebben...
- Als je je aanvraag indient nadat het plafond is bereikt, wordt hij op 1 januari 2021 gezet, dus doe je (automatisch) mee volgend jaar. Geen idee hoe dat dan met private lease gaat, maar is dus misschien wel een mooie escape, ook als is het bedrag dan lager.
Kans dat je helemaal niks krijgt, ook al vraag je na 1 juli aan, is dus wellicht een stuk kleiner en met €3700,-
nog altijd netjes.

Zaterdag ook bij Van Mossel in Breda geweest voor een proefrit van 15 minuten en een kort verkoopgesprek.
Het was superdruk idd.
De voorraad auto's waren zo goed als op, maar dat was geen probleem voor de €4000 korting van MG.
Nieuwe lading wordt binnen enkele weken verwacht.
Wij hebben nu een offerte voor een Regal Blue Luxury, wachten alleen nog op een inruilprijs voor de C4 cactus. Ben benieuwd.
Er zit volgens van Mossel ook een fietsendrager trekhaak in de pijplijn.
Het was superdruk idd.
De voorraad auto's waren zo goed als op, maar dat was geen probleem voor de €4000 korting van MG.
Nieuwe lading wordt binnen enkele weken verwacht.
Wij hebben nu een offerte voor een Regal Blue Luxury, wachten alleen nog op een inruilprijs voor de C4 cactus. Ben benieuwd.
Er zit volgens van Mossel ook een fietsendrager trekhaak in de pijplijn.
Dat zijn heel veel aannames en andere informatie dan die ik van het RVO gekregen heb.weertenaar schreef op zondag 21 juni 2020 @ 17:48:
Nog steeds off topic, ook al wordt het hier als een van de belangrijke redenen tot aanschaf aangehaald![]()
Als ik de subsidieregeling goed interpreteer en met de verwachting hier dat het subsidieplafond op 1 juli bereikt gaat worden, geldt volgens mij het volgende:Daarnaast:
- Je kunt je aanmelden tot in de staatscourant is gemeld dat het subsidieplafond is bereikt.
- Dan vindt er een loting plaats tussen alle aanvragen die op 1 juli volledig waren (als 1 juli het plafond idd bereikt wordt)
- De dag dat alles compleet is, is de dag van aanmelding, niet de dag dat je aanvraag (incompleet) inlevert, dus belangrijker om alles compleet te hebben dan om 03:00 uur het net niet volledig ingevuld te hebben...
nog altijd netjes.Maar wat als die dan ook al voor 1 januari vol zit
De subsidie wordt toegekend op volgorderlijkheid van aanvragen zoals op de website is genoemd. De medewerker van het RVO vertelde me dat bij aanvraag een deel van het budget wordt toegekend tot de beoordeling is gedaan. Als uit de beoordeling blijkt dat de aanvraag niet juist of volledig is wordt het budget weer vrijgegeven aan bijvoorbeeld de eerste die net te laat was.
Daarnaast wordt de aanrvraag niet doorgezet naar het volgende jaar.
Je moet eerst een aanvraag subsidieverlening doen (binnen 60 dagen), deze kan toegekend worden, daarna moet er een aanvraag tot vaststelling van de subsidie gedaan worden (binnen 18 maanden), daar kan dus idd bepaald worden dat je een deel terug moet betalen. Is de aanvraag niet volledig krijg je niks...El Polo Diablo schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:10:
[...]
Dat zijn heel veel aannames en andere informatie dan die ik van het RVO gekregen heb.
De subsidie wordt toegekend op volgorderlijkheid van aanvragen zoals op de website is genoemd. De medewerker van het RVO vertelde me dat bij aanvraag een deel van het budget wordt toegekend tot de beoordeling is gedaan. Als uit de beoordeling blijkt dat de aanvraag niet juist of volledig is wordt het budget weer vrijgegeven aan bijvoorbeeld de eerste die net te laat was.
Daarnaast wordt de aanrvraag niet doorgezet naar het volgende jaar.
Ik had mijn informatie hier vandaan: https://zoek.officielebek....nl/stcrt-2020-28162.html
Artikel 1.6
- De Minister verdeelt de in de betreffende subsidieperiode beschikbare gelden op volgorde van ontvangst van de aanvragen.
- Indien een aanvrager niet heeft voldaan aan enig wettelijk voorschrift voor het in behandeling nemen van de aanvraag en met toepassing van artikel 4:5 van de Algemene wet bestuursrecht de gelegenheid heeft gehad de aanvraag aan te vullen, geldt, de dag waarop de aanvraag voldoet aan de wettelijke voorschriften, als datum van ontvangst.
- Indien de Minister op de dag dat het subsidieplafond is bereikt, meer dan één volledige aanvraag heeft ontvangen, stelt hij de onderlinge rangschikking vast door middel van loting.
Artikel 1.8
- Een natuurlijk persoon kan een aanvraag voor subsidie indienen op grond van deze regeling.
- Een aanvraag kan bij de Minister worden ingediend door middel van een daartoe vastgesteld formulier dat beschikbaar is via de website van RVO.
- Als tijdstip van indiening van een aanvraag geldt de datum van ontvangst van de volledige aanvraag.
- In afwijking van het derde lid geldt voor een volledige aanvraag die is ingediend nadat het subsidieplafond voor het betreffende jaar is bereikt, 1 januari van het daaropvolgende jaar als tijdstip van indiening.
- De Minister kan de aanvrager naar aanleiding van de aanvraag verzoeken documenten te overleggen met betrekking tot de aanschaf of lease van de elektrische personenauto.
Maar ik zal ook maar eens gaan bellen, of emailen (zodat ik het zwart op wit heb)....

update: Gebeld met RVO en idd; 1 juli is nog beetje onduidelijk, maar val je buiten die loting, schuif je door naar 1 januari. Dus in het slechtste geval dus iets minder subsidie.
[ Voor 11% gewijzigd door weertenaar op 22-06-2020 15:13 ]
Domme vraag, kon het namelijk niet vinden op de ontzettend sumiere website, maar is het ook mogelijk ook een beetje geld bij te leggen bij de private lease zodat je maandbedrag omlaag gaat? Dat kan bij sommige auto's via bijv de ANWB en ik vind het wel fijner om wat van mijn spaargeld op te offeren om maandelijks wat minder te betalen.
blup
Op de website van van Mossel private lease (ik neem aan dat je die bedoelt):Bezulba schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:20:
Domme vraag, kon het namelijk niet vinden op de ontzettend sumiere website, maar is het ook mogelijk ook een beetje geld bij te leggen bij de private lease zodat je maandbedrag omlaag gaat? Dat kan bij sommige auto's via bijv de ANWB en ik vind het wel fijner om wat van mijn spaargeld op te offeren om maandelijks wat minder te betalen.
klik rechtsonder op het vinkje " liever een lager maandbedrag door een vooruitbetaling"
Ik heb daar aangedacht, maar volgens mij handiger om het geld op eigen rekening te houden en evt. elke maand vanuit die rekening te betalen....Wat als je leasecontract voortijdig stopt? Door welke reden dan ook? Ik kon zo snel niet in de voorwaarden vinden hoe dat verrekend wordt.
Ik ben niet zo'n held met mooie bedragen op m'n spaarrekening houden. Dan kan ik beter het ergens anders aan uitgeven ipv weer 100 pakketjes uit China laten komen met meukweertenaar schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:24:
[...]
Op de website van van Mossel private lease (ik neem aan dat je die bedoelt):
klik rechtsonder op het vinkje " liever een lager maandbedrag door een vooruitbetaling"
Ik heb daar aangedacht, maar volgens mij handiger om het geld op eigen rekening te houden en evt. elke maand vanuit die rekening te betalen....Wat als je leasecontract voortijdig stopt? Door welke reden dan ook? Ik kon zo snel niet in de voorwaarden vinden hoe dat verrekend wordt.

blup
Gisteren mijzelf bij MG Breda maar een vaderdagkado gegeven uit eigen zak want ik ben binnenkort ook eigenaar van een witte Luxury uitvoering 
Was erg druk daar, je kon proefrijden in veel verschillende elektrische auto's maar de meest populaire was wel de MG met een wachttijd van 2,5 uur. Ook nog in een Leaf gereden, die is echter voor mijn gevoel een stuk kleiner van binnen.
Geboden inruilprijs van mijn oude auto was helaas bedroevend laag maar ze gaven zelf aan handelswaarde te geven bij inruil.
Was erg druk daar, je kon proefrijden in veel verschillende elektrische auto's maar de meest populaire was wel de MG met een wachttijd van 2,5 uur. Ook nog in een Leaf gereden, die is echter voor mijn gevoel een stuk kleiner van binnen.
Geboden inruilprijs van mijn oude auto was helaas bedroevend laag maar ze gaven zelf aan handelswaarde te geven bij inruil.
je bent ook niet verplicht om hem daar in te ruilen. Er zijn meer kanalen om van je auto af te komen.
Beste Tweakers,
Kunnen degene die al een MG ZS EV bezitten bevestigen of de ramen bestaan uit helderglas of dat het glas getint is (groen) ivm uv/warmtewerend?
Ik hoor het graag want in geval van alleen helderglas overweeg ik om het te laten tinten.
Alvast bedankt
Kunnen degene die al een MG ZS EV bezitten bevestigen of de ramen bestaan uit helderglas of dat het glas getint is (groen) ivm uv/warmtewerend?
Ik hoor het graag want in geval van alleen helderglas overweeg ik om het te laten tinten.
Alvast bedankt
Back to the future
Vraagje over de granny charger die meegeleverd wordt: kan die op de meeste buitenstopcontact gebruikt worden? Bevat de kabel een mobiele lader? Of kan je best even door een elektricien je aansluiting laten checken?
In princiepe kan die op elk stopcontact. Mits de electrische installatie in huis gewoon goed is. (Lees: geen hobby bob prutswerk, wat buiten stopcontacten nog wel eens kunnen zijn.) De lader gebruikt 10a en de groepen in huis zijn bijna altijd 16a. Vaak te herkennen aan B16 op de automaten in de meterkast of een grijs puntje van een zekering als je in het glaasje kijkt.marvel27 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:16:
Vraagje over de granny charger die meegeleverd wordt: kan die op de meeste buitenstopcontact gebruikt worden? Bevat de kabel een mobiele lader? Of kan je best even door een elektricien je aansluiting laten checken?
Hou er wel rekening mee dat er niet op dezelfde groep te veel andere zware apparaten aan staan.
Een groep van 16a kan 3600w aan. De lader is 2300w.
Gebruik verlengsnoeren bij voorkeur niet. Als je dat wel doet dan even kijken wat de maximale belasting is van de snoer. Dat moet er op te staan. Haspels altijd helemaal uitrollen.
[ Voor 12% gewijzigd door 1993jjohan op 22-06-2020 14:43 ]
Crosspost uit het Elektrisch rijden topic;weertenaar schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:21:toon volledige bericht
[...]
Je moet eerst een aanvraag subsidieverlening doen (binnen 60 dagen), deze kan toegekend worden, daarna moet er een aanvraag tot vaststelling van de subsidie gedaan worden (binnen 18 maanden), daar kan dus idd bepaald worden dat je een deel terug moet betalen. Is de aanvraag niet volledig krijg je niks...![]()
Ik had mijn informatie hier vandaan: https://zoek.officielebek....nl/stcrt-2020-28162.html
Artikel 1.6Volgorde van aanmelding klopt dus, maar zoals hier staat vervalt het, als het plafond op dag 1 gehaald wordt.
- De Minister verdeelt de in de betreffende subsidieperiode beschikbare gelden op volgorde van ontvangst van de aanvragen.
- Indien een aanvrager niet heeft voldaan aan enig wettelijk voorschrift voor het in behandeling nemen van de aanvraag en met toepassing van artikel 4:5 van de Algemene wet bestuursrecht de gelegenheid heeft gehad de aanvraag aan te vullen, geldt, de dag waarop de aanvraag voldoet aan de wettelijke voorschriften, als datum van ontvangst.
- Indien de Minister op de dag dat het subsidieplafond is bereikt, meer dan één volledige aanvraag heeft ontvangen, stelt hij de onderlinge rangschikking vast door middel van loting.
Artikel 1.8Bij punt 4 staat dus dat de datum doorschuift.
- Een natuurlijk persoon kan een aanvraag voor subsidie indienen op grond van deze regeling.
- Een aanvraag kan bij de Minister worden ingediend door middel van een daartoe vastgesteld formulier dat beschikbaar is via de website van RVO.
- Als tijdstip van indiening van een aanvraag geldt de datum van ontvangst van de volledige aanvraag.
- In afwijking van het derde lid geldt voor een volledige aanvraag die is ingediend nadat het subsidieplafond voor het betreffende jaar is bereikt, 1 januari van het daaropvolgende jaar als tijdstip van indiening.
- De Minister kan de aanvrager naar aanleiding van de aanvraag verzoeken documenten te overleggen met betrekking tot de aanschaf of lease van de elektrische personenauto.
Maar ik zal ook maar eens gaan bellen, of emailen (zodat ik het zwart op wit heb)....
update: Gebeld met RVO en idd; 1 juli is nog beetje onduidelijk, maar val je buiten die loting, schuif je door naar 1 januari. Dus in het slechtste geval dus iets minder subsidie.
Bij mij was er nog wat onduidelijkheid. Lees het dikgedrukte even goed door dames en heren.WhySoSerious schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:53:
Ik heb hier net even contact over gehad met het RVO. De beste man was hier onbekend mee, was ook een uitzonderlijk onderdeel die niet vaak voorkomt. Hij gaat dit intern navragen en mij hierover laten terugbellen. Hij was er niet 100% zeker van of dit voor 1 juli ging gebeuren in verband met drukte. Als ik hier iets over hoor, zal ik dit gelijk melden
Tip die ik wel meekreeg is om al een keer in te loggen op het e-loket van het RVO (waar je de aanvraag SEPP gaat doen straks). Je moet hier een profiel aanmaken, en dat kost natuurlijk even tijd.
Overigens gaat op 1 juli om 9.00 pas mogelijk zijn om aanvraag te doen.
Het lagere maandbedrag is wel gunstiger voor je BKR registratie.weertenaar schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:24:
[...]
Op de website van van Mossel private lease (ik neem aan dat je die bedoelt):
Dus mocht iemand nog een hypotheek willen in de toekomst, 65% van je private lease maandbedrag wordt in mindering gebracht van je maximale hypotheeklast, let daar op (dus bijv. leasetarief van 300,-, dan kan je dus 195 p/m minder hypotheek) .
[ Voor 4% gewijzigd door Giant87 op 22-06-2020 17:02 ]
Bedankt voor de tip. Alvast even ingelogd maar. Registeren is trouwens maar 5 minuutjes werk.WhySoSerious schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:56:
[...]
Crosspost uit het Elektrisch rijden topic;
[...]
Bij mij was er nog wat onduidelijkheid. Lees het dikgedrukte even goed door dames en heren.
Ik ben de gegevens voor de SEPP-aanvraag al aan het verzamelen, kost paar minuutjes tijd.
Maar wat is in dit geval de catalogusprijs? Als je naar de Van Mossel/MG-configurator gaat, zie je een aantal verschillende prijzen.
Dit is de definitie die RVO geeft aan 'catalogusprijs':
In eerste instantie zie je de prijs voor de witte comfort-versie aan 30.985€, inclusief 995€ rijklaarmaakkosten.
Als ik mijn versie aanklik, Luxury Aqua Cyan, zie ik 33.635€, inclusief 995€ rijklaarmaakkosten.
Als ik vervolgens klik op privelease, en vervolgens terug naar Privé aankoop, is de nieuwe prijs 25.635€.
De kleur-toeslag is een optie, dus wordt meegerekend. Maar wat met rijklaarmaakkosten? En wat met de MG premie?
Maar wat is in dit geval de catalogusprijs? Als je naar de Van Mossel/MG-configurator gaat, zie je een aantal verschillende prijzen.
Dit is de definitie die RVO geeft aan 'catalogusprijs':
Ik heb een lichtblauwe Luxury. In de Configurator van Van Mossel MG vind je dan verschillende bedragen terug:De catalogusprijs is de officiële nieuwprijs van de auto die geldt op de datum dat het kenteken is afgegeven. Deze prijs is inclusief btw, bpm en opties die door of namens de fabrikant of importeur zijn aangebracht, voordat het kenteken is afgegeven. Alle opties die voor datum eerste toelating zijn aangebracht vallen dus onder de catalogusprijs.
Wilt u de catalogusprijs van een auto weten? Voor alle auto’s die na 1 januari 2010 op kenteken zijn gezet, kunt u op de internetsite van de RDW een overzicht van geregistreerde voertuiggegevens inzien.
In eerste instantie zie je de prijs voor de witte comfort-versie aan 30.985€, inclusief 995€ rijklaarmaakkosten.
Als ik mijn versie aanklik, Luxury Aqua Cyan, zie ik 33.635€, inclusief 995€ rijklaarmaakkosten.
Als ik vervolgens klik op privelease, en vervolgens terug naar Privé aankoop, is de nieuwe prijs 25.635€.
De kleur-toeslag is een optie, dus wordt meegerekend. Maar wat met rijklaarmaakkosten? En wat met de MG premie?
Als je de kentekencheck bij rdw doet dan kan je onder 'Fiscaal' de catalogusprijs zien. Ik neem aan dat die bedoeld wordt.
In mijn koopovereenkomst staat 31990 als catalogusprijs voor een witte luxury. Dit komt overeen met de prijs vanuit de configurator als je de 995 rijklaarmaakkosten weglaat. Dit lijkt mij de juiste. De korting en subsidie dus niet meerekenen.
Ook trotse eigenaar sinds vandaag 
Specifiek vraagje over het entertainmentsysteem: heb 6 favoriete zenders ingesteld op DAB+. Als ik op het stuur aan de linkerkant pijltje terug en vooruit doe, scroll ik door de volledige zenderlijst in plaats van alleen mijn favorieten. Weet iemand of en hoe je dat aan kunt passen?
Specifiek vraagje over het entertainmentsysteem: heb 6 favoriete zenders ingesteld op DAB+. Als ik op het stuur aan de linkerkant pijltje terug en vooruit doe, scroll ik door de volledige zenderlijst in plaats van alleen mijn favorieten. Weet iemand of en hoe je dat aan kunt passen?
hoelang duurde het bij jullie van tekenen contract tot contact opnemen voor leveren van de auto?
betreft een private lease auto.
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber
Het betreft helder glas. Ik heb mijne via de van Mossel KIA dealer in Zwolle besteld. Daar bieden ze wel het tinten van de ramen aan.Fremske schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:54:
Beste Tweakers,
Alvast bedankt
Inmiddels bijna 5000km verder en nog steeds blij met de auto en de getinte ramen
Tip voor huidige en nieuwe eigenaren: laat de garage de nieuwste software installeren/updaten.
Deze haalt veel van die irritante alarmbellen weg. Verder nog een aantal verbeteringen, waaronder altijd je range zien op je display tussen je tellers en ook is de temperatuur buiten uit lezen op je midden display.
Zie een filmpje van Bjorn die deze update test:
https://youtu.be/0Slp7yyYqR0
[ Voor 25% gewijzigd door FlyingGameGuy op 23-06-2020 08:54 ]
Dit vraag ik me ook af. Had vrijdag alles getekend. Naar als ze voor de 30ste willen leveren begint de tijd toch wel te dringen volgens mij.Smuggler schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:37:
hoelang duurde het bij jullie van tekenen contract tot contact opnemen voor leveren van de auto?
Als die op zijn minst op naam staat uiterlijk de 30ste...
In mijn geval:1993jjohan schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:55:
[...]
Dit vraag ik me ook af. Had vrijdag alles getekend. Naar als ze voor de 30ste willen leveren begint de tijd toch wel te dringen volgens mij.
Als die op zijn minst op naam staat uiterlijk de 30ste...
21-12-2019 getekend/besteld
22-02-2020 ontvangen.
In mijn geval 31-12-2019 getekend/besteldFlyingGameGuy schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:05:
[...]
In mijn geval:
21-12-2019 getekend/besteld
22-02-2020 ontvangen.
22-01-2020 ontvangen.
Ja als je ziet dat voor 1 juni dit topic er 3 maanden over heeft gedaan om 1 pagina te vullen en we nu al op 10 pagina's zitten. Betekent dat er veel interesse is en veel nieuwe MG bezitters bij zijn gekomen1993jjohan schreef op zondag 21 juni 2020 @ 00:42:
Wat leuk allemaal. Zoveel Tweakers met een MG straks. Als iedereen zijn auto straks heeft maar een keer iets van een meetup doen ofzo.
Ben benieuwd... Mijn contract is vrijdag goedgekeurd, sindsdien helaas nog geen reactie.
Er werd mij telefonisch wel beloof dat die voor de 30e op mijn naam zou staan.
Maar ik hoorde ook dat je de subsidie al wel kan aanvragen zonder dat de auto op je naam staat (alleen met het lease contract). Klopt dit? Of kom je dan wel achter degene te staan die die subsidie aanvraag hebben gedaan met de auto op hun naam?
Maar ik hoorde ook dat je de subsidie al wel kan aanvragen zonder dat de auto op je naam staat (alleen met het lease contract). Klopt dit? Of kom je dan wel achter degene te staan die die subsidie aanvraag hebben gedaan met de auto op hun naam?
Mijn contract is vorige week dinsdag goedgekeurd. Helaas nog geen bericht gehad wanneer ik de auto kan ophalen.
Deels, maar afronden kan niet zonder tenaamstelling.w0ut3r- schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:14:
Ben benieuwd... Mijn contract is vrijdag goedgekeurd, sindsdien helaas nog geen reactie.
https://www.rvo.nl/subsid...-elektrische-personenauto
Wanneer kunt u aanvragen?
- U heeft de leaseovereenkomst van een leasemaatschappij met Keurmerk Private Lease getekend op of na 4 juni 2020.
- U doet de subsidieaanvraag binnen 60 dagen na de datum van ondertekening van de leaseovereenkomst.
- Deze gegevens heeft u nodig bij de subsidieaanvraag:
- Naam, adres, e-mailadres en het burgerservicenummer
- DigiD
- IBAN bankrekeningnummer
- Naam van het leasebedrijf
- Datum ondertekening leaseovereenkomst. Houd voor de zekerheid uw digitale overeenkomst bij de hand.
- Merk, model (handelsbenaming) en type van de personenauto die op de leaseovereenkomst staat.
- De catalogusprijs van de personenauto op de datum van ondertekening van de leaseovereenkomst.
- Na ondertekening van de leaseovereenkomst dient u binnen 60 dagen uw subsidieaanvraag in.
- U vraagt uitbetaling van de subsidie aan, nadat de auto in het RDW kentekenregister op uw naam staat. Dit kan tot uiterlijk 18 maanden na de subsidieverlening.
Mooie hiervan is dat je niet achteraan in de rij komt. De aanvraag doen met getekende koop/lease overeenkomst telt als datum.
Uitbetaling kan echter pas als je de auto op naam hebt staan, dan betaal je tenslotte ook pas.
Uitbetaling kan echter pas als je de auto op naam hebt staan, dan betaal je tenslotte ook pas.
Dat is inderdaad goed om te horen!
Nog even een ander vraagje:
Op mijn werk hebben wij krachtstroom (rode CEE stekker).
Is het mogelijk daar de volgende converter op te zetten en vervolgens daar je granny charger aan te hangen?:
- https://www.cablesoolutio...de-cee-stopcontacten.html
(De 'Rode CEE-stekker 32A naar Schuko vrouwelijke stekker 16A')
Dit i.v.m. het gevaar van smeltende stopcontacten etc, maar zal de auto hierdoor ook sneller opladen?
Of zeggen jullie dat gevaar van smeltende stopcontacten is niet zo heel groot?
Ik woon in een vrij oud appartementen pand wat eerst als B&B / Hotel heeft gedient. Het stopcontact wat ik wil gebruiken zit naast de 2 ketels en dat stopcontact is geloof ik al jaren niet meer gebruikt (gister even getest, hij werkt overigens wel). Ik wil natuurlijk niet hebben dat heel dat pand in de fik vliegt omdat ik me elektrische autootje probeer op te laden
...
Nog even een ander vraagje:
Op mijn werk hebben wij krachtstroom (rode CEE stekker).
Is het mogelijk daar de volgende converter op te zetten en vervolgens daar je granny charger aan te hangen?:
- https://www.cablesoolutio...de-cee-stopcontacten.html
(De 'Rode CEE-stekker 32A naar Schuko vrouwelijke stekker 16A')
Dit i.v.m. het gevaar van smeltende stopcontacten etc, maar zal de auto hierdoor ook sneller opladen?
Of zeggen jullie dat gevaar van smeltende stopcontacten is niet zo heel groot?
Ik woon in een vrij oud appartementen pand wat eerst als B&B / Hotel heeft gedient. Het stopcontact wat ik wil gebruiken zit naast de 2 ketels en dat stopcontact is geloof ik al jaren niet meer gebruikt (gister even getest, hij werkt overigens wel). Ik wil natuurlijk niet hebben dat heel dat pand in de fik vliegt omdat ik me elektrische autootje probeer op te laden

Misschien voor de zekerheid vraag ook stellen in het thuisladen-topic.
Dit is ook een erg leuke site om wat meer inzicht te krijgen in het aantal aanvragen voor de subsidie. Dit is de opendata van RDW. Ik heb nu de volgende query:
Voertuigsoort: Personenauto
Cilinderinhoud heeft geen waarde
Datum tenaamstelling is groter dan 20200603
Catalogusprijs is kleiner dan 45000
Dan kom je op een kleine 600 auto's.
Ook kun je zo een query draaien over het aantal MG's dat dagelijks op kenteken komt bij van Mossel (ze zijn immers de enige importeur). Gisteren (22 juni) waren dat er bv. 10 (wat me eigenlijk nog meevalt gezien de enorme drukte). Sinds 4 juni zijn er 83 op kenteken gezet. In totaal zijn er nu 1313 MG ZS kentekens in Nederland.
Wel belangrijk: dit zijn dus alleen op kenteken gezetten auto's! Hoeveel contracten er gesloten zijn moet natuurlijk nog gaan blijken.
Ook kun je zo een query draaien over het aantal MG's dat dagelijks op kenteken komt bij van Mossel (ze zijn immers de enige importeur). Gisteren (22 juni) waren dat er bv. 10 (wat me eigenlijk nog meevalt gezien de enorme drukte). Sinds 4 juni zijn er 83 op kenteken gezet. In totaal zijn er nu 1313 MG ZS kentekens in Nederland.
Wel belangrijk: dit zijn dus alleen op kenteken gezetten auto's! Hoeveel contracten er gesloten zijn moet natuurlijk nog gaan blijken.
Leuk ja
Met dezelfde criteria kom ik echter uit op 1478 records? Da's nogal wat verder richting 2500.
Er gaan natuurlijk nog wel een aantal af wegens zakelijk aanschaf maar geen idee hoeveel.
Er gaan natuurlijk nog wel een aantal af wegens zakelijk aanschaf maar geen idee hoeveel.
Goede set data inderdaad! Waar in dit overzicht geen rekening mee wordt gehouden is wanneer de koop- of leaseovereenkomst is getekend. Om in aanmerking te komen voor de subsidie moet de koop- of leaseovereenkomsten met een datum op of na 4 juni 2020 zijn. Niet alle 1478 voertuigen zullen naar mijn verwachting dus in aanmerking komen voor de subsidie.
Datum van toelating is ook relevant om de subsidie te ontvangen. Als je instelt dat die groter moet zijn dan 20200603, en verder ook voertuigen met minder dan 2 zitplaatsen eruit filtert (om bv Nissan E-NV200 bestelbus eruit te halen die zakelijk aangekocht zal worden) kom ik nog op 560 voertuigen.
De komende dagen maar in de gaten houden dan
De komende dagen maar in de gaten houden dan
Onder datum tenaamstelling vallen ook auto's die een nieuwe tweedehands eigenaar krijgen. Voor nieuwe auto's, is over het algemeen de datum tenaamstelling en datum eerste toelating gelijk.sunib schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:44:
Dit is ook een erg leuke site om wat meer inzicht te krijgen in het aantal aanvragen voor de subsidie. Dit is de opendata van RDW. Ik heb nu de volgende query:
Ook kun je zo een query draaien over het aantal MG's dat dagelijks op kenteken komt bij van Mossel (ze zijn immers de enige importeur). Gisteren (22 juni) waren dat er bv. 10 (wat me eigenlijk nog meevalt gezien de enorme drukte). Sinds 4 juni zijn er 83 op kenteken gezet. In totaal zijn er nu 1313 MG ZS kentekens in Nederland.![]()
O ja, dan kom ik inderdaad aan de 563 records. De hoeveelheid tweedehands ev's is dan eigenlijk best groot die nu verhandeld worden. Dan zal het ook wel goed gaan die eerste dag, zoveel komen er dan ook weer niet bij.
2e hands EV's maken toch ook aanspraak om 2K subsidie? Of is dat weer een andere pot?DonChaot schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:16:
O ja, dan kom ik inderdaad aan de 563 records. De hoeveelheid tweedehands ev's is dan eigenlijk best groot die nu verhandeld worden. Dan zal het ook wel goed gaan die eerste dag, zoveel komen er dan ook weer niet bij.
Er zijn 2 potjes met elk een eigen plafond.
Als deze aantallen kloppen (ca 600 nieuw sinds begin juni) dan kan ik mij niet voorstellen dat er nog 2000 bijkomen de komende week.
Als deze aantallen kloppen (ca 600 nieuw sinds begin juni) dan kan ik mij niet voorstellen dat er nog 2000 bijkomen de komende week.
[ Voor 61% gewijzigd door uibeltje op 23-06-2020 14:30 ]
Misschien wachten ze met registreren tot RDW bij H-###-ZS isBarryHarry schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:19:
Mijn contract is vorige week dinsdag goedgekeurd. Helaas nog geen bericht gehad wanneer ik de auto kan ophalen.
Ik lees online geruchten over dat er deze zomer een update komt voor het Battery MAnagement System, wat gevolgen zou hebben voor de laadsnelheid. Heeft iemand hier meer info over?
Zojuist naar aanleiding van een ander bericht in een MG Facebook groep heeft iemand van MG (dus niet van mossel) contract met mij gezocht.
We hebben even gebeld en een goed gesprek gehad. Het is me daardoor wel duidelijker geworden. We hebben het wel specifiek over de uitvoering die ik besteld heb gehad: Luxury aqua blauw. Maar bij meerdere varianten/kleurcombinaties is dit schijnbaar het geval.
Deze is volgens hem niet meer op voorraad bij van mossel. Wat de procedure dan is is dat die door MG vanuit de haven Rotterdam wordt klaargemaakt, geüpdate en schoongemaakt. Hierna gaan ze op transport richting de dealer. En zodra die daar aangekomen zijn gaat de dealer ze pas inplannen voor de levering.
Mijn gekozen combo zit waarschijnlijk bij de batch die donderdag richting de dealer gaat en hij verwacht dat van mossel uiterlijk maandag contract met mij zal opnemen over de levering.
Ik (en waarschijnlijk dus ook een hoop van jullie) verwacht dus niet de auto te krijgen voor 30 juni. Waarschijnlijk zelfs niet eens al op naam.
We hebben even gebeld en een goed gesprek gehad. Het is me daardoor wel duidelijker geworden. We hebben het wel specifiek over de uitvoering die ik besteld heb gehad: Luxury aqua blauw. Maar bij meerdere varianten/kleurcombinaties is dit schijnbaar het geval.
Deze is volgens hem niet meer op voorraad bij van mossel. Wat de procedure dan is is dat die door MG vanuit de haven Rotterdam wordt klaargemaakt, geüpdate en schoongemaakt. Hierna gaan ze op transport richting de dealer. En zodra die daar aangekomen zijn gaat de dealer ze pas inplannen voor de levering.
Mijn gekozen combo zit waarschijnlijk bij de batch die donderdag richting de dealer gaat en hij verwacht dat van mossel uiterlijk maandag contract met mij zal opnemen over de levering.
Ik (en waarschijnlijk dus ook een hoop van jullie) verwacht dus niet de auto te krijgen voor 30 juni. Waarschijnlijk zelfs niet eens al op naam.
Bedankt voor de info! Voor de volledigheid: wanneer heb je je contract getekend?
Afgelopen vrijdag maar zoals al gezegd. Hij werkt niet bij van mossel en kan dus niet zeggen wanneer ze bellen. Hij had wel informatie over dat de auto's richting de dealer gaan en kon vertellen dat ze per kleur/uitvoering combinatie klaargemaakt en geleverd aan de dealer worden.
Ik heb dinsdag 16 juni het private lease contract getekend voor een Luxury uitvoering in Regal Blue, maar tot op heden niets gehoord. Ondanks meerdere telefonische pogingen, doet niemand een uitspraak en kan ik geen afspraak maken. Ik wordt gebeld, dat is het enige wat ze zeggen.
Vandaag in de showroom in Amsterdam geweest, ook daar kon men me niet verder helpen. Interessante is wel dat de receptioniste zei dat alle MG's in Breda worden afgeleverd, ongeacht de dealer waar deze is besteld.
Oftewel, rustig afwachten wanneer Van Mossel belt...
Vandaag in de showroom in Amsterdam geweest, ook daar kon men me niet verder helpen. Interessante is wel dat de receptioniste zei dat alle MG's in Breda worden afgeleverd, ongeacht de dealer waar deze is besteld.
Oftewel, rustig afwachten wanneer Van Mossel belt...
Ik heb vandaag ook even contact gehad met van mossel (fleet & logistics).
Die auto's gaan hoogst waarschijnlijk niet de 30e op onze naam staan. Er kon totaal geen uitspraak over de leverdatum gedaan worden aangezien de auto's random binnen komen en niet op volgorde van bestelling.
Daarnaast moet die van mij ook nog naar de ruitentinter... Gaat wel minstens een weekje langer duren dan 'afgesproken' kreeg ik het gevoel.
Het goede nieuws is dus dat je de subsidieaanvraag al kan doen zonder de auto op je naam te hebben staan (en niet achteraan de rij komt te staan)! Ook blijft je de van Mossel korting gewoon houden.
Daartegenover ga ik wel met een behoorlijk probleem komen te zitten aangezien ik binnenkort zonder vervoer zit
Die auto's gaan hoogst waarschijnlijk niet de 30e op onze naam staan. Er kon totaal geen uitspraak over de leverdatum gedaan worden aangezien de auto's random binnen komen en niet op volgorde van bestelling.
Daarnaast moet die van mij ook nog naar de ruitentinter... Gaat wel minstens een weekje langer duren dan 'afgesproken' kreeg ik het gevoel.
Het goede nieuws is dus dat je de subsidieaanvraag al kan doen zonder de auto op je naam te hebben staan (en niet achteraan de rij komt te staan)! Ook blijft je de van Mossel korting gewoon houden.
Daartegenover ga ik wel met een behoorlijk probleem komen te zitten aangezien ik binnenkort zonder vervoer zit

[ Voor 12% gewijzigd door w0ut3r- op 23-06-2020 21:59 ]
Krijg de volgende reactie vanuit MG:
Dat begrijp ik heel goed! Het is inderdaad op dit moment erg druk. We zijn aan het kijken naar de beste manier om zoveel mogelijk auto's tegelijk af te leveren. Bijvoorbeeld een speciale afleverdag. Mijn collega's nemen zo snel mogelijk contact met je op voor meer duidelijkheid. Wil je het me laten weten als je vandaag nog niets van ze hebt gehoord?
Dat begrijp ik heel goed! Het is inderdaad op dit moment erg druk. We zijn aan het kijken naar de beste manier om zoveel mogelijk auto's tegelijk af te leveren. Bijvoorbeeld een speciale afleverdag. Mijn collega's nemen zo snel mogelijk contact met je op voor meer duidelijkheid. Wil je het me laten weten als je vandaag nog niets van ze hebt gehoord?
Net gebeld met Van Mossel, ze denken inderdaad aan een grote leverdag, en wel op zondag 03 05 juli. Maar in bepaalde gevallen is het zeker ook nog mogelijk dat de auto eerder geleverd wordt.
Blijkbaar krijg je ook 2 dagen voor levering via Van Mossel het kenteken etc doorgebeld/maild. Is er iemand die dit kan bevestigen?
Blijkbaar krijg je ook 2 dagen voor levering via Van Mossel het kenteken etc doorgebeld/maild. Is er iemand die dit kan bevestigen?
Via MG en van Mossel, beide bevestigd.sunib schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:17:
Kijk dat is best een toezegging, kreeg je die reactie direct vanuit MG of vanuit van Mossel?
Dit bericht kwam van iemand van van Mossel.
Ze hebben tijd nodig om de auto's gereed te maken.
- update doorvoeren
- laden
- klaarmaken
dat willen ze dus met alle auto's doen en op een rij zetten..
sleutels in ontvangst nemen en gaan.
Beetje tesla achtig zo ;-)
@marvel27 het is zondag 5 juli neem ik aan? 3 juli is namelijk op een vrijdag
Klopt, kreeg dit zo te horen. Nog eens achteraan gebeld, en het blijkt zondag 5 juli te zijn.
Top dat jullie dit hier delen. Jullie doen het stukken beter dan de afdeling verkoop rn communicatie bij MG Van Mossel.
Dit is geweldig nieuws, zou heel mooi zijn als het ze nog zou lukken.
Wat mij betreft mogen ze me ook naar de haven Rotterdam laten komen. Is qua afstand dichterbij, zolang ik dit weekend de auto maar heb ben ik gelukkig.
Wat mij betreft mogen ze me ook naar de haven Rotterdam laten komen. Is qua afstand dichterbij, zolang ik dit weekend de auto maar heb ben ik gelukkig.
Had iemand het er nu over dat de actie verlengd werd?
Yup, als je kijkt in de configurator staat nu dat de actie verlengd is tot midden augustus.
Heeft iemand weet van een goede fietsdrager voor op de achterklep of op het dak?
Heeft iemand weet van een goede fietsdrager voor op de achterklep of op het dak?
Ik keek zojuist nog even in de opendata van de RDW, gisteren weer 18 op kenteken gezet: 15x zwart en 3x blauw. Populair dat zwart
Alleen met die aantallen per dag gaat het nog wel even duren voordat iedereen zijn auto heeft.
Zal bij blauw bij het RDW ook Aqua blauw zitten? Dat is wat ik besteld heb namelijk.
Zal bij blauw bij het RDW ook Aqua blauw zitten? Dat is wat ik besteld heb namelijk.
Volgens RDW worden er ook groene MG’s geregistreerd, denk dat dat de aqua blauwe zijn. Als je de jouwe nog niet opgehaald hebt, zal hij denk ik nog niet zichtbaar zijn op de site van de RDW. Mijne kwam daar in ieder geval pas op de dag van aflevering op te staan.1993jjohan schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:32:
Alleen met die aantallen per dag gaat het nog wel even duren voordat iedereen zijn auto heeft.
Iemand die weet welke prijs dit uiteindelijk is?Giant87 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:25:
• De catalogusprijs van de personenauto op de datum van ondertekening van de leaseovereenkomst.
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber
Er zou een 'timed charging'-update beschikbaar zijn voor de auto. Van een poster op een FB-groep over de auto:
Ja die update, de zogenaamde BMS update, Battery Management System update, is ook in Nederland beschikbaar.
Van Mossel was niet heel erg happig om die ook gratis te installeren. Maar als je echt flinke bezwaren hebt, dan doen ze het wel gratis.
Voor alle duidelijkheid: deze update voegt GEEN functionaliteit toe aan de auto. Je laadpaal moet de mogelijkheid hebben om op een ingesteld tijdstip stroom af te gaan geven en niet direct zodra je de laadkabel inplugt.
Je kunt dus NIET in je auto iets instellen.
Deze update zorgt er voor dat de auto niet in een zgn diepe slaap valt. De MG wacht slechts een poosje tot hij stroom krijgt van de laadpaal direct na het inpluggen. Duurt het te lang, dan accepteert de auto geen stroom van de laadpaal als die opeen wel stroom begint te leveren.
Ik had zowaar een keer MG Amsterdam te pakken. En het enige wat ik te horen krijg is of er zicht is op een termijn:marvel27 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 16:19:
Klopt, kreeg dit zo te horen. Nog eens achteraan gebeld, en het blijkt zondag 5 juli te zijn.
- het is momenteel erg druk
- aanvragen worden afgehandeld op volgorde van binnenkomst
En nu weet ik nog niks.
Ik had Breda nog een keer gebeld vandaag. Eigenlijk hetzelfde als jou heb wel een terugbelverzoek kunnen achterlaten. Dus ben benieuwd of ze daar gehoor aan geven.Sebasti schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:10:
[...]
Ik had zowaar een keer MG Amsterdam te pakken. En het enige wat ik te horen krijg is of er zicht is op een termijn:
- het is momenteel erg druk
- aanvragen worden afgehandeld op volgorde van binnenkomst
En nu weet ik nog niks.
Maar had 3 dagen geleden ook een mail gestuurd en zelfs een link naar dit topic en een Facebook groep bericht er in gezet met de melding dat het voor heel veel mensen onduidelijk is momenteel.
Niks terug gekregen...
Ik snap dat ze het druk hebben maar dit is toch erg slecht allemaal.
Ik ben gebeld.
Hij wordt morgen of maandag op naam en kenteken gezet. Daarna krijg ik een afleverafspraak!!! :-)
Yey!
Hij wordt morgen of maandag op naam en kenteken gezet. Daarna krijg ik een afleverafspraak!!! :-)
Yey!
Dat is goed nieuws! Wanneer had jij getekend?Remko.me schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 18:05:
Ik ben gebeld.
Donderdag 18e/19e hebben ze het ontvangenbarry79nl schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 18:12:
[...]
Dat is goed nieuws! Wanneer had jij getekend?
En welke kleur. Zover ik heb kunnen achterhalen worden ze op kleur/uitvoering geleverd in Breda
Ik heb de 19e getekend voor Luxury aqua blauw
[ Voor 8% gewijzigd door 1993jjohan op 25-06-2020 18:23 ]
Okay, voor welke kleur? Heb zelf dinsdag 16e getekend voor een blauwe, maar helaas niets gehoord.Remko.me schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 18:15:
Donderdag 18e/19e hebben ze het ontvangen
Ik heb de zwarte Luxury
[ Voor 17% gewijzigd door Remko.me op 25-06-2020 19:19 ]
Tijdstip aanvragen 1 juli 2020
De Subsidieregeling elektrische personenauto's particulieren (SEPP) zal per 1 juli 2020 om 9.00 uur open gaan. Dus vanaf 9.00 kunnen er aanvragen worden ingediend via het Eloket bij RVO.nl met uw Digi D.
Via de mail navraag gedaan.barry79nl schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:19:
Ik zie het 1-2-3 niet op de RVO website staan, maar het klinkt wel logisch..
Er zal gevraagd worden naar de waarde van de auto. welke waarde moet je dan aanhouden bij de subside aanvraag? is dat 34.000 of 32.000 of 24.000 of 22.000 normaal ga ik van het kenteken uit. maar dat kenteken heb ik nu nog niet beschikbaar? iemand die hier het licht op kan laten schijnen?
betreft een luxery rood, heeft iemand dezeconfiguratie met deze actie op kenteken gekregen?
betreft een luxery rood, heeft iemand dezeconfiguratie met deze actie op kenteken gekregen?
Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)
Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)
Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2