Hoe zoek je dat op via RDW dan?
Wel redelijk bedroefd die aantallen. Als ze er nog 500 moeten is dit een druppel in de emmer.
Wel redelijk bedroefd die aantallen. Als ze er nog 500 moeten is dit een druppel in de emmer.
[ Voor 3% gewijzigd door BarremansNL op 30-06-2020 14:10 ]
Gister gebeld. Eerst zou mijn auto dus voor de 30e geleverd worden, vorige vrijdag was werd dit 1 a 2 weken. Maandag was het opeens 2 a 3 weken, en zelfs dat werdt moeilijk.
Super onhandig idd.. ik heb nu een vast contactpersoon die ook vastloopt bij de planner....w0ut3r- schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:54:
[...]
Gister gebeld. Eerst zou mijn auto dus voor de 30e geleverd worden, vorige vrijdag was werd dit 1 a 2 weken. Maandag was het opeens 2 a 3 weken, en zelfs dat werdt moeilijk.
Nadat ik uitgelegd hebt geen vervoer meer te hebben eind juli (mijn collega waarmee ik nu mee naar het werk rij gaat op vakantie), hebben ze dus een chassisnummer van iemand anders naam getrokken en op mijn naam gezet.
Toen konden de 3 weken (met een twijfelachtige stem) bevestigd worden...
Ik hoop dus dat als je eenmaal een chassisnummer op je naam hebt de auto ook daadwerkelijk met de volgende vrachtwagen meegaat, maar het wordt wel een soort van spannend met al dat uitstellen...
Had het zeer prettig gevonden als ik gister in de mailgroep zat welke te horen hebben gekregen dat ze hun auto zondag mogen ophalen![]()
Jij hebt dus ook nog geen mail ontvangen als ik het goed begrijp?Remko.me schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:16:
[...]
Super onhandig idd.. ik heb nu een vast contactpersoon die ook vastloopt bij de planner....![]()
Vanmorgen kreeg ik wel dit op mijn vraag of zondag nou door ging?
Goedemorgen Remko, deze gaat inderdaad door voorkomende zondag. Alle auto's die gekoppeld zijn, krijgen daar een uitnodiging voor- groet Koen
wellicht zijn ze nog aan het mailen? Die hoop heb ik een beetje.
Geen mail, gebeld dat ik in het proces ging starten maar krabbelen nu inmiddels aardig terug. Gelukkig wel een vast persoon via whatsapp.w0ut3r- schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:25:
[...]
Jij hebt dus ook nog geen mail ontvangen als ik het goed begrijp?
Wat ik mij afvraag:
Gaat van Mossel nu 1x per week op maandag de gelukkigen een mail sturen om de auto de zondag daarna te komen ophalen?
Oftewel, mogen degene die geen mail hebben gehad nu dus gewoon weer rustig een weekje wachten en maandag weer gaan bellen? Of gaan ze ook gewoon door met doordeweeks leveren?
[ Voor 10% gewijzigd door Remko.me op 30-06-2020 15:31 ]
Begrijp ik zijn reactie goed en bedoelen ze met gekoppeld dat je een chassisnummer hebt gekregen?Remko.me schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:16:
[...]
...
Goedemorgen Remko, deze gaat inderdaad door voorkomende zondag. Alle auto's die gekoppeld zijn, krijgen daar een uitnodiging voor- groet Koen
....
koppeling intern dus getekende offertes koppelen aan de auto's. Je krijgt alleen een chassisnummer als je hier specifiek om vraagt, toch?1993jjohan schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:37:
[...]
Begrijp ik zijn reactie goed en bedoelen ze met gekoppeld dat je een chassisnummer hebt gekregen?
[ Voor 23% gewijzigd door 1993jjohan op 30-06-2020 15:50 ]
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber
[ Voor 72% gewijzigd door Outerspace op 30-06-2020 17:00 . Reden: Voor- en achternaam vermelden is niet nodig ]
Persoonlijk zou ik die link even verwijderen. Vind het niet zo netjes om dat hier te delen. Verwacht ook niet dat je gezegd hebt tegen hem dat jullie gesprek werd opgenomen? Dat je het voor de zekerheid achter de hand houdt oké, maar hier posten voegt voor dit topic weinig toe, toch?1993jjohan schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:32:
Van mossel mg. Die belde me naar aanleiding van een van mijn vele terugbelverzoeken.
<>Medewerker</> heeft mij gebeld.
Er is gezegd dat de auto aan mijn naam is gekoppeld en deze in de haven staat. Ze verwachten realistisch halverwege juli misschien net iets eerder te kunnen leveren.
[ Voor 79% gewijzigd door Outerspace op 30-06-2020 17:00 ]
Gedaan. Daar heb je wel een punt aan de ene kant. Hoewel ik hem expres al zo veel mogelijk had geknipt. Haal jij hem ook even uit mijn quote dan. Anders heeft het geen zin.Criminelis schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:35:
[...]
Persoonlijk zou ik die link even verwijderen. Vind het niet zo netjes om dat hier te delen. Verwacht ook niet dat je gezegd hebt tegen hem dat jullie gesprek werd opgenomen? Dat je het voor de zekerheid achter de hand houdt oké, maar hier posten voegt voor dit topic weinig toe, toch?
Jup! Nu de auto nogRemko.me schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:26:
Jullie ook mail gehad van van Mossel over de subsidieaanvraag?
Ja haha, maar ik vond het al heel wat om een algemene mail langs te zien komen.. das werkelijk de 1e keer sinds de aankoop :-P
Nee ik niet. Na ondertekenen contract en terug sturen per mail nog geen enkele bevestiging of wat dan ook ontvangen. Vandaag gebeld. Zou morgen terug gebeld worden. Ben benieuwd.Remko.me schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:26:
Bij mij hetzelfde verhaal. Na de berichten van andere dat hun auto niet goed was doorgekomen bij mg maak ik mij een beetje zorgen.thehog schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:06:
[...]
Nee ik niet. Na ondertekenen contract en terug sturen per mail nog geen enkele bevestiging of wat dan ook ontvangen. Vandaag gebeld. Zou morgen terug gebeld worden. Ben benieuwd.
Met het oog op de subsidieaanvraag morgen: kan iemand de catalogusprijs van 31.990+650=32.640 bevestigen voor een Luxury+optie lak? Heeft iemand een bron?WilliamEV schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:17:
De 32.640 lijkt me correct voor de Luxury + kleurtje.
Bij de RVO FAQ staat: "...De catalogusprijs voor nieuwe personenauto’s vindt u terug in de brochure van de fabrikant. In het koop- of leasecontract van nieuwe personenauto’s wordt ook de catalogusprijs genoemd. Deze prijs is inclusief btw, bpm en opties die door of namens de fabrikant of importeur zullen worden aangebracht .."
Dat betekent Luxury (31.990) + Optie lak (650) = 32.640.
Dat is wel de catalogusprijs van de proefrit luxury die in Amsterdam stondmarvel27 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:12:
[...]
Met het oog op de subsidieaanvraag morgen: kan iemand de catalogusprijs van 31.990+650=32.640 bevestigen voor een Luxury+optie lak? Heeft iemand een bron?
Nope, niets ontvangen...Remko.me schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:26:
[ Voor 46% gewijzigd door 1993jjohan op 30-06-2020 19:52 ]
Maak me ook niet direct zorgen. Maar daar komen de auto's die nog niet op kenteken staan nog bij. Niemand weet goed hoeveel dat er zullen zijn. Bij MG rond de 400 gok ik. Ik neem het risico niet en ga om 10 voor 9 klaar zitten voor mijn 4000 ballen.marvel27 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:53:
Nee hoor, tot 29/06 zo'n 980 EV's kende Rdw-database, en in dat cijfer zitten ook auto's voor bedrijfsleven en bestellingen die voor 4 juni gedaan zijn en dus niet voor subsidie i in aanmerking komen. Komt morgen dus wel goed!
[ Voor 7% gewijzigd door 1993jjohan op 30-06-2020 19:55 ]
Ik zit er gewoon als een pitbull bovenop, terugbellen is niet hun sterkste kant. Als je kan bellen buiten prime time dan scheelt dat ook een hoop, maar wel tot nu toe altijd iemand aan de lijn gehad die mij weer een stapje verder hielp.thehog schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:06:
[...]
Nee ik niet. Na ondertekenen contract en terug sturen per mail nog geen enkele bevestiging of wat dan ook ontvangen. Vandaag gebeld. Zou morgen terug gebeld worden. Ben benieuwd.
Die subsidie is aan de ene kant ook wel een mooie grap. 2500 auto's dit jaar. Daarmee sla je nog geen deuk in een pakje boter met alle miljoenen ICE auto's in Nederland. Ik hoop dat ze volgend jaar meer budget beschikbaar hebben voor iedereen.gehoel schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:01:
En mocht hij meteen op zijn dan staat er bij rvo:
Dient u een aanvraag in nadat het jaarbudget op is? Dan wordt uw aanvraag doorgeschoven naar het volgende kalenderjaar. Dit heeft als gevolg dat u langer op uw subsidietoezegging of uitbetaling moet wachten. Dit geldt uiteraard alleen als er nog voldoende budget beschikbaar is in het volgende jaar. Aanvragen kunnen niet meer dan 1 kalenderjaar worden doorgeschoven.
(dus je krijgt hem dan als nog in januari als ik het goed lees)
Maar stel nou dat er meer dan 2.500 elektrische auto's zijn gekocht/geleast. Dan is het toch een goede deal? De overheid hoeft maar voor 2.500 daarvan uit te betalen en die andere auto's zijn toch groen aangeschaft. Het kan ook op de lange termijn effecten hebben die niet meteen zichtbaar zijn. Voor mensen die twijfelden tussen benzine/elektrisch kan dit het omslagpunt geweest zijn, en willen ze nooit meer iets anders dan elektrisch.1993jjohan schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:10:
[...]
Die subsidie is aan de ene kant ook wel een mooie grap. 2500 auto's dit jaar. Daarmee sla je nog geen deuk in een pakje boter met alle miljoenen ICE auto's in Nederland.
Daarom hebben ze ook de regeling dat de rest €3700,- krijgt....maar wel pas in januariArtaex schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:17:
[...]
Maar stel nou dat er meer dan 2.500 elektrische auto's zijn gekocht/geleast. Dan is het toch een goede deal? De overheid hoeft maar voor 2.500 daarvan uit te betalen en die andere auto's zijn toch groen aangeschaft. Het kan ook op de lange termijn effecten hebben die niet meteen zichtbaar zijn. Voor mensen die twijfelden tussen benzine/elektrisch kan dit het omslagpunt geweest zijn, en willen ze nooit meer iets anders dan elektrisch.
Ik werd vanavond teruggebeld; helaas geen nieuws over aflevering, maar de nieuwwaarde was volgens van Mossel €31.990,- maar ik heb dus de luxury, zwart met getint glas....marvel27 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:12:
[...]
Met het oog op de subsidieaanvraag morgen: kan iemand de catalogusprijs van 31.990+650=32.640 bevestigen voor een Luxury+optie lak? Heeft iemand een bron?
Wanneer had jij hem besteld?Kc0803 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:02:
Net even gebeld door van Mossel private lease. De afgelopen week hebben zij, ware het inclusief de zakelijke lease, ongeveer 250 aanvragen gehad voor de MG. De subsidie gaat dus niet op morgen, maar zal ook geen weken meer duren.
Leveren volgens deze man binnen 4 weken.
Fingers crossed
In 2021 is de subsidie ook nog €4000, pas vanaf 2022 is dit €3700weertenaar schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:55:
[...]
Daarom hebben ze ook de regeling dat de rest €3700,- krijgt....maar wel pas in januari
Ik heb met mijn ogen dicht gekeken?uibeltje schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:17:
[...]
In 2021 is de subsidie ook nog €4000, pas vanaf 2022 is dit €3700
[ Voor 4% gewijzigd door weertenaar op 30-06-2020 21:22 ]
Ik vermoed dus dat er misschien nog wel aan het budget gemorreld wordt.Het budget is verdeeld over de periode 2020 tot 2025. Het totale beschikbare budget voor 2020 is € 17,2 miljoen. Het budget voor nieuwe elektrische personenauto’s is € 10 miljoen en voor gebruikte elektrische personenauto’s € 7,2 miljoen. De jaarbudgetten voor 2021 en later volgen.
In de Staatscourant Staat in artikel 1.5:marvel27 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:43:
Ik vermoed dus dat er misschien nog wel aan het budget gemorreld wordt.
Even simuleren op A Better Route Planner1993jjohan schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:58:
Even iets heel anders wat ik me afvroeg. Wat is sneller (dus niet perse zuiniger) als je een lange reis zou maken van 1000+ km.
Langzaam rijden en iets minder aan de lader.
Wat meer gas er op en vaker snelladen.
Interessant. Maakt volgens dat ding niet heel veel uit. Bij 100 rij je wat langer. Bij 140 laad je wat langer. Dan ga je natuurlijk voor de goedkoopste optie als tijd niet uit maakt.WhySoSerious schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:04:
[...]
Even simuleren op A Better Route Planner
[ Voor 11% gewijzigd door 1993jjohan op 30-06-2020 22:43 ]
OK, weer een ander bedrag.. En zelfs lager dan het bedrag dat je het vaakst tegenkomt in de rdw-database voor een luxury met een kleur, namelijk 32.640€..weertenaar schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:58:
[...]
Ik werd vanavond teruggebeld; helaas geen nieuws over aflevering, maar de nieuwwaarde was volgens van Mossel €31.990,- maar ik heb dus de luxury, zwart met getint glas....
Kijk voor de aardigheid de trip met de MG van Oslo naar de Noordkaap en terug van Bjørn, hier een linkje naar de TeaserWhySoSerious schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:04:
[...]
Even simuleren op A Better Route Planner
[ Voor 0% gewijzigd door rschoppema op 30-06-2020 22:37 . Reden: Typefoutje in de naam van Bjorn ]
Dit is per auto anders,1993jjohan schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:58:
Even iets heel anders wat ik me afvroeg. Wat is sneller (dus niet perse zuiniger) als je een lange reis zou maken van 1000+ km.
Langzaam rijden en iets minder aan de lader.
Wat meer gas er op en vaker snelladen.
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber
Tinten is ook goedkoper dan een andere lak eropmarvel27 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:31:
[...]
OK, weer een ander bedrag.. En zelfs lager dan het bedrag dat je het vaakst tegenkomt in de rdw-database voor een luxury met een kleur, namelijk 32.640€..
Apart.
Dat klopt, maar hij geeft aan dat hij de zwarte versie heeft, waar je voor bijbetaald. Hij heeft dus twee opties, en de prijs zou dus hoger moeten zijn.Smuggler schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:48:
[...]
Tinten is ook goedkoper dan een andere lak erop.
[ Voor 7% gewijzigd door BarremansNL op 30-06-2020 23:36 ]
Laten we dan de mensen hier het wel vertellen hahahasunib schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 23:52:
Ik ben natuurlijk wel zo eigenwijs om zometeen toch even in te loggen. Is natuurlijk wel leuk om #1 te zijn bij het indienen. :-)
Correct, morgenochtend dan maar.... Sleep tight y'all.uibeltje schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 00:02:
Nog niet mogelijk om de subsidie aan te vragen volgens mij
Interessant, is natuurlijk altijd een afweging tussen mogelijkheden om te kunnen snelladen, verbruik van de auto, vermogen om te snelladen van de auto, gemak etc.1993jjohan schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:31:
[...]
Interessant. Maakt volgens dat ding niet heel veel uit. Bij 100 rij je wat langer. Bij 140 laad je wat langer. Dan ga je natuurlijk voor de goedkoopste optie als tijd niet uit maakt.
Ik heb hier vsar genomen omdat in daar een paar jaar terug ben geweest.
Met alle pauzes en in een stuk doorrijden deed ik er met mijn benzine grofweg 14 uur rijden en 3 uur pauzes over. Totaal dus 18 uur.
Met 20.5 uur vind ik het tijdsverschil tussen benzine en elektrisch toch reuze meevallen. Al zou ik als ik deze trip nogmaals zou doen hem met een overnachting plannen. Voor zowel elektrisch als benzine. Alleen met de mg zorgen dat het hotel een laadpaal heeft.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ga dat ook doen.BarremansNL schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 23:34:
Tinten is volgens mij een accessoire en geen optie. Het wordt niet in de fabriek gedaan, maar bij de dealer. Dan hoeft er geen BPM over te worden betaald (in het geval van een ICM ), en heeft het volgens mij ook geen invloed op de cataloguswaarde die aan RDW wordt doorgegeven.
Ik hou voor een Luxury met metallic lak dus aan wat er op dit moment in RDW is te vinden, oftewel €32.640.
beide zijn opgelost qua geluidjest14wo schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:55:
Wie heeft de nieuwe update en kan mij vertellen of de volgende irritaties zijn opgelost:
- waarschuwing iedere keer dat je van baan wisselt van de MG autopilot quit. (Ook met knipperlicht aan)
- bij ieder max. Snelheidsbord een irritante melding. (Ook wanneer de optie in de instellingen uitstaat)
Dat zijn voor mij de meest vervelende geluidjes, aangezien je daar de hele reis mee wordt lastiggevallen.
Bedankt voor jullie reacties. Wat me dus opvalt wat ik eerst nog niet goed wist is dat bij de echte lange ritten de snelheid dus niet veel uitmaakt. En dat de rit niet heel veel langer hoeft te duren. Met een benzine moet je immers ook gewoon pauze houden.WhySoSerious schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 07:41:
[...]
Interessant, is natuurlijk altijd een afweging tussen mogelijkheden om te kunnen snelladen, verbruik van de auto, vermogen om te snelladen van de auto, gemak etc.
Heb voor de gein 'm eens voor een Ioniq 28 kWh gedraaid, met 100 km/h als maximale snelheid kom ik uit op 2 uur en 12 minuten laden (8 x opladen) en een reistijd van 14 uur en 11 minuten. 16 uur en 23 minuten totaal.
Met 110 km/h is dat 2 uur en 33 minuten opladen (9 x) en een reistijd van 13 uur en 10 minuten. 15 uur en 43 minuten totaal.
Met 120 km/h is dat 2 uur en 41 minuten opladen (10 x) en een reistijd van 12 uur en 45 minuten. 15 uur en 27 min totaal.
Met 130 km/h is dat 3 uur en 3 minuten opladen (10 x) en een reistijd van 12 uur en 8 minuten. 15 uur en 11 minuten totaal.
Met 140 km/h is dat 3 uur en 11 minuten opladen (10 x) en een reistijd van 11 uur en 57 minuten. 15 uur 9 minuten totaal.
Met 150 km/h is dat 3 uur en 16 minuten opladen (10 x) en een reistijd van 11 uur en 52 minuten. 15 uur en 9 minuten totaal.
Met 160 km/h is dat 3 uur en 31 minuten opladen (12 x) en een reistijd van 11 uur en 42 minuten. 15 uur en 14 min totaal.
Gemiddelde blijft rond de 82 a 84 km per uur liggen, oftewel bijna 1000 km per 12 uur is mogelijk (voor een Ioniq). Nu lijkt dat weer wat anders te zijn voor een MG gezien daar toch net even wat meer bagage in kan etc. En met een overnachting ertussen ziet het hele plaatje er weer compleet anders uit.
Veel plezier met de auto gewenst!
Da's goed te weten want het is inderdaad erg irritant. Ik heb veel systemen uitgezet maar dan gaat hij weer plingen dat die systemen uitstaan....
dit is de link voor private lease:Pacific schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:07:
Ik kan de link niet vinden om aan te vragen staat nog steeds bijna open
ja was wel weer een crappy formulier...dat ze die layout van de jaren 00 toch nog steeds ergens bewarenWhySoSerious schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:07:
Nr 49, na wat gehannes met de formulieren...
Zo heb ik het ook gedaan..maar had me vergist met de aanvraagdatumMartinezzz schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:07:
https://mijn.rvo.nl/eloket/login-start.html
Hier inloggen en dan zoekopdracht op SEPP. Dan ben je er sneller ;-)
[ Voor 33% gewijzigd door weertenaar op 01-07-2020 09:10 ]
Ik eindigend op 7Martinezzz schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:03:
Ha, volgens mij ben ik de eerste aanvrager, want ik heb referentienummer 1 :-D
Nope lukte mij ook niet;)Remko.me schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:11:
Kunnen jullie ook geen type invullen etc? :-)
Volgorde van binnenkomst! Je zit wel goed dus.Kc0803 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:09:
Nummer 54 zo lang ie vandaag niet over de 2500 heen gaat. Niks aan het handje.
Nu weer over tot klagen over de levertijd hahahaha
Ik verwacht dat dat misschien uberhaupt niet nodig is. Zolang de auto straks maar op jouw naam staat.weertenaar schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:12:
voor private lease: Hebben jullie wel al het contract moeten uploaden? Of zou dat pas hoeven als hij geleverd is/op naam staat?
Alleen zolang er vandaag niet meer dan 2500 aanvragen zijn..zijn het er meer, wordt er geloot tussen alle aanvragen vandaag.herpiet schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:13:
[...]
Volgorde van binnenkomst! Je zit wel goed dus.
Idd, heb ik ook gedaan (private lease)w0ut3r- schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:14:
Even voor de zekerheid:
''Is het kenteken op naam van de subsidieaanvrager
geregistreerd in het kentekenregister (RDW)? ''
Ik neem aan als je nog geen auto op je naam hebt dat je hier dus gewoon nee moest invullen?
Klopt!w0ut3r- schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:14:
Even voor de zekerheid:
''Is het kenteken op naam van de subsidieaanvrager
geregistreerd in het kentekenregister (RDW)? ''
Ik neem aan als je nog geen auto op je naam hebt dat je hier dus gewoon nee moest invullen?
[ Voor 3% gewijzigd door marvel27 op 01-07-2020 09:17 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq