Ik heb dit doorgekregen van de dealer voor zwarte luxury:Smuggler schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:29:
Er zal gevraagd worden naar de waarde van de auto. welke waarde moet je dan aanhouden bij de subside aanvraag? is dat 34.000 of 32.000 of 24.000 of 22.000 normaal ga ik van het kenteken uit. maar dat kenteken heb ik nu nog niet beschikbaar? iemand die hier het licht op kan laten schijnen?
betreft een luxery rood, heeft iemand dezeconfiguratie met deze actie op kenteken gekregen?
32.640
Bij de RVO FAQ staat: "...De catalogusprijs voor nieuwe personenauto’s vindt u terug in de brochure van de fabrikant. In het koop- of leasecontract van nieuwe personenauto’s wordt ook de catalogusprijs genoemd. Deze prijs is inclusief btw, bpm en opties die door of namens de fabrikant of importeur zullen worden aangebracht .."
Dat betekent Luxury (31.990) + Optie lak (650) = 32.640.
Heb van de week ook een rode besteld, benieuwd wanneer ie komt
Je kunt bij EV Company een gratis laadpas aanvragen. Daar betaal je uitsluitend 12 cent starttarief bovenop de kosten van de laadpaal. Verder geen abonnementskosten.WilliamEV schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:21:
Iemand ook al over een laadpas nagedacht? Dacht aan die van Engie. Geen vaste kosten. €0,15 starttarief.
Maingau voor snel laden, bij bijvoorbeeld fastnet voor 35ctWilliamEV schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:21:
Iemand ook al over een laadpas nagedacht? Dacht aan die van Engie. Geen vaste kosten. €0,15 starttarief.
Thuis ga ik laden met de granny. Voor mij snel genoeg. Eigenlijk zal ik onderweg bijna nooit AC laden. Misschien ene keertje per maand. Daar heb ik plugsurfing voor. Dat is niet de goedkoopste maar wel beste dekking in europa en fijne duidelijke app.
Voor laadpassen kan je kijken op laadpastop10. Daar kan je ook filteren voor jouw situatie. Persoonlijk heb ik een stuk of vijf passen, niets erger dan wel bij een laadpaal staan maar niet kunnen laden omdat je pas niet geaccepteerd wordt.
Overigens laad ik zelden elders dan thuis. Mijn MG hangt vandaag ook voor de eerste keer aan de granny. Wel jammer dat je niets van de voortgang ziet aan de auto. Bij mijn vorige zaten er lampjes op het dashboard waaraan je kon zien of hij laadde en hoe ver hij was.
Misschien was getinte ruiten nemen toch niet zo'n gek idee. Wat kunnen die stoelen heet zijn in een korte broek.
[ Voor 23% gewijzigd door DonChaot op 26-06-2020 11:24 ]
Ik heb wel voor getinte ramen gekozen, heeft dit verder nog invloed op de catalogusprijs?DonChaot schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:12:
€32640 is inderdaad het bedrag wat mijn kentekencheck aangeeft (luxury + rood).
Voor laadpassen kan je kijken op laadpastop10. Daar kan je ook filteren voor jouw situatie. Persoonlijk heb ik een stuk of vijf passen, niets erger dan wel bij een laadpaal staan maar niet kunnen laden omdat je pas niet geaccepteerd wordt.
Overigens laad ik zelden elders dan thuis. Mijn MG hangt vandaag ook voor de eerste keer aan de granny. Wel jammer dat je niets van de voortgang ziet aan de auto. Bij mijn vorige zaten er lampjes op het dashboard waaraan je kon zien of hij laadde en hoe ver hij was.
Misschien was getinte ruiten nemen toch niet zo'n gek idee. Wat kunnen die stoelen heet zijn in een korte broek.
Ik heb ook getint glas, maar in de Facebook groep zijn mensen die het voor minder dan helft laten doen (folie). Ook professioneel en je kunt nog kiezen in tint. Achteraf had ik dat misschien liever gedaan.DonChaot schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:12:
€32640 is inderdaad het bedrag wat mijn kentekencheck aangeeft (luxury + rood).
ik lees verschillende keren facebook groep, welke?weertenaar schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:53:
[...]
Ik heb ook getint glas, maar in de Facebook groep zijn mensen die het voor minder dan helft laten doen (folie). Ook professioneel en je kunt nog kiezen in tint. Achteraf had ik dat misschien liever gedaan.
Dacht ik later inderdaad ook aan. Ik betaal nu in totaal €900 voor getint glasweertenaar schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:53:
[...]
Ik heb ook getint glas, maar in de Facebook groep zijn mensen die het voor minder dan helft laten doen (folie). Ook professioneel en je kunt nog kiezen in tint. Achteraf had ik dat misschien liever gedaan.

Zou dat overigens nog te annuleren zijn? Ik neem aan dat als je het contract hebt getekend je er niet meer onderuit komt?
[ Voor 13% gewijzigd door w0ut3r- op 26-06-2020 12:37 ]
Klopt, ik ben meestal niet zo van de Facebookgroepen, vanwege het gemiddelde niveau van posts.1993jjohan schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:08:
Waarschijnlijk bedoelen ze deze: https://www.facebook.com/groups/2651282061627770/

Op mijn vraag waar ik op de lijst sta, kan men geen antwoord geven. Dat overzicht hebben ze niet. Ook op mijn vraag waar en hoe de auto’s worden afgeleverd kom men geen antwoord geven.
Klinkt niet heel positief, als je het mij vraagt.
Het enige wat men kon toezeggen, is dat 30 juni slechts in incidentele gevallen gehaald wordt. Het merendeel wordt na die datum afgeleverd.
Ik kan best wachten maar de communicatie van hun is echt heel erg slecht. Zelfs met zo veel aanvragen. Personeel weet ook gewoon niks van hoe het er voor staat.
Die subsidie zal toch uiterlijk op dag 2 op zijn denk ik. Volgens kenteken radar zijn er al zeker 1500 electrische auto's op naam gezet. En daar zal verwacht ik nog een hoop bij komen de komende weken.
Moeilijk te zeggen welk deel er van deze maand privé aankoop is maar zal zeker ruim de helft zijn.
Mee eens, dat is ook mijn grootste ergernis. Dat het niet voor 30-06 lukt is niet zo’n probleem. Maar communiceer! Dat lijkt Van Mossel niet te doen.1993jjohan schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:32:
En dat terwijl ze me 1.5 weken geleden nog doodleuk levering voor de 30ste beloofden.
Ik kan best wachten maar de communicatie van hun is echt heel erg slecht. Zelfs met zo veel aanvragen. Personeel weet ook gewoon niks van hoe het er voor staat.
Die subsidie zal toch uiterlijk op dag 2 op zijn denk ik. Volgens kenteken radar zijn er al zeker 1500 electrische auto's op naam gezet. En daar zal verwacht ik nog een hoop bij komen de komende weken.
Moeilijk te zeggen welk deel er van deze maand privé aankoop is maar zal zeker ruim de helft zijn.
Als ik in de RDW gegevens kijk, dan zijn er van 04-06 tot en met 24-06 (datum eerste toelating) slechts 675 elektrische auto’s geregistreerd met een cataloguswaarde tussen de €11.999 en €45.001. Een deel daarvan zal zakelijk gekocht zijn, en een deel daarvan zal al voor 04-06 zijn aangeschaft of geleast. Het lijkt vooralsnog dus mee te vallen.
Maar daar komen alle orders vanaf 04-06 natuurlijk bij. En als ik Van Mossel mag geloven, hebben zij er al zo’n 500 waarvan het merendeel nog op kenteken moet worden gezet. En dan de andere merken natuurlijk nog.
[ Voor 8% gewijzigd door BarremansNL op 26-06-2020 14:50 ]
Nee dat gebeurt ook niet. Ze vragen niet naar een contractnummer. Ik krijg alleen te horen “ze worden op volgorde afgewerkt” wat niet waar is want er zijn ondertussen al auto’s geleverd die later getekend zijn. (Ik op 15.06)barry79nl schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:47:
[...]
Mee eens, dat is ook mijn grootste ergernis. Dat het niet voor 30-06 lukt is niet zo’n probleem. Maar communiceer! Dat lijkt Van Mossel niet te doen.
Communicatie is echt bedroevend. En de welwillendheid van andere mensen om mee te werken ervaar ik ook als 0.
E-mail. Telefoon. Ik heb zelfs Facebook geprobeerd.
Ik ben geneigd om zelf naar Amsterdam te rijden
[ Voor 3% gewijzigd door Sebasti op 26-06-2020 15:21 ]
Nou, bespaar je de rit, dat heb ik van de week gedaan toen ik in de buurt was.Sebasti schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:20:
[...]Ik ben geneigd om zelf naar Amsterdam te rijden
Een van verkopers is er niet langer werkzaam, de enige overgebleven MG verkoper is zo druk dat er al 3 mensen voor me aan het wachten waren.
De uiterst vriendelijke dames van de receptie konden helaas ook niets zeggen. Het enige wat ze zei is dat Amsterdam geen afleveringen doet, alles gaat via de vestiging in Breda. Dat vind ik apart, want ik heb bij de dealer getekend en in het contract staat MG Amsterdam als afleverende dealer...
Ze heeft nog een terugbelverzoek voor de verkoper achtergelaten, maar 3 keer raden wat daar mee is gebeurt.
Ik bel overigens altijd met het contactpersoon op mijn lease contract (heb zijn directe nummer gekregen).
Communicatie is bij mij dus oke behalve dat ik overal zelf om moet vragen...
Anyways, vorige week vrijdag was de 30e misschien nog net haalbaar.
Nu kreeg ik te horen dat de auto net bestelt is en waarschijnlijk pas over 1 of 2 weken bij van Mossel Fleet & logistics is, vervolgens moeten de ruiten nog getint worden en een afleverafspraak gemaakt worden.
Ik zie het zo wel richting eind juli gaan. Jammer, want ik heb mijn eigen auto al verkocht en moet nu dagelijks meeliften met een andere collega. Nog een volle maand gaat wel bezwaarlijk voelen

Misschien dan maar een autootje huren, zonde van het geld

Helaas is mijn contactpersoon de verkoper in Amsterdam die er niet langer werkt. ZIjn 06 is dus afgesloten...
Alsjeblieft. De klaagmuur met 06 van wat hoge mensen bij mg
Heb Jurgen al gesproken maar kon mij helaas ook niet verder helpen. Hele aardige man trouwens.
"hoge" mensen lastig vallen met dit soort zaken is wel wat bijzonder te noemen :-P1993jjohan schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:55:
https://www.globalfleet.com/en/company/mg-motor-europe
Alsjeblieft. De klaagmuur met 06 van wat hoge mensen bij mg![]()
Heb Jurgen al gesproken maar kon mij helaas ook niet verder helpen. Hele aardige man trouwens.
Geef het tijd... na het weekend gaan ze mensen bellen met status. Ze willen nog altijd volgende week zondag een aflevering doen met 100 of meer tegelijkertijd.
Ik sprak hem deze week nadat hij contact met mij had gezorgd naar aanleiding van een bericht op de Facebook groep over leveringen en geen contact met van mossel kunnen krijgen.
Wel heeft de me aangegeven dat ik hem maandag even moet contacten als ik dan nog niks van mijn auto heb gehoord. Dus daar zal ik hem wel aan houden.
Dat is mooi, die heb ik.marvel27 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 17:33:
Wie een luxurious Aqua besteld heeft, heeft geluk: wij hebben onze levering uitgesteld tot 15 augustus ivm het leasecontract op onze huidige auto dat nog loopt. Hoe later de levering, des te minder maanden moeten we afkopen. Je schuift dus een plekje op in de volgorde.
Welke datum had je hem besteld?
Ik hoop omdat dit volgens mij de minst populaire kleur is dat dat wat scheelt met de levering. Je weet maar nooit.
Zwart gaat veel sneller hoor ;-)1993jjohan schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 18:06:
[...]
Dat is mooi, die heb ik.![]()
Ik hoop omdat dit volgens mij de minst populaire kleur is dat dat wat scheelt met de levering. Je weet maar nooit.
Alle lof voor Jurgen. Ook nam hij na een facebook bericht contact met mij op en sinds dien is hij de enige die serieus bijna direct reageert op mijn vragen. Mijn (Breda) verkoper heb ik maar 1x telefonisch gesproken en 1x een antwoord in de email. Bedroevend.1993jjohan schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 16:16:
Ik moet er bij zeggen dat Jurgen contact met mij heeft gezorgd en niet andersom. Bovenstaande was ook als grap bedoeld.
Ik sprak hem deze week nadat hij contact met mij had gezorgd naar aanleiding van een bericht op de Facebook groep over leveringen en geen contact met van mossel kunnen krijgen.
Wel heeft de me aangegeven dat ik hem maandag even moet contacten als ik dan nog niks van mijn auto heb gehoord. Dus daar zal ik hem wel aan houden.
Nou pleit ik niet dat we allemaal Jurgen moeten bellen :-) maar als ik zijn woorden mag geloven doen ze erg echt alles aan om door de drukte heen te komen. Geduld is denk ik echt het beste. Nu de MG eigen premie met een maand is verlengd zal het de komende dagen ook wel wat rustiger in de showroom worden.
Contract was getekend op zaterdag 20/06. Aan de telefoon vertelde MG Breda mij dat de auto op de planning stond voor levering op 07/07, dus niet tijdens het aflevermoment.1993jjohan schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 18:06:
[...]
Dat is mooi, die heb ik.![]()
Bizar dat het de minst populaire kleur is, wij vinden'm echt prachtig.
[ Voor 27% gewijzigd door marvel27 op 27-06-2020 11:28 ]
Mensen gaan toch meer voor de simpele kleuren denk ik.
Ik had getekend op de 19e. Maar ik krijg nog steeds niemand te pakken bij mg die me wat kan vertellen over de leveringen. 3 terugbelverzoeken en 2 mails hebben geen reactie opgeleverd.
Als jij hem de 7e zou krijgen dan zal die van mij ook wel op die dag of inderdaad wel die zondag de 5 komen.
Ik kreeg de centrale ofzo aan de telefoon vertelde de mevrouw.
Ze vertelde mij dat ze de opdracht hadden niemand door te verbinden naar MG Breda. Ze hebben het te druk en de telefoon uitgezet. Dat ik ze al een week probeerde te bereiken had ze geen boodschap aan. Ze heeft wel mijn 4e terugbelverzoek doorgegeven.
Vorige week gebeld en gevraagd om teruggebeld te worden, dat hebben ze nu gedaan. Verhaal was net zoals velen hier, het zou op z'n hoogst half juli zijn. Er is al een chassisnr voor me gereserveerd maar die auto moet nog aankomen/klaargemaakt worden. En als ik heel veel geluk had zou het heel misschien 5 juli nog lukken...
Nog even gevraagd, ruim 400 hebben ze er nu verkocht.
In elk geval fijn dat ik nu direct iets inhoudelijks van ze hoor, maar geduld is nog wel even nodig helaas.
Niet heel fijn dat er toezeggingen zijn gedaan die niet worden nageleefd maar er is in ieder geval wel goed meegedacht over een oplossing.
Word nu elke auto die in Amsterdam word besteld in breda afgeleverd ?
Lijkt me toch dat waar je hem besteld dat die daar geleverd word.
[ Voor 3% gewijzigd door Mgzsev op 27-06-2020 17:52 ]
Top dank je wel.DonChaot schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 18:54:
Totaal inclusief lader ongeveer 3.5m
Mgzsev schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 17:51:
Weet iemand de lengte van het snoer van de granny lader ?
Let op dat als je een verlengkabel gaat gebruiken, je het het liefst een wilt met 3 aders van 2.5mm2.DonChaot schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 18:54:
Totaal inclusief lader ongeveer 3.5m
Voorbeeld:
https://www.laadkabelwink...l-schuko-3x2-5mm2-10meter
En als het goed is moet op elke verlengkabel het aantal watt staan die het mag hebben. Bij voorkeur een van 3680w. Gebruik je een zelf gemaakte verlengsnoer. Zorg er dan inderdaad voor dat de kabel minimaal 3*1.5 en bij voorkeur 2.5 is inderdaad. En degelijke stekkers heeft. Hoe langer de snoer hoe dikker de kabel moet zijn.Skit3000 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:33:
[...]
[...]
Let op dat als je een verlengkabel gaat gebruiken, je het het liefst een wilt met 3 aders van 2.5mm2.
Voorbeeld:
https://www.laadkabelwink...l-schuko-3x2-5mm2-10meter
De Granny is 2300w
Kabelhaspels altijd helemaal uitrollen.
[ Voor 5% gewijzigd door 1993jjohan op 28-06-2020 09:46 ]
Ik gebruik deze gewoon:1993jjohan schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:42:
[...]
En als het goed is moet op elke verlengkabel het aantal watt staan die het mag hebben. Bij voorkeur een van 3680w. Gebruik je een zelf gemaakte verlengsnoer. Zorg er dan inderdaad voor dat de kabel minimaal 3*1.5 en bij voorkeur 2.5 is inderdaad. En degelijke stekkers heeft. Hoe langer de snoer hoe dikker de kabel moet zijn.
De Granny is 2300w
Kabelhaspels altijd helemaal uitrollen.
https://www.action.com/nl-nl/p/outdoor-verlengsnoer-/
Is die niet goed dan?

3500w staat er op. Dus in principe moet die prima zijn.Remko.me schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:21:
[...]
Ik gebruik deze gewoon:
https://www.action.com/nl-nl/p/outdoor-verlengsnoer-/
Is die niet goed dan?![]()
Wellicht leuk om even uit te rekenen hoeveel euro je per jaar opstookt in de kabel. Zonder het uit te rekenen verwacht ik dat je dan voordeliger uit bent als je 4 mm2 koper koopt.1993jjohan schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:26:
3500w staat er op. Dus in principe moet die prima zijn.
Maar een haspel of verlengsnoer altijd uitrollen ivm de vermogen.
Ik ga zelf een aparte alamat(aardlekautomaat) aansluiten in de meterkast en daarbij de wcd binnen de 3,5m plaatsen van de auto.
ik gebruik het alleen op vakantie in een vakantiehuisje ;-) gratis laden.... maar voor de rest nooit.RemcoDelft schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:47:
[...]
Wellicht leuk om even uit te rekenen hoeveel euro je per jaar opstookt in de kabel. Zonder het uit te rekenen verwacht ik dat je dan voordeliger uit bent als je 4 mm2 koper koopt.
Dus wellicht wat overdreven
Leuk maar die 3500w is niet continu en als je je auto aan het laden bent dan trekt hij dus continu 2300w en dat kan een kabel met 1,5mm kern helemaal niet aan die brand door.1993jjohan schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:26:
[...]
3500w staat er op. Dus in principe moet die prima zijn.
Altijd maar dan ook altijd bij het laden van je auto met een verlengkabel minimaal 2,5mm kern gebruiken en deze helemaal uitrollen, en daarbij altijd je stopcontact in de gaten houden dat deze niet te heet word.
It's All In The "Mix"
Speelt dit met alle stopcontacten of alleen in bepaalde scenario's?Mixpower schreef op zondag 28 juni 2020 @ 12:55:
[...], en daarbij altijd je stopcontact in de gaten houden dat deze niet te heet word.
Een goed aangelegd stopcontact en steker zal in principe niet echt heet worden. Maar wie heeft jou stopcontact aangelegd en weet je of die wel goed is?Skit3000 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:05:
[...]
Speelt dit met alle stopcontacten of alleen in bepaalde scenario's?
Misschien is die wel 30 jaar oud en zijn de kabels die er in zitten niet goed aangestipt en geoxideerd.
https://larsboelen.nl/wp-.../Kabeldikte-laadpaal.xlsx
Klein stukje verlengsnoer opgebost met 2 stukjes tape. Zit niet strak opgerold zoals bij een haspel maar wordt zeker 40 graden. Niks om je zorgen over te maken. Het deel wat niet opgebost is wordt handwarm, ook na 10 uur of langer laden. 2,5mm2 is prima.
Voor de verliezen, zoals hierboven gezegd, dat ben ik best benieuwd naar. Stel dat je altijd laad via een verlengsnoer, wat dan efficienter is: 2,5 of 4mm2.
Wcd wordt trouwens helemaal niet heet bij mij. Snoer van de lader is trouwens wel 4mm2 (tesla), maar kan ook 16A laden (wanneer de blauwe campingstekker gemonteerd is).
Geen zin om formules erbij te pakken...dus googleybos schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:08:
Ter info: ik heb een verlengsnoer in de schuur en laad mijn auto met 10A.
Klein stukje verlengsnoer opgebost met 2 stukjes tape. Zit niet strak opgerold zoals bij een haspel maar wordt zeker 40 graden. Niks om je zorgen over te maken. Het deel wat niet opgebost is wordt handwarm, ook na 10 uur of langer laden. 2,5mm2 is prima.
Voor de verliezen, zoals hierboven gezegd, dat ben ik best benieuwd naar. Stel dat je altijd laad via een verlengsnoer, wat dan efficienter is: 2,5 of 4mm2.
Wcd wordt trouwens helemaal niet heet bij mij. Snoer van de lader is trouwens wel 4mm2 (tesla), maar kan ook 16A laden (wanneer de blauwe campingstekker gemonteerd is).
https://www.eclecticsite.be/calc/voltagedrop.htm
Bij 16A over 10 m zit je bij 2.5m2 op 1% verlies (36.8W) ..bij 4mm2 is dat 0.66% (24W). Ervan uitgaande dat je een mooie uitgerolde draad hebt
Ik ben hier wel nieuwsgierig naar, ik heb de auto en lader nog niet. Maar je kan dus die lader instellen? Van 10a naar 16aybos schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:08:
Ter info: ik heb een verlengsnoer in de schuur en laad mijn auto met 10A.
Anders maak ik een campingaansluiting ipv een wcd.
[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 29-06-2020 09:28 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Volgens die meneer staat er een chassisnummer voor mij gereserveerd. Echter nog wel in de haven en naar verwachting is de levering pas half tot eind Juli.
De belofte die toen gemaakt was dat als ik hem direct bestelde ik nog voor de 30e aan de beurt was gaan ze nu wel heel erg over heen.
Jammer hoe het allemaal gaat zo, wat een drama daar bij van mossel. Maar als ik alle reviews bekijk zal het het straks wel waard zijn.
Vandaag heb ik contact opgenomen met Keurmerk Private Lease over te nemen stappen, en heb ik een formele ingebrekestelling naar Van Mossel gestuurd. Het zal allemaal geen zin hebben, maar op die manier heb ik mijn rechten om het contract te ontbinden in ieder geval zeker gesteld.
Je kunt je altijd nog houden aan onderstaande regels als die in je contract staat. Daar kunnen hun hem mee ontbinden dus bij toch ook registratie de 30e is ze niet gelukt.barry79nl schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:47:
Ik heb na 2 weken nog steeds niets van Van Mossel gehoord, en volgens de receptioniste hebben de dealers de telefoon uit gezet. L
Vandaag heb ik contact opgenomen met Keurmerk Private Lease over te nemen stappen, en heb ik een formele ingebrekestelling naar Van Mossel gestuurd. Het zal allemaal geen zin hebben, maar op die manier heb ik mijn rechten om het contract te ontbinden in ieder geval zeker gesteld.
Onder voorbehoud van beschikbaarheid bij de
dealer en uiterlijke registratie 30-06-2020!
De MG moet uiterlijk 30-06-2020 afgeleverd zijn.
Duidelijk verhaal... Ben echt verbaasd over de gang van zaken bij Van Mossel. Alle begrip dat het drukker is dan verwacht, maar een e-mail naar alle kopers met een update opende stand van zaken moet toch niet zo lastig zijn.
Dit dus inderdaad. Al ben ik zelf niet teruggebeld maar heb ik zelf voor de zoveelste keer contact opgenomen.1993jjohan schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:39:
Ik ben eindelijk na 1.5 week terug gebeld.
Volgens die meneer staat er een chassisnummer voor mij gereserveerd. Echter nog wel in de haven en naar verwachting is de levering pas half tot eind Juli.
De belofte die toen gemaakt was dat als ik hem direct bestelde ik nog voor de 30e aan de beurt was gaan ze nu wel heel erg over heen.
Jammer hoe het allemaal gaat zo, wat een drama daar bij van mossel. Maar als ik alle reviews bekijk zal het het straks wel waard zijn.
Eerste reactie was 'helaas kunnen wij nog niks zeggen, de auto is bestelt maar er is nog geen chassisnummer aan mijn naam gekoppeld'.
Nadat ik uitgelegd heb dat ik 1,5 week geleden nog makkelijk voor de 30e de auto zou kunnen krijgen, vorige week vrijdag binnen 1 a 2 weken en vandaag was het opeens 2 tot 3 weken, en dat ik nu dus geen vervoer meer heb en nog minimaal 3 weken bij een collega moeten bedelen of ik met hem mee kan rijden hebben ze van iemand anders naam het chassisnummer getrokken en op mijn naam gezet (excuses voor diegene...)
Maar alsnog... Er is mij nu beloofd gegarandeerd 3 weken

Als je dus nog geen chassisnummer aan je naam gekoppeld hebt gekregen krijg je je MG denk zomaar in augustus...
[ Voor 4% gewijzigd door w0ut3r- op 29-06-2020 16:35 ]
Jullie zijn aan het panieken.... er zijn voldoende auto's beschikbaar.....w0ut3r- schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:34:
[...]
Dit dus inderdaad. Al ben ik zelf niet teruggebeld maar heb ik zelf voor de zoveelste keer contact opgenomen.
Eerste reactie was 'helaas kunnen wij nog niks zeggen, de auto is bestelt maar er is nog geen chassisnummer aan mijn naam gekoppeld'.
Nadat ik uitgelegd heb dat ik 1,5 week geleden nog makkelijk voor de 30e de auto zou kunnen krijgen, vorige week vrijdag binnen 1 a 2 weken en vandaag was het opeens 2 tot 3 weken, en dat ik nu dus geen vervoer meer heb en nog minimaal 3 weken bij een collega moeten bedelen of ik met hem mee kan rijden hebben ze van iemand anders naam het chassisnummer getrokken en op mijn naam gezet (excuses voor diegene...)
Maar alsnog... Er is mij nu beloofd gegarandeerd 3 weken
Als je dus nog geen chassisnummer aan je naam gekoppeld hebt gekregen krijg je je MG denk zomaar in augustus...
ze moeten alleen uitgeleverd worden. Ze staan gewoon in voorraad.
Het kan straks met de afleverdagen ineens heel snel gaan.
Ondertussen is mijn auto verkocht, en moet Van Mossel Privé Lease inspringen met een voorloopauto, omdat de dealer zijn zaken niet op orde heeft. Kosten die ik nu dus moet maken, die ik niet had hoeven maken als de dealer zijn afspraken nakomt.
En die afleverdagen? Niemand bij Van Mossel Privé Lease of de dealer in Amsterdam die daar iets van weten. Nergens is dat bevestigd.
Dus er is een grenzeloze irritatie bij mij. Geen paniek.
Althans dat werd mij vanochtend vermeld toen ik daarom vroeg....
Klopt, afgesproken dat we morgen afwachten, omdat de dealer formeel die dag nog heeft om af te leveren. Probeer ik in de tussentijd een auto voor langere tijd te lenen binnen de familie.w0ut3r- schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:30:
Zit jij niet een maand aan die voorloopauto vast?
Althans dat werd mij vanochtend vermeld toen ik daarom vroeg....
En anders inderdaad voor een maand een voorloopauto. Mocht de MG dan eerder leverbaar zijn, dan gaat dat leasecontract pas in als de maand van de voorloopauto voorbij is.
Voor mij betekent het dat ik halverwege juli mijn auto kan verwachten. Goed dat er eindelijk iemand contact heeft opgenomen en ook eerlijk toegeeft dat er zaken mis zijn gegaan.
wow, dat is wel echt een grote fout.barry79nl schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:01:
Zojuist gebeld door de clusterverantwoordelijke MG van de Van Mossel groep. Mijn bestelling was niet bekend bij MG, ergens is iets fout gegaan. De auto was vooralsnog dus ook niet besteld. Blijkbaar was ik niet de enige waar het fout is gegaan, en hij gaat iedereen vanavond bellen om tekst en uitleg te geven.
Voor mij betekent het dat ik halverwege juli mijn auto kan verwachten. Goed dat er eindelijk iemand contact heeft opgenomen en ook eerlijk toegeeft dat er zaken mis zijn gegaan.
Wat een teleurstelling voor veel mensen...

Inderdaad op een grote afleverdag 5 juli??
Deze koper dus schijnbaar niet.Remko.me schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:24:
Er gaan verhalen rond over privé lease en kopers. Kopers schijnen nogal voorrang te krijgen. Kunnen we dat ergens verifiëren?
Back to the future
De reden waarom wij nog niets hebben vernomen na ondertekening contract kan dus komen door:
1. ze hebben het zo druk waardoor we in een wachtrij staan met onbepaalde wachttijd.
2. ze zijn onze contract kwijt en weten niet eens dat wij in serieuze afwachting zijn van een MG.
Conclusie, het kan nog alle kanten op.
Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)
https://docs.google.com/s...CvSEHLuo/edit?usp=sharing
Geeft van elkaar een beetje een overzicht wat er gaande is, en of we dingen kunnen voorspellen. Of als het juist opvalt als er iemand wordt overgeslagen.
Ik heb de mijne eral ingezet. Als je kolommen mist, voeg ze dan toe.
@BarryHarry @Fremske En alle anderen die een datum hebben,
Kunnen jullie de spreadsheet ook invullen, dat is voor diegene die wachten een fijn (of minder fijn) vooruitzicht, in elk geval beter dan de non-informatie die we bij van mossel vandaan krijgen.
[ Voor 24% gewijzigd door Smuggler op 29-06-2020 22:02 ]
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber
15-16 juni besteld, private lease.uibeltje schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:15:
@BarryHarry wanneer had je besteld? Ben benieuwd aangezien ze aangegeven hebben om op volgorde van bestelling te leveren.
Inderdaad op een grote afleverdag 5 juli??
In de toekomst besteld en nu al een leverdatum op een datum voordat je hem bestelde
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber
Goed idee.Smuggler schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:41:
Kunnen wat mensen de volgende spreadsheet invullen zover ze willen.
https://docs.google.com/s...CvSEHLuo/edit?usp=sharing
Geeft van elkaar een beetje een overzicht wat er gaande is, en of we dingen kunnen voorspellen. Of als het juist opvalt als er iemand wordt overgeslagen.
Ik heb de mijne eral ingezet. Als je kolommen mist, voeg ze dan toe.
@BarryHarry @Fremske En alle anderen die een datum hebben,
Kunnen jullie de spreadsheet ook invullen, dat is voor diegene die wachten een fijn (of minder fijn) vooruitzicht, in elk geval beter dan de non-informatie die we bij van mossel vandaan krijgen.
Misschien een idee om hem ook op de Facebook groep te delen. Daar zullen ook nog een hoop non Tweakers willen reageren.
Kun je al ingevulde dingen beveiligen? Niet dat je straks een grappenmaker hebt die alles verandert?
Makkelijkste in een invul sheet en een sheet die beveiligd is denk ik
Nu even van het goede van de mens uitgaan
Van mij mag je hem delen, misschien moet ik de nickname tweakers dan even anders maken
Ben benieuwd wanneer de aflevering gepland gaat worden. Door de verkoper werd destijds al aangegeven dat het enkele weken zou duren.
Wanneer het contract volgnummer ook daadwerkelijk aantal verkochte MG's is dan zijn dat er al best wel veel.
grt,
Rob
Nieuw lid op dit forum.
Eerst even de bestelde auto en dan een kort resumé over de ervaringen tot nu toe :
MG ZS EV Luxury, Dynamic Red, 18"Katana, Getint glas en zwarte spiegels private lease
We waren al een tijdje aan het kijken voor een vervanger van mijn vrouw haar Honda Insight, de afschrijving van deze auto is zo laag dat we in eerste instantie besloten nog even door te rijden. Na de aanbieding van Van Mossel en ome staat is deze auto gewoon spotgoedkoop dus overstag.
Ik ben een pietje precies qua uitzoeken van auto's dus na tientallen uren reviews lezen en youtube uitpluizen gekozen voor de MG.
The story so far :
Van Mossel benaderd via mail om een proefrit te maken ergens half juni. Na een week maar eens zelf gebeld en bleek er een Electric event op vaderdag te zijn. Retedruk voor de MG de rest van de auto's stond stof te vangen. Na een korte proefrit erg overtuigd. Nog meer ruimte dan gedacht etc etc.
Gebeld voor mogelijke levertermijn ( 3 weken werd er gesteld op 25/6.) Auto besteld en gisteren alles getekend.
Van Mossel is op zich redelijk bereikbaar, alleen moet je niet op prime time bellen. Het gebrek aan kennis is wel schrijnend, maar dat zoek ik allemaal zelf wel uit. Ik verwacht niet direct dat ik half Juli kan rijden, al zou dat wel fijn zijn.
Nu druk aan het voorbereiden voor de subsidie, ik las ergens dat er pas vanaf 9.00 ingelogd kan worden?
Dat scheelt weer een nachtje rust of heeft iemand andere berichten?
Wel supertof dat er al zo n levend forum is over een relatief nieuwe auto, de cultstatus begint al te groeien.
grt,
Kees
Bij private lease heb je nog enkele opties die je kunt aanvinken. 18" (niet interessant door verlies van range) en getint glas (eigenlijk ook niet interessant, zelf laten doen is 1/3 van de prijs)Pepppie schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:07:
Vraagje; heeft iemand (een link naar) de optielijst (met prijzen) voor de MG? Ik kom op zowel de website als de brochure niet verder dan de standaard of luxury uitvoeringen. Ik lees echter ook dat er getint glas, fietsdragers, etc. worden besteld. Dank!
Ik neem aan dat dit aangerekend zal worden bij het inleveren.
Kan het tinten eigenlijk gemakkelijk ongedaan worden?
Hier: https://www.vanmossel.nl/...NjIeTB8GE0kBoCAsEQAvD_BwEPepppie schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:07:
Vraagje; heeft iemand (een link naar) de optielijst (met prijzen) voor de MG? Ik kom op zowel de website als de brochure niet verder dan de standaard of luxury uitvoeringen. Ik lees echter ook dat er getint glas, fietsdragers, etc. worden besteld. Dank!
Tinten is gewoon folie en kan er dus weer van af.marvel27 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:19:
Kun je, in het geval van een private lease de ramen zelf laten tinten als je het niet als optie hebt aangevinkt?
Ik neem aan dat dit aangerekend zal worden bij het inleveren.
Kan het tinten eigenlijk gemakkelijk ongedaan worden?
In principe moet je bij private lease de auto weer zo inleveren als dat je hem hebt gekregen. Eventueel mogen dingen zoals tinten en trekhaak in overleg met de leasemaatschappij blijven zitten en anders moet je hem naar oorspronkelijke staat kunnen terugbrengen.
Qua schade enzo staat in het leasecontract omschreven wat hun acceptabele gebruiker schade vinden.
Ik heb met m'n domme hoofd toch op die optie geklikt, in combinatie met een 5 jarige private lease contract betaal ik nou €900 voor getinte raampjes (nog geeneens echt donker getint ook)...
Als je de auto koopt betaal je €550 voor het tinten. Ze willen het ook niet meer van m'n contract af halen, dus dat is mooi weggegooid geld

Als je levering voor 30 juni in je contact hebt staan dan kun je proberen te annuleren en opnieuw bestellen. Of er minimaal mee dreigen.w0ut3r- schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:05:
Tinten zou ik zeker zelf laten doen.
Ik heb met m'n domme hoofd toch op die optie geklikt, in combinatie met een 5 jarige private lease contract betaal ik nou €900 voor getinte raampjes (nog geeneens echt donker getint ook)...
Als je de auto koopt betaal je €550 voor het tinten. Ze willen het ook niet meer van m'n contract af halen, dus dat is mooi weggegooid geld
Erg sneu en klantonvriendelijk dat ze het er niet af willen halen.
''Onder voorbehoud van beschikbaarheid bij de1993jjohan schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:26:
[...]
Als je levering voor 30 juni in je contact hebt staan dan kun je proberen te annuleren en opnieuw bestellen. Of er minimaal mee dreigen.
Erg sneu en klantonvriendelijk dat ze het er niet af willen halen.
dealer en uiterlijke registratie 30-06-2020!''
Ik ben bang dat ze zich daar wel makkelijk onderuit lullen, maar ik zal het vanavond nog eens proberen.
Heb bij van Mossel ook sterk het idee dat het ene persoon wel graag helpt en de ander er wat minder zin in heeft...
Opnieuw bestellen, tja... Ik heb expres de 14 dagen bedenktijd weggeklikt zodat ik de auto voor de 30e dus zou hebben. Nja, dat is dus helaas ook niet het geval gebleken

Wat ik zeker niet wil is dat ik de auto NOG later krijg... Heb nu eindelijk sinds gister een chassisnummer op m'n naam
[ Voor 7% gewijzigd door w0ut3r- op 30-06-2020 12:44 ]
ik heb dezelfde fout gemaaktw0ut3r- schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:05:
Tinten zou ik zeker zelf laten doen.
Anders was 30-06 niet haalbaar....maar mooi wassen neus dusArtaex schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:20:
Het valt me op dat veel mensen hebben afgezien van de bedenktermijn van het privateleasecontract. Waarom is dat?
Ah, maar ik neem aan omdat je de auto graag snelde wilde hebben? En niet per se 'op tijd' voor de subsidieregeling?weertenaar schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:21:
[...]
Anders was 30-06 niet haalbaar....maar mooi wassen neus dus
chassisnummer... hoe weet je dat??w0ut3r- schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:43:
[...]
''Onder voorbehoud van beschikbaarheid bij de
dealer en uiterlijke registratie 30-06-2020!''
Ik ben bang dat ze zich daar wel makkelijk onderuit lullen, maar ik zal het vanavond nog eens proberen.
Heb bij van Mossel ook sterk het idee dat het ene persoon wel graag helpt en de ander er wat minder zin in heeft...
Opnieuw bestellen, tja... Ik heb expres de 14 dagen bedenktijd weggeklikt zodat ik de auto voor de 30e dus zou hebben. Nja, dat is dus helaas ook niet het geval gebleken
Wat ik zeker niet wil is dat ik de auto NOG later krijg... Heb nu eindelijk sinds gister een chassisnummer op m'n naam
ik wilde hem echt graag voor de subsidieregeling en ging er eigenlijk ook vanuit.Artaex schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:23:
[...]
Ah, maar ik neem aan omdat je de auto graag snelde wilde hebben? En niet per se 'op tijd' voor de subsidieregeling?
Zelfs al een paal laten installeren gisteren om op tijd dat te hebben ook.
Idd er was/is nog wat onduidelijkheid of je nu echt de aanvraag in kunt dienen als de auto nog niet op naam staat. Volgens van Mossel kan dit in ieder geval wel, daarmee is het niet nodig dat de auto ook al op geleverd is....Remko.me schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:26:
[...]
ik wilde hem echt graag voor de subsidieregeling en ging er eigenlijk ook vanuit.
Zelfs al een paal laten installeren gisteren om op tijd dat te hebben ook.
Die onduidelijkheid is er niet, de voorwaarden zijn helder.weertenaar schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:31:
Idd er was/is nog wat onduidelijkheid of je nu echt de aanvraag in kunt dienen als de auto nog niet op naam staat. Volgens van Mossel kan dit in ieder geval wel, daarmee is het niet nodig dat de auto ook al op geleverd is....
Na ondertekening van de leaseovereenkomst dient u binnen 60 dagen uw subsidieaanvraag in.
Dan krijg je de subsidie toegewezen, mits het maximale aantal toegewezen subsidies nog niet is bereikt. En als het kenteken op naam staat:
U vraagt uitbetaling van de subsidie aan, nadat de auto in het RDW kentekenregister op uw naam staat. Dit kan tot uiterlijk 18 maanden na de subsidieverlening.
Binnen 18 maanden moet Van Mossel toch wel kunnen leveren.
[ Voor 3% gewijzigd door BarremansNL op 30-06-2020 13:42 ]
Alle getekende contracten zijn akkoord en afgehandeld, er was abusievelijk geen mail naar de partner verstuurd.
Voor de mensen die, zoals ons, in de afgelopen week hun contract getekend hebben ( private lease ) is de verwachte leverdatum medio augustus.
Wel zal de levering hoogstwaarschijnlijk gewoon regionaal plaatsvinden, er is mij in een eerder stadium vermeld dat ik naar Breda zou moeten rijden.
Nu is 6 weken nog steeds beter dan 9 maanden voor een E-Niro, toch valt het ietsje tegen.
Positieve noot : MG van Mossel redelijk bereikbaar.
To be continued
grt,
Kees
Nu heb ik vrijdag getekend dus zit hopelijk net aan de goede kant.
Als je al bevestigd hebt gekregen een chassisnummer te hebben dan leveren ze gewoon nog in juli hoop ik?
Met in de Excel lijst 2 auto's van de 30 met leverdatum is het erg beroerd en zijn er te veel gebroken beloftes door van mossel gedaan.
Volgens kenteken radar zijn er echter al vanaf de 24ste geen auto's meer op kenteken gezet.
[ Voor 11% gewijzigd door 1993jjohan op 30-06-2020 13:57 ]
Ze zijn redelijk bereikbaar omdat ze blijkbaar geen auto's afleveren deze hele week:Kc0803 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:42:
Positieve noot : MG van Mossel redelijk bereikbaar.
grt,
Kees
Zoals ik kreeg als reactie waarom het zo onduidelijk allemaal is:
Omdat de aantallen de pan uit rijzen! we plannen daarna ook weer door de week. Omdat we zo snel mogelijk alle leveringen willen verzorgen.
Kentekenradar klopt niet helemaal. Volgens RDW zijn er:1993jjohan schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:54:
Volgens kenteken radar zijn er echter al vanaf de 24ste geen auto's meer op kenteken gezet.
- 25-06 12 stuks
- 26-06 25 stuks
- 27-06 1 stuk
- 28-06 0
- 29-06 9 stuks
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)
Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2