Anders gaan we met chips en bier kijken live op tv naar een loting... net staatsloterij.marvel27 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:17:
nummer 194 hier. Bijna 200 aanvragen op 15 minuten, het gaat hardmaar goed, dit is de rush van de mensen die om 9u klaarstonden. De groei zal wel afvlakken binnen een uurtje ofzo.
Waar zien julie hoeveelste zijn jullie? Ik zie nergens zo'n nummer?
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber
Staat in je bevestigingsmail.Smuggler schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:19:
Ben positief verrast dat de server er niet gelijk is uitgeklapt! 
Met nummer 67 heb ik in ieder geval een goed gevoel!
Met nummer 67 heb ik in ieder geval een goed gevoel!
niet bij ons?
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber
Als je in het RVO-loket klikt op 'mijn aanvvragen' zie je een nummer bij je aanvraag staan. Laatste cijfers zijn je volgnummer.Smuggler schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:19:
Edit: en staat inderdaad ook in je bevestigingsmail, in je referentienummer.
[ Voor 11% gewijzigd door marvel27 op 01-07-2020 09:20 ]
ahh we zijn 216
.
Niet zoiets in de mail?
bekend onder referentienummer SEP2000131
https://www.youtube.com/watch?v=04854XqcfCY
[ Voor 42% gewijzigd door Remko.me op 01-07-2020 09:21 ]
Nou ik heb 'm net ook ingediend hoor! Ik ben heel benieuwd. Ik vond het wel gek dat je het type dus niet in kon vullen (terwijl er wel een sterretje bij staat):
/f/image/5CqY5Q6OlxRkaj3sB7wM1Rz3.png?f=fotoalbum_large)
En waar halen jullie het volgnummer vandaan? De e-mail die je na afloop kreeg? Daar leid ik uit af dat we al in de 200 zitten namelijk. Als dat klopt is het met een uur vergeven.
/f/image/5CqY5Q6OlxRkaj3sB7wM1Rz3.png?f=fotoalbum_large)
En waar halen jullie het volgnummer vandaan? De e-mail die je na afloop kreeg? Daar leid ik uit af dat we al in de 200 zitten namelijk. Als dat klopt is het met een uur vergeven.
[ Voor 0% gewijzigd door sunib op 01-07-2020 09:25 . Reden: fix typo ]
Ik verwacht dat als je in de eerste helft van de dag aanvraagt je sowieso wel goed zit eigenlijk. Ik denk dat de aanvragen zometeen snel afzwakken.sunib schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:21:
Nou ik heb 'm net ook ingediend hoor! Ik ben heel benieuwd. Ik vond het wel gek dat je het type dus niet in kon vullen (terwijl er wel een sterretje bij staat):
[Afbeelding]
En waar halen jullie het volgnummer vandaan? De e-mail die je na afloop kreeg? Daar lijd ik uit af dat we al in de 200 zitten namelijk. Als dat klopt is het met een uur vergeven.
Zojuist het formulier ingevuld...
Nummer 57.
Ik moest wel mijn private lease contract uploaden?
Kreeg namelijk een foutmelding bij de laatste stap dat ik mijn private lease contract nog niet had geupload.
Anders kunnen ze natuurlijk ook niet beoordelen of je ook daadwerkelijk recht hebt op die subsidie...
Nummer 57.
Kreeg namelijk een foutmelding bij de laatste stap dat ik mijn private lease contract nog niet had geupload.
Anders kunnen ze natuurlijk ook niet beoordelen of je ook daadwerkelijk recht hebt op die subsidie...
Ik heb geen screenshot gemaakt maar bij mij was dat al ingevuld. De mijne staat echter al op kenteken. Zelfs dat hoefde ik niet in te vullen.sunib schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:21:
Ik denk dat veel mensen dat niet hoefden te doen, ben benieuwd of ze er achteraf nog om vragen.Thimble schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:24:
Zojuist het formulier ingevuld...
Nummer 57.
Wel raar dat je de datum van ondertekenen (koop) van de overeenkomst in moest vullen maar deze vervolgens niet hoefde te uploaden... Ben benieuwd of ze daar nog om gaan vragen, lijkt me erg omslachtig als dat het geval is. Maar goed, het blijft natuurlijk de overheid...
Denk eerder een fout in het systeem, gezien ik het wel moest.PatrickH89 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:25:
[...]
Ik denk dat veel mensen dat niet hoefden te doen, ben benieuwd of ze er achteraf nog om vragen.
Gaat wel snel ik ben 433
Heb levering maar op 11 aug gezet, verwacht niet dat ik hem voor me vakantie heb 25 juli.
Heb levering maar op 11 aug gezet, verwacht niet dat ik hem voor me vakantie heb 25 juli.
[ Voor 65% gewijzigd door Pacific op 01-07-2020 09:30 ]
Heb jij de auto al op naam staan? Ik verwacht nl. dat ik hem bij het tweede deel van de aanvraag moet uploadenThimble schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:26:
[...]
Denk eerder een fout in het systeem, gezien ik het wel moest.
Staat jouw auto al op kenteken? Dan denk ik dat ik (en andere) het pas hoef te uploaden als we het tweede deel van de aanvraag invullen.
Nee, heb hem nog niet op naam/kenteken.weertenaar schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:28:
[...]
Heb jij de auto al op naam staan? Ik verwacht nl. dat ik hem bij het tweede deel van de aanvraag moet uploaden
Dit heb ik ook aangegeven als optie in het formulier.
Wel geprobeerd maar dan had ik een kenteken in moeten geven die ik nog niet heb.
Wel apart, ik kon niet eens iets uploaden, mogelijkheid was er niet, dus niet dat ik er de optie niet gebruikt heb.Thimble schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:29:
[...]
Nee, heb hem nog niet op naam/kenteken.
Dit heb ik ook aangegeven als optie in het formulier.
Wel geprobeerd maar dan had ik een kenteken in moeten geven die ik nog niet heb.
Ik kom er niet in wat is de link
Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.
Ik heb dat ook niet hoeven doen. Ga nu er maar over bellen maar dat in de wacht staan zal wel even duren...weertenaar schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:28:
[...]
Heb jij de auto al op naam staan? Ik verwacht nl. dat ik hem bij het tweede deel van de aanvraag moet uploaden
Bij mij ook niet inderdaad. Misschien een fout in het systeem, of misschien slechts bij steekproef om aanvullende informatie gevraagd. Als het een nieuwe auto is die op naam van de aanvrager staat, is het al snel goed natuurlijk.
https://www.rvo.nl/subsid...-elektrische-personenautomarc4547 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:33:
Ik kom er niet in wat is de link
En dan rechtsboven de oranje knop
formulier nog bekeken op de site, maar op het formulier wordt ook nergens een referentie oid gevraagd. Ik ga er in ieder geval niet over bellen nu. Ik wacht wel even af tot vanmiddag.mjvdl schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:34:
Ik hoefde bij de subsidieaanvraag niets te uploaden, jullie wel?
na de oranje button krijg ik een leeg zoekveld
Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.
Op de website van RVO staat bij de gegevens die je nodig hebt voor de aanvraag:
Houd voor de zekerheid uw digitale overeenkomst bij de hand.
Het lijkt mij dus dat ze niet alle 2500 koop/leasecontracten hoeven te zien, maar slechts bij steekproef. En als ze hem wel alsnog willen zien, vragen ze er echt wel om.
Houd voor de zekerheid uw digitale overeenkomst bij de hand.
Het lijkt mij dus dat ze niet alle 2500 koop/leasecontracten hoeven te zien, maar slechts bij steekproef. En als ze hem wel alsnog willen zien, vragen ze er echt wel om.
https://mijn.rvo.nl/eloket/login-start.html
Hier inloggen, accountje aanmaken via DigiD en dan zoekopdracht op SEPP.
Hier inloggen, accountje aanmaken via DigiD en dan zoekopdracht op SEPP.
Ik zie hier nu al zoveel mensen waarbij het niet hoefde (ikzelf ook niet) dat ik me er niet druk om ga maken. Bij de definitieve check (als de auto op kenteken staat) is de auto op naam waarschijnlijk al voldoende. Anders neem ik aan dat ze gewoon om aanvullende info vragen.weertenaar schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:36:
[...]
formulier nog bekeken op de site, maar op het formulier wordt ook nergens een referentie oid gevraagd. Ik ga er in ieder geval niet over bellen nu. Ik wacht wel even af tot vanmiddag.
En in het stappenplan voor de aanvraag op de website van het RVO staat:
Stap 7e. Bijlagen toevoegen.
Voeg eventueel bijlagen toe bij de aanvragen via de knop 'Toevoegen' als dit wordt gevraagd en klik op 'Volgende'.
Stap 7e. Bijlagen toevoegen.
Voeg eventueel bijlagen toe bij de aanvragen via de knop 'Toevoegen' als dit wordt gevraagd en klik op 'Volgende'.
Even terug naar deze:
https://docs.google.com/s...8KLczpEXXZo1e6wiy0U#gid=0
We zien nu 2 maal een koop voor lease worden gepushed, iets wat ons al eerder opviel.
https://docs.google.com/s...8KLczpEXXZo1e6wiy0U#gid=0
We zien nu 2 maal een koop voor lease worden gepushed, iets wat ons al eerder opviel.
ze zijn al bij 612

[ Voor 10% gewijzigd door weertenaar op 01-07-2020 09:46 ]
Er wordt hier gezegd dat als vandaag het aantal van 2500 aanvragen wordt overschreden er geloot gaat worden om de volgorde voor vandaag te bepalen; staat dat ergens in een procedure o.i.d. beschreven? Het komt mij nl. niet logisch voor. De volgorde van aanmelden is immers vastgelegd; waarom zou er dan alsnog geloot moeten worden?
Hoe kan je dit in de gaten houden
Aanvragen worden behandeld op volgorde van binnenkomst neem ik aan? Of gaat het een loting worden?

Klopt, zo is het in de Staatscourant gepubliceerd.jawealm schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:48:
Er wordt hier gezegd dat als vandaag het aantal van 2500 aanvragen wordt overschreden er geloot gaat worden om de volgorde voor vandaag te bepalen; staat dat ergens in een procedure o.i.d. beschreven? Het komt mij nl. niet logisch voor. De volgorde van aanmelden is immers vastgelegd; waarom zou er dan alsnog geloot moeten worden?
Het restant van de aanvragen schuift dan door naar 2021. Ook €4000, maar dan een half jaar later.
[ Voor 9% gewijzigd door BarremansNL op 01-07-2020 09:50 ]
Ik zou dat echt apart vinden. Je hebt een subsidiepot en als die leeg is dan gaat hij dicht, zou je zeggen?
En de aanvragen daarna schuiven door naar 2021, toch? Dus hoezo loten?
[ Voor 25% gewijzigd door Martinezzz op 01-07-2020 09:51 ]
De overheid heeft hun financiën toch niet op orde door COVID19, misschien kunnen ze wel alle aanvragen accepteren voor vandaagMartinezzz schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:50:
Ik zou dat echt apart vinden. Je hebt een subsidiepot en als die leeg is dan gaat hij dicht, zou je zeggen?
Logisch of niet, zo staat het in de spelregels...
Indien de Minister op de dag dat het subsidieplafond is bereikt, meer dan één volledige aanvraag heeft ontvangen, stelt hij de onderlinge rangschikking vast door middel van loting.
Indien de Minister op de dag dat het subsidieplafond is bereikt, meer dan één volledige aanvraag heeft ontvangen, stelt hij de onderlinge rangschikking vast door middel van loting.
Schoonbroer was trager met aanvragenw0ut3r- schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:49:
[...]
Hoe kan je dit in de gaten houden?
Aanvragen worden behandeld op volgorde van binnenkomst neem ik aan? Of gaat het een loting worden?
Haha, dat zou echt zuur zijn als ik word uitgeloot met aanvraag nummer 1 :-D
Dus als je je aanvraag ergens vandaag voor middernacht doet, is het goed. Als de 2500 aanvragen nog niet zijn bereikt, dan heb je alsnog subsidie. Is het maximaal aantal aanvragen wel bereikt, dan heb je dezelfde kans bij loting.
klopt we haasten echt voor niks eigenlijkBarremansNL schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:53:
Dus als je je aanvraag ergens vandaag voor middernacht doet, is het goed. Als de 2500 aanvragen nog niet zijn bereikt, dan heb je alsnog subsidie. Is het maximaal aantal aanvragen wel bereikt, dan heb je dezelfde kans bij loting.

Aanvragen moet officieel gesloten worden, kan even duren. Loten is dan voor de pot van dit jaar, de rest krijgt het in januari 2021....dus iets langer wachtenMartinezzz schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:50:
Nu al 708 voor een vriend van mij
Zojuist even de ouders geholpen met de aanvraag; nummer 746. Viel mij op dat je, particuliere koop en kenteken nog niet bekend, geen bedragen hoeft in te vullen; alleen het type selecteren en de datum waarop het contract is ondertekend. Je mag later, zodra de auto is geleverd, de rest invullen! Ideaal dus om alvast de reservering voor de subsidie te maken.
Nja, ik heb me best gedaan. Mag toch hopen dat ik met m'n nummertje 68 gewoon die subsidie krijg
Trouwens ik neem aan dat bij die aanvragen dus ook de 2e hands elektrische auto subsidies worden opgeteld, dat scheelt al een boel lijkt mij.
Anyways, nu is het dus geduldig wachten op de MG en beoordeling op je subsidie aanvraag

Trouwens ik neem aan dat bij die aanvragen dus ook de 2e hands elektrische auto subsidies worden opgeteld, dat scheelt al een boel lijkt mij.
Anyways, nu is het dus geduldig wachten op de MG en beoordeling op je subsidie aanvraag

Ik ben wel benieuwd hoeveel particulieren er in voorgaande jaren een elektrische auto hebben gekocht of geleast, die voldoet aan de huidige eisen. Als dat er al meer zijn dan 10.000, is de hele subsidie dus uitsluitend bedoeld voor "freeloaders". En 10 miljoen euro is wel een schijntje nadat de overheid ongeveer een miljard heeft uitgegeven aan subsidies voor zakelijke elektrische lease (in de praktijk voornamelijk Nederlandse staatssteun aan het Amerikaanse Tesla wat door capaciteitsproblemen sowieso al zijn auto's wel verkoopt en globaal dus hooguit voor een verschuiving en niet voor extra elektrische productie heeft gezorgd).1993jjohan schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:10:
Die subsidie is aan de ene kant ook wel een mooie grap. 2500 auto's dit jaar. Daarmee sla je nog geen deuk in een pakje boter met alle miljoenen ICE auto's in Nederland.
Daarnaast kan ik me goed voorstellen dat mensen die straks misgrijpen naar de subsidie, daarna helemaal geen batterijauto kopen terwijl ze dat anders misschien wel zouden hebben gedaan.
[ Voor 8% gewijzigd door RemcoDelft op 01-07-2020 10:13 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Hoe bedoel je, 'freeloaders'? En waarom zouden ze geen BEV meer kopen als ze misgrijpen? Aanvragen die binnenkomen na het bereiken van het plafond worden gewoon doorgezet naar januari 2021. En de subsidie wordt gegeven tot en met 2025. Komt wel goed hoorRemcoDelft schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:12:
[...]
Ik ben wel benieuwd hoeveel particulieren er in voorgaande jaren een elektrische auto hebben gekocht of geleast, die voldoet aan de huidige eisen. Als dat er al meer zijn dan 10.000, is de hele subsidie dus uitsluitend bedoeld voor "freeloaders". En 10 miljoen euro is wel een schijntje nadat de overheid ongeveer een miljard heeft uitgegeven aan subsidies voor zakelijke elektrische lease (in de praktijk voornamelijk Nederlandse staatssteun aan het Amerikaanse Tesla wat door capaciteitsproblemen sowieso al zijn auto's wel verkoopt en globaal dus hooguit voor een verschuiving en niet voor extra elektrische productie heeft gezorgd).
Daarnaast kan ik me goed voorstellen dat mensen die straks misgrijpen naar de subsidie, daarna helemaal geen batterijauto kopen terwijl ze dat anders misschien wel zouden hebben gedaan.
Ik vraag me af of op de dag dat het aantal aanvragen boven het subsidiebedrag uit komt, het nog steeds mogelijk blijft voor mensen om subsidie aan te vragen. Je kan natuurlijk pas echt bepalen of het plafond is bereikt nadat de subsidieaanvragen volledig zijn afgehandeld en uitbetaalt. In de groep met 2500 eerste aanvragers zullen namelijk altijd mensen zitten die toch de auto binnen afzienbare tijd moeten verkopen wegens financiële problemen, verhuizen naar buitenland, of op een andere manier niet voldoen aan de eisen die de eerste drie (koop)/vier (lease) jaar gesteld worden.
@Señor Sjon Ik vind denk ik met velen hier dat op dit moment die "ik ben nummer xyz" berichten wel waarderen, al snap ik dat voor wie in de toekomst terugkijkt naar dit topic het geen toegevoegde waarde meer heeft. Dat is overigens hetzelfde bij de updates van wie al wel haar auto heeft ontvangen en wie niet.
@Señor Sjon Ik vind denk ik met velen hier dat op dit moment die "ik ben nummer xyz" berichten wel waarderen, al snap ik dat voor wie in de toekomst terugkijkt naar dit topic het geen toegevoegde waarde meer heeft. Dat is overigens hetzelfde bij de updates van wie al wel haar auto heeft ontvangen en wie niet.
Eens! Maar snap Senor Sjon ook wel in deze. Wellicht kunnen we de nummers toevoegen in de Excel-lijst? Dan blijft het uit het topic, maar kan iedereen wel de info vinden indien gewenst.Skit3000 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:19:
Nou ja, ik snap Señor Sjon wel, maar ik vind het wel relevant om te weten wanneer het plafond van de 2500 bereikt is, en zeker of dat vandaag gebeurt. Misschien kunnen we mensen die volgnummer 2xxx krijgen toestemming geven om het toch even te melden in dit topic
Of enkel in het Elektrische voertuigen-topic. Of nog een derde optie: we maken een specifiek subsidie-topic.
Hoi, ook ik hoefde niks te uploaden en zelfs geen contractnummer van lease maatschappij te vermelden.. Ik had op zn minst verwacht dat je ook de uitvoering (luxury in ons geval) en de cataloguswaarde moest ingeven maar zelfs dat niet.. hebben jullie dat ook niet hoeven doen ?
Groeten
Mikie
Groeten
Mikie
Volgens mij gaat dit topic over een AUTO en NIET over subsidieaanvragen en volgnummers.. beetje kansloos zo
diskeltische lurker
Nee. Aan de andere kant ook niet heel vreemd. Er is geen MG ZS EV (met een contract na 4 juni) die niet aan de voorwaarden voldoet om subsidie te krijgen.Mikievb schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:26:
Hoi, ook ik hoefde niks te uploaden en zelfs geen contractnummer van lease maatschappij te vermelden.. Ik had op zn minst verwacht dat je ook de uitvoering (luxury in ons geval) en de cataloguswaarde moest ingeven maar zelfs dat niet.. hebben jullie dat ook niet hoeven doen ?
Groeten
Mikie
YES!!!
Ben gebeld!!!
6 juli mag ik de auto ophalen!
19 getekend! :-) Zwart Luxury!
Ben gebeld!!!
6 juli mag ik de auto ophalen!
19 getekend! :-) Zwart Luxury!
Heb een kolom er bij gemaakt. Laten we dat inderdaad maar buiten het topic laten.Pepppie schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:23:
[...]
Eens! Maar snap Senor Sjon ook wel in deze. Wellicht kunnen we de nummers toevoegen in de Excel-lijst? Dan blijft het uit het topic, maar kan iedereen wel de info vinden indien gewenst.
Ik sta trouwens al 58 minuten in de wacht voor duidelijkheid over dat contract uploaden. Ik laat het jullie weten als ik meer weet.
Geweldig dat je gebeld bent. Ik heb een andere kleur maar wel dezelfde dag ondertekend dus je weet maar nooit....
[ Voor 10% gewijzigd door 1993jjohan op 01-07-2020 10:30 ]
Waar ik overigens benieuwd naar was of de 83,33 EUR met terugwerkende kracht wordt betaald indien mijn aanvraag zou doorschuiven naar 2021. Daar konden ze niet gelijk een antwoord op geven en wordt daar over teruggebeld.
Waar zien jullie trouwens hoeveelste subsidieaanvrager je bent ? Is mij niet helemaal duidelijk..
Thanks mede trotse MG ZS rijders 😊
Heeft iemand al accessoires besteld vanuit Aliexpress?
Dacht zelf aan bescherming van de kofferbak:
https://nl.aliexpress.com...eb201602_,searchweb201603
of
of
technopeuter schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:27:
Volgens mij gaat dit topic over een AUTO en NIET over subsidieaanvragen en volgnummers.. beetje kansloos zo
Volgens mij sluit het allemaal naadloos aan op de topicstart. Ook de ervaring met de subsidieaanvraag is onderdeel van de MG ZS EV en ebt binnenkort vanzelf weg.technopeuter schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:19:
MG Ervaringen & Discussietopic - Deel 1
Waarom dit topic
Vanwege het grote succes van de MG ZS EV rijden er wat Tweakers rond in een MG
Dit topic is bedoeld om ervaringen met elkaar te delen op het gebied van opties, leverdata, bereik, tips & meer.
Overigens hoop ik dat iedereen liever vandaag dan morgen nog de auto geleverd krijgt en dit topic gebruikt kan worden om ervaringen die met de auto zelf zijn opgedaan te delen.
[ontopic]
Vraag, stel dat je stil komt te staan tussen twee laadpalen in, kan je dan met een type 2 stekker ook energie van een andere EV "lenen" zoals je telefoons met USB Type-C met elkaar kunt opladen?
Ik heb die tweede achterbak bescherming besteld ivm golfkarretjes met modder achterin. Maar duurt nog even voordat ie er is.
[ Voor 9% gewijzigd door mjvdl op 01-07-2020 10:42 ]
Een Honda-e heeft een stopcontactSkit3000 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:40:
[...]
[...]
[ontopic]
Vraag, stel dat je stil komt te staan tussen twee laadpalen in, kan je dan met een type 2 stekker ook energie van een andere EV "lenen" zoals je telefoons met USB Type-C met elkaar kunt opladen?
Lijkt me een mooie optie om achteraf in de MG in te bouwen!
In de ontvangen bevestiging per email staat dit:Mikievb schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:35:
Waar zien jullie trouwens hoeveelste subsidieaanvrager je bent ? Is mij niet helemaal duidelijk..
Beslissing
Binnen vier weken ontvangt u een brief waarin staat of u in aanmerking komt voor de subsidie. Wij streven er naar dit sneller voor u te doen. In deze brief wordt ook het vervolgproces verder uitgelegd. Uw aanvraag is bij ons bekend onder referentienummer SEP2000XXX. Wij verzoeken u dit referentienummer te vermelden bij verdere correspondentie.
Het nummer op de plaats van de X-en is je volgnummer.
Ik heb iemand te pakken gekregen. Die heeft aan mij bevestigd dat contract uploaden steekproefsgewijs gaat. Er is dus niks aan de hand als je dat niet hebt hoeven doen.
De volgnummers zijn waarschijnlijk wel inclusief de aanvragen voor gebruikte ev's. Deze komen niet uit hetzelfde potje dus staar je daar ook niet te blind als we over de 2500 gaan.
Omvormers op 12V naar 220 zijn er genoeg, helaas nooit boven de 120W ivm belastaarheid van de sigarettenaansteker
Zelf heb ik een 90W laptopadapter die van 12-19V maakt.
De Toyota Prius is berucht vanwege zijn conversiekit, deze is in Japan veel gebruikt na Fukushima en werd daar toen erg populair. Deze kits heb ik nooit in NL gezien. die dingen deden 5Kwh 24uur lang voordat de benzine op was
Wil je het echt vet doen dan zou je van de hoofdaccu moeten kunnen aftakken. Dit zi echter meer een projectje voor @mux en voor het "overladen" van de ene auto naar de ander zouden we een featurrequest kunnen doen richting dealer
De Toyota Prius is berucht vanwege zijn conversiekit, deze is in Japan veel gebruikt na Fukushima en werd daar toen erg populair. Deze kits heb ik nooit in NL gezien. die dingen deden 5Kwh 24uur lang voordat de benzine op was
Wil je het echt vet doen dan zou je van de hoofdaccu moeten kunnen aftakken. Dit zi echter meer een projectje voor @mux en voor het "overladen" van de ene auto naar de ander zouden we een featurrequest kunnen doen richting dealer
[ Voor 4% gewijzigd door technopeuter op 01-07-2020 10:54 ]
diskeltische lurker
Misschien off-topic, maar wat is de link met Fukushima?
Noodsituatie, geen elektra van de stroomboer; daarom je elektrische auto als stroombron gebruiken.marvel27 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:56:
Misschien off-topic, maar wat is de link met Fukushima?
Er is een algemeen EV-subsidie (SEPP)-topic gestart. Hier is de link, dus daar verder met volgnummers en discussies
dan kunnen we het hier over de auto zelf hebben.
Sono Motors zet met hun Sion in op Vehile-2-grid, zie https://sonomotors.com/en/sion/ (halverwege de pagina).technopeuter schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:53:
Omvormers op 12V naar 220 zijn er genoeg, helaas nooit boven de 120W ivm belastaarheid van de sigarettenaansteker
In reactie: dat kan als die andere EV voorzien is van de mogelijkheid van bidirectioneel laden; Renault is hier sinds maart 2019 mee aan het proefdraaien; zie hier: https://www.ab-magazine.n...idirectioneel-laden-ev-s/Skit3000 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:40:
[ontopic]
Hallo Ik heb de eerste uit je rij besteld omdat ik bang ben dat de 2e niet past.... die loopt wel vreemd naar binnen en daar is een verlaging, de eerste zou tegen de 2 netjes aanliggen aan iedere kant lijkt me?BarryHarry schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:36:
of
Sorry, misschien is "freeriders" het juiste woord. Het klinkt onvriendelijk, maar slaat op mensen die normaal ook het gewenste gedrag vertonen, en dankzij de subsidie dus wel goedkoper uit zijn, maar waarbij de subsidie geen invloed heeft op het gedrag. Het is dus inefficient gebruik van de subsidie.marvel27 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:14:
Hoe bedoel je, 'freeloaders'? En waarom zouden ze geen BEV meer kopen als ze misgrijpen? Aanvragen die binnenkomen na het bereiken van het plafond worden gewoon doorgezet naar januari 2021. En de subsidie wordt gegeven tot en met 2025. Komt wel goed hoor
Dat doorschuiven van de subsidie mag maximaal een jaar, als er dit jaar 20000 besteld worden is de subsidie voor volgend jaar ook al bijna op.
Ehhhh, mijn radio is overleden.... maar die is in Amstrerdam besteld bij de oude van Mossel vestiging, Dus eigenlijk bij Nissan, maar bel na anderhalve week naar van Mossel Breda onderdelen, blijkt dat het gisteren pas besteld is..... vind ik niet zo netjes maar de magazijn medewerker zei dat hij er diverse besteld heeft want er zijn er dus al een paar gesneuveld...... Iemand in het zelfde schuitje als ik?
Geen muziek, rondrijden met een paar oortjes.....
Geen muziek, rondrijden met een paar oortjes.....
Verwijderd
Dank voor de tip! Heeft iemand al ervaring met lederen stoelcovers? Het kunstleer wordt wel erg warm...BarryHarry schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:36:
of
Ik ben oprecht verbaast dat hier nog niemand is die zich zorgen maakt om het feit dat we het over een 100% Chinese auto hebben die door allerlei oneerlijke concurrentie vele malen goedkoper is dan de Europese wagens.
Vervolgens worden zelfs links gedeeld naar Chinese webwinkels om daar ook nog lekker goedkope accessoires te kopen.. Ik baar me serieus zorgen over de almaar groeiende Chinese economiedie meer en meer onze kant op komt. Is dit dan voor niemand binnen dit topic een afweging om wel/niet voor deze auto te gaan?
Met bovenstaande vraag/opmerking zal ik me vast niet populair maken. Dat is mijn doel dan ook niet.
Maar vraag ik me wel af of MG-bezitters dit überhaupt in hun afweging hebben meegenomen.
Vervolgens worden zelfs links gedeeld naar Chinese webwinkels om daar ook nog lekker goedkope accessoires te kopen.. Ik baar me serieus zorgen over de almaar groeiende Chinese economiedie meer en meer onze kant op komt. Is dit dan voor niemand binnen dit topic een afweging om wel/niet voor deze auto te gaan?
Met bovenstaande vraag/opmerking zal ik me vast niet populair maken. Dat is mijn doel dan ook niet.
Maar vraag ik me wel af of MG-bezitters dit überhaupt in hun afweging hebben meegenomen.
Uiteindelijk gaat de portemonnee voor als het er op aan komt. En voor hetzelfde bedrag kon ik in een Seat Mii electric zitten. Dan is de keuze snel gemaakt.. dit is toch net iets meer auto.R_Lee schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:18:
Ik ben oprecht verbaast dat hier nog niemand is die zich zorgen maakt om het feit dat we het over een 100% Chinese auto hebben die door allerlei oneerlijke concurrentie vele malen goedkoper is dan de Europese wagens.
Ook zakelijk ben ik nu verplicht om Huawei apparatuur te gaan inbouwen.
China gaat ons inderdaad op deze manier wegconcureren. Maar helaas kan je er als individueel niet gek veel aan doen. Net als isoleren thuis, doe je dat voor je portemonnee of het klimaat?
Die bedenking heb ik zeker gemaakt, en ik moet zeggen dat het nog steeds een beetje wringt. Dat is de klassieke afweging tussen wat wenselijk is op maatschappelijk en persoonlijk niveau. De MG wordt nu extra goedkoop in de markt gezet, ook om marktaandeel te kopen en hype te genereren. Dit is een bekende strategie, die niet heel lang volgehouden kan worden. Maar hopelijk zal het (samen met Tesla die al langer de bel luidt) een wake-up call zijn voor de Europese autoindustrie dat ze echt een versnellinkje hoger het gasstroompedaal wat dieper moeten induwen om competitief te blijven. Gelukkig snappen de verschillende overheden en de EU dit, en wordt dit sterk gestimuleerd.
Ik heb het wel bij mijn overwegingen betrokken, maar wat de aanschaf van de auto betreft heeft het niet tot een andere uitkomst geleid. De vraag is ook of je die verantwoordelijkheid ook bij de eindgebruiker moet leggen. Als China producten dumpt dan is dat iets dat primair bij de Wereldhandelsorganisatie (WTO) aanhangig gemaakt moet worden. Vooralsnog ga ik mij hierbij dus niet individueel/principieel opstellen, maar ik volg hoe China internationaal gezien wordt beoordeeld.R_Lee schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:18:
@R_Lee Over welke oneerlijke concurrentie heb je het verder precies? Zijn er verhalen bekend van hoe SAIC/MG het niet eerlijk speelt?
Over
Over
Het is aan de Wereldhandelsorganisatie (WTO) om te oordelen over onaanvaardbare staatssteun; de EU is door de WTO ook wel eens op de vingers getikt; zie hier: https://sceptr.net/2019/1...teun-aan-airbus-verlenen/. China zou op deze manier ook aangeklaagd kunnen/moeten worden als landen menen dat China te ver gaat in het ondersteunen van hun industrie.marvel27 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:33:
@R_Lee Over welke oneerlijke concurrentie heb je het verder precies? Zijn er verhalen bekend van hoe SAIC/MG het niet eerlijk speelt?
Over
@marvel27 Verhalen over SAIC/MG heb ik inderdaad niet paraat.
Waar ik echter op doel is dat op deze manier de betreffende economie verder gesteund wordt. De afhankelijkheid wordt groter en groter. En het is de vraag of dat iets is wat je moet willen.
@jawealm Ik heb je even een PB gestuurd omtrent de WTO. Via PB gedaan om te voorkomen dat dit topic nóg verder off-topic gaat.
Waar ik echter op doel is dat op deze manier de betreffende economie verder gesteund wordt. De afhankelijkheid wordt groter en groter. En het is de vraag of dat iets is wat je moet willen.
@jawealm Ik heb je even een PB gestuurd omtrent de WTO. Via PB gedaan om te voorkomen dat dit topic nóg verder off-topic gaat.
[ Voor 41% gewijzigd door R_Lee op 01-07-2020 12:52 . Reden: Aanvulling @jawealm + Typo's ]
Ja zeker, Maar onze VAG groep en renault lopen betreft prijs en wensen gewoon mijlen ver achter, en hebben mijn inziens nooit geprobeerd om iets serieus' op de markt te zettten. Kijk bijvoorbeeld naar Tesla, een nieuw amerikaans merkt en die lukt het wel in tegenstelling tot FORD / Chevrolet en andere amerikaanse merken.R_Lee schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:18:
Langzaam beginnen de e-golfs en andere europese modellen beschikbaar te komen. maar ze lijken nog steeds niets concurrerend te willen neer zetten op de markt. En als ze al iets neer zetten zijn de levertijden meteen erg hoog.
Renault loopt dan nog voorop, maar die auto's staan mij niet aan.
Een voetgangers geluid onder de 30km/u die nog harder binnen te horen is dan buiten de auto. en de oplossing van de dealer was: dan ga je toch 31km/u rijden als je daar last van hebt....
Ben zeer tevreden met de Tesla voor de deur, en waarschijnlijk straks ook tevreden met de MG voor de deur.
Ik zie het vooral als motivatie voor onze europese merken om eens iets te gaan ontwikkelen wat we willen. En hoe kan je dat beter kenbaar maken door te kopen wat je wilt
Ook de MG is nog niet perfect omdat de auto nog niets mag trekken, maar daar stemmen we volgende keer wel op met onze portemonee.
[ Voor 8% gewijzigd door Smuggler op 01-07-2020 13:04 ]
Nee, dit heb ik geen enkele seconde in overweging genomen.R_Lee schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:18:
Europa heeft door emissie eisen jaren lang Chinese automerken op grote schaal buiten de deur weten te houden. Dat lukt niet langer, nu het om elektrische auto’s gaat. En dat is nu net een markt waar Europese fabrikanten jaren achterlopen, ondanks dat overheden hier ook wel eens financieel bijspringen met fiscale voordelen etc. Dus in hoeverre het oneerlijke concurrentie is, dat weet ik niet.
Feit blijft dat de lonen in China stukken lager liggen dan in Europa, waardoor de productie dus ook goedkoper is. En laten we eerlijk zijn, de kwaliteit is ook minder dan sommige Europese merken.
Eerst waren het Japanse merken die door middel van prijs een voet tussen de deur kregen, daarna de Koreaanse merken, en nu dus de Chinese merken. Iedereen wist dat dit zou gebeuren. Deze discussie is dus ook niet nieuw.
En ook al is het jammer dat MG in NL geen app voor de auto heeft uitgebracht, het is natuurlijk een hele slimme zet. Op die manier is er geen enkele privacy discussie wie of wat inzage heeft in je gegevens. Dat had alleen maar afgeleid van het doel; zo veel mogelijk auto’s verkopen.
Ik heb voor aankoop info ingewonnen bij een vriend die eersterangs zicht heeft op de kostprijs van verschillende EVs en ICEs. Daarmee vergeleken is volgens hem prijs van de MG ZS EV mogelijk, maar is de marge minimaal. Dit toont in mijn ogen vooral het verschil in insteek tussen traditionele fabrikanten en in dit geval SAIC. Als je direct je investering wilt/moet terugverdienen, kan dit alleen door dure auto's te maken. Als je een buffer (of staat) achter de hand hebt en je hoeft je niet druk te maken over of je volgend jaar nog operationeel kunt zijn, dan speelt dat niet.R_Lee schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:18:
Overigens is het assembleren van auto's in China niet veel goedkoper dan elders. Ik zou me mondiaal gezien drukker maken over overnames van bijvoorbeeld Europese staalbedrijven die daarna tegen elkaar uitgespeeld en gesloten worden.Feit blijft dat de lonen in China stukken lager liggen dan in Europa, waardoor de productie dus ook goedkoper is. En laten we eerlijk zijn, de kwaliteit is ook minder dan sommige Europese merken.
Goed punt inderdaad. Desondanks zou een app wel handig zijn. Ik kijk uit naar de het app-project dat een paar pagina's geleden gelinkt werdBarremansNL schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:04:
[...]
En ook al is het jammer dat MG in NL geen app voor de auto heeft uitgebracht, het is natuurlijk een hele slimme zet. Op die manier is er geen enkele privacy discussie wie of wat inzage heeft in je gegevens. Dat had alleen maar afgeleid van het doel; zo veel mogelijk auto’s verkopen.
heb ik me ook pas in febr/maart gerealiseerd. Het is echt oneerlijke concurentie d.m.v. staatsteun. Trump belast buitenlandse auto's ook steeds meer.R_Lee schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:18:
diskeltische lurker
Dat is de ICE versie. Qua uiterlijk en dashboard zijn er misschien wel wat kleine wijzigingen die uiteindelijk ook in een refresh komen bij de EV?
Klopt natuurlijk, mochten ze een 60kwh inplaatsen kunnen ze een aardige hit verwachten, met een prijs onder 40k .Skit3000 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:35:
[...]
Dat is de ICE versie. Qua uiterlijk en dashboard zijn er misschien wel wat kleine wijzigingen die uiteindelijk ook in een refresh komen bij de EV?
Ze hadden bij Mazda geen koplampen en grill meer? Dan maar naar Ford? Zonder gekheid, ook dit is een knappe wagen. ( Beter goed gejat dan slecht bedacht! )danielsondepina schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:32:
Het nieuwe model![]()
YouTube: YouTube
toch wel erg nice ! benieuwd naar de specs.
[Afbeelding]
Vraag: Hoeveel zonnepanelen voor MG ZS EV?
Wij hebben zonnepanelen gebaseerd op ons huidige verbruik nu krijgen wij een elektrische auto MG ZS EV 44,5 kWh.
Wij zullen 25.000 km per jaar rijden waarvan 80% thuis laden en 20% elders.
De auto staat wisselend thuis zowel in de ochtend , middag, avond en nacht.
Het verbruik per dag is gemiddeld tussen de 80 en 175 km. en komt per dag tussendoor ook thuis en gaat dan standaard aan de lader om zo veel als mogelijk gebruik te maken van zonnestroom voor de auto.
Heeft iemand ervaring of advies met bovengenoemde situatie zodat we kunnen berekenen hoeveel kWh wij moeten laten plaatsen aan zonnepanelen zodat we over 3 jaar niet teveel panelen hebben omdat de saldering regeling dan naar alle waarschijnlijkheid af gaat bouwen.
Wij hebben zonnepanelen gebaseerd op ons huidige verbruik nu krijgen wij een elektrische auto MG ZS EV 44,5 kWh.
Wij zullen 25.000 km per jaar rijden waarvan 80% thuis laden en 20% elders.
De auto staat wisselend thuis zowel in de ochtend , middag, avond en nacht.
Het verbruik per dag is gemiddeld tussen de 80 en 175 km. en komt per dag tussendoor ook thuis en gaat dan standaard aan de lader om zo veel als mogelijk gebruik te maken van zonnestroom voor de auto.
Heeft iemand ervaring of advies met bovengenoemde situatie zodat we kunnen berekenen hoeveel kWh wij moeten laten plaatsen aan zonnepanelen zodat we over 3 jaar niet teveel panelen hebben omdat de saldering regeling dan naar alle waarschijnlijkheid af gaat bouwen.
Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)
Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)
Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2